Vettel sa for siden:
Forrett ble blåskjell med løk, selleri, hvitløk. Hovedrett spinat og spansk pølse, løk, sopp + tagliatelle av squash til meg. (fylt pasta til fam.)
Min mann var kokken. Mmmmm!
Vettel sa for siden:
Forrett ble blåskjell med løk, selleri, hvitløk. Hovedrett spinat og spansk pølse, løk, sopp + tagliatelle av squash til meg. (fylt pasta til fam.)
Min mann var kokken. Mmmmm!
abby81 sa for siden:
i dag har jeg spist ovnsbakt kyllingfillet med krydderost inni og bacon skive snurret rund og fløtegarinert brokkoli med ost:)
Aggatuss sa for siden:
I går hadde jeg hadde jeg dette til middag, mmmm nydelig:
Sett stekeovnen på 175 grader
Jeg veide alt, og spiste dette:
Kyllingfilet - naturell (120 gram)
Mozzarella (de store hvite og runde, tykke "putene" som ligger i vann i en blå pose) (30 gram)
Grønn pesto (ferdigkjøpt) (10 gram)
Baconskiver (eller Strandaskinke) (39 gram, 1.5 lang skive)
Smør (til steking) (15 gram)
(Pepper)
Tilbehør (sikkert godt med en hjemmelaget dressing, men jeg har nettopp begynt med lavkarbo og hadde ingenting i huset til det, så det ble uten dressing. Kraften fra kyllingen i stekeovnen tok jeg over salaten. Godt!)
Grønn salat (60 gram)
Fetaost (40 gram)
Avokado (1 stk)
Små tomater (45 gram)
Rødløk (10 gram)
Jeg la kyllingfileten under plast, og banket den flatere med knyttneven. (Pass på så du ikke slår for hardt, da går fileten i stykker …)
Pepre
1 ts pesto smurt utover kyllingen
3 skiver mozarella oppå
Rull sammen kyllingen
Legg baconskiver ved siden av hverandre på bordet, legg den rullede kyllingfileten oppå og surr bacon rundt. Klem litt sammen.
Stek kyllingen på sterk varme i smør, slik at baconet blir sprøtt
Jeg hadde kyllingen på en stekeplate (oppå bakepapir) og stekte den på nederste rille (ovnen mitt er litt rar, så kanskje andre vil ha den midt i ovnen). Jeg stekte den i 12 min. Saftig og knallgod!!
StegforSteg sa for siden:
I dag blir det nakkekoteletter med brokoli og soppstuing :D
Jabba sa for siden:
Jeg lagde meg en gryte av kyllingfilet, championg, fløte, kremost og kyllingfond. Hadde kokt blomkål (og en ørliten gulrot) til. Dette ble kjempegodt! Og uhyre lettvint !
Carisma sa for siden:
Pizza uten bunn, - kjøttdeig, bacon og biff :D
crystall sa for siden:
gryte av svinekjøtt, bacon, sopp, løk, minimais og chilli :D
Smakfull sa for siden:
Tacograteng med salat og yoghurt naturell :)
SiljeMerete sa for siden:
Laks med agurksalat og rømme :P
Vettel sa for siden:
Tagliatelle med carbonarasaus. (fløte, egg, ost, salt, pepper, bacon og litt hvitløk)
Jabba sa for siden:
Lavkarbo Lasagne med salat til....
trillian78 sa for siden:
oksehalesuppe :sikle:
Karissima sa for siden:
Chicken curry med jukse ris
Minstens chillisuppe :)
crystall sa for siden:
kotletter med stekte asiatiske grønnsaker til, og kryddersmør :)
Vettel sa for siden:
salat til forrett, lavkarbo lasagne og hvitløksdressing. Guuud så mett! Og noe så sinnsykt godt! Venta lenge på dette, vært sjuk i en uke.....
Coockie sa for siden:
I Dag blir det Mørbanka kyllingfilét rullet i kruskakli med smørdampet brokkoli og sitronsmørsaus :)
I dag blir det rester :D
Synes rester har fått et nytt perspektiv etter jeg la om til lavkarbo. Man tager hva man haver, legger i en form med fløte og strør over med ost. Vips - så har man en middag til :D
Carisma sa for siden:
Rimmad sidfläsk med Nannahs poteterstatning
Vettel sa for siden:
Ovns-stekt fisk (mindre gris og lukt enn panne), sikkert grønnsaker av noe slag og beurre blanc saus, eller hva det nå heter. Må ha noe lett mat etter gårsdagens lasagne-fest. ;)
Imp sa for siden:
Vi skal ha lasagne med salat. Bruker squash istedenfor pastaplater.
Karbosara sa for siden:
ovnsstekte kyllingfileter med norzolasaus og brokkoli.
Lotta sa for siden:
Nam nam... et glimrende middagsforslag til i morgen:) Takk for tips.
I dag hadde vi koteletter,blåmugg ost, fløtesaus og stekte grønnsaker,
Smakfull sa for siden:
Pølser og blomkålsmos :)
nellie sa for siden:
Grillet kylling på en seng av spinat, med aspargestopper og løk.
Mmmmm. I heart leirgryte
a-m sa for siden:
Rester fra restemiddagen :p Ta en titt på bloggen for bilde og oppskrift :)
crystall sa for siden:
tunfisk-cheeseburgere med stekt sopp og løk :)
Kylling cheeseburgere med salat :P
Charlott sa for siden:
Kyllingfilèt fylt med ost og skinke, godt krydret og stekt i stekeovnen sammen med blomkål og litt fløte. Siden det blir diggers kraft av kyllingen/smøret/fløten kjører jeg blomkålen med den i blenderen - blir aldeles lekkert :D Og lettvint ;)
nellie sa for siden:
trooor du har skrevet feil link til bloggen din:) Du har skrevet blogpost.
Janevel sa for siden:
Idag skal vi ha kylling og bacon "gryte".
Lurer på om jeg skal lage salat ved siden av, med gresk dressing! :D
tina therese sa for siden:
resten av kyllingkjøttboller med karry fra i går:D
jeg ELSKER de kjøttbollene!!!!!
Pal sa for siden:
Kan jeg spise dette og fortsatt være i Ketose?
a-m sa for siden:
oppps :p Hehe.. Uansett finner du bloggen i signaturen min ;)
crystall sa for siden:
Tja, spørs hvor mye soya du bruker... soya er no go sånn egentlig...:)
nicola sa for siden:
Dette høres helt fantastisk ut! Du er jammen meg kreativ! :)
Men jeg lure rpå en ting. Hvorfor skjærer du av svoren? er ikke dess mer fett dess bedre? ser flere kutter NED på fettet...Årsak?
Jeg skal ha texasmarinert svinefilet på en seng av ruccula, agurk, rødløk og cherrytomater
crystall sa for siden:
kyllingfillet fyllt med ost og pesto surret i bacon, med stekt sopp og løk og en grønn salat som tilbehør :) er det helg, så er det helg!
Supera sa for siden:
Det hørtes jo helt herlig ut, fikk lyst på det nå. Jeg elsker pesto! Jeg laget pestosmør (kryddersmør altså) nylig, og det ble nammenam!
a-m sa for siden:
I dag blir det rømmegrøt med spekemat til meg og amerikansk gryte til gutta mine :D NAM <3
a-m sa for siden:
I går ble det bruschetta til forrett, blåskjell til hovedrett og creme brulet til dessert :o <3
I dag blir det, hmmmmm... Må lete litt rundt på forumet tror jeg:p
Hjemmelagede burgere med salat :P
Charlott sa for siden:
Svinefilèt med bearnaise, stekt løk med chilli samt blomkålmos :D
nellie sa for siden:
Chili con carne:D
Minsten sa for siden:
Fisk med bacon :D
Mia-Maria sa for siden:
hvordan kan jeg lagre en tråd?
Nutta sa for siden:
Mitt lavkarbo - svar på Hotwings! (panerte kyllingvinger)
Oppskriften finner du i bloggen min her: duonutta.blogspot.com/search/label/Lavkarbolivet
Supera sa for siden:
Omelett med créme fraîche, gulost, purre, grønn paprika og kylling marinert med rød karripasta. Den var nammenam!
crystall sa for siden:
igår ble det salat med kylling og bacon. Med masse rømme og litt pesto på :) yummy!!
silvia_ sa for siden:
I dag blir det laks i biter kokt i fløte og CF kryddret med salt og sitronpepper servert med blomkål og agurksalat. Til og med jeg som ikke liker fisk spiser litt av dette: Velbekomme:)
Grillede sommerkoteletter og en frisk salat ved siden av jummy :)
Iset sa for siden:
Krydrede kyllinglår i ovnen, med litt grønnsaksris (fullkornris tilsatt masse grønnsaker i biter) og gresk dressing.
Supera sa for siden:
I dag blir det lavkarbotaco.
blåbær sa for siden:
Raclette her! Ikke hatt på mange år, så det blir stas! Har skjært opp (jacobs) pølser, svinekjøtt, kylling, bacon, flere typer oster, sopp, løk, paprika, aubergine og en skål med egg til omeletter. :sikle:
Carisma sa for siden:
Oj, så lurt! Jeg elsker raclett'en min og nye varianter er velkommen!
Forøvrig har jeg nettopp satt en form i ovnen bestående av kreolskmarinert laks (kiwitilbud), creme fraiche, fløte, litt sitron, vårløk og chili. Blir spennende....
Jabba sa for siden:
Kyllingfilet krydret med paprikakrydder, kokt blomkål med saus laget av kokosmelk, bittelitt fløte, kremost og fond....
Charlott sa for siden:
Kylling her også... ;)
Trekker kyllingfilèer i buljong, deler dem opp og bruner dem litt med fersk chili og løk. Tømmer over litt av buljongen og godt med fløte, lar det putre litt før jeg tar det over i en ildfast form med grønne grønnsaker, salt og pepper. Drysser litt ost på toppen før det åker inn i ovnen...
Sambo fikk ris til og jeg jukseris :D
Furine sa for siden:
Fann lammelår på tilbod på veg heim frå jobb, så det blir kvitløkssteikt lammelår med stua sjampinjong.
Creolskkrydra laks er nydeleg, Carisma! mmm!
Mia-Maria sa for siden:
hvordan lager jeg det???
Supera sa for siden:
Sånn for eksempel. Men som regel gidder jeg ikke å lage tacoskjell.
Drømmepie sa for siden:
Taco :D
nellie sa for siden:
I dag blir det kyllingklubber med litt jukseris og en salat.
Atir sa for siden:
Middagen i dag blir biff m/ bernaise, blomkål, asparges og poteter til mannen.
Myrull sa for siden:
Marinerte lammekoteletter, soppstuing, blomkål og brokkoli.
Kjøttdeiggryte :p Ikke særlig avansert - men lettvindt og godt
Veggpryd sa for siden:
En nakkekotelett, rester fra rømmedip'en fra i går og en tomat. Kjedelig, men godt. :)
Orkide sa for siden:
Påskeaften: ribbe og fløte og sennepsstuedde rosenkål, namis
Supera sa for siden:
Nakkekotelett med stekt rosenkål, blomkål, purre, rød paprika og minimais. Saus: CF kokt opp med karri og pepper. Og så litt rå purre (digger purre).
Furine sa for siden:
Svineribbe med blomkål med fløtesaus og kanskje moglegvis litt surkål.
Oksestek med erter, blomkål og brokoli.
Myrull sa for siden:
Jackobs pølser med blomkål og brokkoli mos.
Carisma sa for siden:
Italienskkrydret svinestek (rema sin italia serie) med soppsaus og kokt brokkoli og blomkål.
Popp sa for siden:
Peppermakrell med wok'et grønnsaker (stangselleri, tomater, rød paprika, hvitløk, purre & sukkererter) + et glass rødvin :D
Clockwork sa for siden:
2 kyllingfileter stekt i ovnen med litt krydder, brokkoli dampet i smør og olivenolje, ristete pinjekjerner og en tomat i skiver. :D
minien sa for siden:
I dag blir det tacosalat.
Furine sa for siden:
Laksestykke steikt i smør med broccoli og bearnaisesaus.
crystall sa for siden:
kyllinglår med blomkålmos og salat :sikle:
Carisma sa for siden:
Nyyyydelig Thailands svinewok med ingefær. Oppskrift legges ut når jeg får ånden over meg.... :rolleyes:
Supera sa for siden:
Elgsteik stekt i 4,5 timer (125ºC i 3,5 timer, så 150ºC i en time, bare tatt på gefühlen) i leirgryte, den siste halvtimen med brokkoli, purre og gul paprika. Og så blomkålmos og bearnaisesaus.
Blomkålmos (inspirert av Gerd):
1 blomkål
1/2 hvitløk
litt brokkoli
litt purre
kok i lettsaltet vann til de er møre. Hell av vannet.
Tilsett:
1 ss smør
1 ss créme fraïche
en god skvett fløte
en kork kyllingfond
Moses med stavmikser til den er glatt
Bearnaisesaus (Gerds oppskrift):
100g smør
1 eggeplomme
1ss vann
ca 1-2ts tørka persille eller gressløk
2ts tørka estragon
2-3 dråper sitronsaft
-smelt smøret på svak varme. Trekk kjelen til side.
-visp sammen eggeplommer og vann i en kjele og varm på svak varme til det tykner.
Ta kjelen av varmen.
-hell det smelta smøret forsiktig i en tynn stråle oppi eggemassen mens du rører kraftig hele tiden.
Veggpryd sa for siden:
Åh, elgstek! :sikle:
I dag har jeg hatt en nydelig nakkekotelett, smørdampet brokkoli og hjemmelaget fløtesaus. Var veldig godt... :)
Gerd sa for siden:
I dag har vi hatt ovnsbakt kylling i Norzolasaus :sikle:
[img]http://forum.lavkarbo.no/picture.php?pictureid=887&albumid=130&dl=1225383306&thumb=1[/img]
rille0007 sa for siden:
har du oppskrift på surkål? :-)
I dag har vi hatt spagetti og kjøttdeig, jeg uten spagetti med ekstra brokoli :)
crystall sa for siden:
Kjøttdeig og bacon i krydderost saus me brokkoli :)
Charl8 sa for siden:
fiskeboller i hvit saus, vet ikke hlet hvor bra det er på lavkarbo, men dropper i hvert fall potetene. Det er kjæresten sin tur til å lage mat (for en gangs skyld) og da har han kjøpt inn dette
blåbær sa for siden:
Pangasiusfilet med rød thaicurry, kokosmelk og blomkål. Helt nydelig!
Seba-stina sa for siden:
Grille :nam:
Marinert flintstek og salat + hjemmelaget hvitløksdressing :nam:
Står på grillen nå, den flintsteken. og jeg har vann i munnen!
LineJM sa for siden:
Jeg har tatt en elgmedaljong ut av frysen. Må bestemme meg for tilbehør.
Live77 sa for siden:
I dag har jeg tatt opp to kyllingfileter, og laget en "lavkarbo" satay saus, og med litt salat til. Blir vel noen karber, men har ikke spist så mange før i dag, så jeg holder meg i allefall under 15 :-)
Supera sa for siden:
1/3 av en baconskilpadde og litt CF-karrisaus.
Sisteinnsats sa for siden:
Marinert ytrefilet med salat :)
Carisma sa for siden:
Hjemmelagede kjøttkaker og stuede sukkererter
torunn85 sa for siden:
I dag blir det laksefilet med litt grønnsaker og smør til! Vurderer å frese litt grønnsaker i smør i kjele, har ikke prøvd det før, men ser for meg det er godt :D
Tenker å lage laksepakke: 1 laksefilet, olje/smør, krydre med hvitløk, salt og pepper, og pakk i folie. Hiv i stekovnen på såogså mange grader (ca 180grader?) "til den er ferdig" :P tar det hele på feelingen :D
Sikler allerede jeg :D :D
Carisma sa for siden:
Verdens beste (og sannsynligvis enkleste) Biff Stroganoff! :D Servert med blomkålmos
Supera sa for siden:
Ca 250g flintstek og en god klatt hjemmelaget bearnaisesaus. :snill: Mett!
mssophie sa for siden:
Dette var veldig godt og enkelt!! ;)
Iset sa for siden:
I går hadde vi laksefilet med smørstekt asparges overdrysset med parmesan, samt agurksalat med persille, og rømme og Hollandaisesaus.
I dag hadde vi krydrede, stekte svinestrimler med tzatziki, stekt sopp og paprika, salat og litt ris til meg og ungene. Bare biiittelitt, egentlig helt unødvendig.
Ja, og i forregår hadde vi hvitløksstekt kylling, bacon, salat med balsamico, smørstekt frisk asparges med parmesan og cherrytomater. Utrolig godt!
Carisma sa for siden:
salat med kylling, bacon og avocado.
Beatrixie sa for siden:
Marinert svinefilet,med løk,etpar hermetisk tomater og paprika,surret i fløte. Kokt blomkål ved siden.
TrillTrall sa for siden:
Tok to laksebiter og stekte dem i stekepanne i smør. Hadde i en neve hakket purreløk + salt og sitronpepper, masse sitronpepper. Da laksen var ferdig stekt la jeg den på fatene og hadde mer smør i panna + 2 ss rømme + en god neve frosne kokte linser og mer sitronpepper. Dette sto bare og putret på halvvarm plate mens jeg gjorde ferdig blomkål- og brokkolimosen, moste dem med stavmikser og hadde i sitronpepper, smør og en liiiten fløteskvett. Hadde salat av hjertesalat, paprika og agurk til. NAM! :sikle:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.