Ja, denne tråden så jo ikke jeg før jeg hadde slitt og strevet masse med å fylle opp innlegget mitt i den forrige tråden. Men tanken er god den Lise. Ny rekordtråd er ikke å forakte. Men hvorfor sette tak på 1000 innlegg når vi har så mange med skrivekløe her inne som glatt kan fylle opp både 2000 og enda flere innlegg. Hvorfor ikke stile helt til topps med verdens lengste forumtråd. Tror nok vi kan greie det om tråden her er aktiv i noen år..
tror du at vi klarer over 1000 innlegg da fjonken? kansje du klarer det, du er jo eksper på masse innlegg.. har vert medlem her mye kortere enn meg.. men du har overgått meg i anntall innlegg. :p men likevel så liker jeg tråder der man kan skrive et 50 ords innlegg om akkurat hva som passer for deg der og da, er ikke alltid man vil starte en helt ny tråd for å si det..
Men i forrige tråden så var (om jeg ikke helt husker feil) en av reglene at innlegget IKKE skulle ha noen sammenheng med det før, synes det er litt morro :ja: :p (og isåfall må alle innlegg untatt nr en slettes i denne tråden ;) :D)
Siden denne tråden tilhører "Livets lyse side", så vil jeg passe på å juble litt! :) Tok på meg en "ny" genser i dag. Kjøpte den for ca. 2 år siden ..., men den passet liksom ikke helt! Flere har kommentert at jeg har gått ned i vekt, og det bare fordi genser'n er én størrelse mindre. Uvant med komplimenter, men koselig :cool: (Oops! Overskred 50 ord gitt :p )
vi hadde da mange innlegg som svarte på andre i den forige tråden og. Er jo bare at man ikke trenger det. synest det er ganske befriende å kunne enten svare på noe noen andre har sagt eller bare si noe som er helt på vidden i forhold til det som ble sagt før.
jeg har 900 ord igjen nå på eksamen. men begynner å stå litt fast nå. og så er konsentrasjonen min på villspor.
Av og til blir jeg litt lei av ungene mine.. Ikke så lei at jeg angrer på at jeg har fått dem.. men nesten. Når de hyler og skriker rundt øra på meg og henger i skjørtekanten og maser og trasser og gjør stikk motsatt av det de får beskjed om.. da hender det faktisk at jeg ønsker at det kunne være en av-og- på- knapp på dem. Noen dager er det ekstra ille. Det er som om de tre inngår en sammensvergelse der motivet er å plage vettet av sin mor og far. De har to taktikker.. enten full konsert på alle tre samtidig eller så begynner den ene og den andre tar over før den tredje gjør det samme også starter det på nytt.. Masetaktikken er Jeg vil .. Mamma.. jeg vil ... Vræææl.. Jammen.. Mamma! Jeg vil .. Jo, jeg vil.. også holder de på med det i en to tre timer til mors forsvar smuldrer bort i vanvittighet.. Trassetaktikken.. NEi! Hive seg på gølve.. skru opp vrælet på maks også hive no sko eller andre ting rundt.. Slike seangser kan kulminere med noen runder rundt med tigging..jeg vil ikke trasse hyl, eller jeg vil trasse hyl ( alt etter som) Nye, mange og høye smell med dørene.. og noen kasterunder av ting og tang..
Egletaktikken.. En puffer bort i en annen så den siste hyler og irriterer den tredje som hiver seg inn og kjefter på de to som egler. Slik ender det med at alle tre egler og hyler og føler seg urettferdig behandla..
Og all denne energien øser de ut.. bare for å slite ut mora og faren sine.. Helt utrolig!
jeg og vil også være med. jeg liker å skrive ganske lange og kanskje masse kjedelige. det kommer an på deg. jeg kan også skrive intresante ting. men det blir for lett. kanskje man kan bruke dette innlegget til å sovne av ? men dog allikvel. har alle hatt en fin dag ?? (prøve å være intresant) jeg gleder meg veldig helt vilt utrolig fantastisk masse til kypros tur.
jau, jeg får vel prøve meg jeg, da.
noen her har vel fått med seg gnålet i dagboka mi om hvor dårlig det går med denne slankinga mi, hvor lei jeg er, osv.. for vekta den står jo i ro, og så blir jeg lei, og dropper dietten.. nåvel!
til historien.. en kompis av meg hadde vært på clas ohlson og prøvd vekter i går..
og han hadde vært 72 kg på en, og 81 kg på en annen!!
det er jo helt villt stor forskjell!
jeg ønsker meg en sånn vekt som viser 72... :rolleyes:
Skal vi se. Jeg burda da klare å få til et innlegg på 50 ord. Greide det jo rett som det var i den gamle tråden. Men da skulle vi jo ha fest når tråden var ferdig. Hva skal vi ha for gulrot i denne tråden da? Hvordan belønner vi oss selv for å klare å fylle tusentråden?
Leser innlegget til Fjonken og tenker at det i grunn ikke er så leit å være alenemamma. Javisst er det tøft å være alene med alt i hverdagen og enkelte dager er man så utslitt at man nesten ikke helt vet hvordan man skal holde ut.
Men så reiser småtrollene til pappa og skal være der i 5 dager, jeg nyter stillheten, bruker tiden godt og er bare meg selv samtidig som jeg savner de så inderlig :)
En dag kom mannen tilbake etter å ha vært ute og fisket det meste av dagen. Kvinnen var lei av å bli forstyrret av familien hele tiden, så hun tok båten og seilte langt ute på sjøen, kastet anker og satte seg til for å lese boken ferdig, mens hun nøt freden ute på sjøen.
Etter en stund kom en båt fra New Zealands Parkstyrelse opp på siden av hennes båt.
"God dag frue", sa betjenten, "Hva gjør de helt her ute?
"Jeg leser en bok", svarte hun ("...hvilket bør være innlysende selv for en idiot, tenkte hun").
"De befinner Dem i et område, hvor det er forbudt å fiske", påpekte betjenten.
"Ja, men jeg fisker ikke, jeg leser", svarte hun igjen.
"Ja, men De har utstyr til å fiske ombord, og jeg vet jo ikke om De ikke bare går i gang med å fiske, så snart jeg vender ryggen til.
Derfor må jeg be Dem om å følge med meg til land, for jeg blir nødt til å utstede en advarsel og tilhørende bot".
[size=2][/size]
"Hvis De gjør det, så blir jeg nødt til at anklage Dem for voldtekt" sa kvinnen.
"Voldtekt", ropte han. "Jeg har ikke engang rørt ved Dem".
"Riktig", svarte kvinnen, "men De har jo utstyret til det og jeg vet jo ikke om De kanskje begynner med det så snart jeg vender ryggen til."
Betjenten tygde litt på dette og sa: "Farvel frue, ha en god dag" og seilte avsted.
Historiens moral: Forstyrr aldri en kvinne, når hun leser en bok, for hun kan nemlig tenke samtidig!
fjonken er ikke alene mamma, hun har en fjonkemann og. men nå må jeg tisse. men doen er opptatt, krise. for jeg har pælmet nedpå med uhorvelig mengder med sitronvann.
åååååååh, "slått lens" ja. lurer på hvor mange ord jeg har nå?? telle, telle
jeg må nok ha ca ti til. kanskje nå? nei nå?? eller nå?
Fjonken er ikke alenemor nei, men hu har vært det tidligere i 7 hele år. Det var temmelig tøft fordi jeg var skikkelig alene-alenemor. Ingen ansvarsfull barnefar i kulissene som hoppa inn og tok ungen i ei uke eller så. Ingen barnevakt ved behov.. Ingen å rådspørre seg om oppdragelse og andre relevante ting. Jeg stod i grunnen alene om det meste.. men greide da å få meg en utdanning og en jobb lell. Det var tøft.. men det var også utrolig lærerikt og jeg er i dag stolt over det jeg utrettet den gangen. Veldig stolt!:D Senere fant jeg Fjonkenmannen på nettet og forelska meg dønn.. Flytta så til Sola men nok en unge i magen og en lysende framtid foran meg.. Og det har gått godt.. For hva har jeg.. Jo en elskelig mann og tre nydelige unger..
Jeg vet det :D Det er jeg som er alenemamma, en takknemmelig en sådann som har mye barnefri.
Tenker på de som er alene-alenemamma (slik om du var Fjonken) og hvor tøft det er. Lillesøsteren min er enke og alene med 3 flotte unger. Hun er beintøff, men også omtrent fullstendig utslitt. Heldigvis har hun nå fått to familier som stiller opp hver 4de uke og det er så utrolig godt for henne. Det lille jeg greier å bidra med er som ei mus som pisser i havet.
Men du får ikke min nettmann. Han har jeg tredd en ring nedover..og lenka han fast. Han slipper jeg aldri.. for han er så snill og smart og flink og kjekk og omsorgsfull og flink med penger og flink med unger og sosial og utadvent og dyktig og kjælen og rett og slett helt perfekt for Fjonkenmor som ville vært aldeles hjelpeløs og kaputt uten ham.
Men masse kjekke ledige nettmenner der ute i cyperspace da.. Er bare å slenge fiskekroken uti og hanke inn non eksemplarer. Min annonse var aktivisert i 3 døgn. Da deaktiverte jeg den fordi jeg da allrede hadde fått 136 napp.. Sorterte ut 130 av dem.. og satt igjen med 6.. og valgte han som bodde lengst unna og fikk full klaff.. Livet er fullt av tilfeldigheter.. men noen av den er bare helt vidunderlige... Lykke til i jakta på passende nettmann.
Du kunne ikke hinte om hvor på nett man finner slike nettmenn? Har en profil liggende ute på Blink, men det er så depressivt med alle teite menn som sender helt idiotiske meldinger. Når noen tar kontakt med melding som: vi skakke møtes for en tur hjem til meg a?? så sletter jeg vedkommende før han rekker å poste meldingen ferdig. Det må da finnes flere diamanter blant all gråsteinen? :D
Cluet er ikke hvor du legger annonsen, men hvordan du former annonsen din og hvordan du sorterer menna. Vær klar, konsis og sett tydelige krav om hva du er ute etter. Si klart fra om hva du ikke er ute etter og sorter med fornuften framfor hjertet.. Så blir du raskt klar for noen blide dater..
Det kontaktstedet jeg fant min nettmann heter Eros.. utrolig nok. Men jeg tror neppe det eksisterer lenger. Det er tross alt 7 år siden.
Aha! Da forstår jeg hva jeg gjør galt, jeg har nemlig ikke skrevet noe om hva jeg vil og slikt. Dermed har jeg ikke noe filter på hvem jeg synes det er greit at tar kontakt.
Må gå i grubleboksen en tur tenker jeg. Vil gjerne møte noen etterhvert, men foreløpig er jeg kanskje ikke så interessert i å gjøre jobben man må for å få tak i et flott eksemplar :o
:rodme: unnskyld, jeg misforsto. jeg har også en skikkelig mann. en go`mann. som trøster meg når jeg er lei meg. kjøper mat til meg når jeg trenger det. som for meg til å smile når jeg er lei meg. koser på meg når jeg er deppa og pleier meg når jeg syk. så jeg synes at jeg har verdens aller beste mann.
Jeg har og en nettmann liggende. Han er kjempesnill, god og glad i å arbeide. Han har sine feil og, men det har jeg og. Som oftes så er vi verdens beste venner, og han er den eneste det ofte er nok å bare være i samme rom som.
Nå har jeg vert å levert inn ped. eksamen, siste eksamen i år. nå har jeg bare noen mapper som skal inn i naturfag så er det sommerferie
Fillern jeg skriver i tusentråden, da må jeg jo telle ord og sånt.
Jeg har nettopp lyttet til meditasjon og er litt susa i hodet, og ikke helt istand til å tenke :p
Ellers så skal kvelden min brukes til avslapning og ikke minst vikinglotto håpe
Nå? Middag :ja:
Fytti grisen.. Nå er jeg så stiv i nakken at det er en ufryd.. ! Etter fire timers intens eksamensjobbing i et iskaldt eksamenslokale er jeg rett og slett blitt forkjøla.. Ikke bare er nakken og skuldrene opphengt, men nesa den renner som ei åpen kran.. Og jeg nyyyyser .. Halve dagen nys.. Resten pusse nese.. Når får jeg sikkert sånn peonrødt snyteskaft også.. Lysende som et fyrtårn under Colabånnene.. Fytti grisen.. ! Men jeg slipper å lage middag. Gubben synes synd på meg og kjøper hentepizza til ungene og lager tacokjøttdeigmat til oss voksne.. Så aldri så gæli at det ikke er godt for noe.. ;)
Dette har vært en skikkelig fin dag! Været er supert, jobben har gått på skinner, spiste sunn fiskemiddag, har gått laaang tur med bikkja, begge ungene er borte, jeg har nytt ukeblad og skal plante rompa mi i godstolen!!
Nå er det langhelg, ingen planer, skal bare kose meg! Herlig!!!:D
Da daua denne tråden og ble nesten helt glemt. Godt da at jeg greide å søke den opp igjen og fikk tørka støv av den. Vi må ikke glemme å skrive her folkens. Skal vi få til 1000 innlegg i en og samma tråd må vi jaggu jobbe for det. Så kvess tastefingrene og hiv dere over tastaturet og klem ut noen gode innlegg!
nå har jeg nettopp hatt middag, det var flintstek med litt salat og seterrømmedressing med følgende krydder oppi: løkpulver, minced chilli, sar, merian, estragon, basilikum, oregano.
nå er jeg veldig god å mett. sitter her å lurer på hva jeg skal ha til dessert. jeg gidder ikke å gå handle. så desserten må nesten være lokal. helst klar inni kjøleskapet.
Sikkert ok dip av det der dersom du slenger i no kunstig søtning i tillegg.
Ja, da var det spørsmålet besvart. Men mitt spørsmål finner ingen svar. For hvorfor i heite huleste kjeder jeg meg? Jeg mener det er da massevis å gjøre. Det er klesvask i kjelleren, oppvask på kjøkkenet, smuler på gulvet, støv på hyllene og masse rot. Men enda kjeder jeg meg. Jeg har flere uleste bøker i bokhylla, jeg har repetisjon på fagstoff som venter, jeg har ubesvarte mail og stryketøy. Jeg kunne ha gått meg en tur. Jeg kunne ha vaska katta. Jeg kunne ha rydda i seksjonen eller gjort det samme på kjøkkenet, men jeg gjør det ikke fordi det kjeder meg. Så da sitter jeg heller her og skriver om at jeg kjeder meg.
Jeg kjeder meg. Sove om natta er bare dumt liksom.. Men kosa meg masse tidiligere i kveld da, selv om jeg ble KNUST i kabaloppgjør... (noen som føler seg truffet? hehe)
Æsj.. flere ord ja. Ok, skal jobbe i mårra.. Og søndag... søndag = MASSE penger! hihi ! Okei, litt penger da hvertfall, + enda litt til pga kveldstillegg og hellidagstillegg osv. morro
Jeg husker tusentråden 2004, da var vi flere som holdt på de siste dagene av året - og husker jeg ikke feil, så klarte vi det med et nødskrik? Mener vi var i havn med 1000 innlegg sånn ca. rundt 17-tiden på nyttårsaften.. :cool:
Ifjor var det vel en 1001-tråd? Som bare daua ut av seg selv? Mener å huske at jeg prøvde å holde liv i den, men stakkars - den hadde nok ikke livets rett.
Ja, i dag har jeg faktisk fått kjøpt Spelda i vanlig butikk og det til den nette pris av 39 kroner. Trenger den ikke akkurat nå, men kjekt å ha i tilfelle rottefelle. Også stod det Joa-jordbær på handlelappen, men det glemte vi i farta. Godt det bare er noen hundre meter ned til utsalget og åpent hver dag. Er bare å skippe innom så har vi desserten klar. Og kruskakli og kokosmelk er også handlet inn, for nå må jeg bake ny porsjon fjonkenbrød. Denne gangen med peanøtter i. Gemalen er ikke så begeistra for valnøtter så han spurte forsiktig om jeg kunne bytte de ut med peanøtter. Det siste er han nemlig veldig svak for. Tenker det blir omsetning av brødet etter det. Enn så lenge har jeg stort sett fått hatt fjonkenbrødet mitt i fred. Men med peanøtter i, blir det umulig. Sånn er det å være gift med en peanøttelskende elefant!
Jeg og mannen var nettopp på Ultra for å handle. Herremingud for et kaos! De burde bygge om frukt- og grøntavdelingen sin, for den ligger rett innenfor inngangen og der bare stopper "alle" opp mens de ser litt forundret ut og sikkert tenker "hva skal jeg ha tro". Litt irriterende. Også er det visst en lov som sier at de som har barnevogn, de kan bare gjøre som de vil de. Kjøre over foten din feks, når du er stuck mellom to handlevogner og faktisk ikke kan flytte deg uansett hvor mye du gjerne vil. Gjerne med sure blikk og høye sukk i tillegg. Kjære vene, er det så plagsomt så ikke legg handleturen til siste åpningsdag før 2 helligdager da. :rolleyes:
tusen innlegg er jo ikke så mange... Jeg sitter inne og kjeder meg litt, fordet er rett og slett elendig vær ute i dag, og siden jeg allerede har halsbetennelse, og vil ikke bli værre i allefall. Og i morgen skal jeg i 12-årsdag, og jeg har ikke fått kjøpt gave en gang, litt dumt. Hun ønsker seg mp3-spiller, ny mobil og wow-klær. Ja og så hadde vist mamma'n sagt at hun måtte ønske seg hardangerbestikk, så hun hadde vært i byen og sett på de en dag for å finne ut hvilke hun ville ha. Men jeg har jo fortsatt ikke fått kjøpt gave, og i morgen er jo butikkene stengt. Men jeg vil tro at penger er en fin gave også, så kan hun kjøpe det hun har mest lyst på selv. Legge pengene i en mp3-spiller eller noe.
Her sitter jeg og lurer veldig på hva WOW-klær er for noe. Er det sånn plastikk-minimale-super-sexy-helst-ikke-ha-på-små-jenter-som-helst-vil-ha-akkurat-det-mamma-ikke-ønsker-å-se-sin-datter-i-klær? Eller er det rett så slett no så enkelt som et klesmerke? Fjonken er glad vesla ikke har blitt motefiksert ennå. Når hu finner klær selv blir det en salig sammenblanding av sommer-vinter-inne-ute-hverdags-og-festklær. Hu kan f.eks. komme med ei slitt olabukse over finstrømpebuksa og finskjørtet utpå der. Da gjerne bakfram og en tykke ullgenser avrunder det hele med en sommerlig topp utenpå der igjen. På bena kommer det enten et par fine lakksko eller ett par utgåtte ulltøfler. Og sånn vil hu være kledd når hu skal ut i verden..
WOW er BikBok sin "barnekolleksjonbutikk". De fikk en del kritikk fordi det bl.a. var stringtruser til småunger i butikken og mange reagerte. Det skjønner jeg godt. Jeg har tittet litt på klærne og syns at de noen ganger går over grensen med hva som er akseptabelt - Lolita-mote kaller jeg det. Men det er bedre enn mange andre merker, - hvoir klærne ser ut sok om de har brukt "kasse 17" på kaia som modell.... horeklær med andre ord.
BikBok selv sier:
Det er de voksne som bestemmer - men det er ikke alltid lett når det gruppe- og merkepress helt ned til barnehagen. Hvem skaper det presset da ? Foreldre ? Eldre barn ? Ikke vet jerg. Dette temaet fortjener egentelig en egen tråd ..... må tenke litt på den der ja.
Apropos klær og sånt. HM har visst en jeansmodell ute nå, som heter noe så artig som Fit Sliq. Blir jo masse reaksjoner av sånt, vett. Synes nå mest det bare er morsomt jeg da. Er det så nøye liksom, det er bare en buksa. Og så lenge det ikke står "Fit Sliq" med store bokstaver et eller sted på buksa, så ville jeg ikke nølt med å kjøpe den.
egentlig ganske morsomt det der da mofe :p jeg tror at uansett hva man velger å gi barna sine "lov" til å gå med, så er det presset fra andre jevnaldrende som teller mest. På mange måter kunne man tenkt seg en ordning med skoleuniform, for å få fokus bort fra presset, men samtidig så hadde ikke jeg satt pris på å være nødt til å gå i klær på skolen andre bestemte jeg skulle gå med (sier hun som er sykepleier og går i blå uniform på jobb) vi har i allefall ikke noe merkepress på jobb, og man ser like uformelig ut samme hvor tynn man er... en grei ting for en jeef som er utsvinget da...
Jeg sitter her og fabulerer litt over hvor heldig jeg i grunnen er. Jeg mener jeg har tre unger og ingen av dem er alvorlig syke. Det slo meg da jeg satt på venterommet på legevakta i går at overgangen fra frisk til syk er temmelig liten. Det kan gå farlig fort og man havner på sykehuset som bekymret pårørende på null komma svitsj. Jeg mener.. det er så lett å ta barnas og ektefellens gode helse for gitt. For vi kunne ha blitt lagt inn på sykehuset i går vi, poden og jeg. Jeg da som engstelig og nervebitt pårørende. Det kunne jo likegodt ha blitt verre med podens tilstand. Det kunne ha vært blindtarmbetennelse eller noe enda verre. Og da hadde det blitt sykehusopphold, operasjon, engstelse og bekymringer. Det kunne jo ha gått den veien mener jeg. Også tenker jeg da på alt det ville ha ført med seg, selv om det kanskje bare var for en kort stund. Jeg borte betyr jo at mannen min må ta over alt hjemme. Og det betyr igjen at han måtte ha funnet barnevakt eller redusert kraftig på jobbingen sin. Hvilket ville ha ført enda flere problemer med seg. Ja, også tenker jeg på de som har det sånn år etter år, med unger som fyker ut og inn på sykehus. Med de egstelsene og bekymringene og problemene det fører med seg.. Tenker på de som sliter med sånt i årevis og som samtidig skal forsøke å holde hjulene i gang hjemme og på jobb og sosial.. Og når jeg tenker på det innser jeg jo hvor fantastisk heldig jeg er.. Som har unngått sånne store vanskelige ting i mitt liv. Krysser finga for at hellet holder lenge framover..
I dag har det vært bursdagen min, jeg ble 29 år... Det er definitvt anderledes å ha bursdag når man er voksen enn når man er barn. For barna er det å ha bursdag blandt de beste dagene i livet, når man er godt voksen som meg ;) - blir det mer en påminnelse og litt tid til refleksjon. Jeg har gruet meg litt til å bli 29 år, men nå er jeg mer glad for å være 29 år må jo egentlig være veldig bra - det er jo det siste året før jeg blir 30, og jeg har jo oppnåd masse bra i livet mitt; En flott mann, 2 perfekte barn, hus og hjem, ferdig med utdannelsen og en drømme jobb :D . Ikke minst veier jeg nå under 80 kg, og det mer minst 6 årsiden jeg var på den siden av 80 tallet.
Selve dagen er egentlig blitt forbi gått i stillhet. Bursdagsgaver har jeg jo allerde fått; ny sykkel og 8 nye timer med personlig trener :D - vi har spist middag og kake hos pappa og stemoren min, og ikke minst fikk jeg sove ekstra lenge, noe jeg trengte siden jeg kom sent hjem etter utdrikkningslaget.
GRATULERER MED GÅRSDAGEN MELANIA! Fjonken er nå 12 min på overtid.. :D
Ellers.. jo edderkopper. Vet dere at det kryr av edderkopper på forumet? Ekkle store svarte edderkopper som kravler rundt i forumet vårt og roter rundt og snikleser med alle 6 øynene i trådene våre. I går så jeg et digert hårete beist som meska seg i oppskriftsdelen vår. Den landet med sine 8 lange bein ned i Isetformasjen. Etterpå kravlet den videre med fromasj på beina og griste godt rundt i Nille sin dagbok. Så spant den et edderkoppnett rundt matvaretabellen, liksom for å stenge grønnsakene inne. Den prøvde sogar å sende e-post til HP. Det gjorde den nok fordi den ville klage over at den ble nektet medlemskap..
Jeg kommer også med en forsinket bursdagshilsen til Melania...
og samtidig så lurer jeg på om det for alvor har rabla for fjonken. Mulig jeg har gått glipp av noe, men for meg så høres dette ut som hallusinasjoner... Trorsykepleier-jeef må¨komme å hale inn fjonken på en eller annen lukket avdeling... Jeg kan friste med sånn fin trøye, som har alle knappene på ryggen :p Men jeg håper dette dreier seg om noe annet enn at fjonken har blitt rar... kanskje for mange timer forran dataen?
og forresten, så er kanskje ikke jeef så mye bedre... sitter oppe midt på natta og ser "gay-army" på tv...
åhh, melania, jeg hadde desverre glemt deg litt ut, men jeg fikk en påminnelse, så er jeg på nett (pun intended)
gratulere så masse med dagen, da vennen
håper du har hatt en alla tiders daga, og at du ikke gruer deg til den neste bursdagen din.
min dag har vært ganske grei, hatt lillebroren min på overnattingsbesøk. søt og snill som alltid. men han begynner å bli stor. lillebroren min skal snart sto konfirmant. og da er man ikke så liten lenger. men han er jo verdens beste lillebror da. alt det han måtte tåle opp igjennom oppveksten av to ganske så til tider fandenlivolske søstre. men jeg har gjort opp for meg da, han fikk nystekte rundstykker til frokosten idag.
Jeef'ern har nok mista sans og samling mer enn Fjonkern. Fjonkern sitter i allefall ikke å glaner på Gay-army. Neihei.. tenk Fjonkern bruker heller tida si til å studere de mange og giftige edderkoppene som befinner seg på forumet. De er usynlige, men Fjonken finner dem lell. Hver eneste dag. Og de er maaaange og de jobber hardt i sitt forsøkt på å infiltere forumet vårt. Dere andre vet hva jeg snakker om ikke sant? . Sier til Jeef'ern at hu må komme seg vekk fra tv'n og gå på edderkoppjakt på forumet i steden. Det er mye mer givende enn å se på homser i rosa kamuflasje..
:ja: Jeg vet hva du snakker om Fjonken... det er masse av de, hver eneste dag!!! Prøver seg på ulovlige ting gjør de også....
Og massemasse forsinket grattis til Melania :klem::klem::klem: - høres ut som om du har hatt en koselig bursdag!
Har gått nettopp gått tur - i starten var det deilig sol, for så brått å skifte om til øsende regn.. ble skikkelig våte både bikkja og jeg! Men nå er det kaffe og lavkarbo - før hyenene står opp og okkuperer laptopen (ingen som vil bruke den stasjonære lenger hjemme hos oss, av en eller annen grunn. Er vel mer behagelig å sitte i godstolen antar jeg!)
hmm... Jeefern forstår fortsatt ikke noe... men jeefern er litt treg i oppfattelsen da, så det kan hende det tar litt tid før det går opp for meg... Jeg har en topp, og på den står det "natural blonde" ikke noe fornærmelse til alle blonde her, men jeefern er litt kinderegg til tider -dere vet. brun utenpå, lys/blond inni, og det i midten kan ikkebrukes til noe fornuftig...
men nok om mine hjerneaktiviteter (eller fraværet av de :p) Jeg kom meg unna "gay-army" i går kveld/natt da, og tok til fornuften og gikk og la meg i steden :)
Det forundrer meg stort at Jeefe'n som jo har vært så lenge på forumet ikke har finni edderkopphula. Si meg kjeder du deg aldri så mye du at du detter inn på sånne hvite linker som ligger øverst i skjermen på forumsidene? Jeg mener.. du må da ha vært innom for å ha sett om noen er på'n.. ja i sene kveldstimer i allefall.. Er jo kjekt å kunne se etter om det er non flere som er våkne på forumet, eller om man er fullstendig mutters alene.. Litt kjedelig med monologer ut i løse lufta liksom..mye kjekkere da om noen fisker opp det man nettopp har skrevet, enten det nå er medlemmer, gjester eller edderkopper..
Det var nemlig bursdagen min i går ja, og jeg ble sittende oppe etter at vi hadde sett film, spist maltitol godter, og sjokladekrem med splenda.. klarte å først få med meg gay army (første gang jeg har sett det) og enda værre filmen som startet etter på.. Det var en slags doku-spillefilm (rettet ;) )om en mor og datter (begge voksne) som opplevde sitt livs høydepunkt ved å bli med på Jerry Springer show, med tema "du lå med mannen min, og jeg lå med kjæresten din"...
Ubeskrivelig, og jeg så HELE filmen :o enda flauere
Skjønner fortsatt ikke hva fjonken snakker om?? ederkopper... nei jeg har nok gått glipp av det store der ja...
og melania hva er en "pillefilm"? er det sånn som er laget mens crewet gikk på piller? slik at dømmekraft og kvalitet er deretter? :p vi kan godt snakke om gay army viss du vil... jeg fikk med meg første del... hehe Utrolig hva folk går med på for å komme med på tv.
Og utrolig hva folk sitter å ser på.. Selv ser jeg så og si bare på CSI og Heartbeat.. Og en og annen tvungen tegnefilm. Så Jeef-micro er fremdeles ikke med.. Herregud.. Du må visst ha det inn med dråpeteller.. Ok.. se opp til høyre.. blå linje med flere stikkord i hvitt. Der står Snarveier. Trykk på den og så gå ned til siste ord på lista = Hvem er aktive.. og boms så er du midt oppi edderkoppreiret..
Psssst.. edderkopp = spider....!
Dersom du fremdeles er like blond etter dette foreslår jeg at du skifter ut den ene blonde hjernecellen din med en brunett..
aha! "pling" og der kobla den brune cella inn gitt... jaja bra jeg har en fjonk til å forklare når kinderegget jobber under høygir... Jeg har faktisk fått målt iq'en min til over gjennomsnittet, men jeg har kanskje nå avslørt at den testen ikke er helt til å stole på :p takk til fjonken for oppklaringen :D
Og nå som du har bytta ut den blonde hjernecella med en brun en så vil du skåre betraktelig mye høyere på en ny iq-test. Skal se du går rett inn i glupingklubben med score på over 150!! Ja, når det er sagt så har Fjonken ikke bedre utstyr altså. Jeg er velsignet med en aktiv og brun hjernecelle, også har jeg en i rullestol i skapet. Den er litt rødaktig og står som reserven.. Men tar jeg den i bruk synker glorien min og legger seg stramt og kvelende rundt halsen.. Så når jeg bommer med innlegg her på forumet så er den brune ute av funksjon og den røde i aksjon.. Godt jeg ikke har en blond en som reserve. Det hadde blitt katastrofalt.. Da hadde Fjonkens medlemskap på forumet blitt særdeles kortvarig.. Og bare for å ha sagt det.. Dette innlegget er det den brune hjernecella som har laget..
jeg tror nok fjonken har en brun celle i reserve også jeg da... som hverken sitter i rullestol, skapet, eller har trilla bort.
I dag har den godeste jeef vært på leting... jeg har jo vært en del til legen i løpet av dette året, og reknet sammen at jeg har krav på frikort nå. Siden sisit jeg hadde behov for et trygdekontor (noe som skjedde da jeg var 5 år og fikk tannregulering) så har jo trygdekontor og slikt forandret seg en del. Men jeg fant fram, og fikk levert det kortet mitt, og er nå 150 kr rikere, for jeg får tilbake det som er over den grensa som jeg har betalt... men jeg aner ikke hva jeg skal bruke det frikortet til da... bortsett fra å slippe å betale til legen (som har kostet meg litt i det siste)
Da jeg var yngre, veide jeg noen kilo mindre. Jeg behøvde aldri holde maven inne når jeg hadde en stram kjole på. Men nå når jeg er blitt eldre, har min kropp gjort seg fri.Det finnes en form for elastisk komfort der hvor min midje en gang var.
De italienske skoene skal være to numrestørre, hvis jeg da overhodet kan få føttene i dem,og skrittet på strømpebuksene sitter altfor ofte nede ved knærne.Men jeg har også lært, at det betyr ikke noe hva som skjer, eller hvor stort alt føles i dag; Livet går videre og i morgen blir en bedre dag.
Jeg har lært, at det sier meget om et menneske hvordan han/hun håndterer disse tre tingene:En regnværsdag, mistet bagasje og sammenfiltrede juletrekjeder.
Jeg har lært at uansett hvilket forhold du har til dine foreldre, så vil du savne dem når de ikke er her mer. Jeg har lært at det å skaffe seg penger og ting, ikke er det samme som å skape seg et liv.
Jeg har lært at livet av og til gir deg en sjanse til.
Jeg har lært at man ikke kan gå gjennom livet med en baseballhanske på begge hender. Av og til skal man også kaste ballen tilbake.
Jeg har lært at når jeg beslutter noe direkte fra hjertet, så har jeg for det meste også truffet den riktige beslutningen.
Jeg har lært at selv om jeg er såret, behøver jeg ikke såre andre. Jeg har lært at man hver dag skal rekke sin hånd ut til noen. Alle behøver en varm tanke eller et vennlig
klapp på skulderen. Jeg har lært at jeg stadig har mye å lære.
Jeg har lært at mennesker vil glemme hva du har sagt og ting du har gjort, men de vil aldri glemme hva du fikk dem til å føle.
Fortell en kvinne at hun er fantastisk, og du har kanskje fått henne til å smile. Men hvis du ikke gjør det, så går kanskje glidelåsen i stykker og strømpebuksen vil rulle ned til føttene hvor dine italienske sko klemmer!
Jeg er våken. Resten av huset sover. Kan ike huske sist det hendte jeg...
Jeg våknet av en fæl drøm, også lå jeg bare å hostet og hostet, og fant ut det var best å stå opp før jeg vekket de andre som lå på soverommet. SÅ her har jeg sittet en stund dag..
Ser ut til å bli en fin dag. Et lett dekke med skyer som sikkert kommer til å vike når solen kommer opp over fjellene. Skal bli godt med frokost nå. Håper alle sammen her inne får en strålende flott dag!
Er det ikke rart, hvordan det er de små tingene som gjør dagen vår?
Jeg vet hvordan jeg takler en regnværsdag. jeg kan ut og gå. Jeg og søsteren min er faktisk ikke "eldre" enn at vi går ut i hagen og løper i regnet om sommeren når regndråpene er store og varme, og det er varmt i været. Vi må løpe barbeint da. Jeg har også opplevd å miste bagasjen min på heathrow. Jeg fikk ei grei toalettmappe i "premie" og ei t-skjorte som var "one-size" og til og med for stor for meg... Juletrelenker har jeg ikke prøvd meg på enda, for jeg liker de ikke, og har bare kuler og lys på juletreet mitt...
uansett så har jeg vært borti både trange kjoler, og slim-longsen nede på knærne, med revne i rompa...
I dag er jeg oppblåst og skvalpende full av vann. Det er så ille at jeg kunne fint ha fungert som akvarium til en 20-30 gullfisk. Gifteringen har gravd seg dypt inn og strammer. Strømper er utelukket for da får jeg sånn atlanterhavsrenner rundt anklene. Aner ikke hvorfor jeg samler vann nå. Kan jo ha noe med den chips-orgien jeg hadde her om dagen.
Det straffer seg å begrave seg i snop. Men lærer Fjonken.. ? Neida, Fjonken lærer aldri. Gjør samme gamle tabba gang på gang.
På fredag er det veiedag. Fjonken har liten tro på at det blir no jubel i serken. Heller stille resignasjon og et hardt spark bak. Det kan jo føre til en Nilleperiode ja. Driver å psyker meg opp til å ta en 2-3 ukers Nille. Kombinert med 3 treningsdager eller no sånt. Jeg har satt en frist for meg sjøl. Når siste eksamen er over blir det Nillekjør og oppstart på treninga igjen. Om jeg så må sleeepe meg selv etter nakkehåra for å få sinn og skinn i treningsmodus igjen. Ja, jeg innrømmer det gjerne. Jeg er lat! Og får å få en latsabb i siget må det bomber og sterk lut til. Hmmmm hva kan få meg ut av godstolen? Hvilke gevinster kan jeg henge på lokkesnøret? Hva er det jeg virkelig hiiger etter? ...... hmmmm...... hmmm jo det.. men det er helt urealistisk og uoppnåelig.. Hmmmm..... æsj, finner jo ikke på noe som helst jo! :mad: Hjernecella er helt ute av drift.. Fjonken finner fram hjertestarten og plinger den mot skallen... Nå da?.. Nei, null liv.. Får nok grunne litt mer på dette her og heller komme tilbake med den optimale gulrota når jeg finner den.
Nå har jeg sommerferie! men det betyr jo ikke at jeg får ligge på latsiden. nå blir det jobbing og pengetjening, og rydding, vasking , flytting og oppussing. og etter det feires alt med 1 uker med gode venner i Bulgaria, og når vi kommer hjem skal jeg solbrun i bryllup. håper jeg får tak i en fin kjole. når jeg endelig har litt kropp å bruke kjole i ønsker jeg å vise det frem og! men vet ikke om jeg får råd, eller om jeg finner noe jeg liker.
nå har jeg rydda litt, og så skal jeg lese litt og se litt på tv før jeg begynner på middagen. må ryddes litt til her tror jeg. det ligger post og skoleting over alt..
så deilig med ferie da Helene :) Jeg har mer som hatt fri i 2,5 mnd jeg da, men nå er det ferie fra fredag av :) og på lørdag er den store konserten :D:D:D:D: kan ikke få sagt nok hvor jeg gleder meg...
I tilegg skal jeg få masse kvalitetstid med tantebarnet mitt... Vi har ikke fått være alene bare vi to, siden hun var to uker gammel, så det skal bli kjempekoselig å få henne for meg selv noen timer hver dag. Vi skal på sangruppe og lekegruppe og sånt også da, men vi får også tid til å være bare oss to. Jeefern skal synge litt surt og leke masse med henne :love:
Var inne og så på hvem som er aktive, og der var det ca 10 spidere! Men hvem er disse edderkoppene og hvorfor blir de kalt det? spionerer de på oss her på forumet? Hvorfor står det ikke bare gjester, feks? Noen som vet noe?
Nå er chili nyskjerrig, gitt! ( 50 ord akkurat!!)
Det er ofte søkemotorer som for eksempel når du søker på Google.
Sitter å forbanner meg på en nettbutikk, prøver å bestille en Leatherman squirt p4 til min kjære vi har 3 års jubileum om litt over 1 uke og jeg har lyst å kjøpe en sån til han.. men kommer ikke gjennom betalingsgreien. Det er en skjelden kniv så det er ikke så mange butikker som har en.. men jeg fant en ukjent butikk som hadde den. Iriterende. Men jeg har nå forsatt litt tid på meg.
Og så har jeg vert å prøvd en kjole i dag. Den var veldig fin men er ikke helt fornøyd. Vet ikke om jeg skal velge ballkjole eller litt mer ungdommeling til knærene eller noe sånt.. Er jo sommerbryllup jeg skal i. Ny kjole må jeg hvertfall ha. Jeg har aldri kunne unne meg en eneste kjole jeg har lyst på. Sist jeg kjøpte kjole var det til 150kr når jeg og Aline var på shopping på en av våre ensome lavkarbo treff i bergen. Før det fikk jeg en svart kjole av mamma når jeg var 14 eller noe sånt. Brukt den til flere anledninger, ALDRI igjen. og så er den ALT for stor.
sitter her i england, og maa legge inn noen "reisebrev" herfra :)
Soester har bredbaand, saa jeg kan faktisk vaere litt paa nett. Det er sinnsykt varmt her, og i tilegg er det hoey luftfuktighet, saa klaerne sitter som klistret...
og alle har sikkert faatt med seg at vi var paa bon jovi konsert paa loerdag :) Sinnsykt bra. Nickelback varmet opp og det var en stemning jeg aldri har opplevd... men naa maa det nevnes at jeg var en "gig-virgin" fra foer da... har jo aldri vaert paa saa stor konsert foer. Neste gang blir det U2 :)
I dag har vi vaert paa shopping... Kom til bluewater en time foer stengetid, saa vi fikk ikke shoppet saa mye.
Nu! Nu er det endelig ferie for Fjonkers.. Tid til alt det som jeg ellers ikke har hatt tid til. Tid til å rydde ut av kjøkkenskap og få orden i seksjonen. Tid til å pusse vinduene så de skinner. Tid til å kose meg på nettet og på forumet. Tid til å trene, ikke minst. Tid til å søke nye veier på kjøkkenet. Tid til å glo på TV. Tid til å kose meg med ungene. Tid til å rydde i kjelleren. Tid til å savne sex. Tid til å ta pelsen. Tid til å stå lenge og uforstyrret i dusjen. Tid til å lese avisen. Tid til å slappe av. Tid til å shoppe. Tid til å tenke og ha litt omsorg for meg sjøl.. Gid det var ferie hele året!
Fikk igjen unga i går etter at de har vært hos pappa siden onsdag. Det var to pøbler all mass om entret døren og de gjorde hva de kunne for å strekke mamma så langt som overhode mulig på en mandagskveld... Det er jo ikke noe moro å starte uka med krangling så mor tok på seg den tålmodige masken, leste en ekstra bok og var måtelig streng.
ja ferie hele aaret hoeres ut som en plan... Jeg proever meg for tiden som husmor. Maa si det er litt forskjell paa aa ha kun seg selv og en liten toroms leilighet, til aa skal ha ansvar for en ettaaring, pluss alt av husarbeid et hus krever, samt to oegler... Har definitivt faatt ny respekt for alle vaerdens husmoedre...
Dyra ordner seg stort sett selv da, bare de faar mat av og til, og det greier jeg aa fikse. vaeret er varmt, med hoey luftfuktighet saa ungen er utilpass. og huset tar vi saann mens ungen sover :p
litt snedig system paa ting i dette landet da. Annenhver torsdag kommer en slakter paa doera, og selger kjoett. annenhver tirsdag kommer en fiskemann og selger fisk, og hvaer fredag kommer en bonde med en kasse groennsaker. I dag har jeg og Maya vaert paa en farm og kjoept egg.. snedige greier...
Åhhhh jeg minnes.. min barndoms eggemann som kom på døra 1 gang i uka. Og kjøttmannen og fiskemannen som kom på oppfordring. Det var tider det.. Men grønnsaksmannen så vi aldri. Det kan jo ha noe med at vi hadde egen potet- og grønnsaksåker få meter fra stuedøra.. Og dette var i Norge dere.. på slutten av 60 årene.
Men så forsvant alle menna for vi fikk supermarked 200 meter unna. Og da var det bare postmannen igjen. Men han sykla dere.. og var på fornavn med alle. Nå kjører postmenna biler og er ofte damer og vet knapt hvem som bor i hvilket hus ,for hilse har de ikke tid til for ruta er for stor og postbilen stappa full av viktig reklame.
Det var mye bedre i gamle dager...
Fjonken vandrer ned "memory-lane" :) koselig.... Jeg husker ogsaa den gamle postmannen hjemme, men det var paa 80-tallet, og han ble vist doemt for pedofili... husker han som en "ekkel" mann... jaja han gjorde heldigvis aldri meg noe.
men for aa snakke om noe koseligere da :) det regner her, saa vi kommer til aa faa sove godt i natt :D England maa vaere ett av europas fuktigste land. det er ikke saa mye varmere her en hjemme, men luftfuktigheten er sinnsyk, og alle klaerne sitter som klistret... bokstavelig talt.
Jeg var og proevde ny bikini i gaar. Den passet, men den hadde hjerteformet hull paa rompa, og jeg lurer paa om det hadde sett litt dumt ut med brune hjerter paa min ellers saa snoehvite rompe...
Jeg klør !! Jeg har to store stikk på venstre foten. den ene er 10 cm i diameter ca, og den andre ca 5cm. klør noe j¤#" og. Holder på å bli gal.. smører med eurax.. men det hjelper ikke så veldig.. det er ganske betent. Tror det er fugle loppe bit, fikk det om natten, 2 dager siden.. Thomas derimot blir aldri bitt av de.. i fjor hadde jeg 20 stikk på en gang.. men ikke så betent som disse. Gir det seg ikke snart blr jeg vel kansje gjøre noe mer alvorlig med det. hmmf..
hoeres ikke godt ut Helene... har du proevd noe annet enn eurax? xylocain feks? ikke noe saerlig naar det kloer saann. I allefall om man skal proeve aa sove om natta... Kan jo bli gal av mindre.
fuglelopper vet jeg ikke hva er en gang. Tror ikke jeg har hoert om de. Er det en bergensk spesialitet?
Jeg har vært flink i dag.. Superflink.. megasuperduper flink. For tenk atte jeg har både fått trena og drekki masse vann. Og det eneste dumme jeg har gjort i dag er å trøkke i meg en hel pakke Mentos. Det siste har jeg ikke gjort på flere måneder. Så til tross for sprekken vil jeg kalle meg superduperflink. Men det rare er at jeg ikke har fått mentosmage av det. Sist jeg stappa i meg ei hel eske på no time gikk det sprasmer gjennom kropp og tarm og jeg og stumpen min måtte langtidsparkere inne på do. Men det har ikke skjedd denne gangen.. Det er i grunnen rart.. Kanskje jeg har blitt herda.. !
Fant en link om fuglelopper HER, DEt er noe skit.. Kan være det er noe annet.. men insekts stikk er det sikkert.
Jeg er trøtt, er ikke vant til å jobbe.. og så er jeg ute hele dagen.. tar på det og. Men det er deilig å ikke måtte tenke på skoleoppgaver når jeg kommer hjem på ettermiddagen.. det er deilig..
nå får jeg se ferdig denne episonden av fustrerte fruer.
[url="http://www.sykepleienett.no/allmennt/fuglelopper.htm"][/url]
hmm var paa butikken her i gaar, og kjoepte splenda saa det holder... det er jo mye billigere her enn hjemme og det er saa kjekt aa ha et par bokser staaende i skapet. Og saa kjoepte jeg vanilje ekstrakt ogsaa. Mener jeg har lest at det er bedre med ekstrakt enn essens. Jeg elsker aa gaa rundt paa tesco og handle mat. De har saa mye mere spennede ting her enn hjemme. Feks saa har ikke alle lavkarbo barene sjokolade eller karamell i seg, men smaker som roede frukter, mandel eller mandel og frukt av ulike slag :D
Drar fram denne jeg, for vi må jo ikke glemme å fylle opp denne tråden. Er vi late og sløve og ikke skriver jevnt og trutt innlegg her,så er faren for at vi må niskrive intetsigende innlegg i dagene mellom jul og nyttår. Mener det ble litt sånn med den forrige tusentråden. Så jenter og gutter.. spiss tastefingrene og hiv inn noen vettuge sommerinnlegg her. Tråden må fylles.. !
Huh! Dette var en artig tråd, men jeg tror at alle må bli litt flinkere til å skrive her viss den skal fylles opp med 1000 innlegg før året renner ut. ;)
Har ellers ikke så mye å si, det er sol og fint vær ute, og jeg forstår ikke helt hvordan jeg plutselig havnet her inne på lavkarbo igjen, når jeg egentlig satt ute i solen og leste :confused:
Hadde egentlig planlagt en sprekk til helga, men det ser ut til at det ikke blir noe av. Hvorfor spør du, nesten hysterisk! Jo, ganske enkelet fordi jeg ikke har spesielt lyst på noe av det jeg vanligvis sprekker på.
Men herregud, mann, HVA er det du vanligvis sprekker på? Jo, potetgull, pizza, hamburger, kebab, sjokolade, iskrem, saftis, potetskruer, napoleonskake, ostekake, snickers, melkerull, troika, hobby, topp-ris, nøtte-kubbe, stratos, stratos med nøtter, helnøtt, mørk sjokolade, lasagne, biffsmørbrød, kyllinggryte med masse ris... Eh.. ja, du tar poenget?
Har vært flink i en ganske grei periode nå, nådd de fleste målene jeg har satt meg, og har bare et stort mål igjen før jeg må sette meg en bunke nye, lekre mål.
Siste mål er altså å gjennomføre [url]www.grenserittet.com[/url] førstkommende lørdag. Og samme dag hadde jeg altså planlagt en sprekk. Men, halvt i svime slår det meg at, hvorfor sprekke når man ikke en gang innerst inne, nederst nede i den aller, aller mørkeste kroken av manglende-motivasjons-senteret finnes fnugg av lyst til å spise noe av det ovennevnte?
Luksusproblem vil nok mange si, men jeg må da påpeke at jeg fortsatt skal ned en passe høy, normalvektig norsk mann i vekt før BMI-monsteret lener seg tilfreds tilbake og aksepterer meg...
Så, bottom line: Enten får jeg finne noe nytt å sprekke på, ellers får jeg for første gang i mitt liv la være å sprekke. Ehr... Alle disse harde valgene livet består av...
Kanskje jeg skal slenge meg med i denne tusentråden. Jeg er nemlig en av dem som var ganske aktiv i 2004-tråden. Det er jo morro å ha et sted man enten kan slippe ut damp, dele gleder eller bare sludre litt hvis man vil få tiden til å gå. Tror jeg fant ut sist at 50 ord er ca 3 og en halv linje, så nå får det være nok for denne gang.
Slutt og frist meg sånn da :lol:
Jeg har lyst på omtrent alt det du har på listen din der.
Jeg sitter her ved siden av to pizza-spisende mennesker. Ser vel omtrent ut som en hund som sikler ved middagsbordet.
Menmen, jeg får bare klare å styre mine lyster. Har kylling i ovnen nå.
Du trolljenta, det innlegget ditt over her står i fare for å bli slettet. Du må ha minst 50 egne ord i et innlegg her i 1000-tråden skjønner du. Du må skjynde deg å redigere før moderatorene kommer og tar deg/det:p
Og som om ikke det er nok at du har et ulovlig kort innlegg, så blir mitt også ulovlig når ditt blir slettet, det er nemlig ikke lov å ha to innlegg etter hverandre fra samme medlem heller:eek:
Jeg slenger meg med her jeg også. Helt fersk i forumet. E r super optimistisk for neste runde på Eurodietten. Skal ned 20 kg til - og har begynt i fase 1 denne uka. Begynte første gang på eurodietten 1 aug i fjor - gått ned 10 kg. Ikke mye - men 20 kg til nå er målet. Synes det går ganske greit - for man kan jo ikke spise noen ting nesten - derfor ingen valgmuligheter - ingen måter å sprekke på - hvis man ikke går ut av ketosen da.. Har skikkelig ketose ånde nå og digger det :D
Så var sommerns store begivenhet over. Grenserittet 2006. 3000 påmeldte. 36 grader i skyggen. Åtte mil gjennom skogen fra Strømstad til Halden.
Etter to mil var jeg så godt som tom for alt - motivasjon, energi, pågangsmot, fullføringsvilje. Merka at jeg etter en halvtime var helt alldeles tom og irritert. Sendte avgårde de jeg hadde sykla sammen med da vi kom til 4 mil, for jeg hadde tenkt å bryte, for andre år på rad.
Da de stakk videre, gikk det en liten jævel i meg, jeg satte klokka mi til å pipe hvert 10. minutt for å minne meg på å drikke , og hver 25. minutt for å spise. Og så sykla jeg videre.
Da jeg kom til 6 mil, der jeg brøt i fjor, og skjønte at jeg hadde krefter igjen, grina jeg en liten skvett, og tråkka videre. Kom i mål etter 6 timer og 18 minutter, bare 4 timer etter vinneren - men 1 minutt raskere enn jeg sykla for to år siden.
Jeg har regna på det, og funnet ut at jeg drakk nesten 11 liter væske i løpet av sykkelrittet - like fullt veide jeg 5 kg mindre da jeg kom hjem, enn jeg gjorde på morgenen da jeg dro. Hørte jeg kjapp slankekur? (nei, jeg hørte dehydrering).
Så, om ikke denne historien har skremt dere for mye, kan dere jo melde dere på og sykle neste år:) Det skal Ebbamor og jeg (hehe, sant vi skal, Ebbamor?).
Og bare så det er sagt, jeg er J***** fornøyd med å ha gjennomført det.
Oi, nå fikk jeg lyst til å sykle!!
Blir lite av det i Bergen siden jeg har kassert sykkelen min for over et halv år siden...
Men når jeg er hjemme så sykler jeg om jeg kan (jeg lar meg riktignok stopp av regn :p)
Men det blir gjerne noen turer kolbotn-oslo eller kolbotn-ski :)
wow... jeg er alltid så imponert over folk som sykler sånne lange turer jeg... Jeg sykler masse selv også, men det er mest for meg selv og til og fra jobb... Føler liksom jeg må sykle en del, for den sykkelen min kosta det samme som en ok bruktbil :eek:
Jeg kjøpte meg en sånn sykkelcompputer her en dag. Den måler fart og distanse, så jeg har en liten plan om å få montert den på i dag... bare det slutter å regne.
Om du sykler inn i skauen ved SmartClub på Sofiemyr, kan du få en helt nydelig tur med mange valgmuligheter. Om Siggerud, til Ski, Om Vestby... Masse flott muligheter, anbefales på det sterkeste. Litt skogsvei og sti, men i hovedsak sykler man langs vei hele turen:) Om man vil da:)
Det skal jeg prøve! Det er jo meldt go'vær denne uken :DJaiks! det var disse 50 ordene, da. Ja, altså dette betyr jo at jeg ikke er i Bergen denne uken, men hjemme hos n'a mor :) Skal jobbe og tjene peng!!
Og det trengs nå kan du si liksom (50 ord nå...?) Studielånet kommer ikke før jeg har penger til å betale studieavgiften... :rolleyes:
Jeg ønsker meg sykkel. Jeg ønsker meg en sykkel med stort sete så jeg slipper å få gnagesår på sittebeina. Jeg ønsker meg sykkel og har gjort det i mange år. En med skjermer og styret i greit forhold til setet og med mange greie oppovergir. Jeg har en sykkel. En spinnsykkel som står å støver nede i kjelleren. Med den kan jeg sykle på uten å komme av flekken. Det er kjedelig. Nei, gi meg en sykkel som får meg ut og frem i verden. En som jeg kan både brenne kalorier med og kjenne vinden i håret mens jeg fyker fram i verden i mer eller mindre anstrengte hvin.
Jeg har mast på gubben. Han vil også ha sykkel. Men så lenge han veier 150 kilo blir det et problem. For hvilken standard sykkel tåler en slik vekt? Så lenge han ikke kan kjøpe sykkel får heller ikke jeg sykkel.. Men nå driver jeg å sparer... Sykkel med barnesete skal jeg ha.. Så kan sykkelen passe vesla og samtidig slanke meg.. Grei deal.. !
Vekt og sykkel kan være et problem, jeg vet en GOD del om det. Jeg kjøpte den sykkelen jeg har nå for tre år siden, og den har vært med meg på mange flotte turer. Den kosta mye, men f*** så fornøyd jeg er.
Nå veier jeg 140kg, i fjor veide jeg 160kg - den klager ikke altfor mye. Et tips er å kontakte et skikkelig sykkelverksted utenom sesong, og få dem til å spesialbygge hjul. De kan lage hjul som er mer solide enn det som er standard, og det kan komme godt med når man er stor.
Selv sykler jeg på standardhjul, og har gjort det hele tiden. Sykkelen min er en terrengsykkel av merke Scott (modellen heter Scott Comp Racing), og jeg kan ikke få skrytt nok av hvor god den sykkelen er!
Ikke la vekta hindre dere i å få fantastiske sykkelopplevelser!
Jeg har en sykkel av merket Hard rocx, og modellen heter "rapidus discimus" den er kjempetøff og kjempegod å sykle på...
Den forrige sykkelen min ble stjålet i fjor, og det eneste jeg savnet på den var egentlig skivebremser, så det kjøpte jeg på den nye da. Den er superlett, og veldig tøff så klart :D
Jeg hadde et lite problem med å bli vant til ny type bremser da, og i starten fløy jeg over styret når jeg måtte bremse litt fort...men jeg har hjelm på hode, så jeg berger ganske bra, og er forøvrig godt polstret ellers på kroppen også
Nå tror jeg at jeg dør av latter her! Ser for meg Jeefern som støtt og stadig fyker over styret, lander bums på bakken, men er like blid :D
Helt fantastisk :ja:
Jeg vil også ha sykkel!! Men jeg ser ikke helt at jeg virkelig trenger det i Bergen, de gangene jeg ikke går, så bruker jeg scooteren. Og den ville nok stått endel...
vitsen med å fly over styret er jo å å reise seg opp å være like blid etterpå...
I fjor hadde jeg et lite møte med en bil, og det fortate jeg om på jobb da jeg kom dit etterpå... (jeg var blå over alt) og da jeg fortalte hvor jeg hadde slått meg holdt kollegaene mine på å le seg ihjel, og kaltemeg "smule" resten av helga (og Smule er ei lita blå mus på barne tv, så dere kan tenke dere hvor jeg hadde slått meg mest... aua)
Du har ikke utstyret i orden Jeef'ern. Du må da vite at du må stille opp i vernesko, vernebriller, styrthjelm og polstra dress. Særlig dersom du er veilus, hvilket jeg håper du ikke er..
Jeg hater nemlig veilus! Disse overmodige og arrogante syklistene som på død og liv skal ut i veibanen. At det ligger en flott og asfaltert og oppmerka og trygg sykkelvei av høy kvalitet bare 1 meter unna bilbanens kantlinje, nei se det overser de galant. For hvorfor være pingle å bruke sikker sykkelvei, når det er små mye tøffere å vingle ut i veibanen, lage køer og risikere liv og lemmer? Si meg hvorfor er det sånn? Hva er vitsen med å bruke haugevis av penger på syklistenes sikkerhet i form av sykkelstier og sykkelveier når syklistene åpenbart ikke vil ha det? Jeg er kanskje dum, men jeg forstår virkelig ikke syklistenes valg her altså...
Jeg bruker ALLTID hjelm når jeg sykler, og så lenge det er sykkelvei der, så sykler jeg på den eller på fortauet.... Problemet er bare at de nye bremsene reagerer litt kjapt. Den største grunnen til at folk sykler på bilveien er nok at gang -og sykkelbanene blir ofte grusa på vinteren (i allefall her i trondheim) og nårvåren kommer og du skal ut å sykle, så er ikke grusen børsta vekk, og man sklir på grusen og øker faren for å få skrens med sykkelen...
Men jeg irriterer meg også over disse syklistene når jeg kjører bil
Jeg har ennå ikke opplevd at gang- og sykkelstier i Sola kommune blir grusa. Så da har vi ikke det problemet her i allefall. Men veibanene blir ofte grusa. Og den grusen ligger lenge før den blir fjerna. Likevel ser man tråkkende veilus på vinglefart mot døden.. Skjønner det fremdeles ikke jeg altså. Det ser ut som om syklistene fortrekker å bli mosa av biler ,framfor å få skrubbsår og blåmerker ved en grusvelt.. Hvor er logikken.. Hvorfor skyter de seg selv med bazooka, når det holder å skyte seg selv med sprettert?
Jeg vet ikke jeg, men jeg tør ikke å sykle på veien viss det er fortau/sykkelsti rett ved... men av og til må man sykle på veien også da...
tenkte jeg skulle sykle for å se hvor lang tid jeg evt må bruke for å komme meg til skolen jeg, men har ikke giddet å gjøre det ennå... og så får jeg ganske billig busskort ut terminen også... litt lat også da... vi får se hva jeg finner ut
Fant frem den her igjen jeg... Sitter å kjeder meg i kveld, gløtter litt på tv, ned i bøkene og litt bort på pc-skjermen. :_online2l Lurer egentlig litt på å gå å legge meg, for å være skikkelig uthvilt i morgen... Har nok en jobbelørdag å se frem til. Jippi! :rolleyes:
Jaja, god helg da alle sammen!
Alt dette sykkelpratet, jeg blir helt misunnelig på dere som suser avgårde med vind i håret. ( Kanskje ikke dere som bruker hjelm ) Men det jeg urte på er hvordan dere greier å sykle så lenge ? Jeg får så vondt rompa ( Har bare tyvlånt de gamle syklene til ungene, kan ha skjedd mye på setefronten siden de syklene var nye) men hvordan får der vendt dere til de vonde setene?
hehe ikke noe problem å venne seg til. Det er bare å sykle første turen, og når du kjenner det gjør vondt er det bare å fortsette å sykle, så går det over... sånn er det hvert år når sykkelen kommer ut, og det er noe med å kjenne at man rører på seg, og å vite at man faktisk sykler til jobb eller skole... det føles så godt når man har kommet hjem, og med god samvittighet kan slenge seg ned i sofaen. Gratis trim er jo alltid bra :D
Alle fugler små de er
kommet nå tilbake!
Gjøk og sisik, trost og stær
synger alle dage.
Lerker jubler høyt i sky,
ringer våren inn på ny.
Frost og snø de måtte fly.
Her er sol og glede!
Blomster hvite, gule, blå
titter opp av uren,
nikker nå så blidt, de små,
etter vinterluren.
Skog og mark i grønne skrud
kler seg nå på Herrens bud.
Knopper små de springer ut.
Her er sol og glede!
Lille søster! Lille bror!
Kom, så skal vi danse!
Plukke blomster så til mor,
Mange, mange kranse!
Synge, tralle dagen lang!
Kråkestup og bukkesprang! -
Takk, o Gud, som enn en gang
gav oss sol og glede!
Det er utrolig viktig med en god sykkelshorts. Den er polstret bak, og gjør at sykkelopplevelsen blir en helt annen enn uten. Det finnes også "gele-seter" (Tror ikke Heistad har, men har ikke sjekket) som gjør at setet blir mykt og godt.
Men det er også som det skrives over: man må sykle litt, så blir man vant til det:)
Viktig å starte i det små, man MÅ ikke sykle "Den Store Styrkeprøven" første gang man sykler. Faktisk må man ikke sykle den i det hele tatt, med mindre man har lyst:)
Hører at det er mye jeg ikke vet om sykkel. Gelesete? Høres ut som noe man kjøper på kondomeriet synes jeg , men det er sikkert min fantasi det er noe galt med. Leste et eller annet sted at man brukte skinn i de profesjonelle sykkelshortsene, er sikkert ikke dumt å polstre litt ekstra. Men foreløbig tar jeg gå turen min, gidder ikke å bli sår og øm nå for endelig er det FERIE!!!!!!!!!!!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.