Heia :rolleyes:
Da var dag 2 i gang med en sjokolade drikk...
Syntes kylling suppa var ganske god men ellers tror jeg ikke jeg har vert helt heldig med valg av produktene den første dagen, hehe :p
I dag skal jeg prøve pannekaken og en av middags rettene tenkte jeg, noen tips om hvile som er gode? Kunne også trengt noen tips om hvordan dere tilbereder gode grønnsaker til måltidene, anyone?? Og ikke minst en god sund dressing til salat ;)
Gleder meg til di første dagene er over da hodepinen og sulten nesten tok overhånd i går.... meeeeen dett skal jeg klare!! Ha en super dag folkens :D
Couscous'en synes jeg er god. Funker greit å blande med salat og sånn. Ellers skulle jeg ønske at jeg bestilte mer av den potetstappa for den synes jeg metter og smaker veldig godt. Kyllingsuppa liker jeg også godt.
Jeg har skrevet litt mer om oppskrifter og erfaringer her: treet.blogspot.com
oi, pastaen du laget med saus å senneps dressing så jo helt fantastisk ut! er ikke en reser på kjøkkenet så må få spørre hvordan du tilberedet det :p
kjempe kjekt å lese det du hadde skrevet, takk for tipsene :D
Sennepsdressing:
Pleier ikke å bruke noen spesiell oppskrift, men du kan f.eks. riste sammen:
1/2 ss dijonsennep eller bruk sennepspulver på boks
2 ss hvitvinseddik eller litt sitronsaft (for å få den litt syrlig)
0,5 dl oliven- eller rapsolje
1/2 ss vann
Salt og pepper
Tomatsausen til pastaen kan f.eks. bestå av hermetiske tomater, oregano, salt, pepper og løk (som er stekt litt på forhånd). Alt blandes sammen og kokes i 30-60 minutter. Smak til med salt og pepper. :)
Husk at både tomat og løk skal vi ha maks 250 g av om dagen, men det er jo ganske mye og rekker langt.
Ellers må jeg si at denne Eurodiet-pastaen virker å være satt inn med teflon! All smak sklir rett av! Salter vannet godt og tilsetter krydder i vannet uten at det merkes noe særlig. Sist gang brukte jeg en skje av en hot chilipastesak og da kjente jeg bittelitt forskjell. Men mett blir jeg i alle fall. :)
Heia
Jeg leste her inne at du kunne ha et egg i omeletten, så jeg gjorde det til kvelds i dag. Ble kjempe mett å sitter med dårlig samvittighet å tenker var dette virkelig lov? :confused:
Så vet noen om dette er ok i fase 1 eller har jeg vert slem pike?:o
Jeg har også hatt egg i omeletten innimellom denne uka. Det står jo at man kan blande det eller cottage cheese i omelettene for å få litt variasjon og de nevner ikke noe om at det ikke skal gjøres i fase 1. Så jeg har tatt sjansen i alle fall. :)
Herom strides de lærde, tror jeg. Jeg har fått streng beskjed om at all ost og ekstra proteiner ikke skal spises før i fase 2. For husk at et egg er halvparten av fase 2-måltidet... så det blir jo nesten som å spise fase 2? f.eks spiste jeg to egg til middag i går.. Det er mine tanker i alle fall=)
Ok, takk for svar folkens.... :)
Hvordan er det med alkohol og sånt? man skal vel egentlig ikke drikke i det heletatt?
Jeg er ung å skal ikke skubbe under en stol at fest har vert en stor del av helge aktivitetene frem til nå.... er innvitert på coctail party 22 mai, kan jeg ikke bli med på det? :(
Jeg er ung selv.. så jeg skjønner problemstillingen. Jeg ville i grunn vente til jeg var i fase 2, om jeg var deg.. for fase 1 skal jo liksom være en kickstart. pluss at da er du mer vant med kostholdet. Hvor lenge har du igjen i fase 1 da? Dessuten, man tåler LITE alkohol på denne dietten, og det kan variere drastisk med dagsformen! Jeg kan tåle en flaske vin, eller så kan to glass holde til at jeg er brisen:P Hvis du føler et absolutt behov, ville jeg holdt meg til HELT tørr hvitvin eller rødvin, eventuelt ren hvit sprit med karbo-fritt blandevann.. dvs sprite zero o.l., evt farris eller funsaft. Drikk lite. Husk at alkohol forbrennes i leveren, ikke i musklene, så det handler ikke om bevegelse men om tid. Samtidig brenner ikke kroppen fett mens den forbrenner alkoholen, så å drikke store mengder alkohol kan gjøre at vekttapet stopper opp.
Drikk for all del ikke øl. Det er en karbobombe!!!!=) lykke til=)
Heia
Har nettopp begynt så skal nok holde på di 30 dagene som er tillatt i fase 1....
Nei øl det skal jeg holde meg langt unna hehe :P
Takk for svar :)
Dag 3 er snart over -
sint som et lemen
sulten som en hest
slapp som en fisk
og hode føles som det har vert på fulla i en uke :o(
skal jammen ikke være lett dette her, men håper at sulten forsvinner nå etter dag 3 som alle sier den skal, å forsvinner sulten forsvinner nok litt av sinnet også.
Liker til nå egentlig ingen av produktene, men har ikke smakt alle enda.... skal prøve brownie til kvelds å håper på en positiv overaskelse!
Jeg var også veldig sliten i begynnelsen.. spesielt i fase 1. Det blir bedre, da=)Om du synes det blir helt ulevelig får du heller høre om du får starte i fase 2.
Starten var kjempetøff for meg også. Var helt på grinern når jeg kom hjem fra jobben. Men nå etter en uke, har kroppen allerede vennet eg til det nye kostholdet.
det er godt å høre at det går over, gleder me!! har holdt på å felle en tåre eller to innimellom jeg også.....
å blir ikke humøret bedre er jeg redd jeg står uten samboer snart haha!!
Huff, jeg husker selv at jeg hadde verdens værste HODEPINE på dag 3. Visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg da. Men heldigvis slapp den tak dagen etterpå. Håper du blir kvitt dine plager snarlig.
har hatt det veldig travelt så må innrømme at jeg bare har hatt 3 måltider i dag... hvorav det ene ble en agurk da middaggen smakte forferdelig å havnet i båsset :P
Skal bli flinkere å planlegge så jeg får i meg alle 5 måltidene.
Men hodepinen er ihvertfall nesten borte å det er sulten også selv om jeg ser laaaaangt etter mat som jeg synes vandrer ufattelig ofte forbi, hehe rart hvordan man legger merke til ting som man ellers aldri tenker over.... det er jo mat på reklame over alt, å det sitter folk å gafler i seg noe hvor enn du går... hehe å alle snakker altid om hva di skal ha til middag eller hva di hadde i går..... jeg biter i meg missunnelsen å tenker at det må man jo bare leve med! :P
Å sist men ikke minst så er samboeren min glad for at det sinte kraprylet han hadde i hus i går er nesten borte ;)
God natt folkens! :D
Ja det er jammen godt at det går lettere for oss etter hvert :) Jeg smakte grønnsaks suppen til frokost i dag å må innrømme at jeg faktisk felte et par tårer da jeg tok den første slurken... den var fæl!! Men resten av dagen har gått veldig bra :)
Jeg er enig med deg i at grønnsaksuppen var fæl. Jeg greide nesten ikke å få den ned, selv om jeg hadde blandet den med kokte grønnsaker og grønnsakskraft. Men mye av det andre er helt greit.
livet er ikke lett,, slanking er et herk ,,hvorfor har det rammet meg, hvorfor er alle mine venner tynne ,, hvorfor skjønner dem ikke at jeg må holde meg til diettten ,, hvorfor klarer ikke jeg og holde meg til den,,
føler meg fanget i et bur ,, vil ikke ,, være asosial . vil sitte på kafe , drikke kaffe latte i det fine været , vil også drikke irish coffe ,,spise en baguett. Å nei jeg kan ikke det , for jeg ser ikke min begrensning den dagen, har jeg først skjeiet ut er jeg helt desperat hiver inn på alt jeg ikke skal ha,,og det tar tid og komme i gang igjen ,, er noe psykisk oppe i hodet mitt
men kan jeg det ,, nei jeg vil jo bli slank,,,så jeg kan gå på kafe når jeg har lyst og føler meg vel,,
har kastet bort mye tid på utskjeielser,, skulle jo inn i bunaden ti 17 mai.. det kan jeg glemme ,, skal jo kunne puste den dagen..
og hvorfor har ikke jeg klart og komme ned i min idealvekt ,,vel svaret vet jeg jo,,,slanking er fremdeles noe herk..
men innen ferien er jeg vel i nærheten av min ønskevekt ,og mine klær som ligger der og venter ,
noen tanker fra meg om min dumhet , som ikke har klart og gått ned i vekt ,men heller gått opp
jaja nå er det påan igjen,,
får være asoial en periode ,,, kan nemmlig ikke komme i nærheten av mat ,,kan ikke ha noe i huset
så send meg på finnmarksvidda,, med mine ED produkter, fire mil fra butikk ,( uten bil selvsagt) da får jeg i alle fall mosjon
Sånne vanskelige høytider skulle vi reist vekk til ett og samme høyfjellshotell alle vi eurospiserne. Så kunne vi sittet der sammen med posene våre :syklubb:.
Kjenner meg veldig godt igjen i det du sier om å være sosial....
Jeg gidder ikke gå på besøk for det blir altid servert noe...
Jeg gidder ikke å innvitere folk på besøk, for da må jeg by på noe å er redd for å bli fristet selv...
Gå på kino, bowling o.l blir jeg heller ikke med på for da skal det altid spises først.... i dag ble jeg innvitert på grilling å takket nesten gråtene nei! Grill mat er det beste som fins å det er jo sååååå koselig...
Kjenner også at helgene er kipe da di tidligere har bestått av fest å middagger med venner, nå sitter jeg hjemme å sturer å lurer på hva jeg skal finne på, tenkte å se en film... men det er jo heller ikke kjekt uten chips posen i fanget....
Det er hart å være på slank men tenk så kjekt det blir etterpå! :)
Jeg tenker flere ganger til dagen at dette skal jeg holde på med i laaaaaaaaaaaaang tid å kjenner at jeg syns det er uendelig lenge til målet. MEN så tenker jeg, hva er vel et par år med forfrdelig slanking når du etterpå skal leve et laaaaangt sunt å friskt liv? Å med tanken blir alt litt bedre ;)
Bestill soyanøtter. helt ok snacks som kan erstatte potetgullet ved filmen! og grillingen er jo perfekt som fase 2-måltid, og dit har du jo ikke SÅ langt igjen. Så det er klart, akkurat disse ukene i fase 1 må du ofre litt. Sånn er det jo bare. Du har tre uker igjen? to? man kan klare ALT i så kort tid. Fase 2 er ingen utfordring en gang, synes jeg=) så da kan du se frem til den, da vet du=)
Tiden går så fort. Allerede ferdig med 14 dager, cirka halvveis i fase 1! Drømmer allerede om hva jeg skal spise når jeg er over i fase 2. I går grillet naboen og deilige dufter strømmet inn i stua vår....sikle, sikle! ED-sjokoladepuddingen ble litt stusselig da! ;)
Hvordan går det med dere andre i fase 1? Begynner det å gå seg til...?! :)
Jeg har forsåvidt sansen for å bevare integritet. Men når jeg lager mat vil jeg helst at det skal bli ferdig i en fart. Jeg tenkte at det kanskje kunne hjelpe på utålmodigheten hvis jeg forstod hvorfor det skal gå så sent.
ja gleder meg til fase to! :D jeg spiser ikke noe særlig kjøtt til vanlig så føles rart å glede seg sååå mye til å få spise kjøtt! :p jeg skal nok ned mer en di fleste av dere, så vet at jeg må tilbake i fase 1 med jevne mellomrom :( lite motiverende å tenke på.... liker kun 3 av produktene så skal nok bli rimelig lei av disse :eek:
har hatt en skikkelig dårlig dag i dag som har gått hardt utover min samboer.... gleder meg til jeg skal til legen å veie meg så jeg får se hva jeg har fått igjen for dette strevet...
noen som har noen gode grønnsaks tilberednings tips?
God natt :)
Mos av blomkål og sellerirot. Den smaker godt og metter også.
Ratatouille av squash, aubergine, rød og grønn paprika, tomat, hvitløk, løk.
Tomatsaus laget av tomatboks og mye løk, sopp og spinat.
Stekt løk, sopp og paprika.
Sjefsdamå=) Du skal se at i fase 2 får du en god vektnedgang der også=) så du får se hvordan det går først da vet du=) ikke ta sorgene på forskudd=)
Har du smakt alle produktene da? jeg mislikte noen av dem en stund, men nå liker jeg dem igjen. det har noe med vane å gjøre=)
Er det noen aktive her nå som er i fase 1 ? Jeg bestillte første ladning med produkter på torsdag, så håper de kommer nå i begynnelsen av uken slik at jeg får startet opp på Eurodiett ! :) Hadde vært hyggelig hvis det var noen andre også der ute med samme plan :)
Hei Tutte - tror nok de fleste er over i fase 2 akkurat nå, men det dukker gjerne opp nye "deltakere" etter hvert. Uansett så er det flere av oss som følger med i denne tråden selv om vi ikke er i fase 1.
Tipper du har produktene på tirsdag/onsdag, og dermed er du i gang før neste helg ;)
Ser du har vært medlem ca like lenge som meg, hvilket opplegg fulgte du tidligere?
Så kjekt at någen stakk innom i tråden ! :) Levde vel ca 6 mnd alla Ketolyse og ca 6 mnd med litt høyere karbonivå. Vekten har stått stillt siden begynnelsen av desember (ikke stillt engang faktisk, er gått noen kilo oppover). Så nå kjenner jeg at jeg er kjempeklar for å ta fatt på ED ! :) Hvor lenge har du følgt ED-opplegget ? :)
Velkommen, Tutte og lykke til med første ladning av ED produkter. Hvis du leser Fase 1 tråden fra begynnelsen vil du nok komme over en del nyttige råd og tips som kan være veldig kjekt å vite om i starten av opplegget.
Jeg startet med ED i februar i fjor, og har som du ser av tickeren min gått ned nesten 30 kg.
Er kjempefornøyd så langt, og ED var for meg det helt riktige opplegg for å komme i gang med vektreduksjonen.
Nå er jeg i avslutningen av ED, for jeg har de siste 2 mnd ikke hatt særlig effekt av opplegget.
Det har helt klart å gjøre med motivasjonen til å forsette med posemat, men jeg tror nok kroppen nå har blitt så vant til dette opplegget at det ikke har den helt store effekten lenger.
Uansett - jeg kommer til å følge med på tråden framover, for her er det mange kjekke mennesker.
Tusen takk for lykkeønskninger ! :) Det skal bli godt å komme i gang ! Nå e det meste av Fase 1 tråden lest, veldig kjekt å ha med seg endel tips ang tilbereding av maten, osv ! :)
Gratulerer så mye med et fantastisk resultat ! :) Du har vært utrolig flink ! Skjønner at det ikke frister å fortsette med posemat når resultatene ikke viser seg, for det er jo så utrolig mye god mat en kan spise på lavkarbo ! :) Kjekt at du vil fortsette å titte innom, kommer nok til å oppdatere endel innimellom ! Lykke til med de nye endringene i kostholdet ditt :)
Hei folkens.
Jeg har gått på ED i drøyt 4 måneder, og har fulgt med dere litt til og fra, men ikke fått rotet meg til å skrive noen innlegg... Så nå benytter jeg anledningen til å si hei!
Har etterhvert gjort meg endel erfaringer, spesielt med tanke på å følge dietten i fase 1, og samtidig ha et sosialt liv. De første par ukene var jeg skikkelig usosial, men nå inviterer jeg gjerne venner på middag eller grilling, og koser meg i familieselskap osv.
Velkommen Grubbeline! Bare hyggelig at flere deler sine erfaringer her inne. Det er mange nok spm som vi lurer på til tider. ;) Du har kanskje vært gjennom fase 1, 2 og 3 allerede da du skriver at du har holdt på i 4 mnd?
Ja, i dag har produktene mine kommet, og jeg har vært på posten å hentet de ! :) Nå er kjøleskapet tømt, og handling av salat og grønnsaker står for tur ! I morgen er det oppstart på eurodieten ! Gleder meg til å komme i gang ! :)
bestilte nye produkter og fikk beskjed om at jeg måtte ha ny legeærklæring
greit nok det ,,men min behandler skulle jo sende den for tre uker siden,men det har hun ikke gjort.
hun holder til på Lindbergklinikken,,så det skulle ikke være så vansklig og gi fra seg en ærklæring,, de holder jo til i samme huset
så jeg ringte dit og snakket med en person som skulle gi beskjed..
vel hun har ikke ordnet det enda,,så det betyr at jeg må bestille på nytt,og får ikke varer før om en ukes tid i beste fall,,
så legger euro på hylla og prøver meg på mat denne gangen
lykke til for dere andre , dere er flinke ,,jeg sliter enda med påskekiloene,,nekter og gjøre noe med tickeren ,,før jeg kommer under den vekta som står der nå
Så rart at du må ha ny legeerklæring. Slutter den å virke på et eller annet tidspunkt. Må man ha ny hvert år? Halvår? eller hva? Anyway. Du får ha lykke til med lavkarbo, så følger vi med deg. :klem:
Jeg tror at legeerklæringen bare blir skrevet ut for så og så mange måltider. Altså si 5 måltider i 30 dager (fase 1) og 4 måltider i 60 dager (fase 2), og så må den oppdateres etterhvert. Uten at jeg skal si noe helt sikkert altså !
ja i alle fall nevne det for legen for sikerhetsskyld
og jeg har spist masse mat i to dager ,og flyr på do i et kjør ,mye vann som skal ut av kroppen
så viss lavkarbo virker like bra som pulver så går jeg for mat,,,
men det var jo mye enklere med pulver da ,, nå må jeg jo planlegge og tenke ,,å det er ikke lett
Hei arkine. Godt å se deg igjen - har savnet deg her inne, vet du :klem:
Rart det med ny legeerklæring--- jeg går på lindbergklinikken i Oslo og har ikke måtte få ny erklærning i de 3 fasene som jeg har gått gjennom. Nå har jeg et stort lager i kjelleren for jeg glemte litt at jeg ikke trenger ED middager i fase 3. Men skal du ikke fortsette på ED i det hele tatt, eller er lavkarbo bare inntil legeerklæringen er på plass. Uansett - lykke til :heia:
Bestiller dere maten deres via nettet og eurodiet.no? I så fall ser dere hvor mange produkter dere har igjen før dere må skaffe ny legeerklæring. Jeg skal f.eks spise 5 måltider om dagen i fase 1 som er 30 dager, + 4 måltider i fase 2 som varer over 2 mnd. Har fått utdelt 390 produkter på legeerklæringen min. Om dere ble noe klokere? :)
vis jeg klarer og holde meg på lavkarbo og gå ned i vekt,så går jeg for det
men det kan jo hende at jeg gå\r tilbake til ED over sommeren, faren er jo at en mulig legger på seg litt i sommer
nå har jeg kommet bra i gang med lavkarbo, og jeg går faktisk ned,,om det kommer til å gå like fort som med ED , vel det gjenstår og se
men håpet er jo og gå ned en fire fem kilo til 5 juli,,så jeg kan flytte tickeren nedover igjen
påsken ødela alt ,, sukk
Nå er jeg i gang med dag nr 5 på ED, og jeg synes i grunnen dette går veldig greit ! Har ikke smakt meg igjennom alle produktene enda, for har funnet noen jeg synes er veldig gode, så da blir det fort til at det blir de jeg velger. Det eneste jeg har smakt til nå som jeg ikke liker er skinkeomeletten, og jeg skal alltid klare meg uten den ! :) 3 kg er også forsvunnet på de dagene, bare vann selvfølgelig, men deilig å bli kvitt noe av det vannet, for å si det fint !
Solen skinner, og jeg begynner endelig å få litt sommer og ferie følelse. Vært på en god tur me hunden i skogen tidligere i dag, og nå skal jeg få gjort litt husarbeid tenkte jeg. Håper det går fint med dere andre på ED (og selvfølgelig på andre retninger, hvis noen av dere er innom) ! Ha en riktig fin dag ! :)
Så flott at du har en slik positiv oppstart Tutte :D - 3 kg wohooo :heia:
De fleste finner et sett med produkter de liker, men hvilke det er varierer jo veldig.
For meg var det kakao, sjokoladekjeks, suppene og pastaen som fungerte best :p
Ja, det er deilig å se at vekta går nedover igjen ! :) Jeg har fått skikkelig smaken på pannekaken, men i går brukte jeg den siste posen av den. Så nå går jeg bare å venter på at den siste bestillingen fra ED skal komme :) Hvordan går det med deg på ketolyse-kostholdet da ? Er hvertfall utrolig mye god mat en kan spise på det kostholdet ! :)
Går veldig bra så langt, og det ser ut til at jeg slipper oppstartsplagene (hodepine mm) siden jeg kom fra ED og allerede var kvitt det meste av karbene :D
Føles litt merkelig å kunne spise så mye mat - og ja det er masse god mat, og har litt valgets kvaler på hva jeg skal lage først.
Det er jo mange retter som frister, og helst vil jeg jo prøve dem alle i dag :p
Har ikke vært på vekta i dag (startet jo i går.... ), men det skal bli spennende å se om jeg har fått vekk de 2+ kiloene jeg fikk i helga.
Pannekakene er en favoritt hos mange - har du prøvd dem med kardemomme i røren?
Ja, det skal bli spennende å høre hvordan kroppen reagerer på å gå fra ED til ketolyse. Det er egentlig min plan og også, etter en god stund på ED. Tror rett og slett bare kroppen tenger litt variasjon for å fortsette å slippe vekt. Ja, jeg slet også i grunnen med hva jeg skulle spise, og ikke pga at ikke noe fristet, altfor mye som fristet, hehe :) Håper de 2+ kiloene slipper ganske fort ! :) Ja, jeg hadde kardemomme oppi pannekakerøren fra første dag, passet meg helt utmerket ! :) Men takk for tipset ! :)
Jeg tror ikke jeg tør å gå over til ketolyse etter EU. Jeg prøvde å gå på ketolyse kosthold i over 2 år. Sluttresultatet var opp 4 kilo. Ketolyse er jo egentlig ment som en kur, ikke som et varig kosthold. Jeg tror at kroppen min vennet seg til ketosen på en måte. Jeg gikk ned i begynnelsen og gikk så sakte oppover. Boken "Etter slankekuren" til Torkil minner om Lindberg kosthold. Ketolyse blir nok for mange kalorier for meg, så her blir planen å gå over til Lindberg etterpå.
Intersant! :høh: Jeg diskuterte dette litt med meg selv i journalen min igår - om veien videre. Fant vel ut at jeg må lese litt mer om lavkarbo - kan du anbefale noe mer lesestoff enn "Etter slankekuren"?
da har nok han eller hun sørget for og levere inn ny erklæring uten og si noe til deg,,, er jo sånn det skal fungere,men hun jeg går oss er veldig treg med sånt ,, desverre
men nå spiser jeg god mat og går sagte men sikkert ned i vekt ,vel to kilo siden fredag da og er kjempefornøyd ,, så går for lavkarbo ,og to kilo vær uke blir det nok ikke ,men om den rikker seg ned en halvkilo vær uke skal jeg være fornøyd,
Ja, du har nok et godt poeng der tenker jeg. Så blir nok ikke ketolyse jeg går over på, men noe midt mellom det og Lindberg kanskje. Jeg får se. Bruke tiden til å lese meg enda litt mer opp på de forskjellige retningene tror jeg. Men kunne hvertfall tenkte meg å spise noe mer fett en hos Lindberg og noe mindre karber. Men, er et stykke frem enda, så jeg får se hva jeg blir enig med meg selv om :)
Hvis en tenker ketolyse, så er jo boka til Torkil Andersen "Ketolyse" et must å lese. Han skriver i boken sin at ketolyse er beregnet på de som skal gå ned mer enn ti kilo. Han skriver videre at det er en slankekur og ikke en måte å leve på. Han anbefaler ikke mer enn 6 måneder. Etter en slik kur anbefaler han et kosthold tilnærmet Lindberg, der man lever lavkarbo, men med mindre fett. Bøkene til Atkins er også interesante hvis en tenker mye fett og lite karohydrater. Også boka til Dr. Sofie Hexeberg "Frisk med lavkarbo" er bra. Jeg har lest Skallemann også og synes han har noen gode betraktninger.
Men jeg tenker at eurodietten kommer i stedenfor ketolyse. Etter eurodiett vil jeg tenke en form for vedlikeholdskost som jeg kan leve med over tid og ikke en ny kur. Det betyr for meg at jeg vil tenke Lindberg. Lavkarbo ja, men med mye mindre fett en ketolyse.
Selv om ketolyse ikke fungerte for meg, så har jeg forstått det fungerer godt for veldig mange. På Forusklinikken sa de noe om at grunnen til at ketolyse ikke fungerte for meg, er insulinresistens. Det viktigste er vel å lete til en finner det som fungerer for en selv.
Takk, jeg tenkte faktisk ikke på ny slankekur men når man er ferdig slanket ( blir man egentlig det noen gang ;)). Jeg har vel alltid likt Grete Roede dietten (sunt kosthold,& trening) men nå er jo også hun kommet med innspill/kurs som sier mindre potet, brød osv. så jeg føler jeg er litt usikker på hva livet mitt skal inneholde etter at jeg har glidd inn i en str 38/40 :confused:. Men det får jeg heller tenke på i januar 2011. Håper da at jeg er ferdig slanket.....
Mener å huske at legen sa at under 25 var normalverdien, så jeg er nok ikke så langt unna målet. Deilig å kunne gå inn i en sommersesong hvor klærne fra gamle dager passer igjen.
Jeg har også funnet frem noen klær som jeg har lyst til å komme inn i. Det er spesielt to kjoler som jeg har lyst til å få på. Dvs. jeg får de på, men det må nok noen kilo til før det ser pent ut.
Da er jeg over i 2 uken med ED, og jeg synes det går utrolig greit ! Vekta viste -3,7 kg etter 1 uke, er kjempefornøyd med det ! :) Så nå skal det bli spennende å se hva de neste ukene viser ! I kveld er det feiring av min fars 60 års dag, og jeg har laget en stor skål salat med bare lovlige ingredienser, og så tenkte jeg at jeg skal kose meg med litt kylling og noen reker i salaten. Og når de andre spiser kaker, så skal jeg kose meg med kjeks ! :) Ha en fortsatt fin helg ! :)
Den kjekspakken er en "Lifesaver" når det gjelder kakebordet. Vet ikke hvordan jeg skulle ha kommet meg gjennom dietten når man er med på alle bursdager, konfirmasjoner, sommeravslutninger osv. uten den lille kjekspakken!
Ja de kjeksene var rett og slett en redningen i flere familiesammenkomster - og jeg har hamstret en del i siste bestilling slik at jeg har en stund selv om jeg ikke lenger følger ED.
Velkommen hit Gobli og Krisjaj. Jeg var sulten den første uken. Så greide kroppen min å venne seg til det nye kostholdet. Det hjelp for meg med en mos av blomkål og selleri. Det var ganske mettende og smakte ganske greit.
Jeg var også ganske sulten spesielt de 3 første dagene, så kom det seg gradvis. Nå når jeg er på siste dagen i uke 2 så er det sjelden jeg føler meg noe sulten, må sjekke klokka for å prøve å huske å spise når jeg skal sånn ca ! :) Så hold ut, det blir bedre ! :)
Jeg har veiedag igjen i morgen, da er jeg ferdig me uke 2 på ED, skal bli spennende å se hva resultatet blir denne uken, føler hvertfall at det går veldig greit ! :)
-1,4 kg denne uken ! Veldig fornøyd ! :) Har gått ned 5,1 kg på de to første ukene på ED ! Herlig start på helgen ! :) Ha en riktig fin helg alle sammen ! :)
Velkommen Gobli og Krisjaj!
Fantastisk vektnedgang, tutte! :heia:
Gøy å høre at det går nedover hos dere, motiverer litt til meg - som sliter litt med stålviljen min.
Dette klarer du. Det er jeg helt sikker på. Du har allerede gjort en kjempejobb. Hold ut litt til så er jeg sikker på at kroppen venner seg til dette nye. :heia: fra heiagjengen.
Hei jeg er vel i samme fase som deg, synes også at det går bra. Ikke alle produktene som smaker like bra, men, men. Slapp opp for forsyning i går til middag.:( Laga meg ei brokolisuppe, stekte en lakse bit og litt sopp. Det hjalp meg gjennom :)
Trener en del ved siden av. Gjør du?
Hadde en reduksjon på 3 kg første uka.;)
Har og tengt å gå i første fase 30 dager. Skal til min lege på torsdag så får jeg høre hva hun sier videre. Fint å finne denne tråden :)
Heisann :) Nei, ikke alle produktene som smaker like godt...men jeg synes ganske mange av de er ganske ok. Jeg trener vel ikke akkurat mye utenom nei. Jeg går tur ca 1 time til dagen, og så har jeg ca 2 timer på crosstraineren i uken, så litt blir det nå hvertfall ! :) Nå er jeg på slutten av 3. uken på ED, så begynner jo faktisk å minke på tiden igjen i fase 1...synes det har gått fort jeg ! Håper det går like fort i fase 2, når vi en gang kommer over der ! :)
Jeg har gått ned 22 kg ja, stemmer det ! :) Jeg spiste et kosthold a la ketolyse i et år og gikk ned rett over 20 kg på det, men de siste 6 mnd gikk jeg ikke ned noenting, så da hadde jeg lyst til å prøve meg på et annet kosthold, og det ble da Eurodietten ! :) Gikk opp noen kg noen uker før jeg begynte på ED pga at jeg mått spise "vanlig høykarbokosthold" i ca 3 uker for endel prøver som skulle tas hos legen. Så nå etter 2 1/2 uke på ED har jeg gått ned 6 kg. Jeg er kjempefornøyd :) Stortrivdes på ketolyse-kostholdet også, men har lyst til å gå ned endel kg til, så da blir det ED en god stund hvertfall....mulig jeg går tilbake til et kosthold lignende ketolyse når jeg er ferdig med ED, får se etterhvert ! :)
Takk takk ! :) Gir meg ikke så fort når jeg har bestemt meg for noe nei ;) Men så må jeg jo også si det at det er ikke så vanskelig å holde seg til lavkarbo når en kjenner alle de gode virkningene det har på kroppen, og i tillegg vekttapet ! :)
Utruligt bra.
Skal i bryllup om 14 dager.......:D
Å da vil jo en sprekke litt, har noen erfaring med slikt midt inni, eller som jeg blir i begynnelsen av fase 2 :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.