Titti sa for siden:
Hehe, pepsi maxen er min redning! Noen laster må man ha. Og jeg drikker kaffe og te med suketter og melk. :ja:
Titti sa for siden:
Hehe, pepsi maxen er min redning! Noen laster må man ha. Og jeg drikker kaffe og te med suketter og melk. :ja:
Distrea sa for siden:
:drømme: syns det blir så vanskelig uten... jeg får smøre meg med tålmodighet, kutte ned og håpe det går plutselig masse nedover:D
Titti sa for siden:
Ja, håper det er det som skal til. Jeg gikk på en EAT på denne tiden i fjor og drakk ikke brus eller kunstig søtning på tre mnd. Men det hjalp dessverre ikke for min del.
Det som hjalp var å kutte ut meieriprodukter og nøtter, men det spiser jo ikke du noe særlig av nå...
Skrible sa for siden:
Mja. Jeg synes det er lettere å drikke et par liter vann når jeg ikke drikker noe annet - så jeg lar en eventuell pepsi max vente til etter at jeg er ferdig med dagens vannrasjon. :) Andre ting som gjør det hele lettere er om jeg får i meg en liter til frokost, for da fortsetter jeg å fylle på vannflaska hyppigere resten av dagen.
Men på sånne dager da jeg ikke spiser frokost før to blir det verre. ;)
Titti sa for siden:
Pepsimaxen er til kveldskos her og noen ganger hvis jeg blir ekstra fysen/sulten på jobb.
Distrea sa for siden:
skal kutte den hvertfall ned til ett glass, kaffen kutter jeg helt eller drikker koffeinfri, men litt nype-te med suketter.
veit jo det beste hadde vært å holde seg uten... men da er livet plutselig veeeldig trist.
Det er jo søtstoff i alt vi spiser også... så SÅ mye kan det kanskje ikke ha å si?... hvis man reagerer veldig på det... er det ikke mange måltider igjen man kan spise:p
jeg klarer IKKE suppene:eek:
Titti sa for siden:
Skjønner deg godt, liker ikke suppene noe særlig jeg heller. Kyllingsuppa går greit, men ikke min favvis for å si det sånn. ;)
Robyn sa for siden:
Jeg tror nok jeg kommer til å overleve på sjokofrokost, brownies og barer etterhvert. Det andre tror jeg nok jeg kommer til å bli dritlei.
Har ikke smakt creme bruleen enda, spiste ordentlig creme brulee forrige lørdag og jeg har en mistanke om at det ikke blir helt det samme. :p (Fy den var god!)
Sa til mannen min at jeg kan ikke fatte at de ikke klarer å lage maten litt bedre, vi har da tross alt kommet til 2008!
Nå skal jeg finne senga, i morgen har jeg første arbeidsdag etter at jeg begynte på kuren. Tror det skal bli litt godt, å få litt normale dager igjen.
Nattinatt! :)
Titti sa for siden:
Jeg spiste faktisk karamell popkorn uten kcal og karbo da jeg var i Statene forrige helg...ikke skjønner jeg hva de var laget på. Men gode var de! :sikle:
Ruska sa for siden:
Jeg vet ikke hvor mye det har å si om man drikker brus, bruker søtningsmidler osv - men for meg som har insulinresistens så MÅ jeg holde meg borte fra kaffe og helst også søtningsmidler fordi de "lurer" kroppen min til å tro at det er sukker den får og visj vosj så øker blodsukkeret :(
Hver og en må nok prøve ut og finne hva som funker for den enkelte. :)
Men det er nok viktig å fokusere på at denne dietten skal følges etter boka hvis man vil oppnå resultater. Jeg har i allefall bestemt meg for at i fase 1 så spiser jeg det jeg skal/kan og ikke noe annet - og så håper jeg at jeg klarer det da :o
Søren meg ikke lett... redd jeg sprekker en dag og hiver nedpå et eller annet forferdelig galt...iiik
Distrea sa for siden:
Det tror jeg ikke du gjør Ruska!
Går strålende, du er kjempe flink! :blomster:
Dilly sa for siden:
Mm...slurp... sånne?
www.diabeticdirect.com/kosher-caramel-popcorn-030568114802-1236-prd1.htm#
De har så mye rart der.. hadde vel gått helt amok i hyllene jeg..
Distrea sa for siden:
DILLY!!! Så godt å seg deg! Er du helt slått ut etter eksamen? håper du gjorde det strålende! :klem:
[font=Fixedsys][/font]
jeg så 5 tallet i dag, så nå skal jeg IKKE veie meg før torsdag! lover......:D
Robyn sa for siden:
Så bra Distrea, endelig!!! :klem:
Klarte ikke la være å gå på vekta i dag jeg heller, går ned fra dag til dag og da er det jo så moro.
Men snart får jeg nok en smekk jeg og, det kommer jo ikke til å fortsette sånn.
Så da kan vi inngå en pakt Distrea, ingen veiing før torsdag.
Sjokofrokosten har jeg virkelig fått smaken på, den er rett og slett god. Rart å tenke på at jeg ikke likte den første dagen.
Tenkte å prøve meg på creme brulee i dag, noen tips om tilberedning?
Distrea sa for siden:
jepp, ingen veiing før tordag. DET klarer vi ;):D
klarer ikke de korna i sjokofrokosten jeg, så de har jeg silt ut, men i går lagde jeg den med stavmikseren og knust is, spiste med sje, da var det nammis.
skal bestille mer produkter i dag, er så redd for å plutselig sitte med bare supper :rolleyes:
Kjempe bra at du ser litt nedgang for hver dag! en ekstra mitivasjon det!
:klem:
jeef-micro sa for siden:
Jeg sliter litt for tiden, men det har dere kanskje skjønt... Jeg er trett, sliten svimmel og i generelt dårlig form, og har liksom ikke konsentrert meg så hardt om maten... Men jeg så meg selv i speilet i heisen på jobb i dag... og nå er det på tide å ta litt tak... ED og trening!!!
jeg har foresten brukt litt cola light som sånn "premie" for å ha fått i meg en suppe eller omelett... hehe må presse meg selv litt på de produktene for å bli kvitt de...
creme bruleen syns jeg faktisk er helt OK... følger med sånn brunsukkergreie til å ha oppå også
Robyn sa for siden:
Har du snakket med legen om at du føler deg så dårlig?
Høres utrolig slitsomt ut, og gjør det jo ikke lettere på noen som helst måte. Er tungt nok som det er...
Håper jeg liker creme bruleen, men har en følelse av at det er litt for kort tid siden jeg spiste skikkelige saker, den var bare så kanongod. :o
Ruska sa for siden:
Tusen takk Distrea :klem:
Ruska sa for siden:
Så bra med vekta da Distrea - supert :D Det hjelper på motivasjonen.
Så kan vi prøve å være flinke jenter og ikke veie oss før på torsdagen :)
Jeg sendte bestilling lørdag og håper jeg får de onsdag - er tomt for alle typer drikker og desserter - bortsett fra jorbærgugga.. spy
Den creme brulé synes jeg blir kvalm, har prøvd både med vann og med melk, ble best med melk, og enda litt bedre med isbiter. Men kommer ikke til å spise mer av den..
Har ike laget den somm anvist, gidder ikke - så mulig den er riktig så god når den blir laget med varm melk :p
Bra du er i gang igjen Dilly - ny uke med nye muligheter :)
Titti sa for siden:
Hehe, det var noe sånt ja. :D Ble frokost den ene dagen. :lol:
Anina sa for siden:
Jeg bøyer meg i støvet og virkelig beundrer alle dere som klarer denne dietten. Jeg er rett og slett ikke sterk nok, så jeg bare jukser. Dette er det værste jeg har vært med på noen gang. Over alt er det god mat og ting jeg har lyst på. Å lage middag for familien er tortur og jeg har vært konstant sjokoladelysten. Jeg klarer meg ikke uten middag og kjøtt, så derfor har det vært langt fra fase1!!! Men fra i dag SKAL jeg prøve å bare holde meg til produktene. Ikke mer skinkebiter, ost og cola zero!
Noe positivt da er at jeg er tilbake i jobb etter å ha hatt fri i noen dager. Tror det ble for mye for meg å gå hjemme. Tenkte bare på mat. Idag har jeg jobbet non-stop og funnet ut at livet på ED er ikke så aller værst allikevel (det kan nok føles ut som jeg endelig har et lite ketose-kick!)
Er det forresten noen som vet hva som er forskjellen på cola light og cola zero? (Ikke det at jeg skal drikke det mer, men lurer bare litt på om det er noen der ute som vet hva forskjellen er).
Ha en god kveld alle sammen!
Robyn sa for siden:
Det er beintøft, men jeg er heldigvis fryktelig sta.
Og jeg er sikker på at du klarer det du og. Tenk at sommeren og bikini'n kun er få måneder unna, men heldigvis er det lenge nok til at vi faktisk kan rekke å gjøre en forskjell til da. :D
Forskjellen på Cola Light og Cola Zero er at Cola Light er søtet med sucralose mens Zeroen er søtet med aspartam.
Sucralose er mer gunstig, uten at jeg husker hvorfor.
Nå har jeg spist Creme Brulee og sitter her passe kvalm og med diarè mage. :o
Spiste den mens den fortsatt var lunka, men den skal nok få bli kald neste gang ja. Syns smaken var helt grei, på grensa til god. Syns den var bedre enn sjokolade puddingen i allefall. :)
Distrea sa for siden:
Hei folkens!
I dag har jeg stekt opp 4 kilo kjøttdeig, delte opp i 150 grams poser, men så kom jeg til å tenke på, kjøttdeigen veier jo mer før den er stekt... så da blir det kanskje mye å spise 150 g ferdigstekt?
forbereder meg til fase 2:o
Distrea sa for siden:
Var den god da?
jeg sliter med en del luft av denne mate jeg da :o
Titti sa for siden:
Da er vi to. Sambo holder på dø her. :lol:
Distrea sa for siden:
hehe,,,, skremmer mest meg sjøl jeg... ikke vant til dette etter så mange år på lavkarbo :rolleyes:
helt tydelig søtstoffet i produktene som gjør dette!
PS: har du sett på suppa til Gerd?
Robyn sa for siden:
Prøvde creme bruleen igjen i dag, og jeg ble like kvalm i dag så den gir jeg bare opp.
De første skjeene er helt greie, men jo lengre ned i bollen jeg kommer jo mer kvalm blir jeg.
Nå har jeg stekt opp 8 porsjoner brownies og lagt 7 av de i fryseren. Utrolig kjekt å ha det klart, så takk for tips Distrea! :)
Ellers spiser jeg to porsjoner sjokofrokost om dagen, og om jeg ikke finner noe annet som frister blir det kanskje tre og. :o
Ketosen har nok slått inn for fullt (stix har vist at jeg har vært i ketose siden dag 2-3), for i dag er jeg ikke særlig fysen og maten byr mer imot.
Skal gi sjokolade puddingen en sjanse til om noen dager, men regner med at den ikke har blitt veldig mye bedre.
Woket en del grønnsaker og spiste til middag, det var kjempegodt.
Men vet dere om kikkoman soyasaus er greit en liten teskje? Går det som krydder eller er det fy-fy?
Er heldigvis ikke veldig plaget med luft, men så er magen min godt vant med søtstoffer og da. :o
Titti sa for siden:
Tror du får kjøpt kikkoman soyasaus uten sukker, den med grønn kork. :ja:
Robyn sa for siden:
Da skal jeg se etter den. Takk for tipset. :)
Dilly sa for siden:
Høres veldig bra ut med ferdig kjøttdeig, men tror du det skiller stort på vekta, og om det gjør noe? Det er sikkert bare bagateller.
Jeg har også laget mat til fryser i kveld, men det er helt unevnelig her på Eurobabbel.. pst...hvisker: laget Skaldemans Fakirbiffer.. planlegger å fyre opp et fettbål snart, selv om jeg i bunn og grunn ikke tror at jeg får det til..
Ellers så har ED-maten dessverre satt seg fast, og jeg må ha en pause. Er møkk lei etter mer enn 3 måneder og synes det er kjedelig å stå stille så lenge.
Distrea sa for siden:
Helt forståelig Dilly-vennen!
jeg gikk skaldemann en stund, men det funka visst ikke. Men første gang jeg gikk Atkins, levde jeg nok mer skaldeman og gikk bra ned i vekt!
Tror dette kan funke jeg, men prøv å ikke veie deg første to ukene, for det blir litt omstilling for kroppen.
Men du må ikke bli borte for oss da... kan snakke litt skaldeman også vi, det er jo MER min bane ;)
Distrea sa for siden:
Du kan jo alltids ha litt søte produkter til slitsomme dager på skaldemann hvor du har lyst på noe annet... ta i bruk alle triks ;)
Dilly sa for siden:
sitter her og babler jeg :) det er jo her de koselige folkene sitter.
Er jo så spent på å følge dere gjennom fase 1 og 2. Kanskje jeg starter på nytt igjen litt senere, for det var gøy med begynnelsen i fase 1. Da forsvant noen kilo, men så ble det stopp.
Distrea sa for siden:
Håper ikke jeg skla ta en Dilly-reprise!
også håper jeg at du skal ta reprise av mitt første møte med Atkins :klem: håper det løsnsr for deg... og tenk nå skal du SPISE god mat igjen! Uansett tror jeg ikke du vil gå opp, så da er det tross alt bedre å spise god mat når man holder vekta stabil ;)
Så du tilbudet mitt i prikken?
Titti sa for siden:
si fra hvis det er noen produkter dere ikke liker og vil selge til meg. :ja:
Distrea sa for siden:
ser ut som de fleste klarer det meste uten om supper og jordbærdessert. Like ganer kan man si :p ELLER de produktene ER virkelig uspiselige :rolleyes::confused:
Titti sa for siden:
Hehe, pussig at ingen liker den nydelige jordbærdesserten, den er jo himmelsk. :lol:
Men hvis man lager den med 2 dl melk, masse isbiter og tar i blenderen, så går den greit ned. :erfaring: :ja:
Distrea sa for siden:
ja, funker det :ja:
Robyn sa for siden:
Jeg har foreløpig 3 creme brulee jeg ikke kommer til å bruke selv, og 4 poser varm sjokolade om jeg ikke husker helt feil.
Tror det blir en del kyllingsupper og, og muligens et par poser sjokoladepudding. Tenkte jeg skulle gi puddingen en sjanse til etterhvert før jeg bestemmer meg helt.
Jeg spiser sjokofrokost, brownies og barer. Det andre byr meg mer eller mindre imot. Blir litt ensidig i lengden, men det går.
Til middag har jeg i dag for andre dag på rad woket masse grønnaker, og det er bare himmelsk. Blir utrolig godt om en 3 ukers tid når jeg kan ha litt kjøtt i woken og. :D
Browniesene ble utrolig mye bedre når jeg stekte de litt mindre, kjempegode.
Dilly: Lykke til med Skaldemans. Håper det setter fart hos deg, skjønner godt at du er møkklei. :klem:
Dilly sa for siden:
Flink du er :) Jeg "teller" minuskiloer og heier :heia:
Skaldeman og skaldeman... er ikke sikker, er i tenkeboks. Men i dag har jeg bare spist fakirpudding.. og det har gått greit uten utskeielser. Tør ikke riktig å håpe for mye ennå, tenke litt til mens dere holder på her inne.
Skjønner veldig godt at enkelte ED-produkter blir stadig vanskeligere å få lyst på. Selv likte jeg veldig godt både sjokotingene og pannekakene, men det andre måtte jeg gi en pause.
Distrea sa for siden:
Fakirpudding ? hva er det?
Jeg har spist sjokopudding til kvelds, syns den er helt grei jeg, kos... men ikke mat, som jeg har sagt før, den metter like mye som ett halvt glass vann :p
Titti sa for siden:
Kjøper gjerne puddinger og drikker av deg, suppe er jeg ikke å ivrig på. ;)Send meg en pm når du har oversikten. :blomster:
Brownies blir mye bedre når de er halvstekte og litt rennende inni ja. Må helst spises helt varme :ja:
Fikk tips om å steke de i vaffeljernet også, men da blir de helt sprø og tørre, men ble godt på et vis det også.
Distrea sa for siden:
Jeg har tenkt litt på å blande pannekake og brownie også jeg. Skal prøve når jeg får nye produkter. Sjokkisvaffler kanskje :rolleyes:
Dilly sa for siden:
Titti, jeg har ikke så mye igjen her, og det var omtrent på tide å bestille ny forsyning, så da tok jeg meg en tur i tenkeboksen. Tror jeg skal tenke meg om i et par uker før jeg bestemmer meg for om jeg skal gå inn for mer ED eller noe annet. Jeg kan jo ikke vente altfor lenge da, for da vil vel legen lure når jeg kommer luskende. Siste timen min måtte utsettes, så det er opp til meg å få bestilt en ny.
Dilly sa for siden:
Denne har ikke noe her å gjøre :)
Skaldemans fakirbiff -pudding
Distrea sa for siden:
hehe, den ja :p
Distrea sa for siden:
kan du ikke lve sånn ett par uker og se hva som skjer? Du har ingen ting å tape... annet enn vekt :p Kan jo virke!
Virker det ikke så kanskje du får en ny giv for ED.
:klem:
indi sa for siden:
Heia alle sammen:)
Back in the house!
Har hatt ei fin uke, men aldeles katastrofalt med mat og sånn, jeg tror jeg ga opp på dag tre eller noe, når hovedingrediensen i nok et måltid var brød og brød og brød... huff!
Har spist brød, pizza (dollypizza når vi landa idag) pasta, ris, og til og med litt sukker i kaffen og en is i går! De siste dagene har jeg gitt blaffen, spist det jeg har hatt lyst på og sånn i det hele tatt skeia ut. Har følelsen av å ha lagt på meg fire kilo på ei uke... Skal veie meg i morgen tidlig, det blir spennende (og sikkert dødskjipt)...
Men nå er det skjerpings, og det kommer nok til å føles bra! Og seriøst, verken pizza eller ris smaker så godt som jeg syns jeg husker det... Og brød til frokost er oppskrytt! Vi trenger jo ikke sånt!
:)
Distrea sa for siden:
:klem: velkommen hjem :blomster.
du har kosa deg ja, fint det! så er det nu giv nå. Du er jo en ED mester så dette går fint!
jeg er enig når det gjelder brød og ris. OPPSKRYTT, det trenger vi ikke. men pizza... det syns jeg er kjempe godt hver gang jeg "skeiver" ut (som datteren min kaller det. :p
hvis jeg spiser brød, eller karber en dag... sier hun alltid. "næmen skeiver du ut mamma"... da er hun så søt :p
Anina sa for siden:
Hei og hopp! Nå er jeg på min 11. dag :-) Det går helt greit men skjønner VELDIG GODT at du er lei Dilly. Vet ikke hvor lenge jeg holder ut på omelett og barer (pluss at jeg jukser til middag med kyllingfillet). Jeg som alle andre klarer ikke å få ned suppene. Sliter med sjokoladedrikken også. Prøver den varm, kald, med vann, med melk men ingenting hjelper. Har fortsatt til gode å drikke hele portionen. Jeg hadde den faktisk i ovnen med litt natron for å prøve å lage brownie men det ble veldig tørt.
Er det slik at vi bare kan kjøpe en viss mengde ED produkter? Slik at det blir den mengden legen satte opp? Eller kan jeg kaste suppene og bestille flere barer, brownie og pannekaker uten at jeg tar av fase II og III "kontoen"?
Stå på alle sammen!
Distrea sa for siden:
Hallå :heia: så bra 2 kilo allerede!
[font=Arial Black][/font]
Jeg liker heller ikke sjokodrikk, men jeg liker capucinoen, sjokofrokosten går, men siler ut korna, de byr meg i mot.
Tror da vi kan bestille det vi vil, man går jo lei av produkter etterhvert også. :)
Anina sa for siden:
Jeg liker heller ikke sjokodrikk, men jeg liker capucinoen, sjokofrokosten går, men siler ut korna, de byr meg i mot.
Tror da vi kan bestille det vi vil, man går jo lei av produkter etterhvert også. :)[/quote]
Tusen takk for svar! Jeg tror jeg skal maile og få tak i noen nye produkter idag, så kanskje det kan få opp motivasjonen litt. Har du prøvd paellaen?
Robyn sa for siden:
Velkommen hjem igjen Indi! :)
Håper vekta er like hyggelig mot deg som den var mot meg etter min ferietur som ble totalfiasko hva kostholdet angikk.
Så er jeg gjennom første uke på ED fase 1, og resultatet ble 3,6 kg i minus. Det må vel være godkjent?
Er fryktelig spent på kommende uke, det er nå fettforbrenningen starter. Håper så inderlig jeg fortsetter å gå ned i et greit tempo, er så redd for at det stopper opp...
Ha en fin dag alle! Får gjøre meg klar for jobb.
Er så utrolig trøtt om dagen, andre som lider av det samme?
Anina sa for siden:
Gratulerer med flotte resultater Robyn! Jeg har også begynt min andre uke på ED. Jeg var veldig trøtt og sliten de første dagene men nå er jeg i full sving. Nesten litt mye av det gode. Føler at kroppen er i høygir. Jeg sover mer urolig og mindre enn vanlig. Tar du alle tilskuddene? Jeg har aldri spist så mye vitaminer og mineraler. Tror kanskje at det hjelper litt. Håper du blir bedre snart.
indi sa for siden:
Da turte jeg veie meg... og den viser opp 3,1 kg, og det er altså på ei uke! Det viser bare hvor ille et vanlig kosthold er for meg. Jeg har spist rimelige mengder, men altså ikke tenkt på karber eller ikke karber, spist masse grønt og egentlig holdt meg til et ordinært kosthold... Som altså så definitivt ikke funker for meg!
Gubben har jo vært fornøyd da, endelig har jeg spist normalt, og vi har ikke vandret rundt for å leite etter restauranter som passer mitt kosthold, det er skikkelig pes!
Men jeg er jo skikkelig skuffa da, selv om dette nok raser av igjen fort... forhåpentligvis...
Titti sa for siden:
Slik er det for meg også, 3-4 kilo på en uke er helt vanlig, dessverre. :(
Men det som kommer fort på...osv...:heia:
Anina sa for siden:
Velkommen hjem Indi! Trist å høre om vekten men det er vel kanskje mye vann også? Min erfaring er at sukker binder til seg mye vann. Jeg er sikker på at det går raskt av igjen.
indi sa for siden:
Takk Anina, og hei på deg og velkommen i den kule EDklubben, her alle de kjekke er... !!! :D
Jeg har ikke tenkt å sutre lenge... Må bare litt liksom, mens jeg sitter her i stolen og tenker på at jeg burde gått på trening og sånn... Litt småsnufsen og feber, sov i 15 timer i strekk i natt, så trening får vente. Kommer nok sterkt tilbake!
Litt morsomt... Min kjære, som nok er litt lei av lavkarbogreiene, og mener at det er bare å spise fornuftig, lavfett og lavkalori, sa i dag at nå skulle han skjerpe seg og spise lite, etter å ha vært vekke ei uke. Måtte jo si da at jeg tenker helt motsatt, jeg skal spise mye idag, men riktig! Så han får pasta med kylling, jeg skal ha en stor biff med masse grønnsaker. Gjett hvem som kommer til å se misunnelig på min tallerken??? :D
Håper jo nå snart at han innser at jeg har rett... Han sier jo stadig vekk at så mye som jeg trener, ville jeg gått ned uansett. Denne uken har vist det motsatte. Har vært i bevegelse hver dag, fra en times joggeturer, sykkel på treningsstudio, 7-8 km tråkking... og det har sikkert hjulpet på forbrenningen, men det har altså ALT å si at maten er riktig.
"Du er hva du spiser" er det teiteste utrykket jeg hører, men det er jo riktig da...
Skrible sa for siden:
Jeg mener å huske at min 'resept' dekket et visst antall produkter; men jeg har hørt om andre som får dem for et visst tidsrom istedet? (Usikker)
Er møkk lei, jeg også, forøvrig.. cappucino til frokost og tidvis en brownie til kvelds, men jeg gafler heller i meg kjøttpålegg enn en bar. :rolleyes:
Distrea sa for siden:
Sikker like fort av igjen indi! skal hvertfall krysse fingrene for deg.
3,6 kilo på en uke. Robyn.... Det er mega bra syns jeg! Samme som jeg har gått ned på 2 uker og 2 dager... men hvem teller :p
Håper da inderlig ikke det er snakk om ett visst antall produkter for da vil jeg en eller annegn gang gå tom.,,, men når jeg tenker på det. Dem vil tjene mest muli dem vil jeg tro og da er det dumt å begrense hvor mye man kan kjøpe;) Uansett skal jeg spørre når jeg skal til legen for å være sikker.
indi sa for siden:
Takk Distrea:)
Og gratla til Robyn, dette er knallbra! Distrea, ikke alle går ned like fort... jeg var treeeeg!
Er ganske sikker på at legeerklæringen er tidsbestemt, jeg fikk beskjed av legen at om de spurte, måtte jeg bare ringe legekontoret, så ringte de inn ny til EDfolkene med en gang.
Og ja, de vil tjene mest mulig penger på oss... Det er kjipt!
Titti sa for siden:
Du kan bestille så mange produkter du vil, men resepten gjelder for x antall dager/måneder.
Ruska sa for siden:
Hvilke kosttilskudd tar dere?
Jeg har Triomega, men den inneholder ikke D-vitaminer og det må jeg ha. Så derfor kjøpte jeg Møllers trankapsler - MEN da blir det vel for mye med disse to sammen, eller??
I tillegg tar jeg en multivitamin og magnesium og kvelden.
Titti sa for siden:
Jeg tok alle som sto på lista i starten, en hel haug, husker ikke alt...
Distrea sa for siden:
Omega får du ikke for mye av, kan doble dosen og mer til og det er bare gunstig.
jeg tar multi, omega med D, kalsium med magnesium og D. jeg fikk beskjed om at jeg ikke trengte kalsium og magnesium, men at jeg trengte D.. derfor strett jeg ta kal-mag med D... siden jeg hadde den stående... kan sikkert ikke bli for mye av slikt? :p
Dilly sa for siden:
:klem::klem:Trøsteklemmer til indi som gikk i karbefella... det er bare som en slags fartsdump, for neste uke er det sikkert borte igjen. Det er kjedelig at vi ikke tåler vanlig mat.
Og gratulerer til de flinke jentene som tar av masse kilo. Det er motiverende og kjempegøy. :blomster:
Ha ha, sjokoladedrikk med natron, den var god. Men dette er et av de få produktene som har minst bismak, så det var absolutt en av mine favoritter. Merkelig med smaken, så forskjellige vi er. Men jeg har ennå til gode å høre om "deilig :eek: jordbærdessert" grøsse
Ang. "resepten" eller legeattesten, så står der hvor mange dager jeg skal ha hver fase, og den er datert, så innen den tiden der kan jeg sikkert bestille helt fritt. Eller kanskje det også er forskjellig.
Et tips er i alle fall at barene selges helt fritt fra nettbutikken til Fedon.
Distrea sa for siden:
Den derre crem bruleten... hvordan lages den?:o den var lissom rendene med hard skorpe på :o:rolleyes::confused:
lagde den med 1,8 dl melk og 1 dl vann som jeg gjør med sjokopuddingen...
indi sa for siden:
[quote=Dilly;408305]:klem::klem:Trøsteklemmer til indi som gikk i karbefella... det er bare som en slags fartsdump, for neste uke er det sikkert borte igjen. Det er kjedelig at vi ikke tåler vanlig mat.
/quote]
Fartsdump, det var en kul beskrivelse! Den skal jeg huske! :)
Men jeg har ikke så store samvittighetskvaler, visste hva jeg gjorde og tenkte, "greit nok", men det ble jo litt masse...
Den smale sti er her foran meg, og jeg skal nok få det til for framtiden og! Motivasjon og motivasjon og motivasjon...
klemmer til alle sammen:)
Skrible sa for siden:
Jeg har temmelig solid D-vitamin-mangel, og har streng ordre om å ta tre trankapsler pluss to omega3-kapsler om dagen. Det ble dog poengtert at med sånne mengder... tran-greier... (sjekk de profesjonelle begrepene, hehe) så måtte jeg samtidig øke vitaminmengden, da helst med C- og E-vitamin i mitt tilfelle. Multivitamin er sikkert helt greit hvis ikke legen har sagt noe annet; jeg skal ha 1000mg C-vitamin og 350mg E-vitamin i mine, jeg fikk det hele veldig spesifikt skrevet ned. :)
Men årsaken til at jeg måtte ha mer vitamin i tillegg var altså at uten dem så kunne slike mengder tranpillegreier omdannes til noe ikke-positivt i kroppen. Jeg husker dessverre ikke helt hva og hvordan. :rolleyes:
Robyn sa for siden:
Hvis jeg ikke husker helt feil har du nok brukt en dl for mye væske da, mener det kun skulle være melk i den.
Hva syns du om smaken da? Jeg syns den smakte helt greit, men ble kvalm begge gangene jeg prøvde den.
Lurer på om jeg burde komme meg på apoteket og hente ut kalsium resepten, fikk beskjed at jeg lå litt lavt på kalsium.
Tar en del vitaminer og omega, men det er ikke sikkert jeg får i meg absolutt alt jeg trenger. Får kanskje sjekke det opp. :o
I dag MÅ jeg bestille mat, før jeg går tom her. Har dere noen mailadresse dere bruker eller ringer dere bare inn?
Skrible sa for siden:
Jeg sender bestillingene mine til bestilling krøllalfa eurodiet punktum no - det går helt greit, og du får en bekreftelse når bestillingen er mottatt.
Anina sa for siden:
Nå har jeg helt plutselig gått opp 1 kg!!!!! :mad: Helt uforståelig så jeg håper på at det bare er mine kvinnelige hormoner som er orsaken.
Ja, Dilly, desperasjonen har ingen grenser. ;) Som sagt så ble ikke sjokoladedrikken med natron, min liksom brownie, noen hit. Det er bare det at sjokoladedrikken smaker akkurat som NOKA dietten som jeg gikk på for noen år siden. Da drakk jeg ikke annet enn sjokoladeshake i 2 mnd og det var en pine. Denne drikken smaker akkurat det samme så det har nok en sammenheng med det:).
Når det gjelder kosttilsudd så tar jeg hele rubbelet:
Omega 3, 2000mg x1
Vitamin C, 750mg x 1
Vitamin E, 350mg x 1
Spektro Multi-Vita-Min x 1
Kalium 400mg x 1
Magnesium 300mg x 1
Vitamin B x 1
Lurer litt på om jeg skal ta CLA og Krom i tillegg men har ikke funnet ut om det er nødvendig.
Ha en god helg alle sammen!
Robyn sa for siden:
Tusen takk Skrible, da prøver jeg det neste gang. :)
Æsj da Anina, skjønner at det er kjedelig å plutselig se en pluss. Men det er sikkert tilfeldigheter, og i morgen kan den være borte igjen. Krysser fingrene for det!
Jeg veide meg i dag tidlig når jeg var oppe en liten tur, var så sliten at jeg bare gikk og la meg igjen og har sovet til nå. (Deilig med fri. :D )
Gikk på vekta igjen bare for moro skyld, og jammen viste den ikke 0,4 mindre enn i dag tidlig. :eek:
Lar morgenens vekt stå i tickeren, men gjett om jeg hadde lyst til å forandre da. :o
Nå reiser jeg på fjellet og blir borte i helga. Det betyr at jeg ikke får veid meg før mandag, tror ikke det er så dumt.
Tror det er nettilgang der oppe, men er ikke sikker. Så blir jeg borte får dere ha god helg! :)
Skrible sa for siden:
Hehe. :D Jeg tror stadig jeg lever luksuriøst uten vekt hjemme hos meg. Nå slipper jeg sånne dag-til-dag bekymringer i alle fall! Men skal bort og hilse på tanitavekten om en times tid, så da får vi se hvordan det har gått siden sist. Jeg har jo fortsatt noen uker igjen av fase 2, skjønt jeg ikke helt har bestemt meg for om jeg vil fullføre den, eller muligens snuse på å konvertere til noe annet innen da - i så fall så ville jeg faktisk savne cappucino-frokosten. Hurra for kjapp frokost som ikke krever nok innsatsvilje til å faktisk tygge noe.
Sånn på egenhånd så har jeg sjekka med en sånn ketosestix for aller første gang i dag. Den ble fin og mørkerosa, den, så da tør jeg kansje håpe på noe resultat... kanskje. :)
Robyn sa for siden:
He he, det er nok like greit å ikke ha vekt Skrible. Det går veldig greit for meg nå i begynnelsen, men en dag stopper det (eller kan til og med vise +) og da er det ikke like moro lengre.
Men, jeg veide meg så og si daglig det halve året jeg gikk på ketolyse og, så jeg vet jo at det svinger etterhvert.
Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å fortsette med sjokofrokosten, i allefall ha som jeg kan bruke av og til. Det er jo så enkelt og greit, for lavkarbo frokost er ikke helt min greie. Der sliter jeg seriøst. (Kan ikke spise egg pga. allergi.)
Lykke til med veiing, blir spennende å høre hvordan det har gått! :)
Distrea sa for siden:
hei og god morgen:D så er jeg våken også! jeg slo deg i dag Robyn:o
Jeg har nok lagd med for mye veske, men sto oppskriften på brulleten i heftet? der sto det at puddinger som skulle varmes skulle ha 1,8 melk og 1 dl vann:confused: jaja, nå er den helt ut ;) syns den luktet godt, smaken ver litt kvalmende på en måte, men de andre skal nok gli ned :)
hvor lenge har du holdt på skrible? kan du ikke kjøpe opp litt cappucino da? de går sikkert bra sammen med annen ketogen kost også de :ja:
God tur Robyn, lykke til uten vekt:p
Robyn sa for siden:
God morgen Distrea, godt at det er flere syvsovere der ute. :D
Oppskriften står på posen, gjør det ikke det på din? :confused:
Skrible sa for siden:
Dersom man skulle finne på å gå over til en annen ketogen 'kur' så ville vel problemet med å beholde enkelte ED-produkter være søtsmaken - den kunne vel finne på å stå i veien for å kvitte seg fullstendig med søtsug, tror jeg. :)
Jeg har ikke holdt på så veldig lenge, Distrea - jeg begynte vel en uke uti Januar, omtrent, så noe over en måned. Det er jo ikke nok til at jeg egentlig har lov til å klage - men det er dette med å sitte og lese om andre filosofier og kjenne at det hadde vært godt å spise mer fett... (og lumske planer om å stjele Dilly sine fakirbiffer.. hysj!)
Og så kommer jo den godeste Skaldeman til byen for å holde foredrag om ikke så lenge - og han sier sånne kjekke ting ala "spis når du er sulten og det spiller ingen rolle hvor ofte/sjelden" - som høres veldig attraktivt ut her jeg sitter og 'feiler' eurodietten fordi jeg bare får i meg omtrent halvparten av de måltidene jeg skal ha. :o Hehe.
Men nå skal jeg rusle til den der vekten! Flinke syvsovere!
Distrea sa for siden:
kikket ikke jeg... er så vant til å se i bladet, og på posen er det på engelsk... liker best å lese nork jeg:o
Distrea sa for siden:
Forstår deg godt jeg Skrible. Dietten kan ikke funke for alle. jeg er har for at jeg HAR prøvd alt det andre, så det var ingen flere valg igjen. Så jeg får bare være tolmodig leeeenge til, men er skit redd for at vekten igjen skal stoppe når jeg er på 91, for det å spise så begrenset og ikke få resultater... DET veit jeg ikke om jeg fikser :rolleyes:
Jeg hadde min glansperiode med Atkins for 5 år siden, så jeg VEIT det kan funke :)
Distrea sa for siden:
forresten så føler jeg IKKE noe søtsug når jeg er i ketose, så for meg hadde det ikke vært noe problem å holde på ett produkt eller to for "enkelthets skyld"
indi sa for siden:
Regner med du mener kalium?
Tror vi trenger det fordi vi ikke få i oss nok salt...
Pøsregn her idag, hadde egentlig trengt en tur på trening, men så ble det 6 km i drittværet, lang gåtur, litt godt det og.
Godt det er helg, sier nå jeg:)
Anina sa for siden:
Nå kaster jeg snart badevekten i veggen:mad:
Tenkte at vekten i dag morges var feil så jeg gikk opp på den nettopp. Jammen har jeg ikke gått opp enda mer!!!!!! Jeg har nesten ikke spist noe idag for jeg er ikke helt i form så det kan jo ikke være det.
Jeg tror jeg skal gjøre som deg Skrible. Tror jeg skal donnere bort vekten min og bare veie meg hos venninna mi en gang i uka.
Jeg synes det virker ut som om det er mange som sliter med ED. Er det noen der ute som har en "happy story" å fortelle?
indi sa for siden:
Vel, helt logisk, så kan du ikke ha lagt på deg i løpet av dagen, hvis du nå veide deg like etter at du har spist, vil jo vekten nødvendigvis vise mer, nemlig vekten av maten... Tror det er viktig å ha fast veietidspunkt, og ikke la seg friste å prøve oftere. Hørte aldri på de som sier du bare skal veie deg en dag i uken jeg da, veier meg før frokost hver dag jeg. Da føler jeg at jeg har litt kontroll, hvis jeg skulle venta ei uke mellom hver gang hadde jeg nok tillatt meg noen "det er jo ikke så farlig"-dager mellom veiing.
Hvis du ikke er i form, er det ikke umulig at kroppen samler litt vann, viktig å prøve å spise det du skal uansett, og drikke masse!
Ellers er jeg fornøyd med ED jeg, 27 i minus, et helt annet liv, masse overskudd og tro på at de siste kiloene nok forsvinner før sommeren. For meg har det vært viktig at jeg har hatt så enkle regler å forholde meg til, liksom ikke rom for utskeielser (bortsett fra vin, har jeg oppført meg:)).
Når det er sagt, så er jeg drittlei pulvermaten innimellom, sliter av og til med motivasjonen, (verre i fase tre når så mye er lov), og irriterer meg grønn på at dette koster sååå mye og smaker sååå vondt! :rolleyes:
Stå på! Resultatene kommer:)
Distrea sa for siden:
Det er så kjempe bra indi! :heia: hvor lang tid har du gått på ED?
Det er dyrt ... og ikke særlig godt... enig der. men syns det er hreit med litt over 100 kr dagen, syns det er værre med legetimene.
Anina!... jeg hadde det trått noen dager også... og er i det tråe igjen, men vi får ikke miste motet. Jeg vil gjøre motsatt av indi... råde deg til å veie deg en gang i uka isteden for da slipper du følge med på de dumme svingninene som skjer i blandt ;)
Distrea sa for siden:
nå har jeg spist crem brule'.... æsj og fys! godt jeg ødla den første så jeg bare har 3 igjen:rolleyes:
indi sa for siden:
Ser for meg deg med cremebruleen ja... ikke så særlig, har bare smakt en av dem jeg, så må nok snart til med en til!
Jeg har brukt ED siden 23 august i fjor, sutra fælt fordi jeg syntes det gikk så seint en stund rundt omkring jul, men når jeg ser på tallene, så går det nedover... Jevnt og trutt! Bare holde meg langt vekke fra utenlandsturer og sånn;)
Ruska sa for siden:
Anina - ikke gi opp, det er som indi sier (det var indi, var det ikke?? husker like langt som nesa mi...) - det går opp og ned, kroppen kan binde mer vann til tider, kanskje er det mensen rundt hjørnet, kanskje kroppen bare tar en liten rast i bakken :o
Godt råd fra Distrea - prøv så godt du kan å veie deg kun 1 dag i uka. Jeg klarer ikke selv, men er på vekta 2 ganger og synes det er bra nok.
Veier meg mandager, for å sjekke om noe negativt har skjeddi helga..og så har jeg veiedag hos fysioterapeuten på torsdager.
Jeg lurer også på hvor lenge jeg vil klare å følge dietten, men foreløpig gjør jeg som indi, tenker minst mulig på maten jeg spiser, jeg bare spiser de produktene som er ok for meg og sier til meg selv at dette er kun for en bestemt periode og at jeg har fått blod på tann siden jeg OMSIDER har begynt å gå ned i vekt :p
Håper det løsner for deg og at du snart er i bedre form igjen :klem:
Ruska sa for siden:
he he, uff , jeg lurte fælt på hva du ville synes om den :p
Ingen hit akkurat nei - glad jeg ble kvitt dem...
Ruska sa for siden:
Okidoki - godt å høre at det ikke blir for mye.
Da fortsetter jeg med det. :D
Skulle forresten tatt blodprøve etter 1-2 uker for å sjekke kalsium og magnesium, men ops.... har ikke gjort det enda :o
Distrea sa for siden:
tror jeg skal lage dem som dessert til mamma og mannen hennes en dag de er her på middag.... bare for å se om de tør si fra at den er heeeelt jæ... Dem syns nelig at jeg ALLTID lager så mye godt:p
Ruska sa for siden:
Fantastisk god idé Distrea, ha ha ha :lol: Skulle likt å se ansiktene deres... nesten litt slemt, men gud så festlig :D
Distrea sa for siden:
skal gjøre det jeg! datteren min har bursdag til uka... så planen er klar :lol:
Ruska sa for siden:
Husk å fortelle hvordan det gikk - skulle likt å vært flue på veggen da gitt :D Bra gjort hvis du klarer å servere det og holde maska samtidig - jeg hadde ledd meg ihjel :lol:
Distrea sa for siden:
hehe, skal fortelle jeg. jeg skal nok klare det... usikker på om jeg klarer holde meg lenger enn til første skjea da :p
Distrea sa for siden:
Skrible!?
[size=3][/size]
Hvordan gikk det med vekta i dag?... regner med det ikke var noe å hoppe i taket for, siden du spør om råd til ketolyse. Lurer litt på hva ED legene sier når folk ikke får særlig ut-telling på dietten jeg?...
Veit du... sånn jeg tenker det, det koster jo en del i mat på ED... så du kan jo kjøpe litt ferdig i varmedisken på butikken for pengene du "sparer"
Kokte egg med forskjellig snaksent rundt er godt syns jeg og man slipper matos hele tiden.
varierte tunfisk salater hvis du liker det. Tror skaldeman har noen lettvinte oppskrifter i sin bok... skal lete den frem og se for deg.
nei nå får jeg komme meg i seng. sees i morgen :D
indi sa for siden:
:klem:Uff... blir litt pessimist av at folk tenker annerledes, ønsker jo det beste for alle og resultater så det suser... det har der fortjent! Alle sammen!
så her er en oppmuntringsklem:) Sendt ut der i verden med håp om at den treffer der det trengs
Distrea sa for siden:
JEG har iukke tenkt til å gi meg på maaaange måneder ennå :D selv om jeg kom borti en fartsdump bestående av 10 paranøtter, 2 ostekiver og en ert kaviar :o
indi sa for siden:
Fortsatte likegodt kvelden med cashewnøtter jeg...
nei huff og skrekk og gru, nå må jeg skjerpe meg!!!!!
Men godt du er med på veien distrea:)
Distrea sa for siden:
Vi skjerper oss sammen, fra NÅ!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.