< Tilbake til oversikten

Tusentråden 2006

Hilde3 sa for siden:

Jeg har hjelm,sykkelbriller,sykkelbokse,sykkelhansker,sykkejakke,sykkelcomputer,
sykkelsekk,sykkellås, velotec sykkel,sykkelsko,klikkpedaler,sykkellys,sykkelklokke,silikonsetet,syklet Birken på 6 timer i fjor(3.sist i min klasse:D ). Alt unntatt selve syklingen er jule/burstagaver fra kjæresten. Jeg synes faktisk å sykle er helt topp! Bruker sykkel både til transport,rekreasjon og trening. Akkurat nå så har jeg en hardnakket betennelse i kneet og min kjære sykkel støver ned. Ingen Birk for meg og sambo i år. Han stupte over styret på glatt føre i relativt stor fart og brakk kragebeinet. Hjelmen han knuste, og det sier litt om hvor viktig det er med hjelm. Han hadde nok vært et annet sted enn sofaen nå hvis han ikke hadde hatt på seg den:eek: :eek: :eek: Vel, jeg håper å komme i gang med syklingen igjen etterhvert...på lavt nivå:D

mofe sa for siden:

Nå skal jeg på fest og jeg tror det blir kjempeartig fordi det kommer masse folk og jeg kjenner absolutt ingen men det går jo bra for det er gøy å snakke med andre mennesker, og jeg blir nok på en liten snurr ford jeg har allerede pimpet nedpå to glass vin og en aldri så stor likørsak som smakte dritt og som jeg derfor skal ta med så jeg slipper å drikke den selv men istedetfor bare deale til andre også kanskje jeg kan få noe drikkandes av dem tilbake.

Juhuu!

jeef-micro sa for siden:

Wahey Mofe... det hørtes gøy ut (med unntak av drittlikør da :eek: ) Jeg var også på fest i går.Jeg okmmer fra en familie hvor ALT skal feires, og vi feirer stort, med musikk og dans og bar og greier... men akkurat i går var det faktisk kjempekjedelig å være i familieselskap, for DumDumboys spilte på torget i trondheim, og jeg skulle vell helst vært der i steden...

jaja... men på fredag skal jeg på konsert med mum da... satser på at det blir bra :)

Fjonken sa for siden:

Rart dere hvordan sannheter forandre seg.. For mange år siden var pulverkurer det store. Min sannhet, min nøkkel til smal midje og slanke lår.. Så var det Grete Rode som rådet grunnen en stund før hun ble avløst av slanketeen. Så ble det suppekurer og annanaskurer og 10 kilo ned på 2 uker kuren, som helst var en sultekur om den skal kunne kalles en kur i det hele tatt. Så var det spise vanlig, men mindre kuren og den gikk jo aldri for en overspiser spiser aldri mindre, med mindre hun er død..
Også fikk jeg øya opp for trening.. Så da droppa jeg matenkontrollen og trena som besatt.. men ble ikke mindre av det. Så gadd jeg ikke det lenger for det gikk jo ikke og jeg skjønte jo ikke hvorfor det ikke gikk.. Så det ble Herabalife i steden som jo gikk en stund til jeg ble lei.. Så fant jeg kaloritellingen frem på nytt og med den tvang kroppen ut av godstolen.. og det gikk bra en god stund.. men så gikk det ikke lenger det heller og da fant jeg lavkarbo.no.. og resten av historen kjenner dere fra før..

jeef-micro sa for siden:

wohoo... jeg har endelig en "fridag". Har begynt å studere, og det er ikke studiene som tar på, men alt det sosiale som skjer utenfor skolen... det er rebusløp, måltider, quizer, fester og i det heletatt masse gøy... Og det er kjempegøy, men jeg blir sliten også. Kan ikke huske at vi hadde det så travelt da jeg var student sist... men jeg var yngre da, så det kan jo ha noe med det å gjøre...

sirimor sa for siden:

Du begynner jo å trekke på åra Jeef, så det er jo kanskje ikke så rart:p
studentlivet er ikke som det engang var i gamledager.
Alt er relativt.

Jeg prøvde meg på skolebenken igjen selv jeg etter mange år i arbeidslivet. Det var rart. Veldig rart å være 25 sammen med bare 17-18 åringer. Det var handelsskolen dette her da. Om det gikk bra?
Nei, ikke i det hele tatt, men jeg forsøkte ihvertfall. På den tiden var jeg i perioder mye plaget av angst, vet ikke hvorfor. Så jeg sluttet etter 3 uker.

2 år senere ble jeg gravid og angsten forsvant, har ikke hatt det siden, bank i bordet! Angst er noe dritt. For meg var det slik at det var ikke noe konkret som utløste det. Det kom bare snikende, og ble bare mer og mer plagsomt og lamende for tilværelsen.

chili sa for siden:

DYTTE!!

Hvis vi skal klare en tusentråd i år må vi skrive 897 innlegg til!
(hva skal jeg så skrive om...?) Jeg må bare få si at jeg har stor nytte av journalskrivinga her. Jeg er en innbarka trøstespiser og jeg tror at det å føre journal er en god hjelp. Ikke bare ser jeg hvor mange ganger jeg sklir ut, men alle andre kan også se det, og kommentere.
Har fått masse oppmuntring, det hjelper stort!

:blomster: :blomster: chili.

Skorpia sa for siden:

kan det hjelpe med at jeg sier jeg føler med deg når det gjelder å slenge inn 896 innlegg til. Ja vel her er et til.Oh my er det noen regler her om hundre bostaver eller noe3 så får jeg vel skrive noen ord til. Good luck.
Skorpia på rett vei.

chili sa for siden:

Jeg kunne ha malt deg rosa
som skyene om ettermiddagen om vinteren
som et neonskilt
som brystvortene, før de ble brune

jeg kunne malt deg lyseblå
som himmelen om våren
som blåklokkene
som kjøkkenskapet
eller som bytrikken

eller så kunne jeg ha malt deg
grønn
som en frosk
som kastanjene i juli
som et salathode

eller gul
kunne ha malt deg som svovel
eller hvit
kanskje svart

men aller helst bare
gjennomsiktig
med vann

hadde jeg bare turt.

:blomster: chili.

Grethe sa for siden:

Idag blåser det...varmt. Jeg synes det er ekkelt at det ikke blir kaldt høstvær. Det er som om ingenting stemmer noe sted. Naturen er ute av balanse og det er jeg også. I morgen skal vi reise til Bergen, håper på skikkelig plaskregn og kuling gjennom gatene der... Skal bli koselig å besøke lillesøster. Noen ganger savner jeg saltvann og skikkelig ruskevær noe forferdelig, glemmer nesten hvorfor jeg bosatte meg i innlandet for over 20 år siden.

jeef-micro sa for siden:

sitter og ser et program på discovery om å overleve når man for lenge siden skulle vært død... handler om to menn som var på fjelltur, da han ene fikk en kampestein over seg. Han andre måtte forlate sin døende kompis oppi fjellet for å hente hjelp. Det må være helt forferdelig. Du vet ikke om du skal være igjenn hoss kompisen din så han slipper å dø alene, eller ta sjansen på at han overlever til du får tak i hjelp...

han lå under den kampesteinen i 40 timer eller noe, og ble faktisk reddet av at han lå så lenge... rart nok, men kampesteinen, som han fikk over foten, klemte av blodårer, og hindret blod med giftstoffer (som ofte oppstår i sår) i å komme til kroppenhans og forgifte han...

blir så imponert over slike historier jeg

Georgine sa for siden:

Tja.. på tide å bidra i denne tråden igjen? :D

Sitter og jobber med en profil til blink.. har sosa rundt der inne i ett år og har nå blitt ufordret av en venninne å legge litt mer sjel i det å finne meg en date.... Over to år alene og kun en stusselig date.. Men søren heller, har det fint som jeg har det jeg :D

Skal aldri, aldri drikke rødvin og snakke om blink og menn en gang til.. :lol:

Siljevanilje sa for siden:

jeg er også registrert på blink, men for bare ekkle, useriøse henvendelser. jeg er jo ikke ute etter noen one-night-stand da heller, men dog allikevel.

men om 6 dager skal jeg på første rocke konsert, gleder meg som en liten unge, det skal bli helt topp, konserten er med johnossi, på checkpoint charlie i stavanger, www.checkpoint.no/

andre topp rock band nå for tiden er : danko Jones ( konsert 24 okt), wolfmother, og the zutons.

rockesilje:_punk: :_punk: :_punk: :_punk:

jeef-micro sa for siden:

Jeg har hatt en skikkelig konsertsommer i år :) først var jeg på Bon Jovi konsert i London (som de fleste her har fått med seg) 200 000 publikumere, 30 grader i skyggen, og 30 kr for en halvliter med øl... kunne jo ikke vært bedre :)

Senere på sommeren var det Olavsfestdager i Trondheim (vi må jo feire at helgenen vår døde for 1000 år siden) og da var jeg på tree konserter; hellbillies, som jeg egentlig ikke er noe fan av, men som var skikkelig bra live... riktignok var jeg en smule dritings da men... to dager senere var jeg på konsert med trøndelags store helt Åge Aleksandersen... Det var en utrolig bra konsert... folk i absolutt alle aldre, og kjempestemning. Fint vær til å være i trondheim var det også. Et par dager etter dette var det konsert med Espen Lind, Kurt Nilsen, Askil Holm og Alejandro Fuentes. med fyrverkeri og greier...

og såvar jeg på AHA-konsert med mum. det var utrolig koselig... vi var ute og spiste først og koste oss masse...

chili sa for siden:

Hei folkens!
Har vi glemt denne tråden?
Og hvordan gikk det med tråden fra i fjor? Ble det 1000 innlegg? ---det må jeg finne ut av...
Ser ut som dette blir en 200-tråd...
Må jo bare skrive minst 50 ord her, kan skrive hva som helst... men jeg kommer ikke på noe å skrive om... søren og!:p

Aline sa for siden:

Klart det ble tusen på sist tråd :D Jeg husker godt at jeg tastet og tastet og tastet med noen andre som var hjemme på nyttårsaften. Og vi klarte det før kl tolv :D Enda er det mange måneder igjen!! oi, femti ord :eek:
Ehm, ja... Ta den busk og la den vandre!! :D god jul!
;)

jeef-micro sa for siden:

Får ta busken fra Aline her jeg da...
Ikke så lett å få til 50 ord, men jeg kan prøve.
I dag skal jeg til frisøren og kvitte meg med noen slitte krøller.. lurer litt på hvor mye jeg egentlig vil klippe meg. helt kort, halvlangt eller langt.. uansett må det klippes opp, for viss ikke så ser jeg ut dom rawlf i muppetshow "voff"

Larsie sa for siden:

Noen tall:

Som nevnt over, denne tråden heter "Tusentråden 2006", og ble startet 23. Mai.

Idag er dette 138 dager siden, og med 117 (inkludert dette) svar tilsvarer dette 0.85 innlegg om dagen. VI mangler altså 882 innlegg, og med samme aktivitetsnivå i tråden som det har vært siden start vil dette ta 1031 dager til.

Anslått ferdigdato på denne tråden blir da 4. August 2009.

Skal vi da døpe den om til Tusentråden 2006 -> 2009 ? Bare en tanke.

En annen tanke er å øke aktivitetsnivået slik at vi rekke å poste de resterende 882 innlegg i løpet av 2006. Dette vil da kreve at det blir postet 10.5 innlegg per dag resten av året. En økning på hele 1135%

Eller heter den Tusentråden 2006 fordi den ble startet i 2006, og det er bare jeg som trodde den måtte være ferdig i løpet av året? :-)

jeg vil også gjerne være med å bidra, med det som opptar meg akkurat nå, morfaren min er syk, faktisk kjempe syk.

han har vært alvorlig syk i 11 måneder nå, det begynte med svulst og påfølgende blødning på hjernen, og lam på hele venstre side, ble operert også strålt, så masse opptrening så fikk han komme hjem i 4 måneder, så utviklet han epilepsi pga en ny svulst en annen plass på høyre hjernedel. de kunne ikke gjøre noe, han fikk sterke kortison tabletter for å holde svulsten liten.

han har vært på pleiehjem på langtids, lenge nå, og idag gikk han inn i koma,
det er kjempe fælt. men jeg har forsonet meg med at han kommer til å dø snart. og jeg synes mest synd på mormor, som er på kanten til et skikkelig nervøst sammenbrudd, og går med angst for at han skal dø når hun ikke er der. og grine hele veien.

og morfaren min som kun er 75 år, det er vel ingen alder for en mann????

:hylgrine:

chili sa for siden:

Bra statistikk, Larsie!
Det ER meninga at vi skal skrive 1000 innlegg i løpet av 2006, ja... og så mange aktive medlemmer det er her, burde det ikke være noe problem...
Men det hender tråden blir liggende i skyggen...

Så leit med morfaren din, Siljevanilje! Det er trist når noen man er glad i har så mye vondt.:klem:

Aline sa for siden:

Jeg trår gledelig til igjen :)

Jeg har vært på kjærestehyttetur i helgen :) Superkos å sitte i en kald hytte innpakket i soveposen og høre på radio, drikke vin, spise god mat, spille kort osv. Vi har også vært og gått tur og det har vært superdeilig!!

Det morsomste av alt var når jeg oppdaget at mamma og pappa visstnok har kjøpt en venstre sovepose til meg (siden jeg er venstrehendt) Og at jeg og min kjære kunne "koble" sammen soveposene våre :D Det var koselig, det. Og det ble mye bedre plass i den smale sengen :)

Det var min helg :D

Huldr sa for siden:

Jeg er ikke noe særlig i skrivemodus om dagen jeg heller, men jeg får være med litt jeg også da, så vi klarer dette :).

Trist å høre om morfaren din, Silje. Nei, 75 år er ikke så mye. Jeg har tre besteforeldre igjen. Den sprekeste av mine besteforeldre døde først, nemlig morfaren min. Han fikk plutselig hjerteinfarkt og døde nøyaktig en måned etter at han fylte 70. Det er ti år siden nå, men jeg savner ham fortsatt ofte. Mormoren min er snart 79 og har hatt MS i mange år.

Farmoren min og farfaren min er 91 begge to, farmor har kommet på sykehjem, men farfar bor hjemme i det store huset deres. Han driver fortsatt morgengymnastikk og løser vanskelige kryssord og er temmelig oppegående.

Larsie sa for siden:

Huff, jeg ser for meg at dette kan bli en ting jeg kommer til å logge inn og sjekke stadig vekk.. avhengighetsskapende forumaktivitet!

Vel, nå er det på tide med en joggetur for å brenne av litt mere fett, ketolysen hjalp meg igang med et nytt og bedre liv.. og det har holdt lenge etter jeg slutta. Ser ut som vektnedgangen er varig denne gangen :-D

jeef-micro sa for siden:

Da må jeg fortelle om min helg også da...

Jeg var hoss frisøren på fredag, og klippet meg kortere enn jeg har vært på mange-mange år... litt nytt og uvant for korketrekker-jeef, men jeg grein ikke da jeg kom hjem og så meg i speilet, og jeg er fortsatt fornøyd, to døgn etter... ikke værst

og så har eg vært i 50-årsdag. Masse slekt og folk jeg ikke har sett på hundre år... eller det var kanskje en liten overdrivelse, men i allefall har jeg ikke sett de på lenge. Og festen var på mitt barndoms paradisøy, sammen med alle som var barn sammen meg der ute, og vi drakk og mimret og hadde det kjempekjekt.

I dag dro vi hjem og jeg fikk middag av mamman min... nå har jeg stranda i sofaen

I morgen skal jeg til pappa'n min på jobb og lære mig-sveising... det kan jo bli gøy

firth sa for siden:

Utrolig fascinerende å se (høre) på Kvitt eller Dobbelt (for barn) på Nrk1. Dels fordi jeg for EN GANGS skyld kunne svare på noe jeg også (jeg er Harry Potter-fan), men det mest fascinerende var han guttungen som var oppe i fysikk. For en fyr? Å brenne så totalt for et såpass vanskelig tema? Og målet hans var jo bare helt herlig. Han ville bli professor, så han kunne forelese for andre og få dem til å elske dette like mye som han selv gjorde! DETer en tanke enkelte lærere burde tenke mer igjennom før de setter seg ned og planlegger undervisningen sin. . . (jada, jeg jobber som lærer).

jeef-micro sa for siden:

jeg skal i allefall bidra her...:p
jeg har studieuke i uka som kommer, og skal ikke studere før på kvelden. Har leid en del teaterstykker som er filmet, hvor skuespillerene er tegnspråkbrukere, og det er kjempegøy for meg som holder på å lære, å få litt trening i å lese av tegnspråk. Jeg har ei kolokviegruppe, så vi skal sitte sammen og se :)

jeg har skrevet noe tidligere i denne tråden idag om den syke morfaren min,
han døde for ca 1 time siden, og tilstede var både min mamma og mormor.

så trist, og jeg synes så synd på mormor, så sitter igjen etter han med sikkert det store tomrommet..og familien som bor et stykke ifra, jeg kunne tenkt meg å vært med dem nå.

håper dette var 50 ord.

jeef-micro sa for siden:

Huff da Silje, så utrolig trist å høre. Alltid så vanskleig å vite hva man skal si når slike ting hender noens nærmeste.

Nå vet jeg ikke hvor langt det er for deg å dra til mor og mormor, men jeg håper du får til å ta deg en tur å være sammen familien din nå. Det er godt å ha familen å støtte seg til når slike tunge ting skjer.

en :klem: skal du få i allefall

Mila sa for siden:

Får kanskje bidra til noe her jeg også da.

Vet ikke HEEELT hva jeg skal skrive her da men, finner vel på ettellerannet viss vass.

I dag har mamma hatt bursdag, spiste bare ett bittelite kakestykke..
Og så har kjæresten vert her, vi hadde noen problemer å styr sist uke som ente i ett brudd på TOO hele dager.. japp... Lenge nok..:p Men det ser ut til og ordne seg, vi har funnet ut att det kanskje er en god ide å prate sammen:rolleyes: .. Japp.. Så sånn er det. Er dette 50 ord? telle Jepp!

jeef-micro sa for siden:

og da var vi over på tema kjærester? har ikke så mye å komme med der jeg... skjønner meg ikke på disse karene...først så vil de, så blir de usikre, og så vil de ikke. Og om du da drar på en date (for du har jo gitt opp han som ikke ville allikavel) så greier han da å ombestemme seg og si at han vil... Og da sitter vi der som noen spørsmålstegn og lurer påhvorfor gutta sier vi er ustabile og ikke greier å bbestemme oss...

HJÆÆÆÆÆLP!!!!

Mila sa for siden:

Hehehe! Ikke lett det der nei! DET er sikkert å visst. Er vel bare å håpe på att alt ordner seg.

Og når vi først er inne på kompliserte ting.. HVORFOR i allverden er det så vanskelig å få sove? Jeg vil sove.. NÅ.. Kanskje en ide å slå av maskina først? Njaa.. Okeida.. Det er vel en stor fordel å skru av datamaskina først... Jepp. Men da gjør jeg det ! Natta!

telle fort gjennom ordene å håpe på att det er over 50

Lemen sa for siden:

Lurer også på hvorfor det i allverden skal være så vanskelig å sove av og til... Har sovet i 3 timer til nå i natt, og så våknet jeg for en times tid siden og har ikke fått sove igjen.
Og hva er vel mer naturlig enn å logge seg på her når en ikke får sove? :p Skal sitte en stund til før jeg prøver å sove igjen! :rolleyes:

jeef-micro sa for siden:

og jeg har sovet som en stein i natt, men det er sikkert for at jeg var på fest nett til søndag, og når jeg drikker så sover jeg så dårlig... og så slappet jeg sikkert av godt siden jeg viste jeg har fri i dag. Jeg har studieuke i uka her, og skal bruke den til en del studering med kolokviegruppa mi.

men i dag skal jeg til pappa på jobb og lære meg mig-sveising. Jeg skal ta med meg fotoapparat, så skal dere få se hva jeg lager... viss det er sånn at man lager noe da...

Grethe sa for siden:

Hva er mig-sveising? Kjenner at jeg ble veldig nyskjerrig. Kjæreste pratet skal jeg ikke blande meg så veldig mye opp i, har vært gift med samme mann i 21 år, så vi svever ikke på en rosa sky lengre. Men av og til kjenner jeg at det er godt at han ble min , at han er den rette for meg og det føles kjempegodt og tryggt.
grethe

jeef-micro sa for siden:

mig-sveising er sveising av jern. Pappa er smed, så jeg var hos han å prøvde. Jeg skal ikke begi meg inn på noe heftig forklaring på dette, for jeg vet ikke så fryktelig mye, men når du mig-sveiser, så brukes det gass og varme som smelter en jerntråd mellom to jernbiter som du skal feste i hverandre. Han har noe som heter tig-sveising også, og som er litt finere sveising, som skal se pent ut, og da bruker de flytende aliminium i steden for den jerntråden når de sveiser. Det ser penere ut, og er mye dyrere. Den fikk jeg ikke borti, for det er vist litt for avansert, så man må vite hva man gjør for å bruke den.

Jordbær sa for siden:

Men'e har det stoppet opp her da? Kan jo ikke det!?

Jeg sitter her og venter middagsgjester. Kylling og salat i dag. De andre skal få ris da :p

I dag er det sol og fint vær her, håper det er det der dere er og ;)

Nei, jeg får vel gjøre ferdig maten jeg, slik at det blir middag i dag og. Ha en fin dag da dere :D

jeef-micro sa for siden:

Gullkorn fra norske skademeldinger:

* Lastebilen holdt altfor stor fart tatt i betraktning at den manglet bremser

• Jeg tilbakeviser Bs påstand vedrørende trafikkuhellet i rundkjøringen. Han nevner noe om en høy kum (15-20 cm) i grøfta. Hva hadde han i grøfta å gjøre? Dessuten sier han at han måtte bremse kraftig, bare det tilsier jo at han hadde stor fart. Og dessuten kjørte han jo inn i meg en gang til lengerfremme.

• Årsaken til kollisjonen var to unge damer som sto på fortauet og ventet på å krysse Rådhusgata

• Jeg vil si at jeg har 50% skyld og motparten 75%

• Jeg gjør oppmerksom på at verken jeg (A) eller B mener det var slik det skjedde, men et meget innpåslitent vitne (hr. Holm) overtok fullstendig styringen da vi skulle skrive skademeldingen

• Beklager håndskriften, men det at jeg skriver som en gris betyr ikke at jeg kjører som en

• Jeg prøvde så godt jeg kunne å avvikle en kollisjon

• Jeg skjønte at ulykken kunne unngås og svingte til høyre for å forhindre dette

kristih sa for siden:

hmmm Her går det tregt med innlegg dere??
Får bidra litt jeg da.. men aner ikke hva jeg skal preike om..
Har havnet i barnefrikoma. En gang i mnd så havner jeg der. Veldig deilig egentlig å bare koble ut alle funksjoner og loke foran pc'n, men får alltid dårlig samvittighet. Er jo masse som burde gjöres.. sukk.. Jeg vil gjerne ha en samvittighetomi.. men jeg tviler på at det finnes en kirurg som var villig til å pröve..

jeef-micro sa for siden:

hmm jeg begynner å gå tom for ting å skrive om, men kan jo firtelle litt om at søsteren min har blitt friskmeldt fredag 13. Så nå tar hun med seg lille maya (som ikke er så liten lengre) og kommer hjem. de skalriktignok ikke være mer enn ti dager, men veldig kjekt for tulletante-jeef da...

og så er høstferien min over :( i morgen skal jeg på skolen igjen...sukk

Lemen sa for siden:

Tantebarn ja; jeg ble jo tante for 5. gang for tre uker siden, og har ennå ikke fått sett den vesle frøkena. De bor en 3-4 timers kjøretur og 3 ferger unna så blir vel ikke dit jeg skal med det første. :rolleyes:
Også skal jeg bli tante igjen utpå våren, og de bor heldigvis liitt nærmere. (Sånn ca 50 meter...) Og det gleder jeg meg masse til! :)

kristih sa for siden:

Og da er jeg ute av barnefrikoma.. Fikk hjem en haug utslitte og grinete unger. sukk... så var det rett på en elendig kveld med hyl og grin för leggetid.. Håper det hjelper at jeg har fått de i seng til vanlig tid idag...
Det er jo lov å drömme..eller?? Nå er det rett i seng for mor og.. Skal tidlig opp i morgen..

jeef-micro sa for siden:

jeg "kræsja" bil i natt... bare så dere vet det... Hadde besøk her, og han skulle da kjøres hjem sånn i firetiden i natt. Det er hans bil, men den står parkert her hos meg. han kjørte nedover, og jeg kjørte hjem, og skulla da rygge meg inn i er luke. Det jeg ikke så kl halv fem på natten -i mørket, var at det stod en mørk-mørk bil i nabo-luka... og den kom jeg borti... heldigvis hadde jeg ikke noe fart å skryte av, og det eneste som skjedde var at jeg skrapa bort litt skitt fra den andre bila... tror "min" bil var uskadd og like "fin" (den er virkelig stygg og gammel...)

firth sa for siden:

Uff, det er ekkelt, selv om det gikk bra. Har heldigvis aldri vært bortpå noen andre, men hadde en tur i grøfta for et par år siden. Det artige er at jeg stod STILLE og kjørte i grøfta. Det er det ikke mange som har klart!

En bil skulle passere meg på en ekstremt smal grusvei, så jeg og han la oss så langt ut vi kunne. Da stoppa jeg, så han skulle kunne passere meg... Da ga veiskulderen etter, og jeg sklei stille og rolig ned i grøfta. Falken brukte nesten 2 timer på å få meg opp, fordi det var så trangt og j***** der.

Det som gjorde det hele til en FANTASTISK opplevelse var at dette var på veien til et utested nede ved sjøen på Nesodden som hadde hatt konsert med Vidar Busk... Jeg skulle hente noen. Så mens jeg står der i grøfta og koser meg, kommer 100 000 tilskuere (det FØLTES som 100 000) forbi, gode og brisne, og flirte og koste seg.

Godt man ikke eier evnen til å bli flau, eller hva...

jeef-micro sa for siden:

jeg eier evnen til å bli flau, og bileieren her ble ikke så veldig imponert over meg. Det er snakk om en 20 år gammel bil, så det skal nok litt til før jeg skader den såppas at det påvirker hva bilen er verdt. Sist jeg lånte den greide jeg å rive av kula på girstange, så jeg skjønner at han er skeptisk til å låne bort bilen sin til meg... Men når det er sagt da, så har jeg hatt førerkort siden 97, og ennå til god å gjøre noe skade på en bil eller noen... det værste er ikke å skade bilen, men å skade andre, ås jeg håper jeg aldri kommer borti noe slikt.

chili sa for siden:

Jeef, du er en flittig tusentrådskriver!
Men uflaks med den rygginga, da... huff.

Her i gården venter vi på snø: småen syns det har lukta snø ute lenge nå. Og så er det meldt sludd på torsdag og fredag! Hurra!
Vi gleder oss enda mer til det blir ordentlig snø... da blir det ut med snowraceren... huha..:D

jeef-micro sa for siden:

klart jeg er med og skriver... vi må jo få til tusen innlegg her før nyttårsaften...
Jeg har vært på skolen i dag, og vi har hatt fremlegg av prosjektoppgaver. Alle gruppene har lagd en film på tre minutter om døves kultur. Vi jobbet masse med vår film, og synes selv vi fikk det til veldig bra. og så får jeg sitte på til ei i klassen til og fra skolen... Det betyr at jeg sparer ca en time hver morgen, og kan sove mere :D deilig... Hun skal så klart få litt bensinpenger da

chili sa for siden:

Brrr... Nå er det kaldt her jeg bor... inne. Sentralfyren er ennå ikke skrudd på, og ute er det ca 2 grader. Hutte tu!
Så jeg håper virkelig at den blir skrudd på i morra. Og ellers så ønsker jeg meg litt snø; det er så koselig... Og skal det først være kaldt, hvorfor ikke snø? Ute er det overskya, så kanskje ønsket mitt blir oppfyllt? ******** (snø)

Huldr sa for siden:

Her er en liste over fine ting ved høsten:

Lyden av regn
Fargene på trær og busker
Være inne med god samvittighet
Kort tid til jul
Mye moro på fjernsyn
Vi trenger ikke presse oss inn i badebukse/bikini på lang tid :p

(Jon Almaas: "Bare så du vet det")

jeef-micro sa for siden:

nå har jeg hatt kooooselig besøk... søsterog tantebarn har vært i norge i ti dager, og jeg har kost meg masse :D
Lille Maya har blitt kjempeflink til å gå i løpet av de dagene, og hun har lært seg masse nye ord. Hun sier "pretty" når vi kammer håret... I tilegg går det mye i "hebraisk" når hun snakker da. kjempegøy... og jeg er en kjempestolt tante ;)

chili sa for siden:

Gammel dame på isen... det er meg, det!
For nå har vintern kommet til Oslo, med snø og masse is... Så jeg stavrer meg bortover med museskritt, stiv som en planke..
Glemmer hvordan det er helt til isen ligger .. Kanskje jeg har ekstra skrekken fordi jeg har smellt i bakken et par ganger..
Burdte vel skaffe meg brodder, men gammel-dame-faktoren føles litt for høy da..

jeef-micro sa for siden:

Og hva er det med mannfolk (igjen!) Her erman på besøk hos en mann, og han har greid å henge kjøkkengardina si opp ned... Jeg har spurt om å få snu den, men nei... "det gjør jeg når det passer meg" I helga skal han få besøk av sine foreldre, og snill som jeg er sier jeg at han da må snu kjøkkengardina si... og hva skjer? jo da... Jeg får kjeft for at jeg henger meg opp i ubetydelige detaljer og siden dette bryr han midt på ryggen, så bør det bry meg like mye, om ikke mindre, siden det ikke er min kjøkkengardin det er snakk om... hvorpå jeg spør om han ikke vil ha det litt pent hjemme hos seg i helga når han får besøk da... og han sier at "er det så stort problem for mora mi, så får hun snu gardina når hun kommer"

MANNFOLK!:rolleyes:

chili sa for siden:

Jepp, nå er sentralfyren her endelig skrudd på. En lunk er det.. håper det blir litt mer futt på den etterhvert. Vi holdt virkelig på å fryse til is her!

Været i Oslo er veldig pent nå, et par plussgrader og blå himmel og sol.
Jeg har tatt fram vinterkåpa mi, som jeg akkurat får på meg... mumle.. Jeg fantaserer om å kjøpe meg en ny vinterjakke, en svart, kul en med jukseskinn på hetta... håper bare kontoen min blir enig med meg sånn om en ukes tid.

jeef-micro sa for siden:

Må si vi er litt trege med denne tråden her... vi har bare to mnd på å greie masse innlegg da... kom igjen folkens!

jeg var på fest i går. Masse folk, og kun ei jeg faktisk kjente fra før... I dag skal jeg i 30-årsdag til ei jeg gikk sykepleien sammen med. Det blir sikkert gøy... hørte rykter om ost og kjeks, så jeg er litt spent...

og i morgen skal jeg på jobb

chili sa for siden:

Hepp, må si meg enig med Jeef-micro her: skrive her, folkens!
Tenk om alle som LESTE i tråden skrev ett innlegg hver.. hadde fort blitt 1000 innlegg, da!
Trodde først jeg måtte være dypsindig for å skrive her; nå bryr jeg meg ikke om at det blir mest pjatt... om sentralfyr og sånn ..:o Men jeg kan jo prøve å skrive noe serriøst også??

jeef-micro sa for siden:

je serriøst er bra, men av og til er det gøy å skrive om ting som egentlig ikke betyr så mye også... som at man ikke vet helt hva man skal skrive om i tusentråden, eller om ett eller annet man har sett som har vært litt rart...Jeg kan fortelle at jeg satt på bussen i går, og der var det ei dame som satt og pilla seg i nesa.. Det er jo ille nok på et sted hvor det faktisk er en del folk, men det som fasinerte meg mest, var at hun faktisk hadde hansker på seg da hun gjorde det.... håper bare hun vasket hanskene sine da hun kom hjem...

chili sa for siden:

hi hi.. dama, da!
Ja, det er mye lettere å skrive litt sånn om mer useriøse temaer..
Men dæsken, hva skal jeg skrive om nå da.. er ute på dypt vann!
--tom i hodet-- Dette truer med å bli et serdeles useriøst innlegg...!
Får bli en oppfordring til de som leser tråden om å skrive noe.. som blir litt bedre enn dette..:rolleyes:

Alyssa sa for siden:

I dag gikk startskuddet for juleshoppinga for meg! Det er så gøy, gleder meg som en unge til tida framover nå! :D
Jeg kommer til å bli så blakk! :eek: Det er det eneste problemet :o
Men, men, det er jul bare en gang i året (og resten av året finner jeg andre ting å blakke meg på :rolleyes: hi hi)

jeef-micro sa for siden:

Jeg har også planer om en bytur i dag... skal i bursdag til ei veninne, og aner virkelig ikke hva vi skal finne på å kjøpe til henne. det er 30 årsdag, så vi må liksom kjæpe en litt bra gave også da... men jeg er sååååå tom for ideer, og jeg har jo studentøkonomi, så jeg går ut i fra forståelse for at gaven ikke blir av de dyreste...

ellers må jeg lage meg ei lita liste over hva jeg skal kjøpe til hvem i bursdagsgaver... vanskelig det der...jeg har så utrolig mange venner, og alle skal ha en liten ting.... og som sagt... studentøkonomi

kristih sa for siden:

Jeg hater fruktfluer.. De er så ekkle og små at hvis du puster inn litt hard så suger du de inn i nesa.. fysj... Jeg levde i den tro at det ikke ble noen fruktfluer hos meg iår... Så plutselig var de der. En hel sverm.. Nå jager jeg de rundt kjökkenet med en sprayflaske og papir.. usj..

Georgine sa for siden:

Fruktfluer er udigg!!!

Var på Ikea i går og tittet på kjøkken.. har laget tegning og driver og regner ut hva herligheten kommer på.

Ble litt julepynt, julepapir og ikke minst pepperkakedeig og. Angrer på at jeg ikke kjøpte et pepperkakehus der, men det blir jo flere turer i forbindelse med nytt kjøkken og da byr anledningen seg garantert igjen :D

jeg gleder meg til jul. så sinnsykt masse. eneste aberet er at jeg føler at med jul hører pepperkaker og kakemenn til, dert blir kanskje litt vanskelig å lage med proteinpulver. :P men skal lage noe anna istedet for. mor har bestilt en stooooor porsjon med siljes fantastiske bringebær fromasj med rørte bringebær til. vi skal feire julen på en hytte (les: luksusvilla) i idylliske Sirdal.

jeef-micro sa for siden:

da har jeg vært i byen på en shoppingrunde.. Jeg har kjøpt 30-årsdagsgave til i kveld, og det ble gavekort på parfymeri... vi er to som spleiser. Og så har jeg kjøpt en bursdagsgave til ei anna veninne. hun ønsket seg bling-bling, så jeg kjøpte smykke og to sett øredobber... vi er tre som spleiser på den da, men ikke noe stordag, så hun får ikke så dyr gave. Og så har jeg ei tredje veninne som akkurat har hatt bursdag, og hun får gavekort på HM... tror alle får gaver som passer godt til dem. Nå venter jeg på skyssen min opptil 30-årsjubilanten :)

Lemen sa for siden:

I dag har jeg hatt fri, og skulle ut å handle sammen med søsteren og niesen min. Men det regnet hunder og katter, så vi ga oss etter en liten stund. Fikk værtfall vært på strikkebutikken og kjøpt inn tråd til et par nye prosjekt! :)
Så etter det har jeg stort sett bare strikket i dag, også rekt opp litt, strikket igjen og rekt opp enda mer... Men nå ser det endelig ut til at jeg er på rett vei! :rolleyes:

:)

jeef-micro sa for siden:

og jeg har vært i bursdag til ei veninne, og sitter nå i mørket og skriver innlegg...gøy å se om jeg faktisk treffer de rette knappene på tastaturet, Jeg har alltid trodd jeg har vært så avhengig av å se hvor jeg trykker, men jeg ser at jeg faktisk treffer på de fleste bokstavene på første forsøk.. til tross for ei flaske vin... eller kanskje på grunn av vinen?

Aline sa for siden:

Hepp hey.

Det er søndag og jeg venter på at middagen min skal varme seg ferdig i kjelen.
Skal bli godt med litt bønnegryte!
Ellers så har jeg ikke så mye å meddele akkurat nå..?
telle
Har akkurat nok med ord i dette innlegget, jo!!
Eller? joda, tror det ja!!

Snakkas!!

jeef-micro sa for siden:

det bør du ha Aline, ellers blir mitt slettet pga to på rad... Jeg er på jobb, og ikke akkurat stresset her jeg sitter. Skal faktisk spise fiberrik til middag... på en søndag... jaja er man på slankern så...
ellers ikke så mye nytt å¨si

bare babler for å få nok ord egentlig... som vi alle gjør her inne :p

jepp go søndag folkens!

chili sa for siden:

Så har vi (jeg med 12-åringen på slep) vært barnevakter for tantebarnet på 9 mnd. Gikk bra, det, han våkna på natta, men fikk han til å sove igjen. I morres sto vi opp, minsten og meg; han var smørblid og prata og kosa sag.. og mor og far fikk sove helt til kl 1100! Ikke værst! :D

Lemen sa for siden:

Jeg har også vært barnevakt i dag, til niesen min på 2 år. Jeg tok henne med til foreldrene mine som var barnevakt for to andre tantebarn. Så i dag har jeg kost meg sammen med alle tre. Har selvfølgelig rukket å strikke litt innimellom også, ble ferdig med en lue, og har begynt på et par pulsvarmere.

jeef-micro sa for siden:

jeg er også barnevakt... men det er jo jobben min.. i morgen er det skole igjen og da skal vi ikke starte før kl kvart over ti :D

ellers er ting rolig på jobb. Jeg får sitte på med ei hjem, så jeg sparer meg en halvtimes venting på bussen hjem. Litt godt, selv om jeg må gå et stykke for å komme hjem, og det plasker ned der ute... jaja har med mp3-spiller og kan sikkert ringe en venn om det blir for skummelt ute i mørtet...

chili sa for siden:

Skrive, da folkens! Skrive ,skrive: det er jo nesten midten av november!
Ellers så blir det som en (Jeef?) sa, at vi sitter på nyttårsaften og niskriver innlegg... syns jeg ser det... 800 innlegg før midnatt.. ti hi!
Vel. Her i gården vil vi helst ha snø nå, selv om jeg går som en pingvin på isen... Vi har 2 snowracere og elsker aking i vinterettermiddagsmørket!
Snø snø snø!! :D

Hyper sa for siden:

Jeg har faktisk ikke skrevet i denne tråden før..Litt fordi jeg synes det er litt skummelt tror jeg...Med disse reglene og greier..
Som jeg forøvrig ikke husker her jeg sitter...
Hehe...
Får håpe jeg komme gjennom nåløyet;)...Om jeg bommer, merker jeg vel det ganske kjapt!?
Joda...Ellers går det fint...telle telle.....
Skal til psykologen i dag, og på legesenterert og hente ny sykemelding..Blæh...
God dag til alle sammen;)..

Takk Aline, for heiinga!!..Kom meg i da i mål;)

Grethe sa for siden:

Er vel ikke så mange regler her ? Bare man kommer over 50 ord og ikke har to innlegg etter hverandre? Her i Valdres er det surt og kaldt, vi fikk snø...også forsvant den igjen og den som ikke rant vekk ble til IS! Ser at en i et tidligere innlegg mente at brodder hadde litt høy gammel dame faktor...tror jeg skaffer meg rullator!

jeef-micro sa for siden:

Hei i trondheim er det skikkelig drittvær for tiden.. vi hadde kjempekoselig skomakergatasnø, og jeg fant frem jule cd'ene mine og greier...

men nå er det drittvær.. det er regn og vind, og trærne ligger nesten vannrett... og det er litt småskummelt. Da jeg var liten, og den berømte nyttårsstormen var, så løftet taket på huset hjemme seg. Husker pappa var oppe midt på natta og festa taket på nytt.... det sitter liksom litt i enda

Aline sa for siden:

Om ikke Hyper snart legger til ord blir jeg nødt til å slette :D
Heia heia heia heia!!
Som skrevet over her er det 50 ord som gjelder :)
Og nå må jeg skrive mere... Hva skal man si?
Jeg gleder meg til sommeren, jeg...! Og lyse lange udeprimerende dager..
Med sol på nesen!

jeef-micro sa for siden:

føler meg som en gjenganger her jeg... :p har holdt på å jobbet med eksamen nå, og er helt uggen i skuldrene etter å ha bært en sinnsykt tung sekk. pyton. Og siden jeg gjorde det ganske bra på slike drøftingsoppgaver da jeg gikk sykepleien så setter jeg et vist press på meg selv for å få en bra karakter på denne oppgaven også. har vært litt småproblemer med meg og hun jeg jobber sammen med da (vi må være grupper) jeg er nok mere en individualist når det komemr til slike ting...

kan ikke vi alle skrive hvert vårt innlegg her hvertfall annen hver dag om ikke vær dag, da hadde vi vel kommet i mål, tro?

været i stavaneger er opphold men ganske kjølig. oooh gleder meg til julen. lavkarbo julekaker og fromasj og pinnekjøtt og koldtbord. og ikke minst forhåpentlighvis veldig mange gaver.

også gleder jeg meg masse til thailand. det ska bli så fantastisk hærlig.
:D :D det er 55 dager til idag. :)

jeef-micro sa for siden:

jegg sitter og ser Haunted på discovery... ser det hver onsdag, og skremmer meg selv like mye hver gang... og rett i seng etterpå... Jeg har ei sånn rispute jeg varmer i mikroen... den er kjempegod... særlig nå som nakken min er dønn stiv etter skolebøkene jeg har dratt på i den siste tiden. I tilegg til pc'en ... I morgen kommer hun jeg skriver sammen med hit da, for vi har studiedag, og skal bare sitte her og jobbe

Aline sa for siden:

Idag er det torsdag! Hvis noen lurte, lissom...
Som vanlig skriver jeg her uten et tema? Men hva med frokost? Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor jeg har latt være å lage smoothie så lenge.
Har begynt igjen nå, og ikke bare smaker det godt, men det metter så deilig også :) :) :)
Smoothie!

Hyper sa for siden:

Jippi!Jeg har begynt å montere lappeteppet jeg holder på med...

Er ikke ferdig med alle lappene enda, men måtte liksom bytte på litt..
Blir så lei jeg, av å holde på med det samme lenge av gangen:)...
Så har jeg lært meg å hekle armbånd!
Fant en oppskrift på nettet, som var veldig enkel..
Kan jo legge ut bilder etterhvert:):)

Lemen sa for siden:

Jeg har spist frokost i dag jeg også! :ja: Vel var den ikke sånn av de aller beste, nemlig en yoplait yogurt dobbel 0%. Har fundert litt på hvordan jeg skal få i meg frokost, for har absolutt ingen matlyst om morgenen, så har vel komt frem til at en sånn yogurt er bedre enn ingenting. :rolleyes:

Og nå skal jeg på jobb, godt å begynne sent for en gangs skyld! :)

jeef-micro sa for siden:

Vi har jobbet masse med eksamen i dag... vi er ferdige med teorigrunnlaget vårt, og har "bare" teorien og drøftinga igjen...
skal jobbe litt med det etterpå nå da..må bare få gjort litt husarbeid først... og for å skifte tema, så har det begynt å snø igjen, og det er veldig koselig ute :) jeg liker snøen :)

og jeg lurer på om ord som og, i + er teller som ord når vi teller hvormange vi har...

Hyper sa for siden:

Jeg har vært fliiink i dag!!Vært hos psykolog, lege, levert sykemelding, og vært på jobb i 4 timer!!Jeg har kjøpt sort neglelakk(og lilla og rosa), ny lipliner (Skal ha rød leppestift på jubileumsfest på lørdag), og handla inn mat:)
Nå fyrer jeg i peisen og koser meg i sofakroken med internet..
Blir hekling seinere:):)Livet er herlig!

jeef-micro sa for siden:

kom igjen og vær skikkelig aktiv her inne nå da folkens!!! vi er ikke på 200 engang ennå... jeg la meg og sov tidligere i ettermiddag, og jeg greier liksom ikke helt å våkne nå. er så trett at det svir, så jeg må bare sitte her og lese for ikke å sove. Skal begynne å lese litt læringsteori og kommunikasjonsteori etterpå for å ha til eksamensoppgaven vi holder på å skrive... Vi kom veldig godt i gang i dag, og fikk delt en del av teorien mellom oss, så vi kan jobbe litt hver for oss... my å gjøre, men utrolig gøy også... Jeg liker å gå skole, og liker å lære nye ting :D

Nena sa for siden:

Holder på med siste innspurten til julemesse på jobb i morgen - ute i siste liten som vanlig :o .. Nå holder jeg på med å nålefilte pynt på tovede vinvesker - ble ganske fine om jeg skal si det selv, dersom de blir solgt skal jeg lage noen nye til julegaver, hvis ikke, har jeg ferdige julegaver :D (ble det femti ord mon tro??? Yess!!)

Lemen sa for siden:

Jeg er bare så vidt en tur hjemom etter jobb og en liten handlerunde. Nå skal jeg på strikkeklubb, og det er veldig koselig. Håper på at jeg kanskje blir ferdig med den andre pulsvarmeren i kveld. Også skal jeg se om jeg får gitt bort den luen som ble ferdig i går... Ble litt for liten til meg gitt...:rolleyes: (Og mamma sa jeg så ut som en 10-åring med den på - så er best å finne ei lita jente som kan få den da!)

jeef-micro sa for siden:

satt og så reklame for ei bok jeg har veldig lyst på her... "hva veide Elvis da han døde" det er sånn tusen unyttige ting som alle bare må vite... feks som hvor mange hull har en golfball, og at de fleste do spyler i F-dur. Masse morsomme og unyttige ting å vite med andre ord...får ønske meg den til jul tror jeg. Og så ble jeg sånn plutselig veldig snopesyk her... og heldigvis er jeg så sinnsykt lat at jg ikke gidder å gå på butikken...jeg har en halv ananas på kjøkkenet jeg kan spise

Aline sa for siden:

Hei hopp og hurra for latskapen ;)
Jeg så en bok om 1000 (eller var det 1001?) album man må høre før man dør :) Også noe å ønske seg om man ikke helt vet hva man vil høre på og trenger ny input og inspirasjon :p

Ny plate hver dag i tre år :D

jeef-micro sa for siden:

Var det 50 Aline? håper det, for viss ikke får jeg et problem nå...
Jeg sitter og sliter litt med en oppgave til skolen i morgen. Oppgaven heter "pippi leker med to politikonstabler" og jeg greier ikke å finne ut hva som skjer mellom at konstablene ber pippi begynne på skolen, og at Pippi klatrer opp på verandaen... tror hun snakker om å ligge i senga og drømme, men siden jeg ikke har boka så kan jeg ikke jukse heller...

jepp... får slite videre

Nena sa for siden:

I løpet av natta har det dalt ned ENDA mer snø - og vi har ikke nådd midten av november enda grue seg til resten av vinteren dersom dette fortsetter :( . Har allerede måket litt forsiktig foran trappa, vil jo ikke bli uvenn med naboene heller.. Så det blir nok mer trim i ettermiddag når jeg kommer fra jobb.

jeef-micro sa for siden:

synes det er koselig med litt snø jeg... heller det en holke. Jeg ahr egentlig ikke tid til å sitte her å skrive, men orker liksom ikke å gjøre noe annet heller... får vel gå og ta på linser og sminke meg litt og sånn etterpå. Jeg blirhenta av ei i klassen ti over åtte, og da må jeg være klar, så vi kommer tidsnok på skolen. Blir ikke så lang dag i dag heller. Vi har skjelden undervisning etter lunsj, men det blir sikkert litt eksamensskriving... jeg driver med læringspsykologi for tiden...

Grethe sa for siden:

Ferdig med frokosten, har sovet så dårlig i natt at jeg skulle fått denne natta om igjen hadde verden vært litt rettferdig, men det er den jo aldri. Ikke min verden i alle fall .........Fy søren så trøtt jeg er . Og til alle dere som nå lurer på hvor jeg ikke bare går og legger meg igjen, er jo uføretrygded og alene hele dagen så er det fordi jeg har noen prinsipper her i verden, og det ene er at jeg ikke sover om dagen! Nå håper jeg at alle forstår hvor flink jeg er...ellers er det jo ingen vits i å være flink hvis ingen ser det , ikke sant? Alfor tidlig å være filosofisk nå .

jeef-micro sa for siden:

Jeg kunne ikke vært mer enig Grete!!! Du er kjempeflink! Jeg var sykmeldt i fire mnd i strekk, og hadde også gjort en avtalemed meg selv om å stå opp før kl ti hver dag... begynner man først å snu døgnet så er det på en måte gjort... men sover man dårlig en natt, så sover man kanskje bedre den neste? håper i allefall du får sove godt i natt da :D

Lemen sa for siden:

Sitter på jobb og er litt ufornuftig akkurat nå, for bruker ikke å sitte her inne i arbeidstida mi. Hun som skulle ha time hos meg for 20 minutter siden har ikke dukket opp, og jeg er litt oppgitt og irritert... :rolleyes: For håpe at hun tenker på at hun har kastet bort 45 minutter av tiden min.

Tar en tidlig lunsj jeg da! :cool:

Grethe sa for siden:

Godt at noen er enige med meg, for jeg føler meg litt dum her jeg sitter og er såkaldt "flink" Kjennes godt ut med litt skryt så takk skal du ha Jeef-micro.
Har forresten vært en tur ute , hentet avisen og fått inn ved slik at vi ( Mikke Mus og jeg ) ikke skal fryse når vi skal se på langrenn fra Beitostølen.
Synd med den klienten din Lemen, du var optiker, var du ikke ? Men ikke så galt ....nå fikk du jo skrevet et innlegg i Tusentråden 2006, ikke sant?

Lemen sa for siden:

:ja: Jeg er optiker ja. Heldigvis så skjer det ikke så ofte at noen ikke kommer til timen de har bestilt. Vi har sånn SMS-varsling en time før de skal være her, slik at de får en ekstra påminnelse. Og etter vi fikk det, så er det færre og færre som glemmer timen sin. :)

Men, som du sier fikk jo et ekstra innlegg i denne tråden! (Og nå ble det faktisk to! :eek:)

jeef-micro sa for siden:

føler meg skikkelig aktiv her inne for tiden jeg også... Jeg har vært åp soklen i dag, vi var ferdige etter to timer... litt slitsomt, for lærerne har begynt å presse oss ganske hardt...mye å gjøre. men godt å slippe fra litt før på en fredag da. Nå har jeg tatt av sengeklærne, hat dyner og puter ut på verandaen og skal støvsuge (!?!) senga mi nå... skal være sånn anti-midd overmadrass der, men jeg vet ikke helt jeg...

Grethe sa for siden:

Antimiddmadrass høres digg ut, hvordan ser den ut ? Vi kjøpte nye madrasser i fjor, er slik seng med madrass på madrass og med overmadrass på toppen. Problemet er at de to øverste madrassene henger sammen, det vil si de ligger sammen i samme trekk så jeg får dem ikke ut for å banke dem eller lufte dem. Eller er det kanskje nok å ta overmadrassen et tak? Den greier jeg å håndtere selv. Er flott å bo på et sted hvor det er masse kuldegrader, da fryser man midden ihjel....eklingene!

jeef-micro sa for siden:

Siden dette er tusentråden, så lgger jeg mitt inlegg nr 6000 her :p

jeg har også en sånn kontinentalseng, og har iikke sjans til å løfte overmadrassen engang... men den skal være av et sånt stoff som midd ikke formerer seg i, så da skal det bli mindre av de. har ikke helt skjønt hvordan det der virker, så jeg støvsuger madrassen for sikkerhets skyld. det skal gå an å vaske den, men jeg greier ikke å løfte den ned...

Hyper sa for siden:

I dag er det griiisekaldt!!!....Jeg fryser ræ-a av meg her..
Har nettopp begynt å fyre litt i peisen..Prøvde meg i går..noe som resulterte i at brannalarmen gikk to ganger...
Heldigvis er de opp i Amsterdam, på ferie...Vi har nemlig seriekoblede alarmer...:o
Men i dag gikk det fint..Varmen begynner å ta seg opp, og jeg gleder meg til jeg kan labbe rundt, uten gåsehud på kroppen!!!Weee...
Finner fram heklesakene etterhvert og tenker jeg:)Må bare lese/skrive litt her først...

Grethe sa for siden:

Er kaldt her også, har skalket alle luker og putter ved i ovnen hele dagen. Ser det trekker opp til snø nå, håper det for det virker litt lunere.
6000 innlegg Jeef-micro, jeg blir helt imponert!! Lurer forresten litt på denne tellinga av ord...er i som putte ved i ovnen et ord, og blir Jeef-Micro et eller to ord? Får skrive litt mer nå slik at jeg er sikker på at jeg ikke blir slettet, men nå er det middag. Kjøttkaker med grønnsaker idag, har invitert dattera mi og kjæresten også så da nytter det ikke å sluntre unna :-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.