< Tilbake til oversikten

Eurobabbel - og journaler og blogger!

indi sa for siden:

Bruker kald melk jeg, blir bedre kalde enn varme! Kjipt med spruting da:(

Titti sa for siden:

Akkurat slik har jeg gjort også. :ja:

Dilly sa for siden:

Hei Søleruska :D
Du er ikke den første som fikk problemer med de der.. det er umulig å riste de ut i noe ristebeger når de er varme. Bruk kald melk så skal du se. De fleste liker dem vel best kalde også, men ellers kan de nok varmes.
Bruker bare vann? Nei, det har jeg ikke hørt no om nesten. Det skal vel være med melk.

Håper du fikk tørket opp etter deg?
ED er noe søl..

Klem fra sølete Dilly

indi sa for siden:

Hender jeg bruker bare vann til kakao og capuccino, ut på tur og sånn, så er det enklere! Iskaldt vann... Er like godt:)

Distrea sa for siden:

god morgen godt folk!

den sjokoladefrokosten.... :eek: hadde vært bedre uten disse korna... eller hva det nå er ;)

Ruska sa for siden:

joda, jeg fikk tørket opp det meste og slurpet i meg restene :o

Skal gjøre som deg Dilly - bruke kald melk. Da vil jeg tro at den både blir bedre å litt mer fyldig kanskje?:rolleyes:

Grunnen til at jeg spør om dere bruker vann i stedet for vann så er det fordi mitt cracy hode tenker minst mulig karber og derfor har jeg brukt vann i nesten alle retter bortsett fra sjokolade-frokostblandingen :o Det blir godt nok det - men man blir kanskje litt mettere hvis man bruker melk.

Hva menere dere experter? :hjelp:

og takk for alle gode tips og tilbakemeldinger - dere er så snille !!!
:klem:

Ruska sa for siden:

det skal selvsagt være vann i stedet for melk...

Distrea sa for siden:

soya melka har jo null karber. jeg har brukt opp en liter allerede jeg. Funker bra den. :ja:

hva syns du om sjoko frokosten?

Dilly sa for siden:

He he, det hjelper litt å la den stå litt før du drikker den. Da løser det seg litt opp. Jeg synes den er riktig god..

Skrible sa for siden:

Hvordan blir det å lage kald cappucino med vann? Blir det bare ekkelt da?

Dilly sa for siden:

indi liker det, så det er jo verd å prøve.. men jeg ser ikke noe problem med så lite melk, om du har i hus da.. jeg synes det høres litt utvaska ut med bare vann, og til og med skummet melk må være mer fyldig.

Prøvde det akkurat nå... æsj.. fysj. ikke noe for meg.:eek:

for å få brukt det opp så rørte jeg ut 2 ts pulverkaffe og varmet opp. Tja..? nei, det er ikke noe godt.

Skrible sa for siden:

Jeg har jo laga den med skummamelk til nå uten at det har stoppet vektnedgang og sånn, jeg bare gremmes litt over at 2 dl skummetmelk = 9,2g karbohydrater, i følge kartongen :rolleyes:

Distrea sa for siden:

soyamalk min venn, den sukkerfrie... tror det er null karber jeg, funker fint

Distrea sa for siden:

Det var mye engelsk :flau:

hvor mange DL er en pose?

Dilly sa for siden:

:)
Hei, ja, det er litt tungt å lese på engelsk, i alle fall synes jeg det.. men det er veldig mange spenstige artikler der på nexus. Jeg fikk se at legen min hadde Nexusmagazine på venteværelset, det er sjelden.

Laktolight:
Det står et sted at innholdet kan blandes ut i 1,8 dl. Men jeg blander det bare inn i så mye vann som jeg vil ha i hele greia... altså hvis jeg vil ha 2 1/2 dl sjokoladedrikk, så heller jeg 2 1/2 dl vann i en ristekopp og blander inn både laktolighten og sjokoladepulveret.

Distrea sa for siden:

takk dilly :klem:

jeg får bestille det neste gang... om en mnd ;)

Det er sikkert ikke så farlig å drikke det bare i denne perioden?

Og nå må jeg klage litt, når jeg har spist barene har jeg fått litt vondt i magen... ikke så ille at jeg vil droppe de, men nå har jeg så sinnsykt vondt i magen, at jeg veit ikke mine arme råd her.
[font=Fixedsys][/font]
Den har brumlet og vrengt på seg siden jeg spiste kyllingsuppe med en halv blomkål... nå er det på vei til tarmene kjenner jeg, for nå har jeg noen knip som ikke ligner grisen..
[font=Fixedsys][/font]
Noen med denne erfaringen?

Dilly sa for siden:

Å nei... staakars deg :klem:, nei, har ikke kjent noen reaksjon på barene. Tror jeg.. har ikke spist så mange. Skal vi se, hva slags søtstoff ineholder de? Jo.. malitol, i tillegg til sukker, sirup osv.
finn forstørrelsesglass og sjekk innholdsfortegnelsen på eska..
Huff, kanskje du er overfølsom for det, det var dumt.

Distrea sa for siden:

jeg håper det er kylling suppa eller blomkålen :p jeg spiste mye blomkål...

Ruska sa for siden:

uff da Distrea - mageknip er ikke noe gøy. Sender en liten :klem:
og håper du snart blir bedre.
Jeg har ikke opplevd det, og jeg har spist en bar om dagen. Men magen min bråker en del, litt pinlig til tider :o

Drikker du nok vann?

Jeg synes også at bortimot 10 karber på 2 dl melk blir for mye, men soyamelken har jo mye mye mindre, så jeg skal fortsette å bruke den.

har akkurat laget meg en sjokoladedrikk med soyamelk, nå står den å godgjør seg i kjøleskapet - håper den er god :)

Distrea sa for siden:

I dag lagde jeg pannekaka i vaffelhjernet. GUUUUUUD det var godt :sikle: Disse må jo gå ann å bruke som vafler seinere?

hadde i kanel.

Flaut å si dette jeg skal si nå, men jeg syns det er litt mye gris og styr med maten jeg. altså så mye oppvask for EN pannekake, samme med brownie... og suppa også. Er vant til å lage opp litt porsjoner med mat jeg.... sikkert derfor jeg syns det blir mye.... står no rot på benken heeeelte tiden :o

Favorittene mine hittil er Brownie, pannekake, omelett, pralinebar
så kommer de andre barene og capucinoen, så sjokopudding.

Sjokofrokost og supper tror jeg ikke det blir fler bestillinger av, ikke jordbær dessert heller:rolleyes:

Ruska sa for siden:

Helt enig med deg Distrea - jeg synes også at det blir masse oppvask....
så jeg prøver å vaske de opp med en gang jeg har brukt det så er det gjort liksom :)

Forresten, glemte å svare ang frokostblandingen - jeg synes den er skikkelig god jeg :spisesnakhar bare 1 igjen... kriiiiiise!!

Skal prøve pannekake i vaffeljern.

Mine favoritter så langt: sjokoladefrokosten, praline bar, pannekaker, sjampignon-omelett, spinat suppe (het den det??) og sjokoladedrikken.

Distrea sa for siden:

PHU.... det var bra, ruska... at jeg ikke var alene ;)
Jeg vasker også opp med en gang, så det blir stående RENT på benken... men tar uansett opp mye plass, og ser rotete ut.

Jeg griser og søler fælt hver gang jeg lager noe også.... men det går seg sikkert til når jeg er mer inni det :D

jeg skal på fest om halvannen time, usikker på om jeg skal drikke, LYST... men veit ikke om det er lov/lurt?

Dilly sa for siden:

Helt enig i at det blir mye rot. Jeg lemper det meste ned til James (oppvaskmaskinen) etterhvert, men en bolle, litermål, visp, slikkepott. stekespade, stekepanne osv. hver gang, blir mye det.

Dilly sa for siden:

Jooo da, kan du ikke ta med deg en lavkarbo/lavkalori-øl eller litt vin? Det er verre med sjokoladen, chipsene og alle de andre styggingene..

Kooooose deg da :)

Ruska sa for siden:

Jaaa, kose deg du. Men hør på kloke Dilly ;) og velg lavkarbo-øl eller vin.
Og ta med deg en praline bar som du eventuelt kan spise rett før festen eller i smug på do :D eller ikke, alt ettersom.

Ha det koselig da!

Dilly sa for siden:

He he, nå reiste hun igjen, og lot oss ha fri tilgang til stua si :D

Ruska sa for siden:

Kult - la oss finne på noe krøll :dulte:

Dilly sa for siden:

Enig, det var deilig med ED-pannekakevaff:p

Distrea sa for siden:

hehe... nesten litt redd for å se på stua mi jeg nå:p

Dilly sa for siden:

Distrea sa for siden:

hehe :D God morgen

Nå sitter jeg her og drikker kald kakao, ÆSJ, den er ikke god! ikke mer av den

Ting som byr meg i mot hittil:p Jordbærdessert, suppe, kakaoen. og sjokofrokosten, men det er KUN pga "korna" ... smaken var kjempe god.

Cam sa for siden:

HVA? Sjokofrokosten er jo bare noe av det beste jeg har smakt!?!!? Synes virkelig den er KNALLGOD - gleder meg til hver gang jeg skal ha den!!! Hehehe, så forskjellig smak kan man ha. Jeg synes de "kornene" og alt det tjukke skummet på toppen er det som gjør den så bra :-) :D

Distrea sa for siden:

hehe, ja, forskjellig der, men SMAKEN er veldig god. Skal ta ut korna neste gang, så kanskje den kommer på like lista ;)

Distrea sa for siden:

ingen babblere her i dag, jeg får bable litt jeg da ;) mens jeg prøver å få i meg grønnsaksuppa ... Suppene er grusomme, gleder meg til jeg får ettersendt paela om tre uker :rolleyes:

indi sa for siden:

Du har min sympati og dypeste beundring:)

Distrea sa for siden:

:o ikke beundr for mye, den gikk rett i vasken, tok meg en "vaffel" jeg

Dilly sa for siden:

Hei :) nå må dere være snille bablere, for jeg har spist rødvin og drukket biff, og elsklingen fyrer stampen..

Distrea sa for siden:

heldigDilly, jeg har ikke stamp jeg :( ... ingen elskling heller:rolleyes:

Ruska sa for siden:

ikke jeg heller... :hylgrine:særlig den stampen er jeg misunnelig på altså ;)

Distrea sa for siden:

JEG ååååååå... syns vi skal bli bedt med en gang :D

Ruska sa for siden:

prompe-ruska her :rodme:

Guri malla i ettermiddag har jeg vært skikkelig oppblåst og vond i magen gitt... mon tro den ikke likte den potetsuppa noe særlig..det gjorde ikke jeg heller - den smaker gammel potet :mad:

ellers så slengte jeg en sånn kakaoblanding med soyamelk og 4-5 isbiter i blendern til frokost i dag - nammenam, det var skikkelig godt :sikle: Så nå har jeg gjort akkurat det samme med den sjokoladepuddingen og satt den litt i kjøleskapet, så får vi se om den blir god også.
Syntes den ble litt i kvalmeste laget når jeg laget den som pudding.

Jeg skulle ønske jeg hadde brownie og paella - de høres så gode ut, men får vel ettersendt før eller senere håper jeg.

Ruska sa for siden:

Absolutt!!! Sitter nå bare å venter på invitasjon :snill: hi hi

Distrea sa for siden:

jeg syns smaken på kakaoen var grusom, men puddingen var grei.

fikk du ikke brownie heller? den fikk jeg... 3 stk :) fikk ikke du varer rett før meg?

indi sa for siden:

Skal se du får din del av brownier og paellaer ja... Det er jo en livsstil med ed og!
Jeg syntes de første sjokoladepuddingene jeg laget var bæsj... men så så jeg at jeg hadde hatt en dl for lite med væske i... Når jeg oppdaga det var det litt bedre! Og nå er det jo slik at puddingene er helt greie! Men det blir kanskje litt mye av sjokosmaken etterhvert.
Nå på fase tre syns jeg at jeg skeier ut hver dag, idag var jeg på kaffesjappe og spiste gulrotmuffins:( Jeg kan jo ikke holde på sånn... Men det er liksom så greit nå at det er så masse som er lov, da er det vanskelig å holde seg på den smale sti...

Men nå skal indi skjerpe seg og gjøre akkurat det som står på listen... :)

Distrea sa for siden:

jeg kjenner allerede nå at det blir litt vell mye søtt jeg:o.... er så lite salt mat å velge i, men det går fint i 30 dager ;)

Det er SÅ forståelig at det er vanskelig når så mye er "lov! men jeg syns du er kjempe flink jeg, jeg hadde sikkert tatt mer når jeg først hadde tatt en muffins.

Dette skal vi jobbe med. :ja:

Ruska sa for siden:

fikk du ikke brownie heller? den fikk jeg... 3 stk :) fikk ikke du varer rett før meg?[/quote]

joda, jeg fikk varer på lørdagen - men ingen brownie og ingen paella. :(
Men brownien må de ha glemt for den står ikke på listen en gang.
Gidder ikke ringe og klage, må likevel bestille ny dose om ikke så lenge.
Har enda masse mat, men mest supper og omeletter - trenger mer pannekaker og det andre jeg synes er godt :D

Indi; jeg synes du er flink som bare spiste en muffins - jeg håper få såpass kontroll en dag slik at jeg ikke da spiser alt jeg kommer over....:o

indi sa for siden:

Dokker e så snille med meg:)
Takk!
Brownies må på listen Ruska... :) En av mine store favoritter det!

Distrea sa for siden:

jeg har masse mat ennå, bestilte så man skulle tro jeg venter på krig :o

Dilly sa for siden:

Hei alle goe bablevenner :)

Denne dagen begynte litt dumt, for vekta viste oppgang, og det var faktisk uten grunn. Om den går opp etter i dag, er kanskje forståelig, men ikke den i dag morges..

I dag var det jeg som var på tur... eller egentlig ikke. Hadde bare en liten slantefest for meg selv, side vi gjorde innskudd i glassbanken i dag.. og kom ut med en skrekkelig mengde av alt mulig eh..whisky, vodka, gammeldansk, konjakk, vin... + +

Hva slags vin drikker dere som drikker vin?
Jeg er en enkel vindrikker... altså, selvfølgelig så liker jeg et glass portvin, sherry osv, hvis det er anledning, men sånn generell hvitvin og rødvinsdrikking til hverdags? Jeg er absolutt ingen vinkjenner, men har vanskelig for å tro at folk driver og skvalper og pøser vin til hverdags i noen dyr prisklasse... jeg holder meg på 3- litere til rundt 300 kroner. greit nok.

Hvitvin er grei, jeg er en enkel sjel som er glad i den enkle, friske og gode Tariquet. Har alltid minst en 3-liter stående. (selv om jeg vet at den er bedre på flaske) Rød er verre, men nå har jeg funnet en som er enkel og grei: En chilensk som heter Vina Maipa. Skikkelig pappvin.. sånn mellomsur.

Egentlig skulle jeg smake på en "Distre" drink i kveld, vodka, 7up og bringebær, har fått det i hus, men glemte det pga vinen.

Å, så gøy det hadde vært med besøk i stampen. Gjestesuppe er helt topp det:p

indi sa for siden:

Sender masse oppmuntringsvibber til Dillyen jeg:)
Og vin... Min store interesse gjennom mange år... Skal se hva vi kan finne på av gode tips! Har så godt som slutta med brennevin da, og er egentlig glad for det!

Sove søtt alle sammen:)

Distrea sa for siden:

trøster på Dillyen vår :klem:

Håper det løsner snart asså!

jeg er ikke så glad i vin, men hvis jeg drikker det så må det være sånn tynn saft lingnende sak, tips mottes med takk :p

hehe, du skulle teste en distre drikk ja. Egentlig bruker jeg grapesoda, vodka og litt rødbrus, men fant ikke sukkerfri srødbrus, og sukkerfri grape har jo gått ut... og da spiser fanden fluer :D

Distrea sa for siden:

jeg babler visst med meg sjøl jeg :D
[font=Fixedsys][/font]
I dag har jeg spist sjokopuddilgen igjen, syns den er GOD jeg, men mettende?,,,, nææææ,,, blir like mett av den som å ta meg ett halvt glass vann.
[font=Fixedsys][/font]
hvor er dere alle sammen? :confused:
[font=Fixedsys][/font]
[font=Fixedsys][/font]
:klem:

Ruska sa for siden:

Jeg er her jeg :D

Jeg liker også sjokoladepuddingen, har funnet ut at den blir helt fantastisk når jeg blander den i blendern med kald soyamelk og 5 isbiter :ja:

indi sa for siden:

Heia:)
Dakars Distrea, ikke bra å bare ha seg sjøl å bable med...
Har vært ute på masse idag jeg, først sykkeltur på jæren, så trening, så konsert, og så middag... Nå godstol og avslapning:)

Distrea sa for siden:

for en fin dag!

jeg har vært helt ubrukelig. bare sitti her jeg :o

Robyn sa for siden:

Da har jeg endelig fått bestilt meg mat, så da starter jeg opp så fort jeg får det.

Og godt er det, for her har det vært reneste karbo-orgien den siste uka og vel så det. :o

GRUER meg til å gå på vekta start-datoen, tror nok jeg kommer til å få meg et lite sjokk.

Distrea sa for siden:

Jepp:eek: men det snur seg til glede fort,,, jeg startet på ... har ikke turt si det før nå 98,8.. er nå etter dager 96:p
[font=Arial Black][/font]
klart de siste dagene går fortere av, men alikevel har det vært en god følelse at de slapp så fort:D

LYKKE TIL ... håper du liker suppene ;) da får di mye billig mat... hehe

Robyn sa for siden:

He he, godt det er noen som forstår. ;)

Dagens middag var hold dere fast vafler (nei, ikke lavkarbo) og tomatsuppe (nei, ikke lavkarbo den heller - Toro). :eek:

Er normalt glad i supper, men det spørs vel hvor gode disse suppene er. Har bare bestilt kyllingsuppe i første omgang.

Siden jeg ikke tåler egg har jeg ikke bestillt omeletter, og siden jeg ikke tåler skalldyr har jeg ikke bestillt paella. Da blir det lite salt mat på meg og mye søtt, men pytt pytt.

Distrea sa for siden:

ja... pytt pytt, det går for en mnd

men veit du... disse pannekakene på ED... de er gode vaffler! så nå kan du spise det hver dag ;)

Robyn sa for siden:

DET høres jo bra ut! :D

Hvordan er det å lage den eller f.eks. brownie og spise først noen timer senere, noen som har prøvd det?

Må jo ha noe til matpakke, og på jobben har jeg ikke mulighet til å ordne noe som helst og ikke har jeg mulighet til å holde noe kaldt.

Barene har jeg lyst til å spare til kveldskos. :o

Distrea sa for siden:

jeg har etter en uke :o blitt litt lei av å grise meg igjennom det å lage hvart måltid... flaut men sant!

Akkurat nå tok jeg ut 5 brownies (i store muffinsformer) av ovnen har tenkt til å fryse dem jeg, så jeg har med noe å ta med i farten!

en annen dag lagde jeg opp to med pannekarer (ble tre veffler i mitt vaffeljern) Funka bra det!

hadde en del kanel i vafflene ;)

Robyn sa for siden:

Supert, da har jeg litt matpakke alternativer. :)

Ruska sa for siden:

Distrea - hvordan lager du disse pannekakene i vaffeljernet??

Jeg prøvde i dag og det ble total katastrofe :eek: Det rant over og hele røra ble sittende fast i jernet - fikk ikke ut noe og måtte lage på nytt, denne gangen i stekepanne.

Jeg hadde blandet pannekakeposen med vann og ikke melk, ikke noe olje eller noe i jernet (men det teflon jern da).

Hadde masse kanel i røra forresten - da ble den veldig søt gitt......

Distrea sa for siden:

jeg smurte med smør... fy det kanskje?:eek:

dere som steker i smør eller olje, hvor mye er lov?... noen som vet?

Ruska sa for siden:

ja, nå trenger vi hjelp fra dere eksperter :D

Ruska sa for siden:

Har forresten gått ned 4 kg etter 1 uke på ED fase 1 :w00t: Masse vann selvsagt, men glad som bare det jeg!!!!

Distrea sa for siden:

kjempe bra!!!!!!!!!!! jeg har gått ned 2,8 Deilig, føler at jeg er godt i gang nå!

takk jenter... igjen! for masse hjelp! :klem:

indi sa for siden:

Gratla til både distrea og ruska! Deilig følelse, sant?? :)
Kjekt du er i gang Robyn:)

Jeg har aldri brukt vaffeljern til pannekake, men steker den i smør på pannen. Så lenge jeg var i ketose tenkte jeg mest på å ikke spise for mye karber, og smør er jo ok... Og det går nok definitivt ikke an å steke vaffel uten noe fett, teflon eller ei...

Distrea sa for siden:

jeg har også tenkt at... så lenge jeg går ned, bruker jeg smør til å steke i, men er seff redd for å bruke mye. Får minisere hvis vekta stopper opp:rolleyes:

indi sa for siden:

Står nok noe om det ja, summen av fett i løpet av en dag skal ikke overgå så og så mye, noen spiseskjeer? Fornuft er nok stikkord...

Dilly sa for siden:

Å, dere er så flinke at det er bare nydelig.. fortsett med det.

Har dere forresten tenkt på hva som er verd å skeie ut for? Hvor stor skal anledningen være, og hva er godt nok til å fortjene en utskeielse? For man gidder jo ikke å kaste vekk en kjempesprekkutskeielse på noe så tullete som flatbrød?:eek: Nei vel, men det skjedde altså. Ikke lite heller. Altså, en annen hadde sikkert oppdaget fadesen før skaden var skjedd. Milliooner av karber og ekstra kalorier. Bare maula.

Hvis jeg planlegger en trøstekveld på fredag fordi jeg helt sikkert kommer til å stryke til eksamen, så har jeg jo en grunn. Men det nytter jo ikke.. for da må jeg begynne på nytt igjen på lørdag.
Og så skal jeg antakelig i bryllup om et par uker, og der blir det nok både mat og drikke. Kake og..

Er det noen som har store støvler på? Værsågod å sparke meg :o

indi sa for siden:

Tror egentlig ikke det hjelper å sparke...
Sender sporenstreks Indiomat-kredittkortet unlimited... Kan du vær så grei å ta ut det du trenger??? Grav dypt inni der og finn ut hvorfor du bruker lassevis med penger, tid og krefter på ED... ?
Det er ikke godt en gang...

Stor klem til deg, håper den treffer... :)

Distrea sa for siden:

vanskelig å sparke deg nå, Dilly! for du har så mye med denne eksamen som står for tur!

men du sier så mye smart... så deu VEIT jo så godt hvordan det hele er og hva som lønner seg! Blir bare ekstra vanskelig å komme inn i det igjen!

kjør hardt med oss jentene nå, helt frem til bryllup, så kan du ta en fortjent utskeielse da!

Stryker du (noe jeg ikke tror, og skal hvertfall krysse fingrene for at det ikke sker) Så skal du få ta deg en skikkelig fyll :full: på lovlig bust :D
Eller... du skal få ta den fylla, uansett utfallet! :klem:

vi skulle hatt 6 mnd, på vidda med bare ed produkter og hverandre! :p

Dilly sa for siden:

Dere er nå søte da :)
Tusen takk for oppmuntringer og alt sammen.
Jeg er inne i en veldig forvirra periode, hvor jeg sliter med konsentrasjonen og stresser med lesinga, og med ED, som jeg føler virker dårlig, og med viljestyrken vedr. å holde meg til planen. Innimellom så vandrer tankene til andre typer dietter, med skaldemansk fettmeny og ketolysegreier.. leste om å lage seg en frokost av 1/2 boks tunfisk i olje, stekt i smør, med en skje hakket løk, egg, pepper, med en ss majones og 1 ss creme fraiche på, og en klype salat. Kan jo ikke med min beste vilje forstå at et slikt måltid skal virke bedre enn f.eks. en ED-brownie. Vi spiser 4 ganger om dagen sånn ca. Skaldemennene spiser 3-4 ganger og får i seg utrolig mye mer næring enn vi gjør. Og nettopp derfor så er det skrekkelig rart at det går så sent nedover på ED nå. Både jeg og andre sliter jo etter en stund.

Nå har jeg faktisk forsøkt å følge Skaldemans opplegg tidligere, men det virket ikke som ventet, for sannsynligvis spiste jeg for mye, eller for magert. Jeg fikk det i alle fall ikke til. Nå tror jeg at det ville bli enda vanskeligere, da jeg har begynt å reagere på både egg, melk og ost også, kjiipt.

En av grunnene til at jeg tuller meg vekk, er nok at jeg er altfor opphengt i mat, og tenker mat hele tiden. tygger oppskrifter ved alle anledninger og ja, for mye matmas med meg.

Tusler avsted til motivasjonsbankautomaten med kortet...... planlegge morgendagens ED-meny :)

Distrea sa for siden:

har du kikket på spisdegslank.no?

jeg kjenner til to venninner av ei venninne:rolleyes: som har stoor suksess med det!

Dilly sa for siden:

Jepp, midt planeten :) tusen takk.

Å ja, tenk så slanke og spreke vi skulle blitt da.. Ser for meg indi som treningmotivator på ED-slankefarm.. og ED-maten sluttet å smake aperompe...

Distrea sa for siden:

Jeg syns mye av det smaker godt jeg, men det er jo ikke noe å bli mett av... selvfølgelig ikke meningen heller.

jeg håper virkelig jeg vil ha noe vektnedgang hele tiden... ellers blir det nok tøfft ja!

Dilly sa for siden:

Å ja, gjett om.. det virker helt supert. Jeg har spist hele katalogen også, og sett på innholdet.. og jeg er aldeles helt overbevist om at vi kunne laget alt sammen like godt (etter hvert) selv :)
Hele suksessen skyldes nok det der med porsjonene, dosene, akkurat slik vi har det med ED. Vi får faste grenser for maten. De produktene der er jo foreslått som månedsinnkjøp, og da er det klart mye som kan gå i fryseren.
Om vi hadde tatt en dag med kjøkkentjeneste av og til, og laget opp massevis av nøye planlagte, riktig sammensatte måltider med både kjøtt og fisk for et par uker, sikkert ikke umulig det.. Og da ble det jo veldig enkelt. Måtte vel laget tredobbel dose, siden det bor flere i huset.
Jeg har ofte sittet og regnet på dette, både med innkjøp og innhold, fordeling karber, fett og proteiner..

Distrea sa for siden:

men så er det ikke alltid så lett å komme i gang selv, så da kunne det vært en start... også er det mere MAT. Jeg tror jeg kommer til å supplere med det når jeg begynner å nærme meg målet, eller før hvis jeg ikke fikser kun disse søte tingene mer.

Dilly sa for siden:

Skjønner det.. det skal bli kjempespennende å høre hvordan det blir. Har du sett maten til de du kjenner? Det er jo ikke alltid bilde og virkelighet blir likt.

Distrea sa for siden:

nei, jeg har ikke ikke det, så du har rett der :D

det er leeeenge til dette blir noe aktuelt for meg, tenke på deg jeg, siden det er litt tungt nå.

lage opp mat selv går også bra... det har jeg drevet med i 5 år. Syns det er sååå godt å ha noe klart i fryseren. må bare bli flinkere til å passe på at måltidene er rett komponert ;)

indi sa for siden:

Innom med masse Dillyoppmuntring jeg:) Stå på! Dette er mulig... Og jeg er sikker på at du fikser eksamen lett som bare det! :)

Skrible sa for siden:

Spisdegslank-opplegget er vel også begrenset til østlandet - jeg undersøkte dette tidligere i vinter, siden det virket som en vidunderlig slaskeløsning for meg også, men det gikk ikke så lenge jeg insisterte på å være bosatt på vestlandet. :-)

Og jeg synes Dilly skal planlegge feire-kveld til lørdag, for jeg er helt sikker på at alt går bra!

Dilly sa for siden:

Klemme Skrible :), snill...
De har begynt med spisdegslank på vestlandet også, men det er sånn utlevering fra en bil som står et bestemt sted f.eks hver fjerde fredag klokka to.. kan vel bli vanskelig å få hentet det kanskje? Slaskeløsning, hehe...

Distrea sa for siden:

:eek::eek::eek: jeg hølga ned vanlig peppsi! FA..

her om dagen kjøte jeg feil firepak med pepsi, dem er så like! ikke første gang jeg gjør det:mad:

men fa... at jeg klarte glemme at jeg hadde to typer i skapet!

nå skal jeg skrive mail og oppfordre dem til annen farge på korken :rolleyes:

Skrible sa for siden:

Uæh! Stakkars deg - dette antar jeg helt uten videre at var et rent uhell, siden jeg selv ikke finner sukkerholdig brus attraktivt i det hele tatt. :) Det er bare sånn må-pusse-tennene-nååååå.

Men det er fort gjort å få i seg sukker uten å tenke over det - nå vet jeg jo at deli de luca-chaien inneholder et tonn av det, men det var lett å glemme å spørre først...

Distrea sa for siden:

jeg syns pepsi og pepsiMAX er ALT for like, man LESER jo ikke hver gang,,,, hjernen memoriserer og tror den ser det samme når det er såååå like produkter.

tok først feil i butikken, så jaggu i kjøleskapet etterpå :rolleyes:

får bare gremme hele greia... ellers er det lett å ramle i fella;)

mye annet jeg heller vil ha enn ett glass sukkerbrus lissom:mad:

Skrible sa for siden:

Jeg er også forferdelig glad i Pepsi Max, men har greid å begrense inntaket ganske drastisk siden i høst... jeg går ikke gjennom 1,5l om dagen lenger. ;) Nå kjøper jeg heller en halvliter som en slags lovlig 'utskeielse' men prøver å ikke gjøre det for mye heller så lenge jeg sliter litt med vanndrikkingen...

går og fyller på imsdalflaska

Distrea sa for siden:

drikker mye vann nå også jeg, eller halvannen liter hvertfall, kanskje en liter brus:o og to kopper kaffe med melk og suketter

huff, jeg får sikkert i meg for mye søtstoff:(

Anina sa for siden:

Hei! Jeg bestilte mine ED varer den 6/2 og har fortsatt ikke fått de. Er det noen andre som har hatt problemer med leveringen?

Distrea sa for siden:

jeg bestilte en fredag og fikk varene tirsdag dagen etter. RING inn og hør er mitt tips :)

er du ny på ED?

Distrea sa for siden:

i dag lagde jeg meg blomkålmos med 20 g smør og godt med salt og pepper.

til det hadde jeg MASSE sprøstekt sopp, som jeg kutter fint i løkhakka til tuppervare. hadde i masse chilli og litt salt. lata som det var sprøstekt bacon:p

kjempe godt var det, men høres dette lovlig ut? stekte ikke soppen i smør, siden jeg ville ha i blomkålen.

noen som har funnet ut hvor mye smør som er "lovlig"... står det noe sted?

jeef-micro sa for siden:

Jeg ringte og klagde når jeg ikke fikk mine... da ble de sendt med sånn over natten ekspresspost uten at jeg betalte

husk bare at om du mailer så er det en t i eurodiet :D fort gjor tå skrive to der

indi sa for siden:

Flink du er!
Jeg trodde det sto noe om smør i fase1brosjyre, men fant det ikke igjen, det står at det er lov med 1-2ss olje da, her: www.eurodiet.com/content/view/140/194/lang,no/

Distrea sa for siden:

ikke å flinkt med smør ser det ut som:( men det var veldig godt

indi sa for siden:

Jeg har jo brukt smør hele tiden, til brownieformene mine, pannekakene og grønnsakene. Ikke store mengder, men sikkert et par spiseskjeer til dagen. Tror du kan gjøre verre ting enn det!
:)

Ruska sa for siden:

den er grei, takk for oppklaring indi - det høres fornuftig ut :)
og grattis Distrea med vekttap - kjempebra jobba!!

Jeg er så redd for at det skal stopp helt opp, som det pleier :(, så jeg tør jo nesten ikke bruke noe annet enn det som står i den ED-brosjyren, MEN jeg har faktisk hatt ett ekstra egg i pannekakerøra mi i dag da :D

Synes dere den er tørr forresten?? Jeg må bælme masse vann mens jeg spiser den - kanskje jeg steker den for lenge :confused:

Uansett - det er så koselig å være her inne med alle dere kunnskapsrike og flinke jentene, det er motivasjon for meg i alle fall.

Ruska sa for siden:

Og sånn, da har jeg lest igjennom all bablingen fra i går/natt/i dag morges og er nå oppdatert - puh :lesebok:

Dilly, jeg råder deg til IKKE å ha en trøstekveld på fredag, men prøv å kose deg med noe annet enn mat (det er lett å si for meg som er en værste trøstespiser-detersåsyndpåmeg spiseren som finnes :o)

Men, det jeg mener er jo at dette er en prosess som ikke bare gjelder det å gå ned i vekt, men å legge om kosthold, få nye og bedre vaner og få vekk all fokus på mat hele tiden.
Så jeg sier som de andre jeg - kjør hardt på, når du kommer over kneika så vil du være glad for det. Sender med en oppmuntrings :klem:
Håper du ikke synes jeg blander meg inn for mye - det er ikke meningen altså :o

Distrea, uff da - det var kjipt med den pepsien, men ikke tenk noe mer på det, det har sikkert ikke gjort de største skadene. Bra du oppdaget det nå og ikke etter at du hadde drukket opp alle sammen ;)

Jeg liker også pepsi, men kroppen min binder så lett vann, så jeg er forsiktig med kullsyre. Har drukket 0,5 liter pepsi max på en uke, så det burde vel gå bra.

Ellers så må jeg bare si at dere er alle sammen KJEMPEFLINKE :heia:

Distrea sa for siden:

jepp, vi er flinke :heia:

men vi er ikek så mange innom.... hmmm... hvor er alle sammen?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.