Hei
Syns det er for lite ED-babbling, og som fersking (nesten jaffal) savner jeg litt en oversikt over andre ED-ere, mye av diskusjoner og ideer og andre ting forsvinner liksom i journaler og blogger.
Prøver meg derfor på to oppfordringer på en gang:
Mer babling!
Lenker fra andre ed-ere til egne journaler og åpne blogger, så vi kan samle dem i denne tråden.
Det vil gjøre det lettere for alle ferskinger som prøver å få litt oversikt, så jeg håper dere er med på det? :)
Har selv hatt VELDIG mye utbytte av å lese og lese og lese hva alle andre skriver, mye å kjenne seg igjen i, og greit å vite hvor det finnes masse motivasjon og pågangsmot!
Foreløpig mitt innslag av babling, verken journal eller blogg for min del, ennå, kan være det kommer:)
i
Hva er greiest å ha med som ED-"matpakke" tro? Bar...? Hm.. Suppe går jo an da, for det blir jo nesten som "Rett i koppen". Hva pleier dere andre å ha med dere på jobb eller skole?
Jeg pleier å kjøpe salat på jobb, og så har jeg med enten pannekaker eller en sjokobar:)
Kakao og capuccinoposene går fint å blande med kald melk eller vann, så det er også ganske lettvint.
Hei.
Enig med at det er liten aktivitet her inne. Jeg er ferdig med 10 dager på fase 1 og er nå i fase 2. Oppdaga at jeg ikke har så mange poser igjen og lurer på om jeg skal gå over til Ketolysekuren når posene er oppbrukte. Jeg har ingen kontakt med ED legen lengre (bla pga økonomi og at jeg sluttet med dietten da jeg ble syk i fjor) og får derfor ikke kjøpt mer ED mat. Men jeg har nok fortsatt mat i et par uker til...
Men er litt usikker på hva jeg skal gjøre. Noen råd?
Men stå på dere! :) ED virker bare man ikke går tilbake til gamle synder når man er ferdig med kuren.
Helt med på litt mer aktivitet jeg og ,higer etter det! Jeg har ca en uke i fase 1 igjen skal til legen i morgen ,,,,har gått ned ca 8 kg , men opp litt de siste dagene ,,,veldig kjedelig ,,,,jeg må nok snu litt på min oppfattelse for jeg hadde håpet å gå ned mer jeg da ... Men det er jo flott å ha minska med 8 kg ,, lenge siden jeg har sett det tallet på vekta ,,, så det blir jo spenende å se åssen det går i fase 2 ,,, men ketosen den er jeg ut å inn av selv om jeg ikke slurver med dietteten , ble jo helt besatt av de sticsene , men skuff skuff,,,jeg skal love meg selv å drikke mer vann gitt!!!!
>Ellers så trives jeg med mye grønnsaker men gleder meg til litt kjøtt og fisk ja ,,, søt suget er vekk men savner melk.
Jabbing og babling, kjempekoselig :) og så morsomt å høre om de flotte resultatene. 8 kilo!!!! Gratulerer annette. Det vil jeg også. Og det har jeg sannelig tro på at jeg skal klare. Kanskje mer også.. hør på denne optimisten.
Jeg vet at jeg har en sjans til stort vekttap siden jeg var på vei oppover da jeg startet, og fordi det har tatt relativt liten tid å legge på seg alle kiloene. Og fordi jeg er så tung som jeg er. Jeg begynte jo å prøve med skaldemans kjøttkaker osv. ved juletider i fjor, og det er jo 15 kilo siden, den gale veien. Men jeg skylder ikke på Skaldeman, bare på Dilly, stoffskifte og røykeslutt.
Jo da, jeg har lang erfaring i å slanke meg mye, men ikke i å holde vekten. Det jeg liker så godt med dette opplegget er ikke akkurat denne fase 1, 2, 3, 4, men at det er en del av et opplegg som varer i flere år. Skulle gjerne hatt kontakt med en gjeng som var i samme båt.
Først fasene og så fedon. Jeg kan mye fedonsk kosthold i teori og fra praksis, og jeg elsker all slags mat, men det er viktig å holde stilen.
Det er en del med Fedonkost som jeg ikke liker så godt, bl. a all soyamaten som jeg helst ikke vil ha, men slike justeringer må man jo kunne gjøre. Nå har jeg god tid til å tygge bøkene og kose meg med mitt nye kosthold, sånn teoretisk før jeg begynner.
Jeef, du må ha karlsonslim på vekta, stakkars deg, er det den pcosen som gør det så vanskelig eller har du bare bitte lite igjen? Jeg synes du er så standhaftig og flink..
Jeg skjønner ikke helt hvordan søtsuget kan blåse bort med alle disse søte lekkerhetene. De to browniesene som jeg laget i dag var bare helt mmm.... nydelige. Jeg hadde det i to muffinsformer og daustekte det så de var litt flytende inni.
Nå har jeg laget en omelett som jeg skal ha med med på jobb i morgen sammen med salat. Gleder meg allerede.
Fedona, det er trist at du må gi opp ED pga økonomien, men det er sant at det koster. Egentlig ikke så mye for maten, for man slipper jo den andre maten, men legetimer og slikt er for dyrt. Det er jo så enkelt, mye enklere enn de andre kurene. Men det er klart at det aller beste er å begynne å spise ordentlig mat. Du klarer det sikkert når du bare får bestemt deg.
Jeg vet ikke hva overvekta mi er festa med, men den sitter i allefall... slik det er nå har jeg ca 15 kg igjen, og kan godt gå ned enda 5 kg etter det også, så bittelitt igjen har jeg nok ikke... men jeg har aldri spist meg opp i vekt, så overvekten min kommer ene og alene av PCOS'en, og når jeg sliter med stoffskiftet i tilegg og har surt blod, så hjelper vel ikke det på heller... men jeg gir meg ikke helt enda. Jeg har gått ned ca to kg hittil i fase 2, så det går litt fortere enn fase 1 i allefall :)
Anette, KNALLBRA jobba! 8 kilo er ganske mye, tenk på 8 liter melk i en bærepose, eller 8 pakker med sukker... Jeg syns det er tungt å dra på jeg! Blir spennende å se hvordan det går videre med deg!
Ellers er jo optimisme en fin ting :) til både Dilly og Jeef
Jeg sliter litt etterhvert med at jeg er rett og slett matlei! Satt igår og fantaserte om å ta med alle de fææææle posene med pulvermat ut i hagen og lage et stort bål! Bortsett fra brownies og pannekaker da... Skulle definitivt kledd meg i sorte filler, funnet sopelimen og danset lenge og grundig rundt bålet i tillegg...
Hørte om en som moste blomkål og brokkoli og blandet det i en av suppeposene, da ble jeg nesten fornærma på blomkålets vegne, går da ikke an å ødelegge blomkål sånn! Jeg er jo vant med å lage all mat fra bunn av, og ville allerhelst sådd en ku når jeg begynner og få lyst på kjøttdeig, (og seff må alt være økologisk) så overgang til posemat har ikke bare vært grei. Så jeg rister meg en suppe og står på siden av kjøkkenvasken og drikker den, før jeg setter meg til bords og spiser skikkelig (lovlig) mat.
Og siden jeg er i det litt småirriterte hjørnet, det er ikke bare dyrt, det lager vanvittig mye vanskelig sorterbart og unødvendig søppel også!
Men det virker! Denne uken ser jeg 8 tallet på vekten, og rekker min første store milepæl, hele 20 kilo i minus:)
Der ble jeg blid igjen:) :)
Fin tirsdag til alle!
hehe skjønner hva du mener... Maten smaker aperompe, og det er ikke stort som faktisk er godt.. Men den med å blande omelettpulver i most blomkål har du nok hørt fra meg eller Ciss, som jeg fikk tipset fra... Det funker. Jeg får i meg maten og slipper å brekke meg på den måten, så jeghar godkjent det som ikke-fornærmende ovenfor blomkåla :D
Gratulerer med -8 kg :) jeg er sånn ca -3 etter to mnd, så jeg er egentlig bare frustrert :p men det går jo ned, så skal vel ikke klage...
Indi, flinke jenta. Gratulerer med minus 20 :) Har du klart dette bare ved hjelp av ED? På hvor lang tid da?
Fornærmet blomkål, ha ha ha, den var go.
Hjelpe meg, nå er det bare formiddagen og jeg har slukt 3 måltider allerede. Begynte riktignok tidlig da, med frokost kl. 5. Skal være på jobb til kl. 15, (fire timer på luft og kjærlighet?) Sitter inne i lunsjen i dag og lurer på hvordan det skal gå. Jaja.. blir sikkert bare litt sulten og sinna til jeg kommer hjem.
Takk:)
Det startet med at jeg kjøpte sykkel i juni... gikk ned to kilo før jeg startet med ED 23 august. Går jevnt nedover hele tiden, omtrent et kilo i uka, og det er jeg fornøyd med og vel så det!
Håper du holder ut til du kommer hjem... luft og kjærlighet er bra det! Du kan jo spe på med litt blomkål:) :)
I dag var jeg på kontroll og fikk svar på prøver , insulinresistens som har gått så langt at jeg så godt som har diabetes 2.. men tross alt svar på hvorfor vekten har gått gal vei tross i forholdsvis sunn mat..... vekten hennes stoppet på 5,6 kg ned , men det var med klær og sent på dagen så 8 tallet mitt setmmer godt det!!!!!! Men som hun sa det var ikke allverdes så jeg skal ennå stå på fase 1 i 2 uker til for å tømme sukker uta av kroppen .............20 kg er jo supert ......jeg er med godt mot og drømmer om å se begynnelsen av 80 tallet det er ennå en god stund til men det er jo uendelig lenge sia .....men 10 cm rundt livet smalere tenk på det ,,,,,,,,,,det var gøy ,,, og my mage skulle jeg også få !!!! jippi,,,, gla for at dere er her jeg ,,,,,,er kjempe glad jeg diabetes 2 ,,, dette skal jeg ordne opp i.......ha en god ettermidag!!
Håper det går bedre med deg nå Annette. Tenk, så fint at du gjør noe med det nå, så har du alle muligheter for å bli frisk. :)
Nå har jeg humra og ledd mens jeg laget blomkålmos. Tenkte på forærmet blomkål, hehe... håper ikke at den lot seg fornærme av å bli kruttsterkt krydret. En vanlig blomkål er ikke mye mat, Den synker jo sånn sammen og forsvinner nesten. Ja, nå er den riktignok forsvunnet likevel..
Men nå har jeg altså et måltid igjen til i kveld :)
Man skal ikke spøke med blomkål!:D
Min blomkålfavoritt er finhakka blomkål surra på pannen med bittelitt olivenolje eller smør, og salt og pepper på, kanskje litt sitron på også. Eller så tar jeg det rått, godt det og! :)
Mos har jeg aldri prøvd... kan være jeg skal forsøke det en dag og :) og ta sjansen på at fornærmelsen går fort over!
Ellers har jeg spist mye sopp, godt det og!
favorittene her er blomkål (hehe og den er ikke fornærmet) og brokkoli. Ellers går det mye i paprika, squash, sopp og løk stekt i panne og krydret, eller lagt i ildfastform sammen litt tomat og stekt i stekovn
I dag har jeg spist fornærmet blomkål.. men det var godt det. Jeg har en god del poser med raspet blomkål i fryseren, slike som er til blomkålris. Det er vel ca 1/2 liter i hver.
En av disse porsjonene tilsatt 2 dl kokende vann og ei potet og purresuppe, smatt, smatt.....
Og nå har jeg kverket en sjokoladepudding, det var måltid nr. 4 i dag. Er litt sulten, men godt å vite at noen grønnsaker er frie. Godt mulig at jeg må snakke med salaten litt senere.
Jeg har ikke målt ennå, men i dag er det dag 5, så da burde jeg vel være i ketose.. skal sjekke.
Har faktisk aldri sjekka om jeg er i ketose jeg, men går jo nedover! Regner med det... stoler litt på at så lenge jeg spiser bare snille og lovlige ting og ikke pøser på med annen mat, så går det som det skal!
Har lest masse her inne, og det er jo flere steder det står at det ikke viser på sticks for alle da!
Går du ned i vekt?
hehe har ikke vært i ketose i det heletatt jeg... men jeg har fulgt dietten da, så det får bare være... tror rett og slett kroppen min er konstruert forskjellig fra andres
Det er jo så sant, at så lenge vi klarer å følge opplegget så skal vi gå ned. Og det er faktisk mulig å følge dette opplegget. I tillegg så synes jeg det er gøy.
Jeg tvinger meg selv til å spasere rett forbi vekta, og nekter meg å sjekke den før jeg skal tilbake til ED-legen i slutten av måneden. Men da har jeg store forventninger, i det minste så skal den jakka passe.
I midten av neste måned må jeg på et julebord også, og ja, jeg har all verdens tro på et ras her.
Jeg har mista troen på et ras, og slitermax med motivasjonen, så det hender seg det blir et ED-måltid for lite her da, og heller et egg eller noe i steden, for jeg går ikke ned når jeg følgfer kuren slavisk
Du er god som klarer å gå forbi vekten! Egentlig blir en bare alt for opphengt i de der teite tallene uansett... Litt kjekkere å måle klesstørrelser og sånn, egentlig.
Men du har jo en så sprudlende positiv holdning til dette, så jeg ser for meg smilende kiloer i det de flyr av hos deg bare av ren velvilje:)
Hm.. kunne ikke holde meg fra å sjekke tilstanden i dag, men ta det med ei klype( 1 kilo) salt, siden dette ikke var den samme vekta som ble brukt som utgangspunkt. Han ED-legen hadde slik fin Tanitavekt, og det var jo senere på dagen, med klær på og flere kopper kaffe. Måtte bare se om det gikk rette veien, men det er umulig å vite om det er 2 kg eller 7.
Jeg må sjekke innimellom, men retter det når jeg har vært til ny kontroll 28. november.
Jeg vurderer faktisk å ta en uke med hard fase1 igjen for å se om ting løsner litt. Det kan vikre som om ting er litt lettere for tiden, at barbascopillene virker, og jeg lurer på om de kanskje trengte de 30 dagene på å komme ordentlig i gang... kanskje jeg får en "boost" av en uke i fase1?
Hei Alle Flinke Eurojenter :-)
Koselig Med En Slik TrÅd FØr Oss Eurojenter .
Jeg Har NÅ Brukt Produktene I 7 Uker , Og Har I LØpet Av Disse Ukene GÅtt Ned Ca 12 Kg . Er Ganske FornØyd Med Det :-)
Framdeles Har Jeg Ca 13 Kg Igjen , SÅ Jeg Har Framdeles En God Jobb Forran Meg . Men Dette Skal Jeg Klare !!!
Ønsker Dere Alle En Flott LØrdagskveld .
Klem Sjokoladejenten
Heia flinke sjokoladejenten. 12 kg er flotte saker.
Hvordan trives du med ED-produktene? Jeg synes det er veldig bra saker, men koser meg veldig med de frie grønnsakene hver dag da. Ofte blomkål eller brokkoli som jeg moser, og av og til stekt sjampinjong. Og noen salater. Men varm middag er best..
Jeg er ikke sikker på om jeg kan forklare det med tickeren, men du laget jo et passord da du laget tickeren din. Du bare logger på den samme siden og legger inn ny vekt der det passer. Får du det ikke til så kan du jo bare lage ny.. har jeg gjort mange ganger.
Hvis du lager en helt ny ticker så må du endre inne i signaturen din her sånn også. Men det trenger du ikke hvis du får oppdatert den du har.
Gratla til sjokoladejenten, kult! Og Dilly, blir spennende og se hvordan det går!
Jeef, jeg har også gått tilbake til fase 1 innimellom, gjerne ukedagene, for å se hvordan det går, men i alle fall for meg er det lite endring, jeg går ned med samme takt hele tiden, heldigvis! Men prøv! Det er nok uansett ikke farlig:)
jeg prøver frem til fredag for å se...var jo i fase 1 samtidig som jeg startet med barbasco så håper at det var grunnen til at det gikk tregt... og så må jeg få spist opp all den ekle middagen
Næmmen, ha ha.. nei, det er ikke så mye å skrive hjem om, men lukk øynene og tenk på noe godt, mm... f.eks. pinnekjøtt, og tygg i vei.
I går så laget jeg pinnekjøtt og kålrotstappe til de andre, og spiste blomkålmos selv. Det var egentlig en test, først en test på pinnekjøttet som ble kjøpt på tilbud, og så en test på om jeg ville klare å gjennomføre fristelsen.
Det gikk helt fint. Lurer på om det er en god fe som har drysset ut noe motivasjonsglitter på meg.
Jeg juksa til litt smak på blomkålen altså, og det ble kjempegodt: Jeg var nedi pinnekjøttgryta og henta opp noen ss med sterk kraft og helte oppi blomkålgryta mi. Så da fikk jeg kokt inn litt smak, og etterpå helte jeg jo av all væske før jeg mosa.
Da fikk jeg nok vekk mesteparten av fettet igjen også. Litt rart dette, men vi skal jo ikke ha noe fett når vi er på disse greiene..
jeg sliter litt med middagene, men kjøpte jo en brokkoli her om dagen... syns suppene og særlig erterpureen smaker aperompe, men litt teit å ikke spise det også da det er jo dyr mat...
får se hvormange måltider jeg greier i løpet av uka...
Mål for uken for min del, en suppepose hver dag.... Skal i alle fall klare det til onsdag, torsdag blir det langhelg i paris, da skal jeg ikke spise suppe! :)
Melk blandet med kakaopose eller cappucinopose... blir nok mest det, og sjokobarer da... og et og annet kjekt lavkarbomåltid med store mengder god vin... ;)
kanskje jeg også bør ha et sånt mål... sliter max med å få i meg de suppene... for ikke å snakke om erterpureen... hmmm kanskje blande med most blomkål (den blir jo uansett ikke fornærment...)
Hvis det er en trøst, klarte jeg det ikke! I går ble det capuccino, cappucino og en sjokobar... og en omelett laget med skikkelige egg på kvelden! Og selvfølgelig masse blomkål!
Men jeg sååå lenge på en av suppeposene i går da:)
Men seriøst, nå må jeg snart bestille ny mat, og før det SKAL jeg kvitte meg med suppehelvete! Helt sikkert!!
Legen fortalte forresten første gang jeg var der, om ei som bare spiste kyllingsuppe fordi hun syntes den var så god... og at det er samme næringsinnhold i alle posene. Så da må det jo være greit å bare like de søte posene og! I alle fall så lenge jeg ikke har noe problemer med kunstig søtningsstoff, som jeg forstår at noen ikke tåler.
Har forresten 8 enkeltposer omelett m sopp eller skinke, hvis noen vil ha dem, NB det kan være det følger med noen poser grønnsaksuppe hvis jeg skal sende dem noen plass! ;) ;)
Går greit... Spist et par eplebåter i dag, men ingen supper... sliter så innmari med de...
Kroppen min er rar... jeg får utslag på keto-stix så lenge jeg spiser snop og poteter og loff, men med en gang jeg prøver ED som skal være en ketogen diett, så får jeg null utslag..
Du må jo spørre om ketostix-utslag neste gang du er på kontroll! Det der høres jo merkelig ut...
Jeg har klart meg nok en dag uten suppe! får se i morgen... ;) Eple høres jo deilig ut, men tror det hadde ødelagt litt for meg! Så det får vente til fase tre en gang:)
hehe jeg har bare forstått at kroppen min er merkelig, og at ingen kan forklare en god del...
hva er forresten deres favorittfrokoster?
Jeg bruker enten kald capuchino/kakao eller en oppsmuldret muslibar med litt skummetmelk (blir litt frokostblanding/musli UTEN sjokolade :) )
Det har faktisk variert litt, før var jeg rå på pannekakene, men nå går det i kakao eller capuccino m kald melk, stort sett i farten! Neven med kosttilskudd er jo mat det og! :)
Er det forresten noen som har sett på forskjellene på Eurodiet sjokoladebarene og Atkins sjokoladene? Hadde vært interessant å se om det er noe forskjell, og om det går å ta en atkinsbar i nøden?
i:)
Hei alle eurobablere. I dag sjekket jeg vekta og det var bare 4 hekto i revers, og denne dagen har gått greit så langt.
Heldigvis at det ikke ble verre og det føles godt å være i gjenge igjen.
I dag har jeg spist sjokoladepudding til frokost og pannekake til lunsj. Til middag blir det blom.. :p til en forandring, og i kveld skal jeg smake på en ny ting hvis jeg får henta pakka. Jeg måtte sannelig bestille ny forsyning allerede. Gøy med noen nye smaker, og jeg har valgt mest søte ting av en eller annen grunn. De der suppene ser jeg ikke noen hensikt i, for jeg vil heller lage grønnsaksupper fra bunnen av.
jeg har mange supper, men greier ikke å spise de, og heller ikke omelettene og erterpureene, så om noen vil kjøpe så rop ut... så klart for folk med legeerklering
Jeg fikk ikke hentet ED-pakka i dag, for jeg ommøblerte stua i stedet..Alt ble flytta på og alt som kunne snus opp-ned ble snudd. Sånn går det når jeg er hjemme alene.
I kveld har vi vært i møbelbutikker og sittet i alle godstolene uten å finne de vi vil ha. Min kjære vil ha det høyt og hardt og jeg må ha det lavt og mykt.. Vi får finne to forskjellige typer med samme farge, så går det vel bra. Bare dumt å ta to like fordi det passer til en av oss. Jeg ønsker meg en stor, myk recliner med sving og gyng..
I dag vil jeg bable om puddingen, vaniljepudding var i den kassa jeg henta i går. Hm.. konsistensen var litt tynn og grøtete, men det er mulig at jeg ikke fikk vispet den godt nok ut. Jeg har nettopp laget ny til i morgen tidlig.
Det som var så godt, var et påfunn om å helle over en kork med bringebær-Fun-light konsentrert.
Til onsdag skal jeg til legen igjen. Er veldig spent på hva vekta hans viser. Her hjemme viser vekta en hyggelig nedgang. Det er faktisk veldig lenge siden jeg har vært på hils med vekta.
Babbel på vei!!!
Har vært bortreist og helt uten babblemuligheter! Paris var deilig... satt i solen i går i nesten en time og så på folk, og på hjemveien måtte vi sirkle over flyplassen i 45 minutter fordi de holdt på å brøyte! skikkelig pytonvær!
Creme bruleen er noe jeg heller ikke helt fikser, har bare smakt på en pakke. Var en som nevnte det gikk å lage smoothies av denne (og sjokopuddingen), hive greiene i en mikser med litt isbiter, det tror jeg jeg skal prøve.
Knallbra at vekten din går nedover Dilly, du er flink! :)
i
jeg har kjøpt karamellpudding, som skal prøves ikveld... er spent på den, for jeg er så drittlei alt som smaker sjokolade. Har fått smaken på cappuchinoen da... med litt splenda i for å få den litt søtere... mye bedre enn kakaoen i allefall :) iskaffe på morgenen :)
Der var dere jo :D
Men altså, hvordan gikk det med eting i Paris? Var det mye godt og farlig?
Usj, snø.. så deilig at vi slipper her langs Agderkysten foreløpig, men bare det ikke blir som i fjor, for da kom alt på en gang, i slutten av februar.
Jeef, det var ikke karamellPUDDING? eller? Det var valiljepudding, men jordbær og karamellgreiene var mer sånn grøtete. Vaniljepuddingen som jeg hadde i dag var forresten veldig bra. Spesielt med en kort funlight på.
Jeg har spist rød suppe på diverse grønnsaker inkl. litt rød kål. Den ble ikke så veldig delikat, men den var god nok.
Skjønner godt om man blir lei av det samme og det samme, og det skal bli deilig med naturlig mat etter disse 130 dagene gjennom ED-fasene. Men nå er det fortsatt fase 1 som gjelder for meg.
Vel... De har mye god mat i paris... det skal de ha! Og jeg skeia ut, en kveld, smakte på pariserloffen, et par spiseskjeer gratinerte poteter, og sist men ikke minst, en drøm av en sabayonne med masse calvados og epleiskrem...
Men bortsett fra det, var det greit å holde seg til biff, fisk eller omeletter, med salat. En og annen sjokobar, og capuccinopose ble det og!
For meg var dette første "sprekk" (planlagt, så ikke egentlig sprekk) siden august, har ikke rørt verken sukker, brød eller poteter eller andre ulovlige ting. Så da så! Nå er det back in business, ingen slinger i valsen, full guff på trening og bare fornuft som rår. :)
Ønsker alle en flott uke:)
Vel... det er jo slik at det er litt innsats og motivasjon bak det å begynne på et sånt opplegg, og for min egen del, er det viktig å ikke ødelegge for meg selv, vil jo oppnå resultater, og da er det jo ingen annen vei enn den smale sti! Vil ikke ødelegge for meg sjøl for mye jaffal! Men takk for skrøyd:)
Pleier ofte tenke framover jeg... Hva gjør vi i april? Begynner å tenke på hva jeg skal ha på meg 17 mai? I ny størrelse? tror jeg ser for meg 38 da jeg... Så da har jeg jo motivasjonen på plass...
Er ENORMT imponert over folk her på forumet, masse motivasjon og engasjement og ikke minst en vilje til å gi litt til andre som sliter. Det er sååååå bra!
:)
jeg skal bake kakern til jul i allefall :) Jdeg spisr aldri julekaker, så for min del er det selve bakingen som er en del av å gi meg julestemning. men jeg spiser de ikke, og de frister ikke, så jeg tror ikke de kommer itl å ødelegge noe særlig for ED-opplegget. Er da mer bekymret for salt-godisene som popcorn og potetgull, for det er jeg mer glad i enn kaker og smågodt/konfekt og slikt... Sjokolade liker jeg ikke engang...
Jepp.. så sant atte. Det er bare å gnu på og være konsekvent.. og derfor driver jeg og kutter ut de verste fristelsene, hittil to store etegilder i form av julebord. Men 15. desember kommer jeg ikke unna, så da planlegger jeg å spise meg skikkelig stappa mett på forhånd, med grønnsaksuppe eller blomkålmos av 3 store blomkål eller noe. Eller ha med seg på mattermos slik at jeg kan spise rett før jeg går til bords..uten å søle til klær og sko.
Nei altså, dette blir sikkert helt umulig å gjennomføre, så det er bare tankespinn.
Nytter ikke å planlegge å spise litt salat og litt kjøtt og styre unna alle desserter og kaker.. Så langt har jeg ikke kommet ennå.
Åh, deilig med planlegging av mindre størrelser osv. Å ja, jeg har altså en fantastisk fin kjole som jeg passer om 40 kilo, men...
og så har jeg flere gode jakker og vintertøy som jeg passer om 10-15 kilo, ja sånn er gøy.
JOOO! Det går! Tenk på at det tar kanskje tre dagers ekstra pulverhelvete for å komme inn i ketose igjen når du ser på kakene og søtsakene... Da smaker det kanskje ikke fullt så godt! :D
La det gå litt sport i å finne ja-mat, og tenk rent kjøtt, snille grønnsaker og salat... Og spør etter det om du er på restaurant! Jeg tar heller et glass vin ekstra hvis jeg syns synd på meg sjøl;)
Og tenk på den deilige følelsen når du går hjem seint på kvelden etter masse kiloforbrennende dansing og kan si til deg selv at dette gikk jo bra! Det gjør godt for selvtilliten det! :w00t:
Indi :D
Det var noen gode vibber! Synes nesten at jeg kjenner styrken som kommer krypende her :)
I morgen er jeg spent på turen til ED-legen og hvordan det ser ut på Tanitavekta hans. Jeg er redd for at det meste hittil er vanntap, men håper jo at jeg har minket litt på fettvekta også.
Hm.. kanskje det ja, blir det julebord til å forsyne seg av selv, så kan jeg jo prøve å mane frem smaken av pulverhelvete, hihi... hm... ertepuré og kyllingsuppe.
Gleder meg til fase 2 og kjøtt, scampi, laks, åh..
Det blir jo utrolig spennende da! kan skjønne du har gått ned:)
Hjelper veldig med fase to og litt kjøtt og fisk ja, det er sikkert...
Jeg var på kontroll i går jeg, og ikke helt fornøyd, siden vekten viser et kg mer enn før jeg reiste på helgetur... Litt andre ting jeg heller ikke er fornøyd med, men det tror jeg ikke jeg skal ta her;)
Lykke til til deg:goodluck:
Ungene er vokst fra pepperkaker, og jeg liker det egentlig ikke, så det blir lite baking på oss også... men det jeg kom på igår, som jeg HELT SIKKERT kommer til å savne masse, er clementiner... Vi pleier å ha bokser med pepperkakehjerter og store boller med clementiner på jobb i hele desember, så der går det nok litt viljestyrke med ja! Egentlig er det jo en dustete ting å ha tilgjengelig da.... men jeg tror ikke jeg skal krangle med alle normalspisende... :) De får jo bare sitte der og kose seg, hmrf!!
Jah..a :) Det ble minus 2,1 kg fett, samme med muskler og skjelett, og 6 kg vann. Vekta hadde krympa over 10 kg. Fettprosenten økte fordi jeg minket mer på vannet enn på fettet.
Tydelig bevis for at man mister mest vann, men også bevis for at jeg hadde rett da jeg følte meg veldig uvel og mente at jeg hadde mye vann i kroppen. Det er jo ikke riktig å samle opp så mye. Jeg inneholder fortsatt 39,5 kg vann. Rart med sånn innholdsfortegnelse, som om jeg var en pakke bacon...
Juble: fikk igjen bukseknappen!
Feiring: Bosch oppladbar stavmikser :) og en ny vannkoker.. den gamle konka i går.
He he, ingen fløtekaker og chips , men det var veldig fristende å skeie ut med noe i dag, pga. lenge til neste gang jeg skal på vekta og fordi jeg følte meg litt ovenpå.
Jeg shoppa litt i stedet..
Da jeg var ferdig hos legen så gikk jeg på kafé og spiste salat (!) med litt kylling. Det var litt flinkt vel?
Hm.. jeg tenkte på forestående julebord og andre sammenkomster. Det er jo fullstendig usosialt å holde på slik, men jeg har så lyst til å komme meg ned en del til før jeg begynner å surre. Under 90 hadde vært en passende plass før jeg tillater meg slike ting. Under 90, når kan man være der da tro? Kunne tenkt meg å komme ned på det i løpet av vinteren og så slite meg videre nedover på våren. Hvis jeg ikke diller meg langt ut på viddene så klarer jeg kanskje litt av det.
Foreløpig er det langt frem, og det blir sikkert masse utskeielser både før jul og etterpå.
Det må vær lov å vær usosial og innimellom! Hvis du føler at det er måten å gjøre det på, syns jeg du skal gjøre det:) Det går an å ta igjen alt det sosiale seinere...
Jeg har også sagt nei til ting, og i ettertid har det ikke kjentes så ekstremt kjipt! Men KJIPT er det at jeg ennå ikke har klart å kvitta meg med kiloet som kom på med helgens utskeielser (sabayonne-sukkerbomben)... Det er så kjipt at jeg definitivt ikke skal gjøre det igjen! :(
Min første julehappening er i morgen, på restaurant i hovedstaden... det blir pirking i lavkarbomaten, definitivt, gjerne med en liten unnskyldning om at jeg ikke er sulten... ikke helt i form... eller noe! Så skal jeg somle meg gjennom et par glass vin... Snakke masse med folket, kose meg og kanskje få to-tre kommentarer på hvor mye mindre jeg har blitt! :p
Tror det er viktig når vi holder på med dette, at vi tenker at det ikke skal vare alltid, det kommer dager igjen når det er greit å gå på julebord, (neste desember i en sykt smart sort kjole) og smake på alt som er, gjerne til og med spise litt for mye, men forskjellen for min del skal være at da har jeg en veltrent kropp jeg trivs med, og et bevisst forhold til hva jeg skal spise, og definitivt et bevisst forhold til hvor viktig det er å ikke spise slik dagen etter også!
Skrekkbilde vil være at jeg fremdeles bestiller ED-produkter i desember 2008. Jeg vil gjøre en GOD jobb og bli FERDIG!:)
Flott bilde du maler der :) Jeg har ingen problemer med å se for meg en sprek Dilly i en flott kjole om et år, he he he...
Og enig med deg i det med å bli ferdig, FERDIG med noe også. Har du noe i tankene sånn etter fase 2? Jeg vet at jeg skal gjennom fase 1, 2, 3 og 4 og videre på kost i balanse (Lindberg) og det føles veldig godt.
Hei, vet ikke om jeg har hilst på det før, men gratulerer så masse!! :) Disse dagene i fase 1 er verst og det blir som himmelriket å gå over i fase 2. Det syntes i hvertfall jeg, jeg berger meg på fase 2 med en "virkelig" måltid. Dette klarer du fint, heia heia frem til 90 kg!!:D
vi får bare tenke fremover :) jeg har som mål nå å prøve å gå ned 4 kg til jul... tror det skal holde hardt siden jeg har gått ned 4 kg tilsammen i fase 1 og 2... skal til legen på tirsdag og får høre litt med han om hvordan jeg skal gjøre ting fremover nå...
Jeg er utrolig imponert over viljen din. Du er jo kjempegod, skjønner godt det er frustrerende. Stå på, du er superflink!! Håper du får et godt møte med legen din, lykke til:)
Hei og tusen takk Peita :)
Å ja, jeg er enig i det med fase 2, det blir mer ordentlig da, og lettere å sosialisere seg. Min kjære bare rister på hodet av meg som heller sitter hjemme og spiser pulvermat i stedet for å gå på julebord, men han skjønner meg jo da.
Du da, he he he, du er vel skjønn.. :) ja, Gerds ostekake er allerede reservert til 90-kilos-markeringen. Skrive ut oppskrift og henge på kjøleskap.. og stavmikseren var grei den. Henger på veggen ved siden av mikro og vannkok, lett å gripe og henge opp igjen.
Herlig optimist, og det hadde vært en flott julepresang til deg. Da må det feires med... en herlig ED-brownie? Har nettopp laget meg en nå, i stekepanna.
Au...... hva skal jeg finne på nå tro? For det skal holdes selskap i det Dillete hjem i morgen, og da blir det både vått og tørt. Det passer meg jo aller best å ikke ha noe med folk å gjøre så lenge jeg holder på med ED.
Vått: tørt:
Kan jo ikke servere posemat.. kanskje de vil ha en pose kyllingsuppe?
Jeg tenker på f.eks. taco. Det er jo greit for meg også, så jeg bestemmer oss for det. Da kan jeg pirke i salaten. Drikke blir det de vil ha. Jeg kan jo ta et glass rødvin jeg også.
Men altså, i kveld ser det ut til at jeg må rundt med støvsugeren og vaskefilla. Og hvis vi skal ha overnattingsgjester så må jeg ordne det også.. men jeg eier ikke tiltak.
Lykke til:) Regner med taco blir en hit det!
Selv har jeg vært på julehappening i hovedstaden og IKKE spist kong haakon konfekt, marsipan, klementiner, pepperkaker eller drukket gløgg... tygget på noen få mandler i stedet:)
He he he, gratulerer med alle de tingene du IKKE falt for :lol:
da var du veldig flink.
Egentlig så er jo dette noe av de samme tingene som å unngå å røyke, for der handlet det om å styre unna. Jeg styrte heldigvis unna den lasten etter å ha gjort mitt..
Jeg har ikke røyka på ett år, eller jeg har ikke spist godteri på fire timer...
Ja, det er det som er gøy. Jeg har et stort, rundt tacofat som er til å snurre rundt. Der er det en stor plass i midten og flere små plasser rundt. Der vil jeg ha paprika og ost, løk, oliven, reddik, agurk, sauser osv. og så vil jeg ha kjøttet, den grønne salaten og lefsegreiene i boller ved siden av.
Peita,
Ser du har gått ned mye! Knallbra!
Lurer litt... Har alle kiloene forsvunnet på eurodietten? Hva er dine erfaringer, hvordan syns du det har gått?
Jeg startet i slutten av august, og rundet akkurat 22 kg i minus på torsdag, ikke helt sikker på hvor jeg skal ende, det kommer litt an på når jeg føler meg bra, men det blir nok minst 10 kg til som skal av... har litt ambisjoner om å bygge masse muskler sånn at det skal veie opp for de aller siste 7-10 kiloene.... :) Får se det an.
Er etterhvert lei av pulver, og ser fram til å spise annerledes da... men det er jo strålende at det virker!!!
lørdagsklem til alle:)
Den jordbærdesserten er ikke menneskemat! Jeg har en stor kamp gående mot den, og overgår meg selv i kamuflasjepåfunn: I dag blandet jeg den i fun-light i stedet for vann (med laktolight) og neste gang skal jeg blande den med gelé. Noen bedre, eh. verre?
:D:D
Har et par pakker jeg også i skuffen! Tror kanskje at kjøring i hurtigmikser med isbiter kan være noe, ideen er at jo kaldere det er, jo mindre smaker det! Jeg har ikke spist denne... bare ristet og helt ned veldig fort.
Skikkelig pulverlei i denne enden, tenker du gleder deg til fase to!!! :)
Å ja.. gleder meg til fase 2, det skal bli stort.. :p (lett å glede) Jeg har egentlig bare noen få dager igjen med fase 1, men så var jeg jo på hotell et par dager for en ukes tid siden og da gikk det helt i surr de dagene. Ville du lagt 2 dager til fase 1 pga. den sprekken, eller bare fortsatt ufortrødent til fase 2?
Jeg villle ikke lagt til noe som helst, du har jo hatt flott nedgang hele tiden! For meg har nedgangen vært lik sånn omtrent i fase en og to, omtrent et kilo i uka. Du har jo gått ned mer på fase en enn jeg gjorde:) og du kan jo håpe at det varer! Om det skulle gå litt seinere, antar jeg at du ikke syns det gjør så veldig mye! Fase to gjør livet ganske mye enklere og det blir vesentlig lettere med sosiale ting. Og derfor er det jo også enklere å holde seg der lenger!
Må jo si at jeg aldri har lest om eller møtt noen som har gått på fase to bare de 60 dagene det står i "oppskriften". Syns og jeg har lest masse her inne om at mange går fra fase tre tilbake til en eller to og... Så da er det kanskje litt bedre å være lenger i fase to...
Etter planen skal jeg starte fase tre 23 desember, da har jeg holdt på med fase to i tre måneder.
Men jeg er litt i tvil. flere grunner til det... Jeg er ikke helt fornøyd med oppfølgingen, som jo er en viktig del av opplegget... dessuten er jeg ganske lei pulverhelvete, og har lyst på litt forandring. Sliter altså litt med motivasjonen...
Har begynt å se på lindberg og hvordan det kan passe inn for meg, ikke helt sikker.
Samtidig funker jo pulverposene da, og et kilo i uken er megabra, og jeg skulle så gjerne ned 10 til før jeg gjør noe annet, til 75! Så kanskje jeg skal holde ut ti uker til?
Og alle sliter vel med motivasjon av og til... øøørk...
Hva syns dere?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.