Men fikk du svar på blodprøveneførst nå?
Gjorde du ikke det før du startet?
Ble litt nysgerrig på hva verdiene dine var jeg, for å sammenligne med mine-
130 kr"... det vil jeg også betale :confused:
Innom med STOR KLEM
Det du må tenke på nå, er at du gjør jo alt riktig! Lavkarbokosthold og vektreduksjon er det du kan gjøre, som gjør at insulinresistens og diabetes-spøkelse springer og gjemmer seg... De aller aller fleste som legger om kostholdet klarer seg uten medisiner, får kontroll på blodsukker og lever et greit liv uten å tenke på det i hele tatt!
Men jeg kjenner den der litt ekle tomme følelsen du nok sitter med nå. Håper det går fort over, og at du finner tilbake ståpåviljen og futt og fart og masse motivasjon. Du fikser dette! :)
Jeg fikk forresten heller ikke svar på blodprøver før første kontrollen, så det er ikke alle så venter til resultatene er klar med å begynne!
Insulinresistens, huff.. Vi gir da ikke opp pga slike ting. Klart at det var mye morsommere å slanke seg før i tiden da kiloene bare rant av, men de skal av, uansett hvordan. Jeg er helt sikker på at du blir enda mer bevisst og sta fra nå av, så du kommer til å klare deg så fint at.
Jeg SKAL klare dette, og motivasjonen er der fortsatt. Men lufta gikk litt ut av meg.
Var litt stresset når jeg var hos legen siden jeg fikk telefon fra barnehagen om at jeg måtte hente minsten som kastet opp, så verdiene vet jeg ikke.
Jeg fikk ikke starte kuren før blodprøvesvarene hadde kommet, men hadde ikke time før nå.
Det er jo litt godt å få et svar på hvorfor kostholdsomlegging etter Grete Roede/Libra prinsippet ikke funket for meg, og det er greit å vite hva man må passe på. Men det var jo allikevel en liten nedtur.
Jeg bruker nok dagen på å fordøye dette, og så får jeg bare se fremover igjen.
Jeg håper bare så inderlig jeg rekker å gå ned de 15-16 kg jeg må ned så jeg rekker å få bukplastikk hos Colosseum. De mister avtalen med NAV etter nyttår. :(
Og da burde jeg ha gått ned det meste før sommerferien med tanke på at det er noen måneders ventetid.
Og det er vel hovedgrunnen til at jeg depper litt i dag, er så utrolig redd for å ikke rekke det.
Mister de avtalen etter nyttår? veit alt skal vurderes på nytt, men visste ikke at de helt sikkert mistet avtalen,... huff... da rekker ikke jeg det hvertfall.
Men fikk du veid deg hos legen i dag?
Er jo litt spennende med fettprosenten og slikt også.
og du HAR jo gått ned en del så forløbig går det bra :heia:
Ja, da blir dem muligheten borte hos alle. Får håpe noen ikke har så lang ventetid og at vi rekker det uansett.
Jeg har ikke vært der til konsultasjonen ennå heller, kontordama sa det kunne vente til jeg nærmet meg 28 i BMI dvs 78 kilo, tenkte å bestille time når jeg er 85... 9 kilo igjen :rolleyes:
På hennes vekt har jeg gått ned 5 kg og 2,5 i rent fett.
Var hos henne to uker før jeg startet opp, så jeg spiste nok på meg et par kilo i tiden mellom der. :o (Vekta hennes viser det samme som min her hjemme.)
Har fått grått litt på skulderen til mannen nå og fått masse trøst så jeg føler meg litt bedre.
Minsten er heldigvis bra igjen, men litt slapp. Sover på sofaen nå.
Jeg er så trøtt om dagen, vil bare sove og sove. Slappfisk. Må komme meg på trening snart igjen, får prøve noen spinningtimer nå mens jeg ikke kan trene styrke.
Uff da Robyn - skjønner at du sliter litt nå. Stor :klem:fra meg.
Jeg er også insulinresistent, og fikk også litt å tenke på da jeg fikk vite det for 5 uker siden. Jeg fant ut at jeg skulle se det positive ved at jeg nå faktisk fant ut av hvorfor jeg ikke gikk ned i vekt, men bare fortsatte å gå opp uansett hva jeg gjorde.
Vi vil nok alle ha noen tunger dager inne imellom, jeg hadde noen for bare noen dager siden, men nå er energien tilbake igjen :)
Bra du har mannen din som støtte - også har du jo oss da :snill:
Stå på videre og så håper jeg du snart er bedre og i full rulle igjen.
Det er faktisk en kjempestøtte å ha dere her inne, man vet i det minste at man ikke er alene.
Føler jeg har gitt litt lite, men håper det blir bedre etterhvert. Energien har vært på bånn en periode og jeg føler jeg kommer litt til kort.
Det kommer nok bedre dager og da håper jeg at jeg kan være der for dere som dere har vært for meg.
Nå skal jeg finne senga og håpe på en bedre dag i morgen. :klem:
De fleste som er overvektige og/eller har vært jojo-slankere i mange år er som oftest insulinresistente. :ja: Jeg for min del ble faktisk glad når jeg fikk vite at jeg var det. Endelig fant jeg en grunn til hvorfor jeg ikke gikk ned i vekt. Og når man går på Eurodietten så stabiliserer jo forbrenningen seg og man blir ikke insulinresistent lenger. Og så lenge man holder seg borte fra sukker og stivelse så holder man dette i sjakk! :)
Kanskje det var dette Sofie prøvde å fortelle meg etter blodprøvene mine var tatt. Hun sa verdiene var for høye og det følger gjerne med når man er overvektig, men disse verdiene ville mest sansynlig bli bedre etterhvert som jeg gikk ned i vekt.
sa bare ja og ha jeg :o
Men nå er det en vei jenter.... og det er fremover! :klem:
Det er fælt at vi sliter med overvekt pga- vår insulinresistens, samtidig som samfunnet beskylder oss for å ha fått insulinresistens pga. overvekten.. les om insulinresistens her Det står mye lett forståelig info på denne siden.
Jeg tipper at de aller fleste av oss (på min størrelse i alle fall) sliter med denne plagen.
Leste en artikkel som mer eller mindre skrev det samme Dilly. :ja:
Nå har vekta her stått stille siden lørdag, viser den det samme i morgen blir vektnedgang denne uka 0,8 kg. Syns det er lite jeg. :o (Spesiellt siden jeg regner med at det da går enda tregere neste uke.)
Det jeg har vært så redd for er i ferd med å skje, men jeg får ta status etter at fase 1 er over om 10 dager.
Burde vært obligatorisk å gå masse ned på ED, men allikevel så er jo 0,8 bra.
hvis du går ned 0,8 i uka videre er du nede i 83 kilo til sommeren:D
Når MÅ du være nede i BMI på 28 for å få dekket operasjonen?
Jeg har levd veldig strengt noen dager nå, veit det ikke er meningen, men siden vekta går så sakte ned....
Jeg har tatt to tre shake måltider og ett med bar, Jeg har ikke spist noe ved siden, annet enn at jeg har suttet litt på buljongterning pga saltet.
Veit det er vennet som forsvinner... men er glad noe forsvinner jeg.
Så i dag så jeg faktisk 3 tallet:D
Bra du nevnte at det stagnerer mellom fasene Titti, jeg begynte på fase 2 på mandag og i dag bare måtte jeg veie meg igjen :o og da viste vekta
100 g opp....:( Men skal ikke få panikk....skal prøve..bare vente på at det begynner å gå nedover igjen.
Jeg er fortsatt på fase 1, men kan vel ikke regne med at like mye skal forsvinne hver uke.
Han sa jeg skulle ringe når jeg hadde gått ned det jeg skal ned, men siden det er flere måneders venting ringer jeg nok litt før jeg er i mål.
Fortsetter jeg å gå ned 0,8 hver uke i snitt skal jeg være fornøyd, er bare så redd for at dette er starten på enda tregere nedgang. 0,8 denne uka, 0,5 neste uke osv.
Får være tålmodig.
Grattis med 3 tallet, kjempebra! :D
Vil tippe at det er fort gjort når man begynner med litt mer mat, men vips forsvinner det igjen.
Du har jo bare hatt en helt fantastisk nedgang, krysser alt for at det fortsetter i samme tralten. :)
jeg fikk beskjed om at hvis det holdt med 4, skulle jeg bare spise 4
Her har jeg holdt meg unna ALT ekstra siste dagene noe som har funka,
men er bare vann da... det som har forsvunnet, må opp om natta til og med.
Lykke til hos legen, har ingen spørsmål jeg i allefall. :)
Gikk på vekta nå, og da viste den -0,2 så jeg retter innlegget over.
(Har nettopp stått opp og måtte plutselig på do.)
Blir kanskje mest riktig å la det første stå, men for psyken sin del endrer jeg. Litt ekstra motivasjon skader ikke nå.
Hun syns 4 kilo var bra.... selv om jeg syns det var litt lite :o
Og denne gangen sa hun at hvis det ikke er noe problem å spise 5 produkter,
så gjør det. Noen går fortere ned med 5 produkter enn med fire.
Det var ett tips til deg, Robyn.
Så var jeg over på fase 2... det skremmer meg, er så redd for ikke å gå ned.
Jeg spurte om det var noe hinder for å kjøre fase en dager innimellom,
det var det ikke hvis jeg syns det var greit. MEN viktig med alle måltidene MINIMUM 4, viktig å få i seg proteinene!
av de kiloene jeg har gått ned var 2,5 fett... syns det var bra :heia:
Blir spennende å se hvordan overgangen til fase 2 blir. :)
Når jeg tenker meg om stoppet nedgangen litt opp omtrent samtidig som jeg kuttet på antall produkter så da skal jeg prøve å øke igjen.
Får kjøre litt tettere mellom måltidene på dagen.
Jeg opplevde også at nedgagen stoppet når jeg spiste 4 produkter, så jeg har derfor spist 5 så og si hver dag.
Gikk opp 100 g etter at jeg begynte på fase 2 på mandag, men i dag var de 100 g borte, men ikke noe mer.
Er også livredd for at det skal stoppe opp nå -så i dag har jeg faktisk kun spist 4 Ed-produkter :o
Håper det går nedover igjen.
Jeg var hos stofflegen min i går, og fikk høre at stress (angstgreie) og sånt, ødelegger for stoffskiftet.. og at jeg måtte passe på å få i meg nok enzymer, for dette er også nødvendig for å holde stoffskiftet i gang. Altså dette gjelder jo også insulinresistensen.. så det var derfor jeg ille bable om det her
Jeg har nå gått til anskaffelse av en boks med papaya mint tyggetabletter fra helsekost, og en billett til syden.. nei da, dessverre ingen sydentur, men det kunne kanskje hjulpet litt på stresset.
Da må du stresse ned! .. er inne og se på sydenturer støtt jeg
Feks hadde ving i går turer til resort spa senter... ett eller annet sted for KUN 3500 for 2 uker:eek:
har såååååå lyst til å reise.
Enzymer ja... Det er viktig :o hva er da viktig å få i seg:o
syns du skal bable i vei her uansett hva du babler om :D
Det er utrolig hvordan alt henger sammen og til syvende og sist påvirker hverandre.
Må innrømme jeg ikke vet hvordan man får i seg enzymer... :o
Sydentur hadde virkelig ikke vært dumt, er så sugen på sol nå at jeg omtrent går i fistel.
I fjor på denne tiden reiste jeg og mannen en uke til Egypt, og det var bare så deilig!
Siden han begynte i ny jobb i januar får vi ikke gjort det i år, men vi har i det minste en Barcelona tur i mai å se frem til. (Men da er forhåpentligvis sola litt varmere her hjemme og.)
jeg var til legen på tirsdag... og stoffskiftet har gått litt opp og er i nedre del av normalen, heltpå grenseland til for lavt, men det var jo for lavt sist, så det har gått opp :D
og jeg har også gått opp på folat og SHBG har gått opp fra 223 til 255 (normalen er 20-120) så ingen tvil om PCOS her :p ingen tegn til insulinressistens da
Indi blir borte....
I morgen skal jeg operere første albu, (lese mer i journalen min) gruer seff vettet av meg, men har jo relativt lite for seg. Kommer sikkert til å lese litt her inne, men ikke til å bidra så veldig. Så mens jeg er borte, må dere bare skjerpe dere og oppføre dere fint! Hehe... (Det var bare tull altså)
Klem til alle flotte flinke jenter, masse klem:)
Masse lykke til med operasjonen Indi :klem:Vi venter i spenning på din retur.
Distrea - så utrolig morsomt skrevet om den posen med cashewnøtter :p
Da kan jeg kanskje samtidig opplyse dere om at jeg akkurat har kommet hjem fra skihelg i Trysil med ski og venner som har godtet seg med pølser, Espa-boller, potetgull i lange baner, sjokolade - you name it.
Jeg rørte ingenting, satt der med maten min og pepsi-max. Spiste av tacomiddagen da, men uten lefse-greie. Ble nok litt sukker i tacokrydderet, men det får gå.
Men altså - så kom jeg hjem og så måtte jeg bare tilfeldigvis innom bensern for å se etter "brød", noe de ikke hadde. Derimot kom jeg ut med en pose potetgull og en kvikklunsj :o De ligger nå i skapet og roper på meg.... Gudene vet om jeg klarer og motstå... :confused:
Merket at å stå på ski og holde på hele dagen tæret kraftig på kreftene og jeg ble faktisk dårlig og måtte ta en pause. Da var jeg så tørst og kvalm at jeg måtte legge meg litt. Drakk en kopp te, masse vann og spiste paella, og så følte jeg meg bedre etter hvert.
Så var jeg på afterski som den eneste edruelige - ikke like festlig når man merker hvor overfylt det er og hvor høy musikken er, og ikke minst hvor vondt det er å stå flere timer i slalomstøvler :eek: Men til min glede var jeg i fin form resten av kvelden og jeg hadde bare brukt 25 kr på en pepsi :D
Tror nok ikke at jeg klarer å motstå potetgullposen min i kveld altså....iiiik
Lykke til, indi! :klem: det går så bra så, krysser fingre for både operasjon og for et bra resultat!
Kjære Ruska!
Så flink du har vært! er det ikke rart hvor enkelt det er når en er sammen med andre,
men så blir det så tungt å bli alene etterpå. Jeg er akkurat sånn også... det er da jeg plutselig sikler :sikle:
Godt du kom hit og fartalte hva du har kjøpt, for da kan jeg råde deg til å la det være, den vil ikke gjøre deg noe godt, ikke mens du spiser den en gang... bygger så mye dårlig samvittighet på veien ned i posen.
Tusen tusen takk Distrea - godt å høre at jeg ikke er alene om dette.
Det føles så dumt - å være så flink sammen med andre og så bli så svak når man er alene.. Ikke at det er noe nytt akkurat, jeg har vært på besøk hos andre og sittet og tenkt på at jeg skulle spise sjokolade når jeg kom hjem :o
Jeg vet du har så rett så rett om at det ikke vil smake godt og at skyldfølelsen vil ødelegge alt uansett... men uffameg, jeg føler meg så svak nå...Skal prøve å stritte mot så godt jeg kan :D
Lykke til Indi! Sikkert ikke noe å være redd for! (Selv om jeg hadde vært livredd selv, hehe, nokså feig sånn!)
Har noen av dere her inne erfaring med å skeie ut med ting smo egentlig burde være lovlige? Sånn som Bacongull og sjokolade fra Sukkerfritt? Bacongullet inneholder jo ingen karber, og mørk sjokolade fra Sukkerfritt inneholder bare 1 gram effektiv karb per plate ca? (All søtningen er sukkeralkoholer, og de skal vi visst ikke regne med... såvidt jeg forstår).
Hvis vi kan skeie ut med slikt i helgene, er jo det kjempebra? Begge deler smaker veldig godt! Men jeg sliter med et skikkelig vektplatå for tida, kan det ha noe med disse utskeielsene å gjøre? Det virker jo ikke på blodsukkeret, så det BURDE egentlig ikke være noe problem?
Jeg kjøpte ketostix forrige uke og testa meg .... INGEN utslag! I det hele tatt! SKjønner ingen ting. Selv om jeg har skeia ut litt med bacongull og sukkerfrittsjokolade, burde jo ikke det gå ut over ketosen? Kan jo håpe de bare ikke virka på meg, har hørt de ikke alltid er like pålitelige.
Veide meg forresten hos legen i forrige uke. Ifra jeg startet (på Tanitavekta) har jeg nå gått ned ca. 8-9 kg. (Egentlig litt mer, tror jeg, fordi jeg spiste meg opp den siste uka før jeg begynte på ED).
Det er jo bra det, for all del. Men ved denne siste veiinga, hadde jeg bare gått ned 1,5 (2?) kg fett, og en del vann. Sikkert noe muskler også, jeg husker ikke helt - har ikke lappen foran meg nå.
Og på vekta mi hjemme har jeg veid det samme i flere uker nå! Lurer på om dette er et vanlig platå, eller om det er pga mine ovennevnte utskeielser... argh. Det er det som er grusomt med å drive med dette - jeg tenker jo mat, kilo, ketose osv HELE TIDA! Går ut over humøret kjenner jeg, særlig nå som det er full stopp!
Det er vel kcal i disse produktene du skeier ut med og på Eurodietten får man jo i seg minimalt med kcalorier i tillegg til lavt karboinnhold, så jeg tipper det er utskeielsene som gjør utslag ja.
sukkerfri sjokolade og slikt ville jeg holdt meg lengt unna, men litt baconkrisp en gang i blandt, bør ikke være så ille. Feks den på Rimi, i hele den posen er det 1100 kcal og maks 2 karber, Jeg klarer hvertfall ikke mer enn to never av den og det er ikke mye hverken karber eller kcal.
Så jeg tror dette er det beste å skeie ut med når nøden er der.
(ikke hele pose cashew nøtter som jeg heiv innpå med)
Det er nok biktig å finne en middelvei... en som du klarer å leve med.
Jeg er heldigvis motsatt av deg på denne dietten, tenker lite på mat, veit jo hva jeg får.
Mye værre å ta inn mat, for da tenker og drømmer jeg om det måltidet hele tiden.
Derfor dropper jeg for det meste å ta inn deilig middag, spiser heller egg og skinke til frokost eller lunsj, for det trigger ikke behovet mitt for andre ting :o
Håper du klarer å rette på fokuset og tankegangen! er så mye enklere da :klem:
Jeg syntes det var enklere på fase 1, for da trengte jeg liksom ikke å tenke på mat engang! Nå har jeg gått i fase 2 noen uker, og i samråd med legen har jeg ikke tenkt å gå over i fase 3 og ut av ketosen...
Kan selvfølgelig spise to vanlige måltider per dag, om jeg vil, men ikke ting som får meg ut av ketose - det ser jeg ingen vits i.
Ja det er nok det med kcaloriene som gjør det. Egentlig tror jeg ikke på hele kcal-regninga, fordi jeg tror mer på sammensetninga av maten, altså at sålenge man holder seg unna karber skal det ikke ha noe å si.
Men ED er jo en sånn slags "mellom barken og veden diett" - de sier det er lavkarbo som er poenget, men samtidig er det lite kcal... vi har jo diskutert dette tidligere - det er noe som ikke stemmer der. Men, men.
Distrea - jeg klarer fint en hel sånn pose omtrent!!! Jeg tror jeg har ekstremt stor tåleevne for både chipsting og sjokolade. Har alltid vært sånn. Kan spise utrolig mye dritt før jeg blir dårlig av det...
Men jeg prøver jo å begrense meg... hvis jeg tenker på at det faktisk er stekt bacon jeg spiser, så kan det bli litt kvalmende... :-)
Må bare se noe nedgang snart, hvis ikke er det så vanskelig å holde motivasjonen oppe.
er så enig med deg. Motivasjonen er viktig... og får en knekk når det går tregt.... I KNOW!
jeg startet med dette nettopp for at det var lavkarbo OG lite kcal, for jeg gikk ikke ned med skaldeman sin filosofi.
enkte at det er bedre å føge dette og få rett sammensatt mat, enn å telle kcal på annen lavkarbo. Noen måtte gjøres.
Håper jeg kan gå tilbake til vanlig lavkarbo uten å gå opp i vekt etterhvert da :rolleyes:
sa legen din at di MÅTTE spise to vanlige måltider?
Som sagt, jeg gjør det enkleste ut av det... nettopp for at jeg syns det er lettere å holde fokus da.:D
Og så skjønner jeg ikke helt hvorfor du ville holdt deg langt unna sukkerfri sjokolade, Distrea? Har du hørt noe negativt om det? Jeg vet for lite om dette selv...
Det er jo kun 1 gr effektiv karb per sjokolade! Fordi det er søtet med kunstig maltitol, som er sukkeralkohol, og ikke påvirker blodsukkeret. Det er dessuten mye protein og noe fett i dem. Ser det er flree andre her inne (på forskjellige slags kostholdsideologier) som ikke er redde for de sjokoladene. Hmmm... vanskelig. Ognå har de fått dem på den lokale REMAen også, desto verre å styre unna! Men det er jo bra at det blir mer og mer lavkarbo og sukkerfritt i butikkene - at det virker som om flere og flere får øynene opp for lavkarbo, da!
for det første får jeg utrolig mageknip av det og for det andre så går vekta mi IKKE ned... og heller litt opp hvis jeg spiser det.
Pluss at det trigger behovet mitt, får altså lyst på mer. To ruter holder lissom ikke, dessuten får jeg lyst på hver dag OG den roter med hodet mitt med tanke på at... det er ikke så farlig, så blir ditt og datt også ufarlig gjort.
Men for all del... det kan funke for deg selv om det ikke er noe for meg ;)
Nei, du har jo rett i det at "mye vil ha mer og faen vil ha fler" :D Spesielt det med at stadig flere ting blir ufarliggjort, det har jeg også tenkt på ...
Jeg får utrolig mye luft i magen av den sjokoladen, men ikke vondt. Det er jo plagsomt, da, så det er ikke det beste å spise før en skal ut å treffe folk, hehe!
Jeg klarer heller ikke kun to ruter, da blir det til at jeg spiser en sånn plate på lørdagskvelden.
Men jeg handla pitabrød og tortillalefser fra dialife.dk (dyrt med frakt og toll, men bare for å prøve) - hver lefse eller hvert brød har 3 g karb i seg, det er jo ikke galt. Da kan man ha to slike til middag eller lørdagskos. De smakte helt som normalt også. Håper ikke DE skal ha utslag på vekta iallfall!
Her var det mye interssant lesing gitt - aktive damer :syklubb:
Jeg hadde plutselig ikke mer batteri i går kveld og gadd ikke lete frem kabelen...unnskyldninger unnskyldninger.... :_plystre:
Jeg klarte selvsagt ikke å holde fingrene av fatet i går og resulatet ble at jeg spiste en halv plate Coletta sukkerfri sjokolade og en mellomstor bolle med potetgull...og det verste er at det faktisk smakte godt :o
Det var nok saltet jeg var sugen på, mest av alt.
Så i dag var jeg selvsagt kjemperedd for vondt i hodet og magen pluss at jeg skulle være sulten hele dagen og alt det jeg pleier å være når jeg spiser dritt. Men heldgivis ikke - trente 1,5 timer og har spiste fase 1 i dag. Selv om dere alle hadde gode råd og oppmuntring når det gjaldt å IKKE spise det, så var det akkurat som om jeg måtte gjøre det for å bli ferdig med det..... skjønner dere hva jeg mener eller høres dette helt crazy banana ut? :o Nå tror jeg i allefall at jeg vil holde ut lenger, fikk "slukket lysten" - og har heldigvis ikke noe sug i dag.
det var bare en liten rapport fra gårsdagen :p
Synes dere er flinke alle sammen og det er så spennende å følge dere her inne. :)
har det sånn jeg også, trenger går ikke over før det er godt. og gjort er gjort! :)
sliter litt med det at det ikke er noe salt mat jeg liker i ED produktene.
Men du... kanskje du skal ha en sånn baconkrisp greie liggende isteden, den er jo faktisk ikke så ille hvis du ikke spiser hele posen ;)
Helt enig - det er jo viktig at vi salter maten sier de, og jeg var virkelig saltsugen i går, og jeg pleier alltid å være søtsugen egentlig.
Kjempegodt tips med bacongull - spiste det da jeg gikk på Atkins.
Og MYE mindre skade enn potetgull. Mulig jeg må kjøpe inn litt bacongull til påsken - tror det kan bli vanskelig å klare seg uten noe som helst da :o
Spent om jeg går ned noe til torsdag - sikkert ikke pga gårsdagen, men kan jo alltids håpe.
Hvordan synes du det går på fase 2 Distrea? Jeg må innrømme at jeg har puttet inn noen fase 1 dager både her og der, selv om jeg prøver å la være..
Sånn tenker jeg også - så i dag hadde jeg bare et ekstra egg i omeletten + noen skiver hamburgerrygg. Da føltes det liksom "tryggere" enn å sette tenna i 150 g kjøtt.
Jeg regner med at det blir bedre etter hvert og at jeg faktisk spiser det jeg skal og ikke er så redd for å spise for mye mat. Men foreløpig tenker jeg at det på en måte er åpningsporten for lettere falle for fristelsen og spise enda mer mat og i tillegg kanskje noe feil i tillegg.
Håper vi går ned begge to - jeg skal holde meg unna vekta til torsdag
Hei alle sammen!
Jeg har vært bort en liten stund nå p.g.a. jobb. Jeg jobber hele døgnet så det blir ikke så mye tid til chatt, surf eller mat. Har kommet helt ut av ED da det bare er helt umulig å kombinere med et hektisk liv. Det blir til at jeg spiser barer og ellers vanlig ketolysemat. Det går jo sånn passe bra allikevel.
Stå på alle sammen. Vi snakkes snart igjen!
Hei Anina :)
Nei, det er ikke lett å kombinere jobb og ED, men uansett så er det alltid hindringer i veien. Det kommer forhåpentligvis roligere tider for deg også. Stå på!
I morgen 'feirer' jeg 4 uker på ED, syns tiden har flydd avgårde jeg!
3 dager til fase 2, det skal feires med taco. Gleder meg helt sykt.
Kjenner at det går litt på stumpene her nå, men vilja er fortsatt utrolig sterk.
Når jeg har klart meg i 4 uker skal jeg søren ikke snuble på målstreken.
Får utrolig mange kommentarer nå både på at jeg har fått midje og spesiellt at ansiktet har blitt så annerledes. Hadde bilde av meg selv fra rett før jeg begynte kuren og så tok søsteren min et nytt i dag, og da ser jeg jammen forskjell selv og!
Pappa sa i dag at han kjenner meg snart ikke igjen fra gang til gang, og det er hyggelig å høre fra en konsevativ 60 åring. :D (Som attpåtil ser meg stort sett minst en gang i uka.)
Svigermor var helt himmelfallen og sa jeg var nesten som ei ny jente.
Det gir så mye motivasjon når folk rundt meg begynner å se forskjell.
Ja ja, nå får jeg finne senga og lade opp til ny dag. Minsten er litt syk så jeg regner med at han må være med meg på jobb i morgen.
Håper i det lengste han våkner frisk, men har mine tvil.
Så flotte resultater Robyn! Jeg ser helt ærlig ingen forskjell på meg selv. Skulle ønske at jeg hadde gjort som deg og tatt bilde før jeg startet opp. Jeg kan jo ta et bilde i kveld så har jeg noe å se på senere, det er jo fortsatt en lang vei å gå før jeg har nådd målet. Stå på videre alle sammen. Nå er det natta for min del.
Vi skravler ikke mye om dagen nei, synd, men det tar seg nok plutselig opp:D
Så moro med så mange fine tilbakemeldinger da! blir nysgjerrig jeg når du sier du har bilder ;) håper å få se en gang.
Her har ingen sagt no, men jeg tenker jeg må under 90 først, siden det var på 90 jeg holdet meg det siste året. Er IKKE fornøyd før jeg kommer dit heller... da skal jeg tro ekstra på at ED kan bringe meg ned til 78 :p
i morgen er det veiedag! gleder meg.
skal krysse fingrene for at gutten din holdeer seg frisk :klem:
Jeg er vel kanskje en av de minst aktive her inne, men jeg har et håp om at alt skal bli bedre nå :p Skal prøve mitt beste å være flink i påska, men vet at jeg skal to dager på hytta, og da blir det litt annen mat også tror jeg, for vi har ikke strøm eller noe slikt på hytta, og må hente vann, så å ha masse kopper med inntørka ED- mat i er ikke aktuelt, for det er et he**** å få av...
og nå har jeg lagd cappuchino av havremelk (legen sa jeg kunne bruke det...) og det fungerer fint. Skal bestille laktolight i helga nå, men sånn i andre matretter og slikt såkunne jeg godt bruke havremelk eller rismelk sa ED-legen min. har en plan om å teste ut kako av havremelk med kakaopulver og splenda...
Jeg leste akkurat i en annen tråd et de som går på ED syter fælt jeg :(
Syns ikke det jeg, syns vi er flinke og standhaftig, positive og humoristiske...
og ja, LITT sarkastiske og sytete over NOEN av produktene :D
så fint å se deg indi! håper det var en velykka operasjon! og at du har det topp, kanskje ¨får medisin så du er litt døsig også :p
Jeg hadde også veiedag i dag og den viste ned 1,4 :D
Nå gikk jeg opp 200 gr når jeg begynte i fase 2. så jeg har altså brukt 2 uker på denne nedgangen. Men er kjempefornøyd jeg altså - hadde tross alt en sikkelig sprekk på søndag.
Synes andre her inne av vi syter fælt? Hvorfor i all verden skal de bry seg? De vet vel ingenting om hvordan denne dietten er - og ikke minst hvor BEINTØFF den er... bli litt sint jeg altså :mad:
Jeg synes vi er KJEMPEFLINKE - HEIA OSS :visemuskl
Altså, når man ikke spiser vanlig mat på ukesvis må man få lov til å klage litt.
Men når det er sagt syns jeg ikke det er sytete her inne, tvert imot.
Vil jo påstå det er minst like mye syting på f.eks. ketolyse forumet, så det er ikke noe å tenke på.
Grattis med 93 blank Distrea, kjempebra! :heia:
Og 1,4 er kjempebra Ruska selv om det er på to uker. Det gir et snitt på 0,7 i uka og det må jo være flott i fase 2! :D
Håper armen blir bedre snart Indi, hvor lang tid regner du med å være 'handicappet'?
Min vekt var snill i dag, OM jeg så riktig... :o
Jeg mener og tror det sto 93,2 men senere så ble jeg plutselig litt usikker på om det sto 94,2 (noe som ville betydd en oppgang på nesten en halvkilo).
Svaret får jeg i morgen så det er ikke så farlig.
Var på helsekosten i dag, og til og med hun som jobber der kommenterte at jeg hadde blitt tynnere så nå svever jeg snart! :D
2 dager til taco, kan nesten ikke vente! tårer i øynene
Det var egentlig litt ufarlig asså, det var bare en liten forklaring på hva eurodiett var, ikke så farlig, men jeg tok det visst litt til meg at dietten ble forklart med at "de som går på det syter fælt og må bytte produkter... osv.."
nok om det, jeg oppklarte i grove trekk i tråden hva og hvordan ED er :)
Det var veldig koselig å komme hit nå, så mange som har vært innom.
DET liker jeg :klem:
Ruska! Det var super bra syns jeg! da hedde jeg hoppa og spretti :heia:
Robyn, du så sikkert heeeelt rett, og det er også super bra, forstår godt at du gleder deg til kjøttet, men jeg klarer meg visst veldig godt uten denne middagen.
Operasjonen på mandag var mislykka, jeg ble tråkla sammen og sendt hjem, og skal gjøre driten på ny på mandag... så jeg blir borte lenge! Savner sykkelen min... !
Spørs om det ikke er litt psykisk, men de siste dagene har jeg nesten ikke klart å tenke på annet enn at jeg snart skal spise middag. :o
Et spørsmål... det er jo snart påske og da er jeg i fase 2.
Har fundert frem og tilbake og lurer nå på om jeg skal unne meg en sukkerfri sjokolade og en pose bacongull i løpet av påsken. (Er på fjellet, så det må eventuellt kjøpes inn før vi reiser for jeg får ikke tak i det der oppe.)
Hva tenker dere om det? Dumt?
Og OM jeg velger å gjøre det, hva er best, spise alt på en dag eller kan jeg dele det opp på flere dager?
Jeg tror ikke det er noen krise med en pose bacongull å kose seg i påsken, for det er "lovlig mat"
jeg tror jeg hadde spist over flere dager, men nå klarer ikke jeg spise mengder av det av gangen. Og da har du jo litt å tygge på hver gang det kommer noe på bordet for de andre :)
Sukkerfri sjokkins anbefaler jeg aldri, for MEG trigger dette behovet... og jeg får lyst på mer eller noe annet.
SÅ for meg vil jeg helst klare meg uten til jeg er ferdigslanket :)
Jeg klarer heller ikke mye bacongull på en gang, så jeg håpte å kunne spise litt nå og da. :D
Får se hva jeg gjør ang. sjokoladen. Det fine er at om jeg skulle få lyst på mer er det ikke noe å få tak i. :p (Og jeg kommer ALDRI til å spise vanlig godteri, så sta er jeg.)
Takk for snille oppmuntringer, dette går nok inn i kategorien shit happens for meg... kan ikke gjøre så mye med det! Nå gruer jeg meg til mandagen, men håper at når jeg våkner, så er den ene armen fiksa. Så blir det full sykemeldig i fem uker, minst, og om den høyre armen da er bedre, så må jeg operere den venstre... det betyr nok at jeg ikke er tilbake på jobb før sommeren. Nifs tanke!
Håper jeg kommer fort tilbake på sykkelen, er sånne finmotoriske ting som er vanskeligst, det merker jeg jo nå også, etter forrige mandags test-operasjon, håpløst vondt å taste...
Men, er når jeg har tid til å tenke, at der kommer store avgjørelser... I går bestilte jeg ny ladning med pulver (BARE søte gode ting som jeg liker) og hiver meg på fase en tirsdag el onsdag neste uke. Da skal jeg holde meg der to uker, minst, helst tre, og forhåpentligvis er kampen mot neste delmål, 70 kg, godt i gang da. Idag veier jeg 82.
Så da trenger jeg dere der som heiagjeng!
God fredagsklem til alle tøffe jenter! :)
Du får prøve å late som du sykler når du er ute og rusler.
Hvis du snur fort på hodet mens du går, så ser det ut som ting suser forbi :D
Jeg slenger meg på fase en sammen men deg til uka!
I går spiste jeg nemlig litt middag igjen... resultat... opp 800 g i fag, og ja jeg vet det ikke skal være mulig... er bare vann osv, men for meg er det OPP og jeg blir dritnærvøs.
Jeg må nok vente med middag til jeg hvertfall har gått ned mer, Kan ikke ta sjansen på å gå opp de få jeg har gått ned.
Jeg skal heie på dere begge Indi og Distrea. :heia:
Min vekt viste i dag 93,6 så jeg er like klok på hva vekta i går faktisk var. :confused:
Er utrolig spent på hvordan vekta oppfører seg når jeg begynner i fase 2. Håper nedgangen fortsetter selv om jeg regner med at det blir en liten hikke i overgangen.
hehe, I KNOW... noen ganger gir jeg den til naboen så hun passer på meg :p
kos deg på påsketur :klem:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.