Dette er min 31. dag på fase 1, skulle vel egentlig begynt på fase 2 i går, men drøye den til i morgen, da er det fredag og helg.
Men hva skal jeg spise til måltid i morgen. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg. :lol: Kyllingfilet er jo veldig godt, men blir jo fort litt tørt uten saus, rømme osv...
Da er jeg offisielt over på fase 2, kan ikke si jeg merker så mye enda. ;)
Men skal bli godt med et ordentlig måltid til fredagskos. :ja:
Nå er jeg liksom så godt inne i det, at det hadde ikke vært krise å la være å spise mat denne helgen heller. ;)
Ellers var jeg på vekta i dag, resultat etter 31 dager på fase 1: minus 5.2 kg. :)
Hadde som mål å gå ned 5.1 kg før jeg skulle tilbake til Hexenberg den 28.okt, så jeg
er kjempefornøyd. :D
veldig bra Titti . håper mine mål går i boks også.mine mål er store :D
men er realist så håper på 6 kilo når disse fire ukene er over ,,er allerede 3 kilo ned den første uke ,men vet jo at den gevisten kommer nok ikke hver uke,,men sist jeg gikk på ED gikk jeg jo ned 9 kilo på fire uker ,krysser fingre og tær jeg da,men da veide jeg mer også
Ja, jeg gikk også ned 3 kilo første uka, men så var det bare 400 gram neste uka og så ei uke som det sto stille, men nå har det endelig løsnet igjen.
Sist jeg gikk på ED hadde jeg mindre å ta av, men da gikk jeg ned 7,3 på fase 1. Men i løpet av dietten går vi ned det vi skal uansett, så det jevner seg jo ut, men enig i at det er deilig med pangstart. Håper du når målet ditt. :D
er i grunn gledesdreper du ,,hehe :D
er fint at du deler også sånne erfaringer ,er ikke lurt og ha for store forhåpninger
neida er klar over at kroppen gjør som den vil, bare jeg følger dietten så henger nok kroppen med ettervert
Jeg er ny på både forumet og i lavkarboverden. I sommer dro jeg til lege og fikk påvist PCOD. Etter det har jeg etter beste evne prøvd å leve lavkarbo, uten særlig resultater (annet enn at jeg sluttet å gå opp i vekt, det er jo faktisk noe).
Fant ut at om eurodiett er så bra som den sies å være, er det faktisk verd det! Er nå på 5 dagen i fase 1. Den skal jeg gå på vel 29 dager. Har hittil gått greit. Har ikke veid meg siden jeg var hos legen for to uker siden(har de siste årene skydd vekter som pesten), så hvordan vekten ligger ann vet jeg ikke helt.
Igår var den værste dagen hittil tror jeg. Gud som jeg hadde lyst på ALT! Jeg gikk rundt i butikken i sikkert 20 minutter. Ringte min mor som har gått gjennom det samme. Endte opp med å kjøpe selleri (noe jeg virkelig ikke liker!) og spise en pakke bringebærkjeks. Da ga det seg. Stolt! I natt drømte jeg at jeg spiste chips og drakk øl. Tok noen minutter før jeg innså at jeg ikke hadde sprukket. Knis. Idag har det gått virkelig bra og jeg skal nå prøve meg på creme bruleen til kvelds. Har hørt at den er noe herk, men føler meg modig idag.
Grunnen til at jeg har meldt meg inn her er fordi jeg tenker på mat hele tiden disse dagene, men det gjør ikke alle rundt meg. Puh,,,,dette ble en lang tråd.....
Velkommen Mille 89, vi har laget en tråd for oss alle sammen,uansett fase som du kan ta en titt på også om du vil. Groteling la ut en link til tråden lengre oppå siden her:)
Hei og velkommen Mille89 :)
(her er forøvrig link til den store felles ED-tråden forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37530)
Ser du har veldig lik situasjon som meg selv, og jeg kan skrive under på at ED fungerer :D
Den har selvsagt sine utfordringer, men når en har funnet fram til de produktene som passer så går det stort sett veldig greit for de fleste.
Og så er det så kjekt med dette forumet hvor vi kan utveksle råd, tips, trøst og støtte :klem:
Ser deg i felles-tråden ;)
hvordan lager dere pannekaka i vaffelgjerne ,jeg prøvde men ble helt mislykket,
hvor mye veske bruker dere,
takknemlig for svar ,,men må ha det inn med teskjeer
Det skal jeg ikke si sikkert.
Men fase 1 er mye proteiner og lite karbo/fett, så det er hvertfall ok å tilsette 1 egg, litt skinke eller ost i et måltid hvis man er veldig sulten. Legen tipset meg om dette, det står også i informasjonsbrosjyren til ed:)
Når jeg har vært ekstra sulten så har jeg måtte tilsette ett ekstra egg i ett måltid, har da ikke hatt behov for mer proteinpåfyll i form av egg til de andre måltidene:)
hmmm, skjønner ikke dette:confused:, har lest og lest og finner ikke noe om at man kan tilsette egg i mine brosjyrer fra ED, heller ikke ost og skinke. Doktoren har heller ikke nevnt noe om det, ingen melkeprodukter før fase 3 sier hun. Jeg tenkte å lage en kake som er mest mulig ED vennlig til en bursdagsfeiring her i heimen i november, det er et unntak, men jeg vil ikke gjøre noe "galt" i hverdagen, dumt jeg ikke spurte da jeg hadde tlf time på fredag..Pannekaken er kjempegod, men metter svært lite, så det hadde vært veldig bra hvis det var ok med et egg:o
Har du produkthefet som fulgte med første bestilling?
I så tilfelle kan du på side 4 lese om ulike tilberedingstips, og disse skal være tillatt i alle faser.
Her står det om omelettene; Tilsett gjerne en ss cottage cheese..... Ved økt proteinbehov kan 1 ekstra egg, 1-2 skiver rent kjøttpålegg eller litt revet hvit ost tilsettes.
Dette kan også overføres på f.eks. pannekakene
Dæsken Groteling!!! DER fant jeg det JIPIIIII:DDet produktheftet har jeg jo ikke bare så vdt kikket i, lagt vekk og siden glemt... Bare brosjyrene fra klinikken jeg har lest i:oflaut....
Nei da - og du kan trøste deg med at da jeg startet på ED første gang i 2005, så fikk vi ikke en gang tilsendt noe slikt hefte.
Da var det bare brosjyrene (som så helt annerledes ut) samt muntlig informasjon som gjalt.
Jeg har derfor en hel notatbok med tips og råd som stadig kommer til nytte.
Men dette heftet har jeg også lest fra perm til perm, mulig jeg har litt i overkant behov for å vite altom ED - kontrollfriken slår til igjen :p
i sta fikk jeg sinnsyk lyst på 2 skiver brød stekt i panna med ost i mellom og stekt egg på toppen..før ville jeg hivd meg rundt og laga det med en gang,
nå ventet jeg ca et kvarter, så var trangen over ..heldigvis
lurer på hva som rører jeg seg oppe i hjernen nr sånne lyster plutselig detter ned i hodet på en.. og rett før var jeg helt klar på at jeg ikke skulle ta noen fristelser...var jo egentlig ikke sulten heller
Rekker ivrig opp hånden her :D, dette er et veldig kjent fenomen hos meg.
Men hva som forårsaker det.... ja si det du.
Av og til er det lukten av "forbudt" mat som utløser trangen, men ofte kommer den helt ute av det blå.
Kan det være gammel vane som fortsatt henger i.... jeg vet ikke :o
Hehe .. jeg også har et VELDIG behov for å vite hvordan alt virker, hvorfor det virker på den måten og ja .. Men i forhold til ED så er det bare fint å være nyskjerrig :D
Jeg bruker ekstra egg både i omelett og pannekake. Da smaker det faktisk mye bedre også. Jeg pleier faktisk også å ha oppi litt fiberhusk + litt ekstra vann, for å forebygge mageplager.
Overalty, hvertfall mange butikker som har det. Mange sorter, den jeg har står det glutenfritt,fiberhusk utenpå. Det er noe som ikke smaker noe, men som sveller ut og gjør rører,sauser etc tykkere, psyliumhuskfrøskall mener jeg det er.
Fiberhusk eller husk fåes i velassorterte butikker (Helgø vil nok ha, samt noen Meny og de store ICA-butikkene), men også i de fleste helsekostbutikker.
Er et vannoppløselige fiber fra en plante som heter Psyllium Husk. Brukes til baking for å gjøre deigen fyldigere, mer fiberrikt og holdbart.
Selv har jeg brukt det til å lage vafler og knekkebrød - smaker ingenting.
Jeg gikk et fasinerende kurs..."tenk deg slank" Detter er et kurs man lærer om hvordan hjernen fungerer i forhold til vaner osv...VELDIG interessant.
Hjernen har "vaner", derfor kan en lukt utløse en trang- lenge før du blir bevisst på at du er sugen!
Boken er skrevet av Sigurd Stubsjøen, den kan brukes til alle typer vektreduksjon, også for å slutte å røyke og endre andre dårlige vaner. hans prinsipper er like uansett problem!
Hjernen blir lykkelig av stoffet dopamin. Vi produserer dette selv, hvis du eks. hører en sang du digger, kan det gi deg "energi", dette er dopaminet er som et lykkestoff. I sjokolade finnes det mye dopamin, derfor er det sant at man kan bli avhengig av sjokolade. Jeg lærte å snu negative tanker om til positive. Ikke si må, burde eller skulle ha gjort, men jeg velger, jeg vil, Nå spiste jeg feil,men jeg har klart det før og vil klare det igjen.
Jeg bruker det hele tiden! Veldig intressant at du skrev det gikk over etter et kvarter...det gjør det nemlig hvis man lar suget få gjøre seg ferdig. Vi er vanedyr som er vonde å vende. Det tar ca. tre måneder for å endre vaner. Derfor er jeg glad ED varer i over fem. da vil man få tid til å både endre vaner og måter å tenke på i forhold til mat.
Veldig spennende bok å lese uansett. Hjernen er jo så kompleks og forunderlig! Gøy å lese om hvordan vi fungerer!!!!! Anbefales :D
Takk for tilbakemeldig! Må skaffe meg det. ser det er i endel lavkarbo oppskrifter også! Nei nå må jeg gjøre husarbeid, det er det dagen er satt av til....men så skravler jeg meg bort her...he,he,he!
Ja gjør det. Jeg hadde titalls a-ha opplevelser. Mye av brikkene falt på plass. Hos meg ble skuffelse til dårlig selvbilde og deretter dårlige vaner. det henger tett sammen. Du kan bruke det nå på ed også. Jeg bruker prinsippene med barna mine, for at de skal tenke at de skal mestre ting, være positive og "snakke" til hjernen på riktig måte så man ikke stagnerer men utvikler seg til det bedre!
Nå er det lunsj! Pannekaker med egg idag, har ikke prøvd det før :)
Åja, har det slik jeg også. Men prøver å avlede meg selv litt når jeg kjenner suget...gå en tur, ta oppvasken..et eller annet. For det er ikke så lenge før suget er over, heldigvis :) Og så kan vi være litt ekstra fornøyde med oss selv, når vi klarte å holde oss unna :)
Ser det er store samtaler her om å tilsette egg etc i maten. For min del er det ikke så mye at det ikke metter, men rett og slett sparing som gjør at jeg halverer porsjonen av pannekakene, og tilsetter ett egg i stedet. Smaker like godt(synes nå jeg da), og koster litt mindre. Har også en liten dæsj skummetmelk, eller evt vann i røra, så den blir litt tynnere.
For min del føler jeg at jeg ville "syndet" litt mye dersom jeg hadde ett ekstra egg i hver eneste omelett/pannekake jeg stekte meg, men det er nå vel sikkert individuelt. Jeg har alltid med meg et hardkokt egg når jeg skal trene fordi jeg vet jeg trenger energipåfyllet når jeg er ferdig. NAM!
Et annet tips jeg har er å steke pannekakene i en liten panne, typ halve omkretsen av en "normal" størrelse. Da får du to stk pannekaker, og selv om det er samme mengde, kan det hjelpe litt å se at du har to pannekaker på tallerkenen i stedet for en!? :p;)
Jeg må si det med et egg i røra var genialt! Ble for aller første gang mett av pannekaken-lenge!Det ble en og en halv pannekake pga av egget også Supert!:)
i dag er jeg stolt av meg selv ,, har holdt dietten til pungt å prikke ,er på min 16 dag og jeg er ved enda bedre mot nå,
har bestemt meg ,og denne gangen tror jeg på det også,,å prøver å skyve unna tanker som,,er jo ikke så farlig bare for denne ene gangen,,mend et vi alle vet,at har en først skjeiet ut så er det farlig , for det kan være vansklig å vende tankegangen igjen, for karbohydrater de er noen jæv,,,,som sitter på skuldra de ,og gir deg usunne tanker:D:D, som sier spis meg spis meg.
neste utfordring blir den 20 november,, da er jeg bedt i bursdag,vil helst ikke gå ,men ser at jeg ikke kan si nei til alt
vi skal ut på byen ,eller ferjetur,
da er jeg i fase to , så kan jo spise ,,men det som kan bli problemet for meg , er når jeg drikker alkohol, så er peanøttende vedlig fristende.
men må jo ut i verden igjen .å alle fristelser , så det får gå som det går .
dagen derpå blir det å hente seg inn igjen
men er jo ille å grue seg for en fest da ,,tre uker i forveien
Skjønner hva du mener, jeg har veldig lyst til å være totalt usosial, slik at dette går mest mulig knirkefritt , men som du sier, man kan ikke si nei til alt:o
Jeg skjønner veldig godt hva dere snakker om! Neste helg har jeg bursdag, og etter litt frem og tilbake fant jeg ut at jo, jeg skal ha fest. Men det blir da en flaske cola zero på meg, så får jeg heller observere alle vennene mine utover kvelden, det kan jo bli spennende det! På selve dagen skal jeg unne meg sushi (uten ris) og et glass vin. Da blir det i rolige former med familie, og jeg kommer til å klare å unne meg dette uten å skeie helt ut (tror jeg?). Dag elleve på fase en og ting går greit.
Kjenner godt til den der. :ja: Jeg sa nei takk til jentetur på hytte her forrige helg. Hyttetur forbinder jeg masse deilig vin og god mat, og jeg hadde bare blitt sittende og syntes synd på meg selv. Men nå som jeg er i fase to kan jeg endelig spise lunsj med venninner og sånn, veldig koselig å være litt sosial igjen, neste uke har jeg to dater med venninner. Gleder meg. :D
Godt å høre flere opplever det likt akkurat det der, synes det er mye lettere i fase 2 jeg også, selv om jeg føler det er strengt der også- får ikke brukt de gode lavkarbooppskriftene mine, melkeprodukter i de fleste av dem, jeg pleide å erstatte melkeproduktene med kokosmelk ofte, for å spare inn litt kalorier og melkesukker etc-men det er ikke lov heller sier Hetland-rart nesten ikke karbo og nesten ikke kalorier..???
jeg har begynt på eurodiett fase 1 på lørdag 30.10 dette her tror jeg virkelig kan hjelpe meg. jeg er og veldig glad jeg fant et forum som dette :)
er det noen som har noen ide om hvor mye man kan forvente å gå ned i løpet av 30 dager på fase 1?
jeg leste i den lille boka som fulgte med at jeg kunne tilsette omeletten 1 dl ost, men jeg ble litt overaska over det for jeg har forstått det som at man kun kan ha diverse grønnsaker i tilegg til eurodiett maten. noen som vet?
Fa.... hadde skrevet langt innlegg som ble borte , nettet mitt brøt sammen:(
Men-velkommen hit Lotta!
Individuelt hvor mye man går ned, jeg går ned forholdsvis sent-alltid- jeg gikk ned 4,9 kg. Mange som har gått ned mye mer.
Vet flere som har fulgt produktheftes tips om tilsetninger om man behøver litt mer mettende mat/variasjon og det ser ut til å gå greit. Selv har jeg prøvd å tilsette et egg toppen en gang pr dag de siste dagene, tror ikke det gjør noe.
[size=4][/size]
Vi bruker "den store felles ED tråden" mest vi som går på denne dietten, bare et tips.:)
[size=4][/size]
Husk å salte maten din-igjen-lykke til!:)
velkommen til oss ,lotta.
hvor mye vi går ned i fase en er vel et snitt på 6 kilo i fase en ,men noen går ned mer og andre mindre
prøv å ikke heng deg opp i hva andre går ned ,så lenge du følger dietten så mister du kilo.
det er godt å høre :) jeg har ihvertfall fått en god start gikk ned 2 kg de to første dagene, men det er vel mest vann og sånn kanskje? jeg har ihvertfall bestemt meg for å kun veie meg en gang i uka heretter.
Hei Lotta85 og hjertelig velkommen!
Bli gjerne med på felles-ED-tråden hvor alle er uansett fase. Vi kan ha i det som står på måltidserstatterene, i tillegg er det samme info på det arket du fikk med informasjonen om tilberedning av de forskjellige produktene. Men jeg gjorde som du og sparte det til dagene jeg gikk litt lei og trengte litt variasjon!
Trodde jeg aldri skulle komme gjennom fase 1, men vips her er jeg i andre uken i fase2 og skriver til deg. Tiden går fort!
Jeg gikk ned litt i overkant av 8 kilo i fase en. Man kunne vel gå ned fra 6-8 ca...i første fasen.
Lykke til! ED får tvunget en inn i gode rutiner og sunne valg og man blir mett nok. Jeg var helt ok i beg. av tredje uken. Var sur og hadde hodepine i de to første, men som vi har merket får vi alle veldig forskjellige opplevelser!
hei lotta. Velkommen og lykke til. Selv er jeg 2 uker inn i fase en. For meg har det stort sett gått greit. Husk nok vann, hodepinen er ikke langt unne hos meg ihvertfall. Et tips er å bestille nye produkter når du har smakt noen du liker (regner med du har bestilt startpakken?). Så slipper du å sitte igjen med kun ting du liker sånn OK (har selv erfart det). Blir lett tøft når du skal spise 5 ganger om dagen :)
tusen takk til alle sammen :) veldig oppmuntrende å høre hvor bra dere har klart det :)
jeg har bestilt inn alle produktene med en gang, moren min har gått på dette før så jeg har smakt det meste, så jeg bestilte utifra det. men utfordringen blir suppene for jeg liker bare kyllingsuppa så håper jeg ikke går lei av den.
i dag er det min femte dag, og jeg er faktisk veldig overaska over hvor bra dette går, jeg trodde jeg kom til å få sykt lyst på ting, men jeg føler ikke trang til noe søtt, og det har jeg gjort på alle andre slanke kurer jeg har prøvd :)
jeg synes vi er flinke alle sammen jeg:) dette skal vi klare :)
This is soooo true :D
Jeg er der nå, opp altså, for siste tante-besøk har satt fast 1 kg vann den siste uka :(.
Men det er jo bare vann, og det vil jo etter hvert sildre vekk......... :p
Hei alle sammen:) Så flott at alle her inne opplever en fremdeles god nedgang! Herlig!
Jeg har hele tiden trodd dette var dietten jeg var ute etter,men ser nå at jeg har litt andre behov i forhold til å bygge muskler og liknende, så smyger meg sakte men sikkert over på et rent Fedon Lindberg-kosthold.
Ønsker alle dere supre sjeler lykke til videre med Eurodiet, og at alle når målene sine! :)
ØNSKER DEG BARE LYKKE TIL! Man må finne ut hva som er best for en selv! Du er selv en super sjel som vil lykkes med ditt opplegg! YOU GO'GIRL!!!!!
Stikk innom når du er blitt naturlig slank og send oss før og etter bilde da:D:D:D
SÅ mange koselige tilbakemeldinger her inne:) Det vil nok gå litt fortere i svingene for dere, som renner ned flere kilo i mnd, men jeg vil jo ikke kunne ta med meg "støtten" fra å ha Eurodiet i bakhånd da jeg om noen mnd flytter til USA, så setter igang allerede nå med å innstille meg på et sunt kosthold basert på skikkelige råvarer. Og jeg gleder meg:)
Skal se om jeg ikke kommer innom med bilde, hahaha:) Det hadde vært artig!
Dere får ha all lykke til alle sammen her inne, vær stolte av at dere har tatt skrittet for å hjelpe dere selv med Eurodiet- det krever mye, men er virkelig verdt det til slutt:)
Lykke til FakeSmile, det er bra du finner ut hva DU trenger og har behov for:) Og lykke til med tilværelsen i USA, det høres ut som du har en spennende tid i møte!
Hei hegemjos
Kjenner igjen dette med de første dagene som føles som helvete, det er som du kanskje vet ganske vanlig og går over :klem:
Insulinresistente er det en hel del av her inne, men jeg tror ikke jeg har sett en egen tråd for oss.
Ser du har Eurodiett som del av din kostfilosofi, da vil jeg tipse deg om at vi "la ned" de gamle trådene i fjor og opprettet en ny fellestråd for alle fasene.
Du finner den her; forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=1139667#post1139667
Heisann!
Jeg er på dag 2! Var kalr over di første dagene/uka ville vær vannskelig så har manna meg opp til dette lenge. Er bare hjemme å gjør ingenting. Huset flyter allerede men mannen tar litt om kvelden ellers får alt vente til neste uke.
Har virkelig troen på at dette blir bedre:)
Jeg fikk ogå påvist insulinresistent å har fått tabeletter som skal hjelpe kroppen med å gå ned i vekt.
Mener man skal vente til fase 2, ikke smakt den enda jeg, savner ikke pasta av en eller annen grunn.:rolleyes:Lite tips, "den store felles ed tråden" er den vi bruker, på en måte "lagt ned" denne tråden her, hvertfall lite aktivitet her i forhold til hovedtråden, spørr gjerne der også du:)
Det var ingen problemer med å ta Eurodiettprodukter inn i Spania. Kofferten min ble sjekket, men fikk ingen kommentarer på maten.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.