jeef-micro sa for siden:
Har spist middag nå da, og ble mett i allefall :) satser på at det varer en stund :p
jeef-micro sa for siden:
Har spist middag nå da, og ble mett i allefall :) satser på at det varer en stund :p
Distrea sa for siden:
Jeg kom så fort jeg kunne :p (forresten blitt litt redd for å nevne ordet komme på dette forummet :o)
jeef-micro sa for siden:
:lol: jeg skal ikke kommentere den :pjeg skal prøve å la vær å spise noe som helst annet enn ED resten av dagen nå da...
Distrea sa for siden:
Det klarer du! sammen med meg... sliter litt jeg også... for at jeg er så innigamperæva irritert og lei meg i dag... denne sykemeldingsprosessen og videre tenking tar på meg :(
Jeg har spist tre produkter og skal spise vaffel og bar senere i kveld :D
indi sa for siden:
Ingenting feil med å vær sulten da Jeef, er veien til "mett" som er farlig... Men du fikser det jo! Alle de gode pulverposene;)
Distrea, du passer ikke til å være lei deg du vel... ? Hater å være sykemeldt jeg og, er drittkjedelig! laget et blogginnlegg idag som handler om absolutt ingenting... kjedeligkjedeligkjedelig!!! Lett å havne i litt negative tanker... I know! Oppmuntringsvibber til begge to!
Jeg har bare holdt meg til kakao og capuccino idag, vil ha fart på ting, og tenker (idiotisk nok) at det er bedre med bare drikke... (har heldigvis ingen supper som ligger og roper i skapet...) Håper jeg kommer på bedre tanker etter trening... I går på spinning var jeg litt småirritert, nei masse småirritert, på alle som har to armer å gjøre det med, for noen PINGLER!!! Grrr... Jaja...
Alt er sikkert helt annerledes i morgen! Klem til dere:)
Distrea sa for siden:
takk indi! du har rett... jeg passer ikke til det i det hele tatt:p
I morgen er det heeelt sikkert en bedre dag.
du tenker heeelt likt som meg, og det er sånn også... jeg går ned mest når jeg bare drikker shaker!.. men så er det godt med noe tygg også.
i dag har jeg drukket jordbær dessert som shake igjen... herregud så grusomt :eek:
God tur på treninga... se ordentlig stygt på de derre toarmede du :p
Robyn sa for siden:
Håper dere får en bedre dag i morgen. :klem:
Har ikke en strålende dag jeg heller egentlig. Fikk omtrent ikke sove i natt, uten at jeg vet hvorfor, så jeg er trøtt som en strømpe.
Tror det er sånn ca eggeløsningstid her nå, og av en eller annen grunn har jeg de siste månedene slitt like mye med pms da som når mensen faktisk kommer. :rolleyes:
Ikke ser det ut til at kjøkkenet blir ferdig i dag heller.
Og så er jeg SULTEN! Skikkelig sulten, som jeg ikke har vært på lenge. Jeef som har smittet meg tro? :p
Har spist 3 ED måltider og har til gode ett og middag, men så lenge de driver på på kjøkkenet er det ikke lett å komme til og lage mat. Sukk.
I morgen blir en bedre dag, garantert.
jeef-micro sa for siden:
Beklager "smitten" Robyn :p hehe
jeg er ikke så sulten lenger, men kanskje for at jeg har spist tilsammen to koteletter. Skal lage meg kakao eller capuchino etter farmen (avhengig :p )
indi sa for siden:
Alt blir bedre i morgen:p
Ønsker jaffal alle en riktig god og myk og snill kveld!
jeef-micro sa for siden:
ikke sulten, men innmari lyst på noe godt... så nå spiser jeg litt rå blomkål, og noen sukkererter.. :) syns selv jeg tar meg fin inn
Dilly sa for siden:
Hei her og der :D
Jeg har funnet frem den brune boksen med alle pulverposene i, og studert meg gul og grønn på hva jeg skal gjøre med dem. Jeg har gitt bort noen, men resten er ugg...
Løsningen som jeg fant på: Jeg skal spise opp alt sammen inkl uggesupper og aperompedesserter :eek:
I tillegg til posene så sitter jeg inne med en viss mengde annen pulvermat, sånn f.eks Herbalife og slikt.
Eh.. altså: frem og tilbake
Kiloene tør jeg ikke å sjekke, men jeg gikk vel opp sånn ca 6 kg i påska. Har ikke oppdatert tickeren.
indi sa for siden:
Velkommen tilbake Dilly:)
Så kjekt å se deg igjen.... Beste bablegjengen i verden dette! Håper pulveret tryller vekk de seks kiloene fort som fy!
Kan jo ikke la all den gode maten bare ligge der og ta plass:)
Distrea sa for siden:
:klem: .. trenger du flere supper Dilly?..
:)
Robyn sa for siden:
Koselig å se deg igjen Dilly! :)
Jeg har syndet i kveld.... :o
Vi ga oss ikke på kjøkkenet før klokka var 21 så middagen ble en kebab. :o:o:o
Uten mais og jeg spiste selvsagt ikke pitabrødet, så det er vel ikke det verste jeg kunne spist. Men allikevel...
Ja ja, i morgen er en ny dag.
Smakte forresten karamell baren i dag, og den imponerte ikke videre. Er nok sjokobaren som forblir min favoritt.
Nattinatt jenter. :klem:
Schnuppa sa for siden:
Hei
Er ny her på forumet, men har holdt på med ED siden nyttår. Gikk ned 10 kg i fase en. Så ble jeg syk, og har etter det hatt problemer med å komme meg inn i ketose igjen. Er flink en dag eller to, men så er det noe godt som roper på meg :(
Men nå har jeg bestemt meg for å være skikkelig flink, og holde meg til fase 2. Tenkte at det kanskje blir litt mer motiverende dersom jeg skriver inn her. Synest at dere er veldig flinke til å støtte hverandre :o
Vel, det var bare noen ord i natten...
jeef-micro sa for siden:
vilkommen inn i bablegjengen vår Schnuppa :)
jeg er glad jeg ikke gjorde noe værre enn å spise kotelett og grønnsaker da jeg var fysen i går, og vekta i dag viste 900 gr ned :) var sikkert en blanding av helgas utskeielser og mye trening på søndag som førte til oppgang i går :) Kamera here I come :D
Distrea sa for siden:
Schnuppa: velkommen skal du være :blomster:
her inne er det godt å være, det å vite at vi er fler er en god støtte i seg selv.
Også når det er SÅ flotte jenter som skravler og deler erfaringer, går det (nesten) som en lek :D
Så bra. Jeef! :heia: jeg får ikke veie meg før torsdag:o
indi sa for siden:
Velkommen Schnuppa, (morsomt nick)
Håper du finner masse motivasjon sammen med oss, det er veldig ok å bable her inne, og vi er flinke til å støtte hverandre, så bare hiv deg på!
Robyn, kebab er ikke det verste, du har rett i det, spist er spist og sånn, håper det var godt! Jeg har og lyst på kebab... hmmmf!
Og Jeef, JIPPIJIPPIJIPPI!
Håper alle har en bra dag! Jeg skal på jobb og spise lunsj med folk i dag, det blir deilig... se noen normale mennesker igjen, blir veldig masse syge tvserier her jeg sitter, og jeg trenger litt intelligent samtale innimellom... Selv om jeg har dere da:)
Robyn sa for siden:
Velkommen hit Schnuppa, her er det koselig å være. :)
Kebaben smakte himmelsk Indi. :o
I dag viste vekta 93, det er kraftig opp (1,2) siden søndag. :mad:
Tror jeg skylder et dobesøk eller to, så kanskje forklaringen ligger der?
Ha en fin dag alle! :D
indi sa for siden:
Jeg har også problemer med de der dobesøkene, skylder noe hele tiden syns jeg! Det kan jo kanskje også være vann du samler på? Du har i alle fall ikke lagt på deg fett på så kort tid, og kebaben har ingenting med saken å gjøre...
Klem til deg, og lykke til med snarlig dobesøk;)
Tulla 81 sa for siden:
Ok.
Dag nummer 4 på ED. Dette går over all forventning. Ikke spist noe jeg ikke skal spise (tror jeg), drukket MYE vann, men har problemer med å få i meg 5 ED produkter hver dag. Blir ofte at jeg ikke rekker/klarer mer enn 4. Klarer heller ikke å få i meg nok salt tror jeg. Hva er det salt er så viktig for? Hva hjelper det mot/for?
Ellers har jeg ikke trent disse dagene. Føler meg slapp og ikke så mye energi til overs. Håper dette ordner seg etter hvert. Hvor lang tid tar det før man er i ketose? Jeg vet ikke hvordan jeg merker at jeg har kommet i ketose.
Det er mye nytt på en gang dette. Gleder meg til Fase 1 er over. Savner kjøtt, kylling, fisk og annen vanlig mat!
Ha en fin 1. aprilsnar!
Ruska sa for siden:
Velkommen Schnuppa - her har vi det kjempekoselig :D
Jeef: så bra med nedgang på 900 gr, snakk om motivasjon :heia: Før du vet ordet av det så har du nytt og fancy speilreflekskamera.
Distrea: flink jente som ikke har veid seg ennå - det har ikke jeg heller, sev om jeg holdt å å gi etter i dag morges. Men det er kun EN DAG igjen, og i morgen blir det spennende å se om vi har hatt noe nedgang :ja:Vi krysser fingrene for det.
Apropos do-besøk: jeg tar et glass varmt kokt vann med enten 1 sitronskive eller ganske mange sitrondråper oppi hver morgen ca 20 min før frokost. Det kicker igang forbrenningen og er rensende. Må ofte et tur på tiddelido etterpå. Svettet en del i begynnelsen når jeg begynte med det - men det er bare bra. Ut med all dritt (so to speak, hi hi) :p
Veiedag i morgen - jeg er så spent, håper det går nedover.
Forresyen, i går la jeg meg på sulten mage :( Spiste alle 5 måltider, hvorav et med kjøtt og grønnsaker, men altså - denne fase 2 er litt skummel.... enten litt for sulten eller sliten eller fysen...
indi sa for siden:
Du er flink!:)
Jeg spiser fire poser hver dag, er litt forskjellig hva folk gjør. Om du ikke orker fem, så tror jeg ikke du skal stresse på grunn av det!
Hvis du spiser alle kosttilskuddene, inkludert kalium, trenger du ikke stresse så veldig med salt heller, etter det jeg har forstått! Var noen her i babletråden som fant ut av hvorfor salt er viktig, jeg har glemt det!
Hvor lenge det går før ketose varierer, at du ikke har energi er kanskje et tegn på at du er der... Jeg brukte fire dager sist, det er lenge. Og blir kjempesliten, vondt i hodet og ekstremt lite tiltakslyst... Men det går over, nå, etter 10 dager sånn omtrent i ketose, har jeg det helt greit, og det beste er at sultfølelsen avtar, jeg må minne meg selv på å spise... Trening går også bedre, selv om jeg aldri er så sprek i ketose som utenfor!
Hvis du vil sjekke om du er i ketose, går det å kjøpe sånne teststrimler på apotek, eller der de selger ketolyseproduktene, der jeg bor har de sånt på meny.
Stå på!:)
indi sa for siden:
Ruska, det er ONSDAG i morgen, ikke veiedag, ikke tro dere kan lure dere unna, jeg følger med! Hehe...
Distrea sa for siden:
ÅÅÅååååhhhh... nå trodde jeg :o
:p
jeg husker heller ikke dette med salt, men min lege har ikke sagt det er så viktig heller, hu er mer på at det må bli ensformig å bare spise søøte produkter.
Jeg gikk ned ganske lite i starten, legen mener det kan være en vektstopper å spise for lite.
Noen ganger har jeg veeeeldig lyst på noe salt, da har jeg sutta litt på buljongterning, da blir jeg veldig tørst også så jeg får i meg det vannet som er så viktig ;)
Ruska sa for siden:
Åhhhh.....:o:o:o bra du så det da Indi - hvis ikke hadde jeg måtte ta en jordbærdessert som straff :eek:
Ja ja, får vel vente enda en dag da....
Legen min sa at når man mister mye vann så skyller man ut en del mineraler og vitaminer som man trenger, og at det derfor er viktig å få i seg litt salt, for det binder mineralene i kroppen. Noe sånt :rolleyes:
Jeg får av og til veldig saltsug - derfor passer jeg på å salte suppene og omelettene mine. Det hjelper.
Distrea sa for siden:
i dag har jeg bestilt ny forsyning... bestilte blandt annet 8 pannekaker :D
Så nå skal jeg ha en periode med mye vafler med smør :ja:
indi sa for siden:
Blir reine vaffelorgien:) Jeg er nesten tom for pannekaker, og det er jo ikke så lenge siden jeg startet! Håpte jeg skulle la vær å bestille mer mat, ever, men kanskje jeg må ha mer pannekaker... :)
Distrea sa for siden:
hehe... jeg tenkte at de går ned, gjør jo ikke noe om jeg har fler neste gang jeg bestiller heller.
Hvor lenge til regner du med å holde på, indi?
du kan godt få noen supper av meg!... hehe (prøver igjen)
jeef-micro sa for siden:
jeg kræsja litt i dag :( spiste lunsj på skoen (bar) og ble supersulten etterhvert... vi fikk grovbrød med laks og smultringer gratis på skolen i dag, så jeg spiste det... kunne kanskje ha latt vær å spise smultringen i det minste da, men det gjorde jeg jo ikke da :( blir nok suppe eller omelett som straff i kveld...
Distrea sa for siden:
jeg sender suppene mine som straff :p
jeef-micro sa for siden:
hehe det var ikke en sååååå stor synd da :p Holder med et par omeletter liksom hehe
indi sa for siden:
Neineinei, ikke suppe! Pliiis! La meg slippe!!! :D
Har selvfølgelig regna veldig på når jeg er ferdig med pulverhelvete... og det føles ganske rart! Deilig, men rart og!
Når jeg starta på fase en igjen, tenkte jeg at jeg skal ned til 70 kilo, nå ble det etterhvert litt fristende å komme ned på 68, da har jeg gått ned 40(!!!) Hvis det går i samme tempo som det gjorde sist, med omtrent ett kilo i uka, klarer jeg det i løpet av andre uken i juni... Det tror jeg jo skal gå bra. Jeg vil allikevel ha fire kilo igjen til jeg kommer inn under bmistandard for normalvektig, men kommer ikke til å gjøre noe særlig med de siste kiloene, de skal få forsvinne veldig sakte med riktig mat og masse trening...
Gleder meg sykt til å komme ut av ketose igjen, men skal nok klare de 11 ukene/11 kiloene, og håper jo nå jeg ikke har regnet feil... :)
Uforutsette ting kan jo skje da, men det er mye motivasjon i planlegging! Og jeg har jo forsåvidt vært forutsigbar...
Jeef da, bare nevner sånn forsiktig, speilreflekskamera... ;)
jeef-micro sa for siden:
jeg vet Indi... Jeg så for meg det kamera få vinger i det fjerne, og fly avsted...
Distrea sa for siden:
hehe... må kanskje prakke disse suppene på noen nye? :p
ANYONE???... hehe
Du har jo vært mega heldig med vekttapet indi, og da er dte forståelig at du tenker ett par kilo ekstra! og jeg trur du fikser det glatt også!
Selv kan jeg ikke helt se for meg å holde på med dette i over ett år, å jeg er realistisk og tenker til jeg veier 78 og har en BMI på 28 :D
men hvis det plutselig skulle rase nedover... jo a, 68 kilo høres perfekt ut ;)
Jeef: har du spist straffa ??????
jeef-micro sa for siden:
hæ?? :_plystre::_plystre:
lusker seg på kjøkkenet for å lage suppe
Distrea sa for siden:
:hest: må gjøres før det er for sent... for da detter det så fort noe feil inn i munnen igjen :o .... ikke at det er av egen erfaring :o
:lol:
jeef-micro sa for siden:
hehe har du problemer med at ting detter inn i munnen din kan du FÅ noen suppeposer av meg :D de er skikkelig yummy.. helt sant :D
Distrea sa for siden:
:lol: merkelig, men di derre suppeposene.... nei, DEM finner ikke veien ut av skapet en gang dem :rolleyes:
jeef-micro sa for siden:
Jeg går å venter på at suppene mine skal omdannes på mystisk vis til capuchino... er derfor jeg ikke spiser de :D
Distrea sa for siden:
:lol: :lol:
har du prøvd å krydre med capucino krydder og kanel? :p
indi sa for siden:
Kommer snart til å slutte og spise helt om jeg skal lese mer her!!! Æsj!:D:D:D:D
Men tenk om det virker??? Jeef, kan ikke du prøve....? Hive i litt kardemomme med det samme og!
Distrea sa for siden:
:lol: ja... pøs på:p
jeef-micro sa for siden:
hehe kardemomme er et undervurdert krydder :D funker i både i capuchinoen og kakaoen... skal prøve den i creme bruleen også :D men jeg er litt skeptisk på om det funker på suppene da... Det går kanskje an å ha suppa i kopp og drikke den? jeg føler at den er ekstra guffen når jeg spiser den med skje...
Distrea sa for siden:
den er ekstra guffen HELE tiden, til og med tørr inne i posen sin:eek:
jeef-micro sa for siden:
jeg syns creme bruleen er helt ok jeg... viss du har noen til overs kan vi bytte... jeg har masse suppe å bytte i :D
jeef-micro sa for siden:
men det var kanskje suppa du snakka om :(
indi sa for siden:
Bare ler jeg... Ingen i hele verden kommer til å bestille edsuppe etter å ha lest dette! :)
Distrea sa for siden:
hehe, var suppa, ja. Men omtaler gjerne bruleen på den måten også ;)
sender gjerne over 3 stk, helt gratis... godt å bli kvitt alt man ikke får bruk for :p
jeef-micro sa for siden:
liker de faktisk jeg :) du kan få supper eller ertepuree i bytte :D (er lov å prøve seg sant?? )
jeef-micro sa for siden:
hehe de slipper å lide seg gjennom å spise de opp bare for å ikke ha kastet bort penger da :p
Distrea sa for siden:
hehe, du... elles takk :lol:
klart det er lov å prøve seg, prøver meg jo hele tiden her, bare så synd ingen biter på :rolleyes:
Distrea sa for siden:
er det noen av oss som liker suppene noe... bare pittelitt like?
Jeg syns omeldettene var greie første to ukene... men nå sitter de også fast innerst i skapet, samme med paelaen :o
indi sa for siden:
Paellaen tror jeg jeg hadde klart, kjøpte bare en pakke av den, og den gikk egentlig ned uten brekningsfornemmelser...
Tror Titti klarer supper, men hun fikser jo bruleeshake også, beundrer den kvinnen! :)
jeef-micro sa for siden:
hehe spiser omelettene bare når jeg er forkjøla og har mista smaken jeg :p det samme gjelder suppene... så jeg går og venter på en forkjølelse nå...
går ut i kulda uten klær
Ignite sa for siden:
Synes fler og fler av rettene sitter fast inne i skapet ditt jeg! Nå må du ikke sulte ihjel Distrea !! :D
Ignite sa for siden:
Høres ut som de omelettene ikke er helt topp... :)
indi sa for siden:
Siden vi har gjester, det er veldig mye av EDmaten som er helt topp! Jeg mener, vi overlever jo alle sammen, og søren heller, vi er de med mest humor på forumet:)
indi sa for siden:
Vi går ned i vekt og, rekker jo aldri å spise...
Ignite sa for siden:
Det er derfor dere har gjester, foregår mye artig her :)
Distrea sa for siden:
:o ja, det er noen av produktene som smaker som Jeef sier,, APEROMPE
men så er det noen som er nam også!
meg jaggu er det festlig å snakke om aperompene... dem er visst ikke delt når det gjelder suppene, for der er vi veldig enig, smaken er ikke delt :lol:
jeef-micro sa for siden:
Jeg har gått av meg en kvart smultring nå da... og hullet i midten har jeg også trimma bort, så jeg ser kameraet komme flyvende noen mm nermere nå da :p
Distrea sa for siden:
flinke du, håper det smitter :o
jeef-micro sa for siden:
har faktisk hatt utrolig godt vær her i det siste, og da frister det å ut å røre på seg også :) Jeg har litt lyst til å begynne å sykle igjen, og en eller annen gang hadde det vært gøy å sykla birken. men det blir i allefall ikke i år
Robyn sa for siden:
Jøje meg, her har dere skravlet fælt i kveld. :D
Syns det høres ut som om du har en fin plan Indi. :) Du kommer helt sikkert til å nå målet ditt.
Skulle ønske jeg gikk ned en kilo i uka og, men jeg kommer vel etter med tid og stunder.
Som Distrea regner jeg med å være mer enn fornøyd når BMI stopper på 28, i dette tempoet tar nok det sin tid og. :rolleyes:
I går var jeg omtrent utsultet mens i dag har jeg ikke fått i meg nok mat. Spist middag og to ED produkter. Slenger i meg en bar nå før jeg legger meg, men siste har jeg ikke sjans til.
Er nok mat, så det går nok greit. Er verre at det nok gikk alt for mange timer på dagen i dag uten mat.
jeef-micro sa for siden:
har prøvd creme brulee med kardemomme nå :lol: var faktsik helt ok... da er det supper, ertepurre og pannekaker jeg har som jeg absolutt ike får i meg, og omelettene som jeg kan presse i meg under tvang... resten av det jeg har smaker greit. Jordbærdessert har jeg aldri prøvd, og har ikke tenkt å kjøpe det heller :p
Dilly sa for siden:
Takk takk, savnet veldig den skjønne bablegjengen..
He he he, sååå lenge siden var det nå ikke...
Tusen takk :klem:i like måte.
Dilly sa for siden:
Det var da skrekkelig til skravvel en vanlig tirsdagskveld. Jeg har jo ikke tid til å være her nå for dyna kaller.
I dag har jeg faktisk spist 5 pulvermåltider: 2 sjokopuddinger, 1 paella, 1 potetsuppe og 1 shake fra en annen kur. Alt i alt så har det gått greit og det føles utrolig deilig å klare å mestre en dag igjen.
I morgen skal jeg prøve å klare meg på dagen, men så skal jeg i klubb på kvelden og da blir det mat og vin. Til helgen skal jeg på dugnadsjobbing og da blir det nok også mat.. det er alltid hindringer.
jeef-micro sa for siden:
jeg har også tenkt litt på dette med hindringene Dilly... Hadde jeg hatt tre mnd hjemme uten at det skjedde noe, så skulle jeg ha hatt fint lite problemer med ED... Men så lenge jeg er sosial, blir bedt på bursdager, blir med venner ut for åspise osv, så er det en kjempeutfordring å greie å holde seg til dietten...
Ruska sa for siden:
Oj oj oj så mye dere har skravla her da - tok meg jo evigheter å få lest igjennom alt sammen :D:D:D
By they way, hvis dere leste mine menyer i tråden Våre Ed-dager ;) så ville dere sett at JEG faktisk spiser supper så og si hver dag.
Oh yeah - har med på termos på jobben hver dag jeg - varmt og passe godt. Begynner vel å bli litt lei av smaken, men spinat og asparges går fortsatt helt greit.
Så da er vel jeg den eneste som liker (eller spiser uten brekninger :p) suppene, og kanskje titti også da.
Ellers når det gjelder mål så håper jeg på ned 15 kg innen utgangen av juli (dvs 1 kilo i uka, sånn cirka). Vet ikke om det går, må jo se hvordan det blir når jeg skal over i fase 3, fra 1. mai.
Har forresten blitt ketostix-avhenging..... :o også jeg som nesten aldri brukte det, nå må jeg teste hver kveld om jeg er i ketose...
Forresten, mente å ha lest et sted her inne, tror det var på Ketolyse-sidene eller Atkins-sidene, at det ikke er bra for kroppen og gå for mye ut og inn av ketose, og at det blir vanskeligere og vanskeligere å komme i ketose hvis man gjør det.
Hva er deres erfaring med det - eller vet dere noe om det?
Ikke at jeg planlegger å gå ut og inn av ketose hele tiden, men godt å vite hvis det absolutt ikke er bra ... liksom... :o
Ruska sa for siden:
forresten Distrea - du har ikke veid deg vel? :snill:
jeg har klart å styre unna.... så vidt..
Robyn sa for siden:
Jeg har ikke vært særlig inn og ut av ketose, men et par tre ganger i løpet av det siste året har det blitt.
Og jeg merker at ting ikke skjer like fort etterhvert, man får ikke den kick-starten man gjorde første gangen.
Men det varierer nok fra person til person dette som alt annet.
Og suppe hver dag... at du orker! :p
Jeg lar ikke sosiale begiveheter ødelegge for kuren. Har vært i flere bursdager, jentekvelder osv. men tar med medbrakt og holder meg strengt til kuren allikevel.
Hvis ikke hadde dette vært helt dødfødt for meg, det skjer jo noe absolutt hele tiden.
Og så har jeg alltid ekstra mat i veska, et par barer og et par poser sjokofrokost (jeg blander den ut i bare vann).
Da er det ingen krise om jeg ikke kommer hjem når jeg hadde tenkt, og jeg kan reise bort rett etter jobb uten å bli stresset pga. maten.
Håper ingen oppfatter dette som noen pekefinger, alle gjør som det passer de. :)
Jeg ville bare få frem at det faktisk er mulig å holde på med kuren uten opphold selv om det skjer mye i hverdagen.
Jeg har i alle år vært allergisk mot skalldyr, så på hver eneste rekefest etc. har jeg måtte ta med egen mat. Ingen reagerer da, så da forventer jeg at folk aksepterer at jeg spiser egen mat når jeg går på ED.
Og jeg merker at folk er veldig forståelsesfulle, de blir gjerne nysgjerrige og det kan være litt slitsomt. Men det er bare på en positiv måte så det er helt greit.
indi sa for siden:
Vil det ikke alltid være sånn da, at det er den typen utfordringer? Jeg har jo en håpløs jobb med sånne utfordringer flere ganger i uken, og det har vært slitsomt, spesielt før jul husker jeg... huff... Men det er liksom bare å innse at nå, i en periode, må jeg unngå feilsteg. Det krever enormt med motivasjon og smart planlegging, og er kjempevanskelig, innrømmer det. Minner meg selv på at jeg ikke har godt av møtematen og konferansemiddagene, og at det gir meg en god følelse å klare å la det være. Når jeg har kommet ned i vekt, kan jeg spise sånt av og til...
Til da syns jeg at jeg fortjener å klare å la det vær...
Viktige ting og tanker dette!
Bra du har satt deg mål, det kommer til å gå bra! Du er jo ikke lei av suppene ennå en gang jo! Jeg tok ikke særlig av i fase tre, men det er jo godt å gi kroppen en pause, og jeg fikk enormt mye overskudd når jeg gikk ut av ketose, litt mer karber er godt for hjernen tror jeg...
Jeg tror IKKE det er sunt å gå inn og ut av ketose stadig vekk, tror det er en stor belastning for kroppen, og ketose over flere år må være forferdelig strevsomt! Men jeg er ingen ekspert her, Distrea har jo lang erfaring!
God onsdag til alle, veiedag i morgen! :)
Ruska sa for siden:
Jeg tror absolutt du har helt rett - jeg er redd for at jeg ikke kommer til å gå ned noe særlig i fase 3....vet ikke hvorfor, men magefølelsen min er så som så. Jeg merker også at jeg føler meg mye bedre og får mye mer energi når jeg kan spise både litt mer kalorier og litt mer karber. Tror ikke det er så mye som skal til. Et par håndfuller med bacongull og så er jeg er i form :p:o
Målet mitt er selvsagt ikke å gå inn og ut av ketose, men jeg bare lurer på hvor ille det er om det skjer noen ganger i løpet av kuren. Jeg kommer jo til å holde på ganske lenge.
For meg er det heller ikke noe problem å planlegge og få spist riktig, jeg tar med meg suppe og bar på jobb, og poser med diverse hvis jeg skal bort, barer på kino osv. Det går helt greit. Men jeg må nok ty til noe ekstra i blandt, men skal forsøke å holde meg til sukkerfri sjokolade og bacongull - spiser jeg med måte en gang i blandt så går jeg ikke ut av ketosen. Tror jeg....forhåpentligvis :o
Vi får høre hva Distrea sier :D
jeef-micro sa for siden:
Dette er kanskje litt rart, men jeg har enda ikke vært i ketose på ED... men jeg går ikke så mye ned heller da, så det kan vel være en sammenheng der..
Dilly sa for siden:
Bare en tur innom i lunsjen, med suppetermosen på pulten..
Var så sulten at selv suppedeisa var god. Det blir noe annet å ha den på termos hele dagen liksom... lager den bare på morgenen og stapper i sekken.
I dag har jeg vært fryktelig sulten og har nok allerede fortært hele dagsrasjonen. to shaker, suppe og en paella. Dagen begynner ganske tidlig, sånn ca 5.30. Til kvelden blir det vin og mat, håper på lite mat. Kanskje jeg heller skulle ta med meg et par bokser Redlight øl med tilsammen 300 kcal og 5 karber i stedet for å drikke 2-3 glass rødvin? Jeg vet sannelig ikke hva som er best akkurat nå. Hadde vært kjekt å vite hva slags fór som kom.
Dumme sultgnag.. har lyst på alt. Det tar noen dager å venne seg til lite igjen.
Skulle bare innom og si hei til alle "flinkene" mine :) Kos dere.
indi sa for siden:
Akkurat vært på sykehuset igjen jeg, og fått ut de 23 stingene... Hadde håpt på å få neste operasjon i løpet av to-tre uker, men må vente i to måneder... den første hånden må gro skikkelig før den neste operasjonen... og det kan ta inntil tre måneder før det slutter å gjøre vondt i høyrelabben... Siden jeg måtte ha to operasjoner i stedet for en, og har fått litt mer juling enn vanlig, må jeg nok bare regne med at det tar lang tid... Hadde sett for meg at jeg skulle tilbake på jobb før sommeren jeg, men må nok bare slutte å tenke på det.
Finner nok en slags overlevelsesstrategi sånn etterhvert, men det var ganske kjipe nyheter!
Håper du finner noe fornuftig å spise Dilly, vær litt sta!!!:)
Distrea sa for siden:
:D så deilig det var at noen trenger meg og min mening :ja:
Tror det er ganske så forskjellig fra menneske til menneske, hører jo om folk her som blir fysisk dårlig av karbedager, jeg blir bare litt oppblåst og "stinn", får halsbrann og kroppen oppfører seg som før jeg stertet med lavkarbo kost.
Er tilbake i ketose etter et par dager og hvis karbeperioden er under ett par uker merker jeg ikke noe når jeg går i ketose igjen. Men går det lenger med for mye karber blir det hodepine, kvalme og tung kropp første tiden.
føler vekta gikk bedre nedover i starten, men er usikker på om av hvilken grunn.
Jeg mener å ha lest at hvis man spiser under 20 karber om dagen, ER man i ketose uansett om det ikke er utslag på stiks.
Tulla 81 sa for siden:
Hei alle sammen,
Skal ut med en vennegjeng i dag og er fremdeles i fase 1 på ED. Jeg vet at det er 0 karber i kyllig, så jeg luerer på om dere tror jeg kommer ut av ketosen og ødelegger mye dersom jeg spiser en salat med kylling.
Jeg føler meg mye sulten og slapp. Trodde at man i ketose skulle oppleve en metthetsfølesle og blir litt gald og fornøyd. Det sa i alle fall min ED lege.
Hva har dere erfaringer med?
Jeg føler ikke at jeg går noe særlig ned i vekt heller. Jeg har gått på ED siden lørdag og ikke veid meg enda. Har en gammel vekt som over hode ikke veier gram, men så vidt er til å stole på. Jeg skal veie meg til fredag, og da blir det spennende å se hvordan det går.
Takker for svar.
Ha en fortreffelig ettermiddag videre.
-Tulla-
Distrea sa for siden:
Hei Tulla
Jeg føler ikke at det er noe mer "futt" i meg når jeg er i ketose, og den første tiden i fase en vil du nok heller være litt slapp og sulten, men etterhvert blir det bedre. Jeg er ikke sulten lenger, hvis ikke det går for lenge melleom hver gang jeg spiser da.
Litt kylling og salat skader ikke så mye, og hvis du må ha dressing er det vel best med oljedressing. eller kanskje litt rømmedressing.
ED legen min syns hvertfall man skal spise ett måltid når man er med andre, for ikke å ødelegge lysta for fort. Må få være litt sosial også hvis man ønsker det :)
ha det hyggelig!
Tulla 81 sa for siden:
Takk for rakst svar Distrea.
Jeg kommer nok til å ta salaten "bar", uten noen dressing.
Ha en flott kveld du også!
Distrea sa for siden:
bare hyggelig! :)
har visst glemt å fortelle at jeg har ikke veid meg!!!... men nå har jeg abstinenser asså!... er SÅÅÅÅ spent på om jeg har gått ned noe, siden den flaska med vin og baconpølsa som "hendte" meg på fredag :D
Tulla 81 sa for siden:
Sorry maset, men nå ble det mange spørsmål fra meg her... Jeg lurer på hva som er forskjellen på ED og ketolysedietten? Det er jo samme tilsanden man kommer i, ketose, men det er litt mer skikkelig mat å få i seg... Jeg snuser litt rundt på andre sider her også, og blir litt nyskjerrig...
Nå skal jeg slutte å mase så mye:-)
Distrea sa for siden:
mas i vei, det er moro å hjelpe!
Ketolyse er også en ketogen diett, men den er basert på vanlig mat.
Hvis du har hørt om atkins, så er den ganske lik den.
Man spiser god sammensatt mat, kjøtt, fisk, fugl, fett og grønnsaker. ca 20 karber om dagen og de skal helst komme fra grønnsaker som vokser OVER jorda.
mye god mat ;) jeg gikk ikke nedover lenger på vanlig ketogen kost, det var derfor jeg startet med ED.
nå gleder jeg meg til å veie meg i morgen :ja:
indi sa for siden:
Og enda et flott nytt bilde joooo! :)
Distrea sa for siden:
neste innlegget ditt er nr1000.... bambarabam :D:D:D
Distrea sa for siden:
skulle tro jeg var sjøldigger... men er heller det at jeg ikke blir helt fornøyd, er hu gamla der meg lissom ?:p
indi sa for siden:
Takk, nr 1000 gikk nok i journalen min! Uten at jeg merket noen ting...
Jeg syns du ser flott ut, og tenker at du ser ut omtrent som du skriver, litt bein i nesen, masse varme og overskudd, og lun humor:)
Ruska sa for siden:
Hovedforskjellen på ED og Ketolyse er at på ED er det både lavkarbo OG lavkalori. På Ketolyse skal man holde seg rundt ca 15 karber per dag, men ellers spise mye fet mat og meieriprodukter. På ED er det ca 40 karber per dag (tror jeg) og kun 700 kcl per dag. Det er en såpass streng diett som må til for mange av oss som sliter med å gå ned i vekt - Jeg har prøvd Ketolyse, gikk ned litt, følte meg bra, men så stoppet det etter veldig liten nedgang.
På ED gikk det raskt i fase 1 og saktere i fase 2, men sånn bør det vel være også :p
Håper dette svarer på spørsmålet ditt :)
Distrea : takk for svar om ketose. Nå er det bare EN kveld igjen, i morgen kl.10.30 går jeg på vekta hos fysioen - håper håper det har skjedd noe, er superspent og kjenner at jeg virkelig ikke har peil på om jeg har gått ned noe :eek:
Krysser fingre for oss i morgen Distrea :ja:
Distrea sa for siden:
takk, indi! det var pent sagt :) :klem:
jeef-micro sa for siden:
Jeg sliter litt om dagen men det er vel ikke noe nytt... ser for meg speilreflekskamera så det suser her :) Var hjemme til mamma og spiste middag i dag. Kjøttdeig, og så ble det ei ss makaroni, og en eplebåt...
Distrea sa for siden:
Men blir det ikke VÆRRE når du tar bare pittelitt, kan ikke ta litt jeg, da blir jeg bare SÅÅÅÅ fysen og sulten på MER.... MER :o
Derfor holder jeg meg heller unna :D
jeef-micro sa for siden:
men vekta mi stopper jo bare jeg SER et kakestykke da...
Distrea sa for siden:
har slutta å se på jeg nå... (det var rett og slett jug :o)
Mann deg opp til en uke eller to skikkelig strengt, se om det kanskje går. Du har jo gått ned litt denne uka?
Må komme inn i siget :heia:
Titti sa for siden:
Her skravles det som vanlig. :lol:
Distrea sa for siden:
jepp :D:D:D:D:D
Tulla 81 sa for siden:
Men er det ikke karber vi skal holde oss unna?? Jeg skjønner ikke hva som er bra med ED i forhold til Ketolyse da. Legen min har anbefalt meg dette, så jeg fortsetter med det jeg har blitt anbefalt jeg... Bare litt sugen på skikkelig middag og ikke dette pulver greiene..
Ja, ja...
God natt;)
jeef-micro sa for siden:
Jeg veier meg hver dag nå... og det er kanskje det som demotiverer meg også... Vet ikke om jeg tør å ikke veie meg heller...
Distrea sa for siden:
På ED er det båder karber og kcal man skal holde seg unna.
hvis du feks er insulinresistent kan det være en fordel å gå på ED frem til du er innenfor normalen, altså ikke er insulinresistent mer.
Men hvis du har en del å gå ned, og aldri prøvd annen ketogen kost før hadde jeg prøvd det etterhvert hvis du syns posene blir for JÆ.. :o
men det går fort frem til du kan spise middag! :) du skal vel bare være 3 uker i fase 1?
Tulla 81 sa for siden:
Jeg har aldri forsøkt meg på ketogen kost nei. Var innom Fedon for noen år siden og gikk ned 20 kilo på rekordtid. De siste 2 årene har alle kiloene sneket seg på igjen. Jeg gikk ned de kiloene som skulle bort, og følte meg lekker og smekker. Så fikk jeg kjæreste og ble etter hvert samboer, og da kom det på noen samboerkilo.... Utrolig kjipt. Jeg vet hvor digg det er å få masse skryt for en ny og pen kropp og kan ikke vente til jeg er der igjen. På Fedon var det ikke snakk om 15 gr. karb om dagen, men jeg spiste Fedon brød og knekkebrød. Dette fungerte ikke så bra nå, men jeg har sikkert blitt insulinresistent og fått lavt stoffskifte etter min vektoppgang. Kroppen tilpasser seg jo...
Jeg skal være i fase 1 i 3 uker ja. Det synes jeg er lenge med den maten som jeg skal trykke i meg. Skal sikkert klare det, men det blir en hard jobb fremover.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.