< Tilbake til oversikten

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Furine sa for siden:

Chipolata er ferske pølser, og "bondeversjonen" er med diverse urter. Kjempegode :) en.wikipedia.org/wiki/Chipolata Veldig typisk her i Belgia.

frifuggel sa for siden:

Lammeskav, sopp, wokgrønnsaker, surret sammen med CF og maaaasse pepper. Namm :sikle:

Jabba sa for siden:

Kyllingfilet stekt i ovn med ost på toppen + masse krydder..... Championg, blomkål og brokkoli. Litt Kylling Bretagne saus (kokt m fløte i stedet for melk) og masse smør. Nam, gleder meg.....

Carisma sa for siden:

Kokt fersk torsk, med hvit saus, blomkål og brokkolibuketter og smeltet smør :sikle:

pleiadene sa for siden:

I dag blir det stekt laks, broccoli og squash delt i biter og surret i MASSE smør. Gubben får poteter ved siden av. Litt fresh issalat ved siden av. Og kanskje skal jeg unne meg bringebærkrem til dessert.... Men jeg snakket akkurat med søsteren min, og hun skulle ha rådyrfilet .... nam nam nam - det har jeg ikke! Tenkte på en rett jeg fikk på Pasvik Taiga, det var rådyrfilet med portvinsglasert sopp! Og pasviksalat, og nyyyyyyyyydelig saus og hvite poteter og - og - men portvinsglassert sopp blir vel for søtt for meg. Får vente til en dag jeg har lyst til å skeie ut, og jeg har rådyrfilet i kjøleskapet.

Gerd sa for siden:

Ribbe med hjemmelaget grillkrydder... auberginegrateng :sikle:

Carisma sa for siden:

Håper å finne noe Finnbiff'ish på butikken nå straks. Thank god for søndagsåpne kiwier! :D

Furine sa for siden:

Steikt piggvar med Nannahs blomkålpuré og sandefjordsmør. Nyyyyydeleg! :sikle:

salami sa for siden:

hallo der:D

helt ny her,men bare lurte på om det hva noen som hadde noe veldig enkelt,ikke så dyrt og noe man faktisk blir mett av ? hehe:D
:):)

Furine sa for siden:

Salami, leit litt i oppskriftsdelen, der er det mykje. Du kan også sjå på Gerd sine oppskrifter, der er mange fine bilete også.

LabbeLis sa for siden:

Ovnsstekte nakkekoteletter med løk, blomkål, brokkoli og tomat sammen med kjøttet i ovnen. Deilig! :D

Gerd sa for siden:

I dag skal jeg ha ovnstekte kyllingfileer m/ hjemmelagd kryddermix. Tilbehør skal være gratinert paprika med chevre og nøytral smøreost (oppskrift kommer senere, viss det er godt ;))
Og jukseris :D

Karissima sa for siden:

Gerd , du skriver at du skal ha jukseris. Hva er det for noe :confused:

Carisma sa for siden:

Squah-tagliatelle med kjøttsaus

MiniMe74 sa for siden:

Hei!
Er helt ny er, men slenger meg med :)

Jeg skal ha fire kollegaer på middag i morgen og skal servere til forrett,
Stekt kamsjell med fløte-parmasansaus, med små bacon biter og ruccula.

Til hovedrett skal jeg ha stekte kyllingfileter. Stekte strimlet squash, paprika og bittelitt gulerot. Blomkål-sellerirotpure med cheddar. På toppen ruccula og fløte-blåshimmelostsaus med en liten skvett cognac og skivet champignon.

Har ikke peiling på hva jeg kan servere til dessert. Ender vel med å bli noe jeg ikke kan spise. Noen som har noen gode enkle tips?

Jabba sa for siden:

Vi hadde bayonneskinke med gode grønnsaker til i dag......

Karissima sa for siden:

Takk til deg Gerd. Skal prøve risen i dag :heia:

Vanilja sa for siden:

I dag tenkte jeg og prøve rømmegrøten jeg fant oppskrift på her :)

Cherry sa for siden:

Stekt laks med fløtekokt blomkålmos og smørdampede brokkolitopper.

blåbær sa for siden:

Har akkurat spist blomkål, purre, hvitløk og skinke kokt i fløte. Lettvint og nam!

Jabba sa for siden:

Hadde rester fra bayonneskinka i går og lagde meg en kraftig ostesaus som jeg hadde til. Som tilbehør hadde jeg blomkål og brokkoli....

Gerd sa for siden:

Klikk på bildet så kommer du til oppskrifta ( ligger i profilen min;))

Carisma sa for siden:

Grillstads hvitløk bratwurst (hade helt glemt de! :_oy:) med brokkolimos og parmesanstrø :sikle:

timich sa for siden:

I dag hadde jeg squash-tagliatelle med carbonarasaus (oppskrift fra forumet). Det var helt syyyyyyyyyykt godt og blir nok laget flere ganger! Alle i huset var skikkelig misunnelige:) Alle ungene smakte også og syns det var knallgodt, så neste gang blir det nok dette på dem også i stedet for vanlig pasta.

Carisma sa for siden:

Ica Maxi hadde tilbud på grilla ribbe, og siden jeg måtte spise på veien mellom ting passet det genialt med salat og litt remulade til :ja:

svar sa for siden:

Lunch: På jobben hadde de i dag torsk med smør, revet gulerot og potet, jeg byttet ut potetene med litt fetaost og tok litt gulrot.

Middag: Stekt laks med wokgrønnsaker (frossent, ca 250G, 4,8carb pr 100)

:)

Jabba sa for siden:

Ovnsstekt kyllingfilet med ost på toppen. Tilbehør var champinong, minimais, blomkål og brokkoli. "Saus" ble smøret som er igjen i forma sammen med kyllingen.....
Dette er en av favorittene mine....

Charl8 sa for siden:

I dag spiste jeg en kotelett, litt dampet brokkoli.blomkål og brekkbønner. Kjæresten hadde pommes frites ved siden av, og jeg var veldig flink og tok ikke en eneste bit!:)

nellie sa for siden:

Spiste isets blomkålstappe med baconbiter i. Også ødela jeg det med cheddarost:D Hadde vært sååå godt uten.

nellie sa for siden:

I dag skal jeg lage laksefileter med blåmuggostsaus og spinatstuing.

Smakfull sa for siden:

I dag ble det svinwok (med brokkoli,blomkål, gulrøtter og bambusskudd) med soyasaus. Kjempegodt :)

Supera sa for siden:

Taco i osteskjell

blåbær sa for siden:

Osteskjell! Så lurt! Hvordan gjør du det? Ferdig skivet ost i muffinsform? tipper

Supera sa for siden:

Det tipset fant jeg på Dreamys blogg, og hun leste det på dette forumet.
Hvelv en kopp, ta på bakepapir og legg en skive med skivet ost oppå. Når den smelter, så får den skjellform.

moochie sa for siden:

Såå lurt! Det skal jeg jammen meg prøve idag, for torsdag er det min datter som bestemmer middagen, og hun har bestemt taco ;)

nellie sa for siden:

I dag skal jeg lage tacosuppe=) Blir vel helt enkelt med hjemmelaget tacokrydder, kjøttdeig og løk.. Mannen har bestilt seg pannekaker :o

StegforSteg sa for siden:

Stekt kyllingfilet med fløtesurrede grønsaker

Vettel sa for siden:

Pasta med hjemmelaget tomatsaus med bønner.

Jeg tok strimlet squash, de andre fullkornspasta.

Saus: løk, sopp, squash, hvitløk, olje, oregano, tomat (sånn mosa/kremet), litt fløte som søtning, salt og pepper -> koke en stund.

Og fant blandet feldsalat/div, så ble mozarella, cherrytomat, avocado, agurk, ved siden av.

Carisma sa for siden:

Tacosalat med ostechips-nachos og hjemmelaget guacamole :sikle:

Furine sa for siden:

Skreien er komen til Belgia! Hurra! Så i kveld blir det skrei (truleg trekt i saltvatn, eller kanskje steikt, får sjå kva det blir til) med blomkålstappe og sandefjordsmør til. Nam!

nellie sa for siden:

I dag blir det noe kjøttgreier.. Aner ikke hva slags kjøtt det er.. det er noe røde biffgreier hvertfall. Også fløtestuet rosenkål.

Dietta sa for siden:

I dag skal vi kose oss med laksekarbonader, agurksalat og blomkålmos :D

Jabba sa for siden:

Smårettskinke i fløte/ostesaus, med blomkål. Et kokt egg til. Nam, nam

Karbosara sa for siden:

kylligvinger med Norzoladip, plukkegrønnsaker og oliven med fetaost:sikle:

Gus sa for siden:

hamburger fra Jacobs som inneholder 0 Karbo, med Blå castello på toppen
Brokkoli og blomkål mos med fløte

Carisma sa for siden:

Mørbradbiff (Halal til og med :D), med brokkoli med ost. Bernaisse til sambo og majonesdressing til meg.

Rin sa for siden:

Suppe med kjøttdeig, purre, sopp, kinakål og hvitløk. Mmm.

nellie sa for siden:

fløtestuet rosenkål er bare så mmmmmmmMMMmmm :sikle:

Supera sa for siden:

Jeg skal gå og lage taco nå. Jeg stod opp ca kl 15, men var ikke sulten før ca kl 20. Og begynner å bli litt sulten nå, så nå blir det middag.

Jabba sa for siden:

Hvordan lager man fløtestuet rosenkål?

Vi skal ha taco til middag i kveld - barnas favoritt!

crystall sa for siden:

laks med stekte, kryddra grønnsaker (løk, sopp, squash og paprika) og sandefjordsmør.. mmm :)

Var på ferskkjøtt og løksaus hos mamma og pappa. I dag var første gangen siden jeg startet at jeg savnet noe - jeg kunne nemlig kjenne løksausen i munnen. Men det gikk fort over da heldigvis :) Spiste kjøtt og brokoli. Men det var tydelig at det var altfor lite fett i det - for jeg var sulten igjen etter en time....

moochie sa for siden:

Idag hadde jeg ost-lasagne med salat og rømme, mens snuppa hadde "vanlig" lasagne med salat. Restene blir spist til kvelds, da får vi besøk av søstera mi, som er veldig spent på oste-lasagne ;)

nellie sa for siden:

I dag blir det laksefilet med eggesmør også brokkolipurè.
Også noen fetafylte oliven.

Yonah sa for siden:

Jeg hadde 3 kokte egg med smør og agurk og paprika til. Enkelt og godt:D

lionesse sa for siden:

Her har vi akkurat spist to burgere hver, laget av rå albondigas (spanske kjøttboller). Tre boller ble en burger.

En salat med grønt, paprika, sherrytomat, agurk, fetaost og en bitteliten smak reddik. Med olivenolje og pepper over. Godt, ja!

Smakfull sa for siden:

I dag skal vi ha kyllingfilet med ovnsbakte grønnsaker (brokkoli, blomkål, paprika, løk og gulrøtter) og bernaise til :)

Carisma sa for siden:

Ytrefilet av svin med paprikaost inni, wokgrønnsaker og soppsaus.

Lavkarbolasagne og en grønn salat - nammis :D

nellie sa for siden:

I dag ble det Ribbe og stuet rosenkål

Frk.Sofie sa for siden:

Jeg gjør det på akkurat samme måte som jeg lagde fløtestuede poteter før. Deler rosenkål og blomkål og legger de i en kjele, fyller opp til ca halvveis med fløte, har på masse krydder og koker de litt før jeg har de i ildfastform med ost over. Steker til osten er gylden og fin. Bør stekes en liten stund før du skal spise. :)

nellie sa for siden:

Koker rosenkål. Surrer smør og fløte i ei panne, blander i rosenkålen, lar det surre litt og krydrer etter smak.

Iset sa for siden:

Halvkokt rosenkål delt i fire og stekt ferdig på panne sammen med bacon og sopp, og en fløteskvett, er helt himmelsk!

Jabba sa for siden:

Rosenkål kommer til å få en ny vår her hos meg forstår jeg! Takk for tips !!

Coockie sa for siden:

I dag blir det italienske svinekoteletter med kinakål, hvitløk og chili i hvitvisaus :D
OHMNOM

nellie sa for siden:

I dag blir det Sverigepølser med 2.7 kh pr pølse og blomkålmos.

crystall sa for siden:

kyllingfilet med fløtegratinert blomkål :) nammm....

Carisma sa for siden:

Det ligger to småørretter og tiner i kjøkkenkummen, de skal serveres stekt med brokkoli, aspargestopper og fløtesaus :sikle:

SiljeMerete sa for siden:

I går hadde vi ostelasagne, ungene likte denne bedre en den vanlige :p
Kjeeeempe godt!

Jabba sa for siden:

I dag blir det pizzasnurrer. Kalde sådan da jeg jobber sent og ikke har tilgang på ovn. Men de er gode kalde også!

nellie sa for siden:

I dag blir det rester av asiatisk kylling og scampisuppe. Kjeeeempegodt altså.

Gerd sa for siden:

Her har det vært hot chilisuppe med stekte kyllingbiter og scampi :D

Stekte svinekoteletter med blomkål og rosenkål :D

Carisma sa for siden:

Skal teste remas carbonara saus i pose med 2g karbo pr 100g i dag.

Vettel sa for siden:

Gulasj, hjemmelaget. Med blomkål, brokkoli og rosenkål ved siden av. Og ja, salat til forrett. Og et glass rødvin til dessert.

crystall sa for siden:

Var den noe god? Hva brukte du den til?:) Savner en god pastarett, så kanskje jeg kan finne en "erstatter";)

Carisma sa for siden:

Jeg brutke den til brokkoli, kyllingfilet og bacon. Den var faktisk ikke så verst, men siden den er halvfabrikata blir det jo nødmat.
Dette er en grei pastaerstatning: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24799

crystall sa for siden:

Tusen takk;)

Furine sa for siden:

Cajunkrydra steikt laks med coleslaw til. Nam! :)

Jabba sa for siden:

Lavkarbo Lasagne! Og den ble kjempegod!!!

Supera sa for siden:

Taco med hjemmelaget krydder og osteskjell. Har helt dilla på taco for tiden! Og jeg som ikke syntes taco var noe godt før en gang...

nellie sa for siden:

Bratwurstpølser og sånn ferdig blomkål og brokkoligrateng. Godt og enkelt i dag.

Carisma sa for siden:

Skinkesteik med hjemmelaget rødkål og Nannahs poteterstatning.

nellie sa for siden:

I dag blir det rester av Lindabtn sin kyllinggryte, med foreldrene mine på middag.
Lagde en svæææær porsjon på fredag, så har middag i noen dager.

Furine sa for siden:

Ferske happy-pig pølser (svinekjøt, salt, pepar og muskat) og kål stua med smørsteikt løk.

blåbær sa for siden:

Fårikål :) Kjøpte kjøtt i høst, og nå var det jammen på tide å få det opp fra fryseren. Det passet godt når mamma er her og kunne tilberede :)

Tribal sa for siden:

Stekt svinekotelett med blomkål,stekt løk og paprika :)

Veggpryd sa for siden:

Omelett med et par ketolysepølser og brokkolitopper. Stekt i masse smør. :D

Viclin sa for siden:

Minstens chilisuppe.

Minsten sa for siden:

Pizza med bunn av Ingis bolleoppskrift.

Svinebiff stekt i smør, blomkål, ruccola og surret purre innkokt i fløte :D

Carisma sa for siden:

Nakkekoteletter med Hoi sin saus og stekte grønnsaker.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.