< Tilbake til oversikten

FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Fungirl sa for siden:

Hva brukte du som væske i mosen?

Jeg spiser kun salat med grønn paprika og agurk og noen minitomat + jukseris, det er alt jeg får i meg.

Fungirl sa for siden:

Kjempeflink er du :heia:

grotingeling sa for siden:

Hei Siren - kjekt å se deg her igjen :klem:
Fantastisk resultat du har oppnådd det siste året - all ære til deg
Besøk oss oftere da, vi vil gjerne høre mer om hvordan du kom dit du er i dag og selvsagt hvordan det går utover våren.
Ha en kjekk lørdagskveld:p

Ørlitegran smør er lov, så de gangene jeg lager grønnsaksmos har jeg i litt smør og litt melk og lar det nesten koke opp.
Gjør mye for smaken, selv om det ikke blir samme konsistens som skikkelig mos med fløte og smør.

Fungirl sa for siden:

Takk for tips, får prøve en dag tenker jeg :)

JollyJ sa for siden:

mmmm. det hørtes godt ut:) det må prøves..

Men husk; krydder krydder krydder - prøvde med muskatnøtt sist jeg lagde mos, nyyyydelig

Vi er rare vi, menneskene altså :D

Solange sa for siden:

Jeg gjør det samme, men bruker bittelitt sojafløte da jeg ikke pleier å bruke melk. Har også i muskatnøtt, det gjør mye for smaken.

Ellers så er hjemmelagd grønnsakssuppe en fin måte å få i seg grønnsaker på. Jeg lager mye blomkålsuppe, der også med en liten dæsj soyafløte.

Solange sa for siden:

Det er jo helt utrolig bra:heia: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

All ære til deg for det fine resultatet. Må si du virkelig er utholdende som ikke har hatt noen "oppturer" innimellom. Når du har kommet så langt skulle jeg tro du kan tillate deg litt lavkarbo-brød av og til for holde ut resten av kuren. Du må jo begynne å venne deg til å leve "vanlig" lavkarbo, så du ikke går opp seinere.

Gøy med så mye aktivitet på tråden her nå, så heng deg med, samme hvilken fase du er på!

mokki sa for siden:

Godt å ha deg tilbake grotingeling. De er så vanskelig de sprekkene. jeg er inne i en litt småkritisk fase nå, der jeg har lyst på alt. Mamma hadde laget pizza men klarte å holde fingra borte. For klarer jeg ikke det, så skjer det garantert som hos deg. Da blir det overflod av usunt... Godt du deler erfaringene så kan vi være obs, og du tar med deg opplevelsen som en erfaring.

arkine sa for siden:

så er det bevist,,når jeg la meg i går gikk jeg på vekta ,kl,12 i natt
da jeg sto opp kl. 9 veide jeg meg igjen ,,,opp 100gram
så i løpet av natta har jeg samlet mye vann ,, er hoven i fingra , i går datt ringen av , i dag får jeg den nesten ikke av

så tar det med fatning, skjønner at det kun er vann som hoper seg opp i kroppen,,
så er vel derfor vi blir anbefalt og veie oss kun en gang i uka

Fungirl sa for siden:

Ja jeg har lagt vekk vekta, den skal kun frem på lørdager heretter og muligens dagen før jeg skal til legen så jeg vet hva jeg kan vente meg :D

Jeg drikker mye vann i løpet av dagen så jeg kjenner at vannet i kroppen ikke er noe problem lengre.
Og jeg har heller ikke hatt menstrasjon på evigheter. Slutter på p-sprøyte i juli i fjor og har ennå ikke fått den, ikke noe moro :mad:

Popp sa for siden:

:D Godt at du har forsket litt for oss. Jeg gikk selv på vekten idag for å sjekke om jeg har kommet under 85 kg, og det hadde jeg. MEN det er kveldsvekten med klær på meg som er utgangspunktet mitt, så jeg må vente litt til delmålet er nådd.

Grotingeling: :klem: Godt å se deg tilbake i aktiv tilstand. Skal si du har vært iherdig med på lesning og kommentar. Takk for alle gode tips og hyggelige meldinger. Kjenner at jeg IKKE ønsker å skeie ut, men har vært gjennom alt for mange slike runder og vet bedre. Det er en tøff vei tilbake, så jeg er veldig GLAD for å se deg her igjen. Gratulerer med ett års jubileum!

mokki: Superbra jobbet med å holde deg unna pizza'en!

Solange: Soyafløte? Lurer på om det finnes i Norge. Må sjekke! Hadde tenkt til å lage brokollisuppe selv idag. Bruker da en dæsj med smør. Muskat er et godt tips.

Siren: Takk for at du fortalte litt av din historie. Det er slikt som inspirerer meg videre. Kom gjerne innom flere ganger.

Popp sa for siden:

Vedr mens, så fikk jeg min flere dager før vanlig - i tillegg var den ikke så kraftig som den pleier, men varte lenger. Lurer litt på hva denne dietten gjør med kroppen vår.

mokki sa for siden:

Min mens kom også mange dager for tidlig. Varte omtrent som vanlig da. Vi får håpe dietten gjør noe bra for kroppen. men vi går jo unormalt raskt ned i vekt. Skal jeg ta dagens vekt med i regnskapet (noe jeg ikke gjør, har en fast dag) så har jeg gått ned over 7kg på 2uker.. Vekten viste 1,5kg mindre i morges i forhold til fredag.
Jeg kjenner jeg er litt bekymret for legetimen om 14 dager. For jeg frykter at kroppen ikke bare tærer fett nå, men tar musklene mine. For jeg raser ned..

Solange sa for siden:

Lavkarbo-kosthold virker inn på stoffskiftet og hormonbalansen, men etter alt jeg har lest om det, kun i positiv retning! At det blir noe forandringer i begynnelsen er helt naturlig, men ikke noe å bekymre seg for.

Solange sa for siden:

Det er mye av dette som er vann, Mokki. Og lavkarbo-kostholdet skal teoretisk sett sørge for at du ikke tærer muskler. Hvis legen din har en slik vekt som måler fettprosent, vil du sikkert bli beroliget. Vekt-tapet vil jevne seg ut litt etter hvert, man går mest ned i begynnelsen.

mokki sa for siden:

Ja, hun har slik tanitavekt. Jeg tar i mot vekttapet med åpne armer jeg. Det hjelper på motivasjonen nå som jeg har veldig lyst på ordntlig mat (ikke nødvendigvis høykarbo mat).

arkine sa for siden:

det tar ca et år før du får mensen igjen etter og ha sluttet med p. sprøyte

mokki sa for siden:

Det ble kyllingsuppe til lunsj i dag. den er ganske god syns jeg. Hadde rå reddik og selleristang oppi. Planen var omelett til middag. men må ha løk og tomat i omeletten for at den skal være god. Hadde ikke tomat. bare en halv boks grovhakkede tomater. Så da blir det pasta for 3. dag på rad... jaja, det går nå greit. Ble litt skuffet over pannekakene i går. de var plutselig ikke så gode lenger. Gleder meg til fase 3. når jeg kan ha en neve bær til frokost. da blir det pannekaker med rørte bær....
Men for all del, syns dette går veldig greit.

Leser om de som har gått et år på eurodiet. Det er imponerende. Og i mitt hode er det noe som er upnåelig. vet ikke en gang om jeg vil gå et år på dieten.. Men samtidig så er det ikke noe annet jeg vil nå enn¨å gå ned i vekt. Får vel bare konsentrere meg om her og nå...

Fungirl sa for siden:

Det kan ta ett år før man får mensen igjen, men det er ikke vanlig. Dessuten hadde jeg den når jeg gikk på p-sprøyta og ketolyse samtidig.
Legen sa at om jeg ikke hadde fått den innen et halvt år skulle vi se på saken, men jeg har ikke orka å ringe henne.

JollyJ sa for siden:

Det har jeg også tenkt litt på, eurodiet i 1-2 år.... Føles som jeg synes det er mindre og mindre produkter jeg liker. Dette er andre runden min med ED kanskje derfor. Men det er som du sier at man får konsentrere seg om her og nå.;)

JollyJ sa for siden:

Jeg leste en annen tråd her om hvordan man setter sitt vektmål... Når jeg begynte med ED første gang spurte legen om hva jeg ville sette som mål, husker jeg ble kjempe usikker. Jeg sa at hvis jeg kom meg ned til 80 kg skulle jeg bli fornøyd, men jeg skjønner jo nå at det blir jeg jo ikke. Hvordan satte dere deres mål??

Fungirl sa for siden:

Jeg har i samsvar med legen 30 kg som mål i første omgang.
Men jeg håper på å gå ned i vekt på fase 1, 2 og 3 og så eventuelt trene vekk de siste kg mens jeg lever på fedonkosthold som er planen for resten av livet.
Men hvor lang tid det tar aner jeg ikke, jeg må rett og slett ta en fase av gangen tror jeg.

tinus76 sa for siden:

Javel - har ikke vært flink i det hele tatt de to siste ukene. Det er så lett å skeie ut når jeg ligger mellom fase 1 og 2.
Skal fra imorgen av kjøre kun fase 1. Lotta nå må du passe på meg litt :klem:

Så begynner jeg i ny jobb imorgen, og er jo selvsagt veldig spendt på kantinen der :)

Fungirl sa for siden:

Lykke til i ny jobb, kjempespennende :heia:

Hvorfor føler du at det er lettere å skeie ut mellom de to fasene? Må bare spørre og se om jeg kan plukke med meg noen tips :)

tinus76 sa for siden:

For min del så tror jeg det er at når jeg spiser kjøttet vi har hjemme, om det er biff eller kylling +++, så har jeg så lett for å ta sausen som er laget til den + at jeg tar en liten skje med ris e.l. Vet ikke hvorfor, men syns fase 1 er så mye lettere å holde seg til...

Solange sa for siden:

Min første tanke har hele tiden vært at det endelig målet skulle være det jeg alltid har ansett som min idealvekt, bmi på 23,7. Da var jeg iallefall tidligere str. 38. Nå vet jeg ikke lenger, saken er jo den at jeg er 46 år, og det er ikke sikkert det ser vakkert ut lenger.... Snakket med ei venninne forleden som jeg synes har en perfekt kropp, slank men kvinnelig, alt fint fordelt. Hun sa hun hadde bmi på 26, og bruker str. 40-42. Det fikk meg til å tenke. Så nå vet jeg bare at jeg først vil ned til en bmi på 26, og se hvordan kroppen min ser ut da. Ikke godt å vite hvordan fasong man ender opp med når det er ca. 18 år siden sist jeg var der...Hvis jeg i det hele tatt kommer SÅ langt da... Hvordan man ser ut er jo også avhengig av muskelmasse. Får prøve å få tatt en måling av fettprosent da.

Noen som vet hva som anses som sunn fettprosent i kroppen?

Mange delmål har jeg selvfølgelig på veien. Første delmål fremover nå er å komme under 30 i bmi! Har i skrivende stund 3 kg dit.

Man må prøve å ikke tenke på hvor lang tid alt vil ta, da mister man motet. For min del har jeg ikke greid å gå på ED i et helt år, måtte ha en lang pause, så da tar jo alt lenger tid. Men jeg velger å fokusere på det jeg faktisk HAR gått ned, og hvor deilig det er med tanke på at jeg i 15 år bare har gått OPP. Nå har jeg jo et verktøy som jeg vet virker, det er en lettelse bare det, å vite at jeg faktisk er i stand til å gå ned bare jeg følger denne dietten.

Fungirl sa for siden:

Skjønner, nå lager jeg heldigvis bare mat til meg selv og da lager jeg ikke ris eller saus så forhåpentligvis så klarer jeg å unngå det.
Blir automatisk verre når man lager mat til flere :(

Fungirl sa for siden:

Har ikke papirene foran meg, men på det første skjemaet jeg fikk med forklaring av tanitavekta står hva som er sunn fettmasse for akkurat deg.
Altså det står vel på hver utskrift av vekta mener jeg, men la iallefall merke til det første gang når jeg fikk forklaringsarket med.
Jeg tenker egentlig ikke så mye på BMI, men heller at jeg skal komme innenfor det som er sunt for meg i antall fettkg.

Jeg har aldri vært tynn så det er ikke lett å vite hvilken BMI eller str som passer meg så jeg tenker i første omgang 30 kg, selv om jeg vet at det ikke er nok så er det ett stort nok mål pr i dag :)

Solange sa for siden:

Det er MYE lettere nå man bare lager mat til seg selv....Når man må riste loff til søndagsfrokosten til andre, er det jammen ikke greit:eek: men jeg greid akkurat den..... Ris, poteter og pasta frister meg heldigvis ikke, men brød er ikke så lett....

Solange sa for siden:

Ok, jeg får prøve å finne meg en Tanitavekt. Er de man kjøper til privat bruk pålitlige, tro? Syntes jeg så en tråd her tidligere om dette, får søke. Vurderer vekta hva som passer til deg, eller må du til noen som kan tolke dette for deg?

Fungirl sa for siden:

Men blir du ikke veid på en tanitavekt hos legen da?
Her er en link over meget gode tanitavekter:
engros.nordicfitness.no/fitnessvekter/cms/125

Ville ikke kjøpe en til 500-600 kr på jernia for å si det sånn, det har jeg og den er ikke pålitelig :)

Solange sa for siden:

Jeg går til en vanlig allmennpraktiserende lege her i Belgia, som riktignok er autorisert for ED, men som ikke har annet enn en vanlig legevekt. Jeg har en vekt som måler fett og vannprosent, Bosch, til ca 700 kr på elkjøp, den er totalt ubrukelig. Målingen varierer etter hvor mye hard hud jeg har greid å slipe vekk under beina....og tusen andre faktorer. Ser at Tanita er et nordisk merke, får se hva de har å tilby på markedet her nede.

JollyJ sa for siden:

Jeg også synes det er litt vanskelig det der med mål. Men nå har jeg bestemt at jeg skal gå ned 30 kg men får se hvor langt jeg kommer , det går hvertfall nedover.
Godt å tenke på at man endelig har funnet verktøyet som funker!!! Og at man ikke er alene om det :)

Fungirl sa for siden:

Eller få noen hjemme til å kjøpe den for deg og ta den med når de eventuelt skal på besøk :)

JollyJ sa for siden:

Troe man skal være ganske selektiv med de vektene, jeg har en som er helt ubrukelig. Cameron heter det merket. anbefales ikke, hehe

arkine sa for siden:

beundrer de som har familie og lage mat til og samtidig selv gå på ED
jeg hadde aldri klart det om jeg skulle lage mat til fler ,,

så denne dietten begynte jeg på første gangen da min yngste sønn flyttet ut ,og det ble bare meg og katta hjemme

Fungirl sa for siden:

Derfor jeg anbefaler de som jeg sendte link på og ikke kjøpe de på jernia, elkjøp, expert osv.

JollyJ sa for siden:

Jeg bor ikke i Norge så jeg tok det jeg fant, hihi.... Tror jeg får kjøpe en neste gang jeg er hjemme..:D

JollyJ sa for siden:

Kattemat er vel kanskje ikke det som frister mest,:D:rolleyes:
.

arkine sa for siden:

hehe nei heldigvis:D katten får ha maten i fred

Popp sa for siden:

Skjønner så veldig godt den tanken. Jeg begynte på fase 2 forrige uke, og nå må jeg gruble over hva jeg skal ha til middag. Det er enklere å bare finne frem en pose fra ED esken. Godt å se deg her igjen. Du og Lotta må se å bli mer aktive her inne.

Popp sa for siden:

På min lapp fra klinikken står det
Fat %: 21,0 - 32,9%
Fat Mass: 14,1 - 26,1 kg.

Fungirl sa for siden:

Jeg gleder meg virkelig til fase 2, kjøtt og grønnsaker skal bli en sann fryd å lage til igjen :)

Jeg har nå paella og pasta jeg veskler mellom til middag og jeg blir litt småkvalm av begge deler :( Og jeg har omtrent tre uker igjen på Fase 1 :)

Popp sa for siden:

- ikke i det hele tatt!

Popp sa for siden:

Jeg har vekslet mellom pannekaker, couscous, fransk vegetarpai, risotto i en hektisk hverdag. Pasta har det blitt når jeg har god tid, for da koker jeg den opp og steker grønnsaker. Deretter marineres pasta og grønnsakene sammen med litt tacosaus. Kanskje vi kan bytte noen produkter hvis du vil?

Fungirl sa for siden:

Jeg tror nesten jeg skal spise de jeg har nå, men tusen takk for tilbudet :)
Kanskje vi kan bytte noen før jeg skal kjøpe nytt? Jeg er uten tvil mest glad i frokostblanding for tida :lol:

Fungirl sa for siden:

Hvilke produkter vil du bytte forresten? :)

Solange sa for siden:

Tusen takk for svar:) Da har jeg en viss indikasjon. Er sikkert litt forskjellig fra person til person, avhengig av høyde, beinbygning, kjønn osv. hva som er ideelt.

arkine sa for siden:

kjøtt og grønnsaker er greit det.men noe tørt ,kan jo ikke ha saus til, sånn som på ketolyse

Popp sa for siden:

Egentlig ingen, for jeg spiser alt (bortsett fra grønnsakssuppen) - men jeg tenkte mer på at du ble lei og kvalm - og det kan vi jo ikke ha noe av.
En kollega bestilte varer forrige uke, og da slang jeg inn en på mer kjeks, sjokofrokost og cappucino + laktolight. Så jeg har bra med variasjon.

Solange: Når de får igjen vegetarburger, kan du ikke bestille en pose for meg så jeg kan prøve dette. Eller andre spennende produkter som de har.

Popp sa for siden:

Det er sant, men man kan helle over litt sunn olje samt pesto og tacosaus som ikke inneholder sukker.

Fungirl sa for siden:

Olivenolje er gull, jeg baker alt i ovnen og trenger overhodet ikke saus på :)

Fungirl sa for siden:

[quote=Popp;839579]Egentlig ingen, for jeg spiser alt (bortsett fra grønnsakssuppen) - men jeg tenkte mer på at du ble lei og kvalm - og det kan vi jo ikke ha noe av.
En kollega bestilte varer forrige uke, og da slang jeg inn en på mer kjeks, sjokofrokost og cappucino + laktolight. Så jeg har bra med variasjon.
quote]

Så utrolig snill du er :klem:
Skal komme tilbake til deg på saken jeg :)

Hva er egentlig policyen på å spise for eksempel kakao og frokostblanding gjennom hele dagen?
Har ikke tenkt å gjøre det, bare lurer altså? :)

Solange sa for siden:

[quote=Fungirl;839592
Hva er egentlig policyen på å spise for eksempel kakao og frokostblanding gjennom hele dagen?
Har ikke tenkt å gjøre det, bare lurer altså? :)[/quote]

Antagelig så går det, tror det finnes andre her som har gjort det, uten at jeg husker hvem. Hvordan er nå disse produktene søtet igjen ? (er så liten skrift på pakkene at gamle folk som meg ikke greier å lese det....)
Spørsmålet er om man får i seg vel mye søtstoff, og hvilken effekt det har.

Fungirl sa for siden:

Jeg sjekket ketosen min i går og da var det fullt utslag selv om jeg drikker MYE vann :) Men i dag var det knapt utslag og jeg har fått i meg tre boller med sjokoladeblanding i dag, rett og slett fordi det er enkelt.
Og jeg regner med at det er de som holder på å få meg ut av ketose.

Solange sa for siden:

Ja, det er nok faren ved å spise for mye av de. Jeg tør ikke spise de muslibarene omtrent, de er så søte og mye karbs i. Men choco-cerealsene skulle ikke være så ille? Hmmm (holder posen laaaaangt unna:p) sukker; 2.04, fructose; 0.93, karbs 7.1. Greier ikke lese på muslibarene, annet enn at det mellom 15 og 17 karbs i de.

Fungirl sa for siden:

Men når det blir minst 0,6 l melk så blir det en hel del karbs der :(

JollyJ sa for siden:

Hmm, det har jeg ikke tenkt på. Før jeg sprakk var det det eneste jeg klarte å spise, og jeg gikk nesten ikke ned. Kanskje det var det som gjorde det. Denne gangen har jeg holdt meg til 1 om dagen og går ned mye mere.
Ehh, mye mere var kanskje å ta i, siden jeg bare har holdt på en uke nå, men uansett mere enn sist.

Solange sa for siden:

Det blir temmelig dyrt å sende til Norge fra Belgia, kan sende en burger som smaksprøve, men hvis du liker det godt, blir det dyrt for deg å få det tilsendt;) Det er vel ikke slik at smaken er så fantastisk, men jeg liker konsistensen mye bedre enn på de andre middagsproduktene.

Lagde nettopp grønnsakene mine med to teskjeer rød pesto, skal si det gjorde susen, kjempedeilig forandring:D Takk for tipset!!

Solange sa for siden:

Da har jeg foretatt min ukesveiing, resultatet ble minus 1,4 kg :)
Jeg er kjempefornøyd, nå er jeg "back on track" !!!

Jeg har satt 70 kg som vektmål, selv om 60-62 kg er det jeg i følge helsemyndighetene skal veie i forhold til høyden min :p
Da jeg satt målet var jeg bevist på at jeg skulle ha noe å strekke meg etter, samtidig som at det ikke skulle virke uoverkommelig. Og siden jeg er direkte motstander av runde tall i denne sammenheng, så ble tallet 47 kg = 70 kg. Hovedmålet er likevel ikke antall kg, men helsegevinsten jeg får forøvrig (ja jeg vet det høres ut som en klisjé....... men det er uansett like sant for min del :D) Delmålene jeg har satt meg er dessuten de jeg fokuserer på, da det er enklere å se for seg en reduksjon på 5 kg i løpet av f.eks 2 mnd i forhold til 47 kg på 2 år.

Men blir jeg fornøyd med 70kg? Tja, det vet jeg jo først når jeg er der :rolleyes:

Hei Tinus - vi er i samme båt :klem: Jeg hadde en skikkelig utskeielse forrige uke, og vekta straffet meg hardt :o. Brukte helga på å komme i gang igjen, og kjører videre i fase 1. Så fint at du har Lotta til å passe på deg, og lykke til i ny jobb :D

:ja: - mye enklere når en lager mat bare til seg selv. Jeg er heller ikke plaget med ris, pasta og poteter, men brød........ elsker lukten av nybakt brød. Det er min største fiende når det kommer til "vanlig" mat.

Gratulere - kjekt å se at du er tilbake på sporet :D

Veiedag ja...... må melde om en oppgang på 800g fra forrige mandag :_prikk: - sånn går det når en tar helt av i feil retning. Satser på å være tilbake på 89-tallet neste uke.

Men må jo si meg fornøyd når jeg tenkter på at vekten viste 92kg på lørdag (gikk opp 500g fra fredag til lørdag gitt :eek:), og satser på at det fortsatt er en del vann som skal ut.

mokki sa for siden:

Gratulerer med flott nedgang solange.
Syns du har gjort en flott jobb grotingeling. Tipper det er vann som sitter igjen, og det forsvinner kjapt igjen.

I dag er jeg i gang med 3 uke. Det går greit. Planen var jo 6 uker på fase 1. jeg skal til legen igjen etter 4,5uker. den helgen skal jeg til Trondheim. Den helgen blir det utskeielser. Jeg skal ut og spise romantisk middag med min mann, og jeg skal på på hotell med knallgod frokostbuffet. Får se hvor flink jeg klarer å være... Lurer på å ta et par uker på fase 1 etter trondheimsturen for å komme på sporet igjen.

Solange sa for siden:

Ja, akkurat sånn er det.....og du kan tenke deg hvor mye fersk baguette og croiassanter jeg er omgitt av her nede i den franske delen av Belgia.....Sukk....Prøver å begrense handlinga til en gang i uka, for brødlukta er en utfordring.

Takker takker, satser på vann ja :D
Ellers så høres det ut som en god plan med litt utvidelse av fase 1 etter den helgen i Trondheim :rolleyes:

Oi oi oi, du har all min sypmati :klem:- selv må jeg fortsatt gå omveier for å unngå bakeriet på kjøpesenteret hvor jeg handler, for bare lukten gjør at fornuften forsvinner ut til høyre.... Dette er en kjempeutfordring, men vi skal nok vinne den kampen :D

JollyJ sa for siden:

Kjempe bra Solange:stortsmil

JollyJ sa for siden:

Litt det samme her, bryr meg ikke om poteter og ris, men nybakt brød , hjelpes..... Heldigvis bor jeg i Moskva, her har de bare tørr loff og surt rugbrød. Men jeg må si godterier er vel min største utfordring, men har heldigvis ikke så stort sug etter det her heller. Ikke som jeg har i Norge hvertfall.

Jeg har hatt en uke med ED i dag, og jeg har gått ned 2.8 kg:D Mye vann som skal ut hvertfall..

Fungirl sa for siden:

:heia:, kjempebra :):)

Solange sa for siden:

Gratulerer med flott nedgang, Jolly:)

He,he, kan være en fordel å bo i et land med dårlig brød;)

Popp sa for siden:

Ser at det er >7 i karbo i sjokoladeblandingen, mens det er 2 i suppen. Så det vil vel kanskje si at du ikke går ned like mye på vekten.

I Fase 2 står det faktisk at man skal spise suppe og omelett hver dag. Disse inneholder lite karbo ift de andre.

Fungirl sa for siden:

Gratulere med flott nedgang :heia:

Anne på landet sa for siden:

Hei.
Har holdt på med ketosedietten i e uke, så da er nok jeg i fase 1..
Idag startet jeg frokost med 3 kokte egg, delt i to med peppermajones, stekte kalkun-falundkorv skiver og en tomat. Ble mett av det og..

Popp sa for siden:

Fantastiske nedgang, bra jobbet! :heia:

Finnes det rød pesto? Hva er den laget av?

Vedr. forsendelse fra Belgia så får vi vel droppe det. Men du får kanskje vurdere å innvitere hele hurven her inne til treff i Belgia? :klem:

Fungirl sa for siden:

Vi som er her inne er på Eurodiet, altså en pulverkur som forskrives av legen så du er nok ikke på riktig sted sånn sett :)
Du går antagelig på ketolyse og da passer ketolysedelen av forumet bedre for deg vil jeg tro :)

Lykke til :)

Fungirl sa for siden:

Stemmer også for treff i Belgia :heia:

JollyJ sa for siden:

Rød pesto er laget av soltørkede tomater,pinjekjærner, hvitløk og olje det er ganske lett å lage selv. Og veldig godt..:)

Popp sa for siden:

Det er bare å bestemme deg for hva du skal spise i forkant. Jeg hadde den helgen i Larvik med mannen min, og koste meg med ett glass hvitvin og indrefilet. Men lørdagen lagde jeg paella mix og fikk servert salat til. Men det var mange fristende tilbud på buffet bordet. Det får heller bli til en annen gang.

Popp sa for siden:

Det kommer du nok til å klare. Du har lært av leksen din, ref. oppsummeringen din i fra forrige uke. Godt at det ikke ble mer en 1kg over, du får trøste deg med at det kunne ha vært verre. :klem:

Solange sa for siden:

Tusen takk:)

Forskjellen på rød og grønn pesto er at det er tørkede tomater i den røde. Jeg liker den mye bedre enn den grønne.

He,he, dere er alle hjertelig velkommen til pommes fritens hjemland:eek: For ikke å snakke om at de har 350 typer øl her.....
Skikkelig lav-karbo-mekka:rolleyes:

JollyJ sa for siden:

Jeg beundrer virkelig alle som har sånn viljestyrke. Det trenger jeg virkelig å jobbe med.

Popp sa for siden:

Så flott nedgang :heia:
Spennende å bo i Moskva? Nei, tørr loff og surt brød frister nok ikke de fleste i Norge. Suget etter godteri har blitt borte etter at jeg startet på ED. Heldivis en veldig fin bivirkning.

JollyJ sa for siden:

For ikke å snakke om den belgiske sjokoladen:rolleyes:

Popp sa for siden:

Kan vi spise soltørkede tomater? Da blir jeg veldig glad :D

JollyJ sa for siden:

Tusen takk dere :)

Popp sa for siden:

og alle smykke butikkene. Jeg var i Brussel på turnering en gang og hotellet var nabo til en lang gate med bare smykker :D

JollyJ sa for siden:

Vet ikke, men kan tenke meg at man skal da spise en tørket tomat som en fersk en, men å spise det som pesto burde ikke være noe problem vel.

JollyJ sa for siden:

Det er vel nesten farligere enn sjokoladen, hehe. Svidd visa før man vet ordet av det.:o

Solange sa for siden:

Ja, her er det MASSSE skjokolade også,ja............:eek: Skjokoladebutikker på hvert gatehjørne, med fersk konfekt.... Blir stadig invitert på rundtur på skjokoladefabrikker her, men tror jeg må la være....

Og mye smykkebutikker:D Mye rimelig bijouteri også, som ikke svir SÅ fælt i lommeboka :p

Bare å sette av en helg, så kan vi gå kanossagang mellom alle fristelsene sammen :p

mokki sa for siden:

Ja, er jo det. men samtidig s vet jeg ikke om jeg vil styre unna. det skal jeg innrømme.... Det er ikke så lett å lage alle rettene heller, når man bor på hotell. Vi får se. dte jeg stort sett spiser på frokostbuffet er egg og bacon, og det er jo ikke så ille, lavkarbo sett, men det er jo mye mer fett enn eurodiet. Planen er å holde meg i skinnet, men noe blir det..

Wohooo - kjemperesultat :heia:
Moskva du - spennende :p

Melder meg også på til treff i Belgia :D

:klem:

studine:) sa for siden:

Hei alle sammen! Beklager at jeg har vært fraværende, men forrige mandag var det mye som skjedde (dødsfall osv). Har vært flink pike likevel.. Men nå er jeg over i fase II=) Vi sees der! Lykke til videre!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.