Carisma sa for siden:
Grillet laks og lammeskiver med gresk salat og tzatziki
Carisma sa for siden:
Grillet laks og lammeskiver med gresk salat og tzatziki
annex sa for siden:
Kokt laks med en smørklatt/smørsaus, agurksalat, seterrømme, potetmoserstatning :D
TrillTrall sa for siden:
Megasmell - Lille Gubben kjøpte nytt vaffeljern, det fra Wilfa med 6 hjerter. Så i dag ble det høykarbovafler med nyrørt jordbærsyltetøy med sukker i... Ja, noen hjerter gikk ned varme med smør og sukker også! Skitt au - det var utrolig godt! :sikle:
Men jeg ble litt svimmel og rar etterpå.
Mammamiia sa for siden:
Cæsarsalat med grillet kylling på Mc'Donalds i Sverige.. med cola light og en big kaffe til....... Det var min utskeielse.... ;)
Debz sa for siden:
Var det noe utskeielse?? Salt med kylling er lov, samt light brus og kaffe...??
Anarko sa for siden:
Hjemmelaga kyllingnuggets med fetaost, soltørka tomat, isbergsalat, grønn paprika, selleri, en halv avokado og hjemmelaga seterrømmedressing.
Debz sa for siden:
haha "salt"...jeg mente salat selvfølgelig...
Sanney sa for siden:
skal prøve Nannah's hellman kylling idag, med broccoligrateng :) foruten at hellmans dressingen på rema var gått ut på dato så det ble mills istedenfor...
Orkide sa for siden:
I dag ble det stekt flesk og kålstuing, super godt.
Anarko sa for siden:
I dag ble det små lavkarbopannekaker basert på denne oppskriften:
75 gram kremost
75 gram rømme / creme fraich
3 egg
4 ss kokosmel
litt salt
litt søtt
1 ss bakepulver
Ekstremt godt :) Typen syns til og med at de målte seg med vanlige pannekaker, og jeg er ikke uenig :)
Supera sa for siden:
Svinekoteletter med kryddersmør
Anarko sa for siden:
I dag blir det kylling og soppgryte :) så enten kokt brokkoli, eller kremoststuet spinat attåt. :)
StegforSteg sa for siden:
Min egen kyllinggreie ;) Med fløte, hvitløksost, cherrytomater, løk, sopp og ruccolasalat :heia:
Orkide sa for siden:
Stekt laks m/blomkål, brokkoli, rømme og smør
Sanney sa for siden:
omtrent det samme som igår, må jo bruke opp parmesanmajonesen :) men går for salat som tilbehør denne gang
Carisma sa for siden:
Har hatt lesesirkel og server biffsalat og marinerte jordbær med mascarponekrem
annex sa for siden:
.
I forgårs biff med bernaise, grønnsaker og rødvin, i går egg og bacon, i dag greske kjøttboller
Rin sa for siden:
Restepanne - asparges, bacon og paprika og masse smør
quebec sa for siden:
ostelasagne med min egen vri, brukte 750 gr kjøttdeig, 1,5 dl fløte, masse ost, 100 gr rømme og 200 gr.krossade tomater, litt paprika, purreløk, agurk og fersk tomat fra pappas drivhus...tror jeg landet på 9 kh på hele greia og den ble STOR:D
Så her er det middag i 2-3 dager fremover, og det beste av alt at Toro kan bare gå å legge seg på hva smak angår :cool:
Anarko sa for siden:
I dag gidder jeg ikke en skikkelig middag, så laget meg en bringebærsmoothie med frosne bringebær, sprite zero, 1 egg, kremfløte, matyoghurt og litt natreen. Mycket godt
Tunrida sa for siden:
Hellmans kylling som nuggets og salat :D Blir deilig å prøve noe nytt..
Gerd sa for siden:
Himmelsk gryte og osteknekkis...:sikle: [img]http://forum.lavkarbo.no/picture.php?pictureid=851&albumid=130&dl=1225288416&thumb=1[/img]
Anarko sa for siden:
Avsluttet kvelden med omelett med bacon og mye smør. DET var godt det!
StegforSteg sa for siden:
I går tacosalat, i dag blir det grillings :D
Anarko sa for siden:
I dag; kjøttdeigomelett med tomat, ost, og annet snadder attåt :)
Anarko sa for siden:
Selvmarinerte kyllinglår. Hjertesalat med tomat, purre og parmesan. Så en hjemmelaga tomatsaus med stekt bacon, purre, en boks hakka tomat med chili, baconost, persille og estragon. Lot sausen putre ganske så lenge. NYDELIG!
Anarko sa for siden:
I dag lagde jeg til kjøttdeig i en bolle, hadde oppi kremfløte, purre, ost, persille og øvrig krydder. Lagde kjøttboller. Lagde til hver sin saus til meg og typen. Provence lammesaus til han som jeg lot hans kjøttboller putre i. Og en tomatsaus laget av kremfløte, litt smør, 3 teskjeer tomatpurè og krydder til meg. Attåt hadde vi en blandet salat med tomat. Og en halv avokado til meg i tillegg. Nok en gang må jeg si: NYDELIG!
silvia_ sa for siden:
I dag blir det stekt karbonadedeig med selvlaget taco krydder på en "seng" av blomkål, purre ,litt løk og ost på toppen + fløte . Laget i porsjonsfat og inni ovene på 160 g. i 45 min. Om det smaker vet jeg ikke,:) men regner med at det blir spist opp.:rolleyes:
Anarko sa for siden:
I dag blir det nok kokospannekaker :)
blåbær sa for siden:
Stekt makrell :D
happydays sa for siden:
Jeg har funnet noen supergode pølser med 0 karb - de finnes i forskjellige varianter! Med soppstuing a la Skaldeman + blomkål - det var veeeldig godt.
Nå er det kaffe men jeg kikker litt på dagens innlegg her :-)
Debz sa for siden:
oi...var invitert til min datter til middag i dag. Hun hadde lagt en nydelig kylling salat til meg og hjemmelaget pizza til de andre. Men lille Sienna på 3 år ble så opprørt at nanna ikke ville ha pizza (hun hjalp mamma) at jeg spiste 1 liten stykke. Relativt tynn bunn, hjemmelaget sause, litt tomat og løk, kylling kjøttdeg. Tror dere at jeg har ødelagt hele kuret? (jeg er i ketose) Jeg hadde spist 7 karbs i dag før middag. Uansett var det verdt det for Sienna ble så glad...
Anne sa for siden:
I dag ble det stekt sei på en seng av skivet, surret purre i creme fraiche og selskapserter.:)
Carisma sa for siden:
Ovnstekt grillribbe og coleslaw
Sanney sa for siden:
det ble minipizza idag og.. har fått dilla :p men skal prøve noen andre oster, den med paprika er god men den blir litt myk.. skinke smakte rart og den ble litt rar også :p
Debz sa for siden:
Hvor fant du de hen?:confused:
Anne sa for siden:
Hjemmelaget tomatsuppe på hermetiske tomater, kyllingbuljong og creme fraiche(hadde ikke fløte).
Tilbehør: vårløk, løk, stangselleri, reven parmesan, kjøttdeig og kokte egg, samt diverse krydder og urter ...
Alt tilbehøret i egne småboller på bordet...selvbetjening:p
Debz sa for siden:
[img]http://forum.lavkarbo.no/picture.php?albumid=424&pictureid=2361[/img]
Middag fra i går: Taco salat - kjøttdeig, salat, ost, avocado, litt tomat, litt løk og baconsvor istedenfor tortilla chips! Kjempe godt...
Debz sa for siden:
Dagens middag : grillet entrecote, blomkål, baby asparagus og sjampignon stekt i hvitløk smør...
[img]http://forum.lavkarbo.no/picture.php?albumid=424&pictureid=2362[/img]
Anarko sa for siden:
Selvmarinerte kyllinglår, hjemmelaga bacon/tomat/ost/fløte-saus, salat. MMMMMM
Clockwork sa for siden:
Noen her som har prøvd Caesar-salaten til Dolly Dimples?
Anarko sa for siden:
Ikke prøvd den nei. Men sikkert et fint alternativ når gjengen skal ut og spise pizza :)
I dag ble det taco med ostewraps. Følte meg passelig mett når jeg gikk fra bordet, nå blir jeg bare mettere og mettere.... Men godt!
Nei, nå! sa for siden:
Stekte svenske kjøttboller (4g karbo pr 100g) i smør, en halv grønn paprika, noen brokkolitopper, en sopp og en halv løk, slo over fløte og krydret med salt/pepper og basilikum. Godkjent + av hele familien (som også fikk pastarør til) :)
Supera sa for siden:
2 nakkekoteletter med hvitløkssmør
Anarko sa for siden:
Kylling med ostefløtesaus og brokkoli. Det er planen i hvertfall. Men kan hende vi finner på noe annet siden vi ikke klarer mat før det har blitt litt kjøligere ute.
Debz sa for siden:
Grillet indrefilet av svin, smør dampet brokkoli og blomkål med sjampingon stekt i hvitløk smør...yum!
Gerd sa for siden:
I dag har vi hatt Tyrkisk gryte: [img]http://forum.lavkarbo.no/picture.php?pictureid=2059&albumid=130&dl=1267646118&thumb=1[/img]
Imp sa for siden:
I dag skal vi ha bekkørret. ;) En luksus vi altfor sjelden unner oss. Det er oppdrettsørret, men den har i det minste levd i naturlige omgivelser og ikke fôret med mindre det var lite mat. Var nyyydelig fisk i alle fall.
Vi spiser ikke laks lenger pga den helsikes skitne lakseindustrien, så jeg savner virkelig rød fisk...
mallilen sa for siden:
Idag blir det sterkt krydret kyllingfilet med spinatsaus, kantareller og squash :)
Anarko sa for siden:
I dag blir det baconpanert hvit fisk med enten fløtestua brokkoli, eller fløtestua spinat. Begge deler blir med bacon.
Gerd sa for siden:
Hot chilisuppe med stekt kjøttdeig. En rømmeklatt i, og osteknekkis attåt :sikle:
Sanney sa for siden:
kreolsk laks med paprika og creme fraiche :)
Kanutten sa for siden:
Åhhh, hvor får du tak i kreolsk krydder?? Lager du det selv??
Kan du legge ved oppskrifta??
Titania sa for siden:
Har laget parmesankylling fra LCHF- bloggen
Anarko sa for siden:
Litt laber middag med kjøttdeig og brokkoli. Skal heller ha en litt bedre kvelds :)
TrillTrall sa for siden:
I dag ble det en porsjon (2,5 dl) Ziggys tomatsuppe med en god haug wok-grønnsaker (varmet i litt vann med en god smørklatt) og 3 kokte egg. :)
Den tomatsuppa er genial! Lager en stor porsjon (to bokser tomater og litt varierende av resten), har i beger (2,5 dl er passe til meg) og putter i fryseren. Tiner på 4-5 min i microen. Praktisk. :)
Orkide sa for siden:
Enkel middag i dag, gubben bestilt salat med skinke, ost og egg.
Sanney sa for siden:
var på tur idag, så middag ble det dårlig med. kjøpte med meg 4 kylling satay spyd fra meny, men det smakte søtt! har aldri smakt direkte søtt når jeg har spist det ute =/
Kanutten sa for siden:
Freste bacon, indrefilet av svin og indrefilet av storfe sammen med løk, brokkoli og sopp. Lot alt surre en stund i creme fraiche. :sikle:
Supera sa for siden:
Tenkte å prøve spinatstuing. Og steke entrecôte og sjampinjong.
annex sa for siden:
Ble eggerøre av 2 egg tilsatt ca 1/2 dl fløte og en liten tomat, samt flere kopper kaffe med cocosa
Ikke så spennende, men det er lagd på no time, og dekker vel næringsbehovet...
Blir ikke så avansert matlagning på meg, for jeg må pt stå med tyngden på ett bein på kjøkkenet. Men snart blir jeg bedre, og da gleder jeg meg til å lage tomatsuppene dere skriver om...
Anarko sa for siden:
Svinekjøttdeig med fløtetomatsaus og fløtegratinert brokkoli.
Gerd sa for siden:
Fløtepannekaker m/bacon og nyrørt blåbærsyltetøy :D
SøtesteTrikken sa for siden:
I dag ble det kjøttdeig med saus av en fløteskvett, chilipulver, pepper, paprikapulver og litt salt, og kokte squash-bånd (tagliatelle:cool:)...
swimzy sa for siden:
jeg tenkte litt på å lage noe med blomkål som tilbehør, har laks jeg tenker jeg skulle ha, men hva med blomkål ris eller blomkål mos??
Har dere noe oppskrifter på det?
Gerd sa for siden:
Fårikål :sikle: Litt kål, noen kokte brokkolibuketter og masse kjøtt :sikle:
annex sa for siden:
Fårikålen står og putrer på komfyren...
Rin sa for siden:
Langstekt ribbe!! :sikle: :D
Tunrida sa for siden:
Hellmann kyllingnuggets med hvitløk/chilirømme:D
Supera sa for siden:
Tacosalat
Anarko sa for siden:
Ytrefilet av svin og stekte grønnsaker med seterrømme på. Omnomnom
Kanutten sa for siden:
Hjemmelaga pizza med bunn av glutenmel. Biffkjøtt, rødløk, ananas, jarlsberg og honeysmokedhickory-saus. :sikle:
annex sa for siden:
Hjemmelagde kjøttkaker og nyrørte tyttebær, litt kålstuing og ellers smørdampa grønnsaker + litt potetmoserstatning
Sanney sa for siden:
jeg skal prøve meg på hellman's kyllingnuggets :)
Anarko sa for siden:
Kjøttbrød med fløtetomatsaus og salat. :)
aktivjente sa for siden:
Dampet laks, kryddersmør (hjemmelaget), grillet avokado, fennikel, kål, brokkoli, rømmedressing. Ungene fikk potet til. Jeg savner ikke potet!
Blueberry sa for siden:
:Henger meg på:
I dag ble det parmesankylling, blomkål/selleri/nepe-mos og dampet brokkoli.
Gange sa for siden:
Idag spiste eg 300g grillkylling, stekt i omnen, med brokkoli- og blomkålgrateng, eg kutta assortert paprika oppi gratengen og hadde 5 rosenkål i tillegg. Var godt!
Imp sa for siden:
Vi har spist LenaBeatrice sin fiskegrateng. Den er så god!
Supera sa for siden:
Det blir ovnsbakt omelett til middag/kveldsmat i dag. :snill:
Anarko sa for siden:
Stekte kjøtt og bacon i biter og hadde det oppi fløtesaus sammen med litt enebær for å få viltsmak. Stekt champignon attåt. En liten klasj med tyttebærsyltetøy oppi sausen også... svakt menneske
Sanney sa for siden:
hvitløk og urtemarinert laks med broccoligrateng :)
annex sa for siden:
Har kokt en stor gryte fårikål, så nå har jeg til flere dager.
Jeg koker den etter vanlig oppskrift, men er forsiktig med hvor mye kål jeg spiser, men litt kål må man unne seg.
Er det noen som vet karbene fra kålen går over i krafta?
Carisma sa for siden:
Biff stroganoff med sellerirot- og blomålpure
Sanney sa for siden:
laget en stooor form med kyllingryte.. kommer til å bli lei av den med denne farta :p lurer på om det går an å fryse den, i og med at sausen er laget av fløte og baconost..
Anarko sa for siden:
Kyllingtaco med ostewraps :)
nellie sa for siden:
Vi spiste ratatouille med kylling, kongereker og blåskjell:)
Sanney sa for siden:
hadde laks med salat og seterrømme :)
Imp sa for siden:
Vi spiste kylling stekt i tandoorikrydder, med ovnstekte grønnsaker og tikkasaus til.
Gerd sa for siden:
I dag blir det lettsaltet torsk, med div. grønnsaker og eggesmør :sikle:
Imp sa for siden:
I dag skal vi ha blomkålsuppa til Gerd. Den er blitt en av mine favorittretter!
Gerd sa for siden:
Å den er lenge siden vi har hatt :sikle: Kanskje vi skal ta den til forrett i dag :D
Anne sa for siden:
Får-i-kål...som i går:p
Carisma sa for siden:
Green Curry gryte, bytter risen med squashnudler
Anarko sa for siden:
Stekt pølse med hjemmelaga tomatsaus og brokkoli.
annex sa for siden:
Fant noen pølser på Rema 1000 i går som hadde 0.5g KH, 24 g fett og 17 g protein pr 100 g. Skal prøve de i dag. De er fra Finsbråten, og heter smoked bratwurst i en sånn steakhouseserie de har.
Skal koke litt potetmoserstatning og ha til, og kanskje en liten stekt tomat. Bruker evt litt sukkerfri ketchup og dijonsennep.
Gerd sa for siden:
I dag skal jeg ha lammegryte med urter og creme fraiche. Servert med brokkoli og asparges. Aldri prøvd det før :p
Anarko sa for siden:
Laks i hjemmelaga karrisaus og wokka brokkoli, sopp og purre. Omnom!
Carisma sa for siden:
Nakkekoteletter med blomkål, sopp og cafe de paris saus
nellie sa for siden:
Rødspette og ovnsbakte poteter og løk
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.