Så lurt med fett i sjokoladen, Jeef- det tenkte jeg faktisk ikke på (og det er ikke fordi jeg skygger unna fett - snarere tvert imot:D ). Så nå skal det bli blanke og pene mandler i godteskåla - ikke sånne grå og triste;) !
Strever med å nålefilte ferdig vinvesker - og så har jeg fått så vondt i håndleddet. Håper virkelig at det ikke er en betennelse, for det har jeg absolutt ikke tid til nå... skal jo sy nye gardiner til jul, stoffet har "bare" ligget et halvt år så nå er det vel på tide å få fiksa det. Er ingen kløpper med saks og symaskin akkurat...gruer meg! Er "bare" panelgardiner, men så er det det med rette sømmer og sånt da!
Nå er det ganska stille her inne:) Spiser alle middag tro? Eller legger sine barn kanskje? Jag lurer på va det er på Tv idag. Må gå in i soverommet å se på tv..Brann-Rosnborg på Tv akkurat nå,å jag har 2 gutter i stua som akkurat skrek å jublet..Brann scorte!! Hihi..hoppas de vinner..då får jag en glad kjæreste var fall:)
japp..det var vell over 50 ord det.. :D eller kanske ikke..gidder ikke telle..(nå er det vartfall over 50)
enda en lang dag på jobb over, vært flink og solgt 3 dyre stjernekikkerter :D
nå sitter jeg her å nyter en god smoothie , med bringebær og blåbær- oi jeg kom på nå at jeg glemte å ha i smør-. jaja hadde jo endel fløte i.
jaja montro om jeg nærmer meg 50 ord. jaja, kan jo skrive litt til.
Du Siljevanilje - hvordan gjør du det med smør i smoothien? Smeltet, eller hva? Jeg prøvde en gang med frosne bringebær, egg og kald fløte i tillegg til smør fra kjøleskapet- i hurtigmikser, og det ble ganske ufyselig (og jeg er vanligvis ikke så veldig kresen) - taklet ikke helt når det fløt små klumper av smør rundt i smoothien :o - smaken var helt OK forsåvidt, men det skar seg litt da jeg kom til klumpene... Gikk tilbake til å bruke rapsolje. Kanskje jeg skulle brukt stavmikser i stedet????
jeg bruker hakke-tingen på stavmixeren til smoothie, men det er for at jeg er så innmari lat at jeg ikke gidder å vaske blenderen... men jeg har ikke smør i. Bruker bare youghurt neturell, bær og litt splenda jeg... og ikke som måltid, men som kos.
hehe må fylle på med noen ord her :) lemen kontrolerer... bra noen gjør det for jeg gidder ikke :p
smoothien min består av 3 halv store egg, 1 liten yoghurt, somregel skogsbær, 50 g blåbær, 50 g bringebær, 1 stor ss romtemperert smør. ca 1/2 ss splenda og en halv ts vanilje frø pulver og en dæsj fløte slik at den blir drikkendes men allikevel litt fyldig. :cool:
jeg merker ikke smøret, men dte blir kun en litt syrlig ettersmak som virkelig gjør seg i denne smoothien :D
synes det er digg jeg. men heldighvis er vi ikke like. da hadde det vært veldig kjedelig. alle likte den samme maten, alle likte den samme gutten osv :lol:
Jeg har også smør i smoothien min. Tar en spiseskje meierismør rett fra kjøleskapet. Kjører den i stavmikseren og merker ikke noe klumper i den.
Hvor får man kjøpt vaniljefrø-pulver? Er det dyrt? Digg med vaniljesmak i smoothien.
Tar av og til vaniljestang i smoothien, men det blir jo dyrt i lengden med 15 kr stangen.
Og du da Aline..teller du andres ord også du?..hihihi...
I dag har jeg vært på jobb, og det gikk så bra!Var på cafè etterpå, og var ikke hjemme før halv ti tror jeg!!Har gått i ett!!Og i morra er det mer juleshopping;)...Teller du mine ord også eller, så slipper jeg?;)hihi
Jeg teller ingens ord jeg... ikke mine egne engang..
og i smoothie har jeg aldri tenkt på vanilje... kanskje jeg skal prøve med vaniljeekstrakt i den :) kjøpte jo det i sommer for å ha de få gangene jeg lager frokostpannekake, men har aldri tenkt på å ha det i smoothie... yummi
men jeg tør ikke prøve egg i smoothien da.
sikkert over 50 nå? teller du hyper? jeg gidder ikke :p
Jeg har falt av lasset etter den kvelden jeg ikke kom på nett, så etter det har jeg ikke vært her inne i tusentråden så flittig. Men det er jo bare å ta opp tråden igjen i grunnen :).
Dessuten er jeg litt på innleggsjakt selv :o. Hadde vært gøy å klare 5000 før nyttår! Men vi får se, vi får se ... Vil ihvertfall avslutte med et rundt tall ...
Jeg har fått så øvet øye at jeg ser når det er 50 ord eller mer, jeg ;). Og dette er altfor mange ... :p
ja vi må være forsiktige så vi ikke skriver for mange ord også Frøy :D har man 100 kan man jo dele de på to innlegg.. her skal vi komme opp i tusen før nyttårsaften :)
og jeg er sikker på at du greier 5000 innlegg før året har gått :)
Takk for oppmuntringen ;). Mye avhenger av om jeg får låne en maskin når jeg drar til Trondheim på juleferie. Mora mi er veldig redd for virus på jobbmaskina si, og lillebroren min har sin på rommet, og bruker den mye selv. Hva skal jeg gjøre om kveldene etter at de andre har lagt seg, da? :eek:
Jeg må overtale moder'n ... Får si at jeg bare skal henge på forumet :p.
Du er jo en skikkelig racer når det gjelder innlegg forresten Jeef!
og satser på at du kommer til trondheim i storform, så jeg får møtt deg :) hadde vært koselig med et lite trondheimstreff i jula. men vi får se hva som skjer. Det har ikke vært så mange som har møtt opp tidligere når vi har hatt treff her...
Har det ikke det? Så synd! Det hadde vært koselig å møtes, absolutt! :ja: Synes alltid det er litt skummelt med treff, men det går fort over :).
Plutselig ble det litt vanskelig å komme på mer, det gikk litt hull på ballongen nå. Tror jeg sier natti natti og kryper til køys. Kan jo ikke slite seg helt ut heller!
hehe vi får se Frøy... Det er jo nesten 500 igjen til det, og det på tre uker...
men nå er det vist nattinatt her også. jeg skal på skolen imorgen og få veiledning på et fremleggjeg og ei til skal ha på mandag. Jeg skulle liksomøve i dag, men det har jeg ikke gjort, og jeg finner ikke arketmed det jeg skal si på... tror ikke hun jeg jobbermed blir fornøyd med meg nei...
Nå er det ikke meningen å være en skikkelig gledesdreper her da... Men, her er det to innelgg som ikke har nok ord i seg for å høre hjemme i 1000-tråden... :nei: ;)
Har ikke fått lest her i dag før nå, så har mye å oppdatere meg på, men tror ikke jeg orker i kveld.
I dag har vi hatt juleverksted med strikkeklubben, og jeg har laget et par julekort, og et dåpskort og et baby-kort. Ikke den største produskjonen akkurat, tror vi bruker altfor mye tid på å skravle. :p
bra at noen her kontrollerer oss. Jeg ble vist sittende noen minutter til, for søster logget seg på msn, og jeg har ikke snakket med henne før i dag, og jeg er litt "avhengig" av daglig kontakt med søster. Vi er ganske tette, og jeg vet at hun har det tøft, hun vet at jeg har det tøft... vi fortsetter hverandres setninger, og jeg svarer på spørsmål hun tenker... snedig at søsken kan ha slike bånd seg i mellom egentlig...
Hehe... Kontrollerer, og kontrollerer. Hender jeg teller over et innlegg viss jeg ser at det er få ord i innlegget.
Har god kontakt med søsteren min jeg også, vi har samme utdanning og jeg jobber for henne i butikken hennes. I tillegg så bor vi bare et steinkast unna hverandre. Jeg bruker ofte å være på besøk hos henne og sitte å skravle eller strikke/ hekle, eller vi finner på noe sammen. Før, så brukte jeg å spise middag der 3-4 ganger for uken også, men etter jeg begynte på ketolyse, så har jeg begynt å lage min egen middag. :cool:
søsteren min bor kjempelangt unna hun da... hun bor i sør England, og jegsavner henne masse. Jeg vet at hun har masse hjemlengsel også, og da blir det ekstra tøft å sitte her med masse familie rundt, og vite at hun savner oss.
men hun kommer hjem tiljul da, og det blir koselig, for jeg har faktisk litt fri. Vi er utdannet i to vidt forskjellige retninger. søster er film og TV-produsent, og jeg er sykepleier på vei til å bli døvetolk...men det er bare 14 mnd mellom oss, så vi har alltid vært mye sammen,hatt de samme vennene osv.
Har vært dårlig aktivitet i denne tråden i dag, så jeg fant den frem igjen. :)
I dag har jeg fått gjort masse, nesten ikke tid til å slappe av i det hele tatt. Først var jeg på jobb, så på shopping med søster for å finne dåpsgave. Så har jeg laget potetsalat av 5 kg poteter og til slutt har jeg laget en suksess-terte til barnedåpen i morgen. Har også dillet med litt til-fra lapper som skal være med julegavene som skal leveres i morgen.
Skal stå opp kl 6 i morgen tidlig, og dra senest kl. 7 for å komme tidsnok til niesen min sin barnedåp. Skal kjøre i ca 3,5 time, så håper det går bra med all maten og kakene vi skal ta med oss.
Er nok på tide å legge seg nå, slik at jeg klarer å våkne når klokka ringer i morgen. :)
Bra du tok tak her igjen..Jeg lovet Jeef å hjelpe til i helga...Ikke vært no flink så langt...Får håpe de er litt flere våkne folk..Kan jo ikke ha 2 innlegg rett etter hverandre..
Sov altfor lenge i dag jeg..Får prøve å stå opp litt tidlig i morra isteden...:)
Nå ser vi på Elf på tv...Tror det var det den het iallefall...Eller ser og ser..Den står nå på iallefall;)
Har sovet altfor lite i det siste, skulle ønske jeg bare kunne sove til jeg våknet i morgen. :) Heldigvis så har jeg langhelg neste helg, så då rekker jeg vel å hente meg litt inn igjen. :)
Har også en kjempestor oppvask etter dagens matlaging som står for tur her, men tror ikke jeg orker å begynde på den nå, får se om jeg orker i morgen kveld når jeg kommer hjem. :o
Jeg har vært på jobb i kveld, og skal på dagvakt i morgen, og da må jeg opp kl halv seks.
Har akkurat "vannet" probiotikaen min nå, så jeg venter på at den skal bli klar til å spises... Den må vist ha 15 min i lunkent vann for å aktivisere seg . de ligger i dvale inne i kapslene sine :p
I morra skal jeg prøve å være litt produktiv jeg tenker jeg..
Har gjort litt i dag og, men føler liksom aldri det er nok..Erlend skal hjelpe meg i morra..Støvsuge, rydde og vaske gulver tenker jeg..Og la vaskemaskinen gå noen omganger:)....Tipper jeg har 50 ord nå..Hvis ikke, får jeg vel høre det;);)
Nå har jeg ikke telt orda dine, men regner med at du er oppe i 50. Jeg har lagt merke til at viss jeg har to hele linjer i innlegget mitt etter at tråden er postet, eller forhåndsvisning, så er det omtrent akkurat 50 ord. Omtrent akkurat som dette innlegget her.
Nå har jeg fått i meg probiotikaen min, så da er jeg klar for senga... om jeg bare greier å løsrive meg fra han jeg snakker med på msn... et lite problem det der...
I morgen skal vi øve på fremmlegget av eksamen, så vi er sikker på at vi kan det godt til mandag når vi har fremføringen
Sove godt du!!Jeg er våken her enda jeg..får se hvor lenge...Om jeg skal ha sjangs til å stå opp nogenlunde tidlig i morra, burde det ikke bli for seint!Begynte på et nytt skjerf i dag og..Jeg er litt utålmodig av meg, så jeg begynner ofte på ting, som ikke blir ferdige..Men dette skjerfet skal jeg fortsette på i morra!Det er bestemt:)
Sov godt, legger meg jeg også nå! Hvis noen lurte ;)
I morgen skal vi på Plutti Plott og jeg gleder meg som en liten unge!
Tenker gullet blir glad når han hører at han skal på nisseteater i morgen :)
Klarte å sette på vekkerklokken da jeg la meg i går kveld - og dermed var det gjort, ikke mer søvn en tidlig søndag morgen :( .. hadde virkelig ikke tenkt å stå opp så tidlig, men jeg får bare vondt i ryggen når jeg ligger og vrir meg og ikke får sove. Så da er det bare å stå opp, ta seg en kopp kaffe og lese litt her inne. Det verste er at det ikke er første gangen jeg setter på vekkerklokka i helga - noen lærer aldri..
mens andre ikke har noe valg, men må stå opp før kl seks på en søndags morgen. det er dette som er værst med å være sykepleier...å ha dagvakt søndag morgen. Det er greit når man kommer seg på jobb, men fra men står opp til man kommer dit føles det som om man er den eneste i verden. Hender jeg møter noen som kommer hjem fra fest når jeg drar på jobb...
Uansett hva man jobber med, uansett hva man skal, uansett hvor tidlig man legger seg dagen før, så er det (unnskyld språkbruken) et helvete å stå opp tidlig.
Jeg er helt overbevist om at det finnes godt skjulte paragrafer i menneskerettighetserklæringen mot det å stå opp tidlig.
Inni meg hører jeg hver morgen stemmen til Jon Blund si at "alle barn har rett til å sove så lenge de bare vil, uten fare for å måtte stå opp fra den deilige, varme dyna før de selv vil det".
hehe hadde det bare vært så vell... sukk er dødstrett, og vet at jeg ikke får sove før i natt... får besøk i ettermiddag og i kveld, og da er det ikke bare så ta en halvtime på sofaen heller...
og kombinasjonen senvakt lørdag, dagvakt søndag er absolutt dritt, for jeg får aldri sove når jeg kommer hjem lørdag kveld. Hadde vært fint med en Jon Blund som bestemte at jeg slapp å opp så tili da ja...
I dag er det minstejenta på 11 som skal stå for middagen - oppdrag fra skolen, lag middag til familien for 200 kr - sette opp budsjett, dekke bord pent, ta bilde osv - og så får vi dessert attpåtil - lavkarbo sjokolademousse :sikle: spesielt laget for at også mamma skulle spise dessert :love:. Ellers blir det roastbiff, broccoli og potetsalat - jeg lager min egen variant med blomkål. Gjett om jeg gleder meg!
så heldig du er nena... og maten hørtes nydelig ut :) jeg er snart ferdig på j obb, og når jeg kommer hjem, så må jeg vel også finne på noe lurt til middag... Greit med noe lettvint etter arbeid, så det blir nok julepølse og brokkoli...
og nå er det bare en time igjen så er jeg på tur hjem :D
Nå har jeg sett beskjeden "du har ingen uleste innlegg" x antall ganger, og kom brått på at jeg faktisk kan skrive her inne :D
Men om hva..? Dagen idag foreksempel? Nå sitter jeg iallefall hjemme og "rydder" Dvs det var planen for kvelden... Heldigvis finnes det enda tid ;)
Bare surfe liiiitt til :o
hehe... ikke så greit... jeg har akkurat sett barne tv, og nå er det jul i valhal og jul i tøyengata... men jeg tror jeg skal gå og dusje, for jeg synes i allefall ikke de valhal-greiene er noe spesielt bra.
I morgen er det den store fremføre-eksamen-på-tegnspråkdagen. kjenner jeg gir litt blanke i hvordan det fremlegget går, så jeg har ikke øvd så innmari mye...
Det går sikkert bra allikevel:) Du gir jo inntrykk av både å like dette, og å ha jobbet en del med det, så da er det sikkert liten fare;-) Ønsker deg i hvertfall all mulig lykke til, og skal krysse fingrene så ofte jeg kan.
Selv er jeg glad jeg er ferdig med eksamener og slikt for en stund, så kan jeg konsentrere meg litt om andre ting. Det er jo ikke dumt det heller.
Får litt sånn flashback med eksamenstid, selv om det er maaaange år siden jeg studerte - spesielt nå siden eldste datter er begynt å studere. Himmel hvor mange desembermåneder jeg har sittet over bøkene og nilest.... for ikke å snakke om alle påskeferiene som ble tilbragt i selskap med pensumbøker :rolleyes: .
Her står tv'en på og durer etter at noen har sett på Jul i Tøyengata - nå er det et program om en som ikke ser klok ut - han har inntatt masse steroider, og har noen sinnsyke overarmer. Klarer ikke sånt, men øynene dras mot skjermen likevel. At noen vil ødelegge seg selv slik, fatter jeg ikke. Æsj!
Leser du alle innleggene, Aline?! Godt gjort, altså :ja:
Jeg er kjempetrøtt selv om jeg har sovet i hele dag nesten. Satt oppe til langt på natt i går og skravla med to andre jenter og drakk bøttevis med rødvin :o.
I dag spiller hun ene jeg satt sammen med i går på Rockefeller, sammen med Cato Salsa Experience og Madrugada. Det er jo stort, skulle gjerne vært der, men jeg orket rett og slett ikke ... :(
Nå lurer jeg på om jeg skal orke å se på serien om Elisabeth I på NRK ...
Jeg leser alle. Det er bare pes når det har gått flere dager siden sist.
Problemet er at jeg leser fort igjennom og glemmer å svare, så når jeg kjeder meg og vil ha noe å svare på, så er det jo ingen uleste innlegg..
Også må jeg lete rundt for å finne de innleggene jeg glemte å svare på..
He he, det er skikkelig slitsomt, ja :p Kjenner meg igjen i det. Kanskje man burde skrive en liten lapp med hvilke tråder man skal huske å svare på ... :p
Jeg leste alt før, men har blitt så lat at jeg nesten ikke gidder å skrolle nedover siden, men bare leser de øverste innleggene ... :o
Jeg gjør akkurat det samme!!!Og jeg leser ALT!!..Skal liksom forte meg for å være sikker på å ikke gå glipp av noe..Så glemmer jeg å svare, som du sier...
Og nå kom jeg faktisk på at dette er tusentråden helt av meg selv, og FØR jeg hadde trykket på "send svar";)
Ikke verst, hæh?
Uleste unnlegg står på den blå linja der oppe jo! peke der som det står først kontrollpanel, faq, osv.. :D Hvertfall her!
Herreminhatt.. Må skrive mer jo!
Hmm.. JO!! Var på julebord med jobben på lørdag :) Kjempekoselig! God mat, drikke (kremt) og masse koselig prating!! Så kom kjæresten å henta meg når jeg ville hjem, å i dag har vi brukt tida på å bare kose oss med noen filmer og prate :) Kjempekos! :)
Lenge siden jeg har vært her inne nå, blir helt imponert over hvor mange innlegg dere har fått til i denne tråden. Er inne i en dårllig periode så jeg orker nesten ikke lese noen innlegg, men fikk med meg at Jeef Micro skal ha eksamen i dag ( mandag?) Lykke til i så fall.
Nå skal jeg hente katten min inn fra verandaen før han graver seg inn gjennom vinduet...natta.
Jeg får ikke sove! Kjedelig! kjeder seg... kjeder seg masse.. kjeder seg mer enn masse
Så... klø seg i hodet Prøve å sove igjen snart kanskje, skal på jobb kl 10 i mårra. Ikke så allverdens tidlig heldigvis, så er det bare til 4, så det overlever jeg nok :) Sånn ellers så eh.. Nei.. får krype til sengs.. ! Natta!
Tusen takk for lykkeønskninger :) er litt spennende for vi har aldri hatt "muntlig" eksamen i tegnspråk før, men vi får jobbe i grupper, og de same gruppene har skrevet prosjektoppgave om et valgt tema, så det er denne prosjektoppgaven vi skal fortelle om. Kan jo derfor stoffet ganske godt, så jeg håper det går greit og at vi ikke får for mange spørsmål etterpå :p Lærerne er jo døve, så de prater så fort...
Muntlig eksamen i tegnspråk var morsomt :) Men forstår jo hva du mener . `Husker adventsprogrammet DEN GYLDNE HALE som gikk for noen år siden. Da var mine unger midt i barnetv-alder og jeg ble helt imponert over hvor fort de tok tegnene.
Søren , nå telte jeg ordene også var det ikke nok, skulle bare sendt meldingen avsted så hadde det sikkert gått bra, men det gjør det sikkert nå alikevel....
Nå har jeg fått ny sveis - ren luksus å sitte hos frisøren og bli stelt med... godt fornøyd med resultatet, ser ganske tøft ut selv om jeg er ei halvgammel kjerring :D ! Nå er det snart møte, har ikke fått noen saksliste så jeg lurer på hva som skal foregå der i dag:rolleyes: . Og så tenker jeg naturligvis på eldstedatter som sannsyligvis gruer seg noe sinnsykt til sen matteeksamen i ettermiddag :klem:!
Nå har endelig regndekkenet til hesten kommet:-) Jeg kan ikke forstå at de var utsolgt på slikt nå i desember?? Skjönner det ikke. Har jo nesten ikke regnet noe som helst !!! Skal bli godt for samvittigheten å vite at den stakkaren holder seg litt törrere mens jeg er på jobb:-)
Få se bilde av nye sveisen da??Det er jo så moro med bilder!!...
Kanskje ikke alle som vil "vise seg fram" her?...Jeg har venta på en stoor pakke med garn jeg , i lange tider..De har prøvd å levere den på døra og greier, når vi ikke har vært hjemme...Så fikk jeg lapp i dag, og var så glad og fornøyd da jeg skulle hente den på posten..Så fikk jeg beskjed om at den ikke var der i dag!!Måtte komme tilbake i morra..DRITTpost!jeg som skulle kose meg med nytt garn i kveld:(
Lest hele dagen idag..Har 3 timers semester test i hotell-fag imorgen..Syns jag har vart flink,så jag ska gi mig selv lov til å se Top Models USA og city akutten i kveld..det var ju ett veldigt spennende slutt førre uka på cityakutten..spennande, spennande..:D åssa begynner jag å bli førskølet også..har ikke tid til å vare syk denne uke..:mad:
Wow, det ser jo ut som at vi kommer i mål med tusentråden i år. :D
Jeg skal snart spise kveldsmat. Jeg laget dobbel porsjon med middagsmat, så det står klart på stekepannen klar til å varmes, så det blir enkelt og greit. Også har jeg eple til dessert. Blir så bra så. Også er det jo natt igjen, og så en ny dag ...
Gleder meg sånn til nettene om dagene jeg. Når jeg endelig kan legge meg. Eller, jeg gruer meg også, for jeg våkner jo hundre ganger hver gang jeg skal snu meg. Ikke så lett å bare hive seg rundt når man har en sikkert 5 kilos klump på magen. :p
Som vanlig vært på jobb i dag.. mhm, så har jeg bestillt time hos frisøren i mårra :D skal klippes å limes.. øh.. klippes å stripes!! Jepp! Blir bra med noe nytt!
Nå har jeg nettopp sett en film, skal tusle å se om jeg finner noe godt å spise.. fikk ordentlig lyst på smoothie nå jeg.. Får se om jeg har yoghurt å det som skal til :)
Film ja, det hørtes kjekt ut. Jeg så egentlig en elendig film hin dagen, og mistet helt lysten på å se film igjen, men jeg kjenner det hadde vært kjekt med en film likevel. Men vi har vel ingen tilgjengelig, så da får jeg vel bare glemme det. Nei, jeg får gå å legge poden (som skulle få leke i 5 minutter til, og har lekt i 15 minutter nå. :p). Og SÅ skal jeg spise kveldsmaten min. :ja: Og så sikkert surfe litt mer her i kveld, og kansje brodere litt.
Har bestilt tid hos frisøren til onsdag jeg. Skal også "klippes og limes" (du er nå sør også Mila-ungen :love: ), dvs. klippes og farges - fjerne gråe hår som kommer frem i tinningen. Syns det er urettferdig at menn som får gråe hår i tinningen blir kalt sexy og distingverte, mens vi kvinner bare blir "gamle".
[color=purple][/color]
På onsdag skal jeg kjøpe meg støvletter også... Høye svarte semskede.
[color=purple][/color]
:D
Er jeg sør?? hva er du da da? vest?:p mila leke morsom
OOhh... Mila liker å bli kalt mila-ungen av Nille :love:
Å når vi først er inne på støvletter! Gikk med det på juleborde på lørdag.. i str 38 :eek: trodde ikke mine egne øyner da jeg kom opp i dem!(bruker egentlig 39-40 i sko jeg.. ) (måtte låne av ei pga fant ingen finsko.. kan ikke gå med joggesko til skjørt heller... :nei: ) Så var dem sånn spisse i enden.. å det er ikke mine føtter vant til..:p Men gikk greit, faktisk gode å gå på :)
Støvletter ja. Jeg har faktisk fått tak i et par som passer på mine føtter. :D Og jeg har kjøpt dem. Men har liksom ikke fått helt bruk for dem. Jeg mener; det har da regnet i 40 dager og 40 netter nå snart, så ...
Min kjære påpekte hin dagen at jeg enda ikke hadde brukt støvlettene jeg bare MÅTTE ha, men det ER jo ikke min feil at været er som det er ikke sant? ;) Og dessuten, så skal jeg bruke dem på julaften for tenk! :ja: *har planene i orden. Og jeg skal sikkert bruke dem flere ganger i julen også. Garantert. Om jeg så skal føde med dem på. :lol:
eksamen gikk bra... selv om jeg måtte "krangle" litt med ene læreren om det ene tegnet vi hadde med i presentasjonen vår. Jeg spurte læreren om det tegnet på fredag, og han viste det, men nektet for at han hadde vist oss det slik i dag... men det gikk bra allikavell. Er ikke noe vi får karakter på, men vi fikk bestått :D Nå gjennstår bare å se hvilken karakter vi får på skriftlige delen, for den er det karakter på...
Grattis,-) Alltid gøy når man er ferdig med denne type ting.
I dag har jeg brukt kvelden på å redigere noen animasjonsfilmer elevene mine har laget i krl-formingsprosjektet jeg dro i gang. Artig å se hva de har fått til, selv om enkelte av videoene nok er ... Litt på kanten av hva enkelte aksepterer av illustrasjoner av bibelske historier;-)
Både jeg og unga har hatt det gøy da, det er vel kanskje det viktigste. Når de i tillegg har lært bittelitt, bør man nok være fornøyd.
jeg sitter nå og ser på et program på tv om ei dame somer født med to livmorer. hun er gravid i begge, og film-teamet har fulgt svangerskapet. Ganske spennende for en sykepleier som jobber på kuvøse avdeling det der :)
:eek: Både pirkete å masete? :eek: Ja NOEN må jo passe på deg jo!! ler
Fillern.. nå må jeg komme opp med 50 ord jo..
Tv er en spennede sak, både bilder Å lyd!! Utrolig fasinerende.. prater tull 50 ord nå? Nå da? nå sikkert! gidder ikke telle, for når jeg er ferdig med denne setninga har jeg hvertfall 50 ord:D
Det lurer jeg på Jeef-micro; hvordan føder man liksom når man har to livmorer? Har man en ekstra lang skjede, og to livmorhalser der? Ja, for det må jo være åpning til begge i og med at begge er blitt befruktet? Men tenk om begge går i fødsel samtidig,- det er vel ikke akkurat usansynlig siden de ligger så tett, de blir jo påvirket av hverandre. På samme måte som magekramper og diarè kan fremkalle rier hos oss andre... Hm, i hodet mitt konkluderer jeg foreløpig med at hun helt sikker må ta keisersnitt...
Jeg har kjøpt meg rosa mobilveske til dennye mobilen min :D Jeg er egentlig ikke en rosa type, men den rosa mobilen jeg har kjøpt var jo bare så utrolig søt, så den måtte jo bare få en rosa veske å ligge i da...
så nå står jeg ganske i stil (når den mobilen bare kommer..)
Det programmet så jeg på også!!Og det gikk jo bra:)Heldigvis..Jeg kanbli helt ødelagt av sånt jeg...I dag har jeg prøvd å lage "kranskekakemasse"..Dvs. marsipan av mandler MED skall...
Så har jeg skoldet mandler, som skal få ligge til onsdagen...Da skal jeg prøve meg på ordentlig marsipan..Så skal jeg innom helsekosten og kjøpe 86% sjokkis, som jeg skal smelte i vannbad, og ha på marsipanen:)...
Tipper jeg lager litt sånne avlange biter..Da er det så lett å bare dyppe en ende oppi sjokoladen...Mindre gris;)
hun dama hadde opprinnelig to vaginaer også, men de var operert om til en.
Det ble det som kalles elektiv sectio (valgt keisersnitt), planlagt i uke 36. De er mulig å føde kun et av de to og så gå videre med neste barn, men de valgte på grunn av lite fostervann å ta keisersnitt i uke 33.
Hun var på ultralyd en gang pr uke/ annenhver uke for å kontrollere
Helt sprøtt..Men det villeste (såvidt jeg fikk med meg), var at de ikke fant det ut, før ho var 20 år???....
Kan liksom ikke skjønne at det kan ha vært såå godt skjult?....Hjelp...Kom til å tenke på en ting...Som sikkert, kanskje er litt ekkelt, men siden jeg er så jækla nysgjerrig, spør jeg allikevel..2 livmorer...Vil ikke det si 4(!) eggstokker?...Og alt det fører med seg?...Eller tar jeg feil nå Jeef?...
De sa jo at livmorene var helt uavhengig av hverandre...For et styr!!!
Jeg vil tro hun har en eggstokk til hver livmor,men det sa de ikke så mye om, så det er mulig hun hadde 4... ellers så sa de jo at hun hadde to vaginaer, men de hadde jo operert "sammen" de. Hun sa også at hun hadde veldig ille mensperioder, og at hun kunne besvime da hun hadde mensen.
det kan jo godt hende begge fødselskanalene hennes endte i samme utgang (om du skjønner) og da vil de ikke oppdage det heller.
Det du mener, er at det ikke syntes utenpå?...
Er kanskje lettere å forstå da ja...Grenser for hva man kan overse liksom:p
Jeg bare tenker meg hvor vondt jeg har innimellom jeg...Jeg som bare har 1 livmor og 2 eggstokker...;)Men det gikk jo bra tilslutt!..Og de nydelige babyene..og Bittebitte små!!..Blir jo helt salig jeg, av sånt...
Kan ikke tenke meg at dette var noe som vistes utenpå nei. det er jo en del av nyfødt-undersøkelsen å sjekke penis og testikler hos gutter, og kjønnslepper hos jenter.
de babyene var ikke så innmari små... var de ikke rundt to kg hver da? de var i allefall over 33 uker i gestasjonsalder en uke yngre enn Lises lille...
Neida..Har jo sett mindre..Men jeg ser liksom ut til å glemme hvor små babyhender og føtter er...;)...Også blir jeg like fascinert hver gang jeg får se de igjen....Og det er jo så nydelig..Og nå høres det ut som om jeg er veldig verpesyk her..Noe jeg faktisk ikke er :)..Håper jeg blir det om noen år da...Hadde jo vært trist hvis ikke...
Samme her, er ikke verpesyk men blir helt gele av små skjønne bebisser!
De biiittesmå fingrene med de nyyydelige små neglene :love:
De er jo til å spise opp :D :o
Nei, om jeg kunne velge, så hadde det vært ok med en baby som bare er søt og snill, som jeg kunne låne litt innimellom... Frem til jeg er klar for egne... :)
jeg gåropg ønsker meg en to-kilos baby jeg... vil ikke ha de større... men prooriterer å finne noen å få den babyen med først da. Det er jo så koselig med små babyer :)
nå har jeg satt meg selv i sving på kjøkkenet her :p jeg har lagd sara bernhard kaker etter oppskrift her inne. de ligger til avkjøling før de skal få sånn sjokolade trekkting på seg. Og i ovnen står myas cookies :D
Myas Cookies... Det minner meg om første gangen jeg lagde de og brannalarmen gikk to ganger :o
Noe som igjen minner meg på at idag måtte jeg tiiiiidlig opp og møte brannalarmteste-mannen.
Jeg klarte såvidt å få på meg klær og så nok helt vrak ut :p
Også fløy vi opp og ned i etagene og sprayet gass i røykvarslerne.
Og prøvde alarm osv.
jeg sendte mail til vår vaktmester her en dag, for en eller annen dust i huset hadde satt en oljeovn oppe på loftet, klin inni sponplateveggen... ikke bra når det ikke finnes brannvarslere der oppe. det er ikke en bebodd etasje, så det er merkelig nok ikke noe krav om brannvarsler der. vaktmesteren fjernet den i allefall...
jeg hadde et traume med en brann da jeg var 6 år, så jeg er litt overnervøs når det kommer til slike ting
Hva ialledager skulle den fyren med en ovn der oppe, da??
Merkelige greier :ja:
Jeg har oljeovn hjemme, og det er litt skummelt. Kan ikke skru den helt av, for da blir det pinnekaldt inne. Men jeg skrur den ned hver gang jeg går ut...
Prøøøver iallefall å ikke tenke så mye på den når jeg ikke er hjemme :)
vi tørker klær oppe på loftet, og der er det iskaldt nå på vinteren, så jeg tror det er derfor. jeg er ferdig med bakingen min nå, og har igjen å ha på sjokoladekrem på sara bernhard kakene nå da. gleder meg til de blir helt ferdige, så jeg får smake på de :D
I kveld skal jeg til ei veninne og pynte pepperkakehus:) koselig
Vi må få se bilder av kakene ja!!De Sara Bernardt kakene vil jeg også prøve å lage:)...
Tror jeg skal lage marsipanen i morra..Da har mandlene ligget til tørk i to dager...
Men har dere noe annet enn mandler, søtning og eggehvite oppi?...
Mandelekstrakt kan man vel ha?så det blir litt ekstra smak?...50 ord nå?Ja...tipper det..
Nå steker jeg ribbe til julelunsjen på jobb i morgen - får alltid forespørsel om å ta med kald ribbe. Dufter deilig her, men det ble noe så innmari mye os i huset selv om ventilatoren går på full guffe - har nok sølt noe fett inni ovnen som ikke er vaska vekk :rodme:.. . Ellers strikker jeg votter for alle pengene - har aldeles fått vottedilla nå, selv om været ute ikke er helt egnet for ullvotter, minner mer om tidlig høst dette..
Jeg lagde marsipan i dag jeg!..
Ble litt tørr da den var "ferdig" i blenderen, men jeg tok en og en bit, og laget til en pølse inni plast...Så har jeg lagt pølsene i kjøleskapet til i morra..
Skal kjøpe sjokkis som jeg skal smelte og dyppe små biter i...
Så skal de i frysa til jeg reiser hjem den 21...Blir bra det?Tror dere ikke?
Og "kransekakedeig" lagde jeg i går...Disse skal også sjokkis på...
Hyper; når du lager marsipan så er det mye bedre å bruke kvern enn blender til mandlene, for du får utnyttet fettet i mandlene bedre, og marsipanen blir ikke så tørr.
skal se om jeg får tatt et bilde av de kakene og legge ut i sara bernhard tråden da...
jeg har lagt ut kakebilder på sara bernhardtråden... jeg er ikkenoe konditor da, men de ble helt ok liksom...
og nå har jeg også sett bonderomantikk... "min" mann er på fest i kveld... lurer på hvor full han egentlig blir... Han har det med å bli grisefull... og det får han nå bare bli... han skulle ringe i morgen nårhan er blitt edru sa han...
Brukte du tragant i ? Da pleier den ikke bli så tørr.... Tragant kjøpes på apoteket. Og 86 % sjokolade går kjempefint !
Det er jo så mange deilige oppskrifter her inne nå. Må lage noe å ta med i juleselskap. Har fått 2 kilo med assorterte Lindt sjokolader i posten. Sambo tar for seg av dem. jeg har "holdt av" de som er 70% og over. Alt under (inkl. Lindt Excellene Cuba) får han. Også er det en svære sjokoladenisse til Ella. Den får hun på julaften.
Akkurat nå står sambo ute på terrassen i fullt regntøy - for å røyke. Det er HAN som tviholder på regelen med å ikke røyke inne. Har sagt han kan får lov, men han vil visst lide for lasten sin ! :D
synes samboeren din er flink som røyker ute jeg Nille... røykfylte rom er helt pyton spør du meg...
jeg har totalt røykeforbud her hjemme, men har et syltetøyglass på verandaen som folk kan bruke til sneipene sine. Hjemme hos mine foreldere røyker mamma, men hun har laget et "rom" på den lille verandaen de har. der er det tak, og hun har lagd vegger der, så hun får stå i fred...
Røyker ikke selv, men er vokst opp med piperøykende far som røkte der han fant det for godt :rolleyes: - akk ja, godt at tidene har forandret seg! Jeg sitter gjerne ute sammen med røykerne på jobb når de tar seg en blås og en kopp kaffe - den sosiale biten er veldig bra, for vi som ikke røyker har liksom ikke noen slike møteplasser. Har prøvd flere ganger å dra i gang noe, men det dør alltid ut... Røykerne "må" jo ha dopet sitt, så det går liksom av seg selv ;)
Marsipanen er laget..den med mandler med skall ble bra, men den uten, ble så som så..Blendern slenger liksom bare alt opp langs kantene, så jeg fikk problemer med å kverne alle..Endte med å plukke ut hele mandler manelt etterpå..
Må kjøpe meg kvern tror jeg...Eller kjøkkenmaskin..med kvern...;)...
Skal se om jeg ikke får lagt ut bilde av marsipankulene når de er ferdig , med sjokolade og alt!
Jeg har kjøpt meg mandelkvern. de har de på obs, og glassmagasinbutikker. Den koster rundt 100 kr. det er sånn med sveiv da, så man må jobbe litt for å få marsipan :p
men marsipanen blir knallgod :D men når jeg lager kaker med mandler i, så bruker jeg hakkeren på stavmixeren min.den er absolutt genial :D bruker den til alt fra krempisking, smoothieblanding, mandelhakking osv...
Må visst kjøpe meg ny mandelkvern - sveiva er gåen på den gamle. Jeg synes også at marsipanen blir best med malte mandler, i stedet for finhakkede - nå får jeg snart en pakke med Sukrin, tro om det lar seg gjøre å finknuse den til noe melislignende og lage marsipan av det???? Kanskje jeg skulle prøve med en bitteliten porsjon først..
Ellers skal jeg hente juletre i skogen i dag :D . Hadde opprinnelig bestemt å gjøre det i helga, men da skal det bli snø så det er nok enklere i dag, når det er godvær og null snø :) - selv om snøen gir god julestemning da!
koselig å hente juletre i skogen da:D gleder meg til å kjenne granlukta i stua :) blir nok ikke så jeg får kjent den før jeg kommer hjem julaften.
jeg tror marsipanen blir bedre når man bruker kvern på grunn av at du får nyttegjort fettet i mandlene bedre
nå er jeg snart klar for siste skoledag :) har pakket med meg myas cookies, siden vi skulle ha med julekjekser, og jeg har med meg mandariner :D :sikle:
Juletre er hentet - det gikk kjapt å finne tre, var ikke akkurat så mange aktuelle kandidater da, for de fleste var temmelig høye og uegnet som juletre. Men vi fant et fint, duftende tre da... Og så var det et aldeles praktfullt nordlys ute i ettermiddag, kan ikke huske sist jeg så et slikt fantastisk skue :D . Skjønner godt at japanerne blir helt ville når de kommer hit ens ærend for å beundre nordlyset!
Og så har det kommet bittelitt snø - mon tro om den holder seg til jul???
her er det så alldeles ikke noe hvit jul i allefall :p Det regne, blåser og er helt forferdelig drittvær ute. og jeg har vært ute. Nå skal jeg rydde og ordne litt her hjemme. Jeg rydder best om natta, og vasker best på morgenen, så jeg her funnet ut at for å få det finestmulig her så må jeg rydde om natta, og vaske når jeg våkner dagen etter. På ettermiddagen er det godt å slappe av.
Er fint lite snø her også, selv om den ligger langt ned i fjellene. Har blåst noe helt forferdelig her i dag, og julegranen i sentrum blåste over ende så den ble ødelagt. Så at noen fra kommunen var å sagde den i stykker og fjernet den, så jeg håper de får opp en ny etterhvert. Den ble tent på søndag, så det er ikke mange dagene den fikk stå.
Her er det meldt storm til i morgen, og det er det værste været jeg vet om... Er livredd for å ut å kjøre bil i sterk vind, og holder meg helst inne da. men morgendagen blir nok brukt til å forberede kosekvelden jeg skal ha med veninnene mine i morgen :) det blir gløgg, pepperkaker, mandariner og julebrus... tror jeg
Ja, ja, her sitter jeg, burde vært i seng for lengst. Lille gull våkner tidlig nå om dagen pga kalenderen ;)
I morgen har vi fri og det er deilig å tenke på. Da skal vi bake muffins og sjokoladekake til barnebursdag på lørdag. Og så må vi vel rydde og vaske litt. Dette blir bursdagshelgen med barn på lørdag og voksne på søndag. Ikke helt bestemt meg for hvilke kaker vi skal ha på søndag, lurer på å lage suksessterte, lavkarbo.
Hvordan smaker marsipanen dere har laget?..
Min smakte ikke så godt...Eller..Ikke marsipan iallefall..
Smakte bare knuste mandler..Ble faktisk litt skuffa..Selv om de ser gode ut...Kan legge ut noen bilder en annen gang..Nå er jeg så trøtt at jeg snart sovner foran skjermen tror jeg...Og jeg skal relativt tidlig opp i morra og..Blir lenge til jeg kan sove lenge nå...Travle dager framover...
Skal prøve å få lagt inn litt bilder og dill før jul:)..Om dere vil...
Jeg burde også ha lagt meg, men jeg har litt å gjøre først. snakker også med søsteren min på msn. så koselig å prate sammen... og det kan virke som vi begge har blitt skikkelige natt-dyr :p ikke bra...
men snart tror jeg senga roper på meg også. Dete r surt og kaldt ute, så jeg tror jeg skal varme varmeputa mi, og legge i senga...
Sitter å strikker i kveld jeg. Strikker på et par babyvotter, og har til nå rekt opp mer enn jeg har strikket. Nå er jeg akkurat ferdig med første votten, og da ser jeg selvfølgelig at der er en godt synlig feil! :mad: Så nå må jeg til å rekke opp igjen! I dette tempoet kan jeg bare glemme alle andre strikkeprosjekter fremover! :(
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.