:D Nei, du kan så si. Den kroppen styrer bare etter sitt egen pinne. Vil hvertfall ikke høre på meg (roper som Solange: 63 - 63 - 63 - 63 - 63). Jeg håper den hvertfall bråvåkner snart og kommer seg forbi 85. For jeg er langt unna målet mitt. Er det 27 kg igjen....? :rolleyes:
Tok en oppsummering av væskeinntaket de siste dagene, og oppdaget at jeg lå på 2 liter i gjennomsnitt hver dag. Det er myyyye mindre enn det jeg normalt drikker, og siden jeg samtidig har bevegd meg veldig mye mer enn jeg vanligvis gjør blir jo det en smule for lite væske :rolleyes:
Men i dag har jeg vært skikkelig flink, har fått i meg ca 5,5 liter væske i form av 5 liter vann og 3 kopper te. Satser på at det gjør susen i forhold til vekta når jeg kommer til veiedag på mandag :p. Må jo få en slutt på denne epedemien :D
Godt jobba, Grotingeling! Der har du nok løsninga på "epedemien".
Skal prøve å drikke litt mer jeg også, men skal tilbringe store deler av helga i bil, så det kan bli en utfordring....Synes jeg hører gubben; "tissestopp nå igjen!!, stoppa jo for 10 min siden!!" :eek:
Jaaaaa. enda en superuke for min del...... 2,1kg ned denne uken. Sålangt har jeg gått ned 6,1kg på 3 uker... 800g til nå så er jeg under 100kg og nådd første delmål.
Selv kjenner jeg meg tung i kroppen, sliter litt med at jeg er småsulten. Jeg satser på at det siste er fordi kroppen forbrenner vekk gammel morro. Men det er noe ordentlig skjit å gå gjennom det. Kunne ha slengt i meg en sjokoladebar rett etter frokosten - og det er 1,5t til lunsj. Jeg prøver å drikke vann og kaffe i stedet.
Vet du, dette la jeg merke til med meg selv også.. For etter at jeg kjøpte den /#"!#"!%"¤s vekta så har jeg slitt (veldig) med å ikke veie meg hver dag.. Og jeg har trent hver dag.. Men plutselig gikk det SAAAAAKTE nedover, eller ikke i det hele tatt.. og jeg tror det er det samme som med deg, for jeg har nok ikke vært flink nok til å drikke nok. Så skjerpings skjerpings... Nå må jeg spise frokost.. tiden flyr fra meg når jeg skal vaske klær;)
Min greie er at kroppen ikke er vant til en vekt, mest vant med den jeg hadde når jeg var på mitt tyngste, så da satser jeg på at det går straka veiene nedover :lol: :lol:
Men i dag er jeg bare fortvila. 60 cm nysnø har truffet bakken i dag, ingen biler kan bevege seg og jeg måtte gå til jobb, det er forsåvidt greit nok det om det hadde vært måka, men neida, jeg labba med snø nesten helt opp til høna før jeg kom på hovedveien, sitter nå våt og småirritert på jobb gitt :)
Men heldigvis snart helg :heia:
her har det heldigvis ikke kommet noe snø i dag,,, vi har nok i massevis
og ellers er det gledens dag 1 kilo ned pluss det jeg hadde lagt på meg for 14 dager siden,, så da ble det ca 3,5 kilo
deilig og kunne flytte på tickeren igjen :D
å hvordan i all verden klarer dere og få i dere over 5 liter med vann om dagen ,,
jeg drikker kanskje to glass pluss et parr kopper te ..og mulig en liter pepsimax,,
og ser ikke ut som pepsimaxen trigger noe vektap heldigvis ,,og ikke trigger den søthungere heller ,, tvert i mot
Vil absolutt anbefale deg å få i deg mer vann, to kopper vann er altfor lite for kroppen.
Og aspartamen er iallefall ikke bra for deg.
Så jeg ville nok ha kuttet på pepsien og økt på med vann. Ta sitron i hvis du synes smaken blir kjedelig.
Og den kan ha noe å si for vekten din, ikke nødvendigvis nå, men muligens senere i prossessen dessverre :(
vet jo at pepsin ikke er bra for kroppen...
men sisst jeg gikk på ED gikk jeg ned 22 kilo på under et halvt år,og kom ned i min trivselsvekt , som jeg holdt et parr år ,,så beynte den og stige sakte men sikkert ,og plutselig var jeg oppe i over 79 igjen:(
da drakk jeg også mye pepsimax,og lite vann
joda klart jeg burde drikke mer vann ,,, ,,men orker rett og slett ikke ,hender jeg drikker litt på jobben ,men der går det mest i te ,,ikke pepsimax der..
og er i grunn ikke mye tørst , og vann hjelper i alle fall ikke på sulten min,,har da prøvd ,men pepsimaxen hjelper på sulten
I dag blir det ikke fase1 middag. jeg orker ikke spise det. Jeg syns jo det går veldig bra, men kjenner nå at jeg føler sterkt behov for å spise noe som ikke er lurt. Tvang meg til å holde meg unna marsipankaken på jobb og tacosuppen (feiring av direktøren sin bursdag). Så i dag blir det kyllingfilet og grønnsaker til middag.... Kanksje ikke lurt, men heller kyllingfilet enn å gjøre noe virkelig ille 8les sjokolade eller ostepop eller noe annet skvip)
Investerte i 1L-Tupperware-flasker (4 stykker), og har 1 stående fast på jobb - de andre bruker jeg og samboeren når vi er på biltur .
Men tilbake til saken.... Siden flasken tar nøyaktig 1L, er det lett å telle hvor mye vann jeg får i meg i løpet av dagen.
Hver dag utfordrer jeg meg selv til å drikke 3 hele flasker i løpet av arbeidsdagen, og minst 1 av dem i løpet av de 2 første timene på jobb.
Så med litt konkurranseinstinkt og en dasj stahet, blir det enklere å få i seg nok væske.
Da er frokost inntatt, ble grønnsakssuppe siden jeg er tom for kakao :p
Bestilte nye varer på onsdag, så forhåpentligvis kommer de i dag - hvis ikke blir det suppe 3 ganger om dagen på meg i helgen :rolleyes:.
Nå skal jeg ut og trekke frisk luft, noe det har blitt alt for lite av denne uka. Så minst 1 time ute er dagens mål, selv om det blåser og sludder utenfor veggen akkurat nå. Ha en flott dag folkens :stortsmil
Får håpe du får varene dine i dag. Suppe 3 ganger om dagen tror ikk jeg at jeg hadde klart, :p
Høres ut som det er skikkelig møkkavær hos deg, må si jeg synes du er flink som går ut da altså.
God tur!!! :)
Lurer på hvordan det har gått med veiingen til Fungirl jeg :spent:
Har nok det jeg også uheldigvis. Veide 118 da jeg begynte:rolleyes:
Men tror jeg ikke gikk ned mere fordi han legen jeg hadde ike var så god på ED, jeg skulle spise 6 ganger om dagen, og etter noen uker fikk jeg beskjed om å spise noen ekstra proteiner også.. hjelpes syntes jeg spiste hele tiden, hehe..
Men nå har jeg ny lege, hun er mye flinkere, og nå går det jo mye raskere ned :):)
Stooor applaus til oss alle, vi er kjempeflinke :klem:
Jeg har forøvrig prøvd en ny variant av pastaen i dag, da jeg i grunnen var gått lei den.
Men når pakken med varer ikke kom, må en jo bruke det en har.....
Så jeg tok en pakke pasta og kokte på vanlig måte, men i stede for å lage den vanlige ratatoillien så hakket jeg opp grønnsaker og tilsatte tandoripaste og litt vann.
Da pastaen var omtrent ferdig kokt, hadde jeg den oppi sammen med grønnsakene - det ble en annerledes pastarett kan jeg forsikre :rolleyes:
Sterk både i farge og smak, helt ok og den særegne pastasmaken var borte :D.
Tror likevel jeg skal ha litt mer vann i neste gang, for denne varianten blir nok gjentatt.
Jeg også prøvde de to ganger siden har jeg ikke klart...Men kanskje når den blir skikkelig spicy så blir den bedre.
Men jeg husker at jeg kokte den kjempe lenge for at kosistensen ikke skulle bli så rar, men da ble det jo mat til 2 hvertfall.
Kan man spise tomatpure i stede for tomater foresten???
Må bare skrive.... Uoffisielt har jeg i dag nådd første delmål. I morges viste vekten 99,8kg:D. Ofisisell veiedag er ikke før fredag, men tror det skal mye til for at denne vekten ikke opprettholdes..
grattis mokki,,jeg veier meg daglig ,og i dag hadde jeg gått ned enda en halvkilo,og så lenge jeg ikke skjeier ut så er dette reelt
så nå er det 70,5 og målet er ned til 70kilo innen 10 mars ,men det spørs , for denne uka har jeg rasa ned i vekt, så har en følelese at jeg vil stå stille litt nå
Så kjekt Mokki, dette går så det suser - og Arkine, jeg heier på deg :heia:
Min veiedag er også i morgen, og siden jeg ikke har vært på vekta siden fredag er jeg nå spent på om jeg har kommet med under 90 igjen :spent::spent:
Første usunne sprekk er et faktum.... Klarte ikke lage middag i dag når resten av familien spiste deilig nystekte pannekaker med bacon... Så da ble det to pannekaker med litt smør og litt fruktose med bacon til.. Så får vi nå se hva skade de gjorde.
Jeg har begynt å slite maks med middagene. Jeg klarer barene, pastaen og litt suppe, ellers syns jeg ikke resten er noe å rope hurra for....
Hei:-) Jeg ser det står at mange er sultne og spiser bare 4 måltider om dagen!
Skal man bare spise 4 måltider om dagen?
Jeg spiser så jeg blir mett jeg av fisk kjøtt fugl, og litt grønnsaker for jeg forsto det som at man ikke skulle ha all verdens med grønnsaker?!
Blir skikkelig forvirret her!
Også disse ferdig suppene og brownies og sånn hvor får man kjøpt det, og er det virkelig godkjent å bruke det på lavkarbo som jeg går på? I fase 1!
Jeg lager meg mye mat selv jeg, kyllingsuppe og brød, som er laget uten mel og sånt som har for mye karbs.
Er det greit med brød når det har omtrent 1 karb per skive. For man kan vel spise inntil 20 gram karbs om dagen? Dette ble en lang og masete meld:-) Beklager det!
Men håper på noen svar fra noen som kan dette litt bedre enn meg!
Klem.
Hei Navifan..
Denne tråden er om Eurodiet. Ser du skal begynne med Atkins, det er en egen tråd om det på første siden på forumet. Tror nok du får bedre svar på disse tingene der. Men hvis det er ED du vil starte med så må du gå til en eutorisert ED lege for å få brownies og supper og sånt. Håper jeg kunne hjelpe litt hvertfall :) ;)
9 dager igjen av fase 1 - 9 dager :cool:
Kjenner det er på tide å komme seg over i fase 2 nå, og dermed har jeg lagd en matplan som henger på kjøleskapet for å telle ned dagene :p
Har forøvrig hatt en liten forsmak på fase 2 i helgen, da jeg ikke fikk ny forsyning av produkter i går og fant ut at det kanskje ble litt heftig å spise suppe 3 ganger pr dag......
Dermed blir det ekstra spennende å gå på vekten i morgen tidlig - håper jo på å være under 90 igjen :spent:
Væske inntaket er det i alle fall ikke noe i veien med, er allerede på min 5. liter for dagen.
Selv har jeg 11 hele dager igjen i Fase 1, gleder meg stort til å gå over i neste fase :)
Da kommer jeg til å kjøpe poser til alle måltider utenom lunsj, savner sårt kyllingsalataen min :)
Noen som vet hvor lenge de skal være på Fase 2? Jeg skal foreløpig være i Fase 2 i 56 dager, iallefall ut fra det legen har skrevet opp :)
Varierer veldig med hvor lenge en er i fase 2 - mener å huske at det i utgangspunktet skal være minst dobbelt så lenge som fase 1. Selv gikk jeg 5 mnd i fase 2 i fjor, før jeg svingte innom fase 3a og deretter tilbake i fase 1. Her må du nesten snakke med legen :p
Det skal jeg gjøre, jeg har gått 5 uker omtrent på Fase 1 når jeg er hos legen, så da blir det ti uker i første omgang på Fase 2 tenker jeg :)
Har egentlig ikke peiling på fasene etter fase 2, har ikke satt meg skikkelig inn i det, og tror ikke jeg orker heller helt med det første. Er jo ganske lenge til jeg skal over på fase 3 så den tid den sorg ;)
Men jeg synes det er kjipt å tenke på at jeg har ca ti uker på Fase 2 som for meg virker helt lik fase 1 :) Joda vet at man får spise ett måltid og sånt, men jeg må innrømme at det nok blir tøft. For jeg har verken tenkt å spise suppe, paella eller pasta når jeg bestiller mat igjen.
Har vel mest lyst til å leve på frokostblanding, cappuccino, kakao og brownie :)
Jeg tenkte å begynne på fase 2 om 2 uker. men det er etter en helg i trondheim som ikke kommer til å bli veldig eurodietish... så tror jeg må ta litt på fase1 når jeg kommer hjem også. men kjenner jeg har behov for å komme i fase 2 snart. For jeg suget etter noe annet enn pulvermat blir sterkere og sterkere. Og heller litt for tidlig på fase 2 med kjøttmiddag, enn å ramle helt utpå med alt annet usunt (som i dag..)
Ja, ja,ja....så var denne helga heldigvis over.....Setting; 80 årslag hos tante og onkel i Frankrike. Vertinne: streng fransk matrone som er ekstremt stolt av den franske maten og vokter strengt hver bit du tar, og forventer stående ovasjoner for hver bit. Følgende måltider servert: fredag: fransk kveldsmat; kun 4 retter. Lørdag; lunsj: 6 retter. middag: 4 retter. Søndag: lunsj: 4 retter. Tvangsmedbrakt med hjem: Stor Brie, nøttekake og fransk kjøttpostei. Resultat; deprimert ED-slanker med skremmende undertrykt aggresjon pga. ekstrem blodsukkerstigning med etterfølgende blodsukkersenkning......Mann og barn lister seg så stilt på tå inntil mor har begynt med skikkelig mat igjen.....Tror dette har vært en av de tøffeste utfordringene mine så langt:rolleyes: Får håpe jeg spiste nok av den grønne salaten til å veie opp litt for alt det andre.... Blir ingen veiedag på meg i morgen!
Veiedag! og vekta viser...... 89,7kg yeeeeeeey
Er bare så utrolig fornøyd, for jeg fryktet en ny runde med det kjente "kommer ikke under 90-tallet" problemet.
Men der stod det altså, 80-tallet :D
Så jeg ha en kjempestart på denne uka, og nå teller jeg for fullt ned til fase 2 (8 dager igjen) - vil jeg se 88 innen den tid?
Unner deg så utrolig å bryte den milepælen, mentalt blir man så mye bedre rustet når man endelig kommer under et magisk tall, man får pågangsmot til å jobbe ned mot neste barriere!!! Nyt seiersfølelsen i dag!
Ja jeg er helt i ekstase!
Sjefen bemerket at jeg er i ekstra godt humør i dag - og jeg er nesten alltid i godt humør - går rundt å nynner for meg selv og alle i nærheten
Jeg har hatt veiedag i dag jeg også ,har gått ned 1.7 kg siden sist.. Det kjennes godt på kroppen gitt.. Rart så mye noe kg gjør altså.:D
Er også superglad at jeg har gått ned nesten like mye på to uker som jeg gikk ned på fire uker sist jeg var i fase 1..jippi..
Fantastisk! Lykke til med svevingen (antar at du svever oppunder taket slik som jeg gjør).
Det er så kjekt å se at det går riktig vei, kjempemotiverende :D
Prøver å drikke 2 store glass sammen med vitaminene om morgenen. Har da brustabletter i form av C-vitamin, da går det enklere. I tillegg drikker jeg 1-2 glass til hvert måltid samt har et glass stående på pulten min til enhver tid. Nå er kl 9.25 og jeg har allerede drukket 1,1 liter :D
Slike overraskelser har jeg også fått. Mat som ikke smakte da jeg startet smaker nå BRA - men det er også omvendt. Vegetarpaien bare vokser i munnen på meg... :rolleyes:
Takker takker, jeg var jo en snartur innom 80-tallet for bare 2 uker siden..... Men bortsett fra det så tror jeg vi faktisk sankker 80-tallet som i 1988/89 :eek:
Min mor er en klok dame og som slanket seg om 20 åring 20kilo og har ikke vært overvektig siden (har bare hele tiden vært fokusert på ikke spise for mye), og i helgen da jeg tenkte litt på å spise hvotløksbaguett, så sa hun til meg:
Du må bare legge vekk slike tanker, og bestemme deg for å ikke tenke på det en gang.
Det tror jeg hun har helt rett, det er veldig lett å bare smake litt på ting når man hele tiden tenker på det. Men det er tøft! Men det er bedre å skeie ut med noe innenfor ED enn sauser og sjokolade. Du klarer det nok!
Du har jammen meg en klok mor... Starter omprogramering straks..Sjokolade er vondt , sjokolade er vondt, sjokolade er vondt :_oy:
Men helt seriøst så tror jeg det er lurt som moren din sier, man må bare slutte å tenke på det.. Da jeg var 13 bestemte venninden min og jeg at vi skulle slutte å drikke brus, vi bare kuttet det ut. Som det ikke eksisterte mere. Og etter det har jeg faktisk ikke vært noe intresert i det. Så det funker å ikke plage seg med det hvertfall. Skulle bare ønske vi gjorde det samme med godis bare:shifty:
For å være ærlig så tror jeg ikke jeg hadde klart det uten dere. Slanker jeg alene er jeg en juksemaker til de grader, hehe... Så når jeg ser noe jeg har lyst på nå så tenker jeg på dere så spiser jeg det faktisk ikke..
Tusen takk alle sammen , dere er virkelig en god støtte:love::heia::heia:
Selvsagt hadde du klart det Jolly, du må få litt høyere tanker om deg selv :klem:
Men det er selvsagt lettere når man har noen å støtte seg til og få råd fra. Men det er du selv som gjør jobben ;)
hmm, godt spørsmål, Det hjelper ikke å si til seg selv at man ikke skal spise usunn mat akkurat, for det vet vi jo alt.. Kanskje bare innse at det kan man bare ikke spise. Vanskelig å være streng med seg selv:(
Jeg sliter... Bare tanken på mat får det til å vokse i munnen. Jeg nekter å gi opp da, men bekymrer meg for at denne maten skal ejg tross alt spise i maaaaaaaaange uker enda. Jeg håper virkelig jeg kommer over denne fasen med alt i behold. Håper maten begynner å smake igjen. Føler proteinpulversmaken henger over alt......
Måtte bare få det ut. jeg vil, vil, vil, vil fortsette....
Sier bare: CURRYPASTA! Dreper all annen smak, og det kan være nyttig av og til..... men i en overgangsperiode, og hvis du er sterk nok til å ikke la det skli ut, ta deg et måltid vanlig lav-karbo mat istedet for å gi opp. Man går ned da også, men saktere.
Takk solange. Currypasta får jeg få fatt i. Enn så lenge tvinger jeg i meg, så får jeg prøve å finne noen kreative løsninger. Har ikke spist noe særlig dessert og brownies, så blir litt det fremover tror jeg.. Middag i dag var en tomat delt i to, lagt i folie med bittelitt smør på og hvitløk over, stekt i ovnen. Så tar jeg dessert til dessert om en liten stund.. jeg nekter å gi opp etter å ha gått ned 10kg på halvannen måned....
God morgen herfra også, håper alle får en strålende dag :heia:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.