< Tilbake til oversikten

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

#301

Albertine sa for siden:

Det blir chili con carne i dag. Kjøttdeig, løk, tomater, chili, hvitløk og tomatpure sammen med litt bønner. Nam!


#302

Heksehilda sa for siden:

I dag skal jeg kose meg med wok og laks. "Lurer" kuren litt ved å ikke buke oljedressing - så steker jeg laksen i 1 ss rapsolje og litt soyasaus... Deilig!


#303

Anne sa for siden:

Kald svinefilet rest fra i går, stekt ostepølse og blomkålstappe....(kokt blomkål, stavmikset med litt (mye) fløte, salt og muskat)Og hjemmeavla sherrytomater.


#304

Tingeling sa for siden:

(okei. jeg veit denne tråden heter "hva SKAL du ha til middag idag.. men denne smakte så godt at jeg tillater meg å poste den likevel, selv om det er i fortid ;) )

Denne salaten ble fantastisk god, og kan brukes som lunch eller middag etter eget ønske :)

Kyllingfilet
Soltørkede tomater i olje
Sorte oliven
Vestfold salat
Champignon
Synnøve gulost
Purreløk
Hvitløkskrydder

Delte kyllingfilet i biter, og stekte i panne sammen med champignon. Rev noen blader Vestfoldsalat, delte opp soltørket tomat, oliven, ost og purre, og la alt dette på en tallerken. Krydret kyllingen godt med hvitløk, og tok den over salaten.
Til slutt tok jeg litt rapsolje og litt av tomat-oljen over salaten og VÆR SÅ GOD !!

:sikle:

Dette smakte helt fortreffelig.
Man kan selvfølgelig variere med de ingrediensene man har i kjøleskapet - for min del er de soltørkede tomatene og olivenene hovedingrediensene... NAMNAM !!


#305

Karin sa for siden:

Høres schnadder ut!
Min middag i dag var servert... På personalfest på golfklubben i Fana.
Men den var helt lavkarbo! Lettsaltet lam kokt med litt løk, purre, en aning gulrot og mye sellerirot! Brød til - til dem som spiste sånt... Og kaker til kaffen, til dem som spiste det, da...
JEG hadde ikke noe problem med det!


#306

tuttamost sa for siden:

:) I dag hadde vi Iset's Lasagne med neper. Kjempegodt rett og slett. Jeg har funnet mange gode oppskrifter fra Iset, så tusen takk.

Søndag blir det Donald-kylling med oppskrift fra Nille (tror jeg) :D Gleder oss allerede..


#307

Nille sa for siden:

I dag hadde vi RSy's fløtestekte nakkekoteletter ( se HER

:sikle:


#308

tuttamost sa for siden:

I dag storspiste vi røkeknoker (svineknoker) og kålrabistappe. Namnam :)


#309

luringen sa for siden:

laaaangsomt stekt marinert elgstek, med blåbær....deilig saus og brocolli o gblomkål...sslllluuuurp.


#310

luringen sa for siden:

kylingfilet med cillisaus. Stekt i panna, med løk og soltørket tomat. Helte på matfløte og cremefraiche. Putre putre. Serverte med ris (til de andre) og broccolli/blomkål/løk/solt.tomat-pure med smør, fløte, og ostegratinerte den... Ssssåååååååå gooooodt!


#311

Trampe sa for siden:

I dag serverte jeg to forskjellige retter med torsk.
[color=#2e8b57][/color]
En form jeg putta i stekovnen, det var en pose frosne grønnsaker (velg selv!), noen stykker torskefileer la jeg oppå, helte så på med litt matfløte og jarlsbergsost på toppen! Her kan man jo variere med annen fisk, ferske grønnsaker og evt buljong istedenfor fløte. Dette er jentene våres og min sin favoritt!! Serverte med basmatiris.
[color=#2e8b57][/color]
Min kjære vil jo ikke ha fløte, så han fikk stekt torsk (i olivenolje). Torsken pensla jeg med creme fraiche (sikkert bedre å bruke kesam men det hadde jeg ikke),og dyppet fisken i hakkede mandler. Serverte det med basmatiris og grønnsaker. Litt Kikkoman var visst også godt på(jeg syntes det var best uten...)
[color=#2e8b57][/color]
I morgen skal jeg varme restene til lunsj!!:)


#312

Nille sa for siden:

I dag blir det sennep marinert "red snapper" - en fisk som finnes i Stillehavet og ligner på vår uer..... Og til den skal jeg ha dampabrokkoli med smelta smør..... :sikle:
[color=#800080][/color]


#313

Iset sa for siden:

Idag hadde vi Fedonistens kyllingform (kylling, skinkebiter, brokkoli, sopp, creme fraiche, baconost, krydder, hvitløk og revet ost på toppen. Naaam!

Det skal egentlig ikke være skinke i den, men jeg hadde for lite kylling, så jeg tok i litt skinkebiter for å øke proteininnholdet. :)


#314

Benzo sa for siden:

Skulle hatt pannekaker laget på Atkinsmix, men det ble totalt mislykket.
Ble eggerøre, serranoskinke og parmesan salami i stedet :)


#315

Katrine sa for siden:

Er det noen som kan forklare meg hvordan man lager denne? hehe, er temmelig grønn på kjøkkenet ennå:( :eek:


#316

Katrine sa for siden:

Heisann:D

Er det mulig å få oppskriften på denne? Hørtes kjempegod ut! nammenam!


#317

Iset sa for siden:

Idag er det spaghetti. :eek:
Jeg skal bare ha sausen da, med blomkålstappe under. :D


#318

Anne sa for siden:

Nilles Kylling Fajitasform....snadder:)


#319

Nille sa for siden:

Jeg og.... rester fra i går. Lager så mye om gangen at det holder til to middager. Lager frisk guacamole i dag da ! :)


#320

Anne sa for siden:

Ja, jeg har også laget til to dager...heldigvis:) Ny guacamole i morgen:D Deilig mat Nille, kan anbefales ja:ja:

#321

Gamla sa for siden:

Idag blir det til en forrandring god gammeldags mårrpølse. (Har det altfor sjelden!) Steker mårrpølsen slik at den blir nærmest en mos og blander i et pisket egg og event. litt fløte hvis pølsen er litt tørr og mager. Som tilbehør blir det blomkål- og brokkolipurre i en blanding og grønn salat med litt rømmedressing.:hungry:


#322

Nille sa for siden:

Idag blir det røkelaks, eggerøre med gressløk, dampa brokkoli - og alt drissla med god urteolje og/eller pesto !! :sikle:


#323

nøtta sa for siden:

hos meg blir det fedons tunfisk salat med brekkbønner , kokt egg, tunfisk så klart, rømme, løk, pittelitt sylteagurk, litt sitron og olje og det som jeg ellers får lyst til og putte oppi :D

har nettopp satt på vann for og koke eggene :cool:


#324

Anne sa for siden:

Jepp, da ble det resten av Nilles Kylling Fajitas-form i dag....:p

#325

luringen sa for siden:

omelett av 3 egg, 3 skinkeskiver, 3 cherrytomater, 1/2 paprika, revet ost. 1 skive fedonbrød. salat.


#326

Elena sa for siden:

I dag hadde jeg

hjemme stekt kylling m/ bein - marinert med olivenolje, balsamico og oregano
1/2 avocado
1/2 tomat


#327

nomma sa for siden:

Stekte kyllingfilet i panna, med masse smør og kyllingkrydder. helte over en dl fløte, en dasj med rømme og ei ts. curry pasta.. rørte sammen, lot det koke i 5 min.. serverte jukseris til.. namme nam...


#328

Nille sa for siden:

Nå kom akkurat naboen hjem med torsk og reker til oss (han driver fiskebutikk).. så da blir det Jamies Ovnsbakte torsk med basilikum, reker, avocado, ost og kremfløte idag.....:D


#329

Siljevanilje sa for siden:

lit forsinket, men igår hadde jeg taco tallerken med,
ca 7 nachos chips (veit det er litt karber i det, men det er helg)
2 lange rapid blad
ca 50 g hakka agurk
1 stor bifftomat i chunks
2 ss mais
3 ss stekt løk
ca 6-7 ss kjøttdeig med taco krydder på (liker det mildt)
masse guacamole av en stor avokado, sitron saft og tofu-rømme
"dressing" av krydder og tofurømme

det va knall godt. tåler ikke ost, men hadde jeg tålt det, sko jeg hatt det..


#330

Anne sa for siden:

Rakfisk, rødløk, rømme og en liten lefsebit......:o


#331

Karin sa for siden:

Lørdag i dag, og veldig sen middag. Men i kveld blir det reinskav med brokkoli og tyttebærsyltetøy - hjemmelaget sukkerfritt.


#332

Meeyz sa for siden:

I dag har jeg spist en god indisk inspirert rett:
Stekte karbonadedeig, brokkoli, asparges og brokkoli sammen, og la i en ildfast form. Deretter tok jeg en boks med creme fraiche og blandet sammen med 3ts med Rajah tandoori paste. Helte dette over resten, med ost på toppen, og gratinerte i ovnen, kjempegodt!! :):)


#333

Iset sa for siden:

Stekte laksefileter med linsepure, agurksalat og fetaost. :sikle:


#334

Anne sa for siden:

Fersk suppe...hadde i frysern:)




#337

Hvitveis sa for siden:

Kyllingkebab m/salat&dressing, resten av familien får spise pitabrødene.


#338

Iset sa for siden:

Kyllingwok (kinesiske wokgrønnsaker, kyllingfilet i biter og kinesisk sortbønnesaus på pose). :sikle:


#339

luringen sa for siden:

matlei...blomkålsuppe.


#340

Fjonken sa for siden:

Stekt laks og agurksalat + rømme i går
Finnebiff med løk, sopp, paprika, blomkål, brokkoli, rømme og einerbær i dag.



#342

luringen sa for siden:

I dag har jeg fått middag servert!

Eldste sønner har "hjemmedag" med matlaging og husarbeid! Toppen..
Han laget marinert reker med hvitløksstekt brød og bacon.
Marinert/krydret svinefilet stekt i ovn, med baket poteter (til de andre) og grønnsaker...rødvinssaus.
Brownie m/is og bringebær...Dååååne!

I morra skal han andre lage
spekeskinke m/ostebit på salat
Kyllingfilet krydret og langstekt i ovn
Stekte poteter (til de andre ja..)
Sjokolademousse med bringebær og krem..
O du hildrande du!


#343

Fjonken sa for siden:

Hva i alle dager er jukseris?


#344

Fjonken sa for siden:

I dag blir det luftsuppe, venteboller og bortløpt hare. 2 barn syke og mann med. Fjonken hagler og er ikke sulten..


#345

luringen sa for siden:

dakar fjonkis...jukseris er finrevet blomkål, stekt i panne med litt smør, krydder og snadder... Søk på forumet! namme..


#346

dingpot sa for siden:

Null matlyst... vil kaste opp bare jeg ser mat... Det eneste som frister, og smaker nå, er grønnsaker! Så i dag ble det:

Div grønn salat
1/4 rød paprika
en tomat
1/4 agurk
1/4 rødløk
6-7 solstørkede tomater
100 gram skivet røkt ørret
noen ss linfrøolje
1 ss soyasaus


#347

marmelade sa for siden:

I dag skal jeg steke klassisk lammestek med rosmarin og hvitløk i lange baner, blomkålstappe ved siden av og en skysaus med fløte til. Nam nam :D


#348

Fjonken sa for siden:

I dag skal Fjonker ha det til middag som Fjonkersmannen finner for godt å handle inn. Altså Fjonkersmiddag suprise!:D


#349

Siljevanilje sa for siden:

vi skal ha biff med brie og pinje kjerner. og han skal ha fløtegratinerte potetet mens jeg skal ha fløte gratinerte grønnsaker.

nammenam


#350

luringen sa for siden:

Laget deeeeilig gronnsaksouffle igår.
Tok det jeg hadde av grønnsaker, jeg brukte noen dl med wokgrønnsaker.
Revet squash eller broccolli etc er sikkert godt.
Stekte grønnsaker i smør, drysset litt mel over over.
Rørte sammen 3 egg med fløte og masse deilig krydder og fetaost. oppi med grønnsakblandingen og inn i ovenen i ca 30 min....UMMMMH!


#351

Fjonken sa for siden:

Kebabkjøttboller med rød chilli og hvitløk.. og potitt til ungene og blomkål, brokkoli og asparges til alle .. NoE gulrot og mais attått til ungene.


#352

Carisma sa for siden:

Tom Yum suppe med Scampi og cashewnøtter. Skikkelig sterk sak samboeren min lager. :hungry:


#353

susanna sa for siden:

er så kjedelig jeg.
spiser mest kylling og brokkoli.

tror jeg må finkjemme denne tråden på jakt etter noen tips :)


#354

Dorothy sa for siden:

I dag ble middagen eggerøre, sprøstekt strandaskinke og diverse grønnsaker som tilbehør :)


#355

manikken sa for siden:

Jeg skal dampe en haug med grønnsaker, brokkoli, blomkål, selleri, squash, litt: erter, gulrøtter, vårløk. Har dette i sånne aluminiumsformer sammen med bacon og en klatt smør og masse ost på toppen. Har på lokk og fryser ned, så har jeg til å ta med på jobben osv. Namnam:D


#356

jeef-micro sa for siden:

jeg skal ha kyllingfilet stekt i ovnen med sopp, loek, litt timian og creme fraiche paa...


#357

bubavon sa for siden:

Kyllingvinger og kyllinglår med kokt rødkål. Merkelig måltid? ja...
Dette minnet meg om en venn av meg som sa at man kan blande alt som er godt sammen slik at det blir enda bedre, hans forslag var piska krem og biff med bernaisesaus...men han var full da. jeezez.


#358

Fjonken sa for siden:

Torsk i form med brokkoli, blomkål, purreløk og ostesaus. Oppskriften finnes i dagboka mi.


#359

Snøhvit sa for siden:

JEG SKAL HA KYLLINGKJØTTKAKER MED TZATZIKI OG DAMPET BROCOLI:)


#360

Nena sa for siden:

Tacosalat - etter ønske fra minstejenta :love: ....


#361

Fjonken sa for siden:

I går.. kjedelig kyllingfajitas med salat og alt tilbehør, dog ikke tacoshell og tortillaer..

I dag, hot, hottere, hottest tandoori kyllingsuppe.. Oppskrift inne på oppskriftsforum.. Anbefales for de som har nerver til no hott.. !


#362

Fjonken sa for siden:

Her gumla vi grillribbe med kokt blomkål og brokkoli..


#363

Carisma sa for siden:

Salat m grillede kyllingfileter, svarte bønner og litt villris. Kesam med sweet chili krydder-dressing.


#364

bubavon sa for siden:

Okselever i fløtesaus med stekt persillerot og kokt kål, skal jeg spise i dag, skikkelig snadder:D


#365

Iset sa for siden:

I går hadde vi chili con carne., Kjempegodt. Uten ris, selvfølgelig.


#366

Fjonken sa for siden:

Tja.. bortløpen hare og venteboller i dag.. Æsj.. har ikke fantasi i matveien nå om dagen.. Er gedigent matlei!


#367

Nille sa for siden:

Idag vet jeg ikke hva jeg får. Skal på høstfest/avsluttningsfest* på jobben. Et eller annet sted ute i havgapet er bestilt. Sjømat blir det iallefall.....
[color=#800080][/color]
*mister igjen ca. 20 kollegaer - mange av dem har gått allerede, de gjenværende har siste dag 31.august. Og i dag har vi vin & grin kveld!


#368

Georgine sa for siden:

Skulle ha HP sin tacogryte men tok feil krydder og pøsa på med Tandoori Masala isteden :o

Det lukter rett og slett himmelsk her nå!! En gedigen salat ved siden av selvfølgelig :D


#369

Iset sa for siden:

Jeg laget en karrigryte av det jeg hadde i huset. Litt kokt råris og villris (ikke mye), en liten boks ananasbiter med saft, kjøttdeig, masse karri og fersk chili, masse løk og hvitløk (5-6 fedd) og masse annet krydder. Ble sabla godt!!


#370

bubavon sa for siden:

kyllinglår med hjemmelaget kokos og karrisaus og en søtpotet.


#371

Karin sa for siden:

I dag var det sigøyner-koteletter. Får legge inn oppskrift.


#372

Gamla sa for siden:

Jeg har hatt grillet marinerte kalkunskiver, kokt blomkål, asparges, og salat med dressing. Til dessert rips og bringebær med fløte. :)


#373

Nille sa for siden:

Jeg skal lage bacon/osteburger form (Bacon cheeseburger casserole)..... med blomkålmos !

:)


#374

Carisma sa for siden:

I går grillkylling med wokede grønnsaker og fedon-"sursøt saus". I dag stekte koteletter med ostegratinert blomkål og brokkoli.

Og guuuud, the er godt å være tilbake på lavkarbo! :D


#375

Iset sa for siden:

Iset's skogsgryte. :sikle:

Med potetmos eller poteter til mann og barn, blomkålmos til meg.


#376

Anne sa for siden:

Hjemmelagde karbonader og blomkål eller blomkålmos...skal høre med barnebarna hva de vil ha:p


#377

Gamla sa for siden:

Stekt fersk sildefilet, potetmoserstatning og agurksalat med en klatt rømme. Nydelig!:p


#378

stinasol sa for siden:

Har hatt kjøttkaker,lagd på (kjøttdeig,2 egg,fløte,litt vann og soya mel) de ble kjempegode =) hadde salat til og dip av (seter rømme,dill,grill krydder og hvitløk pulver)nam nam ;-))


#379

Summer sa for siden:

Fårikål. :D

Stinasol: De kjøttkakene hørtes deilige ut!


#380

Carisma sa for siden:

Pølsegryte (lettpølse, 1 boks hakket tomat, sukkerfri ketchup, løk og litt fullkornspasta)


#381

Nille sa for siden:

Chili og hvitløk marinert ovnsstekt kylling og jukseris (blomkål, hvitløk, rødløk, vårløk, salt, pepper stekt i masse smør).

:sikle:


#382

Anne sa for siden:

Samme som i går i grunn. Resten av de brasserte grønnsakene (løk, sherrytomat, squash, kantareller og urter), kyllingbryst, samt litt bønner i tomatsaus:)


#383

stinasol sa for siden:

2 beef burgere (fra gilde)med smeltet dansk greddost,salat og rømme dip..kjempegodt men ble kjempe mett og så neste gang holder det med 1 burger ja =)


#384

Anne sa for siden:

Hjemmelagde fiskekaker m/sukkerertstuing.


#385

Carisma sa for siden:

Mammas enkle laksegryte i litt modifisert utgave. Dvs laks, løk og paprika stekes i en panne i passe biter, salt pepper og matfløte helles over, og kokes inn litt. Jeg modifiserte med broccoli, vårløk, chili og litt hakket persille, og i tillegg blandet jeg oppi en boks hvite bønner som erstatning for potetene hun serverer til. Anbefales! :hungry:


#386

stinasol sa for siden:

halv grillet kylling med agurk og rømmedip(med masse hvitløk i) yummi...


#387

Carisma sa for siden:

Lammeskiver med ovnsstekte grønnsaker


#388

Gamla sa for siden:

1/2 rødløk og 150 g stekt kjøttdeig. Da det var nesten stekt hadde jeg på 2 ss tacosaus (First Price) og 1 ss rømme og lot alt surre sammen litt! 4 plommer til dessert. Kjempegodt!:D


#389

Iset sa for siden:

I morgen skal vi nok ha fiskegryte med hvit saus ala lavkarbo. Den er superdigg!!!


#390

Carisma sa for siden:

Noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre med to koteletter? De må spises opp før de går ut av kjøleskapet på egenhånd, og jeg er litt tom for ideer.... :o



#392

Enid sa for siden:

Hei hei! Jeg er ny her, og ville bare si at jeg har fulgt med på forumet et par måneder og prøvd mange av oppskriftene. Har gått ned 10 kilo siden juni, og har mye takket være matoppskriftene og diskusjonene her inne klart å holde motivasjonen oppe!
De siste par ukene har samboer og jeg hatt ny middag med oppskrift herfra nesten hver dag :)
I dag prøvde jeg den berømteFrokostpannekaken for første gang (NAM!). Supert forum, gleder meg til å være med!


#393

stinasol sa for siden:

her ble det Iset`s pizza til frokost,lunsj og middag...nam nam..(med rømmedip og salat..+masse vann


#394

Enid sa for siden:

Lindbergs linsesuppe, namnam. Og billig er det også :D


#395

Enid sa for siden:

God middag i dag også:
Hjemmelaget hamburger av karbonadedeig, med ost på toppen. Ved siden av: Rå løk, tomat, salsa, bacon, tzatziki og issalat.


#396

Nille sa for siden:

Idag skal jeg ha Stange kylling filet (2 stk surret sammen rundt kremost med urter og hvitløk) og stekt i 220 grader 30-35 min. Serveres med blomkålmos og dampabrokkoli (eller kanskje spinatstuing). :sikle:


#397

stinasol sa for siden:

pannekake med kjøttdeig,ost,dip,salat og agurk =)


#398

Enid sa for siden:

Tex-mex form i ovnen:
Karbonadedeig stekt med tacokrydder, rå løk, tomater i terninger, mos laget av brune bønner og chilibønner(kjørt med stavmixer): Alt i form, gratinert med cheddar, og server med hot salsa og kesam. :D


#399

Iset sa for siden:

Mmm den formen høres god ut, jeg lager noe lignende med nachochips oppi (men spiser ikke chipsen, det gjør mann og barn hehe). Men jeg MÅ ha jalapenos oppi da. :D


#400

Enid sa for siden:

Ja det er utrolig godt! Må ha det oppi neste gang :)
Når det gjelder nachochips:Samboeren mener han ikke savner nachochipsen, så da er jo alt greit! Jeg tenkte faktisk ikke over at chipsen manglet heller. Suverent!


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.