jeg er nå ferdig med å vaske soverommet mitt... og snakker om brannalarmer og middag, så tror jeg naboen under her har hatt et lite uhell... det ligger en noe svart ildfastform nede på plena her... og den er ikke min, selv om jeg rett som det er utløser den hersens alarmen... Jeg skal ha spearribs til middag i dag, men er litt usikker på tilbehøret... får se om jeg finner på noe lurt...
Det hørtes digg ut.
hvor har du kjøpt disse hen da tro??....
Jeg har spist sånne på Big Horn steak house en gang...
Snadder!!
hva med rømme som tilbehør?..
Med litt pressa hvitløk kanskje?...
Også salat selvfølgelig:)??
Eller blomkålmos?
Nå blir det mye babling her, men ser ut som jeg glemmer meg litt innimellom....Bare svarer jeg, også teller jeg ikke;)
La dere merke til at jeg faktisk fikk innlegg nr.200 i denne tråden? Er kjempestolt! Nå er det bare 797 igjen hvis mattehjernen min ikke er lammet så sent på ettermiddagen.
Synes Waldorfsalat eller lignende er godt til Spareribs,men så synes jo jeg at Waldorfsalat er godt til det meste da :-) Nå står middagen og koker, men det ser ut til at gjestenen lar vente på seg. Jeg hater folk som er upresise....trodde virkelig at jeg hadde lært dattera mi bedre enn dette?
hmm.. tror ikke hvitløk er tingen i dag, for jeg får besøk senere... litt usikker på hva han synes om hvitløksånde... jeg kan ikke fordra å ha dårlig ånde... eller å føle at jeg har en eller annen kroppslukt i det heletatt... driver og rydder litt på stua og vasker litt klær akkurat nå da, så det ser litt ok ut til helgen. Litt deilig å komme hjem fra jobb, og slippe å se på ei stue som flyter av rot... '
Har du vært " åp soklen " i dag, du da Jeef? :o :rolleyes: syns den var så bra..!
Masse grattis med 6000 innlegg!! Og du er desidert 1000-tråd-mester: tenk hvis alle som skrev her skrev like mange innlegg som Jeef-micro!
Jeg skal støvsuge madrassen min i morra, jeg. Og vaske gulv... denne gangen skal jeg vaske på stua også: pleier mest å støvsuge der, men nå... Det SER ikke skittent ut, men jeg forventer å få meg en liten wow-opplevelse når jeg ser i bøtta etterpå...
hehe har besøk av trykkleif-larsen for tiden, og han vil jo også være med på tusentråden... går litt fort i svingene av og til...
jeg har sånn typisk "tiden-før-jul" greie... sliter med matlysten, og orker nesten ikke spise noe. prøver å spise sundt det jeg spiser da... og jeg vet det går over julaften når jeg kommer hjem fra jobb og mamma står på kjøkkenet og steker ribbe og pynter karamellpuddingen (hjemmelagd så klart).
Sitter og hekler litt jeg nå..
Må prøve kjole og sko etterpå, som jeg skal gå med på senterfesten i morra....
Orker ikke flere helger med vonde sko!!
Og ikke skal jeg hjem etter jobb i morra heller, så må finne ut i dag, om jeg har alt jeg trenger:)....
Øredobber, kjede osv....OG seff prøve på..
Kjolen passa fint sist jeg prøvde, men det er kanskje en måned siden...
Må "fylle" ut litt oppe tror jeg....hehe..Der var den litt stor sist...
du har ikke en lekker push-up å ha under da? så får du løftet og fylt ut litt :D
Jeg sitter her og venter på besøket mitt jeg da... Han skulle komme i kveld sa han, så jeg håper nå han ikke har sovnet... det hender seg, og da våkner han i allefall ikke av at jeg ringer...
skjønner ikke at det går an å sove seg gjennom så mye jeg... han har ei vekkeklokke som høres ut som en flyalarm, og den er det bare så vidt han våkner av... Jeg har ei helt vanlig vekkeklokke, og våkner av det lille "kneppet" før alarmen går av...
Lurer på om jeg skal holde meg våken til kl 2400 for å se på Jonny Depp...... Han er så snæksen :love: jepp... Må forresten kjøpe meg 7th gate eller hva den heter. Og sjokolade (film) og...og.. he he. Julegaver til meg selv! Ja!!
Hva heter medlemmet som har skrevet 8 innlegg på tråden her i dag? :)
Kan ikke ha BH under tror jeg...kanskje hvis jeg finner en sort en..:)
Da blir det bare et par ekstra stropper, men det skal jeg da alltids kunne leve med..
Nå er jeg litt i tvil da...på om jeg skal være klassisk, og veldig pynta i morra, eller om jeg skal være litt tøff....
Har en sort, lang elegant kjole ,med sorte sko og sjal..
Men så har jeg en hvit kjole med tyll neders, som jeg kan ha knallrøde sko til og rødt, bredt belte i livet....
Synes at du skal gå for den hvite kjolen med rødt tilbehør, høres tøfft ut.
Chili, vet du noe om den filmen med Johnny Depp? Er den verdt å sitte oppe og vente på ? Jeg synes Johnny er noe av det flotteste som finnes...men det er jo grenser for hva et A-menneske greier da og når jeg tenker over hvor trøtt jeg var i dag morrest:eek:
Skynd deg å skrive flere ord Hyper ellers blir du slettet og da blir jeg det også for jeg får to innlegg etter hverandre. Det står at filmen er en grøsser i avisen , men ikke så mye mer. Jeg er fullstendig analfabet når det gjelder videomaskinen vår så jeg får ikke tatt opp filmen...søren og!
Det er ikke din skyld at du har to innlegg etter hverandre Grethe, så da skal iallefall ikke jeg slette deg ... Men meningen i innlegget ditt faller kanskje bort siden Hyper sitt ble sletta :p Må passe på å skrive nok ord jeg og, ellers må jeg slette meg sjøl.
Jeg skrev jo akkurat flere ord i innlegget mitt jo:(Da rakk jeg det ikke da..
Beklager så mye...var absolutt ikke meninga det..Går vel ikke an å fikse det heller nå...Æsje...Jeg svarer uten å tenke på hvilken tråd jeg skriver i..Men nå skal jeg skjerpe meg altså. Ikke mindre enn 50 ord fra nå av!!
Godt forsøk Hyper :D , men når Nille sitter med falkeblikket sitt så er det ikke godt å slippe unna.:rolleyes: Jeg har nå fått med meg ukens høydepunkt på tv....Nytt på Nytt . Er ikke mange ganger jeg har synes at det programmet er dårlig,men det forundrer meg av og til at man kan synes at spydigheter er så god underholdning? Men et gammelt ordtak sier ( Vet ikke om det er gammelt ordtak men det er sant i alle fall) at skadefryd er ekte fryd...
jepp vet ikke helt hva jeg skal skrive om nå da..Jo jeg er en levende katastrofe... Jeg var så lur at jeg kjøpte meg skriver, for å ha å skrive ut skole-arbeid med i høst. Jeg får den ikke til å virke, og vet dere hva problemet er? joda, det er jeefern, som ikke får til å legge papiret riktig i skuffen.. Hallo liksom. det skal ikke være mulig å legge det papiret feil da...
og i dag streika hårføneren min også... tror det er noe rart med meg og elektriske apparater...
Det var da voldsomt...en levende katastrofe? Trodde faktisk at det var jeg som hadde den ærestittelen. Men for min del så er det ikke elektriske produkter som er problemet , men ting som har motor og går på bensin! Det meste ender i en sky av blå røyk ...så da trygdekontoret ville hjelpe meg med å ta sertifikat og bil så nektet jeg...Har drept en jordfreser og to snøfresere, og jeg vet ikke hvor mange påhengsmotorer som aldri ble det de kunne vært på grunn av meg. Nå kan du skrive neste innlegg Jeef-Micro :D
Fikk ikke sagt noe om "sleepy Hollow" i går .. kl 2050 hadde jeg lagt meg... Satte vekkerklokka på 2345, jeg og så så jeg 1/2 time på Johnny... (har gjort sånn før, jeg, hvis det er noe jeg veeeldig vil se som begynner seint..)
Filmen er sånn litt gotisk skrekk..? 1799 er året, og Johnny Depp er en politimann (som ikke helt liker synet av blod..) Som drar til landsbyen Sleepy Hollow for å etterforske 3 hodet-kuttet-av-drap... spennende og morsom, ikke sånn superbra, syns jeg. Har sett den før, så i går ble det mest å glo på Depp og tenke "pen,pen"! :D gidder ikke å telle ord nå, det MÅ da være over 50!
Jeg pinte meg selv og satt oppe og til slutt ble det 2 filmer på meg, først en skrevet av Stephen King også den med Johnny Depp til slutt. Synes det var en ekkel stemning i filmen selv om den ikke var så grøssete at det gjorde noe. Men Depp spilte godt, det gjør han jo som oftest. Går en film med han på Kanal + for tiden, Finding Neverland. Skikkelig sippefilm :p Anbefales hvis man er i det sentimentale hjørnet.
hehe ble ikke noe film på meg nei.. måtte jo få trøst for at føneren min ikke virket, så jeg fikk besøk :love: Derfor jeg er litt treg på avtrekkeren til mitt neste innlegg også... :p forstyrrende element i rommet liksom. Men koselig å få besøk sånn midt på natta da...selv om jeg faktisk måtte kjøre å hente han for han mista bussen...
Ser ikke ut som at vi runder tusen i denne tråden i år nei. :p
Men, men. Det er til neste år alt skal skje vet dere. Ja, hvertfall skal jeg føde da, og det håper jeg blir til neste år. Poden sier at når rakettene går opp, da ligger jeg og føder. Men jeg har planer om å vente en uke eller tre-fire til. :cool: Me får sjå. Nå skal meg og poden inn på rommet hans og sette på fengende (barne)musikk og rydde før vi skal spise kveldsmat.
håper du holder ut til etter nyttårsrakettene jeg også Lise... de er litt for små før uke 35...
Jeg sitter på jobb akkurat nå, og kjeder meg vel egentlig en smule. Skoene er vonde og utgåtte, og jeg har gått mye i sokkelesten i dag... bra jeg skiller mellom jobbesokker og hjemmesokker... sure er de sikkert også, og jeg er syt&klag A/S i dag...
Hvis vi runder tusen innlegg i denne tråden før nyttår så burde i alle fall Jeef få en diplom til å henge på veggen :-) Jeg trodde forresten at du var student Jeef? Eller jobber du bare i helgene ? Her har alt gått i sakte fart idag, leddene mine liker ikke været som har kommet over østlandet , og nå har det blitt så kjempeglatt også. Blir mye Ibux og dritt på meg idag...æsjameien.
Jeg også håper det Jeef. Poden ble født i uke 36, og det var for tidlig også. Svigerinnen min fødte i uke 32 i sommer, og det var lite det, -for ikke snakke om hvilke tøffe runder det stakkars små barnet har vært gjennom. Nei, jeg kniper igjen så godt jeg kan. Og tar gjerne med meg pc og camper i sengen siste måneden om jeg må.
Det er så spennende å ha et helt menneske inni magen, som dytter, og sparker og hikker og stryker og kommuniserer gjennom magen. :roert: Han presser seg ut i hendene til pappan når han kommer, og leker med innsiden av hendene hans. Når jeg har hendene på magen, så kommer han ofte ut på en måte som gjør at jeg kan "massere" på ryggen. Også dytter vi litt på hverandre. Han dulter litt og jeg dulter litt frem og tilbake. Også har han skjønt at når jeg sier au og dytter på en spesiell måte, da må han flytte litt på seg. :love: Gleder meg til han kommer ut.
Grete, jeg er utdannet sykepleier, men pga eksem, så har jeg begynt å studere igjen, da jeg bare var sykmeldt. Det går greit å jobbe i helgene, og jeg elsker jobben min. Det er jo slitsomt, med jobb og skole, men jeg vil jo gjerne beholde sykepleieren i meg da :) Jeg jobbersammen med Mum på kuvøse avdelingen, så jeg vet akkurat hvor stor Lises lille i magen er.
idag klarte jeg å forsove meg. med stil også. skulle ha åpnet butikken kl 1000. men våknet kl 0937. av sjefen som ringte meg fordi han hadde punktert sykkel hjulet. og han lurte på om jeg va på tide. nei sa jeg, og tilføyde jeg våknet akkurat nå. jeg for rett ut av senga, rett oppi klærne som lå strødd over baderomsgulvet. og rett i kjøleskapet hentet litt mat og rett i bilen. sminken ble tatt på i bilen, og sambo som kjørte, kjørte som et olja lyn på motorveien. og vips var jeg på jobb 0955. og jeg bor 1,2 mil fra de butikken er .og jeg er JENTE. impressive sant?
på 18 min, våknet jeg, kledde meg, ble kjørt på jobb. :cool:
jeg har fortsatt tro på at vi greier 1000 innlegg her frem til nyttårsaften... Vet bare ikke helt hva jeg skalskrive om akkurat nå, for jeg tror hjernenminharpunktert i løpet av natta. kl 06 er aaaaalt for tidlig å stå opp på en søndag (særlig nårjeg ikke sov noe særlig natta før). I morgen er det på'n igjen med skole også.
og for å snakke om noe annet, så er det farsdag i dag. Det betyr at jeg skal hjem til mamma og pappa å spise middag i dag. Tror mamma snakket noe om elg... :sikle: blir i allefall koselig å se de igjen... har ikke sett mamma'n og pappa'n min på over to uker
Jeg har kjøpt meg ny skritt-teller - forhåpentligvis en som virker denne gangen :p , den forrige jeg hadde var veeeldig billig og bare søppel! Nå har jeg kjøpt den som ble best i test på TV2 hjelper deg - en venninne har hatt en sånn ei stund og skryter uhemmet av den. Så nå skal den testes på morraturen med dyret!
Skritteller er bra :) og gøy å se om man greier 10 000 pr dg (eller hva det er som er anbefalt.) Jeg tenkte å prøve å enge en sånn på tantebarnet mitt, for å se hvor mange skritt en 16 mnd gammel baby går på en dag... vil tro hun går ganskelangt i forhold til hvor stor hun er... tanker viss jeg skulle gått samme antall skritt, så hadde det faktisk blitt temmelig langt i løpet av en dag... '
Bravo til Silje Vanilje!! Imponerende det der! (heldig at du hadde en samboer.. som var hjemme.. med bil.. som kunne kjøre..)
Og Lise.. så koselig med babyen som kommuniserer med dere!
Jeg tror vi klarer 1000 innlegg jeg også... hvis dette tempoet tråden har nå fortsetter.
Oi, dette innlegget handler om 3 forskjellige ting... er det lov, eller blir det sletta...
En sånn dag som Silje hadde i går er jeg ekspert på... Er et skikkelig B-menneske, og det å våkne av vekkerklokka og alle alarmene på mobilen er et strev hver morgen. Men, jeg har greidd å forbedre meg litt nå den siste måneden da! :) Fra å ha 25 minutt fra jeg sto opp til jeg skulle være på jobben tidligere i høst, har jeg nå 35 minutt. Og jeg jobber vidrere med å øke til 45 min. ;)
Har vaska kjøleskapet og avrimet fryser (lurer på når jeg gjorde det sist?????:eek: :eek: Ispanseret var anseelig... :rodme:) - men nå har jeg rent og oversiktlig kjøleskap - fikk kasta MASSE rart som hadde gjemt seg lengst inne. Og nå skal vi ha nytt skap, for hyllene i døra holder på å gå i oppløsning. Har kjøpt det meste av hvitevarer samtidig, så nå braker det vel løs med komfyr, oppvaskmaskin osv. etter hvert.. dyrt....
vanlighvis pleier jeg å ha veldig goood tid om morgenen. helst pleier jeg å stå opp ca to timer før jeg skal være der jeg skal være. :D
og bussen til jobb tar normalt en halv time. jaja nå må jeg nesten finne noe mer å skrive. for man må jo ha 50 ord. kan jo være jeg begynner å nærme meg nå.
ps: har en liten fæl men god lillebror som springer rundt her.
jeg er nemlig hjemme på besøk hos mammen å pappen på øya.
Skulle ønske jeg også hadde greidd å stå opp 2 timer før jeg skal på jobb, men vet det er helt urealistisk min del... :p
Sitter å lurer på hva jeg skal finne på i dag jeg. Vurderer å besøke mamma og pappa, så jeg kan hente litt garn hos mamma. Har tenkt å strikke og tove vinvesker med julenissemotiv som jeg skal gi bort i julegave, og mamma har masse garn jeg kan få. Men, tror jeg venter til cupfinalen er over, ellers får jeg sikkert ikke kontakt med mamma... ;)
Jeg er på jobb, og det er lenge siden jeg opplevd sånnt stress.. men det går bra, og nå er det rolig igjen,... ellers har jeg fint lite nytt å fortelle her inne akkuat nå... tror hjernen min fortsatt er punktert på det sosiale punktet etter en kort natt... jeg har sovet godt, men når man kommer fra jobb kl 22.30, og må opp før kl seks neste morgen, så er det ikke så lett å få følelsen av at man har hatt en god natts søvn da... rekner med jeg er over femti ord nå... og teller tall som ord??
Dette blir innlegg nr. 237 i denne tråden, og dermed så mangler vi 763 for å nå målet på 1000 innlegg innen dette året er omme. I dag så er det sju uker igjen til nyttårsaften. (Og bare seks uker til julaften :eek:)
Så da vil det si at på de sju ukene, altså 49 dager så må vi ha i snitt minst 15 innlegg i denne tråden pr dag for å nå målet!
15 innlegg pr dag må vi da klare? Hvis vi f.eks skriver minst to innlegg hver, vi som pleier å skrive her, hver dag... og så pipler det inn noen fler fra noen andre, og så ... det var virkelig bra formulert...
Har en følelse av at jeg bare skriver tullball her, jeg. Rekorden i teite innlegg, liksom. Pytt sann... :D Regnes smiley som et ord, forresten?
:ja: Vi må øke aktiviteten på denne tråden ganske mye. Har regnet enda litt mer jeg. Søkte litt i denne tråden og fant ut at Jeef har skrevet 67 innlegg av 239 innlegg (inkludert dette). Det vil si 28 %, eller nesten 1/3 av alle innleggene! Så viss alle blir like flinke som Jeef, så burde dette gå veldig bra! :)
jeg kan klare mer enn 2 innlegg pr dag ja :D hehe synes denne tråden er kul jeg... bare å hive rundt seg med tanker om dill og dall som egentlig ikke er av interresse for noen... og nå er det bare en halv time til jeg er på vei hjem til mamsen og papsen for å feire litt fasrsdag, og etterpå så skal jeg hjem og slappe av, før jeg har en msn-date :p med ei jeg jobber på eksamensoppgaven min med... og nå er jeg sikkert opp i 50 ord...
Som dere sikkert forstår så har jeg fryktelig lite å gjøre i dag, har ikke noe bedre fore enn å sitte å vente på å kunne skrive et nytt innlegg her...
Men nå, (tror jeg) at jeg skal komme meg ut av sofaen for en liten stund, dusje og ordne meg litt, også ta turen til foreldrene mine. Håper vertfall på at de har noe godt til middag, og som jeg også kan spise deler av...
Nå skal jeg snart klargjøre middagen til lille Ella (barnebarnet) med familie som skal komme klokka 1700. Menyen er kylling (to x to store kyllingfileter bundet sammen med masse presset hvitløk, italiensk salami og ost mellom filetene. Stekes i ovnen på 225 grader i 30 min. Serverer ovnsstekte poteter og ratatuoille (gul og rønn squash, rød paprika, løk, hvitløk, masse friske urter og tomater, skal egentlig være augbergine i, men Ellas mamma liker ikke) til. Til dessert blir det Creme Brulee som jeg laget klar i går. Skal bare smelte sukkerlokket på rett før servering.
Jeg skal nok greie to innlegg her om dagen, kommer bare på om noen gidder å lese? Jeg har prøvd å lage istand farsdag for gubben idag, og det er en bragd for han hater alle slike dager. Har bakt tre kaker som er høykarbokaker ...og alle tre er mislykkede. Sendte den ene opp til svigerfar, den andre skal i fryseboksen også forsvinner vel den siste når ungene kommer i kveld.
Måtte slette deg Hyper, sorry, men quote fra andre teller ikke med i de 50 ordene ! :(
Nå har jeg hattt middag med familien. En stor suksess. Spesielt Creme Bruleen jeg hadde laget. "Den va´goe" - sa Ella.
Rosa cherrox og julantrekket til Ella ble også veldig godt mottatt. Ha på NÅ, sa den lille damen, og kunne ikke helt bestemme seg om hun ville ha rosa støvler eller brune lakksko til den brune speilfløyelskjolen. Da de skulle dra hjemmefra tl oss hadde to-åringen bestemt seg for å ha på Man-U jakken hun fikk av oss i fjor. Og da vi åpnet døra sto hun klar og tok "bølgen" .... Maaaaaan-UUUUUUUU wheeeeeeey !! :D
Pappa hadde laget nydelig svineribbe til middag i dag, med skikkelig sprø svor. Var kjempegodt. Også hjalp mamma meg med å sy sammen pulsvarmerene jeg har strikket denne ukene, og som takk for hjelpen så fikk hun de av meg. :) Så nå spørs det om jeg ikke må strikke et par nye til meg selv igjen. (Selv om jeg har lovet meg selv høyt og hellig at jeg aldri skal strikke på så tynne pinner og med så tynt garn igjen...) ;)
Mamma hadde lagd elgskav til middag i dag :) "nyskutt" elg, og masse grønnsaker til (brokkoli og gulreøtter) til dessert hadde mamma lagd youghurt og appelsinmousse, og den var kjempegod!!!! pappa hadde lagd seg bløtkake. Han elsker bløtkake og benytter enhver anledning til å lage seg en. Han bruker å lage karamell til å ha oppå som et slags lokk...
Bløtkake med karamell hørtes interessant ut...kremt..
Jeg vet du måtte slette meg Nille..Prøvde å endre, da jeg så at jeg hadde "drite meg ut", men det gikk ikke..så da gikk det som det gikk:)Prøver meg igjen, for vi må jo klare dette her vel?
Jeg fikk nettopp beskjed av en venninne som bodde i bergen før, at ho skal flytte tilbake hit i januar!Gleder meg!!!Synes flere og flere flytter FRA Bergen, så hyggelig at noen flytter TIL også:)
min far er en godtegris uten sidestykke, så hjemme hoss oss holder det ikke med krem og geletopper på bløtkaka... ikke at jeg spiser bløtkake da (mye hvetemel, egg og krem) men det er livretten til min far, så han bruker enhver anledning til å lage ei kake... så nå kommer han til å spise kake til onsdag. Mamma lager den greia oppå av sukker og smør tror jeg (jeg er ikke sikker) og den er helt myk. Jeg og søster brukte alltid å "slikke" ren stekepanna når mamma var ferdig med det der.
Får skrive litt jeg da Jeef, så du får putta inn noen innlegg innimellom:)
Jeg er sinna på lånekassa..
Nå har de drøyd såå lenge med å sende med dette gjeldsbrevet.Stod på sidene deres, at brevet var sendt, og jeg sjekka posten med STOR iver hver dag..
Så dukka det opp et brev, men det viste seg at det bare var et informasjonsbrev..De trenger dokumentasjon på ditt og kopi av datt for å kunne BEHANDLE søknaden min..Så nå ser jeg for meg at det tar mange nye uker før pengene tikker inn...
JEG blir GAAAAL!
Så er snart denne dagen gått også, er sliten helt inn i margen. Karamell på bløtkake høres deilig syndig og godt ut Jeef, tror jeg er glad jeg ikke har oppskriften ;-) Jeg har nå greidd å kvitte meg med alle kakerestene , sendte med ungene hjem da de reiste. Jeg er en slik som har vondt for å kaste mat, er bedre å spise den. Er en helt syk tankegang, jobber med saken.
I dag har jeg kost meg masse med poden og mannen. Meg og poden har skrelt mandler til å lage marsipan med en annen dag, også har vi laget deilig fedons franske sjokoladekake med egenkomponert glassur (eggedosis, smeltet sjokolade og ghee) med en stor P på for pappa laget av mandler.
Vi har hatt snikpremiere på pinnekjøtt og kålrabistappe, og spist kake, og julestemningen har vært veldig fremme i dag. Det holdt hardt å ikke begynne å pynte til jul altså. ;) Men jeg får vel vente litt til. Bittelitt. Ja, ok da, jeg SKAL vente til første desember, men ikke et sekund lenger. Eller, det blir kansje 3 desember i år siden det er første søndag i advent ...
Hehe, vi har å hatt pinnekjøtt i dag !:D Duverden så godt! Nam :)
Har vært hos kjæresten i helga da, men vi ble bedt på middag her hjemme, og vi hadde begge lyst på pinnekjøtt så da ble det sånn, hehe.
Ellers i helga så har jeg å kjærestren igrunn bare surra hjemme hos han, ute en liten tur å kjøpte hånkler ol. Og jeg kjøpte nye sko da:D like
Men men.. 50 ord nå? telle jadda.. satser på det :)
Jeg er ikke kommet så mye i gang med juleforberedelsene. Jeg har lagd julekortene jeg skal sende. Synes det er mye koseligere å lage kort selv. Blir mere personlig da. I århar jeg laget av sånn der karen-marie klipp. de ble kjempesøte
ellers kommer det ikke noeannet enn adventstjerne opp her før nærme jul :)
Hva er karen-marie klipp? Jeg også liker å lage julekortene selv, og lurte på å gå i gang med de første forberedelsene i dag mens vi hadde korttingene fremme når poden skulle lage farsdagskort, men fant ut at jeg må ut å kjøpe nye glitterlimpenner (det var et langt ord det, kansje jeg skulle dele det opp i tre slik at jeg får flere ord, men egentlig, så tror jeg at jeg kom lenger med dette. :p).
Det ble forresten et fint farsdagskort, med tegning av pappa på forsiden, og pappa skrevet av poden øvers. Sjarmerende med ene A en oppned. :D :love:
Karen-marie klipp er sånne ark med utstansede figurer som du klipper fra hverandre, og limer på kort, eller til og fra lapper. Kjempegøy. De har de på panduro, så det går sikkert an å søke på deres internettside om du vil vite hva det er... jeg er kjempedårlig til å forklare. Men de var ganske morsomme å lage... viss du ikke skal få hjelp av poden da. Det var en jobb som krever mye konsentrasjon og finmotorikk...
Det ble Fedons franske sjokoladekake på far i går - til min store overraskelse var jeg godt forsynt etter et halvt stykke, syntes det ble alt for mektig. Og jeg som alltid har elsket mørke, tunge sjokoladekaker...
men resten av familien koste seg. Og det var jo liksom det som var meningen da, bare bra for meg at kaker ikke er noe attraktive lenger :D .
Skritt-telleren min er veldig bra, nullstiller seg kl 24 - men jeg innbilte meg faktisk at jeg går mye mer enn jeg i virkeligheten gjør :o , må nok få rompa opp av godstolen ja...
Jeg går jo nesten aldri, så jeg tør ikke henge på meg skritt telleren engang... kanekje jeg burde gjort det?
uansett, så har hjernen min igjen vært utsatt for punktering... jeg skulle stille vekkeklokka mi i går, og siden jeg har avtalt å møte ei kl halv ni, så måtte jeg stå opp en time før, -halv åtte. så da tenker jeef at 08.30 er halv åtte... våknet kl åtte i sjokk :eek: skal løpe å møte henne nå da
Hi hi skritt-teller er ganske avslørende ja. Hittil viser min 5448 skritt i dag, tror jeg går MYE mer på hverdagene enn i helgene - trodde det var omvendt, men da sitter jeg jo helst på rompa og strikker :p .
Nå snør det ute - og vi som hadde avtalt å sitte inntullet i pledd og spise lunsj ute - er nok noen som hever øyenbrynene når de ser oss sitte som en gjeng pleiehjemsbeboere på utflukt :D . Men det blir nok ikke noe av det i dag :(
Tid for det første innlegget her i tråden idag :) Her laver snøen ned og jeg koser meg skikkelig. Har puttet inn en masse ved i ovnen slik at den står og hopper inne på stua og der skal jeg sette meg med strikketøyet etterhvert. Holder på med en genser i tynn alpakka ull og den blir virkelig fin. Skal bare ha omelett til middag så det er ikke så mange forberedelser som skal til så jeg kan kose meg hele dagen med strikketøyet.
Snør i Oslo i dag og! Stooore snøfnugg... Håper det legger seg, så det blir sånn julekortstemning!
...Og jeg bor skikkelig nedi Oslogryta, altså... Så vi krysser fingra for at det blir littegranne kaldere.
Ellers så har vi kjøpt inn til å lage delfiakake!! Da blir det julestemning! Så pakka med kokosfett i butikken og kunne ikke gå fra den...
Mmm...Sov altfor lenge i dag (som vanlig), men kroppen min vil liksom ikke helt for tida...Har store problemer med å stå opp..
Nå sitter jeg nå iallefall her, og har spist frokost, fyrer i ovnen, og skal være litt kreativ tenkte jeg..Må jo innom her først og dytte litt på Tusentråden..Har ikke vært så aktiv her før, så har litt å ta igjen;)
Rart det der..når jeg først har satt med foran pcen, og begynt å lese her inne, er det fryktelig vanskeligå begynne på noe annet....
Kjenner meg igjen i det Hyper sier, når jeg først har sett meg ned foran pc'en, ja så får jeg ikke gjort noe annet.
Nå har jeg enda litt mer pusterom på jobb, men skal være fornuftig nå! Har altformange henvisninger, rapporter og bekreftelser som skal skrives, og viss jeg vil slippe å jobbe lenge i dag, ja så er det vel bare å sette i gang!
Må vel få utlitt frustrasjoner her jeg nå da... har jobet masse med prosjektoppgave, som går som eksamen. vi var ferdige med 1/3 av oppgaven når veilederen sier at vi gjør det helt feil... Vi har jobbet så hardt, og jeg vet at vi har en bra oppgave., Jeg har skrevet pppgaver før, som jeg til og med har fått A på... Jeg har en viss følelse på om vi gjør det bra elelr ikke da... men hu dama som er veileder har aldri veileda på en slik oppgave før, bare i dag brukte hun over en time på å svare ja eller nei på om hun godkjente problemstillinga vår...
Har nettopp googla på orkideer jeg..
fikk en nydelig, hvit en til bursdagen min i september, men de siste dagene, har de hvite blomstene falt av..
Jeg har ikke peiling på planter/blomster, så jeg trodde den nå var død/avblomstret, og bare kunne kastes..
Så leser jeg, at det kommer nye blomster på stilken etterhvert...
Lurer på hva jeg skal gjøre med den så lenge..Ikke så veldig dekorativ der den står..En lang stilk, med 2 store., grønne blader nederst...hihi...
Tror jeg setter den i vinduet en stund jeg, så får den nok lys..Blir jo så fort mørkt om dagene nå...
Tid for andre innlegg idag. Begynner å få stive fingre av strikkinga og er lei av lydboka. Hører på Hvite Niggere av Ambjørnsen , liker han, men er mer i humør for krim tror jeg.
Kan man ikke klage på avgjørelsen Jeef? Lager du ikke denne oppgaven sammen med andre ? Er jo mye arbeid som er "bortkastet" hvis dere ikke får dette godkjent.
Hele klassen har samme veileder, og hun er på skolen kun en dag i uka, og det virker som hun har fått noe i mot meg og hun jeg skriver med, for hun svarer aldri påvåre spørsmål...Jeg vurderer faktisk å bytte både såpe og deodorant, for å se om det hjelper...Vi skal ha veiledning i morgen, så vi får se hvordan det blir da... vi er temmelig oppgitte nå i allefall... og jeg bruker å være flink men sånne oppgaver...
Så synd at et menneske skal ødelegge så mye, men først kan du jo bytte såpe, deodorant og tannpasta...og hvis ikke det hjelper så er det vel andre dere kan snakke med ? Hva med de andre i klassen, hvilken opplevelse har de og hvordan sammarbeider de med vedkommende? Jeg har vært borti slike mennesker før, er ikke lett å forstå hvordan man skal behandle dem, om man skal lage oppstyr og risikere enda mer uvilje, eller om det kanskje kan renske lufta ?
Jeg er trøtt.. jah.. :ja:
Vært på jobb 11-19 i dag, kjøpte med meg ibux hjem sånn i tilfelle ledda mine reagerer sterkt i natt, det gjorde dem hvertfall natt til lørdag når jeg hadde brukt meg selv på jobb litt for mye på fredagen.. glemte bort hele greia fordi jeg hadde vært så bra en stund, å bare kjørte på... Ikke lurt :nei: Ente med konstant rivende verking i kneledda utover natta, og måtte stå opp å ta ett par ibux.. Virka ikke før etter en halvtime så hadde det nokså vondt en stund.. Årrh.. vil ikke :nei:
Ellers baare fint :)
Veilederen svarer de andre gruppene når de sender mail, men til oss tar det tid... og hun svarer surt føler jeg...mulig jeg er paranoid da,og at det bare er jeg og hun på gruppa mi som føler det sånn... menmen... vi får bare jobbe på. Jeg er litt bortskjemt med gode karakterer, og setter nok litt høye krav til meg selv også da...
Hvorfor tar det så himla lang tid å sende bilder i en mail??!!...
Irriterende altså..
så venter du i laange tider, og så kommer det opp at filene tar for stor plass..så må du begynne om igjen, legge til alle bildene på nytt, minus noen, fordi det ikke er plass, og sende i flere omganger...
æsj, så kjedelig...
Sitter og ser på 71grader nord jeg..
Ho Kristine som er med der, har jeg klippet og stripet på den salongen jeg jobbet før..
Verden er liten:)
Jeg sitter også og ser 71 gr. nord... spennende vet ikkehelt hvem jeg heier på, men leste i her og nå at hun trude for en stund tilbake (om det var i fjor) hadde et brudd i ryggen, og at det i det heletatt er utrolig at hun går. men jeg vet ikke helt hvem jeg heier mest på... i allefall gøy at ei jente vinner i år...
Sender du bilder i mail lønner det seg å ikke sende mer en 2-3 pr mail. Ellers tar det forever å få dem avgårde. Digre filer vettu. Og ikke minst irritrende for mottaker - som det tar minst like lang tid hos. For ikke å snakke om hvis en har modem og ikke bredbånd. :mad:
[color=purple][/color]
Mitt råd er å enten behandle bildene så de blir mindre eller sende bare få om gangen ! DA tar det mye mye kortere tid !
[color=purple][/color]
Jeg sitter her på jobb jeg. Har akkurat fått utlevert skritt teller. På fredag starter vi arbeidsdagen med å gå en tur på 1.5 time. Eller ca. 10000 skritt (har noen telt seg frem til). Håper været blir bedre enn nå, ellerskan det blir en kald og våt affære.....
Og ho heter visst Christine..Med Ch...Men uansett..Litt vittig..Ho har jeg sitte og skravla med i salongen...tror ikke ho nevnte noe om 71 grader nord da..Men det kunne ho vel ikke..Har egentlig ikke fulgt med jeg da, så vet ikke hvem jeg heier på ...
Men litt kult at det er to jenter i finalen!!
Så nå, hva de må gjøre neste gang..Balansere på et eller annet, HØYT oppe!!...
Uææææh...Det hadde ikek vært meg nei...
jeg er tøffere på store høyder enn små... Høres litt rart ut,men jeg kan godt klatre på et fjell, men tør aldri å klatre på stoler, eller så folk som klatrer på stoler og bord...
Og jeg lurer på om jeg "ser" ting... Jeg var ute og gikki dag, og ved siden av meg gikk det ei lita jente. Hun hadde hvitt skjørt med mønster, sort jakke, sort hår med fletter og sorte sko med litt snøring oppover leggen (vanskelig å forklare) hun hoppet bortover inni noe kratt i veikanten ved siden av meg, før hun forsvant i løse luften... vet ikke om det er jeg som begynner å bli koko eller om det er noe der... Jeghusker folksom ikke var der snakket til meg da jeg var yngre... kanskje en litt dum ting å innrømme, for hallusinasjoner, og det å høre stemmer er vel aldri noe godt tegn..
Oi!!
Det hørtes veldig skummelt ut...men spennende og..Jeg tror noen har sånne evner jeg da..til å se/føle ting som andre ikke er i stand til...Jeg "så" mormoren min en stund etter at hun døde...Jeg var på vei til jobb, og gikk av sykkelen da jeg skulle gå forbi kirkegården der mormor er gravlagt..Plutselig gikk ho foran meg, og forsvant inn på kirkegården..
Det verste er, at jeg ikke ble redd i det hele tatt!Det var jo mormor liksom:)...
Men i ettertid har jeg jo tenkt litt på det...Ikke noe som skjer meg til vanlig dette her da...
Har du opplev dette flere ganger eller?
Ettersom du beskrev, hørtes det ut som om dette var en liten jente fra "gamle dager"...Klærne, flettene og skoene...
Jeg hadde slike syn ganske ofte før da jeg var liten. Mamma sier jeg hadde lange samtaler med noe jeg så men ikke hun.. Jeg kalte de "nulletusser" og pekte på de og snakket med de. Jeg kan ikke huske dette, men jeg husker jeg hørte at noen snakket til meg da jeg var lita. Men de var så mange, at det nyttet ikke å skille hvem som sa hva. men i ungdomstiden, så var jeg så redd overnaturlige ting at jeg tror jeg har "blokkert" evnen viss den var der...
Eneste som alltid har vært der er en slags "telepatisk" kontakt mellom meg og søsteren min
For en start på dagen - hunden har hatt vondt i magen i natt - på et av gulvteppene :eek: :eek: :eek: ... så nå har jeg vaska til den store gullmedalje, gått tur og fått lest på lavkarbo.no - allerede..... Hodepina slo inn straks jeg sto opp, så dette tegner til å bli en god dag:rolleyes: . Kjedelig møte på slutten av dagen, med en gjeng mennesker som elsker å gjenta seg selv - joda, ser lovende ut dette :p !
Huff da... stakkar hunden. Han var sikkert fortvilt over å ikke komme seg ut for å få ha vondt i magen der... Forstår hunden din godt jeg. Er det noe jeg har trening i, så er det å ha vondt i magen. men min mage er fin i dag da :) Nå sitter jeg og spiser frokost... og skal på skolen om 20 min. Skal påveiledning på oppgave i dag, og håper vi greier å sammarbeide med læreren i dag... hun virker så lite sammarbeidsvillig...
Jeg forsov meg idag, har hatt ei tufsete natt. Kanskje hunden til Nena har smittet meg ? Men jeg gikk på do da. Hater å være syk, og idag er det ingen til å pleie meg heller , må smøre maten selv om bære den inn i senga, er det da noen vits i å spise frokost på senga ????? :(
Håper at det går greitt på skolen idag da Jeef, krysser fingrene for deg , og håper at hodepinen går over Nena, er ikke morsomt å starte dagen på den måte.
Skolen gikk bra. Veilederen var litt mere positiv enn hun har virket på mail, men vi har funnet et nytt tegn for navnet hennes da, og det er ikke pent for å si det sånn... men litt morro må vi få ha det også da...
men vi slipper i allefall å skrive hele oppgaven på nytt. vi må bare omredigere det vi har, og det skal gå bra i allefall... og nå er det middagstid.. løvstek og brokkoli :D
Og kan noen PLEASE gi meg litt IQ når det gjelder denne tråden her?..Haha...HVOR mange ganger har jeg drite meg ut nå tro????Kanskje 50 ganger!???Skal jo ha 50 ord her!Så om noen 50 har et tips 50 på hvordan 50 jeg kan klare 50 å huske 50 å skrive inn 50 ord hver gang jeg skriver her 50..Så hadde det vært 50 helt stråålende!!!
Og takk til alle som drar meg i ørene...Jeg kommer 50 vel til 50 å ødelegge 50 denne tråden 50 jeg etterhvert, om ikke 50 jeg skjerper 50 meg....
Hyper!
Nå mangler du bare 49 ord, så blir innlegget ditt stående!!
Jeg skal gå til innkjøp av Lindbergbok. Gleder meg til å lese til øyet blir stort og vått...
Spiste frukt i sta, og duverden så sulten jeg er nå! Helt uvant det der...
Må lage middag snart jeg og... men hva skal jeg finne på? HMM..
Her kommer innlegg nr.2 idag fra meg. Er alene hjemme til i morgen og har ikke tenkt å bruke alle de timene foran pc-en .
Flott at det gikk bedre idag Jeef :)
Jeg forstår ikke at dere synes at det er så vanskelig å finne på 50 ord? Det er jo bare å la hjernen gå på tomgang og skrive det som faller seg inn....slik som det at jeg idag har spist tre egg, oppdaget det mens jeg ssatt og spiste middag, tre egg på samme dag tror jeg faktisk aldri at jeg har spist før, men jeg føler meg helt bra, ikke vondt i magen eller noe så da går det vel bra ....klukk:rolleyes:
Jeg har nettopp spist midag...Løvstek,smørdampet broccoli og litt stekt løk...ble ganske godt.
Og så går pc'en min så tregt, så nå her jeg kjørt ad-aware. fikk beskjed av min "kjære" om å gjøre det av og til... Så nå har jeg i allefall gjort det, så får vi håpe den går litt kjappere etterhvert...
nå lurer jeg på om jeg skal legge meg og sove en liten time...
og Hyper....Jeg teller aldri ordene før jeg sender svarene...
Jeg synes ikke det er vanskelig å skrive 50 ord jeg..Ikke det jeg sier..Problemet mitt er at jeg leser det siste innlegget her, og svarer på det, uten å tenke over hvilken tråd jeg svarer i!
Nå skal jeg lage meg litt middag tenkte jeg...Kan jeg lage en slags pizzabunn om jeg mangler egg?Erlend skal kjøpe med seg hjem, men enda noen timer til han kommer, og jeg vil ha mat nå:)
Nok en arbeidsdag over, hodepina ga seg etter hvert. Og Grethe - angående masse egg - jeg kan sikkert spise seks-sju egg uten problemer, tre til frokost og tre til lunsj, det er ingen sak! Tror nesten egg er det viktigste jeg har i kjøleskapet, blir nesten stressa når det begynner å bli ebbe i kartongen :p !
Nå skal jeg sette meg ned med strikketøy og bare slappe av, tror jeg. Kanskje se Fedon og Skaldeman på webtv? Klarte jo å gå glipp av debatten i går, sånn er det når man ikke er alene om tv'en og har for mange kanaler å velge i!
Har ikke kommet meg til sengs ennå... tenkte å ta en liten dupp før jeg skal jobbe med eksamen. Og i kveld er det jo bonderomantikk på tv også... er litt hekta på det jeg. Kan aldri i verden tenkemeg å delta, men gøy å se på. Men nå skal jeg først se friends i reprise for N'te gang.
I morgen skal jeg forresten lese inn BÆ og BØ i skogen på skolen... på tegnspråk så klart...
Sitter på jobb jeg enda. Var egentlig ferdig for en halvtime siden, men så har jeg så masse skriverier som jeg skulle fått unna. Men, har bestemt meg, orker ikke være her lenger enn til kl. 18 uansett hvor mye som står igjen!
Og viss jeg bare begynner nå, så er det kanskje realistisk også! :)
skulle bare legge meg nedpå en liten time jeg, men det ble to gitt... trøtt og "urven" nå... mye å gjøre på skolen, med to prosjekter til enhver tid, og mye å tenke på utenom også. tror det bli re god kopp te her nå, og teppe... har en par ting å rette på på disposisjonen til oppgaven, før jeg må øve på "Bø og Bæ i skogen" som er barnebokprosjektet mitt. Skal lese inn det til i morgen, og levere, samt ha veiledning på den etterpå også... Og to uker til innlevering av eksamen...
idag har jeg spist 6 egg, fordelt på hele dagen. :) egg kan brukes til så mangt, og er veldig godt. Jeg håper jeg aldri går lei av egg, lurer på om jeg nærmer meg 50 ord. kanskje snart...
nå er det middag, tittis modifserte kjøttdeigform. den står å hviler seg. lufter helt sykt godt. nammenamm.
nei nå tror jeg må gå å spise. slurpe slurpe
Dette får være siste innlegg idag, er sliten -
Lurer på hvorfor jeg har et stengsel mot å ikke spise mer enn et egg om dagen? Før hette det jo at man fikk høyt kolesterol av egg, men så vidt jeg vet så har jeg en normal kolesterol verdi. Har forresten ikke tatt blodprøver de siste 2 årene så jeg skal kanskje holde kjeft , kan jo være skyhøyt for alt jeg vet. Men uansett så går jeg for at egg er sunt og næringsrikt, og alt kommer jo an på hva det erstatter? Hvis man tar et egg eller to til frokost istedet for brødskive med nugatti så skal det vel ikke være noen fare tror jeg.
Nei, er sengetid for meg, har blitt A-menneske på mine gamle dager. Hvem hadde trodd noe slikt for 25 år siden :p
Ha en god kveld alle sammen!
Vært hos legen i dag.. Tok noen blodprøver for å sjekke noe greier pga tabletter jeg går på (noe med forndring av blodceller eller noe sånnt) Så har jeg vært på jobb, kom hjem, spiste, og nå skal jeg snart sove. Er stuptrøtt.. Så blir det å reise til kjæresten en eller annen gang i morgen. Har fri onsdag og torsdag, skal bli godt.. er litt lei nå, og blir automatisk mer sliten å lei på senhøsten/vinteren kjenner jeg.
egg er vel noe av det best sammensatte matvaren som finnes. den er perfekt i forhold til hva den inneholder, samt at den har masse sunne stoffer i seg. Bare så synd jeg ikke kan spise det. Hadde jo blitt så mye enklere alt da... bare stekt et egg til middag...
men det er mye annet jeg spiser i steden da... som kylling og kjøtt og fisk og sånt...
Nå gir jeg opp. helt opp. Hver bidige gang jeg forsöker meg med målebånd får jeg HELT ulike resultat.:eek: Jeg mener flere cm opp og ned på de forskjellige stedene hver gang...Det kan jo ikke stemme?? Riktignok forstår jeg at å måle skuldrene og rundt armen er vanskelig når jeg er alene og at derfor kan resultatet bli noe ukorrekt, men rundt magen ?? lår?? og kne?? .. Skal vel ikke variere med flere cm ???fra en uke til en annen??
Derfor har jeg nå ryddet vekk dette verktöy fra helvete :mad: og gått tilbake til bare veiing.. Der går det ihvertfall nedover..
Kan bli mye styr med dyr i heimen - i går kveld klarte kattungen å knuse en av de blomsterkrukkene jeg likte aller best :hylgrine: - etter å ha vasket gulvteppet etter hunden var jeg ikke så veldig innstilt på mer opprydding - men jeg klarer ikke å være sint så VELDIG lenge. Det er bare å erkjenne at dyr i huset medfører stor slitasje på hus og hjem (parketten ser ikke ut, katta klorer på tekstiltapet og møbler selv om den har diverse klorestolper), men det kan jeg egentlig godt klare å leve med!
Jeg har veldig lyst på katt.. Koselig med en liten pus i heimen. De er så utrolig selvstendige, og selvbeviste, samtidig som de er utrolig trofaste og tillitsfulle når de følerfor det. Hund har jeg aldri hatt hjemme, og de er jeg heller ikke så fryktelig glad i. De virker så dumme på meg (unskyld til alle fornærmede hundeeiere her) grunnen til at jeg har den oppfatningen er vel at de bare gjør som de blir fortalt av eieren sin...
og nå skal jeg stikke å spise frokost... skole om 50 min...
Jeg er absolutt kattemenneske og syns dyrene er både skjønne og kloke. Til en viss grad kan de trenes opp til å gjøre ting man ber dem om, men det er på kattens premisser og de gjør det bare om det passer dem (slik er mange hunder og). Min katt kommer når jeg roper, legger seg på plass når jeg sier det, banker på vinduet når den vil inn, vekker oss kl. 0530 pip hver morgen for å slippes ut, ligger på magen min når jeg har vondt, gir beskjed når matskåla/vannskåla er tom - og eeeelsker lavkarbo mat.
[color=purple][/color]
Er ikke hundeeier (nå), men din oppfatninga av hunder kommer nok av at du aldri har levd med en. Da hadde du oppdaget at dumme hunder IKKE gjør hva eieren sier og ikke så mye annet heller. Hunder er uendelig kloke og trofaste, og kan trenes til det meste. De er ivrige etter å lære og koser seg når de får utfordringer. Dessverre er mange hundeeiere dumme, som ikke lærer hunden sin noe. Jeg har klart å trene opp en afghansk mynde i lydighet/agility og når en hund med så liten hjerne i forhold til størrelsen kan klare det.... Afghanere er ikke kjent for å være særlig glupe hunder.
[color=purple][/color]
I tillegg til å gjøre som eieren sier (som krever en klok hund) har hunden også egne tanker og ideer. Det kommer frem i handlinger som beskyttelseinstinkt, varsle fare, trøste ved sykdom og gi utrykk for hva den ønsker - ganske så klart og tydelig - og dette er ikke tillært, men instinkt. Jeg har hatt hunder som er klokere en mange mennsker jeg har møtt.....
nå fikk jeg veldi lyst på hund, enda mer faktisk. digger hunder, har lyst på to hunder en bichon frisee og en golden retriver. fantastisk skjønne. og begge har livlig "hundekroppsspråk". men nå har vi kun plass til en eventuell en liten bichon frisee i den lille leiligheten vår. men vi har ikke råd. er jo dyrt med ekte rase. synd. istedenfor en liten bicon frisee "bamse" så er det sambo som er "bamse" nå, hihi
håper jeg har 50 ord nå, men gidder ikke å telle. lat jeg :snill:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.