< Tilbake til oversikten

Eurobabbel - og journaler og blogger!

Dilly sa for siden:

Hei Pia

Jeg synes du har vært flink som ikke har gått opp mer, og du klarer sikkert å slite det av igjen. Enig med den i lavfett og lavkarbo, men det strider imot flertallet på disse sidene tror jeg. Det hjalp ikke meg å spise skaldemansk, men så var jeg nok ikke helt 100% nøye heller da.

Nå skal vi ned, hurra for ED.
Heia Pia
:heia:

indi sa for siden:

Du trodde vel ikke capuccinoen liknet på kaffe vel?? :D:D
Men den er faktisk ganske god, kald, og shaken, not stirred...

Kjekt med nye fjes her inne:)
Heia THE og Pia:) og lykke til!

jeef-micro sa for siden:

Jeg har lagt på meg de siste dagene... har vært veldig sliten, og kanskje ikke helt fase2... må en skjærpings til. Jeg har nå 5,5 kg til jeg når målet mitt viss jeg greier det til påske... full skjærpings nå.

indi sa for siden:

Veiedag her og og opp 0,3 siden sist tirsdag, men vi har jo litt bursdager og slikt for tiden. Dessuten gumler jeg ibux, og da samler jeg på alt vann i nærheten som en supereffektiv svamp!
84,2 idag, 83,9 sist tirsdag.

Distrea sa for siden:

i dag er det legetime fore meg, litt usikker på om jeg gleder :) eller gruer:eek:

syns hvertfall dere er flinke og det skal jeg også være :p

Titti sa for siden:

Lykke til hos legen, Distrea! :blomster:

Pia sa for siden:

Lykke til distrea :)

indi sa for siden:

Kult Distrea, det går så bra så! :)

Distrea sa for siden:

tenkte mest på å grue til produktene.... dere skryter ikke akkurat uhemmet... hehe, men jeg skal samle opp litt god fantasi ;) lese og lære her av deres feil og erfaringer. Gode å ha dere asså :klem:

regner med å begynne den 5. :D

takk for oppmuntring, jenter!

Dilly sa for siden:

Vært på tur i verdensrommet? savne..

Snart tilbake fra legetimen?

Spent..

Og du altså, det er slett ikke alt som er vondt og æsj. F.eks. pannekakene og brownies er jo bare kos.. og paellaen er god på jobb, barene er også helt greie, og jeg liker sjokoladefrokosten. Egentlig så liker jeg det meste unntatt jordbærdessert, men hvem .. trenger vel det?

Det er ganske greit å vite at måltidet befinner seg i den posen, basta! Mye verre når vi skal begynne å erstatte posene med mat.

Distrea sa for siden:

fint Dilly!... ja, dette skal gå. Kiloene skal AV sakte (eller helst super fort) med sikkert.

Det er ALLTID en god jobb å holde vekta. må være bevisst på det hele veien. når man "skeier" ut... gjøre det for en dag, eller ett måltid... ikke dra det ut i flere kilo :o

målet er vel å fortsette lavkarbo på ett vis når jeg er "ferdig" men det er jo vanlig for meg, har jo levd lavkarbo i 5 år nå.

hvor ofte går dere til lege?

forsto ikke så mye av denne lappen som vekta spytta ut.... eller akkurat vekta var forståelig :o:eek: men.... allikevel ikke :p

Dilly sa for siden:

Å, så fint. Nå har du kommet langt :)

Ta godt vare på de strimlene fra vekta. Det er gøy å sammenligne. Der kan du se hvor mye du går ned, og hvor mye vann eller fett du mister.

Øverst står det jo alder, kjønn, høyde osv. og den nederste halvdelen inneholder f.eks. fett% og fett i kilo. Så kommer FFM som er fettfri masse. TBW betyr vann. Du tar da FFM minus TBW og differansen der er visst mest bein og muskler. Dette er Diserable range.

Distrea sa for siden:

hehehe..... Dilly, du er glupern... jeg... jeg forsto fortsatt ikke en dritt :p

skal hente den.... kanskje jeg forstår mer da... hehe

Dilly sa for siden:

Åsså..altså.. når vi er slanke og smekre og ferdig dietterte, så har vi et skikkelig fint lavkarbokosthold, fullstendig uten sukker og brød. Og vi har ikke lyst på pizza og kake, sjok,osv. For hvis vi lever sånn på den måten og ikke gir kroppen karber så klarer den heller ikke å lagre fett.

Teori og pjaksis.. men jeg er helt oppslukt av boka "Spis deg sukkerfri" som jeg leser nå.. Den er så god.

[img]http://www.bokkilden.no/SamboWeb/servlet/VisBildeServlet?produktId=2834688&amp;width=120[/img]

Skrible sa for siden:

Jeg er nybegynner, jeg - først var det et par besøk hos legen på Lindbergklinikken for å snakke om hvor mye som skulle bort, og hvordan - deretter blodprøver og bestillingsskjemaer og en ekstra resept for min del. Siden jeg skal være i fase 1 i tre uker, så er det da jeg skal tilbake - når de tre ukene har gått.

Fikk dog beskjed om at jeg gjerne måtte komme innom en gang i uken og veie meg. (Jeg har ikke vekt hjemme, og det er ikke langt å gå, så det kommer jeg nok til å gjøre.)

Distrea sa for siden:

:o hehe... fortsatt tomt, men ser det vel etter hvert;)

Distrea sa for siden:

Den vekta er jo kjempe spennende, så har lyat til å prøve å holde meg unna min egen vekt og vente til jeg skal dit.

hun anbefalte å komme til time en gang i mnd. sikkert greit med litt oppbacking og veiing!? det kostet 1500 kr første time, men koster vel ikke det samme de påfølgene håper jeg?

da vil det jo lønne seg å kjøpe vekt sjøl :p

Titti sa for siden:

Første timen er 60 minutter og koster derfor 1500, og så tror jeg det er 790,- kr neste gang for en halv time. Litt mye, men verdt hver krone spør du meg. :ja:

Lykke til, det er best å forberede seg på at produktene er vonde så blir du kanskje positivt overrasket slik jeg ble. :) Kyllingsuppa er f.eks helt grei i starten syntes jeg, jeg ble bare så lei etterhvert. Omelettene går også helt fint og alt som har sjokoladesmak er godt synes jeg. Brownies, barene, sjokofrokosten, sjokoladepudding, sjokolademelken osv. Det eneste som var helt forferdelig grusomt var disse dessertene, ikke puddingene, men de som heter jordbær, karamell og sjokolade-dessert. Fytti katta. Men så fikk jeg tips av THE om å lage dem som smoothie i stedet, tilsette isbiter og melk og ha i blender, det ble mye bedre.

indi sa for siden:

Enig med deg Titti, sjokoladegreiene er gode, og pannekakene er også knall syns jeg. For tiden har jeg droppet alt det salte, er nok litt lei.
Jeg betaler 600 hver gang hos legen, har droppa sykepleierbesøkene, hadde ikke helt kjemi med dama... :)

Skrible sa for siden:

I dag jukser jeg med et egg i omeletten. Bare dag 5 og jeg har helt mistet matlysten - ikke lyst på noe som helst i det hele tatt...

Titti sa for siden:

Det går bra vet du, Skrible. :) Ett egg innimellom er helt greit i fase 1. Viktig at du får i deg noe og da helst noe med proteiner.

Jeg veksler litt mellom fase 1 og 2, men merker at jeg ikke er så superflink som jeg var første gangen jeg var på fase 1. Da turde jeg ikke engang slikke meg på fingeren hvis jeg fikk pålegg på fingeren når jeg smørte matpakke til gutten. :lol:
I dag lagde jeg pipper og har spist to og kunne i grunn spist opp alle. ;)

jeef-micro sa for siden:

jeg betalte 500 for første legetime, og 250 for de etter det... 300 om jeg tarblodprøver.

Jeg er enig med de andre at det søte er best. Jeg spiser for tiden barer. capuchino og kakao og brownies... pannekaka har jeg blitt metta på, for den ser ut som smelta plastikk når den er ferdig... men jeg spiser karamelldessert og creme brulee pluss noen omeletter av og til da...

Skrible sa for siden:

Nå har jeg fått lov til å smake på brownies og cappucino også - brownien var kjempegod, cappucinoen (som jeg drakk kald) var kanskje litt i søteste laget for meg. (jeg er en sånn raring som aldri har likt sjokolademelk og denslags.)

Det går i alle fall fremover! Jeg tror ikke jeg tør å gå og veie meg før til onsdag, siden jeg hadde u-intensjonelle mat-uhell på både mandag og tirsdag. (Grr.. det var vannkastanjer i bambusskudd-boksen min, og det falt meg ikke inn å sjekke dem med lovlig-lista før dagen etter. Er litt distré, jeg. :o)

indi sa for siden:

Du er flink jo:) Tror ikke vannkastanjene ødelegger for deg, så vidt jeg husker er de lov på fase tre... Men uansett er det jo ikke allverdens med vannkastanjer i en blanding i en boks! Kjøpte stix for en stund siden jeg, det er litt greit! Da vet jeg når det ikke har gått så galt som jeg var redd for at det skulle gå! (Dagens mest klossete setning, sorry) :)

Dilly sa for siden:

Jeg synes dere er flinke, hele bunten..

Her står det ufordragelig stille til tross for skikkelig plager med fordøyelsen de siste par døgn. Begynte med et stykke pizza på et møte i forgårs, og siden har jeg bodd her:

I tillegg til at jeg er eksplosiv..

Siden jeg sliter med indremisjon, naturgasskraftverk og magesjau så
synes jeg at vekta kunne gå under 104, men der henger den som spikra.

indi sa for siden:

Dakars Dilly!
Jeg hadde det forresten akkurat likt for litt siden, sprang på do hele tiden, og trodde jo at jeg gikk ned lassevis med kilo, men nei... Kjipt med diare uten vektnedgang!
Klem til deg da:)

Dilly sa for siden:

Takk for klem :)
Ja, er det ikke typisk? En kollega med omgangssyke sitter på do en dag, og kommer tilbake på jobb 3 kilo lettere og altså enda magrere enn før. Verden er urettferdig for både den ene og den andre, staaakar han som ble så mager.

Jeg skjønner ikke dette, for kroppen må antakelig samle vann et sted da? Noe annet kan det vel ikke være som holder kiloene på plass.

jeef-micro sa for siden:

Jeg har hatt diare, infeksjon i magen og sånt siden 18 januar, og jeg har gått opp i vekt... så det er ikke sikkert det er så uvanlig (er lov å håpe på at noe er normalt med meg også :p )

Dilly sa for siden:

Du også? Da er vi flere i samme båt :)

Vi er normale, mens alle de andre......:lol:

Robyn sa for siden:

Hei hei!

Titter innom dere jeg, vurderer å starte opp med Eurodiett.

Har lest en del gjennom alle innleggene her og ser at det er litt varierende resultat, og noen sliter med å gå ned.

Men går de fleste ned om de følger kuren nøyaktig? Er en omstendelig prosess å gå gjennom om det ikke gir resultater...

Jeg bor ikke langt unna Lillestrøm, vet dere om jeg må inn til Oslo for å få Eurodiett? Eller vet dere om noen her i distriktet?
Skal ringe Lindberg klinikken og høre med de, men førstehånds erfaring er alltid nyttig å få med seg. :)

Dilly sa for siden:

Hei Robyn :) Koselig å få deg hit!

Klinikken i Oslo er sikkert fin, men det kan så godt hende at du kan gå på Eurodietten hos en lege som er nærmere deg. Så heldig var i alle fall jeg.

Da jeg begynte så ringte jeg først telefonnr. som sto oppgitt på denne siden www.fedonlindberg.no/page/index.php?structid=154&joinid=-1&parentid=14

[html]Ønsker du å begynne med Eurodiet?
Ring 22 92 60 00 for mer informasjon om hvordan du kan komme i gang[/html].

Da fikk jeg opplyst flere alternativer.

Du har lagt merke til at vi går ned veldig forskjellig. Noen går sent ned, uansett kur, og andre har lettere for å kvitte seg med kilo. Nå har det vært jul og nyttår og slett ikke noe lett å holde dietter i det hele tatt.

Eurodietten er vel ikke noe bedre eller verre når det gjelder vanskelig å følge, enn andre. Går man på Grete Roede så er det veiing og måling. Rister man pulverkurer så blir det kjedelig. Fordelen med ED er at det er rom for variasjoner og det er mange frie grønnsaker som vi kan spise i tillegg til barer, pannekaker og supper, osv. Dessuten så er produktene "lavkarbo" og fører oss gradvis over på et Fedonkosthold. Det beste er at vi inngår en 5 års oppfølgingsavtale med legen. (så kanskje det blir lettere å holde vekta)

ED er en kur som varer uker eller måneder, og tilpasses individuelt.

Jeg trives ganske bra, men sliter litt med å være konsekvent. Man møter alltid matfristelser, og andre ganger så blir man "påtvunget" mat på jobb, møter osv. og spiser heller enn å forklare. Jada, men.

Kjempekoselig å få flere i babbel-gjengen her. Kanskje de andre vet mer om klinikker i ditt distrikt.

jeef-micro sa for siden:

grrr..., veide meg i dag, og nå er jeg 1,5 kg unna der jeg var da jeg startet... Dumme mage...Jeg har bestilt mere mat nå da, så jeg får litt variasjon i omelettene mine... JEg har kun en cappuchino igjen, og uten capuchino eller kakao er jeg ganske desperat på morgenen...

Robyn sa for siden:

Tusen takk for svar Dilly. :)

Skal ringe det nummeret senere i dag og høre. Føler meg ganske sikker på at dette er veien å gå for meg, men begynner nok ikke før etter 9. februar. Da skal pappa feires og jeg skal ha planlagt sprekk. Da er det greit å starte på ny frisk mandagen, og da er det ingen hendelser fremover som kan gjøre det vanskelig.

Titti sa for siden:

Lykke til Robyn, smart å starte når man er helt klar, selv om det alltid vil komme fristelser. Husk at det tar litt tid å få tatt blodprøver, legetime, resept osv, så lurt å få det på plass så fort som mulig. :ja:

Titti sa for siden:

Sto på stedet hvil jeg også dessverre. Fortsatt 2 kilo igjen til der jeg var sist tickeren ble endret.

Robyn sa for siden:

Har fått bestillt time nå, fikk 28. januar. :)

Vet dere hvor lang tid det tar før jeg får startet opp etter den timen, sånn ca. Tror dere jeg rekker det til 11. feb.?

Dilly sa for siden:

Det kan akkurat gå. De må ta noen blodprøver og vente 1 uke på svar, og så må du bestille produktene, som kommer om 2-3 dager.

Krysse fingrene:)

Robyn sa for siden:

Ok, takk for svar. Om jeg ikke rekker det så blir det ikke mye om å gjøre, så det er helt greit.

Greit å komme i gang bare. :)

Da ses vi om en 3-4 ukers tid tenker jeg. :D

Pia sa for siden:

Da er mine produkter ankommet :D Starter i morgen, gleder meg til å bli kvitt flesket :D

Dilly sa for siden:

Lykke til, ønsker deg knallstart :)
Jeg gleder meg også til å bli kvitt flesket.

Distrea sa for siden:

dere er såååå flinke! jeg har lest meg igjennom alt jeg har gått glipp av disse dagene jeg har vært på "heimen":p

det nærmer seg for meg også.... :eek: vi blir tre som starter ganske likt? Robyn, pia og jeg?

spennende!

indi sa for siden:

Lykke til alle tre! Blir kjekt å følge med dere:)

Titti sa for siden:

Lykke til alle tre! :spent:

Dilly sa for siden:

[CENTER]Ja, masse lykke til dere tre :):):)
og til Skrible :) som er på første uka,
og til oss som har holdt på litt lenger :)[/CENTER]

indi sa for siden:

et a vous ma cherie:)

Dilly sa for siden:

Hvem er det nå som erkjenner at de går på Eurodietten - i en eller annen fase nå da?

Jeg teller

Titti
Indi
Distrea (snart)
Pia (snart)
Robyn (snart)
Skrible
jeef-micro
EDnybegynner
annette
Dilly

Er vi ikke flere da?

indi sa for siden:

og enid!!

Dilly sa for siden:

Sånn da? Bare 12?

Ani
Enid
Titti
Indi
Distrea (snart)
Pia (snart)
Robyn (snart)
Skrible
jeef-micro
EDnybegynner
annette
Dilly

Titti sa for siden:

Euroslankerinnen og THE!

jeef-micro sa for siden:

Vi er en del da :) Greit å ha flere å støtte seg til når ting går litt tregt...

jeg venter på pakken min :) spurte i samme mail om jeg kunne få kjøpe en ny sånn ristekopp, for de er så geniale til kakaoen og capuchinoen som jeg har om morgenen (og som rett og slett blir heslig om jeg ikke får ristet den ut) men jeg fikkk ikke svar, så jeg må sikkert bare vente å se om jeg får en...

Jeg bestilte en pakke av hver av fase-3 produktene, for å sjekke om de er gode (har lært etter å ha kjøpt to pakker av både potetsuppe og erterpurre som jeg ikke klarer å spise)

Lurer på om jeg kan spise bare ED-produkter, men allikevell ha en pr dag som er fase-3 produkt? siden jeg egentlig er i fase 3 nå?

Cam sa for siden:

Jeg er også en ED`er! Har nettopp begynt. Har spist ED siden onsdag, men begynte med lavkarbo mandag, mens jeg venta på produktene. (Kjøtt, egg osv... hele dagen)

Jeg synes den sjokoladefrokostblandingen er knallgod! Fått skikkelig "dilla" på den. (Selv om det jo strengt tatt ikke er en frokostblanding, bare en god drikk med noen crunchy biter i :-) Barene er OK, men jeg synes faktisk Atkins sine er bedre. Pannekakene er også gode. Det er det det har gått mest av til nå. Har også smakt paellemix, men den klarte jeg ikke å få ned! Spiste halvparten.

Har heller ikke spist særlig med grønnsaker utenom, har ikke følt behov for det. Og grønnsaker er stort sett best sammen med kjøtt! :-) Frukt savner jeg veldig...

Over til resultatene:

Når jeg var hos legen og tok blodprøver veide jeg 122 på min (litt upålitelige) digitalvekt. Hos legen var det 126 (!). Men jeg skal lage meg en ticker, og kommer derfor til å følge min vekt, siden det er den jeg kommer til å veie meg oftest på. (Bor et stykke fra legen.) Gøyere å følge en jevn nedgang på tickeren, enn å bare bevege den en gang i måneden...

Den dagen jeg fikk produktene hadde jeg spist meg opp til 125,5 på min vekt!!! På kun en uke! Fatter ikke at det går an. Men jeg spiste som om dødsdommen nærmet seg, hehehe.

Og nå, lørdag morgen, var jeg nede igjen på 120 og noe!!! (Har glemt desimalen). Helt UTROLIG! FATTER DET IKKE! Det er jo ned 5 kg allerede! (Men de kom jo fort på, og da går de kanskje fort av igjen også, tenker jeg. Gruer mge til det begynner å gå senere nedover...)

TIcker kommer snart.

Lurer på å bevilge meg noen reker i kveld, uten brød og majones. Det kan vel ikke skade, kommer jo ikke ut av ketosen uansett. Hva tror dere?

Cam sa for siden:

Hvordan får jeg satt inn tickeren? Har laget den, men skjønner ikke hva jeg nå skal gjøre med den.... :confused:

jeef-micro sa for siden:

Du kopierer den, går inn på kontrollpanel oppe på den blå linja over her. på venstre side da får du opp noen alternativ, hvor det ene er "endre signatur" der går du inn og limer inn tickeren :)

Lykke til

Distrea sa for siden:

:o:o:o

Titti sa for siden:

Lykke til Cam. :blomster:
Klarte å spise på meg noen kilo før jeg begynte jeg også. ;)

Cam sa for siden:

Dette er en test for å se om jeg klarte å legge inn tickeren! Håper det ... :)

Cam sa for siden:

Det gikk jo bra! Takk for hjelpen.
Nå får jeg gå hjem å lage meg en ED grønnsakssuppe... har ikke smakt den før. Skeptisk. :rolleyes:

indi sa for siden:

Så kjekt å høre Cam at du allerede ser resultater! Flink du er:) Håper du liker grønnsaksuppen... er nok en fordel å få i seg noen av de salte produktene!

Her holder jeg på å langsteike en lammesteik med MASSE hvitløk, vi skal ha folk ikveld. Jeg holder meg i fase to jeg, og det ser ut til å gå greit, raser ikke ned i vekt for tiden, men det går nedover såvidt!

God lørdagskveld til alle:)

Titti sa for siden:

Lykke til med suppa, Cam! Husk masse krydder. Jeg pleier å ha brokkoli oppi. Det "hjelper" :ja:

Så flott at du går nedover i fase2, Indi. Godt å unne seg normal mat en gang til dagen, hørtes nyyydelig ut med lammesteik!

Titti sa for siden:

Jeg kjenner at lørdagene er den verste dagen på dietten. Dagen er liksom så lang og jeg får så god tid til å kjenne at jeg har lyst på noe. Er jo ikke sulten, men det er hardt å se sambo og gutten spise skolebrød og berlinerbolle. ;)

indi sa for siden:

Enig med deg Titti, lørdagene er ille, jeg pleier å tenke på å skjerpe meg igjen på søndager, (selv om jeg ikke trenger skjerping) men da går jeg på trening, og har liksom ikke så mye å "grue" meg til mht mat. Søndagen er ingen kosedag... Skjønt i morgen kommer alle ungene og svigersønnen, og jeg har lovet dem lasagne:)
Håper jeg har rester fra idag til meg selv! :)

Er jo ikke så rart vi tenker slik da, lørdag er matdag, pizza, lørdagsgodt, digg, øl... hele det norske samfunnet tenker akkurat slik! Og så er det jo sjelden at vi klarer å få med hele familien på sympatilørdagsslanking! Dessverre!

Men du liker vel verken skolebrød eller berlinerbolle du? Det smaker jo bare vondt:)

Titti sa for siden:

Ja, det er i grunn det verste jeg vet. Heldigvis. :lol:

Jeg venter ikke at gutta skal la være å kose seg heller, er jo tross alt lørdag.

Lykke til med lasagne i morgen, du er snill som lager det når du ikke selv skal ha. Men når vi er ferdigslanket så kan vi kose oss med fullkorn-lasagne en gang i blandt. :ja:

jeef-micro sa for siden:

Jeg bor alene, så for min del er det ikke så vanskelig på lørdag i forhod til andre dager, bortsett fra at jeg er mere hjemme og går og har lyst på ting... må bare passe på å holde meg borte fra butikken :p

Skrible sa for siden:

Jeg synes lørdag er lettest, jeg, for da er liksom dagen min lang nok til at jeg greier fire måltider uten anstrengelse. ;)

Distrea sa for siden:

kunne ønske jeg kunne begynne snart jeg, kommer til å ha 5 kilo ekstra når jeg starter:mad:

Dilly sa for siden:

Sånn da? 15 i alfabetisk orden:

Ani
Annette
Cam
Dilly
Distrea
EDnybegynner
Enid
Euroslankerinnen
Indi
jeef-micro
Pia
Robyn
Skrible
THE
Titti

For en fin gjeng da..

indi sa for siden:

Kult! Da har vi kontrollen! :)
Kanskje vi skulle sett hvor mange kilo vi gikk ned tilsammen i uken?

Og planlegge stor belønning når vi slår rekorder? :)

Dilly sa for siden:

Masse god mat her i dag..
Enig i at det er vanskelig å styre unna. Jeg kan jo godt ha en liten dæsj med orntli' mat på fase 2, men jeg har sikkert fått i meg for mye. Vi har spist krabbeklør og ferdigrensa krabbe og jeg har tatt ei tynn brødskive til, glutenfritt, i tilfelle jeg reagerer på mel.
Ja, og ett, nei to... glass hvitvin.
Ellers har jeg spist en ED-omelett, og dett var det.
Vekta sto fortsatt på stedet hvil i dag. Jeg lurer på om den er full av demoner.

indi sa for siden:

Demonvekt ja! Kjenner følelsen! Spiser du nok da Dilly?
Typisk for meg er at jeg (som idag) hadde en pannekake til frokost, en salat med bittelitt kylling til lunsj, kakao kl 17 og så skal jeg ha middag ikveld da... men ender med en ed-pose for lite, og det skjer nok flere ganger i uken, egentlig. Får dårlig samvittighet for de 40 grammene med kylling i salaten, og dårlig samvittighet for at jeg burde fått i meg en pulverpose til... pluss dårlig samvittiget for to glass vin for mye... litt av et dillemma:)
Lurer på om det gjør at det går tregt for min del jeg! Må kanskje spise mer!

Krabbe er jo kjempegodt da!

indi sa for siden:

Glemte dårlig samvittighet for å ha dårlig samvittighet! hehe

Titti sa for siden:

Dårlig samvittighet er bortkasta energi. ;)

Og kyllingkjøtt er jo rent kjøtt og helt lov! Det holder med fire måltider om dagen også, for de som har problemer med å få til fem. Skjønner ikke helt det ja da, men...:lol:

Distrea sa for siden:

er ikke 5 måltider ca 700 kcal?, da høres det ille ut i mine ører å kutte ennå mer?

Dilly sa for siden:

Ha ha, nei, ingen fare for at jeg ikke får i meg nok :) men noen ganger så utløser et måltid mat en infernalsk sult, slik at det er først da jeg blir skikkelig sulten. Nå i kveld, etter krabbeetinga så var jeg skikkelig hul. Kunne ha slukt en gris hvis det fløy en forbi.

Men jeg fant meg en EDsjokoladebar og en sånn lang, hvit reddich. Jeg holdt på å ramle rett i godtefella, og det var bare så vidt at jeg ikke gjorde det.

Det er så rart. Noen ganger kan jeg gå i mange timer uten å føle sult, men så fort jeg spiser noe så kommer det. Høres helt sykt ut, men..

Dilly sa for siden:

Hm, ja..det er riktig at de inneholder +/- ca 150 kalorier hver, med mest protein. flott. Og vi skal ha 4 av disse på fase 1, men i tillegg så har vi jo de frie grønnsakene med lite karber og lite kalorier. En halv kilo blomkål gir bare ca 100 ekstra kalorier og 15 karber.

Det er ikke riktig å kutte mer, men legen anbefaler ikke mer enn 4 måltider pr dag for damer. I fase 1 er det bare posemat og i fase 2 bytter vi ut en av posematene med orntli mat.

Titti sa for siden:

Det er nok pga blodsukkeret siden du spiste en brødskive.

Ikke noe i veien for å ta et ekstra produkt, litt kylling, egg eller skinke hvis man er veldig sulten en dag.

Distrea sa for siden:

jeg er også sånn... tror det er slik at hvis jeg har snev av dårlig samvittighet, så utløser det ett karbosug som ikke ligner grisen.

hva syns dere jeg skal gjøre folkens?.... nå har jeg ramla helt utpå. må hente meg inn, men med hva?... kanskje jeg skal ringe legen mandag og spørre om jeg kan bestille noe før neste legetime :confused:

Dilly sa for siden:

Jeg tror det er som Titti sier, at det er blodsukkeret som stiger med brødskiva. Det stemmer nok..

Distrea, venter du på resultater hos legen eller? Er det derfor du må vente på neste time?

Jeg følte på samme måte som deg før starten, og da gikk jeg inn på en sparkjøp og kjøpte en masse lindberg, atkins og minCur-barer pluss noe nokapulver og diverse, bare for å få begynt. Jeg ga meg selv 5 måltider i døgnet av disse greiene og på den måten spiste jeg meg ned/ vennet meg til den slags, eller følte at jeg kom i gang. Det hjalp jo også. Og jeg tror ikke at det var skadelig på noe vis. De har masse forskjellige måltidserstattere, høyprotein osv. på helsekost også.

Distrea sa for siden:

ja, det var lurt. det skal jeg gjøre fra mandag allerede. full skjerpings nå.

4-5 måltider om dagen... kanskje noen rett i koppen supper også... hmmm... skal se på karbinnholdet. Tåler lite karber.... det bare trigger behovet for fler :o

Pia sa for siden:

Har spist på meg mange kilo fra nyttår til nå ja :mad::mad: Helt tydelig at det er dumt å gå fra ketolyse rett over til høykarbo. Dumme meg :mad:
Men nå altså!

Startet i dag, syns det var greit å starte når jeg har arbeidshelg, da går man ikke hjemme å snoker når man er sulten. ( er i hjemmetjenesten)

Har gått bra hittil i dag, men kjenner jeg er sulten. Har sjokoladebaren igjen som jeg skal kose meg med når ungene har lagt seg :p

Jeg har 5 produkter om dagen jeg i fase 1 ( 10 dager) klarer meg ikke med mindre :o Har forøvrig en lege som ikke har peiling på denne dietten i det hele tatt. Er min vanlige fastlege, og hun virker lite intressert. Så jeg kan på en måte snurre henne rundt lillefingern på en måte... men skulle ønske jeg hadd noen med erfaring.

Hvilke tabletter var det man skulle ta tilskudd av?

Distrea sa for siden:

trodde man måtte gå til en lege som er tilknyttet lindbergklinikken jeg? Kan jeg gå til min fastlege og fortsatt få kjøpt prodyktene er det mulig jeg heller gjør det... koster jo flesk dette..

du kan jo bestille time hos en ED lege, de sitter med mye god kunnskap og informasjon.

jeg skla ta en haug med blodprøver, ut i fra det skal hun se hva jeg trenger tilskudd av. (jeg har levd lavkarbo lenge)
jeg tar magnesium, omega 3 og multivitamin.... virket som hun syns det var greit

Skrible sa for siden:

Jeg tror det blir litt individuelt. Jeg spiser en solid frokost bestående av tre trankapsler, to omega3-piller, 750g C-vitamin, 350g E-vitamin, og litt krom - dette fordi jeg manglet visst både det ene og det andre. (Det hyggelige er at det virker som om det hjelper en del - jeg hadde skikkelig tørr knudrete hud på pannen, nå har den visst blitt litt mer menneskelig igjen, etter to ukers tilfeldig pille-tygging. ;))

Titti sa for siden:

Jeg gikk over til Lindberg-kost de siste ukene. Og spiste ikke brød, pasta osv. Kun karbohydrater i form av frukt og gr.saker. Da får ikke kroppen helt sjokk liksom.

Pia sa for siden:

Det er nok det som man helst burde gjøre ja, men jeg bor oppi nord og her har vi ikke ED lege. Så da er det fastlege. De må ta et kurs å lære seg om ED, men min lege virker ikke akkurat å kunne mye. Jeg er vel den 3 pasienten som prøver dette.

Distrea sa for siden:

nå er planen klar!

en rett i koppen suppe har fra 6-17 karber... de med 17 har krutonger eller pasta, hvis jeg fjerne de, blir det kanskje ikke såååå ille:confused:

så, et par slike, par lindberg barer og en atkinsbar (nam)... frem til produktene er i havn... høres greit du det?

Distrea sa for siden:

godt du har disse flinke folka her da!

takk til dere :klem:

Titti sa for siden:

Tror ikke du får i deg det du trenger med rett i koppen suppen.
Jeg ville heller bare spist rent kjøtt og gr.saker, kuttet ut brød, pasta, poteter osv. Spist generelt lavkarbo med andre ord og vent av kroppen med sukker og mel.

Distrea sa for siden:

har vel rett... men det er jo slik jeg har levd siste 5 åra.... selv om jeg er ute på sukkerturen akkurat nå :o

mandag er en fin dag :klem:

Titti sa for siden:

Å ja, hehe, men uansett tror jeg ikke det er noe vits i å spise to-tre barer og litt suppe hver dag. Er nok lurt å venne seg av sukkerhungeren så fort som mulig hvertfall. :)

Distrea sa for siden:

:o ja... jeg trenger at noen er litt streng med meg :o

:D takk

jeef-micro sa for siden:

Jeg tar masse vitamin og miineraler hver dag (18tabletter/kapsler tilsammen) men alt er "bestemt" av ED-legen da... I tilegg til metformin... behøver ikke frokost om jeg tar alle på morgenen :p så jeg fordeler de litt utover dagen.

jeg tar
kalium (pga PCOS; og for at det var viktig i fase 1) 2 stk pr dag
magnesium 4 stk pr dag
multivitamin 1 pr dag
omega-3 kapsler 6 stk pr dag
vitamin-c (750 mg pr tbl) 2 stk pr dag
barbasco 1 pr dag
og de mot immunforsvaret som jeg glemmer hva heter 2 pr dag

Titti sa for siden:

He he, bra! :D

Dilly sa for siden:

Ja, det synes jeg høres veldig lurt ut. Det jeg trenger i slike situasjoner, det er å ha begrensede måltider, og så er det ikke så altfor nøye med innholdet. Fedonbarene virker da absolutt fornuftige de? Sånn i en skjøyd. Er det ikke bare snakk om noen dager, få uker? Folk har da gått på verre ting før.

Jeg limer inn:

Dr. Fedon Lindbergs bar med sjokoladesmak 4pk

Nyhet, 4 pakning, 4 for prisen av 3

Dr. Fedon Lindbergs bar med sjokoladesmak har en mørk og fyldig sjokoladesmak. Dr. Fedon Lindbergs bar med sjokladesmak er sammensatt av utvalgte råvarer for å gi et lavglykemisk mellommåltid med et høyt innhold av fiber og protein. En slik sammensetning sikrer stabil energi og varig metthet.

Ingredienser: Fiber (polydextrose), soyacrisp (28%) (soyaprotein, tapioka stivelse, salt) sjokolade med søtstoff (8%) (kakaomasse, søtstoff (maltitol), kakaosmør, emulgator (soyalecithin) aroma), fruktose, vegetabilsk olje, skummet melkepulver, søtstoff (xylitol), fettredusert kakaopulver (3%), peanøtter, aroma, emulgator (soyalecithin), salt.

100 gram vare gir: 1217 kJ(290kcal), 24 gram protein, 21,5 gram karbohydrat (hvorav 10,3 gram sukkerarter), 10,1 gram fett (hvorav 3,2 gram mettet fett), 30,6 gram kostfiber, 0,5 gram natrium

Nettovekt pr stk 50 gram.

NB! Kan inneholde spor av gluten, peanøtter og nøtter

Pris: Kr. 60,-

Ja, og så kan du jo lese mer her
www.drlindbergs.no/page/index.php?structid=348&joinid=6050&parentid=218

Disse 4-pakningene har jeg jo sett forskjellige steder, på Spar-kjøp og kanskje i vanlig matbutikk.

Jeg synes at f.eks en bar til frokost og en omelett med 2 egg til lunsj + en rett-o-koppen og en bar til middag og en bar til kvelds i tillegg til frie mengder blomkål, brokkoli, sopp, agurk, bladsalat osv. må være en grei innkjøring. Med omega3 og vitaminer i tillegg så må det vel gå greit?

Hva blir det for galskap?

3 barer = 450 kcal
2 egg = 150 kcal
en melkeskvett?
rett i koppen = ?eller kyllinglår/en filet? Eller tilsvarende mengde annet kjøttt eller fisk som kokes til suppe med frie grønnsaker.

er vi ikke oppe i 700-800 da? Og 40-50-60 karber..I tillegg til ubegrenset mengde blomkål og salat, men ikke fett.

Jeg vet ikke hva andre synes om dette, men Lindbergbarene er ikke bare søte saker, det er mye bra i dem. De smaker ikke godt engang, så da må de være bra. Det samme med andre slike produkter.

Jeg kan slett ikke svaret på riktig eller galt, men slik kunne jeg godt funnet på å gjøre det noen dager selv, og det gjorde jeg i dagene før jeg fikk mine produkter også. Det viktigste var at jeg hadde en følelse av å komme inn på rett spor og det hjalp, for jeg trente meg opp til å følge en streng diett.

indi sa for siden:

Flink du er Dillyvennen, godt du klarte å holde deg til den smale sti...
Skjønner hva du mener, når jeg starta på fase to, ble jeg dødsulten, akkurat som om det å kunne spise litt normal mat, gjorde meg ekstremt sulten, hele tiden! Er sånn ennå, innimellom jaffal...

Titti, du har helt rett, dårlig samvittighet er bare tøys og tull! Skal slutte med det! Nå med en gang;)

klem til alle

Distrea sa for siden:

då flink til å få det ordentlig ned du, dilly!

ser slett ikke ille ut, med din og min tanke blir det litt midt i mellom. Jeg går for det fra mandag av, det blir for ca 2 uker.

eneste er at det er vanskelig å lage omelett der på heimen, men koke egg går, også unner jeg meg en skinkebit rundt:D

tror IKKE jeg skal veie meg på en stund :o nå har jeg mareritt om hvor stor og tung jeg er når jeg sover...:mad:

Dilly sa for siden:

Hm.. men jeg synes ikke at du skal ha dette stresset i tillegg til det du er der "på heimen" for.. og ED kommer du til å holde på med leeeeenge etter at du er hjemme igjen vet du. Nå blir det sikkert mye gøyere fremover også. Snart sommer og sol.

Distrea sa for siden:

takk for at du passer på meg :) Men jeg MÅ starte, jeg er på god vei mot tresifa nå! og den ene medisinen jeg tar er vanlig å legge på seg med. Jeg vil være totalt deppa hvis jeg legger på meg mer nå, så dette får jeg klare! Og det SKAL jeg... med hjelp herfra :) blir noen tøffe mnd, men dere er jo så flinke..... så da skaj jeg klare være flink også :klem:

indi sa for siden:

Lykke til Distrea, det kommer til å gå megabra, det er jeg sikker på!
Og så blir det sikkert litt godt å bare komme igang:)

Dilly sa for siden:

Og så ønsker jeg deg lykke til med neste ukes matutfordringer, indien våres :) Du er bare helt fantastisk flink om du kommer gjennom slike prøvelser uten minst 5 kilo ekstra...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.