Dilly sa for siden:
Hei Anina :)
[size=6][/size]
Velkommen hit :)
Dilly sa for siden:
Hei Anina :)
[size=6][/size]
Velkommen hit :)
Dilly sa for siden:
Ruska :) Bare bland, jo mere jo bedre :D
Det er sikkert best å styre unna, både med tanke på å drukne eventuelle sorger eller feire med bløtkake... nei, nei, nei, fysj, sånt spiser ikke vi.
Distrea.. jeg er der >
må bare vente til jeg kan kaste ut alt papiret, æsj.. i grønn dunk med det.
Liksom-bacon, gøy! :D
Distrea sa for siden:
:klem: du er god du!
gleder meg til du er ferdig! for både din og min skyld:o
Dilly sa for siden:
Namnammm.... nå la jeg den i samlinga.
men du, vet du noe som gjør at jeg innbiller meg mer smør? Atte, hvis jeg ikke har noe oppi selve stappa, men krydrer den litt og heller slenger oppå ei skive med meierismør som jeg har skåret med ostehøvelen. Så ligger den der og smelter og gjør seg riktig deilig.
Dilly sa for siden:
Distrea sa for siden:
ja, denne har jeg også gjort allerede. Når jeg steker omelett og har MASSE sopp oppå, så har jeg sluttet å steke i smør, har hellet hatt en ostehøvelskive på toppen :sikle: en sånn skive er med min høvel 8 g :p
Dilly sa for siden:
Usj, alle er så flinke med den vanndrikkinga, og jeg sliter. Jeg pleier jo ikke å drikke annet enn kaffe og te, så det er veldig rart å helle ned alt det vannet. Er det lettere å pøse vann fra flaske enn fra glass?
Dilly sa for siden:
visste jeg det ikke... he he, men de 8 grammene merkes bedre enn 10 gram oppi selve stappa, synes jeg. Smak og behag osv.
Distrea sa for siden:
Jeg syns det går bedre med tåteflaske,,, hehe!
men altså, jeg tar en del piller på morgenen, da tar jeg det med ett glass vann også litt tid etter tar jeg noen andre kosttilskudd greier prøver ett glass da også, også har jeg en flaske stående som jeg drikker fra i ny og ne. Når jeg spiser middag har jeg det såpass sterkt at jeg drikker en halv liter ;)
fikk du noen tips?
Dilly sa for siden:
Først et glass til å svelge piller og kosttilskudd med, og så en liter kaffe, og så et glass vin til middagen og en liter nypete til pugginga, og blir jeg tørst, så finner jeg et glass vann...
Distrea sa for siden:
:lol: :lol: :lol: nytt til fra mandag av :klem: da kan du bytte ut nypete med vann :lol:
indi sa for siden:
Nå stikker jeg på tur ei uke, oppføre dere fint og få mange gode resultater til vi ses igjen!!!
Skal teste ut lavkarb i spania;)
Distrea sa for siden:
kos deg som bare det! sug til deg alle D-vitaminene fra sola!
Ruska sa for siden:
kanskje de ser på CSI? :D
Distrea sa for siden:
haha, ikke bare i dag da :DDistrea sa for siden:
var litt inne på eurodiett siden og sakset ut dette:
Hvorfor velge Eurodiet-metoden fremfor andre høy-proteindietter?
Du har 3 viktige grunner til å velge Eurodiet-metoden:
Skrible sa for siden:
Tror det avhenger veldig av egne preferanser - for meg fungerer det ikke å drikke vann fra glass i det hele tatt, og vannet jeg drikker må være kaldt. :) Så jeg har fire sånne 0.7-liters imsdal-tåteflasker i nederste rad i kjøleskapshylla, fyller på en og legger inn når jeg tar ut en ny en. Så lenge det er friskt og kaldt kan jeg drikke masse, men når det er lunkent mister jeg helt smaken for det.
Kan også finne på å sitte og spise isbiter som en slags snacks-erstatning. :D
Dilly sa for siden:
jeg teller 33 - så det lurer jeg også på.... tullball.
Praline Bar
Sjokolade Bar
Vanilje – Karamell Bar
Eple – Kanel Bar
Müsli Bar med eple og rosiner
Müsli Bar med røde frukter
Fiken og sviske Bar
Sjokolade-frokostblanding
Pannekake
Varm sjokolade
Cappucino
Karamell dessert
Fersken-aprikosdessert
Jordbærdessert
Sjokoladepudding
Vaniljepudding
Krem Brule
Brownie
Grønn ertepurè med baconsmak
Grønnsaksuppe
Aspargessuppe
Purre-potetsuppe
Kyllingsuppe
Spinat, karse og brokkolisuppe
Soppomelett
Skinkeomelett
Ost og gressløkomelett
Laktolight
Donat Mg-vann
Paella mix
Musli
Krispi sjokoladebar
Hasselnøtt kakaodessert
jeef-micro sa for siden:
Er noen av dere plaget av svimmelhet?
siste uka har jeg vært så utrolig svimmel...og hatt mye vondt i hodet.
Anina sa for siden:
Tusen takk Distrea, Jeef-micro og Dilly! Nå har jeg ringt og masa på produktene mine og de skal ringe meg tilbake når de finner ut hva som er feil.
Ja, som dere registrerte Distrea og Dilly så er jeg ny her. Jeg fant denne siden ved en tilfeldighet. Det er godt å ha støtte i hverandre. Det hele er på en måte litt sært, forstå meg rett, så det blir spennende å dele med andre som er i samme situasjon.
Var hos legen og fikk legeerklæring for ca 2 uker siden og skulle ha begynt på ED på mandag 11/2. Men siden jeg ikke har fått produktene så har jeg prøvd å holde meg til Fedondiett. Synes at det er forferdelig vanskelig og kan ikke helt forstå at jeg skal klare å spise pulvermat i 3 mnd. Går og håper på at det skal bli lettere enn jeg frykter.
Jeg lurer veldig på hvordan dere har gjort det med oppfølging? Jeg har tatt en "kom-i-gang"-pakke (2 konsultasjoner hos lege og 2 kons. hos ernæringsterapaut) på en Lindbergklinikk. De vil gjerne at man skal gå til oppfølging i ett år til den nette sum av 6,590kr! Jeg synes at det er fryktelig dyrt men forstår jo meningen med oppfølging. Hvordan følges dere opp?
Anina
Dilly sa for siden:
Nei, huff da.. Det hørtes ikke bra ut. Håper det snart går over.
Får du spist nok? Tenkte at man kunne bli svimmel med for lite mat, men da får man vel heller hodepine. Rart. God bedring :klem:
jeef-micro sa for siden:
har ikke hatt det sånn før... spiser hver 4 time sånn ca, og har de siste dagene vært mer fase 2 enn fase1, pga at jeg er så svimmel... tenkte kanskje det skulle hjelpe... veldig ubehagelig...
Robyn sa for siden:
Da har jeg fått lapp i postkassen, så i morgen braker det løs! :D:D:D
Jeg gru-gleder meg, men tror dette blir bra.
Etter karbo-orgien den siste uken tror jeg nok det blir litt abstinenser de første dagene men jeg har jo levd i ketose et halvt år og vet at det går over. :)
Hei Anina! :)
Jeg er også helt fersk her, begynner i morgen. Jeg bestilte produktene mine på mandag, og allerede i dag lå det pakkelapp i postkassen.
Håper du får ditt snart, utrolig kjedelig å gå og vente når man er klar for å starte opp.
Jeg har tidligere gått på cambridgekuren (mange år siden) og overlevde da på 3 sjokolade shakes om dagen, så dette tror jeg skal gå bra.
Her får vi i det minste litt mat som det er tyggemotstand i.
Distrea sa for siden:
endelig litt skravling her i godstua!
Jeef da, sånn skal det ikke være! er det lenge siden du har tatt blodprøver, kanskje det er på tide med en oppfølgingstime? håper du blir bedre fort! :klem:
Disse 60 produktene de skriver om, det skal jeg jaggu spørre om altså! kanskje jeg må skrive en mail senere i dag... :rolleyes:
liker ¨spørre og få svar når jeg lurer på noe jeg :o
Ruska sa for siden:
jeg er vannkoholiker og kan ikke gå på møte på jobben engang uten å ta med meg vannflaska mi :p
Vann på flaske er best form min del - den kan jeg fylle med 0,7l liter vann, har en dæsj sitronsaft oppi (både for smaken + at den er vanndrivende), putte i veska og ha med overalt.
Ruska sa for siden:
Joda, de har flere produkter, som jeg GJERNE skulle ha prøvd. Så oversikt over dem på den franske eurodiet.com siden - steik, pasta osv...:sikle:
Hadde vært fint å kunne spise noe annet enn suppe og omelett, kjenner jeg begynner å bli litt smålei... :(
Anina sa for siden:
PANIKK! Jeg liker ikke "maten"! Etter mye om og men fant de pakken min på posten. Fikk den hjem når det var tid for middag. Prøvde potetsuppen som jeg bare ikke klarte å få ned. Etter det en pralinbar som var ganske god. Nå drikker jeg varm sjokolade som ikke er så veldig god(men skal klare å få i meg den iallefall).
Jeg var så super giret men nå begynner jeg å tvile på om jeg kan klare dette. Det smaker jo ikke godt i det hele tatt. Blir det bedre etterhvert eller er det bare slik at potetsuppen er råttegift som ingen liker? Hvilke produkter smaker godt? Jeg trenger å føle at dette er noe jeg klarer å få i meg.
Anina
Distrea sa for siden:
jeg vil også ha annet. dette MÅ vi jo pese legene våre med? meile til ED,,, noe... i flerfold!
Ruska sa for siden:
Den potetsuppa er ikke god nei.. men ellers så går de ned på et vis, bortsett fra jordbærdesserten som er uspiselig, æsj.
Sjekk Tråden er på Eurodiett om tips for bruk av ED-produktene, dere finner du forhåpentligvis mange tips og råd som kanskje kan hjelpe deg. De har i allefall hjulpet meg masse :D
F.eks, den varme sjokoladen drikker jeg kald med melk, isbiter og blander den i blenders - det blir nesten som milk-shake, namenam
Lykke til!!
Distrea sa for siden:
Her inne på eurodiet.com, reklamerer dere med at dere har over 60 produkter å velge i, men på mitt bestillingssjema er det bare litt over 30. Har kikket litt på UK sin side også og der ser jeg bilde av andre produkter som heeelt klart ville vært et kjærkomment alternativ for meg og flere med meg. Er det mulig at vi i norge også kan få flere produkter å velge i? det er særlig middagsretter som er savnet.
MVH
sendte denne jeg :p
Anina sa for siden:
Tusen takk for svar Ruska! Jeg skal gå inn og lese på tråden. Godt at det ikke bare er jeg som ikke klarer potetsuppa.
Anina sa for siden:
Supert brev Distrea! Jeg henger meg gjerne på og mailer noe lignende jeg også.
Distrea sa for siden:
mine favoritter er brownie. pannekake. barer og omelett med ekstra egg og masse sopp eller andregrønnsaker til
jeg liker capucinoen... men det gjør ikke dilly... så smaken er delt her... selv om suppene burde nesten vært ulovlige samme gjelder jordbærdesserten.
håper du finner dine favoritter også!
Distrea sa for siden:
kjempe fint!... jo fler jo bedre.
de bør få høre at det er for få salte måltider å velge i!
Anina sa for siden:
Synd at jeg ikke har kjøpt pannekaker. Får bestille det neste gang. Nå har jeg sendt mail jeg også.
Ha en god kveld og takk for alle gode råd.
Ruska sa for siden:
You go girl :_punk: Skal sende dem mail jeg også - så kan man jo alltids håpe!!
Ruska sa for siden:
Bare hyggelig :p Koselig med flere ED medlemmer, vi har det så koselig her inne så :syklubb:
Ruska sa for siden:
Distrea - fikk forresten hentelapp for den paellaen i dag, har du fått din også??? Jeg løper og henter i morgen og ber til de høyere makter om at den er god :o
Ruska sa for siden:
Hei,
Jeg lurer litt på hvorfor man ikke får tak i alle produktene som det reklameres for på de utenlandske sidene til Eurodiet, dvs særlig middagsrettene?? Jeg synes personlig at utvalget til middager er litt lite og kunne veldig godt tenke meg flere produkter.
Håper å høre fra dere.
sendte denne jeg - jo flere jo bedre tenker jeg :D
nå skal jeg roe meg ned å ikke "skravle" så mye... kremt
Skrible sa for siden:
Det virker som om de fleste synes brownien er spiselig, i alle fall.
For min del er det (kald) cappucino som er favoritten - mens jeg overhodet ikke klarer å spise sjokoladefrokostekkelheten. :) Eller puddinger/desserter i det hele tatt, forsåvidt.
Jeg har i det store og hele blitt ganske uinteressert i hele maten - er ikke flink til å være kreativ med fase2-måltidet, heller. :) Merket jeg nølte litt da jeg fikk øye på freia-påskeeggene i butikken i dag, men det fristet faktisk ikke halvparten så mye som øynene mine først trodde...
Robyn sa for siden:
Jeg har sett flere steder at de skriver om tomatsuppe (i brosjyren bl.a), finns det? Klarte ikke å se det på bestillingsskjemaet...
Nå har jeg spist mitt siste ikke-ED måltid for en stund, må innrømme jeg har litt vondt i magen her nå. (Ikke fordi jeg har overspist men fordi jeg gruer meg ørlite.)
Den neste måneden skal ikke noe annet enn litt sukkerfri brus i ny og ned passere min gane utenom ED produkter og vann.
Er så spent på resultatene, og ikke minst hva vekta i morgen viser. Akkurat det gruer jeg meg vel mest til. Kjente i dag at skibuksa strammet godt, så det er nok på høy tid å komme i gang her. :o
Men nå begynner det å gå mot sommer her, dagene er lengre og lysere. Det gjør forhåpentligvis alt litt lettere. :)
Dilly sa for siden:
Hm.. karamelldessert er heller ikke spiselig.. smaker muggen ullsokk, men det har jeg aldri smakt.
Distrea sa for siden:
SÅÅ bra!... like bra er at du skravler, viktig å skravle i denne tråden :ja:
jeg klarer heller ikke sjokofrokosten sånn den er, men jeg siler den for "korn" bruker 1,5 dl melk og 5 knuste isbiter i, da blir den god :ja:
Distrea sa for siden:
Nå prøvde jeg meg på suppe igjen!:eek: fytti... Det er heeelt uspisel:eek:
Robyn sa for siden:
Nå er jeg i gang og. :D
Startet dagen med en Prailin bar, overhode ikke hva jeg planla men måtte ta den i hånda på vei ut døra. Første tygga var litt rar, men den ble etterhvert god. :)
Til lunsj har jeg spist en sjokofrokost, helt grei men utrolig kraftig på smak.
Resten av dagen har jeg tenkt å prøve en pannekake, en brownie og en kyllingsuppe.
Men en ting jeg lurer på; HVORFOR er det kun en bar pr. dag? Er næringssammensetningen annerledes i barene enn i de andre måltidene?
Er det krise å ende opp med to barer en dag i ny og ne?
Distrea sa for siden:
Kjempe bra at du også er i gang, Robyn!
Barene har mer karber, hele 11, jeg tror det er grunnen. Jeg ringte inn og spurte hu dama man bestiller til og hun mente også det sånn. Brownien har også mye karber, så jeg råder deg til å tenke kun en med den også!
meeen... en gang i blandt, må man gjøre som man må, og det er myyyyye bedre å spise to barer enn å falle for en eller annen fristelse eller enkelthet.
Distrea sa for siden:
:p nå her jeg stått på kjøkkenet og hatt bake dag! Stekte opp resten av muffinsene og vafflene jeg. 6 poser vaffler, blr 11 vaffler, frøs ned to og to og spiste en til frokost! blir pittelitt for mye vaffel til måltidet, men det få gå!
[font=Fixedsys][/font]
Gleder meg til jeg kan spise litt ost, da skal jeg ha en osteskive i... nam nam.
[font=Fixedsys][/font]
5 brownie hadde jeg også, så nå ligger det klart i fryseren og jeg kan rydde bort litt av rotet på kjøkkenbenken.
[font=Fixedsys][/font]
:D
Dilly sa for siden:
Så fint at du er i gang Robyn :)
Håper at du liker i alle fall noen få av produktene.... men du ser at vi er veldig forskjellige ang. smaken.
Dilly sa for siden:
Å, du er vel lur :D praktisk og ryddig også :)
Spent på hvordan det smaker når det kommer ut fra fryseren...?
Ruska sa for siden:
Så flink du er Distrea :) Jeg må vente til neste bestillingsrunde med å få smakt den brownien. Jeg sliter litt med de pannekakene også, men kanskje i vaffeljernet med smør.....tenke tenke
Jeg hentet Paellaen i dag - den var god nok den, spesielt fordi det blir en annen konsistens enn supper og omeletter. Denne er det sånne frø/korn et eller annet i - som setter seg fast i tennene vel og merke, men shit la gå :D
Nå har jeg ingen desserter jeg liker igjen, bare creme brulé og jordbærdessert.... har jo ikke smakt creme brulen, men den kan neppe bli bedre en sjokopuddingen. Har masse supper igjen og en del omeletter, så det blir nok litt ensformig den neste uka.
Har ikke råd til å bestille noe mer før til neste uke... :(
Dilly sa for siden:
Heia Ruska
Gratulerer med minus enda en kilo :)
Robyn sa for siden:
Da skjønner jeg hvorfor det bare er en pr. dag ja. Er det ikke typisk. :rolleyes:
Spiste nettopp pannekake, lagde den etter oppskriften og stekte i panna. Merkelig konsistens, så neste gang prøver jeg vaffeljernet.
Fordelen med at det ikke smaker allverden er at det ikke gjør noe at porsjonene ikke er allverden store.
I morgen tror jeg at jeg skal steke opp Brownies og legge i fryseren, det var lurt Distrea.
Godt å ha det klart, for jeg er litt dårlig på planlegging. :o
Distrea sa for siden:
hehe, jeg har testet det med brownie fra før, funka meget bra! faktisk bedre enn når den er fersk, for når den er fersk sitter så mye igjen i muffinsforma, men etter den var frosset fikk jeg av hele! ... mer mat på mons:p:D
Det blir veldig ensformig syns jeg!... :trøste:
WOW... så bra ! :heia:
Alyssa sa for siden:
Så flinke dere er, alle sammen! :heia: :heia: :heia:
Distrea sa for siden:
I dag hadde jeg fått Paelaen! :heia:... paelasuppe, kan vi kalle det... hihihi, det var lite og vått, men myyyye bedre enn suppene, og det var godt med noe salt :p
Ruska sa for siden:
Tusen takk Dilly og Ruska - det gjør godt å endelig få resultater :w00t:
Ellers så begynner jeg å bli litt vel lei denne posematen og i dag på Rimi var det som om de med vilje hadde lasset ned tonnesvis med godis hvoren jeg så. De hadde tom lagt twistposer rundt omkring med appelsinene :eek:
Så reklamerer de med sukkerfrie kasser når det står tonn av snop 2 meter unna kassene - jeg kjenner jeg blir hissig og i dag holdt jeg på å spørre hva de mener med sukkerfri kasser :mad:
Luktesansen har med ett blitt bedre...eller er det bare innbilling :o og jeg lukter god mat og boller overalt. Håper det går over...
Ellers så er alle her inne superduperflinke og jeg vet at sammen med dere skal jeg klare det!
Skrible sa for siden:
Heh, det ble servert rosa (!) vafler i skoleresepsjonen i dag.
Det er godt avskyen for valentinstullballet er større enn vaffelsvakheten... :D
Anina sa for siden:
Har jeg misforstått eller skal man ikke gå i ketose når man går på ED? Jeg har spist ED i 2 dager men før det spiste jeg bare proteiner i 3 dager. Skulle jeg ikke ha vært i ketose da? Hvordan vet man egentlig at man er i ketose forresten? Plutselig ble jeg litt usikker. Trodde man skulle få acetonduft fra pusten og at sult/søtfølelsen forsvant. Stemmer det? Jeg føler ingenting av dette.
Distrea sa for siden:
Jeg er i ketose, har testet med ketostiks noen ganger. noen ganger har jeg utslag på den andre ikke, men det spiller ikke så stor rolle, for jeg vet jo at denne maten er nøye sammensatt.
Jeg har ånden... men du!... den er ikke noe å hige etter, alle har ikke den og det skal du bare være glad for!:p
ketostiks får du kjøpt på apoteket, koster rundt 60 kr.
Robyn sa for siden:
Fy søren, jeg er så utrolig KVALM! :(
Ikke noe er godt, verken å sitte, ligge eller stå... Føles ut som om det er rett før jeg kaster opp.
Var kvalm i begynnelsen av ketolysen og, men ikke i nærheten så ille som nå.
Har dere vært det og?
Distrea sa for siden:
huff da! ... jeg var ikke det :nei:
jeef-micro sa for siden:
hmmm JEg har ikke vær tiketose med ED jeg... men jeg har helelr ikke gått ned. Nå de siste dagene har jeg vært så utrolig svimmel og trøtt, så jeg prøvde med litt mer karber, og resultatet er at jeg har gått opp i vekt :( Så nå er jeg 1 kg unna der jeg starta på ED... usj...
Anina sa for siden:
Stakkars deg! Det høres ikke bra ut. Håper du blir bedre snart. Kanskje du er syk og at det ikke har noe med ketosen å gjøre? Uansett så er det ikke godt å være kvalm. Det er den værste følelsen jeg vet. God bedring!
Anina sa for siden:
Nei, det er merkelige greier det her med ED. Som sagt så er det min første opplevelse med ED så jeg har ingenting å sammenligne med, men jeg hadde en forventning av at jeg skulle bli litt dårlig i det jeg gikk/går inn i ketose. Alt føles som det samme foruten om at jeg er konstant sulten og har lyst å springe bort til "godteskapet" og gomle i meg en sjokolade.
Det er ikke bra å høre at du har det så dårlig og at du har gått opp i vekt igjen. Kanskje det meste er vann? Det skal jo litt til å gå opp bare ved å spise litt karbohydrater?! Vi håper på at dette er et falsk resultat og at det har jevnet seg ut om noen dager.
Anina sa for siden:
Ang. utvalget av EDvarer. Dere som har mailet har vel fått svar fra importørene. For alle andre så kan jeg opplyset om at svaret er så enkelt at de produktene ikke er godkjente i Norge. Det er rett og slett for dyrt å produsere de slik at de kan selges i Norge.
Jeg lurer på om det går ann å bestille rett fra produsentene i utlandet? Det burde jo teoretisk gå ann dersom man fremlegger legeerklæring? Det spurte jeg ikke om da jeg mailet.
Robyn sa for siden:
Så utrolig kjedelig Jeef! :(
Jeg tror jeg hadde feber i går kveld og i natt, og i tillegg har jeg senebetennelse i kneet og går på Diclofenac så det er jo mulig at det har litt å si og?
Er heldigvis bedre nå. Lagde meg tortilla av pannekaka etter inspirasjon av Dilly (om jeg ikke husker helt feil) og det ble bare knall godt.
Lagde pannekakerøra med rundt 1 dl vann, hadde i tacokrydder (fra glass), pepper, salt og chilipulver og stekte den som en passe stor pannekake.
Brukte gaffel til å spre den utover panna siden røra var litt tykk.
Stekte den godt og la på tallerken. Stekte så litt paprika, løk og chili til det var passe mykt.
Hadde det, et salatblad og bittelitt sukkerfri tacosaus i pannekaka og spiste som en tortilla. NAM sier jeg bare. Dette blir nok favoritten en stund fremover. (Helt til jeg blir lei. ;))
Bare så synd at paprika og løk er i begrensede mengder. Hvorfor er det sånn med alt jeg liker best? :rolleyes:
Robyn sa for siden:
Varm sjokolade og sjokolade pudding blir nok ingen favoritter.
Har holdt på med puddingen en trekvarter nå og det er fortsatt en del igjen. :rolleyes:
Dilly sa for siden:
Trallalala..lala..trallalalaaa..kvekk... eeendelig ferdig med eksamen, phuuuh... skål! (uansett resultat, bare jeg er ferdig, tjooo,hihi..ja.):D selv om slik jodling ikke akkurat er ED, men.....
Robyn sa for siden:
Grattis med overstått eksamen Dilly! Det er det verdt å skåle for. :D
Jeg har omtrent krøpet oppetter veggene i dag, det har vært en grusom kveld. Er glad jeg nå kan krype til sengs og våkne til en ny dag.
Ble et halvt ED måltid ekstra i dag og 50 g for mye av paprika og løk. :o
Holdt på å tørne helt og da fant jeg ut at det var bedre å gjøre det sånn.
Håper virkelig det går lettere med tiden. Fatter ikke hvordan jeg klarte å overleve i ukesvis på 3 cambridge shaker pr. dag.
Ruska sa for siden:
Uff da Robyn, håper du raskt blir bedre :klem:
Hvis det er noen trøst så var jeg i bra form første dagen på ED, bare sulten. Men dag 2 og 3 var helt forferdelige - jeg hadde skikkelig hodpine og var småkvalm - ingenting hjalp. Var sulten, men samtidig følte jeg meg så dårlig og maten smakte ikke.
MEN på dag 4 var alt det vips borte og jeg hadde plutselig overskudd og følte meg skikkelig bra. Så jeg bare håper at det snart går over for din del også.
Dilly sa for siden:
Robin og Ruska, så flinke dere er. Dere kaster jo av dere den ene kiloen etter den andre. :)
Ruska sa for siden:
Takker og bukker Dilly - jeg er kjempefornøyd :D
Men jeg trener spesielt mye nå også da siden jeg er delvis sykemeldt og er hos fysio 4 ganger i uken og trener 1,5 t hver gang. Hjelper nok det også.
Blir spennende å se hvordan det går etterhvert nå når jeg har kvittet meg med alt dette vannet.
Gratulerer med vel overstått eksamen Dilly - det må være utrolig deilig å være ferdig nå tenker jeg - flink jente :heia:
Robyn sa for siden:
Det var det litt godt å høre. Er på dag 2 så jeg har et håp om at det går over.
Var fornøyd i dag tidlig ja. :D
Er fryktelig spent på fortsettelsen. Jeg pleier å gå litt ned i starten før det stopper opp, håper dette er såpass strengt at nedgangen fortsetter.
Distrea sa for siden:
Helt utrolig som kiloene raser av dere ja!.. kjempe bra! her går det litt saktere, men jeg er da fornøyd, håper virkelig ikke det stagnerer, for da er det ikke like interesant å spise slikt som dette;)
Jeef'ern: har du vært til kontroll hos ED-lege i det siste? Hva sier h*n til at vekttapet uteblir?
Hurra Dilly, for at du kan slappe litt av nå :klem:
indi sa for siden:
Gratla med eksamen Dilly:) Endelig ferdig med det, deilig!!!
Og bra med dere andre og, bare skumma gjennom her i full fart...
Her går det i brød, pasta, pizza, skikkelig træsjmat, tenkte det skulle være lett med lavkarbmat her jeg, men det er det ikke. Brød til alle måltider og bare vas. Men jeg jogger og trener, og det kjennes godt.
Så blir det kontroll på maten igjennår jeg kommer hjem!
Klem og god helg gtil alle
Robyn sa for siden:
Kjenner til det der Indi. Reiste på ferie i oktober med de aller beste intensjoner, men det er søren ikke lett. :(
Her var det enda litt nedgang i dag, hadde karbet meg skikkelig opp så jeg har nok mye vann å ta av. :o
Håper dagen i dag blir bedre enn gårdagen, for den var fæl.
Ha en fin dag alle! :)
Distrea sa for siden:
Kjenner den jeg også :ja: og det er pizzaen og pastaen som smaker... ofte smaker allt kjøtte likt... like smakløst. Men det gjør ingen ting så lenge man henter seg inn fort nok!
kos deg du indi! det er vell fortjent :klem:
Distrea sa for siden:
Hard dag i dag, lyst på noe salt mat, men ikke omelett. Lagd meg blomkålmos, men blir fort sulten igjen av det.... æsj
Ruska sa for siden:
Isj da Distrea - ikke noe kult med sånne dager. Jeg var skikkelig på hugget i går da jeg var på Rimi og kjente tom bollelukt mens jeg satt i bilen og kjørte :o Øynene glir liksom fortere på ting jeg ikke kan spise nå enn de første dagene (da var jeg bare dååååårlig :blinke:).
Jeg tyr til paellaen når jeg absolutt ikke har lyst på suppe eller omelett... men spørs hvor lenge det går før jeg blir lei den og.
Spiser du nok?? Jeg blir også fort sulten igjen til tider, som i dag f.eks, regner med det er fordi jeg ikke har giddet og lage noe salat eller grønnsaker.
Siklet på et kyllinglår på jobben her om dagen - det var tøft å gå forbi. Og vanskeligere blir det vel bare jenter - jeg prøver å si til meg selv at dette er for en begrenset periode, dette med posematen altså. Og at jeg til sommern IKKE skal være den dundra jeg er i dag.
Vi klarer dette jenter - vi er bare i februar og har begynt året kjempebra :boxing:
Distrea sa for siden:
takk ruska! jeg skrev litt feil, er vel egentlig ikke sulten... men behovet for noe kommer raskt :p lysta... den veit du... hehe
Og JEPP... det er bare for noen mnd!... og om 3 uker kan vi spise litt kjøtt hver dag, DET blir bra :ja:
Ruska sa for siden:
Jeg GLEDER meg til det. Bare det å kunne få ett måltid med noe å tygge på og som smaker godt - det blir herlig :spisesnak
Distrea sa for siden:
og det går fort!... faktisk så syns jeg de første 10 dagene har gått super fort asså, men kunne ønske jeg hadde gått mer ned..
Robyn sa for siden:
Det er godt å se vi er flere i samme båt. :p
Jeg er så fysen nå at jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Vurderte å legge meg, men det er vel litt tidlig en lørdagskveld? :o
Tok en stix tidligere i kveld, og jeg er i allefall i ketose. Det var jo godt å se. Men ketosens positive virkning er ikke helt der enda, det kommer vel.
Men vi får tenke på sommeren, da spiser vi vel litt mer normal mat og forhåpentligvis er vi en god del slankere alle mann (eller kvinner da). :D
Robyn sa for siden:
Hvor mye har du gått ned?
Distrea sa for siden:
ehhh... jeg startet jo på 98,8... men 2 av de kom lissom dagen før,,,, så syns de burde forsvunnet FORT... nå er jeg 96.
huff--- fortsetter det, så skal jeg seff ikke klage :o men det er nesten så jeg venter på stoppen, dumt å være negativ:rolleyes:
jeg er enig i at det er litt tidlig å legge seg ennå :ja: har spist masse blomkålmos i dag jeg... er jo ikke det som er meningen:rolleyes:
Robyn sa for siden:
Da kan jeg skjønne at du syns det går litt tregt...
Får håpe det løsner og at du opplever et lite ras snart. Jeg og er litt negativ i utgangspunktet siden jeg har prøvd så mye og går ned litt før det stopper opp.
Vi får håpe dette er løsningen for oss begge. Hadde ikke gjort noe å kvittet seg med en 15-20 kg før sommeren...
Har blomkål og broccoli i fryseren, men så er jeg så lat at jeg gidder ikke lage meg noe heller.
Kan like godt innrømme det først som sist, jeg har lyst på godteri. :o
Distrea sa for siden:
hehe, godt du er ærlig :D her er det middag som er savnet i dag... vi får stå opp med ett bedre bein i morgen ;)
Robyn sa for siden:
Middag hadde ikke vært å forakte det heller.
Nå tror jeg at jeg skal finne meg en brus og gå i senga, kan heller se litt på TV.
Så har denne dagen gått og. Litt lettere enn i går, så det går rette veien.
Distrea sa for siden:
tror jeg følger ditt eksempel jeg :p ny dag i morgen god natt
Distrea sa for siden:
siste 6 dagene har jeg gått ned den nette sum av 0 gram, Altså NULL på 6 dager.... da føler jeg ikke at det seg så veldig lyst ut:mad:
jeg som skulle være positiv i dag.... men herregud, så godt som NULL mat gir en gevinst på NULL gram...
Nå skal jeg ut på kjøre tur.... riste det av meg ...
Robyn sa for siden:
Oi, det BURDE jo ikke være mulig! :(
Vet ikke helt hva jeg skal si Distrea, men skjønner fryktelig godt frustrasjonen.
Skrible sa for siden:
Kanskje jeg skal føle meg priviligert som ikke er i besittelse av vekt hjemme. :)
Ikke la det ergre deg, Distrea; er det en vanlig badevekt du har? Sist jeg var hos lege hadde ikke jeg gått ned noe ved første blikk heller, men tanitavekten kunne jo fortelle at to kilo fett hadde forsvunnet og latt seg erstatte av noe muskler og vann. Og dét er jo fremgang!
Distrea sa for siden:
takk jenter :klem:
skal ikke la det så KJEMPE inn på meg... men litt blir det;)
Ruska sa for siden:
Åh jeg kjenner meg så godt igjen - den redselen for at når de første kiloene med vann er borte så stopper vekta opp, det er det jeg er vant til.
Men foreløpig går min vekt nedover - jeg veier meg mandager (sniker til meg vekta hos fysioterapeuten i smug :p) og så har jeg veiedag der torsdager. Min vekt hjemme går ikke over 100 kg... så den får stå i fred enda ganske lenge.
Håper det løsner for deg Distrea - pass på at du spiser nok, drikker masse vann og minst mulig søtningsmidler, smør osv.
Og en annen ting, jeg har en del mer kilo og gå ned enn deg, så det forklarer nok også min nedgang.
Lykke til!! :klem:
Distrea sa for siden:
huff... jeg bruker søtningsmiddel asså... skal klare å kutte brus/koffein... men kutte helt ut, DET er vanskelig... kunne ønske jeg likte te uten søtt :rolleyes:
Jeg skulle nok slutte å veie meg slik... men jeg hååååper så inderlig, at jeg bare MÅ prøve. Nå skal jeg holde meg helt til torsdag!
Fullt positivt fokus nå! da går det så mye lettere!
men.... spise nok... er jo ikke mer å få :p hehe.
takk for oppmuntring Ruska! :klem:
Ruska sa for siden:
he he, nei, det er ikke så mye mer mat å få nei :D
Jeg kuttet kaffe m/koffein, brus, ja - det var vel det, fra den 1. dagen. Nå drikker jeg minimalt med brus fra før og til nå har jeg drukket 0,5 l pepsimax. Det smaker så godt så godt, men jeg bør være forsiktig med kullsyre så derfor holder jeg meg så langt unna som mulig.
Uansett - du er kjempeflink og du skal nok se at kiloene får fart på seg etter hvert.
Flinke jenta :blomster:
Distrea sa for siden:
koffein er borte fra i morgen! Det samme er smør, men litt søtstoff må jeg ha... par kopper nypete, for nype-te er det ikke koffein i?
takk IGJEN Ruska! :blomster:
Robyn sa for siden:
Får satse på at det bare er tilfeldig Distrea.
Jeg drikker fortsatt en del brus, og det må jeg slutte med. Men det er så vanskelig, er liksom det eneste som er igjen. :o
I dag har jeg vært i bursdag og det ble servert både middag og kaker.
Når de andre spiste indisk kylling tok jeg en Brownie, og så tok jeg den siste Brownien og en Praline bar når de andre spiste kake.
Hadde kjempelyst på litt middag, men kakene var det helt greit å stå over.
Syns alt går så bra på dagtid, men jeg må innrømme jeg sliter om kveldene. Blir rett og slett sulten.
I dag spiste jeg måltid nr. 2 kl. 16 så jeg spiser desidert mest om ettermiddagen/kvelden. Allikevel rumler det i magen. :rolleyes:
Ja ja, nå skal jeg gå og lage meg dagens siste måltid, blir kyllingsuppe med broccoli og blomkål. Satser på at den smaker litt bedre i dag enn den gjorde første dagen. ;)
Titti sa for siden:
Stå på jenter. :heia: Plutselig løsner det, det går litt i rykk og napp, det er hvertfall min erfaring. :ja:
Her har jeg vært så langt borte fra ED som det går an, men i morgen er det back to normal og omelett er laget klar. :D
Distrea sa for siden:
jeg drøyer også måltidene, for kvelden da trenger jeg å spise, dagen går fort uten. I dag spiste jeg frokost kolokka 2, og middag klokka 5.
Sånn med tanke på hvor lite kcal vi spiser, burde egentlig ikke brusen ha så mye å si... men siden vektapet lar vente på seg... er det vel bare å kutte... hvis det hadde vært bare bare:p
Det er fakisk heeelt utrolig vanskelig for meg, å BARE drikke vann.
gjør dere andre det?... null smak i drikkbar form :eek::confused:
titti drikker brus... jeg har også lyst til det:o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.