He he, du skulle ikke sagt det, Lise ... nå blir det konkurranse ... :visemuskl
Jeg har heller ikke noe å fortelle, er bare fryktelig i ulage. Har en mistanke om at mensen er rett rundt hjørnet. Under tre uker siden den forrige. UÆÆÆÆÆÆÆÆ!!!!! :mad:
Og det var ikke nok ord, nei ... Men nå er det det ;)
Idag ble det veldig sen middag. Begynte å lage ca kl 21.00. Tydelig vis alt for sent for en trötting som meg.. Klarte å gni meg i öynene etter å ha skåret chili... Ugh!! Kjentes ut som om öynene skulle ta fyr... Ble mye vasking og skylling av öyne og etterpå gikk jeg med kald klut i nesten 1/2 time.. Mye varme i chili dere..
Uff da Kristih, det hørtes forferdelig vondt ut! :(
Jeg burde kanskje ikke fortelle det :o , men jeg har fått chili-svie et annet sårbart sted ... :rolleyes: Husker ikke helt hvordan det gikk til, men det var ihvertfall en kjæreste da, som var litt uforsiktig med hvor han puttet hendene sine.
Auauauau ... ble ikke så mye kos den kvelden :lol:
jeg er fortsatt oppe... skulle lagtmeg for leeeenge siden, men så måtte jeg spise litt etter atjg komhjem fra jobb, og nå må jeg jo ha siste ordet i tusentråden også da før jeg legger meg...
Lite som skjer her ellers. Jeg har kjøpt en julegave...Jeg har sørget for narresmokker til Maya siden hun ble født, og synes de med navn på er så søte, så jeg har kjøpt de til henne. nå har jeg bestilt en ny pakke, så nåhar hun smokker en liten stund igjen... koselig å kjøpe slike personlige gaver.
Der var det sannelig over 400 innlegg ja :D - må vel la seg gjøre å komme i mål innen 2007?? I dag hadde jeg tenkt å ligge noenlunde lenge (dvs til sju ;) ), men våkna av meg selv kl seks... og fikk ikke sove mer. Bare å stå opp, nå skal jeg ut og gå tur med hunden og deretter blir det kaffe, frokost og aviser :D . Han maser og vil ut nå, så det er vel bare å kle på seg...
fem min før alarmen ringte idag så våknet jeg, og sambo og, så sa jeg: jaja "nå er det kun fem min til vi skal opp" ( begge skal på jobb) "sa då må vi gjøre det beste ut av det", da legger han seg bort til meg, med hodet på armen/skulderen min og holder godt rundt meg. så digg. :love:
er så sinnsykt glad at jeg valgte å bli da vi sleit fælt. nå har vi det helt perfekt. :love: :D
aline... det der hørtes vondt ut... jeg har aldri vært i nærkontakt med chilli da, men har spist rå hvitløk, og det gjorde i allefall vooondt :eek:
Nå er jeg på jobb igjen... begynner å bli trett, men sånn er det når man er oppe før kl seks på en lørdag. Skulle ikke vært lov å stå opp så tidlig...
Nå tar jeg med meg målebåndet og drar og tar noen mål av ponnien min.. Hvis det skal fortsette med dette väret så trenger han skikkelige regnklär... Skal bli godt å få han hjem igjen. Håper han går bra sammen med den nye som står her. Nabon har skaffa seg hest så da får jeg lillegutt hjem... Det som er krise er hvis de ikke liker hverandre. De skal jo tross alt stå i samme boks...
Så flinke dere har vært til å skrive, blir helt imponert ! Har hatt ei pyton uke og jeg tror vel ikke at dagene som kommer blir så mye bedre. Men gleder meg litt til jul da, selv om all den flotte hvite snøen som kom bare ble til is og hålke. Ser ikke ut til at det kommer snø i dagene som kommer heller, men det matcher humøret mitt helt perfekt med dette tåke helvete som er for tiden så dritt på !!
Ute regner det som bare det, og nå sitter jeg bare å venter på å bli hentet av lillebroren min, som jeg har "lurt" til å kjøre og hente meg i kveld. Måtte lokke med at han skulle få låne bilen min, så nå sitter jeg her og egentlig angrer. Kanskje jeg skulle tatt taxi allikevel? Han har bare hatt lappen i 1 mnd... Stakkar lille bilen min...
Nå er jeg på veg ut og skal treffe et par venninner som jeg ikke har sett siden juni! Så det kommer til å bli kjempekoselig!
Jeg fikk kjøpt alle julegavene i dag !! ALLE !! utrolig deilig :) som forventet ble gaven til kjæresten vanskeligst :) men fant mye fint :) så er fornøyd! Var på kvadrat rett etter det åpna, noe som viste seg å være lurt... fikk unnagjort de fleste pakkene tidlig.. så det gjensto bare kjæresten sin før vi gikk å spiste, fikk tatt den rett etter maten, og gikk å dilla litt å fant meg noen klær selv, men duverden så mye folk det ble etterhvert:eek: gikk igjen i 2 tida vi.. da var jeg ferdig og fornøyd, samme var han :)
Jeg har vurdert å bygge meg en båt.. En sånn skikkelig stor en med plass til hele familien og alle dyra på jorden... Hvis ikke det snart slutter å regne så setter jeg igang. Bedre före var enn etter snar sier jeg... Det kommer til å ta tid, men hvis jeg har rett så vil alle verdens innbyggere ha mine gener om noen hundre års tid...hehe
Hei, hvor ble det av natt-slumre-tråden???
Skulle liksom skrive der jeg, men fant den ikke... Buhu.
For nå er jeg eneste medlem her... alle andre er fornuftige og i seng, bare meg og 10 gjester...
Fåkke sove nemlig, men nå skal jeg benke meg på sofaen og glo på tv; det pleier å hjelpe.. Så får jeg heller våkne med au-rygg i morra tidlig...
Nattinatt.. gidder ikke å telle ord.:p
Jeg er hvertfall ikke så fornuftig. Er bare skjele glad for at bilen min fortatt er like hel.... Lillebror er en knupp, kjører og henter både meg og venninnene mine, så i kveld er jeg fornøyd! Ikke drukket en sup med øl.
Akkurat nå så gruer jeg meg til i morgen. Skal bake lefser med mamma og søster. Håper bare at hikken gir seg til da....
Lemen: En skje med bringebærsyltetøy hjelper alltid mot hikke! Ikke lavkarbo, men er man desperat, så er man desperat :p.
Har vært på Tamara i kveld med venninner, koselig! Hun ene hadde forresten hikke, ble kurert med imaginært bringebærsyltetøy :p. Og en nær-kjendis-opplevelse, Mari Boine. Tror hun hadde bursdag eller noe sånt, hun fikk iallefall masse blomster og de spilte "Kanskje kommer kongen" ... :confused:
Bringebær er jo mest lavkarbo av alle bær, er det ikke det da. Så det gjelder bare å finne et som er sukkerfritt. Jeg kjøper det som heter noe med 100% frukt og bær. Det er ganske dyrt men veldig godt. Hender jeg bruker det i smoothie.
men det er jo ikke 100% bringebær i det syltetøyet som heter 100%. tror de mener at de bærene som er oppi der faktisk er 100% bær... ellers er detmange andre ingredienser, så det kan være en ide å se på innholdet i det syltetøyet. Er det ikke ganske mye fruktose i det? i allefall viss det er noras 100%...
ellers skal jeg på jobb i kveld... igjen... hendene mine ser snart ut som kjøttkaker, så jeg gleder meg til i kveld...
Nora 100% frukt og bær er ikke tilsatt sukker, men har naturlig fruktsukker i seg - i følge Nora har det 5 karber pr 20 gram (ca. 1 ss). Samme som Nora lett. Vanlig syltetøy har dobbelt så mye.
[color=#800080][/color]
Heistad har 1 karb pr ss/20 gram
Jo da, det er 100 % frukt og bær i det syltetøyet. Ingen har sagt at det er 100 % bringebær. Det er søtet med ren eplesaft, og det vil vel i praksis si fructose, så helt på jordet er ingen av oss.;)
Å nei, glemte at dette er tusen-tråden. Quotingen teller jo ikke, men nå har jeg nok sagt nok.
I dag har jeg stekt julekaker for min gamle mor - skikkelige gammeldagse kjevlekaker (bordstabel), som man må stå kaldt for å få til (mye smør og lite mel - men dessverre ikke lavkarbo..). Er stolt over at jeg ikke så mye som tenkte på å smake, enda jeg vet at de er helt vidunderlig gode :sikle:
Deilig å kjenne at det ikke er noe problem i det hele tatt å avstå fra slikt :D
heeh er spent på julebaksten jeg også... skal ha med meg tantebarn på pepperkakebaking i desember når søster med sambo og maya kommer hjem. jeg er ikke så glad i kaker, men deigen... :sikle: men det er jo en egen stemning med julekakebakingen da... de julekakene jeg spiser er kokosmakroner, og de er jo greie å lage som lavkarbokaker også... I fjor lagde vi marsipan med fruktose i steden for sukker, og det var i allefall suksess, for marsipanen ble ikke så kvalm på smak...
nå sitter jeg her med pcen, med håret nesten til værs. har i farge, må få vekk den fæle blonde etterveksten. skal stå i leeeeenge. for håret mitt trenger veldig lang tid til å ta til seg farge. et eller annet med å åpne skjelllagene eller.no ( Hyper? )
jaja. også spier jeg yoghurt, med appelsin, det er ganske godt.
vi var nettopp å spiste god middag hos svigers. novemberform fra allers.
jeje, tror jeg er over 50 ord. men jeg gidder som vanlig ikke å telle, latesilje
Stemmer det Silje:)..
Ammoniakken i hårfargen åpner skjellaget i håret, så det kan ta til seg farge...
Heldig du er da, som har et skjellag, som er så lukket..;)
Mitt spriker til alle kanter, noe som virker mot sin hensikt...
Det er så åpent, at fargen sklir ut igjen med en gang....:(...Ikke bra...
jeg har farga håret kontinuerlig siden jeg var 12 år, og ennå er det kjempe fint. sterkt, men tynt da. har tålt så masse, permanenter og masse farging og bleking og avfarging. og enda har jeg hår på hele hodet. FANTASTISK!!!!
hehe. ca 20 min så skal det spyles ut, og pakkes inn med hårkur også spyles ut også inni senga å slappe av, jeg er så forferdelig trøtt. holder på å sovne her jeg sitter. men jeg regner med at det kommer etter den uka jeg hadde.
neste uke er det heldighvis bare 16 timer jobbing. men uken etter det er 39 timer og uken etter det 47 timer. blir heldighvis mye penger . :D :D
Håret mitt er for tykt til noe som helst.. Ikke går det å lage permanent-krøller, noe jeg ikke trenger heller da, siden jeg har korketrekkere fra før, og ikke går det å glatte med glattetang, eller kreppe... ikke at sistnevnte er noe jeg ønsker å utsette meg for...
og da her jeg kanskje også 50 ord? latejeef er med i lateklubben og gidder ikke å telle...
Nå har jeg strikket ferdig 4 julehjerter i løpet av helga, i tillegg til et spiralskjerf som jeg nesten fikk ferdig - kom halvvegs i avfellinga, men rakk ikke å kjøpe nytt nøste i går... Skal prøve å få samboer til å handle for meg i morgen, for jeg rekker ikke å dra innom garnbutikk før stengetid - travle tider på jobb!
Gleder meg til å få opp diverse adventspynt- koselig med lys og greier... siste tilskudd er noen greiner med lys på - de var skikkelig fine.
Trodde faktisk advent var i dag jeg, men "heldigvis" tok jeg feil ;)
Jeg klarer ikke helt å slappe av i kveld, for jeg vet ikke helt hva som skjer i morgen. Egentlig skulle mamma og jeg på shopping til Køben, men nå er lillegutt blitt syk og jeg vet ikke helt hvordan det blir i morgen. Får liksom ikke gledet meg til å dra og heller ikke vært skuffet over at jeg ikke kan dra...men men, vi får se an formen til lille gull i morgen.
Jeg er ferdig med arbeidshelgami, og skal nå hoppe i dusjen... rakk akkurat ikke bussen hjem, så jeg måtte vente en halv time på neste buss... stønn og jeg var så innmari sulten, så jeg kjøpte ei pølse mens jeg venta... kaldt var det å sitte ute også... og jeg spiste pølsa litt fort...
Ellers kan jeg fortelle at jeg idag skulle se will og grace med et vennepar, også var de ikke der?? Litt kjipt, men jeg rakk heldigvis hjem i tide til å få sett hele episoden. :D
Nyttårsforsett?? Legge merke til når jeg svarer i tusentråden :p :D
Jeg er så glad det ikke bare er meg!!Hehe..
I dag har jeg ikke gjort nesten noenting...Jeg sov på sofaen noen timer tidligere, og lagde Myas cookies....Det er det..
I morra tror jeg at jeg må ta en telefon til fastlegen min....Halsbetennelsen er tilbake, jeg har feber, og jeg eier ikke energi....Bortsett fra det, har jeg hatt en kjempefin helg med besøk av svigers!:)
ellers ikke så mye nytt her heller, bortsett fra at jeg nurde ha sovet for leeeeeenge siden, og ikke gjør det. Skal opp i morgen og skrive siste sidene på drøftinga på eksamen. den må være ferdig inbundet på onsdag, så det er litt å gjøre ennå, men jeg tror vi blir ferdige, bare jeg får sovet og er passe konsentrert i morgen...
ellers så har jeg akkurat vært ute og kjørt volvo :p
I dag skal hadde jeg tenkt (Om jeg får penger inn, så jeg kan kjøpe maling) å male en gammel kommode som jeg har undertøyet mitt i + nattbordet mitt, noen rammer, og en brødboks..
Jeg skal male det hvitt...men ikke KRITT hvitt....Litt sånn gammeldags..
Er så glad i den stilen..
Også vil jeg kjøpe nye gardiner i stua (De vi har nå er sorte), kjøpe meg "metallfat", glasslysestaker og fine telysholdere...
Vil gjøre stua litt nostalgisk...
Jeg skal ta bort noen "under"gardiner (noe som heter det?) på soverommet, og bytte sengetøy...
Kanskje stifte noe stoff på noen lerrett jeg har malt på (som ikke passer inn i det jeg har tenkt nå), og i det hele tatt, forandre litt stil.....
Er litt gira kan du si:)..
Får gjøre det beste ut av det...Vi leier nemlig, så ikke alt man kan gjøre noe med:)
Og her har det vært hektisk aktivitet i dag?? vi har gjort oss ferdig med esamen, og er utroooolig glade. Har vært masse små uenigheter, men annet er vel ikke å vente. men vi er fornøyde med det vi har fått til, og jeg har engod følelse... Ikke noe toppkarakter, men jeg er ikke redd vi skal stryke. I så fall blir jeg veldig overrasket.
Hmmm - må vel gjøre en liten innsats hver dag dersom målet med de 1000 skal nås:rolleyes: ?? Var lat i går og hadde ikke særlig skrivelyst, masse jobbting som tok mye energi. Men nå skal jeg tenke mer på jul igjen - gleder meg sinnsykt til å bake pepperkakehus som skal fylle huset med deilig juleduft. Lukten av pepperkaker, svibler og gran er liksom essensen av jul for meg.. I fjor hadde vi edelgran til juletre - vakkert var det,men det hadde liksom ikke noe sjel siden duften manglet (og nålene satt ikke så veeeldig godt på heller!) - så hele familien er enig i at det må bli god gammeldags (selvhuggget) gran i år. Æ glær mæ!
Stod opp 8 i dag, for å være klar til å "løpe" til legen...de åpner halv ni nemlig..
Jeg ringte presis halv ni, men fikk ikke time før 11:20!!..
så nå sitter jeg her da...Deilig å komme seg opp tidlig egentlig, men kanskje ikke akkurat i dag, da jeg er totalt tett fra halsen og opp...
Tett i nesa, halsen, hodet og ørene...Jaja..
Skal på akutt-time i dag, så tror jeg får en annen lege enn fastlegen..Spørs om jeg ikke må bli sykemeldt denne uka...har jo noen timer jeg skal være på jobb, men jeg funker jo ikke litt engang..Til annet enn å sitte ganske stille i sofaen, og synes synd på meg selvtihi
:klem: :klem:
Jeg gir meg opp, assa!!! Jeg er litt borte for tiden, på alle plan igrunn, så at jeg ikke får med meg at jeg skriver å tusentråden overrasker meg ikke så særlig mye :wacko: Håper det snart gir seg, for jeg skal nemlig intervjues om studieretningen min idag :eek:
Det kan jo blir spennende, så mye rart som jeg sier... :D
Blir spennende å se resultatet, da. Studiekatalog/brosjyre eller undervisningsbrosjyre eller noe :) Med bilde :eek: Jaja :p
Nå er det meg som må mase på deg Aline...50 ord!!..
vi er gode du og jeg...Haha...Passe på andre gjør jeg, men meg selv?Nei, det er jo så myyye værre...
De kan nok hjelpe meg...Gruer meg bare litt..Er litt redd leger...Og det er 20-30 min å gå dit, og jeg og kroppen min er ikke helt på lag for tida gitt..Men det ordner seg det:)
jeg skal leverre eksamen i dag:) gledermeg til å bli kvitt den. Er så sinnsykt lei og har fått hele oppgven langt oppi halsen. men jeg tror ikke oppgaven er så ille da. Det er vel ikke noe A-oppgave, men slik jeg ser det så er det langt fra noen stryk, så jeg håper sensor er snill med oss...
nå skal jeg gå og sminke meg og ha på meg linser :) må vel være oppe i 50 ord nå...
Idag er det avsluttning for mine små ballettjenter.. Jeg gleder meg veldig til å se foreldrenes ansikter . De har virkelig forbedret seg.. Jeg har handlet inn de vanlige klementinene og pepperkaker. Jeg skal faktisk unne meg en klementin eller to selv.. Det er jo noe av det beste ved julen..klementiner(og sjokis) kremt!!!
Jeg koser meg også med noen klemmetiner nå før jul. Er noe spesielt med lukten¨og smaken. yummi... skal til å lagemeg en litt tidligmiddag jeg nå.. har ikke spist siden frokost, og det er så lenge siden, men jeg vil heller lage middag enn å spise kli... tror det blir tacokjøtt med salsa og litt sånt i dag. Har glemt å kjøpe salat, og har ikke så mye annet å lage mat av heller... butikken i morgen :ja:
Nå sitter jeg og venter på min snille, snille samboer jeg...Jeg var jo hos legen i dag, og gjorde litt ærend..Noe som tok helt knekken på meg..
Og da jeg kom hjem, hadde jeg fått hentelapp i posten, og orka ikke gå ut igjen og hente pakka...
Har bestilt litt ting fra Aura4Laura, og jeg GLEDER meg til å åpne snaaart!!!..
Skal lage meg middag når han kommer og...Sein middag men...Bedre enn ingen:)..
hva er aura4laura da hyper? har aldri hørt om det jeg... jeg har derimot vært en snartur innom strawberrynet... og der er det mye jeef har lyst p der... men studentøkonomi, så dårlig deal...
og nå er det bare to dager igjen, og så får jeg begynne å lese julemysteriet og åpne kalenderen min igjen :D og så klart barne tv :D:D:D
[url]www.aura4laura.dk[/url] tror jeg adressen er;)...
Masse gøy..Jeg åpna pakka nå!!...
Sko, nyydelige metallesker (kakebokser), sommerfuglpynt, trillebag til farmor:), smykkeskrin og litt...
Og alt er pakka inn i nyydelige esker..
Sånne dere ser på Tv vet dere..skikkelig amerikansk luksus..Weee!!!
så kult da... jeg skal ned til byen på torsdag, og kjøpe julegave til mamma og pappa. de skal få gavekort på middag på en resturant, for de er jo aldri ute og finner på noe... vi spleiser jeg og søster da, og så får de en liten pakke i tilegg da. mamma skal få sko, og pappa en dvd..
Oj oj -her har jeg visst glemt å skrive noe :o - blir ikke 1000 innlegg av å glemme seg bort nei..
Fortsatt regn og mildvær, ikke mye julestemning å skryte av utendørs i alle fall. I morgen skal jeg i alle fall pynte på kontoret mitt - skal ha stjerner i forskjellig størrelse i vinduet, og så har jeg en fin lyskrans som jeg også skal ha opp. Må heller ikke glemme julekoppen - en stor kopp med nisse på.. Dessuten ser det ut til at svibelen jeg har satt i et svibelglass skal komme ut om ikke alt for lenge - DA blir det iallfall julestemning inne, om ikke annet!
jeg har også en julekopp, den er stor, og rommer 0,6 l med væske og har mange nisser på og snø og annet julete ting.
men det er ikke kun julen den blir brukt. siden den er den største koppen jeg har, og eelsker jo te. så derfor brukes den flittig hele året. hihi
men jeg skal pynte med duker. som mormor har heklet og sydd. og div.ymse små nisser. stjerne i vinduet og en sånn omvendt V lysestake til å ha i vinduet.
og selvfølgelig kake boksene stående oppå veggskapene med innhold i. gleder meg jeg :spent:
Her må det gjøres en innsats siste måneden av året. Det må lages i snitt 18.4 innlegg per dag for å få til tusentråd for dette året. Greier vi det dere?? :D
Ellers gleder ungene seg til nissen kommr og henger opp gaver på julekalenderen i natt. En koselig tradisjon vi har og utfordringen hvert år er jo å finne noe de har brukt for som ikke koster skjorta :lol:
Ser at dere har jobbet iherdig med tusentråden siden sist jeg var innom, så flinke dere er. Jeg har kommet i skikkelig høstmodus og leser og leser , sover ikke om nettene og har nesten ikke tid til å spise . Fikk et lass med bøker fra bokkilden og blir nok litt fjern noen dager til ja. Har begynt på en Koonz bok, the WATCHERS men måtte legge den fra meg for jeg ble så mørkeredd, skulle ikke tro at jeg var 44 år :p
Jeg er nå snart ferdig med å male jeg..Alle delene ligger til tørk i stua...Skuffer og skap:)..Gleder meg til å sette ting på plass seinere i dag...Vil gjøre litt nytte for meg...
Nå ønsker jeg meg MASSE stearinlys til jul...i lyse, sarte farger...Lyserosa(gammelrosa), lyseblå, lysegrønne, beige, og kanskje noen brune..
Jeg eeelsker stearinlys, og har nettopp bestilt mange muffinsformer i forskjellige former og mønstre fra nettet, som jeg skal bruke som telysholdere...(disse er av metall, og gir kjempefint lys!!)
HÅPER jeg får dette før jul;)...
Har bestilt advents"stake" også, men den får jeg nok ikke før søndag...
Har bestilt et fint "sølv"fat, og pynt som skal henge på lysene, med tallene 1-2-3-4 på;)....Så legger jeg noen julekuler rundt på fatet, og kanskje noen nøtter:)tada
:eek: åååå er det jul ??? :rolleyes:
[color=purple][/color]
Har ikke tenkt å gjøre så mye ut av det. Har ingen barn boende hjemme, sambo er allergisk for nåletrær og kunstig tre er uaktuelt. Dermed blir det ikke tre. Vi har et par julekranser og en julelysestake min svigerinne blomsterdekoratøren har laget. Et par små keramikknisser ved peisen og en svær stygg nisse ute i gangen. Det er alt. Jeg har dessuten vakt og skal jobbe mesteparten av jula og romjulen.
[color=purple][/color]
Skal "spise ute" hos andre både julaften og 1. og 2. dag. Skal ikke lage middager og ikke ha gjester. Selv spiser vi lite kaker og snop. Men jeg skal lage marsipan og sjokolade konfekt fra juletråden til Marianne & Guro. Skal vise de på jobben at det går an å spise "sunn" julenop også :)
På tide med ett innlegg her igjen. Dagen i dag har vært sove dag.. Sto ikke opp før kl 13.30... la meg i 01-tiden så jeg har hatt mine 12 timers søvn i natt/dag...
Kjente det gjorde godt, kansje jeg nå har litt energi til kvelds sånn at jeg får gjort ferdig advendskalenderen til Mari.. Har kjøpt sånn pakke med 24 papirposer.. så slipper jeg å sitte å pakke inn 24 små pakker..
Har kjøpt en kalkun i dag med tanke på søndagsmiddag - så er det bare å finne en lavkarbostuffing til den da. Før fylte jeg alltid kalkunen med frukt og nøtter - nøttene er OK men frukten blir det verre med, det blir ikke aktuelt med druer, tranebær og clementiner (men godt var det :sikle:). Kanskje jeg skulle lage noe med kjøttdeig? Må visst ta meg en tur ut på nettet :D
Jeg skal opp på loftet og hente eske i dagjeg også. Jeg har en juleeske og en adventseske, og det er adventseska som skal ned i dag. der har jeg stjerne til vinduet, adventsstake til fire lilla lys (den har pappa smidd) og sånn omvendt V til å ha i vinduet. og så klart adventskalenderen min som består av 24 små bøker som tilsammen blir Charles Dickens "en julefortelling" og jeg har boka "julemysteriet" av Jostein Gaarder der. fast tradisjon å lese et kapittel av hver av disse frem til jul :D
I dag kom endelig den innebygde komfyren jeg har ventet på. Kjøkkenet ser nesten ferdigt ut men elektrikeren kommer først på mandag, benkeplatene om en drøy uke og vasken om 10 dager!
Nå skal jeg ut å plukke ut fliser til veggene mellom skapene :D :D
De blir grå for å binde sammen det hvite kjøkkenet og de sorte flisene på gulvet :D
Og jeg har "pussa opp" soverommet de siste dagene..Malt kommoden jeg har undertøyet mitt i ..Det har blitt hvitt..Samme med nattbordet mitt..
Jeg har malt over ene vinduskarmen (Den var malt med ETT strøk bare...Vi leier her..), malt ett strøk til på en av dørene inn til soverommet...
Jeg har tatt ned gardinene, og gardinstengene og lagt disse vekk (Vi har persienne, og rommet ble heeelt annerledes uten gardiner..MYE finere og større)
Jeg har rydda i garnet mitt, som jeg har i en kurv på soverommet, jeg har henta ut alle julegavene som er klare til å pakkes inn, og jeg skal ta bilder av håndarbeid, som jeg skal legge ut for salg på QXL..
Og jeg har nesten ikke vært på nettet i dag...Før nå;)
Har jula tatt helt av her inne ? Er jo 25 dager til høytiden starter....eller er det slik at man fremdeles slakter og vasker ned huset ? Jeg NEKTER å starte jula før vi har kommet til den 24 desember. Synes det har blitt for mye av det gode, på alle måter. Ikke rart at alle slankekurer sprekker nå før jul:mad:
Og jeg er på TV :D har nettopp vært på lerkendal og sett tufte il mot rosenborg. Jeg har ei veninne i kjernen, og hun skaffet oss gratisbiletter. Og for dere som ser, så står jeg rett bak målet rosenborg skal skåre på i første omgang :D pr-kåt som jeg er skal jeg se kampen nå for å se om jeg ble med..
Lite ikke jeg skal se om du er på TV, da :D Jada, denne gangen oppdaget jeg helt på egenhånd hvilken tråd jeg var i (etter jeg hadde trykket send :p)
Jeg har spist min fantastiske kikert-kyllinggryte idag, men jeg hadde kanskje for lite spisskummin i? :o
nå...
og dette er fortsaatt tusentråden, så vi må vell skrive litt mere?
I dag har jeg vært på bytur, og i trondheim har vi fått indiska. kjempe mye fint å kjøpe der... og så dro vi en tur på solsiden etterpå.
Jeg vil ha indiska i Bergen!!! Den finnes jo i Drammen, for fillern ;) :dulte:
Digger å titte på alt de har der :sikle: Burde hatt et superstort hus, så jeg kunne få plass til alt krimskramset jeg har lyst til å kjøpe :D
Men da må jeg altså først bli rik.. Små problemer :p
Men det trenger jeg jo ikke bekymre meg om før indiska er i Bergen :p
viss ikke kan du jo alltids flytte til Drammen... eller Trondheim..."vår" indiska kom nå og har kanskje vært åpen ei lita uke eller noe sånt... og de hadde masse fint der, så om man skal innrede et hus så har de masse stilig... men jeg kjøpte faktisk ingenting da. Holdt meg hard, og var flink...
Jeg er imponert!! Ellers så er indiska glimrende til gaver :)
Finner alltids ett eller annet som faller i smak :) Har ikke fått helt fot for klærne deres, men så har jeg bare prøvd et par plagg:)
Liker meg på HM, jeg :D Vet på en måte hva jeg får. Apropos, det ligger pakke til meg på posten nå med bl annet yogamatte :D Så nå må jeg jo fortsette med treninga!
Indiska er kuuuult! Må alltid innom når jeg ser en sånn butikk jeg.. ender alltid opp med et eller annet :o - skulle hatt mye større hus ja! Og nå har jeg satt opp adventsstaker, hengt kranser i vinduene og i morgen skal jeg se om jeg får liv i lysene ute i den svære grana vår - den er så stor at vi bare lar lysene sitte på, for stor jobb å ta lysene av og på hvert år (var det noen som nevnte latskap :rolleyes: ?).
Og så er pakkekalendrene kommet opp :D og gavene hengt på....
jeg skal vaske og rydde og få leiligheten min i orden her i morgen. Jeg gikk på en måte i dekning mens jeg jobbet med eksamen, og har derfor ikke akkurat prioritert husarbeid... men i morgen skal teppene ut, sofaen støvsuges og alt gjøres advents-koselig her :)
Jeg skal prøve å være flink jeg og..og passe på å skrive NOK;)...Hihi..Ikke så greit alltid gitt..
Indiska ja..Skulle jeg gjerne hatt!!!Jeg elsker sånne dille butikker...Og jeg kjøper alltid noe!!...Også elsker jeg stearinlys!!Hvor kan jeg få kjøpt billige stearinlys i Bergen da tro?Tips anyone?Legger kanskje ut en tråd en annen plass og...Skal ut og shoppe litt i morra..
kan alltids skrive ett innlegg til i dag.. Gjøre opp for at jeg ikke har skrevet her på lenge.. jeg sitter bare å nyter at nå er det 1. desember og julegalskapen i meg kan endelig få slippe løs.. Så nå skal det bakes, lages og pyntes i 24 dager til ende.. hærlig...har nettopp blitt færdig med å henge opp Maris pakke- kalender.. mange spennede pakker samt en Linus i svingen kalender..
Jeg var helt utslått i går, så jeg fikk ikke gjort noe fornuftig, annet enn å få til å få dusjet og kledd på meg klokken fem på ettermiddagen. :o Men i dag er jeg bedre, så nå har jeg ryddet litt, og HP har funnet frem julekassen. SÅ jeg har lovet poden advendtskalender når han kommer hjem fra bhg (han visste ikke han skulle få, jeg skulle overraske ham, så det gjør ingenting om den ikke var ferdig til i morges).
NÅ skal jeg rydde litt til, og pynte med adventsstake og duker og engler og kose meg skikkelig. Juleforberedelser er bare veldig koselig. :)
Åh, blir så glad av å lese om alles juleforeberedelser!..
Jeg bare elsker denne tiden av året..Og disse dagene må nytes, for "selve jula" går fort!...
Jeg pynta allerede i går jeg, men tente ikke stjerna i vinduet før i dag..Første jeg gjorde da jeg stod opp;)
Så koselig atte..
Har litt lite julepynt da...Har vel egentlig aldri tenkt på å pynte så veldig før i år, siden jeg drar hjem i jula..(Ikke før 23. desember da.)
I år skal jeg hjem 21, men jeg vil ha det litt julete her også..Er jo så kooos!
Spørs om jeg ikke må kjøpe mer juleting i byen i dag..
Skulle vært på IKEA og...får ta det til uka igjen tenker jeg:)...
Trenger juleduk blant annet....Og voksduk!Så jeg kan gjøre hobbyting uten å ødelegge det stakkars bordet som er under (eller gulvet):o
Jeg er ikke glad i nisser før jul jeg da, så her blir det adventstjerne og stake, pluss sånn stake med fire lilla lys, og noen lilla duker. Nissene og julepynten får vente til den 20 desember. Jeg blir så innmari lei av de om de skal frem før. Jeg elsker adventstiden jeg. men det jeg koser meg med er mandariner, gløgg, julemusikk osv. Jeg bruker å samle veninnene mine til gløgg, mandariner og pepperkaker en kveld på desember. Og adventstidens høydepunkt er så klart adventskalenderene mine. I år har jeg fire, pluss at jeg MÅ se barne TV og kalenderne på tv2 og tv norge.
Ny dag og nye muligheter. Savner snø og kaldt stabilt vær. Orker ikke å gjøre noe fornuftig når tåka henger helt nede i hodet på meg. Men skal prøve å være flink etter at jeg har fått dusjet og kledd meg, idag skal jeg pusse vinduer og gå over potteplantene mine. Julekaktusenen mine har helt misforstått hele greia så de står i full blomst....tror ikke jeg får de til å holde helt til den 24 desember....og det er jo da det er JUL....IKKE SANT?
Jeg lurte på om jeg skulle ha lilla/sølv som pynt i år, men fant ut at jeg måtte ha litt av hvert...Må liksom ha litt rødt også jeg da:)...
Men liker litt "rolig" julepynt..Ikke masse nisser, og "typiske" ting...
Har et par engler i tinn, noen kuler i sølv, masse stearinlys også har jeg noen flaskenisser som mamsen har strikka, og en nisse som jeg elsket fa jeg var liten, og som jeg fikk med meg i fjor hjemme fra:)
Ellers har jeg lykter i 2 av vinduene i stua, og adventsstjerne i den siste...
I dag skal jeg handle inn kubbelys og pynt til adventsstaken (som ikke er en stake, men et fat, med 4 lys og pynt på..)
Har ikke tenkt så mye på pynting til jul enda jeg. Først kommer advent, og da er det greit med adventsstake og adventsstjerne. Jeg må ut i dag eller i morgen å prøve å få kjøpt meg en ny stjerne, for den jeg kjøpte i forfjor virker ikke lenger. Men synes det er vanskelig å finne en som er fin, er litt kresen på det. Også er det viktig at taggene på stjerna er riktig vei. :)
Pynting til jul, det har jeg tenkt å gjøre på lillejulaften eller dagen før. :)
Taggene på stjerna riktig vei??..hva er feil vei da?..hihi..
Jeg haste-kjøpte en i fjor jeg..Men stresser ikke med å finne noe ny enda..Som du sa, jeg er kresen, og jeg vet hva jeg vil ha..Så da får jeg bare vente til den dukker opp..Den vi har funker så lenge:)...
Tror forresten Erlend stakk av med regnbuksa mi i dag..Usj...Kunne trengt den ja!!!....Har kun paraply, og dem holder ikke lenge i dette været..
Jeg elsker adventstjerna mi :) Den er i messing, og skinner så fint når det er mørkt rundt den...
Jeg har en del rød julepynt, men på juletreet har jeg kun mørkeblått og sølv. halvparten av kulene i hver farge er matte, og de andre er blanke. I tilegg har jeg sånn kule-lenke fra Ikea. Jeg har nisse og snømann i gangen, de kjøpte jeg i London en gang, og jeg har mormor og morfars nisse tilå sitte under juletreet. Det e det jeg har etter mormor og morfar som jeg setter aller mest pris på, for jeg var så innmari glad i den nissen da jeg var lita. Brukte å sitte og se på den da vi var der, så da mormorog morfar døde, så fikk jeg den nissen av onkelen min (som hadde all julepynten etter dem)
Synes det er veldig koselig å pynte litt i advents-tiden.. for som Hyper sier så går jo selve jula så fort.. Jula er over liksom over 2. januar og da pakker jeg heller den bort tidligere enn mange andre.
Alle forventingene til jula er jo i disse dager før julaften og da synes jeg det er litt ekstra stas å finne fram litt pynt før julaften for å komme i sånn ordentlig julestemning, men mesteparten av pynten og treet kommer ikke inn før lillejulaften..
Synes egentlig at advent er den koseligste tida - når julefrokosten er fortært 1. juledag er det egentlig nok for min del... jeg begynner tidlig å høre på julemusikk, og kjøper svibler og brenner kongerøkelse for å få den rette aromaen innendørs! Skal bake en kake som er fast tradisjon hjemme hos oss - en fruktkake med bl. a. masse cocktailbær og valnøtter - og ikke å forglemme 2,5 dl whisky :sikle: - den er vanvittig god, men dessverre ikke noe for en lavkarboentusiast. Men jeg er snill når det nærmer seg jul, og lager den slik at resten av familien kan kose seg!
Hmm..Lurer på om jeg skal skru av TV jeg, og sette på julecden jeg brant her en dag:)..tror jeg jaggu jeg skal..og ta meg en kopp te eller kakao...Hekle litt kanskje....
Er litt avhengig av å ha tv på merker jeg..trenger ikke ha på lyden, men er litt selskap i bildet liksom...huff
Men er jo så deilig å ikke ha det på...We'll see...;)
Jeg har NULL julesteming.. altså.. NULL!!! ææh.. noen som kan gi meg litt? Selvsagt så syns jeg att det er ei koselig tid, men har liksom ingenting julestemning.. for min del så kunne det vært 3 april å ikke 1 desember i dag.. liksom.. Ja ja.. kanskje den kommer ettehvert? leke optimist
Sånn ellers så har jeg masse vondt i magen for tida.. (igjen ja.. ) Legen den 13.. for da er fastlegen min tilbake på jobb, vil ikke gå til andre enn henne.. må bare ut med samme leksa om å om igjen.. er så lei.. så fantastisk leeei... syte
Åssen vondt i magen har du da?..jeg gikk sånn lenge jeg og..tok alle mulige prøver....
Gikk aldri over, og de fant ikke ut på noen prøver hva det kunne være...Jeg hadde virkelig vondt altså..var kvalm og greier...Men vi fant da ut av det til slutt....Og det var psykisk, ikke fysisk...Men er jo ikke nødvendigvis det samme med deg;)..
Hadde julestemning tidlig i november eller noe jeg..Men så forsvant den igjen..
Jeg har en "juleglede" nå, men kjenner ikke stemninga heelt enda jeg heller...
Må kjøpe noen mandariner og skrelle tror jeg..DEN lukta ER jul:)
Står endel rundt forbi i jorunalen min, er så evig lei av å folkare nå men skal gi en kortversjon. Har hatt mye vondt i magen lenge osv, har 2 kusiner med morbus chron, og har tidligere i høst testa positivt på en prøve som sier att jeg har noe av det samme, ikke sikkert jeg har morbus chron, men noe lignende. Har periodevis vondt, vært bra en stund nå, men nå begynner jeg å få vondt igjen. Har fått tabletter og syns att dem virka godt en stund, men ikke nå lenger:confused: Tåpelige greier..
Æsje da...Så fælt..Å ha vondt i magen er noe av det verste!!Det vet jeg alt om..hva går den sykdommen ut på egentlig?Aldri hørt om den jeg?..
Og er det noe de kan gjøre?...medisiner sa du jo..men kan det opereres f.eks?..Eller blir bedre?Masse spørsmål her nå...Du svarer om du vil:)
Øehm.. søk på chrons sykdom du, kommer opp masse info der. Men kort fortalt så er det vel en kronisk betennelse i mage/tarm systemet. Begge kusinene mine har blitt operert, de fjerner vel den delen som er betent da eller noe, men tror ikke det går å bli helt frisk dersom en har chrons, symptomfrie i store perioder, men ikke frisk. Vet ikke alt jeg heller, siden jeg liksom har ett håp om att jeg IKKE har det..
ÅÅÅ så kjedligt Mila!!! Tyvärr så tar mage utredninger laaang tid..(men det har du vell merket allrede)det kan ju vare så myyyye som er feil..
[color=red][/color]
Jag har heller inga julfølelser..:o julen er en vond tid for mig... jag mistet pappan min rett etter jul for 3 år siden (og han elsket julen)..
Lengter til den dag jag får barn, så julen blir gledjefull igjen..
Nå er jeg endelig ferdig med opprydding etter at kattungen veltet en stor gulvlysestake med telysholdere i glass:mad: - ufattelig mye glassbiter over alt... nå ligger skjønnasen og sover sin søteste søvn etter utfoldelsen, han trenger vel å slappe av etter sjokket tenker jeg! Ble jo masse lyd av den velten da!
Ellers er jeg ikke helt ferdig med lys og sånt, skal henge opp stjerne i dukkehuset, det ser så koselig ut. Litt lys ute på trappa må også til - jeg har litt dilla på lys ja :rodme:
Jeg har vel ikke så mye julestemning i år jeg heller, er litt lei meg fordi jeg er så mye syk og ikke kan være med på ting med venner, og ikke har overskudd til å pynte eller tenke på julegaver. Jeg håper hele tida det blir bedre så jeg rekker litt før jul, men det blir nok ikke så mye som jeg hadde tenkt, nei ... :(
Jeg har masse adventstemning, men jeg synes bare det er alt for tilig å sette frem nnisser. Jeg blir så utrolig lei av de mellom 23 desember og 3 januar, så jeg venter.Men jeg har hørt masse julesanger i dag da, for det er så koselig. og funnet fram lilla lys og stjerne i vinduet :)
Synes nesten adventstiden er koseligere enn selve julen jeg...
Jag tenkte jag skulle prøve å finne de få jule tingene mine imorgen.. Trur jag har adventsjulstake, en gull engel og en duk..
Er veldigt pank (2 dager etter "lønning" fra Aetat)men jag kansje ska ta en tur til Nille..De pleier ju vare billige:D Tur i oturen att jag går på krykker..då kan jag ju ikke kjøpe så mye..vanskligt å bære..hehe:)
[color=red][/color]
jeg elsker julen, elsker alt med den. forventningene. gleden. kosen. familie get-together. gleden med å glede andre med kjekke gaver. å få kjekke gaver. god mat. lage kaker. lage gaver, pynte leiligheten med juleting. hente opp juletinga fra boden i kjelleren. alle dukene mine. pynten som jeg har fått av mormor. gleder meg jeg :love:
Jeg synes også advent egentlig er en veldig fin tid, og jeg synes det er helt greit at vi tar feiringa på forskudd. Vi trenger litt lys og kos nå som det er på det mørkeste! :)
Før i tida var jo jula fra julaften og til langt ut i januar, men i og med at jula stort sett er over etter nyttårsaften nå for tida, så er det vel greit at vi strekker feiringa litt i den andre enden?
Men masse julepynt allerede nå kan jeg styre meg for. Treet skal ikke pyntes før lillejulaften!!
Men jeef - du snakker om nisser ... Hva med engler, da? ;)
Englar er kjempe fint syns jag( vet ikke va Jeef syns då;) )!!!! jag er ikke så mye for røtt og grønt og masse nisser.. Men røtt og gull, og blått og sølv syns jag er kjempe fint.. og vitt og glitter ogå..
[color=red][/color]
ååå nu er det michael jackson på tv!! lenge sedan man såg han,kan man si!!
Jeg synes rosa er fint jeg. Så jeg skal pynte juletreet med rosa og sølvfargede julekuler, og det passer fint med det andre rosa jeg har i leiligheten min. Også selvfølgelig så må det være litt rødt også. Blir en sånn fin kræsj mellom rødt og rosa som jeg synes er litt tøft.... :p Hæ? Jeg? Sær?? :rolleyes:
Rødt og rosa er fint! :ja: Jeg er kanskje litt sær jeg også ...? :rolleyes:
Da jeg var barn pleide vi forresten å ha en Pink Panter-figur, sånn med ståltråd i seg så den kunne bøyes, på gardinstanga i kjøkkenet. Og når det ble tid for julepynting hang vi en schvæææær, knallrosa julekule ned fra hånda til Panter'n. Vi kalte den "The bøøøømb" ... :D
tøft da lemen, med rosa julepynt. modig må jeg si. :ja: nå er det snart leggetid, har jobbet over 10 timer idag.
først tre timer som fotograf/stylist - ble veldig bra bilder.
så fire timer på elite foto arkaden, er ekstra vakt der..
også ekstra på min jobb 3 timer. siste timen på fredagen er det ikke folk, da satt jeg på kontoret. og holdt på å sovne. og jeg som opprinnelig hadde fri idag :lol:
Jeg EELSKER jul!!!!!!Enig med Siljevanilje!
Jaddaaaa...Ribbe gleder jeg meg til, og det skal jeg ikke spise før julaften..(og mange dager etter det, siden vi alltid bestiller for mye ribbe..)Tror det bare blir meg, søster, mamma og pappa på julaften i år..har en besteforelder igjen, og ho skal til onkel og tante tror jeg...
Så har vi en onkel som pleier å være hos oss, men vet ikke hva det blir til med han...Så er det et par til som er hos oss av og til..grandonkel til mamma og samboeren hans...så vi får se..Koser meg uansett jeg:)
Dette er er jo tusentråden :D Weee!
Jeg har shoppet masse idag :D så deeeeiig, selvom ikke lommeboka er helt enig. Jeg tror jeg må stæsje meg opp imorgen og ta bilder!!
Liker og pynte meg og skulle ønske det var flere julebord jeg skulle på... Men den gang ei... :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.