Da må jeg bare stå på da, slik at jeg får innlegg nr 1000 også. ;) For det blir mitt vet dere. :ja: Haha, jeg kan jo bare følge med, og så stenge tråden, eller jeg kan redigere et innlegg og si at "desverre var det et ord for lite", og så legge inn det siste innlegget selv. :korrupt:
Hm ... Kansje jeg ikke skulle avsløre planene mine så altfor tidlig, kansje jeg ikke får med meg noen på de neste hundre innleggene. :p
Jeg klarer ikke finne ut hva slags mobil jeg vil ha, jeg :o Det blir en til 1 kr også viderefører jeg abonementet mitt..
Tror jeg akkurat nå bestemte meg for at design er viktigere enn hvor bra den er :o :p :D
Hehe.. korupte administratorer vet jeg ikke helt om vi liker.. kansje vi skal slutte å legge inn innlegg når det er 990 inlegg bare på grunn av det.. men da ender det vel bare opp med at du låner hp sin konto og snakker med deg selv siste 10 innleggene..
Jeg skal feire jul med svigermor, svigerfar, bror til thomas og thomas. blir liten jul i år.. veldig uvanlig for meg som er vant til nesten 15 mennesker..
Kansje en veldig god venn av oss blir med og.. han skal være helt alene på julaften fordi familien hans bor i nord norge og det er bare x svigerfamilien som bor her.. men han vil ikke trenge seg på så vi jobber forsatt med han..
Jeg skal feire jul hjemme hoss mamma og pappa'n min, sammen med søster, hennes sambo og så klart lille søte nyyyydelige Maya :love: tantes lille gull... uansett. Vi skal så klart ha ribbe, julepølser og kjøttkaker (ingen som liker medisterkaker hoss oss) med rødkål, surkål, potet (en liiiiiten en på meg) grønnsaker og saus. Til dessert har vi mammas hjemmelagde karamellpudding :sikle:
første juledag blir det engelsk stil. Søster lager mat, så sambo'n får litt "hjemmefølelse". Da blir det kalkun, med full pakke av pølser og "devils on horseback", roast potatoes, yorkshire puding, christmas puding, osv...
ja se det, dere ! dere har jo vært kjempe flinke :ja:
jeg bare jobber å jobber jeg. så mye at hofta ikke ville mer igår og jeg klarte såvidt å gå når jeg var på jobb. kjedelige greier. ellers så har jeg kontroll på jula og dens utfirdringer. skulle egentlig lånt kjøkkenmaskin og laga marsipan. men den glemte jeg. skit la gå. skal lage myas cookies og gjerne sara bernhardt. blir alltid nok julekaker.
jeg skal feire jul sammen med sambo, mamma, pappa, søster, bror og mormor. koselig :ja: i sirdalen. og der er faktisk snø, eller har den smeltet, Mila?
tror jeg har mer en 50 ord nå. 9 timer på jobb med en hofte som henger seg opp å er kjempe hoven, ikke kjekt :nei: gruer meg. va j*vlig vondt igår.
men men snart jul. og snart lønn. :D :_punk:
Vaskedag i dag! men i ettermiddag stikker jeg ut og møter gode venninner på byen :D . Katt og hund har spist halvparten av pepperkakehjertene jeg hengte opp i vinduet:eek: ; katten henter de ned og så spiser de kakene sammen.. må nok finne alternativ vinduspynt ja! Pepperkakehuset er også utsatt, så jeg regner ikke med at det varer så lenge. Til tross for gårsdagens kastrering gjorde katten flere forsøk på å angripe det (står høyt oppe på et skap), så han er nok på bedringens vei..
Nå er siste runde med lilla neglelakk unnagjort for i år. Adventsfargen. Neste gang blir det kanskje rødt?:p
Ikke sikkert heller, for det er litt "slitsomt" med farge på neglene. Blir så vanskelig med andre farger til på en måte, men for en kort stund er det greit.
Men tåneglene kan jeg jo ha røde...:p Litt julete tær?
Jeg skal på jobb i dag også, men starter kl halv tre, så jeg har god tid til å pynte litt her først. Har lagd meg smoothie til frokost. Skulle være en skogsbær-smoothie, men det er ikke sånn dråpe-dings på vaniljeekstrakten min, så det ble vaniljesmoothie med skogsbær i steden...
får slenge inn ett innlegg i full fart, jeg har jo vært fraværende her noen dager.. hadde en forferdelig orkan/lyn-storm forrige torsdag noe som resulterte i død telefon og bredbånd helt til i går.. hadde litt abstinenser men det gikk bra å være uten nett i så mange dager.. fikk gjort mer ellers i huset:):)
Kanskje det er en sånn storm som må til for at jeg får gjort noe i huset også? hadde vært kjekt å greid å løsrive seg fra nettet så lenge at jeg faktisk hadde fått gjort litt da. Skal ta en liten runde etterpå nå. rydde litt, dra over gulv og legge på juleduker. jeg drar "hjem" i morgen, så jeg må lage litt jule her før jeg drar.
Jeg også legger inn en betilling på en storm som kommer hit og feier gjennom huset, og lar alt falle helt på plass akkurat der det skal, og soper med seg skit og sender en liten regndskur så det blir rent, og blåser på så det tørker igjen. En inteligent storm med andre ord. :ja:
Nå skal jeg bare prøve å få i meg resten av frokosten min, så skal jeg ut og få shoppet noen julegaver.
Internett ja.. jeg har en tedens til å glemme tidne når jeg ligger på sofaen med pcen på fanget.. må snart stikke i dusjen nå for jeg skal være i bergen kl 13.. og før det skal jeg finne frem alle julegaver.. pakke inn en.. og mye annet som skal gjøres.. men gjør jeg det.. nee.. ligger no her og lusker på sofaen.
men nå må jeg få farten opp og slenge fra meg pcen.. vist ikke blir det ikke mye shopping på meg i dag..
Jeg jobber sent i dag også, og da får jeg liksom aldri gjort noe fra morgenen av... Litt styr når man skal lage middag, som må avkjøles (må jo ha med varm mat på jobb) og jeg skal pynte til jul, gjerne få vasket litt klær og gulv, og samtidig være sosial på nettet...
Ikke vært her på en stund jeg heller, men ser folk har vært flinke da!!!Mange innlegg jo:)
Får legge inn det siste giret jeg da, i kveld og når jeg kommer hjem..Tar nok med meg pc'en, for mamma og pappa sin er treiiiiig....
Tastaturet er helt på tur, og internetforbindelsen suuuger...Så dere hører nok fra meg ja!!:)2 uker uten å stikke innom tror jeg hadde blitt vanskelig;)
Jau her er vi produktive :D jeg sitter fortsatt på rompa. må opp og hente juleduker snart, så det ser litt pent ut her. skal jo hjem på "juleferie" snart. I dag skal jeg lage meg skikkelig god middag også. Med kjøttdeig, tomater, hvitløk og løk. sopp pluss fullkornsris
Har pause i vaskingen. Utrolig hvor mye rart som gjemmer seg under sofaer, bak bokhyller osv - fant til og med en del av et inntørket bananskall :eek: ... viser jo bare at det virkelig var behov for rengjøring :p . Stua er i boks, nå er det kjøkkenet sin tur - merker jo at det steikes mer enn i mine lavfettdager ja... bare å dra med seg dampvaskeren og mikrofiberklutene, så blir det nok bra der også!
Så flinke dere har vært, blir helt matt over skriverglede og juleforberedelser. Selv så går alt på halv tolv her, skulle ikke tro at jeg hadde stelt istand jul før...men jeg har aldri stelt i stand jul uten alle ungene her. Nå er det en som skal feire sammen med kjæresten sin og det blir ikke noe morsomt i det hele tatt. Lurer på om han vil føle at det er jul når han ikke får pinnekjøtt med svineribbe? Mine unger ble altfor fort voksne!!
I år har jeg latmannsjul. Skal feire hos svigers julaften (inkl. sønn/svigerdatter og barnebarn), og julelunch 1. dag, hos min mor 2. dag (inkl. sønn/svigerdatter og barnebarn) og så skal jeg jobbe resten av jula. Siden vi ikke skal ha noe selskaplighet hjemme og ikke venter besøk, har jeg ikke giddet å stresse med noe som helst. De vi skal til pynter til trengsel, så regner ikke med at det blir noen problemer med stemninga. Har en eneste juledekorasjon, men ellers har jeg latt pynten ligge i eska si i år. Jeg og sambo var helt enige om å ha latmannsjul i år. Eller julefri sone i heimen....
Har ikke bakt en eneste julekake heller. Men jeg har jo laget Sarah Bernhard konfekt og marsipaner da....:p Og så har jeg klar ingredienser til delfiakake..... eller cocosakake som jeg heller vil kalle det.
Jeg baker peanøttsmørkjeks nå. Eller, jeg har laget deigen nesten ferdig, bare venter på at HP skal komme hjem med resten av fruktosen, for det var jeg nesten tom for.
Vi har shoppet masse julegaver i dag, og nå i kveld har jammen meg han flotte mannen min vært ute å shoppet enda flere, så i dag ligger vi veldig bra an egentlig. Herlig. Nå må han bare komme, så jeg får stekt kjeksene. Tenkte jeg skulle bake kransekakestenger og dyppe endene i sjokolade etterpå også. Vi får se hvor langt jeg strekker til.
I morgen er den O''store bakedagen for meg. Jge skal nemlig hjem til mamma og bake noen sorter mens vi venter på flyet til søss. Det blir kokosmakroner for jeg har lagd noen sara bernhard, og da er det egentlig ikke så mange sorter igjen som jeg liker. Kransekake er godt, og kokosmakroner, men jeg er ikke så glad i de andre kjeksene. skal ha med maya på pepperkakebaking på fredag da, men det er mest for bakingen sin skyld, og ikke for at de er så gode.
sliiiiten nå ja. 9 timer på jobb, med julestress. kav :ja: heller ikke tid til skikkelig lunsj. bare trykke noe ned i kverna :lol: og ut å jobbe igjen. men det gikk. men hofta har vært nesten låst hele dag. veldig smertefullt. :P
gleder meg til jul. ikke mange dagene igjen nå. god mat. slappe av, lese bøker, spise mandariner og salte brent mandler og myas cookies. :sikle:
Jeg har også vært på jobb... nesten 8 timer med bæsj, gulp, pustestopp og stress, men nå er det to dager med juleferie, før det er på'n igjen. Føler jeg begynner å gå tom for ting å skrive her, så egentlig er det litt greit at det er over 900 innlegg her, for da blir vi snart ferdige. Det er ikke det at jeg må skrive her heller... men jeg greier ikke la vær...
Hadde en 11 timers arbeidsdag jeg, måtte prøve å få unna noe papirarbeid nå før jul. Orker ikke å gå å tenke på at det ligger og venter på meg i jula.
Så var jeg hos søster og lille niesa mi, synes hun er blitt så flink i det siste. Hun har plutselig begynt å prate som en foss, noe er forståelig, og mye er det helt umulig å forstå. ;) Også har hun fått ny yndlingssang, Og jul med din glede, og klapper, svinger seg, neier og bukker når vi synger. Så søt :love:
Lang dag på meg i dag og..Første fulle vakten jeg har hatt siden jeg ble sykemeldt i juli...8 hele timer:)..
Og jeg har vært flink i dag..Masse fornøyde kunder, og kollegaer...stas
Nå sitter jeg planta i sofaen, og venter på at noen pølser skal tine...Har jo ikke mat i huset, siden jeg reiser hjem i morra;)
Jeg har ikke spist noe særlig fornuftig i dag... er litt lei akkurat nå, så jeg bare spiser det jeg finner for godt å spise. Ikke noe særlig med godis da. litt 70% for at jeg har fått mensen, men jeg har spist litt grovbrød og sånt da.
og i dag har "mullah-blund" lært meg at alle invandrere har lov til å drite en lang mars i hvilket land ostehøvvelen kommer fra...
Her regner det i bøtter og spann - etter at det kom ganske mye snø sist helg.. er nok en del som får vann i kjelleren ja.. ikke lett å ta seg fram utendørs i går, men nå er det meste forsvunnet fra veiene. Var ute og spiste med venninner i går, og så kjøpte jeg meg kul hatt med rose på DesignForum!!!! Ingen av venninnene mine er hattedamer, men de påsto i alle fall at den kledde meg så jeg velger å tro på dem:) . Nå må det bare bli oppholdsvær slik at jeg får brukt nyanskaffelsen...
her regner det også... all julesnø er borte, og for to dager lå det tykt og koselig med snø:(
men søster kommer i dag, og jeg håper flyet er i rute. tror det var i Oslo det var problemeer, så vi satser på at hun kommer seg hjem.
Nå er jeg på farten til skolen for å levere skjema om begrunnelse for karaktersetting. Spennende å se om vi har noe grunnlag for å klage på karakteren.
Sitter hos kjæresten å koser meg med tv, appelsin og en kosete pusekatt :) Enda noen timer til han kommer hjem.
Nå har jeg bare i mårra igjen å jobbe før jul :D blir deilig! :) glede seg
Har vært på cubus å kjøpt noe greier til håret, og en ny bh.. jeg tror jeg har bh-dilla.. MÅ bare ha en ny bh ofte, helst 1-2 ganger i månden:eek: :p Jaja, ikke det værste å ha dilla på da, kunne vært værre.. sjokolade å chips å brus fks.. grøss Nei da kjøper jeg heller en bh i "ny å ne" :p
eg og hadde bh dilla en stund.. men så kutta eg ut alle bhene og kjøpte noken veldig dyre istedenfor.. funka mye bedre.. nå er favoritt bhene mine 2 ammebher jeg kjøpte fra sparkjøp til 19kr stk... enkle svarte uten spiler..
I dag har jeg laga litt julepresanger til Thomas... bare sån liten morsom ting.. ble desverre litt mislykka.. Han har en sliten mini morris han holder på å fikse opp.. er den absolutt største interessen hans for tiden.. så.. Her er ufrallet:
Det er jammen godt at dette Forumet finnes. Hvis ikke så hadde jeg nok blitt veldig sliten:p Får på en måte naturlige pauser i dagens innsats fordi jeg må innom her å se hva som skjer:p
Det er den store rundansen her i dag. Siste "helgerengjøring" her før jul. Kanskje blir det en liten tørrmopp etter at juletreet er oppe, men så er det jul.....
Nå ble det en kaffekopp og en pause. Takk så lenge....:)
Og jeg har sovet til ett i dag. Tror jeg skulle tatt det litt mer med ro den siste tiden enn jeg har ja. Men duverden så gode kjeks jeg sto opp til i dag da. :p jeg bakte kransekakestenger og peanøttkjeks i går. De var deilige. Jeg har vært veldig flink og nesten drukket en liter vann allerede (ok, den ene halvliteren var med 1/4 juice i, men det er væske det også. Og det er egentlig veldig bra, jeg har jo tross alt bare vært våken en time. :D
I morgen drar vi på juleferie, og i dag vasker vi og gjør klart og pakker (Vi sier jeg som har sovet og sitter her, og har en mann som "løper" rundt og gjør det, men jeg hjelper jo litt til jeg også. Litt sånne småting innimellom). :)
Her har nesten all julesnøen forsvunnet igjen - det regner vannrett og blåser noe sinnsykt :( .. ikke akkurat julestemning ute nei.
Har bare litt vasking igjen, har hengt opp pynt rundt omkring, juletreet tok vi heldigvis inn før stormen kom, men det er ikke pyntet (men foreløpig festet med en snor til en krok i taket pga nysgjerrig katt - må nok modifisere dette til noe mer usynlig etter hvert!). I morgen blir det shopping i byen med jentene mine, og så skal jeg bake lavkarbokaker :D !
I morgen får jeg pakke. :spent: Det ser ut som min nye MacBook kommer til meg før jeg reiser på juleferie. :fornøyd: Det blir spennende. Men nå er det virkleig leggetid, og sengen roper og roper, og kroppen min roper og roper, og her sitter jeg. :flau: Nå logger jeg av, pusser tenner og legger meg i sengen og sover til i morgen, så pakker jeg ferdig i morgen, og så reiser vi på juuuuuleferie! :D
Da er ribba krydra, fuglenek hengt opp, juletreet står i stua med lys og klar til pynting i dag. Huset er klart for å ta i mot jula nå tror jeg.
Pleier ikke å pynte juletre osv før lille julaften, men nå er det jo helga, så da er det greit. Kan heller bruke lille julaften til noe annet. Besøke min gamle eks-svigerfar feks... I kveld skal pakkene som ikke er pakket, få papir og navnelapp.
Og da er det bare å håpe det er "noen snille barn " som vil ha en gave eller to:p
Ja, her teller vi ned dagene. Tenk for en skuffelse 1.juledag når det ikke er noe mer pakker i julekalenderen :knegg: Men det skal bli deilig, er lei av at lille gull våkner før fulgene ;)
Her sto vi altså opp grytidlig og nå er gullet litt sur fordi jeg smakte på havregrøten hans :knegg: Han ser på den nye Scooby Doo-filmen sin og jeg surfer litt. Etterhvert skal vi finne frem mors egenkjøpte ikea-pepperkakedeig og bake litt :sikle:
Vet du hva som skjer med en ølboks som ligger for lenge i fryseren? :confused:
Vel, det fant jeg ut i går kveld. Eller det vil si, klokken ett i natt fikk søsteren min finne ut av det. Da fikk jeg melding fra svogeren min med spørsmål om dette. Og svaret er: De eksploderer, og inneholdet renner ut i hele fryseren og det lukter visst ikke særlig godt. :rolleyes: Tror ikke svoger er særlig blid på meg nå, og jeg har lovet å aldri legge drikkevarer i fryseren deres mer. Er bare noen uker siden jeg glemte et par cola flasker der også. (Men de tror jeg ikke eksploderte da... :p)
hehe, jeg kjøpte også min egenkjøpte pepperkakedeig på ikea. men jeg smaker ikke selv da. kun til sambo.
idag er planen
frokost
lage en sort julekaker
jobb 11-16(muligens 18)
hjem
rydde
pakke
middag
lage myas cookies :sikle:
sove
vetikke helt hva jeg skal ha til frokost. men men. men først skal jeg sjekke hvor i verden hm.com pakken min er henne. jeg bestilte 2 bukser, 2 topper, 2 belter, en jumper og 2 truser for underkant av 700. har jeg en nese for salg??? :ja:
Poden blir bare mer og mer oppskrudd jo mer det nærmer seg jul. :spent: Han vet omtrent ikke hvor han skal gjøre av seg, og hopper og spretter og danser, og klarer hverken sitte eller stå i ro. Langt mindre sove. Januar pleier erfaringsmessig å bli sånn: Hæ? Ikke mere gaver? :confused: Hele desember har jo vært en eneste lang gavemåned. :D Med kalender og bursdagsgaver som blir spredd utover og så jul til slutt.
Jeg tenker liksom på min egen barndom, og jeg likte jo så godt å ha bursdag i mai. Det var liksom perfekt det. Men jeg tror jammen meg at denne desembermåneden er magisk for poden, og at han får en minst like fin barndomsopplevelse av bursfdager og jul som jeg hadde. :)
Da er julehandelen unnagjort, men jammen glemte jeg melk:p Unnskyldning for å handle litt mer? Ånei....:cool:
Så har jeg vært og stelt litt på neglene mine til jul, og der fikk jeg gløgg og pepperkaker. Var så koselig så:D
Nå skal treet pyntes om ikke så lenge. Sambo er tidlig hjemme i dag, så nå kan vi snart ta julehelga. Heldige vi i år, som skal bort på julaften, men så får vi masse gjester på 1. dag i steden da, men det er på en måte så myyye enklere.
har vørt uten nett i over et døgn... har savnet dere litt da. Nå må jeg skrive her, så jeg ikke blir glemt i jula :p Skulle hante søster i går kl 23, men i kaoset fra London, så var typisk flyet forsinket. Kl 01.30 kom en sliten Maya, med mamma og daddy... Stakkar liten hun var sliten enda i dag hun..
Shoppedag i byen med døtrene - kortet går varmt så det suser ;) .. må nok bli et mer nøysomt liv over jul ja! Nesten alle gaver er i boks, har litt pakking igjen men det meste er under kontroll. Skal bake lavkarbokaker i kveld, men først er det litt vasking som står på programmet. Nå er det litt kaldere ute, så i dag har det haglet skikkelig. Det ser ut til at det blir julesnø likevel :) , etter at den forrige kjapt regnet vekk...
vi er snart i mål nå.. sitter her sliten og trøtt, skal pakke meg under dyna.. har vasket stua.. og det tok tid.. begynte i dag i 12-tia.. og har holdt på siden.. men jeg tar jo ofte pauser da.. og så var det gruelig skittent.. god følelse å vite at det er rent under sofaen også.. selv om ingen andre ser det.. natti natti...
Ferdig vasket, men rakk ikke baking i går :p , ble litt for mye tv-titting innimellom kanskje :rolleyes: ? Men så har jeg jo dagen i dag til rådighet da.. Skal bare ut og handle de siste ferskvarene, pluss besøke en gammel tante- det må man ta seg tid til innimellom alt stresset synes jeg. Men ellers skal jeg bare KOOOOSE meg - slappe av med masse stearinlys, røkelse og julemusikk...
øøøh... da var jeg oppe igjen.. er rimelig trøtt.. vil helst gå å legge meg igjen :sove: har ikke fått mange timene søvn i natt.. sovnet ikke før langt over 3 og ble vekt av lille-mor som absolutt ikke skulle kose litt i senga før vi sto opp.. hun skulle nemlig ned å finne pakken.. (kalender) kan hende det blir litt styr 1. juledags morgen :confused:
Julesnøen har (forhåpentligvis) lagt seg, kakene er bakt og nå står lavkarbomarsipan for tur! Lagde en slags melis av Sukrin og fikk eldstedatter til å lage meg peppermyntekonfekt :sikle:- hang ikke helt sammen som vanlig konfekt med melis, men kjempegodt likevel. Og snart skal jeg lage marsipan med sukrinmelis... kanskje det går an å lage brente mandler med Sukrin???? Kan jo gjøre et forsøk med litt mandler!
her er det jobbin igjen... Pappa hentet inn juletreet tidligere i dag, og Maya var ivrig på å "hjelpe" på sin egen litt rotete måte. hun er jo bare 18 mnd, så hun skjønner ikke så mye av det hele ennå. Hun fikk tante-pakke med smokker i i går, og da var det ei som ble glad... snakk om avhengighet...
Har snart krysset av alt på min "to do"-liste :D - pleier gjerne å bli sen jobbe-i-huset-lillejulaften, men i år skal jeg endelig kose meg..
Ble skikkelig lei av søtsak-laging, merker at smaken har endret seg veldig - og det er jeg kjempeglad for. Så nå tror jeg at jeg legger konditorvirksomheten på hylla for ei stund, kan heller lage mer dersom jeg får ånden over meg senere i jula. Nå drikker jeg faktisk vann - og det smaker fortreffelig :D
Er fortsatt på jobb jeg... hadde tenkt å unne meg kantine-mat, men da jeg kom ned i kantina, var de stengt for fem minutter siden og hadde kastet maten. takk for det... heldigvis var det en pakke navnløs knekkebrød på avdelingen, og de har litt syltetøy... spiste det jeg, for jeg var sulten...
Nå er butikkene stengt, jeg har ingen flere gaver å pakke inn, og ikke mer å pynte, for nå er jeg kommet til svigermor, og pyntingen videre er det hun som tar seg av. Så da er vel julen begynt da. :D
Jeg sov etter jeg kjempet meg rundt på kjøpesenteret fra benk til benk i dag, og når jeg sto opp hadde hun og poden pyntet juletreet. :)
Gleder meg til i morgen. Det er så stas med forventningsfulle unger! :love: Jeg vet han får masse av det han har ønsket seg, så det jeg gleder meg mest til er at han skal åpne gavene sine.
I dag har jeg ikke gjort mye. alle juleforberedelsene var ferdig i går.. så i dag har jeg ryddet litt og slappet av.
Babyen i magen er høy på julebrus og sier fint i fra hvor hyper den da blir.. egentlig så er det bare veldig koselig å kjenne små puff fra den lille.
morgen dagen kommer til å gå fort tror jeg.. kl 12 begynner julegrøten hos svigermor og så går det hakk i hakk til julemiddagen kl 17. litt deilig egentlig.. ikke så gøyt å gå å kjede seg og bare vente og vente sån som vi gjorde når vi var små.
Jeg sitter å strikker på spreng for å bli ferdig med siste julegaven, en tovet vinveske. Den nest siste er i vaskemaskinen og tover seg nå, og den siste er på pinnene, og er forhåpentligvis snart ferdig. Sånn er det å være ute i siste liten.
Har vært halvsløv i hele dag, med en heller dårlig form etter gårsdagens mimrekveld med et par venninner, litt for mye alkohol alt for sent. Kom meg i seng i halv femtiden i natt, og kl. 10 i dag var jeg klar til å dra ut på shopping. Lurer på hva hun i kassen på polet tror om meg, når jeg var der ti minutt etter åpningstid, med rødvinsleppe, og kjøpte seks flasker vin... :rolleyes:
Må bare si att jeg virkelig missliker forandringer i planer...:mad: hvertfall når det plutselig innebærer å kanskje sitte alene på nyttårsafta... Men men, får se hvordan det blir..
Ellers så koser jeg med nå hvertfall, er hos kjæresten, være her til i mårra formiddag en gang, så kjører jeg hjem, spiser julemiddag, pakker opp gaver osv der, så kjøre ned igjen hit. Og jeg får ikke gaven fra kjæresten før jeg kommer tilbake..:eek: er jo den jeg ser mest frem til jooo... :p Men får vel bare smøre meg med tolmodighet.. (noen som har noe til låns...?)
Nå er jeg endelig ferdig med å strikke den vinvesken, har akkurat festet siste enden, så nå er det bare å hive den i vaskemaskinen og tove den. Lurer på om jeg skal sette på vekkerklokke for å stå opp å ta den ut når den er ferdig... :rolleyes: Den må tørke før den skal pakkes inn også. Hvorfor utsatte jeg dette så lenge? :confused: Hadde jo bestemt meg for å strikke disse veskene tidlig i november... :o
Skjønner hvordan du har det Lemen - kjenner meg godt igjen der ja :o ... har mange ganger sittet med noe jeg skulle lage, sånn i siste liten! Og så lager man seg masse unødvendig stress..
I går kveld var jeg så trøtt at jeg bare måtte stupe i seng, dermed ble det ikke noen lang, koselig kveld på meg:( . Men sånn blir det vel når man stresser for mye, og i tillegg er forkjølt. Tror aldri jeg lærer nei...
Og så fant vi en gave som vi glemte å sende :o - dermed blir det en liten gutt som får en gave uti romjula (regner med at det ikke gjør så VELDIG mye da!)
jeg enda opp med å pakke inn halvtørre tovede tøffler her en dag så du er ikke eneste Lemen.
Siste paret ble jeg ikke ferdig med så de får hun få til bursdagen som er den 26.
nå er det snart julegrøt hos svigermor, alltid like koselig.. men først skal jeg ta et lite inntog i julesokken min :D ( nei , den er ikke så veldig lavkarbo i år.. den var det i fjor men thomas har funne ut at det var ikke noe vits i år for jeg spiser så mye jeg ikke skal spise uansett. )
Vel det blir en ganske våt vinveske fra meg... Sto opp kl halv sju og tok den ut fra vaskemaskinen og la den til tørk, syntes den var litt stor, men tenkte at den kom til å krympe når den tørket. Når jeg sto opp for en halvtime siden, så fant jeg ut at jeg måtte tove den igjen. Så den ligger i vaskemaskinen igjen nå. Lurer på om jeg kan tørke den med å stryke den, eller kanskje hårfønen? :confused:
Da er det jul i stova. Tre nøtter til askepott på tv, mandariner som blir skrellet og lyset dempet og juletrelysene og adventatjernene som lyser dempet. Og ute hagler det og er tåke, så det ser nesten ut som snø. :snill:
Deilig dag så langt, og vi gleder oss veldig til resten av dagen. Poden er som et lys! :stortsmil
det hjelper nok på å stryke den.. vil hvertfall dampe ut litt av vannet.. men pass på at den ikke krymper for mye nå da :p
gøyt å strikke og tove, blir så fine resultater av noe som er så enkelt. og så gjør det ikke så mye om strikkingen ikke blir den fineste for man ser det nesten ikke uansett. var veldig greit i begynnelen når jeg begynte.. nå ser det rimelig bra ut uansett..
Strikking og toving er gøy :ja: - men noen ganger får man seg en skikkelig overraskelse når man tar ting ut av maskinen. Jeg har for eksempel en genser liggende -den er sånn ca. størrelse ti år, skulle egentlig være stor og vid voksenmodell men så bomma jeg på vaskeprogrammet :p - måtte lage ny, og den er yndlingsgenseren min! Tenkte jeg en gang skulle lage en veske av den mislykkede saken... Når jeg får ånden over meg:rolleyes:
Da er julaften over, og jeg er tilbake på jobb. Hadde en kjempekoselig julaften, med lille Maya, som ble litt høy på sukker, og fikk mareritt og så usynlige menn i gangen. Ikke så greit å være 18 mnd (hun har "bursdag" i morgen. I dag har hun vært litt stressa, urolig, vil ikke sove og grått en del. Vi har feiret engelsk jul i dag, med kalkun, roast potatoes, mash, devils on horseback og rosenkål. Pluss christmass pudding med rum eller brandybutter på til desert (jeg foretrekker rumbutter) :sikle:
Vel overstått julaften! Mildværet er tilbake :( , og jeg er gått tom for grov sennep... noen har tydeligvis funnet ut at det smaker godt sammen med juleskinke! Prøvde meg på noen bensinstasjoner, men der var det seff bare pølsesennep. Men jeg kjøpte meg en stilig rød Statoil-termos på turen, så nå kan jeg fylle opp med morgenkaffe på vei til jobb... I morgen kommer det lunsjgjester, så nå må jeg rydde litt her og fjerne nøtteskall fra gulv og sofa!
Jeg har nattvakt, og det er ganske ok stemning her jeg er. Rolig, og jobber på rom med en av mine "favorittkollegaer" om man kan kalle noen en favoritt... Noen går man bedre over ens med en andre :) Ellers ganske mye å gjøre på avdelingen, men som sagt greit her jeg er. skal hjem kl 07.30 i morgen, og da tar det vel en 20 min å kjøre hjem tenker jeg. Satser på å være i seng kl 08, og har satt min nye vekkeklokke (julegave :D ) på 10.55. da skal jeg gjøre "lekser" nelmlig å se gudstjenesten fra døvekirken i Oslo, og vi skal ha koselig familiefrokost/lunsj samtidig :)
I dag skal jeg ha gjester til lunsj, så jeg bør vel heller komme meg i arbeid enn å sitte her ;) ... skal bake rundstykker, ellers har jeg hjemmebakt vørterkake til gjestene. Selv har jeg julekrydrete prinsessemuffins bakt i stjerneformer - fant de på salg rett før jul, og det ble jo riktig så juleaktig med stjernefasong! Har forresten laget såper i forma også, så den brukes til flere formål :p .
Nå venter litt kjøkkenarbeid - bør sikkert fare over gulvene med støvsuger også...
Hei og hå? Er julen vel overstått eller er det nå det begynner?
Her tar vi det med knusende ro i dag. Eriksen våkner heldigvis ikke så tidlig lenger nå som det er over med kalendergaver
Gubben ligger som en slakt og sover ut konjakksrusen etter at svogeren vår var innom i går, de ble sittende til klokka syv i morges
Nå ser vi Tom og Jerry Film, Erik spiser balett (omelett ) og vi går fortsatt i pysjen begge to.
Det har endelig blitt kaldt her og, minus tre og litt rim på bakken
Får se hva vi finner på etterhvert. Er egentlig bedt til svigers på middag, men tror vi står over, de har bedt hele slekta, men det blir ingen andre unger enn Eriksen og da synes jeg det blir mer pes og mas enn moro.
...så er jula nesten over. Det ser ut til at vi klarer 1000 innlegg i 100-tråden i år, og alt er vel....
Jeg sitter her med nynedlasta Harry Potter & the half-blood prince på iPod´en og skal snart slange meg på sofaen med Stephen Fry´s stemme på øret. Har lest boka to gnger, men fikk anbefalt å høre på lydboka allikevel
Jeg nyter fridagene og sover til jeg våkner. Har litt dårlig samvittighet av å sove til kl. 12, men skal jobbe alle dagene i romjula, så da er det greitt å ta søvnen på forskudd... ;p Har egentlig planlagt å ta fri på fredag, fordi jeg hadde tenkt å gå ut på torsdag. Men var ingen andre som hadde lyst på den konserten, og dessuten så har de vært utsolgt lenge. Så nå greier jeg ikke å bestemme meg for om jeg skal ta den fridagen, må nesten bestemme meg til i morgen. :)
En litt morsom og sann historie fra vår julefeiring
Ella er bare 2 år og julaften måtte noe av alt det hun hadde spist ut.... Den vanlige veien altså. Men foreldre er vel forberedt og hadde med "Up and Go" i veska. Den unge damen ble skiftet på og var vel fornøyd. Skittbleia ble lagt i en plastpose og knyttet knute på.
Sambo´s søster har hunder, og etter julemiddagen var det noen kjøttben og litt snask som ble pakket i en pose til hundene. Da de gikk tok de med seg posen og la den i kjøleskapet hjemme.
Dagen etter sier sambos mamma til søsteren at de har glemt posen med kjøttbeina, den ligger i kjøleskapet, husk å få den med dere når dere går....
Meeeeen, vi tok jo den med oss i går. Hadde du ikke satt den ut på trappa da ? Neeei, den ligger i kjøleskapet den. OKi, men hva er det da vi har i plastpose i kjøleskapet hjemme ?
Hehe! Heldigvis var den godt innepakket i plast Nille! :)
Vesle niesa mi på 2 år som jeg feiret med var helt i hundre over alle gavene, men etter at hun pakket opp en ny dukke, så var ikke resten av pakkene særlig interessante... Etterhvert fikk hun pakket opp de siste også, og en pakke ble spart til 1. juledag. Gøy var det vertfall å være sammen med henne på julaften, for det var egentlig ikke meningen i år. :)
Litt av en historie Nille - lo så jeg lå langflat her :D ...
Lyn og torden ute, pluss masse hagl og vind. Riktig innevær, med andre ord - og jeg som hadde planlagt masse lange turer i romjula :o .. blir ikke mye å skryte av på skrittelleren med dette. I morgen er det jobb, greit nok det siden jeg har hatt fri siden den 15. desember. De eneste utskeielsene i matveien så langt har vært noen klementiner og noen få tynne eplebåter, og det må jeg vel si meg fornøyd med. Savner ikke engang julekakene, det som engang var min store favoritt...
Juledagene raser avgårdet, det er jo helt sykt hvor fort tiden går. I morgen og fredag er det jobb. Hadde det ikke vært for at vi skal til syden på nyåret og jeg må spare på feriedager hadde jeg tatt fri enda en dag. Vi reiser til tailand og må ha 13 feiedager\avspaseringsdager.
I dag skal vi på juletrefest for barna og så skal jeg være sjåfør i kveld på voksenfesten.
Jeg skjeia ut på julaften i lakris, angrer litt ennå. Ellers har mat gått greit.
Dumt at det har vært så mye styggevær at jeg ikke har kommet meg ut. Har ikke gangvei og gå tur på bilvei i dette været tørr ikke jeg. I dag er det litt bedre, tror jeg skal gå en liten tur nå før juletrefesten
Vi skal ta oss en tur på kjøpesenteret og bytte et par leker som Eriksen fikk dobbelt til bursdag og jul og så blir det kanskje en tur på MCD og kanskje noe på salg til hu mor
Jeg skal ikke bytte noe, men mannen min må karnsje bytte genseren han fikk av meg, litt i minste laget. Nei nå må jeg komme meg opp av stolen her og ut å gå tur, ikke alt er like positivt med dette forumet:D Det er gøy å sitte her å trykke. Det er jo lyst bare midt på dagen og da er det best å gå, så nå er det bare å snøre skoene
Synd jeg måtte slette deg Titti (reglene sier at samme poster ikke kan poste to poster etter hverandre i denne trpden), for budskapet du hadde i den slettede meldingen var veldig viktig. Derfor skriver jeg 50 ord sjøl + at jeg quoter din melding. Da blir det riktig (tror jeg). Men så har jeg ikke 50 ord enda.. Da får jeg spørre om alle fikk med seg ha som havnet i kjøleskapet til sambo's julaften ? Det har jeg skrevet om i en tidligere post her....:p
det er kun ett nyttårsforsett jeg har greid å holdt og det ga jeg for 5-6 år siden og det var: "jeg skal aldri ha nyttårsforsett igjen" :D:D:D:D:D jeg greide aldri å holde nyttårsforsettene så jeg fant ut at det var bare tull.. å bli minnet på fjorårets forsett og samtidig bli påminnet at en ikke hadde viljestyrke nok til å fullføre dem.. ;)
Nyttårsforsetter har ikke jeg heller lenger - av samme grunn som Nomma.... men jeg føler meg mer optimistisk enn lenge før 2007. Maten går på skinner, treningen burde vært bedre - jeg tror jeg skal prøve meg på yoga igjen, kroppen er blitt så stiv og tung å bevege pga revmatisme, og jeg vet fra tidligere forsøk at yoga hjelper. Det er liksom bare å komme i gang da :o . Går over i full stilling fra årsskiftet, nå har jeg levd et "luksusliv" i 80% lenge nok i følge bankkontoen min.. må vel tenke litt på pensjon også etter hvert.
Ja, og så sitter jeg på jobb og kjeeeeder meg - nesten ingen andre her, og ingen som skal ha hjelp heller. Har fri til 2. januar etter denne dagen :) .
vi må faktisk bytte litt i år.. desverre.. fikk 2 vedkorger.. og 2 peisblåsere. så det ene sette må byttes.. det har en verdig på 750kr så det er ikke så bra å bare ta vare på det..
ellers så må vi bytte et strykejærn fordi vi har.. men det har ikke svigermor fått med seg..
skulle gjærne ha bytta en suppeterin vi fikk og.. det hører til juleservicet mitt men jeg ønsket meg ikke den. Fordi den koster 2049kr og er pitteliten og jeg serverer veldig skjeldent suppe til jul. den kan jo sefølgelig brukes til poteter eller kålerabistappe og.. men jeg trenger den ikke.. alt for dyr til å ha stående.. Men det er ikke suppeterinen i seg selv som er "problemet", vi fikk den fordi svigerbror fikk xbox, derfor skulle Thomas få noe av samme verdi.. dette var faren hans sin ide.. og så bestemte moren at da skulle vi få suppeterin. Thomas har ikke akkurat ønsket seg det :snill: men den er kjøpt i firkløveren for langt over 1 år siden... da svigermor kjøpte ALT til mitt service sån at ingen andre kan kjøpe til meg. og jeg får alt selv om jeg ikke har lyst på det (prøver å ikke virke utakknemlig, men finnes viktigere ting vi trenger enn dette servicet jeg ble tvungen til å samle på)
jeg fikk to gafler i hardangerbestikk, men i feil serie. Ellers fikk jeg ikke så mye som må byttes. Fikk mye jeg ønsket meg i år, og noen få ting jeg ikke hadde ønsket meg, men som heller ike må byttes. Jeg byutter ikke ting med mindre jeg må. egentlig synes jeg det er tull å drive å kjøpe så innmari mange julegaver... jeg får så mye dill som jeg ikke ønsker meg, og man kjøper ting bare for å kjøpe de. værst med alle veninnene som vil bytte gaver... og ene veninna mi har tre barn, som hun forventer at jeg kjøper til... men de kjøpte jeg ikke til i år da. tanter og onkler er flinke til å kjøpe ting jeg samler på (bestikk ol)
Har satt meg fore å se hele sesong 1 av LOST i løpet av jula jeg. Begynte i går, nå har jeg sett åtte episoder. Er ikke HELT hekta ennå, men det er helt greit å se på. Synes det er litt lite fremdrift, men det trenger kanskje ikke være et høyt tempo når det varer i 18 timer, eller hva?
Når jeg er ferdig med LOST har jeg en bunke andre serier på dvd, og en pen stabel bøker. Perfekt jul med andre ord;-)
Skal ikke bytte så veldig mye jeg heller. Eneste som skal byttes er 2 vinglass fra Rosendahl som de var utsolgt for i de to str. jeg samler på. Jeg trenger ikke tre ulike størrelser på vinglass.
I dag har det vært jobb igjen, var et ork å komme seg ut av senga tidsnok, og det endatil jeg ikke begynte før kl. 10! I kveld så blir det Buzzing med søster/ svoger og venner, det kommer sikkert til å bli gøy! :)
begynner å gå litt tom for ting å skrive her jeg, så det blir mye jatting... skal prøve å få byttet vakta mi i morgen fra sen til tili, evt gå dobbelvakt med sen i dag, og rett over på nattvakt... blir 18 timer på jobb, men hva gjør vel det når jeg har en uke fri etterpå... håper de får bruk for meg i natt om det ikke er noen som kan bytte... skal egentlig ut å spise middag i morgen, og da hadde det vært koselig å fått vært med...
Hmmm.. tovet nystrikkede barnetøfler i vaskemaskinen, ble ikke helt fornøyd med resultatet. Tror jeg må prøve med noe annet garn, det jeg har brukt tover litt for mye synes jeg. Får vel gå i gang med et nytt prosjekt nå da, tenker jeg. Men egentlig hadde jeg tenkt å lese en del i romjula, blir lite tid til denslags ellers når jeg bare sitter og strikker. Men så er det jo alle bøkene som venter på å bli lest da - og jeg er alt for trøtt om kvelden til at det blir noe lesing da. Må vel gjøre et valg kanskje :rolleyes: ?
Hva trå bruker du da Nena? Jeg synest naturgarnet til europris tover mye men fint.. mens det tynne garnet til europris eller sparkjøp (safran på sparkjøp hvertfall) tover ganske greit.. krymper ikke for mye.. men blir fint..
Lagde en del barnetøffler før jul.. de i str 5 år var bra, men baby tøfflene ble litt for små.. er ganske vanskelig å beregne.
og jeg fikk ikke byttet vakta mi, så mens de andre er og koser seg med familien og spiser i morgen, må jeg være på jobb, anda jeg ikke engang har noen stilling... hrmpf neste jul er det null ekstravakter... i allefall føles det sånn akkurat nå...
men jeg må sikkert jobbe for å tjene opp litt penger til husleien...
Var ute i går, hjemme tidlig da av diverse grunner.. (for mye sprit på kjæresten..) Men vi var begge i fin form i dag, sto opp i 12 halv 1 tida, spiste frokost og så reiste hit igjen (var hjemme hos meg da med andre ord, er en time mellom oss) Så skal jeg være her til jeg skal på jobb igjen på fredag og lørdag, for så å hit igjen for lørdag å blir til mandag kveld eller tirsdag morgen. :) Storkoser meg med litt fri i romjula, er så glad for att jeg ikke har sagt ja til NOE ekstra :) kose seg
:klem: fra Mila som satser på att dette er nok ord.
Har brukt Artic Helene - jeg hadde noe liggende etter vinvesker, og det garnet tover jo ganske mye. Synes det ble fint til veskene, for jeg liker at de er hardt tovet, men tøflene hadde jeg håpet skulle tove mindre siden jeg brukte lavere temperatur. Men de er sikkert greie, med dobbel såle er de i alle fall varme og gode. En annen sak er vel om denne modellen er så bra for småbarn, tror de vil ha lett for å falle av? Sånn ser de ut i alle fall! Jeg har laget modellen med to farger, ganske stilig! Grunnen til at jeg lagde de, var at jeg lovet å oversette oppskriften for en kollega som ikke er så god til å tolke engelskspråklige strikkeoppskrifter..
Ser da ut som om dette går greit?..Jeg kan jo hjelpe litt til , siden nyttårsaften nærmer seg med stormskritt...Jeg skal feire i Kristiansand, med storesøs, og gleder meg helt vannvittig mye!!
Reiser nedover i morra, så får vi noen dager der...Jeg reiser vel tilbake til Kragerø igjen på mandag tenker jeg..Så får jeg noen dager med mamma og pappa før jeg reiser til Bergen igjen og...wee!!!
Nena: de ser helt anderledes ut enn de jeg har strikket som er mer som sokker.. dine var tøffe.. mine er mye lettere å strikke sikkert og ganske enkle.. men utrolig varme og myke.
Nå sitter jeg å venter på telefon fra legekontoret.. ringte før i dag men hun ville snakke med legen å ringe meg oppigjen.. ja det er snart 2 timer siden.. gir henne 30 min til før jeg ringer oppigjen..
Ny dag.. Torsdag allerede.. ikke gøy en gang.. vil ha mer ferie.. på jobb igjen i mårra for denne jenta ja.. og lørdag.. blæ jeg har IKKE lyst.. å det værste er att kjæresten stikker til Horten.. :( Jaja..
Vi har diskutert sydentur da :) wii :) sånn i slutten av mars engang, håper det blir noe av! 2 uker, hadde vært skikkelig deilig!
Akkurat nå sitter jeg bare her å surrer, mens kjæresten lager frokost :love: han er snill :love:
Heia, heia, heia. Snart er vi i mål, og det i god tid før nyttårsaften og alt og det. :D
Vi skal reise hjem i kveld, har vært på Ikea og shoppet og endte visst opp med å ikke ha plass til barneseng i bilen, så den får vi håpe at de har inne der vi bor også, for jeg vil ha akkurat den sengen jeg har sett her. Nå skal vi ut å kjøpe inn så vi har madrass og dynetrekk og sånn sengekant og sånt. Koselig å shoppe slike ting. :hjerter: Endelig er vi så nermt at jeg føler jeg kan handle, jeg har gledet meg lenge. :D
Nå er vi snart i mål ja :D vi klarte det ikke i fjor gjorde vi vel?
Nå fikk jeg nettopp telefon fra legen.. tok sin tid.. men jeg skulle bare stikke innom i løpet av dagen.. små nervøs førstegansgravid med mye blødninger er ikke det gøyeste for legen å være borti sikkert :p vil ikke være vanskelig heller.. men når jeg ikke kjenner spart og blør mye i noen timer så blir man litt nervøs..
nå har jeg nettopp sett programmet om katie melua fra i går på nrk, greit med hardiskopptaker innimellom. gleder meg til å se konserten med henne i morgen.. eller blir vel lørdag siden jeg sikkert kommer til å glemme det. har derfor allerede satt den på opptak.
Jeg har hengt opp fuglenek til småpippen i et lite tre utenfor stuevinduet mitt. Var litt spent på om det kom noen i år, for jeg syns vi har sett så lite fugler i år...., men joda, nå er det tjukt av dem. Mange forskjellige og det er så kos å se på.
Det er jo ikke så i år, så det er sikkert ikke så vanskelig for dem å finne noen godbiter i år, men kos alikevel da....:)
Har vudert å henge opp fuglenek eg og.. men er redd katten bare kommer til å sitte å sikle i vinduet.. det gjør hun nok fra før.. lager sånne rare lyder når det kommer en fugl.. uansett hvor stor fugler er..
i går var vi å brukte mange gavekort.. kjøpte oss lamper for masse penger. men endelig skal vi få litt lys i stuen.. er ikke ofte jeg kjøper en lampe til 1000kr, men den var fin da.. julepresanger er julepresanger..
Da har jeg fått byttet noen julepresanger til ungene som var for små. Med store gutter så nytter det ikke med små gensere, men slikt er heldigvis greit å bytte.
Kjøpte meg nye kjøkken/stuegardiner på salg i Tucksfors i går og de skal nå strykes og henges opp. Siden jeg nå har varme i gulvet er alle panelovner fjernet og jeg kan henge opp laaaaange gardiner :D :D
Har handlet bittelitt julepynt på salg i dag - må gjemme unna så samboer ikke ser hva jeg har kjøpt - jeg har forbud mot å ta inn mer i huset så lenge det ikke går ut noe. Men jeg fant noen innmari fine kuler da... kunne ikke stå for dem :o .
Nå skal yngstedatter på kino snart, må vel stille opp som sjåfør og pengebinge - det er jaggu ikke billig å gå på kino, med alt det ekstra som følger med på toppen, selv om hun er relativt økonomisk og heller kjøper brus på matbutikk!
Selv skal jeg kose meg med noen usette filmer, sjelden jeg tar meg tid til å sitte ned og se på film. Men nå er det juleferie :D !
Muahahaha, tenk at jeg fikk det tusende innlegget! Det må jeg si, jeg som ikke har så veldig mange innlegg her :D
Jeg har hatt en grei jul, med mye god mat. Har vært syk, så har sovet mye. Hostet og harket og vondt i hodet og feber. Stakkars stakkars :ja:
Og nå er det et nytt år! Nytt år, og nye muligheter :ja:
Godt nyttår alle sammen!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.