Jeg har gått ned mye, men det meste var jo vann, og det trengtes. Jeg tror nok at det vil gå ganske mye tregere nå fremover, så det jevner seg nok fort ut.
3 måneder på fase 2? Jeg har hørt 40 dager, det må være feil.. men de sa 30, 40, 30 og 30 på fasene, og så skulle det gå over i kost-i-balanse, altså fedonsk.
Det høres i alle fall litt tungvint ut å gå frem og tilbake sånn hele tiden, så jeg vil gjerne videre og gjøre meg ferdig med pulvermaten. Men jeg vil gjerne ta all den tiden som trengs for å klare det. Det kommer nok til å kreve mye av oss i lang tid.
Får du dårlig oppfølging? Tatt det opp med dem?
Det er alltid vanskeligst etterhvert, dvs. kiloene sitter fastere og tar tid. Vinteren er jo en fin tid å gjøre noe med det, så jeg har tenkt å finne frem all den tålmodighet jeg kan oppdrive, pluss at jeg skal henge rundt her og plage dere.. så da blir vi fler :)
75 er et flott tall. Det vil vi gjerne ha.
Når det gjelder julen så har jeg tenkt å frede julaften, for da vil jeg kose meg med all julematen uten å tenke på noe som helst. Den ene dagen.. det synes jeg at alle fortjener.
Du har rett, nå sjekka jeg, det står 40 dager på fase to... Men det varierer nok fra person til person... Kjenner en som skulle tilbake på fase en nå, hun startet med ed i april! Så det er nok litt av hvert.
Ja jeg har prøvd å ta det opp... men tror ikke jeg helt kom gjennom, skal til legen om et par uker, og prøve igjen... så får vi se... kan ikke legge ut om dette på åpent forum uansett;)
Samme hva jeg velger å gjøre, kommer jeg nok til å fortsette å plage folk her inne jeg også.. :) Og skal nedover i vekt samme hva! (bare poselei så det rekker):)
Heldigvis lenge til julaften ennå, jeg har ikke begynt å planlegge ennå, men sukkerbomben fra paris har nok lært meg at DET trenger jeg ikke gjøre igjen, er ikke gla i søtt en gang... Men pinnekjøtt og sånn ja, det kan bli bra! :)
Det kan nok være godt å si til seg selv på forhånd at julaften er grei og at det er en dag som ikke skal preges av dårlig samvittighet! Da er det nok sannsynlig at du sitter seint på julekvelden og sier til deg selv at dette gikk egentlig ganske gret:)
Hei Indi, ja jeg har gått ned alle mine kilo på ED. De første 30 dagene på fase 1 gikk jeg ned ni kilo. I løpet av fase to gikk jeg ned 11, fase to har jeg "holdt" meg i siden. Jeg gikk jevnt og trutt ned og siden jeg bare var halvveis så ble jeg enig med legen om å fortsette i fase 2. Trenger litt strengt opplegg for jeg har lett for å skjære ut... Og det har jeg gjort til de grader. Ble dritlei av den forferdelige maten (sorry) og gikk over til ketolysemat i sommer, klarte det ikke helt 100 % men har ihvertfall holdt vekten. Gikk opp litt i sommer og satset på nytt på ED i høst, har gått ned sommer kiloene mine (ca + 3), men klarer liksom ikke komme videre. Klarer meg fint frem til lørdagskvelden så sklir det ut og henter meg inn igjen fra mandag, da står vekten min som regel stille... Fint for vedlikehold men ikke når jeg vil ned mer!!! Føler motivasjonen kommer tilbake igjen og satser fullt på fase 2 og mer trim og skal veie meg 19 desember. Kryss det dere har! Takker dere her inne for mot til å kaste meg inn i det igjen og selvfølgelig for all gevinsten med å gå ned i vekt, det er jo bare helt deilig. Når det "røyner" på som verst så spiser jeg noen dager ketolysekost fra boka til Torkil, jeg holder meg i ketose og det er skjønt å kjenne "mat" i munnen. Det er min måte å takle dette på, det er jo som sagt hundre veier til Rom, og jeg er jo sletts ikke i mål enda. MEN jeg gir meg ikke:) Heia oss og lykke til videre alle sammen!!
Du har jo vært kjempeflink! Vedr lørdagskvelder så kan vi jo lage en "FARE-nå er det lørdagskveld"-tråd, med obligatorisk oppmøte her inne og passe på hverandre! :D
Beundrer motivasjonen til alle jeg, og heier på oss:)
Ha fin uke!
Jeg begynner å lure påom jeg skal kutte hele ED jeg... jeg har ikke gåttned mer enn 4 kg på de to første fasene, og dyrt er det også. særlig når det ikke virker bedre enn det gjør... Jeg hadde en plan om annenhver uke i fase 1 og 2 nå frem til jul, men nå har jeg blitt skikkelig syk, så jeg må bare vente til jeg er i bedre form...
Skjønner godt at man blir lei... no problem. Men hva gjør du i stedet da? Kanskje du mangler noe? Nå som du er syk så må du heller stelle pent med deg selv, kose deg og ikke stresse med posemat. Det kan gå fint det. Unne seg godt med frukt og lett, god mat til det verste kjøret er over.
Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre egentlig... Jeg føler jo det har hjulpet bedre enn noe annet jeg har prøvd, men det koster ganske mye og nå har jeg 1000 kr som skal vare til 12 februar, og jeg har ikke kjøpt julegaver enda...
Huff ja, dårlig råd er temmelig usunt for helsa, og lager masse unødvendig stress.
Hvor mange gaver skal du gi, og alder på dem som skal få? Å kutte ut alle julegaver går vel ikke, men kan du ikke lage så mye som mulig selv til en billig penge? Eksempler: små bilderammer med rare ordtak, mal en knaggrekke, gå til brukthandel, gi bort to strikkepinner og garn til et skjerf, en heklenål m/garn og oppskrift til en liten brikke eller gryteklut, skriv ut fargeleggingsbilder og sett inn i en mappe, brenn en cd med yndlingsmusikken din, pynt den og gi bort, altså det finnes utrolig mye som ikke "koster penger"
Jeg er langt fra den som kan råde noen best når det gjelder kosthold... for all del.. bare se på meg :o vi er så forskjellige. Men jeg synes at du kan så mye om kosthold nå at jeg tror du vil klare å hoppe over til noe fedonsk.
(Jeg skal jo over til fedon etterhvert, og da tror jeg jo at det er best for alle, hehe... nei da, selvsagt ikke.)
Selv om et kosthold med ordentlig mat kanskje er billigere enn pulveret til 25 kroner, så sparer du kanskje mest på konsultasjonene.
Den største utfordringen for meg med ekte mat er å begrense meg til det som er 1 porsjon. Derfor er denne tiden på ED en god mengdetrening for meg.
Ønsker at du får orden på den vanskelige situasjonen du har havnet i.
Jeg sliter kanskje mest med å ut med så myepenger til ED mat på en gang... hadde jeg kunnet handle en gang pr uke, så hadde det kanskje vært lettere også da... Jeg har jo spist Fedonsk to år, og lagt på meg 7 kg... men jeg har litt ED mat igjen, så når jeg blir frisk nå så skal jeg være flink igjen
Problemet mitt ligger vel ikke på mengden heller. Jeg har alltid vært "småspist" og den gang jeg telte kcal lå jeg på 800 pr dag...
jaja jeg får vel bare putte meg i tenkeboksen og finne litt utav ting
Så på bestillingsskjemaet til ED idag, (nytt) at de har fått paella! Noen som har prøvd??
Var to-tre andre ting også som var nye, men det er til fase tre:(
Det er jeg også spent på..
Jeg fikk se det på det tomme bestillingskjemaet som lå i den forrige matpakka. Jøss. som jeg eter. Må snart bestille enda mer. Rett og slett 120 matdingser for en måned på fase 1 og samme på 40 dager med fase 2. Nå har jeg smakt på mye rart og vet hvilke jeg absolutt ikke skal ha mer av..
:D:D:D
Nå lo eg godt!!!
Huske når jeg første gang prøvde omeletten! Det er vel like fjernt i smak fra egg som fiskeboller! Eller noe annet vondt! Men paellaen kan jo smake godt fordi om det ikke smaker paella... Capuccinoen smaker ikke akkurat capuccino heller, men den er god syns jeg. Brownien smaker ikke helt brownie... og så videre!
Fant beskrivelse på de engelske sidene, www.eurodiet.com/content/view/291/576/lang,en/
Der var det til og med ED-pasta!
Tror jeg skal prøve paellaen jeg, men gleder meg til skikkelig paella igjen, til sommeren:)
He he... tusen takk, men neeei...takk, pga. at de smaker død og grønne jævler.:eek:
Men nå var jeg innom på den engelske ED-siden og kikket på bildet av paellaen, den så jo spennende ut :) skal forsøke neste gang, og det blir vel snart. Tør ikke ta sjansen på å gå tom i jula.
Eh, nå har jeg bestilt to pakker Paella sammen med ei lang liste over andre ting. Det ble ikke så veldig lang liste altså, for det ble mest puddinger og barer, for et kosthold.. Blomkålen får rette opp inntrykket.
Apropos blomkål. Nå koster de rundt 17 pr stk i de fleste butikker, for noen som er ganske små. På Lidl har de noen kjempestore til 16 kroner.
Jeg skal nå prøvde paellaen jeg og, og barer, capuccino, kakao, brownies og pannekaker! Ikke mye til kosthold det heller, men til å holde ut! Sammen med min venn blomkålen:)
Jeg drar til ED-legen nå... Får se om han har en fremtidsplan for lille jeef... Jeg har igjen en del ED mat, så jeg får ta meg sammen og kjøre på fram til jul (for julaften og 1. juledag har jeg FRI fra matstyr... Ikke at jeg kommer til å spise så mye kaker og godteri, men jeg vil kose meg med ribbe, karamellpudding og mandariner de to dagene...
Hvordan gikk det hos legen? Håper du snart blir frisk og at ED-legen er snill og kjekk!!!
Lenge til jul ennå... Håper jeg klarer å holde koken til da! Nå står det en utrolig velduftende thaisuppe på komfyren her, med MASSE chili til å få varmen av, gleder meg til det!:)
kjekk er han nok ikke :p men veldig grei. vi ble enige om å fortsette fase 2 frem til jul, og gå over til fase 3 i mellomjula...
Jeg har noe mat liggende, så berger frem til jul, og nå har jeg fått tre vakter på jobb denne uka også, så jeg har et håp om å få råd til å fortsette...
Nå har jeg både lagt inn en avatar og ticker! Litt usikker på endelig mål da, første delmål er 10 kg mer enn endelig målet (i tickeren) som er 65... Blir utrolig spennende! Kan det gå tro? Har ambisjoner om masse muskler og sykkelritt og sånn, så da kan det jo være at vekten ender litt høyere enn det jeg har tenkt, men det vet jeg nok ikke før det er sommer:)
Mannet meg opp til å bestille mer mat og, paella skal prøves, så mer pannekake, brownie, kakao, capuccino og prailine barer. Føler meg veldig sunn:)
Snart helg og en ny kjekk hovedstad for tur! Ser fram til det!
Jeef, det er jo helt knall. Da fortsetter du på ED og det hjelper! Flott med jobb også. Du skal se at det stemmer det de sier:
At alt ordner seg for snille jenter :)
velduftende thaisuppe?? sniff... hva laget du den av?
Så fin avatar og ticker Indi :) og så viser den at du har vært veldig flink og gått ned en masse.
Og du har jo vært knallflink med bare fire dager igjen i fase 1!! Bra! Jeg antar at det er ganske mange som hopper av lenge før det! :)
Suppen?
4 kræsja hvitløksbåter, 2 store finhakka røde chili, med frø, 1 god cm revet ingefær, stekes sammen med 1 kyllingfilet skåret i biter, ha i tre-fire champignonger skåret i biter, ha i litt vann, en hønsebuljongterning (eller hjemmelaget kraft allerhelst) 1 boks bambusskudd, 1 boks kokosmelk (som ikke er tillatt på ED, men har lite karber så jeg tok sjansen). Lar det stå og surre litt til jeg er sulten nok, og har i to-tre finhakka vårløk, en tomat delt i fire, og en grønn paprika like før servering. Egentlig skulle jeg hatt i masse koriander, men den jeg fant var produsert i Israel, så da droppa jeg den! Litt prinsipper må man ha:) Suppen varmer langt ned i lilletåen, og er bare ja-mat, kanskje bortsett fra kokosmelken... Går sikkert an å bruke mindre enn en boks?
Tidligere brukte jeg allslags hvitløk, chili etc som du kan kjøpe på glass, men alle disse inneholder sukker:( Så det har jeg droppa. Har også droppa curry pastaer, av samme grunn. Når jeg gidder, river jeg ingefær og klemmer det flatt i en pose og har i fryseren, så er det bare å brekke av en bit når jeg trenger... Men lenge siden jeg var flink husmor! :)
Takk for skrøyd Dilly:)
Jeg er syk og har mista smaksansen, så nå benytter jeg anledningen til å spise opp mest mulig ekle supper og erterpurre... synd jeg har litt luktesans igjen, men det er mye bedre enn å spise de med både smak og lukt :p
Kjøtt er bra! Ertepureen hørtes så vond ut at den har jeg aldri prøvd!
Jeg kjøpte ketosesticks idag, litt dårlig samvittighet etter kokosmelken i suppen igår, men det trengte jeg visst ikke, bra utslag, så da vet jeg det!
Trenger kanskje sticksene i morgen også, ikveld er det nemlig sesongens andre julebord... huff!
Jeg har overlevd ennå et julebord:)
Spiste pinnekjøtt og hummersuppe, og det var det. Vin ble det litt av, men det pleier ikke gjøre meg noe:)
Jippiiii!
Helt rått :D komme seg gjennom julebord etter julebord, alltid like elegant!
Og jeg som gruer meg sånn til i morgen. Har allerede stått over ett julebord, men det burde jo kunne gå an å passe seg littegrann..
Må bare si god helg til dere:) Jeef, bli frisk! Håper du får en rolig helg og kan samle litt krefter! Og Dilly, stå på! :)
Er på farten til amsterdam jeg, ny by, nye fristelser;) MEn det går nok sikkert greit!
:)
Sukk ja, det gikk som det måtte gå..
Det var egentlig bare en enkel liten tilstelning på jobben, med mat fra catering, men det nyttet ikke. Alle gode forsetter druknet i riskremen.
mendet var i går Dilly, i dag er en ny dag, så det er bare å reise seg å gå på med ED igjen :)
jeg er ikke så innmari mye bedre, men skal ta det med ro i morgen håper jeg...Jeg sa egentlig atomdet var krise så kunne jeg jobbe, men det frister å si at jeg ikke kan allikavel...
Jeg håper at du snart vil føle deg bedre.. for et slit.
Ja, enig med deg i at det er ny dag, og jeg er nettopp i ferd med å forberede måltid nr. 1 i dag (treg) så det er på'n igjen. Men likevel så synes jeg det var urettferdig at vekta viste nesten to kilo opp i morges. To kilo?? Jada, vann, men likavel da..
Når jeg tenker igjennom galskapen så var det bare kålrotstappa og desserten som ødela, og dette tok jeg bitte lite av. Noen reale kjøttstykker, ja.. men akkurat nå så passer jo ikke det heller inn.
Null alkohol, jeg kjørte.. og ingen brød eller kaker.
Og nå har jeg spist ED-paella Tømte posens innhold i et krus og helte over kokende vann, 1,3 dl. Ikke den store kulinariske opplevelsen, smakte litt rart, men det var godt krydret, slik at det kjennes ok etterpå.
Det er irriterende å være utstyrt med en sånn skrott som ikke tåler mat uten å legge på seg. Jeg er sikker på at all den maten jeg fikk i meg i hele går, ikke veide to kilo. Men selvsagt, kaffe og vann veier jo en del.
Sånn, nå har jeg omtrent sånn ca kommet meg gjennom dagen derpå. Dagen derpå kan være vel så tøff som selve katastrofen. Og jo da, jeg har jo kjent lyster på både det ene og det andre. I dag var klementinene det verste å komme forbi, men det gikk.
Har ikke hatt meg noe grønnsakmåltid i dag, bare de 4 ED-måltidene, men så tok jeg altså en 2 cl gammel dansk til kaffen. Adventsdram :) Men det lille fingerbølet kan knapt nok telles som noenting.
Gratulerer med nedgang Jeef!! Kjempesta er du, synes du er kjempeflink. Du også Dilly, de to kiloene er borte nå det lover jeg! Det at du hentet deg inn igjen i går er godt kjempet. Det viktigste er at du klarer å tenke spist er spist og begynne påan igjen. Hold ut så godt du kan, det holder hardt nå i disse tider merker jeg. God helg alle sammen:)
I dag går det også greit her, men vekta er ikke grei, jeg får håpe at oppgangen er vekk i morgen.
I dag er det nest siste dagen på fase 1. Begynner å planlegge mandagens proteinmåltid. Det må bli noe med scampi? Det har jeg såå lyst på. Får finne ut hvor mange som går på 200 gram. Ja, og så skal jeg ha blomkålris til. Jøss, for en sammensetning.
Sant det, gleder meg veldig. Har jo hatt noen kjøttmåltider på fase 1 også, men da het de ikke fase 2, det var rene, skjære utskeielser m/masse tilbehør.
Ja, siste dagen. Den begynte med sjokoladepudding. Lunsj blir pannekake. Jeg liker pannekakene..
Lykke til med mandagen da Dilly:) Scampi er bra!
Lykke til med mandag og ny uke til dere andre og, mandager er litt sånn, en ny start, tanker om en ny uke og nye forventninger og mål... Og utfordringer!
Sesongens tredje julebord på onsdag, nå er jeg snart litt lei! Hele desember ser ut som en spiseorgie, og ettersom julen nærmer seg, blir det bare verre og verre! Mye reising gjør det jo ikke bedre:(
Gleder meg til januar....
jeg gleder meg også til januar, selv om jeg ikke har så mye spiseorgie nå da... Skal på julelunsj med farmor og farfar, tanter, onkler og søskenbarn, mamma, pappa søs og Maya på søndag, og så skal jeg på Big Horn med en kompis på lørdag (han spanderer :p )
I dag har jeg begynt på fase 2. Middagen i dag ble noe rusk i farta, noen brokkolibuketter og et par stekte biter av svineknoke. Hadde vært på butikken og kjøpt scampi, men de får bare ligge til i morgen..
Ellers har jeg laget tacokrydderet som det verserer oppskrifter på her inne. Stoor porsjon. Dilly kan ikke lage små porsjoner, nemlig. Så ikke noe 2 ts, men 8 ss osv. Kan vel bare gi bort noe, så jevner det seg ut.. Gøy å handle store porsjoner med krydder på innvandrerbutikk.
Det er sikkert godt med litt tacokrydder på det meste.
Og så har jeg smakt på cappuchinoen, å fytti... den er det verste hittil. Kanskje det var litt ekstra pga. at jeg forsøkte å røre den ut i koppen. Skulle nok hatt mikseren på den ja.
Indi, begynner du å bli lei av etegildet? Julebord til lørdag.. og så er det kanskje noe den 19. og så kommer jul. Ikke rart at noen velger Grandiosa etter alle medisterpølsene med ribbefett.
Forresten: dagens gladnyhet: har fått Liothyronin i tillegg til Levaxin for det lave stoffskiftet. Nå gleder jeg meg noe veldig til å sprette rundt, full av energi, mens kiloene renner av og konsentrasjonen er på topp til eksamener og andre store ting.
Bighorn er jo greit da, masse salat og god biff!! Er veldig gla i biff jeg:) Godt du er i bedre form igjen!
Gratla med fase 2 Dilly, det forandrer jo livet en del:) Og knallbra med over 11 kilo! Du gjør altså mer riktig enn du gjør feil:)
Tingen med cappucinoen er at du må aldri tenke at den likner på noe som helt som har med kaffe og gjøre... Jeg rister den med kald melk eller vann, og syns egentlig det går greit!
Og jaaa. er lei mat, og lei av å måtte passe på hele tiden! Julebord, julefrokost, møter med marsipan og clementiner, juleavslutninger... og snart julebesøk... Januar here I come:)
Hei og God Førjuls tid til dere alle,,jippi jeg har nådd 10 kg minus og det føles ikke ille å ikke skulle gi seg med det så 10 til ,, ja det går jeg for føler meg mye bedre!!!!
Fett??
Driver og leser og leser her inne... og lurer litt! Denne uka laget jeg krydderkake, oppskrift fra BiB, og for ikke så veldig lenge siden var jeg SKIKKELIG saltsyk, lyst på chilinøtter, peanøtter, chips, tortillachips, og så videre... etter ïntenst lesing på forumet ble det til at jeg bet i meg digglysten og kjøpte baconcrisp... som jeg forsåvidt ikke liker!
Resultatet av både kaken og baconcrispen var vondt i magen, sure oppstøt og uggen følelse (det er jo mye god lærdom i det!)
Jeg lurer på om jeg egentlig ikke tåler fett så veldig bra, kanskje spesielt nå, på ED?
Hva med dere andre?
åååå.... sjeske...skjønner godt diggelyst, og synes du fortjener noe godt, men jeg vet ikke. Tenk om vi en gang kune lære at vi ikke skal spise gale ting.
Jeg har ikke spist noe særlig fett siden jeg startet på ED, og før det så fikk jeg beskjed av legen om å ligge mest mulig unna både ost, melk og egg.. så der forsvant rømmen og fløten, meierismøret og alt det beste jeg vet.
I kveld har jeg skeia ut, sprukket - med: ketolysejulepølse, av alle ting..... den bare lå i butikken og ville være med hjem. ca 300 gram. Bare 0,2 karber i 100 gram, men det sto ingenting om hva annet den inneholdt. (kcal og fett) Er det melk så blir jeg vel sittende på do i morgen. Er det masse fett så rikker vel ikke vekta seg.
Skal til legen og vekta igjen til onsdag, og i morgen er det julebord. Igjen.
Tror egentlig at det er viktig å gi seg selv lov til å ha lyst på digg! Kluet er å finne digg som ikke er feil! Jeg ville MYE heller laget meg guacamole (m avocado, lime, koriander, chili og hvitløk) enn å spise baconcrisp... Kanskje til og med heller guacamole enn chilinøtter... Selv om det jeg driver med er en livsstilsomlegging, kommer jeg vel neppe til å bli totalt robot... Må vel kanskje bare fikse å omprogrammere litt!
(Nei, jeg liker ikke sjokolade eller peanøtter eller vafler eller chips! Fysj og fysj og fyyyy!) :)
Håper du ikke er dårlig etter pølseutskeielse, så lenge det er lite karber i det, går du ikke ut av ketolysen, og resultatet blir bare at det tar bittelitt lengre tid å gå ned... Det er ingen katastrofe! Og spist er spist :) Har du kjøpt sticks?
Verre hvis du blir dårlig...
Her kommer en skikkelig oppmuntringsklem og MASSE tankeoverført motivasjon til å ta med deg ikveld! Dropp sukkeret, drit i de 150 gr med lovlig kjøtt/fisk, spis det du vil men spis lavkarbo. Sånn gjør jeg det når jeg sliter!
:goodluck::klem::klem:
Bare at nå er det ikke bare julepølse lenger, men en lang rekke unevnelige greier.
[CENTER]Dilly med neven i konfekten.....[/CENTER]
Jeg må virkelig si at jeg blir skuffet over at utestedene ikke serverer lavkarbo, som også er lavkaloriØL. Nei da, det er bare vanlig øl hvis man vil ha øl. Men det finnes jo vin. Vin er bra det, men det hender at jeg har lyst på øl. I går smakte det godt med øl.
Når jeg tenker igjennom gårsdagen, så spiste jeg altfor mye, og drakk enda mer, men når jeg tenker grundig igjennom hva jeg spiste så ser jeg at det ble en god del kjøtt. Jeg spiste ikke poteter og ikke dessert, men et par små bløtkakestykker senere.
Tja, var de nå såå små da?
Nå er jeg gjennom julebordene for denne gang, så det gjenstår julaften, 2.dag og nyttårsaften, dvs. 3 utfordringer. Alle disse dagene skal jeg organisere og koke til selv, og da kan jeg jo bedre legge til rette.
[CENTER]nyttårskalkun[/CENTER]
Jeg skal selvsagt ha blomkålmos som middagstilbehør ved siden av alt det andre, og ellers flere gode grønnsaker i tillegg til kjøttet. Ribbe er handlet inn, og den har kotelettkam, fordi jeg foretrekker det litt magrere. Dessertene blir vanlig riskrem pluss Confecta gelé med litt lavkalorivaniljesaus hvis jeg finner, eller lager med johannesbkm og melkeerstatning og vaniljestang.
Er jeg opphengt i mat? Eller tenker jeg bare på mat?
Mat er jo faktisk det vi lever av da... selv om vi av og til tror det går på luft og kjærlighet! Så vi bør vel være opptatt av mat og tenke på mat, egentlig.
Jeg er definitivt opphengt i mat, og tenker ekstremt mye på mat... (det kan jo ha noe med den skrekkelige pulvermaten...)! Men jeg tenker også ekstremt mye på mat for å ikke gjøre ting feil, akkurat nå i alle fall:)
Har innsett at desember er veldig spesiell, før måneden begynte, tenkte jeg at det verste ble å unngå mandarinene og pepperkakene som står her på fat på jobben. Nå ser jeg etterhvert at det er alle de sosiale tingene som er verst, juelavslutninger, julebord etc, i hele tatt relativt stort press på matrelaterte aktiviteter! Jeg reiser mye hele tiden og har mye "representasjon" og forskjellige happenings, så jeg trodde egentlig det skulle gå bra, men det er så utroooolig mye! Og jeg hadde aldri i mine tanker tenkt at jeg skulle KJØRE på avdelingens julebord, men det gjorde jeg altså... Utslitt av festligheter og matproblematikk, og for mye vin og...
Men nå er det snart over for denne gang, jeg satser på sukkerfri og lavkarbjul, uten for mye pulver, og ser fram til januar. Mål for julen kan jo være å ikke gå opp?
Dilly, spist er spist og sånn, finn en realistisk måte å komme gjennom festdagene på, hvis forventningene til hva du skal oppnå i løpet av julen ikke er så store, så blir også den dårlige samvittigheten håndterbar.
Jeg skal IKKE ha dårlig samvittighet for noe jaffal:)
Jeg har hatt en aldri så liten pause... litt problemer med mageinfeksjon og litt annet som har stoppet meg litt, men jeg regner med å være klar for ny runde over nyttår, når bare magen blir bedre...
Flink du er! Det blir jo spennende:)
Fordelen med ED er jo at det så definitivt virker, selv om det nok er sjelden det går akkurat etter oppskriften, de fleste går jo litt fram og tilbake i de forskjellige fasene og det tar vel kanskje litt lengre tid enn det som er planen. Viktigste er å være absolutt konsekvent!
Jeg lever stort sett på de søte tingene, praline og eple og kanelbarer, brownies, pannekaker og kakao og cappucino (som ikke smaker cappucino)... Paellaen (som ikke smaker paella) er også grei syns jeg, men suppene er grusomme, er ganske lei av dem! Og omelettene (som ikke smaker egg) har jeg gitt opp, de ble for ille for meg! Men folk er forskjellige:)
Godklem til deg
takk for godord og opplysninger indi. Jeg er nok ganske lik deg... så det er nok lurt med mest barer og søtt. suppe syns jeg er pyton på vanlig mat... så regner ikke med det er noe bedre på ED.
Har igrunnen mest lyst til å starte allerede i morgen..... men får smøre meg med denne tålmodigheten:rolleyes:;)
ja, må vel ha litt mat også:p nå veit jeg jo ikke så mye om maten eller noe ennå. ikke veit jeg hvor lang tid etter første legetime og blodprøver er tatt til man begynner på dietten heller.
Skal etter planen ha til første legetime den 15. jan :)
Jeg var til legen og snakket litt og tok blodprøvene, så fikk jeg ny time 14 dager etter for å få svar på blodprøvene... og da fikk jeg samtidig erklæring på ED og bestillingsliste, som jeg sendte inn. fire dager etter hadde jeg produktene
Det er ganske viktig at du får svar på blodprøvene først, så du er sikker på at det ikke er noe som tilsier at du ikke bør gå på en sånn type kur... Men det kan hende legene gjør ting forskjellige da...
Nå har jeg holdt på med tullespising i over en uke . Har rett og slett ikke hatt noen kontroll over kostholdet mitt i julen . At jeg alldri lærer ;-( Jeg som var så flink og som hadde gått ned 13 kg , nå er det skrumpet inn til bare 10 . Her trengs det en skikkelig skjerpings !!!!! Skal være flink i dag og i morgen , nyttårsaften tar jeg fri , og så fra 1 nyttårsdag er det ingen kjære mor lenger . Er det noen som vil slå følge med meg ?? Jeg skal i hvertfall kvitte meg med ca 15 kg .
Jeg vil.. skal låne noen penger av mamma og få kjøpt meg litt mere produkter. Rekner med jeg starter fra 2 januar. Jeg er litt usikker på hvilken fase jeg skal prøve meg på, siden jeg ikke har penger til å kjøpe noe mat nå. Jeg får lånt av mamma, men jeg får se hvor mye. uansett så blir det noe som skjer på matfronten fra 2 januar av...
Jeg er med! Selvfølgelig... har startet med fase en nå i to uker for å komme meg igang igjen, har ligget så lenge på 85 at det definitivt er kjedelig... Skal nok spise litt på nyttårsaften, (og definitivt drikke litt... mye...?) men ellers holde meg til pulverposene... Trenger en kickstart! Og er kjempeglad det snart er januar og hverdager igjen:)
Godt det ble litt babbling igjen her:)
Fase 1 er kun ED produkter, pluss utvalgte grønnsaker... slitsomt, men sikkert verdt det om man går ned i vekt, noe jeg ikke gjorde i noe stor grad (2 kg på 30 dager) men kroppen min er ikke som alle andres, så det skal vel litt til...Håper kroppen har ordnet opp litt nå og vil gå ned i vekt i fase1
Rekner med det går bedre med deg Distrea... Jeg har både PCOS og lavt stoffskifte i tilegg til surt blod, så det er sikkert ikke så lettfor kroppen min :p I tilegg har jeg vært mye syk siste 6 mnd (som mest sansynlig kommer av pH'en i blodet)
Gleder meg til 1 januar . Da er det ED fase 1 for meg . Skal forsøke å holde ut så lenge som mulig . Sammen med dere andre , skal vi nok klare det . Vi kommer til å bli superslanke og flotte ;-) Ikke sant ?? Kanskje vi må ha en felles måle- og veiedag ?
Jepp!! Blir helt supert det:)
Siden 1 januar er en tirsdag, foreslår jeg tirsdag som veiedag:)
Gleder meg til resultater, er alltid så skrekkelig utålmodig!:)
Jeg er med på veiedag på tirsdagene . Gleder meg til å start for alvor igjen . Håper at vi kan oppmuntre hverandre til å oppnå gode resultater . Jeg gir nemlig altfor lett opp dersom vekten ikke går min vei .Ønsker dere alle ett riktig godt og fredfylt år . Måtte alle oppleve suksess og nå sine mål .
Er med på ønsker om et godt år:) Dette blir bra!
Jeg er først ut idag ser jeg, og dagen startet på 85,1 så jeg er kjempekampklar. Har ligger omtrent på 85 de siste tre ukene, uten at jeg egentlig har skeia ut så veldig, om je ghar skeia ut har det gått i lavkarbo jaffal. Dette er min tredje dag i min selvpålagte fase en, (gårsdagen teller ikke!), så nå er det full skjerpings fra min kant!
Som dere kan se ut av navnet mitt , så er jeg en skikkelig sjokoladegris . Har proppet i meg med godsaker nå i ca 2 uker . Har ikke hatt noen hemninger , men hevet innpå til jeg nærmest har sprukket . Har tenkt å bruke denne dagen til å tomme alle snopelagre , og starte for fult i morgen . Har ikke vært på vekten i dag , med tror ikke jeg bommer med så mange grammene når jeg skriver 76 kg som startvekt . Altså så har jeg klart det store kunststykket å legge på meg 4 kg i løpet av julefeiringen . Tror ikke at noen slår den rekorden nei !!! Lykke til da alle sammen ;-) Jeg vet at jeg kan virkelig trenge det ihvertfall .
Jeg veier meg i morgen eller dagen etter... er litt styr med nattevakter og slikt her, så jeg vil helst veie meg på morgenen etter å ha sovet... men SKAL i fase 1 nå... ned 5 kg til påske er vel et realistisk mål...
Ok nå har jeg veid meg, og gått opp litt i jula... er på +14,9 nå... var nede på +12 her før jul og før jeg tok ED-pause...nå er det slutt på poteter og gulerøtter, og mammas hvetebrød...
Jeg har ikke spist brød siden august... nå ble jeg sulten! huff og fysj:)
Skal se kiloene ramler av igjen fort som fy Jeef, hive innpå gusjesupper og kakao, så går det nok så det suser!
God onsdag til alle:)
Hvordan går det med dere jenter ?
Jeg har klart meg bra så langt . Til frokost i dag var jeg fortsatt mett fra dagen i forveien , til lunsj spiste jeg sjokoladefrokost og til middag kyllingsuppe .Har laget meg en sjokoladepudding ( som jeg elsker ) til kvelds . Vann har jeg også drukket masse av . Ellers så bommet jeg med 0,5 kg i går . Startvekten min er altså 76,5 kg . Da har jeg 16,5 kg å kvitte meg med .
Du har min sympati Titti:)
Har egentlig gitt opp de salte tingene, klarer litt potetsuppe, og paellaen er ok, men aller helst ville jeg nok levd på cappucinoen, kald:)
Bra det går bra med Sjokoladebaben:) Men spiser du bare tre måltider?
Hender jeg også gjør det, men prøver å få i meg fire.
Jeg syns det er knallhardt å klare meg uten kjøtt/fisk, og smakte på tandorien til resten av gjengen idag, 1 liten kjøttbit, og i går ble det litt av fenalåret som vi nok aldri kommer til å klare å spise opp... Men holder meg jo LANGT innenfor alle lovlige grenser da... Allikevel litt skuffa for jeg tenkte det skulle gå greit, men er både sulten og saltsyk, og må nok bare skjerpe meg!!
Idag ble det en cappucino til frokost, salat og sjokobar på jobb, en brokkolikvast like etter jobb, så litt sopp og en paella nå nettopp... Så jeg har en pose igjen i dag!
Jepp paellaen er ny, men smaker selvfølgelig ikke paella... I riktig ED-ånd, jeg mener, capuccionoen smaker IKKE kaffe, potetsuppen smaker IKKE potet, omelettene er så fjernt fra egg som det går å komme... og så videre...
:)
Her er beskrivelse av paellaen, tror de må ha fått seg en tekstforfatter, dette var helst svulstig:)
Vårt ferdigprodukt-sortiment er nå utvidet til å inkludere en ny varmrett som kan benyttes fra og med fase 1: med solberikede middelhavsgrønnsaker, reker, urter og krydderier, er denne internasjonale berømte retten svært enkel å tilberede og en kjærkommen redning for alle selvutnevnte amatører på kjøkkenet.
Hehe, neida, jeg har bitter erfaring med ertepureen.;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.