< Tilbake til oversikten

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

blaut sa for siden:

2 pk kjøttdeig brunes
Kutt opp 10 cm purreløk og 1 løk, ha oppi kjøttdeigen
2 beger kavli ost naturell
2 dl føte
2 dl buljong

La alt småputre i ca 15 min uten lokk
Server med stekte grønnsaker eller salat.

Også godt å gratinere i ovnen

SusieBlues sa for siden:

Blir vel grilling i dag, vel..

smilefjes sa for siden:

Hallo. Hva er jukseris???

Iset sa for siden:

Jukseris er "ris" av revet blomkål. Søk på jukseris på oppskriftsforumet så får du frem info og oppskrifter.

karboklovn sa for siden:

Jeg spiste en lettere modifisert utgave av dette idag. Istedet for buljong, så brukte jeg taco-mix-pulver, og istedet for Kavli naturellost hadde jeg Kavli baconost (det var mer tilfeldig siden jeg plukket feil ost i butikken :o). Og så måtte jeg jo ha baconbiter i også, siden bacon hører til alle måltider.
Siden jeg sluttet med pasta og fløtegratinerte poteter har jeg ikke spist noe med fløte i i det hele tatt. Det må jeg begynne med, for dette var skikkelig digg! :D

Tone-G sa for siden:

Delte opp 2 kyllingfiler å stekte i meieri smør
tilsatte purre og paprika å lot det frese med
3 dl fløte og 1 1/2 hønsebuljongterning
1 ss paprikapulver, salt og pepper

Til det serverer jeg jukseris nam nam..

sitter å venter på maten nå :sikle:

swimzy sa for siden:

:DIdag skal jeg ha oste-lasagne med masse salat som tilbehør!! :D
Oppskiften finner dere inne på middag...gjett om jeg gleder meg til å prøve denne!!! :D

dingpot sa for siden:

LK taco :)

200 g kjøttdeig
Tacokrydder (hjemmelaget)
kuttede grønnsaker (minimais, paprika, agurk, salat, tomat, løk, sopp...)
revet ost
store "flak"/blader av issalat/romano
Seterrømme
Hjemmelaget salsa

Klæsjer rømme og salsa over et blad, lesser på med kjøtt, ost, grønnsaker. Ruller sammen. Jafs!

Kan spare meg for transfettede, smakløse, ganekuttende tacoskjell... :rolleyes:

TIPS: En ide er å bruke kinakål-bladene. kutt av halvparten av hvert "blad", slik at du bruker den "stive" enden som tacotubs, og strimler resten til salat. Funker også delvis for Romano og Isbergsalat, men der lager jeg heller ruller istedenfor tubs, med den myke delen. ;)

Liidama sa for siden:

Hjemmelaget Chili con carne fra i går. Namme nam med raspet ost på toppen.

Liidama sa for siden:

I går ble det Aubergine lasagne fra Fedon sin kokebok. Den er stein god. Jeg sparte litt til lunsj i dag, men da jeg stod opp hadde broren min spist den opp. Han klarte ikke å dy seg sa han, for det var så godt:p. Så da er han vel tilgitt da... :rolleyes:

Anne sa for siden:

Vet ikke hva jeg skal ha i dag, men dette hadde jeg i går:

Blomkål karbonara m/kyllingkjøttdeig og vårløk til 2 personer
(Har byttet ut pastaen med blomkål)

Kok et blomkålhode i små buketter (på str med en munnfull) i 5-6 min.
Stek kyllingkjøttdeig (400 gr) på begge sider før den hakkes litt opp i biter og fres tilslutt tre vårløk i skiver med. Krydre med salt og pepper når det er stekt.
Pisk 3-4 egg og ca 2 dl fløte m/masse pepper.
Bland blomkål, kylling og egg over varme og vend rund til eggeblandingen har stivnet litt rundt maten.

Riv gjerne en god ost over og server en salat til.:)

synnøvefinden sa for siden:

Hei!

Jeg er på tredje dagen med lavkarbo. Har gjort dette før for ca ett år siden og da fulgte jeg mange oppskrifter her inne.
Denne gangen lager jeg også mine egne oppskrifter og det med hell viser det seg! Det kan jo være de er funnet opp fra før, men her er i allefall dagens middag:

Marinert svinefilet med blomkål- og løkpurè!

150 g. svinefilet
5 g. soyasaus (Japansk soya fra Blue Dragon - 8 karbs per 100 g)
1 ss fersk basilikum
1 fedd hvitløk
2 ss olje
25 g. løk
salt og pepper.

Stikk noen "hull" i kjøttet med en kniv slik at marinaden kan trekke inn. Bland soya, basilikum, hvitløk, olje, løk, salt og pepper sammen. Legg kjøttet i en brødpose, hell marinaden inn og la kjøttet ligge til neste dag.

Stek kjøttet neste dag på middels varme i smør. Kjøttet skal stekes sammen med løken, men løken skal ikke spises, kun gi smak til kjøttet.

50 g. blomkål
25 g. løk
25 g. gräddost
0,5 dl fløte
salt, pepper.

Kok blomkål mør og stek løken mør. Rasp ost og bland dette sammen med fløte. Hell i mør blomkål og løk, bruk stavmikser for å lage purè. Smak til med salt og pepper.

Velbekommen :)

Dette er et saftig og godt måltid med kun 5 karbo!

Veggpryd sa for siden:

Har spist litt fersk suppe, men det var så magert at jeg holder på å steke meg litt egg & flesk nå. :D

Anitra sa for siden:

Vurderer kyllingboller av kyllingkjøttdeig, sammen med gratinert blomkål. Poteter i tillegg til mann og barn.

Mellon sa for siden:

I dag hadde vi koteletter med ratatouille til- namis.

Ratatouille:
1 liten squash
2 fedd hvitløk
1 løk
1/2 rød paprika
1/2 gul paprika
1 boks hakket tomater
1 buljonterning
salt og pepper og krydder etter smak, brukte timian og basilikum.

Stek hvitløk i olje, ha i løk og øvrige grønnsaker, la surre litt før enn heller over tomaten og har i buljongterningen. Koker 15 min.

Camillawho sa for siden:

Nå har jeg startet så vidt på den nye lav-karbo livsstilen min!:D

Så i dag ble det:

Stekt laks surret i fløte og rømme sammen med squash og sopp,med frisk salat til og litt sitron saft på toppen=)

Kjempegodt!:rolleyes:

Minni1 sa for siden:

I dag skal vi ha biffsnadder av bankekjøtt med bernee saus.
Gleder meg :)

Mellon sa for siden:

I dag skal vi ha koteletter med kinesisk brokkoli til og bernaisesaus- gelder meg. Har liksom ikke funnet noe saus som var spisende før jeg så den kjøleskap tråden.:D

Carisma sa for siden:

Hva er det??

blåbær sa for siden:

I dag ble jeg inspirert av en kålrabitråd som har gått her på forumet. Kålrabi har jo bare 6 % karbo, så det går det jo an å spise litt av! :) Jeg har ikke spist komler (min tidligere favoritt) på veldig, veldig lenge, så i dag lagde jeg komler uten komler. Jeg kokte altså salt lammekjøtt, hadde oppi litt kålrabi og spiste med fett og bacon på. Veldig godt! På mandag skal jeg lage suppe av resten av kraften.

Nangijala sa for siden:

Idag skal jeg ha ovnsbakt laks m/ rømme og tomatsalat yumyum :lol:
I går spiste vi oste-lasagne!!! Den er fantastisk god!!!!!!!!:spisesnak

I morgen er det en uke siden jeg startet på Ketolyse!! i'm loving it!!! ;)

Mellon sa for siden:

Det er en oppskrift jeg fant i en bok jeg har. Koker brokolien lett i buketter, har over i en stekkepanne og ha over en krydderblanding av ingefær, olje, hvitløk og noe greier, husker ikke helt, men kan prøve å legge ut oppskrift. Var hvertfall super godt med litt "kvasse" brokolier til kotelettene.

Labomba sa for siden:

Kokt blomkål med ost og skinkesaus a la italy. :p
Helt nydelig, spør du meg!!

aldrimerjollycola sa for siden:

her blir det en fiskegryte..tror jeg.
har funnet ferdig fiskekraft på glass (ica) og den er genial, alle supper og gryter blir kjempegod med den i!

et glass fiskekraft & fløte utgjør basen (sper nok på med litt creme f.)
krydder, grsaker som brokkoli, rosenkål, purre, litt løk og fennikel.
og masse fisk! :)
poteter til mann og barn!

Jabba sa for siden:

Torskerogn med brokkoli og blomkål....

Mellon sa for siden:

I dag skal vi ha Omelett og salat. Skal lage lakseburgere til i morgen- nam :D

Carisma sa for siden:

Koteletter med pannestekte grønnsaker. Kanskje en saus med noe sennepgreier i....

Sommerro sa for siden:

Hei, jeg er nye her og har siden mandag (fredag i dag) fulgt ketolysekuren. I dag skal jeg ha kyllingvinger og en god salat med masse ost. Resten av familien skal få hvitløksbrød og ris i tillegg...

Ramah sa for siden:

Vi kjøpte "påskeribbe" på Ultra til 39 kr kiloen. Stekte 1,7 kilo og spiste det meste første dagen, men det var såvidt noe igjen til middag i går. Utrolig deilig mat, og perfekt for oss på ketolyse! Masse kjøtt og fett.
Kona har sendt meg ut for å kjøpe mer i dag, så det blir mer ribbe her i huset denne påska! Vi har begge fått markant vektreduksjon med ribbe, så det kan anbefales på det varmeste! Tipper det kommer av alt fettet i ribba.

Yonah sa for siden:

Vi skal ha noe oppvarma kyllingfilèeter, salat, bearnaise og de andre skal vel ha noe fullkorns pasta el.l attåt.

luringen sa for siden:

idag laga jeg kylling fra bunnene av i stekepose med masse hvitløk, chilli, rødvin og mere krydder....stekte grønnsaker i panne og laga nydelig saus av all den gode krafta i posen!

Yonah sa for siden:

Det ble visst ostelasagne i dag, og ikke kylling.... Ostelasagne er enda bedre!

Anki1962 sa for siden:

I dag har jeg hatt stekt laks med surret bacon rundt. Kokt brokkoli og "potetsalat" uten potet, men lagd med squash og purre. Utrolig godt.

grotingeling sa for siden:

I dag har vi hatt biffsnadder til middag :hungry:

Yonah sa for siden:

Jeg er forkjølet og har skikkelig hovne mandler,så i dag ble det en stor porsjon tomatsuppe med bacon i. Lite mat, men lavkarbo og bedre enn ikke noe.

Bee sa for siden:

Jeg har virkelig spist en überdeilig middag i dag.

Urtebakt laks med mozarella og parmesan, kald rømmesaus med agurkstrimler, hvitløk, litt sitronsaft og chilipulver, grilla paprika og squash.

Hjemmelaga jordbær-softis til dessert. I'm stuffed! :D

maxima sa for siden:

Jeg skal ha noe med karbonadekjøttdeig. Men vet ikke helt hva enda.

nalana sa for siden:

Jordbærsoftis vil vi gjerne ha oppskrift på!!!:D

I ovnen min står nå en form med kjøttdeig stekt og krydret med Rub a dub. Har kokt inn krydderet med litt fløte og JBK. Over der har jeg Blomkål og broccoligratengen fra Rema toppet med ost. Andre gangen jeg lager akkurat denne varianten, og den var veldig populær sist. Skal ha 1 liten potet til.

Carisma sa for siden:

Var bedt bort på reker og hvitvin til middag i går. Og vertinnen ante ingenting om mitt lavkarbo-opplegg, men hadde kjøpt avocado til. Så jeg spiste reker og avocado og slapp og skyve rundt på loff skiva under rekene slik planen var :)

Og i morra blir det grillet pepperbiff, ukas god helg tilbud på Kiwi :ja:

Bee sa for siden:

Så ikke denne før nå.
Softis er det enkleste jeg lager av dessert.
1 pk frosne bær
1 pk fløte
litt sukrin

Pisk kremen til fløte. Kjør bærene i blender til de har inntatt sorbèt-konsistens. Bland sammen og smak til med sukrin eller annen søtning. Kanongodt!

Iset sa for siden:

Litt omvendt, eller? :lol:

Dette høres knallgodt ut, og såå snadder i den kommende (forhåpentligvis) sommervarmen. :D

Bee sa for siden:

HAHAHAHA! Tror ikke jeg var helt på nett da jeg skrev det der. :lol:

nalana sa for siden:

Hvor stor er den pakken med frosne bær da Bee? Her trengs nøyaktige notater!;)

Bee sa for siden:

Tror det er 450-500 gram.

saxpia sa for siden:

Sitter og lager middagslister for de kommende ukene, og gikk inn her for litt inspirasjon, men nå har jeg jo bare lyst på is :lol:

Liv sa for siden:

I dag skal jeg ha;
Kjøttboller;
Svinekjøttdeig
fløte
sitronpepper
salt
oregano
hvitløk

Servert med freste gr.saker
og evt litt fløtesaus:p

Bee sa for siden:

:lol:

I dag skal vi ha blomkålpizza. Topping: Tomatpurè tilsatt litt vann, oregano, grillkrydder og hvitløkspulver, tomat, paprika, løk, ost, bogskinke og spinat. :sikle:

Ivory sa for siden:

I dag spiste jeg kyllingbiter i karrisaus med salat til - kjempegodt! :)

Carisma sa for siden:

I dag var det grillet ribbe og grillet andelår med sopp og skaldeman's coleslaw :ja:

Iselilja sa for siden:

Oksestek med hjemmelaget rødvinsaus, og smørdampet rosenkål. :) Sjokoladetrekte jordbær i fløte til dessert! :hungry:

NAM!

Areola sa for siden:

I dag skal jeg i konfirmasjon og spise buffè :sikle:

(ikke mye hjelp til inspirasjon kanskje, men alikevel. Buffè :love:)

Liv:) sa for siden:

Jeg elsker når det blir servert buffé i selskaper, for da kan jeg velge akkurat det jeg vil, fremfor når jeg blir servert en tallerken med bittelitt kjøtt og masse tilbehør jeg ikke kan spise...

Jeg skal ha grillmat i dag!

Mistral sa for siden:

Indrefilet av svin og asparges. Mannen og guttungen får fløtegratinerte poteter til.

dydde sa for siden:

10 egg, stekt i masse klarert smør, 1 nakkekotelett, 200g poteter som er skjært opp som kips og stekes i klarert smør, 100g bacon og en del egg+smør+litt sirup blanding. Jupp alt er til meg :D

saxpia sa for siden:

ovnsbakt laks med smøreost, servert med jukseris og brokkoli

Bee sa for siden:

Tacograteng

Yonah sa for siden:

Egentlig biff, bearnaise og litt salat, men det blir kveldsmat, for mannen jobber sent i dag. Så middagen i dag ble tunfisksalat med majones, egg, tunfisk, en anelse løk, hjertesalat, rømme, sennep, sitronsaft og kvernet pepper over. Skikkelig namnam!

trillian78 sa for siden:

Lammenakkekotelett med smørrrr :D

Mistral sa for siden:

Sashimi! Jeg mangler wasabi, men det får stå sin prøve.

Iset sa for siden:

Håhåhå, det var tider da, da jeg kunne spise så mye. Nå får jeg knapt ned et par speilegg. :knegg: Høres godt ut!

Vi hadde fiskegryte i dag. I morgen blir det argentinske lammepølser med potetmos. Jeg har lyst å smake litt på potetmosen men vurderer å heller lage blomkålstappe. Synes i grunnen det smaker bedre.

Charl8 sa for siden:

uffuff, i dag ble det pizza på meg, og jeg som bare har gått på det i to dager! Er barnevakt, og det var det de serverte til middag

Bee sa for siden:

Vi har spist strimlasvin med masse krydder og kålmos som tilbehør. Sinnsykt godt!

Mistral sa for siden:

Jeg har spist en improvisert formrett med asparges, rester av stekt kjøttdeig og chilikrydder, med masse ost over. Nam!

Carisma sa for siden:

Kom over grillmix fra grillstad til 39 kr pakka, så da ble det hvitløkmar. biff i dag og karrysvin til lunsj i morra! :sikle:
Og champignong med basilikumolje, samt Gerds mozarellagratinerte aubergin-skiver til biffen.

Millsi sa for siden:

PANNEKAKER :D med masse fett og bacon!

Areola sa for siden:

I går ble det rask mat - blomkålmos og en burger, masse grillkrydder og sukkerfri ketchup og sennep.

Carisma sa for siden:

I dag blir det kveite med hollandaise-saus, broccoli og asparges. Hvis de har igjen kveite innen jeg kommer meg til butikken... :rolleyes:

danish sa for siden:

Bacon og speilegg med pannestekt potet og flådde tomater.

Nannah sa for siden:

Stekte,strimlede nakkekoteletter stekt m rødløk,rød paprika og squash. Bittelitt tomatpure og hvitløk. Lager en saus av cf og tikka masalakrydder...(kald saus)
og server grønn salat til og pitabrød til dem som kan spise det:)

Bee sa for siden:

Kjøttkaker og kålstuing av nykål.

Tonemi sa for siden:

Stekt bacon, kokt brokkoli og blomkål med bearnesaus:D

Carisma sa for siden:

Får du til det uten at den blir slafsete? Jeg syns nykålen blir så rar i kålstuing.

Jabba sa for siden:

Kalkunkjøtt i biter surret i panna sammen med brokkoli, blomkål og paprika. Mot slutten av steketiden tilsettes masse fløte og krydder.....nam nam og holder meg mett leeeeeenge!

Ivory sa for siden:

Biffstrimler stekt i original grillolje fra Caj P. sammen med litt løk og surret i creme fraiche. Stekte grønnsaker i tillegg. NAM!:D

Bee sa for siden:

Jeg moser den når den er ferdig så den ikke skal bli så "sausete".
Klarer ikke å bruke JBK i den f.eks.

kasaai sa for siden:

Hei. I går blei det sein middag på meg. Sjekk du heimesida mi, her har eg lagt ut bilete og oppskrifter :)

lavkarbo.net/#home

Bee sa for siden:

I dag skal vi ha ovnsstekt laks med smørdampet blomkål og blåmuggostsaus.

Mistral sa for siden:

Nakkekoteletter, og spisskål surret i fløte.

Gerd sa for siden:

Hvitløksmarinerte reker og kamskjell og grønnsaker stekt i smør med en dæsj sitron og dill :sikle:

Iset sa for siden:

Svin ytrefilet fylt med pesto og surret i spekeskinke og stekt i ovnen sammen med hele hvitløksbåter. Ovnbakt hvitløk er noe av det beste som finnes! De blir helt brune, søtere og smaker helt ... ja, fantastisk!

Serverte salat og butterbeans til.

tulla sa for siden:

Fiskesuppe :)

Tonemi sa for siden:

I dag har jeg hatt carbonara ( etter oppskrift som jeg har funnet her inne)....Det smakte fortreffelig:D

Bee sa for siden:

Vi har hatt løvstek med stekte squashstaver og bernaise.

Carisma sa for siden:

I går hadde jeg thaigryte med kyllingkjøttdeig. I dag blir det squashtagliatelle med lømmekjøttdeig og arabiatta saus fra glass.

Gerd sa for siden:

Egg og bacon i dag :D

saxpia sa for siden:

Sommerfest i barnehagen til jentene i dag, og jeg hadde ketolysegrillpølser med en deilig salat med feta og diverse, samt en utrolig herlig avocadosalat som jeg har funnet oppskrifta på her inne. Så ufattelig godt :sikle:

Liv:) sa for siden:

Kjøttkaker! :D

saxpia sa for siden:

Skal være på skolen og lese til eksamen i hele dag, så på meg blir det restemiddag - ovnsbakt laks og avocadosalat :sikle:

fruDiddi sa for siden:

Marinert lammesteik(var heldig å fikk tak i slike til 50% i Sverige),asparges,blomkålstappe m cheddar og parmesan,brun saus og poteter til de andre mmmmmm....:hungry:

Carisma sa for siden:

Nakkekoteletter med squash "potetsalat". Denne gangen med SKRELTE squash... :ja: :D

Gerd sa for siden:

I dag ble det kyllingvinger, jukseris og hjemmelaga bearnesaus :sikle:

Mistral sa for siden:

Vi har spist lammeskank med spisskål til.

Jeg gleder meg til jeg kan spise ordentlige porsjoner med grønnsaker igjen... 100 gram spisskål er ikke mye, altså!

Gerd sa for siden:

I dag skal det bli blomkålsuppe, med ostechips og sprøstekt bacon attåt :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.