Jeg ser virkelig ikke på det å spise en ekstra bar en dag som noen ekstra krise. Jeg gjorde vel det dag nr 2 for at jeg rett og slett ikke hadde tid til å få i meg ett "vanlig" måltid. Er nok det at det er mere søtstoff i barene enn ellers og at man dermed kan falle ut av ketose vil jeg tro.
Må spørre om det er andre som har opplevd dette:
Diaré?
Jeg har stort sett lest om forstoppelse her inne og det opplever virkelig ikke jeg, og jeg får heller ikke i meg noe særlig med grønnsaker.
Akkurat spist mitt 3.måltid i dag og jeg sliter virkelig med å få i meg alle måltidene.
Ikke er jeg sulten heller.
Neste kan skal jeg bare kjøpe kakao, cappuccino og pannekake :lol:
OK=) jeg føler meg som om jeg spiste en snickers. Og vi snakker tre biter av en slankebar=p litt stressa? ja. Jaja. Men hva tror du, skal jeg spise det siste måltidet mitt? eller skal jeg droppe det? Jeg vil ikke falle ut av ketose=(
Strever litt for tiden. Er litt lei... kanskje mest fordi jeg i starten unngikk alt av matsamvær. Men jeg innser jo at folk må spise (f.eks kjæresten)... Selv om han er utrolig flink og unngår å friste meg, så finnes det selvsagt andre som også spiser... Som bror til kjæreste.. Som spiste en pølse i bilen i dag... USJ! Jeg liker ikke pølser en gang. Usj. Men jaja, jeg overlevde jo det også.. gleder meg til laks og hvitvin på tirsdag... Or possibly onsdag=p vi får nå se=)
Tja. Det er litt usikkert. Jeg hadde diare forrige uke, ca en uke inne i fase 1. Men jeg vet ikke om det var på grunn av vannet i oslo eller om det var dietten.
Jeg tror det er virkelig viktig at man får i seg alle de måltidene man skal ha. Er du flink til å spise hver tredje time? Jeg fikk beskjed om at det var viktig. Og at det var viktig å få i seg alle måltidene, ellers ville du forbrenne muskler istedetfor fett og bli slapp og dårlig...
Så hvis du spiser jevnt og trutt skal du se du blir sulten;) Før var jeg ikke spesielt streng med måltider, men på ED er jeg helt nazi. Hver tredje time. Til nøøøød hver fjerde. Ellers sulter jeg=p
Diaré - oh ye! Har vel ikke helt funnet ut hvorfor, men forsket litt i forrige uke og det ser ut til at det for min del har sammenheng med mengden grønnsaker, hvor raskt jeg spiser (spesielt lunchen blir ofte slukt..) og stressnivået forøvrig. Men det kan like gjerne være at jeg reagerer på enkelte ingredienser i noen av produktene - har f.eks. kuttet ut omelettene, og da roet det seg betydelig :D
Jeg ville spist det siste måltidet, du faller nok ikke ut av ketose vil jeg tro.
Selv sliter jeg med mangelen på sult, ja det er nok ett luksusproblem, men jeg MÅ jo ha i meg disse måltidene skal jeg få i meg nok liksom og ikke kroppen gå i sparepluss.
I går så jeg en film, det regner kjøttboller. Dette er en animasjonsfilm som ikke er komt ut i Norge ennå, iallefall ikke på DVD.
Og der regner det bokstavlig talt mat fra himmelen, DA synes jeg det var tøft. Men ellers har jeg ikke de største problemene med at folk spiser rundt meg :)
Jeg spiser rett i ukedagene liksom, da er det mer rutine i hverdagen, men nå i helgen har det bydd på problemer, men jeg tror det tar seg opp fra i morra igjen :)
Grønnsaker spiser jeg altfor lite av, er ikke så glad i grønnsakene på liste 1 og de fleste måltid passer der rett og slett ikke med grønnsaker føler jeg....hehe
Men må virkelig ta meg sammen og det skal jeg, er egentlig veldig glad i grønnsaker, men savner de gode sausene fra Ketolyse :lol:
Da har jeg akkurat sendt en lang bestilling på at. Har nok mat en måned nå..... Sliter med middagene, så det ble bare pasta og couscous. de andre var ikke noe videre god... og spesielt ikke fransk potetstuing...
Og, i dag fant jeg frem en bukse jeg fikk av en venninne som hun hadde slanket seg ut av. den har vært for trang for meg. men i dag gikk den på.. jeg har gått ned en liten buksestørrelse. herlig!!!
JIPPI!!! så utrolig deilig!! det er fantastisk når man ser resultatene=)
Jeg hater de middagene jeg også... omeletter har vært løsningen min.. Og pastaskruene. Men nå er det snart fase 2... I alle fall tror jeg det=p Jeg varierer veldig hva jeg syns. Jeg vil jeg vil.. men jeg er jo veldig klar for å holde på en hurtig vektnedgang!
Det går sikkert helt fint! Kroppen min er helt avhengig av å få mat hver tredje time nå.. ellers blir jeg slapppp. Har også lagt merke til at de dumme barene som smaker godt ikke er spesielt hjelpsomme på sulten=( Jeg blir egentlig sulten igjen med en gang.. Så prøver å unngå dem, men venter på neste bestilling for kjeks som holder meg mett i flere timer!
Jeg spiser ikke hver tredje time. det går bare ikke hver dag...
I dag spiste jeg frokost kl 7.30, men pga noen kjempehektiske timer på jobb ble det ikke lunsj før kl 12.30... Men slik er det jo som oftest i helsevesenet...
Spennende om 3,5 uke og se hva som har forsvunnet... Om musklene har fått lide... Er hvertfall ikke lapp. Snarere tvert i mot... er jo i knallform..
Jeg sliter ikke med diarè. Jeg er heller hard i magen. Får nesten ikke ut noe når jeg er på do, men føler meg langt fra forstoppet også... Så begynner å lure på om jeg rett og slett bruker veldig mye av maten.. Aner ikke.. Spiser grønnsaker, og syns jeg spiser bra mengder. Har ikke plass til mer under måltidene. Og spiser grønnsaker til 2 av 4 måltid.
Samme her!!! lite ut... mye inn:P syns jeg. Også har jeg vært plaget med luft i magen.. men det er veldig avhengig av hvilke grønnsaker jeg har valgt.. Blomkål og brokkoli er litt... dumt:P men godt=)
Middagene er ikke noe å skryte av.....nei....Selges det vegetarburger i Norge? Det har iallefall vært min redning. Nå har de vært utsolgt i flere uker på disse her, og jeg må innrømme at det har blitt endel fase 2 middager da.....MEN, er man striks på fase 2, så har iallefall jeg hatt en bra vektnedgang der også. Og det er jo en fase det er lettere å leve med uten å sprekke. Nå er jeg jo på min andre runde av ED, så det blir litt mer egen tilpasninger enn første gang.
Så flott! Jeg følte meg så mye tynnere da jeg fikk en str. mindre på meg. Det er en DEILIG følelse :D
Fungirl: Sender deg PM. Når det gjelder grønnsaker fra liste 1 så er vel litt grønnsaker bedre enn ingenting. Jeg knasker i meg stangselleri i håp om at den skal gi meg en litt "gulrot" følelse. Det hender at jeg tar med meg en bunt med oppskåret brokolli som jeg tar ved siden av frokosten eller mellommåltidet.
Forstoppelse og diare er vel begge deler like vanlig såvidt jeg forsto på kurslederen. Men det er ikke noe særlig, jeg har vel såvidt hatt litt diare. Men desto mer luft i magen, promper masse. Det syntes jeg er litt flaut :o
Får dere klager på at det lukter vondt fra munnen deres? Her er det bare fra barna når jeg skal klemme på de......
I helgen har jeg bare klart 4 måltider pr dag. Det er vel fordi vi spiser frokost så sent, itillegg så sto jeg å lagde mat til vi skulle ha gjester og hadde dårlig tid. Dermed så glemte jeg å spise mellommåltidet. Jeg tenker som så at hvis jeg blir veldig sulten idag, tar jeg 6 måltider for å kompensere. Noen som har andre ideer?
Det er en ED vegetarburger som selges fra ED butikk her i Belgia. Er så heldig at jeg i Brussel kan gå i egen butikk for å handle, og bytte varer hvis jeg ikke liker de.:D Burgeren kan spises fra fase 1, og smaker litt som kylling,synes jeg.
Takker snille Popp som kjøpte omelettene mine :suss:
Om noen vil kjøpe grønnsakssuppen så er det bare å rope høyt, er ikke så glad i suppe og kylling var den som falt best i smak hos meg.
20 kr posen og jeg betaler frakt.
Vet ikke hvor mye jeg har, men skal sjekke hjemme i dag :)
Ingen som tør å klage til meg.....Men jeg kjenner jo selv at jeg får dårlig ånde. Og ja, luft i magen,ja....Blir litt bedre etter hvert synes jeg.
Jeg skal bare spise 4 måltider, vet ikke om du skal ha 5 fordi du er større ? Jeg veide 104 kg da jeg begynte. Vet ikke om det er lurt å ta 6 måltider i dag, du kan risikere å falle ut av ketosen hvis du spiser for mye karbs. Ta i tilfelle et måltid med lite karbs som det 6 måltidet.
Glemte å fortelle dere:
Jeg var på vekten hjemme igår, nå har jeg jo bare veid på klinikken - men jeg tror nesten jeg har gått ned 7-8kg på de snart 4 ukene på kurs :eek:
Det var rask nedgang....
Ja, kanskje de ikke tør å fortelle oss det :fnis:
Veier mindre enn det, men har dobbeltsjekket med kursledere som sier at jeg skal ha 5. Jeg veide 93kg da jeg startet.
Er det noen av dere som har hatt "pause" med eurodiet og begynt igjen? I så fall begynte der i fase 1 da?
Jeg har detti helt ut kan man si, og begynte igjen i dag. Venter på svar fra legen men det kan jo ta sin tid :rulleøyne
men er nå litt usikker på om jeg skal begynne forfra igjen, noen som vet??
:)
Er min første gang på ED så jeg har ingen erfaring. Men har lest at det er flere som har begynt på Fase 1 flere ganger. DU kan jo også ta en runde til med Fase 1 når du har gått igjen 2 og 3 mener jeg, hvis man ikke er fornøyd med vekttapet :)
Jeg har også "ramla ut" tidligere. Ja, det er nok lurt å begynne forfra igjen, for å være sikker på å komme inn i folden igjen, og ikke minst komme i ketose. Det er forøvrig vanlig å gå stadiene flere ganger, ikke minst for oss som har endel å ta av.
Lykke til! Første gang på Eurodiet - men det høres logisk ut å starte på nytt igjen. Såfremt du ikke nylig falt ut og hadde holdt på en stund i fase 1. Da bør du kansje høre med legen.
Tror nok det er str, eller rettere sagt hvor mange kcal kroppen trenger for å holdes i gang, dermed får de med mest kg overvekt 5 produkter pr dag.
Jeg har også 5 :)
Ikke vet jeg, men jeg hadde bare så vidt over den BMIen som er nedre grense (30,5) så jeg kan ikke se at det skal være grunnen...? jeg tror faktisk det er noe annet de baserer seg på...
ingen problemer med og begynne i fase en igjen ,,jeg begynte også der i dag , da jeg sprakk totalt i fase 2,, det gjør jo også at du kommer i ketose igjen og at du mister vannet fortere, og i følge min lege da jeg gikk første runde for for 4 år siden , var det helt greit og veksle ..
og det at noen får fem og fire måltider ,, har noe med hva slags jobb en har , tungt eller lett arbe.. det gjelder også i daglilivet om en er veldig aktiv , små barn osv.
og grønnsaker må en ikke spise ved siden av et produkt , kan også spise det utenom om en er sulten ,,men grønnsaker skal en jo ha , det kan også hindre vektnedgang om en ikke spiser grønnsaker i det hele. må innrømme jeg spiser lite grønnsaker
Ja, da vet jeg ikke hvorfor jeg startet på 4, med en startvekt på 104 kg. Men min franske lille lege, som veier ca 35 kg:rolleyes:, syntes vel det var mer enn nok...... Nå spiser jeg vel egentlig 4 1/2 måltid om dagen, da jeg unner meg et par ekstra kjeks.
:lol: ang legen din :)
Men kan jo ha noe med muskelmasse også, eller rett og slett hva legen føler for ;)
Men er du sulten så må du ta ett ekstra måltid mener iallefall jeg.
Mye muskelmasse hadde jeg nok ikke da jeg begynte, nei;) Heller mest til at de er litt småspiste her nede i Belgia:p Men ellers virker det jo logisk at legen tar med i beregninga hvor aktiv man er i løpet av dagen.
Men jeg har hele tiden tatt litt ekstra ED-mat i stedet for å sprekke på annen mat, tror det er lurt,ja. Derfor har jeg spist noen ekstra kjeks når sug eller sult har kommet over meg. Og det har jo gått bra.
Men da gjør du nok helt riktig vettu ;)
Selv fikk jeg beskjd om at jeg hadde mye muskelmasse for å være jente (blir sterk av å bære på altfor mange kg vettu :( )
Og jeg trener endel så sikkert derfor at jeg fikk 5 måltid + at eg er supersvær :)
Jeg begynte på 110kg og skal ha 4 måltid, men kunne spise 5 om jeg hadde behov. Jeg spiser stort sett 4 men hender det blir 4,5-5 om jeg har veldig lange dager.
Jeg raser ned i vekt.... Dette er kjempegøy.. Har sneket meg på vekten noen ganger og stemmer dette så når jeg 10kg målet mitt lenge før jeg hadde håpet....
Da har jeg fått svar fra kurslederen min på dette:
Svaret er at denne müsli gir for lite energi i fase 1 og 2, det er bare 20
gram per måltid. Så hvis du sammenligner med en 50 grams müsli bar og 50
gram müsli, blir det for mye karbohydrat i müslien.
Huff, jeg leste litt i Fase 2 innleggene. Syns litt synd på deg, men regner med at du er klar for "fight" igjen. Kan jeg spørre deg om hvorfor det gikk galt slik at vi andre ikke går i den samme fellen?
Lykke til igjen, arkine. Men det er ikke lov til å være i fase 1 når jeg kommer tilbake igjen etter fase 3. :realmad:
:klem:
Tusen takk for at du bruker tid på å spørre kurslederen din om dette !
Som tidligere sagt, så har jeg ingen andre å spørre enn dere her på forumet, da legen egentlig ikke kan noe om dette, og språkvansker vanskeliggjør mer inngående utspørring i ED-sjappa....
Det var veldig logisk det svaret du fikk, så da får jeg se hva jeg gjør. Holder meg nok lenger mett på barene ja, det er jo ikke stort i den 20 grams posen.....
haha. Nå er snart startpakken min tom. Har bestilt ny mat. Skulle se gjennom nå og se hva lurt jeg skulle finne på til lunsj. Men har jo vært så opptatt av å ikke bare spise søtt, at alle desserter er jo igjen... Så nå må jeg snart bare spise slikt...
Da får det bli salat til lunsj med creme brulet til dessert... hehe
Jeg har faktisk ikke bestilt desserter, turte ikke :)
Men jeg har fått solgt omelettene og grønnsaksuppene mine og er rett og slett overlykkelig for det.
Men tror jeg iallefall har mat nok til neste gang jeg skal til legen, selv om det kan bli endel suppe fremover :)
Forresten, den frokostblandingen, drikker dere den eller har dere den i en skål?
bare husk å la den stå litt før du spiser den. Da blir den best. Omeletten ja... vet ikke helt hva jeg skal si... Jeg spiser den med masse grønnsaker og myyyye krydder. Da gikk det egentlig greit. Hører noen har blandet egg i den at konsistensen ble bedre da, men jeg har ikke turt å prøve. Kanksje i fase 2...
Jeg har kokt meg egg uten ett par ganger, det er jo reine proteiner så når jeg kastet omeletten så valgte jeg ett egg for å få i meg nok av proteinene :)
Jeg spiser den kald. Tenker den kanskje blir litt kvalmende varm? vet ikke...
bruker dere skummetmelk eller laktolight? Jeg bruker skummetmelk, og så lenge jeg går greit ned så fortsetter jeg med det. Skulle jeg få kramper og symptomer på redusert kaliumnivå får jeg heller begynne med laktolight.
Ref. dette som vi har snakket om at vi må krydre, krydre & krydre. Så må jeg bare fortelle om hva som skjedde da jeg skulle lage sjokoladepudding igår kveld. Jeg glemte helt å krydre, og det var absoultt den værste desserten jeg har smakt i hele mitt liv. Det skal jeg aldri mer gjøre.
:D Så fint at vi har gjort deg lykkelig, det var ikke mye som skulle til....
Sjokoladeblandingen tar jeg både i kopp og skål. Jeg spiser frokost på jobb, og da er det enklest med kopp. Men i helgene så tar jeg skål for da sitter jeg sammen med familien og det ser mer "normalt" ut med skål. Jeg liker å være praktisk! :o
Jeg bruker enten soyamelk uten sukker eller laktolight. Jeg ser av oppskriftene i produktkatalogen at man kan bruke skummet melk, men da jeg spurte kurslederen min om dette svarte hun at det er melkesukker i og at hun ikke anbefalte det. Etter å ha prøvd både soya og laktolight foretrekker jeg det siste.
Jeg spiser skjokoladefrokosten varm, varmer den i gryte på svak varme såpass lenge at "gryna" får riktig konsistens, ikke for harde, ikke for bløte.... Heller over i skå og spiser med skje:) Bruker sukkerfri sojamelk.
Jeg må også av og til bytte ut med rene egg....Orker ikke alltid den omeletten. Blir mett nok, og det er jo ikke så mye kalorier i egg...
Syns sjokoladepuddingen var grei som den var jeg... For ikke snakke om creme bruleten jeg akkurat har spist. den var kjempegod. godt jeg har bestilt den...
Synes det er litt rart med de produktene, eller meg kanskje. Jeg har smakt ganske mange av produktene, og en del av de synes jeg var direkte pyton. Andre synes jeg var gode så jeg bestilte mere. Men så likte jeg de plutselig ikke lengere, merklig altså. Nå har jeg endt opp med frokost blanding , kjeksen og nøttene. Kanskje jeg skal prøve med en omelett igjen, kansje de er gode i dag, hehe
Tror nok de har med at man blir litt lei rett og slett, jeg liker pannekakenene godt men er redd for å bli lei de så jeg prøver iallefall å la det gå en dag mellom hver gang.
Omelettene var så grusomme i min munn at jeg garanterer at jeg heller sulter enn å spise de :)
Akkurat sånn har jeg det også, spiste masse av den med sopp og ost på forrige runde, men nå orker jeg dem ikke lenger.....
fint med tips om kanel,kardemomme, vanilje og ingefær:).
Og dere som bruker stix: Målte i går kveld 2 timer etter mat, den var beige....selv om jeg VET 100 % sikkert at jeg hadde gjort alt riktig i flere dager, og kroppen er varm, ånden er dårlig osv. ALLE tegn på at jeg skulle være i ketose....Merkelig....kan være en feil med stixa?
Jeg er ikke så mye i journalene men skal se om jeg ikke kan følge meg :)
Er mest i bloggene, så hvis dere vil lese bloggen min, legg meg til som venn siden jeg har lukket blogg :)
Kan være feil på stixs, men også mulig atdu må enda lavare ned for å komme i ketose.
Er jo faktisk endel karbs i dette ser jeg, jeg har vært i ketose siden jeg begynte og det er forsåvidt kroppen min vant til, men har vært vant til å leve med mindre karbs enn det som er her på ED.
Men er det utslag, ikke nødvendigvis maks utslag så er du i ketose.
takk for det,,,bare jeg blir kvitt de kiloene med vann jeg har lagt på meg nå veldig fort håper jeg er vel en 2. til.1,5 kilo igjen så er jeg på skræts
hadde håpet til påske og komme ned i 68..67 men to bursdager ødelegger mye ,,antaglig ,,men skal ha fokus og bare spise en lavkarbo middag,
Jeg har vært i ketose mesteparten av tida jeg også, også på småutskjeielser faktisk. Regnet jo med at jeg iallefall ville være i ketose når opplegget var fulgt slavisk. Men anyway, idag er jeg i ketose iallefall:)
Jeg leser her på forumet at mange blir MER følsomme for karbohydrater etter en stund, men med meg er det omvendt, tåler mer og mer. Men det er vel egentlig det de som har laget kuren forutsetter, siden man skal spise mer og mer karbohydrater?
Jeg mener at jeg kan spise flere karbohydrater uten å falle ut av ketosen. Jeg har heldigvis mindre og mindre glede av å sprekke totalt på søppelmat. Det er mer slik at jeg lengter etter en rugsprø, litt ost eller litt frukt. Og det er jo slik jeg har tenkt til å spise når jeg er ferdig.
Journal er som en vanlig tråd, akkurat som den vi skriver i her. Men den ligger under journaler og blir en slags dagbok.
Blogg kan man dele inn i forskjellige kategorier, skrive nye innlegg så ofte man vil. En dagbok der også, selv følger jeg stort sett bare med på bloggene, bloggene kan man også lukke hvis man vil det.
Jeg har lukket blogg så kun de som står på vennelista mi kan lese den, jeg kan lese alle blogger fordi jeg er moderator, men jeg kommenterer kun i de hvor jeg er venn med bloggeren/medlemmet :)
Grunnen til at jeg har lukket blogg er at jeg skriver ganske mye og er ganske åpnet og dermed ønsker jeg ikke at alle skal lese den, dvs mennekser som aldri kommenterer eller er i bloggene/forumet. Er også redd for at andre fra mitt hjemsted skal lese den.
Er også mange som kun er inne og lese blogger og journaler til andre og aldri legger igjen ett spor noen sted på forumet og det er jeg ikke storfan av :)
Er nok ikke på den måten folk mener at de tåler karbs mindre, er nok pga problemer det kan gi.
Men selv om man kan være i ketose på 50 g karbs så betyr det dessverre ikke at man går ned i vekt.
OK, da skjønner jeg litt mer. Har bare vært på bloggene en gang i begynnelsen, for jeg skjønte ikke opplegget;), tenkte det var for at folk som kjente hverandre kunne snakke sammen, og det er vel også det som er meninga:) Nå har jeg vært her litt lenger, og føler at jeg begynner å bli litt mer "kjent" med folk. Har lest noen journaler, og det er en fin måte å bli litt kjent med folk på. Jeg vurderer å lage egen journal, men for det første er jeg veldig klønete med alt nytt:rolleyes:, og for det andre føler jeg at jeg vel ikke er noe eksempel til etterfølgelse egentlig....gjør ofte mye min egen vri på dietten, noe funker, noe funker ikke.... Vel, vi får se. Jeg setter ihverfall veldig pris på dette forumet og prøver å bli gradvis mer aktiv i å skrive innlegg. Høres lurt ut med et lukket sted hvor man kan være litt mer åpen. Er enig i at det er fint at folk viser seg, iallefall når man er blitt litt varm i trøya, og tør å skrive selv:)
Dette er veldig individuelt, og ikke alle har får den dårlige ånden heller.....:p
Jeg sjekker ca 1 gang i uken med ketostix, men er ikke veldig opphengt i dette.
Sjekker heller mål og vekt for å se om jeg er på riktig vei - tempoet er liksom ikke så relevant bare det går nedover :D
Er det andre her som har diagnosen diabetes 2, og går dere i så tilfelle til øyelege?
Jeg var i dag til min årlige øye-kontroll, alt stod bra til :D - fikk masse ros av legen for mitt lave langtidsblodsukker :p
Som grotingeling skriver, så er det individuelt. For meg tar det som regel et par dager. Merker det på at jeg får "hetetokter", foruten ånden da.... Blir også litt svimmel, av og til vondt i hodet. (noe som går over)
Hmm, kan det da hende at jeg alt er i ketose da. Etter en dag? I går kveld trodde jeg nesten jeg at jeg hadde kommet i overgangs alderen. Men synes kanskje det var litt vel tidlig i en alder av 33.. også har jeg som sagt stål ånde da..:o
Jepp - hetetokter, vanvittig ånde, svimmelhet og hodepine er alle klassiske tegn på ketose, så en eller flere av disse betyr nok at ketose er oppnådd ;)
HUff, det med ticker har jeg prøvd meg på 2 ganger nå, men jeg glemmer pin code for hver gang. Og klarer ikke å legge inn oppdateringer, så jeg må lage helt ny hver gang. :( Jeg føler at IT verden farer forbi meg, og ikke med meg.
Kanskje jeg skal være glad? for at jeg bare hadde en DUNDRENDE hodepine 1 dag.... Nå er jeg hvertfall glad for det, hetetokter...brrrrr kjenner jeg gruer meg til overgangsalderen. Men i en alder av 33 skal det vel mye til for å komme dit, Jolly :D Vi får satse på at det er ketosen i stedet!
Nå står det Krem Brûle i kjøleskapet, husket kanel idag så da er alt ok. Den skal jeg kooooose meg med senere ikveld. Lurer på hvordan det gikk med dessertdagen til mokki idag?
Ketostix bruker jeg ikke, nå er jeg snart ferdig med Fase 1, er det fortsatt ketose tilstander i Fase 2? :confused:
Kanskje jeg skal være glad? for at jeg bare hadde en DUNDRENDE hodepine 1 dag....
Hadde hodepine i 3-4 dager i oppstarten jeg, men dette varierer veldig - noen slipper unna helt uten....
Jepp - ketose tilstanden fortsetter i fase 2 under forutsetning av at en ikke tillater seg avvik fra dietten :rolleyes: Men igjen, dette er veldig individuelt - jeg greide å holde meg i ketose de første 3 mnd i fase 2 i fjor, men så kom min venninnes bryllup og deretter høsten - og da ble jeg for slapp med opplegget :o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.