Indi: uff og isj, lykke til på mandag, håper det går bra denne gangen :klem:
Så har jeg selvsagt glemt hva det var jeg skulle "kommentere".... typisk :cool:
Uansett da, jeg synes dere er kjempeflinke og jeg kjenner meg SÅ VELDIG igjen i diverse tankeganger og problemstillinger.
Min vekt streiker foreløpig - den syntes nok jeg er for feit :p så jeg må veie meg hos fysioterapeuten. Det regulerer jo veiingen en del for min del.
I dag har jeg og kjøpt bacongull.... jeg vet ikke helt hva som skjer akkurat nå, men jeg føler meg forfulgt av snop og godsaker hvoren jeg er, og jeg tenker SÅ mye på salt snop og sjokolade.
På jobben i dag lå det en eske med fylte påskeegg.... den gikk rett i veska og innerst i skapet.
Arghh.... hvordan føler dere dette med påske og god mat og drikke og påskeegg?? Dette er jo noe av det jeg må jobbe med, det å kunne kose meg med annet enn mat eller snop, men det blir liksom ekstra vanskelig når alle andre koser seg med det diverse og spesielt i ferier som nå :(
:klem: en ordentlig god en!
Du får henge mest mulig her på lavkarbo, for da er det støtte og oppmuntring og mange i samme båt, hjelper litt det :)
jeg har ikke problemer med godisen, har mer lyst på mat... også har jeg ennå mer lyst til å minske i vekt, så da har jeg ikke så lyst på det heller.
For her skjer det IKKE noe eller litt opp hvis jeg "unner" meg litt kjøtt.
JEG VIL OG JEG SKAL HA GÅTT NED TIL 85 NÅR JULI ER HER
Det er 8 kilo på 12 uker, DET bør GÅ!
Det skal jeg gjøre :D Vi er hjemme i påsken så jeg kan være innom her både titt og ofte. Det er absolutt masse motivasjon for meg å være her inne så da satser jeg på at det vil holde snopsuget borte.
Det er utrolig flott at du er så motivert Distrea - det smitter :ja:
Å ja, du burde absolutt klare å nå målet ditt, 8 kilo på 12 uker - og det er jeg helt sikkert på at du klarer :klem:Håper at det hjelper deg å være på fase 1 litt lenger. Skulle ønske jeg kunne nå målet mitt til sommern også, men jeg har flere delmål innen jeg er der og regner med å være der jeg vil være neste sommer.
Men 1. delmål er til sommeren og da skal jeg veie såpass mye mindre at jeg ikke går i langbukser og store gensere - og det SKAL jeg klare :D
Nå går jeg og putter påskeeggene enda lenger inn i skapet :p
Enig med Ruska her, du er kjempeflink Distrea, og godt å se at du er så motivert!
Vi får dra hverandre på fase en fra neste uke, ikke sikker på hvor mye jeg får til å skrive, men skal nå innom forumet, så snart jeg kommer ut av narkose og sånn, hehe...
Har ambisjoner om å få vekk 12 kg til jeg før sommeren, og tenker akkurat nå at da skal jeg aldri mer i ketose, og definitivt ikke spise mer pulverposer... Hvis jeg får det til, har jeg gått ned fra 108 i fjor juni, til 70... det hadde jeg ikke trodd var mulig når jeg startet! Blir spennende!
Og Ruska, bablejenter er mye bedre enn påskeegg;) Du klarer jo dette!
Setter stor pris på å være innnom her og lese, selv om skrivingen går alt for tregt til at jeg syns jeg bidrar noe særlig, kommer sterkere tilbake!
Lørdagsklem til alle:)
dere er så så fine jenter assa, vi utgjør en fin gjeng :)
85 er bare ett delmål asså, men med denne farten min er det ett realistisk mål. helst vil jeg jo være70, men det gidder jeg ikke hige etter lenger, 78 får være greit, og jeg håper jeg går ned min. 0,5 kilo i uka på ED. Da et vil dette ta 7 mnd, Syns det er lenge for 15 kilo, men det gjelder å være realist, ellers vil jeg bli desp og hoppe av :eek:
Gi påske-egget til naboen, Ruska:D så kan dem legger på seg, mens du blir slank og smekker :p
Håper operasjonen din bli vellykka indi, og at du blir fult rørlig fort :klem:
Egentlig burde du ha en personlig assistent som skrev for deg:p
Gi bort påskeegget sier du - tjo det var kanskje en god idé, hvis jeg klarer :p
Mitt første mål er 80 kg og jeg håper å være der senest til jul.
Jeg har satt opp 70 som målvekt, men jeg trives relativt godt rett under 80 så jeg gidder ikke pese med det.
Så du skal på fest - ha det gøy :full:
I dag er jeg skikkelig på tuppa, utrolig sliten og sulten... :mad: stakkars lillegutt har fått høre det i dag, og typisk nok blir han også ekstra masete/trassig når jeg har kort lunte...puh
Lagde meg skikkelig middag i dag, 1 svinekotelett m/en halv stekt aubergine og masse brokkoli. Merkelig nok følte jeg meg nesten like sulten etterpå :confused: Nå var det veldig mye fett på det stykket jeg spiste også, så det ble ikke SÅ mye kjøtt.
Merkelige greier det der altså - har inntrykk av at kroppen min higer etter mer mat.
Da har jeg spist deilig taco, gjett om det var godt da! :D
Kommer ikke til å veie meg før etter påsken - om jeg klarer. Regner med at det går litt opp nå i starten, og så er mensen i anmarsj så det er greit å spare meg selv den skuffelsen.
Håper du har det gøy på fest Distrea!
Ikke godt med sånne dager Ruska, får håpe morgendagen blir bedre.
Skal krysse fingrene for mandagens operasjon Indi, denne gangen er det best det blir vellykket!
Ha en fin kveld alle, nå skal jeg køye. :klem:
Vi legger smartpanel på kjøkkenet, og det blir så fint! Men særlig avslapning i helga blir det jo ikke. Har vært på jobb i hele dag og sånn sett sluppet unna, men i morgen må jeg nok hjelpe til. :p
Det var dumt!, men det skal være ett treff før sommeren også og da håper jeg vi er mange EDer som kommer :ja:
hehe, jeg har ikke klart jeg heller, opp 600g siden tosdag:mad:
Så i dag er det slutt på kjøtt, blir 5 "poser" om dagen, frem til neste fredag først. :ja:
Isj da Distrea - håper de 800 g snart forsvinner igjen :klem:
Og Robyn, jeg vet det ikke er lett å la vært å veie seg - min vekt streiker som sagt, men nå kjenner jeg at jeg får panikk på tanken av at jeg må vente til neste tirsdag når jeg skal til fysioterapeuten med å veie meg.
Så i dag skal jeg ut å kjøpe vekt :o Bare MÅ ha det. Særlig fordi jeg heller ikke får trent noe spesielt nå i påsken og også fordi jeg spiste bacongull både på lørdag og søndag :rodme:
I dag turte jeg rett og slett ikke veie meg, for i går spiste jeg alt for mye kjøtt.
Var hos svigers på bankekjøtt og det er bare så fantastisk godt at jeg klarte ikke stoppe. Spiste sikkert 250 g. :o (Veide ikke.)
Måtte ta på meg vinterjakken igjen i dag etter en periode med vårjakke, og nå begynner den seriøst å se stor ut på meg. :eek:
Tror jeg har minket mest fra midjen (har faktisk fått igjen midje! :D) og oppover, og kanskje over rumpa. Men mageflesket rundt navel området sitter godt gitt. :rolleyes:
Føler meg mye roligere nå som jeg har bestemt meg for å betale om jeg ikke rekker operasjon, dette får bare ta den tiden det tar. Jeg kommer i mål til slutt. :)
Distrea: Den halvkiloen forsvinner fort igjen. Satser på at jeg får med meg neste treff, for det hadde vært gøy. :)
Ruska: Skjønner godt at du føler du trenger ny vekt, hadde ikke klart meg uten. :o God shopping! :)
Kunne tenkt meg en litt stiligere vekt selv, har digital men den er kjedelig og hvit. Men den er så nøyaktig at jeg får holde ut med den.
Ja, tenke seg det - sikle etter ny vekt :D
Skulle gjerne hatt en sånn tanita-aktig vekt, som viser fettprosent. Det er jo innmari interessant å vite hvor mye man har av hva :cool:
Robyn: jeg tror også at jeg har spist for mye kjøtt i dag...lagde taco og momset i meg. Veide karbonadedeigen etter den var stekt, men det så mye ut til bare skulle være 150 g :o Men GODT var det :p
Distrea: yeppers - nå er jeg like gal som dere snart :p- fikk ikke kjøpt med vekt i dag fordi jeg fikk en masse problemer med bilen...:mad: Men jeg skal en tur på Claes Ohlson på onsdag, så da skal jeg kjøpe - siste sjans for påsken.
Hei :)
Her lukta det svidd, eh. nei bare deilig taco.
På kjøkkenet mitt lukter det kyllingbryster i ovn.
Jeg venter på dere og lurer på hva slags galskap dere finner på når dere er "pulverisert". Jeg orka ikke mer ED..:o men skulle nok ha holdt på litt til.
Nå har jeg bevist enda en gang at ekstrem lavkarbo-høyfett ikke er noe for meg. Man tåler ingenting, f.eks. et glass vin eller noe før det skjærer seg. Og en middag på byen medfører opp 4 kilo.
Ellers har jeg faktisk stått omtrent på stedet hvil i de ukene siden jeg hoppa av ED.
Jeg var jo stagnert der også, så det har nok ingen hensikt å hoppe på igjen nå.
Jeg tror på legen som sier at angst/stress setter en brems på stoffskiftet.
Ja ja, jeg bare "henger" rundt her, "hengeplassen" hehe..
bare en heeeelt vanlig... derfor jeg ønsker meg TANITA:D
Du får komme hvis du kjeder deg isteden, så kan jeg by deg en paela :p
heihei, Dillyvennen. Godt du kommer innom, tenker på deg støtt forstår du vel !?
Hvis du holder vekta med skaldeman og du kun holder vekta med ED... valget er ikke vanskelig da gitt :rolleyes:
Jeg spiste taco på lørdag og det smakte bare himmelsk!
Svigermor holdt på å le seg ihjel for jeg uttrykte visst veldig godt at jeg syns det var godt. :o
I dag har jeg spist ovnsstekt laks med blomkål og broccoli mos og salat. Det var og nammis.
Fordelen med fisk er at man kan spise mer... :D
Men hvor nøye er det egentlig at man holder seg nøyaktig til mengden kjøtt?
De fleste av oss orker vel ikke ubegrensede mengder, så det blir jo uansett ikke snakk om veldig mye over...
Utrolig kjedelig at vekta står så bom Dilly... håper det løsner for deg snart igjen, det unner jeg deg virkelig.
Nattinatt jenter. I morgen er siste arbeidsdag før påskeferie. :cool:
heia alle og heia dillyvennen, kjekt å se deg igjen! komme og være hos bablejentene du:)
jeg hadde nok en bedriten dag i helsenorge igår...men er operert igjen og håper det går som det skal denne gangen.
og i går kom pannekakene, browniesene, sjokobarene og cappucinoene, så idag starter jeg på ny med to dager fase to, så fase en i tre uker, regner med å spise litt kjøtt fredager og lørdager... men kjøre ekstremt streit og strengt hele tiden. tror største utfordringen blir å drikke nok vann, det er kjeeeedelig...
skal legge inni våre eddager-tråden, men ellers litt lite babling siden jeg bare bruker venstre hånd...
klem til alle!
er innom så vidt jeg... har slitt med farang og influensa i helga. I dag er jeg ikke så uggen, men dårlig matlyst og sår nese :p pluss støle magemuskler hehe kanskje ikke så rart. Jeg har ikke spist stort annet enn et par-tre loffskiver i helga. Vet det ikke er noe særlig LK eller ED, men jeg mister matlysten når jeg er syk... Er tredeje gangen jeg har omgangsjuka siden juli, og tredje gangen med feber/influensa siden oktober, så nå syns jeg det begynner å bli nok... Men det blir bedre nå etter påske... skal bli flinkere med både fluflex pillene og probiotikaen min da, og da får jeg vel fart på immunforsvaret også...
Høyrehånds eller venstrehåndsbabling, greit det, er vel litt redusert jeg også, sånn en-øyd banditt. Har et rødt høyre øye og det gjør vondt. Problemet er at øyenlegen min har ei altfor streng sekretær.. som bare maser om fastlege. Altså, det tar jo noen dager å komme til fastlege og få henvisning til øyelege, som jeg likevel går fast hos pga grønn stær.
frustrert.. prøver å ringe i dag også, får se. er jo redd for å skade synsnerven mer enn nødvendig, og det er ikke godt.
Jeg har jo alltid et håpom å slutte å syte å begynne å gjøre noe, men jeg kommer aldri i gang... Betente øyne er ikke gøy Dilly... Jeg er heldigvis så heldig at jeg ikke er hverken høyre eller venstrehent, og bytter bare hånd om den ene blir skadd :p
Må bare fortelle at jeg har spist to egg og 40 g røkt laks, og det var bare SÅÅÅÅÅ nam! men ikke helt fase en. Såpass nære at jeg syns det er greit da :D
Da fyker jeg på påskeferie, ha en riktig god påske jenter! :klem:
Klarte forresten ikke holde meg unna vekta i dag, og for en lykke det ble!!!
0,6 ned fra helga. :D Så nå blir det en riktig god påske her og! (Og vekta forblir hjemme. ;))
Jeg kjenner jeg er litt smådesperat fordi jeg ikke har fått trent noe denne uka (trener jo vanligvis 3 ganger i uka hos fysio) og ikke har jeg hatt tilgang på vekt på en uke :eek::eek: Så jeg føler at jeg legger på meg igjen - i allefall IKKE at jeg går noe ned. Mulig det bare er psykisk, men likevel...
Ja ja, ikke noe å gjøre noe med... må bare vente til etter påske så jeg får se om det har vært noen resultater.
På lørdag skal jeg kanskje på spinning for første gang - kanskje jeg kan svette av meg en kilo eller 2 der :D
Melk, soyamelk, vann?
Siden jeg bare spiser de produktene jeg liker, som alle skal blandes med melk, lurer jeg på om det kanskje er smart å bruke soyamelk eller vann i stedet for melk... pga kbhinnholdet. Hvor mye vil jeg "spare" på å bruke soyamelk? Og hvordan smaker det?? (er ganske vanskelig på slikt...)
Bruker ellers gjerne vann i capuccinoen og pannekaken, så det hjelper nok litt...
Og grunnen til at jeg spør, er at jeg syns at jeg egentlig burde hatt utslag på sticks i dag, har holdt på siden tirsdag nå.
Takk for svar allikevel vennen:)
Laktolight kommer jeg ikke til å kjøpe, legger igjen nok penger hos de der ed-folka... Men skal kjøpe soyamelk i morgen, og prøve å skjerpe inn på melke-karbene:)
Så forventer jeg kiloras igjen, hehe...
her er det oioi i dag, glemte helt å spise i dag, så fikk ikke spist før nevøen min kom klokka fem, lagde fajita til han, selv spiste jeg 150 gram av kjøttet en sje rømme litt salat.... og tuppen av marsipanen til datteren :o
fikk lyst til å bare hive inn på resten og mer marsipan, men NEI... flink er jeg da :D
jeg har spist kald "varm sjokolade" med vann til frokost, måtte skylles ned med 0,7 l vann :rolleyes:
Den er grusom uansett hvordan den tilberedes:eek:
Tenkte jeg skal være flink og få brukt opp litt av de lite gode produktene... kan jo ikke kaste varer for 700 kr heller:rolleyes:
men suppene, de bare klarer jeg ikke.
Noen som vil ha dem? synd å kaste dem syns jeg ...
Har ingen problemer med sjokoladne, og kan godt kjøpe dem av deg hvis du vil bli kvitt dem! Angrer på at jeg ikke kjøpte mer av sjokofrokosten og... den var jo knallgod!
Suppene.... har problemer med å finne ord som beskriver den smaksopplevelsen... så der er det lite hjelp å hente fra meg, sorry!
Lever kun på søtsaker jeg, og det går greit, til nå i alle fall;)
det er bare noen få igjen... så får presset dem i meg :p
har rasjonert fremmover, med ett mindre godt produkt om dagen, så de blir borte. eller ikke suppene og bruletten, de blir ikke borte før noen nadre overtar :rolleyes:
Så koselig å se at det har vært litt aktivitet her i påsken og. :)
Sjokofrokosten blander jeg i vann, og syns det smaker godt. Har ikke prøvd den med melk, så jeg vet ikke hvordan det smaker.
Vi er hjemme igjen, glade og fornøyde. 5 dager på fjellet gjør underverker for kropp og sjel. Men slanking er jammen ikke lett i påskehøytiden. :(
Utskeielsene ble som følger (fordelt på 5 dager):
1 pose bacongull
1 sukkerfri sjokolade
ca 200 g gulost
Er så vant til å kose meg med god mat og masse godteri i påsken at det har vært knalltøft. Gutta fikk jo hver sine stooore påskeegg fylt med masse godis, og i tillegg har de fått kjeks og kvikk lunsj.
I går lagde jeg vaffel av pannekaka og hadde på en skive gulost og en skive hamburgerrygg, gjett om det var godt da!!! Nam! Men ikke lov. :rolleyes:
Men vi har vært mye ute i slalombakken da, så jeg har i allefall fått masse frisk luft og mosjon. :D
Denne uka MÅ jeg få startet opp igjen med trening.
Nå som jeg er over på fase 2 må det vel være greit med styrketrening igjen? Jeg spiser jo en del mer protein nå... Noen som vet?
I morgen er det veiedag igjen, blir spennende. Føler dobbelthaka har est ut igjen og magen står ut som en ballong. Bare inbilning sier mannen min, men vi får nå se i morgen tidlig. :rolleyes:
Kjekt å se deg igjen Robyn:) Syns du har klart deg bra jeg, det er jo ikke sååå ille utskeielser det der:)
Jeg startet å trene samtidig som jeg startet med ED, både styrke og kondisjon. Siden jeg nettopp hadde en ketosepause, vet jeg veldig godt hvor mye lettere det er å trene når jeg ikke er i ketose... det var en sprudlende luksus! Mye tyngre nå, var på første spinningtime (enhåndsspinning) etter operasjonen i dag... pes... Men nå er jeg igang!
Og i dag er det ei uke og et kilo siden jeg startet ketose igjen. :)
Har bare vært to dager på ren fase en, jeg faset litt ned og tok det forsiktig, men nå er det full fres håper jeg:)
Syns du er knalltøff som er i gang med trening igjen allerede, kjempebra! :D
Og en kilo ned er kjempebra, en god motivasjon til videre jobbing. :)
Skal på trening i morgen den dag, ingen unnskyldninger lengre.
Har vært så godtesyk de siste dagene at jeg omtrent har blitt helt sprø.
I sta tok jeg på hyllen hvor jeg pleier (pleide) å ha mine sukkerfrie sjokolader og jammen streifet jeg ikke borti en sjokolade. (Hyllen er høyt oppe, så jeg ser ikke opp dit.) Trodde ikke det lå noe der og det var mest et hjertesukk som gjorde at jeg strakk meg dit opp. Nå ligger sjokoladen i magen min og jeg har svart samvittighet. :( Siden den er sukkerfri har det nok ingen innvirkning på ketosen, men det er jo en del kalorier allikevel.
Får riste det av meg og starte på ny frisk i morgen. Nå er det tilbake til hverdagen og den smale sti.
klert det blir litt hadre dager når det er så mye kos rundt en, så jeg syns du har vært mega flink jeg :heia:
Husker hvordan det gnagde litt inni meg når datteren hadde bursdag :rolleyes:
sjokoladen er borte og glemt :ja:
Da var jeg igang igjen også... jeg får ikke bruke soyamelk, og siden jeg ikke tåler laktose eller melkeprotein, så sa legen min atjeg kunne prøve med havremelk, så prøver det en uke eller to nå før jeg evt bestiller laktolight... syns den er så dyr, så har ikke lyst til å kjøpe det, siden jeg allerede har dårlig råd.
Jeg har også supper og omeletter til overs, som jeg skal prøve å få i meg. Jeg koker blomkål/brokkoli, og moser og blander i pulveret... går sånn tålelig greit, så jeg skal greie å ha det i meg. I tilegg sliter jeg med pannekakene... de smaker ugg, og ser ut som smelta plast...
men jeg skal belønne meg selv nå da. Tror det kan hjelpe på motivasjonen... når jeg har nådd -10 kg, så skal jeg kjøpe dette:
har lenge hatt lyst på speilreflekskamera, og nå har jeg en motivasjon for å kjøpe det :D
Jeg er i gang. :heia: Svelget i meg et par slurker med ekkel karamelldessert i morges. :lol:
Pannekakene er jo drømmen! :sikle:
Jeg har fått en ny forsyning med supper igjen jeg da, evig ond sirkel, så fort det begynner å bli tomt får jeg et nytt lass. Hehe. Men en stund siden jeg har spist kyllingsuppa, så kanskje det ikke blir så ille i dag. ;)
har sluttet å bestille supper jeg... har så det holder :p
skal prøve meg på litt lunsj snart nå, og lurer på å ta omeletten til lunsj, så er jeg ferdig med den for i dag...
Jeef!! Titti!!! kjekt å se dere:)
Bare å finne fram motivasjonen ja:) Men sonde-suppe, det er for galt da... :)
Min favoritt er pannekake, med litt splenda og capucinokrydder på:) Men de andre tingene er gode og, brownie, capuccino og eple-kanelbar... Har det egentlig ganske greit jeg:) Og nå er jeg ikke sååå sulten lenger heller, når jeg har kommet i ketose, bare litt sulten...
Veldig kjekt kamera du har funnet Jeef, vi har noen av de der vi og! Gleder meg til å høre hva du syns om det, så du må bare stå på å nå mål her;)
jeg har et canon ixus kamera fra før, og er veldig glad i det, så vet at merket er bra... så nå kan jeg bruke det som motivasjon, siden det er noe jeg virkelig har lyst p, og somjeg har ønsket meg kjempelenge...
Hei hei godtfolk! Her var det liv :D Så koselig!!!
Jeg har syndet jeg da, flere dager....kremt
Spiste vanlig ED-mat om dagen, men så ble det visst både smågodt og potetgull et par ganger her :rodme::_plystre:
Ja, så glemte jeg at jeg spiste gulrotkake på søndag.... og vips så føk jeg ut av ketosen. ikke annet å vente. Rart at jeg ikke gjorde det med litt smågodt og potetgull, men det gjorde jeg altså ikke.
Men jeg koste meg med det jeg faktisk og sa til meg selv at det går greit nå, men så etter påske er det på'n igjen.
Så i dag har jeg kjørt fase 1 dag, og det kommer jeg til å gjøre et par dager til før jeg lister meg over til fase 2 igjen :o
Fikk forresten kjøpt meg vekt på lørdag og den viste ned 1 kg siden uken før. Har ikke veid meg i dag, men venter til torsdag. Blir spennende å se om utskeielsene har gjort mye ugang. :eek::rolleyes:
Men som sagt, jeg er ved godt mot og har nesten ikke dårlig samvittighet en gang, men er klar for ny STRENG runde med ED.
Ser at det går kjempebra med alle dere andre her inne - det er supert :heia:
Smart med belønning Jeef - jeg har tenkt at når jeg har gått ned 5 kg til, da skal jeg kjøpe meg en ny bukse.
De jeg går i nå begynner å bli litt vel store (jippy) og det er ikke spesielt flatterende det heller.
Var hos frisør i dag og føler meg litt freshere - bortsett fra kvisetryne jeg har blitt som følge at godisspising :o
Heia Ruska:)
Godt du er tilbake igjen sånn at vi kan passe på deg, hehe...
Syns du er flink jeg, alle skeier ut innimellom!
Glede deg til nye klær... det er sååå kjekt, jeg har bare handla på salg eller lindex og sånn, for buksene har blitt for store etter to vask... :)
ja, det vi fabler om det her :D
men campingen koster 10 tusen det også... så jeg syns ikke jeg kan gjøre begge deler, men får jeg solgt fort skal vi nok finne noe :ja:
hvis ikke der det hvertfall meldt en bra sommer her også :)
jeg prøvde meg på en sånn pizzadeig uten mel, soya, melk og egg i dag... lurer litt på hva det var i den. Det smakte og luktet litt trolldeig av den... men det var godt med pizza da, selv om det var rart uten ost..
men ellers har jeg spist bare ED i dag :) Lagde meg fire brownies i dag, så jeg kan ha med meg på skolen i morgen også... Jeg skal ute og spise i morgen da, med noen veninner, så jeg spiser vel noe lavkarbo tenker jeg...
Jeg gikk på vekta i dag og har gått ned 200 g siden påske. Det går litt tregt her nå, men jeg føler jeg minker litt mer i omkrets så det går sikkert opp i opp.
Var på trening i går, og det var deilig. Men etterpå fikk jeg så vondt i kneet at jeg knapt kunne gå.
Vet da søren hva jeg skal gjøre... Legen sa jeg bare skulle trene og stå på så lenge det ikke gjorde vondt.
Og det gjorde jo ikke vondt mens jeg trente, det ble ikke vondt før etterpå... :rolleyes:
Ny dag, vet ikke om jeg skal gi pannekakene et nytt forsøk i vaffeljernet her. Vi fikk nytt jern til jul så det går som regel dårlig. Gikk bedre på hytta hvor det sto et gammelt jern.
Rart hvor utrolig mye bedre de pannekakene smaker i vaffeljernet enn i panna.
Så flott Jeef! Jeg veier meg og hver dag, ned 100, 200 eller 300 g hver eneste dag, helt utrolig! Er veldig fornøyd om jeg går ned et kilo i uken, satser på det!
Har aldri prøvd pannekaken i vaffeljernet jeg, har ikke talent for vaffler tror jeg, men litt lyst å prøve! Lager dere mange og fryser?
Skal prøve det jeg og tror jeg:) Frosne brownies går jo også bra, selv om jeg lager mange om gangen må jeg liksom riste en og en... ellers tror jeg at jeg mister kontrollen på hvor mye i hver form... Men akkurat nå har jeg jo all verdens tid til å lage mat så det er jo ikke sååå farlig om jeg bruker litt tid på kjøkkenet!
Fant forresten ut i dag at nå må jeg bruke noen kakao og capuccinoposer... ellers kommer jeg til å sitte igjen med bare det til slutt her, har jo alltid et håp om å ikke bestille mer mat fra eurodiett... og har fått aldeles dilla på pannekakene:)
Du aner ikke hvor mange vaffeltragedier jeg har laget gjennom tidene... speseilt når svigermorå skulle komme på besøk... jeg kan godt lage 10 retters gourmetmat til 15 personer uten å trekke pusten en eneste ekstra gang... men vaffler??? skrekk...
Jeg får ta noen meditasjonstimer og pusteøvelser i forkant, og sørge for å ha krisepsykiatriteam klart, og prøve igjen:D:D
Jeg er ny på denne siden og fikk i går en legeattest for å starte på Eurodiet av min lege. Jeg sendte inn bestillingen for maten i dag, og håper at jeg får mine produkter innen lørdag. Kan være fint å starte i helgen for å se hvordan dette er.:confused:
Skal være i Fase 1 i 20 dager, deretter Fase 2 i 40 dager. Dette blir spennende. Fikk også vite i går at jeg har lavt stoffskifte og litt insulinresistent... (eller hva det heter). Det gjør at det er vanskelig å gå ned i vekt, men jeg håper denne kuren kan få meg i gang.
Skal ned 15-20 kilo, og lurer på om noen har tips, råd og hint som kan hjelpe meg i gang. Takknemmelig for alle svar.
Ha en fin onsdag videre.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.