okay!!Det skal jeg jommen gjøre...søker og søker, og mange av sidene er danske!!...Grr....Bare tollen koster jo en del...Og da føler jeg at jeg ikke kan bestille 2 ting liksom...Og bestiller jeg mer, blir det fort myye penger!!..
Tror jeg skal en liten runde i byen på mandag, før terapien...Litt tidlig, når det er lite folk:)Prøve å kose meg litt...og ta meg good tid..sist stressa jeg, med feber og snørrete nese..
Kunne ikke bøye meg i fare for at det skulle "renne over"....Æsj...
hehe..ja det sier man nog Lemen;) haha..iblant så må jag bare le avmig selv..er så dålig på att stave..kanskje jag er analfapet eller va det nu heter:D
jag ønsker mig PC!!! VILL HA!!! VILL HA!!!
nå ska jag lage mig en kopp the..
[color=#ff0000][/color]
NÅ er vi over 600!! gott jobba jenter!!! (som itter her på en lørdagkveld)
Hehe... Jeg bruker ikke å slå av vekkerklokka i helgene jeg, den står på til vanlig tid, for jeg våkner absolutt aldri av den viss jeg ikke skal på jobb. Viss jeg skal opp til et visst klokkeslett på en fridag da må jeg alliere meg med noen som kan ringe å vekke meg.
Jag steller klokka på ca 1200 jag..men står aldrig opp innen 1400..jag er ett sove dyr..Har alltid vart det!! elsker å sove...
[color=red][/color]
natta til Aline og Trolljenta!! Takk for dere va med oss i lørdagsnatten..
sov gott å drøm søtt.. jag ska nog ikke gå å legge mig på noen timer..Er ikke trøtt i hele tatt..
Ja, sant...Huff..Skal prøve å komme meg opp i 9 tida jeg..det er liksom akkurat passe føler jeg...8 er tidlig...og 10:30 tida blir for seint...
Er så deilig, når du føler du har noen timer i døgnet, og du får gjort en del, OG slappa litt av på kvelden..En sånn dag vil jeg ha i morra...Men jeg synes det er vanskelig å stå opp når Erlend har fri og sover lenge..Lettere når han står opp tidlig, og jeg kan ligge en time til før jeg står opp;)
Innerst inne så er jeg nok et sovedyr jeg også. Men, nå har jeg begynt å gi meg selv dårlig samvittighet for å sove lenger enn til 11 på lørdager, og 12 på søndager. Det er ikke alltid jeg greier å gjennomføre det da, men jeg blir stadig flinkere... ;)
Og jeg kommer meg stadig ikke i seng.... :rolleyes:
Jeg får også utrolig dårlig samvittighet om jeg sover lenge...Utrolig og...Spesielt fordi jeg har vært sykemeldt så lenge, og kan sove lenge hver dag om jeg vil..nesten...Jobber jo noen dager...
Men i morra SKAL jeg opp klokka 9...uansett...Bedre det, så blir jeg trøtt til kvelden..Jeg er absolutt IKKE trøtt nå....Har jo snudd døgnet helt....Skal stå opp morra, sette meg ned og skrive julekort, lage kremmerhus..trenger egentlig engle glansbilder eller engle bilder til det men...Kan jo lage ferdig kremmerhusene med snor og alt, og lime på bilder seinere:)...
Ja gå å legge sig er ikke noe gøj!!!
Kjæresten min blir helt gal på mig!! klokka min kan ringe i 20 min,på høyt alarm lyd innen jag våkner..så trykker jag, så den ringer 10 min etter igjen..så kan jag holde på i 3 timer.. Jag klarer ikke å våkne så pass mye, att jag faktiskt tenker -må stå opp..
Hehe...akkurat som meg!!!trykker på den knappen om og om igjen....Derfor jeg må BESTEMME Meg for å stå opp..og om jeg først kommer meg opp, går det greit:)..
Får drikke mye vann før jeg legger meg, så jeg er tissetrengt tidlig i morra...hehe..Da MÅ jeg jo stå opp...Men er så deilig å legge seg inn til kjæresten igjen da, under en varm dyne...Nei, uff..i morra SKAL jeg opp klokka 9!!
Og jeg skal ikke sette meg her med en gang..jeg skal spise frokost og gjøre litt nytte for meg!!
Tingen er den att jag ikke våkner nok,til att hjernen ska behynne å tenke -att jag faktiskt borde stå opp..
Kjæresten min våkner alltid flere timer tidligere en mig..
Når jag står opp lager jag thè, tar en røyk (uush) og setter mig framfor datorn..leser nyheter på VG,nettavisen, aftonbladet OG expressen..kollar mailen og ser litt her inne..om det er noe nytt som skjedd..
Jeg sitter her altfor mye....Når jeg først setter meg ned, blir jeg sittende liksom...Finner alltid noe å se på eller se etter....
I morra skal jeg begynne dagen med noe annet...skal sette på en julecd som jeg har brent, tenne litt lys i stua, legge fram hobbytingene mine, og lage forskjellige saker...Det skal jeg!!Og jeg skal begynne tidlig:)..gleder meg allerede!!Og hvis jeg kommer inn her, håper jeg noen jager meg ut igjen!!
ÅÅÅ..men det er ju så koseligt når du er her inne jo:D
[color=red][/color]
Du kan vell ikke glemme oss en hel dag vell? jaja, jag er ju ikke våken så tidligt alikavell.. Imorgen kommer min søster hjem til mig..vi ska bestille almenakker på fotolabo på oss ,til julegave til mamma og farmor og farfar..
det blir sikker fint! sen ska vi dra til töcksfors og handle litt.. Elsker søstra min,mest i hele verlden!! Hun er helt underbar syster!!Hun er alltid der for mig!!
Jeg kommer helt sikkert inn i morra og, bare ikke med èn gang jeg står opp:)
Om jeg får gjort unna ting og tang tidlig på dagen, kan jeg sitte her med god samvittighet på kvelden....hihi..Var ikke det lurt?...Så vi snakkes vi..Nå tror jeg at jeg må logge av..prøve å legge meg, om jeg skal ha sjans til å stå opp kl 9 i morra...Men vi snakkes!!!...God natt!!
Og vi er godt over 600 nå!!Jippi!
Vem ska jag snakke med nå då?:p Kanskje borde gå å legge mig jag også? innen min fulla kjæreste kommer hjem..Har igentligen lust att støvsuge og vaske huset..men då blir nog ikke nabon glad:p Åsså har jag nakksperr etter å har suttit her hele kvelden! men vi klarte ca 85 inlegg ikveld trur jag:D
så flinka...
[color=red][/color]
God natt hyper,å sov gott:klem:
kom jo godt og vel over 600 dere, mens jeg lå og sov søtt i senga mi.. men det var gdt å sove, og jeg må inrømme at jeg slumra, så nå har jeg det egentlig litt småtravelt... men jeg har bil, og det er billig parkering på søndager (betaler kun etter kl ett) og da kan jeg til og med kjøre på jobb :D noe så deilig :)
For en kjempejobb dere har gjort! Med en sånn innsatsvilje er det vel ikke noe problem å nå tusen innlegg innen utgangen av måneden vel :D .
I går gjorde jeg noe jeg aldri før har gjort i desember - plantet ute... Kjøpte meg to digre sypresser og satte i krukker på trappa; måtte ta vekk en gammel tuja som hadde sett sine beste dager (den gravde jeg ned i hagen - ikke mye tele i jorda nei), i dag skal jeg sette lys i de så det kan se litt koselig ut når jeg kommer og går :) . Og så skal jeg bake en ikke-lavkarbo fruktkake med masse whisky i :sikle:... litt vanskelig å la være å smake, men man kan jo lukte i allfall!
Ja, dere har vært kjempeflinke! Jeg var hjemme og satt foran PC-en jeg også, men det var problemer med nettet (igjen! ), så jeg kom bare inn her lenge nok til å se at dere skrev ...
Skal ta meg en matbit og rusle i seng igjen etterpå, jeg er fortsatt syk og har vondt i magen, så jeg tenkte at jeg skulle fylle opp varmeflaska og legge meg og høre på avslappende hypnose-cd av Paul McKenna :)
jeg er på jobb, men sniker innom og leser tusentråde, og for å se om det er noe jeg kan bidra med. jeg har en NM-tittel i netttrøbbel, så jeg skjønner godt frustrasjonen din frøy. jeg har tre timer igjen av vakta mi, og så skal jeg til mamma'n min og spise middag... og i kveld skal jeg prøve pølsa mum snakker om... 50 ord nå?
nå har jeg å sambo ryddet masse ( før frokost :eek: )
nå spiser jeg også skal jeg på jobb 4 timer. blir greit. jobber 4 timer, men for betalt for 8 timer :D
montro hvor mange ord jeg mangler nå, ikke mange hvertfall.10 ord igjen. syv ord igjen. også var det kun 4 ord igjen.
og der var jeg ferdig. dere var flinke inatt. :ja:
Jeg har laget meg min første smoothie til frokost i dag jeg. Var veldig godt ja! :ja: Men, tror jeg må få meg en blender eller en ny stavmikser til neste gang jeg skal lage. Har bare en dårlig stavmikser som jeg fikk gratis hos Ellos for et par år siden. Og den taklet ikke helt å knuse de frosne bringebærene. Den ble veldig varm, luktet litt brent og smoothien ble ikke helt smooth akkurat. Bringebærklumper var godt det. ;)
Er litt stolt over innsatsen gitt:)..Og ikke fullt så stolt, av å sitte foran skjermen på en lørdagskveld..Menmen..Sånn er det..
Har vært litt mer produktiv i dag:)Kom meg opp klokka 9!!....Ikke dårlig!
Og jeg har fiksa litt ting og tang...Legger ut noen bilder i journalen min:)...
50 ord nå tro?Ja, det satser jeg på...
Ja vi var flinke igår!!
Jag sto opp kl 1300 idag..har drukkit litt thè og spist crisp'n light med makrell i tomatsaus på.
Kjæresten min er fyllesyk og ligger å sover fortsatt:) Jag håpeer han ikke er alltfor dålig..Vi ska ju dra på handle tur til sverige i dag..
hihi..det er filmen karlsson på taket ,på tv2! jag elsker Astrid Lindgrens filmer.. Syns brøderne løvehjerte er best..eller bröderna Lejonhjärta som den heter på svenska:D
Har hatt en travel dag i dag, var oppe tidlig, ute og gikk med hund, kom hjem og spiste frokost, stekte goro for min mamma (nix lowcarb :( ), pyntet mine nye sypresser med lys, bakte prinsessebrød, tovet vinvesker i vaskemaskinen (og de gikk veldig mye sammen, så jeg strevde virkelig med å få vinflasker i dem...), har satt kalkun i ovnen, så her dufter det deilig :) .. gleder meg til deilig middag. Og så skal jeg lage en lavkarbodessert med gresskar til dessert!
Jøss, du er virkelig effektiv!!
Du...de tova vinveskene..Selger du de?..Og om du strikker de og så tover?...
Kan man hekle de også , før man tover de?..
Og har du en oppskrift på de tro?..Hehe..masse spørsmål her, men jeg synes de er så utrolig fine...
Og jeg "trenger" stadig nye prosjekter..Gjerne flere på èn gang...hihi
Går helt sikkert an å hekle en vinveske i stedet for å strikke en. Men, jeg har erfaring med at en bruker mye mer garn når en hekler, at det tar lenger tid og at hekl ikke tover like mye som strikk. Men du burde prøve å strikke Hyper, er ikke så vanskelig, og når en skal tove så gjør det ikke noe om det ikke er helt perfekt strikket. Jeg bytter forresten ofte ut 5 pinner med en kort rundpinne. :)
Jeg kan strikke...altså maskene, men har aldri strikka noe annet enn skjerf og luer;)..
Har du en oppskrift?...Og hvilket garn bruker du?..Jeg har kjempelyst å prøve meg på disse..utrolig fine, og så gøy å gi bort!!!....Og dekorative, ikke minst..Og kjekt, om du skal ha med deg en flaske vin i et selskap f.eks..Er så trasig med de vinmonopol-posene...
Jeg har oppskriften en eller annen plass, men vet ikke helt hvor... Men, jeg mener Nena la ut link til den enten i dagboken sin eller i Håndarbeids-showoff tråden. Jeg har forresten akkurat tatt bilde av mitt siste prosjekt, tovede tøfler. Viss jeg får det til, så skal jeg legge ut bildet, men jeg aner ikke hvordan jeg skal krympe bilder til rette størrelsen... :o
Her er lenke til vinveskeoppskriften Hyper: home.no.net/dahosen/arkivjuli05.html
Du må bla deg litt nedover sida... Jeg har bare prøvd å strikke - kjempeenkelt, begynner på strømpepinner, men etter øking er det rett over på liten rundpinne. 100 omganger rundt - så er det bare felling og hank! Jeg sleit litt med veskene etter toving denne gangen - de ble nokså trange, så jeg måtte ha hjelp til å få vinflasker nedi av en med sterke never... det med toving er spennende; man vet aldri hvor mye ting kryper! Har fått meg mang en overraskelse der ja :o ....
Og i kveld skal jeg se Jul i Tøyengata :D
Vet du hva..jeg vet ikke lenger hvordan man feller av og legger ut osv når man strikker jeg...er helt blank..leste igjennom oppskriften, og kom fram til at det bare kommer til å bli knot her i gården...Men kan jeg ikke bare strikke et rektangel da, og sy det sammen med det garnet jeg strikker med..For så å strikke henkene for seg , og montere på?...Og beroende på hva slags henker jeg skal ha, kan jeg jo se om jeg vil tove disse også, eller finne på noe annet?...Men hvor stor må jeg lage denne vesken før den toves?..hvor mange ganger større sin "ferdige" størrelse liksom?
Jeg har vært hjemme til mamma og spist kotletter med brokkoli og litt gulrøtter og en halv potet.
Jeg digger også Astrid Lindgren Fridolina, men min favoritt er Mio, min Mio. Tror jeg lånte den tusen ganger på biblioteket da jeg var liten. Søsteren min kjøpte den boka til meg i flyttegave da jeg flyttet hjemmefra...
Tenk så kult å sy på skinnhank eller noe :D Oi, jeg fikke lyst til å lage vinpose :ja:
Kanskje jeg må dra på litt strikkepinneshopping snart? Eller kanskje jeg tilogmed har noen strikkepinner på loftet?? Jeg må opp og hente adventsstaken min også :o burde seff ha gjort det til idag, men ... :p
jeg fant frem stjerne og adventsstake på fredag. fikk fire lilla lys av mamma i dag, så nå ser det ganske fint ut her... særlig om man ser bort fra pappeska midt på gulvet... som jeg ikke ser for at den står bak sofaen :D
burde kanskje ha tent det ene lyset? det erjo første søndag i dag... og så må jeg åpne kalenderen min...
Det kan du helt sikkert gjøre. Lurer på om det kan være lurt å strikke glattstrikk, for da blir det finere når du tover. Det vil si at du må strikke annenhver omgang vrang. (Når du strikker rundt, så er det rettstrikk hele tiden.)
Men, det er ikke så vanskelig å øke:
Ta opp en løkke midt mellom to masker, og sett den på venstre strikkepinne, så strikker du den ved å strikke den fra baksiden.
Når du skal felle av midt i et strikk, så strikker du to masker sammen. Og når du skal felle av til slutt så strikker du to masker, og så hekter du den første masken du strikker tilbake igjen og slipper den ned. Så strikker du en ny maske, og hekter av maske nr. 2. Slik fortsetter du hele vegen rundt. :)
Også kan du sikkert gå på biblioteket å låne en strikkebok. :)
sitter og venter på å få kjørt han hjem, så jeg kan dra hjem og legge meg... Sitter og ser sexskolen i reprise fra i går kveld. Så det i går også, men da var jeg så opphengt i tusentråden (som om jeg ikke er det nå også...) så jeg fikk ikke med meg absolutt alt. satser på at jeg har 50 ord nå...
Noen i går som sa sexskolen gikk på TVNorge?..Det stemmer vel ikke?Jeg ser en del på TVNorge, men har aldri sett noe som ligner det?...Nå tar jeg snart kvelden..Skal prøve å komme meg opp tidlig i morra, og gå ut når Erlend går..Ta meg en liten handlerunde i byen, helt aleine...deilig av og til...Bortsett fra at jeg stresser litt når jeg går aleine...Rar jeg....
Jeg får aldri rydda heelt her hjemme jeg...Har prosjekter gående, og er avhengig av å gjøøre noe..ikke "bare" sitter her hele dagen..Hehe..
Så da blir det så tungvindt å rydde ting inn og ut hele tida...Har jeg nevnt at jeg ønsker meg hus med HOBBYROM?..Et rom der jeg har plass til alt, og kan rote alt jeg vil!?.....Vil haaa!!
Jeg føler jeg rydder hele tiden jeg, og jo mer jeg rydder, jo værre ser det ut her... vet ikke helt om det kan kalles rydding da men.. blir kanskje mere roting? og nå begynner jeg å bli trett... var oppe før kl seks i dag tili, og det kjennes... skal bli så utroli godt å finne senga om en liten stund... skal bare kjøre en tur til byen først :D
Et hobbyrom med hyller på alle kanter med plass til maaange kurver med alt stashet. Og et stooort bord!
Selvfølgelig med data, så man samtidig kan holde seg oppdatert her inne ;)
Ser for meg ivarhyller fra ikea lakkert i mørk brun. Og mørke stråkurver med alle tingene i :D Hmm.. Hva koster egentlig et stort hus? Lotto til helgen?? :D
Jeg mente ikke at du var kritisk, jeg bare så at du snakket om nisser og ikke om engler jeg skjønner du ... Lurte bare på om englegale jeef ikke skulle pynte med engler til jul ;). Men det skulle du jo :).
Forresten enig med Lemen (tror jeg det var?), om stjerner som henger "opp ned" , jeg synes det ser rart ut. Naboen over gata har to diiiigre stjerner i vinduene med spissen ned. Veldig fine stjerner, men litt synd at de er opp ned da ... :p
Oh yes!
Jeg fikk flaxlodd i kalenderen i dag...vant ti kroner..Kan jo begynne å spare;)...
Tar ikke så lang tid det?Så kan jeg sitte der, med masse langt, grått hår, og prøve å være kreativ i gyngestolen....;)...
Hobbyrom skal jeg ha en gang!Mamma og pappa har solgt huset hjemme, og kjøpt leilighet..Mamma skal ha hobbyrom der (hadde det hjemme og-mitt gamle jenterom), men dette blir visstnok snasent!!!...Er nesten misunnelig gitt..Mamma har AALT mulig du kan tenke deg...Og ho lager aaalt mulig...Trodde aldri jeg skulle arve den interessen, men plutselig i sommer, ble jeg bitt av basillen...og jeg blir ikke "frisk" igjen;)
Englene mine har jeg fremme hele året... JEg har tre stk, og de er så søte, så de får ikke stues bort på loftet :D og forresten så har jeg spyd i toppen av juletreet og ikke stjerne.
og jeg var til mamma og pappa i dag, og mamma har hengt opp julegardiner på kjøkkenet... Gardinene kaller vi bare for "nussenissene" for de har bilde av to nisser som står og nusser hverandre på, og rundt nissene er det et hjerte. Det blir ikke jul uten nussenissene, og mamma synes gardinene er sinnsykt stygge, men jeg og søster har bestemt at de må opp :D
vart i sverige å handlet..hyggeligt som vanligt det..å jag spiste chili-cheese!!!!! ikke veldigt lav-karb, men jag kan ikke dra dit uten å spise det!! Er så sinnsykt gott!!!! Kjøpte ost og masse pålegg..det var ju bare ca 2 uker siden jag var der sist, så denne gangen trengde vi ikke så mye mat.. bare røyk..og julmust!!:p
Skjønner ikke at jeg ikke kan få fornuft nok til å legge meg tidligere, må opp om ca 7 timer. Vurderer å droppe forelesninger i morgen, men uansett på tide å sove når man tror at Jeefern har spydd på juletreet.
Må alltid tenke to ganger når noen snakker om nusser, for det betyr nemlig pupper på bergensk. Kunne ikke helt få det til å stemme at Jeef sin mamma har nussenisser på kjøkkenet i den betydningen:p
Akkurat nå så angrer jeg på at jeg sov så lenge i dag. Sov til kl. 11, og da pleier det ikke å være noe problem å få sove på kvelden igjen. Men det er det i dag. Har ligget lys våken i senga i to timer og hørt på nattønske og sett litt på Judging Amy. Så nå gav jeg opp, er så sår i halsen og har vondt hele tiden. Har derfor stått opp og kokt meg en liten kopp med tomatsuppe, og en stor kopp med te. :)
hehe Trolljenta da... her i Trondheim betyr å nusse det samme som å susse tenkte ikke på at det kunne bety noe annet jeg :p men greit å vite om man skal til Bergen :p akkurat det samme som at "ful" betyr to vidt forskjellige ting på trøndersk og i stavanger. Det betyr vistnok kåt i Stavanger (vet ikke om det skrives sånn da) og det betyr furten eller sur her i trøndelag...
I dag har jeg skikkelig julestemning på kontoret - svibelen min står i full blomst og sprer deilig duft .... mmmmm.... vet at det er mange som ikke greier slik lukt, men jeg er helfrelst! Gran og svibel er bare herlig! Whiskykake er bakt og lagt til modning i kjeller, så nå er jula i gang. Det blir baking av pepperkakehus neste helg, er bare spent på hvordan kattungen reagerer for han er veldig glad i pepperkaker - kanskje vi kommer hjem til rasert pepperkakehushus lenge før jul:p , men jeg må ha den lukta i huset for å komme i skikkelig julestemning. Så vi gjør et forsøk!
jøss så flinke dere er å skrive innlegg.. Har vært opptatt i helgen med å vaske kjøkken har brukt tre dager.. men nå er det nesten færdig.. skal bare vaske vinduer og inni noen skap så er jeg færdig.. helt utrolig.. Fikk nesten nytt kjøkken for det var lenge siden sist det ble rundvasket:o. Men det er jo litt morsomere å vaske når du ser forskjellen..
Er godt over halvveis i denne tråden nå ja!Ikke verst..Jeg må være flink å skrive før jeg skal reise bort 17.desember...Reiser til London til 19, og skal jobbe hele dagen 20, og hjem 21 ...Blir ikke så mye skriving da er jeg redd..Mulig jeg tar med laptopen hjem da..Mamma og pappa har et helt utrooolig treigt nett...Så da tar jeg med min pc, og kobler meg på trådløst (naboen sitt:o)....
Takler ikke ting som går seint..Jeg er utålmodig!!
Jeg stemmer for at Hyper ta med lap topen hjem :ja: :D
Jeg tar iallefall med meg min! avhengig
Også er jeg glaaaad idag :) Har nemlig bestemt meg for at dette blir en bra dag, så da blir det nok det :ja:
Ikke lenge til jeg skal ned på skolen heller. Latsabben meg...
Er ikke så lenge siden jeg var på skolen hver dag kl 08.00 eller 07.00
Og nå bare purker og sover jeg... Må kanskje ha noe med årstiden å gjøre?
Jeg gleder meg til det blir lyst, jeg :ja:
Er litt avhengig av min og..Også har jeg litt bilder og sånn innpå her, som jeg jo må vise fram hjemme:)...Søs pleier å ha med sin også...Alltid kos det..Og ho elsker å spille..Jeg og egentlig...Kjøpte dreamfall2, men er noe galt med det..eller det funker ikke på min pc...Grafikken bare skurrer og hakker...Dritkjipt, for de spillene er utrooolig gøy!!!Har spilt ferdig det første...(The longest journey...Dreamfall heter nr, 2...)Noen må skrive her da, så jeg kan legge inn et nytt innlegg;)
Nå har jeg tatt meg laaang lunsjpause og sittet ute!!!!! og spist!! Ikke dårlig til å være 4. desember vel?? Godt inntulla i fleecepledd og greier, fikk strikka noen omganger attpåtil så jeg er vel fornøyd med lunsjen. Trenger alt dagslyset jeg kan få nå om dagen! I vinduet mitt har jeg ei adventsstjerne med telys i, ser veldig koselig ut blant alle plantene :D - Og nå skal jeg snart på møte - min tur til å være referent sukk
Akkurat nå så har jeg nettopp kommet inn døra, vært hos kjæresten til i dag, og skal på jobb kl 3, ikke i form i det heletatt. Sitter å ser på tv nå, å har en pus på rommet som vil inn OVERALT!! (skuffer, skap, under senga, bak tvbenken osv...) akkurat nå så har jeg ei skapdør som lever... hehe. søt puse da :love: kommer å koser litt sånn innomellom :)
Har begynt å glede meg litt til jul nå da, for når jeg kom inn døra her hjemme så var det pynta til jul gitt :love: kreative flinke mamman min :)
Nååå.. har jeg hvertfall over 50 ord.. sådetså..
(pluss att jeg må gå å dra pus ut av skapet før hun endevender alt jeg har der inne)
Jeg har vært på skolen i dag, og hadde gledet meg så innmari til å få fri i morgen, men lærerne har tatt fra oss fridagen vår, så vi må på skolen allikavell... og jeg har kjøpt julegave til Maya i dag. søster sa at Maya ønsket seg dvd'er til jul, så hun får samleboks med alle Ivo Caprinofilmene (for den hadde tante lyst på nemlig...)
huff så lang tid det tar når en skal på en liten shoppingrunde.. og så sliten en kan bli.. jeg som skulle gjøre så mye i dag.. hmmm... det er jo noen timer igjen av dagen da.. men lille-mor kommer hjem om en time.. da er det å lage middag, spise middag, se Barne-tv, leke til Mari skal legge seg og vips så er ettermiddagen og halve kvelden gått.. så finner jeg sikkert noe interessant å se på tv'n ikveld også..
shopping er kjempeslitsomt... Jeg skal på RAFT-kafe i kveld. har ikke hørt noe om noe styremøte, så jeg vet ikkeom det skal være først. Frister å krype under dyna å sove da, men skal ikke gjøre det... skal llage powerpoint presentasjon av eksamen på skolen i morgen, og ha framføring for klassen neste uke
Fikk kjøpt ny advent stake i dag.. fant ut i går at den var litt avlegs den jeg hadde den var ti år gammel og kostet meg 19,90 den gangen.. I dag kjøpte jeg en kjempe fin lilla duk, sølvfat og fire store lilla kubbelys. så fant jeg noen nydelige lilla glitter stjerner som jeg strødde rundt på fatet.. ble kjempe fint.. Tror kanskje jeg skulle ha kjøpt noen fine bånd å knyte rundt lysene for de var litt for høye..
Er møkk sur etter tur innom forretning der jeg kjøpte en adventskrans i fjor- kombinert stearinlys og elektrisk - og så HAR DE IKKE RESERVEPÆRER:mad: :mad: :mad: !!!! Går ikke an å selge noe som bare blir bruk og kast - hele fem pærer var gått, av totalt 40. Så nå har jeg sendt klagemail til den danske produsenten - var ikke noe billigvare akkurat heller. Tror ikke jeg kommer til å handle noe mer i den butikken på en stund, når de har så lite peiling på det de selger. Irriterende...
RAFT står for Rødbyggets Akademiske Forum for Tegnspråklige. det er en studentforening for tegnspråkbrukende studenter. Vi har kafe annenhver mandag, og en del fester, samt den berømte åreturen hver vinter. Kjempebra for oss som skal prøve å bli litt flink i tegnspråk. mange døve studenter i trondheim, så vi får lært språket godt med at vi er sosiale med dem..
Hjemme fra jobb igjen! Kom hjem til en puse som har vært i slosskamp.. daaakar lille gopusen min. Nå ligger hun på en gidigen pute ved siden av senga mi og koser seg. Kommer opp for å få kos å trørt av og til :love:
Eller så ser jeg på tv, sviver rundt her på internett og koser meg under dyna. Ikke helt i form, kvalm og småskjelven. Hmm, rare greier.
Hmm ikke bra å være uggen i magen Mila... jeg har nå sett jul i tøyengata. vet ikkehelt hvorfor jeg ser det, for det var ikke så innmari gøy... ikke er jul i Valhal noe særlig bra heller... men jeg må jo se på alle kanalene da.
I dag varjeg og kjøpte meg krem til å ha på helene mine... de lider under at jeg har så innmari dårlige sko på jobb, og har fått sprekekr i seg, så nå har jeg kjøpt en superdyr krem som skal virke på 7 dager..
Jeg synes heller ikke Tøyengata er så morsomt som jeg hadde trodd, har bare sett litt, er ikke som nissene på låven nei ;)
Men Jul i Svingen derimot :love: Gleder meg like mye som lille gullet, det er koselig serie det :ja:
Når og hvor går denne jul i svingen da?Barnetv på Nrk?
Også var det tusentråden ja...Joda...Jul i tøyengata...er det bare meg som blir litt irritert?..Jeg er så fryktelig glad i Jul i skomakergata jeg, og synes denne serien blir for teit...
Ødelegger litt av den gamle gode følelsen jeg har for Skomaker Andersen...Finner det ikke morsomt i det hele tatt..Kanskje bare jeg som er sær?..
Jeg trodde Jul i Tøyengata skulle bli artig, men det er jo så treg humor, jeg ler ikke i det hele tatt jeg.
Jul i Svingen er på Nrk barnetv ja, kl 18. Da får du litt julestemning.
Du kan også se det på Nrk.no! Klikk på Jul i Svingen og så kan du se t.o.m. episode nr 4 ved å trykke på kalenderen. Gullet og jeg jukser litt og ser ofte episoden først på Nett-tv etter middag og så på barnetv igjen ;)
Oi!Kanskje jeg skal se på de episodene som har vært da!Og jeg får ikke sett imorra heller....jobb fra 16-20..
Og tusentråden ja...Den gylne hale var kjempegøy!!Husker jeg var så fascinert av den glasskula....hehe..Åh, savner gamle barnetv jeg..var så mye bedre enn det som er nå synes jeg..Og jeg gleder meg til 3 nøtter til Askepott på julaften altså..Sinnsykt og...Og gleder meg sånn til å dra hjem!!Kribler i magen..Skal se igjennom de gamle tinga mine en dag og..Det gleder jeg meg til..håper jeg finner glansbildene mine og sånn..De har jeg bruk for nå, til hobbyting og sånn:)Sånne engler og sånt...Dødsfint!
Synes desemberdagene går så fort - det haster med å sende julegaver til utlandet - har søster i Australia, tenkte hun skulle få litt hjemmelaget julepynt, nærmere bestemt et tovet julehjerte som hun kan henge noe grønt i :) . Varme er ikke akkurat det jeg forbinder med julestemning da- kunne ikke tenke meg å være der i jula (men nyttår derimot drømme - hun har svømmebasseng som slett ikke er det verste stedet å oppholde seg i varmen.. med noe kaldt å drikke..). Men man venner seg vel til det meste, antar jeg. Så nå er det bare å få gjort hjertene ferdige, henta et helt rør med knapper på stoffbutikken i går, så her går det unna! Så blir det også noen små pakker til venninner andre steder i landet - de må vel av gårde snart de også :p
bra du sa Nena... er vel på tide å tenke på å få sent julekort også :) jeg synes det er s åkoselig å sende julekort, og å få de så klart :D
Skal på skolen jeg nå, og forberede fremlegg av eksamen som vi leverte forrige uke. Vi skal ha et lite fremlegg for å vise at vi behersker sakprosa-sjangeren på tegnspråk. blir spennende å se hva de andre har skrevet om :D
nå skal jeg prøve å få gjort det jeg skulle gjøre i går.. :o før jeg skal over til naboen på kaffebesøk...
Vi har så utrolig koselige naboer.. de har en datter akkurat like gammel som vår.. de går i barnehagen sammen.. Vi kaller de bare tuppen og lillemor.. de snakker veldig mye om hverandre når de ikke er sammen..men når de kommer sammen er det mye kranglig. De er søte da..
Det er stort sett pensjonister i nabolaget her.. så vi ble veldig glad når en småbarnsfamilie kjøpte nabohuset..
kjekt med venner til lillejenta da Nomma.
søskenbarnet mitt er 15 år yngre enn meg, og da hun var 3 år og begynte i barnehagen lurte barnehage personalet på om hun hadde to fantasivenner. Onkel svarte at hn ikke hadde merket noe til det, og fikk til svar at hun snakket så mye om to personer de trodde var fantasivenner. Barnehagetanta sa navnet på de to, og det viste seg å være meg og søsteren min :p
Regner i Bergen i dag og...Uff..Nesten så en begynner å bli lei jo..;)
Skal på FI noen timer i kveld, og modellen som jeg skulle stripe, kunne ikke likevel, så da blir det å øve på oppsetting isteden...
Det blir kjedelig i 4 timer altså..Menmen...Må man, så må man...
Har fri i morra, og da lurer jeg på om jeg skal stå opp litt tidlig, og ta meg en liten runde, for å bli ferdig med resten av julegavene...
Jeg begynte tidlig i år, men nå merker jeg at jeg blir tatt igjen her..Går fort fram til jul nå..
Fantasi-venner er ett morsomt fenomen... jeg hadde mange da jeg var lita.. det var ingen barn på min alder i nabolaget.. Jeg var også yngst.. så når de store barna var på skolen måtte jeg bare dikte opp noen venner.. Mamma kan fortelle at det hørtes ut som om det var en hel gjeng som lekte sammen med meg..:D
Tanteungen min har hatt fatasivenner som han kaller drage-hjelperne ??? De fikk lov til å gjøre alt det han ikke fikk lov til..:D:D:D
Jeg begynte å spørre ham ut om dem, fikk ganske mye morsomme svar tilbake, som f.eks at de ikke hadde øyne og ører, men de hørte og så likevel????? og så viste de hva folk tenkte..:D Da jeg spurte litt for mye, ga han beskjed at resten var hemmelig. :D
Fantasivenn ja. Venn og venn - Min het Agu..... Det var "han" som gjorde alle fantestreker hjemme hos oss. Jeg hadde et litt blandet forhold til Agu. Samtidig som han var veldig fin å skylde på, var jeg litt redd ham også. Redd for at han skulle komme å ta meg fordi jeg lot ham få skylda hele tia. (Det var vel samvittigheten min som gnagde litt tenker jeg).
[color=purple][/color]
Agu hadde også et litt skremmende utseende. Han var prikk lik mannen på Tiedemans reklamen utenpå veggen til kolonialen. Svær brun hatt, masse skjegg og bart.... og han røykte pipe :p
hehe min søster hadde syv alver som fantasivenner, og jeg som ikke hadde fantasivenner på den måten latet som jeg så søster sine... Jeg hadde en liten bamse jeg, Han het Leif, og jeg har han fortsatt :) Han var i aller høyeste grad levende, så på et vis var han vel en fantasivenn...
Fint vær med nordlys og måne ute - hjelper på humøret når det er så fint som nå, selv om det godt kunne vært litt julesnø - jeg har så fryktelig lyst på carvingski :o ... prøvde meg i alpinbakken i fjor med lånt utstyr, og det var fantastisk moro, selv om jeg lå mest og kravla til å begynne med, før jeg fikk dreisen på det med å svinge. Artig! Så nå håper jeg det blir passe mye snø slik at man kan ha litt glede av vinteren også, ikke bare barmark og skitt over alt... blir ikke skikkelig julestemning uten snø :nei:
jeg vil også ha snø, men kun i sirdal, der vi skal feire jul. her "nede" holder det med opphold og et par varmegrader. ellers så kommer jeg til å gå pinnstiv hele vinteren, med opphovnet kne og tær. er ikke så morro. tror det er best med mild vinter for min del.
tidlig på an idag,skal på jobb kl 10 og jobbe i 9 timer. ( gulp)
Jeg har akkurat stått opp, veid meg, og fik dagens første nedtur...
i dag har vi ikke skole på skolen, men skal sitte hjemme og jobbe med fremlegg av eksamen. hun jeg har jobba sammen med på opgaven kommer hit, så vi får lagd en powerpoint-presentasjon og øvd på tegnspråket vi skal bruke i fremlegget vårt...
Æææh.. nå må jeg jo skrive 50 ord også.. Snø ja, ser ikke helt bra ut enda da, regner som bare det. Men snø til julaften hadde ikke akkurat gjort noe. Men da må det være ordentlig snø også, ikke slaps, regn å is altså! DET vil jeg ikke ha noe av!! teller ordene
Her er det heller ikke snø ennå... håper den kommer snart, for det er litt koselig med hvit jul... Da kan vi jo ut og lage snølykt, engler i sneen, snemenn og gå på ski :D Jeg og søsteren min lagde en snø-iguan et år. vi brukte vann med kondittorfarge i på sprayflaske, og sprayet den grønn etter vi hadde lagd den.
Det er med dette ikke min mening å såre noen personer, og enhver likhet med navngitte, eksisterende personer er fra min side helt utilsiktet og tilfeldig.:)
En eksamensvakts memoarer.
Da jeg våknet i dag morges, visste jeg med en gang hvilken dag det var. Merkelig, for de siste årene har liksom dagene og ukene glidd inn i hverandre, nesten umerkelig. Dagene består av å sjekke frafallslista i Aftenposten, for å være oppdatert på hvilke av mine gamle venner og uvenner som ikke lenger er blant oss, og således kan strykes fra julebrev-lista.
Det er eksamensdag! Og som vanlig rundt juletider, stiller jeg klar til dyst, som eksamensvakt. Allerede før jeg fjerner den nå kalde varmeflasken fra sengen min, begynner jeg å sjekke at jeg er forberedt til jobben. Joda, litt kløe bak i munnen, akkurat ved drøvelen. En slik kløe som ikke gir seg ved å drikke litt vann eller ta en halspastill. Likevel finner jeg frem halspastillene og legger dem i veska mi. Når jeg kjøper halspastiller, kjøper jeg ikke de som virker best. Jeg kjøper de med den posen som knitrer mest. Det er praktisk, for det er ikke alltid hostingen gir nok oppmerksomhet, og da er det godt å ha noe mer å ty til. I tillegg sørger jeg for at de ligger innerst, nederst i veska, ved siden av noen gamle bingotusjer. Så kan jeg knitre litt når jeg tar den ut, og når jeg legger den ned i veska igjen. Og alle vet jo at halspastiller må oppbevares i veska mellom hver gang man trenger dem. Ellers går de i stykker.
Selv om dette er voksne, ansvarlige mennesker, tror jeg det både er viktig, og at de setter pris på at jeg snakker til dem på samme måte som jeg pludrer med barnebarnet mitt, eller slik jeg forklarer naboens hund at den nok ilke bør gjøre fra seg på min gressplen. Sakte, tydelig og med overdrevne gester for å illustrere hva jeg mener.
I tilfelle de ikke husker datoen de har forberedt seg til et helt semester, som er ringet rundt med rødt i alle almanakker, på mobiltelefonene, og skrevet med leppestift på speilet på badet – sørger jeg for å skrive den på tavla med store, tydelige tall. De vet nok ikke helt hvilket fag de har eksamen i, så jeg skriver det også på tavla. De setter stor pris på min hjelpsomhet. I tillegg leser jeg alt jeg har skrevet på tavla, med den samme pedagogiske, pludrete stemmen jeg brukte litt tidligere. Da forklarte jeg dem at selv om navnet deres står på lista over de som har betalt semesteravgift, så må de faktisk ha med bevis for at de har betalt semesteravgiften. Det holder ikke med vanlig legitimasjon.
Etter en stund, en time etter at eksamen startet, får de lov til å gå ut og lufte seg litt. Det er utrolig viktig at jeg ikke lar dem gå ut tidligere, for da risikerer jeg å måtte gå frem og tilbake mellom toalett og eksamensrom en hel time ekstra, og det klarer ikke hofta mi.
Og Firth har hatt litt for mange eksamener skjønner jeg... Utrolig morsomt og treffende skrevet. Vi som har hatt noen eksamener opp i gjennom skolegangen kjenner oss godt igjen i allefall.
Føler jeg er heldig som fikk ha hjemmeeksamen i år da, så jeg slapp å skrive meg på doliste :)
Hehe, mange eksamener ja. I tillegg hadde jeg på eksamenen i dag utrolig god tid, så dette ble kladda ned på et av arkene mens jeg venta på at vi skulle få lov til å gå. Folk sier jeg er litt hyper...
Nå er det bare å vente til fredag, siste eksamen før jul, så får vi se om det blir fler memoarer, eller om jeg kanskje blir nødt til å bruke tiden til mer fornuftige ting ;-)
Utrolig bra Firth! Tror det er nok akkurat slik eksamensvaktene tenker. Der jeg studerte så satt vi alltid i en stor hall sammen med studenter fra alle de andre linjene, og hadde de samme eksamensvaktene år etter år. Men det er en som skiller seg ut, nemelig Eksamensoffisèeren, som han så fint kalte seg selv. :) Han synes det var utrolig morsomt at vi hadde eksamen som skulle fylles ut som en tippekupong.
hehe ja er man tilig ferdig så er det bare å skrive ivei. Hva studerer du Firth?
Det behøver ikke være så negativt å være litt hyper heller av og til da :) Jeg tror jeg er litt for lite hyper... særlig nå i beste eksamenstid. Hadde vært kjekt med litt energi til lesing akkurat nå...
Regelen her er jo at man må skrive minst 50 ord? Og da er det jo flaks for meg at bare tittelen på studiet mitt dekker halvparten av det. Jeg tar en mastergrad i læring i komplekse systemer. I dag hadde vi eksamen i "relasjonelle ferdigheter".
Det er et veldig spennende studie, selv om denne høsten bare har vært innføring. Blir nok enda mer interessant til våren med fordypninger:)
som om jeg skjønte noe av det der :p hva blir du når du blir ferdig da?
jeg går og lærer tegnspråk for tiden. ganske gøy det også, bortsett fra at det er en felt det er forsket svært lit på, og at de har en kort historie, som startet i 1825 for Norge sin del, så vi har utrolig lite litteratur å forholde oss til
ja Mila, jeg skal feire jul på haugen, i en av de stooore hyttene ( rettere sagt en villa) det blir herlig. vi satser jo selvfølgelig på snø. hva er en jul som ikke er hvit???
nå er 9 timers jobbing unnagjort. og jeg har solgt for 27 369,- idag. finslig det da. :D og 40 min sol er også unnagjort. nå skal jeg lage en relativt lett og sen middag.
pesto marinert torsk, med stekt løk og blomkålmos.
jeg skal vaske klær i morgen... har masse sengetøy, bukser og topper som tyter opp av skittentøyskurven. Lekkert... men jeg har "fri" fra skolen i morgen, og skal rydde og vaske litt her da... som jeg vanligvis gjør på torsdager.
I dag har jeg vært og kjøptmeg lader til den nyemobilen min. Siden den er kjøpt i England, så den har tre sånne som stikker ut på kontakten.
Nå har jeg fått nytt batteri i juleøredobbene mine - små juletrær med blinkende røde og grønne lys, kjøpt i London i fjor. Egentlig er det eldste datter sine, men jeg tror hun synes det er for flaut å gå med dem.... Nesten så man ikke trenger refleks når disse er i full gang:D . Får alltid masse kommentarer når jeg har på disse, særlig fra studenter som også har lyst på sånne!
må vel finne frem julepynten min jeg også. Har ikke lov til å ha så mye hengende ørepynt og slikt på jobb, så det blir en liten pepperkakemann som mamma sydde til meg for et par år siden :D den er kjempesøt.
og endelig kom minusgradene til Trondheim :D det er rim i gresset utenfor her. Og jeg får skikkelig hjemmlengsel når det er rim ute. Hjemme til mamma og pappa er det en skog bak huset, og når vi var små brukte vi å leke i skogen, og Det er så utrolig fint å gå tur i skogen når myrene er pårimet.
Nydelig med rim i gresset, og på trærne - helt fantastisk vakkert! Her hos meg er det mildere i dag enn i går, men sur vind gjør at det føles litt kaldere likevel.
Her om dagen smakte jeg noe som var veldig godt - mandler som var dyppet i mørk chilisjokolade - skikkelig sterkt, men jeg tror ikke det var så voldsomt mye kakao i sjokoladen. Må jo kunne lage slike selv - riste mandler i ovnen og så dyppe de i mørk sjokolade smaksatt med chili? Eneste er at de ikke blir så pene og blanke som de kjøpte.. har laget kaffebønner på samme måten, må nesten dyppe de mange ganger for å få et noenlunde sjokoladelag, og det blir mye søl :rolleyes: (men så er jeg ingen konditor da:p )
Godt gjort av meg det Aline, for jeg gidder aldri å telle ordene før jeg poster...
Og nå har jeg rydda kleskapet mitt, og har fire bæreposer med klær som skal gies bort/kastes... og det vises ikke engang at jeg har tatt ut noe av det... hvordan kan klær ta så stor plass?
og jeg har sofaen full av rene klær som skal inni det allerede fulle skapet..
Jeg gleder meg til neste gang jeg har sortert, men jeg klarer ikke helt å sette igang :rolleyes: Kanskje det er en fin søndagssyssel...? planlegge
Jeg har endel jeg vet jeg vil fjerne, eller i det minste sette på "hold" :D
Synes ikke det er så enkelt å kaste klær, selvom jeg ikke egentlig vil bruke dem :p :D
jeg har nesten fått plass till alle klær i kleskapet mitt. Og jeg har lagt ned kjøpe-klær-forbud til jeg får bort bilringen og kan kaste klær for at de er for store :D gleder meg... og nå driver jeg og lager taco. får besøk av ei veninne som skal spise middag her i dag før vi skal på julegaveshopping, og jeg skal se om jeg får tak i noe probiotika...
og nåhar jeg vvel over 50 ord?
gidder aldri å telle
Jeg burde innføre shoppingforbud frem til jeg når "min" vekt og størrelse.
Men jeg har store problemer med å gjennomføre det, noe som igjen fører til at jeg gjerne kjøper litt for trange klær.. :rolleyes:
Så sånn er nå det :ja:
Men kanskje jeg klarer å ikke soppe flere klær fær nyttår...??
Kaaanskje?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.