< Tilbake til oversikten

Eurobabbel - og journaler og blogger!

jeef-micro sa for siden:

Jeg skjønner så utrolig godt at du er dritlei av å ikke spise "vanlig mat", men det er jo bare for en stund, og når du kommer over til fase 2 så blir alt mye lettere :)

Tulla 81 sa for siden:

Takk for alle oppmuntrende ord og all hjelp. Dere er toppen å ha!!

Distrea sa for siden:

tulla: har du sett på ideer og anvendelse av ED tråden?

der finner du noen lovlige supper og slikt... det kan hjelpe på!
og andre gode tips! :ja:

jeef-micro sa for siden:

det er det vi er her for :) Vi har alle samme følelsen fra tid til annen... heldigvis har vi den ikke samtidig :p

Distrea sa for siden:

ja, heldigvis... gud det hadde tatt seg ut :lol:

jeef-micro sa for siden:

hehe ja ikke sant... tror ikke det hadde vært stort med babling her til tider da nei

Distrea sa for siden:

sant.

ver er på side 61 faktisk. Det må vi være stolte av :D

jeg skulle visst sove jeg:o

jeef-micro sa for siden:

jeg har sovet meg opp i vekt :( tror jeg må være i fase1 for å gå ned noe i det heletatt jeg... men jeg skal nå prøve å la vær å veie meg før tirsdag nå da...

Dilly sa for siden:

Mornings.. i går ble det både pizza og rødvin...

men altså, det er fortrengt. I dag har jeg begynt med en deilig vaniljepudding og har med meg to shaker i sekken. Ja, pluss noen poser med paella i en skuff.

I dag er det kaketroll på jobben. Det har minst to hoder.

indi sa for siden:

Du har en deilig visuell måte å beskrive ting på Dilly...
Håper du finner en måte å bekjempe trollet! Finn en kakespede og gå til angrep... Drep udyret :p

Ruska sa for siden:

mye koseprat her ja :D

kaketroll er ikke det værste - prøv å se rett i øynene på et sjokolademonster :eek: DET har jeg problemer med....hi hi

I dag var det endelig veiedag: ned 700 g på 1 uke.
Burde vel være fornøyd, men synes vel at jeg burde klart 1 kilo :o
Skal ikke klage altså, bare stå på videre. Må nok legge inn noen fase 1 dager av og til så det går litt raskere kanskje.

Distrea: hvordan gikk det med deg? Spent spent :D

indi sa for siden:

syns du er kjempeflink ruska, det vil jo alltid variere litt hvor mye du går ned.
Jeg hoppet glatt over vekten i dag, første gang på mange uker, har feber og er litt pjusk, så skal heller veie meg i morgen!

Distrea sa for siden:

gikk FINT:D

90,4 ... tror jaggu det er 1 kilo ned jeg :heia:

0,7 er bra det også!

men å være syk... det vil vi ikke. God bedring indi! :klem:

Ruska sa for siden:

Joda skal ikke klage :)

Så flott da Distrea - 1 kilo er kjempebra :heia:
Mitt neste mål nå er ned 1 kilo til neste torsdag - så er det bare å stå på.

Å være syk er kjipt - stor god bedrings :klem:fra meg.

Robyn sa for siden:

Så bra Distrea! :heia:

Syns du skal være fornøyd med 0,7 Ruska, men skjønner at du gjerne vil gå ned mer. Det vil jeg og. :o

God bedring til deg Indi, håper det går fort over. :klem:

Og Dilly, kvess klørne og jag det tohodede trollet langt avgårde. :D

Her ble dagens resultat -0,6 siste uken. Helt greit, verken mer eller mindre.

Hadde noen uker i mars hvor det sto rimelig stille så jeg burde vel være fornøyd. Men jeg skulle likt å klare en kilo i uken i snitt. :rolleyes:

Nå er jeg nede i 91,6. 200g til og jeg passerer -10 siden 14. februar. Alt i alt er vel ikke det så verst. :D

Hadde vårrengjøring i skapet på tirsdag. Kastet masse klær som er alt for store.
Prøvde litt ytterjakker og de så ut som telt på meg. Vet jo at jeg har gått ned snart 20 kg og at det syns, men jeg ble allikevel overrasket over hvor store jakkene var til meg. :D
Nå er de kassert, skal ALDRI opp i vekt igjen.

Smatt forresten rett inn i et skjørt str. 44 som jeg ikke har brukt på mange år. Litt tykt kordstoff og ikke en millimeter stretch.

15 cm til og jeg kommer inn i bunaden, tror dessverre ikke jeg rekker det til 17. mai og konfirmasjon 1. juni men det nærmer seg i det minste. :)

jeef-micro sa for siden:

jeg veier det samme som forrige tirsdag. Torsdag for en uke siden var jeg 900 gr lettere enn nå :(

Robyn sa for siden:

Så kjedelig Jeef. :(

Distrea sa for siden:

ja... Jeef... det var kjedelig.
Du får sette inn nådesstøtet sammen med meg nå. .. :klem:

jeef-micro sa for siden:

føler jeg bare går opp samma hvor mye nådestøt jeg setter inn :( (sorry jeg er litt sur på kroppen min i dag) Jeg har vært kjempeflink denne uka og forrige uke også :(:(

Tulla 81 sa for siden:

Så BRA!!! Utrolig å gå ned 10 kilo siden 14. februar!!! Jeg er IMPONERT! Håper jeg klarer å få like gode resultater!

Jeg har kjøpt meg ketose-tester i dag. Jeg er på høyeste nivå når det gjelder ketoner i kroppen. Det er vel det eneste positive fra denne dagen. Ellers er jeg mye sulten, litt tom i magen liksom. Ettersom jeg forstod på ED legen skulle dette gå over, men hvor lang tid tar det?

Ha en fortsatt strålende dag. Her i Oslo har det vært 10 grader og sol i dag, så jeg er fornøyd.

-Tulla-

Distrea sa for siden:

Tulla: spis mer lovlige grønnsaker så du blir mettere til måltidene.
Feks når du har omelett overøs med salat, brokkoli og sopp, eller annet grønt du likerLag deg blomkålmos med masse stekt sterk sopp ved siden.
Blomkål suppe. Spis mye av det lovlige så du ikke går fort lei :ja:

indi sa for siden:

Syns og det er mange flinke jenter!!! :)
god torsdagsklem til alle sammen!

indi sa for siden:

Tror jeg hadde prøve ei uke med bare flytende, suppe, (!) capuccino og kakao jeg, og masse vann... og ingenting annet. Om det ikke virker da, hadde jeg slutta hele EDgreia om jeg var deg Jeef!
Klem til deg:)

jeef-micro sa for siden:

Ikke for å ødelegge det eneste positive, men så lenge du i det heletatt har utslag på stiksene er du i ketose... er stiksen mørk lilla er det et tegn på at du har drukket for lite vann...

Må bli bare kakao og capuchino da Indi... jeg har sent alle suppene mine i posten til Distrea :w00t:

indi sa for siden:

Stakkars Distrea... Huff!
Men ok, du fikk jo mine omeletter... Står respekt av sånt!
Men du klarer deg vel med kakao og cappucino? :)

jeef-micro sa for siden:

hehe det var bare tull... jeg har sent pannekaker og ertepuree til Distrea, og trodde hun var pålogget nå :p

men jeg kommer ikke til å greie å få i meg suppene... kan prøve med kyllingsuppa, den har jeg ikke smakt enda..

indi sa for siden:

Hun kommer nok sprettende plutselig... tror jeg har to-tre poser jeg også, som jeg nok bare må KASTE! Eller sende til deg...:)
Kyllingsuppen var ganske ok, første gangen...

Men seriøst, det kan være det er en ide, å¨prøve å klare seg på bare flytende, og se om det funker en uke...

Distrea sa for siden:

:lol: Festlig Jeef!.. :p

Jeg har puttet i konvolutt til deg nå... forundringspakke ;)

Er også enig med indi her, hva med å prøve strengt fase 1 en periode, for å se om det skjer noe da?
Så skal vi krysse det vi har å krysse og håpe det går bra! :ja:

:klem:

indi sa for siden:

Bare trø til Jeef, så skal vi hele på deg:)

Robyn sa for siden:

Jepp, vi står klare på sidelinjen med pompongene og heier på deg! :heia:

Det er nok (dessverre) veldig viktig å kjøre en streng linje om man vil ha resultater.

I morgen får jeg besøk av en potensiell vaskehjelp, kryss fingrene for at kjemien mellom oss stemmer og jeg kan slippe særlig flere rundvasker. :D

Distrea sa for siden:

åååå.. så deilig, Robyn!
krysser seff alt jeg har :D lykke til

jeef-micro sa for siden:

Jeg skal prøve å være strengere enn jeg er nå... Men jeg må vente til neste uke med å bestille mere mat, for jeg får ikke lønn før den 12... koster litt dette :p

Distrea sa for siden:

er det ikke ganske lang betalingsfrist? tror det har vært ti dager hvertfall på mine?

jeef-micro sa for siden:

så bra:D da må jeg bare finne igjenn legeerklæringen min rotehue

Distrea sa for siden:

JA??... åååhhh... trodde du ropte på meg :o :p

jeef-micro sa for siden:

:lol:

Jeg gleder meg utrolig til å møte deg Distrea... Tror vi har temmelig lik humor hehe

Robyn sa for siden:

Sitter med fakturaen foran meg, og 7 dager er det. :)

jeef-micro sa for siden:

takk :)

Distrea sa for siden:

gleder meg også,:D når skulle du hitover? 17. juni? .. lenge blir du?

jeef-micro sa for siden:

Vi kommer til oslo 17, og rekner med å bli til 19. ... vi drar ned til Bon Jovikonserten som er den 18 juni... Håper det blir treff 17...

Distrea sa for siden:

Ja, vi må jo få til noe! det er en tirsdag da, sikkert ikke like lett å få med folk som fredag.
Men JEG regner med at jeg kan, det er da noe :D

indi sa for siden:

I dag har jeg veid meg, 78,7, ned 0,8 siden sist. Syns det går litt tregt, men det gjør jo ikke det da! Er 0,7 fra 30kiloiminusvirutellfest!
God fredag til alle:)

Distrea sa for siden:

det gjør ikke det, nei!... syns du raser ned! :heia:

gleder meg til PARTY :D

indi sa for siden:

Hehe... ja, jeg er jo sååå surrete med sånne tall og sånn, (burde hatt Dilly som støttekontakt!!) Og nå har jeg skrevet ned hvordan jeg må ligge an for å nå målet når jeg hadde tenkt og sånn... og ut fra det ligger jeg 0,7 etter skjema! Er derfor jeg syns det går tregt... Og det skjemaet er kune rent hypotetisk uansett, noen uker går det fort, og andre går det mindre fort! Sånn er det jo bare.
Hadde vært så kjekt å bli med på et av treffene! Venter og håper på at jeg skal til oslo (er der jo ofte nok) men det er akkurat de dagene da... Kanskje jeg bare skal slenge meg i campingbilen og kjøre bort? Eller det blir kanskje litt håpløst uten girearmen... hmmm... jaja... Skal stoppe en time i drammen en gang jaffal! ;)

Distrea sa for siden:

Ligger du litt etter skjema... jaja, kanskje du plutselig rykker litt forbi :D

Syns selvfølgelig du skal sette deg i campingbilen. (jeg ønsker meg campingbil)
At du virkelig ønsker deg en time i Drammen... veit du, det tar JEG som ett kompliment :D (selv om du ikke sa noe om å møte meg da ... hehe)

:klem:

Ruska sa for siden:

Så flinke dere er :)

Så synd at det går treig Jeef - men jeg ser at de andre har gitt deg mange gode råd, så jeg slenger meg på å ønsker deg masse lykke til. :klem:
For meg fungerer det best når jeg får i meg 5 måltider om dagen, hvorav 2 salte. Av og til skjer det mer når jeg spiser grønnsaker til, av og til ikke.
Men prøv flytende 1 uke først du, så har du i allefall fjernet alt som kan ødelegge. Og nå vet ikke jeg om du drikker brus, kaffe eller noe sånt, men i så fall prøv å kutte ut alt det i 1 uke. Jeg må drikke koffeinfri kaffe - vanlig kaffe trigger kroppen min og insulinet fyker i taket pga adrenalin som jeg får ved å drikke kaffe.

Robyn: skjønner godt at du også synes at 600 gr er helt greit - du tenker vel som meg at med en så streng diett så burde vi klare 1 kg i uka.
MEN uansett, så lenge det går nedover så skal vi være glade. Jeg går ennå og venter på det utrolig kjedelige platået som jeg før eller senere støter på...Krysser fingrer for at det holder seg vekk enda en stund til :p

God helg alle sammen - fin gjeng dette :D

indi sa for siden:

Vår er egentlig til salgs... vi ønsker noe mer, men er ikke enige om hva, så derfor venter vi litt... Men det er et herlig liv! I fjor sommer var vi på tur rundt europa i seks uker, stort sett i klissvær, men syns det var pyton å komme hjem, rastløse begge to... Passer til slikt! (Er en sånn vi har, 2003 modell, om du vil kjøpe: finn.no/finn/car/object?finnkode=12844626&sid=7cba6rnlU563281&pos=4&tot=7
;))

Finnes der andre grunner enn deg til å stoppe i drammen?? :klem:

Distrea sa for siden:

fin bil, men jeg har visst ikke 250 tusen :p
eller, banken har jo... men tror jeg har nok lån nå som jeg snart er på 66% av lønna :eek:

Campingvogn får duge, eller kanskje jeg selger og reiser til syden isteden :ja:

Altså... det er noe museum i drammen :p men glad jeg er mer spennende enn de :D :klem:

indi sa for siden:

Interessant det der med kaffe, vi vet jo at det får blodsukkeret til å gå opp, betyr det at det er verre å gå ned i vekt når vi drikker kaffe? (kanskje dumt spørsmål...)
Jeg tror et greit vekttap ligger på et halvt til et kg i uke, mer er nok ikke særlig fornuftig, og vi vil jo ikke miste muskelmasse heller! Når jeg syns dette er kjipt å tenke på, prøver jeg å tenke på at det tok jo noen år å komme opp i vekt:o... Så det er jo forståelig at det tar litt tid å gå ned og, og jeg vil jo det skal vare når jeg er ferdig!
Ikke SIKKERT at platået dukker opp... :)
MASSE god helg til alle, er så godt dere er her atte:)

indi sa for siden:

Er det museum og i drammen? er visst noen år siden jeg var der sist! Vi får se til sommeren;)

jeef-micro sa for siden:

Første gang jeg noen sinne var på msDonalds var faktiski Drammen.. Det var i 92, og jeg hadde akkurat fylt 13 år... og vi hadde ikke mcD i Trondheim... Var utrolig spennende :p

Men Indi, du kan jo bare ta med deg bila og kjøre til oslo så du også er der 17 juni :D:D:D:D

jeef-micro sa for siden:

hehe ble så opptatt av drammen og campingbiler og slikt at jeg helt glemte å si at jeg fant legeerklæringa mi, og skal sende bestilling på capuchino (masse) og litt kakao nå i helga :D

indi sa for siden:

Første gang jeg var i drammen sånn på orntlig sykla jeg herfra, det var i 1982:)
Kan være jeg kan komme... men antakeligvis (og forhåpentligvis) har jeg akkurat operert venstrehånden da... I tillegg skal jeg bli bestemor:eek::eek::eek: den 12 juni... (og ja, jeg er jo ALT for ung til det!):)
Men det kan jo være at ting ikke blir sånn da...

Distrea sa for siden:

:lol: :lol: sånt kan skje!

så bra, da er du plutselg skikkelig med! :D

indi sa for siden:

Jepp, kanonbra Jeef! :)

jeef-micro sa for siden:

Jeg skal gi ED frem til someren... jeg startet i september, og gir det ni mnd... har holdt på i seks nå, og ikke gått ned stort, så jeg orker ikke over sommeren viss jeg ikke går ned...

Tulla 81 sa for siden:

Hei, hei alle sammen,

Nå har jeg gått på vekten for første gang etter at jeg stratet på ED. Tro det eller ei men den viste minus 4 kilo!!!! Er det mulig??? Nesten litt for mye spør du meg. Vet ikke helt hvor de 4 har forsvunnet på kroppen, men de er i alle fall borte!!!!

HA EN FIN LØRDAG!

indi sa for siden:

Gratulerer! Så kjekt!
Da tenker jeg du har fått et motivasjonspuff så det holder for en stund?
Ha en glitrende lørdag du også, nyt livet:)

Distrea sa for siden:

4 kilo er sinnsykt bra! :heia:

det ga nok ett ekstra puff ja :D

Distrea sa for siden:

nå skal jeg lage opp hauger med vafler, det er såååå kjekt å ferdig asså!
Blir mye vafler fremover nå :p

jeef-micro sa for siden:

hehe her blir det masse capuchino framover... Jeg skal til ei veninne nå, og vi skal kose oss med kyllingsalat. blir helgas utskeielse :p

Distrea sa for siden:

her sitter jeg å SKEIER ut :eek:

har lagd meg blomkål mos og kjøttdeig. mos i bunnen, 6 skiver ost :o og kjøttdeig med chilli og sukkerfri ketshup:D

en GOD porsjon... også har jeg spiset en sukkerfri sjokolade, kjekssjokolade fra sukkerfritt, 20 gr.... den var goooood asså!
men det romler fælt her.... bare for å minne på at den skulle jeg ikke ha :rolleyes:

jaja :klem:
ikke veie før torsdag, så syns ikke denne dagen på vekta ;)

indi sa for siden:

Jaja, den der laksebiten min ikveld overskrider definitivt 200 g, og et glass vin om gangen er en dårlig vits, i går drakk jeg ei flaske, i dag er jeg godt inni glass nr 2...
Og tzatzikien jeg nettopp spiste står heller ikke på jalisten... Skitt på!
:)

Distrea sa for siden:

:o det var såååå deilig å lese... godt å ikke være alene veit du :p

men jeg er sååååååå mett! så nå er jeg heeelt klar for strenge dager igjen!... er jo tross alt snart under 90!... må jo kjøre på da! :cool:

indi sa for siden:

Syns du har vært megaflink jeg, har vært kjekt å følge med fra starten, når du kom litt sånn forsiktig inn på babletråden og skulle begynne! Hvor mye har du gått ned totalt?

Blir så kjekt med 80tallet for deg! :)

Nå kom der en til chablis på bordet her... ... er godt!

Distrea sa for siden:

kom forsiktig inn for å overta hele tråden :D:p

:o hehe (falsk beskjedenhet)

Det har vel blitt 7 kilo... men jeg hadde lagt på meg 6-7 kilo på bare noen få uker før jeg staret.

men fortsetter det slik det har gått siste ukene, kan resten gå på 12 uker, isteden for 20 :D

indi sa for siden:

Nå flytta jeg skravlingen over her jeg...

Jeg skal også se om jeg kan få rydda verandaen... men døren ut er gjennom soverommet vårt, og der har jeg et prosjekt på gang... eller i startfasen... og der har det vært lenge! Jeg må få rydda vekk alle gamle klær! Nå for tiden valser jeg jo rundt i treningsklær stort sett, og har to-tre topper og ei billig dongribukse fra lindex... og siden jeg er en lat person, bor de klærne jeg bruker for det meste på badet. Alt det andre... som er en garderobe i stort sett størrelse 54 ligger oppe på soverommet. Kjoler, bissnisskler, tskjorter, kule bukser, deilige strikkejakker, kule hettegensere... Og jeg klarer ikke helt å få meg til å hive det i sekker og gi til fretex heller... syns det liksom er for galt å kvitte meg med det!
Tulleindi...
Egentlig tror jeg problemet er at jeg hater å gå å kjøpe klær, så jeg får nesten litt hetta når jeg tenker på at jeg antakeligvis må ut å kjøpe nytt eller tilsvarende til mye av det jeg nå må kvitte meg med...
Kan jo ikke bruke noen av tingene uansett da. så dette er bare tull og tøys og vas! Ok... kanskje der kom litt motivasjon her!
Får prøve meg på skritt en: Få dritten i sekker... så kan jeg hive det når jeg har glømt hva som er oppi dem kanskje!
:)

Distrea sa for siden:

hhive når du har glemt!... det var lurt ;)

kjenner du ingen i den størrelsen da? som kan arve?

Hadde jo vært deilig å få kontroll over garderoben... med masse nye lekre klær i rett størrelse :D

Robyn sa for siden:

Tulla 81: Grattis med flott nedgang! :heia:

Indi; skjønner hva du mener, det er ikke lett det der å kvitte seg med klærne.

Jeg har begynt å ta litt og litt, og da føles det straks litt bedre.
Men mannen min holdt på å få sjokk når han åpnet skapdørene i gangen, for jeg har kvittet meg med alle ytterklær som er for store. Og det ble rimelig glissent kan man si. Men så utrolig deilig!!!
Deilig å få litt plass i skaper og skuffer igjen, men det varer vel ikke lenge. :o

Men foreløpig kjøper jeg ikke mye nytt, har enda over 10 kg igjen og så skal magen og brystene til pers. Da forsvinner vel sikkert fort enda en størrelse.

I dag kjøpte jeg meg ny treningsbukse, str. 44. :D

Distrea: Skeiet litt ut i helgen jeg og, så du er i godt selskap. Ble to (!) sukkerfrie sjokolader (en fredag og en lørdag).

Har slitt litt igjen i helga, det går så opp og ned om dagen. Men det nærmer seg vel tid for mens igjen og da pleier det å være litt tungt.

Og når mannen og minsten koste seg med hver sin ferske berlinerbolle (som nok er det beste jeg vet) holdt jeg nesten på å begynne å gråte. :o
Men jeg holdt meg unna da!

Og dere skulle sett meg i morgenkåpa jeg har liggende i Sverige. Den har jeg ikke brukt siden i fjor (er der stort sett bare om sommeren), måtte brette opp ermene to ganger og kunne snurpe kåpa rundt meg nesten dobbelt. På tide å bytte den ut kanskje... :D
Men guri for en motivasjon det gir, det funker faktisk!

Ruska sa for siden:

Hei på dere alle sammen - har ikke vært så aktiv de siste dagene, føles som om jeg har vørt borte i dagesvis :p

Veldig mye positivt å lese her og jeg kjenner jeg blir glad for at vi er sånn en fin gjeng - tror jeg sier dette sånn cirka 1 gang i uka, si ifra hvis dere blir lei :D

Den middagen din hørtes god ut Distrea - jeg koste meg med en helt ny oppskrift i går kveld, den var såååååååååå god. Spiste 5 kyllingvinger (den som kun har 1,7 kh per 100 g) og stekt auberginer, sopp, litt bacon og masse hvitløk. Alt sammen med et STORT glass rødvin :spisesnaknam nam

Det hele etterfulgt av en plate sukkerfri sjokolade...ops... ikke fult så bra, særlig siden jeg spiste en på fredagen også....kremt
Føltes litt bedre når jeg leste at jeg er ikke er den eneste som har skeiet ut litt i helgen :D

Jeg har hatt barnefri i helgen og har ryddet masse! brukte nesten hele fredags kvelden, hele lørdagen og halve i dag. Føles kjempegodt!
Ryddet omsider i klesskapet mitt som ikke så ut.
Har kvittet meg med en søppelsekk gamle klær + dratt frem noen som jeg har "vokst inn i ". har en venninne som overtar mine store klær.
Godt å bli kvitt litt altså.
Nå har jeg presset meg inn i en bh som var et feilkjøp for 1 år siden, og den sitter slettes ikke verst.

Kjøpte meg fine nye terrengsko til å gå tur med på fredag - så nå spretter jeg avsted :D Det var jammen på tide med noen skikkelige gåsko, jeg løper IKKE...hater det

Ha en fin søndag ettermiddag flickor og stå på - ny uke, nye muligheter :p

jeef-micro sa for siden:

Indi, jeg skjønner at du ikke vil kvitte deg med masse klær, men du får tenke slik på det, at viss du gir de bort, er det noen andre som får bruk for de. Jeg kaster store klær, for de skal ikke bli passende uansett, og det er så lett å overse at vekta går opp om jeg har klær i større str i skapet som blir passe om jeg legger på meg...

indi sa for siden:

Så godt å komme tilbake til bablejentene:)
Jeg skal få rydda de der teite klærne, syns du hadde et godt poeng Jeef... og hvis jeg noengang kommer opp i vekt igjen, (heaven forbid...) så har jeg bare godt av å gå ut å kjøpe nytt, siden jeg hater klessjåpping så mye!! hehe... til pass for meg!

Ellers er det en fin gjeng dette, vi burde jo treffes! Kjekt dere har hatt fin helg, og flinke alle sammen jo! Er jo bra ingen skeier ut med helt "feil" ting. Den der sukkerfrie sjokoladen hadde nok vært helt andre ting før. For meg hadde det vært chilinøtter og fruktnøtt tror jeg... men det har jeg ikke rørt siden august!

Jeef? Blir det "heie på jeef"-uke fra i morgen av?
Klem til alle

Ruska sa for siden:

Jeg tror du har helt rett Jeef om at det er viktig å kvitte seg med for store klær etter hvert. Det er veldig motiverende :D
Og så skal vi jo aldri inn i dem igjen, ikke sant!?

Jeg venter litt med å kjøpe nytt, men det er jo også fordi jeg har skapet fullt av klær som vil passe underveis.

Robyn: så kjempeflott med så utrolige resultater på klærne da gitt!!! litt deilig følelse også at klærne faktisk er for store, he he

Distrea sa for siden:

jeg er så enig, vi er en FIN gjeng! :D
Burde møtes over en omelett en dag :p

I går stekte jeg opp 5 pakker med pannekaker, det ble 50 vafler det!... Angra helvveis, da var jeg helt av i ryggen. Men nå er jeg glad til... kan slappa av frem over nå, særlig siden jeg har stekt opp 4 pakker med muffins i dag :p

trenger vel ikke lage mat på en mnd nå :D

Ruska sa for siden:

Flink jente det :D

Synd jeg ikke er noe glad i de pannekakene - fikk liksom aldri dreisen på dem...dessuten henger det igjen masse tørkna greier i vaffeljernet mitt...sukk

Jeg stekte opp 4 pk brownies i går jeg også - greit å ha klare.
Fikk tips fra Eurodiett om å legge dem i en boks i kjøleskapet, så det har jeg gjort og de holder faktisk lenge der også.:)

Hadde vært gøy og treffes altså - håper mange kan komme på treff i Oslo i mai :ja:

Robyn sa for siden:

Ja, vi har det utrolig koselig her inne. Godt å ha noen som forstår hvordan det er.

Får utrolig mye positiv feedback fra omverdenen, og det meste går på at jeg er utrolig standhaftig og flink. Men det er litt viktig å ha noen som forstår både hvorfor jeg gjør det (dere gjør det jo av samme grunn) og hvordan det er midt i prosessen.

Håper så inderlig jeg klarer å få til å komme på treffet i mai, i verste fall burde jeg klare å bytte så jeg slutter litt tidligere og kanskje kommer litt sent.

Så flinke dere er som lager så mye mat. Brownies har jeg ikke spist på flere uker nå tror jeg, ble så utrolig lei. I dag lagde jeg to porsjoner vafler, men syns absolutt de smaker best nystekte så det er ikke noe for meg å steke opp mange i slengen. :rolleyes:

Tror kanskje jeg skal lage noen porsjoner Brownies igjen i morgen, forhåpentligvis smaker det litt bedre igjen nå.

Ruska sa for siden:

Helt enig med deg Robyn, det er noe annet og prate om dietten her inne med folk som vet hva vi snakker om og som gjør det samme.

Jeg får også mange gode tilbakemeldinger, da mest om hvor viljesterk jeg er. Klart at det er godt å høre :) Har fått lite tilbakemeldinger på vekta på jobb, men med venner og familie blir de mer og mer imponert og ser det tydligere.
Jeg har ikke pratet noe særlig om dietten på jobben, og siden jeg i tillegg er delvis sykemeldt så kan det jo hende de tror jeg er syk eller no og at det er derfor jeg går ned i vekt.

Uansett, i helgen har jeg endelig følt meg full av energi og det er deilig.
Tror den sukkerfrie sjokoladen ga meg ekstra energi, hi hi:p

Håper du kan komme på treff Robyn - hadde vært kjempekoselig :ja:

jeef-micro sa for siden:

I dag kom resultatet av skatteoppgjøret, så nå er i allefall pengene til speilreflekskamera sikret.. :D

Distrea sa for siden:

wiiii... Det er jaggu godt å få tilbake det man har betalt for mye :ja:

jeef-micro sa for siden:

Jepp :D

jeg jobba jo 3 uker i januar i fjor, og har fått feriepenger av arbeidsgiver. I tilegg fikk jeg sykepenger av NAV trygd. Og det værste er at jeghar fått mer penger utbetalt av arbeidsgiver enn jeg har fått av NAV... det er velstandsnorge på sitt beste.

Jeg har hatt en inntekt påi overkant av 100 tusen i fjor, og da har jeg huslån, bil og det har gått bra... Jeg skjønner ikke hvordan jeg har greid det...

indi sa for siden:

Så bra jeef! Gratla:)
Vi, dvs gubben, er selvstendig næringsdrivende, så vi får aldri vite noe før langt ut på høsten... og holder dessuten fremdeles på å betale de 120000 vi fikk i baksmell i fjor:(

Menmen, sånn er det jo bare!
Ikke kjøpe kamera før du har nådd målet da Jeef? :) Klem

jeef-micro sa for siden:

så klart ikke :) er bare deilig å vite at når jeg når målet har jeg penger til å kjøpe meg premie :D

Robyn sa for siden:

Da er det bare å fokusere mot målet Jeef. :D Kjempeflott!

Indi: Den var nok kjip. :( Krysser fingrene for at du går i pluss i år!

I dag viste vekta 91,0. Jeg begynner å nærme meg 80 tallet, men i det tempoet jeg holder om dagen tar det nok et par uker til. :rolleyes:

Jeg får kle på meg og komme meg til ED legen, har time kl. 10. Så fyker jeg rett på jobb etterpå, og mens jeg jobber kommer vaskehjelpa og skal vaske huset mitt. Jeg gleder meg så inmari!
Er opptatt av å ha det rent og pent rundt meg, men samtidig hater jeg å vaske som pesten. Dårlig kombinasjon. :p

jeef-micro sa for siden:

hehe sånn er jeg også Robyn :p hter å vsaske, men liker å ha det rent. Nå har jeg vaskedag i dag da, så skal vaske klær, rydde og vaske gulv i dag :) (og tørke støv da :eek: )

Distrea sa for siden:

forstår hva dere snakker om. hjemme er det pyton, men på jobbe er det ikke så ille :D

har jo fagbrev i det yrket jeg :rolleyes: :p

jeef-micro sa for siden:

da kan du komme hit og vaske litt hehe på mitt dagbrev står det ikke noe om at jeg kan å vaske, selv om en av oppgavene på fagprøven min var å moppe gulv :p

indi sa for siden:

Vaske??? Støv??
syns der var noen som sa noen sånne fyord.... indi ser seg rundt der et øyeblikk før øynene fokuserer på den RENE pcskjermen på vaioen:)
Her i huset er det resten av familien som skal ha den jobben (mine bedritne armer...) ... og jeg skal ikke mase, er ideen. Jeg maser ikke, de jobber ikke, grei fordeling for meg. Liker ikke å rydde eller vaske jeg heller, og er en skikkelig samler, jeg har ting i hauger rundt forbi, mens skaper og skuffer er relativt tomme, bortsett fra de skuffene som er alt for fulle! Har forhåpning om at vi flytter fra dette store gamle huset, som er kjempevanskelig å holde reint, (drømte om det i natt faktisk!) og når vi en gang flytter, får jeg rydda skikkelig og.
Men i dag skinner solen og jeg skal fikse verandaen endelig:)

Distrea sa for siden:

tomme skap og fulle benker... :lol: bra indi!
Jeg har fullt over det hele jeg.... rydder hele tiden... men blir aldri noe bedre :p
Så det FAGBREVET.... det funker ikke hjemme :o

kanskje det funker hos Jeef :confused: ... tror ikke det :cool:

indi sa for siden:

Kom til meg og prøv om det funker??? pliiiis?:)

Distrea sa for siden:

altså, det er jo morsommere å gjøre ting når man kan skravle samtidig,
kanskje det kunne funke :D

jeef-micro sa for siden:

EEY!!! Jeg står først i køen til å få vaskehjelp her :p hehe

JEg har ikkekommet stort lengre siden kl 09 i dag tili... har vasket litt klær da...Og ryddet et bord...

Nå MÅ jeg gå og vaske

kannoen sparke rompa mi opp av soffaen??

Tulla 81 sa for siden:

Hei jenter,

Jeg er også veldig glad for at skatteoppgjøret kom i havn i år. Deilig å få igjen penger fra staten for en gangs skyld. Min gullerot er at jeg og samboeren skal på megatur til sommeren. Da stikker vi til Cuba og Mexico for 3 uker. Da er det godt at staten har utbetalt litt lommepenger...

Jeg begynner å bli litt syk, kan jeg spise Fisherman's Friend? Det er karber i de, men ikke sukker. Litt ny på dette gamet, og forstår ikke om jeg kan spise det eller ei?

Ellers ha en fin dag videre.
;-)

jeef-micro sa for siden:

Jeg har spist fisherman... forsto det sånn at jeg kunne spise alt av sukkerfrie pastiller og sånt :p

Og jeg trenger trøst... Sitter her og spiser KYLLINGSUPPE!!! :eek: noe såå ekkelt... klumpete og gaaah :eek::eek::eek::eek:

Distrea sa for siden:

men altså... Renholdsoperatør,,,, det er det det helter..
ikke vaskehjelp eller slikt... næsj... for jeg er krabbet ett lite hakk opp :lol:

Trøster jeef... forstår hvordan du har det. for meg er det HEEELT slutt på å spise ED supper, kan heller lage lovlige andre :ja:

Så heldig dere er Tulla!... høres ut som en knall tur!
men husk at du har ikke fått noe av staten, du har vært så snill at du har lånt dem penger og nå betaler dem tilbake :p

indi sa for siden:

Cuba og mexico... du er heldig! :)
Fisheman er ok, uten sukker, men fribol har noen gode til vond hals, finns på apoteket:)

Nå har jeg pakket en sekk med klær og det viser ikke igjen på soverommet en gang... Håper jeg kan finne noen som kan bruke noe av dette, det hadde hjulpet meg med å klare å kvitte meg med det med god samvittighet!
Og jeg kom meg på verandaen og, eller det er egentlig en terrasse, på taket... Selvfølgelig ryddet vi ikke før det ble høst, så det var litt å å ta tak i... vasket over stolene og bordet, satte opp parasollen, som hadde ramle ned, og rista litt vann av ting. Så når alt tørker nå, blir det terrassesurfing og fint lite day time tv... håper jeg! Så blir jeg brun og:)

Veldig på babbel i dag jeg...

Robyn sa for siden:

Det er koselig med babbel Indi. :klem:

Det er godt å se at jeg ikke er alene om å ikke like å vaske. Var godt å komme hjem til nyvasket hus. Ser greit ut, tror jeg er fornøyd. Det var nok ganske møkkete her nå :o så det var sikkert litt å ta tak i.

Har vært hos legen i dag, og der viste vekta 90,3. :D

Skal fortsette på fase 2 i 3 uker til før jeg går over i fase 3. Syns det virker litt skummelt og kommer nok til å ta den overgangen veldig sakte.

Har begynt å stresse litt med tanke på Barcelona tur i mai og. Skal være borte 4 dager, og god mat og drikke står nok relativt høyt oppe på prioriteringslisten til reisefølget.
Får prøve å kjøre mest mulig lavkarbo og ta med produkter til enkelte måltider i allefall, i allefall frokost.

Har en liten følelse av at kuren går litt til skogen de dagene der. :o

Tulla 81 sa for siden:

Snakk om stress... Jeg skal på jentetur til Stockholm fra torsdag til søndag ikke nå til helgen, men neste helg... Jeg drar den dagen jeg skal over i fase 2. Jeg gruer meg! Tar med meg bar til frokost, men resten må bli lavkarbo. Har vel ikke noe valg... GRUER MEG...

:( :confused:

jeef-micro sa for siden:

Jeg var på tur da jeg var i fase 1, og jeg lagde meg masse brownies som jeg la i minibaren på hotellet, og spiste av :p ble litt lei av browniesen da, men det gikk forsåvidt greit...

Ruska sa for siden:

Åh, jeg skjønner dere så godt Robyn og Tulla, jeg skal bort nå til helga - fra torsdag kveld til søndag.
På tur med jobben på høyfjellshotell, middager, buffeter og sosialt lag. har planlagt å ta med meg barer, brownies og ellers så får jeg spise lavkarbo så langt det lar seg gjøre. Det er middagsbuffet og koldtbordbuffet både torsdag og fredag så da styrer jeg jo veldig selv hva jeg stapper i meg. På lørdagen derimot er det servering ved bordet, men skal vel alltids klare å spise så riktig som mulig.
Må ha noe i bakhånd, i tillfelle jeg ikke blir mett av det vi får servert.

Ugh ugh, håper jeg klarer dette bra uten å legge på meg 4 kilo i en fei.
vet også at de har et fantastisk dessert-buffet... :sikle:

ja ja, noen prøvelser underveis er kanskje like greit - får sjekket viljestyrken i allefall :o

Så heldig du er som har vaskehjelp Indi, her i huset er det jeg og knert og jeg som gjør alt...puh, det er jo ingen ende på det :mad: ikke glad i husarbeidet, men i helgen fikk jeg unna masse - det hjalp med vin som premie :p

Robyn sa for siden:

Uff ja, viljestyrken går så bra i alle sammenhenger unntatt på utenlandsferie.
Var en uke i syden i høst med de beste hensikter, og jammen ble det ikke en uke med fine rundstykker, pasta og pommesfrites. :o Hjalp ikke akkurat at jeg var kvalm store deler av turen, da frister ikke akkurat kjøtt særlig. (Gikk på ketolyse da.)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.