< Tilbake til oversikten

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

#201

Anne sa for siden:

Hjemmelaget ingefærduftende laksefiskesuppe med masse grønnsaker:p ....ganske nam...


#202

Anne sa for siden:

Og på lørdag hadde vi "Taco-ingrediens" form blandet med jukseris, gratinert i ovn.


#203

guro sa for siden:

Dagens middag, Favorittgrateng.
[font=Comic Sans MS][/font]
Man legger sin favoritt blomkålmos i bunn av en ildfast form, fyller på med sin favoritt tomat-kjøttsaus, drysser over litt ost og gratinerer. En blandet salat passer fint til. Enjoy!


#204

Marianne sa for siden:

Viltgryte (pakke fra Toro) med viltkjøttdeig (fra Sverige)
Blomkål, rosenkål og gulrøtter
Poteter for de som ville (ikke jeg...)


#205

Aline sa for siden:

etter et måltid med så mye "vill" mat :

;)


#206

Marianne sa for siden:

:D :D :D Glemte at grønnsakene er fra frysedisken og heter VILTblanding :p


#207

Aline sa for siden:

oi, da !! blir nesten litt redd, jeg nå! :D :D

også må jeg legge til hva jeg skal ha til middag idag, siden det er middagstråd, ja ;)

hmm.. hva med kalkun, sopp, rapid salat, litt ost, og eh.. hm.. tenke,tenke jo, basilikum og

oppdaterer senere, når jeg har bestemt meg ;)


#208

luringen sa for siden:

Nam dette er bare så godt! Har laget det med en bønnestuing i tillegg jeg, godt det og. Moste bønner i blender med krydder, olivenolje litt vann og eddik og litt fruktose.


#209

snoopygirl sa for siden:

hallois!!!!!!!!!!!!

i dag skal jeg eta kjøttdeig..blande i bittelitt tomatpure/vann/buljong/litt seltin,pizzakrydder,pepper.pommesfrites krydder ol........ også litt rå løk på toppen,og det beste av alt,, ost..skal sette det i ovnen til osten smelter.....detta er kjempe snadder altså,,,,,jam-jam


#210

mofe sa for siden:

Nå sitter jeg og spiser

4 champignon i skiver
en neve finnbiff (reinsdyrskav)
en halv løk
litt fløte

surret alt i pannen og hadde oppi fløte og salt og pepper

Vilt er forresten veldig rik på næring i forhold til "Industri-kjøtt". (Fordi de er ute i skogen og spiser)


#211

Nille sa for siden:

Wraps med 100 gr røkelaks, 1/2 (2 egg + 1 ss fløte) "pannekake", ruccula, hjertesalat, og majones + 150 gram dampet brokkoli med smelta smør.... :sikle:


#212

mofe sa for siden:

en kyllinfilet i biter
litt løk
litt paprika
hjemmelaget chilitomatsaus
litt fløte

  • stekte i panne

en brødskive mofebrød med en hævv revet parmesan over


#213

Anne sa for siden:

Stekt laks og bøtter med grønnsaker, og olje:cool:


#214

Marianne sa for siden:

Tomat- og grønnsaksaus av kalkun- og kyllingkjøttdeig og litt fedon-pasta.


#215

Nille sa for siden:

Jamie Olivers ovnsbakte torsk, med reker, basilikum, avocado, ost og kremfløte. Servert med dampa brokkoli.


#216

Aline sa for siden:

dagens middag?

en smoothie etter trening, men den var goooooo mmmm

;)


#217

luringen sa for siden:

sei stekt med bacon og sjarlottlauk, creme fraiche og matfløte og broccolli. masse krydder og sitron.

Hvor fikk du tak i Fedon pasta!!??


#218

mofe sa for siden:

Oppskrift? :)


#219

Gamla sa for siden:


Stekt kyllingbryst med pure av brokkoli, rotselleri samt litt smør og fløte. Smakt til med salt og pepper.


#220

Marianne sa for siden:

Og jeg har kjøpt fedon-pasta i helsekosten...

:klem:



#222

Aline sa for siden:

pizza!!!! :D

neida.. bunnen bestod av to egg... :o
og oppå hadde jeg kjøttdeig, tacokrydder, brekkbønner og broccoli :D og ost :D :D


#223

Huldr sa for siden:

Jeg hadde laksefilet stekt på svak varme i ovn (med masse smør) - 150 grader i ca en halv time, og den ble PERFEKT! :D Og så hadde jeg dampet broccoli til - også helt perfekt kokt. Tror jeg hadde en smule flaks, for jeg satt på forumet mens maten lagde seg selv... :rolleyes:


#224

Aline sa for siden:

og nå skjønte jeg hvorfor det heter brekkbønner... blæææh ...
ble nok med brokkolien :ja:


#225

Huldr sa for siden:

Uff da... :p knis


#226

Nille sa for siden:

Pasta agli Aspargi..... uten pasta !

Dvs. løk & hvitløk og en bunt med asparges skjært i små stykker, surret i smør/oliven olje et par min. 1,5 dl hønsebuljong uten salt/sukker helles over, surrer under lokk på svak varme 10 min, tilsett 1.5 dl fløte, - la koke ned. Tilsett 150-200 gram ferske reker - surr til de er varme. Krydre med nykvernet pepper, nyrevet muscatnøtt og maldone salt. Server over pasta til de som spiser det. Jeg bruker spagetti squash isteden !! :sikle:


#227

luringen sa for siden:

spagetti squash?? Duforklarehvabetyr??

Spiste laks bakt i ovn, med sterk marianade og sitron. Til spiste jeg litt villris, masse deilig asparges og broccolli, smørdampet, og en dæsj creme fraiche...sluuurrrp.


#228

mofe sa for siden:

Finnbiff!

(reinsdyrkjøtt, løk, potet, fløte)


#229

Mila sa for siden:

Kyllingfille og salat ble det ja:D


#230

Daizy sa for siden:

Svinefilet-panne :D yummy!
(strimlet svinefilet, hodekål, squash, ferske champ og rødløk stekes i ei steikepanne. Krydre med chilli, hvitløk, pepper og aromat. Ha i pittelitt sesamolje like før servering.)
Servert med salat (m/ paprika, avocado og rapsolje)
Nammenam!


#231

Nille sa for siden:

Idag har jeg hatt ekstrem enkel middag:

Lavkarbo tortilla (wrap) med eggerørepannekake, røkelaks, salat, ruccola og majones + 140 gram broccoli med smelta smør !



#233

friflex sa for siden:

Lavkarbotortilla?

Laget selv, eller selger noen tortillas som er lavkarbo?:sikle:


#234

Aline sa for siden:

[url]www.atkins.com[/url] der har de det sikkert :)


#235

luringen sa for siden:

kan man handle matvarer fra atkins da?? Er ikke det en amerikansk side? Sender de hit?? Hvordan er toll&tull&momsregler da??:confused:


#236

Aline sa for siden:

ja, ja, ja ;)

tror jeg, da. mulig det er en annen adresse, men jeg trodde det var denne?
sjekk www.toll.no


#237

elian sa for siden:

Røkt juleskinke fra Gilde........ (har rydda i fryser'n....)

Med blomkål og brokkoli og deilig fløtesaus! :p


#238

Gamla sa for siden:

Kokt torsk med Hollandaisesaus og ertestuingerstatning (most brokkoli).


#239

Daizy sa for siden:

Nachos!! mmm... atkins-nachos med kjøttdeig,selleri og løk (m tacokrydder++) og ost

  • salat og en halv avocado. Super-fredags-mat! :)

#240

mofe sa for siden:

Finnbiff! (Igjen.. har fått helt dilla på viltkjøtt jeg nå :) )


#241

Nille sa for siden:

Idag har vi hatt krydret kylling (mix av cumin, korianderfrø og kardemomme - nykvernet) med jukseris og dampa brokkoli ! :D


#242

HP sa for siden:

Taco :D


#243

Mila sa for siden:

Biffstrimler og salat :D


#244

Gamla sa for siden:

Hvalkjøtt i små biter surret sammen med løk og tilsett Crème Fraîche, salt og pepper. Kokt brokkoli


#245

luringen sa for siden:

stekt makrell, blomkål, broccolli, salat og rømme....mmmmm


#246

Mila sa for siden:

biffstrimler og salat:D


#247

Anne sa for siden:

Kylling i karrysurrete grønnsaker og rømme..... Karry dere, karry...for dere som husker hjerneplakk-innleggene:p


#248

Nille sa for siden:

Fajita-form med guacamole, rømme og salat :sikle:


#249

luringen sa for siden:

stekte nakkekoteletter, poteter til de andre, jukseris, asparges, fløtesaus med sopp og løk, broccolli.


#250

Nirren sa for siden:

Prøve noe nytt til middag i dag. Aubergin med kabonadedeig, løk, hvitløk og ost for gratinering..
Høres det godt ut eller?? Vi må jo prøve noe nytt...


#251

luringen sa for siden:

høres ut som Moussaka jo! nmme


#252

Nirren sa for siden:

He he... mulig det men det har jeg aldri laget... Er det godt??


#253

mofe sa for siden:

Nå spiser jeg finnbiff og pasta som mamma sendte med meg fra helgebesøket :)

(hun sendte med en reinsdyrsstek også, så den blir nok fortært når jeg finner bra oppskrift! )


#254

Nille sa for siden:

Sitreongress kylling + Agurksalat med peanøtter, kokos og lime ....:)


#255

luringen sa for siden:

ja det er kjempegodt ikke vanskelig heller.
Lag hvit saus (kan godt tilsette cottage cheese, youghurt naturell, ost, egg)
Kjøttsaus (med masse godt krydder a la italiensk, løk, paprika, hvitløk, tomatpure...)
auberginers i skiver (stekes i olje til de blir gylne)
Legges lagvis i form, stekes i 30-40 minutter.

Lindberg har et lag med linsepureoppi også..


#256

Albertine sa for siden:

dytte litt til glede for nye lesere


#257

Marianne sa for siden:

Kalkun- og kyllingkjøttdeig
En halv løk og en halv rødløk
1 Boks med red curry fra Asiamat-butikken
1 Wok-pakke grønnsaker Asia
[color=#008080][/color]
Hot Hot men Godt Godt :D


#258

Alfie sa for siden:

Du gir deg ikke, nei?
Karen B's kylling med bacon, krem og timian (fra oppskriftsforumet her)
Blandet grønn salat (crispy, minispinat og rucola)
2 cherrytomater
5-6 valnøtter
Vann
Dessert: Kaffe med en fløteskvett (sparte litt på kyllingsausen)


#259

Nille sa for siden:

1/2 Avocado m/skagensalat
Bacon cheeseburger Casserole m/brokkoli


#260

|Ingrrid sa for siden:

Vispa sammen noe greier en gang som ble utrolig godt. Ypperlig for dem som ikke er så glad i fisk, men likevel vi få i seg litt.. Kok opp 3-4 nøster bred pasta, to av hver farge om du har, og stek en halv pakke med koketorsk. Dette skal være ferdig ca samtidig, 8 min eller noe.. Når pastaen er ferdig hiver du den oppi steikepanna og surrer den sammen med torsken i et par min før du hiver i ønskelig med pesto, jeg pleier å bruke 1 1/2 ss. Om ønskelig er det fantastisk med litt ostebiter i også om du ikke vil spare på kaloriene. Serveres med en grønn salat ved siden av, bon apetit! :D


#261

boble sa for siden:

sitter å spiser min FANTASTISKE kyllingsalat.
Har helt på en god dose balsamico,fordi det er jo såååå godt...


#262

Alfie sa for siden:

Persillestekt steinbit og den der grønnsakpuréen jeg så Torkil hadde lagt igjen oppskrift på her et sted. Husker ikke oppskrifta, men tror no jeg skal greie å komponere noe i samme retning og samtidig ta hensyn til karbene, ja. Optimismen og selvtilliten er på topp.


#263

Nille sa for siden:

Sambal Oelek (chili pasta)/olivenolje/hvitløk marinert kyllingbryst med kremet spinat og dampa brokkoli ... nammenammenam !! :sikle:


#264

Daizy sa for siden:

Spinat grateng ( stek løk, champ, bacon og paprika, ha i frossen spinat, surr surr, ha i kremfløte, salt, pepper og masse hvitløk. Hiv i en ildfast form og dekk med ost, ha i ovnen til osten har smeltet) Namme nam :D


#265

Aline sa for siden:

idag tidlig la jeg en frossen kyllingfilet i en pose sammen med tandoori-krydder og olje :)
når jeg kom hjem fra skolen var den ferdig tint :)

jeg delte opp fersk sjampingjong, slang de i panna med litt olje og krydret med salt, pepper og kanel. når de var fedig stekt helte jeg over litt fløte :sikle:

så delte jeg opp fileten, og stekte den med enda litt mere krydder.
puttet soppen tilbake i pannen og helte litt mer fløte over ;)

det vaaaaaar såååååååå gooooooodt :sikle: :sikle:

skulle egentlig ha brokkoli til, men det ble sjampingjong... :o


#266

Muskat sa for siden:

Også kyllingfileter, men nok til 4 personer, wok med singapore curry (de ferdige posene hadde litt mye karber og styggedom, men det blir blandet godt ut i den store porsjonen forteller jeg meg) og sellerirot, fenikkel, paprika og sukkererter. Diger wokporsjon, men er det nok til en utsultet stakkars familie? Det vet vi aldri før tenåringsgutten er forsynt...

Muskat


#267

Iset sa for siden:

Hadde sen lunsj idag. 1 liten avokado med reker, hardkokt egg og majones. Mmm. Det ble vel egentlig middag, siden mannen ikke var hjemme.


#268

Gejaco sa for siden:

Dersom du er ute etter mest mulig karbofattige produkter, og du her bruker løk og paprika, samt soyasaus, bør du ta høyde for at vanlig løk har nesten det dobbelte av karbohydratinnhold sammenlignet med purreløk! Soyasaus er oftest basert på korn, og inneholder en del karbohyd. Grønn paprika er den med lavest innhold av karbohydrat! 2,0 gr.pr 100 gr mindre en rød paprika!


#269

Iset sa for siden:

Jeg tror Albertine er på Lindbergdietten. ;)


#270

Anne sa for siden:

Hjemmelaget kyllingsuppe....Tok frem fra frysern i morges....

Litt ekstra hakkede Basilikum-blader på toppen og det smakte namme...


#271

Gejaco sa for siden:

Dersom det er geitesmaken du er ute etter, kan du prøve å bruke chevre ost! Det er en hvit ost, som passer sammen med Atk. og ketolysekuren, hvor du kan bruke de hvite ostene! Dersom du vil ha en brun farge på sausen uten å bruke sukkerkulør, er muligheten din å bruke finnhakket løk som uansett inneholder mindre karbohydrat en sukker! Finhakk løken og fres den til den blir godt brun. Ikke brenn den!Hell så på den kraften du har fått etter steking av kjøttet, som også inneholder farge! Bruk usukrede tyttebær og tilsett suketter uten karbohydr. :)


#272

Albertine sa for siden:

Albertine er ikke på noen spesiell diett i det hele tatt. Albertine teller ikke karber, men spiser noenlunde lavkarbo. Så for meg spiller det ingen rolle om det er rød paprika eller purreløk, bare jeg spiser grønnsaker istedenfor chips.

#273

Gejaco sa for siden:

Dersom det er pureen til Torkil Andersen du mener, så består pureen av:
500 gr blomkål
100 gr sellerirot
50 gr smeltet smør
1/4 ts revet muskatnøtt
salt.pepper
Hilsen Gejaco.


#274

Alfie sa for siden:

Spinat- og fetaburgere, kremet spinat med innslag av selleri, stekt portobellosopp.


#275

Iset sa for siden:

Ååja. :rodme: Beklager. Da er du jo på Iset-dietten. :p
Eller, jeg teller jo karber (i hodet, veier ikke maten eller noe) men bytter feks ikke ut rød paprika med grønn pga karboinnholdet. :cool:


#276

Alfie sa for siden:

Stekt asparges med parmaskinke og revet parmesan. Og kanskje etpar dråper balsamico over? :rodme: Ja, det tror jeg bestemt.


#277

Nille sa for siden:

Pestofyllt kyllingbryst på tomatseng, - med dampa brokkoli ... :sikle:


#278

Muskat sa for siden:

Svinekoteletter stekt med olivenolje, alt, pepper og rosmarin, en skive blåskimmelost smeltet oppå til slutt, med dampet broccoli og fløtesaus.


#279

Daizy sa for siden:

Laksesalat: Masse blandet salat med cherrytomater, agurk, selleri, rødløk. Rapsolje og pepper på. Skjær laksefileter i biter, og stek raskt i varm panne. Krydre med pepper/salt/annet krydder. Stek ruccola raskt, krydre med salt og pepper. Legg alt på et fat og drypp over tatziki.... NAM NAM!


#280

Nille sa for siden:

Ovnsstekt pestomarinert breiflabb på seng av kremet spinat - servert med dampa brokkoli....:D


#281

luringen sa for siden:

røkt svinekam stekt i ovn med sennep, hvitløk og salt/pepper. Servert med løk og broccolli surret i smør og bernaisesaus...


#282

mofe sa for siden:

Jeg gnukka et kyllinglår full av tandoorikrydder, rapsolje og yoghurt naturell - hadde opp en ildfast form sammen med rød paprika og chili.
Stekte på 100 grader i en time, deretter på 175 grader i en time.

Sjæmpegodt! :ja:


#283

mofe sa for siden:

MHMs frokostpannekake (kun to egg + 1 ts psylliumfrø), med seterrømme og ferske rørte jordbær! kose vettet av seg


#284

Vikki sa for siden:

Dampet laksefilet med brokkolistuing, aspares og salat :)


#285

tonekvam sa for siden:

i kveld har jeg hatt reker, men på en litt spesiell måte:

Kjøpte "Chilli og koriander marinerte reker" fra Stella.

1/2 gul paprika
1/2 løk
6 sopp
reker
1ss "exsotic sauce" fra Heinz
2 fedd hvitløk

Stek sopp, løk, hvitløk og paprika ca 3-4 min. Ha i rekene og sausen.

Vips.... så er det ferdig.
Kjempegodt og litt sterkt. Tror vi spiser mindre hvis maten er sterk.

Dette anbefaler jeg på det varmeste. Familien kan evt. få ris til


#286

luringen sa for siden:

stekt laks, salat, rømme, broccolii, agurk....


#287

dingpot sa for siden:

Grilla rødvinsmarinert og krydra lammestek (og den var SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ STOR!!) med en slags salsa-sak som var noenlunde sånn:

100 g agurk
1 tomat
2 vårløker
2 ss majones
1 ss tomatpure
1 ss avocadoolje
salt
krydder (jeg brukte ferdig salatkrydder med urter)

Alt finhakkes og blandes sammen. Frisk og syrlig smak! NAMNAM! :sikle: Hadde vært "cherry on top" med en klatt rømme ved siden.... ååhhhh........


#288

Nille sa for siden:

Idag blir det Jamie Olivers ovensbakte torsk med reker, basilikum, avocado og cheddar ost...............også brokkolien min da !! :sikle:


#289

Anne sa for siden:

Hvis været holder blir det grill:

Grillspyd m/pestomarinert steinbit, scampi, kamskjell og laksebiter og grønnsaker i mellom da; charlottløk, sherrytomat, squash. I tillegg så damper jeg masse grønnsaker i folie ved siden av. Litt olje til grønnsakene og Creme fresh smaker godt ved siden av.


#290

Alfie sa for siden:

Rødt krydra kjøttboller, lun fennikelsalat og rømme-/mayosaus med urter og hvitløk


#291

Matilde sa for siden:

i dag skal jeg ha grillet laks med en god kladd smør over, og grillede brokkolibiter og løkbiter! nam nam! masse deilig krydder og smør!


#292

mofe sa for siden:

Kokt torsk med kokte gulrøtter, og en god dæsj med meierismør oppå.. mmmm!!


#293

mofe sa for siden:

Kyllingfilet med soppstuing (champignong og østerssopp).


#294

Nille sa for siden:

Ovnsstekt laks med sitron, creme fraische og persille - åsså broccoli !!

Jordbær med pisket krem til dessert..... med 10 gram revet Lind Excellence 85% over


#295

Blåveispiken sa for siden:

Jeg kan på det varmeste anbefalt dette:
1 stk kyllingfilet
grønsaker
blomkålpure

Blomkålpure:
1 stort blomkålhode delt i buketter (kokes med minst mulig vann i ca 10min)
3ss kesam eller lettrømme eller yogurt naturell avsilt
2dl revet ost
1/2 salt
pepper
Mos alt sammen i food prossesor.


#296

mofe sa for siden:

Frokostpannekaka!


#297

Thula sa for siden:

Vi har spist stekt laks med salat og rømme til, ungene hadde poteter i tillegg. Godt, men jeg er fremdeles sulten---


#298

mofe sa for siden:

Igår; mofes torsk i tomat, good! :ja:


#299

Iset sa for siden:

Idag blir det Iset's lavkarbo-kebabtallerken:

Stek kjøttdeig med masse krydder. Ha i en dyp tallerken og bland inn agurk, løk og tomat i små biter. Strø over masse revet ost og dressing (en god dæsj hamburgerdressing (3-4 karber pr 100 gram) blandes med seterrømme eller creme fraiche).

NYYYT!


#300

Lennor sa for siden:

I dag skal vi ut og grille.... er litt usikker på hva jeg har lyst på, men det blir en av disse valgene:

  1. Biff med champignon og salat
  2. Makrell med smeltet smør og seterrømme og salat..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.