Jeg vurderer å starte opp med metformin igjen nå på ED, men tenkte å ta det opp med legen først. Jeg brukte fryktelig lang tid på å komme opp i riktig dose sist, og greide det aldri, men kan hende det fungerer bedre nå sosm jeg går på ED...
:lol: hahaha, som jeg kjenner meg igjen... til og med med tanke på kabalen!... Jeg har klart å legge den bort nå, men sliter litt innimellom når det gjelder "Mahjong"... digger!... mååååå slå meg selv (ikke bokstavlig) heeeele tiden :p
godt vi kan være opptatt av oss selv, vekta og hverandre... hehe :klem:
Det virker affal her på meg, til og med med skrullete vekt. bruker 850g om kvelden. Men som sagt, har insulinresistens og muligens pcos.
Og de er jo greie å bruke, har ikke så mange bivirkninger. hadde i begynnelsen, men ikke nå, når jeg passer på å drikke nok.
Distrea - du er helt hæææærlig. stå på! Du ser ganske så smekker ut på det bildet;)
er forresten invitert på klassefest. 25 år siden vi gikk ut. 5 år og forløpig 15 kg siden forrige fest.
Dere ser jo heisblikket til - ikke guttene men jentene. tynn? tykk? Denne gangen er jeg nok ikke tykk nei.... Sorry damer.
det er jo diabetesmedisin i utgangspunktet, men har vist seg å ha god effekt på PCOS, så det er insulinressistens, diabetes og PCOS som er kriteriene for å få det... det er ikke et slankemiddel i den forstand..
Skader vel ikke å spørre? Tror ikke det er noe farlig heller. Det gjør at insulinet i kroppen din virker. Så om man har insulinresistens så kan det være bra.
Vet at mange med pcos bruker det.
PCOS skal jo gi mindre symptomer om man gårned i vekt, og insulinressistens er det jo mulig å "spise av seg" med riktig kosthold, så det er mulig å slutte med de ja :)
Ble også kkvalm de første ukene, men nå merker jeg det ikke, men bruker da 1/3 av din dose.
Men om jeg ikke drikker nok eller spiser for lite blir jeg kjempekvalm, men det kan jo også være pga ED.
Hvorfor er det snakk om at du skal begynne med det igjen?
Jeg har pcos, og den gjør at jeg sliter masse med å gå ned i vekt. Har fulgt ED siden september, og enda ikke gått ned i vekt, så mulig det løsner litt om jeg kombinerer med metformin
du får ta en titt på tv2 og se på "sunn livsstil" - de sier at man bare skal slutte å spise sjokolade og sparke fotball med ungene i hagen, så går alt så meget bedre....;)
Det er noe drit, men synes du er kjempeflink! Jeg jobber med pedagogikk, og vi er opptatt av motivasjon. jeg har vær inne på sidene her i 5-6 dager, og dere (vi) har en unik motivasjon. For det er ikke vekt det egentlig er snakk om, det er å bli/være friske, og vi vet at det faktisk er et evighetsprosjekt, som distrea skriver i loggen sin. Virkelig livvstilsendring. Livsendring. For å leve og fungere. :klem:
har veid meg i dag (fredag :) ) og er veldig fornøyd. Det er lettere å få i seg maten når jeg spiser capuchino, for jeg liker det så godt :) har siden onsdag gått ned 1,6 kg :) fra + 18,9 til + 17,3 :) må si meg fornøyd med det, og er nå motivert for å fortsette m capuchinoen min :D jeg har spist en bar og en omelett pr dag nå da... tenkte kanksje å dra på trening i dag... på tide å komme i gang med treninga
Nede på 80 tallet, helt utrolig. Jammen godt vi skal bort i helga og jeg ikke får veid meg, i fall den spretter over 90 igjen. :p
Men nå skal jeg krype under dyna igjen, har levert minsten i barnehagen og har selv fri i dag. Bare så synd jeg er syk, spesiellt når det er så deilig vær ute. :rolleyes:
Det er en flott egenskap Distrea, å kunne glede seg på andres vegne! Jeg er sikker på at platået vårt ikke varer ut neste uke! Helt bombesikker! Neste fredag er du på 89 og noe, og jeg på 78 og noe. Eller under! Vedder fire suppeposer på det! Pluss to creme bruleer!
Nå skal jeg bruke MASSE tid på å visualiere oss ned i vekt!:)
:klem: jaaaa, du har rett Indi!... men jeg skal drikke en flaske vin eller mer i dag :D ikke så mye som to.... for da subber jeg gulvet :p
Jeg håper virkelig du har rett asså... for jeg unner deg virkelig ikke supper og cremebrulet :cool:
Lover å gjøre mitt for at du skal slippe.... må bare drikke meg litt fin først ;)
Jeg vedder ingen suppeposer og creme bruleer med dere Distrea og Indi, men jeg heier alt jeg orker og er bombesikker på at litt av dere forsvinner i løpet av kommende uke. :heia:
Jeg har lyst til å krype under dyna og bare bli der, men har sovet til nå og burde vel stå opp.
:DHoi hoi godtfolk, nå funker plutselig PC'n igjen. Tok ut batteriet, satte det inn på nytt og koblet til strøm og vips så er alt bra igjen, puh :D
Super dupert med nedagng både Robyn og Jeef :heia: Jeg heier på dere!!! og på alle andre her inne selvsagt!!
Jeg er helt grønn når det gjelder medisiner og sånn, så jeg lar dere ta den diskusjonen i fred ;) Jeg har insulinresistens, men legen sa ikke noe om medisin så jeg regner med at det betyr at jeg kan "spise det av meg" med lavkarbo-kosthold.
Veldig bra innspill Vibeke - jeg har også sittet og dratt meg i håret av disse slankeprogrammene hvor det bare er å slutte med snop og bevege seg litt og vips så raser man ned i vekt :nei: Selv på jobben min har jeg fått gøre den; "vanskelig å gå ned i vekt pga muskelspenninger? Nei, det tror jeg ikke noe på - det er bare å spise mindre og trene mer". Så utrolig urettferdig, jeg spiste selv før jeg begynte på ED antageligvis sunnere enn de fleste jeg kjenner, men likevel trodde vel de at alt jeg gjorde var å spise snop :( Jeg blir sånn fandenivoldsk av og til og tenker at "bare vent å se - snart vil dere ikke skjønne hvor det har blitt av halve meg" :p
Jeg lurer også på hvor alle kiloene vi mister tar veien - har ikke tenkt på det før. Dunster det vekk mon trro :rolleyes: Har forresten lagt merke til litt vel slapp hud på lårene mellom beina - det ser ut som litt overflødig hud....iiiiiiik. Noen andre som har "oppdaget" sånt? Tror jeg får problemer med armene også, med de der dingle dingle-greiene.
Glad det er fredag jeg, i kveld blir det både litt rødvin og bacongull. Skal i bursdag i morgen, men da kjører jeg så vinen må jeg ta i kveld.
Dingledinglegreier, jeg har armer... eneste jeg har komplekser for! foreløpig.... armene er jo det folk ser når jeg skal på trening og sånn.... resten er det ikke så farlig med ennå!
:)
jeg har hatt en travel dag, og i nødens stund ble det litt kyllingkjøtt og salat til middag... Til i morgen har jeg tatt opp litt oksekjøtt som jeg marinerer. Har tenkt å se om jeg tåler litt kjøtt en dag i uken uten å stagnere... ellers blir det ED...
Heisann - liten hilsen før jeg tar natta her.
jeg tenker også litt sånn, ruska - at snart lurer dere på hvor jeg har blitt av! Men har osgå merket meg at noen venner/kollegaer som er litt runde kan man si, det er akkurat som om de ikke unner meg å få det til? De ser litt stygt på meg når jeg kommer med salaten min, eller makrellen eller hva jeg nå har til lunsj, før de spiser skivene sine.
Jeg kan faktisk kjenne den følelsen litt igjen fra før jeg fikk det til. Åååå- hva gjør hun som ikke jeg gjør! Men de blikkene liker jeg ikke... kan man ikke bare unne meg å bli frisk? Jeg breefer ikke mye med det, men litt - kler meg i litt ettersittende klær, skjørt og sånt.
Har ikke komplekser for armer og annet som henger i grunnen, det får bare henge litt. Lar bare vær å se meg i speilet når jeg trener armene....
Men hvis man tar av ca 1 kg i uken, bør ikke huden srammes opp også da?
Nå sier jeg natta her, har store tanker om å bestige Løvstakken i morgen. 1 fjells turen....
God natt!
Ny dag og nye muligheter (og utfordringer :p ) I dag skal jeg på jobb. har med meg bar som niste. kjøpte in salat-ingredienser i går, men rekker ikke å lage nå, for jeg har det egentlig travelt. Fest i kveld... gruer meg. Er alltid så vanskelig med disse sosiale happeningene
Da jeg våknet i dag tok jeg en titt på meg i speilet. for å se om det henger altså. Ser riktig så bra ut må jeg si - MEN puppene!!!!! Jeg har bare sett på min nye midje jeg. men PUPPENE - det er det jeg kaller hengepupper. Kan virkelig ikke skryte på meg struttende barm. Det virker til og med at brystvortene er på vei innover, peker mot navelen min liksom!!!!:eek: Godt jeg har mine fine franske BH-er....:D
Ellers så drakk jeg fenikkelte i går, ganske så god, Jeef! Men for en eksplosiv virkning, da!
Kl 07.45 :_oy:
Men fikk meg en tur opp på Løvstakken mellom slagene :lol:
Nå skal jeg sove litt - umenneskelig å våkne før åtte på en laurdag.
Da var jeg nesten klar for fest :p har stappa i meg mat nå, så jeg ikke skal bli alt for frista... Fikk masse sjokolade på jobb i dag, og jeg er utrolig glad for at jeg ikke er noe særlig glad i sjokolade... for viss ikke hadde jeg slitt :p
Fant noen bilder hjemme til mamma og pappa av meg fra tiden før og etter at vekta mi eksploderte :p Vil ikke legge de inn her i den åpne delen, men la de i journalen min. Tar de sikkert bort etter en stund...
Håper det gikk bra på fest Jeef:)
I dag skal jeg droppe pizzaen! Inn på den smale sti igjen, og tenker det blir noe sånn som fase tre a uten frukt. Skal holde på ketosen, men hiver på litt mer protein, og dropper en av pulverposene... Reiser altså på tur, aleine, bare meg og bilen:) og kommer forhåpentiligvis ikke tilbake før fredag:)
Kan være jeg dropper innom forum hvis jeg har nett-tilgang, er jo nesten avhengig av dere her inne, men ikke sikkert!
Klem og fin uke til alle, stå på jenter, og Mindor:)
Jeg skal på pzzabuffet i morgen, eller det er salat der også.... men jaggu tror jeg at jeg skal skeie ut med litt toppen på pizzaen hvertfall.
Jeg har bursdag til fredag og tar feiringen i morgen :D
FOR en deilig helg det har vært! Sol, sol og atter sol. :D
Kjenner det på kropp og sjel, blir så lykkelig. Og så har jeg fått en gyllen farge i ansiktet igjen og, føler meg litt friskere da.
Kjøpte litt sukkerfritt smågodt i Sverige i helgen, og gjett om jeg ble sittende på do da... :rolleyes:
Spiste ett kjøttmåltid for mye i går, og så har jeg virkelig kommet inn i en dårlig periode hva sukkerfri sjokolade angår. Mensen får skylda, men nå er det på tide å stramme inn.
Ser ut som om dere alle har hatt en fin helg, og god tur til deg Indi!
Og kremt her henger og dingler det både her og der. Skal under kniven og operere både brystene og magen når jeg kommer i mål.
Tror kanskje armene burde vært tatt og, men det må jeg eventuellt koste selv. Får se hvor forfengelig jeg blir etterhvert. :o
Distrea da! :eek: Pizza, is OG kjeks... Når du først skeier ut gjør du det i det minste ordentlig, det skal du ha. :lol:
Her passer klær jeg ikke har fått på meg på årevis, så jeg er så utrolig motivert om dagen.
Og jeg syns plutselig jeg får litt flere blikk om dagen...
Suget etter sukkerfri sjokolade gir seg ikke da. :o
Men jeg har ikke noe i hus, så jeg får ikke skeiet ut. Prøvde å kjøpe noen for å ha liggende, DET kan jeg bare glemme. :p
Heisann
vi sysler vel rundt i våre egne karbotåker alle mann (kvinner) tenker jeg. Spiste noe i går som har gjort at jeg har enormt mageknip. oppblåste mage. Får det hvis jeg spiser for mye fett, og i går kjøpte jeg noe wok i en butikk.
det som er positivt når jeg har slike dager, er at vekta står dønn bom stille i noen dager, også wops, så detter den ned noen hakk.
Er det ikke deilig at klærne passer igjen, Robyn?
jeg prøver og speiler meg her om kveldene, koser meg.
Nå har jeg det luksusproblemet at bare to bukser passer, den ene er på grensen. en kan jeg bruke med belte, men den er ganske så pløsete.
må bare bruke de, for gidder ikke kjøpe nye før jeg er ferdig ned til 74 kg.
ror faktisk jeg har gått ned to kg siden sist fredag. men er litt vanskelig å vite med den gammeldagse vekta mi....
nå skal jeg på shopping med kjæresten. han er 186cm høy og veier 70 kg.... og han spiser karber!
Jeg og drøyer også i det lengste å kjøpe nye klær, men noe må jeg snart ha. Er stort sett bare skjørt jeg har fra tidligere som jeg vil gå i, det andre er litt vel utdatert. :o (Jupp, er noen år siden sist de passet. :p )
Verden er og blir urettferdig, men men. :rolleyes:
Håper dere fant noe spennende på shopping. :)
Jeg har spist fy fy til middag i dag. Kyllingfilet og grønnsaker er greit, men lagde 'saus' av hakkede tomater (innenfor 'lov' det og), CF og ost.
Smakte nydelig og hjalp på den dårlige matlysten. Men nå må jeg skjerpe her...
Hva er CF? Creme Freche? (skrives vel ikke sånn, men)
De er litt ulike disse diettene, atkins Ed, skaldemann etc. griet med en egen tråd til oss da.
Men godt med god mat - det er viktig! Jeg har også i peroder enormt lite matlyst, og sist gang ble jeg skikkelig dårlig. Måtte bare bli hjemme fra jobb, sette på vekkerklokken, og spise hver 3. time... da hjalp det. Men litt skremmende det der!
Vi fant noen flotte skjorte og sko på shopping. Vi har ikke så god råd, så det er ikke så ofte. men han blir jo så fin! Vi kan gå inn i sånne kule butikker, og kjøpe klær som ingen andre passer i....
Etterpå kste vi oss med øl - han - og Hvirvin - jeg. Etter to glass måtte jeg bare sjangle meg hjem! Bli full! Nå sitter jeg her og svaier, kjenner det virkelig godt. Det er jo helt sprøtt spør du meg.... men det er vel noe med denne lavkarbogreiene det også.
Tror forresten ikke at litt CF kan skade, og hvorfor kan vi ikke spise ost? Legen sa at ost inneholder karber, men vanlig norvegia gjør ikke det? Trodde det var pga animalsk fett. men jeg har latså unnet meg noen skiver ost i ny og ne for å få litt annen smak jeg da. Den faste snøfrisk synes jeg er kjempegod. 0 karber, og 40 % fett... men noen strimler på akrbonadedeig eller kylling er bare snadder...
Jeg også merker at jeg omtrent ikke tåler alkohol etter at jeg startet med ED. Kjenner det godt etter ett lite glass rødvin, og etter to er jeg på en snurr.
Fleiper med mannen at nå har jeg jammen blitt billig i drift. :p
Vet ikke hvorfor ost osv. ikke er lov, men tenker at det kan jo ha noe med kaloriene å gjøre også siden ED ikke bare ligger lavt på karber men også kalorier. :confused:
Pleier å holde meg unna, men er såpass nøktern at skal jeg først spise noe fy fy så tenker jeg karber fremfor kalorier i allefall.
I dag har jeg nok spist for lite, to ED måltider i tillegg til middagen. Men orker ikke mer og nå skal jeg legge meg.
Får være flinkere i morgen. :)
noen som har erfaring med og gå over fra ED til ketolysemat
jeg er nå straks i mål , ønsker ikke og kjøpe fler poser
men har en to tre kilo til som skal vekk ,, og vil jo prøve og holde meg der
så derfor gå over til noe som er mat ,, orker ikke tørr kylling og fisk,mer
Heisann - gratulerer med å være i mål straks! Må være en deilig følelse.
Men du trenger faktisk ikke poser for å gå på ED.
jeg er i fase 3 a,b,c (vingler litt) , men jeg bruker ikke poser.
lager annen mat.
Som nå venter en wok på meg.
Hvis du er intr, kan jeg godt skrive en dagsmeny til deg som et eksempel?
Men har ikke tid nå.:rolleyes:
tar gjerne i mot en dagsmeny ,, jeg gikk på ED fra 22oktober 2006 til mai 2007.. da vekttap 22 kilo men kom aldri så langt at jeg fikk begynt i fase 3 eller fire ,,sommeren kom og matstell ble bare rør ,, men koste meg
og har bare lagt på meg en fem seks kilo dette året ,, som nå er borte
så nå vil jeg ikke gjøre samme feilen ,,denne gangen skal jeg ikke legge på meg
Jeg føler meg ikke helt kompetent her, for jeg begynte rett i fase 3.
tre uker i fase 3a, to uker i fase 3b og nå er jeg i fase 3c. Men den strekker jeg langt ut.
legen min sier det er veldig viktig å reinnføre karbohydrater sakte, sakte men sikkert.
Så i fase 3a så kan man spise:
2-4 eurodiettprodukter (men jeg har altså ikke spist noen)
To måltider kjøtt/fisk/fugl/skalldyr (jeg har da spist 4 måltider med dette da)
grønnsaker fra liste 1 (sikker det samme som i fase 2)
250 g fra liste 2 (tomat, rød paprika etc)
og 1 frukt.
i fase 3b kan man i tillegg spise 100 gram fra liste 3:
Så i fase 3c er det to frukt, ost og litt brød. Men den begynner jeg med når jeg har nådd målet.
Dette med å kunne spe på med kikerter og linser gjør at det blir mer mat liksom, lettere å variere.
Ellers så unner jeg meg cottagechees (fase 3c) med blåbær og kanel sånn innimellom.
men jeg prøvde altså noen av disse posene - og det funket ikke for meg etter en creme brulee...
En helt vanlig dag for meg er i dag f eks:
meny er:
frokost: to egg
mellom eple og en neve nøtter
lunsj: kyllinglår og linser
middag: wok m scampi og grønnsaker (brokkoli, løk, paprika og sopp), buljong og lett-kokosmelk, sojasaus
Kvelds: to gultøtter og kokt skinke.
Så ikke så ille, og dette er vel innenfor 3b.
i 3c går man ikke like mye ned, det er en stabiliseringsfase som kan vare lenge sa legen, av og til i flere år. men jeg synes den ligner ganske mye på en streng lindbergdiett, jeg.
Dessuten har jeg løst dette, slik at det ikke blir så mye matlaging, med å ha peppermakrell og gulrøtter feks med på jobb, røkelaks i kjøleskapet, tunfisk og kokt skinke på boks i skapet.
Når jeg er alene lager jeg meg bare en enkel "tapas" :-)
noen skiver laks, skinke, litt ost, agurk, tomat, løk. Med tykk balsamikosaus, olje. og to oliven.
Ble litt ivrig her.... er så hyper for tiden....
duracellkaninen er rolig i forhold til meg.
Puls i 100. Klarer ikke roe meg!:eek:
men jeg kjenner jeg er trøtt inni meg. I dag har jeg heller ikke drukket kaffe.
Jeg spretter jo opp klokken halv syv, i dag trengte jeg ikke komme på jobb før klokken ni. jeg var der før åtte....:nei:
Jeg sover heller ikke skikkelig. Våkner hver andre time.
Må trene i morgen tenker jeg. Til helgen skal vi til trondhjem, blir kjekt med litt forandring.
Men noen som kjenner seg igjen?:hjelp:
takk for tips,,pastinakk det er en grønnsak som ligner veldig på persillerot i fasong
men kan smake litt mellom gulrot og persillerot ,litt søtere,
den brukes mye til stapper og sånt ,men mange bruker den i supper også
Jeg begynner snart å innføre ett ekstra kjøttmåltid for å se. Tror jeg drøyer enda en stund med frukten.
Men denne uka har jeg spist litt mer enn jeg egentlig skal (også ost og creme fraiche) og har gått ned mer enn på lenge så jeg begynner å helle mot at det kanskje ikke er fullt så skummelt med mer mat som jeg har trodd...
Er opptatt av karbohydratene da, spiser ikke ting som kan få meg ut av ketose. Men tror jeg begynner med det ekstra måltidet allerede til helgen. :D Så får jeg heller revurdere om det stagnerer.
jeg er så veldig av og på når det gjelder hvor aktiv jeg er her inne :p Har til stadighet en plan om å være flink å skrive hehe
Jeg var til legen på torsdag, og snakket litt om vanskeligheten av å følge ED dersom jeg ikke tåler melkeprotein (det er det i ALLE ED prod.), så Legen mener jeg kan fortsette med ED; begynne med noe som heter ocean milk for forhåpentligvis å gi stoffskiftet en boost. SHBG-prøvene har gått ned fra 255 til 57 (normalverdier er 20-120) så jeg har spist meg litt bedre hehe. forhåpentligvis vil også disse blodverdiene hjelpe meg så jeg snart går ned litt i vekt :) så nå er det capuchino-fasen fremover :D
Javel ok... Indi back in business... eller noe.
Min uke i solen varte i to dager. Så ble jeg syk, vanvittige magesmerter og rett på sykehuset med masse morfin og greier. Masse tester og blodprøver og
de fant noen infeksjoner. Heftig urinveisinfeksjon og en uggen bakterie i magen var det verste... Ingen ide om hvorfor det ble sånn! Kom hjem etter fire dager, med et halvt apotek omtrent, og nå sover jeg, spiser piller, og brød og gjør ellers ingenting. Ser ut til at det er brød magen tåler best... Så da får det bare være sånn til jeg er bedre.
Et lyspunkt var to 7-tall på vekten her i går... :) men dette er verken behagelig eller fornuftig måte å slanke seg på:)
Litt greit allikevel å ha fått sjekket alt dette da. Og nå vet jeg jo hvorfor vekten har gått så tregt i det siste, går ikke an å gå ned med masse infeksjoner i kroppen!
huff da indi! Så kjipt! :trøster: trøster masse pog håper det går fort over!!!
Jeg har vært hos ED legen og ... alt... blitt enig om å spise mer... med resultat at jeg sliter :o
MEN.... i morgen er en NY dag... og en GOD fortsettelse. Godt du er hjemme og kan passe litt på meg!
(det har skjedd mye jeg ikke kan skrive inn her i dag :o)
Uff da Indi, det hørtes ikke godt ut. Håper du blir fort frisk igjen nå som du har fått medisiner! :klem:
Distrea: i morgen er en ny dag. :klem:
Jeg har vært med eldstemann på fotballcup i dag. Selv om gradestokken viste 14 grader hadde jeg på meg ullundertøy og votter - og hutret og frøs! :mad:
Klar for senga nå, og det forundrer meg ikke om jeg blir syk igjen. :rolleyes:
Klemmer til Indi, Distrea og Robyn, og en til Jeef og :-)
Høres utrolig kjipt ut, Indi, og skremmende! Fire dager på sykehus? Håper du blir bedre igjen raskt.
Og du Jeef, fint å høre fra deg igjen, håper de nye produktene hjelper da. Høres ganske komplisert ut.
Og du Robyn, høres litt merkelig ut med frysebygene dine. jeg hadde dette for noen uker siden, og legen sa det samme til meg som hun åpenbart har sagt til Distrea - spis mer mat.
Jeg var på fest i trondhjem i helga. der hadde de tapas. vertskapet ble litt lei seg og bekymret når de hørte at jeg var på diett. Slapp av sa jeg - dette fikser jeg. det går bra. Og vet dere, det var så mye god mat! Tapas er topp lavkarbomat. Scampi, blåskjell, kylling, kjøttboller og aioili. campinjong. Jeg spiste masse, og magen og kroppen tålte alt. Da det var tid for kaker, var jeg glad for at jeg ikke er så veldig glad i kaker, så jeg tok meg en ny runde med tapas, jeg. Utover kvelden kom småsnopet på bordet, og den satt langt i, men jeg smakte ikke på noe! Hadde opplevelsen fra påske friskt i minne. Så jeg tok heller litt mer vin jeg :-)
Det er så uvant at det er greit å spise og spise og spise. Jeg ble ikke slapp-mett. Jeg har ikke gått opp, men ned. Magen ble ikke oppbåst og jeg syntes det hele var topp! Jeg følte meg i grunnen ganske så heldig!
Det eneste som var litt sumt, eller komisk da, var at det kom veldig tydelig fram hvor forskjellig min kjære og jeg spiser. Han er vegetarianer. så det vi hadde på fatene som var likt, det var chamningjongene....
Ønsker dere alle en fin dag, eller en best mulig dag. Heier på dere!
Så godt at du hadde det fint i helgen og hadde masse god mat å fråtse i Vibeke! :D
Vi var i 30 års lag på lørdag, og der sto det raclette på menyen. Det og gikk supert. Masse kjøtt og masse grønnsaker.
Snublet dessverre litt og spiste veldig mye ost. (Om ingen har skjønt det til nå er jeg veldig glad i ost. :o ) Og så ble det et par glass vin ekstra (rød).
Vekta i dag var ikke nådig, 0,4 kg opp siden fredag. :mad: Men det nærmer seg eggeløsning tid her, og jeg pleier faktisk å merke det på vekta i den perioden av syklusen.
Lurer på om jeg kanskje spiser litt lite ja, får prøve å legge til ett ED måltid til. Og fra i dag prøver jeg meg på 'ordentlig' lunsj og i tillegg til middag. I dag blir det salat med tacokjøttdeig. :D
Lenge siden jeg har skrevet noe her inne nå ser jeg - lillegutt har barnehagefri i 2 uker nå så det blir mye jobbing og barnepass - er helt skutt om kvelden, derfor har jeg ligget på sofaen i stedet :p
kort resumé: var hos Lindbergs på torsdag, resultat etter nesten 3 måneder er ned 17,6 kg hvorav 15,2 kg fett :D Hun var strålende fornøyd med meg og det var selvsagt jeg og. Fortalte henne om disse karbe-dagene jeg har hatt i ny og ne, og hun sa at så lenge kroppen aksepterer det og fortsetter å gå ned, så er det ingenting i veien for å fortsette med deg.
"selv om det er litt sjokolade eller potetgull?" ... måtte jo spørre, og tenk, nei det gjorde ingenting, så lenge det ikke trigger søthunger eller snophunger eller hva det nå er alt sammen.
Skal begynne i fase 3 og holde på med den i 2 måneder, men antageligvis lenger. Fase 4 er jo vanlig Lindbergkosthold, så det begynner man på når man er ferdig slanket.
MEN, jeg has spist fase 1 i dag for jeg ramlet selvsagt over både smågodt og potetgull i går :o Må passe på så det ikke blir noe vane det der. Forrige lørdag var jeg i bursdag hos en venninne, hun sa hun skulle servere tapas, men neida, da jeg kom stod det dekket opp masse ost og kjeks :sikle: Bestemte meg for å spise litt, både fordi jeg hadde innmari lyst på og fordi jeg tenkte at da får jeg se hvordan kroppen tar det. Det var godt og jeg spiste sånn passe mye. Værre var det at jeg spiste et lite stykke firkløverkake etterpå, når jeg vet at jeg synes det er altfor søtt og klissete. Men men, spist er spist. Ingen bivirkninger etterpå heldigvis.
har lest igjennom her hvordan det går med dere andre, Indi: jeg synes så synd på deg at du ble syk på ferie, jeg håper inderlig at du er frisk og rask nå. Alle dere andre, dere er fortsatt flinke ser jeg, men jeg er glad jeg ikke er den eneste som har spist litt ulumskheter i det siste :o
Robyn: jeg ble også hekta på sukkerfri sjokolade en periode, det forsvant litt, sammen med lysten på bacongull som jeg nå har store problemer med, men tror nok at lysten på den kommer tilbake snart. Vi får stå imot som best vi kan.
Håper alle har det bra og er ved godt mot. ha en fin mandagskveld!!!
Hei
og velkommen i fase 3
:heia::heia::heia:
og gratulerer med fantastiske resulater!
Det er bare ganske utrolig på 3 måneder.
Jeg er ganske sikker på at du vil klare deg bra i fase 3, siden du har tålt litt karber tidligere.
Flott at du ikke blir dårlig!
Jeg blir kvalm, men det tror jeg like mye kommer av metforminen.
Men min enkle filosofi er at når man kan spise litt bønner, linser og kikerter, så blir det ikke like lett å skeie ut. (men det kan selvfølgelig være fordi jeg elsker det!)
Du kan jo også spise litt frukt, og jeg nyter min daglige frukt. jeg spiser øko, og det smaker så utrolig mye av det!
Jeg syntes de begynte ganske kjapt med brød og sånt i fase 3c. jeg skulle begynne etter 5 uker i fase 3. Men jeg strekker den perioden ut, tenker at jeg begynne i fase 3c med brød når jeg er nede i 74. Det er nok nå med all den maten jeg skal spise.
Lykke til - blir kjekt å høre om dine erfaringer!
Gratla Ruska, du er knallflinke! :)
Jeg er nok satt ut for en stund, men kommer tilbake! Sitter og tenker på ting jeg gleder meg til, neste spinningtime, gå lang tur, drikke kaffelatte, sitte ute i solen... Men jeg er jo et tålmodig menneske! Litt mer matlyst i dag, det er et godt tegn tror jeg!
stor klem til alle:)
Hei og takk for oppmuntrende og interessant innlegg Vibeke :D
Tja, det var vel ikke helt sant når jeg sa at jeg ikke ble dårlig etter en utskeielse, i helgen spiste jeg akkurat for mye nok av smågodt og potetgull at jeg ble SÅÅÅÅ innmari kvalm og visste nesten ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Hadde mest lyst til å få alt opp igjen :eek: Så der fikk jeg sjekket min nye toleransegrense.
Foreløpig i fase 3 har jeg spist 2 måltider, lunsj og middag, men jeg har ikke prøvd meg på frukt ennå. Mye fordi jeg må "hente2 meg inn igjen fra helgen og fordi jeg har veiedag allerede i morgen hos fysioen, og jeg vil ikke at det skal vises på vekta hva jeg stappet i meg... :o
Men jeg kjenner at det godt å spise ordentlig mat, spiste nesten fase 1 i går og var sulten hele dagen. I dag har spist lavkarbo lunsj og middag
og føler energien komme tilbake. Blir spennede å se hvordan det blir utover i fase 3.
Jeg kommer absolutt til å vente med brød - det tror jeg vil gå greit, savner ikke brød i det hele tatt. Starter nok med knekkebrød først, når den tid kommer.
Indi, kjære deg, jeg ønsker deg god bedring og sender masse :klem:og gode tanker. Håper du snart er på bena igjen, i mellomtiden må du bare fokusere på å bli bra igjen.
Titti: enig med deg - jeg gikk SÅ sulten i går, og guri malla for ei kort lunte jeg hadde. ikke moro nei :p
:D Jeg fortalte samme erfaringen til legen etter tre bittsmå sjokoladeegg i påsken. Hun bare begynte å le hun. Men jeg ble faktisk såpass dårlig at jeg har holdt meg helt unna sjokolade og annet i ettertid.
men man lærer seg vel etterhvert, hvor tåleransegrensen ligger. Hvis man gradvis, sakte, sakte, lurker inn noen karber, så tåler kroppen det gansek bra tror jeg. Spsie faktisk to spisesjeer sjokolade formasje i dag:eek: og det gikk bra!!!!:D
Lykke til med veiing i morgen. Går nok bra,.
Tenker også å gå innom legen og veie meg, har litt tid i morgen. For å sjekke at jeg går rett vei.
God natt folken, alle sammen, dere med ny bil (hediggris, men grattis) og dere med det samme gamle vraket og de (oss) som ikke har...
Jeg er imponert over gode resultater:) flinke dere er!
Og Titti, knallbra! Skal se du raser ned i vekt fortere enn du rekker å si eurodiettgrønnsaksuppe-fysj:)
Fyyyyy... Ny dag nye muligheter... og veiedag i morgen vennen:)
Jeg har spist ciabatta, lasagne og sjokolade jeg...
men i morgen skal jeg teste ut om det går å skli inn i litt ketose igjen og pulverhelvete venter... Trøsten er at selv om jeg spiser bare tull, går vekten ned, (om enn av feil årsak) tre kilo på 10 dager...
Håper det går å prøve med ketose igjen, ikke helt sikker på om kroppen vil gå med på det, men kan jo ikke fortsette å spise brød!
Klem til alle:)
Det tror jeg også, jeg har en sånn enten eller tendens og da blir det gjerne ikke et påskeegg, men 3 :o Noe jeg må jobbe med det der.
Men litt mer karber etter hvert er selvfølgelig det jeg håper å klare, men det blir nok noen fy'er underveis likevel.
Distrea: jeg stjal din fy'er :D Hvordan går det med deg?? Blir veldig nyskjerrig da vet du og lurer på hvordan du har det.
Jeg er i fase 3, men lurer på om ikke det er for tidlig :confused: Jeg har enda 19 kg jeg skal ned, er det ikke litt tidlig å gå over i fase 3 allerede da?
Nå har jo kostholdsveilederen hos Lindbergs sagt at jeg bør bruke totalt 1 år, mer eller mindre, på å gå ned i vekt og det er for så vidt greit, men går man noe sørlig ned i fase 3? Jeg kommer uansett til å snike inn både fase 1 og fase 2 dager her og der - det var visstnok helt ok.
Titti: så flink du er og så bra at du er igang igjen!! Jeg heier på deg :heia:
Indi: ciabatta :sikle: nå fikk jeg veeeelidg lyst på det, eller foccaccia.... Jeg ønsker deg fortsatt god bedring og håper du snart er på bena igjen.
By the way: veiedagen i går ble som fryktet, ikke gått ned noe på 1 uke. Må se å holde meg unna smågodt og potetgull...det ble i meste laget sist helg, så jeg burde være glad jeg ikke har gått opp i vekt.
Innom og heier litt jeg også. :heia:
Kjenner at det er best å jobbe, verre når en har fri og tilgang på mat. ;) Men det går overraskende greit. Nå skal jeg steke en pannekake til lunsj og ta med en ED-bar til kaffen hos mamma. :) SKAL komme meg gjennom denne uka, da er mye gjort og da er jeg skikkelig i gang. :ja:
Jeg har til nå gått ned 6-8 kg på fase 3. Når begynte jeg da? Midten av mars? Jeg har aldri vært i noen annen fase, begynte rett i fase 3. Og jeg skal ned 8 - 10 kg til (nå ble jeg plutselig veeeldig dårlig i matte her, men er ikke helt frisk i dag. Men jeg veide 88 kg da jeg begynte i fase 3. da hadde jeg klart å gå ned fra 95 kg på 1.5 år på egenhånd... Nå veier jeg ca 82 kg, og skal ned i 74 kg) I alle fall, jeg regner meg godt fornøyd med å gå ned 2 kg i måneden, og tror jeg er nede i 74 kg i august. Det tror i alle fall legen.
Jeg bruker ikke ed produkter, så jeg ser jo at det er ganske likt det jeg gjør og det de driver med der borte i ketolyse-leieren. bortsett fra mindre fett da. og de går jo ned, så hvorfor skulle ikke du går ned?
Men potetgull og sjokolade ER jo FY... ;)
Jeg har aldri sjekka om jeg var i ketose, så lenge jeg gikk ned 200 til 600 gram hverdag så rekna jeg med at jeg var i ketose. selv om jeg sto stille flere dager tok jeg det som en selvfølge at jeg var i ketose for de jeg ikke hadde spist noe ulovlig.
Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så opptatt av og sjekke om man er i ketose, hvis man følger oppleget og vekta peker ned over. Spiller det da noe rolle om man er i ketose eller ikke så lenge vekta går nedover ?
Har ikke så mye fantasi, men det går på rutinen:
frokost: to kokte egg m urtesalt (og litt agurk) (kl 07.30)
Lunsj: En frukt m en neven nøtter (kl. 11.00 - 11.30)
Mellom: En peppermakrell eller annen fisk (kl 14.00)
Middag: Kylling, kotelett, fisk (varierer da) ovnstekt m grønnsaker som squash, stangselleri, paprika, løk etc, m olje over og krydder. (kl 17.30)
Kvelds: røkelaks, kokt skinke, litt ost eller noe, med tomat, agurk. (kl 20.00)
Som dere skjønner, er jeg ikke helt inne i hvilken fase jeg er i, jeg tar innimellom, sånn hver 3. dag og koser meg med cottagechees m blåbær og kanel, eller en joghurt eller en ekstra frukt.
Middagen varierer jeg selvfølgelig. Wok er godt, m lettkokosmelk. men jeg liker denne maten så godt jeg. har endel ulike sauser, balsamico, chili etc, som kan sette smak. Og jeg går jo aldri sulten da.
Av og til, når søtbehovet melder seg, drikker jeg en kopp varm kakao, 72% kakao som du blander med kokt vann. Den er god, men ikke helt heldig søtstoff, men av og til går det jo!
Er litt enig med deg, men det handler jo vel om hvilken retning man følger. Det som er genialt med ED synes jeg, er at man ikke teller karber, men har en liste over hva man kan spise i de ulike fasene.
Jeg aner f eks ikke hvor mange karber jeg spsier, og jeg har væørt i ketose eller ei, men jeg vet at det funker, dette her, på både vekt og helse:)
Enig med deg, det burde ikke være nødvendig. Men når ting stopper opp, blir i alle fall jeg stressa og lurer på om alt er som det skal være... Leter etter årsaker over alt liksom.
Når jeg startet hadde jeg ikke vekt. Kjøpte vekt og sticks etter at pulverheksen på lindbergklinikken sa med en misbilligende mine at hun syntes det gikk så seint... Var skikkelig stressa jeg, og ville så gjerne være snill og flink! Når jeg fikk tenkt meg om, ble det til at jeg droppa hele dama, og nå går jeg til kontroll bare til legen. Sa fra om hva jeg syntes og...
Men vil jo helst være snill og flink fremdeles da:)
I dag feirer jeg litt... BMI under 30!:):) og vekten er 76,6!
Snille Dilly:)
Sender deg LASSEVIS med gode vibber! Du må jo bare fokusere på at det går an! Det finnes jo en løsning for deg og, bare ikke gi opp vet du:)
Stor klem til deg:)
I dag er det første gangen jeg har spist noe annet enn rent kjøtt og det var veldig godt med noe annet. Jeg fant en gryterett her på forumet så det var lavkarbo mat så helt fy var det ikke.
Vi har også vært i Sverige og kjøpt sukkerfritt godteri og da kan dere tro vi ble dålig i magen he he he må være litt forsiktig med mengden av sukker fritt godteri ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.