tess81 sa for siden:
taco:D
tess81 sa for siden:
taco:D
Huldr sa for siden:
I dag blir det kyllingfilet med broccoli, stekt paprika og løk - og bearnaisesaus. Og et glass vin eller to ... Mmmm ... :sikle:
Titti sa for siden:
Samme her :ja: Taco = fredag :D
stinasol sa for siden:
biffsnadder med bearneu og salat/dressing..yummi
Gamla sa for siden:
Stekt kjøttdeig, løk og sopp med bearnaisesauas.:)
Hyper sa for siden:
SEIN middag.....pølsegrateng og noen kjøttboller
stinasol sa for siden:
pølsegrateng i dag og..den var skikkelig god men det tar litt tid å spise opp en hel form alene hehe..
Titti sa for siden:
Her ble det kjøttdeigform med blomkålmos:sikle:
Blomkålmosen ble veldig digg, brukte snøfrisk i stedet for fetaost.
Ble ikke lasagne i dag, fant ikke neper :(
Nena sa for siden:
Perfekt stekt oksestek :sikle: med rødvinssaus, broccoli og salat til (og mandelpoteter for de som spiser denslags :rolleyes: ), for en gangs skyld ble det dessert siden jeg hadde lovet yngstedatter hjemmelaget sjokolademousse - mmmmm...
Huldr sa for siden:
Å herlighet, Nena ... :rulleøyne Wish I was there ... :sikle:
Nille sa for siden:
Siden jeg hadde ganske mektig lunch idag, ble det
Bringebær smoothie av 2 egg, 2 ss MCT olje, 100 gram frosne bringebær og 1 dl fløte......
Titti sa for siden:
Her ble det deilig bacongrateng til lunsj og litt rester av kjøttdeigformen fra i går til middag.
Hyper sa for siden:
Kyllingbiter i fløte/hvitløkssaus med masse digg salat....slurp
Nille sa for siden:
Prøvde noe nytt idag. Skulle egentlig lage noe helt annet, men så manglet jeg en del ingredienser. Sambo var MEGET fornøyd !
NILLES PARMESAN KYLLING
6 kyllingbryst
100 gram revet parmesan
2,5 dl Hellmans majones
1,5 dl fløte
2 ss hakket frisk koriander (ca. 1/2 pakke Viking urt pose)
2 ss hakket frisk oregano
2 ss hakket gressløk
2 fedd hvitløk, finhakket
nykvernet pepper og Maldone salt
Krydre kyllingen med salt & pepper på begge sider, legg i en ildfast form
Bland alle ingredienser i en bolle og smø utover filetene slik at de er dekket.
Stekes i forvarmet oven på 175 grader i ca. 40 minutter.
Sjekk etter 20 minutter, om passe gylden, legg alu-folie over de resterende minuttene.
Server med jukseris (stekt blomkål) og/eller brokkoli.
Hyper sa for siden:
Mm...pizzabunn smørt m pesto og ost oppå...slurp[ATTACH]2664[/ATTACH]
Også spiste jeg litt kjøttdeig stekt med løk, paprika og hvitløk, med salat og rømme..
Gamla sa for siden:
Nydelig ketolyse kjøttpølse og potetmoserstatning. Litt sukkerfri ketshup og sennep på. Mmmm,- :sikle:!
Snøkrystall sa for siden:
Hei, jeg er ny her, og her er dagens middag:
Kjøttdeig og champignon stekes og blandes i tacokrydder. Legges så i en ilfast form sammen med tomater skjært i skiver. Lettost på toppen. Ved siden av en deilig salat av forskjellig typer salat, purre, paprika, agurk, ananas osv. Tacosaus på toppen. Namnam!
Nille sa for siden:
Det hørtes deilig ut snøkrystall, men
hvorfor bruker du lettost egentlig ??
Fordi jeg ikke er begynt på kuren enda;) Starter 1.jan.
Nille sa for siden:
Ahhhhh, derfor ja ! Da skjønner jeg :)
Måtte bare prøve ut en lavkarb-middag for å overbevise mannen om at det skal gå helt greit. :knegg:
Han trodde nemlig at det ikke gikk an å bli mett uten lefse, poteter osv.
shady sa for siden:
I dag spiste vi ovnsbakt laks med rømme og sitron, og kokt blomkål og brokkoli ved siden av. Det er faktisk en Grete Roede-oppskrift som funker utmerket på lavkarbokosthold også. Sunt og godt! :)
Gamla sa for siden:
Grønnsaksuppe med ketolysepølser.:)
Gir sa for siden:
I dag skal vi ha kylling med brokkoli og blomkål til, eggesmør og soppstuing. Nam :)
Hyper sa for siden:
Lurer på om det blir en halv kylling, med salat og rømme til...Eller kanskje jeg kjøper en ny, hel kylling, og lager fløtesaus til....slurp
Anne sa for siden:
Blomkål, ostesaus og stekt bacon over....
Lara sa for siden:
I dag har jeg spist lettsalta torsk.Lot den tekke i 7min.Så smelta jeg meierismør,hadde oppi en skvett fløte,1 hakka egg og gressløk.Det var bare helt nydelig!!Anbefales!!:sikle:
Anne sa for siden:
Hjemmelagde kjøttkaker i stekesjy, med blomkålpure...:)
Carisma sa for siden:
tacosalat med hjemmelaget guacamole :rolleyes:
Gamla sa for siden:
Stekt tunafiskbiff, løk og blandet salat med hvitløksdressing!:)
shady sa for siden:
Jeg blir så inspirert av denne tråden! Helt super. :)
For vår del ble det stekte kyllingbiter i dag....med pepper og rømme. Ris og mais til barna, og brokkoligrateng ved siden av til meg.
Hyper sa for siden:
I dag ble det tacokjøttdeig m salat og ost på meg..mmm
Gamla sa for siden:
Kyllingfillet, blomkål, brokkoli, blandet bladsalat + litt løk, vårløk(alt kuttet i mindre biter) i woken. Hadde tilslutt på litt saus som jeg hadde laget tidligere av fløte,creme fraishe, normannaost og sopp. :sikle:
shady sa for siden:
Stekte kalkun- og kyllingpølser, brokkoligrateng med ekstra ost + mais til resten av familien. Enkelt og kjapt!
Anne sa for siden:
Hjemmelaget blomkålsuppe med sprøstekte baconstrimler over...
shady sa for siden:
Atkinspannekaker med Splenda! :D Egentlig synes jeg ikke pannekaker er fullverdig middag, men når mannen gidder å lage, så....
Carisma sa for siden:
Hjemmelagde karbonader med stekt løk
Gratinerte kikerter (lett-norvegia og rester av den hvite sausen fra i går)
Brokkoli
Pipp sa for siden:
Taco (skal bruke kebabkrydder istedet for taco krydder), firsr price tacosaus, salat med tomat og agurk, kesam 1% og OE-tortillas....Yepp.Det skal gubben få også... :ja:
Carisma sa for siden:
Laksegryte med hvite bønner tror jeg det blir i dag.
Bell sa for siden:
I dag ble det kyllingfileter stekt i margarin,fløtesaus med salsa(first price) og champignonger oppi.Krydret med kyllingkrydder :sikle:
Gerd sa for siden:
I dag hadde vi kyllingfilet fyllt med pæreskinke og ost. Jukseris og deilig sjampinjongsaus fra ketolyseboka :sikle:
Carisma sa for siden:
Ble endring i planen: Kebabkrydra grytekjøtt og gresk salat med feta. har faktisk begynt å like feta, jeg som brakk meg bare av synet tidligere! :rolleyes:
Også youghurt og hvitløksdressing på toppen.
jeef-micro sa for siden:
Tacosalat :D :sikle:
Gerd sa for siden:
Grille hjemmelagede pølser surret med bacon med ziggylapper som lomper. Nam nam:D
Bell sa for siden:
Wok med svinekjøtt og sjysaus(:confused: )
Bell sa for siden:
I dag blir det sen middag. Skal på jentetreff :) Der blir det servert kyllingpai med brød og salat,så jeg tar med meg kylling og dressing,samt en pose snack a jack,så har jeg masse å kose meg med (dropper selvsagt brødet):hungry:
Gerd sa for siden:
Snack a jack er vel ikke noe særlig på ketolyse??? :o
Gerd sa for siden:
Kalkungryte i dag. Bestående av: kalkunbiter, brokkoli, løk, ruculla, cherrytomater som stekes godt i stekepanna. Krydre med salt,pepper, karri(hadde ikke det brukte paprikapulver), hell over en slump fløte og la dette surre i ca 5 min... Serveres med ziggylapper. Det var gødt :D
Bell sa for siden:
Kanksje ikke? Fikk forslaget fra ei jeg kjenner som har gått på ketolyse en stund og gått ned over 30kg,så jeg regnet med det var safe...
0,3g karb pr pose.
Carisma sa for siden:
Så lite? Det kan ikke stemme... det er jo ris? Fedon-kurslederen sa at de var helt off-limit siden det var ris...
Bell sa for siden:
Hva med bacongull,da? (sort pose)
Det har jeg kost meg med i helgene..:veitikke:
Gerd sa for siden:
Bacongull (med 0 - 2,5 karber pr 100g) og fleskesvor er kosemat ja :D
Men husk at det inneholder salt, så er ikke det lureste man har i seg før veiedagen :rolleyes:
Bell sa for siden:
Står så på pakken... Energi 2,3g
Protein 23,1g
Karbohydrat(derav sukker)0,3g
Fett(derav mettet fett) 2,4g
Kostfiber 0,3g
Natrium 0,5g
Ris(55%),mais uten spirer 35%,smakstilsetning fra melk,solsikkeolje,salt.
Det er den lettsaltete typen.
De andre variantene har litt mer karber.
Er det så gæli',da?
Er det "bare" pga risen i så fall,da?:confused:
Hmm,får ta med no annet,da :(
Så lite? Det kan ikke stemme... det er jo ris? Fedon-kurslederen sa at de var helt off-limit siden det var ris...
Carisma sa for siden:
Hmm, men på det kurset var jo hovedfokusen på GI så det er vel kanskje fordi både hvit ris og mais har alt for høy GI.
lilletrine sa for siden:
Kalkun med salat, urter og rapsolje.
Har veldig lyst på naturris, men skal prøve meg uten for nå vil jeg legge om kostholdet.
Manina sa for siden:
I dag hadde jeg besøk, så jeg hadde forrett og hovedrett.
Forretten var: tunfisk (boks med vann) med feldsalat, smørstekt purre og pinjekjerner.
Hovedrett: Ovnsstekt kyllinglår med baconstrimmel rundt hver. Samstekte grønnsaker: Rød løk, fennikel og litt gulrot.
Tilbehør: brokkoli- og rømmesaus.
Nille sa for siden:
Sorry, men du har nok blingsa på næringsinnholdet her ja ! Du er ikke den første som gjør det. Det korrekte er
protein 2,3 gr
Karbohydrat 23,1 gram
etc.
Du har forskjøvet linjene litt. Det forteller energiinnholdet ganske klart. Det er ikke noen matvarer som har 2,3 gram energi. Energi (kalorier) måles ikke i gram.
Det er flere som har gjort samme feilen her inne tidligere. Dårlig trykk og for små bokstaver på pakka. Finn fram linjalen og følg linjene så ser du ! :)
Men det er trist at du har fått det anbefalt av en som burde vite bedre.... 23.1 gram karb er tross alt langt over dagsrasjonen din med karber......
Bell sa for siden:
:_oppgitt: Ææææsssjjj :nedfor: Typisk det...
Jaja,da blir det ikke mer snack a jack her.
Har vært heldig jeg da,som har holdt meg i ketose og gått ned selv med inntak av en pose i ny og ne....
lilletrine sa for siden:
Det har du helt rett i!
Det er lite fett, men MYE karbohydrater.
Over 20 karbohydrater i alle de små posene med forskjellige smaker.
Har sour cream og cheese i huset, men ALDRI om jeg spiser de.
Det er 77 kalorier pr. hundre gram i den førstnevnte, og 75 i ostesmaken.
Det kaller jeg MYE.
Riskaker spiste jeg mye av når jeg bare telte kalorier, men fy søren så blodsukkersvingninger jeg fikk.
lilletrine sa for siden:
Sorry, jeg ser det allerede er oppklart. Beklager...:p
lilletrine sa for siden:
I dag hadde jeg wok i ovnen med tikka masala saus (biologisk med lite karbo...husker ikke hva den heter da jeg har kastet glasset)
masse sterkt krydder og en hel pakke kyllingkjøttdeig.
Ved siden av drakk jeg vann med sitron
lilletrine sa for siden:
I dag hadde jeg taco.
Masse kjøtt, masse rent krydder, masse grønn salat, asparges, stekt sopp og pastasaus med lite kh.
Kjempegodt.
Savnet ikke de teite salte chipsa eller noen lefse...bedre med ekstra kjøttdeig (av kylling og kalkun, da det er eneste kjøttet jeg spiser utenom fisk)
Skikkelig lørdagskos med andre ord.
Senere etter jeg har gått en laaaaang tur skal jeg kose meg med
cavalier mørk sjokolade;) :p :D
Georgine sa for siden:
Vafler :D
lilletrine sa for siden:
Rent kyllingkjøtt og rå grønnsaker
dingpot sa for siden:
Tacopaien min :D
og husets vin (vann og sitron) :p
monki sa for siden:
oste lasagne i kveld :D
blåbær sa for siden:
Middagsgjester i kveld, så nå står mor og slaver over lammelåret! :D Gleder meg! Sliter litt med tilbehøret, som ikke akkurat er tilpasset meg, men det ordner seg.
lilletrine sa for siden:
Ble kalkunbryst med stekt paprika, stekt løk, stekt sopp, ost og salat.
Det var SÅÅÅÅ digg:D
Savner verken ris, pasta, brød eller poteter.
Kjøper heller en større kalkun og kooooser meg med:D
Heidisen sa for siden:
Jeg hadde italienske kjøttboller i tomatsaus. Alt etter eget hode :D
(aldri laga eller spist no sånt før, men følte for å ha ost i kjøttboller og sjekka skapet for passende ingredienser :))
Karbonadedeig
Revet ost
Hvitløksspulver
Løkpulver
Oregano
Basilikum
Salt
Ganske mye olivenolje
Kna alt sammen en stund så alt er godt blandet. Trill kjøttboller (skal bli oljete på henda = brukt nok olje i deigen)
Stek i middels varme i blanding av olje og smør. Ikke for høy varme. Brent smør/olje smaker ikke godt og er vel ikke så sunt.
Legg kjøttbollene på et fat og ha mer olje og smør i panna om det trengs. Skrap opp kjøtting som sitter fast i bunnen og tilsett 1 finhakka løk og masse finhakka hvitløk. (fortsatt middels varme) La mykne og tilsett salt og orgeano + basilikum. (alle krydderne skal være tørka)
Hell oppi en boks hermetisk tomat og la putre ei stund. Legg kjøttbollene tilbake i sausen og la småkoke på lav varme uten lokk til sausen tykner og bollene er gjennomstekt/kokt.
Samboer åt på seg vondt i magen av disse :D Jeg spiste 4 og ble sykt mett... Ta noen til kveldsmat så blir det bra ;)
Carisma sa for siden:
Kokt kveite/hellefisk med brokkolimos og sandefjordsmør. :sikle:
Luska sa for siden:
Indrefilet med gratinert brokkoli, champignon og løk surret i fløte. Kjempegodt!!
Mila sa for siden:
Kyllingfille med bacon:D
Namnam..!
Carisma sa for siden:
Nakkekoteletter og blomkål med pesto + stekt sopp.
Eilan sa for siden:
Entrecote med stekt aubergine og rømme.. mmmmm
Nannah sa for siden:
Vi skal ha lavkarbopølser...stekt kryddret blomkålris og en blanding av løk og squash surret i litt ketcup og vann..
Veldig godt faktisk :)
Karin sa for siden:
Enkelt i dag. Ferdiggrillet kylling og salat.
kokkeline sa for siden:
Noe kjempegodt idag laks i folie iovnen med masse gulrot og purre med salt og olivenolje pluss litt lofoten fiskesaus m smør nam nam,,,,,,
mam sa for siden:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=8176 Disse var kjempegode, selv om jeg ikke fant krydderet. Hadde chili, løkpulver og piffi-krydder i isteden. Grønn salat med litt tomat, reddiker og fetaost. Og så litt ris til resten av familien.
Dette ble en 6*er på terningen!
BiB sa for siden:
Seifilet smurt med pesto, all over, pakka inn i bacon. Serveres m dampa brokkoli og fløtesaus med pesto til de andre, pesto og smør til meg (tester utelatelse av fløte en stund til). NAM! Funker like bra på laks og steinbit samt kylling.
Gerd sa for siden:
I dag skal vi ha foliebakt kyllingfilet med grillkrydder,vårløk, aubergine, cherrytomater. Gratinert med ost. Blomkålmos m/sellerirot og sjampinjongsaus. DIGG :D
Iset sa for siden:
I morgen skal vi ha Nilles kyllingfajita-form. Den er rågod!
Ex-Rubens sa for siden:
I dag skal jeg ha pytt-i-panne. Med pølser, løk, brokkoli, potet. Stekt i masse smør. Kanskje jeg tar et stekt egg til også.
Liiiz sa for siden:
Jeg spiste en variant av lasagne i dag:
Bee sa for siden:
sikle Den tror jeg det blir her i morgen ja. :D
Veggpryd sa for siden:
Tror jeg skal lete litt etter oppskrifter her, så får vi se hva det blir. :)
Gerd sa for siden:
Laks på grønnsakseng: Stekt aubergine, squash, vårløk og fersk sjampinjong. På toppen la jeg Laksefilet krydra med urtesalt,pepper og fersk dill. Lot trekke til fisken var ferdig. Servert med smørstekt blomkål og brokkoli. :D NAMMIS!!!
Nannah sa for siden:
kyllingfilèt m bacon rundt...wokgrønsaker og squash surret i fløte og timian....mmmmmmmmm
SusieBlues sa for siden:
For en inspirerende tråd!
Jeg skal ha ferdigstekt kylling og nøttebrød m/masse smør! Gleder meg!
Gerd sa for siden:
Fylt kyllingfilet med jukseris og sjampinjongsaus. Og salat :)
Kanutten sa for siden:
Lettsalta uer med brokkoli og løk surra sammen med bacon
SusieBlues sa for siden:
Jeg vil fortelle hva jeg hadde til middag i går.. Da spiste jeg ostesmørbrød (brukte Iset-brød). ÅÅÅåå så godt! Trodde ostesmørbrød var tapt for meg på lavkarbo, men den gang ei!
SusieBlues sa for siden:
Idag skal jeg ha ovnsstekt kyllingfilet med indisk saus og grønnsaker og masse ost!! Nam!
Pearl sa for siden:
Idag har vi hatt stekt ørret med løk, paprika og gulrøtter med egge/rømme-smør. Min datter hadde potetstappe til. Min datter som laget middagen. Kom til dekket bord. :blomster:
Jeg har forsøkt meg på en variant av ostekakene som verserer her inne. Har fått litt inspirasjon fra flere oppskrifter. Bunn av hakkede mandler, valnøtter og smeltet smør. Ostemasse av philadelfiaost, kremost, snøfrisk, rømme, creme freche og rømme. Gele av fun light tropisk. Litt av geleen blandet jeg i ostemassen, resten som lokk på toppen. Venter besøk av en venninde. Kan nesten ikke vente. :hungry:
SusieBlues sa for siden:
I dag blir det taco. I stedet for lefser bruker jeg salatblader. Funker sikkert like bra.
StineK sa for siden:
En lavkarbopizza er planlagt til i kveld.
Pearl sa for siden:
Røkt svinekam med asparges, broccoli, og spinat og soppstuing.
Spinat og soppstuing:
En hel kinahvitløk og en liten løk surret i hvitløk. Når gyllent hadde jeg oppi 2 store sopper. Så oppi pannen med 1 1/2 dl kremfløte, litt creme freche, fetaost, kremost, en stor pose fersk spinat der stilkene ble tatt vekk. Surret til det tyknet. :stortsmil:sikle::sikle::sikle:
SusieBlues sa for siden:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=4186
Indrefilet i dag! Gleder meg!!
luringen sa for siden:
hmm..litt matlei og uggen. kanskje lage juksepotetsalat og no kjøtt eller spekeskinke til?
blaut sa for siden:
ca 150 g bacon i terninger, brunes i stekepanna
1/2 løk kuttes og haes sammen med bacon
ca 2 dl fløte
4 ss rømme
urtesalt
sitronpepper
1 halv tint torskefilet skjæres i store terninger
brokkoli
blomkål
litt gulrot
la alt surre i panna til fisk og grønnsaker er kokt.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.