< Tilbake til oversikten

Tusentråden 2006

nomma sa for siden:

Nå kjenner jeg at jeg savner Isac'en min. Jeg går forsattt ikke på de stiene vi vanligvis gikk tur. Det blir rett og slett for ensomt. :nedfor:Jeg måtte avlive Isac i fjor sommer, det er det verste jeg noen gang har gjort..grusomt men helt nødvendig. Trøsten min er at han har det bedre der han er nå, jeg ser han løper rundt på store gresssletter og har det gøy sammen med vennene sine. Tipper han løper rundt og erter løvene :D:D:D:D

(Isac var/er av rasen Rhodesian Ridgeback)

jeef-micro sa for siden:

Jeg er ikke så innmari glad i hunder, og særlig ikke sånne små navlelo... Men det er jo bare sånn jeg føler det. Men katter har vi alltid hatt hjemme, så de er jeg mere venn med. ellers har jeg lite å snakke om her inne akkurat nå. Har hatt veiledning på innlesing av barnebok på tegnspråk, og det gikk som forventet... mye å jobbe videre med, men også en del som var bra..
og nå har jeg sikkert 50 ord her...teller aldri jeg

Lemen sa for siden:

Er hjemme tidlig i dag jeg. Avlyste alle timene mine etter lunsj fordi jeg er syk, er ikke noe særlig å sitte å hoste og hoste rett inn i ansiktet på andre. Nå har jeg kokt en kopp med te, og sitter godt innetullet i pleddet mitt. Men, jeg fryser sånn og har hodepine, så tror det er sengen neste.

:(

jeef-micro sa for siden:

Ta deg to paracet, drikk opp teen din, finn fram varmeflaskaog gå og legg deg du. Det er vel det beste å gjøre når man har det sånn...

Det er jo tid for forkjølelse og influensa nå. Høst, mørkt og kaldt. Jeg føler det som at batteriene mine er flate... alt er vanskelig, og jeg lager problemer av alt... har egentlig bestemt meg for å slutte å syte, men det er ikke så lett :p

Lemen sa for siden:

Takk! Du er snill du Jeef! :)

Har fått sovet et par timer nå, og føler meg heldigvis litt bedre. Er alltid forkjølet på høsten jeg, og nå i høst så er dette tredje gangen allerede! Bruker vanligvis å å få den tredje høstforkjølelsen i desember, (gjerne helt inn eksamenstiden da jeg gikk på skole... ) I tillegg så bruker forkjølelsen å sitte i, i 2-3 uker hver gang, Til nå så har jeg bare vært syk i ca en uke, så håper at det ikke blir så lenge denne gangen.

Jaja, nok syting for denne gang, må vel være oppe i 50 ord nå... ;)

:cool:

chili sa for siden:

Her i stua går det i star wars... Datter er fan; nå sitter hun og ser på ekstramateriale-disken fra episode 3...
Morsomt å se skuespillerne fra inni 3cpo og Chewbacca...
Og så Ewan McGregor, da...:rodme:
Jepp... etterpå skal mor se på Battlestar Galactica... Sience fiction-fan, vi???

Og så må jeg bake kake til skolen i morra. Hadde helt glemt det: heldigvis så leste jeg i en journal og så ordet sjokoladekake... og løp i butikken og kjøpte inn...puh..

Lemen sa for siden:

Har akkurat fått en hyggelig telefon jeg, fra lillebroren min! Fikk spørsmål om jeg ville være fadder på den nyeste niesen min, og det vil jeg selvfølgelig være! :love: Har ikke fått sett det lille nurket ennå, som alt har blitt 8 uker, og får heller ikke sett henne før dåpen. Har ikke fått sett noe særlig av sønnen hans heller, og han er nesten redd meg når jeg treffer han. Så får håpe de gjør alvor av planene sine og flytter hit etter jul!

:)

jeef-micro sa for siden:

ååå så koselig da Lemen!! Jeg er en ekstremt stolt tante som de fleste her inne har fått med seg. Jeg var med søsteren min da Maya ble født. Det som er så synd er at søster har bosatt deg i england, så det er så skjelden jeg ser henne... hun er 16 mnd, og i den perioden av livet hvor de lærer mest. Hun har begynt å gå, snakke, hun leker seg og ser i bøker. så utrolig mye som skjer, og man føler man går glipp av så mye når man ikke ser de så ofte som man helst skulle.

Lemen sa for siden:

Ja, det er kjempekoselig å være tante! Har nå mange flere små jeg, er fadder på eldste gutten (4 år) til storebroren min og til jenta til søsteren min på 2 år. I tillegg så har storerbroren min en datter på 2 år og lillebroren min en sønn på 2 år. Altså 5 til nå, og så i tillegg så er det en liten en på vei også. Jeg er heldig og bor bare 50 meter unna huset til søsteren min, så jenta hennes ser jeg nesten daglig, og har derfor fått meg alt hun har lært seg etterhvert. I tillegg så passet jeg henne ganske mye da hun var baby, så hun er nok min lille øyesten. :hearts:

jeef-micro sa for siden:

jeg savner både tantebarn og søsteren min jeg. Jeg og søsteren min er veldig tette i alder, og vi er veldig knyttet til hverandre. Jeg har en del veninner som kan ta segen formiddagstur til søsteren sin, spise lunsj sammen en dag eller dra på shopping eller bare sitte å prate sammen en dag... jeg og søsteren min snakker sammen på msn, men det er liksom ikke det samme som å snakke ansikt-til-ansikt

Nena sa for siden:

Skal prøve meg på å lage hjemmelaget lammerull - har aldri laget det før, men nå har jeg kjøpt kjøtt og greier til å lage dette. Tror ikke det lønner seg så veldig økonomisk, men det blir spennende å se om det blir godt da :D ! Lammerull er noe av det beste pålegget jeg vet - skikkelig gammeldags julemat (men det må være den "hjemmelagde" typen, ikke Gilde sin!). Aronmat lager en fantastisk god lammerull, tror nok ikke jeg kan konkurrere med den nei... Får teste de opp mot hverandre!

Lemen sa for siden:

Er lammerull det som vi kaller rullepølse montro? :confused: De brukte vertfall mamma å lage før, brukte lammesvanger (eller var det lammesvanker - litt usikker på hva det heter jeg...), også har du noe gelatin og salt+pepper inni og syr sammen, lar den ligg i salt bad en stund, og så skal den kokes til slutt? I så fall, så er det utrolig godt! :sikle:

Hmmm, kanskje jeg skal oppfordre mamma til å lage det i år, siden jeg har lovet henne at vi skal bake lefser en dag... ;)

Hyper sa for siden:

Jeg har lyst på garn!!Mer garn, og masse garn!!
Har kjøpt inn litt, men har dilla på forskjellige ting til forskjellige tider..og nå trenger jeg mohair garn til englesjalene mine;)....
Noen som selger billig garn, eller vet om butikker med f.eks. salg i Bergen?...Eller på nettet?Jeg har kjøpt en del på spar kjøp, men de har ikke mohair garn og litt sånne spesielle ting der..Og akkurat nå er jeg fryyktelig fattig..(Venter FORTSATT på lån/Stipendet mitt....)
Jeg vil ut og kjøpe garn!!!Er så stas:)

Siljevanilje sa for siden:

som dere sikkert fikk med dere så døde jo min kjære morfar 8 okt. og nå har ting stabilisert seg og jeg er vel over den aller verste sorga. og tenker mest på de hyggelige minnene. og idag har vært en veldig tenke-på-morfar-dag. først så kom mor og mormor innom butikken idag og mormor fortalte at hu hadde våknet midt på svarte natta forrige natt, og der lå morfar på siden av henne, som han hadde gjort i over 40 år. hu så på han vel og lenge, der han lå med ryggen til og pustet tungt. så snudde mormor seg for å skru på lyset for å finne tøflene sine for å gå på do, men da var morfar borte og siden hans i senga var så flat igjen. men dere, ikke tenk huff å huff, det gjorde jeg og da jeg hørte dette.

men mormor fikk sjelefred da hun så han, det var jo mannen hennes, er jo den vanligste ting at han lå i senga hennes :) og hun la seg godt til rette igjen og sov godt til solstrålende begyne å danse i soverommet.

så tenker jeg: det kan jo være at han viste seg for henne. har hørt om ganske mange liknende tilfeller. og at grunnen at han viste seg for henne var at han viste at hun trengte det. :love:

:tørker tårene mine:

Lemen sa for siden:

Jeg har nå begynt å opparbeide meg et lite lager på garn, men har nok ikke noe til salg... ;) Også har jeg mamma da, som har et stort lager med alt mulig rart, som det bare er å kjøre å hente det jeg vil av.

Mamma bruker av og til å kjøpe garn med en venninnde som er innom Sandnesgarn sitt fabrikkutsalg i Sandnes av og til, og da får hun superbillig garn, men mest sånt som egner seg til toving. (Men de har sikkert Kitten Mohair også - kommer ikke det fra Sandnes?) Ellers vet jeg at hun selv har vært innom Raumagarn sitt fabrikkutsalg, og fant billig garn der også. Vet ikke om det er noe sånt fabrikkutsalg i nærheten av Bergen, men det er kanskje mulig å sjekke?? ;)

Ellers så har noen Rema butikker litt garn, men de har bare leste-tråd og tove-tråd, men er ganske billig, synes å huske at det enten var 5,- eller 8,- pr nøste.

:)

jeef-micro sa for siden:

Silje, jjeg syntes at det var utrolig koselig av morfaren din å vise seg for mormoren din jeg...jeg vet de kan vise seg... Jeg skrev på mandag her inne om den lille jenta jeg så da jeg var ute og gikk tur, og flere ganger har mormor og morfar vært der og passetpå meg når det har vært vanskelig eller når jeg har vært oppi situasjoner jeg ikke helt har vist hvordan jeg skulle takle... jeg synes det er betryggende å vite at de er der jeg, og er ikke så redd dem...

og hyper... jeg har kjøpt en del garn på europris (eller euroshit som farmor sier) de har billig garn der, jeg vet bare ikke hvilke typer de har...

Hyper sa for siden:

Euroshit?hahahaha....for en morsom farmor da:D
Jeg får ta meg en tur på Europris når jeg får inn pengene jeg venter på...Også skal jeg til London 17-19 desember..Kanskje jeg får med meg noen nøster derfra og:)
Shopping blir det iallefall..Og hvis det dukker opp noen garnbutikker, er jo det greit, men kommer ikke til å leite akkurat...
Topshop står høyt på lista gitt, og der trenger man goood tid..Var der for noen år siden, på klassetur..og Timene FLYR jo!!

jeef-micro sa for siden:

Glem topshop da Hyper... New look har mye kulere klær, og er kjappere ute med å kopiere catwalken... det ligger en kjempestor new look i oxford street... når du kommer fra oxford circus, er det bare å gå oppover oxford street et godt stykke(forbi ben & jerrys :sikle: ) så finner du en diiiiiger new look butikk... slå deg løs...

ellers er det supert å ta en tur til bluewater. Der finner du ALT du trenger fra lakeland limited, new look, topshop, bodyshop, gap, og masse designerbutikker

nå vil jeg også på juleshopping...

Hyper sa for siden:

Aaaah...ok...Jeg trenger tips nemlig..har jo bare et par dager på oss, og jeg blir kjempeskuffa, om jeg ikke har bagen full når jeg kommer hjem igjen;)
Vi drar der jo FOR å shoppe..
Severdighetene som er der, har jeg sett litt av før også..Iallefall de "typiske"
Og man kan jo alltids ta turen tilbake om man vil det..
Vi prøver å finne hotell nå da..Et som er sentralt, men ikke altfor dyrt..
så er vi avhengig av å iallefall ha en vannkoker på rommet...De vi reiser sammen med, har med seg en liten baby:)

jeef-micro sa for siden:

må bare si det igjen jeg da... drar du til london for å shoppe så er det bare et sted å dra... www.bluewater.co.uk her står det hvordan dere kan komme dere dit også... anbefaler et tilig tog, for dere kommer til å bruke dagen der oppe. Jeg rett og slett digger det shoppingsentret. Det har "alt", og man kan parkere mannfolka i resturantavdelingen, eller på J. Lewis (alt-mulig-butikken) pluss at de butikkene der er litt lavere i pris enn selve London...

nomma sa for siden:

jøss innom to ganger på en dag.. ikke verst.. har nettopp sittet å sett Invasjon.. uhu.. så skummelt det var i dag.. kjente det i kroppen etter på satt å spente meg nesten hele tiden.. Super serie.. elsker Sci-fiction.. Desverre så sender NRK carneval på samtidig med Ghost Whisperer... Holder på å se 1 og 2 sesong av 4400 på dvd og håper at tredje sesongen kommer snart...

jeef-micro sa for siden:

Jeg får helt hetta av invation, og sci-fi serier jeg, så jeg ser heller ghost whisperer og A haunting (discovery) utrolig gøy, for jeg får litt sånn grøssing, men det går fort over da. sitter egentlig å jobber med den nå så berømte oppgaven, men jeg sliter med motivasjonen... Og så er det jo så innmari mye å se på tv også da...

og jeg gidder fortsatt ikke å telle ord... snart nattatid tror jeg...

Nena sa for siden:

Mandler! Nå er det billige mandler i løsvekt i butikkene her jeg bor, og jeg har store problemer med å gå forbi uten å ta med litt i en plastpose :o ... elsker mandler, både naturell og diverse krydrete varianter (for ikke å snakke om brente mandler da - i mitt tidligere liv :D ). Men ikke spesielt lurt å spise for min del, for jeg har problemer med å begrense meg til bare "litt"... og det blir jo fort alt for mye karber!
Og så har enkelte bokstaver på tastaturet mitt hengt seg opp - mistenker at "noen" har sølt noe på tastaturet, selv om jeg egentlig har sagt at det er spiseforbud når man bruker laptopen.. VELDIG irriterende å måtte skrive masse om igjen fordi det mangler bokstaver!

god morgen god morgen folkens, jeg er oppe før fuglene fiser. sambo må dras oppav senga, fores, og lages lunsj til og kastes avgård ut døren til jobb. skjemmer jeg han bort??? neidah ;)

også hopper jeg salto inni senga, og sovner igjen. og våkner igjen på et mer passendes tidspunkt, sånn mellom 09 og 12. hehe.

mulig jeg er over 50 ord, hvem vet, og jeg gidder ikke å telle. jeg er med i lat klubben jeg.

og rart nok så hadde jeg faktisk ei god natt inatt. og det er ikke ofte.

Hyper sa for siden:

Jeg er oppe nå!Og for meg, er det en bragd..Jeg har sovet altfor lenge de siste dagene, men så er jeg syk da..:(
Ligger under dyna i sofaen i dag, men bestemte meg for å stå opp tidlig, for å prøve å føler meg bra nok til å dra ut på jobb en tur...
Men tror ikke det går..Ser ikke lovende ut..Æsj..

Var koselig å stå opp i dag da..Erlend hadde fyrt opp i ovnen, så det var varmt og godt i stua..:love:Jeg kunne bare slenge innpå et par kubber, så var det full fyr igjen...Mmm..

jeef-micro sa for siden:

Jeg vil også ha vedfyring i stua... her er det ikke vedfyring noen steder... men det hjelp å sove sammen den menneskelige radiator i natt da... blir ikke kald på rompa da nei... blir ikke kald nadre stederheller når jeg får tenkt meg om :p

I dag har jeg studiedag. Skal jobbe med eksamen, men det går litt tregt, og nå venter jeg på mamma som skal komme å ta meg med på luftetur til ikea. hun har med hjemmelagde elg-karbonader til meg også :sikle: gleder meg til middag i dag...

Hyper sa for siden:

Åh..jeg elsker IKEA..
Skal ta meg en tur dit før jul, og kjøpe julepynt og litt...
Har bestemt meg for å pynte 1.desember..
Må omtrent sitte på hendene mine, for å ikke begynne før....;);)
Jeg har lovt Erlend.....
Jeg feirer jul hjemme hos mamsen og papsen, så jeg har egentlig aldri giddet å pynte...men i år blir det andre boller!!!!

Grethe sa for siden:

Idag skal lillesøsteren min avlive katten sin. Den er 15.5 år gammel og har hatt kreft lenge så det er sikkert en lettelse at den nå får slippe . Men dette er en kjempetrist dag og jeg føler virkelig avstanden til Bergen. Jeg kunne naturligvis ikke hjelpe hverken lillesøster eller katten men da hadde jeg vært der i allfall. Får kose litt ekstra med min egen pus....Nykokt sei skal han få, godingen.

jeef-micro sa for siden:

uff det er alltid trist når man må avlive et kjæledyr. Husker da kattene våre døde. ene ble påkjørt av en bil, og det var så utrolig trist... men det er desverre en del av livet man har dyr, men er glad i de, mater de, er sur på de når de gjør fra seg på teppet, og man kjefter og kan bli utrolig irriterte på de... allikavell er de et familiemedlem, og man sørger mye når de dør... Jeg hadde utplassering på en dyreklinikk i 9.klasse, og fikk være med på bl.a avlivinger. Det var det værste vetrinærene gjorde, men samtidig, så er dyrene da så syke at det er til det beste for dem.

Nille sa for siden:

Akkurat nå står det 140 gram meierismør på benken for å bli passe mykt til å bli vispet inn i splenda, egg og andre godsaker. Skal lage appelsin/rømme muffins til å ha med på turen i morgen. Vi har "sosialt tiltak" på jobben, dvs, at teamet mitt som starter jobb 13.15 får to timer til å gjøre noe "sunt" sammen. Vi har bestemt oss for å gå lang tur, rund Stokkavannet. Ca. 1.5 times tur, 10000 skritt. Alle har fått utlevert skritt teller og på turen får alle muffins også :D

Mila sa for siden:

Jeg kjeder meg.. Å været ute er trist, grått og bløtt.. åsså.. Kjeder jeg meg.. Blir bedre om noen minutter for da kommer kjæresten hjem :) Lage god mat å kose oss..

Åsså har jeg funnet ut att cd spilleren min i bilen er koko... den hekta seg opp, så uansett hva jeg gjorde så ville den ikke skru seg av! :eek: Displayet var svart å det gikk ikke an å trykke på noen av knappene.. Hjalp ikke engang å SRKU av hele bilen.. :confused: Skumle skumle cd spilleren.. Fikk den av etterhert... med ei nål inni ett bittelite hull som kanskje er resetknapp ellernoe.. Uansett så er den av nå, men jeg skrur IKKE på bilen før kjæresten har sett på det der... Skumle onde cd-spiller...:mad:

chili sa for siden:

Jepp, nå plasker det ned i bøtter og spann her i Oslo.
Lækkert..
Forresten, apropos himmelhvelvingen; på søndag, tiiidlig, er det meteorregn! Fra kl 0530.. Håper virkelig regnet gir seg til da; vi skal ut og se!
Vi var oppe klokka 0430 i forfjor for å se solformørkelse, det var stort!
Sånt er gøy!:D

jeef-micro sa for siden:

jeg har akkurat spist to avmammas nyyyyydelige elgkarbonader :D mamma kom hit i dag for å se om meg, siden jeg sittermed eksamen og hun har fri. Vi har luftet oss, og jeg fikk multer, rørt tyttebær (uten sukker) og elgkarbiser...så nå er jeg god og mett, og skal snart på butikken og handle litt... det er en grei ting å gjøre etter man har spist, for da er det ikke så lett å kjøpe ting man ikke skal ha :p

Titti sa for siden:

Kanskje jeg skal bidra litt i denne tråden jeg også :) Jeg sitter her og gleder meg til helgen, samtidig som jeg er litt engstelig for at lille gull ikke skal bli frisk. Og så lurer jeg litt på hva jeg egenlig har lyst på, jeg er jo mett, men det lukter så sinnsykt godt av mandarinene som sambo sitter og spiser nå. Hvordan vet man forresten når man har skrevet 50 ord? Teller dere?

Hyper sa for siden:

Jeg er nok IKKE Den rette til å svare på det...hehe..Jeg glemmer meg rett som det er jeg, og svarer med ETT Ord....glemmer at det er denne tråden jeg skriver i vettu:)Nå sitter jeg og skravler på MSN, med ho ene vi skal reise til London med!Herregud som jeg gleder meg..Skjønner ikke hvordan vi skal rekke alt sammen jeg?Vi vil jo shoppe masse OG se masse.....HJEEELP!
Tror vi må legge en aldri så liten plan, for å få utnytta tida best mulig:)
Jeg pakker nesten tom koffert (HUSK: kjøp ny)...Så skal den fylles opp mens jeg er der....Fryktelig strenge regler på fly og sånn nå da men....hrmmph

Nena sa for siden:

I dag var det mildvær ute - det drypper skikkelig av hustakene, men skylaget så ut til å være ganske høyt likevel. Regner med at det blir ganske glatt etter hvert, når jeg går med hunden bruker jeg alltid brodder på så da merker jeg ikke noe til om det er vanskelig føre eller ikke! Støvlettene mine derimot - DE er glatte! Måtte se under de, og da oppdaget jeg at alt mønsteret var slitt vekk :( - så nå har jeg kjøpt noe sandpapirlignende som skal klistres under... sitter vel kanskje ikke så lenge at det gjør noe :rolleyes: , men hva gjør man ikke for å spare utgifter til skomaker!

jeef-micro sa for siden:

Jeg skal på teateret i kveld... fin avslutning på skoleuka, og jeghar frihelg:D Skal se et stykke som heter berlinerpoplene. gleder meg vilt, for jeg har lest boka (Anne B. Ragde) og har hørt veldig mye bra om det stykket. Jeg synes det er så utrolig gøy å gå på teater. Skal dra sammen ei veninne i dag da:) har ikke sett henne siden i sommer. Vi snakker en del på msn, men vi er jo begge litt opptatte så det blir ikke så ofte. men koselig å kunne gjøre litt slike ting også da...

må bare skrøyde litt av meg selv ( her og)

nå har jeg pløyd igjennom en sånn nille liste vet dere.
puh, jeg har gjort disse tingene på ca to timer:

• ryddet alle rom unntatt bad ( skal tas imorgen)
    -tatt to oppvasker
    -tørket støv på alle flater
    -vasket grundig de to bordene vi har, og ryddet innholdet ut av hyllene i tv bordet
    -gått ut med 3 poser med stavanger aftenblad :rodme:
    -gått ut med 2 poser vanlig boss
    -støvsugt hele leil unntatt bad
    -vaska alle gulv unntatt badegulvet
    og finalen: vaska ned hele kjøkkenet som er STORT......

ja da tror jeg at jeg huske alt..

(klappe meg selv på skulderen) klapp klapp

også har jeg skrevet huskeliste til thailand turen. sett på hvilke klær som kjøpes inn før avreise (ingen) alt som jeg brukte på kypros turen var egentlig for stort men det går. har bestilt litt klær og bikini på hm.com. får det i neste uke. har kontrollen på julegavene.

og alt dette så tidlig, hvorfor tenker du sikkert. jo fordi jeg skal jobbe masse hver dag i hele desember inkl 2 av 3 søndager. så da må kontrollfriken meg rett å slett ha kontroll. hihi

Titti sa for siden:

Nå er det fredag med taco, rødvin og dans på TV :D Håper Kristian vinner :ja: :love:
Ellers lader jeg opp til morgendagen, da skal vi til Oslo og se Team Eckbo. Vi har bestilt hotell og kjører full pakke, gleder meg veldig :spent: Reiser sammen med et annet vennepar og de ville dra tidlig, slik at vi kan dra innom ikea på veien. Jeg kommer til å være helt skutt i morgen kveld, men det blir bra. Vet ikke helt hvor vi skal spise enda, har ikke helt bestemt meg for hvor mye jeg skal "skeie" ut i morgen. Men alkhol blir det hvertfall :D

jeef-micro sa for siden:

Jeg har akkurat vært på teatret og sett berlinerpoplene. Stykket er lagd av boka til Anne B.Ragde. Jeg har lest boka, og den var utrolig bra, så jeg hadde høye forventninger til oppsetningen, og det svarte forsåvidt til forventningene, men jeg er glad jeg hadde lest boka, viss ikke hadde det gått i surr hvem som var hvem...

bra var det uansett

Aline sa for siden:

Så bra :)

Ikke noe kult å bli skuffet fordi man har lest boka...

Oi, er visst smittet litt av Hyper :p Glemte at dette var tusentråden... ;) Jeg er fremdeles syk ... Værre enn igår, men utrolig nok uten feber...
Jeg fortsetter å proppe innpå med piller frem til onsdag. Etter det har jeg nemlig tid til å være syk... :rolleyes:

jeef-micro sa for siden:

Jegføler jeg ikke har tid til noe før første desember jeg...

og da skal jeg rekke alt.Nå er det eksamen som prioriteres, og jeg føler det går litt på bekostning av tegnspråket mitt... Men sånn er det vel å gå skole. Det ene lider under noe annet... og da særlig husarbeid. får jo ikke gjort noe som helst jo. I dag har jeg med vilje stått opp kl ni, for å få vasket litt klær samtidig som jeg jobber med eksamen...

Ellers er det egentlig RAFT-fest i kveld. Jeg vet ikke helt om jeg får til å dra, men er jeg effektiv og jobber godt noen timer fremover nå, så går det vel greit...

Grethe sa for siden:

Denne helga er jeg helt alene, føles helt fantastisk å ha to hele dager som jeg kan gjøre hva jeg vil i. Ingen som skal ha middag når de kommer hjem, ingen som skal ha akurat den skjorta ren, og sist men ikke minst JEG BESTEMMER HVA SOM SKAL VISES PÅ TV :D
Så heldig du er som har vært og sett Berlinerpoplene Jeef, jeg har også lest boka og kunne nesten ikke legge den fra meg. Så på en nyhets sending at det skulle lages tv-serie også, der blir det nok litt lettere å holde greie på hvem som er hvem.

Lemen sa for siden:

Skal sitte hjemme alene i kveld jeg også, har ikke blitt frisk enda og i dag har jeg ikke orket å gjøre noe fornuftig annet enn å strikke litt.

Har akkurat vært på butikken, og en liten tur innom jobb. Fikk en telefon av en venninne fordi samboeren hennes hadde fått et lite rusk på øyet, også lurte hun på om hun kunne prøve å ta det ut. :eek: Jeg tilbydde meg da å se på øyet, er ikke særlig lurt å rote inne på øyet med en pinsett nei! Rusket var ikke så veldig lite, (når en kan se det godt med det blotte øyet, så er det faktisk ganske stort). Dessuten så kom det fra en sprut av en vinkelsliper, så det hadde brent seg godt fast inn i hornhinnen. Så jeg ba han ta kontakt med legevakten jeg. Dette er en jobb for en lege, kanskje aller helst en øyelege...
Så jeg får høre med han om et par timer om det har ordnet seg.

jeef-micro sa for siden:

Jeg hadde også lest boka først... heldigvis. Og det er vel ikke et stykke som er så innmari egnet på et teater da...

I kveld skal jeg på fest. Det er barnehage/babyfest, men det var frivillig å kle seg ut, så jeg dropper det jeg...

er egentlig ikke 100% motivert for noe fest heller... hadde egentlig mest lyst på en rolig kveld i armkroken, men armkroken "min" er vist litt opptatt i kveld... og jeg bør egentlig dra på den festen...

Huldr sa for siden:

Jeg har nettopp sett Polly Morgan's kunst på Safari, kjempeinteressant og fint syntes jeg. Hun stopper ut små, døde dyr (folks avdøde kjæledyr, drepte dyr funnet i veikanten) og setter dem sammen med objekter i små scener eller stilleben. Prosjektet heter "Still life after death", et ordspill som går på det engelske uttrykket "Still life" som betyr stilleben.

www.pollymorgan.co.uk

jeef-micro sa for siden:

Hørtes litt groteskt ut på meg da Frøy...

Jeg greier ikke pels... ikke fuskpels heller... Får helt frysninger av det. Og det har ikkemed noe politiske greier å gjøre, bare at jeg har enslags fobi eller noe for det...

Jeg skulle egentlig ha kleddmeg om til fest akkurat nå, men jeg orker ikke å lette på rompa og komme meg ut døra... skal dra om ikke annet så for tegnspråkets skyld, men samtidig så hadde det vært så deilig å vært hjemme og slappet av...

og baby/barnehagefest er ikke helt min stil heller da...

Huldr sa for siden:

Ja, kan skjønne du synes det, jeef. Hadde litt ambivalente følelser før jeg så innslaget, men det var veldig fint. Men jeg har kanskje ikke akkurat mainstream smak når det gjelder kunst da :p.

Ikke så moro å gå på fest når man ikke har lyst nei, ville blitt hjemme jeg. Man trenger ikke være pliktoppfyllende bestandig :).

Nena sa for siden:

Så var det søndag igjen - skjønner ikke hvor helga blir av. I går var jeg på offisiell åpning av ny barneskole, så da gikk DEN lørdagen. Orket ingen ting da jeg kom hjem, så nå flyter alt rundt her.. trives ikke når jeg ikke har fått unna litt rot og skitt til helga. Må hjelpe til med matte og kjemi i dag, så det blir vel ikke mye vasking i dag heller :( . Men vi overlever nok!
Har gått en times tur på skikkelig hålkeføre, så jeg var ganske svett da jeg kom inn. Men nå er det frokost med egg og bacon :sikle:

Huldr sa for siden:

Jeg har også spist egg og bacon til frokost. Det er god helgefrokost, det :).

Jeg så filmen om Peter Sellers i går jeg. Den gjorde ganske sterkt inntrykk. Ante ikke at han var så hensynsløs mot sine nærmeste. Jeg har elsket Pink Panter-filmene siden jeg var tolv og så alle filmene på Rosendal kino ... mimre

jeef-micro sa for siden:

Jegvar nesten nødt til å gå på festen frø, for jeg er nestleder i raft, og det var årets første fest. Og så er det jo viktig i forholdt til å opprettholde tegnspråket nå som jeg bare sitter å skriver oppgave... var mange å snakke med der, så det var faktisk litt gøy også. Neste fest blir uti desember, da er det nissefest, og vi er ferdige med eksamen også:D
tror det kan bli gøy :)

Lemen sa for siden:

Åh! Takk Frøy og Nena for at dere har spist egg i dag! Holdt på å koke egg mens jeg bare skulle lese litt her... Glemte selvfølgelig hele eggene, og de hadde kokt 5 min for mye når jeg leste innleggene deres! :o
Jaja, de vart bare litt mere hardkokt enn det jeg hadde tenkt...:rolleyes:

God søndag!

Huldr sa for siden:

Bare hyggelig, Lemen :D

Ja, jeg sitter her og sitter her jeg også, har ting jeg skulle gjort, men er så trøtt, har hatt en kort og urolig natt og våknet til nachspielet til en nabo. Nydelig vær i Oslo i dag da, skulle vært en tur ute også ...

Jaså, du kaller meg Frø du jeefer'n :p. Det er litt morsomt faktisk, morfaren min pleide nemlig å kalle meg det. Han sa at det ikke var noen diftonger i riksmål ... :p (Han var utflyttet trondhjemmer, men det kunne man ikke høre. Sobert riksmål der i gården!)

jeef-micro sa for siden:

oups... beklager frøY :p det går litt fort i svingene på tastaturet her av og til...

sitter nå og skal finne ut om kommunikasjon og døves tospråklighet. Men jeg finner jo ikke noe i noen bøker jo :hylgrine: og vi begynner å få det litt travelt... Føler hun andre på gruppa mi har full peiling på hvor hun finner alt stoffet, mens jeg bare sitter og diller og ikke får gjort stort...

Nena sa for siden:

Ja så har jeg funnet ut hvor alle sokkene har vært... har begynt å rydde rommet til minstejenta, og der lå det klær over alt - inkludert alle sokkene som jeg kjøpte inn tidligere på året... vaskemaskinen går for fullt nå, alt skal vaskes og legges på plass i klessskapet under overoppsyn av mamma :o - nå er det slutt på å tråkke seg en sti midt på gulvet mens alt hoper seg opp langs veggene! At det går an å være så rotete :rister på hodet: - og så klager hun over at hun har lite plass på rommet - er sikkert dobbelt så stort dersom hun hadde lagt tøyet inn i skapet og ryddet leker, filmer, skrivesaker, lipgloss, hårstrikk og den slags på plass!
Dagens utblåsning :p ... (og det ble mye mer enn 50 ord!)

jeef-micro sa for siden:

når det gjelder sokker... Har dere noen ganger lurt på hvor det blir av "den andre sokken"? mange som tror at de forsvinner i vasken, men jeg har faktisk avslørt sokkene, for hva er det du alltid har for mye av? Jo kleshengere... Jeg har alltid masse kleshengere i skapet mitt, og jeg aner ikke hvor de kommer fra... så med min logiske hjerne, og høye iq :p har jeg funnet ut at sokker har evnen til å fovandle seg til kleshengere... de greier bare ikke å reversere forvanslingen...

Hyper sa for siden:

Kunst med døde dyr klarer jeg ikke....Jeg har gått 3 år på tegning form og farge, og sett mye rart (Og mye utrolig interessant og fint)..
Var blant annet i Oslo for noen år siden, der det var en ku..(det var flere dyr..) som var delt på midten...ikke på tvers, men langs..og hver halvdel var satt i et monter...Slik at man kunne gå midt i mellom de to halvdelene av en ku....
Du så aalt..innvoller, skjelett....jeg synes det bare var utrolig ekkelt jeg...
Intressant for de som studerer anatomi osv, eller er dyrleger, men for meg?..Nope....
Litt for grotesk....
Og det andre "stuntet", der døde rottefoster ble puttet på glass med oliven...
Fytti....

Huldr sa for siden:

Jeg kjenner godt til de verkene du beskriver og kunstnerne, Damien Hirst og Morten Viskum. "Mother and Calf Divided" heter den med kua og kalven.

Den typen kunst kan vekke avsky, men det er nettopp de følelsesmessige reaksjonene på kunst som er interessante, synes jeg. Det gir det litt mer dybde enn ren estetikk. Når det er sagt synes jeg kua og kalven er både groteske og vakre på et vis. Det er uansett et verk som fester seg i bevisstheten! :)

Hyper sa for siden:

Mange verk, skal jo nettopp det-provosere...det vet jeg...Og jeg vet også at kunst omtrent kan være "hva som helst"....
Det er jo forsåvidt greit det, men jeg liker det ikke...

Jeg liker å bli litt provosert jeg, bare ikke på den måten..Vanskelig å forklare, men..
Det er vel som med alt annet..Smak og behag:)...

Huldr sa for siden:

Jeg tror ikke hensikten bare er å provosere, og det er mange andre følelser som kan dukke opp ved å se Damien Hirsts verker ihvertfall. Synes jeg. Polly Morgan og Damien Hirst er regnet som store kunstnere internasjonalt, og folk står i kø for å kjøpe verkene deres. Det er ikke uten grunn, det er kvalitetskunst.

Morten Viskum derimot blir jeg litt kvalm av, synes det er mer spekulativt.

Men det samme synes jeg kan man si om en film som Saw 3, som er ren kommers etter min mening.

Kort sagt, er enig med deg - smak og behag ... :)

tenkte jeg skulle bidra jeg og, vi må jo klare målet vårs innen slutten av året. så da må alle være med å bidra. nå sitter jeg å slurper verdens beste te med fløte og splenda i.. kokos og vanilje :sikle: så sinnsykt godt. teen kombinerer mine to ynglings smaker og lukter. jeg har tilogmeg parfymer, både en med vanilje og med kokos.. lukter så godt... :D

snart er det leggetid. og imorgen er det jobb i 9 timer. skal jobbe 39 timer neste uke. blir heldighvis penger av det..også har jeg laga modifisert pølse & oste muffins til jobben imorgen. skal hvertfall ikke gå sulten rundt på jobb :D

Aline sa for siden:

Det med å være rotete ungdom kan jeg aaaalt om. Noen ganger hadde jeg ikke sti engang, men fotspor... Jeg kan trøste deg med at jeg er ganske ryddig nå :)

Et sted jeg bodde hadde jeg rom på 18 m2 og det også klarte jeg å fylle... Skjønner ikke hvor alle tingene kommer fra, jeg :p

jeef-micro sa for siden:

Har akkurat våknet jeg nå, og ser at jeg kunne jo ha skrevet kjempemange innlegg her mens jeg har sovet... I armkroken :love: kjempekoselig dagen derpå aktivitet...

nå har jeg kjørt han hjem, og skal prøve å få lagt meg og sove litt før skolen i morgen. Skal ha en heftig dag på skolen i morgen... først skole, så eksamens jobbing hjemme til hun jeg jobber med, og til slutt Raft-kafe...

god morgen alle dere morgen fugler :D * kvittre, kvittre*

jeg gleder meg masse til avreise thailand, tenk hvor deilig det skal bli, varmt å godt, par å tredeve grader og ca 26 i vannet mens her oppe i nord pleier det å vippe mellom minus grader og pluss på den tiden. og det som skal bli herligst er å reise fra alt og alle, jobber og det hele.. DIGG :D

men det trengs fremdeles litt planlegging, men det gleder jeg meg til, til å ta fått på. :D jeg kontrollfreak ???

Grethe sa for siden:

God morgen alle lathanser :D Ligger dere og sover enda ? Her kommer første innlegg fra meg idag, er trøtt og kald på beina for jeg glemte å hente ved i går kveld ...og nå er det ikke nok ved inne til å fyre opp. Prøvde å få Mikke Mus til å legge seg og varme beina mine, men da han kjente hvor kalde de er så forflyttet han seg opp på tastaturet , er mye mer oppmerksomhet å få der også. Ønsker meg en stor varm hund jeg :rolleyes:

jeef-micro sa for siden:

må vell komme meg opp jeg også... Skal på skolen i dag. Synes kanskjevi har litt vel mye å gjøre på skolen for tiden, i tilegg til at jeg er litt ukonsentrert. men vi overlever vel. bare denne uken igjen, og neste uke er det studieuke. Vi skal levere eksamen torsdag, så eegentlig burde vi ha hatt studieuke denne uka... så kunne vi ha utnyttet dagene til skriving, og brukt neste uke til finpuss (er jo det vi må gjøre uansett)

Lemen sa for siden:

Da er enda en mandag over. De går så fort ukene for tiden, nå er det faktisk under 5 uker igjen til jul. Jeg har i kveld så vidt begynt å tenke over hva jeg skal kjøpe i julegaver til alle sammen, men det er jammen ikke lett. Værst er det å kjøpe til brødre, og jeg har ikke mindre enn tre av den sorten! :eek: Er det samme problemet hvert år. En av brødrene mine foreslo vi skulle droppe å kjøpe gaver til hverandre vi voksne, og bare gi til barna, fordi det er så mange å kjøpe til. Men blir litt fornærmet jeg da. Skal ikke jeg få en eneste gave jeg da?? Bare fra mamma og pappa? Nei, så det går ikke jeg med på... ;) Hva er vitsen med julegaver viss du skal droppe den nærmeste familien? Gavene trenger ikke koste allverdens så lenge en kjøper noe en har bruk for eller ønsker seg.

God natt da!

Nena sa for siden:

Julegaver ja... og jeg må sende en god del. Ikke alltid lett å finne på ting som ikke veier for mye! Jeg liker godt å gi bort bøker, men det blir fort alt for tungt (i hvert fall for å sende til Australia til søster :( - sånne store bøker med fine bilder i som jeg vet hun ville like..). Ellers gir jeg gjerne bort ting som kan spises eller drikkes, dersom jeg ikke vet noe spesielt som mottakeren ønsker seg. God vin, en kurv med litt forskjellige oljer/eddiker, Maldonsalt, sjokolade, kaffe osv pleier å bli godt mottatt. Håndkrem, bodylotion, dusjsåpe og den slags pleier også å være populært.. Jeg blir i alle fall glad for å få ting jeg kan bruke opp, og som ikke står og samler støv i en krok :rolleyes: .. ellers så synes jeg at vi bruker alt for mye penger på julegaver. Det er tanken som teller, synes nå jeg da! (og så er det veldig hyggelig når giveren har lagt ned litt omtanke i innpakningen;) !)

julegaver ja : nå er min liste snart klar :D

mamma å pappa : det skriver jeg ikke her for mamma er jevnlig innom å leser her...
søster: tøff sort kvadratisk klokke med bling-bling på
bror: ett års abo på gatebil, han er snart 15 år og eeeelsker biler og damer ;)
sambo: meg selv og thailand tur
svigers: gavekort på familiefotografering og fremkalling av et par bilder.
mormor: lykt til sykkelen og en ting til, men vet ikke.
farmor & farfar: den tradisjonelle gaven: julete
vennine #1: kalender med bilder av seg selv i
vennine #2: kalender med bilder av seg selv i
vennine #3: 3 bilder av henne selv i pene rammer
vennine #4: har ikke helt funnet ut av det enda
vennine #5: er usikker

og jeg har ikke peiling på hva jeg får av folka , sikkert like greit for jeg hadde dødd av nysgjerrighet.

Aline sa for siden:

Hva med å handle bøker i en australsk nettbutikk, og få de sendt til henne, sånn i romjulen eller noe? Også får hun et mystisk kort på julaften? ;)

Jeg har begynt på gavene, men oi..... Ikke lett, nei!
Venninnene går ut å spiser sammen, det er så koselig, men pappa er det verre med!

jeef-micro sa for siden:

Jeg sliter også mest med å kjøpe julegave til pappa... Han er glad i å lese, men han får jo bøker hvert år, så det hadde vært gøy funnet på noe annet til han for en gangs skyld. Men det er å komme på noe...

Ellers har jeg en haug med veninner som jeg kjøper gaver til. Ene vennegjengen har vi funnet ut at i steden for at alle kjøper fire gaver for å gi til alle andre, så kjøper alle en stor gave, som er fra alle sammen.
Da får vi noe vi har bruk for og ønsker oss, i stedenfor fire små pynteting som jeg ikke liker...

Titti sa for siden:

I dag klarer jeg ikke helt å jobbe, tenker bare på sommerferien neste år. Vi er en vennegjeng med barn som har bestemt oss for Bulgaria i juni. Vi skal bestille turen i kveld :spent: Det baller på seg med alle tillegg, man vil jo ha det beste når man sitter sånn og bestiller på nettet og plutselig var det 3000 kr dyrere enn antatt :D

Nille sa for siden:

Har vært hos fysioen idag. Ble veid og målt .... o´skrekk o´gru. Jeg som har vekta stæsja innerst i boden. Vel - merksnodig resultat var det iallefall. Målene mine er identiske med i januar en gang. Dvs. armene har gått om 1-2 cm mens leggene har gått ned 3. Magen 1 cm opp. Ellers helt likt. Men vekta er opp 2,5 kg ? Forklaringen er at jeg har mensen nå (midt i) og at jeg har mindre vann i kroppen enn før (anklene viser det), men mer at jeg har mer muskler og mindre fett. Dessverre var det noen som hadde forlagt fettklypa, så det fikk vi ikke målt.

Først ble jeg litt sur fordi vekta var gått opp så mye (har pinadø slitt nok for å holde kiloene av), men så har jeg smakt på følelsen og funnet ut at det er helt OK. Jeg er faktisk litt stolt over at jeg ikke har lagt på meg fett men muskler !

Viser altså atter en gang at tallet på vekta bare er et tall ! Det er målene som teller !:D

Mila sa for siden:

Julegaver... rive seg i håret Jeg har ikke begynt engang...:rolleyes: Men skal på lørdag, jeg å kjæresten skal til kvadrat da:D så satser på å få ferdig alle julegavene da.. (er lov å håpe sant..? ) hehe. Har ingen ide på hva jeg skal gi noen jeg... Vanskelig.. hm, jaja, finner vel på noe. Blir kos med en bytur med kjærestren hvertfall:) Han skal å kjøpe julegaver. Åsså trenger jeg noen finere klær.. fillern.. blir dyrt detta..

50 ord nå? ja? Satser på det:D

Nille sa for siden:

Julegaver ja, fikk ordna 2-3 i løpet av helgen. En kollega strikker sokker som hun tover. De er skikkelig fine, store tjukke deilige sokker i mange deilige farger. Jeg kjøpte tre par. Lurer på om jeg skal ha et av dem selv. Ga slike til et par nieser for noen år siden og de ble kjempegla. Lurer på om de har slitt dem ut eller om jeg skal gi til de andre niesene :D

På torsdag er det juleverksted på jobben - og da skulle det også komme innom en dame som selger en del hjemmelagde ting.....

jeef-micro sa for siden:

Jeg skal på julegaveshopping når eksamen er levert... Vi har jobbet flere timer i ettermiddag, og har endelig funnet ut at det ikke er mere vi kan gjøre i dag, så nå er det frikveld og avslapping... skal se bonderomantikk og grey's anatomy... egentlig burde jeg sikkert lest litt til vi skal drøfte i morgen, men jeg gidder rett og slett ikke...

satser på at jeg har 50 ord her jeg nå...

Nena sa for siden:

Fikk en liten bit innpakket Bocca-sjokolade i dag tidlig, hadde ikke lyst på sjokkis så tidlig på morgenen, så jeg la den i lomma til avnytelse sammen med kaffe litt senere på dagen.... og gjett hva jeg dro fram fra lomma sånn ved lunsjtider - jo, en sjokoladetrukket mobiltelefon :eek: :eek: :eek: - ER det mulig å være så teit, sier jeg bare - og det er altså ikke første gang jeg putter sjokolade i lomma heller:rolleyes: . Ja ja, det er jo i alle fall NOE at jeg ikke kasta meg over sjokoladen straks jeg fikk den da, må i alle fall se på det som fremgang fra tidligere tider! Så i dag har jeg altså ikke spist sjokolade:p ...

jeef-micro sa for siden:

jeg skal ha mensen... og den skulle jeg ha for et par dager siden, så nå er jeg temmelig desperat... Har faktisk spist kjeks. og har kjempevondt i magen... og angrer masse, for jeg vet at jeg reagerer på hvetemel, sukker og sikkert tusen andre ting som er i den kjeksen...

jepp

Hyper sa for siden:

Åh , så moro!Jeg gleder meg sånn til å komme i gang med juleshopping jeg!Får penger snart, som jeg har venta på altfor lenge...og jeg har jo så mye tid til overs, når jeg er sykemeldt...Og ingenting gjør meg så glad, som å ut å kikke, kjøpe julegaver, og få litt julestemning!!!....SNAAART JUUUUL!!!

jeef-micro sa for siden:

jeg skal shoppe som en tulling på fredag i neste uke. Vi leverer eksamen torsdag, og etter innleveringen skal vi på Egon og spise. Hun som styrer det møtet spurte meg hva jeg syntes om å møtes på peppe's, og jeg foreslo egon i steden jeg, og sa at det ikke var sikkert alle var like glad i pizza :p dessuten er egon så snille med ekstra grønnsaker i steden for poteter...

etter egon skal jeg på fotballkamp... tufte og rosenborg. Jeg er tilnærmet null interesert i fotball, men det er jo mest show med de gutta der da.

og dagen etter er det shoppingdag :D skal få gjort unna en del julegaver da :)

Hyper sa for siden:

Lurt:)Å foreslå Egon isteden...
Og så deiilg med julegaveshopping!
Jeg gleder meg til jeg er i gang..Hittil har det nesten kun blitt hjemmelagde gaver....

Har kjøpt litt og....Men er IKKE ferdig enda...:p
Tenker det blir shopping i løpet av uka eller neste..også tar jeg jo litt i London..
Men det er rett før jul, så tør ikke ta sjansen på å finne alt der;)....

Aline sa for siden:

Hyyyyyyyper! 50 ord!!! ;)

Og plutselig måtte jeg skrive noe her også :rolleyes:
Jeg har planer om å virkelig sette igang med julegavene snart!!
Helt sant! Noen som har julegavetips til fedre "som har allt"? Forrige gang ble det sånn dings man legger i vannet med eggene for å vise når de er ferdig kokte...

hm...

Mila sa for siden:

Nå har jeg egentlig nettopp stått opp.. eller egentlig så har jeg ikke stått opp engang... Men uansett. Julegaver.. er vanskelig det der med gaver til fedre som har alt.. Tror det ble noe klær på pappa i fjor dersom jeg husker rett.. Men i år? NULL peiling.. Vet ikke hva jeg skal gi mamma engan:p eller kjæresten.. eller veninner.. eneste gaven som er ferdig er til broren min..

50 ord nå? jah.. tror det.

Hyper sa for siden:

Hva er det med meg og det magiske tallet 50....herregud..helt håpløs...
Blir stress forresten, når London turen kommer opp...

Vi reiser jo 17, og kommer hjem igjen 19 desember.
Tar flyet fra og til Haugesund, så jeg må ta bussen fra Haugesund til Bergen samme dagen som vi komme hjem til norge...
Siden jeg reiser hjem 21 desember på juleferie, må jeg jobbe 7,5 timer onsdag den 20. desember.....Phuh...Så er det rett på flyet igjen dagen etterpå...
Kommer til å være sliiiten da ja...heldigvis skal jeg hjem;)Er fornøyd så lenge jeg klarer å pakke om kofferten..
Går nok bra det..jeg planlegger (ting jeg gleder meg til) lenge i forveien:)

jeef-micro sa for siden:

fedrehar som regel alt, og de er veldig vanskelige å kjøpe til... klassikeren hjemme hoss oss er å kjøpe en cd til pappa. Han elsker musikk eller en del til gitaren hans, eller til minien (bil han mekker på)... I fjor fikk han faktisk enliten fjernstyrt mini. er det ikke noe med at fedre er de som er mest gira over lekene i pakkene på julaften?

ellers vet jeg ikke helt hva jeg skal kjøpe til alle vennene mine. En god del av de samler på hardangerbestikk, og det eregentlig veldig greit, for da vet man hva man skal kjøpe :D

Nena sa for siden:

I går morges fikk jeg lettere panikk, da min gamle, gode laptop klikka - lagde masse rare lyder, og ville ikke starte opp operativsystemet. Så for meg at min kjære gamle maskin var gått tapt (inkl. masse filer som jeg seff ikke har tatt backup av :rodme:), men heldigvis kom min IT-kyndige mann meg til unnsetning og berget dagen, han fikk heldigvis liv i den igjen. Jeg har en ny maskin på jobb, men jeg liker ikke mussystemet på den - den gamle Thinkpad'en er helt i min smak... håper den lever leeeenge! Og da kan jeg jo skrive flere innlegg i Tusentråden :D

Hyper sa for siden:

Jeg har lettere panikk her jeg sitter nå jeg...
Skal på jobb i dag, og bla. ha møte med sjefen...Burde ikke grue meg til det, i og med at jeg har en fantastisk grei sjef..Men jeg GJØR det..
Mulig fordi jeg skukke vært på jobb 7,5 time sist uke, men jeg var syk hele uka, så det gikk bare ikke...

Også har jeg begynt å tenke mye igjen...
Jeg får meg ikke til å klippe kunder på jobb enda, og jeg begynner å stresse med det...Og det gjør alt bare værre...HJELP!....

jeef-micro sa for siden:

bra den ble redda Nena... Ikke så greit når maskinene ikegjørhelt som man vil de skal... ogsærlig for min del, for data-delen av hjernen min har punktert, så jeg har god hjelp av Silje til å få maskina mi til å fungere igjen... Hun har ledd litt av meg da, men det er greit, for jeg er jo ikke så god på akkurat dette. jaja

I dag skal jeg i ettårsdag. vi må stoppe på turen dit, og kjøpe gave... jeg har ikke hatt tid oppi eksamen til å dra og kjøpe gave...

Mila sa for siden:

Jeg våkna av en kjip melding.. Planen var att jeg skulle til kjæresten i dag, han kommer hjem rundt 4, så jeg skulle være der nede rundt da jeg å, men så fikk jeg melding om att han hadde ett møte han hadde glemt helt bort.. så han var ikke hjemme før i halv 8 tida.:( Jaja.. sånn kan det gå, ellers så er jeg småforkjøla og litt sånnt, men ellers bare fint igrunn :)

jeef-micro sa for siden:

Jeg har vært i ettårsdag i dag :) kjempekoselig. Jeg og ei veninne dro opp til ei tredje veninne, og feira ettårsdagen til jenta hennes. hun var kjempesøt med kjole på og blid og sosial. vi hadde med pakker, og hadde til og med kjøpt adventskalender til lille jenta :) den hadde så klart Ole Brumm på seg da :love:

Lemen sa for siden:

Sitter her og bare lurer litt nå. Første søndag i advent, er det kommende søndag? I mitt hode, så har jeg tenkt ut at det ikke er før søndag 3. desember. Men så leste jeg i en eller annen journal om en adventsstake som skulle være på plass til søndag, så da ble jeg litt usikker... ;) (Også kan det selvfølgelig være at jeg leste litt for raskt og ikke fikk med meg om det var nå søndag det var snakk om også... :p :rolleyes:)

Noen som vet?

Nena sa for siden:

Første søndag i advent er nok ikke kommende søndag - men ganske riktig søndag 3. desember. Og fjerde søndag i advent er på julaften :p - synes liksom jeg blir snytt for noe når adventen blir slik! Liker bedre når jeg kan rydde bort adventsstaken i god tid før selve julaften.

Men julegatene her jeg bor er i full drift da - så julestemningen begynner å komme, hadde det bare kommet LITT ren, hvit snø i stedet for all isen, så skulle jeg ikke klaget.. Minner meg forresten på at jeg må handle inn småpakker til adventskalendrene!

Aline sa for siden:

neste søndag :)tror jeg? Mener det står i min kalender...? Må sjekke.....

Lete lete lete

Jo 3. desember er første søndag i advent. for julaften er jo på søndag :)

Oi, og jeg som til og med tenkte på det, men så er det fryyyyktelig tidlig da, ihvertfall for ei som drakk vin igår (også :o) Og kom seg litt sent i seng :p
Ja, denne siste setningen var ang 50 ord :p men ble litt morsom i forbindelse med advent også :D Kokooooo!

Mila sa for siden:

Jammen Aline da.. det der er ikke 50 ord:eek: :p

Nå shar jeg vaska badet, og skal på jobb om en time.. Yeah.. Vært våken siden 5 pga leddsmerter.. Supert.. NÅ gleder jeg meg bare til i mårra, reise til kvadrat med kjæresten :) kjøpe julegaver å kose oss :) Blir godt! Har lite lyst å gå på jobb nå altså.. veldig lite.. men jeg må.. sukk

vinke

jeef-micro sa for siden:

Jeg skal også på jobb i dag... har så utrolig lite lyst... bare lyst til å gå og legge meg i senga og bli der... vi er så og si ferdig med eksamen, men har igjen finpussen og ei side på drøftinga...

og jeg skal jobbe hele helga, og jeg angrer meg noe helt forferdelig på at jeg sa jeg kunne jobbe i kveld.

og nå har jeg helt sikkert 50 ord? eller?

Nena sa for siden:

Fridag snart forbi - og den har jeg tulla vekk på rengjøring og handling av mat :( . Tenk å kunne ha en dag fri og bare nyte friheten - kunne sitte ned og drikke en kopp kaffe, strikke så mye man vil, treffe venninner på kafe (problemet er bare at alle er på jobb om formiddagen :p )- men det er jo egentlig bare opp til meg selv å bestemme det da, ingen som tvinger meg til å ta fram vaskebøtta :rolleyes: - kanskje jeg skulle prøve meg på en skikkelig ego-dag neste gang jeg har fri? Kutte ut litt av alle "må"-tingene?

jeef-micro sa for siden:

mens Nena har fri er andre på jobb :p arbeidshelg og ekstravakt i dag. og jeg går glipp av finalen i skal vi danse, som jeg hadde gledet meg sånn til... og jeg får sikkert ikke sett reprisen heller... stakkar meg...
har dagvakt i morgen og senvakt på søndag, noe som betyr at jeg går glipp av alle koselige programmer i på tv søndag kveld... Liker det glyldne tider-programmet jeg... men noen må jobbe også da...

kristih sa for siden:

I dag har jeg vasket badet. Ikke bare gulvet og doen og slikt, men taket veggene alle kriker og kroker. Rør og alt ...Nå må jeg bare få fiksa lampa snart. Kan ikke leve med et bad hvor jeg bare har stearinlys... Romantisk ja ,men noe upraktisk...

har jeg nok ord nå??:)

jeef-micro sa for siden:

aww stearinlys på badet :)

neste innlegg nå er nr 400... det betyr at vi "bare" har 600 igjen :) så nå er det bare å stå på folkens, og skriv så tastene hopper rundt dere :) finalen i skal vi danse er sikkert i gang nå (jeg er på jobb og får ikke se). Jeg håper Kristian vinner, for jeg har sånn sansen for han...Liker den humoren hans veldig godt.

tror jeg er oppe i 50 ord nå, men om noen av dere ser finalen, så prøv å hold meg litt oppdatert da...

Summer sa for siden:

Jeg vil ha innlegg nr fire hundre. skyndter meg å skrive

-Fire hundre? Det vil si at det er 600 igjen det. :eek: Hvordan ligger vi an etter skjemaet på femten innleg pr dag som vi kom frem til for noen dager siden var nødvendig for å komme i mål? Jeg får vel gå ut å sjekke tenker jeg. Uansett, så har jeg 61 dager igjen til termin. :spent: (og jammen meg fikk jeg innlegg nr fire hundre også. :D Skal prøve å få postet igjen før nr 500 kommer, men nå har jeg en plan om å få tatt nr 500, 600, 700, 800, 900 og 1000. ;))

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.