< Tilbake til oversikten

Tusentråden 2006

Nena sa for siden:

Feilstrikking ja.. må melde meg i klubben, strikker votter (voksne riktignok) og oppdaget at jeg hadde satt av en maske for lite til tommel - men jeg gadd ikke rekke opp, mottaker har slanke fingre så jeg håper tommelen vil passe :D . I dag blir det ingen strikking, for da er det julebord på jobb! Bare varm julemat - ikke helt min smak, foretrekker koldtbord, men det blir helt sikkert hyggelig uansett!

Titti sa for siden:

Jeg hadde rett, gutten våknet kl 0615:mad:

Nå spiller han spill på pcen, men vil bare at jeg skal se han spiller og hjelpe han zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Ja, ja, da får vi kanskje litt ut av dagen. Er vel bare å sette på stekeovnen og begynne å bake.

Ha en fin fredag og helg folkens :D

jeef-micro sa for siden:

Og da var jegoppe også... enda jeg la meg i totiden i natt... Skal vaske litt kopper og gulvnå, og få ryddet litt her, så jeg kan ta i mot besøk :) gleder meg masse, for de som kommer hit er "gjengen" fra jeg gikk sykepleien. tror vi blir seks eller sju stk. Hun ene svarer ikke på meldinger, så det er vanskelig å vite om hun kommer eller ikke...

Lemen sa for siden:

Da ha jeg stått opp også... Fikk ikke lagt meg før halv tre i natt, fordi jeg ikke greidde å legge meg før jeg hadde ordnet opp i strikkefeilen min. Har fri i dag, så hadde nok ikke sittet oppe så lenge viss jeg skulle på jobb. Har planer om å få rydde å vasket her litt i dag og i morgen, slik at det er raskt å vaske over gulvene på lillejulafte og sette frem julepynten. :)

jeef-micro sa for siden:

Jeg har rydda helekjøkkenet nå, inkludert kjøleskapet. Kjøleskapsrydding er det absolutt værste jeg vet, så jeg er glad jeg er ferdig med det. Mamma kommer en tur på besøk nå. koselig med formiddagsbesøk også.

Og jeg var på trening i går. Trente styrke,så nå har jeg knallvondt i armene... note to self: husk å tøy ut neste gang...

jeef-micro sa for siden:

Mamma har også en sånn lyslampe.Tror hun merker at det lyset gjør godt nå somd et er så mørkt ja. Men heldigvis så snur det snart, og vi får etterhvert mere dagslys igjen. jeg fikk en kjempefin glasskule med lys inni i posten i dag, men er så usikker på hvor jeg skal ha den. tenkte på kjøkkenet, men da kommer den tilå henge bak gardina, og der får jeg ikke sett den. Og så tenkte jeg på å henge den bak sofaen, men så liker jeg ikke å sitte i sofaen når det er mørkt ute uten å ha for gardinene... vanskelig dette...

Lemen sa for siden:

Lise, har du telt orda i den siste posten din...? ;)

Nå har jeg vært ute på julegavehandel, og har fått kjøpt nesten alle gavene, har nå bare 4 venninnegaver igjen, men 3 av de skal få en flaske vin + en tovet vinveske, så de er egentlig i boks de også. Må bare sette meg ned å strikke de vinveskene snart.... :rolleyes: Håper de går superfort å strikke, slik at jeg bare bruker en kveld på hver veske, for da skal det gå i orden. :)

jeef-micro sa for siden:

Nå har jeg hatt kjempekoselig besøk av 5 veninner:) vi studerte sammen da jeg gikk sykepleien. 4 av de er sykepleiere, og ei er førskolelærer. vi får ikke til å møtes så ofte, men det er kjempekoselig når vi først møtes. I dag var vi hjemme til meg, drakk gløgg og julebrus, og spiste julekaker, mandariner og litt godis :D

Nena sa for siden:

Vel hjemme fra vellykket julebord på jobb, har så mye å gjøre lørdag at jeg ikke fant det verd å ødelegge morgendagen med å gå på byen.God mat, godt selskap og ikke minst QUIZ!! Vårt rene damelag kom på delt andre plass, og ikke minst slo vi våre argeste konkurrenter, nabobordet med noen irriterende selvsikre mannfolk :D :D ! Og quizen var ikke akkurat plankekjøring heller.. men sammen var vi dynamitt. Jeg har drukket så mye kaffe at nå er jeg ikke trøtt i det hele tatt... helt ulikt meg på denne tiden av døgnet!

jeef-micro sa for siden:

Julebord er gøy, men på jobben min er de ikke så flinke til å få organisert julebord. Sist det var, så var jeg i julebordskomiteen, og nå går jeg kun annenhver helg, og har i tilegg eksamener og oppaver jeg skal levere inn før jul, så jeg føler det er greit å slippe å være med å arrangere. Men det hadde vært koselig omnoen tok initiativ i allefall...

Summer sa for siden:

Hehe, sånn kan det gå. ;) Nei, jeg tellte ikke ordene i posten min. Jeg satt meg til å skrev, også kom jeg på noe jeg skulle ha gjort istedet for å sitte der, også kom HP inn i rommet, og da fikk jeg enda mer dårlig samvittighet for det jeg skulle gjort (uten at det egentlig var noen grunn for det dsa ... :rolleyes: ), så jeg skyndtet meg å trykke på send og gikk for å gjøre det jeg skulle ha gjort som jeg ikke hadde gjort, som jeg følte jeg måtte skyndte meg å gjøre for å få slutt på den dårlige samvittigheten. Noen som følger med enda? :D

Dårlig samvittighet er i bunn og grunn en uting, og nå er det enda en grunn: Man risikerer å ikke skrive nok bokstaver, og bli slettet! :eek: Og ordet burde, det burde være slettet fra vokabularet vårt, for det fører bare til dårlig samvittighet, og dårlig samvittighet, det vil vi ikke ha (for da blir vi slettet kansje. :eek: ). Ok, jeg skal gi meg nå, har sikkert over 50 ord nå. :D Ha en fin- fin dag allesammen. Jeg skal shoppe inn til bursdagsselskap i dag.

Lemen sa for siden:

Vi skal ha julebord i med jobben i dag. Vi skulle egentlig på et spa-hotell, men siden vi var litt forsene med å bestille så fikk vi ikke plass. Sto på venteliste til det lengste, men måtte bare finne på noe annet. Men, det er helt greitt for min del, føler meg sikkert mer komfortabel med spa til neste jul, når vekten er mindre... Så vi skal ta turen til Ålesund, og gå på en fin restaurant der (forhåpentligvis fin da - vi har ikke vært der før), også tilbake til bygda her og gå ut på et lokalt utested til slutt. Tror det kommer til å bli koselig, vi er jo bare 7 stk. :)

jeef-micro sa for siden:

Enig med deg i det burde-greiene Lise... Jeg har en utpreget dårlig samvittighet, og det er noe som egentlig er litt dumt. Jeg får dårlig samvittighet for kjempemye som jeg egentlig ikke burde ha dårlig samvittighet for. Og så lager jeg masse problemer for meg selv på grunn av det. og det er i allefall dumt, for det går utover så mye annet igjen. feks selvtilitt...

Lemen sa for siden:

Åh! Nå snør det ute!! :heia:

Har aldri trodd jeg skulle bli så glad for litt snø! Nå kan julen bare komme. Har aldri opplevd julaften uten snø, så håper det kommer litt nå, slik at den blir liggende vertfall til julaften, og helst 2-3 uker. Det holder i massevis for min del, for jeg er ikke sånn egentlig så veldig gla i snø, ski og måking av bil.

:D:D:D:D

jeef-micro sa for siden:

og nå hadde jeg skrevet et kjempelangt innlegg her om julesnø, og kos. Og så klart så skreiv jeg at jeg gleder meg mest til 21 desember, for da kommer søster hjem med tantebarnet mitt :) Vi skal lage pepperkaker 22. Men hele innlegget forsvant av en eller annen rar grunn :( rare pc...

nå har jeg sikkert over 50 ord...

Summer sa for siden:

Hvor bor du lemen? :spent: Jeg også vil ha snø,- og hvertfall til jul! Jeg har egnetlig ikke tenkt over før nå i år,- hvor upraktisk det er med regn hele høsten og begynnelsen av vinteren ... Poden kommer hjem hver dag fra barnehagen, med gørrskitne sko, og dress og regntøy, og våte og sandete sokker og stilongs og bukse i en pose. All den sanden inn i huset, som må skylles i dusjen og vaskes i maskinen om kvelden. I tillegg til alt det andre som skal vaskes. Og goretex-eccoskoene, de holder ikke vannet ute når man står i en dam til knærne og får sandete vann fyllt opp oppi liksom. Så skoene må spyles utenpå (i dusjen min de også (stakkers dusjen), og så må de stå i skotørkeren, og så må de støvsuges for sand før de igjen kan brukes (på samme måte) dagen derpå ...

jeef-micro sa for siden:

hehe hva er det med barn og vann... de MÅ liksom bare oppi alle sølepytter de ser. Og gjerne oppi med hele seg. Jo mere somer vått jo bedre er det. jeg husker en gang da jeg var lita, så var vi et sted vi kalte "grasbakken". Det var ikke så my gress der, men desto mere leire... og vi rulla rund og kosa oss... helt til vi kom hjem. Pappa var ikke akkurat fornøyd med at vi var så skitne, så vi ble spylt av hageslangen... og det var kaldt!!!

Summer sa for siden:

Ja, vann og søle er veldig gøy.
Nå nettopp skulle poden ut i hagen å leke sammen med en venninne, og vi sa han måtte ha dressen på. Hun mente hun ikke trengte det, for hun sutlet ikke så mye med vann. Men poden slo fast, at HAN, han likte å leke med vann og søle og grise. :D Så da ble det dress på ham. Godt når de innser det selv.

Han fikk forresten en sånn Eliasbåt i bursdagsgave i uken, så siden da har har tilbringt mye tid på badet. Der fyller han opp en plastkasse med vann, og lar båten kjøre rundt. Også kommer han ut igjen av badet. Dryppende våt. :lol:

jeef-micro sa for siden:

hehe gøy med vannlek da. ene veninna mi har et tantebarn som har Elias på hjernen. Det går i Elias-potetgull og elias leker og så forstod jeg det som at det varnoe med en liten båt som Elias har med seg. Han ønsker seg i allefall masse Eliasting til jul. Jeg har aldri sett Elias på TV, men forstod det sånn at den tv-serien hadde vunnet noen priser...

Lemen sa for siden:

Jeg bor i ***** (rett ved *****, og ca 1,5 times kjøretur fra ********.) Snøen ligger med et tynt lag enda, men den har nok gått mer over til å bli våt slaps ja... Var akkurat en tur bortom søster og lånte strykejernet. (Kjekt med søster og alle faciliteter så nærme meg - så slipper jeg å ha alt selv... :cool:) Og buksebena mine ble helt kliss våte. Men barna i tunet så ut til å ha det gøy når de sprang rundt i slapsen her. :)

jeef-micro sa for siden:

Send litt snøopp til trondheim også da... vi savner snøen stort her. Jeg vil ha en hvit jl... det ser bare ikke så lyst ut akkuat nå. Men vi lever i håpet.

jeg har fastet siden kl 12 i dag.nå er kl snart 14 og jeg er sulten. Lurer på hvordan jeg skal greie å holde ut til i morgen kl 12... jaja det kommer til å gå med en del vann i allefall...

Lemen sa for siden:

Nå er det ikke så mye snø her at det er mulig å dele da. ;) Men jeg skal prøve så godt jeg kan å tenke på snøskyer over Trondheim i dag... :p

Nå baker jeg Sara Bernard kaker, lager de for første gang med Splenda, og for første gang i porsjons-størrelser. Gjorde om på mammas oppskrift, og det førte til at jeg måtte ha mye, mye mer mandler i røren enn jeg først hadde tenkt.
viss ikke så hadde det ikke vært mulig å forme de til små søte stykker. :)

Venter spent på at ovnen skal være ferdig nå. :)

Nena sa for siden:

Jeg har fått snø!!! Skikkelig julestemning ute, snø på den store granen vår med lys i... tror jeg må henge ut en lykt med stearinlys utenfor døra også! Her ryddes og ordnes i heimen, lurer på hvorfor jeg må vente til jul før jeg tar et krafttak :rolleyes: ? Og så julemusikk - arbeidet går lettere da synes jeg. Må en liten tur ut og handle, ellers skal jeg rydde og ordne her hele dagen hadde jeg tenkt. Og i morgen skal jeg bade hund grue seg

jeef-micro sa for siden:

Jeg har også lagd mere Sara Bernhard i dag :) De ble godkjent av hun som er her på besøk. Jeg faster i dag, så jeg må nok pent vente med å smake på de. Prøvde emd usaltet smør, og i følge veninna mi så smakte de mye bedre med usalta smør. skal smake på de i morgen jeg når jeg kan spise igjen...

Lemen sa for siden:

Har enda ikke hatt fyll på småkakene mine. Lagde fyllet, men synes det smakte litt mye kakao og salt. Har en butikk som er søndagsåpent i morgen, så skal inn å handle og kjøpe usaltet smør, og lage fyllet på nytt igjen.

Ellers så har jeg akkurat kommet hjem fra julebord, og føler meg litt ustø på tastaturet, så dere får unnskylde eventuelle skrivefeil.

God natt folkens. :klem:

jeef-micro sa for siden:

Jeg er tilig oppe på en søndag. jeg holder på å rense kroppen. så jeg får ikke sove... litt uggen i magen av det pulveret som renser. Type plumbo for magen.

Sitter i allefall og ser et svensk TV-program som heter staraoke og som ersmå barn som konkurrerer i singstar :p litt gøy...

Nena sa for siden:

Nå har jeg vært ute og gått tur - er kommet godt med julesnø, men ingen brøytebiler har funnet det bryet verdt å fjerne snøen fra gatene:mad: .
I dag skal vi pynte pepperkakehus, har kjøpt inn masse Smarties og Nonstop så det er bare å dekorere i vei. Heldigvis frister det ikke lenger ;) så det er helt OK for min del. Skulle ønske man kunne lage skikkelige lavkarbo pepperkaker, det er det jeg savner mest av julekakene..

jeef-micro sa for siden:

vi har også fått snø i natt :D håpper bare den blir liggende til jul... så koselig om det er litt hvitt ute på julaften. Jeg skal jobbe på formiddagen julaften, men det er jo egentlig litt koselig også da. Alle er så takknemlige, og de kommer med blomster og konfek. Og vi sender hjem barna på permisjoner dersom det er mulig... bare kos og stas... selv om jeg ikke får med meg tre nøtter til askepott og pynting av juletre hjemme

Nena sa for siden:

Ja, jobbing i jula kan være veldig koselig, selv om man ikke får med seg en del tradisjoner som Tre nøtter til askepott og slikt... Jeg skal jobbe i romjula, gleder meg til det for det pleier å være så fin stemning på jobb da. Men før jul har jeg FERIE!!!! Og skal prøve å få gjort masse :rolleyes: ..

Hyper sa for siden:

Jeg reiser til London i dag, om noen timer!!Flyet går 12:50, men vi må møte på flyplassen 2 timer (!!) før, så jeg er våken, og ready to go;)
Har en snorkende kjæreste rett innforbi døra her, som jeg må få liv i snart tror jeg;)...hihi...Også våkna jeg til hvite tak i Haugesund i dag!(Jeg later som om det er snø, selv om jeg tror det er hagl...)
GOD SØNDAG everyone!!

jeef-micro sa for siden:

SÅ kult Hyper. Håper dere får en fin tur. Covent garden før jul er jo sååååååååååååååååå koselig da... isen de har på ponti's der :sikle: (men sikkert fy) og julepynt i lange baner :) husker vi var på Harrod's en gang før jul... hadde ikke råd til å kjøpe så mye vi. Tror det kostet 600 for en paraply... Men dete r en liten kjosk like ved Madamme Tussauds som selger masse fine julepynteting... jeg kjøpte en snømann der en gang, og dener så søt

Hyper sa for siden:

Har hørt det er dyrt på Harrods ja..Men 600 for en parapy!!??
Fytti...Og jeg har et høyt forbruk av paraplyer (Se: Bosted....)
Hehe...

Nei, blir nok ikke så mye shopping akkurat i Oxford street tror jeg..Mest titting, så tar vi shoppinga et annet sted:)...
NÅ begynner jeg å glede meg nå!!

kristih sa for siden:

Hvis du skal kjöpe noe på Harrods så anbefaler jeg bh:-) De er litt dyre, men skikkelig kvalitet og god service...

Oooops det var bra du sa... Vil jo ikke sletters herfra.. Vi er jo godt på vei mot målet:-)
Jeg misunner deg skikkelig turen til London.. Skal du få med deg en musikal på turen og???

Hyper sa for siden:

Takk for tipset, men du må nok putte på et par ekstra ord:)...Hihi..godt det er flere enn meg som glemmer hvilken tråd de skriver i..
Blir så ivrig ofte jeg, på å svare, også glemmer jeg tusentråden..Men nå fikk du jo dratt enda et innlegg ut av meg..Og det er jo bra!Skal huske på BH:)!Thanks;)

jeef-micro sa for siden:

Oxford er dyrt... skal man shoppe børman ta toget til greenhithe, og bussen til bluewater. Det er vel nord-Europas største kjøpesenter, og er helt fantastisk for shoppingglade mennesker :) er jeg i England så må jeg til bluewater en tur å handle litt. Der har de alt fra Disnay store, lakeland limited (supert for julegaver) top shop, new look :love: bodyshop, gap, kokaîî houseof fraiser og john lewis Og la senza_undertøy

helt supert... de har en egen avdeling for designere, de har masse skobutikker, klesbutikker, og en kjempekul butikk som heter Goliath

www.bluewater.co.uk

Summer sa for siden:

I dag skal vi ha bursdagsfeiring for poden. Han var så spent i går kveld at han ikke sovnet før klokken 10, og han måtte bare sånn tisse sikkert 20 ganger etter han hadde lagt seg, også var han tørsti, også dunket han hodet i sengegavlen et par ganger og måtte trøstes for det, også var han så veldig veldig nysgjerrig på hva vi drev på med en haug med ganger osv... :lol: Ikke lett å være liten og så full av forventning og spenning. :)

Hele desember er et eneste stort spenningsfelt her i heimen. Det er bursdag 6 desember, og kalenderpakkeåpning hver dag, og ofte så er det pakker som kommer rennende inn fra forksjellige plasser hele desember. Også skal det være julaften, og når den er over, så blir det nyttårsaften. phu Og så har vi en utslitt gutt. :p Gledene er store, men lunten blir også veldig veldig kort enkelte dager fordi man bare ikke får til å sove skikkelig ...

Nå har vi full nedtelling her. En time og 20 minutter igjen til vi skal ned å lage i stand. :)

jeef-micro sa for siden:

bursdager og jul er jo alltid spennende. Jeg liker jula. men jeg kan ikke fordra nyttårsaften. Det smeller over alt, og jeg liker det ikke. sitter helst inne jeg når det smeller som værst.

nå er jeg ferdig med fasten min, og har spist en salat. Og etterpå måtte jeg bare smake på sara bernhard-kakene jeg lagde i går. :sikle: OMG de var gode :D:D:D

firth sa for siden:

Nå er det ryddedags her. Det trengs VELDIG. Det er bøker overalt. Bøker i sofaen, bøker på gulvet, bøker i senga, bøker på skrivebordet, bøker på toalettet (tre stykk faktisk), bok på kjøkkenet, bøker på toppen av trappen opp fra gangen, og bøker i bilen. Så hva gjør man mens man rydder alle bøkene? Hører på lydbok, selvsagt.

Når det er rydda, er det kinotur. Julegave til "tre gutter som har alt". Vi skal se "Eragon". Har lest boka, og likte den godt, selv om den er litt sånn "Ringenes herre/Harry Potter"-sammensurim. Men tror filmen kan være artig også ;-)

jeef-micro sa for siden:

Har sett kinoplakaten på eragon jeg, men ikke lest boka. mulig det er en film etter min smak, siden jeg digger Harry Potter og Ringenes Herre. selv om jeg liker bøkene bedre enn filmene da.

Jeg har vasket klær i dag... det behøvdes, og i tilegg skal jeg jobbe nesten hver dag frem til 4.juledag nå (har fri 21 og 22) så da er det greit å ha gjort unna slike ting, så mankan bruke den lille fritiden man har til å slappe av og være sammen med familien

Summer sa for siden:

Da er barnebursdagsbesøket overstått. :) To timer er nok synes jeg. :) Vi har på den tiden rukket å både leke og danse, og spise mat, og spise kake og spise frukt, og fiske ispinner og rydde. Nå er vi vel hjemme igjen, og jeg har fått av meg kjolen, og har bestemt meg for at til jul, da tror jeg at jeg bare tar på meg bukse og topp. Det var liksom ikke SÅ behagelig med strømpebukse og sånn med denne magen. Når jeg tenker meg om, så har jeg egentlig aldri vært noe begeistret for strømpebukse. Kansje jeg egentlig er et bukse-menneske. Hvertfall på vintertid. Kan godt ha en luftig deilig sommerkjole på, eller langt skjørt som jeg kan ha stilongs under om vinteren, men helst bukse. Ja. Jo, når jeg tenker meg om, så tror jeg at jeg har en fin jakke jeg kan ha på meg også. tusler til skapet og sjekker

Nena sa for siden:

Pepperkakehuset er pyntet og satt sammen.. har aldri før hatt slike problemer med å få det sammen som nå :confused: - var så skjørt at det gikk i biter mellom fingrene våre, så det ble mye liming med smeltet sukker (og dermed en del brente fingertupper). Men nå er det satt på plass, med masse glasur, vinduer av gelatin og pynt så det ganske OK ut likevel. Det er jo lukten som er viktig!

Har nyvasket hund i huset - som må tørkes skikkelig før han kan få gå ut. Med så sinnsykt mye pels som han har vil nok det ta sin tid, men så blir han riktig staselig da..

jeef-micro sa for siden:

Jeg har vært på nisserunde i ettermiddag. Dro hjem til mamma og pappa og spise middag i dag. Hadde med meg julegaver til mine to barndomsveninner som også bor der jeg er fra, så var jeg rundt og delte ut gaver, hilste påen "ny kjæreste" fikk se ene vennina mi sitt tantebarn (han er nyyyyydelig) og så dro jegopp til mi andre veninnes nybygde hus, og hilste på de også... superkoselig...

Titti sa for siden:

Akkurat sånn er det her også :nikker: Gutten er født den 19.des, jeg har den 20.des og så er det jul og som du sier kalender hver dag. I tillegg har han sluttet med sutten så der vanker det noen ekstrapremier.
Det blir litt for mye for en liten gutt på 4 år ja. Alt på en gang, skikkelig nedtur 1.juledag. Ingen pakker liksom :p

jeef-micro sa for siden:

Jeg skal på dagakt, og det er så lenge siden jeg har jobbet dagtid i uka. blirhelt stressa jeg, for det skjer jo ofte mye mer på en hverdag enn på helg som jeg er vant å jobbe da. Jeg får bare la det stå til. Jeg har aftenvakt i morgen og på oinsdag da, og torsdag kommer søster hjem, så da og fredag har jeg fri. Bortsett fra de to fridagene jobber jeg hver dag til og med 28 des...

Aline sa for siden:

Oi, stakkars hendene dine :klem:
Og jaa, jeg så at jeg var i tusentråden...

Jeg driver egentlig å pakker :p skal nemlig med nattoget hjem ikveld og fra kl 17.00 og utover må jeg være ferdigpakket.
Foreløpig god tid, da ;) Men kjipt å være forkjølet på nattoget med sitteplass... Kanskje verst for de andre ) :D

Må vel ta en liten turn igjen... :)

jeef-micro sa for siden:

hihi du får ta med deg et par flasker med nesespray... kanskje du sparer de andre for noen timer med snorking... eller du kan kjøpe inn og dele ut ørepropper

jeg sitter og lurer på når jeg skal få matpausen min jeg... det er så innmari lenge siden kl seks... og jeg er så forferdelig sulten

Aline sa for siden:

Ta den nååå :ja:

Vi får utdelt ørepropper på toget :D Så det går nok fint :ja:
Håper bare at jeg får sove... Skal nemlig jobbe når jeg kommer frem :eek:
Men det årnær sæ :D

Nå er det snart tid for å gå igjennom alt jeg har slengt ned i kofferten :p
Dette er pakking på laaavt nivå... :o

Mila sa for siden:

Helu! Stakk nettopp hodet inn døra jeg, kommer fra kjæresten. Veiene er glatte!!:eek: :mad: Men men, gikk heeelt fint :) Nå skal je bare jobbe mandag, tirsdag, onsdag å fredag, så har jeg friiiii helt til neste fredag igjen!! :D Gleder meg!

Snart jul jo.. ser flere her inne har juleavetarer, jeg å vil haa.. løpe å finne

:klem:

Nena sa for siden:

Rask shoppingtur i byen i dag, fant julegave til meg selv ;) - kjøpte en fin Iittala-skål til å ha lavkarbogodis i... ellers lager jeg to do-lister for denne uka, ellers glemmer jeg vel halvparten av alt jeg har tenkt å gjøre. I ettermiddag blir det handling av julegaver med minstejenta, som har en lang liste :eek: med gaver til venner - tror vi får legge oss på noe enkelt og rimelig ja!

Summer sa for siden:

Jeg sitter her med min store mage. Brukte opp kreftene på bursdagsbesøk i går, så i dag er det visst lading av batteriene på menyen over gjøremål. Jeg har klart å dusje, det var dagens store prestasjon, og jeg brukte 2/3 deler av dagen på å komme så langt. :p
Poden var storfornøyd med bursdagen, så det var jo verdt det. Nå er det handling av julegaver og forberedelser til jul igjen over ting som skal gjøres. Alt med bursdag er unnagjort.
Jeg tenker jeg får ta å se nærmere på listen jeg har kjøpt, og ha ting klart for meg hva jeg skal kjøpe før jeg går ut for å shoppe, slik at jeg kommer meg gjennom det med de kreftene jeg har. Planlegging er viktig.

jeef-micro sa for siden:

Vi har fått resultatet på eksamen i dag. Fikk C og jeg er dritskuffa. Jeg skulle så gjerne ha fått B. og nå er vi litt i tvil om vi skal klage på resultatet eller ikke. Det er litt skummelt å begynne å klage på eksamensresultat, for rett som det er setter de oss ned en karakter... I så fall tar jeg opp hele eksamenen... vi skal prøve å søke om å få begrunnelse for karakteren da..

Summer sa for siden:

Jeg skjønner skuffelsen over karakteren C, men den er sånn egentlig ikke så mye å være skuffet over ... Etter som jeg har forstått er A en S, en B en M+, en C en M/G, en D en G, en E en Ng og F Stryk.
Det er skummelt å klage, men dersom du har tid og overskudd til å ta det opp igjen dersom du går ned, så er det jo bare å klage. Det er lurt å be om begrunnelse for karakteren først, slik at du ser på hvilket grunnlag du skal klage på, men det vet du vel.

Mila sa for siden:

Frost = slem lås i bildøra... Måtte krangle i 15-20 minutt med lighter, låsespray osv for å få den til å bli litt samarbeidsvillig.. pluss var DRITREDD for å brekke nøkkelen siden det er den eneste nøkkelen jeg har, fikk bare med en nøkkel fordi dama jeg kjøpte bilen av hadde surra bort den andre...:mad: og jeg har ikke fått surra meg til å få laga en ekstranøkkel såklart...:o hehe, Men gikk bra da, men fryser noe innmari.. for hadde Mila jakke? neida.. :nei:

Summer sa for siden:

Nøkler er veldig veldig greit å ha og Lise tenker at Mila helt sikket skyndter seg til låssesmeden og få laget seg en ekstranøkkel snarest mulig. Jakke er også greit å ha, og Lise tenker at Mila helt sikkert begynner å kle på seg slik at hun slipper å fryse neste gang hun skal ut. :ja: Jeg har faktisk en kåpe som jeg får på meg enda. Den svinger inn i livet og ut nedover som i en slags klokkefasong. Kjempegrei å ha på, og etterhvert som magen vokser, så trekker den seg bare opp og ut slik at jeg (ok da, såvidt) får den igjen likevel.

Helene sa for siden:

Tenkte jeg skulle begynne å bidra litt her og så vi kan komme over 1000 innlegg før slutten av neste uke..

sitter å strikker siste ulltøfflene til julepresanger.. har strikka 3 par rosa og har 2 par igjen.. er godt på vei inn i en tøffel. får håpe jeg klarer det..

har en pus som mer enn gjærne vil hjelpe meg litt med tråden så det går nok fint..

i dag var jeg ferdig med julegavene. trodde for noen uker siden at jeg aldri skulle klare det. Har vert helt døkjørt siden jeg var 5 uker på vei ca. men i går runda jeg 14 uker og energien er på vei tilbake og julegavene ble til slutt ferdige de og!

Mila sa for siden:

Mila lover å lage ekstranøkkel så fort som mulig Å hadde egentlig jakke da.. men den lå i bilen..:o som var låst..:p

Sånn ellers så har jeg det fiiint med ett par nye klær som er noen størrelser mindre enn før:D

Såå.. er det jobb tildig i mårra.. Uff.. Å neeei.. kom på att jeg har glemt å legge noe på bilruta... blir masse skraping i mårra tidlig.. Jaja..

hejdå! Er hvertfall 50 ord her nå? sant? satser på de:D :D

Summer sa for siden:

Satser på det eller på meg (du skrev deg)? :D Jeg er veldig bra å satse på. Hvem satser på at jeg føder i løpet av Jannuar? :p Heeelt seriøst, alt går i graviditet og fødsel her hos meg om dagene. Jeg er helt oppslukt. Det er visst vanlig at man blir det mot slutten. Man skal jo være mentalt forberedt på det som skal skje. Det er liksom ingen vei tilbake nå. Nytter ikke å ombestemme seg. Nope. Jeg gledet meg for noen dager til å få kroppen min tilbake igjen, hvorpå mannen min bare gliste og sa: Tror du ja. :D Jupp, kan da ikke huske på amming og alt det styret der nå, jeg mener; en problemstilling av gangen. :cool:

Helene sa for siden:

Satser på at du får i januar jeg.. så du blir ferdig med det.
Selv synest jeg at menneskesvangerskapet kunne vart i 6-7 månder istedenfor 9. Synest det er evigheter igjen for meg... og det er jo det.. hele 26 uker..

Jeg gleder meg til magen viser litt mer, men på en annen side kunne jeg tenke meg å plukke opp ting fra gulvet uten at det føles som hele magen er i veien. nå ser det jo bare ut som jeg har lagt på meg enda mer enn jeg hadde før jeg ble gravid.. når jeg egntlig bare går ned i vekt.

jeef-micro sa for siden:

Jeg har jo tre år på sykepleien med kun B og A karakterer, så jeg vet jeg kan bedre enn C. C Er en dålig karakter for meg, så jeg er kjempeskuffa nå. vi har spurt om begrunnelse for karakteren, og jeg håper den komemr snart, så vi ser om vi har noe grunnlag å klage på

Mila sa for siden:

Når har du termin da Lise? satser også på att lise får i løpet av januar

Babyer / barn er gøy:D Har fått endel julekort nå fra forskjellige folk, så mye koselig :) Søte unger med nisseluer osv, søtt :love: Gleder meg til å bli mamma selv engang :) Blir nok ikke med det første, men om ett par år? :) Får se, når tida er inne :p er jo liksom ikke noe bare jeg kan bestemme, hehe. Vil ha en pappa til ungene mine, så er ikke noe som blir gjort uten å tenke seg om :)

Summer sa for siden:

Du skulle bare visst Mila, hvor mange som blir gravid uten å tenke seg om. :p Bra du tenker over saken da. :dulte: Og jeef; jeg tenkte bare jeg skulle fortelle deg at du ikke må være så perfeksjonist. Selv perfeksjonister som kan bedre kan trakke litt feil, hvor tøft det enn er å innse. Men jeg skjønner godt hva du mener altså.

jeef-micro sa for siden:

Jeg vet, men det er så utrolig surt akkurat nå.. Vurderer faktisk å ta opp igjen hele eksamenen. i skal i allefall få begrunnelsen på karakteren, for den oppgaven vi leverte var bra, og vi var fornøyde, så vi fortjente faktisk en B... men vi skulle sikkert jobbet mere med den da...

Mila sa for siden:

Hehe, klart mange blir gravide uten å tenke seg om, skal jo aldri si aldri.. plutselig skjer det, men satser på att det ikke skjer enda, vurderer en utdannelse først, men vet enda ikke hva jeg vil, å da er det vanskelig å starte på noe syns jeg, det blir sløsing av penger å tid dersom jeg finner ut (enda en gang) att det ikke er noe for meg... Får bare tenke litt til, trenger jo ikke bestemme meg helt enda så :) noen månder på meg enda.

Jeg har lyst å reise, bare en tur til syden eller noe ett par uker, til neste år, er skikkelig reisesjuk! Trenger noe varme og noe farge på kroppen, er jo "bleik som ett laken" som ei kollega påpeker til tider. Hehe:p

jeef-micro sa for siden:

Mila... dersom du vurderer en utdannelse, så kan du jo høre om hospitering på ulike steder for å se om det er noe for deg?
jeg sitter bare og depper pga den duste-eksamen.. nesten lyst til å slutte på skolen, men det går ikke, for har man begynt på noe, så fullfører man... sant... og jeg trives jo på skolen... blir bare så utrolig sur på meg selv når jeg får dårlige karakterer...

Lemen sa for siden:

Kan forstå at du synes det er kjipt å få en C, når du håpet på en B Jeef, men en C er faktisk en veldig god karakter. Jeg hadde gått et år på høgskolen da vi gikk over til bokstavkarakterer, og da sa lærerne at en C tilsvarte en karakter mellom (sånn ca) 2,2 og 2,8. Og det er nå ganske bra, siden laud var 2.5 dengang en brukte det systemet. :)

jeef-micro sa for siden:

Jeg gikk jo sykepleien den gang vi gikk over fra tall til bokstaver, og har bare B og A fra den gang, så jeg er vel litt bortskjemt med karakterene mine. Men jeg mistenker også sensor for å drive litt trynefaktorgreier, så jeg er spent på om vi får begrunnelse og hvilken grunn hun har for å sette den karakteren

Summer sa for siden:

Det høres veldig fristende ut med en tur til varmere strøk ja, men for øyeblikket, så overmannes jeg stadig av hetebølger, så det må vel egentlig mest bli for å kunne bade, og gå barfot i sanden. Åh ... :drømme: Gå barfot i sanden er bare så ufattelig deilig. Det masserer og kiler og stimulerer hele foten, det er faktisk mye bedre enn til og med fotbehandling. Varm, deilig finkornet sand ... Åh, jeg gleder meg til sommer igjen. Ja, og til å ikke belaste føttene mine med vann inni samt å bære en mangekilos bowlingkule midt på kroppen. :P

Lemen sa for siden:

Begrunnelse tror jeg du har krav på å få når du ber om det. Litt kjedelig om det går på trynefaktor ja, men det jo da det er greit å klage på karakteren, for da er det vel en annen sensor som retter oppgaven?

Her hos meg er det ikke mye som skjer om dagene, i går var jeg ganske så redusert nesten hele dagen, orket ikke engang å strikke! :eek: Så blir lenge til neste gang det skal inntas den mengden alkohol ja... :rolleyes:

jeef-micro sa for siden:

Å ja sol og sommer frister, men det kan godt være sånn som det er i dag til over jul. Vi har hvit fin julesnø, og passe føre for å ta brekksving på butikkplassen :) Jeg har vært oppe i Tyholt-tårnet i Trondheim og spist middag i dag. Det er et 70 meter høyt tårn, med Egon på toppen. Gulvet på resturanten går rundt, så man får se trondheim fra alle sider mens man sitter og spiser. Den går en runde på en time da...

Summer sa for siden:

Jeg er søvnig. gjesp
Jeg er sikker på at det er jeefer`n sin skyld. :ja: Jeg blir alltid søvnig så snart Jon blund har dratt. Slik har det alltid vært med Jon blund, kveldens rettigheter begynner snart, la oss starte klar ferdig gå ...

Alle barn har rett på å ha et stabilt blodsukker. :barnestemme:

Og jeg tar snart natten. Natta. vinker

jeef-micro sa for siden:

hehe alt skal man få skylda for også da :p
men John Blund erjo kjent for å få folk til å sovne, og siden Lise driver å sniker her inne, og jeg har han som avatar for tiden, så det har nok noe med det å gjøre... eller kanskje det har å gjøre med at Lise er gravid, og har feiret podens bursdag og slitt seg t på det?

men nå er det faktisk natta i jeefland også...

Helene sa for siden:

Her var det ikke mye liv i dag..

sitter å teller ned minuttene til jeg skal til legen.. har fått beskjed om å ta det helt med ro til de får sjekket om ting er som det skal.. Har blød litt 2 ganger nå siden lørdag. Har ikke spesielt vondt noen sted.. men jeg likevell litt redd..

kl 14 har jeg time hos legen, da blir det UL osv. får bare krysse fingrene for at alt er bra med den lille.

jeef-micro sa for siden:

Hørte sikke så bra ut det der Helene... Det er litt småskummelt med sånne blødninger. og så klart veldig spennende å få vite hvordan det går med dere begge :)

jeg sitter egentligå venter på å dra på jobb nå. Skal på senvakt, og er litt spent på hvor jeg skal være. Virker som de som fordeler sykepleiere på pasienter har fått en forkjærlighet for å sette meg på isolat. Litt kjedelig, for jeg er så skjelden på jobb, og når jeg først er der så får jeg ikke ha kontakt med mine kolleger, for jegmå være isolert...

Summer sa for siden:

N skal jeg ut å shoppe. :) Det er masse hvit flott snø, og julestemning så det holder. Skulle bare ønske det ble liggende, det er jo så kos med snø! Synes det er helt utenkelig at det skal bli mildere igjen i morgen, når snøen har lagt seg i veien og alt. Rett og slett litt urettferdig. Men det kan jo hende værmeldingene tar feil da.

Jeg leste om en fyr som hadde en teori om at all snø ville være borte fra Skandinavia i 2020. Teoiren var bygget på tendensen til nå, og teorien om at man måtte ha snø for å få det kalldere og mer snø, og jo mindre snø det kom, jo mer dabbet det av til det tok slutt. Eller noe i den duren. :wacko: I allefall, så hvis jeg skal bruke den teorien, så avler jo kulde og snø mer snø, og da kan det jo ikke bli mildvær nå. (Selv om jeg synes det var en tullete teori, så kan jeg jo liksom ta den i bruk når det passer meg ikke sant? Alltid en ekspert som er enig osv...:p)

jeef-micro sa for siden:

her i Trondheim har vi hatt så fin julesnø i hele to dager, men i dag regner det, og det er kjempetrist, for jeg vil ha hvit snø. Får besøk av søster og tantebarn til jul, så det hadde vært koselig med litt akebrettføre til Maya. Er jo ikke så ofte hun får kjørt akebrett i sør-england.

Er på jobb jeg, og har det temmelig rolig i min isolasjon... fordelen er at jeg kan sitte her og skrive tull... og at jeg får betalt for det :p

Nena sa for siden:

Har nettopp hentet nykastrert katt fra veterinær - driver og sjangler rundt stakkar :love:, ikke så greit når han nettopp har våknet av narkosen. Tisset på seg har han også gjort, så her har det vært vasking av katt.. Var nok på tide med kastrering, for nå lukter urinen nokså stramt av hannkatt :p

jeef-micro sa for siden:

Stakkar puse da Nena... husker godt da vår katt ble kastrert... Han forogså rundt som en full gammel alkis en stund før alt var tilbake til normalen. Men han ble kastrert i litt for ung alder, så han ble aldri stor og lat. Han var som en stor kattunge helt til han døde. Leken og liten til å være voksen hannkatt.

Jeg har en kompis som fortalte at bestefaren hans kastrerte kattene selv, ved å stikke katta nedi en stor gummistøvvel (med hodet først) og så skjære av det som skulle bort... stakkar katt sier nå jeg da...

Summer sa for siden:

Det er jammen ikke lenge igjen til jul nå gikk det plutselig opp for meg. Vi er jo kommet helt på slutten av julekalenderen. :eek:

Vi var på butikken i dag, og var innom reflex for å se på farger på bilsete, og så plutselig hadde vi kjøpt det. :eek: Sånn kan det gå. Julegavene vi skulle kjøpe for å sende ble utsatt til i morgen, for vi måtte plutselig hente poden i bhg. (Heeelt plutselig. :rolleyes: TTT om dagene.)

jeef-micro sa for siden:

kommer de fram om du sender de i morgen da Lise? Her i Trondheim har posten sagt at i dag er siste dagen for å sende om du skal være sikret at de kommer fram til julaften... men jeg vet ikke om det er det samme over hele landet da.

Og gratulerer med ny bilstol :) veldig bra å få tak i, så man er sikker på å få sikret barn i bil. Ikke noe som er viktigere...

Summer sa for siden:

Åh, ikke si det da, posten ble sendt herfra klokken fire. :eek:

Ja, ja. Jeg er vel litt unnskyldt i år håper jeg. :o
Også kan vi jo være heldige også da. :håpefull: Tre dager skulle jo være overkommelig. Sånn egentlig. I fjor tror jeg at julekortet bare brukte to dager til Finnmark, men brukte fire dager til Hedmark, så det er vel litt forskjell på vhor en skal sende også ...

Helene sa for siden:

Nå er jeg tilbake fra legen.. en fantastisk opplevelse.. en liten baby som hoppet og sprellet og et lite hjerte som banket med 140 slag. Forstervannet var klart og fint og babyen mye større enn forventet.. ble målt til 15+2 som er en uke lenger på vei enn tidligere beregninger.

Nå er jeg lettet og kommer nok til å sove godt i natt. Gleder meg til ordinær UL om en måned..

Hvilke bilsete har du kjøpt da lise?

Mila sa for siden:

Kom fra jobb for ikke så lenge siden, er sliten.
Kom ett par kollegaer som har permisjon innom i dag med babyene sine :love: vil å haaa Øhhm.. kremt

Så kos da Helene :) Håper alt går bra!! Baby.. :love: drømme seg bort igjen

Jeg fryser, sånn veldig... jah.. så må jeg snart i dusjen, og jeg kjenner att det ikke blir sent før jeg legger meg i dag altså, skal på jobb ett par timer tildigere enn normalt i dag, pga alt julestresset.. Glad når det er over tror jeg.. :ja:

Summer sa for siden:

Å, så godt å lese Helene. :klem: Deilig å ha kommet lengre og ikke kortere. :)
Vi har kjøpt Acta Graco sin siste modell, for den kan man justere slik at ryggen ikke blir så bratt, også var den mye lettere enn Izi sleep som jeg i utgangspunktet hadde lyst på (mend et var jo så blytungt og vanskelig å feste). Dette var lett å feste, samt at det har base som vi bare kan løfte setet utav og vi kan feste det i en annen bil uten basen også. :)

Helene sa for siden:

Ja izi sleepen er fin men alt for tung. Har lyst på det jeg og men så lenge det er så tungt og ikke har base blir det ikke det på oss heller.

acta sitt nye har jeg hørt skal være ganske bra.. men vurderer maxi cosi på grunn av muligheten til å ha det på vogn.. vet ikke hvor mye det kommer til å bli brukt..

Thomas kom i går og hadde lyst på Bebe high trek, og da blir det bebe sete. men vi har heldigvis mange mange månder igjen på oss..

jeef-micro sa for siden:

Så glad for at alt gikk bra med deg Helene. Var litt bekymret og har tenkt littpå deg siden du skrev det forrige innlegget ditt.
Jeg er fortsatt på jobb. Har vært litt å jøre en liten stund nå, men ser ut til å bli en rolig kveld... i allefall for meg. Har hatt en lang god pause, og fått pratet litt med noen av de som er på jobb :)

kristih sa for siden:

Nå skal jeg bare jobbe halv dag i morgen og hele dagen torsdag såååå er det juleferie.. :p Skal bli deilig. Jeg skal innlede juleferien med en lang og god ridetur. Håper det kommer snö för fredag. Er så deilig å ri i nesten fullstendig stillhet og bare höre prustingen fra hestene..

Har jeg nok nå??? Tror det:-)

jeef-micro sa for siden:

Jeg har juleferie torsdag og fredag jeg... Jeg jobbet i går, i dag jobber i morgen, lørdag, søndag, mandag, tirsdag onsdag og torsdag... og så er det litt fri igjen :D og da skal jeg ha fri. Da får penger være penger. jeg vil ha litt fri sammen familien også. være litt søster og tante :) og så kommer den grusomme nyttårsaften da...liker ikke

Mila sa for siden:

Skal jobbe i mårra å fredag jeg, så har jeg fri helt til neste fredag! like Har jobba så mye de siste romjulene nå så blir godt med fri! Skal være hos kjæresten for det meste. Bare hjem å jobbe fredag å lørdag før nyttår, så blir det vel fest på nyttårsafta... Kan ikke heeeelt si att jeg har veldig lyst da siden jeg ikke kjenner NOEN der.. Bare kjæresten... Liker ikke sånnt jeg.. men jeg overlever vel det og !

Jeg gleeeder meg til fri nå, noe så innmari også.. Skal bli deilig!

Aline sa for siden:

Jeg vil ha ny telefooon :p :o Materialistisk?? :o
Men jeg skal være flink pike og donere min til noen som vil ha den :)

Så blir den iallefall ikke kastet :D Oi, nå tror jeg kanskje at jeg kom på en som kunne tenke seg den :D Weee! Det blir jo nesten som en god gjerning å kjøpe telefon, dette :ja:

Nille sa for siden:

Åååå ny telefon ?? Det ønsker jeg meg også. Den jeg har synger på siste verset nå tror jeg. Gammel samsung uten noen dikkedarier. jeg har forelska meg i Samsung D830 Ultra Edition RØD - men den koster nesten 3000 og det er litt drøy for en som bare bruker telefonen til å ringe av og til og sende en og annen SMS. Er neppe storforbruker med mine 70 kr mnd i telefonregning ! Det er bare "kjekt å ha" liksom....... Også sparer jeg til SPA-reise..... for det har kroppen min mye bedre av...
[color=#800080][/color]
[color=#0000ff][/color]

Anne sa for siden:

Oppdaget litt sent at dette var Tusen-tråden, men det går. Kjempelurt å spare til SPA-tur, Nille, og med 3000 er du langt på vei:p Synd jeg ikke trenger ny mobil, for da kunne jeg og ha spart ved å la vær å kjøpe:D

Kanskje det er noe annet jeg ikke trenger? Noe jeg kan selge på Finn.no feks:p

Veldig synd jeg ikke tenkte på det før jeg kjøpte og spiste noe jeg ikke skulle i stad:eek: Noe som begnner på sjoko...og ender på ...lade:o

Mila sa for siden:

Sjokolade :eek: :eek: :eek:

Hehe.

Kjøpte ny mobil for ikke så lenge siden jeg. Har til å med bytta til knall rosa deksel:p peeeent! Liker denne nye mobilen jeg :) Grei å skrive med, og så var den ikke så alt for dyr heller.

Nå ligger pusen min på sida meg å koser seg :love: søt er hun, gikk å vima i beina på meg i stad da jeg var nede for å finne mat, så ente med att hun fikk bli med opp på rommet mitt igjen :)

Summer sa for siden:

Anne alt dette kan du la være å kjøpe i år slik at du slipper å bruke pengene: Krumkakejern, vaffeljern, smørbrødjern, miksmaster, strykejern, bordgrill, popcornmaskin, kaffetrakter, kakeformer. Noe har du, og noe har du ikke bruk for. Gode grunner til å la være å kjøpe, og gode penger sprt. Smart hva? :D

Jeg er på jakt etter krumkakejern, og det kan jeg jo kjøpe for jeg skal ikke spare til tur. :D Men jeg får vel se om det kommer på tilbud i romjulen eller januar tenker jeg.

Anne sa for siden:

Mye av det du nevner har jeg, Lise, men ikke bordgrill og popcornmaskin. Er det dyrt? Sparer jeg masse hvis jeg ikke kjøper det?:D
Ikke har jeg cabriolet heller, noe sambo syns jeg burde kjøpe meg:p Har selvfølgelig ikke råd, men tenk så mye jeg kunne spart hvis jeg hadde hatt råd, men latt være å kjøpe det da.....:o
Nå angrer jeg på at jeg kjøpte julegave til sambo....:p

Nille sa for siden:

Var det noen som sa det stygge S ordet her inne ??? :eek:
Jeg laget marsipan i går, MASSE marsipan. Også fulgte jeg feil oppskrift, så den ble ikke slik jeg trodde den skulle bli, men den ble god. Også måtte jeg jo dyppe i sjokolade da..... Smeltet 300 gram 85% (Valrhona Grand Cru + Lindt Excellence Chili) sammen med 3 ss cocosa - i vannbad.... tålmooooooooodig. Avkjølte sjokoladen og dippet og duppet så sjokoladen skvatt. Også hadde jeg så mye smelta sjokolade til overs at jeg snekra noen Sarah Berharder også - og fikk dyppet dem og før sjokoladen stivna igjen.....
[color=purple][/color]
men det jeg skulle si - det var at jeg smakte litt underveis. Ikke bare litt heller kanksje litt mye. Iallefall har fjeset mitt tegn til at det ble litt mer enn kroppen likte. Kviser - masse små ekle kviser.... og det er sjokoladen sin skyld :cool:

Anne sa for siden:

Jeg nevnte det stygge "S-ordet"....og ikke var det 70% heller. Tror det var en trasse-"S" eller en diger trøste- "S" det var snakk om denne gangen. Svært kvalmende:eek: og det blir sikkert tre år til neste gang igjen:p Håper jeg....

Neste gang skal jeg heller gå på badet og legge en god fuktighetsmaske med engang og ikke vente til etter "S-en". Kanksje lysta blir borte igjen:p

jeef-micro sa for siden:

og for oss som ikke sparer da :) jeg har kjøpt meg ny mobil, men bare sånn at søsteren min skal få min gamle :D

Helene sa for siden:

Jeg spiser sjokolade.. og den er veldig god.. men jeg prøver å slutte med sån.. må nok det ja.. men det er ikke så lett.. for den er veldig god :p

nå begynner jeg å glede meg til jul. Glede meg til pinnekjøtt og hjemmelaget riskrem. masse gaver og mye familie. det er kos. for første gang på 20 år skal ikke mamma være her i julen. men vi skal ut til henne i morgen og så kommer hun hjem til nyttårshelgen igjen.. Det er svigersjul uansett i år så jeg kommer nok ikke til å merke det så mye like vel.

Blir litt merkelig med første jul uten bestemor, julen hos bestemor er der jeg har de beste barndomsminnene fra.

Anne sa for siden:

Da har jeg gjort noe positivt for kroppen i dag også, ikke bare nedbrytende ting som S-ting.....
Jeg har tatt ansiktspleie. Hjemme. Renset, peelet, dampet og lagt en god fuktighetsmaske...også har jeg tatt fotpleie. 15 min fotbad med salter og olje, før jeg brukte pimpesten (heter det det? Hm...)og klippet negler og smurte inn med en god fotkrem....Nå er undersåttene også fine til jul:p

Også så godt som det er....:)

Summer sa for siden:

Jul og julemat ja. Vi skal til min bror på julaften og spise pinnekjøtt og kålrabistappe. Det skal bli godt. Meg og HP hadde for noen uker siden en tjuvsmak på pinnekjøtt, og jeg håper virkelig det går bedre med meg på julaften enn da. For da fikk jeg kun i meg to små pinner, såvidt det også, og litt kålrotstappe og så var jeg bare totalt mettet. Klarte nesten ikke å spise det. :eek:
Men jeg gleder meg. Gleder meg til å åpne gaver med ungene, og til å kjenne lukten av pinnekjøtt og høre stemningsfulle julesanger og og og ... :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.