< Tilbake til oversikten

Eurobabbel - og journaler og blogger!

mindor sa for siden:

Det har blitt ca 34-35 kg på min vekt har ikke veid meg hos lege på over en måned.

Så jeg er veldig fornøyd :))

jeef-micro sa for siden:

hehe er ikke såå synd på meg da :p
Jeg tror tapet av appetitt skyldes mer at jeg har det tøft psykisk for tiden, og at jeg har startet med metformin... det er jo apetittkiller nr 1... I tilegg til at jeg alltid har vært "småspist"

Vibeke-67 sa for siden:

Du kan jo ta pillene sånn som vi må gi piller når hunden vår må ta - vi pakker pillene in i ost, kjøtt etc - så han aner ikke at han egentlig ikke får go'bit....;)
Du får i deg ganske mye mat på den måten:ja:

Ha en fin dag da jeef, og lykke til!

Og heie og grattis Mindor - helt fantastisk!
:heia:

Distrea sa for siden:

tok det over hit til bablinga jeg :)

sukkeralkoholder kan trekkes fra, Polyholer er sukker alkoholder sånn som jeg har forstått det.
Men på ED produktene er det ikke oppgitt hva som er sukkeralkoholer eller ikke.

Nutrilettbarene har for mye karber, uten om den ena "Milk Chocolate & Creamy Caramel" Den har 2 karber og 212 kcal.

nå vil jeg jo ikke anbefale å "rote" med dietten... man bør nok følge kuren ordentlig.... men allikeel ser jeg ikke at det skal være så farlig å spise den som ett måltid i ny og ne, det er hvertfall ikke værre enn å spise sukkerfri sjokolade :)

Distrea sa for siden:

man skal vel ikke være sulten, men så skal jo dette være en karb og kcal fattig diett, så man skal nok ikke være så mett heller.
men jeg tror du spiser litt lite for deg :ja:

jeg er ikke sulten hvia jeg spiser 4-5 måltider, går jo ikke mer enn 3 timer før det er mat igjen.

Hvis jeg går lenger.... da blir jeg heeelt ørsk, og får lyst på alt og ender alltid med å kjøpe medisterkaker eller varmer meg ribbe eller noe jeg har ferdig i fryseren :o

smilefjes sa for siden:

Jepp - fem måltider om dagen går fint - da er jeg ikke sulten i det hele tatt. Da blir jeg sånn passe sulten også spiser jeg,også går det noen timer igjen. Hvis jeg skal spise slik jeg har spist så blir jeg såpass sulten at når det endelig er mat så er jeg så skrubbsulten at et ED måltid ikke får meg over den verste sulten engang...

Da fortsetter jeg med det behagelige metthetsnivået frem til legetimen, og lar barene ligge i fred.

Distrea sa for siden:

Metthetsbaren!
[size=4][/size]
Da her jeg snakket med svein om metthetsbaren.
For det stå jo i brosjyra at man skal spise den ved siden av ett måltid.... men det er FEIL. Den skal regnes som et måltid.
Hvertfall i fase 1 og 2.

(jeg HATER når det er så missvisende som det ;))

smilefjes sa for siden:

Takk :-)
Da er den herved registrert inn som måltid.
Du store - da ble det seks måltider i går da... Jaja - nå er det tomt for dem uansett, og sjokoladebarene skal få ligge. Nå skal vekta ned

smilefjes sa for siden:

Men asså... dere som har full kontroll her inne...
Nå har jeg prøvd å regne litt på hva i all verden vi spiser...
Stemmer det at vi ligger på rundt 1000 kcal om dagen eller??? Regner fem måltider med en god del grønnsaker til - jeg bruker ikke oljer og dressinger og sånt. Bare litt smør når jeg steker pannekaken eller soppen.

Distrea sa for siden:

du har helt rett,det er ikke så mange kcal man får i seg.

og hvis man bare spiser produkter... er man så langt nede som 600 kcal. Noe som v el ikke akkurat er bra i lengden

Vibeke-67 sa for siden:

Da har jeg vært hos legen, og blitt litt klokere ja.
Vekta: 1 kg ned på seks uker (det har jo jeg også sett på min vekt hjemme)
Fett: 2,5 kg ned på de samme ukene (og det er man jo fornøyd med)
Muskler: Opp 400g! Det er jeg superfornøyd med! Jeg trener jo i og for seg det samme som før - men nå har det altså effekt
:heia::heia::heia:

Det går jo ikke akkurat i rekordfart - ca 1/2 kg i uken....i fett altså.
Egentlig sier jo ikke vekten så mye?
Det er jo fettprosenten man bør måle. Og da har jeg 5-6 kg fett igjen å ta av og etter mine bergeninger bør jeg være ferdig i august.
Men alt i alt en ganske oppløftende legetime!
var og svømte i dag også forøvrig. Herlig!
Synes jeg er kjempeflink, holder meg strikt til dietten bortsett fra denne sjokoladen for 3 uker siden, ingen brød eller noe, og trener og står i. Fornøyd med meg selv akkurat nå ja.

smilefjes sa for siden:

Vibeke40 - du er kjempeflink!!!

Distrea - da skjønner jeg hvorfor jeg blir sulten ganske fort ihvertfall...

Men da - da skal den "#¤%#" vekta værsågod få vise meg nedgang snart også - nå spiser jeg kun ED måltider og grønt fra liste 1.........

Distrea sa for siden:

huff... nå kommer jeg og ødelegger positiviteten her... for...

jeg er så JÆ... lei disse produktene, håper de nye er gode ... ellers kommer jeg til å slite veldig videre :o

i dag kjøpte jeg denne antonberg sin sukkerfrie sjokkis.... hadde ikke lyst på egentlig, men siden den har vært så mye snakket om... var jeg jo nysgjerrig:D
Spiste hele... og nå har jeg VONDT i magen :snufs:

indi sa for siden:

uff... dakars distrea! kanskje du burde prøve en pause? fase tre litt?

Distrea sa for siden:

ja. jeg tror jeg må stresse ned, ta det som det kommer.. Tror det holder med to ED måltider om dagen... og noe ketosevennlig mat resten :D

Vibeke-67 sa for siden:

Ja stress ned litt!

• men jeg hadde forøvrig en prat med lindberge-legen i dag vedrørende kostholdet. Jeg har jo ikke noe søtbehov og sånt, og det er enda mindre nå som jeg ikke spiser mer søtt enn en frukt eller to om dagen. Jeg nevnte at når jeg spiser barene til eurodiett og atkins, så øker søtbehovet mitt. Og de er jo ikke så gode at det er verd det liksom. Legen sa at de har noen diskusjoner vedr eurodiettproduktene og at de er så søte, og at man dermed ikke gjør noe med behovet for søtt som belønning. men at det er greit i fase 1 og 2 som motivasjon.
    Men jeg synes det virker veldig strevsomt slik dere har det!
    Jeg mener det helt seriøst, jeg spiser heller cc m litt bær, nøtter og kanel, enn en bar eller en sukkerfri sjoolade.
    Du har jo skrevet endel om behovet ditt for søtt, Distrea - kanskje det ligger noe der?
    Det kan hende jeg banner i kirken her - men jeg skjønner egentlig ikke helt ed-dietten.... I en periode ja, men måned etter måned?
    Hvorfor går jeg ned uten ED-produkter, men når jeg lever etter ED-filosofien?
    Jeg går ikke fort ned, som jeg skrev over her, 1/2 kg fett i uka, men jeg har god tid.
    Hvor lenge skal dere gå i fase 1 og 2?
    Har ei venninne som gikk ned masse på ED fase 1 og 2, men orket ikke mer etter 6 mnd - er ikke det altfor lenge å leve på disse produktene?
    Jeg bare spør dere, for i mine ører lyder det mye mer riktig med maks to ed-måltider om dagen, og resten ketosevennlig mat.
    Lykke til da Distrea!
    (Håper ikke jeg fornærmer noen her, det er IKKE meningen, men jeg har lurt lenge på dette)

Distrea sa for siden:

Jeg er hvertfall ikke fornærma :D

det rare er at jeg er myyyye mer glad i mat en godis... men jo da, mit gamle kosthold (5-6 år siden) besto av begge deler.

men etter jeg la om til lavkarbo er det store SUGET borte, selv om jeg veit i hodet mitt at jeg syns søtt smaker GODT. så innimellom har jeg vært på en karbosprekk de siste årene.

men altså... de siste 5-6 åra har jeg spist skikkelig med sukker kanskje to tre ganger i året.

Så startet jeg på Eurodiett... og her er jo alle de produktene som er spislige søte,,, jeg som syns søtt er godt så ikke det som no problem... før jeg hadde spist søtt så mange ganger om dagen over såpass lang tid :p

Jeg har gått ned 25 kilo på Atkins jeg asså :D bare så det er sagt :p
men kroppen min virker som har bestemt seg for å ligge på rundt 90 kilo:rolleyes: noe jeg syns er litt i overkant :o

smilefjes sa for siden:

Vibeke40 - et innlegg med intelligens kan man ikke bli fornærmet av :)

Du lufter mange av de tankene jeg også har hatt - vi skal holde oss unna søtstoffer for ikke å trigge sug, samtidig er mye av den maten vi spiser veldig søt - jeg skjønner ikke bæra.

Distrea - kjære vennen da. Sånn her skal du ikke ha det! Jeg synes du skal ta en tur til legen og legge opp et bedre opplegg for deg en stund fremover. Du trenger seriøst å slippe ed produktene en stund! Og når vektnedgangen har stoppet opp også så er det uansett på tide å gå gjennom opplegget ditt og justere litt. Du skal jo ikke gå rundt med den maten her og ikke gå ned i vekt.

Nå har jeg omsider fått av en liten halvkilo etter at det har stått stille i tolv dager :eek:

Da har jeg kun spist ed de siste tre dagene, kun grønnsaker fra liste 1, med unntak av syv cherrytomater per dag. Ikke olje, ikke creme fraiche, ikke en eneste millimeter med noe som helst. Ikke te heller.

Egentlig gikk jeg jo ned mest den første uka da jeg ikke spiste ed, men bare sånn som vibeke, så jeg skal ta en prat med legen på onsdag og revurdere.

Det hjalp ihvertfall litt å se en liten bevegelse på vekta i morges :)

Også hjalp det i går å finne ut av hvor lite kalorier jeg egentlig får i meg per dag. Regnet ut at på tirsdag hadde jeg mindre kalorier inn i løpet av hele dagen enn jeg hadde ut bare i løpet av joggeturen samme dag...
Da er det nok ikke så rart at jeg kommer opp i fem-seks måltider per dag :-)

indi sa for siden:

Distrea, for det det er verdt, jeg syns du ser flott ut! Skikkelig stilig dame:) Er 90 så skrekkelig mye, du er jo veldig lang? Tror du vil ha godt av å slappe av litt og tenke litt annerledes, og som de andre og sier, siden det går så tregt, kan det være bra å ta en pause fra grusom edmat!

Det der med de søtsakene har vi diskutert flere ganger i tråden vår, som jo etterhvert er veldig lang... Jeg har vært her på forumet siden desember, og syns jo det er en tendens blant alle ed-erne som er innom, (med unntak, for all del) etter en stund er det de søte produktene folk klarer å få i seg. Jeg er i også slik! For min del har det ikke med søtsug eller sånn, det er bare det at de søte produktene er det eneste jeg klarer... Har ikke hatt søtsug på mange år, og hvis jeg skal gi meg sjøl belønning, syns jeg en veldigveldig god flaske vin er mye bedre enn snop...

Hvor lenge en holder ut på produktene varierer Vibeke... Min lege har nok vært veldig bevisst på å følge oppskirften, gå gjennom fasene og så starte på ny, og jeg tror nok det er en grei måte å gjøre det på, hvis en ikke har gått ned nok i løpet av en runde. Ideen er jo ketose og lavkarbostart, så innføringe av mer karbohydrater og så stabilisering, og det er jo et prinsipp som funker, ikke bare for ed. Fordelen for mange som følge oppskriften strengt er at vekttapet i starten er stort, og det er en motivasjonsfaktor som er kjempeviktig, for mange er det jo også en nødvendighet rent helsemessig. Syns det er flott å lese Vibeke, at det går så bra med deg uten edprodukter, du må ha en stålvilje og motivasjon som er misunnelsesverdig:)

Gratulerer med negangen til smilefjes og, :) tenkte for meg sjøl når jeg leste litt depserasjon fra din side at, det går ikke an! Med det nicket er det jo bare å stå på!!! :)

Jeg har bestemt meg for å ikke bestille mer fra ed, har litt i skapet og er på vei inn i ketose igjen nå, skal kjøre en 3a uten frukt så lenge det varer, (det blir vel helst mindorvarianten det:)) Jeg har ti kilo igjen før jeg er fornøyd sånn omtrent, og når jeg kommer i gang med trening igjen regner jeg med at det skal gå bra! Har det ikke sååå travelt:)

Vibeke-67 sa for siden:

Hei og takk for opplysninger! Jeg tror det er veldig viktig å ha både en god lege som følger deg nøye opp, og "smilefjes" energi.
Jeg vet jo det, etter å ha lest her, at det er de søteste produktene som er best, og jeg har jo smakt de også og (i begynnelsen brukte jeg 1-2 produkter), men jeg er veldig glad for at jeg slipper! (ikke så mye stålvilje Indi - jeg er overlykkelig for å slippe produktene....)
Hvis jeg måtte gå ned masse (jeg har gått ned 15 kg nå, og skal ned 6 kg til), sånn bmi 30-40, da hadde jeg ikke nølt ett sekund, dietten er genial!
men hun jeg kjenner skulle ned omtrent det samme som meg 20-25 kg. Hun har ikke insulinresistens, og begynte på fase 1. ingen trening ble anbefalt, og i løpet av 6 mnd var kiloene borte. Hvilken fase hun var i da, vet jeg ikke, men jeg synes hun snakket om 3 produkt om dagen. Så gikk hun lei, akkurat som om hun ikke fikk trent opp tanken å lage lavkarbomat....lavkarbo=produktene. Annen mat er potet og brød (ikke så ekstremt da, men litt den tankegangen)
jeg gikk samtidig til legen. Måtte gå ned like mange kilo20-25. Men jeg hadde (og har) insulinresistens og trener endel. jeg ble anbefalt linbergkost i begynnelsen. ingen nevnte ed, og det er snakk om samme lege altså. Etter 6 måneder hadde jeg gått ned 5-6 kg, også gikk jeg litt opp igjen, også sa legen nå i mars at jeg skulle begynne i fase 3. Her var det heller ikke snakk om ed-produkter.
Nå har jeg da gått ned 15 kg på litt over ett år. Og jeg kjenner kostholdet, maten er endel av min hverdag. Og når jeg handler vet jeg akkurat hva jeg trenger i mitt kosthold. Min venninne har lagt på seg alle kiloene igjen, desverre...

Jeg tror at det er mange faktorer som spiller inn her, men noe av det som virkelig er viktig, er at man ikke tenker diett nå - tilbake til vanlig live etterpå. men det vet jo dere her inne veeeldig godt da:suss:

ha en flott dag kjære venner, og pakke ned ED produktene for en stund Distrea og bare nyt livet og våren!
Også synes jeg at Indi skrev en viktig sannhet: belønning = en flaske vin:D

smilefjes sa for siden:

Jeg stemmer også for at jeg ikke synes Distrea ser ut som hun trenger å gå ned stort!!! Skulle gitt mye for å veie 90 kilo jeg :)

(Eh - Kommer faktisk til å gi ganske mye for det og når jeg tenker meg om...:rolleyes:)

Og det der med vin istedenfor søtt.... jaaaahhh! Det er igrunnen det eneste jeg virkelig nyyyyter - ett glass rødvin, eller kanskje tre også, fredagen det er barnefri helg.
Sjokoladen kan jeg droppe, men vinglasset mitt vil jeg ha... :p:p:p

Jeg synes egentlig vi er flinke hele gjengen som står på her. Og Distrea - se på hva du har oppnådd da! Du har jo tatt av deg en hel femteklassing!

Distrea sa for siden:

Fint å lese alle synspungtene. Og jeg syns vi er flinke alle sammen jeg.
For min del skal jeg hvertfall slutte å være så streng med meg selv... for det er det som sliter meg mest ut.

Indi : Det var pent sagt :klem: jeg syns du ser bra ut også!10 kilo til på deg?
jeg er ikke høy, jeg er 167 med mine 91,8 kilo (hvem følger med)
... og egentlig føler jeg meg ikke SÅÅÅÅ ille, men litt mer av magen... så skla jeg ikke pese mer :rolleyes:

:klem: til dere

smilefjes sa for siden:

:klem: Tilbake!

Jepp vi er flinke. Vi tar tak i helsa vår så vi kan leve lenge i landet. eller i utlandet..?

Og det er ikke førstemann til idealvekta vi leker heller - det er nettopp å være friske og sunne leken vi leker. Og akkurat nå trenger du å senke skuldrene og spise mat og ikke ed. Ellers holder du skuldrene oppe helt til du ikke orker mer og gir helt opp og kanskje begynner å spise kake...:spisesnak

Jeg kan trøste deg med at jeg veier 109,5 kilo (Den halve kiloen i dag var viktig - det var en milepæl... Neste er tosifret vekt - det har jeg ikke hatt siden... Jeg var barn tror jeg?)

Og enda - med mine 109.5 kilo så synes jeg for å være helt ærlig og med risiko for å høres fjern ut - at jeg ser ganske pen ut jeg.

Kjæresten min er ihvertfall veldig fornøyd sier han... :love:

Det er ikke bare sylslankt som er smekkert og flott - det er lov å digge seg selv litt før man kommer dit også. Du har vært kjempeflink, du har antagelig økt levealderen din med mange, mange år og har dermed gooood tid til å ta deg en god pause nå. :)

Vibeke-67 sa for siden:

En annen ting jeg vet som er viktig, er forumet her, og babbelet her!
Har lært så enormt mye!
Og etter legebesøket i går så trippet jeg hjem for å fortelle dere resultatene:lol:
Ville så gjerne dele det med dere!
Kjæresten min spurte meg også, og jeg fortale han det - jaha, så bra da flinke pusen, sa han. Og leste videre om mesterligafinalen i går før han gikk ut for å se den...
:klem:
Nå måååå jeg jobbe

indi sa for siden:

Klart du er pen!!!:)

jeef-micro sa for siden:

jeg unner ingen å slite med ED, men samtidig er jeg glad jeg ikke er den eneste som sliter. Det er tungt å gå og vite at man er flink, følger de rådene man får, men allikevell ikke går ned... Jeg veier ca det samme nå som i september da jeg startet med ED...

smilefjes sa for siden:

Du spøker nå???

:eek::nedfor: :hjelp:

Hvordan i alle dager kan det ha seg??? Og hvordan i alle dager har du klart å holde ut siden september???

Stor klem!

Robyn sa for siden:

Da er jeg hjemme igjen med en 4 dagers karbo-fest på samvittigheten. :o

Det blir lettere å fortelle hva jeg IKKE skeiet ut med enn å fortelle om mine synder. Men gjort er gjort, spist er spist og nå er det over.
Nå skal jeg være flink frem mot sommeren og håpe vekta gir litt etter igjen. :)

Har lest gjennom det dere har skrevet, men orker ikke kommentere hver og en.
Nøyer meg derfor med å gi alle en stor torsdags- :klem: .

Distrea sa for siden:

Ser man det ja, Robyn... vi er fler. eller jeg har en dag her og en dag der på samvittigheten da... og opp en del i vekt :(
men men... det er bare å ha friskt mot :)

Jeg her egentlig klar for skikkelig fase en igjen, siden jeg føler jeg har vært såpass ute av det... ,men herre min, det skjer jo no hele tiden.

Til helgen skal jeg bort hele helgen... hmmm... jeg kan jo spise middag... og lure meg unna de andre måltidene. :ja: prøve på det.... men alkoholen, DEN skal jeg ta... så får i håpe ikke vettet forsvinner ut med den :o

håper dere har det godt i sommervarmen :klem:

Robyn sa for siden:

Usj, det er godt å vite at jeg i allefall ikke er alene. Jeg vil jo ikke at du skal slite heller da, men felles skjebne gir felles trøst bla bla. :p

I helgen hadde vi fest hjemme. Det ble sent og fuktig (drakk to hele flasker vin alene :eek: ), og det smøg seg noen chilinøtter inn i munnen utpå kvelden og. :o

I går ble det kebab til middag (som jeg ikke ser på som noen stor krise, kjøtt og salat), men når kjøttet og salaten var spist var jeg fortsatt sulten og jammen forsvant ikke pitabrødet og. :(

I dag starter jeg med blanke ark, nå MÅ jeg skjerpe meg. Onsdag skal jeg til ED legen, og tror dessverre ikke det blir mye å skryte av.

Vibeke-67 sa for siden:

Hei hei folkens
En hilsen fra en solfylt Bergen
jeg er trøtt i dag og gidder ikke jobbe mer. Logger av og går og svømmer litt tenker jeg, så får jeg heller ta det igjen i morgen.
Klarer ikke å lese når man er så trøtt, også vet jeg at jeg MÅ bli ferdig med noe innen onsdag 4. juni, for da skal jeg presentere det for noen kollegaer.
Så det at jeg tusler nå betyr nok at jeg jobber på lørdag og søndag.
Akk - men slik kan det gå!
Er trøtt fordi jeg var hos legen og tok noen blodprøver i dag kl. 09.00, og da startet jo dagen på tom mage.
Ellers er formen bra i grunnen, kostholdet går det bra med i grunne, treningen går det bra med i grunnen, og ja, alt i alt en veldig gjennomsnittlig dag! Ganske deilig det og.

smilefjes sa for siden:

Hei, hei alle sammen :)

For en deilig dag! For en deilig morgen! For et flott kosthold!

Som dere alle skjønner har jeg juksa med maten...:D

Jeg har vært så sliten med bare ed mat - og i går falt jeg for fristelsen til å bytte ut en ed pakke til middag med et liiiite stykke ørret isteden.

Huhei - for en effekt!!! Den lille fiskebiten - og simsalabim. Jeg frøs ikke lenger, og kjente overskuddet komme med en gang. Har hatt såååå dårlig samvittighet for treningen i det siste - jeg har bare ikke orket å sykle - kroppen har vært tom. Så det har endt med noen rusle/joggeturer i skogen, men ikke så intense at det egentlig duger som trening for meg.

Men nåh! Etter den biten med ørret fikk jeg sove skikkelig godt i natt - spratt opp i morges og spiste to egg istedenfor sjokofrokost (ok... jeg vet at dette er juks...) Og sykla til jobben. Tre og en halv mil på raceren, det er så deiligdeiligdeilig :D:D:D

Nå sitter jeg her og skammer meg litt fordi det ikke er ed mat med i matboksen heller... Der ligger det en liten ørretbit til... :o

Planen var jo å holde meg i streng fase 1 til jeg skal til legen i morgen, men nå måtte jeg trene for å trives litt også.

Også så deilig det var med mat!!!

Nå har jeg lyst til å spise kyllingfilet også snart.............

Distrea sa for siden:

men søta!... det der er jo edmat, selv om det ikke er produkter og fase 1.
Syns du er megaflink jeg! og det derre overskuddet unner jeg deg skikkelig :klem:

smilefjes sa for siden:

Joa - det er det jeg sier til meg selv jeg også :-)))
Sitter her og fordøyer lunsj-ørreten og kjenner varme føtter og hender her nå... I like!

Hadde dårlig samvittighet fordi jeg er blitt helt vill etter stekt sopp også - men en liten titt i tabellen her fikk meg til å slafse i meg soppen min med god samvittighet - så da ble det ørret, sopp stekt sammen med brokkoli, sjarlottløk og hvitløk og litt salatgrønnsaker til lunsj. Giiiid - deilig!!!!

Kan ikke fatte at jeg ble så mett heller - hadde spist to sånne ørretbiter - pluss potet og saus for litt siden... Regna på kalorier og proteiner og fant ut at en ørretbit på omtrent 100 g er utrolig likt sammensatt som et ed måltid :-)

Distrea sa for siden:

:p liker entusiasmen din i dag!

Ja men, det er BRA mat, og ed måltidene er el for å få en kikk start, komme inn i det med nøye tilmålte måltider. Er jo ikke så lett å skeie ut når det er ferdig målt ;)

Edlegen blir sikkert stolt a deg!... det er godt tenkt og gjort, mye bedre enn å miste litt motet.... slik som jeg gjorde :o

Men i dag har jeg kjøpt egg og sopp... nå skla jeg ha meg litt fase en med 4 produkter og en eggomelett med masse sopp en stund frem over, men med ennå en pause til helgen.. prøve å tilpasse best mulig :D

smilefjes sa for siden:

Du er kjempeflink synes jeg!!! Dette klarer du kjempefint!

Jeg har forresten begynt å lage sjokoladepuddingen uten den ene desilitern med vann. Da ble den GOD! Også lager jeg vaniljepuddingen med en ekstra dl vann isteden og rører den opp før jeg spiser - og vips sjokoladepudding med vaniljesaus. Det er omtrent det beste jeg vet :-)))

Også fikk jeg vite at man kan lage maten av 2 egg istedenfor pulveromelett - det blir det samme - og godere... Jeg slenger forresten oppi brokkili i panna også jeg, og bretter hele stasen rundt den. Yum :-)

Men nå er det altså legedag i morgen da... Spent på hva tallene hennes sier... Jeg har jo gått ned noen kilo, men de skulle gjerne vært flere...

Distrea sa for siden:

:heia: ja, det blir spennende! du får komme hit og rapportere :D

sjokopuddig med vaniljesaus hørtes digg ut, men jeg har ikke vaniljepuddingen jeg,.. hmm, kanskje jeg skal bestille en av det neste gang.

Nå irriterer det meg litt at det skjer noe hver helg...!! føler meg såååå motivert for ny pangstart, men alle sosialitetene er lissom litt i veien :o

smilefjes sa for siden:

Du kan da være sosial fordi om du går på ed? Jeg er det jeg. Jeg bare spiser det som er lovlig og står over resten og drikker en halv liter vann til hvert vinglass så blir det ikke så mye. Går helt fint det :-)

Distrea sa for siden:

jooo da, kan være sosial, men syns det er vanskelig å diske med produktene når jeg er på tur med andre hele helgen. Og hvis jeg spiser det lovlige av det vanlige.... får jeg lyst på mer... :o

Jeg snakker ikke om når det vare er ett måltid asså.... men når der er hele helger med vanligspisende folk ;) og andre som står for maten og matlagingen.

smilefjes sa for siden:

Aha - hele helger blir litt annerledes ja.
Bunkre opp kofferten med kjeksene, nøttene og de andre greiene som ikke trenger tillaging - hvis det er tilgang på mikro så føl deg som hjemme. Pannekakene er jo gode kalde også - jeg pleier å dynke dem i kanel og bruke dem som kake...

Også kan du jo spise sjokofrokost når de andre spiser vanlig frokost?

Er bare å si det som det er - jeg pleier å si at jeg beklager at jeg ikke kan spise maten din, men du skjønner at jeg lider av alvorlig helseskadelig overvekt og er avhengig av å få akkurat det her isteden. Men det ser nydelig ut.

De fleste synes det er greit da :-)

Det kjipeste å gå forbi er egentlig hvis de har jordbær. Jeg elsker jordbær... Spiser gjerne to kurver om dagen... Sukk - nå holder jeg med til cottage cheese med tre bringebær...

Skal du ut på noe spennende turer forresten? Ferie eller bare fest og morro?

Distrea sa for siden:

hahaha, jeg DÆVER... :lol:

jajaja, jeg veit alt man kan gjøre. MEN... jeg syns ikke det er så LETT jeg da... myyyye lettere hjemme ;)
menmen... sier det ikke for å syte... for det er jo ett alg man MÅ ta :o

Helgeturene er med forskjellige "vennegrupper" ikke så spennende. men kooooselig :ja:

I ferien er det campingvogna i stavern som gjelder. Meg selv som ordner maten og ting blir litt enklere :p
Men i sommer skal jeg nok grille litt,,, lakarbo med innslag av ED produkter tenker jeg :D

Vibeke-67 sa for siden:

heisann Smilefjes - kan ikke forstå noe annet enn at legen vil synes dette er bra! rent fysiologisk høres det jo riktig ut å ha varme i kroppen og energi og glede til å trene... Husker at jeg var skikkelig tufs en periode, og da jeg kom til legen fant vi ut at jeg spiste for lite.
Du er helt sikkert klar for å gå videre i nye faser (ikke i livet men i ed-verdenen..., eller kanskje i livet også, men det vet ikke jeg noe om)
Lykke til hos legen - blir spennende å lese rapporten.

Distrea - lykke til med alle helgene dine! Skjønner deg godt jeg. Ikke lett å leve på diett! Andre folk blir jo også så bekymret! Husker da jeg var i trondhejm, og de ble så bekymret. De skulle ha tapas - og jeg sa at det var jo ikke noe problem det!
Men det er korrekt det smilefjes sier her, bare kjør ditt eget opplegg.

Jeg har spist lunsj her, linser fra i går m løk og squash og en bit feta oppi. Namm! Og før jeg går hjem har jeg en kotelett fra i går.
Hva jeg skal ha til middag/kveldes, tja det vet jeg ikke helt - men ble inspirert av ørreten til smilefjes! Ovnsstekt ørret m brokkoli?

Skal forresten på yoga i dag - min 4. gang. Det er virkelig HARD trening, og utfordrende, men jeg merker alledere at jeg er sterkere og smidigere. I går svømte jeg.

Distrea sa for siden:

Jeg er så enig med det vibeke sier til deg her, smilefjes :ja:

er enig i det du sier til meg også... hehe :klem:

Vil ikke stresse heller jeg.... og jeg syns det blir stress jeg, når jeg sier jeg skal ned osv... alltid MASSE spørsmål og meninger. Så mest av alt vil jeg gjøre det minst mulig synlig ;)
Har kjøpt fiberrik til frokost hvertfall :D

smilefjes sa for siden:

Hallo Vibeke :-)
Yoga er kjempedeilig da! Ligge på gulvet, ikke svett, ikke anpusten, men trene likevel så man er støl i flere dager etterpå. Helt supert og veldig godt for sjel og sinn. Jeg tar med meg en yogatime de gangene jeg har tid. Det er ikke ofte, men det gjør ikke noe. Litt er bedre enn ikkenoe. Ellers blir det jeg og sykkelen som freser rundt da.

Jeg var faktisk fritatt for gym på videregående... Nå elsker jeg å trene. er helt avhengig av å få svetta ut litt og få humøret på plass og selvtilliten til himmels...:rolleyes:

Distrea - jeg syntes også det var kjempeekkelt å takke nei til maten jeg fikk i starten, men jeg er glad jeg gjorde det likevel. Og jeg fikk stoooor forståelse fra folk. Det vanlige er at de rundt bordet med litt komplekser blir sittende og se betuttet ned på tallerkenen sin uten ¨å kose seg med maten sin da... Men det er faktisk greit nok for meg - jeg klarer ikke å leve med å skulle hente meg inn igjen med fullt karbosug gang på gang på gang, så jeg har innsett at jeg har tatt et livsvarig farvel med karbomaten - uansett hvor jeg er. (Jeg er kjent for å være bittelitt sta innimellom etterhvert da...) Sånn må det bare være for meg. Og de fleste vertinner blir glade igjen når jeg mer enn gjerne både drikker et glass rødvin og spiser middag minus karbene.:D

Robyn sa for siden:

I dag har jeg vært hos legen igjen, og det ble en heller dyster affære. I allefall hva vekta angår.
Ned en kilo fett på halvannen måned. :rolleyes: Må skjerpe meg nå, men jeg sliter så fælt med motivasjonen om dagen.
Hadde gått ned 3,5 cm rundt midjen, så det var jo litt mer oppmuntrende.

Tok blodprøver sist som jeg fikk svar på i dag, og alt var bra. C-peptiden hadde sunket drastisk og ligger nå på 400. Det er jo kanonbra!

Håper alt er bra med dere, jeg nyter sol og varme og håper det varer. :D

smilefjes sa for siden:

Robyn - ned er ned, og det er alt annet enn opp. Det er lov å ta en pause før innspurten. Stå på - dette har du vist at du greier. ;)

Jeg var også hos legen i dag og fikk en suuuuperpositiv overraskelse.

Egentlig var jeg passe fornøyd med vekttapet. Det burde vært mer, men ok - seks kilo på en måned er vel greit nok.

Det var bare en ting.............

Jeg hadde lagt på meg to kilo med vann........ (for glad i salt, skal dempe nå....)

Men DA VAR DET ÅTTE KILO FETT BORTEVEKK!!!!!!!!!!!:D:D:D:D

Nå skal jeg spise fase 2/3 med ketogen kost og ED i skjønn forening. Jeg kunne godt bruke lenger tid ned mente hun, men jeg hadde så mye muskler at jeg nok kunne forvente å gå fort ned fortsatt. Er fordi jeg forbrenner så mye at jeg har vært så veldig frossen også. Etter litt hoderegning ser det ut til at jeg bruker rundt tre tusen kalorier per døgn - når jeg ikke ligger i skikkelig trening men bare mosjonerer. Gjett om den muskulaturen skal få kjørt seg nå som jeg skal spise mat igjen 'a?

Stå på jenter - jeg digger dette forumet. Det er så deilig å kunne dele oppturer og nedturer med noen som vet hva det handler om.

I kveld er det bringebær og cc på meg :D

KONGE:D:D Jeg er så glad!

Vibeke-67 sa for siden:

hei Robyn - dette er jo fantastisk bra! Er jo en seier i seg selv. Ellers ser det ut til at du går ned i samme rasende kjappe tempo som meg..... Med de kiloene (eller det kiloet) er virkelig effektive kilo, og saaaakte men forhåpentlig sikkert forsvinner de.

Smilefjes - så fantastisk! 8 kg fett - det er jo vanvittig bra da! Det beviser jo bare det som legen sier til meg: Jeg må opp i muskelmasse, trene mer styrke, det er det som vil ha effekt ved siden av kostholdet.
Hvor mye muskler har du da? (Var det deg vi hadde en tråd med vedr 40 kg muskler eller noe? Også viste det seg at du har 16 kg?) Jeg klarte å bygge opp 400 gram sist gang jeg var hos legen, så jeg har nå 14 kg muskler på mine 83 kg.
Og vekta står stille, og jeg blir mindre for hver dag. Jeg merker det godt, på legger, lår, armer, magen, stumpen og ryggen. Bruker 40 - 42 i klær og siden det går såpass sakte her (tror det er derfor i alle fall) så er huden ganske så stram der jeg er blitt mindre.

Enig med deg smilefjes at formuet er fantastisk bra - er så gøy å fortelle om legebesøket til noen som virkelig skjønner dette!

Gleder meg på begges vegne!

smilefjes sa for siden:

Takk vibeke40 :-)

Jo, det var jeg som ikke skjønte bæret av det med musklene :o

Aner egentlig ikke hvorfor jeg bruker så mye kalorier når jeg ikke hardtrener - jeg sitter jo bare på rompa på jobben. Men jobber med høy-konsentrasjonsgreier da. Har merket før også at det virker som om jeg på en eller annen måte bruker mye enrgi på jobben selvom jeg ikke beveger mer enn hendene. Rart - kan hende jeg tror helt feil også.

Men jeg går ihvertfall ut at vekta til tante Sofie stemmer, så her danses det amasone-dansen fra denne nette lille frøkna på bare 180cm og 108 kilo.... ;):D

Er forresten rart det der med kilo også. Kjøpt bikini forrige helg - de hadde ikke større truser enn 44 på H&M og den ene jeg ville ha hadde de bare i 42 - men de passer fint de.

Andre jeg treffer på som veier i samme området får ikke på seg de bikiniene der :forvirret

Vibeke-67 sa for siden:

Kult!
Jeg står jo mer eller mindre på stedet hvil på vekta, mens klærne blir større...(dvs - jeg gikk på vekta i dag - 82.4, dvs 1 kg ned fra forrige uke, har ikke vært så "lett" siden jeg var 22 jeg)
Men det som jeg nå legger merke til, er at ansiktet begynner å forandre seg. Jeg kan av og til skvette når jeg ser ansiktet i speilet, uten dobbelthaken spiss hake, markerte kinnben, kinnene går innover og munnen er mer markert liksom. Øynene er større, og området rundt øynene er mer hule liksom. Mitt ansikt har alltid vært litt firkantet, jeg har alltid likt ansiktet mitt, mens nå er det mer trekantet. Jeg liker det jo nå også, men det er bare så uvant!

smilefjes sa for siden:

Da krymper du jo! Med all den treningen er det jo ikke rart at kroppen ikke raser på vekta også. Og 83 kilo er ikke så mye heller. Du er kjempeflink :-)))

Har store forandringer på ansiktet jeg også - da jeg var på det tyngste hadde jeg svær dobbelthake, runde kinn og så helt for**** ut. Nå føler jeg meg tyve år yngre.

Forresten - du har kontroll på tanita-verdiene... Hva menes egentlig med metabolic age?

Vibeke-67 sa for siden:

Metabolic age? Aner ikke...? Hos meg er det noe som heter BMR - Basal Metabolic Rate.
Forteller vhor mye energi kroppen anntatt bruker i hveile, for å opprettholde alle funksjoner som respirasjon og sirkulasjon, samt konstant kroppsvekt. det faktiske energi (kalori) behovet øker med 50 - 100% eller mer avhengig av aktivitetsnivå.

Sitat slutt:D

smilefjes sa for siden:

Aha! Det var det andre tallet jeg ikke skjønte. Hva er normalt å ligge på på BMR da?

Vibeke-67 sa for siden:

aner ikke hva som er normalt, men jeg ligger på 1500 kcal sånn ca

smilefjes sa for siden:

Oki. Min ligger på 2000, men jeg regnet på kaloriforbruket ut fra at nå hadde jeg plutselig total kontroll på kaloriinntaket de siste ukene - samt på fettreduksjonen og landet på at jeg bruker litt over tre tusen kalorier om dagen, så da skal det stemme sånn ca også kanskje.

(Blir gaaaanske nerd av dette jeg. Jeg liker ting som kan regnes ut...)
Du har jo full kontroll - takk for at du svarer !

Vibeke-67 sa for siden:

:D:D:D
Jeg leser på en lapp m info jeg fikk av legen....

Har forøvrig vært på yoga, og nå er det lørdagskveld - nyter ett glass rødvin

Vibeke-67 sa for siden:

:rolleyes:
Det var da beskjedent - NOEN glass rødvin tenker jeg vi sier

Distrea sa for siden:

:lol: ærlighet varer lengst :p

Vibeke-67 sa for siden:

Hei - hvordan går det i ed-verdenen? her er rødvinsdunken tom, 81 tallet var såvidt synlig en dag på vekta før vi kom oss trygt tilbake til 82, det er varmt og masse å gjøre på jobb. :klem:

smilefjes sa for siden:

Det går bare helt pyton... Eser ut av vann i kroppen hele tiden, og begynner å bli skikkelig stressa av det... Tilsammen har jeg lagt på meg minst seks kilo vann siden jeg begynte med dette, og fingrene begynner å kjennes numne ut, og føttene er som om jeg skulle vært gravid.

Distrea sa for siden:

næmen... er ikke det veldig rart da? :klem: trøsteklem sendes din vei.

jeg syns jeg er flink, til tross for de utskeielsene jeg har hatt, men vekta gir ikke det resultatet jeg syns jeg fortjener egentlig... men... må stå på videre bare :D

Vibeke-67 sa for siden:

Kjipe greier smilefjes! leste i den andre tråden, dustelegen altså. Som ikke vil lytte, neida, det er min sticks som teller, ikke din...
Hva har vann i kroppen med ikke ketose å gjøre? Da burde jammen meg jeg ha gått opp dobbelt så mye som deg i vann, da. Nei det skjønner jeg virkelig ikke noe av. Det er greit at man ofte får mer vnn i kroppen når man går ned fett, i alle fall i begynnelsen, til kroppen får vendt seg til endringen. men seks kg...? Når begynte du forresten?

Jeg synes selv jeg kan merke at kroppen fikk endel vann for noen uker siden, men det er borte nå. kroppen har også en mye slankere linje, selv om vekta stort dette er det samme.... (det har jeg ingen forklaring på, men det trenger jeg heller ingen forklaring på)

Å føle seg tung og oppblåst er utrolig ekkelt!

Håper du finner ut av det. :klem:

Vibeke-67 sa for siden:

Og - by the way - må nevne at jeg på langt nær drikker like mye vann som du, smilefjes. kanskje oppi 2 liter om dagen, med kaffe....

Nå skal jeg på festlig handletur med svigermor.....ukas høydepunkt :nei:
Men er hyggelig også da. Orker ikke fire timer på lagunen i dag, rene handlehelvete. Må ta rema 1000 kortversjonen :ja:

smilefjes sa for siden:

Vannet har ikke blitt verre fra i går nå ihvertfall.
Også testa jeg selv med en ny stick hjemme i går - og den var nesten ikke positiv. Hadde vært typisk om legen hadde rett da - og jeg ble hysterisk fordi ketosen gikk på en smell... Kan ikke fatte hvorfor - jeg har total kontroll på hva jeg har spist men... Kan kanskje ha vært noe med krydderet - brukte litt tacokrydder i karbonadedeigen til lunsj i går. Har kastet posen, så jeg får ikke sjekket hva som var i den.

Nå er det iallefall en fase to dag med streng telling av grønnsaker og det hele - jeg skal ha mørkelilla stick neste gang jeg er til legen så jeg ikke får det argumentet flere ganger.

Og når jeg er ferdig slanket skal jeg ta med brosjyrer og linker og ta en tur til ham igjen og overbevise ham om at han også må ta tak i helsa si (han er ganske rund...);)

smilefjes sa for siden:

Hehe - handletur med svigermor.... mmmmm.... Det beste med min svigermor er at hun som kjæresten sier - er hensynsfull nok mot familien til at hun har bosatt seg i Spania ;)

Happy shopping - og finn sola etterpå!
Her er det treff med en venninne jeg ikke har sett på mange år, og deretter ut å gå natteravn og sørge for at ungdommene i bygda oppfører seg....

Vibeke-67 sa for siden:

"Vinker til alle eurobabbelvenner"
Ha en flott søndag :klem:

Vibeke-67 sa for siden:

Hei - altså - hvor blir dere av da? Går det greit i leieren? Her går det greit. Svinger som vanlig i vekt, ned en kg, opp to kg, ned, opp, ned. Men så er det til mest ned viser det seg. Ca 2 i måneden. :lol:
var forøvrig på en tur med hunden min i dag i øspøs regnvær. Det var deilig å vandre i skogen mens regnet øste ned og jorden fikk vasket seg grundig. Kunne liksom føle at trærne og gresset slurpet i seg nødvendig væske!
Da jeg gikk tilbake møtte jeg på en eldre dame i regnfrakk som fornøyd sprudlet til meg: Åh - e det ikkje godt med regnet igjen? Jo, nydelig svarte jeg med et godt smil.
Etter tyve år har jeg visst blitt erkebergenser jeg og... Snart begynne å skarre :lol:

Kos dokker i regnet, folkens!

smilefjes sa for siden:

Joda - er jo her enda :)

Det hørtes deilig ut med regn ja. Fikk syv åtte dråper i går jeg også. Varmt sommerregn er utrolig godt :)

Her går det sakte nedover, men formen er ikke all verden å skrive hjem om - ser ikke ut som jeg holder meg skikkelig i ketose, så jeg blir gående med mye vondt i hodet, også er jeg så utrolig trøtt :(

Men vekta går jo riktig vei da - så det er da godt for noe.

Jeg har finregnet på karbene på ED produktene. De jeg liker best skal lages på skummet melk, og da ble det faktisk ganske mye karber ut av det - fort 10 g per måltid. Så nå har jeg skåret karbene ned til beinet og spiser ketogene måltider mens jeg pynter meg med Hitlerbart - ordnung muss sein! Her skal karbene ut og ketosen inn igjen - jeg liker ketose...

indi sa for siden:

Soyamelk uten sukker går kjempebra og har mindre karber, jeg brukte det i alle produkter utenom kakao og cappucino:)

Ellers ikke helt tilstede jeg, men kommer nok tilbake! Snart:)

Distrea sa for siden:

Jeg er stort sett i god gang, men har hatt ett par skikkelige utskeielser. Ting er trådt, særlig pga at vekta ikke går ned, syns ikke fortjenseten står i samsvar med jobben akkurat nå.
Henger i for det... men slurver litt med dressing til salat.
Har bestemt meg for "vanlig" ketogen kost til ferien, så krysser jeg fingrene for at vekta ikke peker oppover, har jo ny kjole jeg skal ha på i august ;)

men... gleder meg til lissompotetsalat og saus til kjøttet :D

smilefjes sa for siden:

Jeg har nå brukt kun karbefri soyamelk til ed produktene i noen dager. Og jeg har holdt meg til fire sånne små tomater totalt per dag, pluss en halv sjallottløk som liste 2 grønnsakene - ellers kun grønnsaker fra liste 1. Ikke noe tull, ikke noe pepsimax, eller noe som helst... Og likevel - ikke antydning til ketose. Av annen mat enn ed har jeg holdt meg til laks, egg og nakkekoteletter - ikke noe skummelt krydder eller marinade eller noe som helst.

Begynner å bli skikkelig sliten av hodepinen nå :(:(:( Vil i ketose!!!

:hjelp:

Sulten blir jeg også når ketosen ikke er skikkelig - er jo helt tragisk det her da...

Men vekta går smått og forsiktig riktig vei da. Og det ser ikke ut som kroppen trekker vann lenger ihvertfall.

Men de siste tyve kiloene skal bli tøffe hvis jeg skal gå i den tilstanden her hele veien...

Mrs. Big sa for siden:

Jeg er helt ny her, og lurer på en ting. Hva er Ketose, og hvorfor vil vi inn i det?:hjelp:

kilo sa for siden:

Hei ketose er en "tilstand" du kommer inn i når kroppen ikke får nok karbohydrater som den kan omforme til glukose som gir energi.. Kroppen må da bruke fett for å få energi.. En kan teste om en er i ketose med å ta stix (som en får kjøpt på apotek). Dette pga at urinen skiller ut ketogen legemer om en er i ketose..

Ketose er fantastisk,,, en mister nesten all sult følelse og slipper suget etter mat... samt at noen opplever masse energi og slipper humør svingninger.... Jeg synes at det er herlig å være i ketose for da går slankingen så veldig mye greiere..

en skal også i teorien komme automatisk inn i ketose med ED produktene, dette pga at de inneholder minimalt med karbohydrater... og dersom en følger opplegget slavisk i fase 1 og fase2.. Det tar ca 1-3dager fra en har begynt på opplegget til ketosen inntrer.. I begynnelsen kan du føle deg uvel, slapp og vondt i hodet.. Men slapp av,, er bare i en overgang og når du er kommet over "kneika" så er alt så mye bedre

Mrs. Big sa for siden:

Takk Kilo. Dette er bare første dagen min, men jeg er sulten....Ja, jeg sper på brokkoli og blomkål, men vil så gjerne ha sjokolade, is og chips! Men skal klare dette. MÅ klare dette!!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.