Jorkla sa for siden:
Idag stod følgende på middagsmenyen: Grillet laks med stekt sopp asparges og blomkålmos.. Det var VIRKELIG godt.. Det beste var at jeg ikke løftet en finger.. Alt ble servert..:-D :D:D:D:D:D:D
Jorkla sa for siden:
Idag stod følgende på middagsmenyen: Grillet laks med stekt sopp asparges og blomkålmos.. Det var VIRKELIG godt.. Det beste var at jeg ikke løftet en finger.. Alt ble servert..:-D :D:D:D:D:D:D
Holtappen sa for siden:
LETTVINDT LAKS MED GRØNNSAKER
I folio la jeg det jeg hadde av grønnsaker: oppskåret spisskål, paprika, aspargis, kryddersmør samt marinert laks øverst, med skinnet opp. Pakk igjen og settes i ovnen ca. 180-200 gr. ca. 20 min ? (til skinnet løsner fra fisken).
Kjempegodt og lettvindt, pakke nr. 2 står nå i ovnen :p All slags fisk kan brukes.
KRYDDERSMØR:
laget jeg dagen i forveien (holder seg godt og lenge i kjøleskap)
1 bordpk. meierismør (best når står i romtemp. til myk)
Tas i en bolle, 3 kruste hvitløksbiter, 3 ts persillekrydder, 1 ts. seltin salt, 1 ts. pepper blandes i, og fylles tilbake i bordpakningen.
Nam :p godt til både fisk og kjøtt ;)
Carisma sa for siden:
Hadde kjøpt makrell, men den var råtten! :eek: Kommer til å holde meg LANGT unna fiskedisken på ICA Linnerud heretter! :eek::eek::eek:
Iset sa for siden:
Mmm kryddersmør er digg, det bruker vi hele tiden. Men med havsalt da, Seltin og bordsalt smaker jo rumpe. Kun havsalt her i gården.
kjegro sa for siden:
Flere som spiste laks igår, ser jeg :-)
Vi spiste stekt nytrekt laks med smørstekt brokkoli og blomkål, å selfølgelig rømme. Nam nam.
Carisma sa for siden:
2 koteltter fra varmmatdisken på Meny :D
Jorkla sa for siden:
Idag lager jeg helstekt svinefilet med spinastuing og sopp... gleder seg:cool:
Iset sa for siden:
Vi hadde disse Gyros-grillkotelettene av svin som er Kiwi sitt helgetilbud denne helgen. Mannen eeelsket dem. Jeg som har fettfobi på kjøtt klarte bare å spise et par biter. Det minnet veldig om entrecote, som jeg ikke takler pga. fettet. Aldri mer. Men mannen digget dem altså.
Clockwork sa for siden:
Har gått i hjemmelagde karbonader med brokkoli de siste to dagene. Enkelt, men godt.
Blanda en pakke kjøttdeig med 2 fedd finhakka hvitløk, litt chilipulver, litt salt og litt sitronpepper, en god del revet parmesan og ett egg, formet som karbonader og la på ost til den smeltet. Og brokkoli stekt i schmørr ved siden av. Digg! :D Mye bedre enn ferdigkjøpte karbonader, oooog sunnere!
Supera sa for siden:
Nakkekotelett med crème fraîche-saus, brokkoli, purre og champignon står på menyen min nå :hungry:
Borghild sa for siden:
I dag står det flesk i duppe med blomkål på menyen her. :p
Fofa sa for siden:
Så en oppskrift på facebook nå, som så veldig god ut..hehe, hadde bilder med! (mulig den opprinnelig kommer herfra..men jeg så den på facebook)
Det var kylling-nuggets;) mmmm
Rett og slett bare kyllingkjøttdeig i små nuggetstørrelse-klumper rullet i egg, så bacongull. Alle de små nuggetsene legges på en plate og stekes ca 20 minutter på 220grader. de så virkelig gode ut!!
Så denne skal testes i dag. Noen som har tips om tilbehør? Tenkte egentlig bare å lage en enkel salat til. Men om noen har forslag, tas de i mot med takk:)
Carisma sa for siden:
Bruk majones heller enn egg. Egg lager en merkelig hinne på syns jeg.
Fofa sa for siden:
ahhh..okey..Da må jeg prøve med majones neste gang:)
Jeg laget nuggets i dag, og syns de ble kjempegode!!! Kommer til å lage dem igjen! Så enkel å lage!
Men, om du bruker majones, setter det seg en passende mengde på kjøttet når man ruller det i den? Eller er det mer sånn at det på "smøres" på?
Jeg lagde forøvrig guacamole til:D Ble kjempegodt!!!
StegforSteg sa for siden:
Tomat og basilikummarinert kyllingfilet med soppstuing og salat :D
Carisma sa for siden:
Her er oppskrifta: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26869
(Jeg bruker forøvrig mills eller first price majones)
Fofa sa for siden:
Ok, takk :-)
En litt annen vri der, ja! Må prøve den neste gang!! blir nok ikke lenge til.
Den oppskrifta jeg laget idag var kyllingkjøttdeig, så da blir det fillet neste gang:-)
Carisma sa for siden:
Jeg har brukt den med hell på alt fra fiskebiter til schnitzel :ja:
Fofa sa for siden:
Ja, der sier du noe!! Det hadde jeg ikke tenkt på..kan jo lage fisk på den måten og:) SMART!!!
Plutselig har jeg middagsplaner for mange dager. Takk for tips!!!
Thea86 sa for siden:
Jeg skal igjen bevege meg inn på lavkarbon igjen etter noen veldig dårlig mat måndee!!
I dag blir det indisk karri kyllinglår fra ultra med jukseris, salat og mulig en enkel saus..
I dag er det 2 fiskekaker på en eng av salat med creme fraishe :D
Carisma sa for siden:
Grilstad-pølser med smeltet ost, rekesalt og rå løk :D
Edlih sa for siden:
Torsk, bacon og B&B :)
Thea86 sa for siden:
i går spiste jeg laks grillet i folie med blomkål, vårløk, hvitløk, litt gulrot og to små poteter i skiver.. når fisk og grønnsaker begynte å bli ferdig så hadde jeg oppi en neve selv pillede reker... namnam!!
middag i dag har jeg ikke planlagt ennå..
Fofa sa for siden:
Hadde det veldig travelt med middagslaging i dag..våknet kl 20, og måtte rekke nattevakt kl 21:45. Skulle også gjøre min trening med Jillian inni der, så det måtte bli noe enkelt i dag!!
Men det ble godt likevel:)
Hadde en pakke kjøttdeig som hadde siste forbruksdag i dag, så den måtte jeg bruke! Jeg rett og slett bare steikte den, krydra med 2 jalapeños, og div annet krydder. Hadde det i ei ildfast form, helte ca 0,5 dl fløte over, dekket med ost og satt det i ovnen. Gjorde det sånn, så jeg skulle rekke å få lagt inn en kjapp dusj der :rolleyes:
Hadde masse agurk ved siden; en superenkel "lasagne-kopi":D
Halvparten er igjen, tenkte jeg skulle prøve å bruke det til gratinerte pannekaker i morgen
Thea86 sa for siden:
i går ble det kalkun ala god helg tilbudet til kiwi på grillen med salat og hvitløk/vårløk cream fresh dressing..
trur ratt det blir kalkun i dag å, med salat og sopp til.. namnam
Clockwork sa for siden:
Grillfest hos kompis som er kokk, med b.la. marinert scampi og gambas by the galleons, blir bra!
Borghild sa for siden:
[quote=Clockwork;903569]Grillfest hos kompis som er kokk, med b.la. marinert scampi og gambas by the galleons, blir bra![/quote
Det der er godt. Bon apetit. :D
piajo sa for siden:
Himmelsk gryterett med en stor salat til, nam
Og et glass rødvin :)
Tunrida sa for siden:
Fantastisk deilig biff med fløtegratinert brokkoli :D
Jeg er helt fersk i lavkarboverden.. Kjæresten min er veldig skeptisk, men syns maten var utrolig god! "Kan fint klare meg uten ris,pasta og potet jeg" ;) Ser ut som jeg får med en til på lasset alikevel... Hihi
Carisma sa for siden:
Spinatsuppe med egg og spekeskinke. Mislykka er vel bare fornavnet... :rolleyes: Alt for tynn suppe, så jeg prøvde å triske litt... Det ble gele-slim.
Kanutten sa for siden:
Jeg lagde noe som ble over all forventning!
Jeg brunet tykke skiver av svin indrefile med bacon surra rundt seg. Da alle sidene var brunet tilsatte jeg 1 dl rødvin. 1 dl fløte, litt kraft av ett eller annet slag, litt pepper, og 1 dæsj soyasaus. Tilsatte så timian og brokkoli.. Lot hele greia trekke over svak varme mens jeg poppa Pamela Andersonpoteter i steikovnen til resten av familien.. Bakte tomater som tilbehør. :sikle:
Carisma sa for siden:
I dag ble det Biff Stroganoff
mamma87 sa for siden:
seifilet,blomkålmos og bacon
TrillTrall sa for siden:
I dag ble det en skål Ziggys tomatsuppe og chicken nuggets fra LenaBeatrices oppskrift (av en kyllingfilet) på meg. Men det ble alt for lite fett for jeg ble temmelig raskt sulten igjen.
Lykke: de har sukkerfritt peanuttsmør på nærbutikken min! :cool: Bare peanutter og salt. Yummi!
Debz sa for siden:
Idag ble det et halv stykke stekt fjellørret (klart ikke alt), brokkoli og sjampignon stekt i smør og hvitløk.
Jeg fant noe organisk peanøtsmør på meny, tømte glasset og mikset den med stav mikser (det er ellers for tørt) og fylt en seleri stang med peanøt smør (sånn vi spiser det i USA). Vet det høres rart ut, men det er egentlig kjempe godt! (liker ikke seleri ellers..) Det heter "Biona" organic smooth peanut butter - innhold 100% organisk peanøtter, ingenting annet! 10 g karbs pr 100 gr. men det tar ikke mange gram å fylle en seleri! :)
annex sa for siden:
Dagens raske middag
2 skiver stekt torskerogn, guacamole (med sitronsaft og litt løk og hvitløk) og 1/2 dl seterrømme.
Hadde litt sitronsaft og en smørklatt på rogna.
Det var knallgodt!
Tunrida sa for siden:
Kylling med ingenting.. Tar igjen resten av karbene nå når bringebæra står på bordet :D
Beatrixie sa for siden:
Ovnsbakt marinert laks med blomkål,brokkoli, purre, etpar klatter meierismør.
Rømme ved siden.
Konkelimonke sa for siden:
I dag vert det chicken nuggets!!! Med grønsaker (og ris til desse andre Konkelimonkeluringane) og rømme!
GLER MEG!!!! :D:D:D
(fann oppskrift i går og gler meg masse til å prøva)
Salta sei med blomkålmos og bacon :D
Kanutten sa for siden:
Har nettopp laget kraftsuppe av salt lammekjøtt med alle grønnsakene jeg hadde i kjøleskapet; 1 liten kålrot, 2 stk gulrot, 1/2 liten hodekål, 4 stilker selleri, 1 stor purreløk, 1/2 sellerirot og 1 brokkoli! :sikle: Det ble snaddergodt!
TrillTrall sa for siden:
Er egentlig bare hjemom en snartur og tar det jeg har i fryseren, så i dag blir det laksebit med rømmesaus, grønnsaker (frosne er kjekt å ha på luringa!) og litt kikerter/bartollibønner (også kjekt å ha ferdig kokt i fryseren, tiner på sekunder omtrent i sausen). Nammenam! :D
Debz sa for siden:
Er middagspølse lov når man er i ketose??
Carisma sa for siden:
Kjøttboller i fløtesaus med brokkolistuing
TrillTrall sa for siden:
Du får lese på pakken og se hvor mye karber pølsa inneholder, det varierer mellom produsentene og mellom type pølser.
padda sa for siden:
Tacosalat med kylling, isbergsalat, paprika, agurk, ost, løk, salsa og masse rømme:D
Debz sa for siden:
Her er dagens middag:
svineindrefilet med bacon rundt, grillet squash, salat med avocado and litt tomat, 2 asparagus dings...kanskje for lite fett??[ATTACH]7183[/ATTACH]
blåbær sa for siden:
Jeg tror det er bra med fett jeg :) Det er fett både i avocado og i bacon, og du har sikkert litt dressing av en eller annen type på salaten? Hvis du ikke har det kan du bare drysse litt olje over, det gjør susen :)
Carisma sa for siden:
Løvbit, salat, ketchup og remoulade.
Clockwork sa for siden:
Løvbiff med ost og brokkoli tenker jeg. blakk
Carisma sa for siden:
Tacosalat
Debz sa for siden:
I dag hadde vi grillspyd med scampi/svin ytrefilet/ytrefilet av storfe. Jeg bruke bare litt oliven olje og masse krydder på. Salat ved siden av med crispi salat, avocado og 2 cherry tomater. Sjampignon stekt i hvitløk smør. Kjempe godt!
Tunrida sa for siden:
Nå står det en form i ovnen med kylling, brokkoli, blomkål, litt løk, fløte og hvitløksmøreost med ost på toppen. Nam :)
Supera sa for siden:
I dag ble det svineindrefilét med bacon rundt, masse sjampinjong og en karri-CF-saus.
Mmm, hørtes spennende ut. Jeg er ikke så forferdelig glad i selleri, men det høres det ut som du heller ikke er. Jeg har ikke peanøttsmør akkurat nå, men jeg har mandelsmør som er kjøpt i helsekostforretning. Gjør vel ca samme nytten?
Debz sa for siden:
Har ikke prøvd med mandelsmør men det går sikkert bra! Gi meg tilbakemelding...;) Det er også godt med philadelphia ost eller de smørostene som krydderost ost...
Tunrida sa for siden:
I dag orker jeg rett og slett ikke å lage middag.. Har ikke lyst på mat, så her blir det bringebær/blåbær med fløte uten søtning i kveld.. Ikke at jeg klager :p
Anarko sa for siden:
I dag lagde jeg hjemmelaga kjøttboller. Halvparten av kjøttbollene tok jeg oppi en viltsaus til typen, og den andre halvparten tok jeg oppi en hjemmelaga lavkarbo tomatsaus til meg selv. Potetmos til han gutt, og kokte grønnsaker til meg.
Ble ganske så godt :)
TrillTrall sa for siden:
Lille Gubben tok restene fra gårsdagens kjøttdeigform og jeg mekket en laksebit med rømmesurrede linser og litt salat til. Nam! :)
Carisma sa for siden:
Nakkekoteletter og grønnsaker i chop suey saus
Anarko sa for siden:
Et lite tips til oss som elsker taco og savner wraps/tortillalefse:
Ta bakepapir over en stekeplate. Dekk bakepapiret med ost, alt ettersom så mye du vil ha. Sett inn i ovnen til osten smelter, ta ut, avkjøl, og skjær så i så store biter som du vil ha. Fyll i med salat, rømme, kjøttdeig og hva du måtte ønske :) knallgodt! Og jeg og typen syns det var bedre enn vanlig wraps!
Debz sa for siden:
Oi! Dette skal jeg prøve, jeg savner tortillas...(wraps). Takk for tipsen! :)
Anarko sa for siden:
I dag er jeg ikke sikker på om det blir middag. Har vært hos legen og fått beskjed om at jeg har betennelse i hele kroppen. Så går på penicilin. Men fått i meg litt bacongull da (svart pose) pluss litt biola for penicilinen sin skyld. Om det blir noe mat så blir det stekte kjøttpølser med salat og bearnaisesaus :)
nellie sa for siden:
Nannahs creolske coleslaw og sommerkotelett
Rin sa for siden:
Wok - lavkarbo-chorizopølser i biter, hakket løk, revet spisskål, en liten neve sesamfrø, masse smør og pepper - servert med et dryss parmesan. :ja:
Anarko sa for siden:
Stekte kjøttpølser i litt sukkerfri ketchup. Hadde litt salat og litt bearnaisesaus. Og fun light sin jordbærsaft. Very good :)
TrillTrall sa for siden:
Her ble det baconsurret kylling med tine urteost som fyll og til hadde vi jukseris av blomkål stekt med hvitløk og vårløk og litt salat til (paprika og agurk). NAM!
Lille Gubben satt og så på meg der jeg passet på å få med meg det siste av fettet på fatet (jeg har på mer fett til meg enn til ham for han spiser høykarbo ellers) og sa tankefullt:"Merkelig at vekta di går ned..." :D:cool:
Carisma sa for siden:
Kokt laks med brokkoli, persillesmør og agurksalat
Orkide sa for siden:
Det som var planlagt i går, stekt laks, salat og rømme
Rin sa for siden:
I dag skal jeg ha spinatlasagne! :)
Anarko sa for siden:
Spinatlasagne har jeg lyst til å prøve en gang:) Har ikke så stor erfaring med spinat egentlig, og den ene gangen jeg prøvde med spinat og en tomatsaus med noe kjøttdeig var det ikke så vellykket egentlig. Men smakte ok da.
I dag blir det sikkert samme som i går siden formen ikke er på topp. Men stekt pølse med litt usukra ketchup, salat og litt bearnaise saus er ganske så godt da :)
TrillTrall sa for siden:
Har en slant av "Ziggys tomatsuppe" i fryseren, microtiner den og koker et par egg tenker jeg. Skal bort etterpå og har dårlig tid. :) Men det blir godt det!
Anne sa for siden:
Biff, brokkoli, sopp og bearnaise(antagelig)...og mann hadde lyst på litt potetsalat. Det skal han få:p
Debz sa for siden:
Yumm!!! Kos deg :)
Debz sa for siden:
Yumm, min favorit middag! Hvorfor spiser alle bedre middag enn meg?? :confused::D
Anne sa for siden:
:p Du sier noe, Debz...
Det er ikke ofte vi spiser biff, faktisk. Kjøpte for å ha på søndag, så nåmå vi spise den, hvisikke så må vi fryse den ned. Og det er jo litt dumt da:p
Debz sa for siden:
Nei du, spis og kos deg i dag, vi må kose oss hver dag vi har!! :) :)
Anne sa for siden:
Takk...skal tenke på deg når vi spiser...så kanskje du kjenner en smak:D
blåbær sa for siden:
I dag har jeg spist kyllingfilet i biter, paprika, løk og aubergine i form med marokkansk "ras el hanout"-krydder! Fantastisk godt! Neste gang blir det med baba ghanoush i tillegg, men jeg hadde ikke alle ingrediensene i dag.
Carisma sa for siden:
Stekte chorizo-pølser med blomkålmos
Supera sa for siden:
To koteletter med karri-CF-saus
Anarko sa for siden:
1 pølse med salat og bearnaise. Slo til med 1 karbonade med 1 egg på til kvelds!
bjørnemor sa for siden:
Hørtes godt ut:)
Denne kyllingbuljongen, skal den blandes med vann? og fetaosten du bruker er det den i grønn pakke?
Anarko sa for siden:
Er så kjedelig i matveien pga at jeg er syk for tiden. Men varierte med vossakorv i dag da. Salat og dressing attåt. Godt i alle fall:)
Såg på squash i dag og tenker at etter helgen blir det lavkarbolasagne. Har også bestilt meg boken GI-0. Håper det er mange gode og spennende oppskrifter i den.
TrillTrall sa for siden:
Lille Gubben ville ha lasagne i dag så det ble i hurten og sturten en Knorr-pakke fra skapet. Jeg hadde en halv squash i kjøleskapet så jeg tok squash i min halvpart. Var spiselig, men jeg må tilstå at min egen kjøttdeigform er tusen ganger bedre! Men jeg spiste bare en liten porsjon og hadde masse salat til da - hjertesalat, rød og gul paprika, agurk, sukkererter og fetaost + et par ss av oljen fra fetaosten. Nam nam! :)
kennygirl sa for siden:
Chicken nuggets med sukkerfri ketchup og majones dipp med agurk til. NAM :)
Anarko sa for siden:
Er ikke chicken nuggets mye karber i da? Eller har du en hjemmelaga versjon?
Jeg hadde en slags grønnsaksform... Brukte brokkoliblanding (brokkoli, blomkål og gulrot) tok det jeg trengte for å dekke bunnen på en ildfast form. Skar opp litt pølser og en karbonade med forsåvidt lite karber i. Helte over matfløte. Hadde sukkerfri ketchup på toppen, ost oppå der igjen, skar opp en tomat og hadde på osten, salt og pepper, og inn i ovnen til jeg anså det som ferdig. Var nydelig og skammelig enkelt :D
kennygirl sa for siden:
Hjemmelaget ja :) lenabeatrice.net/generelt/chicken-nuggets/ Disse er kjempegode :sikle: De falt i alle fall i smak hos meg og mine middagsgjester som lever høykarbo :D
Anarko sa for siden:
Takk, skal huske denne :)
Clockwork sa for siden:
Gått mye i dette de siste dagene:
Omelett av 2 egg og fløte, toppet med ost, og nedlessa med tacokrydra (hjemmelaget krydder) kjøttdeig, CF og landlord salsa. Knallgodt!
TrillTrall sa for siden:
Lille Gubben ymtet om å gå ut og spise, men jeg gadd ikke. Man får søren meg ikke så god mat ute som det jeg hadde tenkt å lage til middag! Han skulle ha resten av lasagnen fra fredag og jeg spiste laks med rømmesurrede linser, blomkål-og-brokkolimos og salat til. :sikle: En av mine store middagsfavoritter for tiden!
annex sa for siden:
.
Hjemmelagde kjøttboller med fløtesaus og potetmoserstatning - godt!
.
Carisma sa for siden:
Vært på Trancher og spist entrecote med asparges og grønne bønner, sopp, rødløk og en ordentlig god-feit bernaisesaus... Himmelsk er langt fra dekkende nok! :sikle:
Ivett sa for siden:
Mamma hadde bursdag i dag, så da laget jeg kalkunfilet fylt med pestosmør, fersk mozzarella, fersk basilikum og surret i bacon (og ovnsstekte potetbåter med masse urter, hvitløk, salt og pepper til mamma og pappa :P )
Orkide sa for siden:
Rester, og dvs. taco
Tunrida sa for siden:
Tacosalat :)
nellie sa for siden:
spinatsuppe med egg:sikle:
Minstens chillisuppe :D
kennygirl sa for siden:
Fiskesuppe :D
Anarko sa for siden:
Minipizza! :D Brukte kavli sin med bacon i... kjøttdeig med tomatpure og litt fløte i, pluss krydder. Hadde litt lite ost så kjæresten fikk mest av det, så brukte jeg litt brie på mine ;) Toppet med litt tomat og grønn paprika. NYDELIG! serverte med en liten grønn salat.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.