< Tilbake til oversikten

Eurobabbel - og journaler og blogger!

indi sa for siden:

Høres herlig ut:)
Spiser mye thaimat jeg, og varierer også alt kjøttet med skalldyr... elsker blåskjell! :)
God fredagskveld til alle:)

jeef-micro sa for siden:

Innom og ønsker dere en fin fredagskveld :)

(lover å skjerpe meg på å være her neste uke :p... igjen)

Distrea sa for siden:

sammen med meg :p

Ruska sa for siden:

Gratulerer så mye med BMI under 30 indi - kjempebra jobba :heia:

Isj, jeg har blitt litt småsyk med sår hals og varm i hodet...ikke morsomt.
Skal ut å spise på restaurant i kveld så jeg håper jeg i alle fall ikke blir noe værre.

Ha en strålende lørdag alle sammen :spent:

indi sa for siden:

Takk:)
Håper du ikke blir syk Ruska! Kjipe greier! Pleier å starte allergiplagene på denne tiden jeg, men det har gått bra til nå!
Har litt bedre dager nå, i dag spiste jeg til og med edpannekake! Og nå i kveld ble det tacokjøttdeig med blomkål i, det var faktisk veldig godt! Spanderte på meg en halv tortilla og ei spiseskje mais og...
Er i ketose igjen, hadde utslag på sticksen i dag, så det blir spennende å se hvordan det går nå, ikke helt sikker på hvordan jeg fikser infeksjoner i kroppen og ketose på samme tid, regner med det ikke er noen medisinske grunner til å ikke prøve. Skal til lege tirsdag, så da får jeg høre hva han sier:)
God lørdagskveld til alle:)

Ruska sa for siden:

Føler meg mye bedre alt, takk Indi :)
Så bra at du er i ketose da og at du spiser litt med ED-ish, tacokjøttdeig med blomkål hørtes godt ut, hmm kanskje jeg må ha det til middag snart.

Lykke til hos legen på tirsdag - jeg tror vel ikke at det gjør noe at du er i ketose samtidig med at kroppen jobber med å kvitte seg med infeksjoner, kanskje det faktisk hjelper. Uansett, bra at du begynner å bli bedre!

ha en fin søndag folkens!

Robyn sa for siden:

Hei på dere! :)

Indi: Grattis med BMI under 30! Fantastisk innsats! :heia:

Ruska: Godt å høre at du føler deg bedre, håper det bare var et snev av noe som ikke bryter ordentlig ut.

Distrea: Lykke til på den smale sti. :p

Titti: Håper det går bra med deg på fase 1!

Dilly: (((((Vibber))))) oversendes i drøssevis! Håper det hjelper!

Jeg er tilbake etter langhelg i Sverige, og må vel bare bekjenne mine synder. På onsdag skeiet jeg skikkelig ut... :o

Spiste kylling quesedillas til middag ('lompa' og osten var fy mat, ellers var det bare lovlige ingredienser) og toppet det med en soft is med sjokolade strø til dessert.

Senere på kvelden spiste jeg intet mindre enn 5!!!! doughnuts (med hull i midten, men dog... :o) og litt potetgull til slutt for å få litt etterlengtet salt. (Potetgull smakte forresten ikke godt i det hele tatt.)

Strammet fort inn igjen og har ikke syndet siden, men fy og fy. Gi meg en tupp i leggen.
Gruer meg selvsagt vannvittig til å gå på vekta i morgen tidlig, spesiellt siden det plutselig raste på 600g i starten av forrige uke som jeg ikke skjønte hvor kom fra. Føler meg feit og blubbete og er sikker på at straffen blir hard, men får vente med å gå helt av hengslene til i morgen tidlig. :p

Ha en fortsatt fin søndag! :)

indi sa for siden:

Næmen fy Robyn... :)
Har vel egentlig lite for seg å være bitch da, og jeg passer ikke til det uansett! Du får bare hive deg ut på den smale ed-stien igjen og si jaja... syns det er ok å tenke på at det ikke er det du spiser en og annen gang som gjør at det går galt, det er de daglige utskeielsene som er tragiske... Så det så! :)
klem til deg:)

Distrea sa for siden:

hehe.... :lol:.... ja FY!... :p

:o

Ruska sa for siden:

ja, fysj og fysj Robyn :p men jeg skal ikke si noe jeg...gaflet tross alt i meg et stk ostekake i går. Men som den kloke indi sier, det er i det daglige det gjelder å holde seg på rett vei, en og annen utskeielse har man jo lov til, hvordan skal man ellers kunne gjennomføre dette :)

Vibeke-67 sa for siden:

Takk skal dere ha, for her ser det ut til at det er flere her som har skeiet ut litt.
magen min strutter. Virkelig. Vekta har gått til himmels, tor jeg, men den vekta er ikke helt frisk, så jeg stoler ikke helt på den. Jeg er ganske fornøyd med den egentlig. Når vekta viser nedgang tenker jeg at jepp, den er stabil, viser bare tre kg for mye. I dag veide jeg to-tre kg MER enn på lørdagen, og da rister jeg lett på hodet og tenker.... den vekta, den fyker opp to -tre kg etter eget forgodbefinnende... ja ja. Må kjøpe ny.
I går hadde jeg jo laget så god og lavkarbo mat. Drakk hvitvin, masse, også før jeg la meg tenkte smarte Vibeke - æsj, en sjokolade skader jo ikke. Stor var den ikke, og god var den sikkert. Men.... I dag har jeg egentlig ikke gjort noe galt, vet ikke, egg til frokost og salat m skinke og feta til lunsj. Kyllingkarri uten ris, men med ananas og eple til middag, og noe skinke nå til kvelds. Alikevel føler jeg meg aldeles stuffed....
men formen er heldigvis bedre da....

indi sa for siden:

Må nok bare trø til med full manadgsskjerpings på hele gjengen i morgen!
Da tar vi kverken på ekstrafettet med liv og lyst:):)
Jeg lover å klare en streit fase to-uke UTEN vas! :)

Blir dere med?

Distrea sa for siden:

:ja: jeg er med!!!!!

Vibeke-67 sa for siden:

:ja::ja::ja::ja:
Eg e difinitivt med!
Jepp
Og trene 2 ganger denne uken
Og på Løvstakken minst en gang i fineveret.

Heia!

Robyn sa for siden:

I'm in! :D

Skal egentlig være i fase 3 nå, og spiser lunsj de dagene jeg får det til. Men det er helt merkelig hvor vanskelig det plutselig har blitt å få i seg litt vanlig mat midt på dagen. :confused:

Dropper frukten en god stund til, holder meg til et ekstra måltid i ny og ne.

Det jeg VIRKELIG har lyst på er ridderost og eple... sukk. :rolleyes: En gang i løpet av sommeren skal jeg unne meg det. :D

Robyn sa for siden:

Og ja, denne uken SKAL jeg i gang med trening igjen. Har vært alt for slapp på den fronten etter at jeg fikk betennelse i kneet.

Noen som ropte dårlig unnskyldning? :cool:

Robyn sa for siden:

Og ja, denne uken SKAL jeg i gang med trening igjen. Har vært alt for slapp på den fronten etter at jeg fikk betennelse i kneet.

Noen som ropte dårlig unnskyldning? :cool:

Vibeke-67 sa for siden:

Ja, nå har du sagt det to ganger - skal følge med jeg! Du skal begynne å trene igjen på tross av dålig kne.
Også kan du følge med meg.
oki?

jeef-micro sa for siden:

jeg er med på skjærpings!!!

men dere må presse meg litt hehe

Distrea sa for siden:

hehe... der kom du luskende også!,,, :D bra!

jeef-micro sa for siden:

hihi lister meg inn sånn av og til :p

Har vært hjemme og lånt pc'n til søssa, så nå kan jeg være litt mer her inne. Jeg har vel krav på lånepc etter to uker tror jeg, så det blir vel fra fredag av (og søssa blir sikkert glad for å få sin tilbake :p )

Nå har jeg lagd dagens første capuchino...

Titti sa for siden:

Heia, Jeef. :heia:

Distrea sa for siden:

og jeg dagens første "Titt'IS" kaffe. Skal trene om 10 min. Mat blir det når jeg kommer hjem :)

:heia: OSS

Titti sa for siden:

Ja, :heia: oss, det glemte jeg...;)

Jeg er med på skjerpings jeg også, veldig fornøyd med forrige uke totalt sett og fortsetter i samme gode ånd. :ja:

I dag måtte jeg ufrivillig gå frem og tilbake til bhg også, så da ble det litt trimpoeng også gitt. Utrolig deilig å gå tur, så nå skal jeg begynne å bevege litt på meg jeg også. Trenger bare at noen minner meg på det innimellom. ;)

Robyn sa for siden:

Alt fra at jeg ikke fikk postet innlegget til at det kom dobbelt, ja ja. :rolleyes:
Da vet dere at jeg skal trene denne uka. :p

Nå skal jeg gå og lage meg sjokofrokost før jeg skal i samtale i barnehagen. Den siste noensinne, minstemann begynner på skolen til høsten. Utrolig rart.

Så må jeg ned og få fikset steinsprutskade jeg fikk på min nye bil i går, de fordømte store 4x4 irriterer meg bare mer og mer. :mad: (Jepp, det var en sånn som sendte en stein rett i ruta.)

Og så er det jobb, så i dag rekker jeg ikke trening. Men tror jeg skal få det til i morgen om jeg ikke har glemt noe.

Ha en fin dag, og vær flinke! :heia:

Robyn sa for siden:

Vekta i dag viste forresten 89,2 så psyken har nok spilt meg (nok) et puss. :)

Vibeke-67 sa for siden:

:heia:alle sammen her inne! Og hei Titti - har ikke hilst på deg før. Jeg begynte her for 1 måneds tid siden, og ble meget kjapt husvarm må jeg si!

Jeg gikk på jobb i dag, men ikke på kontoret, skulle observere ute på en skole. Men elevene har heldagsprøve, så derme tutlet jeg hjem igjen. Skal opp igjen i to-tiden og intervjue en elev.
Så derfor tenkte jeg å benytte meg av denne uventede friheten, og gå og trene.

indi sa for siden:

Så masse positive og kjekke mandagstanker! Nettopp våkna jeg og, og kjenner at jeg har syyykt lyst på en spinningtime! Men først skal jeg gi blomster til en veldig god venn, spise lunsj med ei god venninne, sjåppe bukse (tredje gang gjelder det) sammen med minstejenta, og handle litt...
Heier på alle oss jeg og:)

Distrea sa for siden:

WOW... veldig bra! jeg har veiepause helt til neste time hos ED-legen.
Jeg blir alt for psykisk opptatt av vekta og har betemt meg for at så lenge jeg er fornøyd med innsatsen min og har god samvittighet så får det holde... hvertfall for en stund. Så lenge jeg spiser middag og vekta hvertfall ikke går opp.
Selv om jeg ønsker at vekta skal rase av:p
må bare "leve" litt også nå....ikke bare stresse med den ekta :cool:

men jeg ER flink igjen asså¨:D

Ruska sa for siden:

Høres fornuftig ut Distrea - som du sier, vi skal jo leve litt underveis også. :) Jeg var så streng med alt i hele fase 1 og et stykke ut i fase 2, men nå skjønner jeg at det antageligvis vil gå temmelig treigt fra nå av, så da gjelder det å holde i lengden.

Jeg er med på skjerpings - hadde egentlig bestemt meg for fase 1 et par dager, men tror det blir fase 2 dager frem til 17. mai med innslag av fase 1 dager og så over i fase 3 igjen da. Bør vel helst kke hoppe for mye frem og tilbake så jeg skal prøve å samle dagene litt.

:heia:Jeg heier på oss alle sammen! Nå trår vi til dere!!!

Vibeke-67 sa for siden:

Hoppe litt her og der... thihi.
Hos meg kom godfølelsen tilbake igjen. jeg fikk trent, hardt og godt, en times styrketrening. Også har jeg gått tur-retur jobb noen ganger, blir jo litt det og! Spist sunt og vært flink. Handlet mye god mat, flintsteak til middag - høres ikke det got ut?
Kjenner at det var veldig godt å føle at jeg er på vei igjen, og det hjelper jo med en felles innsats her innefra!
Lurt me veiepause Distrea, for man kan virkelig undre seg over en vekta av og til. Er det sånn hos dere og at den kan variere med 3-4 kg iløpet av bare noen dager? At dere kan gå opp kilo, også blubber man seg rundt i noen dager, også er man nede igjen?
Synes det er rart og fasinerende. Tenk om man er hos legen en sånn blubbe-dag?

Nå skal jeg lage meg noe godt og varmt og drikke

Robyn sa for siden:

Vekta varierer ikke så mye som 3-4 kg nei, da hadde jeg blitt gal!

Vekta er rimelig stabil og kan variere med noen 100g.

Så bra at godfølelsen er tilbake Vibeke! Det hjalp litt her at vekta var snill idag tidlig, og når jeg kommer i gang med trening igjen blir det nok riktig så bra. :D
Håper jeg får til en økt i morgen.

Vibeke-67 sa for siden:

Da er det kanskje selve vekta som er i stykker, da....kjøper meg nok en ny på fredag når lønna kommer.
ha en god treningsøkt i morgen, da!

indi sa for siden:

ok, her falt jeg for fristelsen, det ble ei skei ris, ei brødskive, og en sjokoladefondant med bittelitt vaniljeis...
men det var altså en fantastisk koselig lunsj med ei god venninne som jeg ikke har sett på lenge!
:)

Cam sa for siden:

Hei alle sammen!

Tenkte bare jeg skulle si hei og at jeg fortsatt henger med! Er bare så opptatt med studier og oppgaver og eksamen og drit at jeg ikke har tid til å skrive så mye her inne! Er inne og leser av og til.

Dere er jo så flinke, synes dere raser ned i vekt alle sammen når jeg ser på tickerne og signaturene deres! Jeg synes det stagnerer veldig her... har nok blitt for mye halv-utskeielser etter hvert som jeg blir tryggere på at jeg faktisk går ned... litt mye bacongull og sukkerfritt-sjokolade! :-) Skal til legen om noen uker igjen, derfor har jeg bestemt meg for å stramme veldig inn den siste tida før ny veiing.

Dere andre på ED, som har holdt på en stund - går det veldig seint etter hvert, eller? Jeg prøver å holde meg i fase 2, vil ikke ut av ketose. Har så mye igjen å gå ned... :-(

Forhåpentligvis føler jeg meg bra, eller i det minste OK, i bikini til NESTE sommer, hehehe! :-)

Jeg har for øvrig mistet ca 12 kg med BARE fett, så jeg er jo kjempeglad for det! Men når skal vannet begynnet å forsvinne! Kan jo ikke drasse rundt på like mye vann derosm jeg fortsetter å gå nedover!?!? Jaja...

Håper dere har det bra og er motiverte alle sammen :-)

Cam sa for siden:

Åh, det så godt ut, Indi! Og fin utsikt og greier. Ullandhaugtårnet jeg skimter i horisonten? (Mener å huske du er fra Stavangerområdet). Så mer fristende ut å sitte der enn her hvor jeg sitter og skriver oppgave... sukk :-)

indi sa for siden:

Stemmer det:)
Kjekt å se deg igjen da! Og eksamen tar slutt en gang! :)

Robyn sa for siden:

For et deilig matbord Indi, og for en flott utsikt. :D
Det er viktig å kose seg og.

Cam: Lykke til med eksamenslesning, misunner deg ikke. Men det er jo absolutt verdt strevet.

Her også har det definitivt gått tregere etterhvert, men som deg har jeg stadig blitt slappere med sukkerfri sjokolade. Må skjerpe inn og være flink igjen, og forhåpentligvis skjer det litt mer da.

Begynte plutselig å tenke på når jeg meldte meg inn her i fjor. Da veide jeg 21 kg mer enn nå og hadde over 30 kg som skulle av. Meldte meg inn i klubben for de som skal ned mer enn 30 kg og kom plutselig til å tenke på tidligere i dag at der hører jeg faktisk ikke hjemme lengre! Jeg har jo 'bare' 10 igjen! For en deilig følelse, av og til må man bare stoppe opp og se hva man har fått til underveis.
Det er så lett å henge seg opp i at jeg fortsatt har 10 kg igjen, fremfor å fokusere på at jeg faktisk har gått ned over 20 kg. :D

jeef-micro sa for siden:

jeg er innom og leser... har bare ikke så veldig mye å si om dagen, maten går greit, og vekta går opp, så ikke noe nytt her...

Titti sa for siden:

Siste samtale denne uka her også, lille gull begynner på skolen til høsten han og. :love:

Så irriterende med bilen da!

Vibeke-67 sa for siden:

Heia godtfolk-
jeg er litt forvirret - husker ikke helt hvor vi heiet på hverandre, jeg:p
Men her i gården er formen på vei oppover. Var nok en liten PMS-dump den i helga ja, samt et pittelite febervirus.
Vekta virker ikke, så den er på vei ut i bosset, men kroppen er fastere, piggere, mer kraft og energi i. I dag har jeg gått tur-retur jobben (20 min hver vei), samt på tur m Hjalmar, rask gange i litt over en time. For meg er bevegelse utrolig viktig. Et par dager på sofaen, og ryggen begynner å verke, "maur" kryper oppover beina (sånn kiling inni kroppen liksom), og hodepinen kommer snikende.
Videre har jeg spist sundt og godt i dag:
Frokost - 2 kokte egg
Mellom - eple, gulrot, noen nøtter
lunsj - kryddermakrell, (cottagecheese, blodappelsin, nøtter og kanel) - dette er utrolig godt! Skikkelig snopedessert!
middag - tre hamburgere, salat, tomat, linsepurè
kvelds - linsepurè

Jepp
I feel free and happy
yes
:lol::ja::blomster:
Håper dette kan smitte litt over på andre som er nede i en dump - jeg synes det hjelper å heie på hverandre, det er gøy! Også er det trøstende når man er flere i samme bås....

Robyn sa for siden:

Jeg sa jeg skulle trene i dag, men det gikk heller dritt. :rolleyes:

Dagen har gått i ett, jobbet og så spilte eldstemann fotballkamp som jeg måtte være med på. Så var det rett på dugnad før jeg måtte få minsten i seng. Og vips så var det kveld. (Mannen er på jobbreise igjen så jeg er alene med ungene.)

I morgen har jeg fri men avtaler i fleng så jeg tviler på om jeg rekker det da og. Og torsdag jobber jeg hele dagen og er alene med barna på kvelden. Fredag skal jeg i begravelse 3 timer unna (kjører tur/retur samme dag) og så skal jeg jobbe kveldsvakt. Lørdag jobber jeg hele dagen og kjører direkte til Sverige.

NÅR skal jeg få trent da??? :(

Sukk, dagens utblåsning fra meg. :o

Maten går bra da, og ellers er alt tipp topp. :p

jeef-micro sa for siden:

Jeg har vært og sett på sykkelsko i dag... de jeg har ønsket meg er på tilbud denne uken, så dersom de har igjen i min str (de hadde to par i dag) på fredag, så skal jeg kjøpe... tror det er mindre belastning på kneet mitt å sykle enn å gå, for jeg får smerter av å gå på asfalt...

Maten er ok... glemmer å spise, så nå har jeg ikke spist siden kl 14... skal spise litt nå før jeg legger meg...

Robyn sa for siden:

Dagens vekt 90,0. :(

Nå begynner jeg å bli seriøst frustrert her, i løpet av de siste to ukene har jeg bare gått opp! (Fredag for to uker siden veide jeg 89,0.)
Mensen er i anmarsj og jeg har en betennelse bak i en jeksel, så jeg håper inderlig at det har litt med saken å gjøre...

Ha en fin dag! Her er det strålende sol i dag og, men jeg skal jobbe så det spiller egentlig ingen rolle. :rolleyes:

Distrea sa for siden:

Håper det blir sykkesko på deg Jeef!

Jeg kjenner frustrasjonen din Robyn! Med meg gikk det såpass innpå meg psykisk at jeg måtte ta noen grep.

Håper det løsner fort :klem:

Ruska sa for siden:

Uff da Robyn - kjedelig når det stopper opp. Håper det løsner snart for deg. :klem:

Jeg vet hvordan du har det - jeg har gått ned 200 gr på over 2 uker, og den siste uka har jeg vært kjempestreng og spist en blanding av fase 1/fase 2. Men det har visst stoppet litt opp. Har ikke fått trent det jeg skulle heller, så godt mulig at det har ødelagt litt.

Virker ikke som kroppen min er så glad for å være i fase 1/2 igjen - den hadde fått smaken på litt mer mat så fra i dag er det fase 3a igjen, men mulig jeg skipper frukten et par dager.

Lykke til alle sammen - håper dere nyter finværet!!!

jeef-micro sa for siden:

Var å prøvde sykkelsko idag, og fant et par som er litt dyrere men hakket bedre, så nå er jeg i tenkeboksen... fikk 7000 mer enn jeg hadde trodd i lønn i dag, så jeg har vel råd viss jeg greier å bestemme meg. Mulig jeg venter til etter jeg har tatt service på sykkelen min... er en del ting å gjøre med den.

Har fått time til MR og rtg av kneet nå da, må vente til 11 juni

Robyn sa for siden:

Får håpe det blir fortgang når du øker matinntaket igjen Ruska.

Så deilig med litt ekstra penger da Jeef, lurt å tenke godt gjennom hva du bruker de på. Jeg er alt for god på impuls-shopping. :o

Jeg har holdt meg unna vekta siden i går (føles ut som en evighet og så er det bare en dag, ja ja) og skal prøve å holde meg til veiing en gang i uka fremover. I dårlige perioder som nå går jo det veldig fint faktisk. :p

Var i begravelse i dag og så en del mennesker som jeg ikke har sett siden min mormors begravelse i fjor, og fikk en del kommentarer om vekta ja. Moro, trengte det nå som jeg har en litt lei periode.

Ha en fin og varm kveld! Jeg jobber til 21 så her skjer det fint lite spennende.

Distrea sa for siden:

:heia:

og jeg lever jeg også :p
er kjempe flink til å trene om dagen, men maten er jeg skikkelig lei av nå.
Det har ramla inn ett par frukt og det smakte himmelsk.

Jeg er (lissom) streng igjen nå, men i dag skjedde det ti potetgull flak.

Er på camping jeg :D ... med BREDBÅND :p

klem til alle flinke :klem:

jeef-micro sa for siden:

Etter en uheldig greie med en mann/gutt, så har jeg mista matlysta... har spist en capuchino i dag

Distrea sa for siden:

åhhh... mannfolk :cool:

jeef-micro sa for siden:

ja... typisk meg å miste matlysten da... greier ikke å spise. Har spist noen dent pastiller da...

sukk det er alltid noe som skjer...

I morgen skal jeg på kjoleprøving... håper det virker positivt på humøret

mindor sa for siden:

ingen grunn til å miste matlysten pga oss menn. Det er vi ikke verdt ;)

Etter at jeg gikk over i fase 3A har vekta stått stille, men i går begynte den å røre på seg etter å ha stått stille i nesten 14 dager så nå er vekta 95,1

Har kjøpt ny vekt som veier i 100g istedet for den gammle som bare greide 200gram "http://www.netonnet.no/Product/Product.aspx?IId=212611"

Håper alle har en fin ED dag :)

indi sa for siden:

Innom og leser jeg og, og ønsker god helg!har tatt meg en pause med ed-styret og må gi kroppen litt mer tid til å bli bra (sier de så har peiling):)
Camper i Mandal vi:) deilig med sommer
Godklem til alle!

Robyn sa for siden:

Så kjedelig Jeef. Lykke til med kjoleprøving. :)

Så bra at vekta har begynt å bevege seg litt igjen Mindor. Her og står det rimelig stille om dagen, men jeg har bestemt meg for å ikke stresse riktig enda.

Vibeke-67 sa for siden:

Heisann godtfolk.
En hilsen fra en småpjusk Vibeke.
På fredagen var jeg ganske bekymret, for jeg var ganske så hyper, og samtidig dønn sliten. Lurte på hva det kunne være, B-12 vitaminer eller metformin ellerhva? I går var jeg ganske så sliten, sov mye og utpå kvelden fant kjæresten min ut at jeg kanskje var syk - og vi tok tempen. Hah - se der var løsnigen! Feber! Jeg skjønte ikke det, jeg da. Er sikkert fordi jeg ikke er vant med mitt nye liv med energi. Nå ligger jeg her i sofaen med bomull i hue og synes synd på meg selv.:( snufs
Andre koser seg med camping og grilling og greier.... huffs

jeef-micro sa for siden:

jeg er nok bare av typen som mister matlysten av kjipe ting... men det går litt bedre nå da... Har funnet ut at han ikke er verdt det, og har psykopatiske trekk (han har ikke gjort meg noe, men jeg er glad jeg oppdaget det i tide)

og jeg har kjøpt meg kjole :eek: Den kostet 2500, men jeg fikk 1000 kr avslag da jeg kjøpte den i besteveninna mi sin butikk :p

Robyn sa for siden:

Så bra at du kom til den konklusjonen før det var for sent Jeef. Det er virkelig ikke verdt det, men akk så mye lettere sagt enn gjort.

Så bra at du fant deg kjole! I morgen må jeg ut på leting, men jeg kommer ikke til å bruke en brøkdel av den prisen. Kjolen skal nemlig ikke passe så lenge. :p

Sliter litt med motivasjonen om dagen... vet at jeg snart skal på ferie, og samtidig begynner jeg å bli veldig fornøyd med meg selv.

Får kommentarer i fleng nå, og de fleste gjør faktisk store øyne når jeg sier at jeg skal ned 10 kg til. Det er jo hyggelig, for da regner jeg med at jeg bærer mine nesten 90 kg godt.

I morgen skal jeg ringe klinikken hvor jeg skal operere magen og bestille operasjonsdato til høsten. Får håpe det setter sving på motivasjonen igjen.
Blir nok litt så som så nå denne uken og til jeg kommer hjem igjen, men så er det innskjerping igjen.
(Med så som så er det på ingen måte full utskeielse, men litt mer ketolyse-aktig enn ED.)
Er lei nå og trenger en liten Time Out. Spiser ED til frokost og kvelds, men mellom der spiser jeg mat.

jeef-micro sa for siden:

kjolen min er heldigvis lett å sy inn, og i tilegg får jeg igjen masse for den om jeg selger den etter bryluppet da :p og den er så fiiiin... Og den har ropt på meg siden november hehe

Robyn sa for siden:

Det er moro å ha en fin kjole i skapet. :D

Jeg kjøpte en kjole til 3000 når jeg var forlover, prøvde den for moroskyld i går og nå går det vel snart to av meg inn i den. :eek:
Til og med sønnen min på 12 begynte å le... :p

I dag så jeg endelig et nytt tall på vekta, 88,8. :D:D:D

Det er bare ned 0,2 på snart 3 uker, men det har da i allefall begynt å røre på seg i riktig retning igjen.

indi sa for siden:

Gratulerer Jeef, du må jo sende oss bilder da:)

Robyn, ser hva du sliter med med motivasjon og sånn, har det litt liknende jeg og. Er litt farlig det der når du begynner å føle deg bra, se bra ut, og samtidig litt lei pulverposene OG det i tillegg går tregt... Er nok nesten den farligste perioden det!
Jeg skal prøve meg på ny til neste uke, håper jeg, skal til london i helgen, og tirsdag er det ny operasjon og stillestitting igjen. så da har jeg noen uker på meg til å virkelig fokusere håper jeg!
Fin uke til alle:)

Ruska sa for siden:

hei hei alle flinke jenter :)

Så bra at vekta har begynt å røre på seg igjen Robyn, det er motiverende når den har stått stille. Er det ikke gøy å få så mye positiv tilbakemelding!! Jeg får også det nå, og det er veldig gøy, særlig siden vekta har stått stille i flere uker nå.

Vibeke: god bedring :klem:Håper du er bedre nå.

Jeef: grattis med ny kjole!! Så herlig å bruke litt penger på seg selv, og ikke minst å føle seg flott :D Det fortjener vi alle sammen!! Jeg skal på jakt etter penklær jeg og om ikke så lenge, skal i konfirmasjon 23. mai og bryllup 24. august. Håper jo at jeg har gått ned en del til bryllupet så jeg satser på å kjøpe noe til det og bruke noe jeg har "vokst inn i" til konfirmasjonen.

Jeg dro frem piratbuksene mine og knebukser fra i fjor - tja, de svømmer jeg i, men gikk med den ene i går fordi det var så deilig med en vid og romslig bukse, hi hi. Men må ut å kjøpe noe nytt for det er ikke mye pent med for store bukser - tenk at jeg sier det, at jeg har for store bukser. Morsomt!

Distrea: hvordan går det med deg og opplegget? Ser du har slitt litt - er du fortsatt i fase 2??

Jeg skulle jo egentlig holde meg i fase 3a jeg nå da, men det har vært fase 2 dager nesten hele tiden, med innslag av sukkerfri sjokolade, bacongull og fasktisk smågodt her om dagen :o Er litt lei nå kjenner jeg og da sklir jeg lettere utpå igjen. Må prøve å holde meg i nakken.

Distrea sa for siden:

:o hei, jenter :klem:

jeg sliter VELDIG, men prøver så godt jeg kan å hente frem motivasjonen.
Håper at jeg klarer 5 produkter denne uka, så jeg er i ketose igjen.
og forhåpentligvis slutter å være så fysen.

Jeg har vel så smått begynt å tenke på at jeg skal prøve å være super streng med ED frem til ferien, men gå mer over til ketolyse når den kommer.

Så dumt at dere også sliter litt, kunne ønske det bare var meg jeg!
Kanskje det er litt årstiden også?

God tur, indi!... og lykke til med kjoler dere andre :D
jeg trenger også kjole... skal i brylupp i august :)

Og bare for å rapportere litt utrolig sur greie... jeg er nå OPPE i 92,4 igjen:mad:
håper inderlig å være under 90 før ferien:D

Vibeke-67 sa for siden:

Hei folkens
Kjekt å lese små rapporter fra dere, slike rapporter om hverdagen, for det er jo det det er. Av og til går det så flott og lett, men så blir det jo hverdag og kanskje vanskelig å holde motivasjonen og den spudlende energien hele tide!
Jeg tror det er viktig å gjøre det som noen har gjort - finne fram de klærne fra i fjor og prøve og se hvor store disse klærne er. Se seg selv i speilet og og SE. Ikke bare se på vekta.
Det kan hende jeg er litt slem nå, men jeg tror det faktisk er BRA at det ikke går så fort, at det står stille faktisk noen måneder etter store vekttap over en relativt kort periode. Jeg mener jeg har lest maks 15 - 20 kg ned på ett år.
Men det holder jo hardt på motivasjonen, da.
Selv har jeg hatt noen litt tunge dager, selv om gårsdagen var flott med fisketur og jeg følte meg opplagt og det var kjempedeilig.
Men jeg har vært syk med feber og slapp. Og i dag er jeg kjempeslapp igjen, selv etter deilig frokost. Heldigvis kan jeg ta det med ro i dag, jobbe litt hjemmefra. Tror det er viktig for meg å bremse litt opp når jeg kjenner det slik. Men i morgen Må jeg påan igjen - og håper jeg er bedre til da.
Jeg prøvde jo å presse meg litt med trening i forrige uke på tross av at jeg hadde det utrolig travelt på jobb. Men det var altså ikke så lurt, det, så nå er min nye taktikk å trene når jeg er opplagt. Jaha - smart synes jeg nå... Det fine er at det er akkurat nå det er så travelt på jobben, ut denne uken, så vil det nok bli bedre i neste uke, og også lettere å bake inn trening når jeg er opplagt.
Ønsker alle sammen en flott uke med kjoler og nye bukser, trening og posemat og campingturer!

Vibeke-67 sa for siden:

Er det ingen som gidder å babble mer for tiden? Er forresten rimlig lei og daff nå, her jeg sitter. Fikk meg en down-periode. Det tar på gitt!

Håper dere har det bra alle sammen!

Distrea sa for siden:

:D hellu

joooo... vil jo egentlig bable i vei!... men rart det der, er ikke like moro å bable i motbakke :o
Selv om jeg er i rett spor, så syns jeg det er litt hardt for tiden....

Jeg vil være like POSITIV igjen :p

jobbemedmegselv

:klem:

smilefjes sa for siden:

Hei, jenter!:D
Jeg kan gjerne bable litt jeg :D
Her har vekta stått stille de siste dagene. Føler egentlig at jeg burde gått ned, men jeg tror det lurer meg litt at det bråforsvant to kilo over natta i helga - også har de ikke kommet på igjen.
(Mulig jeg bare bortforklarer også da.... jeg er flink til det...):(
Fikk iallefall en kjempefin treningstur på raceren på tirsdag, og i dag er det ny runde :cool:

Distrea sa for siden:

to kilo over natta.... drømme

eller .... 15 kilo over natta DRØMME:p

smilefjes sa for siden:

Hehe - jeg var jo på byen da...
Drakk noen glass med rødvin og var suuuupernøye på å drikke et stort glass vann ved siden av hvert eneste vinglass.
Neste morgen var to kilo vekk. (Sikkert væsketap likevel - alkoholen hadde vel jaget ut vannet)

Et par dager senere var den ene kiloen frempå og hilste på en liten tur igjen, men så ble den borte igjen. Den var litt sjenert den kiloen der. Og etterpå har det ikke skjedd noe mer.

Men det jeg da tror har skjedd er at det er disse siste dagene jeg har tatt av fettet som gir utslag på vekta.

Eller så er det bare noe jeg innbilder meg fordi jeg ikke greier å ta inn at jeg ikke har gått ned mere. Men det er greit nok - så lenge jeg er blid og fornøyd... :klovn:

Distrea sa for siden:

:lol: sjenerte kiloer ja :lol:

du får sagt det :p

smilefjes sa for siden:

:rolleyes:

Men du - man skal jo styre unna søtstoff mest mulig...
Men jeg synes for å være helt ærlig at mange av ED produktene som ikke er søte smaker hoggorm. Blir det verre å gå ned på ED når man holder seg til de søte rettene?

Koser meg jo glugg ihjelp i øyeblikket jeg, med sjokofrokost, sjokopudding, pannekaker og brownies... Jeg kan ikke skjønne annet enn at i teorien skal det gå greit - men :confused:

Distrea sa for siden:

Det skal vel egentlig ikke være noe problem, for produktene inneholder de næringstoffene man trenger, men... som du sier... søtstoffet får vi jo nok av.
men altså... å spise de salte måltidene... er utelukket for meg. Gikk greit i starten, men nå bare byr det meg helt i mot! grusomt!... må da være mulig å lege noe som er mer spislig enn det der! :rolleyes:

smilefjes sa for siden:

Jeg spiser klinet jeg...
Også lager jeg mat til middag.

Legen mente jeg skulle spise tre ED per dag pluss to måltider mat, men det blir for mye - har ikke sjans på å få det i meg. Ikek tror jeg at jeg vil gå ned i vekt da heller.

Så da blir det tre ED og middag, og noen ganger to ED, lunsj og middag.

Da blir kuren mye lettere å følge også - håper bare ikke det resulterer i at resultatet blir dårlig...:_plystre::høh:

Vibeke-67 sa for siden:

Huggorm....:D
Tror nok desverre det er helt normalt å gå ned for så å stoppe opp på platåer. Og der kan man bli en stund...

mindor sa for siden:

Jeg kan stå stille i 5-10 dager før det beveger seg litt igjenn så ikke få panik om du står stille noen dager :)

indi sa for siden:

godt der er litt liv i bableleiren igjen:)
tar en avstikker til london vi, 17 mai er best når du ikke er der! :)
god helg alle sammen!

Robyn sa for siden:

God tur til London Indi! Kos dere masse. :)

Vi blir i gamlelandet 17. mai, føler meg forpliktet til det med to små barn. Men 18. mai går flyet vårt til Barcelona, det skal bli deilig.

Her går det trått om dagen (står på stedet hvil), har lovet meg selv full skjerpings når vi kommer hjem igjen om en uke. Da blir det strieskjorta frem til sommeren og forhåpentligvis får jeg gjort et skikkelig innhugg på de siste 10 kiloene.

Får nesten to måneder sommerferie i år, da håper jeg å få kommet skikkelig igang med treningen igjen. Helt håpløst hvor vanskelig det er å komme i gang igjen når man først har fått et avbrekk. :rolleyes:

smilefjes sa for siden:

God tur Indi :-)

Lettelse at det humper og går i trapper for de fleste. Jeg kjenner at jeg er så utålmodig på at det skal rase av kiloer. Det er litt rart - jeg har skrellet av over førti kilo - og NÅ skal jeg plutselig bli utålmodig... Jaja...

Distrea sa for siden:

God tur, indi! kooooooos deg!.. :klem:

og god tur når dagen kommer til deg også Robyn!... DET blir deilig tenker jeg!

Og SMILEFJES!.... 40 kilo!... å hui hvor det går sier nå jeg. MEGA! :heia:

Ruska sa for siden:

innom en liten tur :)

God tur indi og Robyn - kos dere masse masse :D

Jeg fikk endelig lønn for strevet - etter 3 uker med så og si stillestende vekt så viste den på onsdag OMSIDER ned i underkat av 2 kilo. Og det etter å ha spist både pølse (uten lompe da), smågodt og nøtter i pinsehegen.

Så nå er jeg motivert igjen! :heia: Men ikke rart at det står stille - man kan jo ikke rase ned hele tiden, men gøy er det ikke. Og nå spiser jeg fase 3a, tror kroppen min liker det. Vi får se hvordan det går videre.

Lykke til videre alle sammen og stå på alle som sliter. Jeg var der selv for bare noen dager siden, men vips ble jeg motivert igjen. Det blir nok dere også snart :ja:

Vibeke-67 sa for siden:

Heisann - god tur til dere som skal ut på tur da!
Og smilefjes - FØRTI KILO!!!! wow, imponerende altså.
Det er litt lettere her også, har lært endel av denne uken mht stress, min toleransegrense er ikke høy... I dag har jeg svømt, og det var utrolig deilig. Og jeg har laget to nye kategorier i bloggen min - Vibekes kosepose og stressless. Disse indikerer at jeg IKKE skal skjerpe meg. Å skjerpe meg er ikke noe for meg. Jeg er jo så flink uansett, men om jeg ikke orker å trene, så er det en grunn! Nemmelig så det så....

Cam sa for siden:

Jeg er SKIKKELIG lei for tida!!! Skal til legen onsdag for veiing. 5 uker siden sist. Og på vekta hjemme ser det ikke ut som om jeg har gått ned noe - max 1 kg!!? Argh! Hvordan kan det gå til! Er SÅ redd at det er i ferd med å stoppe opp for godt...

Jeg spiser ca fase 2, har ikke lyst til å gå ut av ketose. (Får ikke utslag på sticks, men vil uansett ikke spise mer karber!)

En typisk dag for meg:
Frokost: Chocolate Cereal (blir aldri lei av den!)
Lunch: En bar
Middag: F.eks stekt fisk med rømme, løk, evnt blomkål eller en biff med Fjordland ferdigbearnaise eller lignende. Evnt taco (uten lefser!).
Kvelds: Chocolate Cereal, evnt en pannekake. Kanskje litt ost utenom.

I helgene skeier jeg av og til ut med Bacongull eller sukkerfri sjokolade. En sjelden gang tar jeg meg en fest, men det kan gå mange uker mellom hver gang.

Ellers trener jeg styrke ca to ganger i uka, og prøver å gå tur/jogge litt et par ganger i uka.

Burde jeg ikke fortsette å gå ned!?!? Hvis folk går ned på fase 3, burde i alle fall jeg gå ned på min diett, selv om jeg skeier ut av og til!

Måtte bare få ut litt frustrasjon!

Så deprimerende å gå til legen og ikke ha gått ned... kan jo ikke godt gå tilbake til fase 1, tror ikke det er superheldig i lengden?

Vibeke-67 sa for siden:

Hei du!
Jeg skal også til legen på onsdag for veiing og kontroll - og vekta mi hjemme viser også bare 1 kg nedgang på 6 uker....:o
Så jeg er skikkelig spent - kjøpte ny vekt midt i mellom legebesøk, så jeg vet egentlig ikke helt.
Jeg er spent på hovr mye fett jeg har fått bort, og eventuelt om det er mye vann her - har jo hørt at det er ganske vanlig inntil kroppen får vendt seg til mindre fett.
For jeg merker det jo, at jeg er blitt mindre.

Heier på deg på legebesøket!

jeef-micro sa for siden:

jeg har glemt når jeg skal til legen neste gang :s
må finne igjen lappen jeg skrev det på tror jeg...

Jeg har begynt med ocean milk kapsler i dag :) spennende å se om de har noe påvirkning på stoffskiftet

Distrea sa for siden:

næmen... der var du også jo :p

hva er ocean milk?

mindor sa for siden:

Et spårsmål til der ED orakler :)

Jeg skal nå over til fase 3B og da får jeg pasta til middag, men det har jeg ikke så lyst på tror dere jeg kan ta en brød skive (fedon brød) istede til frokost ?

jeg vet jo at man skal ta litt og litt karber så kroppen blir vant med det men det spiller vel ikke noe rolle hvilken karber man spiser ?

Takke for alle meninger

Vibeke-67 sa for siden:

Pasta til middag? Det gikk meg hus forbi i 3B - har ikke smakt snurten av en pastabit siden jul...:confused:
Jeg er jo i 3c, og legen anbefalte meg å vente lengst mulig med introduksjon av brød. 3c er igjen delt opp i 3 faser.... to frukt i en uke, +cottage chees og annet melkeprodukter i en uke, og deretter brød. Men dette anbefalte legen meg å drøye så lenge som mulig.
Jeg vill heller tatt en ekstra frukt enn brød..., eller litt mer linser eller bønner. Står det ikke ED-pasta? Jeg vet ikke hva det er, og jeg gadd jo heller ikke å prøve det ut for å være ærlig.
Uhu - pasta - som å banne i kjærka...:p

mindor sa for siden:

Finner ingen ting om at fase 3c er i 3 deler.

Hvordan så din dag du i fase 3b ?

smilefjes sa for siden:

OK folkens - da er det nye takter!
Nå har vekta stått stille i akkurat ti dager - og jeg er suuuuuur.
Motivasjonen slites jo når det ikke skjer noe. Dessuten har jeg vært sulten i en ukes tid nå også. Skulle liksom være flink... Og spiste dermed ikke selvom jeg var sulten. Resultat - frøsen og sliten, ikke noe vektnedgang og synkende humør...

Men nuh er det en uke til neste legetime. I den uka skal jeg spise kun fase1 mat! Og jeg skal spise hvis jeg blir sulten slik legen sa - ikke gå rundt og plages. Også skal jeg drikke ett glass pepsi på kvelden hvis jeg har lyst på ett og ikke skulle klare absolutt alt på en gang. Har jeg brukt aspartam i tjue år med to liter brus om dagen så ødelegger jeg ikke hjernen i løpet av ett glass om kvelden det neste halve året???

Jepp. Skjerpings på gang. Så får vi se da. Går vekta opp istedenfor ned så setter jeg meg ned og begynner å grine :eek::(

Distrea sa for siden:

:heia: og jeg heier på deg! :heia:

Vibeke-67 sa for siden:

Det var legen min som gav meg info om 3c når jeg kom så langt.

En dag i 3b? - tenke, tenke - kanskje ikke så anderledes enn nå...:rolleyes:
Frokost: To kokte egg m urtesalt og litt agurk eller noe
Mellom: Eple m en neve nøtter
Lunsj: Fisk (kryddermakrell eller noe) samt noen gulrøtter
Middag: En kotelett og linsemos eller stekt løk og squash eller noe
Kvelds: Nå så spiser jeg gjerne cottage chees m frukt og nøtter og kanel, men da? hm...glemmer jammen meg fort. Tror det ofte var tapas: kokt skinke, røkelaks, litt ost, agurk, tomat med litt tykk balsamicoeddik og en kopp te.
(jeg har ikke brukt noen ed-produkter)

Nå i 3c er det meget mye det samme synes jeg, men jeg kan spise mer melke og osteprodukter (litt rømme, ost, fetaost osv.) det synes jeg virkelig er digg! Men spiser ikke noe brød eller noe sånt.

Vibeke-67 sa for siden:

Og heia til smilefjes! I morgen skal jeg til legen - men det kan se ut som om jeg ikke har gått ned noe på 6 uker. Selv om jeg er virkelig flink! Ingen sprekker bortsett fra litt sjokolade for 3 uker siden. har forøvrig forsatt sjokolade i skuffen etter det gildet...

mindor sa for siden:

når kan vi spise bannan igjenn ? har så lyst på det. ;)

Jeg får holde meg unna brød en stund til da.

smilefjes sa for siden:

Banan??? Oj - det er en livsvarig "vær varsom" matvare for de fleste av oss :-)

I dag har jeg forøvrig testa ertepuréen. Den kan ikke akkurat anbefales, men den gikk ned med sopp ved siden av...

Vibeke-67 sa for siden:

Jeg tror jeg kan spise en halv banan i fase 3c etteller annet. Som en frukt.
Men Mindor -pass deg nå! Du er farlig nær noen alvorlige fristelser her: pasta, brød og banan - hvor skal dette ende da mann!:eek:

indi sa for siden:

Banan er ikke på fruktlisten nei... men det er jo godt da!:)

Litt til og fra her for min del, men snart er det skjerpings igjen:) Har hatt siste operasjon i dag, og nå er jeg klar for å bli skikkelig frisk, fort! Men det tar noen måneder da... Gleder meg aller mest til trening igjen!:)
Godt dere holder på motivasjonen her inne da:)

mindor sa for siden:

Men Mindor -pass deg nå! Du er farlig nær noen alvorlige fristelser her: pasta, brød og banan

Takker for omtanken :) Jeg er jo ferdig slanket. Har nådd målet mitt på 95 kg så nå skal bare kroppen bli vant med litt karber (ikke så mange som før) men litt må man vel tåle ?

Derfor er jeg litt utålmodig og lei og syns at denne tilvenningen tar veldig lang tid.

jeef-micro sa for siden:

ocean milk er kapsler med kalsium og magnesium. Jeg må ta ekstra av slikt pga soffskiftet

Lurer på om legen min er sponset av de som sender ut de pillene og kapslene... jeg tar jo 25 kapsler/piller pr dag jo :eek:

Vibeke-67 sa for siden:

Heyyy Gratulerer! Hvor mye har du gått ned da?
:heia::heia::heia:

Vibeke-67 sa for siden:

TJUEFEM PILLER OM DAGEN!!!!:eek:
Ikke rart du mister appetitten! Synes det er vanskelig nok å få ned mine fire!
:suss:Stakkars jeef, nå fikk jeg vondt av deg altså.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.