grotingeling sa for siden:
- d årne sæ
Skal bestille ny forsyning selv i kveld, blir nok mine faste varianter;
Grønnsakssuppe
Kakao
Sjokoladefrokost
Kjeks (begge typer) og
Pannekaker
- d årne sæ
Skal bestille ny forsyning selv i kveld, blir nok mine faste varianter;
Grønnsakssuppe
Kakao
Sjokoladefrokost
Kjeks (begge typer) og
Pannekaker
Og no - lunch!
Dagens utvalgte er grønnsakssuppe, salat med olivenolje og vann
Tutte sa for siden:
Så flink du er grotingeling ! :) Fra om med i dag er egentlig jeg også tilbake på Fase 1 igjen, men jeg hadde jo glemt at jeg for en stund siden har avtalt middag hos foreldrene mine i dag. Så blir Fase 2 i dag og, og start på Fase 1 igjen i morgen :)
streber sa for siden:
Da er min 1.varebestilling sendt!:DSÅ spent! Tar det lang tid?En uke?
Viktig å være sosial, spesielt når en har avtalt på forhånd. Du kommer i gang i morgen du vetdu :D.
Kos deg med middagsbesøks hos foreldrene ;)
Tipper du har dem enten på lørdag eller mandag - vanlig postforsendelse dette.
Og er du kjempeheldig at de får pakket og levert bestillingen i dag, så kan du ha dem allerede på fredag :p
tuddelu sa for siden:
Så bra:) Blir spennende å følge deg! Lykke til:)
Det tar vanligvis 2-3 dager så har du varene;)
streber sa for siden:
:spent: så spent så spent!!!som jeg sa til Hetland jeg er så sinnsvakt lei av å være overvektig, så jeg er noe utålmodig ja! Kjempet så lenge uten resultater.
tuddelu sa for siden:
Det er tungt når man kjemper mot en lettere vekt og resultatene ikke viser. Håper ed blir bra for deg, kan bare si ut av egen erfaring at ed har vært en ren gave til helsen min:) Jeg er så fornøyd; energien er tilbake, man ser resultater fort, man går ikke sulten i ketose. Jeg har fått et mye bedre forhold til mat også da jeg slet med det tidligere; nå spiser jeg regelmessig og velger da det sunne og mettende heller enn noe "raskt" og usunt. Fordi jeg kjenner på kroppen at den får energi og blir bra av riktig mat.
Skriver "raskt" fordi fastfood er egentlig ikke så raskt; nå lager jeg sunn og god mat på like kort tid som det tar å steke en ferdigpizza:)
streber sa for siden:
Håper jeg kan si det samme som deg snart Tuddelu:rolleyes:Har i perioder hatt lyst til henge på meg en plakat hvor det står : "Jeg bryr meg om hva jeg putter i meg og prøver virkelig å bli normalvektig, jeg får det bare ikke til"Det ser jo ut på kroppen min som jeg ikke bryr meg, men samtidig så ser jeg ut som jeg er lettere enn jeg er, trener så det er ikke mye slapt heldigvis:)MEN tungt, jøye meg så tungt!Gleder meg til mindre å drasse på!
arkine sa for siden:
ja så er jeg i gang igjen da med ED, har prøvd meg på spisdegslank
i tre uker nå ,men ja to kilo ned første uke ,bra , 100g uke 2 ,,uke tre opp 1,1 kilo, så har jeg tatt av 1 kilo totalt ,,
vet at ED går jeg i alle fall ned på,
Velkommen tilbake :klem:
Popp sa for siden:
Gratulerer med at kroppen endelig har sluppet taket og viser 85 kg på skålen!!!! :heia: Jeg regner med at det føles godt å være tilbake igjen på ED :)
arkine: velkommen tilbake :klem:
Streber!!! :heia: Gratulerer med akspet på ED. Men et lite tips: ikke forvent at maten smaker godt til å begynne med (men vi blir vandt med smaken etterhvert).
Dere som bestiller: Husk denne siden . Ser at det er en som er i Bergen nå som gjerne vil selge....
Jeg overlever helvete på jobben, men har ikke hatt ork til å skru på PC'en hjemme når jeg kommer hjem i 24-tiden. Da er natta for meg :natta: ZZZzzz. Håper alle har det bra, (og det leser jeg jo at dere gjør) - jeg kommer sterkere tilbake. NB! Hvilken dag er det idag? :cool:
arkine sa for siden:
takker for velkommen tilbake ,,skulle ønske jeg ikke hadde lagt på meg ti kilo siden påske ,,men det har jeg sukk,, skal en aldri lære
men har jo mange år igjen å slanke meg så er jo ingen hast (ironi):D
men er ved godt mot igjen heldigvis,,og har jo et håp om at det ikke skal ta mange år.
å i dag har det gått bra med ED,,
tuddelu sa for siden:
Så bra med god start:) Velkommen:)
tuddelu sa for siden:
Hold ut! Vi gleder oss til du er tilbake;) I mellomtiden må du ha lykke til med både jobb og ed. PS! Straks fredag nå = helg for deg også eller??
arkine sa for siden:
det var jaggu meg rask levering fra ED ,, bestilte fler produkter i går formidag ,og fikk melding nå at de allerede ligger på posten..
tuddelu sa for siden:
Så bra!!
Jeg bestilte også igår formiddag, håper jeg er like heldig som deg?:)
Ronja65 sa for siden:
Ja. Da da er mine 30 dager i fase 1 over. Det har gått kjempefint. Første uken var lit hard. De neste tre uker har gått som en dans. -5.5 kg
Synes vekttapet har gått lit tregt. Men jeg får være gla for vært eneste kg. Jeg har kun gått turer og gleder meg nå til å komme igang med trening.
Spiste min første fase 2 middag i sta. Reker og salat. nam nam..:-)
Dere som fortsatt er i fase 1 får lykke til, og jeg håper dere går ned maange kg.
Synes maten smaker bedre og bedre... Merkelig:-)
Lykke til og ha en fin helg
arkine sa for siden:
lykke til med fase 2
jeg er på min andre dag på ED og strikker og strikker ,og ikke minst , tisser og tisser ,,og det betyr kilo ned , kall det vann eller hva som helst ,, det er nedgang
så det holder sulten på avstand i kveld ,,motivasjon, har enda en bar til gode i kveld ,men drøyer så lenge som mulig
har jo gått på denne kuren før så vet jo hva det dreier seg om,,for 4 år siden gikk jeg på den for føste gang,og gikk ned 9 kilo første mnd ,og totalt på 22 kilo på 6 mnd,,men da var jeg også beinhard den følrste mnnd og veldig asosial,,
men heldigvis har jeg ikke lagt på meg alt jeg gikk ned den gangen
det føler jeg vel at må, vil denne gangen også,i alle fall holde meg unna selskapligheter og folk som sier ,,herregud du kan da ikke bare spise pulver ,det er jo ikke bra,,jaja de får bare prate
så får jeg håpe at jeg denne gangen ikke går rett i høykarbokjøret når jeg har kommet ned i min trivselsvekt
Gratulere med -5,5kg og vel gjennomført fase 1 :heia:
Lykke til videre i fase 2 ;)
tuddelu sa for siden:
Gratulerer med vell overstått fase 1:)
Det er masse deilig mat å smake på nå som du er over i fase 2, ser du har smakt reker igjen - herlig:)
Da er 800g forsvunnet den siste uka :veitikke::D, dette går unna følger jeg :stuart:
Pearl sa for siden:
Så kjekt at du er kommet skikkelig i siget igjen. Her går det unna. :)
Titti sa for siden:
Hei dere. :)
Da er jeg i gang igjen! :heia: Fulgte ED våren 2007, kom til fase 2 og ned 10 kilo. Holdt vekta et år, men så begynte det å gå oppover, klarte dessverre ikke å hente meg inn igjen den gangen. Men nå er jeg klar igjen! :ja:
Har vært hos Sofie Hexenberg og blitt enige om at ED er det beste for meg, men denne gangen gir hun ikke slipp på meg før vi er i mål og vekta har holdt seg stabil.
Så i dag er det første dag på Fase 1 og jeg er ved godt mot! :)
Har som mål å gå ned 12-15 kilo, men setter første mål som 10 kilo og ser hvordan jeg føler meg da. Sofie mente at det vil være flott på meg og at jeg ikke skal henge meg opp i hvor mye jeg veier og BMI fordi jeg har kiloene riktig fordelt og har mye muskelmasse. Så denne gangen skal jeg ikke ha urelaistiske mål og tenke på hvor mye jeg veier, men hvordan jeg ser ut. Ser på bilder for 10 kilo siden og synes jeg ser veldig bra ut da, selv om jeg ikke følte meg så flott den gangen og hele tiden skulle ned "bare" fem kilo til...
Pearl sa for siden:
Velkommen tilbake til ED. Jeg er ikke så langt fra målet, så jeg tenker mye på hvordan jeg skal få til å ikke gå opp igjen. Leste i boken "Etter slankekuren" av Torkil Andersen at 90% går opp igjen etter endt slankekur. Han skriver at kroppen vil strebe mot å gå opp igjen et par år etter endt slanking. Vi får støtte hverandre så vi blir blandt de som holder oss nede når vi først når målet.
Titti sa for siden:
Gratulerer med flott vekttap, Pearl. :)
Ja, jobben begynner helt klart etter kuren. Og det er rett at kroppen vil tilbake til den høyeste vekta den har hatt, tilfelle nedgangstider og den ikke skulle få mat på lenge....det er dessverre sånn vi er skapt...
Men jeg vet hvertfall at denne gangen skal jeg veie meg en gang i uka og har jeg gått opp mer enn 2 kilo, så er det full innstramming. Sofie Hexenberg rådet meg til det, 2 kilo er max det en kan tillate seg, før man vet ord av det er det 4-5 kilo og da er det så mye vanskeligere å motivere seg å gå ned igjen.
Jeg har heldigvis ikke begynt å spise brød og slikt etter forrige runde, så mitt "problem" er sjokolade, kaker, is osv når kuren er over.
Velkommen tilbake på ED Titti :klem:, vi gleder oss til å kunne høste av dine erfaringer med livet etter endt diett :syklubb:
tuddelu sa for siden:
Velkommen tilbake Titti:)
arkine sa for siden:
velkommen tilbake ,,skulle ønske vi alle slapp å komme tilbake
men sant som det sies ,jeg også gikk jo opp igjen av 22 kilo ned 15 opp i løpet av 4 år
men er nå ved godt mot denne gangen ogs,,å,,og håper jeg har lært når ønsket vekt igjen er nådd..
det tærer på humøret til tider når en ser seg i speilet
Titti sa for siden:
Denne gangen er siste gangen! :D :ja: :heia:
Popp sa for siden:
Velkommen Titti. Det høres ut som du har lært det vi lurer på; hvordan livet blir etter ED. Den ideen om max 2 kg OPP støtter jeg - og kan bli en bra retningslinje når jeg er ferdig med Fase 3.
tuddelu sa for siden:
Jeg tenker også det er lurt med denne maks 2 kilo opp når man er ferdig.
Jeg har liksom tenkt at det ikke blir noe problem å vedlikeholde dietten når jeg er ferdig med ed - rett og slett fordi kroppen fungerer nå (det gjorde den ikke før dietten). Men kom til å tenke på dette at jeg ikke er i ketose lenger på vedlikeholdskostholdet, og det blir kanskje en utfordring?
Hva vet jeg .. men setter stor pris på gode råd:)
streber sa for siden:
Jeg er igang! Sjokoladedrikk, varm, smakt-midt på treet karakter.Ikke pulversmalk da hvertfall:)
Jeg begynte nå- men jeg tenker også mye på hvordan går det etterpå?? Orker ikke opp og ned hele livet. Håper det ordner seg med vedlikeholdet.
arkine sa for siden:
følrste uke unnagjort 3 kilo ned ,
Tutte sa for siden:
Gratulerer med flott start i fase 1 ! :)
Woohooo - lykke til, husk krydder krydder krydder!!!!!
Jeg tilsetter 1ts kardemomme eller kanel både til sjokoladedrikk og sjokoladefrokostblandingen - blir såååå mye bedre smak :D
streber sa for siden:
Takk for tips Groteling!
Popp sa for siden:
Bare 3 uker igjen, arkine!
Gratulerer med første ED dag, streber.
:heia:
tuddelu sa for siden:
Gratulerer med flott start arkine!
Krydder er alfa og omega, streber! Jeg synes sjokoladefrokosten er best kald! Pleier å blande den i shakeren - klar til å nytes;)
arkine sa for siden:
ja og tre uker av mitt liv er da ingen ting , så føler at dette skal gå bra,
er enda ved godt mot ,,og vet jo at ED hjelper godt på vektnedgang
Titti sa for siden:
Så flott Arikine. :heia:
Lykke til, Streber. Henger meg på med kanel, det hjelper, særlig i pannekakene og vaniljepuddingen. :ja:
Ellers er det lurt å ha masse gr.saker ved siden av suppen, omeletten osv.
Jeg pleide å spise en grønn salat først med masse krydder, så f.eks omeletten og så en halv pudding til dessert. Da følte jeg meg god og mett etter middagen.OG så varte den litt lenger og jeg kunne sitte og tygge sammen med familien. :)
Pearl sa for siden:
Og jeg slenger på kardemomme og vaniljepulver.
Da kom endelig forsyningen med ED-produkter, og dermed fikk jeg lagt inn en trimøkt for å få hentet pakken på posten.
Tok ca 1 time å gå fram og tilbake til butikken/posten, så det hjelper jo på treningsutfordringen for september :D
Har fått bl.a. bestilt frokostblandingen :heia: og pannekakene :rolleyes:, og tenker å teste om jeg kanskje liker pannekakene igjen ved å ha det til kvelds.
Selv om jeg fortsatt har produkter for ca 1 uke på jobb, så var det begynt å bli tomt i skapet her hjemme - og det går jo ikke :p
streber sa for siden:
Dette lurer jeg VELDIG på:
[size=4][/size]
MÅ jeg spise middagene? Risotto var æsj og de andre ligner på den utenpå pakken hvertfall. SKAL smake dem selvsagt, men om jeg ikke liker de andre heller- MÅ jeg hver dag ha de middagene? Liker kyllingsuppen, pannekaken og omeletten foreløbig:)(ikke supergodt, men absolutt spisbart)
arkine sa for siden:
skulle tro at de tre du liker er godt nok
jeg spiser bare sjokofrokost,pannekake, kjeks, og caramellbar
streber sa for siden:
SÅ bra-takk Arkine! :DSå mørkt på å spise ting jeg virkelig ikke liker:o
Popp sa for siden:
Nei - du må ikke spise noe du liker. Eneste restriksjonen som er gjelder barene: kun 1 om dagen.
streber sa for siden:
Ja, det skal jeg prøve å holde:)Bare smakt en foreløbig, skal ta en annen type som kvelds snart-prøve alt perioden nå:)
Popp sa for siden:
Kos dere med maten og ha en fin helg :D
streber sa for siden:
Du også Popp!:) Må bare fortelle her også at 2 dager diett= 1 kg ned. Bryr meg midt i der solen ikke skinner at det sikkert er vann- det er 1 kg:D:D:D:D
Popp sa for siden:
GRATULERER :heia:
Ned er ned, vet du :D
streber sa for siden:
Nettop-ned ER ned! Liker best å se den slik ja:DTakk Popp!
arkine sa for siden:
gratulerer ,og ned er ned uansett,
hvorfor skal de fleste si ,jaja det er jo bare vann..uansett så skal jo det også vekk
:heia:Så flott med 1kg ned Streber:heia:
Helt enig med de andre, nedgang er nedgang - og det er uansett enten vann eller fett som kroppen har mer enn nok av for oss som har noen kg som skal vekk :p
En av de fine tingene med ED er jo at vi ikke trenger å bekymre oss for å miste særlig mye muskelmasse :D
Keep up the good work everybody - og ha en fantastisk helg.
Good morning
Her er det strålende sol og alt tyder på en herlig høstdag - skal nyte den i fulle drag ved å tilbringe store deler ute i frisk luft.
Gratis D-vitaminer vet dere
Vekta tasser nedover og formen er stigende, kan nesten ikke bli bedre enn dette når jeg tenker på hvordan uka startet :helsesjek
Men først; sjokoladefrokostblanding med kanel
arkine sa for siden:
god lørdag til alle dere flinke ED folk
jeg var på ølfestival i går ,regnet med det skulle gå bra ,siden jeg ikke drikker øl,men de hadde jo rødvin,,en fin kveld ,men ALDRImer rødvin, ble litt for mye,,
så det sisste jeg husker ,når jeg kom hjem ,var at jeg ristet meg to loffskiver med rekesalat på ,,husker enda den nydelige smaken,,så vidt
så rødvin er farlig ,,hehe
er ved godt mot i dag og fortsetter som før på ED
Popp sa for siden:
Høres også ut som du har en virkelig strålende morgen, grotingelig! :D Godt å høre at du føler deg bedre.
arkine: det var en artig festival regner jeg med :) eller husker du ikke det heller ;)
arkine sa for siden:
hehe joda husker alt fra festivalen,,men rullgardina gikk ned når jeg kom hjem..
Ronja65 sa for siden:
Så bra:D. Lykke til. Selv har jeg stoppet og ikke gått ned et gram siden jeg startet i fase 2. Regner med at det ordner seg og at det løsner igjen.
Popp sa for siden:
Det løsner nok, skal du se. Bare vent til neste veiing....
FakeSmile sa for siden:
Herlig å se at så mange hjelper hverandre med tips og råd og oppmuntring her inne på forumet:) Fantastisk!!
Selv er jeg nå på dag tre, kombinert med at jeg også nå jobber natt grunnet krise i jobben. Sliten? JA! Sulten, svimmel, trøtt(savner koffeinet nå ja) og litt smågretten.
Mitt problem er at jeg liker å gå og knaske på noe konstant. Finnes det noen pastiller etc som faktisk er lovlig å spise på Fase1?
Popp sa for siden:
Velkommen, FakeSmile :)
Man kan ta sukkerfrie pastiller, men det anbefales ikke å ta så mange av de i løpet av en dag, da de kan øke blodsukkeret ditt. Men du kan drikke vann hele tiden ;) Noen vaner må man bare kvitte seg med, kanskje knaskingen din blir din utfordring! Lykke til :heia:
FakeSmile sa for siden:
Popp: tusen takk:) Ja jeg får vel se på det som en av mine(mange!!!) utfordringer. Er verdens største godtemoms, koffeinelsker og karboelsker også skjønner du;) Men- dette skal vi klare med litt viljestyrke, og bare jobbe med å legge om vanene. Heldigvis elsker jeg vann også!!!
Pearl sa for siden:
Velkommen hit FakeSmile. Min erfaring er at den første uken var ganske så tøff. Så hold ut. Kroppen skal omstille seg litt, og det koster også å endre vaner over natten. Det blir lettere allerede fra uke 2. Etterhvert er det blitt ganske så levelig. Lykke til. :)
FakeSmile sa for siden:
Pearl: Tusen, tusen takk for oppmuntrende ord:) Jeg regner med det jeg og, blir bare rart å ikke ha noe som helst å putte i trynet når jeg er godtesjuk. Vel jo, jeg har jo grønnsakene mine da:)
Ser du er på det nivået jeg skal:) Gratulerer! Jeg har mellom 20 og 25 kg å jobbe med!
Ha en super dag.
streber sa for siden:
Velkommen fakesmile er nå på dag 5 og jeg er fremdeles slapp , men formen er mye bedre enn 1.dagen, den var jo pyton! Jeg bare må ta en og annen tyggis eller pastill, ellers dør jeg av min egen ånde:pDrikker kaffe også jeg da, ingen beskjed om å kutte det helt ut. Drikker koffeinfri etter kl 17. Men jeg er jo like fersk som deg på ED, mulig det MÅ kuttes ut:confused:
streber sa for siden:
Må bare få takke den som tipset om kanel i pannekaken(groteling?)-mmmm DET var digg det, fryktelig synd at røren er så bitteliten:o
Titti sa for siden:
Første uka overstått! :heia:
Må si meg ganske fornøyd, vekta vist drøye 3 kilo ned. :D
Jeg synes uka har gått overraskende greit, men sikkert fordi jeg fra før spiser lavkarbo og også har fulgt denne dietten for tre år siden slik at jeg var godt forberedt denne gang. Har hatt litt ubehag, hatt både energi og ingen hodepine. Men merket at det var litt ekstra tøft i helgen uten litt ekstra kos i form av vin, nøtter, god middag osv. Men alt går og det er jo bare en liten periode i livet det er snakk om. :ja:
valkerut sa for siden:
Hei !
Jeg begynnte på ED 1 september...men hadde en pause midt i med et ketonmåltid hver dag en helg..da jeg var bortreist...(ikke lett å få det til å gå opp i blant). MEN, spørsmålet mitt er...jeg også holder på å dø av min egen ånde...;) lurer bare på hvilken tyggis/pastill dere bruker..som ikke inneholder karbohydr/ sukker...hvilken kan vi bruke ??? Jeg har STORT behov for noe å lysne tilværelsen i min munn med...hehe..
valkerut sa for siden:
Åååå, dette må jeg prøve...er vel på tide med lunsj nå så....pannekaker med kanel det blir..;)
Pearl sa for siden:
Jeg har også kardemomme og vaniljepulver i. I tillegg til å ha kanel i røra, så har jeg kanel på pannekakene etterpå. Da er i grunnen det meste av ED smaken kamuflert.
Pearl sa for siden:
Jeg bruker Fribol drops kjøpt på Apoteket. De er søtet med fribol. Gir null blodsukkerstigning. Inneholder ikke sukker og ingen karber.
FakeSmile sa for siden:
Til alle som har skrevet- supert!! Vi er så flinke altså:):)
Til streber, takk, og velkommen til deg og! Håper det går litt enklere for oss begge etter hvert! Om du leser folderen til Fase en, står det under ting man kan drikke: Kaffe, helst koffeinfri. Utifra det har jeg ikke lest stort om å kutte ut koffein, men her er jeg fryktelig innstilt på å være flink jente, hehe:)
Jeg har heller startet med koffeinfri kaffe, fordi jeg er så glad i kaffe, og grønn te samt teen fra Twinings som heter "Rosehip and hibiscus" eller noe. MMmmmmmhhh! Eneste problemet mitt er å ikke bruke suketter i teen, men det er også bare en vanesak jeg gleder meg til forsvinner!
OM dere har noen fanatstiske tips og råd til tilberedning av disse ED-produktene, så skrik ut!!:) I'm here to stay! ;)
FakeSmile sa for siden:
Forresten, valkerut! Om du har problemer med ånde, burde du vel kunne kjøpe de sinktablettene på apoteket? De funker så det suser for min del:) Eller- de gjorde det den tiden jeg slet med det.
Se her: www.apotek1.no/raadogtjenester/kosttilskudd/mineraler/sink
Hei og velkomment til dere nye - kjekt med tilskudd i gjengen :D
Ja! Jeg har gått ned 600g den siste uka :heia:
Pearl sa for siden:
Se her, se her raser det nedover. Såå kjekt da.
streber sa for siden:
Gratulerer med nedgang!
Titti sa for siden:
Kyllingsuppe selges billig billig. :lol:
Hehe, skjønner ikke at jeg bestilte suppe nok en gang, men de ville jo så gjerne at jeg skulle bestille noen salte produkter og jeg tenkte i tilfelle jeg ble lei omelettene, men den suppa gir meg ikke mye gitt, koset meg ikke akkurat med middagen i går nei. ;)
Begynner også å bli lei den paella-saken. ;)
Så nå om dagen spiser jeg stort sett:
Frokost: Frokostblanding
Lunsj: Omelett eller pannekake
Mellom: 1 sjokoladebar (liker alle barene)
Middag: Omelett
Kvelds: Brownie.
Spiser masse salat ved siden av lunsjen og salat og stekte gr.saker ved siden av middagen.
Hva er deres favoritter?
Me
streber sa for siden:
Heisann og hoppsann Titti:) Kyllingsuppen er faktisk av det jeg liker best:) Smakte den risottoen, den var så GRUSOM at jeg ikke har greid å smake på paela og semolina, de ligner nemlig på risottoen på bilde:o:p
Ellers elsker jeg pannekaken-alt for lite i en porsjon-men GOD. Omelett er ok, sjokoladebarene-de med musli var ikke gode. Frokostblandingdrikken, cappuccinodrikken, den lille sjokoladen og soyanøttene var gode.Brownie var godt også. Enda mye jeg ikke har smakt da.
Titti sa for siden:
Hmmm, har jeg fått gammel bestillingliste fra Hexenberg tro? Det var hverken risotto eller semolina, heller ikke de nøttene dere snakker om...
Bestiller dere på nett?
streber sa for siden:
Bestiller på nett ja, fikk mail med passord og resept. Lindberklinikken ordnet det.:)
tuddelu sa for siden:
Soyanøtter og kjeksene - bringebær eller sjokolade - får man også kjøpt i utvalgte helsekostbutikker:)
streber sa for siden:
Tuddelu-OI!! Det hadde vært veldig kjekt om jeg kunne kjøpe noen produkter i butikk noen ganger, da kan man kjøpe litt og litt, etter hva lommeboken tåler:oFår begynne å titte i helsekostbutikker- er det de samme produktene-at de heter ED produkter altså!?
tuddelu sa for siden:
Ja, er det ikke supert?:) Det er utrolig praktisk om man vil variere litt på maten :) Og man kan kjøpe litt etter lommeboken ..
Vet ikke hvilke helsekostbutikker som er i trøndelag, men hvis du tar en ringerunde, så håper jeg du finner noen som selger? Selv har jeg funnet produktene hos Naturligvis og Kinsavik Helsekost. Jeg har ikke bestilt kjeks via ED før, men det som selges i helsekostbutikken står det Fedon soyanøtter og Fedon kjeks på. Dette kan nytes under ED fasene også:)
streber sa for siden:
Akkurat nå kommer jeg jo ikke en eneste butikk:pMen vi er jevnlig på Steinkjer å leverer barna til pappahelg, der er det hvertall en helsekostforetning på det senteret vi tar helgehandelen på, skal sannelig spørre der jeg!:)
Titti sa for siden:
Har sett de selger de barene på Sunkost her, mulig de her flere produkter. Kan man spise soyanøttene på fase 1 da?
streber sa for siden:
Bortsett fra ikke mer enn en bar pr dag har hvertfall ikke jeg fått noen beskjed om at enkelte produkter ikke skal brukes i fase 1, så lenge det er ED produkt er det ok, var det jeg fikk inntrykk av.:confused: ( vi skulle absolutt hatt et smilende spørrefjes, for jeg ER ikke sur, bare spørrende;))
Titti sa for siden:
He he, tok det ikke som et surt spørsmål altså. ;)
Vi får spørre i fase 3-tråden. :)
Alle produktene på bestillingslisten bortsett fra Musli og Krispi sjokoladebar kan spises i fase 1 :D
valkerut sa for siden:
Tusen takk for tipset Fakesmile og Pearl, skal prøve dem jeg :)
Gratulerer Grotingelin :)
Jeg må jo bare si at jeg misforso litt i starten jeg, tenkte at jeg kunne spise grønnsaker når jeg ble sulten,...men så gikk det greit uten.. så ble litt lite av det...
SÅ nå har jeg fått beskjed om at dette må jeg spise til hvert måltid (men det er nok grunnet at jeg har hatt litt problemer med magen altså;)), ...men nå lager ovnsbaker jeg en stor form med brokkoli, blomkål og litt løk(innenfor mengden) og evt. andre tillatte grønsaker...tar litt olje over og piffkrydder og ingefær...smaker kjempegodt synes jeg...
Dette spiser jeg en håndfulll av til hvert måltid, og det gjør jo at en blir enda mettere...(tenkte da på når dere synes måltidene er for små).
Ellers prøvde jeg kanel i pannekakene i går, de vart jo kjempegode ;)
Ellers synes jeg paellaen smaker forferdelig, samme om risottoen.
Jeg liker best semuliaretten og så spiser jeg endel av vegetarpaien for den er så lett å ta med på jobb og er grei på smak.
Synes skinkeomeletten er ok.
Lurer bare litt på hvordan dere gjør det sånn praktisk i forbindelse med jobb, og sosiale ting.....jeg skal feks i dåp på søndag, reiser bort noen dager neste uke...og ser et julebord komme langt der fremme :)
Ved reise over flere dager er kjeks, nøtter og barer det jeg oftest tar med meg.
Har også et termoskrus som passer akkurat til å røre ut kakao/frokostblanding/suppe i, så dette er også greit på tur - skal jo bare tilsette kaldt og varmt vann ;)
Det samme gjelder besøk, men da er også muffinsene et greit alternativ - det samme gjelder pannekakene som kan stekes som vafler.
valkerut sa for siden:
Takk for tipset :) Har ikke tenkt på at jeg kan steke pannekakene som vafler og browniesen som muffins...hmm lurt :) Takk igjen:)
FakeSmile sa for siden:
Valkerut: Håper det hjelper:) Selv går jeg rundt og stinker hvitløk- men det får så være!! Haha:)
Streber: La deg for all del ikke skremmes vekk fra semolinaen pga risotto. Heldigvis var semolina det aller første jeg smakte på, og jeg ble gledelig overrasket:) Den er faktisk ikke så værst altså! Risottoen derimot. Ugh!!! Ikke bra!
Lykke til videre alle sammen, dette går så det suser!
Startet fredag, nå ned herlige 3 kilo:)
streber sa for siden:
Ok, fakesmile, da skal jeg snart ta mot til meg å smake semolina:cool:risottoen og en grønnsaks suppe jeg glemte notere hva var er de største nedturene hittil smaksmessig. Jeg putter kanel i vanilje puddingen en dag-supergodt!
[size=4][/size]
Har bestilt mer produkter i dag selv om vi faktisk trengte pengene på kontoen til å overleve til lønna kommer:eek:Men skal jeg gjøre dette må jeg gjøre dette:rolleyes:, mannen er streng med meg og sier "bestill så du ikke går tom for maten din," så han støtter meg heldigvis- men han kan desverre ikke trylle:oBle mer kostbart enn jeg hadde forestilt meg dette, 2 turer på kort tid til Bergen og veldig dyrt på klinikken:(Det bare SKAL virke etter alt man har "ofret"
[size=4][/size]
Veiedag i dag, har ikke noe vanvittig bra tall å komme med som mange av dere andre etter en uke nei, men ned 2,1 kg på 1 uke er jo ikke ille da:)
valkerut sa for siden:
Fakesmile; Hvitløk er da vanlig lukt den nå til dags...værre med aceton ;) hehe
Gratulerer så mye Streber ! Semulian er god den...er enig med faksmile at risottoen smaker vond..
Titti sa for siden:
Grattis med flott nedgang første uka, Streber. :heia:
Enig at dette er en dyr diett, men når man går ned så er det verdt det. :ja: Eneste dietten som funker på meg!! Og det er jo bare for en liten periode. Men følg med på salg-og-bytte-tråden her inne, kan være penger og spare der. :)
FakeSmile sa for siden:
Streber: Fantastisk at du får så god støtte fra mannen din, det trenger man. Litt dårlig økonomi er nok desverre en av følgene av denne dietten ja, hahahah :D Men vi klarer oss vel alltid?!
Fantastisk bra med over 2 kg, alle monner drar! Selv har jeg gått ned 3.5 på 5 dager! Kan ikke tro det, jeg har prøvd alt som er, kanskje vi endelig har funnet kuren som funker?!
Valkerut: ja jeg har skjønt dette! Jeg har nok det jeg og, bare ikke merket det selv enda! Hvordan merker dere dette? Haha.
Og Titti har et godt poeng, titt innom salgsforumet i ny og ne, her kan det være litt nyttige ting å få kjøpt!
[/SIZE][/FONT] [size=4][/size] Herlig mann du har, jeg har også en sånn - er så herlig atte :love: [size=4][/size]Jammen 2,1kg på en uke er jo kjempebra!!! Grattis
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.