< Tilbake til oversikten

Eurobabbel - og journaler og blogger!

Dilly sa for siden:

Som dere babler og jeg har surret meg langt vekk i kjøttdeig i kveld..

Jeg kjøpte surret svinestek på Obs til 39 kr kiloen i går, og den malte jeg opp på kverna til kenwooden i kveld, sammen med vanvittige kryddermengder, fløte og egg... det havnet i brødformer igjen, og videre i skiver i plastposer i fryseren.. akkurat som brødskiver. Min dårligere halvdel fikk egne karbonadekaker med løk.. og det var visst veldig godt. Han liker ikke når jeg blander inn så mye egg og fløte osv, og ikke er det sundt for ham heller, så lenge han er sånn "brødspiser". Det går jo ikke an å kombinere fett og brød.

Jeg har surret meg faktisk langt vekk fra den deilige:eek:jordbærdesserten, og creme brule har jeg faktisk aldri smakt, godt at jeg ikke bestilte noe av det da. For noen slemme damer som vil servere deilig EDmat til gjester, ha ha ha, da skulle jeg også vært flue i suppa.
eller noe..

Jeg er på mange måter godt fornøyd med ED. For jeg gikk ned mange, dvs. alle kiloene første måneden. minus 10 kilo bare de første 14 dagene, det var helt utrolig, men det var mye vann. Etterpå har jeg klort meg fast der og litt ned. Balansen i kropppen ble bedre, da det ble nedgang i fettvekt, selv om det sto stille etterhvert. Så jo da, jeg angrer ikke.
Men nå virker det ikke lenger, sikkert fordi jeg slurvet litt, men det skulle så lite til. Jeg var sjelden i ketose.

Nå har jeg lest en hel masse om insulinresistens og da oppfører jeg meg helt etter boka, for det skal sitte fast, gå veldig tregt, og hver gang jeg er i gang med nytt prosjekt går tregere og tregere.

Hm, jeg hadde en biff her tidligere, hvor ble den av? Har jeg spist den? hm.. skjønner ingenting. mumle

Skrible sa for siden:

Hehe - hei igjen! Jeg sluknet litt etter legetimen, jeg, siden det ikke ble no særlig nattesøvn (men så fikk jeg da nye spennende sovepiller, så krysser fingrene for at det blir orden på det også). :)

Jeg hadde gått ned litt mer siden sist, fire kilo totalt nå på seks uker. 0,6 kilo i uken er selvfølgelig bedre enn ingen kilo - men jeg føler vel kanskje at jeg ikke har fått helt den supermotiverende pang-starten som skal være en av grunnene til å begynne med Eurodiett. :) Det er jo ikke som om jeg ikke har en hel del kilo å ta av - men så har jeg aldri, aldri vært sånn kjempeslank heller, så kroppen min har kanskje en annen oppfatning av hvor mye den har lyst til å unnvære enn BMI-kalkulatoren, hehe.

Mitt problem med ED er at jeg synes den er fryktelig vanskelig å gjennomføre korrekt. Jeg skeier ikke ut - ikke i det hele tatt - men jeg klarer jo ikke å følge reglene til punkt og prikke. I det lille fase2-heftet står det Ikke hopp over måltider! - og legen sier Ånei, men du må jo spise ofte! Viktig viktig! - og disse tingene er både litt motsatt av det lille jeg har lest om andre ketogenekurer, samt kanskje et lite psykisk issue for meg? Jeg klarer ikke å tro at det er bra for verken kropp eller psyke å dytte i seg mat når man overhodet ikke vil ha mat. Nå er jeg jo ikke på langt nær så svimmel og slapp som jeg var til å begynne med, og det forteller meg at jeg nok får i meg nok næring til å komme meg gjennom normal slapp hverdag - og at jeg sikkert har lyst til å spise litt mer når jeg begynner å bevege meg mer.

Men siden jeg altså ikke spiser så mye som jeg skal - og stort sett holder meg langt unna de salte ED-produktene - så mistenker jeg altså at jeg ikke får i meg riktig forhold av.. ting. At ting kanskje hadde gått litt fortere dersom jeg hadde telt og satt sammen litt måltider selv - eller kanskje ikke, jeg vet ikke, men posten min i ketolyseforumet var bare et lite sniff på hva jeg har av muligheter. :)

Jeg ser jo at mange har kjemperesultater med ED, så jeg tror ikke det er noe galt med dietten! Det må jeg jo poengtere. :) Jeg tror bare den kanskje ikke er det optimale valget for sære, søvnforstyrrede, ME-syke dyr som meg. Tenkehetta er trukket godt nedover ørene!

Skrible sa for siden:

Ja, jeg har noen fine butikker med varmdisk i nærheten, de er definitivt med i vurderingen. :) Jeg var ute og så etter Skaldeman-boka i dag faktisk, men jeg tror bokhandlene har gjemt dem bort nå siden det kommer en ny utgave(?) veldig snart. Er veldig takknemlig for råd, uansett!

Sov godt, SuperDistrea :sove:

Anina sa for siden:

Hei og Hopp!
Idag er en ny dag og jeg skal begynne friskt! Sola skinner og jeg skal tenke på at sommeren er snart her:) Fra nå av skal jeg være positiv!

Tusen takk for oppmuntring Indi. Fantastisk at du har lykkes så bra med dietten. Det skal jeg klare også!

Lurte meg opp på vekta i dag og den viser det samme som i går:(, har iallefall ikke gått opp:o. Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal gjøre som Indi og Skrible sa, og bare veie meg en gang i uka. Kanskje kjøre en mellomløsning som Ruska og ta det to ganger i uken.

Idag skal jeg unne meg brownie og ha favorittbaren vanilje- og karamell til kvelden, nam-nam. I går kveld hadde jeg ingenting "å kose meg med" for jeg hadde unnagjort baren på morgenen.

Ha en god helg alle sammen!

Distrea sa for siden:

Det har kommet en ny bok, jeg har begge, men bare lest den ene :o har torkil sin også... ikke rukket å lese den heller gitt... man har såååå mye å gjøre når man er sykmeldet :p

Jeg kjøpte boka på www.capris.no/ billig og greit

Lykke til med tenkingen :klem:

Distrea sa for siden:

Dilly!
[size=3][/size]
Jeg kjenner det renner litt si siklekroken nå... må si det at den tiden jeg gikk på skaldeman, var en ekstremt GOD tid matmessig! Jeg er veldig glad i kjøtt... og masse forskjellig krydder... NAMnam. Når jeg er tilbake på slik kost skal jeg heeelt klart begynne å lage kjøttkakene som kjøtt puddinger isteden. Kan ikke for¨stå hvorfor jeg ikke har tenkt tanken selv... ikke glup nok kanskje :rolleyes: godt du var! takk for tips :D

På brødskivene dine kan du ha på smør og ost, det var min lunsj favoritt, noen ganger unnna jeg meg en dæsj sennep under også... mmm

lykke til på veien. har du forresten lest den nye boka hans?

Cam sa for siden:

Hei igjen alle sammen! Leeenge siden jeg har skrevet noe her nå, men er innom omtrent hver dag og leser!

Jeg er jo også litt forvirra når det gjelder de forskjellige filosofiene, som jeg har skrevet om tidligere...

Jeg synes det går fryktelig treigt for tida... Stått stille nå i ca. 10 dager, og gikk igrunnen bare raskt ned de første to ukene ca...

Veide meg hos legen etter to uker, og da var det ned 4 kg rent fett, ikke noe vann eller muskler. Skal til legen igjen onsdag i neste uke, altså uke 10, da blir det 5 uker siden forrige gang. Altså etter 7 uker på ED.

Er i fase to, og holder det stort sett uten sprekker. Men jeg er ikke nøye på måling av kjøtt og fisk/skalldyr til middag, så jeg spiser nok mer enn de 150-250 grammene man kan spise... men jeg tenker at det jo ikke kan gjøre noe, så lenge jeg kun spiser riktige grønnsaker og kjøtt/fisk? Spiser jo ikke noe karber!? Arrrgh. Blir litt fortvila. Men jeg er spent på vekta hos legen neste gang..... 10 dager igjen!

Kommer uansett til å fortsette i ketose også etter fase 2 er ferdig.

Idag har foreldrene mine invitert ned på hjemmelaga pizza, og den er alltid SIIIINNSYKT god... spørs om det ikke blir en sprekk der. De vet ikke at jeg går på ED, ingen planer om å innlemme dem i det prosjektet der, de vet bare at jeg spiser lite karber.

Men dere andre i fase 2, er dere knallnøye på middagsporsjonene?

indi sa for siden:

Hei Cam, kjekt å høre fra deg:)
Syns det er bra med mer enn et kg ned i uken, og det er ikke uvanlig at det henger litt innimellom. Men jeg forstår jo skepsisen og sånn... Er jo der hele tiden jeg og, og er lei pulver...
Men min "konklusjon" er at det meste virker, hvis jeg holder meg til oppskriften og ikke gir etter for onde tanker og søte fristelser. Og egentlig trenger vi ikke slankekurer, men kurer for å unngå utskeielser og øke motivasjonen til å få til det vi vil...
Ellers, jeg har aldri veid noe som helst, tatt det på følelsen, og ikke tenkt så mye på det. Men er jo ekstremt nøye på karber da, og det ville aldri falle meg inn å smake på pastaen til resten av familien for å finne ut om den er ferdig og sånn...

God lørdagskveld:)

Dilly sa for siden:

He he, "brødskiver" med smør, et lite salatblad og ost :D Men jeg må snart bable om den slags mat andre steder så jeg ikke smitter alle de flinke ED-folkene- `Kanskje jeg tar meg til rette og prøver på en slags babbel?

Naboens katt, eller herr grillkatt, sa at den likte maten min.

Jeg har lest både "Spis deg ned i vekt" og GI-NOLL, men ikke den som er om spørsmål og svar. Jeg vet at GI-NULL kommer på norsk i neste uke når han kommer til Bergen. God bok det.

Cam sa for siden:

Jeg har lest både Spis deg ned i vekt, GI-NOLL og den spmål og svarboka. GI NOLL skal jo være mer rettet inn mot kvinner, men jeg synes den første, spis deg ned i vekt, var bedre. Mer omstendelige forklaringer, litt morsommere og "tøffere" i språket osv ... Men det var jo noen flere oppskrifter i GI NOLL.

Men SKaldeman er jo veeeldig streng da, sikkert fordi han er så glad i fett selv og ikke har noen problemer med å kun spise kjøtt... synes egentlig de oppskriftene inne på denne sida (oppskriftstrådene) er mye bedre! Mye interessante forslag der.

Smakte forresten bacongull i går kveld, kjempegodt jo!!! For en lettelse å vite at det faktisk finnes et "chipsprodukt" som vi i ketose også kan spise!

Gleder meg til veiing midt i uke 10, selv om jeg kanskje ikke har gått ned så mye, er det greit å få et pålitelig og offisielt tall på hvordan det har gått. (Stoler ikke helt på vekta hjemme ...)

Anina sa for siden:

KAN VI SPISE BACONGULL??? Halleluja! Er det andre godsaker vi kan spise?

indi sa for siden:

Vel, (streng indi her) strengt tatt bør du vel ikke spise det i fase en, og hvis du først skal skeie ut, i fase en, er det ganske mange ting jeg ville prøvd før det... et egg, litt kyllingfilet, en pakke skinkepålegg... eller noen reker. Husker jeg var såååå lysten på noe i fase en og kjøpte en pakke baconcrisp, eller bacongull eller hva det nå var, men det smakte skikkelig voldsomt syns jeg, ble kvalm og følte liksom jeg fikk sånn fettsjokk, og gikk og gulpa på den salte smaken i dagevis, føltes sånn jaffal...
Hvis du skal kjøpe baconcrisps, må du i alle fall kjøpe den uten karber, det er forskjell. Hvis du søker på det i forumet finner du den rette!

En annen ting som er godt digg, er guacamole, en avocado most med gaffel, litt lime, salt, gjerne litt finhakka tomat og litt finhakka løk, og hvis du føler for det, en spiseskje rømme. Er knallgodt og kan kombineres med grønnsakene våre! :) Avocado har ingen karber, men litt fett, så det er nok derfor den ikke er på ja-listen vår.

Nevner i farten Indisuppen og da:) Helt fase en:)

Distrea sa for siden:

ååååå!!!!!... Det er nesten så jeg lurer på om dette er normalt eller sunt for den sakens skyld. Jeg har asså så VANVITTIG mye luft i magen med denne ED maten jeg... også jeg som er vant til å ikke ha det i det hele tatt- Det romler og bråker HELE tiden... eller det tar kanskje pause i 10 sek etter at jeg har "luftet" litt :o Knip har jeg også innimellom. Og "på do" har jeg vært 3 ganger på snart 3 uker..
[size=3][/size]
Det er så ille at jeg begynner å se på det som ett ganske stort probem!
[size=3][/size]
Er det noe trøst å få? :(:mad:

Ruska sa for siden:

Uff da - lille venn, høres slitsomt ut. :(

Jeg trøster så godt jeg kan med at jeg også har mye luft i magen og endel romling til tider. Jeg sliter heldigvis ikke med mageknip - har du forsøkt tilskudd av loppefrøskall - drikker du nok vann?? og ikke pepsi :o
Jeg har pleid å ha bra suksess med å drikke en kopp varmt vann med sitron i hver morgen med en gang jeg står opp, det setter igang forbrenningen og kan føre til et lite do-besøk.

Jeg har ikke vært på do på 4 dager nå og det føles ikke så bra. Er vant til toalettbesøk opptil flere ganger dagen jeg.... ikke at det er bedre da men..

STOR :klem:fra meg, håper du blir bedre.

Cam sa for siden:

Jeg har heldigvis ikke opplevd noen fordøyelsesplager, og glad for det! Det høres ikke mye gøy ut ... uff!

Jeg er i fase 2 nå, og tenkte at hvis jeg først skulle skeie ut med noe knask, var bacongull noe av det bedre, i og med at det nesten ikke finnes karber i den. Det er bacongull som er best når det gjelder lavt karbinnhold... Og i og med at jeg tror på Skaldeman, så er jeg ikke så redd fett som fedonistene. Jeg skjønner hva du mener Indi, blir litt voldsomt hvis man spiser mye av det. Jeg må bare ikke tenke på hva det faktisk er - stekt griseflesk! Uff og huff! :eek:

Men denne helga har vært grusom. Feil kosthold to dager på rad. Ikke fordi jeg ikke har klart "å holde meg", men fordi søstera mi har vært hjemme og feiret burtsdag (første gang hun er hjemme på selve burtsdagen på flere år) så da har det vært hjemmelaga pizza i går, fruktsalat, kjøttsuppe med poteter og marsipankake (!!!) i dag...

Jeg orker ikke å gå inn i en lang EDgreie med familien, så har spist det og latt det stå til. Heldigvis får ikke slike utskeielser i gang søtsug hos meg lenger... eller dvs, litt søtsug har jeg alltid, men ikke slik at jeg har problemer med å stå i mot.

Fra ikveld er det tilbake på den smale sti, veiing om ti dager...

Nå høres jeg nesten ut som sånn ei typisk "skal skjerpe meg i morgen-dame", men det er faktisk ikke slik. Har levd ganske så eksemplarisk de siste 5 ukene, men noen ganger er det vanskelig å komme utenom...

Ruska sa for siden:

Jeg ser at det er en del diskusjon og tanker rundt kostholdfilosofier og virkningen av ED. Jeg er så lei av å gå fra den ene teorien til den andre uten at det gir resultater, også tenker jeg veldig på hva det gjør med kroppen å endre slik hele tiden.

Jeg skjønner SÅ GODT at man blir fortvilet og ønsker å prøve noe annet, for denne dietten er beintøff. Jeg skjønner jo også det når gode venninner sier at de aldri hadde hatt viljestyrken til å gå igjennom denne, og flere av disse er gode og runde de også. Så litt stolt blir jeg jo. :)

Jeg har nå fullført 3 uker på ED og synes det har gått bra. MEN så begynner jeg å sikle litt for mye etter å sette tenna i noe kjøtt, kylling, salt, snop.....ja, i det hele tatt.

Ser reklame om snop og gode saker og lukter rundt meg hele tiden :(

En uke igjen i fase 1 så går jeg over på fase 2 i to måneder.
Dere som er i fase 2 eller forbi den - hvor lenge holdt dere på og hadde dere mange sprekker? I så fall - hva slags sprekker?
Jeg lurer på om jeg må programmere en sprekk om ikke så altfor lenge - før jeg hiver meg over alt mulig og overspiser. Resultatet for min del etter sånne sprekker er at når jeg henter meg inn igjen så må jeg igjennom 2-3 dager med abstinenser og føle meg uvel.
Har det vært/er det sånn for noen av dere også?

Hvor mye ødelegger hver sprekk?

Uff, høres ut som om jeg bare sitter og venter på å ha en sprekk, det er ikke det, men jeg lurer nå litt på dette likevel :o

indi sa for siden:

Trøsteklemmer i bøtter og kav til Drammen... Jeg hadde det slik en stund, med luftproblemer, men aldri så treg mage da, det er jo ikke kjekt! Håper det gir seg snart!

Enig i det der med grisen, stakkars:p
Ellers forstår jeg deg så godt, var oppe i flere slike situasjoner jeg også spesielt rett før jul! Men sånn er det bare, og nå er det jo bare skjerpings så gjelder, søndagskvelder er jo fine til slike tanker;)
Og du har jo vært kjempeflink jo!

Tror det er bra å planlegge sprekk jeg, så er det ferdig med det og ingen dårlig samvittighet eller noe... Mye vin er min favorittsprekk:) Kjennes dagen etter, men det er det liksom...

Distrea sa for siden:

Sant som du sier Cam... noen ganger er det vanskelig å komme uten om, ikke for at det egentlig er venskelig... for vi kan jo gjøre som vi selv vil. Men noen ganger bare orker jeg ikke ta diskusjonen og eller forklare meg så veldig. Orker ikke at alle skal si hva som er bra for meg... osv. Ja dette er nok noe vi alle kjenner seg igjen i :rolleyes: så du har min fulle sympati

Tusen takk for trøst Ruska, jeg har drukket litt pepsi da... men jeg tror for å være ærlig ikke det er den magen min reagerer på, men søtstoffet i maten. Det at jeg ikke kommer på do er ikke vondt eller ubehagelig... men det roter til i hue mitt.... er jo ikke rart vekta går sakte ned da:confused:

ED legen min sa at hvis det var tøfft, var det ikke så ille å ta inn litt kjøtt tidligere enn fase to, bedre det enn å fyke på en skikkelig smell!

:klem: ... her klager vi ferskingene... :o flaut med tanke på hvor flinke disse "gamle" er :o

Ruska sa for siden:

[/quote]Tror det er bra å planlegge sprekk jeg, så er det ferdig med det og ingen dårlig samvittighet eller noe... Mye vin er min favorittsprekk:) Kjennes dagen etter, men det er det liksom...[/quote]

Ja, det var litt sånn jeg tenkte også :o Vin er noe jeg ser frem til å kunne ta et glass av i fase 2 og jeg tror heller ikke at jeg vil slite noe særlig med det etterpå, men skulle jo gjærne kunne tatt litt nøtter til da... :o

Distrea - jeg synes du er kjempeflink som bare har skeiet ut med kjøtt, kan jo nesten ikke kalles for utskeielse :D Jeg har ikke brukt noe annet enn evt 1 egg i omeletten eller pannekakene, men setter gjerne tenna i lit kjøttpålegg snart kjenner jeg.
Gjelder å gjøre det FØR man går bananas og hiver nedpå en pose cheese dodles (oh... namenam...)

Distrea sa for siden:

Jeg sleier ut med ett egg ekstra hver dag jeg... bare MÅ ha ett ekstra i omelettet asså

indi sa for siden:

HVis det er en trøst, ikke en gang ostepop smaker slik det gjorde!
Sjokolade er for søtt, chilinøtter for sterkt, chips for salt... og så videre;)

Ruska sa for siden:

Bra du sier det indi, skal prøve å huske på det i vanskelig stunder :p

Dilly sa for siden:

Trøster det vandrende naturgasskraftverket i Drammen...... :) og skjønner absolutt problemet. Jeg vet ikke hvorfpr det blir så galt, men luft har jeg også slitt med, i tillegg til diare!! Men jeg tror at jeg kanskje er allergisk for ett eller annet med hvetemel, uten at jeg har fått noen diagnose. I tillegg så er det Malitol, jeg vet ikke riktig, men kombinasjonen luft og diare er skummel :o

Heldigvis så fungerer det tålig greit nå.

Dere er så utrolig kjempeflinke og jeg trøster alle sammen. Dere må jo også huske på at ED er en KUR og ikke noe kosthold. Denne kuren skal gi oss en god start, og det fikk i alle fall jeg.

Jeg tror det var feil av meg å holde på med fase to lenger enn planlagt, og jeg fortsatte også da det sto stille. Da mistet jeg motet. Det er vel ikke for ingentig at legen sier 20 dager på fase 1 og 40 dager på fase 2. Dette er jo individuelt da, men jeg tror ikke at det hjeloer meg noe å ta 60 dager på fase 2.

Selvsagt er det både lurt og flott hvis det fortsatt virker, så da er det bare å stå på.

Dilly sa for siden:

Ha ha, den var god. De gamle sliter fælt og sitter stumme av beundring for ferskingenes bragder :D hvis vi ikke ramler av lasset da, slik som jeg..

Distrea sa for siden:

tøysejenta (kan ikke drive å kalle alle tullehøna nå når vi har ei som "heter" det):p Du har da gjort MASSE... og du er så flink til å finne på mat og greier og se løsninger og ja... gudene veit hva du ikke kan... Det som er skuffende... er ikke hvordan du gjør dette, men hvordan det IKKE virker på deg :mad:

Dilly sa for siden:

Takk, takk og klem , men syndebukken heter nok "insulinresistens" tror jeg. Kroppen trenger ingenting lenger, men lagrer det meste som fett. Det sto ganske mye om dette i den boka jeg skryter så fælt av: Spis deg sukkerfri, av Lars-Erik Litsfeldt. Till og med vann bidro til å lagre fett i visse sammenhenger.. men det kan jeg ikke forklare uten å finne det i boka.

Kroppen er treg, men hodet jobber av og til litt vel fort, og slett ikke alle Dillyløsninger er like lure :D

Distrea sa for siden:

jeg har lurt mye på dette med meg selv også... har jo slitt en del siste halvannet året, og jeg vil finne ut hvorfor det har blitt så vanskelig.

men jeg trodde at ED legen skulle finne ut av det?... har ikke de en måte å finne ut denne insulinresistensen på?

indi sa for siden:

Enig med Distrea der ja... :)
Godt du ikke har forlatt bablegjengen, da tror jeg vi måtte reist på sørlandsbesøk og dratt deg med igjen;)

Jeg hadde forresten en sticks igjen, og tenkte jeg skulle hive boksen, så jeg brukte sticksen nå nettopp, og gjett hva? Mørkerosa... Jeg har spist brød idag, yoghurt, en dobbelnull, men den andre var med bittelitt sukker. Det burde jo ikke gå an med så mye utslag på sticksen da??? Eller kanskje jeg bare tåler masse med karber... (hemmeligheten ved suksess... :))

Distrea sa for siden:

hehe... ja, vi MÅ få beholde Dilly litt her hos oss. håper hun vil være her litt da... vi kan jo litt av hvert om lavkarbo kost alle, så kan jo bable litt den v eien også. Dessuten skal vi over til det etter hvert alle sammen :D

Veit du indi... noen kan spise helt opp til 50 karber og være i ketose, du er nok av de heldige, men det er ikke noe som heter svak eller sterk ketose. Det er enten er man i ketose eller ikke :)
En annen ting er at man kommer raskere inn i ketose igjen også hvis man spiser lite karber når man ikke er i ketose.

Har du regnet på hvor mange karber du har spist i dag? ble nysgjerrig jeg :D

indi sa for siden:

Jeg teller jo ikke da... Men en bit polarbrød er mer enn 20, spist masse kjøtt, men det er jo ingenting, spist masse grønnsaker, blant annet en hel søt rød paprika, de lange, to biter med potet, omtrent en halv... to yoghurter, med frukt, en med sukker og... en rute m fruktnøttsjokolade... og en atkinsbar... må vel bli mer enn 50 tilsammen det?

indi sa for siden:

Og sikkert to dl melk!

Distrea sa for siden:

hvertfall rund det, men uansett. Konklusjonen er vel at dette er en god ting :)

Robyn sa for siden:

Som dere har skravlet mens jeg var borte da! :D

Jeg har vært syk i helgen, så jeg har vært en hel helg på fjellet uten å ta på meg skiene en eneste gang. :(
Ja ja, det kommer vel flere muligheter.

Maten har gått greit, siden jeg ventet litt for lenge med å bestille har det blitt litt vel mye Brownies og lørdag unte jeg meg to barer i stedet for en.
Får forhåpentligvis mat i dag eller i morgen, fakturaen kom i allefall på lørdag. :)

Ha en fin dag alle, nå skal jeg til tannlegen med eldstemann. :)

jeef-micro sa for siden:

Jeg har hatt en veldig tøff periode, men skal prøve å delta litt mer her nå...

Jeg skal begynne å føre inn maten min i ED-dagtråden, og være litt strengejeef fremover...

Cam sa for siden:

Nå har jeg glemt hvem av dere som spurte om dette med sprekker, om det var vanskelig å hente seg inn igjen når man går på ED.

Jeg har ihvertfall ikke opplevd det i det hele tatt! Etter en sprekk har jeg ikke noe voldsomt behov for mer "nei-mat"! Får jo litt sjokosmak inn med shakene, baren, evnt en brownie. Jeg har vært på en skikkelig fest i løpet av fase 1, og det var null problem å komme i gjenge igjen dagen derpå - faktisk! Vanligvis er jeg SÅÅÅÅ "hol" på noe junkfood, chips og sjokolade dagen derpå, men gikk veldig greit den gangen.

Merkelig... jeg er jo egentlig totalt sjokoholiker... Men bra er det jo! :)

Jeg spiste noen middager med kjøtt eller fisk med grønnsaker i fase 1, og det gikk helt fint. Merka ikke at vektnedgangen stoppa opp av den grunn. Hovedsaken er rett å slett å ikke bryte ketosen, enkelt og greit. Og da går både magert kjøtt, fett kjøtt og bacongull egentlig an å spise! Tror jeg må unne meg litt bacongull til helga igjen - namm...

Ruska sa for siden:

Det var jeg som lurte :D Takker for tilbakemelding, jeg synes det er fint å høre hva slags erfaringer dere har.
Jeg har nå bare 1 uke igjen av fase 1, så den skal jeg klare å holde.
Men i fase 2 hvor jeg skal holde på i to måneder, der kan jeg nok regne med at det blir en sprekk eller 3. Bacongull og vin står øverst på "skeie-ut" lista mi så får vi se om det blir nok :o Gleder meg til å spise litt kjøtt igjen.

Noen som vet om vi bør kjøpe kjøttdeig eller karbonadedeig?? :confused:

Ruska sa for siden:

Uff da, så kjipt å være syk. Da blir vel maten gjerne så som så uansett, hvis det er noen trøst :o
Håper maten din kommer snart da - jeg var sent ut sist gang jeg og, og jeg gikk i vinduet og ventet på postmannen den dagen jeg regnet med at de skulle komme - snakk om desperat :D

Robyn sa for siden:

Håper det går litt bedre for deg fremover. :)

He he, jeg gjør nok ikke denne feilen igjen. :o
Ingen pakkelapp i posten i dag, håper den kommer i morgen. Hvis ikke sliter jeg, da har jeg vel stort sett kun barer og eklinger igjen.

Nå er det natta for en sliten og småsyk Robyn. Mye bedre i dag, men formen er ikke helt på topp for å si det mildt.
I morgen skal jeg til legen for kneet, blir spennende å se hva han sier. Har gått på to tablettkurer nå for betennelse men er fortsatt ikke bedre. :rolleyes:

jeef-micro sa for siden:

Nå tror jeg at jeg får litt mere motivasjon. JEg var flink fase 1 i går, oghar gått ned ca 600 gr... sikkert mye vann, men motiverende er det :D

Distrea sa for siden:

:heia: så bra Jeefern! Og jeghar gått ned 200 g siden torsdag...:rolleyes:

jeef-micro sa for siden:

200 gr ned er 200 gr det også :) Det står i allefall ikke stille da :D

Ruska sa for siden:

og jeg gikk ned 200 gr fra torsdag til mandag :) Har merket at det går saktere nedover over helgen selv om jeg ikke spiser noe mer/annet.

Men da trener jeg jo ikke noe, så tror det spiller inn også.

Bra Jeefern - fint at du får resultater så fort, det hjelper på motivasjonen :D

Pia sa for siden:

Heisan

Synes dere er flinke alle samme. Er bare innom en liten tur med rapport: - 7 kg på 5 uker :D Er godt fornøyd m det ja. Har ikke krefter til å være innom så ofte, men følger med dere. Lykke til videre alle sammen!

Robyn sa for siden:

Så godt at vekta var snill i dag Jeef, det hjelper så godt på humør og motivasjon. :)

7 kg på 5 uker er jo kjempebra Pia, stå på videre. :D

Hvordan ble suppa Distrea? Jeg har kommet dit hvor jeg pleier å være i ketose hvor ikke noe mat frister (annet enn det jeg ikke kan få :rolleyes: ) så her blir det lite eksperimentering.
Hver dag er lik den andre.

I dag er det en uke til jeg har time til legen igjen, blir spennende. Er også spent på hva hennes vekt vil vise, spesiellt i forholdet mellom fett etc.

Ja, ja. Får få minsten ut av dusjen og i seng, så skal jeg benke meg foran TV'n resten av kvelden. I morgen har jeg fri, det skal bli så deilig. :D

Distrea sa for siden:

Jepp, Pia dette var kjempe bra!
Håper du får mer overskudd og orker mer etterhvert også :)

suppa ble ganske god den asså, det var godt med karry-smaken. Selvfølgelig godt med en annen smak enn disse søte.

Nå skal ikke jeg veie meg før torsdag, krysser fingrene for 94 blank... selv om det skal mye til :rolleyes: skiden den var 94,8 i dag :p

Ruska sa for siden:

Jeg var på vekta i går og den viste som sagt ned 200 g fra torsdag. Men jeg håper at den viser ned 700 g til torsdag :o

Distrea sa for siden:

krysser fingrene for at det skal skje! en kilo i uka fortjener vi! :heia: ... er fornøyd med halv også... men såpass bør det være for å holde motivasjonen oppe :o

Distrea sa for siden:

i dag har jeg altså holdt på i 3 uker. Det har gått ¨så utrolig fort at jeg faktisk måtte gå igjennom trådene her for å se om det virkelig var tilfelle :o
[size=3][/size]
:D

Robyn sa for siden:

Håper dere begge får en hyggelig overraskelse på torsdag. :)

Da er det ikke lenge du har igjen av fase 1, Distrea. :D

Jeg ligger 9 dager etter deg i løypa, men har snart holdt på i to uker jeg og. Det går over all forventning.
Syns ikke det er lenge siden jeg smelte i meg 2 berlinerboller og en kebab som en siste avskjed med vanlig mat. :o

Er så spent på videre nedgang, er å redd for at det skal stoppe opp. Har enda ikke klart å slutte med brus, så lenge jeg fortsetter nedover finner jeg ikke motivasjonen til det. Men jeg passer på å drikke mye vann og.

Og den dagen vekta eventuellt stopper opp forsvinner brusen på hue og ræva ut. Men disse to ukene har jeg en snittnedgang på 3 kg uka, da føler jeg det er greit å fortsette som jeg gjør. Men det stopper nok opp.

Nå skal jeg se CSI og kose meg med sjokolade bar. Så skal jeg sove. Nattinatt.

Distrea sa for siden:

Gruer meg nesten til fase to jeg.. er SÅ redd det skal stoppe opp. Men det er vel stort sett bare det at man tar inn litt kjøtt til middag. Kan ikke ha det helt stor å si.

I dag har jeg lagd datteren min sin favorittkake (min også) Ostekake! ... hun har bursdag i morgen, og jeg har sagt det ikke blir noe ostekake, siden det bare er hun som spiser den. Venter med kake til helgen lissom :p Gleder meg til hun skal få kake til frokost sammen med pakka.

Ruska sa for siden:

Jepp, vi fortjener 1 kg i uka på fase 1 synes jeg Distrea :D

Kjempebra resultater Robyn, og som du sier - ikke noe vits i å kutte ut brusen så lenge du går ned.

Tror vi alle 3 - sikkert flere, er livredde for at det plutselig skal stoppe opp. Jeg har en skikkelig ræva-dag i dag :mad: Mulig det er mensen på gang snart - det popper ut kviser og jeg er oppblåst og småkvalm. Føler plutselig at magen er blitt større... :( I morgen skal jeg på vekta og jeg tviler på at jeg har gått ned de 700 g jeg håpet på.
Litt sutring fra meg - sorry :o

Starter fase 2 på mandag og er spent på om vekta vil fortsett å tusle nedover. Håper da det.

Distrea sa for siden:

:heia: det skal den gjøre Ruska!

veide meg i dag jeg... selv om jeg ikke skulle... her var det opp... så jeg håper den spilte meg ett puss... for jeg tror ikke jeg tåler å ha kake i kjøleskapet hvis det viser seg jeg har klart å gå OPP denne uka.

men i dag har jeg vært på DO :heia: så jeg håper det kan ha litt å si ;) :o

Ruska sa for siden:

Ja, det har jeg også så vi kan jo håpe på at det vises på vekta i morgen :ja:
Tror jeg hadde lagt på meg av å ha kake i kjøleskapet jeg også, he he, men du har sikkert ikke gått opp i vekt.. i så fall er det vel bare litt vann.

Jammen bra vi har dette forumet - hadde ikke klart dette alene uten noen å skravel med :D

Distrea sa for siden:

:ja: det er veldig godt å være fler!

:klem:

Robyn sa for siden:

Krysser fingrene for dere begge i morgen tidlig.

Jeg har ikke gått ned de siste to dagene og kjenner jeg blir litt smånervøs.

Har prøvd å ikke skulle veie meg hver dag, men grubler enda mer om jeg ikke vet. Da er det like greit å få fakta på bordet og bli ferdig med det.

Tenker tilbake på den tiden jeg gikk på cambridge kuren, da levde jeg på tre shaker for dagen og det var det. Fatter ikke at jeg klarte det...

I morgen er det to uker siden jeg startet, syns det har gått kjempefort og syns jeg har kommet inn i en god rutine.

Har holdt meg til opplegget utenom to skiver Norvegia helt i starten, og litt mye Brownies og en bar for mye i helga.

Tar en stix i ny og ne som viser at jeg er i ketose.

Distrea sa for siden:

kjempe bra Robyn!

jeg har jo hatt noen sjeer rømme, smør og faktisk par dager jeg har spist 10 paranøtter... og en dag med 120 gr kjøttdeig :o

alikevel syns jeg ikke det er SÅ ille... men burde jo ikke gjort det. Full streng diett siste uka nå!

jeef-micro sa for siden:

jeg har gått opp :hylgrine: enda jeg har hatt fase 1-uke denne uka...

er såååååå lei!!!!!!!!! tror jeg legger på meg av luft :(

arkine sa for siden:

jeg har brukt eurodiett i ca et halv år , gikk ned 22 kilo på 6 mnd de første fire ukene gikk jeg ned 9 kilo
nå har jeg gått over til ketolyse kuren for ogfå vekk de sisste 6 kiloene som jeg har lagt på meg i høst
og det går bra vektap første uke 3 kilo så er kjempefprnøyd ,også så deilig og kunne spise mat igjen ,,,,
har omtrent ikke laget ordentlig mat siden oktober 2006 da jeg startet på ed
og de suppene og omeltten de har var grusomme sleit veldig med suppene , omeletten orker jeg ike tanken på en gang

Distrea sa for siden:

huff og huff og huff. Dey burde ikke være mulig! men hvis det er noen trøst så har jeg også ¨gått opp 200 g ... men jeg er opptimistisk og håper vekta bare spilte meg puss i dag... håper det samme hos deg :klem:

Robyn sa for siden:

Syns du har vært flink jeg. :D

Jeg tør ikke 'skeie' ut det minste, er redd for at da baller det bare på seg. Så brusen får bli min eneste synd, og lørdag er det bare to uker igjen på fase en. Snart halvveis!

Uff da Jeef, nå syns jeg skikkelig synd på deg! :klem:
Du har virkelig fortjent at vekta gir litt etter...
At det skal være så vanskelig. :nedfor:

Distrea sa for siden:

Så fint at du tok turen hit da!
22 kilo er mega bra, og det å holde på i 6 mnd er en bragd i seg selv!
Står respekt av det :)

Du har kanskje litt å lære oss, noen gode knep ;)??

Robyn sa for siden:

For en solskinnshistorie arkine! :)

Jeg startet med ketolyse og gikk ned 10 kg på et halvt år, så jeg har gått over til Eurodietten nå.
Håper jeg får like flotte resultater som deg. L

Lykke til videre! :)

indi sa for siden:

Hei og velkommen innom!
Er her alle de kjekke folkene er;)
Og gratulerer med bra vekttap, knallbra jobba! :)

Robyn sa for siden:

Da er to uker unnagjort med en total nedgang på 6 kg blank. :D

Uke 1: -3,6 kg
Uke 2: -2,4 kg

Nå har jeg sendt unger på skole og i barnehage så nå tror jeg at jeg tar en time på øyet før jeg skal på jobb. Trøtt. :o

Dilly sa for siden:

Daakar.. :klem:men du har jo rett. Har du lest den boka som jeg maser så om, den som heter "spis deg sukkerfri" av Litsfeldt.. der forklarer han hvordan det virker med insulinresistens og hvordan kiloene bare akselererer på som følge av dette.

Skrible sa for siden:

Kjenner det skorter på selvdisiplinen her... jeg spiser ketogent, men det blir stort sett ikke mer enn et ED-produkt om dagen. ;) Jeg konsentrerer meg ikke så veldig hardt om Eurodietten i det siste, mer om å sette pris på det jeg spiser og spise 'riktig'.

Og så har jeg vært fantastisk modig (synes jeg, i alle fall) og nettopp kommet hjem fra en veileder-time på treningsstudioet nedi gata. Fått et lite treningsprogram og greier - så nå må jeg kanskje investere i noen presentable joggebukser. :D

jeef-micro sa for siden:

Har ikke lest den boke jag dilly... kanskje jeg skal prøve det, til tross for at jeg ikke fikk påvist insulinressistens da jeg var på glucosebelastning...

Distrea sa for siden:

Kjempe resultat Robyn!

jeg er ikke like fornøyd, min siste uke er 200 g opp... ikke at 200 g er mye, men HERREGUD, det skal være UMULIG å gå opp,

Jeg henge i her en stund til, men jeg fortsetter nok ikke hvis dette fortsetter til uka også. Skal kjøre på det strengeste, så får vi se.

Skrible : hvordan går det med bare ett produkt? gpr du ned noe?
[font=Arial Black][/font]
Dillv: den boka skal jaggu jeg lese også!

Robyn sa for siden:

Distrea: Nei, det burde ikke være mulig! :confused: Dette skal jo være kuren for de som ikke tar av på andre kurer... Og for å klare å gå gjennom det her trenger vi den motivasjonen vektnedgangen gir.
Håper det forsvinner en del denne uka!

Skrible: Lykke til på trening, det er bare kjempegøy! :D

Jeg syns det er så mange her inne som sliter med å gå ned, og jeg må innrømme at det skremmer meg.
Jeg er så redd for at vekta stopper opp i løpet av en uke eller to, for jeg (som dere) vil jo så inderlig gå ned disse kiloene nå.

Men det er vel mange det funker godt for og, jeg får bare prøve å være optimist.

Distrea sa for siden:

det er nok fler¨det funker for enn motsatt! trøst deg med det. jeg slat veeeldig med Atkins/skaldemann også... det var grunnen til at jeg gikk over til dette.

og det skal være sagt at jeg bruker to medisiner som bivirkningene er vektøkning, mulig det også kan ha noe å si

Ruska sa for siden:

Oj oj, så mye skravling det har vært her da - rekker ikke henge meg jeg :p

Dilly - jeg har bestilt den boka "Spis des sukkerfri" på biblioteket og har fått beskjed om at jeg kan hente den nå. Skal hente den i morgen.
Jeg har jo også insulinresistens og er veldig interessert i hva de skriver her.

Forresten, tror dere at insulinresistensen "forsvinner" etter hvert? Bare lurer på hvordan det blir den dagen jeg har gått ned alle kiloene jeg vil ha av og om jeg da kan spise normal lavkarbo eller om jeg må være like nøye hele tiden resten av livet... :confused:

Distrea: jeg håper vekten var snill mot deg i dag?? :o Det er forferdelig for moralen når man går opp på en slik kur, men som de andre sier, det er sikkert bare vann eller litt ekstra luft i magen/kroppen. Håper det snart går nedover igjen, trøste trøste :klem:

Jeg har gått ned 800 g siden mandag så jeg er fornøyd... tør nesten ikke si det høyt...

Merkelig med denne vekta, jeg går alltid mest ned fra mandag til torsdag og nesten ingenting fra torsdag til mandag. Og jeg ligger ikke på sofaen i helga, men trener ikke noe heller da. Vet ikke om det har noe å si.

Lykke til videre alle sammen - jeg husker ikke hva dere skrev alle og enhver, så sender dere heller en stor :klem:

Titti sa for siden:

Slik Sofie på lindbergklinikken forklarte meg, så skal man med ED kunne regulere dette og kunne spise Lindberg-kosthold/lavkarbo når man er i mål uten å gå opp i vekt. Men går man tilbake til gamle vaner, å vil man utvikle insulinresistens igjen.

Ruska sa for siden:

Takk for info'n Titti :blomster:

Lavkarbokosthold skal jeg nok klare ja, så lenge jeg an unne meg noe godt i ny og ne. Mener Lindberg sa at det er bra hvis man følger kostholdet 80 % av tiden, da gir det litt slingringsmonn heldigvis :D

Dilly sa for siden:

:gave:
Gratulerer med nydelige 8,9 Ruska. Det er jo slikt som gleder og motiverer alle oss andre :)

Robyn sa for siden:

Kjempebra nedgang Ruska! :D

8,9 kg på såpass kort tid er jo strålende!

Ruska sa for siden:

Tusen tusen takk Dilly og Robyn, dere er så søte :klem:

Joda, jeg er kjempefornøyd jeg, så da håper jeg at det ikke stopper opp nå.

Dere har kjempebra resultater dere også, krysser fingrene for at det løsner seg for deg Dilly på Skaldeman, og Robyn... ja, for deg går det jo strålende :D

indi sa for siden:

Gratla Dilly, puste dypt og hold fokus:)

Robyn sa for siden:

Ja, foreløpig er jeg superfornøyd. :D
Er bare så nervøs for at det skal stoppe opp.
Gikk kjempebra når jeg startet på ketolyse og, men etter 10 kg stoppet det mer eller mindre opp.

Prøver mitt beste å være optimist til det motsatte er bevist. ;)

Nattinatt alle, nok en ED dag unnagjort. :klem:

Dilly sa for siden:

Nå er det nettopp blitt fredag 29. februar. Skuddår og greier.
Har nettopp kosa oss med en god biffmiddag.

Vi skal gifte oss i morgen, eh, senere i dag blir det jo. Så får vi bryllupsdag bare hvert 4. år.

jeef-micro sa for siden:

GRAULERER SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ MYE DILLY!!!!!

håper det blir en minneverdig dag for dere :)

Robyn sa for siden:

Så utrolig koselig da Dilly! :D

Gratulerer så mye, håper dere får en fantastisk dag! :klem:

Titti sa for siden:

Gratulerer, Dilly. :D :heia: :spent:

Ruska sa for siden:

Gratulerer kjempemasse Dilly - så romantisk. :heia:
Håper dere har hatt en kjempefin dag!!!!!

Distrea sa for siden:

Kjempe glad med dere! :klem:

Cam sa for siden:

Gratulerer Dilly!!!!! Kult å gifte seg på skuddårsdagen! :-)

Jeg var nettopp inne på spisdegslank.no - ser det er flere som refererer til den sida (kanskje ikke på EDtrådene, men ellers). Er det noen av dere her inne som har erfaring med produktene deres? Tenker ikke å bytte fra ED, men lurte på om jeg kanskje kunne bruke noen av produktene deres som supplement? Ser bl.a. at de har formkakemix, der du bare tilsetter olje og vann, og det er bare 1-2 karber per stykke. De har også andre slags mixer, og et pulver de kaller karboblock eller lignende, som kan brukes i bakverk og som skal redusere karbinnholdet betraktelig. Slikt som det ser jeg oftest på som bare tull, men man vet jo aldri?

Tenkte bare å høre med dere om dere vet noe om den sida, den filosofien eller de produktene...

Ellers går det seint for tida... aaaargh.

Distrea sa for siden:

Hallo, Cam!

Går trått her også, jeg hadde nok trodd det skulle gå fortere.
Men har smørt meg med tålmodighet nå, så da er det bare å ta tiden til hjelp:)

Jeg har ingen erfaring med spis deg slank produktene, men kjenner til noen som har gått ned en god del på det.
sjøl har jeg tenkt på å ta inn litt derfra når jeg begynner å nærme meg målet.

I morgen skal jeg skeie ut med to sterke bratwurst jeg kjøpte på lidel i dag, 1 karb pr 100 g, ... men nesten 300 kcal da... men det får gå. Blomkålmos blir det ved siden og Heistad sin bringebær-gele til dessert.

De andre får pølser i brød og lompe. Potetsalat og rekesalat.
Sjokoladekake og godis

Det er datteren som har bestilt menyen siden det er hennes bursdagselskap :p

Dilly sa for siden:

Tusen takk for snille kommentarer.

Vi hadde forresten en helt nydelig dag :)

:blomster::klem:

Distrea sa for siden:

der var du endelig! :klem: glad for at du nå er godt gift og at dere hadde en fin dag i går :klem:

har du sett gratulasjonstråden din?

Dilly sa for siden:

?? Nei?? Hvor?

Så gøy :)

Distrea sa for siden:

koselig... og så fint at du er vell i havn... hihi

Ruska sa for siden:

Fredag var jeg på Lindberg-klinikken igjen hos kostholdsveileder, etter nesten 4 uker på ED i fase 1.

Opp på vekta og resultatene er jeg mega-fornøyd med:

Ned 9,1 kg hvorav 6,7 kg fett :D
BMI fra 40,6 til 37,4
Mistet 7 cm rundt livet

Alt går altså strålende, foreløpig.

Begynner fase 2 i morgen og fikk en del tips og gode råd om særlig grønnsakene.

• kan bruke litt bacon, enten med grønnsakene eller i omeletten
  • det er ok å bruke smør (Distrea, du kan bare kjøre på med baconmosen din :p), f.eks Tine meiersmør
  • steking på lav varme i ovn eller panne, gjerne med blanding av litt smør og olje
  • vi skal IKKE bruke ost ennå.. møkk :(

Så altså, holde oss borte fra ost og rømme.. det var kanskje ingen bombe. Dressing til grønnsaker og salat blir nok bare ved hjelp av olje og urter/krydder.

Jeg er nå klar for 2 måneder på fase 2 og har kjøpt inn karbonadedeig og kinakål, for i morgen skal vi ha kålruletter til middag :spisesnak

Robyn sa for siden:

Så godt å høre at dere hadde en fin dag Dilly! :D
Du må gjerne fortelle litt mer da... ;)

Tenk at du har gått ned nesten 10 kg på 4 uker Ruska, det er helt fantastisk!
Grattis med flott innsats.

Må være deilig å gå i gang med fase 2, akkurat i dag kjenner jeg litt på det at jeg gjerne skulle hatt litt kjøtt. (Hjalp ikke akkurat at mannen stekte seg beef-burger med 0 karber... :o)

Ja ja, det er vel verdt det. Fortsetter nedgangen her klarer jeg kanskje å få et like godt resultat som deg på to uker til, blir spennende å se.

Ruska sa for siden:

Takk skal du ha Robyn - og JAAA, jeg er helt sikker på at du klarer minst like bra resultater som meg, bare se på hvor bra det har gått med deg til nå :ja:

Jeg ble i tillegg litt slapp og uvel onsdag til fredag så bra at jeg var hos Lindbergs på fredagen. Kom ut derifra med nyt pågangsmot.
Det er nok også en grunn til at det er max 30 dager på fase 1.

Jeg er MEGET klar for litt mat nå så jeg skjønner godt at du også er lysten på noe å sette tenna i. Men du har ikke så langt igjen nå Robyn, så bare stå på og fortsett å være like flink og VIPS så er du i fase 2 du også :heia:

Robyn sa for siden:

Da har jeg vært hos legen, og prøvene viste at jeg er insulinresistent. :(
C-peptid og insulinnivå er for høyt.

Vekta viste 2,5 kg rent fett ned, 5 kg totalt. Er fornøyd med det, men er fryktelig redd for at det kommer til å gå rimelig tregt her fremover og.

Vet ikke hvorfor, men jeg er litt deppa her i dag. Var litt nedtur å få vite at jeg er insulinresistent selvfølgelig, for jeg vet hvor vanskelig det kan bli å gå ned.

Ja ja, jeg gir ikke opp. Og jeg fortsetter i fase 1 til jeg har holdt på i 30 dager. Ny time hos legen om 5 uker. (Betalte forresten bare 130,- for timen, holdt på å få sjokk jeg.)

Føler meg oppblåst og stinn i magen om dagen, skjønner ikke helt hvorfor. Er stort sett en liten tur på do hver dag, så det er ingen forstoppelse på gang. :confused:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.