< Tilbake til oversikten

Eurobabbel - og journaler og blogger!

indi sa for siden:

Skrekk... :eek:

jeef-micro sa for siden:

kræsjlanda litt rundt middagstiden her jeg da, så her ble det kyllingwok til middag... og noen nøtter i kveld...

Prøver igjen i morgen...

sjokoladejenten sa for siden:

Da er den første dagen allerrede unnagjort , og den gikk jo som en drøm ;-) Var litt sulten på kvelden , så da spiste jeg måltid nr 4 , en sjokoladebar .Frokosten min i dag bestod av en brownie og en stor drikkeflaske med vann . Altså så er jeg godt igang i dag også . Skal på jobb i dag fra kl 15 til 23 , vet ikke helt hva jeg skal ta med meg å spise , men det blir i hvertfall ingenting annet enn ED produkter . Nå er vi igang jenter ;-) Det er gøy at vi er en hel gjeng som kjemper sammen !!!! Lykke til med denne dagen alle sammen !!!!!!

jeef-micro sa for siden:

her er det frokost på gang :) müslibar oppsmuldret med litt melk på :)

indi sa for siden:

Kakao og sjokobar på meg så langt, pluss litt blomkål nå. Lager knallsterk thaisuppe med bare godsaker i (ja-mat!), sju fedd hvitløk, fem røde chili, masse ingefær, sopp, bambusskudd, pak choi, tomat, koriander, sitrongress, sitron, paprika, kokosmelk og vårløk... Og to kyllingfileter, men det går bra, for det er minst 6 porsjoner oppi her. Det vi ikke spiser idag går i fryseren i porsjoner tror jeg. Står og summer på komfyren nå, og hele huset lukter ganske masse:)

Er veldig glad i krydder, og savner sterk mat (og ris), så dette blir bra!

Syns dere er flinke jeg:) Fin dag til alle:)

jeef-micro sa for siden:

jeg er så koko i hodet at jeg veier meg hver dag nå i starten (viss jeg bare skal veie meg en dag pr uke, så slapper jeg avv alle dager bortsett fra dagen før veiing...) hadde gått ned 300 gr siste døgn da, så jeg er i gang...

Titti sa for siden:

Så flott at dere er i gang, jenter. :heia: Gleder meg til å joine dere neste uke. :)

Den suppa hørtes digg ut altså :sikle:

indi sa for siden:

Nå la jeg suppen i oppskrifter, her:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16488

Enjoy:)

Så flinke dere er alle sammen ;-)
Ønsker dere en riktig god helg !!!
Stå på jenter ;-)

jeef-micro sa for siden:

ned 100 gr i går..
Jeg har vært syk i jula (infeksjon i mage/tarm) og tror kanskje det begynner å kome tilbake, men jeg skal bare være hjemme i dag, så jeg håper det går over...

må prøve å spise litt mer enn det jeg har gjort de siste par dager...

Skrible sa for siden:

Jeg spionerer på tråden deres, jeg. :) Om en uke setter jeg i gang med 21-dagers fase 1, jeg også, bestillingsskjemaet sendt fra legekontoret i dag. Blir spennende!

indi sa for siden:

Bare kjekt med spioner! Men nå har du jo avslørt deg selv da.... :)
Kjempevelkommen til deg, kjekt med nye på forumet!

Og god helg både til Jeef og sjokobaben:)
Her har det gått fint idag, kakao, brownie og en sjokobar. Er storm ute og egentlig bare på kjøkkenet det er varmt i dette gamle krøkkehuset, så jeg har vært der en stund. Og laget vindaloo, bare ja-mat det og, men dette er en faseto dag, det får våge seg... :)

Dilly sa for siden:

Veldig spennende, gleder meg veldig :):)

indi sa for siden:

Heia Dilly:)
Savna deg:)

Dilly sa for siden:

Klemmer flinke, snille indi

jeef-micro sa for siden:

jeg har gått ned 900 gr denne uka i allefall :)

hva er vindaloo?

indi sa for siden:

Så vanvittig kult!! Gratla, da er vi igang! Endelig viste vekten ned 300 g for meg og:)

Her kan du lese mer om vindaloo, er absurd sterk indisk mat, men veldig godt! :)

Distrea sa for siden:

Hallo dere flinke jentene!

jeg er som dere kanskje har fått med litt fraværende om dagen pga. noe yrkesretta rehabilitering greier. Håper jeg får pcen oppe og går derfra også til onsdag, så jeg får vært med litt her :)

jeg får jo ikke startet ennå, siden jeg skal til legen først 15-01, men det er heeelt topp motivasjon å følge med dere. Selv om jeg også får en følelse av at jeg ikke akkurat går mot noe kosemat tid :eek: hehe

Dere er kjempe flinke! stå på videre og hold motet og vilja på topp, klem fra meg :klem:

Titti sa for siden:

Lykke til Distrea, bare forebered deg på vond mat, så blir det ikke så ille. ;)
Jeg ble hvertfall positiv overrasket og trodde det skulle være verre. Du må prøve og feile litt og så finner du dine favoritter etterhvert.

jeef-micro sa for siden:

er det kosemat du er motivert for, så vil jeg ikke anbefale ED nei :lol: smaker aperompe av stort sett alt... men man finner seg da noen favoritter uansett da...

mine er
cappuchino (nesten som iskaffe som ikke smaker kaffe i det heletatt) har i litt splenda jeg da...
brownies steker de i muffinsformer, og det blir som brownies (bortsett fra at de ikke smaker brownies da...)
og barene er så klart uunværlige... (selv om jeg som er fra trøndelag syns muslibarene har en bismak av hjemmebrent... men det syns jeg om alle sånne barer som har mye sukkeralkoholer i seg... Atkins morningshinebarene er mye-mye værre på smak en musliED-barene)
kakoen er også helt ok (men den smaker heller ikke kakao da...)

når det gjelder supper og omeletter er de ikke så god, men jeg blander pulveret i most kokt blomkål/brokkoli... blir ikke godt, men det blir spiselig. Heldigvis er krydder lov :p

Titti sa for siden:

Krydder hjelper veldig ja. :ja:

Mine favoritter er:
Sjokoladefrokostblandingen
Sjokobarene, musli barene er helt ok
Brownies
Sjokoladepudding
Pannekake med masse kanel i.

De andre dessertene synes jeg gjør seg best som smoothies.
Kakao og cappuchino går også an hvis de lages kalde. :)

Omelett går greit, suppene sliter jeg veldig med.

Distrea sa for siden:

Supper tror jeg ikke det er stort vits for meg å bestille, eller MÅ jeg ha litt av alt?

Gleder meg jeg... til å smake aperompe og musli-himkok... :lol: :lol:

Distrea sa for siden:

jeg tror kanskje jeg kommert til å mase fælt i denne tråden her :o

jeef-micro sa for siden:

Du velger selv hva du ønsker å bestille... Jeg ble anbefalt av legn å kjøpe litt "saltmat" og ikke bare desserter og søte ting da... omelettene er helt greie, men suppene er helt forferdelig...

Distrea sa for siden:

Indi si suppe ser jo helt nydelig ut, så hvis den kan brukes i fase 1 så har jeg jo en egen suppe.

Er ikke akkurat suppe elsker fra før... kun suppehue... hehe... jeg ER festlig om dagen asså :D:rolleyes:

jeef-micro sa for siden:

:lol:

Sikkert greit å bruke Indis suppe i tilegg ja :) Jeg bruker mye kokt blomkål/brokkoli til middag, og en sjokoladepudding til dessert som middag jeg da... men samtidig så er det litt greit med de omelettene som en middagserstatning i starten da... husker jeg brukte å steke oppskjært squash, løk og tomat og ha til omeletten (som så klart var neddynget i krydder :p )

Er det nå krise så kan du vist bytte ut et måltid med to egg i fase 1, men det må du ikke gjøre så ofte da

indi sa for siden:

:) Jeg lo jaffal!
Suppen min er bare ja-grønnsaker, litt sitron er lov, men kokosmelk står det ingen plass at er lov... På den annen side, den inneholder 2,4 g kbh per desiliter, så det går jo. Skulle jeg vært veldig streng ville jeg laget kyllingkraften selv, og droppa kyllingbitene på fase en, det smaker like godt! Men kylling er jo også kbh-fritt, og sist spiste jeg kanskje 40 gram kjøtt. Så ingen katastrofe.

En ting som er viktig å huske på da; disse lettvinte glassene med ferdighakka hvitløk, chili, koriander, ingefær og sånn, ALLE inneholder sukker... Det gjør også de fleste currypastaene du kan kjøpe, så jeg lager alt sånn selv... Smaker bedre og:)

Kjekt det er så masse liv i tråden vår, det er like inspirerende å hive seg over den hver gang:)

Og Distrea, bare mas! Bare kjekt det:)

Dilly sa for siden:

Kjære søte suppehue (ta det som en kompliment) da er du kommet til rett sted, midt i "suppegryta. "
Jeg synes slett ikke at suppene er forferdelige, spesielt ikke innblandet i blomkål, men alene på termos på jobben er de heller ikke umulige. Bare man får vispet dem godt ut og rister termosen før man heller. Ellers så kommer jeg ikke til å kjøpe flere, for akkurat suppe er det veldig lett å lage mye bedre og fullstendig ja-mat selv.

Jeg tror at alle vil finne litt forskjellig som er ok. Og det forandrer seg litt i løpet av kuren. Jeg koser meg mye med pannekake og brownie, men disse lager jeg på samme måten. I stekepanna. Da tar jeg oppi litt smør og full varme, graver ut røra og skrur ned til lavest varme på plata. Der står den gjerne i 10-15 min før jeg snur den og lar den ligge. det blir helt greit.

Det er sikkert lurt å prøve seg litt frem med å bestille 1 pakke av hvert, og ikke la legen bestille 4 pakker kyllingsuppe til deg bare fordi han liker den..

HEI JENTER ;-)
SÅ FLOTT Å HØRE AT DET GÅR BRA MED HELE GJENGEN !!!
DET BLIR SPENNENDE Å SE HVOR MANGE KG VI HAR KVITTET OSS MED PÅ TIRSDAG .
HILSEN SJOKOLADEJENTEN

Distrea sa for siden:

god kveld i stua!

godt å se det er liv i dere.

Vi ( sier vi selv om jeg ikke egentlig er en del av dere ennå) kan altså lage supper selv, og kanskje andre retter også på fase 1? så fint

Burde ha en egen tråd med oppskrifter? ... og nå kommer jeg på at kanskje det ER det, men det har jeg ikke sett etter :o skal ile til etterpå... må bare skravle litt først... hehe

syns det er såååå fint å se dere har hatt en fin start, og så er jeg kjempe glad for at dere deler erfaringene deres :klem:

Titti sa for siden:

Du kan fint lage suppe og andre gr.saks-retter i fase 1. Men det er kun gr.saker, ikke kjøtt og kylling og slikt.

Dilly sa for siden:

mm... man kan spise ubegrenset av blomkål og brokkoli, sopp og mange andre, men litt mindre av f.eks løk, kål og tomat.

Suppene kan varieres i det uendelige med disse sakene og mose eller ikke mose dem. På fase 2 kan vi jo ha oppi litt kjøtt, scampi eller kylling, og vi kan få den fandenivoldsk sterkt med krydder og smaken blir fantastisk med buljongterning. Ingen har sagt noe om johannesbrødkjernemel, så da bruker jeg litt av det til jevning.

Blomkålen er fortsatt en god venn, og blomkålrisen har jeg stadig på menyen. Opprinnelig skal den kokes i mikro, men jeg tar den på damprista i gryta i stedet, siden jeg er litt sær og ikke glad i mikromat.

Heistad gelé er en annen god venn i nøden.

I dag har det faktisk gått veldig bra her.. (unntatt to valnøtter) håper at det blir like lett i morgen. Det er nemlig full skjerpings her i gården.

jeef-micro sa for siden:

jeg spiser alt for lite tror jeg... det er vel en typisk jeef-ting å gjøre, så i dag har jeg spist capuchino til frokost og salat til middag... men magen min er ikke helt god enda... håper den blir bedre i morgen...

Dilly sa for siden:

Jeef :)
Tror du at det er så farlig om vi får i oss for lite av og til? På hverdagene er jeg veldig tidlig oppe og trenger tidligere frokost, måltider..så da bruker jeg opp hele kvoten med ED-produkter. Men i helgene... i dag har jeg fått i meg 2 produkter bare, i stedet for 4, men jeg spiste jo en del ja-suppe.

Salat er ikke særlig mettende.. kjenner du sult?

jeef-micro sa for siden:

Jeg er svært lite sulten til vanlig også da, så jeg har ikke kjent noe sult... dersom jeg skal spise bare det jeg har lyst på en hel dag, så kommer jeg vel opp i 800 kcal sånn normalt sett, så jeg har alltid vært småspist...

problemet nå er en infeksjon i magen et sted... har hatt det før også, og det fjerner det som er av matlyst... Har hatt det siden tirsdag før jul, så rekner med det snart går over... Jeg spiser jo alltid forlite, og jeg tror kanskje det har ført til at stoffskiftet mitt er så lavt...

Titti sa for siden:

Nå er jeg klar for å starte opp her i morgen. Skal lage klart omelett og puddinger i kveld. :ja:

indi sa for siden:

Jeg tror det er veldig viktig å få i seg nok mat, men merker at jeg faktisk ikke er sulten i hele tatt, nå når jeg er igang igjen. De første dagene var jeg kjempesulten, men nå er det mange ganger vanskelig å få ned den siste porsjonen. Så det hender jeg dropper den! Men faren er jo det berømte spareblusset da, og da går man jo IKKE ned...
Syns 800 kcal høres veldig lite ut! Håper du snart blir frisk JEEF! Det trengs... :)

Kjekt du er med Titti! :) Nå er det bare å finne fram viljestyrken og omprogrammere alle sjokoladeinnfall, det er blomkål som er best i verden! :)
Lykke til!

Distrea sa for siden:

slernger meg med. Lykke til Titti! blomkål er digg :D

Dilly sa for siden:

Ja, lykke til :)

Jeg er også blomkåldigger, he he.. til min kjæres fortvilelse. Det lukter visst ikke så veldig godt når jeg holder på.:)
skjønner ikke det.

jeef-micro sa for siden:

jeg har alltid vært småspist... men jeg skal prøve å få til tre-fire ED produkter i morgen da

indi sa for siden:

Det klarer du Jeef:) Stå på, så skal jeg sende noen gode vibber din vei i hele morgen:)

Titti sa for siden:

Blomkål er som sjokolade i grunn. ;)
Går mest i brokkoli her faktisk, liker det bittelitt bedre. ;)

Nå har jeg gjort klart omelett, pudding og salat til i morgen, skal jobbe kveld så da er det viktig å ha det meste på plass. Må bestille noen nye barer, er helt tom og de er kjekke å ty til. :ja:

Distrea sa for siden:

er det noen som har link til produktene? så kan jeg se hva som frister :p

mener jeg hadde det her, men har ny pc og nå finner jeg det ikke :o

indi sa for siden:

Her er den: eurodiet.com/
Masse som frister her... Det blir bra å komme igang for deg og:)

Distrea sa for siden:

:Dtakk takk... ser jo fristende ut

Dilly sa for siden:

Flott, da ønsker jeg deg lykke til i morgen :)

Dilly sa for siden:

Ha ha, den var god.. De skulle hatt smikk på lanken for de beskrivelsene av noe som er så fjernt fra gourmetmat som det går an å komme. De har bl.a. bilde av en bolle med paella. Det ser jo elegant ut, men sannheten er at det er så lite at det får plass i en halv kopp. Og til de grader kunstig, men så lenge man ikke tenker på det som mat så er det ok. Jeg synes det er greit at produktene ikke gir mersmak, sånn at jeg er glad når jeg har spist opp og at det ikke er mer igjen.

Og så er det jo veldig gøy å være flere som kjemper sammen og med det samme greiene..

Jeg var veldig spent på dette før jeg kom i gang, og i de få dagene som jeg hadde avklart det med legen, men ventet på produktene, så kjøpte jeg en del andre barer og ting på helsekosten, bare for å komme i gang med noe, det var god trening for meg det.

blomkålen koker..

Distrea sa for siden:

hahaha.... du er så festlig dilly. ler meg halv skakk jeg :p

jeg tror jeg må ha hjelp til å finne ut hva jeg skal bestille første gang... der kommer dere inn.

:klem: fra meg

indi sa for siden:

Minner pikene om veiedag i morgen:) blir spennende!

Titti sa for siden:

Lykke til på vekta i morgen, jeg er endelig i gang i dag. :heia:
Blir veiedag på fredager for meg, ingen vits i å veie seg allerede i morgen.

Enid sa for siden:

hallo hallo! melder meg inn i ED-tråden igjen jeg, har jo vært nede i 1 måltid pr dag den siste måneden (og resten av dagen vanlig Lindberg) men nå er det tilbake på den smale sti til resten av kiloene er borte og insulinresistensen har kommet i sjakk :)

har spist bar og sjokofrokost hittil i dag, og så blir det nok en brownie til kvelds. gleder meg til å prøve de nye produktene (særlig siden jeg er så heldig å være i fase 3, sånn at jeg kan prøve 3 nye produkter).

heier på alle sammen - dere er flinke!!

Dilly sa for siden:

Heisann Enid :) Fortell om de nye produktene da.. de hører til på fase 3 vel?

I dag har jeg sendt ny bestilling, synes det går i ett, men selvsagt gjør det ikke det. Jeg har en del produkter som jeg ikke får i meg før jeg må..

Jeg gjorde en (for meg) ny vri på sjokoladepuddingen: Jeg laget 3 porsjoner på en gang, og da hadde jeg oppi 2 ts pulverkaffe og 1 porsjonspose Confecta lavkalori 72% kakao som jeg fant i en Menybutikk. Dette blandet jeg godt og tømte oppi 3 plastbokser som sto i iskaldt vann i oppvaskkummen. Rask avkjøling, på med lokk og inn i kjøleskap. to skal med på jobb i morgen.

Middagen i dag var blomkålris, og selvsagt ble den dampkokt. Kjempegreit. Mye bedre enn mikro. Bare krydder på, ingenting annet.

Ellers er jeg slett ikke kvitt juleflesket ennå, så det er kjedelig.

indi sa for siden:

Heia og kjekt du er med! Lykke til!

Veiedag for noen av oss, plutselig kom det et tretall på vekten, 83,9 og ned 1,2 kg denne uken, jeg er kjempefornøyd:D
Men litt overrasket ennå over at det tok en uke med streng fase en før vekten beveget seg i hele tatt, men nå er jeg igang og skal ikke tenke mer på det:)

Skal prøve med pulverkaffe i puddingen dilly, god ide!

Fin dag til alle:)

Dilly sa for siden:

:DHupp.... så var juleflesket vekk :D

I dag viste gulvets hersker 104, og det var samme som en stund før jul.

Akkurat nå er jeg litt (bare litt) lei meg, fordi jeg lot meg overfalle av en sjokolade i et svakt øyeblikk. OK, straffen får være 1 liter vann og marsj i seng uten mer mat i dag.

Dilly sa for siden:

Åh, tenk, 83,9 og ned 1,2
Det er rene musikken jo..

Har på følelsen at det virkelig løsner nå.
Her skal jeg pinadø nedover mot 100 på de dagene jeg skal slite på fase 1

jeef-micro sa for siden:

jeg har vært hos legen i dag. fått nye piller for å få opp pHeni blodet og styrke immunforsvaret, og en liste over ting jeg bør ta... håper det blir bra nå da...

Dilly sa for siden:

Krysser fingrene for deg jeg :klem:

indi sa for siden:

Knallbra Dilly:D
Tøff, sterk og flink! Nå er det bare noen dager til så er du tosifra:) Gratla!

indi sa for siden:

Lykke til da vennen:) SKal se det ordner seg nå!

Titti sa for siden:

Flinke dere er :heia:

Pulverkaffe i puddingen kan sikkert gi en ekstra piff, selv om jeg liker pudding fra før faktisk.

indi sa for siden:

Puddingen er ok den, enig i det, men tror kanskje litt kaffepiff gjør den ennå bedre! Kaffe kan gjerne piffe opp både det ene og andre... I morges våkna jeg ekstremt langsomt, lå og hørte på det jeg innbilte meg var regn, og lagde dermed en god unnskyldning for å ikke sykle på jobb... Nå har jeg hylt ned to cappucino (orntli kaffe!) og er ekstremt hyper og definitivt våken og kunne sikkert sykla til egersund eller deromkring i motvind:) Så kaffe er bra!

Ellers viste vekten ned idag og, 0,2 kg, og jeg har startet feiring av minus 25 kilo!

Tenkte på dette i morges:
25 kilo er mer enn 16 halvannenliter flasker med colalight:)
25 kilo er fem bæreposer med fem kiloposer med mel i hver!
25 kilo er 50(!) halvkilos pakker med meierismør.
25 kilo er sånn omtrent 125 bananer...

Kjekt:)

Dilly sa for siden:

pang - pang - pang - poff....

Smalt det ille?

Det var bare jeg som fyrte av en salutt for Indi som seiret over de 25000 uønskede gram.

Gratulerer lille venn :)

ikke bry deg om den tullingen. Han benytter alle sjanser til å feire. Helt sprø han..

Enid sa for siden:

Statusrapport nye ED-produkter:

Sjokocrisp-bar: Veeeldig søt, litt nougat-aktig i smaken. Perfekt for å dekke cravings ;)

Sjoko/nøtt-dessert: Verdens minste dessert :D Seriøst, det er 3 spiseskjeer eller noe! Litt gummiaktig i konsistensen, likte den ikke så godt med det samme , men den vokste på meg (spiste den med t-skje, så da føltes det som litt mer :rolleyes:). Ganske mettende.

Følger opp med rapport om paella og müsli senere!

Enid sa for siden:

Så bra! Håper det funker, da!!

Disse pillene som styrker immunforsvaret... høres virkelig ut som noe jeg burde ha! Hva er det? Hva heter de?

Titti sa for siden:

Så spennende, Enid. Jeg håper jeg får bestilt nye produkter uten legetime. :ja:

Dilly sa for siden:

Så artig å lese om de nye produktene Enid, men det er visst lenge til jeg skal ha noe med fase 3, så jeg har det til gode. Har lurt litt på å gå til anskaffelse av et dukkeservise til de mikroskopiske porsjonene. Paellaen ser man på bildet som noe i en full skål, mens virkeligheten er sånn ca 1 dl drøyt.

Egentlig så holder det jo, for vi skal jo ikke bli veldig mette heller, men vi får trøste oss med blomkål og det andre.

Dilly sa for siden:

Håper at det går greit, men er det lenge siden du var på kontroll hos ED-lege? Min "legeattest" sier hvor lenge jeg skal gå på de forskjellige fasene, og det er vel så lenge jeg får kjøpt noe..

Dilly sa for siden:

Dagen i dag gikk ganske bra, men det ble for mye middag. Klarte meg ikke på fase 1, men måtte ha noen scampi. Det og sjampinjong smaker veldig godt år jeg steker det sammen i woken med masse krydder.

I kveld har vi vært på obs og kjøpt 2,5 kg kyllinglår til 60 kr. Det er mye billig og god mat. (marinere og steke i ovn)

Titti sa for siden:

Jeg har aldri sett den legeattesten, men minnes hun skrev antall dager den gjaldt på den. F.eks 60 dager osv. Sist jeg ringte (i november) så sa han jeg snakket med at det var siste gang jeg kunne bestille på den, men at jeg kunne ringe og snakke med legen og kanskje få ny respet over tlf. Jeg var hos legen i sommer en gang, juli tror jeg det var.
Litt tiltak og reise inn til Oslo nå som jeg ikke jobber der lenger. Pluss at det er litt dårlig med kr i januar. ;)

jeef-micro sa for siden:

Jeg vet ikke hva de heter egentlig, for legen har sendt inn resepten min, så jeg får de i posten... men skal se når de kommer

Enid sa for siden:

Rapport på ED-produkter, del 2:

Müsli: NAM! Men veeeldig minimal porsjon, selvfølgelig. Skjønte ikke hva poenget med å ha puffet ris nedi var, det var snakk om 3 riskorn, og det er jo uansett noe man ikke bør spise? Tullete :confused:

Paella: Ikke dum. Sterkere krydret enn de andre ED-produktene (kryss i taket) med hvitløk og chili. Smakte faktisk noe tilnærmet paella, syntes jeg.

Enid sa for siden:

Litt despo etter lang tid på ED, prøver ut mye rart, men gjorde noe smart i dag: Blanda masse mandelessens i vaniljepuddingen, og hadde to te-skjeer rød fun light på toppen da jeg skulle spise den: Voila! Nesten riskrem med rød saus, jo! (Og da sier jeg nesten, men dere vet jo hvordan disse produktene smaker... greit med litt smaksvariasjon, iallefall!:D)

Titti sa for siden:

Oj, takk for tips, Enid.! :blomster:

Gleder meg til å prøve de nye produktene. :spent:

Dilly sa for siden:

Har du fått bestilt produktene, Titti?

Jeg fikk ny forsyning i går, og det var bra, for da forskyver jeg suppene litt lenger bak igjen.

Håper at du snart får varer og hiver deg på kjøret igjen.

jeef-micro sa for siden:

nå har jeg fått de pillene som skal styrke immunforsvaret, og de heter fluflex

Skrible sa for siden:

Da har jeg inntatt min første ED-frokost - en ost- og gressløkomelett. Helt spiselig, i alle fall med en halv pepperbøsse oppå. :p

indi sa for siden:

Da er du igang:) kjempeflott!

jeef-micro sa for siden:

Bare vent et par uker, så er det ikke fult så spiselig lenger :p

bra du er i gang :) velkommen "ombord" i ED-verdenen :p

Titti sa for siden:

Så flott! :D Husk det er lov og ha på masse krydder, salt osv.!!
Jeg lager gjerne omelettene med sopp og løk og har salat eller andre gr.saker til. Det hjelper på metthetsfølelsen.

Lykke til! :heia:

Titti sa for siden:

Jeg er i gang jeg vet du. Har jo en del produkter igjen, supper og omelettene tar liksom aldri slutt. :lol: Og så har jeg fått kjøpt noen produkter av en venninne som hadde litt til overs. Så jeg har nok produkter til en uka til hvertfall.

Har ikke fått somlet meg til å ringe enda, men til uka har jeg tidligvakt så da rekker jeg å ringe etter jobb. :ja:

Dilly sa for siden:

Det er knallbra, for da er du i gang. :) Hva skal du spise resten av dagen?

Jeg har også spist omelett til frokost, men den var det liksom skinke i.
Pepper er deilig, men tacokrydder er også godt.

Cam sa for siden:

Jeg er også ny, og skal begynne på ED så snart jeg får produktene! Jeg fikk en giro i posten idag, og skal betale den på nettbank nå. Hvor lang tid tar det da før jeg får produktene? Jeg trodde jeg skulle få dem på et par dager, men hvis de først må registrere betalingen min, får jeg jo ikke pakken før midt i neste uke!? Argh... Hadde regna med å begynne i dag eller i morgen...

Gleder meg til å komme i gang! (Og gruer meg litt, selvfølgelig...)

Bare litt nysgjerrig: Dere som har hatt MYE å ta av (selv skal jeg ned ca 40 +) - hvor mye har dere tatt av i fase1? (Regner med å gå i fase 1 en måned.)
Har dere gått ned omtrent like mye /raskt i fase 2?

Spent på å høre fra litt forskjellige EDere, slik at jeg får litt inspirasjon! Håper dere har gått ned MASSE! Da blir jeg optimistisk...

Dilly sa for siden:

Hei Cam
Velkommen i babbelgjengen :)

Det var nesten rart at du ikke fikk pakka i dag, men da kommer den sikkert til mandag. Regninga har en forfallsdato og lever sitt eget liv uavhengig av forsendelsen. Jeg tror de sender ut varene med det samme de får bestillingen og det tar som oftest bare 2-3 dager hit i allefall.

Jeg begynte på fase 1 10. november og holdt på med den i 30 dager. Første måneden gikk jeg ned ca 11 kg, men siden ingenting. Grunnen til det er at det har vært jul og jeg er en svak sjel..
Fase 2 har jeg egentlig begynt på i midten av desember, men nå prøver jeg meg på fase 1 igjen en stund.
Fase 2 skal visst vare i 40 dager for meg, men forskjellen på fase 1 og 2 er jo bare at man erstatter en av posematene med litt kjøtt når man er på fase 2.

Selv om jeg ikke har gått ned noe mer så har de kiloene jeg har mistet, forandret sammensetning. Først hadde jeg mistet 6 kg vann og 2 kg fett osv, men så endret dette seg til 6 kg fett og 2 kg vann senere. Det andre var uforandret.

Det er motiverende å følge med på tanitavekta hos ED-legen. Det er jo mange som har slike vekter hjemme også, og de forteller mye mer om kroppen enn den vanlige, gammeldagse på badegulvet.

Jeg skal også ned 40+ egentlig 50+
Begynnervekta mi var 115,9

Det er ikke umulig, og om det skulle være det så klarer vi det likevel.

Lykke til

jeef-micro sa for siden:

Jeg kan desverre ikke hjelpe deg med optimismen, for jeg har nesten ikke gått ned med ED, men når det gjelder pakken, så har regninga alltid blitt lagt inn i pakken jeg har fått, så jeg vil tro pakken din er på vei. Jeg får pakke 2-4 dager etter bestillingen er sendt inn

Skrible sa for siden:

Hehe, takk - vi får se hvor lenge entusiasmen varer. :)

Jeg bestilte ikke så voldsomt stort utvalg av matvarer siden jeg ikke er videre begeistret for pudding og nesten-sjokolade - så dagene mine fremover blir ganske like, med omelett / bar / suppe / pannekake - og så grønnsaker, selvfølgelig. Er bevæpnet med asparges, bambusskudd, sopp og squash foreløpig.

Og jeg tror kanskje jeg skal prøve å lukke øynene og telle til tre og trylle frem en haug hjemmelaget tacokrydder!

indi sa for siden:

Må jo ta de tdu har av motivasjon og bruke den:) Det går nok fint!
Jeg klarer ikke helt å huske hvor mye jeg gikk ned i fase en, startet 23 august i fjor. Men i gjennomsnitt har jeg gått ned 1 kilo i uka, helt til desember, hvor det stoppet opp litt, fordi jeg ikke fulgte oppskriften slik jeg skulle! Vet om folk som går ned fortere, og mer på fase en, men det bekymrer meg ikke:) Jeg er kjempefornøyd, men merker det stopper opp med en gang jeg tuller meg litt vekk. Passer på å tulle meg vekk med lavkarbomat uten fett hver gang jeg tuller, men vektreduksjonen stopper altså med en gang da. Og begynner igjen når jeg er flink pike:)
Lykke til! :)

Dilly sa for siden:

trylle, tralle
laget nettopp et lass til deg jeg..

indi sa for siden:

Hvordan går det med oss? Holder vi koken jenter?
Jeg sliter litt med alle bursdagsfeiringene og vaser meg litt vekk, men i morgen er det jo mandag, den store skjerpingsdagen:)

Titti sa for siden:

Her går det fint. Men helgen har vært tøff. Ikke at jeg har vært sånn skrubbsulten, men jeg har tenkt på mat hele tiden, vært utrolig sliten, null energi og veldig irritabel. Verre enn pms. :lol:
Nesten godt det er mandag og jobb i morgen, synes det er lettere å slanke seg i ukedagene.

Stå på, alle sammen. :heia:

jeef-micro sa for siden:

helga har vært helt dritt sånn matmessig for min del da, men jeg prøver igjen i morgen :p
jeg har vært syk i magen i en mnd nå, og da er det slitsomt å spise i det heletatt, for alt bare renner ut igjen (beklager detaljene)

Skrible sa for siden:

Uæææ! Ikkeno galt med omelettfrokosten, men jeg tror det skal ta litt tid før jeg venner meg til å true i meg 'mat' istedet for kaffe på denne tiden av døgnet :eek:

Dilly sa for siden:

God morgen :)

Jeg tar det ikke så nøye med frokosten jeg. Venter et par timer til jeg blir sulten. Tror ikke det har noe å si for diettens skyld, hvis du ikke har fått beskjed om å være veldig presis med frokost når du våkner?

Det smaker mye bedre når magen vil ha mat. Nå har jeg nettopp spist en bar. 2 timer etter at jeg sto opp.

kvaaa.....a..

jeef-micro sa for siden:

Jeg starter veldig ofte dagen med encappuchino jeg(kald så klart) kan faktisk nesten minne om noe godt dersom jeg drømmer meg bort til en sydhavsøy, og ser for meg at jeg sitter på stranda i en lekker liten bikini og kler den godt... :p

Pia sa for siden:

Hei melder meg inn i Euro gjengen :o Har sendt bestilling i dag , håper de kommer snart.
Skal ned helst 15 kg, håper jeg klarer det. Jeg går veldig sakte ned, har nå prøvd både Grethe Roede og Ketolyse det siste året, men vekten rikker seg omtrent ikke. Ser ut som en kombinasjon av lavfett og lavkarbo funker for meg.Gikk på eurodiett for 3 år siden, gikk da ned 17 kg, men trappet ikke gradvis ned, og da jeg i tilllegg ble gravid gikk vekten opp igjen. Jeg er nå 7 kg fra der jeg sluttet sist. Gleder meg til å starte :p

Syns dere er flinke, stå på ;)

Skrible sa for siden:

Nei, jeg har jo ikke det, men det er jo dette med at jeg rusler til skolen en stund etter å ha våknet, og må spare dagens bar til lunsj :) Kunne pakket en nistepakke med omelett, selvfølgelig, men siden jeg styrer med maling og pastellkrittstøv og denslags, er det ikke et veldig mat-vennlig miljø jeg befinner meg i.

Så i dag tidlig ble jeg lurt av Deli De Luca... skulle inn og finne meg svart kaffe, men oppdaget til min bestyrtelse at gamle ønsker har gått i oppfyllelse; de har fått en kran med chai. (TO kraner, faktisk.) Denne var allerede satt til livs da det slo meg at noe søtt mest sannsynlig kommer med alt sukkeret i hele verden ut av kranen, hehe. Skal for sikkerhets skyld spørre om de vet hva som egentlig er i den i morgen - det finnes jo ikke noe slikt som lister over næringsinnhold ved de drikkestasjonene. :|

Iiik, google meddeler at jeg sikkert fikk i meg hundre tusen karbohydrater i den vesle koppen. Fæle Deli de Luca!

Skrible sa for siden:

Hehe! Kanskje jeg skal få med noen sånne cappucinoer i neste bestilling - jeg lot være denne gangen, siden jeg uansett fikk legens velsignelse til å helle i meg kaffen min. Mulig den leveres med medfølgende dagdrømmebikini?

THE sa for siden:

Hei jeg har gått på ED før, og fikk beskjed om at man skulle glemme sticksen, det r vektnedgang man skal se på. Jeg har også hatt utrolig lite utslag på sticks, men har gått ned både 12 og 8 kilo med ED - med en graviditet imellom. Nå er jeg igang med de siste 15 kiloene, har som mål å gå ned ti til sommeren. Blir nok ikke ED produkter, men godkjent ED- "real food" og litt proteinpulver, kjøtt, og de posene jeg har igjen. Og en bar hver dag - de har jeg blitt avhengig av :)

Så dagene mine er ca slik:
En kaffe latte med skummet melk
en proteinshake
salat med mange typer grønt og litt olje/eddik, litt cottage cheese ellerskinke
bar
middag
pudding

Gruer meg til jeg slipper opp for pudding, den er god å ha i bakhånd. Og så tar jeg litt nøtter i ny og ne, det er jo heller ikke helt ED fase en-tre. Skriver dagbok, THEs dagbok, nå skal jeg være litt aktiv her igjen ! :)

Titti sa for siden:

Så fint å ha deg her igjen, THE. :løper inn i journalen din:

Dilly sa for siden:

Mener du chai, som i "Enkel chai te" det fant jeg oppskrift på her:
www.matoppskrift.no/sider/oppskrift8150.asp

Det hørtes sånn ganske nydelig ut ja.
Dumme sukker.

Lørdag-søndag-mandag, allerede dag 3 jo.
Flink

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.