Jeg startet 27/4 og startet direkte i fase II. Dvs, jeg var i fase II i nesten 3 måneder. Nå har jeg vært i fase III i 3 uker. Planen var å gå tilbake til fase II en uke eller to, men siden jeg fortsetter å gå ned på fase III er jeg usikker på om jeg ikke bare blir værende i denne fasen. Jeg har jo bare 2 kg igjen. Jeg får tenke litt.
Euromennesker!
Eg skal visst bli ein av dykk. Bestilte varer søndag kveld og går no og ventar, tar det lang tid å levere vanligvis? Har ein del deilig ketolysemat å ete opp først. :o
Motivasjonen er ikkje -heilt- på topp, hadde egentlig ikkje lyst, og har ikkje minst dårlig samvit for kostnader... :rolleyes: Det vart eit skrekkelig dårlig tidspunkt å ha slike utlegg på. Nuvel, første ladning er betalt, skal bli spennande å finne ut kva det smakar!
Oppløftende å høre at du går ned i fase 3 også! Kanskje du og legen blir enig om hva som er best? Hvis du går ned der hvor du er nå, så er jo det kjempeflott. Og det er kun 2 kg igjen jo:)
Velkommen hit camryn:)
Ser du går fra ketolyse til eurodiet:) Er det legen din som har bestemt dette i og med at motivasjonen ikke er helt på topp? Håper det tar seg opp når du er begynt dietten og ser kiloene forsvinne .. det er uvirkelig men helt fantastisk! Samtidig får man masse energi, er alltid mett (men det har du vel kanskje også vært på ketolyse?) - denne dietten har for meg endret livskvaliteten drastisk til det bedre:)
Det er endel utlegg i begynnelsen ja .. sliter litt der jeg også. Men når jeg får så mye positivt tilbake, så velger jeg å se på det som en investering i helsen min:) Ett måltid koster 27 kr. - og med litt grønnsaker til kr. 30-35,-, da er ikke maten så dyr likevel;)
Varene mine har alltid kommet 3 dager etter bestilling, så du har dem kanskje i midten av uken?
Eg har gått på ketolyse i 9mnd snart, og har gått ned 15-16kg. Er ein del meir igjen å ta av. Tok nokre blodprøver hjå fastlege tidligare i år, og var ikkje heilt fornøgd med alle resultat så eg gikk på lindbergklinikken og fekk litt oppfølging der. Hadde egentlig bestemt meg for å fortsette på ketolyse, trivast veldig godt med det, men legen ønska litt meir fortgang i vektreduksjonen så eg stod der plutselig med ein rekvisisjon. Uansett, eg er overbevist om at det vil fungere, nedgangen vil no berre skje på ein litt annerledes, raskare(?) og dyrare måte enn planlagt. :p
Godt mulig du får dem imorgen da:) Masse lykke til med oppstart og bruk tråden til å spørre hvis du lurer på noe.
Kan anbefale å lese gjennom hele fase1 tråden - der er det mye bra å hente, blant annet tips til retter ( husk å bruke MYE krydder i maten, de smaker ikke så godt uten;) ), motivasjon og trøst:)
Velkommen Camryn og lykke til med ED! Jeg bestilte mine varer søndag kveld og var å hentet de nå i sted. Så du har det nok snart.
savoy: Ingenting hjalp meg med grønnsakssuppen. Etter de to i startpakken så bestilte jeg de ikke mer. Men jeg fikk et tips om å lage en grønnsakssuppe selv og deretter blande ED suppen oppi. Av krydder så bruker man da salt/pepper/chili/ingefær og alt annet som man liker.
Den suppen har jeg også gitt opp dessverre .. den fikk jeg ikke til!
Omelettene derimot fungerer fint med masse salt og pepper, gressløk, oregano og basillikum og gjerne litt hvitløk;)
Kom i dag! Har henta og opna, og sett nedi. Haugevis med kvite kartonger! Liiiiiiiitt skummelt! Gruar meg til å smake, best å vere litt negativ tenkjer eg, større sjangs for å bli positivt overraska. :rolleyes:
Så langt:
Paellaen var nam! Veldig god faktisk. Skal fylle på med steikt squash, sopp, løk og paprika neste gang, men den var veldig godkjent! Litt liten porsjon :p
Karamell-dessert-saken var skikkelig ekkel, og kjeksen var "meh", ingen höjdare!
Er litt spent på det der jeg også, virker ikke som de er noe særlig store de porsjonene nei, merker jeg er litt redd for å være sulten hele tiden. Håper ikke det!
Det er smått altså... men skal pøse på med meir grønnsaker i allefall. Ellers er det mulig at eg går over til 2-3 måltider (i staden for 4-5) og brukar doble porsjonar.
Og så trur eg at eg kjem til å bytte vekk den ekle karamellsaken, er kvalm enda. :( Og risottoen var æsj den og.
Nokon som veit om ein kan vaske den blandekoppen i oppvaskmaskin?
Min blandekopp står fortsatt uvasket i oppvaskmaskinen, men regner med at det går fint å vaske den.
Det er så fint å lese om deres erfaringer med eurodietten:-).
Dagen i dag har gått fint den også, men kjenner at jeg har utrolig lyst på noe søtt... Det er akkurat som om kroppen skriiiiker etter noe søtt. Lit hodepine har jeg også.
Min mann har åpnet en flaske med godt rødvin Hmmm. Tror jeg får lage meg litt grønt the jeg:-))).
Etter vell tre uker på dietten så må jeg si jeg er blitt veldig glad i eurodiet maten jeg!! Tro det eller ei ;)
Jeg har funnet mine favoritter, jeg blir alltid mett, går aldri sulten lenger, blodsukkeret er stabilt og det hjelper på humøret:) Maten gir energi og jeg har fått dreisen på krydringen så det smaker godt:) Uvant var det i begynnelsen porsjonsmessig, men med salat og grønnsaker til blir man god og mett:) Etter ett par dager er man i ketose også og da vil sultfølelsen forsvinne. Husk å drikke vann hvis du føler deg sulten utenom måltidene.
Når begynner du på eurodiet Streber?
God helg alle sammen:)
Haha, første dag og eg feiler allerede. :o
Rødvin! Shit ass, første gang eg drikk meir enn berre eit liiiite glas på over eit år! Da er vel det rette tidspunkt til å tømme vinboksen slik at eg slepp å gjere dette fleire gonger? Jesss!
Jeg trengte ikke å vente på prøvesvarene. Kunde bare starte direkt etter at jeg tatt dem. Jeg var på Fedonklinikken. Skal ha ny time der i begynnelsen av september, da får jeg sikkert resultaten fra blodprøvene.
Må inrømme at jeg tok en liten smutt av den gode rødvinen til min mann igår kveld. Det var en liten smutt..:)
Hodepinen er lit bedre i dag, men jeg er kjempetørst.. drikker masser med vann og tisser deretter:p
Har foreløbig ikke vært så sulten i dag. Spiste spinatsuppe med et egg i. Leste nemlig her et sted at man kan spise 1 egg om dagen. Er det riktig?
Ha en fin dag.
Dere får beklage min dårlige norsk. Er svensk og lært meg skrive norsk via ordlisten på mobilen:D
Eg og har lest det om eitt egg, så eg blanda eit egg inn i omeletten til frukost og laga den som eggerøre. :) Var ikkje så verst faktisk, hadde godt med salat til og.
Prøvde meg på varm sjokolade til lunsj, blanda den med kald melk berre, var heilt greit. :)
Trur det blir paella igjen til middag, gleder meg litt til den!
Jeg begynte for to dager siden, og har ikke fått smakt på så mye enda
Var litt usikker på om jeg skulle hoppe på Eurodietten, eller om jeg skulle forsøke å bli i ketose ved å lage maten selv. Så jeg bestilte en haug med ting som så yummi ut :p Så nå har jeg bestilt resten også, slik at jeg kan bytte ut alle måltidene i de tre ukene som var planen. Browniesen syntes jeg var veldig god, baren med karamell var god, karamelltingen var helt ok, kjeksen var så som så. Nå har jeg byttet ut måltidene med ED, og laget middag av egg og sopp. En fordel er at jeg blir såååå tørst av måltidene. Hiver innpå med vann, og det er jo også positivt, for jeg pleier å glemme det der med drikkingen
Ikke syltetøy og heller ikke bær i fase1, bær kommer i senere faser;) Vil anbefale, til senere lovlige faser, å lage hjemmelaget syltetøy av bær og fruktose. Det smaker fantastisk godt!
Fruktosen gir søthet til bærene og bidrar til mer stabilt blodsukker enn vanlig sukker. Ferdigproduserte syltetøy er det veldig mye sukker i, så det er lurt å holde seg unna;)
Fruktose får du kjøpt i velassosierte dagligvarebutikker:)
Pannekakene kan anbefales med kardemomme i røren, så får de en søtere smak:) Og om du vil ha noe på toppen så prøv med kanel, det smaker godt:) Jeg lager pannekakene i vaffeljernet som sprøe vafler, de blir godt stekt og smaker kjempegodt:)
Jeg blir også kjempetørst av maten det er jo fint:-)
Det meste jeg har spist smaker helt greit. Men middaggsmaten smaker plastik, synes jeg. Jeg har stekt sopp, og grønnsaker som jeg har blandet i maten, da går det lit bedre.
Har også koket blomkål som jeg elsker og brukt som snacks. Prøver også og spise en salat mitt på dagen.
Hodepinen er borte og jeg er heller ikke så sulten lengre. Skal jobbe nattevakt i natt og er spent på hvordan det blir med maten. Jeg tar med meg supper og salat som jeg spiser tenker jeg.
Ellers så er vitaminene en utfordring. Glemte og da kveldsdosen i går. Så nå har jeg fått tak i en dåserings"dings" som jeg har dosert opp pillene i. Vi får håpe at det hjelper:-). Forsto at det var viktig at man tok dem.
Jeg støtter dette utsagnet. I ettertid så tenker jeg at det er helt utrolig at man kan venne seg til den maten. ;)
Det med å ta egg til maten så kan man gjøre det, men det blir ekstra proteiner som man ikke trenger forløpig. Jeg holdt meg unna egget, tiltross for at omeletten smakte helt j%&%!
Pannekaker med kanel er også godt. Steker om kvelden og fryser det ned for så å ha den med meg på jobben dagen etterpå, kjekt til enten lunsj eller ettermiddagsmat.
Jeg har jo ikke fått begynt med ED enda, men lurer litt på en ting- MÅ man ha supper på ED?? Jeg er ikke en "suppe elsker". Ser så mange skriver om suppene, derfor jeg lurer på om det er noa man MÅ ha?
Nei det trur eg ikkje, men utvalget blir jo mindre uten. Eg er heller ikkje eit stort suppemenneske (unntatt tjukk deilig kremet blomkålsuppe <3), men kjøpte asparges og kylling berre for å prøve. Dei er skikkelig vonde på smak og fulle av klumper, så angrer. :p
Meeen om det er mulig å få vekk klumpane så kan eg prøve å krydre enda litt meir, og da kan det vere at det går ned. :)
Man må ikke ha supper, jeg fikk ikke til smakfulle ed supper. Jeg holdt meg til omeletter til middag med masse grønnsaker til, lunsj ble da ed pannekaker (steker dem i vaffeljernet) og salat til:) Du bestemmer selv hvilke produkter du vil spise til hvilket måltid, det viktige er at du spiser kun 1 bar per dag og bruker grønnsaker eller salat til 2 av de fem måltidene per dag:)
Når man blir vant til maten så smaker den godt som de har nevnt over her:)
Det blir klumper hvis væsken er for varm. Den skal være varm, ikke kokvarm. Jeg pleier å koke opp vannet og så ha i litt kaldt vann. Så har jeg bare i litt vann som jeg rører ut og tilsetter gradvis mer vann. Men det er altså en stor kunst som krever mye øvelse. :D Etterhvert synes jeg faktisk at de suppene ikke var så verst. Fordelen med å spise suppe er at det minner om vanlig mat som man skal spise når kuren er over.
Da skal jeg prøve igjen på dette ! Føler jeg har prøvd alle slags varianter for å få den klumpfri, men det kan godt være at vannet har vært for varmt ! Takk for tips ! :) Kylingsuppa er den eneste suppa jeg syns er spiselig, da med masse krydder. Så det går ikke så utrolig mye supper her i huset heller ;)
Takk for nye fine tips. Jeg varmer alltid suppen på konfyren i kallt vann, da klumper den seg ikke.
Helt enig i at maten smaker bedre og bedre:-).
Hadde lest at grønsakssuppen skulle være fryktelig vond... den smaket helt greit syntes jeg... men derimot så syntes jeg paela middagsmat var helt grusomt...Tenkte prøve paela i kveld igjen, kanskje den smaker bedre hvis jeg blander lit andre grønnsaker i?
Leste her et sted at brokkoli, sopp og lit hvitløk er godt... helt enig. Det har jeg spist mye.
Er nå inne på uke 2 med ed. Det har egentlig gått kjempefint. Har gått ned 3 kg. Jeg har spist mellom 5 og 6 måltider. Har hatt noen nattevakter og da har det blitt mer mat/ døgn. Salat er godt, så det spiser jeg masser.
Har hatt et par lunchdater med venniner, da har jeg spist salat. Det gikk fint, men jeg følte at jeg spiste feil, da det ved et tilfelle var dressing blandet i.
Tusen takk. Vi får håpe at det fortsetter like bra...men det er vel spørs.:) Er det lenge til du starter opp?
Ikke grue deg til suppene, det går helt fint. Jeg pleier og varme en suppe til lunch og spise en salat til. Det er et fint hefte som følger med startpakken, det har jeg brukt mye. Der står oppskrifter og hvordan man blander posene på norsk og en del andre tips.
Takk:DSkal på klinikken 13.september,mandag. Bestiller etter det, så kanskje 20. får jeg kommet igang.:)
Har spekulert på om startpakken var noe lurt å bestille pga suppene, men du mener de er greie?Så det er med et hefte med tips? Det høres kjekt ut! Hvis jeg kan lage suppene tykke på noe vis-bruke mindre væske feks-kan det vel hende jeg kan spise dem. Kanskje putte fiber husk i? Konseptet suppe er bare gørr,aldri vært begeistret.:p
Hei streber, nå må du ikke tenke for mye på suppene. Du finner ut etterhvert hva du liker, og smaken opplevde jeg endret seg underveis. I begynnelsen likte jeg hverken brownies eller cappucino - men nå har jeg cappucino til frokost i helgene. :)
NB. Nei, jeg tror ikke du kan ta fiber oppi, men du får høre med ED når du skal dit 13/9. Men du kan putte oppi masse brokoli, noe tomater, noe løk, etc. og MASSE krydder. Jeg er ingen suppespiser, men syntes det var godt å ha en varm suppe når det var kaldt i vinter. Likte best suppen med purreløk og asparges.
Startpakken er veldig grei å starte med, mener å huske at du fikk 2 poser av 12-13 forskjellige måltider. Da finner du fort ut hva du ikke liker og hva du liker.
Takk for råd og tålmodighet med en (over)ivrig nybegynner;):)
Lurte på enda en ting-mulig Hetland kommer til å informere om det,men hva gjør jeg hvis jeg opplever en uke feks hvor jeg ikke har råd til produktene, kjempedumt hvis alt går i dass (i trøndelag er ikke ordet dass stygt, bare så dere vet det:p)hvis det kniper om pengene innimellom. Er det noen råd å følge da? Kanskje foreløbigopplegget jeg fikk går ann til jeg får bestilt??Jeg prøver ikke å ta bekymringer på forhånd, jeg bare vet at jeg ikke tjener like mye hver måned så....:o
Ååååå dass - herlige uttrykk!!!! (Er trønder altså, men her på vestlandet hører jeg skjelden slike uttrykk)
Men til spørsmålet ditt (jeg gikk tidligere på ED altså ;)), du har egentlig to valg;
1 - bruke det foreløbigopplegget du har fått
2 - fordel det antall ED-produkter du har økonomi til å kjøpe slik at de holder til neste lønning, og spis fase2-måltider til de andre måltidene.
Jeg gjorde dette i vinter, ikke pga økonomien men pga at jeg hadde veldig mange jobb-reiser.
Ikke alltid like enkelt å følge fase 1 eller 2 slavisk når en skal bo på hotell flere dager i strekk.
Det viktigste er å følge prinsippene, slik at kroppen får de samme næringsmidlene og de samme signalene som om du fulgte ED 100%.
Nå kjenner jeg jo ikke din situasjon hverken helsemessig eller jobbmessig, så det kan være at Dr. Hetland anbefaler en annen løsning for deg.
Er dette forrestene Dr. Hetland fra Bergen? Det er i så tilfelle hun jeg går til - kjempeflink :D
Det finnes også en kalkulator på ED's internationale side, og den kan gi deg en pekepinne på fase 1/2-måltider som er i henhold til ED. www.eurodiet.com/index.php?option=com_compose_repas&Itemid=100100&lang=en
Aaaa- en medtrønder:DTakk for link, den siden virker jo genial!Mulig jeg må bruke den av og til. Helse situasjonen min er småtragisk, overvekten kom denne gangen -til tross for at jeg fulgte Ingers rugbrødopplegget,hadde holdt vekten lenge på trim og det-i det øyeblikket jeg fikk betennelser i armene. Disse er nå kroniske,har hatt smerter/verk siden mai 08(tragisk er jo bare 35 år)slitasjegikt har jeg fått også. Har prøvd ulike ting siden jan 09 for å få bukt med overvekten. Fremdelse flink å trimme, men mye jeg ikke kan gjøre pga mine hender.
Jobber dag/kveld/natt med multihandikappede(blir nok ikke pensjonist i det yrket, selv om jeg elsker det)
[size=4][/size]
Har jo tatt blodprøver da jeg var i Bergen 13.august, håper svarene på det har kommet 13.september (de må vel ha det?Ellers er det litt dumt å reise så langt nå igjen)når jeg skal dit. Mulig prøvene viser andre ting enn det jeg vet om.
Ville bare dele litt lykke med dere :)
Er så glad, for ED funker virkelig for meg, og det er første gangen jeg har sett sånne resultater :spent:
Jeg kan se forskjell fra dag til dag, og det sier familien min at de kan også.
Siden jeg begynte forrige fredag har jeg mistet 6 kg :roert:
2 uker igjen, så er det ned på klinikken og kanskje inn i fase 2. Selvsagt smaker ikke alt like godt, og det er mange fristelser. Spesielt med en hektisk hverdag med 7 barn og 2 butikker. Men når man ser at det funker, så er det jo bare heeeelt konge. Hipp hipp for ED :D
Svarene har helt sikkert kommet til den 13. september, mine har brukt å være tilbake i løpet av 2 uker (sjekk dato på resultatene - du får dem med deg)
Høres ikke bra ut med kronisk betennelse og slitasjegikt, og jeg forstår godt at du ønsker å gå ned i vekt.
Jeg merket antydning til slitasjegikt i knærne, men heldigvis ser det ut til at denne nå er satt på vent
Hjalp veldig å "miste" 30 kg kan du si :p
Skal til Dr. Hetland på onsdag, og da skal jeg be om en ny runde med blodprøver.
Dessuten blir det vel en gjennomgang av hele situasjonen min, for å vurdere om jeg skal tilbake på ED igjen.
Så kanskje jeg kommer tilbake til tråden som fast "spaltist" - time will show
Det står respekt av å "miste" 30 kilo!!!Det er godt gjort det!:) Blir spennende hva som blir fortsettelsen nå, om du tar en runde på ED? Uansett fint for folk som er grønne på dette at slike som du er her!
Jeg har fått beskjed på klinikken at jeg kan bruke fiberhusk hvis magen er treg. Jeg pleier å blande fiberhusk i omeletter og pannekaker for å forebygge. Det er helt greit sier de på Forusakutten.
Så utrolig bra, du har akkurat reddet dagen min med din positive melding:D Selv har jeg gått ned ca 3 kg (av 20 kg som jeg skal gå ned) siden jeg startet for 1 1/2 uke siden. Det er jeg fornøyd med, men jeg sliter allikevel med motivasjonen.
Har en hodepine som jeg håller på og bli gal av. Håper den gir seg snart.
Idag stekte jeg svenske köttbullar som jeg laget selv fra bunn av til familien. Klarte ikke å la være og ikke smake på noen av dem :mad: Har lit dårlig samvittighet for det. Men de var laget på rent malt kjøtt oksekjøtt. Hvis det hjelper da...??
Middagene er dem som jeg synes smaker værst.... supper og annen mat greier jeg fint og få ned...... Huff så negativt dette ble da... Det var ikke min mening men godt og få det ut.... :)
Hei Ronja - flott startresultat
Her er det forøvrig fullstendig lov å blåse ut alt det negative altså, det er jo litt av grunnen til at vi har denne tråden :klem:
Kjipt med vedvarende hodepine, håper du ikke har hatt den siden oppstarten.
Regner med at du drikker masse vann/væske, bare husk at kaffe og te er vanndrivende ;)
Jeg måtte i ty til ibux i forbindelse med oppstart av ED
Nå er jeg kraftig disponert for migrene, så en vanlig hodepine kan fort gå over i migrene hvis jeg er uforsiktig.
2-3 liter vann er en god pekepinn for de fleste.
De kjøttkakene er nok dessverre litt på kanten for fase1, men så lenge de ikke er tilsatt potetmel/maizena ol så bør de ikke føre til noe problem.
Ellers så gjentar jeg til det kjedsommelige; krydder krydder og atter krydder.
Bruk gjerne friske urter, presset fersk hvitløk og chilli dekker godt over "proteinsmaken" på varmrettene.
Jeg har presset hvitløk i olivenolje på mørk flaske i kjøleskapet, da er det bare å helle oppi rett før servering.
Har også hakket chilli og olivenolje på en annen flaske, alternerer mellom disse to også nå når jeg ikke følger ED.
Det samme kan en gjøre med friske urter.
Lag din egen blanding med dine favoritter, de står seg ca 2 uker - dvs jeg bruker de opp lenge før den tid :D
(Ser dronningen av lange innlegg slår til igjen.... )
Uansett... lykke til videre, dette går så bra atte
Å? Trodde det var jeg som var dronningen av lange innlegg:p:DTror neppe noen har noe imot at du er det du!Kjekt med råd og vink og ikke minst interesse!:):rolleyes:
Greier bare ikke la være ser du..... men gi meg et spark i baken hvis jeg blir for belærende
Det er ikke meningen altså - blir bare så ivrig, og vil jo så gjerne at dere alle får effekt av dietten
Men det er vel slik at det stopper opp innimellom også? Litt i rykk og napp? Jeg tester med ketosesticks forsikkerhetsskyld, og jeg er i ketose hele tiden. Men jeg tror jeg var litt tøff i trynet, for nå er jeg faktisk et halv kilo tyngre!!!:confused:
Selv om jeg følger dietten til punkt og prikke, og er i ketose
Men det hadde jo vært for godt til å være sant hvis jeg skulle gå ned 6 kg i uken. Jeg har også 20 kg jeg skal kvitte meg med (kanskje 25 hvis jeg klarer det) Har også hatt hodepine, men det ble bedre når jeg ble mer påpasselig med drikkingen. Er enig i at middagene ikke er så veldig fristende. Jeg har chilli og hvitløk i nesten alt :)
Klart det stopper opp innimellom - stakkars kroppen må jo få tid til å oppdage at den blir mindre :D
For ikke å snakke om hodet :rolleyes:
Utslag på ketosticks'n viser forøvrig hva som skjer i urinen, men egentlig ikke så mye hva som skjer i kroppen.
Lite inntak av vann kan f.eks. føre til mørkelilla utslag, og jeg må si jeg aldri har bruk disse noe særlig - målebånd og klær er for meg bedre indikatorer.
Jeg sier ikke at ketosticks ikke har noe for seg altså, bare at en må vite hva som påvirker resultatet.
Bruke ca 5 mnd på de første 22 kg, deretter brukte jeg 8 mnd på de neste 8 og har de siste 4 mnd stabilisert vekta på 87-88kg.
Var i perioden feb. 2009 - mai 2010 gjennom fase 1, 2 og 3a og tilbake til fase 1 og 2, før jeg i månedsskiftet mai/juni gikk over til generell lavkarbo (=vedlikehold)
Hadde tenkt å legge om til ketolyse, men motivasjonen var nok ikke på topp.
Men det ble i stede generell lavkarbo, uten veiing og telling av karbohydrater - men spiste bare mat med mindre enn 7g karb/100g.
Det er først nå i slutten av august at jeg igjen føler at motivasjonen til å få igang vektreduksjon virkelig er tilbake.
Og nå har jeg veid, telt og beregnet forbruk av fett, proteiner og karbohydrater - blir liksom ikke helt klok på hva som passer meg.
Der er ED veeeeeldig mye enklere - spis produktene, gå ned i vekt :p
Har time hos Dr. Hetland på Fedon-klinikken i Bergen i morgen, og da skal vi diskutere mulige kostholdsløsninger for meg de neste 6 mnd.
Er forsåvidt klar for en ny runde med ED, men trivels jo veldig godt med å spise "normal" mat :D
Skal også ta nye blodprøver, og resultatet av dem vil forhåpentligvis gi meg det siste dyttet til å komme skikkelig i gang - uavhengig av hvilket opplegg jeg går for.
Har jo satt opp 70kg som mål, men egentlig burde jeg ha som mål å komme ned i ca 60kg - det betyr ytterligere 27 kg :eek:
Vi får se - jeg har i alle fall ikke tenkt å gi meg ennå :boxing:
I dag har det vært en fin dag:-). Hodepinen er der men ikke så kraftig. Jeg har kun spist det som er lov. Har faktisk funnet en god middagsrett... coscous.. jeg takker og bukker for tips og gode råd.
Tingen er vann... vann... vann... Leste et sted at hodepinen kunde også komme ved saltmangel. Så nå har jeg saltet lit mer en vanlig.
Elsker laaange innlegg, med en masse gode råd og tips til oss som er nye:-)
Velkommen hit Ronja. Det meste blir bedre etterhvert på dietten. Hodepinen gir seg, man venner seg til smaken på produktene og humøret stiger når vekten synker. :)
I'm back!!!!!!! på ED altså
Var på Fedonklinikken nå i ettermiddag, og vi gikk gjennom alt jeg har notert som spist og drukket i juli/august.
Det er tydelig at jeg er tungt belastet med insulinresistens, for legen ble en smule overrasket over at jeg ikke hadde gått ned noe særlig.
Så da er saken grei....... ED
Skal bestille produkter i kveld, så oppstart blir på lørdag
Har en del produkter liggende fra siste bestilling i vår, så jeg greier meg til pakken kommer over helgen.
Taktisk oppstart med andre ord, for jeg får på denne måten lagt inn bursdagsfeiring på fredag - og en eventuell hodepine vil forhåpentligvis komme før mandag.
Tanitavekta viste dessuten at jeg fortsatt har ganske mye vann i kroppen, så kanskje jeg kan få en mini-pang-start
Jeg tror du ikke kommer til å angre på at du går tilbake til ED, spesielt når du er motivert for det. Men ingen Roadshow til USA denne gangen ;) før du er i Fase 3. Hvor høy er du (siden du vil ned til 60?)
Salt gir utslag på hodepine, sier du, Ronja. Jeg har slitt med det noen dager, men det kan nok også skyldes for lite søvn og for mye stress.
Tusen takk alle sammen - er kjempeklar for oppstart, og hadde det ikke vært for bursdag i morgen så hadde jeg startet i dag :D
Mat er bestilt, og det jeg hadde igjen fra i vår er hentet ut av skapet.
Nå står kakao, grønnsaksuppe, kyllingsuppe og kjeks på rekke og rad i ED-skuffen min på kjøkkenet (ja - jeg liker suppene :p)
Og nei Popp - ingen USA-tur i emning i høst :lol:
:hehe: Jeg liker også suppene (bortsett fra gr.saks suppen!)
Men nå har jeg så mye annen mat igjen som ikke er så lett å ta med seg på jobben; kald omelett , kald paella, kald fransk stuing etc. Min siste pannekake gikk idag... :(
Nei, har egentlig ikke tid til å skravle nå. Burde gjøre meg ferdig på jobb og komme meg hjem. Men akkurat nå er jeg lei av excelark! Mye morsommere og være her inne.
Idag ble jeg forresten tilbudt hjemmelaget kake på jobben, bakt av en mann! Og da jeg takket nei, så spurte de selvf hvorfor: Får ikke lov av doktoren.. Jeg fikk jo dårlig samvittighet bare ved å takke nei.
Kos deg med bursdagskake imorgen, og GRATULERER MED DAGEN
Så hyggelig at vi nå er fler her inne :-) Erfarne eurodiettere er bra og ha for oss andre nye her inne.
Det går mye bedre for meg nå. Artig og stå på vekten på morgenen og se at man tappt noen 100g. :-) Hodepinen er også bedre. Passer godt på og drikke nok, salter også maten lit mer nå.
Igår var vi på Harry tur til mitt kjære hjemland. Ungene og gubben handlet godteri som vanlig. Men jeg var ikke fristet en gang... utrolig :-)
Jeg spiste før vi dro og hadde med meg mat som jeg spiste når de andre koset seg med fast food. Er ikke veldig sulten for tiden og bilder av meg selv, (før barn nr 4 som jeg fikk som 41 åring), henger på kjøleskapet. Motivasjon.. det. Ønsker ikke og bli sylslank... men en BMI på 25 er helt greit. :-)
Nå lader jeg opp infor nattevakts helg, det går nok fint.
Ha det så fint og en riktig god helg til dere allesammen.
Da er jeg godt i gang, både frokost og nå lunch er gjennomført :p
Har valgt å gå for mine tidligere faste måltider; kakao med kanel til frokost og grønnsakssuppe med lettkokt brokkoli som tilbehør til lunch.
Middag blir nok også grønnsakssuppe, men da med chilli og løk, og så til kvelds - sjokoladekjeks hvis jeg er sulten.
Utgangspunktet er 4 måltider, men spiser et ekstra hvis jeg blir sulten.
Har ikke kjøpt ketostix, så kan ikke sjekke ketose-status på den måten, men hodepinen....... den er allerede på plass.
Mest sansynligvis pga 2 glassene med vin jeg drakk i går :cool:, men en kan jo ikke vite sikkert.
Kom faktisk ikke til kveldsmat i går, var bare ikke sulten :rolleyes:
Men våknet kjempesulten i dag, så frokosten ble inntatt 10 min etter at jeg sto opp :p
Hodepinen fra i går er borte!, så i dag skal jeg komme meg ut på tur i dette fantastiske været vi har her vest.
Det dumme er at tante rød dukket opp i natt, så jeg regner med at det betyr litt ekstra vann - not good i forhold til morgendagens veiing.
Men pytt pytt, det er jo bare vann :D
Jepp - jeg fikk rett; 0 endring på vekta siden forrige mandag.
MEN; det ble med den ene dagen med hodepine i helga, og nå er jeg allerede på dag 3!
Er fortsatt i innkjøringen på produktene, merker at det tar noen dager å venne seg på smakene igjen.
Motivasjonen er fortsatt på topp - det samme er været :D
Kikker på tickeren din noen ganger, tenk 30 kilo nedgang!:)Det er så bra at du bare MÅ være kjempestolt! I dag er jeg utålmodig, skulle vært ferdig slanket "i går!"Får det sånn av og til-et kilo opp over natta hjalp ikke på rett før mens humøret mitt heller!:(en uke til Bergen og klinikken nå.
Jo da, kjempestolt over resultatet jeg altså - men du vet..... mye vil ha mer osv :D
Men jeg stresser heldigvis ikke, og har ikke absolutte krav til å gå ned så og så mye innen f.eks. jul.
Mål ja, men ikke krav.
Nå har jeg f.eks. to mål; komme i gang med vektreduksjonen igjen, og -5kg til 14.oktober.
Blir spennede med Bergens-tur og legetime, og ikke minst om du eventuelt finner deg tilrette på ED.
Vi skal nok backe deg opp når du kommer i gang (regner neste som sikkert at du starter på ED jeg ;)), og skrik ut all frustrasjon og alle spørsmål - noen av oss har helt sikkert opplevd samme sak.
Men ventetiden er den vanskeligste, kan liksom ikke gjøre noe.
Så kanskje min mammas råd kan hjelpe deg; gjør/tenkt på noe annet :D
Det ordner seg skal du se :klem:
Dag 5!!!!
Må si dette går strålende :D
Ingen hodepine siden lørdag (og det var helt sikkert rødvinen fra fredag.....), og maten kom i posten i går.
Just in time, for jeg hadde bare produkter nok til 4 dager i skapet
Har ikke vært på vekta siden mandag, men merker jo at spesielt buksene føles romsligere :p
Måtte bare innom vekta i dag, og wohooo - den viser -500g siden mandag :heia:
Så tante-rød eller ikke, ny runde med ED ser ut til å være et riktig valg :D
Wohooo
Nede på 85-tallet - første gang på 20 år gitt
Sist jeg kan huske å ha sett noe som starter med 85 på vekta, så gikk jeg siste året på videregående
Takk :D
Så du skal i gang med ED - så kjekt da.
Men passordet burde du jo fått rett etter timen på klinikken, for jeg regnermed resepsjonsdamen registrerte deg umiddelbart (det gjorde hun i alle fall med meg).
Ta en telefon og spør!
Har du forresten tenkt på hvilke produkter du skal bestille?
Tror de fleste prøver start-pakken første gang, og det kan være lurt siden den inneholder ulike produkter.
Startpakken tenkte jeg, i tillegg til ting som høres ut som noe jeg kan like:pDe skulle sjekke opp hvorfor jeg ikke var registrert,har ringt:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.