< Tilbake til oversikten

FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Lotta67 sa for siden:

Du kan se hele nedgangen min i journalen min, uke for uke. Det var litt forskjelling, alt fra ingen ting til over en kilo i uka. Men snittet er vel 0,5 - 1 kg per uke. Fornøyd med det og mer bør og kan det ikke være, synes jeg. Jeg trimmet ikke, men vil gjøre det mer når våren kommer.

Stå på!

Solange sa for siden:

Hei alle sammen ! Ny uke, nye muligheter! Jeg gikk ned 1,3 denne uka, og er veldig fornøyd med det. Nå er det bare om å gjøre å fortsette å være flink....Gruer meg til vinterferien, blir alltid noen utfordringer når det skjer noe utenom det vanlige.... Er man bare hjemme og aldri går ut på noe går det greit, men det er jo litt deprimerende å bare være hjemme også!

grotingeling sa for siden:

Gratulere med flott nedgang siste uke :D, og den vinterferien går nok greit skal du se :p

Selv har jeg en nedgang på 500g denne uka, og er ikke helt fornøyd med det :rolleyes: - men nedgang er nedgang :p. Og på tross av lange arbeidsdager og en del stress, fikk jeg lagt inn to skikkelige treningsøkter. Kanskje jeg er fornøyd likevel.... jo jeg er vel egentlig det, men går for større nedgang denne uka:boxing:

Gratulere med flott resultat denne uka :D, dette kan du med god grunn være fornøyd med. Den vinterferien skal nok gå greit skal du se, litt planlegging og forberedelse så ordner det seg :p

Selv kan jeg bare rapportere en nedgang på 500g :rolleyes:, og det på tross av ingen utskeielser. Men det ble nok i overkant mye stress med lange arbeidsdager, en syk samboer og dermed litt lite søvn, så jeg går for større tall til neste mandag :boxing:

Popp sa for siden:

Jeg har bare prøvd den kjeksen med sjokoladebiter, nøttene syntes jeg blir så vanskelig å få på gaffelen. Er det noen som vet forresten om det er restriksjoner på kjeksene og nøttene, slik som på barene?

Popp sa for siden:

Mitt beste tips er å planlegge vinterferien din, både med mat og aktiviteter. Jeg merker fort at hvis jeg ikke gjør noe, så er matsuget der i større grad. Ellers kjempeflott nedgang!

Flott nedgang, syntes jeg. Men jeg skjønner godt at man ønsker å se et ENDA større tall :D Gratulerer

arkine: Gratulerer med vel overstått Fase 1 - vi andre kommer etterhvert. Hvor lenge holder man på med Fase 2 -er det invidulellt?

Popp sa for siden:

Har nå vært å lest gjennom (nesten) hele journalen din. Skal si det var motiverende å lese samt lese om hvordan du har hatt og hvilke feller man kan gå i, spesielt i fase 3. Nesten litt at jeg gruer meg, men vi skal alle klare dette. Ikke sant!?

Solange sa for siden:

Takk, :) Det varierer med nedgangen uke for uke, så err happy med at det av og til er over en kilo.

Både stress og lite søvn (som du også nevnte) skal jo være partystoppere. I tillegg merker jeg at kroppen holder igjen vann hvis jeg trener mer enn vanlig. Det slippes løs igjen senere, så da går du nok mer ned neste uke!

Solange sa for siden:

[quote=Popp;828778]Mitt beste tips er å planlegge vinterferien din, både med mat og aktiviteter. Jeg merker fort at hvis jeg ikke gjør noe, så er matsuget der i større grad. Ellers kjempeflott nedgang!

Tusen takk! Ja, lediggang er roten til alt vondt, heter det jo;)) Problemet er jo at "aktiviteter" i mitt gamle liv gjerne besto i å gå ut og spise:eek: Må få meg et nytt reportoar når det gjelder hyggelige ting å gjøre:rolleyes:

Lotta67 sa for siden:

Jepp, det skal vi! Jeg synes det er motiverende med den oversikten jeg oppdaterer uke for uke. Gøy å se når tallet går ned og ned! Imponerende at du har klart å lese (nesten) hele journalen min, da! Klarte du det, så klarer du målet ditt, hehe! :-)

Lotta67 sa for siden:

Det er vel sånn at vi glir anbefalt å variere produktene og ikke spise det samme to ganger per dag. Ett produkt hver dag bør være omelett eller suppe/middag, slik at vi ikke bare spiser søtt. Og så er det viktig å salte litt, siden det ikke er så mye salt i produktene. Men salat med sjokoladekjeks? Den har jeg til å gode å prøve...

Popp sa for siden:

Det blir "nesten" som kruttonger i salat i stedetfor. Ærlig talt så må jeg si at kjeksene ellers er skikkelig tørre greier.
Spiser stort sett veldig variert, men det hender jeg ikke orker å spise pudding til kvelds, men leeengter etter salte soyanøtter :D

Her er min spiseoversikt:
Frokost: Frokostblanding eller suppe + agurke eller selleri
Lunsj: Supper, kjeks eller paella + tallerken med diverse salat
Ettermiddagsmat: bar + selleri
Middag: Vegetarpai, couscous, omelett eller pannekake - tallerken med diverse salat
Kvelds: Puddinger, krem brule (med masse av kanel & ingefær) eller soyanøtter

arkine sa for siden:

har prøvd meg med egen journal ,,og hvordan i alle dager kan jeg få lagt inn en link ,,hjelp, hjelp

Kitt sa for siden:

Du må bruke tegnet i signaturboksen.
Først må du kopiere adressen, så må du inn i signaturboksen.
Skriv feks Min journal, marker dette, klikk på og lim inn adressen. Klikk ok og så skal det være i orden!

Håper jeg! Gjør det jo ofte, men å forklare det, det er en annen sak!:o

nybegynner sa for siden:

SPENNENDE DAG !

Idag er det veiedag på klinikken. Er på dag 20 i fase 1, skal være 30 dager her. Jeg har ikke vært i nærheten av vekta her hjemme, så det blir kjempespennende. Nærmere oppdatering kommer !:)

tinus76 sa for siden:

Så spennende - vi andre venter i spenning!! Lykke til!

Lykke til med kontrollen, og gi oss en rapport (vi nyskjerrige mennesker :p)

arkine sa for siden:

lykke til ja

sitter på jobb , skulle skrive ut noe ,men skriveren ville ikke ,,men nå plutselig
begynner den og skrive ,, er det jeg sier , det spøker her

Popp sa for siden:

og

nybegynner sa for siden:

JIPPI !

- 7,5 kg på 20 dager.:D

Er kjempefornøyd, 10 dager igjen i fase 1. Gleder meg til ordentlig middag :p

Solange sa for siden:

SUPERT!!!!! Dette virker! Selv synes jeg fase 2 er grei å leve med,der blir man ikke så lei:)

arkine sa for siden:

grattis kjempebra nedgang

Lotta67 sa for siden:

Gratulerer! Kjempebra!

Gratulere - kjemperesultat, og veldig motiverende :D

tinus76 sa for siden:

Gratulerer 2nybegynner" - kjempebra resultater!! Og så motiverende, ikke sant!!! Ja fase 2 er bedre - ikke lenge igjen nå!!

Popp sa for siden:

Gratulerer! Fantastiske resultater

og imorgen skal jeg veie meg.... :neglebit:

mokki sa for siden:

da er jeg så og si i gang. Akkurat mailet inn min bestilling på startpakken, så håper jeg har den innen mandag så jeg kan begynne da. Er kjempespent.
Har spist lavkarbo de siste 2,5 ukene nå og mistet nærmere 3kg. Så har stor tro på dette.

Lotta67 sa for siden:

Lykke til! ;) Heier på deg!

Bindy72 sa for siden:

Tusen tusen takk for alle gode råd jeg har fått vedr. maten, nå er jeg virkelig i gang. Har nå vært i fase 1 i to uker, og har gått ned 3,1 kg, og er kjempefornøyd med det.

Har også begynt å trene. Hadde min første spinningtime i går, og det føltes kjempegodt å komme i gang. Har et mål om å trene to ganger pr. uke:)

Er veldig motiverende å lese alle innleggende deres, har fulgt mange av rådene.

Lotta67 sa for siden:

Så bra! Stå på! Det er alltid godt å få kjappe resultater, det er motiverende for tiden fremover!

Popp sa for siden:

Bindy: Da er vi omtrent kommet like langt. Jeg er på dag 16...

En ting jeg lurer på, Fase 1 varer i 30 dager, men hvor lenge går man på Fase 2?

Fikk ny forsyning med produkter i går, og har for første gang bestilt kyllingsuppen - ser at flere sier den er ok, og jeg merker at jeg trenger litt mer variasjon i utvalget :rolleyes:
Var ellers innom vekta en snartur i dag, men neida - ikke kommet meg under 90 i dag heller...... hvor vanskelig skal det være da???:(

Popp sa for siden:

Veiedag i kveld....... :)
Har nok godt ned, men vet ikke hvor mye. Det eneste jeg vet er at jeg har fått på meg en str. mindre i bukse. :yuhu:

Så deilig :D, da er du jo uansett en størrelse mindre samme hva vekta sier :lol: :heia:

Popp sa for siden:

Kyllingsuppen er grei, selv liker jeg også asparges suppen og potet/purreløk suppen også. Men husk alltid salt/pepper, det "spriter" den opp.
90-tallet, ja. Du kommer nok der i løpet av noen dager. Jeg er også på utkikk etter det samme for tiden.

Fikk forresten et tips av en tidligere ED deltaker om lunsj på jobben. Hun stekte opp flere pannekaker som hun la i fryseren. Da var det bare å ta med seg en om morgenen, slik at den tinte til lunsjen. Skal se om jeg også får gjort det.

Popp sa for siden:

Enig! Det er rart hvor lite som egentlig skal til for at man føler seg myyyyyye slankere. Slik føler jeg det akkurat nå.

mokki sa for siden:

Bestilte startpakken i går. den skulle visst bli sendt i dag.
Jeg skal gå halvannen måned på fase 1 (om jeg klarer det såklart). jeg fikk valget om jeg ville prøve meg på en måned eller halvannen. Så jeg satser alt og prøver på lengst mulig jeg.... Håper varene kommer før mandag.

nybegynner sa for siden:

Hei !

Har hatt to tunge dager her, har sinnsykt lite energi og kroppen føles deppa. Egentlig burde jeg jo være kjempehappy for fin nedgang, aner ikke hva som skjer. Noen som har opplevd noe lignende?:confused:

Tja - dette kan jo være flere ting..... selv har jeg opplevd noe lignende ifbm lave B12-verdier samt helt i starten av dietten da kroppen protesterte på kostomleggingen. Det siste er vel ganske uaktuelt for deg, siden du har vært på dietten i ca 3 uker. Ellers så er jo dette også symptomer på ubalanse i kroppen (vitaminer, mineraler og/eller hormoner), men kan også være influensa..... blir bare synsing dette dessverre :kadetgaar
Vil uansett anbefale deg en liten visit til legen :blomster:

Popp sa for siden:

YuHuuuuu
På 16 dager har jeg oppnådd dette:
- gått ned 4 kg! :D

• redusert BMI fra 33,1 til 31,7

Lotta67 sa for siden:

Superbra! Gratulerer! Stå på videre!

Yuhuuuuuu - kjemperesultat - stå på :heia::heia:

mokki sa for siden:

Gratulerer. Håper jeg kan slenge meg på den tralten.. Gleder meg mer og mer til å starte nå.

arkine sa for siden:

Det opplever jeg også innimellom , bortsett fra at jeg gleder meg over vektnedgang ,og samtidig vet at de tunge dagene går over

arkine sa for siden:

begynn på kuren med et åpent sinn , bit tenna sammen de dagene det kan være vannsklig ,tenk framover , sulten blir mindre og vekta blir mindre
det er god motivasjon ,,, (men enkelt er det ikke )

YES!!!!! I dag har jeg sett...... nei ikke lyset :p..... men 80-tallet :lol:
Hadde tenkt å la vekta stå under skapet fram til mandag, men så ble det for fristende. Og da sto det der på skjermen; 80-tallet, eller 89,7 for å være nøyaktig. Så her går jeg rundt å svever, for dette har jeg ventet på veeeeldig lenge nå føler jeg - kjempe start på helgen. :D (Men tickeren bli ikke oppdatert før på mandag)

arkine sa for siden:

gratulere ,,kjempebra

Lotta67 sa for siden:

Gratulerer så mye, kjempebra! Stå på videre! :-)

mokki sa for siden:

I går kom regning på produktene mine, så håper jo at varene er i posten i dag... Er så spent på å komme i gang,...

Lotta67 sa for siden:

Så spennende! Lykke til!

Håpe håpe håpe :geip:

mokki sa for siden:

Kom akkurat melding på telefonen om at pakken min er på postkontoret. Hurra. Da blir det start på mandag. I helgen blir det utskeielser.. men på mandag, da er det fult fokus. Nå skal kiloene renne:D

Så flott :spent: - løp og hent :stortsmil

Fungirl sa for siden:

Hei alle sammen :)
Tenkte det var greit å introdusere meg her på ED-tråden også-.
Har gått på ketolyse siden mai 08, gikk ned 30 kg på 8 mnd og så sa det bom stopp. Og ikke bare bom stopp, men opp faktisk.
Jeg hadde noen pauser i 09 og det ble jeg straffet for, 18 av kg kom på igjen selv om jeg gikk på ketolyse så jeg var mildt sagt kjempefortvila.
Tok kontakt med Fedonklinikken i Bergen og det angrer jeg ikke på.
Skal begynne på ED i morgen og jeg har virkelig tatt den helt ut og bestilt varer for 7000 kr :lol:

Blir artig om jeg ikke liker noe av det eller som noen jeg vet om, ikke tåler produktene.

Men jeg håper at jeg har gått ned 10 kg neste gang jeg skal inn på kontroll som er 19.mars. Og da inkludere det de 4 kg jeg har gått ned siden midten av januar :)

Jeg er mest på bloggen så om dere ønsker å følge meg der (skal selvsagt oppdatere, motivere, støtte og søke råd her også) så må dere legge meg til som venn om vi ikke allerede er det. Har lukket blogg nemlig :)

Men ser at dere er kjempeflinke og har kjempegode resultat, stor motivasjon for meg og dette skal jeg klare, for jeg skal ned i vekta uansett om det blir noen tøffe uker :)

Fortsatt masse lykke til alle sammen :klem:

mokki sa for siden:

Velkommen fungirl. Da er vi to helt på lik start. jeg begynner også på eurodiet i morgen. Og skal på kontroll omtrent samtidig som deg. Jeg skal 18. mars mener jeg.. Vi er et par som får hjelp fra fedonklinikken i Bergen her nå har jeg sforstått. Tvi tvi. dette skal vi klare sammen.

Hei Fungirl - velkommen i gjengen :klem:
Du finner mange gode tips i både denne tråden og i den tilsvarende tråden for fase 2, og har du spørsmål så er det nok flere her som kan gi deg svar siden flere av oss har hold på en god stund. Lykke til med oppstarten, du vil merke de samme symptomene som på ketolyse :goodluck:

Solange sa for siden:

Velkommen fungirl!

Dette greier du:) Og hvis du følger opplegget kommer du til å gå ned i vekt igjen.
Det kommer selvfølgelig ikke til å bli enkelt når du har vært på ketolysekuren med all den gode maten der, men for noen av oss må eurodiet til for å lykkes. For meg er ED det eneste som har virket i løpet av de snart 15 årene jeg har prøvd å gå ned i vekt .... man blir lei av produktene, og i begynnelsen er det noen man absolutt ikke greier også, men det går seg til;) Når man har så stor kunnskap om lavkarbo som du har så tror jeg det blir lettere senere også.

Lykke til og velkommen i gjengen!

Fungirl sa for siden:

Tusen takk for velkomst alle samme :klem:

Er kjempemotivert og hvis jeg er like standhaftig som jeg var de første 7 mnd på ketolyse så skal jeg klare dette, gleder meg til å kun gå i grønnsaksdisken på butikken og rett i kassa, så lenge jeg blir noenlunde mett så skal det nok gå.

Har også en plan ang trening, men slik jeg leser i denne tråden så driver man ikke med mye trening i Fase 1, men jeg forsøke å trene litt siden jeg er så glad i det og så får jeg heller trappe ned om kroppen sier nei, og heller gå over til gange på tredemølla siden det er UMULIG å gå tur på dette føret :(

Ja fase 1 er veldig enkel i forhold til innkjøp :p, og mett det blir du - det er jo dessuten tillatt å spise et ekstra ED-måltid hvis det ikke holder med det antallet du har avtalt med legen. Sulten er ikke aktuelt :D

Når det gjelder trening i fase 1, så går det helt greit. Det jeg fikk beskjed om fra legen var å ikke overdrive, dvs holde meg borte fra de mest fysisk krevende øvelsene som f.eks. vektløfting. Grunnen jeg fikk, er at kroppen i denne fasen skal gjennomgå mange omstillinger. Men hvis en sånn som du trener en del fra før (og du har jo også levd på ketolyse), så bør det ikke bli noe problem. Vil bare oppfordre til at du lytter ekstra nøye til kroppens signaler :visemuskl

Fungirl sa for siden:

Takk for tips :klem:
Da skal jeg fortsette som før og så ser jeg hva kroppen orker, grugleder meg til å starte i morgen.
Er vel mest redd for at maten skal smake blæh og at jeg dermed gruer meg til hvert måltid.

Krydder kjære, krydder - dette er vårt mantra :D
Men seriøst, bruk krydder i alle "middags"rettene som supper, omeletter osv, chilli, hvitløk og muskat er mine favoritter, men her er det bare å prøve seg fram.
I de "søte" produktene veksler jeg mellom å bruke kanel, kardemomme og vanlije (ekte vanilje kjøpt på helsekost).
Husk også at det er lov å bruke bittelittegran smør (meierismør) i stekepannen når du steker pannekaker og omelett :w00t:

Dette skal gå helt fint skal du se, husk masse vann og masse grønnsaker spesielt i starten - da unngår du forstoppelse (det hadde jeg nemlig :p)

Da er lunchen over, og i dag ble det purre- og potetsuppe med fersk hvitløk som smakstilsetning. Som grønnsakstilbehør ble det dampet brokkoli og blomkål (som vanlig...), men dagens vri ble å presse alt vannet utav grønnsakene, tilsette litt smør og krydre med muskat - nammmmmmmmm. Dette blir nok en av mine fast variasjoner på grønnsakene :D

Fungirl sa for siden:

Takker atter engang for tips, skal huske å ta med krydder på jobb i morra ;)

nybegynner sa for siden:

Lykke til ! Jeg teller ned til fase 2 :-)

nybegynner sa for siden:

Hei :confused:

Hmm...sliter med produktene, får endel vondt i magen. Hvordan får dere bort klumpene i kyllingsuppa?:)

Fungirl sa for siden:

Mulig du ikke tåler de, er noen her på forumet som måtte kutte ED pga intoleranse.

Tror du må røre suppa ut i kaldt vann før du har i det varme, da er det lettere å få ut klumpene har jeg lest.

Takk for lykkeønsking og snart er vi i fase 2 ;)

studine:) sa for siden:

Hei alle sammen:)
Så fint at dette forumet finnes.. har nemlig følelsen av at venner blir litt.. lei=P Jeg har holdt på med fase 1 siden mandag 08.02.2010. Og nå, en uke uti (og med utsikter mot fase 2) syns jeg igrunn det går fint. Jeg hadde en hard kneik, ettersom jeg er fryktelig glad i god mat, og jeg må innrømme at jeg virkelig HATER alle middagsrettene. Men nå, som personlige løsninger er laget (stort sett omelett med sopp og tomat/løk ved siden av pluss hvitløk) til middag, så bedrer humøret seg.

Jeg har jo funnet noen personlige favoritter. Jeg syns de soyanøttene er dritgode:) og samme med ost/gressløk-omeletten. De aller fleste barene er også ok. Ellers er jeg litt...skeptisk, vil jeg si. Men suppene (minus kyllingen som jeg syntes var ALTFOR salt) glir jo ned, og lar jeg kakao og cappucino kjøle seg litt først, kan jo to desiliter tvinges ned i to-tre slurker =p

Merker virkelig at det er lettere og lettere. Tror det handler om rutine. Personlig HATER jeg å gå på butikken nå, mest fordi jeg har så lyst på KJØTT!!!!!! aaaahh... Jeg er egentlig en søtmons, så man skulle jo tro sjokolade stod høyt på lista. Men neeeh. Hehe:)

Jeg har ikke veid meg enda. Tenkte å utsette det. I morgen skal jeg begynne forsiktig trening, for nå føler jeg meg sikker på dietten og hvor mye jeg orker:) Gleder meg til å gå ned i vekt!

For meg er sommeren, og spesielt familietur til Tunisia i mai motivasjon. Hvordan er det med alle andre?:)

STÅ PÅ!! Dette klarer vi!:)

nybegynner sa for siden:

Velkommen !:)

Popp sa for siden:

nybegynner: Jeg pleier å helle vannet litt etter litt, samtidig med at jeg rører/visper. Ingen klumper her. Klumper er ekkelt...:o

Lykke til Fungirl! Trist å gått opp de kg. men jeg må si at ED hittil har virket fantastisk bra. Føler ingen sult slik som på grete roede kurs, men kjenner at jeg må bite tennene sammen når lysten på annen mat dukker opp.

mokki: er du klar nå? Lykke til med startdag imorgen! :)

PS. En ting med maten og at alt ikke smaker så godt, så merker jeg helt klart at jeg vender meg til smaken. Mye av det jeg syntes var greit tidligere, må jeg nå innrømme smaker godt. .....så lenge det er krydret.

Ellers må jeg fortelle at vi har vært i Larvik i helgen, bare mannen min og meg. Barna var bortplassert hos snille besteforeldre. Hadde med meg flere poser ED, men tillot meg en kveld med indrefilet og et glass vin i tillegg til salaten. Iflg kurslederen ville ikke dette påvirke ketorsen. Dere kan tro jeg STORKOSTE meg..... Slik SPA opphold anbefaler jeg til dere alle. Kanskje dette blir belønning når blodverdier og str. 40 passer oss igjen? :D

Popp sa for siden:

Det er veldig greit å "snakkes" her inne hvor vi alle er i samme bås. Lykke til videre på ED. Jeg har snart holdt på i 3 uker, syntes tiden har gått veldig fort.

mokki sa for siden:

popp: jepp, tror jeg er klar. Planen er en cappuchino til frokost og noe grønnsaker jeg skal raske sammen...
det blir suppe til lunsj på skolen, og jeg skal ha med meg lett dampet brokkoli og blomkål til å ha oppi, samt litt tomat (elsker tomater så bra jeg kan spise 250g fra liste 2). Har med en bar på skolen i tilfelle sulten tar meg, eller skal jeg prøve meg på 4 måltider for dagen. Middag vet jeg ikke helt... men blir couscous eller paella tror jeg. Og kvelds blir noe annet godt.. hehe..

Lykke til til Mokki og Fungirl som har oppstart i morgen - og jeg gjentar til det kjedsommelige; krydder krydder krydder :goodluck:
Og til alle oss andre - keep up the good work :D:blomster:

woho gjennombrudd!!!
TV-reklamene til KIMs har PROVOSERT (nååå er det freeedagskooos) fryktelig den siste uka. Men nå kom den sannelig igjen, og jeg tenkte ikke "%¤#%¤"! Derimot tenkte jeg på vann=p Jeg kaller det fremskritt!=)

Forøvrig.. jeg gruer meg til første innveiing om en ukes tid. Jeg skal kun veie meg hos legen... I alle fall er det planen. Men jeg føler en økende angst for ikke å gå ned i vekt=( Innser at jeg "må" gå ned på denne dietten.. Men likevel=p Så dette leder meg til følgende spørsmål: hvor mye har dere pleiet å gå ned? sånn de første to ukene? referansepunkter er fint.

Også lurte jeg på noe annet. Jeg merker at når jeg lever sunt, så er jeg kjempegira på å se på slankeprogramer på tv, mens når jeg er usunn får jeg bare en knute i magen. Nå er fasinasjonen tilbake:)

Gleder meg til i morgen, da åpner treningsstudio i bygget jeg bor i=)

mokki sa for siden:

[LEFT]Da er mitt første eurodietmåltid inntatt. cappuchino. Og konklusjonen er: tja.... greit nok, litt kvalmende, men ikke noe jeg vil leve resten av livet på....
Meen.. genial måte å få i seg frokost på da... haha..[/LEFT]

Fungirl sa for siden:

Mitt første måltid er også inntatt, det ble kakaoen. Og som mokki sier, ikke himmelen akkurat men ska få det i meg til frokost. Hadde kanel oppå så det luktet iallefall godt :)

Og jeg er bare SÅÅÅ klar for dette at det skal faktisk ikke være noe som kan stoppe meg, selv om det nok dukker opp ting som smaker ekkelt :)

Popp sa for siden:

Jeg klarte heller ikke kakao og cappuchino, før jeg gjorde en endring på fremgangsmåten. Det smakte MYE bedre om jeg tok det i en kasserolle og helte i litt væske om gangen samtidig med at jeg rørte. Da ble faktisk cappuchinoen kjempegod. ...eller så er det bare at jeg nå har vendt meg til disse produktene. :D

Er på dag 20, og nå har jammen en kollega av meg begynt på det. Sammen skal vi bite tenner sammen når det står på som værst. For dette SKAL vi klare!

For noen fungerer kakao og cappucino best kald, selv greier jeg ikke cappucinoen men kakao med kanel eller kardemomme er fast frokost. Må alltid passe på å røre ut pulveret i litt kald melk (jeg bruker stort sett vann), og så tilsette varm væske hvis det er ønskelig - litt og litt om gangen. Stavmikser er kjekt hvis en har mulighet til det.

Popp:
Kjekt at du har fått en medsammensvoren i umiddelbar nærhet - er greit å kunne pushe hverandre.

mokki sa for siden:

Kan man småspise grønnsaker gjennom hele dagen, eller bør man bare spise det sammen med måltidene? Jeg var sulten igjen etter en liten time jeg, etter frokosten....
Ikke det, sultfølelsen klarer jo jeg fint å ignorere..... men kan jeg putte noe grøntfor i munnen mens jeg venter på lunsjtid så er det jo genialt...

Småspise ville jeg vel ikke anbefale, men ta deg en liten salat som et mellommåltid hvis du virkelig blir sulten. Husker selv at jeg hadde sultfølelse ganske kort tid etter froskost de første dagene, men det gikk over når jeg kom inn i rytmen med måltidene. Men det kan selvfølgelig forekommen innimellom (som f.eks. i dag....), og da prøver jeg først med å drikke vann for å se om jeg kanskje egentlig er tørst - dette løser som oftest problemet :p
Hvis du går flere dager og opplever at du er sulten, bør du øke antall ED-måltider du spiser pr dag. Jeg greier meg med 4, mens andre har 5 - dette er individuelt, og må tilpasses hver enkelt.

mokki sa for siden:

Takker. Sultfølelsen kommer og går litt her. Lurer egentlig på om det egentlig er sult jeg føler, eller det bare er den vante følelsen av kanskje for mye mat i magen som mangler. Det er jo ekstrem omlegging dette, så hjernen må vel kanskje omvendes litt også. Har funnet meg et stort glass vann nå. Og om en 30-60min lager jeg lunsj. da blir det grønnsakssuppe som jeg skal hive reddiker, selleristang og blomkål oppi.

Ja dette er en drastisk omlegging for både kroppen og psyken, og det kan jo være at du bare trenger "noe" - da er jo vann helt ideelt :D

Fungirl sa for siden:

Jeg er fremdeles mett etter frokosten som ble inntatt kl 09.00, men jeg er og så himla bestemt av meg, sånn som jeg var når jeg gikk på ketolyse og fikk resultater, at jeg nekter å bruke energi på om jeg er sulten eller ikke ;)

Ellers drikker jeg endel vann og har vel snart fått i meg 1,5 l, skal få i meg noen flasker til, men ikke så mye at alle vitaminer og mineraler blir skylt ut igjen.

Synes det er utrolig spennende og skummelt å prøve nye produkter, spes siden jeg har kjøpt så mange av den og dermed MÅ spise de om jeg vil eller ei ;)

mokki sa for siden:

Nå har jeg akkurat spist kremet vegetarsuppe. hadde masse rå blomkål, selleristang og reddik oppi. Og jeg blandet en buljongterning i vannet. En buljongterning ble litt over the top for suppa ble jo ramsalt. men det var kjempegodt!!! Denne blir det flere av..

Fungirl sa for siden:

:heia:

Gikk på en smell med omeletten min så her blir det kakao til lunsj også, men grønnsaker til ;)

Kan man forresten lage opp omeletten dagen i forveien og bare varme på jobb?
Har liksom ikke så masse utstyr til å lage mat med på jobb og stress å drasse ting frem og tilbake hver dag.
Har ikke råd til å kjøpe panner og i det hele tatt nå for at det skal stå på jobb liksom...

indi sa for siden:

Litt morsomt å lese dette... JEg har helst gjort ting omvendt, gikk ned nesten 30 på ED, opp igjen mye av det igjen med en gang jeg så på et brød, og når er jeg på lavfett, høyproteinsk treningsfokusert nedovervei...
Det er vel strengt tatt ikke det å gå ned i vekt som er det vanskeligste...
Lykke til!
(Og cappuchinoen er best bare ristet i kald melk... eller vann:) )

Fungirl sa for siden:

Men etter det jeg leser så er vel også ED lavfett og høyprotein så du er jo i samme gaten som du var når du var på ED, men kanskje du trener mer nå :)

Jeg har trent mye hele tiden, opptil 7 dager i uka så det er ikke der det ligger for mitt vedkommende, min kropp er bare irriterende sta og sær ;)

indi sa for siden:

Spiser mat, ikke pulver, og nyter det! :) Trener mye og, har to sykkelritt som venter og forventer innsats, så det blir fem økter på treningsstudio, og ser så mye fram til at den J**** snøen forsvinner... :)

Fungirl sa for siden:

Ja skjønte at du mente mat altså, men sammensetningen er jo den samme :)

Jeg går kun på ED nå siden ketolyse ikke funket for meg, jeg har planer om å leve a la fedon den dagen jeg er ferdig slanket.

Og som deg ser jeg frem til at den h******* snøen skal forsvinne ;)

Jeg har flere ganger lagd omelett på morgenen, tatt den med på jobb og varmet opp i mikroen. Dette har fungert helt ok, men den har en tendens til å bli litt "klam" pga konsensen i matboksen. Har aldri prøvd å lage den dagen før, men det funger nok helt greit. Til omeletten har jeg nesten alltid ratatouille som jeg varmer opp samtidig, og så tar jeg litt ekstra krydder på (chili fungerer helt genialt :p) når jeg skal spise.

Fungirl sa for siden:

Tusen takk for tips :suss:

Skal se om jeg får laget den i kveld og så rapportere hvordan det går, hvis jeg ikke rekker det så går jeg for suppe i morra :)

Åh:) Det er så hyggelig å vite at det er andre som strever med det samme som jeg strevde med selv. Jeg var også veldig.. sulten (?) i begynnelsen. Nå er det sjelden, men jeg merker det nå, fordi jeg gikk tom for suppe, og derfor ble det sjokoladecereal til lunsj. Will not repeat=p Er starving.. spiste en kvart agurk. Det hjalp. Middag om... tja, en halvtimes tid. Gleder meg=) osteomelett med tomatsaus (eller noe liknende ratatouille, minus alt untatt tomat, løk og hvitløk=p), sopp og spinat=) Og kanskje blomkål. Vi får se=)

Senere skal jeg prøve første treningsøkt på kuren.. Lurer litt på det. Men det skal nok gå bra, jeg må bare holde igjen så jeg ikke blir for sliten, sa legen.

Fungirl sa for siden:

Jeg sliter virkelig med å få i meg grønt, spiste akkurat kyllingsuppa som var helt grei, men ganske så salt. Hadde noen sukkererter og plommetomat ved siden av og fikk ikke i meg halvparten.
Ergo er jeg helt feil side av hvor mye grønt man skal få i seg.
Jeg er kvalm og seriøst mett!

Men bortsett fra det så går det veldig bra :lol:

Husker jeg hadde samme følelse den aller første dagen på ED i fjor, småkvalm, stappmett og skikkelig stinn i magen :rolleyes: Men det går seg til, og jeg er ikke så veldig opptatt av å spise stoooore mengder med grønnsaker, bare jeg sørger for å få i meg noe til både lunch og middag. Dagsform og hvor sulten jeg er avgjør ofte hvor mye grønnsaker jeg spiser. :p

Solange sa for siden:

Kan bare underskrive på dette, disse produktene pluss skjokolade cereals må vispes og varmes i gryte for å bli godt. Jeg synes konsistensen på kakaoen er litt rar, så ha i mer væske enn det står. Sjoko. cere. er best i kosistensen synes jeg.

God morgen alle sammen - ny dag og nye muligheter

Fungirl sa for siden:

God morgen alle sammen :)

Tusen takk for råd Grotingeling :klem:

Da er jeg igang med dag 2 og hodepinen fra i går har heldigvis gitt seg, satser på at den ikke kommer tilbake i kveld siden jeg skal på BOSU, som innebærer endel hopp og sprett ;)

Ønsker alle en strålende fin dag :)

Popp sa for siden:

Så sant, så sant! :D
Har akkurat fått i meg en klumpete kyllingsuppe. Helte oppi litt for mye vann, da jeg skulle røre den ut. Æsj, det skal jeg ikke gjøre igjen.

Popp sa for siden:

Håper du ikke får det slik som jeg hadde på dag 3 eller 4. Da hadde jeg opplevd 2 dager med litt spenning i hodet, men som var greit nok. MEN på fredagen så brakte det løs med hammer og sag, og kastet opp i flere timer. Hvis du kommer utfor dette, så bare husk at når du har kommet deg igjen er det helt greit å ta 6 poser i stedet for 5, jeg gikk nemlig rundt å var småsulten 2 dager etter dette skjedde. MEN jeg håper absolutt at du ikke får det slik som meg.

Deilig å lese at du er igang med trening, det kjenner jeg at gir meg ekstra motivasjon til å komme igang selv. Akkurat nå har jeg vondt i halebenet etter å ramlet ned badetrappen på SPA hotellet vi var på i helgen..:rolleyes:
Men regner med at det bedrer seg om noen dager, og da.....:boxing:

Popp sa for siden:

Vedr grønnsaker, så forstår jeg ED slik at man skal få i seg grønnsaker til minst 3 av 5 måltider. Jeg har kuttet opp agurkstenger eller stangselleri som jeg spiser ved siden av frokosten. På jobben har jeg stangselleri liggende i kjøleskapet. Det er som å spise gulrot... Noen som husker når vi kan begynne å spise gulrøtter?
Det som står på liste 2 (sukkererter og tomater) har jeg kun som tillegg til salat. Desverre så liker jeg ikke tomater :p

mokki sa for siden:

God morgen herfra også. Jeg kom meg gjennom første dag på eurodiet uten problem. Var litt småsulten, men ikke værre enn at det var til å leve med. Jeg er positivt overrasket over produktene og suppen til lunsj (kremet vegetarsuppe) og couscousen til middag var kjempegode syns jeg. Couscousen krydret jeg ikke i det hele tatt, syns den var god som den var. Laget en god salat ved siden av med kinakål, squasj, litt tomat og litt paprika. Ble veldig godt.
Spiste en bar senere på tidlig kveld. Muslibar med røde frukter. Syns ikke den akkurat var himmelsk, men som frokostblanding som det står tips om er den sikker veldig god.

måtte ha i meg litt til enda senere og spiste da sjokoladekjeks. Og der en bare en ting å si: NAM. Disse kan jeg leve på.. hehe....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.