Distrea sa for siden:
wow... veldig bra asså Robyn! og du er jo utrolig pen da!
jeg har ikke bilder fra jeg var på det største tror jeg... godt er vel det ;)
Distrea sa for siden:
wow... veldig bra asså Robyn! og du er jo utrolig pen da!
jeg har ikke bilder fra jeg var på det største tror jeg... godt er vel det ;)
Robyn sa for siden:
Tusen takk. :o
Egentlig er jeg glad for at jeg ramlet over det bildet, for selv om det er grusomt at jeg har vært så stor er det moro å se hva jeg faktisk har klart å få til. :D
jeef-micro sa for siden:
Robyn: for det første, så pen du er :)
ser kjempestor forskjell jo!!!! fantastisk :)
indi sa for siden:
Enig med de andre, du er jo kjempesøt jo, i alle størrelser!:)
Jeg har bilder fra bryllupet til eldstejenta, 29 mai i fjor... egentlig er det lassevis av motivasjon bare i det... men tror ikke jeg tør å vise dem fram da...
Mitamor sa for siden:
Heisann helt ny her men jeg tenkte jeg skulle si hei.
Er så glad jeg har funnet denne siden, trenger litt motivasjon under denne dietten.... ganske så tøft til tider.
Litt om meg jeg er gift to barn og har nå gått på Eurodietten i 3 mnd. Har til nå gått ned 16 kg, har enda ca 10 igjen. Syns maten kan til tider være ensformig men heldigvis har søtsuget gitt seg, men jeg drømmer om epler og bananer og alt mulig "sunn" mat som jeg kan spise når jeg ikke er i ketose.
Skal til legen på kontroll i morgen, blir spennende å se hva vekta sier da (den viser alltid to kg mindre enn hjemmevekta så det er jo positivt bare det... hehe) Håper jeg kan gå over i en ny fase, er jo rene jul og nyttår på samme dag når det skjer.. rart en kan bli såå glad for to kokte egg ;)
Dilly sa for siden:
Jeg synes du er nydelig på begge bildene jeg, og du var blitt kjempeslank på det ene bildet. Nesten rart om det bare er 19 kilos forskjell, for det ser mer ut.
Så gøy og motiverende å se slike bevis. Gratulerer med nedgangen.
Dilly sa for siden:
Hei Mitamor :) Velkommen i babbelgjengen.
Så flink du har vært som har holdt ut med all den ekle posematen i 3 måneder alt og gått ned masse..
jeef-micro sa for siden:
Hei Mitamor:) Velkommen til oss :)
Jeg tok faktisk bilde av meg selv i undertøyet den dagen jeg startet ED... Skummelt, og jeg har skrevet det ut, låst det ned, og skal ikke se på det på mange kg enda... mulig det blir lagt ut en gang, men ikke sikkert jeg tør...
Distrea sa for siden:
goood morgen!
Velkomme til oss Mitamor :blomster:
Godt du fant oss, for det er en god motivasjon å være flere :)
ogå er det flotte jenter her :ja:
indi sa for siden:
Kjekt med nye fjes:) Velkommen, og gratulerer med flott nedgang da, du har jo vært kjempeflink!
Kjenner meg igjen i drømmen om sunn mat ja... Jeg tror jeg drømte, tenkte, snakte om mais og avocado når jeg startet... Når jeg smakte det igjen var det ikke så godt...!
Her er det bare å hive seg på bablingen:)
Tulla 81 sa for siden:
Hei Nitamor. Henger meg på med en hilsen jeg også!!
-16 kilo på 3 mnd!!!! Utrolig flott og inspirerende for oss andre.
Jeg har kun vært ED-jente i 1 1/2 uke, men allerede mistet 4 kilo. Hvilken fase har du kommet i?
Robyn: Utrolig stor forskjell på 19 kilo!!! Ser nesten ut som ei ny dame!!! Gleder meg så sinnsykt til det vises på meg også.
Til nå er det kun samboer som har sett at jeg har gått ned noe, men han bemerker det hele tiden og sier hvor flink jeg er og hvor fin og frisk jeg ser ut.. Morsomt å høre.
Ha en fin onsdag.
indi sa for siden:
Dette er et kjempeinspirerende sted å være for tiden! Flinke jenter:) Tenk så utrolig kult at til sommeren kan alle se tilbake på STORE forandringer i livet... Syns det er en deilig tanke, og kjekt å glede meg sammen med alle dere:)
Robyn sa for siden:
Tusen takk Jeef. :klem:
Håper du legger ut bilder etterhvert og, bilder er gøy!
Tusen takk Indi. :klem:
Ja, ikke sant det er motiverende å se at det faktisk skjer noe. Ikke så lett å se forskjellen fra dag til dag, men når man ser på bilder ser man faktisk at ting skjer.
Hei, og velkommen hit!
Du har jo vært kjempeflink og har et flott resultat! Håper du vil trives her hos oss. :)
Tusen takk Dilly! :klem:
Svigermor sier hele tiden at jeg er jo halvert, men siden jeg ikke har veid 40 kg siden jeg var barn stemmer jo ikke det helt. Men det syns nok godt nå.
Tusen takk! Føler meg som ei ny dame og. :D
Om ikke lenge vil nok andre begynne å se det og, i mellomtiden får du kose deg med søte kommentarer fra samboeren.
Håper dere alle får en fin onsdag!
Ruska sa for siden:
Robyn: hvor er bildene?? Jeg ser ingen bilder er inne noe sted :confused:
Ble nyskjerrig nå skjønner du - og vil så gjerne se :p
Robyn sa for siden:
Å nei, hadde du ikke sett de... Tok en kjapp opptelling og trodde alle hadde vært innom. :o
Skal legge de inn på nytt så du får se, men bildene ligger selvsagt på den andre PC'n så det får bli senere.
Dilly sa for siden:
Ha ha ha :lol: jeg også, både med og uten tøy. Forfra, bakfra og fra siden. De bildene ligger kun på pc + et hemmelig sted på nettet, og selvsagt skikkelig kryptert med Kremlin. Det var bare i tilfelle at jeg skulle klare å gå ned noen kilo igjen, selv om det føles litt tungt og tregt for tiden.
indi sa for siden:
Oppmuntringsklem til Dillyvennen! Det løsner nok igjen!
Førstemann på vektrapportering i dag jeg, og det var ikke bra... 80,2 (hvor ble sjutallet mitt av!!!) I to hele uker har jeg vandret rundt på 79 og sneiet innom 78 og, og bortsett fra vin har jeg ikke gjort noe feil.
Så jeg skylder på medisiner... Listen over bivirkninger er laaaang, og jeg har noen av dem, definitivt, vektøkning og vannansamling tror jeg nok... Typisk nok står vekttap og anoreksi på listen og, men det ville jo være for lettvint om jeg skulle havne i den kategorien... :rolleyes:
Så konklusjonen er nok å fortsette som før, kutte litt ned på medusin, og se om ikke det hjelper...
Uansett har jeg god tid!
Klem til alle godjentene:)
jeef-micro sa for siden:
Av og til føles det som vi jobber oss ihjel og får null uttelling for det :( Jeg har ikke veid meg siden fredag, men må vel til pers i morgen... ser ikke så lyst på det
Distrea sa for siden:
skal mye jobbing til ja... har merket det! jeg må kjøre HEEEELT strengt for å gå ned. Nå gjør jeg jo stort sett det så det går nedover.
men alikevel blir jeg litt frustrert de dagene jeg har skeiet ut med LOVLIGE greier... og vekta da sier litt opp.
men... får bare kjøre strengere enn strengest :cool:
Det blir sikkert bra neste uke, indi!!! det stemmer jeg for!
Lykke til i morgen Jeef! krysser fingrene
indi sa for siden:
Jeef, det blir jo spennende da, har du kjørt helt streit? Lykke til uansett!
Og Distrea, det går heldigvis rette veien nå da, så er det jo greit å tenke på at du nok ikke skal slanke deg hele livet... :)
Og du er flink!
Distrea sa for siden:
takk, det er du også!.... veeeeeldig, flinkere enn meg ;)
men jeg fornøyd med min egen innsats jeg asså!,,,, heeeelt klart!
Selv om jeg i dag har spist tre (150 g) lavkarbopølser :sikle:
er godt med noe som SMAKER litt annet enn søtt :D
indi sa for siden:
Har fortalt om mine synder i matbekjennelsestråden jeg... men selv om dagen ikke akkkurat gikk som planlagt, er det greit nok! Det er bra å klare å "skeie ut" med ting som ikke ødelegger for oss... lavkarbopølser er bedre enn marsipanbrød!
Nå fikk jeg lyst på det og ja... :)
jeef-micro sa for siden:
har ikke vært så innmari streng i det siste... mister litt piffen når det går opp i steden for ned, og mister motivasjonen totalt. Da blir det lett å spise en fiberrik eller et rugsprøknekkebrød, men lavkarbo har jeg vært i allefall... Nå venter jeg på pakken med masse capuchino og kakao :) Da blir det strengere tenker jeg :D
Robyn sa for siden:
Stor oppmuntringsklem sendes til de som trenger det. :klem:
Denne uken ga en nedgang på 0,8 kg for min del, får si meg fornøyd med det.
I dag har jeg bakt to kaker, eldstemann har bursdag på lørdag.
Bakte en gulrotkake som han bestilte og så har jeg bakt en lavkarbo ostekake. Den har jeg tenkt å ta et lite stykke (eller to) av.
Er utrolig spent, håper den er god.
Ostekaka skapte litt frustrasjoner her, var på butikken og kjøpte ingrediensene jeg trengte etter jobben. Kom hjem og fant ut jeg hadde glemt rømme, så da måtte jeg pakke minsten i bilen og ta en tur til i butikken.
Kommer hjem igjen og skal blande sammen kremost og rømme og syns konsistensen ble så rar. Fant da ut at kremosten var sur. Ut igjen for å kjøpe ny boks kremost og ny boks rømme.
Så den kaka burde være god, den har nærmest kostet blod, svette og tårer. :rolleyes:
indi sa for siden:
Enig, etter så masse arbeid bør den være mega! De jeg har smakt at lavkarbo-ostekake har vært helknall... men krydderkakeoppskrifter og sånn her inne har jeg ikke helt sans for, blir gjerne for mye fett i oppskriftene her...
Lykke til med smakingen! :)
Og gratulerer med enda mer nedgang! Kanonbra! :)
Distrea sa for siden:
huff, så stressende kakebaking!
Jeg syns ikke nøttebunn er så veldig godt, men toppen er nammis :sikle:
Robyn sa for siden:
Blir spennende. Håper de andre liker den og, for jeg har ikke tenkt å bake flere enn de to kakene. :p
Glemte å sjekke hvordan den så ut nå før jeg gikk opp, har slukket nede så jeg får vente til i morgen. Sikkert like greit, så blir jeg ikke fristet til å ta en smakebit. :o
Nattinatt. :klem:
Tulla 81 sa for siden:
God morgen alle sammen,
I dag hadde jeg veiedag igjen, og vekten viste -1 kilo. Jeg er strålende fornøyd. Så langt gått ned 5 kilo på 2 uker. Holder meg litt til dietten, men ED legen foreslo at jeg skulle ta inn ett måltid med kjøtt/fisk/egg eller noe nå. Det var bra.
Kan i alle fall konkludere med at ED funker og at kiloene går av. Kommer meg inn i klær jeg ikke har brukt på lenge også, DET ER DIGG...!!!
Ønsker dere alle en fin fredag
-Tulla-
indi sa for siden:
Så kjekt! Gratulerer!
Regner med du ikke lenger syns det er sååå kjipt at samboeren spiser vanlig mat?
Kos deg med normal mat og helg:)
Distrea sa for siden:
kjempe bra resul Tulla! :heia:
dumme meg gikk på vekta i dag... ville sååå gjenre se 8 tallet veit dere :p
men 90,4 isteden:confused: :mad: æsj!... også jeg som har bestemt meg for å spise tittis rekegryte i morgen.
ha en fin dag :klem:
Robyn sa for siden:
Tulla: Grattis med enda en kilo, kjempebra! :heia:
Distrea: Dumme, dumme vekt. :mad: Vi følger hverandre ganske hakk i hæl vi, men du ligger et lite hestehode foran. En halvkilos hestehode sånn ca. :D
Gleder meg til å komme meg på 80 tallet. Da har jeg pløyet meg gjennom hele 100 tallet og 90 tallet. Når 80 tallet er gjennompløyd er jeg i mål (tror jeg). DET skal bli deilig det.
Helgen blir jeg nok ikke mye innom. Jobber, og så har eldstemann bursdag. Må finne ut hva jeg skal servere til middag, tror jeg ender med en lavkarbo stroganoff. Da kan jeg gjøre mesteparten klart i dag og bare varme opp i morgen.
jeef-micro sa for siden:
heh 200 gr OPP siste uka Jeg er nå ca 1 kg tyngre enn da jeg starta på ED...
Distrea sa for siden:
:klem: trøsteklem
indi sa for siden:
Klemmer masse på Jeef jeg også!
Er veldig spent på om det hjelper med bare capuccino og kakao ei uke jeg! Håper du kan klare det:)
God helg til alle sammen:)
Distrea sa for siden:
gooood helg! :klem:
Distrea sa for siden:
:lol: :lol:
nå har jeg lest litt bakover i tråden :o
veldig som jeg mase da.... hahaha
Også er det så mange som har falt fra... hvorfor?:hylgrine:hvor er dere.
kom tilbake til oss snille ED jentene!
distrea kjeder seg
indi sa for siden:
Egentlig burde alle edjentene oppgi telefonnummer, sånn at vi kunne finne dem og jage dem tilbake til oss når vi kjeder oss! :)
Distrea sa for siden:
:lol: Ja.... telefonnr som inngansbilett lissom!:p
Robyn sa for siden:
Det er rart hvor veldig opp og ned aktiviteten her inne er...
Men nå er jo jeg veldig til og fra og da, alt ettersom hvor stressende hverdagen er. :p
Kaka var god og fikk masse skryt, men jeg har jo halve kaka igjen. Hva skal jeg gjøre med den da, har ikke plass i fryseren. Går nok i søpla. :rolleyes:
I helga har jeg IKKE vært flink. Spist alt for mye sukkerfri sjokolade.
Nå er det stopp!!
Føler meg utrolig sliten i dag, men det går rimelig i ett om dagen så det er nok derfor.
Nå må jeg opp på banen og se på eldstemann spille cup, 'snakkes' senere.
:klem:
jeef-micro sa for siden:
er på nattevekt jeg... fikk to pakker med mat i går, en fra Distrea og en fra ED, så nå har jeg både jordbærdessert, kakao og capuchino å koooooooose meg med fremover...
hadde vært gøy å fått til en liten vektnedgang i løpet av de neste to ukene (for da får jeg nemlig besøk, og hadde vært gøy å følt seg litt mer OK enn jeg gjør nå...)
Robyn sa for siden:
Skal heie på deg Jeef! :heia:
Følger du opplegget til punkt og prikke har jeg STOR tro på at du klarer dette. :)
Vekta i dag viste ned 0,2 kg og det er jeg fornøyd med etter en helg med både sukkerfri sjokolade og sukkerfri kake. :o
Jeg veier 90,6 nå, 80 tallet kommer stadig nærmere... :D
I bursdagen på lørdag hadde jeg på meg et skjørt jeg kun har fått brukt en veldig kort periode i løpet av de siste 6 årene.
Nå passer det perfekt igjen... Det er så deilig!
Treningsbuksene mine som jeg bare knapt klarte å bruke i fjor (typen med glatt stoff uten stretch) er alt for store nå.
Og VIF trøya mi som har vært alt for trang sitter nå perfekt. Med gårdagens kampresultat friskt i minne ( :heia: ) må nok den tas frem nå. :D
Robyn sa for siden:
Et spørsmål forresten til dere som har vært gjennom fase 3...
Hvordan gikk det med nedgangen i den fasen, og hvor sakte innførte dere nye ting?
Skal egentlig over på fase 3 allerede om to uker men har jo fortsatt over 10 kg igjen og er redd for at det skal stoppe opp.
Tenkte å ta det veldig sakte og starte med et ekstra måltid en stund før jeg innfører noe nytt.
Erfaringer mottas med stor takk. :D
Distrea sa for siden:
:heia: Bra asså, Robyn! stas å få på tøy som ikke har passet før!
Gleder meg over følelsen sammen med deg!
Jeg er litt usikker på dette fase 3 greiene jeg også, for jeg føler at jeg går ned litt vel sakte med fase 2 også:o
Så jeg tenker vel egentlig å gå fase to frem til 78 kilo jeg... også over i fase 3 da,.. holde vekta med det en stund og så over i fase 4.
stoler ikke helt på kroppen min... så tar det på laaaaangen :rolleyes:
Skal til legen den 24... så får jeg høre hvordan planen min høres ut :)
håper noen kommer med innspill til deg :)
mindor sa for siden:
Legen min sa at man "nesten bremser" helt opp i fase 3. man tar fortsatt av, men det går mye saktere enn fase 1 og 2
Jeg har 5 kg igjenn og legen ville at jeg skulle gå over på fase 3 men jeg spurte om jeg kunne gå på fase 2 til jeg var kommet til målet så skal jeg over på fase 3. Og det var i orden for henne.
Jeg mener det er bedre å gå på fase 2 en ekstra måned eller to istede for å gå på fase 3 i 6 måneder. Man vil jo gjerne bli ferdig med de siste kg også. :)
Jeg har tatt av nesten like mye\fort i fase 1 og 2 helt til jeg kom ned på 102 da bremsa det opp kraftig.
Men spør legen din om hva han\hun mener er jo ikke sikkert det er likt for alle.
Ha en god dag.
indi sa for siden:
Jeg har prøvd fase tre, gikk gjennom alle stadiene, og klarte jo ikke å spise halvparten av det jeg skulle i løpet av en dag da... Og gjett hva jeg droppa... Kan det være...? Ja det kan det, jeg droppa pulverposene!!! Det var noen lykkelige dager...
:)
Nei, seriøst, det var en utrolig lettelse å komme ut av ketose og kjenne kroppen fungere igjen, det var det beste med det! Jeg gikk ikke ned mer, og det er jo derfor jeg prøver på ny, skal jo ned de siste ti...
Nå skal jeg på trening... det blir spennende!
indi sa for siden:
Deilig på trening, jippiiii :):)
Endelig en god indi-dag:)
Distrea sa for siden:
flinke du indi! du er så flink til ALT du... supermasseskryt
jeg har vært hos legen... han oppfordra meg til å ta artium.
er ikke det treårig skole på ett år?... høres mye ut for meg :o
indi sa for siden:
Du har jo mulighet for å få studiekompetanse med færre fag enn alt som finnes på videregående da. Jeg tok fem fag, bestemte meg for å bare glemme at jeg hadde artium fra før liksom når jeg kunne komme inn på det jeg ville med de fem fagene, og slippe å ha tellende karakterer fra psykologi valgfag og gym og sånn...
Men det kommer jo an på hva du vil etterpå da, hva du vil studere...
Er forresten noen år siden det het artium... :)
(dette er ting jeg kan vet du, så om du lurer på ting så bare spør)
Her er mer om opptak til universitet og høgskoler: info.samordnaopptak.no/studiekompetanse_poengberegning/generell_studiekompetanse
Distrea sa for siden:
åååå indi :klem: jeg hadde trua på at du skulle hjelpe!
Studiekompetanse heter det vel :o der ser du... er 20 år siden jeg gikk på skole.
Litt usikker på hva jeg vil bli, men jeg tenkte å ta noe først, så jeg stiller bedre videre hvis jeg vil gå på høyskole.
jeg har snusa litt på sosionom og vernepleier.
men har også snusa på bare noe terrårig kontorfag... sånn fort vekk ferdig med det opplegg :o
er jo SKREMMENDE å starte på nytt :o
Jeg har forrseten fagbrev, teller dette no i den forbinnelse? .... var vel derfor jeg fikk linken... så jeg kan lete litt, er bare så lett å spørre veit du :ja:
indi sa for siden:
Ja, fagbrev teller, men det kommer an på når du tok det, og du må allikevel ha "Fagkrav":
Fagkrav (Felles allmenne krav)
norsk
hovudmål, sidemål og munnleg, 14 veketimar/393 årstimar
engelsk
5 veketimar/140 årstimar
samfunnslære 2 veketimar
/samfunnsfag 84 årstimar
nyare historie 4 veketimar/historie 140 årstimar
matematikk
5 veketimar/224 årstimar
naturfag
5 veketimar/140 årstimar
Naturfag og matte er fag som de fleste tok i løpet av første året på videregående, norsk er vel gjerne det faget som er mest omfattende...
Ruska sa for siden:
Heisann girls'a - da er jeg hjemme fra 4 dager på Dr Holms i Geilo.
Derfor har jeg vært borte, sånn hvis noen lurte... :o
Jeg var kjempespent før jeg dro med tanke på maten, fordi det var seminar med jobb og familier, med 3 retters middag, buffet osv.
Jeg skal prøve å gjøre rede for hva jeg spiste i Våre ED-dager tråden.
Men kort fortalt spise jeg bare vanlig mat, men da lavkarbo og helt uten brød, ris, poteter, pasta og sånn. Litt saus og diverse puree-greier som fulgte med spiste jeg, men shit la gå.
Ble litt vel mye rødvin lørdagskvelden, etterfulgt av en sånn mini-pose med vanlig potetgull på rommet.
I dag var jeg så tilbake hos fysioterapeuten og lurte meg på vekta igjen, selv om veiedag er torsdag. Gikk på med øynene lukket før jeg tittet ned :p Og så ser jeg til min store glede at jeg har gått ned 800 g siden onsdag :D Da ble jeg glad. For det ble ingen ED-produkter i helgen, men tok en Atkins bar om dagen.
Så nå håper jeg vekten fortsetter nedover. Så ut til at den ble glad for litt skikkelig mat igjen gitt.
Har bare lest fort igjennom her, men ser at dere er like flinke fortsatt.
Distrea og Robyn - snart ser dere 80-tallet, det må føles superduperherlig. Jeg hper snart å se 90-tallet jeg da...men det tar nok enda noen uker vil jeg tro.
Jeef: går det bedre? har du fått noe fortgang i nedgangen? hørtes snålt ut...he he Uansett - masse lykke til videre :klem:
Jeg lurer også på hvordan det blir i fase 3. Skal egentlig begynne på den fra 1. mai, men tror jeg vil fortsette i fase 2 litt lenger. Har tross alt mye igjen. Skal til Lindbergs i neste uke, så da får vi høre hva hun sier.
Hun mente sist gang at jeg kanskje måtte kjøre på med litt mer mat litt fortere enn antatt siden jeg gikk ned så mye i fase 1 (10 kg, hvorav nesten 7 kg fett). Skal fortelle om erfaringen fra helgen og høre hva hun mener om det.
Distrea: tusen takk for suppene :klem:- de lå her og ventet på meg da jeg kom hjem, sammen med hentelappen for ED-produkter, så nå er skapene fulle igjen :D Tar et par fase 1 dager tror jeg, spratt ut av ketosen i helgen...kan det ha vært all den vinen mon tro :rolleyes:
Håper dere har det bra alle sammen!
Distrea sa for siden:
oioioi... ja, det er full uke det. Men jeg må tenke positivt! må jo klare såpass?
det er ca 5 år siden jeg tok fagbrevet:D
Distrea sa for siden:
godt å se deg hjemme igjen Ruska! :blomster:
også såååå bra med vekttap til tross for mye deilig mat og vin! :heia:
men godt du har ny rasjon nå,,,, så du veit hva som gjelder fremover nå! :p
Ruska sa for siden:
Takk og takk Distrea - deilig å være hjemme igjen :D Håper vekta fortsetter nedgangen - fått blod på tann nå vet du, hi hi
Jepp - nå er det ED-dager så det suser. Skal på den slemme-vekta hos Linbergs igjen i slutten av neste uke - så gjør en liten innspurt nå - dvs prøver på en liten innspurt, så får vi se hvordan det går.
Når skal du forresten over i fase 3?
klem klem
Robyn sa for siden:
Velkommen hjem fra hva høres ut som en kjempekoselig helg Ruska. :D
Godt at vekta var snill med deg, det hjelper på humør og motivasjon.
Mindor: Tusen takk for at du deler din erfaring med fase 3! :)
Det bekrefter langt på vei det jeg er redd for, så jeg drøyer nok med å starte opp siden jeg har såpass mye igjen.
Vurderer å innføre ett måltid til for å se, men stoppe der foreløpig.
Utfordringen blir de 4 dagene i Barcelona i mai. Spania burde kunne diske opp med lavkarbo mat til meg, de er vel verdenskjent for sin tapas er de ikke? Det spørs vel mer på viljestyrken i en sånn setting... :o
Men ambisjonen er å i allefall spise ED til frokost og kjøre på lavkarbo resten. Så får vi nå se...
indi sa for siden:
Heia og velkommen tilbake ruska:) Kjempebra at vekten er snill med deg! Det kan vi like:) Høres herlig ut med reising, jeg er jo bare hjemme og savner litt ut på tur igjen, men london i mai:) Blir bra!
Robyn, jeg trodde jo også at spania var lavkarbohimmelen... men sleit fælt gjennom min uke i februar. Alle måltider starter jo med brød... I tillegg hadde jeg med meg gubben, som nok etterhvert ble ganske irritert over meg som nileste menyene for å finne ja.mat. Så det endte med total kapitulasjon. Veldig greit, for jeg fant ut at kroppen ikke er spesielt glad i karbohydrater, så det var jo lærdommen i det. I tillegg til brød, er det ganske masse sukker også i syden;)
Barcelona er forresten er stilig by, må gå å spise på markedet, litt oppover på ramblas. Og så må du passe deg for stygge menner, jeg har blitt ranet tre ganger i mitt liv, alle gangene i Barcelona... (og jeg reiser mye!)
indi sa for siden:
Ja du klarer det! Det er noe helt annet å gjøre sånt når du er voksen, enn å sløve passe demotivert gjennom det med titusen hormoner og kjærester og sånn når en er 17:)
En annen ting, hvis det er samsvar mellom det du vil gjøre i fremtiden, og det du har av yrkeserfaring, bør du se på muligheten for å søke opptak med bakgrunn i realkompetanse. Har du for eksempel jobbet med psykisk utviklingshemma og vil søke vernepleie, kan det være at du kan komme inn fordi du har erfaring. Søknadsfristen er tidligere enn vanlig, lurer på om det er 1 februar, og alle disse søknadene vurderes individuelt. Og noen slipper gjennom hvert år:). Personlig kontakt med skolen er viktig da... så her må du jo bare stille opp med ditt vinnende smil og sprudlende motivasjon:)
Robyn sa for siden:
:eek: Da får jeg passe godt på verdisakene.
Vi har blitt ranet i Paris og Singapore, og pappa ble forsøkt ranet i Roma. Men det er første gangen jeg hører om noen som har blitt ranet i Barcelona. Takk for advarselen, jeg har en tendens til å være litt for lite påpasselig. :o
Nå må jeg komme meg på jobb. Har vondt i halsen og kroppen generellt, så jeg kunne mest av alt tenkt meg å bli hjemme under dyna. Men den gang ei... :rolleyes:
Får håpe minsten får skyss til og fra trening i dag så kan jeg i allefall slappe av litt etter jobb. (Er gressenke denne uka og.)
Ruska sa for siden:
Uff ja, Barcelona er en fantastik by, men de har gjenger med tyver som holder på der så man må passe på sakene sine.
Jeg visste det veldig godt da jeg var der for en del år siden, men de klarte likevel å smette inn i bilen og stjele en bag mens vi holdt på å lempe ut bagasjen foran et hotell. :mad: Helt utrolig, vi trodde ikke det var mulig, men det var det altså.
Så pass på pass på.
Jeg tror cluet md sånne turer er å ikke bli helt besatt av å skulle finne den maten vi skal ha, men heller tenke at vanlig mat går fint, bare man kutter ut pasta, ris, poteter og friterte saker. Be om ekstra grønnsaker osv. I Barcelona spiser de ikke brød sånn som vi gjør, og vi skal jo IKKE ha brød. Jeg tror helt sikkert at du finner brukbar mat dere nede Robyn :)De har jo masse tapas - der kan man velge og vrake hva man vil spise.
Vibeke-67 sa for siden:
Heisann
Hiver meg på her og jeg - det er forresten imponerende så mange kilo dere har tatt av! Lurer på hvor de blir av, alle kiloene? I sluken på dusjen? I atmosfæren? Kanskje vi er en del av årsaken til klimaendringene?
Som dere ser er jeg i fase 3, og har aldri vært i noen andre faser. I fase 3a og b gikk jeg ned 4 kg på 5 uker (hadde krangler meg ned 7 kg siden juli 2007). Nå er jeg i fase 3c, og blir spennede å se! Jeg merker at det er vesentlig for nedgangen å trene styrketrening. Når jeg trener to ganger i uka, samt fjelltur og andre turer de andre dagene, går jeg ned. Ellers står jeg stille selv med fase 3a og metformin.
Jeg håper virkelig jeg ikke stopper opp selv om jeg spiser en frukt ekstra om dagen.... Men tror ikke det egentlig.
Ellers synes jeg det er mye mat som skal introduseres nå denne fasen. Også har jeg det veldig travelt på jobben og har egentlig ikke tid til å fokusere så mye på dette. Jeg har til nå trivdes veldig godt med maten i fase 3b. Jeg elsker linser, og synes det er topp med bønner. Så jeg har vel bestemt meg for å strekke denne fasen i 3c med en ekstra frukt litt lenger.
Skal snart legge meg - natta!
CU
Distrea sa for siden:
hallo og velkommen Vibeke :blomster:
jeg har ikke satt meg så inn i videre faser, så det er kjempe spennende det du skriver!
Viste ikke det var faser A B C heller jeg :o
jeg går ned såpass sakte at jeg ikke tør starte med større inntak av hverken kcal eller karber.
Og målet mitt er over i mer generell lavkarbo når jeg er ved målet.
Usikker på om jeg tør ta inn så mye frukt.... men laaaangt frem i tid for meg dette, mange mnd igjen å tenke på :p
mindor sa for siden:
Hei og velkommen Vibeke.
I dag var jeg endelig ikke 100 kg lengre men i dag var er jeg 99,8.
Håper alle får en fin ED dag.
indi sa for siden:
Gratulerer:):)
Distrea sa for siden:
Endelig! :heia:
Jeg har ikke gått ned ett gram denne uka.... og er litt frustrert. :eek:
indi sa for siden:
Litt småfrustrert jeg også, i går viste vekten 79,3 og jeg tenkte hmmm, jaaa, dette var jo bra, men i dag viste den 80,2. Ikke gjør jeg noe feil heller, og syns tanken på å spise bare fase en er ganske frustrerende! Men for meg kan det være at virkningen av de tullete medisinene ennå sitter i, og jeg må nok gi det ei uke til i alle fall! Håper på resultater til da... Ellers tror jeg at jeg tar en pulverpause!
Men det er ingen logikk i at vi plutselig ikke går ned da!
indi sa for siden:
Alle flinke edjenter, hive dere på denne tråden:)
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=18909
mindor sa for siden:
Men hva med oss gutta da ? he he :)
indi sa for siden:
Hiv deg på med en gang! Hvordan skulle jeg vite det da!?? :D:D
Så kjekt, en mann!!! Nå lo jeg godt her for meg sjøl ja:)
Robyn sa for siden:
Vibeke: Velkommen hit! :) Spennende å lese dine erfaringer med fase 3, kommer nok til å prøve med et ekstra måltid om et par uker men drøyer resten en stund til.
Distrea og Indi: Kjipe vekter. :mad: Har ikke gått ned noe på noen dager jeg heller, men har nettopp fått det månedlige så jeg kan kanskje håpe det har litt å si.
Mindor: Grattis med under 100! :D Husker følelsen, det var utrolig deilig.
Og så morsomt med en mann her inne da. ;)
Vibeke-67 sa for siden:
hei og takk - ser at man raskt stiger i gradene her, i går var jeg nytt medlem, nå er jeg juniormedlem. Jeg trives godt med å være junior....:mus:
Skal liksom jobbe nå jeg - men blir så lett distrahert!
Kan jo ikke være like flink og standhaftig med alt heller, skeie ut litt... :cool:
Ruska sa for siden:
Hei og velkommen Vibeke - helt enig med Robyn, veldig fint å få høre litt erfaringer fra fase 3. Jeg skal vel begynne på det om 2 uker, egentlig.
Kjipt med vekta da jenter - det tar seg nok opp igjen, det stopper litt opp for alle og enhver til tider :o
Jeg har vært heldig derimot, først var det ned 800 gr fra onsdag til mandag, og i dag viste den ytterligere ned 1 kg :eek::D:D
Det kan se ut som om kroppen min liker at jeg spiser litt mer mat og litt feil mat (potetgull bl.a) av og til - da setter den opp farta etterpå liksom.
Dette er andre gangen at det samme skjer. Interessant :rolleyes:
Ellers så streiker PC'n hjemme og jeg kommer meg ikke hit om kveldene før den har blitt reparet :( Men jeg skal nok komme innom mens jeg er på jobb, men får kanskje ikke tid til å skrive så mye. Så vet dere det :o
Stå på videre jenter - vi er så flinke så :heia:
Titti sa for siden:
Innom og heier litt. :D :heia: :D
Ruska, det kan godt hende kroppen din får et lite kick når den får litt ekstra karber, vet at de som følger EAT kan skeie ut en gang i uka og fortsatt gå ned....
jeef-micro sa for siden:
jeg har vært litt fraværende, så hei til dere "nye"...
Jeg er i gang med capuchino-drikkingen min. Har med meg bar på skolen for å gjøre det lettere, men det er max en pr dag. er fortsatt tyngre nå enn da jeg startet på ED, så det er nok ikke vannvekt, men jeg prøver en gang til, og går det ikke nå, så får jeg bare kaste inn håndkle tror jeg, for det koster litt for mye til at jeg har råd til dette om jeg ikke får noe uttelling for det.
indi sa for siden:
Kjøre knallhardt nå da Jeef!! heier på deg:)
Distrea sa for siden:
jeg, skal heie på deg!
Kjør knallhardt med de nye produktene... og hvis det ikke betaler seg, ville jeg faktisk droppa hele greia hadde jeg vært deg.
Men det er litt viktig å ha en PLAN... :D
akkurat som du ikke veit alt dette :o :p... må bare bry meg litt for det veit du :klem:
jeef-micro sa for siden:
Takk for at der bryr dere :) Jeg setter utrolig stor pris på det, for jeg har ingen andre som forstår og støtter meg på dette. Jeg har en mor med spiseforstyrrelse, så jeg kan ikke snakke om slanking og dietter og slikt hjemme hos de... søsteren min vet at jeg er på slanker'n da :)
Distrea sa for siden:
:klem: klart vi bryr oss!
I dag fikk jeg pakke i posten... tror det tar en stund før jeg prøver meg på annet enn pannekaka :p
jeef-micro sa for siden:
jeg må jo veie meg hver dag i starten :rodme: har gått ned 1,2 kg fra i går :eek: så capuchino er tydelligvis tingen :p
indi sa for siden:
Klart vi bryr oss:)
Må du bare holde fokus og vær dritsta! :)
indi sa for siden:
Vekten min viste ned igjen, fra 80,2 i går, til 79,4 i dag. begynner å lure på om det er vekten min som er tussete jeg! Men får jo bare se det litt an. Ligger sånn +/- halvannet kilo hver dag, og burde jo kommet meg ned til 78 og noe nå snart.
Men det er litt lettere å være ti-tolv kilo unna målet, enn å veie 40 kilo for mye, jeg trenger strengt tatt ikke stresse så veldig! Spesielt ikke når det er litt andre ting som skjer også. Men jeg skal nå holde ut en stund til!:)
Distrea sa for siden:
Indi... et kan være vekta!... min dreiv sånn når det var dårlig batteri.
Min har ikke dårlig batteri, den har skjelden vært SÅ stabil. 90 blank heeele uka.
SÅÅÅÅÅ bra Jeef!... nå er det super strengt... (uten om i morgen for da er det fest... også må jeg sikkert ha litt "dagen derpå") men elles :p
:D
Robyn sa for siden:
Fortsett den gode jobben Jeef, jeg er sikker på at du får resultater bare du satser beinhardt! :heia:
Indi, prøver du å veie deg flere ganger etterhverandre (med bare minutters mellomrom) for å sjekke vekta?
90 blank hele uka Distrea... er det ikke typisk at det stopper rett over og ikke rett under nytt 10tall? :p
90,2 her i dag, ser jeg 80 tallet i løpet av kommende uke tro? :cool:
Rart å tenke på at neste gang jeg nærmer meg nytt 10tall så er jeg straks i mål... Skal bli så deilig å bli ferdig og begynne å tenke fremover på resten av livet...
indi sa for siden:
:) Tviler jo egentlig på at det er vekten... men det er jo alltid kjekt å lete etter utenforstående forklaringer som ikke skal ha noe som helst med meg å gjøre! Antar at det er strålinger fra ytre rom som påvirker væskeinnholdet i kroppen min, og små grønne vesener som ikke unner meg noe bra i verden, hehe...
Nå har jeg vært nede å vasket litt i bilen i finværet, søndag reiser gubben til tromsø ei uke, og da tror jeg at jeg også reiser! Til jæren:) med bilen og strand og lange turer og gode bøker og sol og vær og vind. Og litt vin! Det kan bli bra:) (og da reiser jeg fra vekten og!:))
Robyn sa for siden:
Små grønne vesener, at ikke jeg har tenkt på det! :lol:
Vi reiser til Sverige i helga, er meldt bra vær så jeg gleder meg til det.
Mannen er faktisk i Tromsø nå, får han hjem i morgen. :D
Ruska sa for siden:
hei hei jenter,
Jeef: jeg håper det skjer noe for deg nå - jeg skjønner veldig godt at du vurderer å slutte med hele opplegget hvis det ikke skjer noe. Men jeg håper du gjør et realt siste forsøk - står på og følger "boka". Så krysser jeg fingrene for deg :klem:
Distrea: så kjipt med stillestående vekt - det er utrolig kjedelig, men TENK på alle kiloene du har gått ned, det er kanskje naturlig at det stopper litt opp :o Jeg er ennå bra tykk så her er det enda mye å ta av før jeg kommer ned på deres nivå.
Men stå på videre - synes du er kjempeflink jeg :klem:
Titti: takk for opplysningen. Jeg kjenner ikke til Eat, men har også hørt om at oppkarbing av og til kan fungere for noen. Hadde aldri trodd det var noe kroppen min ville akseptere, men kanskje den har bestemt seg for å være litt snill mot meg :p Skal uansett ikke gjøre det for ofte.
Jeg hadde veiedag i dag og har gått ned 1,3 kg siden mandag :D Er kjempefornøyd. Men så har jeg kjørt fase 1, så og si, siden mandag også. Skal prøve meg med middag igjen fra i dag.
Ha en strålende fin dag alle sammen, her i Oslo er det nyyyyydelig vær!!
jeef-micro sa for siden:
Jeg har faktisk fulgt dietten veldig strengt så og si hele tiden, så litt surt at det ikke har gått fortere... men nå er jeg i capuchinomodus, og klar for at noe skal skje...
jeef-micro sa for siden:
jeg rekner med at dette er en nei grønnsak, men jeg har mista lista mi... er pastinak forbudt?
Vibeke-67 sa for siden:
Hei igjen.:D
nå går dette latterlige programmet på tv2; "Bli slank med små endringer i hverdagen" :confused: Jommen sa jeg små.... Synes ikke det kostholdet jeg kjører nå er SMÅ endringer, da. Det er liksom ikke bare å spise oftere, putte bort sjokoladen og gå 30 min hver dag, og vips, så har man gått ned massssse kg....
Jeg har faktisk brukt ett år på å skjønne hva det går i, på hvor nøye jeg faktisk må være.
Når jeg leser i innleggene deres, ser jeg at mange sliter med det samme, at man står på stedet hvil på vekten. da jeg var hos legen i mars, hadde jeg gått opp igjen, og begynt å bli veldig slapp når jeg hadde spist og sånn. Så hun mente at insulinet ikke virket i det hele tatt, og skrev ut metformin. Det er veldig gøy med metformin, damer. For jeg gjør det samme som før, litt mer nøye med kosten, faktisk veeeldig nøye, men altså i fase 3. også trener jeg moderat i forhold til før. Og jeg går ned! Kroppen virker igjen liksom! Vidundermedisin spør du meg.
I dag måtte jeg forresten spise utenom dietten, ingen vei utenom, og måtte spise litt brød (mindre enn til å mette en spurv), litt potetsuppe og litt sjokoladedessert. Hadde ikke noe valg, via jobben. og jeg ble bare såååå trøtt! Kroppen kjentes helt rotten og tung ut, og nå har jeg skikkelig vondt i magen. Håper det blir noe med mindre sukker i morgen....
indi sa for siden:
Ikke på listen nei!
www.eurodiet.com/content/view/141/196/lang,no/
jeef-micro sa for siden:
jeg rekna med det :( Det er jo bare så godt...
jeg er ordentlig i gang nå føler jeg. Skal veie meg i morgen (fredag=veiedag) og da skal jeg prøve å la være å veie meg før neste fredag... (skummelt-skummelt)
Vibeke-67 sa for siden:
Lykke til med veiinga, da Jeef! Går du til legen og veier deg, eller har du sånn superduper vekt hjemme?
Jeg har en underlig gammeldags vekt hjemme, den viser noen kilo mer enn den skal, så da er det ekstra gøy når jeg er hos legen... den viser mellom 2-4 kilo mer enn hos legen, så jeg vet aldri.
Deilig med den følelsen av å være i gang - nyt den!
Har dere opplevd å bli skikkelig dårlig når dere plutselig spiste karbohydrater? Spiste som sagt i dag, og jeg er kjempedårlig her jeg sitter... kvalm, vondt i muskler, slapp, vondt i magen og masse luft.
Må bare si i morgen at beklager, men tåler ikke sukker... Så får jeg heller tåle noen rare og skuffede blikk. Kan jo ikke risikere å bli dårlig selv om jeg skal utføre en jobb...
jeef-micro sa for siden:
Jepp vi er vant med å bli skikkelig uggen i magen av raske karber :p
Jeg har vekt hjemme som jeg bruker. Jeg ble veid av legen nå sist jeg var der, etter 6 mnd på ED... Er ikke blitt veid der før. Jeg har ei bra vekt her hjemme, med vann og fett% og prøver å la vær å veie meg så ofte :p jeg blir litt avhengig
Distrea sa for siden:
Er sååå enig med deg Vibeke!
Dem skulle bare visst tenker jeg også.... bare bare du lissom :rolleyes:
Jeg går pittelitt ned, så jeg får nok ikke noe vidunder medisin.
Kjempe fint at det funker så bra for deg! :klem:
men jeef... har du fått tilbud om å prøve dette?
Distrea sa for siden:
jeg blir ikke dårlig, men stinn..... og LUFT ... av en annen verden :eek: :p
jeef-micro sa for siden:
eh?? prøve hva?
Distrea sa for siden:
metformin... som Vibeke skrev om over her :D
jeef-micro sa for siden:
ah hehe
har gått på metformin i tre år, men slutta for et års tid siden, for jeg syntes ikke de gjorde så mye for meg... Jeg har ikke påvist insulinressistens heller...
Distrea sa for siden:
ååå... vil at no skal funke jeg :mad:
Vibeke-67 sa for siden:
Ja tror ikke at metformin hjelper på alle, men jeef, er ikke du på gang da? :goodluck:
skjønner at man blir avhengig av å prøve vekta, men er jo ikke det værste å være avhengig av da.
Jeg er selv avhengig av spider solitaire.... en kabal som aldri går opp.
Ma forrsten si at jeg er veldig glad for å babble her om vekt og mat og trening og sånt. Jeg passer meg for å snakke om det til andre, for ikke å virke heeelt gal. Dvs at jeg og kan snakke om alt dette til min søster.
Ellers prøver jeg å virke kul og intelligent og urban, ta meg selv som jeg er og elske kroppen min med valkene uansett...:spisesnak
He he.... det er dere damer som får bli kjent med mitt sanne meg som KUN er opptatt av meg selv og kroppen min. Alt det andre er face...:D
Vibeke-67 sa for siden:
Fake mente jeg, ikke fjes...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.