< Tilbake til oversikten

Eurobabbel - og journaler og blogger!

Robyn sa for siden:

Velkommen hit Tulla 81! :)

Håper dette setter fart på nedgangen din. Jeg har gått ned 8,4 kg siden 14. februar og er strålende fornøyd. Jeg er insulinresistent og merker godt at det går litt saktere her nå, men håper jeg blir kvitt de siste 14 kg i løpet av våren/sommeren.

Håper du får maten raskt, det har stort sett gått på et par-tre dager når jeg har bestilt.

Og så får du bare spørre underveis om det er noe du lurer på. :)

indi sa for siden:

Heia og velkommen til den beste bablegjengen som finnes! :)
Bare å spørre om du lurer på noe!

Distrea sa for siden:

slenger med på med velkomstmelding :D
Her har vi det kjekt, vi har tre tråder vi babler i.
En som heter "våre ED dager" der fører vi opp hva vi spiser om dagen.
Også babler vi i denne også er det denne forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17152 som du finner litt ideer for anvendelse av produktene og oppskrifter på andre lovligheter :)

velkommen skal du være :blomster:

jeef-micro sa for siden:

hei og velkommen til oss :)

Jeg har lavt stoffskifte, og hadde insulinressistens før jeg startet ED (har ikke det lengre nå vistnok). Mitt beste tips er å være nøye med å følge dietten i starten :) Fase 2 er himmelen etter fase 1 :p

Robyn sa for siden:

I dag hadde vekta gått litt ned igjen, endelig. :D

Ha en fin dag jenter, nå må jeg komme meg på jobb.

Distrea sa for siden:

jeg også.... HURRA :D... 1,2 kilo!

jeef-micro sa for siden:

Jeg har vært flink på tirsdag, og nesten flink i går, og har gått ned 1 kg disse to dagene :D

Tulla 81 sa for siden:

Takk for alle velkomstmeldinger fra dere alle.

Jeg skal nok klare å holde Fase 1 slavisk i 20 dager. Det er litt av prisen for forfallet jeg har utstatt meg selv for. Jeg gleder meg til sommeren da skal jeg være smekker og lekker... Jeg håper jeg klarer å kvitte meg med 15 kilo innen 1. juli. Da skal jeg være strålende fornøyd!

Ha en fin torsdag videre alle sammen :)

indi sa for siden:

Lykke til Tulle 81, bare å henge her inne så blir alt så bra så! Og du klarer fint fase en slavisk, det er ikke sååå ille!

Og Jeef, Distrea og Robyn, SÅ FLINKE VI ER!!!

Jeg fant et 7-tall i dag, 79,5:D:D:D
Startet på ny i fase en 18 mars, da var vekten 82, så ned to og et halvt kilo på 10 dager:D:D

Distrea sa for siden:

det er jo helt rått det, indi :heia: tallet 7 drømme

indi sa for siden:

Takk vennen:) Du kommer etter, ikke bare drømming vi driver med:)

Distrea sa for siden:

jepp jeg kommer etter:D en kilo i uka fremover nå :ja:

men god matt på oslotreff til fredag først :sikle:

indi sa for siden:

Det blir jo definitivt lavkarbo, så det er jo bare å kose seg! :)

Robyn sa for siden:

Så moro det er her om dagen, nedgang over hele fjøla! :D :heia:

Jeg ligger nå på 92,2 og 8 tallet begynner å nærme seg. Gleder meg sykt til å komme dit.
Tenk at for ett år siden veide jeg 110 kg, jammen godt at snart 20 av de er en saga blott. :D

Husker godt hvor deilig det var å komme under 100, det er 7,8 kg siden det og nå. Her går det unna! :D:D:D

Titti sa for siden:

Så flott Robyn! :heia:

jeef-micro sa for siden:

Kjempebra Robyn!!!

jeg skal prøve meg på omelett i dag... skal spise litt spekeskinke til da... vet det er svinekjøtt, men noe godt må jeg ha til omeletten, siden jeg har glemt å kjøpe cola light :eek:

Titti sa for siden:

Å, nei, føler med deg, Jeef! Jeg MÅ ha cocaen min hver dag når jeg er på ED!

jeef-micro sa for siden:

Ja, jeg føler nesten at jeg har abstinenser her... grusomme greier...

driver å vurderer å ta ut sykkelen min også da... Må komme igang med litt trening...

indi sa for siden:

Colalight ja, bare må ha det jeg og! Hadde nok gått ut igjen om jeg hadde glømt den, eller, sendt gubben ut etter mer... :p

Kjempekjekt det går så bra med alle for tiden, selv har jeg bare gått og glist og tenkt på sjutallet mitt i dag:D. Kom på at jeg bare er halvannet kilo fra 30 kilo i minus... men det har jeg ikke tenkt så mye på, klarer ikke helt å forstå hvor jeg hadde alle de der kiloene:rolleyes:. Merkelige greier!

Distrea, stilig bilde av deg da;)

Fortreffelig aften til alle!

Distrea sa for siden:

takk igjen, indi :D

vi må jo ha fest her når du er på 30 minus! gleder meg sammen med deg jeg!... heeeelt sant!
når jeg er på 85 så har faktisk jeg også gått ned 30 ;) men det er jo 5 år siden jeg gikk ned de, resten skal jo til pærs nå :p

Jeg har faktisk klart å kutte colaen! men kommer til å drikke det når jeg er på besøk eller på cafe :)

Robyn sa for siden:

Åh, cola klarer jeg meg ikke uten. :o Godt å se vi er flere.

30 kg er mye Indi, utrolig bra jobbet! :heia:
Gleder meg til jeg ser 7 tallet og, men får vel konsentrere meg om 8 tallet først. :o

Titti sa for siden:

:heia: Og jeg sikter meg inn på 6-tallet. :ja:

indi sa for siden:

blir rene lottorekken dette;)
Vi vinner alle sammer, hihi

Robyn sa for siden:

:eek: Wow!!! :heia:

Dit kommer jeg nok aldri igjen. :o

jeef-micro sa for siden:

Er med Titti jeg da... men har vel en 6 kg igjen til 6 tallet (og nå vet plutselig allehva jeg veier :eek:

Distrea sa for siden:

ja... nå veit jeg at det er mange snertene damer her :p

:o

jeef-micro sa for siden:

hehe er vel bare det at jeg aldri har så mye som hintet om hva jeg veier før, bare sagt at jeg er så og så mye + kg

men jeg er ikke så snerten da... er ganske kort, så for tiden er jeg lettere å hoppe over enn å løpe rundt... men det skal det bli ordning på nå...

Distrea sa for siden:

hehe, men jeg har sett bilde av deg ? prøve kjole eller noe.
Godt du sa noe nå... for vi har da ingen hemmeligheter :p

:klem:

jeef-micro sa for siden:

hehe ja jeg la vel ut et bilde av meg i en kjole her før jul... men den skjulte valkene godt da

Distrea sa for siden:

man lærer noen triks, syns du var fin jeg :)

jeef-micro sa for siden:

hehe takk :)

nå sitter jeg her med kveldsmaten min... capuchino. Jeg hadde litt kardemomme i capuchinoen, for jeg leste noe om kardemomme her en dag... det ble faktisk ganske godt :p smaker litt hvetebolle :D

Distrea sa for siden:

boller,,, mm... det er ikke no godt :p

jeef-micro sa for siden:

hehe... boller er ikke godt viss du ser bort fra smaken :lol:

jeef-micro sa for siden:

Det var en dag her jeg hadde skikkelig lyst på noe godt... så jeg gikk litt hvileløst rundt i leiligheten, før jeg fant det glasset med kardemomme (jeg er i kardemommehjørnet for tiden) og spiste en ts med kardemomme for å døyve snopsuget. Det var sterkt :p men jeg blekvitt suget etter godteri da hehe

Distrea sa for siden:

:lol: det hadde jeg ikke tenkt på en gang!... men nå kan det hende jeg gjør det.

Det ble vel litt mye smak på en gang?:eek:

jeef-micro sa for siden:

det var ikke smaken som var det største problemet, men at det ble ganske sterkt... men det var ganske godt i capuchinoen faktisk :) skal prøve det flere ganger :D

jeef-micro sa for siden:

veid meg i dag også, og vekta står stille... kanskje ikke annet å forvente etter to dager med nedgang, men jeg ser på det som en naturlig variasjon. Jeg veier meg jo hver dag, og det er jo ikke så lurt :p

i allefall er dagens vekt +16,9

Distrea sa for siden:

betyr det at du skal ned 16? er ikek det mye ?

(jeg snek meg på jeg også :p) dumt, for jeg skal jo ut å spise og kommer sikkert til å fyke opp en halb kilo :mad:

Robyn sa for siden:

Jeg er ikke så glad i verken kardemomme eller kanel, dumt.
Kanel spiser jeg bare på risgrøt, og det blir det vel ikke mye av i fremtiden. :p
Men har ikke prøvd cappuccinoen heller da, så jeg hadde jo strengt tatt ikke hatt noe å krydre heller. :rolleyes:

Her forsvant 200g til over natten, en kilo siste to dagene er jeg veldig fornøyd med.

Vekta sto og vippet litt på 91,8 før den spratt på 92,0 (viser bare hver 200g), men da begynner jeg å nærme meg 91 tallet i allefall. :D

Får prøve å komme meg på trening nå selv om kneet er litt kranglete, vet da søren hva jeg skal gjøre. Kan jo ikke kutte trening i månedsvis. :rolleyes:

Robyn sa for siden:

Næsj da, dere spiser vel lavkarbo så det går sikkert bra. :)

Ha det gøy i kveld, er fortsatt irritert for at jeg må jobbe. Skulle gjerne vært med og truffet dere.

indi sa for siden:

Jomen det gjør ingenting Jeef :) Mattekunnskapene er ikke helt på topp i denne enden!:D

Distrea sa for siden:

neste gang robyn! det er planer om nytt treff 23 mai! sett av datoen allerede nå :ja:

er stort kjøttmåltid i dag, vil heeeelt sikkert gjøre noe for vekta... kjenner kroppen min :(

Ruska sa for siden:

ÅHHH SÅ FLINKE DERE ER ALLE SAMMEN :heia:

Ikke noe i veien med skravlinga her nei - jeg har vært litt borte denne uken, mes fordi jeg har begynt å jobbe mer og fordi jeg har vært opptatt om kveldene.

Men jeg har lest igjenom her nå og blir så glad og s motivert!!!! :p
Gøy at det er nedgang i lange baner her og at det går bra med alle sammen.

Jeg veide meg hos fysioterapeuten i går - første gang på 2 uker, og hadde gtt ned 2,1 kg på 2 uker :D Og det til tross for mine håpløse utskeielser. Nå skal det sies at jeg begynte på tirsdag med fase 1 og har holdt meg til fase 1 i 3 dager nå, så det har sikkert litt å si.
Tok meg 3 dagerå å komme i ketose igjen, men nå er jeg der :)

Ønsker alle dere flotte damer en riktig god helg!!!

PS: Distrea: jeg får ikke vært md ut i kveld - barnevakten har blitt syk...:( Forhåpentligvis får jeg anledning til å treffe deg + flere herfra e annen gang.

Distrea sa for siden:

:heia: heia ruska! kjempe bra det... med utskeielser!

men veeeldig dumt at du ikke kan bli med :(

indi sa for siden:

Misunner dere sånn det treffet! Vi andre må sitte her og kjede oss helt alene! ...
Men vi overlever nok;)

Vekten viste ned 0,5 idag og, det er helt utrolig, nå veier jeg 79! Kjempekjekt... Blir nok litt mindre ned i morgen, det går jo ikke an å gå ned så fort!

Tulla 81 sa for siden:

Åhhh... Dere er så flinke!! Håper jeg klarer det like bra som dere når jeg kommer i gang. Jeg fikk fakturaen på maten min i går, men må den betales før jeg får bestillingen? :confused:

Jeg har gått over til å kutte ut karbohydratene allerede nå, og kjenner det litt på kroppen at det er noe som ikke stemmer. Går forbi kjøkkenet på jobb, og der ligger det en appelsin og skriker til meg: "spis meg!!!". Håper dette suget gir seg når kroppen kommer over i ny modus. Den vil ikke få karbohydrater på flere måneder... :eek:

Hvordan gjør dere lunsjen på jobb?
Vi har kantine på jobben med en fin salatbar. Hva anbefaler dere å spise sammen med grønnsaker til lunsj?

Ha en super fredag videre. Snart er det HELG!!!

sjokoladejenten sa for siden:

Etter en god periode hvor jeg har startet på eurodieten en dag for så å gi opp den neste , er jeg forhåpentligvis i gang nå for en god stund framover ;-)
Nå må jeg sette inn støtet , dersom jeg skal få noe resultat til sommeren .
Jeg begynte i går . Føler meg i god form og er allerrede i ketose . Nå skal det brennes fett ;-)
Skal ned ca 14 - 16 kg . Dette skal bli den gangen jeg lykkes !!!!

Robyn sa for siden:

Da skal jeg søren meg sjekke det når jeg kommer på jobb.

Kommer hjem fra Barcelona 21. men husker ikke om jeg har jobbehelg eller ikke siden vi reiser en søndag.

Robyn sa for siden:

Stå på sjokoladejenten, dette klarer du. :heia:
Motivasjonen kommer fort av seg selv når kiloene begynner å renne av. :D

Jeg pleier alltid å få maten i god tid før fakturaen utløper, det gjør sikker du og Tulla 81. Betaler uansett ikke før jeg har fått varen.

Jeg pleier å spise en sjokofrokost blandet med vann til frokost og lunsj, men det er bare for all enkelhets skyld. Da trenger jeg bare en kopp og en skje og litt kaldt vann.

Du kan jo også steke opp pannekake eller brownies på forhånd og ta med, eller blande en cappuccino om du liker det.

Du må nok prøve deg frem og finne produkter du liker, så finner du nok fort noen favoritter. ;)

Ruska sa for siden:

Jaaaaaaa - kjempedumt :hylgrine:Jeg synes det er så mye sykdom rundt omkring for tiden... det vil vi ikke ha noe av.
Leste noe om nytt treff 23. mai - DA skal jeg klare å komme :)
Kose deg masse da Distrea!!!

Indi: så bra med 7-tallet , herregud, jeg gleder meg til å komme under 100-tallet :o

Sjokoladejenten: vi har også salatbar på jobb, så jeg tar med suppe på termos og så tar jeg i tillegg en tallerken med bladsalat, brokkoli, agurk og sjampignonger (når de har da, iblandt blir det bare salat og agurk..litt kjedelig, men men) + litt olivenolje over.
Det går helt fint.
Etter at jeg begyntep på fase 2 har jeg begynt å slenge oppi 3-4 skiver med skinke i tillegg.

Forresten, noen av dere på fase 2 som drikker litt vin?
Jeg har bare drukket en gang i påsken, men da ble det også 1/2 flaske + litt sjampis :p namenam

indi sa for siden:

Litt vin.... ? Litt??
Tror nesten aldri jeg har drukket litt vin jeg... men jeg lot det være i hele fase en sist, altså en måned. Nå drikker jeg et par glass to, av og til tre dager i uken, går helt fint det... for meg jaffal! Veldig glad i vin, ikke rus, men vin, men akkurat nå har jeg jo ikke så mye mat den smaker godt til da...
Hvilken vin passer best til pannekake??? Noen som har ideer? En lett og tørr chianti?
:)

Robyn sa for siden:

Vin til ED pannekake? Den må jeg nesten tygge litt på... :lol:

Jeg drakk ikke noe i fase 1, men påskeaften tok jeg to små glass rødvin. Ble god og susen så det tredje glasset måtte jeg bare helle ut. Passer seg liksom ikke å bli brisen på påskeferie med mann og barn. :p

Men jeg drikker sjelden vin, blir nok mer nå til sommeren. Så når jeg først tar et glass er jeg ikke så nøye på om det blir ett eller tre.

Elsker rødvin, men er ikke så glad i hvitvin. Kjerringa mot strømmen... ;)

indi sa for siden:

Jeg liker også best rød, men det er jo noe mat som bare roper etter en chablis da! ;)
Kjenner også at det blir nok fortere når jeg er i ketose enn ellers, og det er jo bare bra!

jeef-micro sa for siden:

Jeg skal ned 16,9 kg... høres mye ut, men jeg er veldig kompakt, så jeg kan godt gå ned 20 kg uten at jeg ser tynn ut

Titti sa for siden:

Er ikke så høy vet du. ;)

jeef-micro sa for siden:

huff jeg får ikke spist ED i ettermiddag.. skulle egentlig hjem, men kan ikke dra hjem før imorgen... og her var det dårllig med ED og LK mat...

Titti sa for siden:

Lykke til Jeef, håper du får i deg et eller annet. :blomster:

indi sa for siden:

Ikke spise deg ut av ketose da, det er jo kjipt!
Tenke på speilreflekskamera... :)

jeef-micro sa for siden:

litt vanskelig å spise meg ut av ketose når jeg aldri har vært i ketose... men jeg spiser litt fornuftig da.... Skal kjøre på med fase 1-2 fra og med i kveld av...

Ruska sa for siden:

Godt å høre indi - jeg er veldig glad i vin, men holdt meg borte hele fase 1 og ventet 2 uker ut i fase 2 før jeg drakk litt. Ble nok litt fort susen i hodet og brei i kjeften, hihi - men det var jammen godt!
Tror jeg må kjøpe meg vin for nå har jeg ingenting. Tror nok at jeg lettere kan kose meg med et glass vin eller to i stedet for å bli fysen på noe godis.

Vin til pannekaker? Nei, da drikker jeg heller vann :D

indi sa for siden:

Enig... det er håpløst med vin til pannekaker... definitivt!

Du når snart 15 kilo du, så stilig!! :)

Distrea sa for siden:

wow.... snart 15 kilo!... så fort! :heia: meget bra asså :)

Robyn sa for siden:

Ja, helt utrolig Ruska! :heia:

Sjekket på jobben, og jeg har søren meg jobbehelg 23. mai og jeg. :(
Er visst ikke meningen jeg skal komme meg på treff.

Distrea sa for siden:

ååå... går det ikke an å bytte?

jeef-micro sa for siden:

måtte jo veie meg i dag også da :rodme: hadde egentlig tenkt å la det vær, og var sikker på at vekta viste to kg opp etter helga. Jeg komhjem ganske sent i går, så jeg har vært 1,5 døgn uten ED... maten var ikke optimal. Vekta viser "bare" 200 gr opp, så jeg må vel si meg fornøyd med det. så nå sitter jeg her med capuchinoen min og koser meg :D har begynt å ha litt kardemomme i den, og det er faktisk ganske godt :)

Robyn sa for siden:

Kan prøve, men vi er ikke mange så det pleier ikke være lett. Mulig jeg kan få en av ekstrahjelpene våre til å ta fredagen. Skal prøve.
(Men det er ikke så mange som vil jobbe fredag kveld av en eller annen merkelig grunn ;), vanskeligste vakta å bytte bort.)

Så bra at det gikk såpass bra med vekta Jeef! Da er det bare å brette opp ermene og gi gass videre. :heia:

Her stoppet vekta på 92,0 for tredje dag på rad. Kunne den ikke bare gitt etter 0,2 i allefall da så jeg fikk se 1 tallet. :rolleyes:

I dag skal jeg sitte i hallen i sekreteriatet mesteparten av dagen, så denne helgen blir utrolig kort.

Titti sa for siden:

Stå på jenter. :heia:

Jeg er ganske fornøyd med denne uka, føler jeg har kommet skikkelig i gang og det er så deilig! :spent: Har ikke vært på vekta enda, er så lenge siden jeg veide meg sist og orker ikke å bli skuffet. ;)

Robyn sa for siden:

To tissedråper senere stoppet den på 91,8. :D

Så bra at du føler det går greit Titti. Får håpe det blir en positiv overraskelse når du bestemmer deg for å gå på vekta. :)

Titti sa for siden:

Å så deilig, Robyn! :heia: Utrolig hva 200 gram kan ha å si! :D

Titti sa for siden:

Veldig tullete å ikke vei meg ja. Jeg orket ikke veie meg etter jul og gikk ikke på vekta før jeg dro til New York i feb. Da var jeg 2,5 mer enn jeg var på det minste før jul. Etter N.Y. (og en del karamellpopcorn og burgere) ville jeg ikke veie meg, men startet jo opp på ED igjen og så kom påsken....og enda har jeg ikke vært på vekta.
Snart to mnd siden sist faktisk. :sjokk:

Men klærne passer fortsatt og strammer ikke, så jeg har sånn nogenlunde oversikten alikevel. ;)

Distrea sa for siden:

goood morgen.

Hvis klærne sitter bra, så er det nok ikke så ille titti :)
jeg håper jeg etterhvrert slipper denne vekt hysterien, og heller måler i forholt til klærne og hvorden jeg føler meg, for denne veiinga er so.... syk :o
Så bra Robyn, ett taller var stas å se tenker jeg!:heia:, nå gleder jeg meg veeeldig til å se 0 og helst 9 snart ;)

noen må skyte meg i foten i dag... for jeg remla innom vekta, og den stoppet på 92,4. DVS, 1,4 opp siden fredags morgen :rolleyes:
Og jeg har ikke SKEIA ut SÅ mye syns jeg... ikke med karbo ting.
Da blir jeg litt redd for å slutte med posene etterhvert... går fort opp igjen :mad:

ny giv nå, fase 1 en god stund fremover :heia:

Titti sa for siden:

Det er sikkert bare vann, Distera. (og litt vin og baconpølse :lol:)

En går fort opp når en er i fase 1, men meningen er jo at man gradvis skal innføre et og et måltid til man spiser normal mat igjen. Da tror jeg ikke man går så fort opp hvis man har en liten utskeielse.

Distrea sa for siden:

:o hahaha :lol: :p

du har sikkert rett, men det blir ikke noe mindre frustrert av det.
Håper det er borte igjen til torsdag og veiedag!

Titti sa for siden:

Satser på det! :ja:

indi sa for siden:

Hiver meg på denne problematikken jeg og... Fader og, den der dretne vekten! Denne uken har vært rene berg og dalbanen... Mandag 80,5, onsdag 80,2 fredag 79, lørdag 79,6, idag 79,5.... Er nok prisen for å veie seg hver dag, at der er litt opp og nedtur. Så jeg kommer nok til å fortsette med det! For tanken på å veie meg en dag i uken, og finne ut at det er en sånn "feil" dag, ville jo vært helt ille... Nå ser jeg jo en tendens i alle fall... Men må jo glatt innrømme at det er vanskelig å holde på humøret når vekten plutselig går opp, helt uten grunn...

En tanke jeg har tenkt litt i det siste, er at kroppen er forutsigbar til en viss grad... Du kan styre en del ting, hva du spiser og drikker, og trening, men plutselig gjør kroppen sine egne ting helt uavhengig, samler på vann, blir støl, og noen ganger er det dobesøk to ganger i timen, andre ganger er det to ganger i døgnet... og dette må vi jo bare finne oss i... Og hvem vet om ikke negative tanker, dårlig selvfølelse, eller positive tanker, om ikke det også virker inn... det gjør nok det!

Distrea, ikke vær bekymret! :) Det kommer til å gå bra. viktig å følge opplegget når du er ferdig, øke forsiktig med kbh og sånn... og DA tror jeg det er viktig å veie seg ofte...

Nå skal jeg binde fast armen snart og gå på spinning, det ser ganske teit ut!

Ble masse babbel her. Fin søndag til alle skjønne jenter! :)

Distrea sa for siden:

da er vi enig. konklusjon er "Fader å"

også må man være nøye når man starter å spise igjen, forhåpentligvis er jo da også dette tallet som de måler insulinresistens med, lavere.... og da skal man ikke gå like fort opp igjen heller.

God tur på trening indi!... tror aldri du ser dum ut, bare SPREK ut! :klem:

jeef-micro sa for siden:

Jeg har vært ute å gått en første av dagens to gåturer nå :D vært ute med ei veninne, skal ute med ei annen veninne å gå tur litt senere, og i mellomtida skal jeg på laserX... rekner det som dagens trim jeg...

og jeg har funnet ut at kardemomme er et undervurdert krydder :D blanda det i kakaoen også jeg... og den ble drikkbar :p

Tulla 81 sa for siden:

God søndag godtfolk!
Jeg har nå vært på ED i 2 dager (startet fredag). De posene smaker jo egentlig høgg, men jeg får holde ut til jeg ser litt nedgang på vekta...
Brownies og bar er godt, men resten kan jeg klare meg uten...
Det som er vanskelig er jo at samboeren sitter å spiser vanlig mat, og JEG HAR OGSÅ LYST PÅ...:mad:

Et lite spørsmål: Hva spiser dere til pannekakene? Kan ikke bare spise de pannekakene..??

Jeg er nå på 73 kg på min hjemmevekt og skal ned 15 kilo... Det vil si at jeg skal være 58 kg innen sommeren... Jeg har bestemt meg for å ikke gå på vekten mer enn en dag i uken, håper jeg klarer det da!
Håper jeg klarer dette, da vil BMI og kroppen min ha det bra igjen...

Ellers ønsker jeg dere alle en fin søndag!

jeef-micro sa for siden:

Jeg har slutta med pannekaker, men hadde masse kanel i røra, og drakk et stort glass cola light til jeg :p smaker aperompe av det meste ja, men capuchinoen er også helt grei :)

indi sa for siden:

Godt du er i gang da Tulle 81! Gratulerer:)
Jeg har fått aldeles dilla på pannekaker, syns de er knallgode sånn som de er, men pleier å unne meg litt splendadryss, og dæljer på med capuccinokrydder. Noen bruker kanel i røren, andre steker pannekaken i vaffeljernet og spiser dem med litt smør på.
Forstår godt du syns noe smaker uff, kan være smaken endrer seg litt etter en stund. Det har i alle fall hendt for noen av oss:)
Min tanke når jeg startet på dette var at jeg skal spise så masse jeg vil av alle gode grønnsaker, og få i meg noen av de der posene sånn innimellom, og det gjør jeg jo sammen med resten av familien. Hjelper etter en stund når du ikke lenger er sulten, og motivasjonen øker når kiloene forsvinner...
Lykke til!:)

Distrea sa for siden:

Jeg lager veffelrøre av mange poser pannekaker, har i litt kanel.
Blir ca to vaffler av en pannekake. Har på smør, syns det er ganske godt jeg. Er jeg søt syk strør jeg på litt søtstoff også :p

Liker mange av produktene jeg, men ikke så mye å bli mett av, dessuten savner jeg salt mat da jeg er enig i at middags produktene er ganske uspiselig :eek:

Robyn sa for siden:

Æsj, så kjedelig med vekt som leker berg og dalbane da Indi og Distrea.

Min vekt tuller heldigvis lite opp og ned, det blir heller litt stillstand innimellom.

Det blir lettere etterhvert Tulla 81, man venner seg til å ikke spise for kosens skyld og ikke spise som alle andre.
Men det var utrolig godt når fase 1 var over.

Jeg pleier alltid spare sjokoladebaren og brownies til kvelden så jeg føler jeg har noe å kose meg med.

Kom meg gjennom 30 dager strengt fase 1, og det ga resultater! Og når resultatene kommer såpass kjapt er det ikke vanskelig å holde seg motivert.

Pannekakene smaker helt annerledes stekt i vaffeljern, så det anbefaler jeg på det sterkeste. Klarer ikke få de i meg når de er stekt i panna, men stekt i vaffeljern er de faktisk ganske gode. Men husk å smøre jernet godt, ellers setter det seg fast.

indi sa for siden:

Må visst gjøre alvor av å leite fram vaffeljernet jeg... :)

En annen ting, får dere til å drikke nok?
Jeg er pinglete med vannet... Drikker nok en liter når jeg trener, og prøver å få ned en halvliter til neven med kosttilskudd om morgenen... Ellers drikker jeg nok en liter koffeinfri te hver dag, litt kaffelatte, en eller kanskje to, og minst en halvliter colalight... Jeg tenker at det ikke betyr noe hva jeg drikker, så lenge jeg får i meg et par liter, hva gjør dere?
:)

jeef-micro sa for siden:

jeg drikker aaaalt for lite.
Før var jeg flink.og har en plan om å bli det igjen :p
har ei flaske med bon aqua som er på 7 dl somjeg har somplan å drikke minst 3 av nå fremover. en før lunsj, en før middag og en etter middag (i god tid før natta) må venne meg av med å drikke så mye cola light som jeg gjør nå...

Distrea sa for siden:

Jeg tenket at VANNET er viktig! så ett par liter om dagen det skal jeg ha i meg, også kommer det andre i tillegg.

Har jo lest den tråden (som vel er forsvunnet) om hvorfor det er så viktig å drikke vann når man skal ned i vekt.

MEN... nå raser jo du ned, så du gjør en hel del rett tror jeg :D

Robyn sa for siden:

Uff, jeg er alt for dårlig med vanndrikking om dagen. :o

Men kjenner jeg begynner å bli litt mettet av cola, så kanskje det blir bedre nå snart?

SKJERPINGS

Ruska sa for siden:

Fanken å - har skikkelig prolemer med internett nå :mad: Ramler ut stadig vekk. Sikkert pga møkkaværet!! Her regner det sidelengs.

Så nå har jeg glemt alt det smarte jeg skulle si - husker bare dette med vannet, at jeg skulle si at jeg drikker masse :o Sånn, dett var dett, resten har jeg glemt.

Ja ja - ellers så synes jeg dere er kjempeflinke alle sammen! Ja, snart er jeg nede i - 15 kg, det er utrolig. Er utrolig fornøyd.

Men lurer litt på hvordan det skal gå videre, særlig siden jeg har vært enten mye sliten eller sulten etter at jeg begynte i fase 2.

Har jo kjøpt meg ny fin vekt, men den viser 2 kg minder enn den hos fysioterapeuten, som igjen viser 1 mer enn den hos Lindberg :o Skal ikke være lett å følge med. Har veid meg nesten hver dag siden jeg kjøpte den nye - ai ai ai. Men nå skal jeg prøve å la være før på torsdag.

Skal vi prøve å la være sammen Distrea? Førstemann som jukser må spise det ED-produktet hun liker aller minst :p hi hihi. Fritt for ikke å jukse :D

Distrea sa for siden:

:lol:

Den er jeg med på, Ruska! ingen veiing før torsdag!

jeef-micro sa for siden:

Distrea!!! jeg skulle jo fortelle deg at det er tilbud på tanitavekter på XXL nå :)

Distrea sa for siden:

:eek: ååå.... forte meg å se :o

Distrea sa for siden:

999 var den billigste jeg så... har du fått en tilbudsblekke?

jeef-micro sa for siden:

var den som var på tilbud... nå vet jeg ikke hva de egentlig koster, men ene var til 999 og andre til 2450 eller noe sånt. kom et sånt tilbudsblad

jeef-micro sa for siden:

ok :) bra du har noen til å kjøpe for deg da :)

Tulla 81 sa for siden:

Første lunsj med ED på jobb er gjennomført. Gikk veldig bra. Kastet i meg en ED bar før jeg gikk ned i kantina og spiste en stor salat.
Lurer litt på hva som er tillatt av pastiller og tyggis, noen som vet?

NB: Pannekaker i vaffeljern smaker faktisk veldig godt. Dette kan jeg absolutt spise daglig...

Ha en fin dag :-)

Robyn sa for siden:

Husker ikke hvem som hadde spurt ED legen, men hun fikk i allefall til svar at man kan spise litt sukkerfrie pastiller og tyggis av og til. Men ikke for ofte.

Noen av pastillene som er sukkerfrie har en del kalorier allikevel, så det er nok greit å sjekke de før du evt. kjøper.

indi sa for siden:

Tyggegummi har mer kbh tror jeg... jeg kjøper store IFA, läkerol split, og fribol på apoteket, mye godt der, de har noen som er gode for vond hals, de liker jeg best!

jeef-micro sa for siden:

jeg trenger hjelp :eek: er skikkelig sulten i dag, så nå har jeg spist noen rester fra gårsdagens taco (inkludert noen nachos-chips) Holder på å steke koteletter nå da, som skal bli middag... håper jeg ikke er sulten etter det. Jeg er svært skjelden sulten... og i allefall ikke sånn som nå

Distrea sa for siden:

bit tenna sammen og spis masse grønt til, håper det er forbrenninga som setter inn nådesstøtet :ja:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.