< Tilbake til oversikten

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Supera sa for siden:

150g bacon og eggerøre av tre egg og en halv boks Tine kremost med hvitløk.

Carisma sa for siden:

Hjemmelaget hakkebøf med rosenkål-stuing og rørte tyttebær

mamz sa for siden:

Har spist kyllingsalat/med egg og bacon :p

Nakkinekki sa for siden:

Idag og imorgen blir det tyrkiske lammeboller med tzatsiski og gresk salat.

vimsen85 sa for siden:

Mmmmmm. Det laget jeg og for ikke så lenge siden. Tenkte at jeg skulle ha middag i flere dager, men det forsvant på en dag.. :p

Blir moussaka og salat her i dag. NAM!

mamz sa for siden:

Skal snart lage løvbiffsnadder, med sopp, paprika, løk osv....+bearnaisesaus og brokkoli....nammis :p

Kanutten sa for siden:

Det ble to glass rødvin.... :o

Iset sa for siden:

Vi hadde røkt, salt svineknoke med kålrabistappe og brun saus laget på knokekraften. Deeeilig. Jeg og barna hadde litt Amadinepoteter i tillegg da, pluss litt kokt gulrot.

I morgen blir det taco, tror jeg. Med lavkarbotortillas, har i fryseren. :)

Anarko sa for siden:

"Kebab" med ostewraps :)

Carisma sa for siden:

Stekt småørret med aspargesbønner og fløtesaus

Kanutten sa for siden:

:sikle:

Gerd sa for siden:

:ja: :sikle:

Går i fryser og henter småørret til morgendagens middag :D

Bee sa for siden:

Etter å ha knaska fårikål de siste to dagene, blir det taco i dag. :D

Sjanten sa for siden:

Stekt flesk med blomkålmos med fløte, smør og ost i:)

MiniMe74 sa for siden:

Nam! Hvordan lager du dette, Anarko?

Gerd sa for siden:

Stekt småørret med pestosaus, aspargesbønner, soppblanding og litt grøntfor :D

Kanutten sa for siden:

:lol: Du ble fristet i går??? :lol:

Gerd sa for siden:

Jepp, og jeg fløy rett til kjellers i fryser og henta fisk :D :lol:

Anarko sa for siden:

Stekeplate med bakepapir på. Dekk med ost. Inn i ovnen. Ikke la det bli sprøtt. Ta ut platen, la det få kjøle seg ned, og del så i passelige stykker :) Innholdet er rømme, litt ketchup, enten kjøttdeig eller svinestrimler, pluss salat :)

Supera sa for siden:

Vi har en lunsjordning på jobb hver onsdag der 3/4 lunsjer er brødmat fordi alle synes det er sååå godt (ikke skjønner jeg hvorfor de absolutt skal ha brød med pålegg som de likesågodt kunne tatt med hjemmefra når de kan få varmmat). Denne gangen var det "Bali kylling". Jeg mistenkte at det var masse ris med, men tenkte å prøve for de skarve 25 kronene det koster. Jeg hadde rett. Bittelitt Bali kylling med mer ris enn gryterett, og en ussel ekkel salat til med masse mais oppi. Heldigvis hadde jeg tatt med råvarer til å lage tacosalat. Så middagen ble altså tacosalat. :snill:

Carisma sa for siden:

Elgskav med kantareller, løk og rømme, med blomkålmos.

Nakkinekki sa for siden:

Idag blir det ikke noe middag...bare kake!!!:D

Detter ut av ketolyse, men jeg har bursdagsfeiring på jobben idag og skal også feires i helga, så da spiser jeg normalt i helgen.

Veggpryd sa for siden:

Tenkte jeg skulle lage oksehalesuppe i dag. Må bare finne en oppskrift først. Har aldri laget det før, så det kan bli spennende... :)

Ignite sa for siden:

Du trenger halen på en okse, kan være ganske risky å få det til - men det fikser du nok :)

Veggpryd sa for siden:

hehe! :lol: Huffda. Det tenkte jeg ikke på!

Carisma sa for siden:

Pizzapai med krydderbiff, tomat og løk. Og litt salat.

Coockie sa for siden:

Kokospannekaker med varme bringebær og limekrem :D

Sjanten sa for siden:

Entrecôte, brokkoli og hjemmelaget bearnaisesaus. Mmmm:p

Klistine sa for siden:

Idag har jeg spist en halv kylling, raspa blomkål som jeg stekte litt i pannen, salat, agurk og min egen tzatziki som smakte himmelsk :D

shaya sa for siden:

hadde ''kebab'', steikt kjøtt av kebabkjøtt og kylling, og mye salat attmed med litt rømme :)

Fruitdrops sa for siden:

Pølser og mos xD Potet til samboer, blomkål til meg :p

Kanutten sa for siden:

I dag blir det fiskekaker i brunsaus med grønnsaker, potet og makaroni på de andre.. Fiskekaker i brunsaus med grønnsaker til meg! :sikle:

Bee sa for siden:

Tomat- og hvitløksbakt torsk.

Oppskrift finnes her!

Anarko sa for siden:

Stekt laks (hadde litt jbkm utenpå for å få crisp), seterrømme med litt sennep i, agurksalat, brokkoli og kålrabistappe.

Anarko sa for siden:

Hamburgere, enten med osterundstykker, eller uten brød.

Sjanten sa for siden:

Tacotallerken med svinekjøttdeig, hjemmelaget salsa og hjemmelaget tacokrydder

Augustina sa for siden:

Skal ikke ha dette i kveld, men hadde det her om dagen og må bare fortelle:

Tomatsuppe fra bunnen, lagd av en boks tomat (landlord), 3 fedd hvitløk, 2 store ss creme fraiche, masse basilikum, 1 buljongterning og 2.5 dl vann, samt en mozzarellaball :) Stekte kjøttboller (lagd fra bunnen av med rosmarin i) og hadde ved siden av. Jeg og kjæresten spiste opp alt. Det var så himla godt. Anbefales! Ohhh....og bruk stavmikseren, men før du har i mozzarellaen. Da får du sånn kremet tomatsuppefølelse på tunga ;)

Gerd sa for siden:

Hot chilisuppe, stekte kyllingbiter, en rømmekladd og osteknekkis :D

Cherry sa for siden:

Det de har i ferskvaredisken:p

LineJM sa for siden:

en thai inspirert "rotihop": Ingefær, hvitløk, sitrongress og finhakket chilli surres kjapt i cocosa( brukte den med smak på) oppi med ferdig stekte kyllingbiter, ha over en blanding av eddik fiskesaus, sesamolje og soyasaus. Til slutt finsnittet kålhode(ostehøvel er kjekt å ha;) ) og stek til kålen begynner å bli myk og litt blank. Strø over litt peanøtter om du vil. klar ferdig spis. Middag på ca 10 minutter.

Supera sa for siden:

En eggerøre med bacon, purre og h-melk som faren min (ikke lavkarbomann) lagde. Og den var stekt med soyaolje :eek: og jeg kjente soyaoljesmaken. Jeg ga ham en lekse i hvorfor man ikke steker med slike oljer og anbefalte ham å helle ut soyaoljen i vasken. Tviler på at han gjør det, men kanskje han tenker seg litt mer om før han bruker varmpressede oljer, og forhåpentligvis steker i meierismør i stedet for oljer.

Karbosara sa for siden:

antrekått med bærnes...brokkoli, wok med sjamp, selleri og løk, og blomkålmos :sikle:

Huldr sa for siden:

Her blir det mørbrad med broccoli, stekt sopp, rødvinssaus og kryddersmør ... :)

Veggpryd sa for siden:

Jeg skal drikke hvitvin i dag, og har spist knekkebrød med ost og salami (samme som frokosten, hehe), og hvis jeg orker så skal jeg lage en pizza. Det blir alltid rester igjen, og det er sikkert godt å ha i morgen tidlig...:o

Anne sa for siden:

Lefse merd fårepølse, purre og philadelfia ost,
Fårikål
Varm epledessert med is(til de som vi ha det)

Sjampis, øl og akevitt eller vin til de som vil ha det:D

Bris kan de også få....:cool:

Snart:ja:

Carisma sa for siden:

Ytrefiletbiff med ostegratinert brokkoli, og ketchup/majones-dressing

skytten83 sa for siden:

I dag ble det taco med en ny vri. lagde 150 gram kjøttdeig som jeg stekte i en mix av spiskummin, urtemix og chili spicemix blandet inn litt vann å det ble jo nesten bedre en vanlig tacopulver :D hadde salatmix og hjemmelaget hvitløk og urtedressing av cf.. DRIT GODT var det :)

skytten83 sa for siden:

Ser det var ikke langt unna det samme som jeg lagde gitt. er spisskumin som setter den gode smaken. Takk for tipset :)

Carisma sa for siden:

Kalvestek med Nannahs poteterstatning, rosenkål, sjalottløk og rørte tyttebær. :sikle:

Supera sa for siden:

Entrecôte med brokkoli, rosenkål, purre og champignon og med en karri-CF-saus. Tror ikke jeg klarer å gå lei sausen...

vimsen85 sa for siden:

Moussaka med tzatsiki og gresk salat. Det var goodie!

Gerd sa for siden:

Ribbe, fløtekokt rosenkål, grønne festgrønnsaker :D

Sjanten sa for siden:

Stekt flesk med champignon og sjalottløk surret i rømme og fleskefett:p

Kanutten sa for siden:

Jeg spiste buffet på et utested. MYE lavkarbomat! :sikle:

Anarko sa for siden:

Svinestrimler, fløtesaus med seterrømme i, sopp og brokkoli :) Siden jeg er lavkarbo så blir det bare litt saus, og mye kjøtt.

Anne sa for siden:

Stekt kyllingfilet, surret sammen med stekte kantareller i fløtesaus. Brokkoli var følge i dag....

Klistine sa for siden:

Tacokjøttboller med salat og tzatziki!

Ignite sa for siden:

Ungsau i kål på tredje (og siste) dagen.

Carisma sa for siden:

Rester av kalvesteika :D

Mellon sa for siden:

I dag skal jeg ha god middag altså- myste innom en blogg og fant denne oppskriften:
minlavkarbomat.blogspot.com/2010/10/innbakt-indrefilet-med-cherrytomater-og.html

Siden jeg ikke orket springe ned på maskinen, laget jeg etter eget hodet. Brukte bacon, kjøpte en megapakke i Danmark, smurte på rød pesto og la på inderfileten. Snurret den sammen og la den i illfast form, klar til ovnen før middag. Har også laget klar en form med fløtegratinerte brokkoli og blomkål. Ikke standar midt i uken middag, men har så mye i frysen, at vi bare må begynne å spise. Jaktsesong nå, og snart kommer vel manne hjem med elg

Anarko sa for siden:

I dag tenkte jeg brennende kjærlighet med blomkålmos istedetfor potetmos :)

Nannah sa for siden:

Hjemmelagde kjøttkaker i brun saus med gratinert blomkål til :)
Lager stooor porsjon...så vi har middag i to dager.

Anne sa for siden:

Tredje og siste runde av ei diger gryte med fårikål, lagd på lammestek. Namme.:p

Carisma sa for siden:

Sashimi :love: Fra Oslos beste Sushi Take away i følge oslopuls. Også kuttet jeg litt avocado ved siden av, og dyppet bitene i litt sesamfø.

Supera sa for siden:

Eggerøre av 150g bacon, tre egg, en god klatt baconost, noen skiver jarlsberg, litt purre og litt paprika.

Carisma sa for siden:

Egentlig skulle vi ha levergryte med kålstuing, men det orker jeg ikke tanken på i dag... Så det blir svinefilet med aspargesbønner.

Kanutten sa for siden:

Kyllingsuppe her!!! :sikle:

LineJM sa for siden:

kantarell og bacon stuet med rømme, ramsløk og grønn paprika med nydampet fersk rosenkål vendt i litt smør og med et dryss av ristede mandler over.

mallilen sa for siden:

Idag blir det grytemat her i gården. Har tjuvsmakt litt, og herlighet noe så snadder!!!

Kokt elgkjøtt(ca 1 kg) til det var i "falle fra hverandre-modus". Deretter fisket det opp fra gryta, og skåret i passe biter. Kokte ned krafta til en knall buljong sammen med sjampinjong og litt vårløk. Da den var passe redusert hadde jeg i en boks creme fraiche, rørte godt, og heiv kjøttet oppi igjen. Salt&pepper er alt som skal til oppi her, altså!
Blir å servere med broccoli i kveld, frem til da skal den få stå og kooooose seg på plata.
(hvis ikke jeg sniksmaker opp hele herligheten før gubben kommer hjem, da :p)

Tar litt tid, men kjøttet koker seg jo sjøl egentlig...

Anarko sa for siden:

I dag var jeg og min kjære veldig i stuss på hva vi ville ha. Jeg følte meg kjempekresen i alle fall.
Det ble biffsnadder. Knorr har en bearnaisesaus i "pose" som har 4,5 karber, og er på 2,2 dl. Den er veldig drøy, spesielt når den er kald, så da trenger man ikke så mye :) Kjempegodt.
Svinestrimler, bacon, purre, bacon og champignon blir stekt. Serveres med salat og knorr sin bearnaisesaus. (kan lage hjemmelaga, men av og til er man bare lat, og knorr sin er virkelig god..)

mallilen sa for siden:

I kveld blir det biff skåret fra kalvestek. Jeg har aldri i mitt liv klart å steke biff uten at den blir seigere enn et tyggebein til bikkja, men av kalvesteken skulle man tro jeg var mesterkokk :p

Blir å servere med hjemmelaget bearnaise, sjampinjong surret i fløte sammen med spinat, og litt broccoli.
Hjelpemeg - vi spiser broccoli så å si hver bidige dag, og det ER så godt!! Får håpe jeg aldri blir lei ;)

Anarko sa for siden:

I dag skal jeg lage en pølseform med mye ost, brokkoli og purre. Pluss smøreost som saus :)

AntoniaM sa for siden:

I dag blir det kokt krabbe og litt reker. En spisemoden avocado blir tilbehøret. Og så en god skalldyrsaus med rømme, majones og hvitløk.

....og så skeier jeg ut med et lite glass tørr hvitvin (eller kanskje 2 glass)!

Carisma sa for siden:

Skal ut og spise Tapas! :love:

Og i morra blir det et eller annet med bernaisse! Fant nemlig endelig essens på Centra på Høvik! :heia:

Klistine sa for siden:

Idag blir det tacokjøttboller med tzatziki, salat og salsa :)

Ned30kg sa for siden:

Har i dag hatt sjølvkomponert tomat og pølse gryte. Det beste eg veit!

Dette blir sånn ca oppskrift, for eg lager den litt ut fra kor masse ingredienser eg har:

400 gram pølse, finn den med minst karbohydrater. (tot 20,4 k)
4 store champignoner ( tot 1)
1 stor løk (5,7 i 100 gram, ca 18)
1 boks hakka tomater (tot 12 k)
1 boks rømme ( tot 4,8 k)
salt
pepper

Stek store biter med løk og sopp i meierismør, tilsett pølser i store biter og stek litt til. Ha så i tomater og rømme, salt og pepper, og la koke i 5-10 minutter. Før brukte eg dolmio saus og hadde det på pasta, men det er nydelig også med tomater og uten pasta.

Er litt overraska over at eg ikkje savner pasta, for det trodde eg skulle bli det verste å ikkje ete..

Tot antall karber (Ca): 56, 2 karber

Anne62 sa for siden:

I dag har jeg spist laks, brokkoli og blomkål. Stekt i rapsolje på svak varme. Når det nesten er ferdig tar jeg oppi litt Cremé Fresh og lar det surre litt. Lettvint og kjempegodt:)

Anarko sa for siden:

Kylling, hjemmelaga saus og salat :)

Kanutten sa for siden:

Lavkarbopirog med mye ost! :sikle: Og salat seff. :p

LabbeLis sa for siden:

Åssen lager du lavkarbopirog :confused:

Ignite sa for siden:

Gyros og blomkål.

senorita sa for siden:

ovnsstekt kyllingfilet i 1,5 time på 100 grader.. nam så saftig! Masse krydder og løk sammen med den :)

Anarko sa for siden:

Hjemmelaga kjøttkaker i kjøttkakesaus (4,5 karber pr dl). Hjemmelaga kålrotstappe attåt.

marjusen sa for siden:

Er kjøttkaker slike grove? Altså av karb.deig, fløte, egg, salt og pepper?
På Gjøvik så blir kjøttkaker = medisterkaker;)

Er sausen din hjemmelaget også? Oppskrift? Eller bruker du pose?

Marius

Zincite sa for siden:

Skinkestek med fløtegratinert blomkål, brokkoli og rosenkål. Og saus på krafta og fløte :)

Klistine sa for siden:

Idag blir det wok av svinekjøtt, masse grønnsaker, med kokosmelk og grønn curry paste :D

Carisma sa for siden:

Andebryst med sellerirotmos og rødløkskompott :sikle:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.