Nå har jeg DELVIS vært lest meg opp her, nytter ikke å lese alt fant jeg ut! Gratulerer til alle som har vært i "superflinkvognen" siden jeg var her sist!Jeg har jo vært i "konfirmasjonen til størstejentavognen","Sverigetur med kjæresten vognen" så nå er jeg i "få bort ekstrakiloer vognen"-IGJEN. Det er faderullanmeg noe hele tiden nå. MEN jeg tar meg i nakken og hiver meg igang etter hver gang, da kan det vel ikke bli så alt for galt heller:confused:
[size=4][/size]
Vil dele et lite bilde av de fine jentene mine på den store dagen [ATTACH]8471[/ATTACH]med dere:
[size=4][/size]
Åh... så flinke dere har vært med vekt, mat, vann og eksamner...:ja:
Jeg har ikke ramlet av toget men har nok gått meg vill i alle vognene, vekta er ikke så snill med meg om dagen - har gått opp ca 1kg men satser på at dette er vann :geip: Må nok bli flinkere til å stikke innom vannvogna i løpet av arbeidsdagen :_punk:
Jeg er her på toget, men har nok vært litt ute med bena dinglende mot plattformen. Jeg har ikke klart å leve ketogent, men jeg er ikke helt borte heller. Er stadig vekk innom vannvogna i alle fall. Men kroppen har også bestemt seg for å holde på en del av dette vannet, så jeg har gått opp en del igjen, og da blir jeg litt frustert.
Men jeg klamrer meg fast i toget, så jeg er snart godt inne i vognene igjen. Jeg har i alle fall begynt dagen bra i frokostvogna, og er nå i kontorvogna. Har allerede vært en tur i vannvogna, må nok innom der igjen snart for å fylle opp flaska.
Vannet har endelig sluppet taket! Hurra hurra! 1,2 kg ned siden i går :D vi hadde en hard situasjon her hjemme i går, så jeg har nok grått det ut :P uansett så er jeg fornøyd! Og tante dro sin vei i går også så det lettet nok litt på trykket også :) håper det vedvarer!
Her har vekta holdt seg i ro siden mandag, men prøver å ikke ta det så tungt, hadde fin nedgang i forrige uke.:) Må nok tilbringe langt mer tid i vannvogna tror jeg. Dårlig søvn i natt, men får bare holde meg unna sovevogna i dag, ellers blir det bare værre.
Flott nedgang da Regret!:klem:
Ellers er det rydde og vaskevogna her på morgenen før det går videre i terapivogna. I kveld er det restaurant vogna, men har vært inne og kikket litt og de har tapas, så der er det jo igrunnen bare å plukke og mikse i lavkarbo. Flott for meg.:D
I dag har eg klart å kome meg tilbake til vannvogna. Blei lite vatn i går og det har eg kjent godt i dag... Skal også ein tur i spinning- og styrkevogna om eit par tima.
Jeg skal inn i rømmegrøt-vogna om ikke lenge, gleder meg veldig. :D [color=#9932cc][/color] Sånn bortsett fra det blir jeg nok i avslapningsvogna og tv-vogna. Life is great. :)
:D Bare hyggelig det, A6. Ble litt sånn rømmegummi her da, men den var da god likevel. :p
Og så har jeg spist maaasse sognemorr.... klarte ikke å slutte. :o
Da har jeg endelig fått tak i en pc igjen og jeg har fått sett på bildene av meg selv fra start til nå, og jammen sant så sitter jeg å smiler bredt! jeg greier å se forskjellen selv! :D magen er flatere og håndtaka på ryggen er mindre, herlig! Dette løftet litt da jeg ikke trodde det var så mye forskjell siden hverken cm eller kg hadde hoppet så mye på disse 2 månedene jeg har drevet på.
Jeg har vært i tapas vogna og jammen meg var det ikke flere lavkarboer der. Bestilte enkle retter så da var det veldig greit å velge riktig. Ha en god natt til alle våkne sjeler.:klem:
tror vi må sette på flere vannvogner jeg så de blir lettere å finne, har vært noen dager siden jeg så den sist også!
Veiedag i dag og sitter i grunn bare å haler ut tiden før jeg veier, da jeg eeegentlig ikke har så lyst å veie :p Vil ikke vite av det, men jeg føler at jeg har gått opp fra i går.. cm også!
Endelig sier jeg :D
Etter en ukes sprekk med oppgang på 3,4 kg har kroppen endelig løsnet og energien har kommet tilbake. Nå nærmer jeg meg endelig - 10 kg, da jeg denne uken gikk ned 4,3 kg.
Her er jeg etter konfirmasjon og hyggelig besøk til svigermor. Ha gått meg helt bort etter dette besøket, lite vann og dette kjenner jeg på kroppen :mad:
Tror nok jeg går opp denne uka også :eek:
Gratulere til alle som har gått ned :)
Jepp, det ble (som fryktet) en tur av toget i dag. Poteter til middag, og panacotta til dessert!! :D Men nå er jeg tilbake, og gleder meg allerede til i morgen :D
forslag til fysemat som er full av fett? og som mest sannsynlig ligger lett tilgjengelig? eller noe annet for å stilne fysen? antar jeg har fått for lite fett i dag..
Wohoo! :D
Da vet jeg hva det blir til kveldsmat!
Bare synd jeg ikke har kavli sin ost med jalapeno, den er den beste til sånt! Har sånn landlord hvitost da, så det får bli det i dag.
Åh, her blir det en tur i sovevogna allerede merker jeg :D Var oppe litt over tre i natt, sov en halvtimes tid på dagen, og må opp i sekstiden i morgen også. Huset er bomba (jeg har starta på tidenes ryddeprosjekt...) og matlysten er på bånn, men i morgen blir en bedre dag - bare jeg får sovet litt! :p
aww så herlig du er! :love:
Nå er det 5 minutter til fasten egentlig skal begynne, men NEI det gjør den ikke! :D Jeg skal ha kveldsmat nemlig! Det er det lenge siden jeg har spist ja!
oi. Klokka slo 22 og det ble brått og veldig uventent svææært vanskelig å gå til kjøkkenet. hmm.. nei, jeg skal gjøre det allikevel, så snart jeg får ræva ut av sofaen.. :rolleyes: Jeg er på min 3. flaske vann da, som nå ble tom, så jeg har jo uansett kommet ett steg videre. 1 flaske igjen så har jeg drukket 3L vann i dag, og alt for mye brus, det ble 7,5dl der også.. bra for væskeinntaket, men tenna kunne ha greid seg uten brusen føler jeg.
Får dere sånn vond smak i munnen når dere drikker mye vann fort? Jeg får alltid sånn sur metallsmak i munnen og føler jeg har veldig dårlig ånde etter å ha drukket vann.
Huffa :( sånn jeg følte meg tidligere, i det som nå blir i går det. Jeg hadde rett også forsåvidt, 600g opp. Håper du er heldigere!
Nå går jeg å legger meg tror jeg og sier meg fornøyd med å ha drukket mye vann, spist kveldsmat og føler meg fortsatt vel, annet enn en svart samvittighet og overraskende nok en trang til å trykke på 'angre knappen' ang maten, men det skjer ikke.
God natt :)
:forvirret akkurat sånn føler jeg meg..... Trodde jeg hadde vært rimelig flink denne uka, men neida + 300 gram og 1. juni målet blekner :sint:
Jeg må jo bare fortsette, tror jeg, og spise mere fett og drikke mere vann, når jeg kommer fra jobb i dag skal jeg granske karbo inntaket mitt og se hvordan jeg ligger ann....:detektiv:
usj. det ligger fortsatt epler og druer i kjøleskapet mitt etter den rundturen min i fruktvogna-og jeg har lyst til å spise det. håper ungene tar litt ansvar og spiser opp alt sammen etter skolen, så det ikke ligger der og roper på meg mer :( men ellers da, så har jeg kjøpt meg cottage chees og har lyst til å prøve sånn wannabe riskrem. ogsåå har jeg endelig fått tak i pølser på rema 1000 med bare 0,5 karber og de ser kjempegode ut :D også har jeg 3 flasker med frossent vann i bunn i fryseren- det burde holde til isvann i hele dag. dette blir en bra dag i vannvogna :ja:
dette her klarer jeg-selv om de eplene og druene er litt pågående akkurat nå. de slutter veel å rope på meg hvis jeg bare kommer meg tilbake i ketose etterhvert :)
ja- ut av ketose er bare dumt! får søtsug, er sulten hele tiden, vondt i magen- oppblåst blir man også. visste jo om alt dette fra før- og likevel ville jeg meg selv så vondt :rolleyes: (tenkte at det kunne jo hende det gikk bra denne gangen)
nå har jeg vært i kaffe og "riskrem" vogna :D eplene har slutta og rope på meg-nå er det bare isvannet som roper hele tiden, men det er jo greit:)
Det er ikke enkelt å motstå melon nå når sommeren er rett rundt hjørnet. Jeg har syndet og spist litt vannmelon, men heldigvis har den ikke tatt meg ut av ketosen. Idag serverte de flatbiff og brokkoli, stekt i smør og surret i fløte i frokostvognen. Slett ikke verst :D
Håper dere alle får en fin togdag :suss:
Da har jeg spist frokost! Jeg lagde omelett med bacon, 2 skiver squash og 2 ostechips med smør på, så nå er jeg god og mett ja! Jeg delte opp frokosten slik at jeg har til lunsj også, så dette er bare herlig :D allerede drukket 1 flaske vann i dag, og nr . 2 står på bordet her :D
Jeg startet dagen med en gledelig overraskelse. Tok på en topp som tidligere har stammet over magen, og gjett: Den var akkurat passe løs og fin. Vet ikke helt når jeg brukte den sist, men har nok unngått en stund, da den ikke satt så pent. Kanskje jeg kan gjøre et nytt forsøk på et par bukser snart, og jeg øyner håp for bunad i barnedåp i august!:D
Her er det planlegging i barnehagen så minsten er hjemme. Har vært i bakevogna og laget nannahs knekkebrød, står i ovnen. Etterpå blir det mer baking med minsten. Høykarbo:eek: sjokoladekake til loppemarked og lavkarbo kake til oss:p.
(Klarer jo ikke holde meg unna snikveiing da, og vekta viser nedgang den og, men offisiell veiing er mandag, betyr å holde seg i skinnet i helgen og vente med oppdattering der.)
Mårnings :) Starter dagen i vannvogna jeg, før jeg skal inn i kjøkkenvogna, og videre inn i rydde og vaskevogna. Gjøre det fint til helga. :ja: Har en sånn "tjukkebolla-feita"-dag.. :(:mad: føler meg bare stygg og ekkel. bah.... det går vel over snart, håper jeg. Er vel kanskje litt irritert på at jeg spiste høykarbo hele april, og la på meg nesten 7 kg på den tiden!!! :eek::mad: og det tar sånn tid å få det av igjen. Det som plager meg. mumlemumlemumle
Så bra at du kommer deg ut av fasten, tror det er bra for deg jeg, kan heller spise litt mindre til hvert måltid eller no, det måtte jeg begynne med og har helt klart vært bra for vekta, men så er sult og metthetsfølelsen min helt på bærtur pga. medisiner da (selv om de værste er returnert til apoteket).
Ja jeg håper at dette ender i at jeg greier å slutte helt, men fortsatt så sitter jeg noen timer før jeg tør å begynne å lage mat. Jeg begynte med den flasken med vann for å hindre å tenke på veiing, så klokka ble lett 10.30 før jeg kom igang på kjøkkenet, men uansett så er det bra i og med at jeg spiste kveldsmat og at jeg ikke ventet til kl 13! Ble 10-11 timer uten mat og det er ikke ille når søvn er inkludert også :)
Jeg tror små men mange måltider er tingen for meg i såfall, siden jeg ofte går å leter i skapene selv om det ikke er lenge sien jeg spiste. Får jo lov å spise ofte da og det letter litt ja!
Her er det den store rydde og vaske og kastedagen i dag :( Det kan se ut som om vi må flytte litt før planlagt (halvannet år før planlagt, faktisk...) og det til en mindre leilighet enn både det vi har OG det vi venter på å flytte inn i :( Så da må mange av tingene vekk, sånn er det bare. Hvis noen trenger noe er det bare å hyle ut - kanskje jeg har det? :p
Da var besøket i lunsj vogna overstått, ble ikke store frokosten så det var godt med mat. Smakte veldig godt de Nannahs knekkebrød, litt lune til og med.:)
Nettopp regnet ut gjennomsnittelig vektnedgang siden jeg begynte i januar. Jeg ligger på - 0,4 g i uka. Hvis det fortsetter til desember, så vil jeg ligge på - 20 kg, noe som var målet mitt.
Eg er på vei inn i ei todagers planlagt "skeie-ut-vogn". Den vogna skal brukast godt, men taktisk. LITE øl i staden for vanleg øl, bacongull i staden for potetgull, men skal unne meg ordentleg pizza i morgonkveld til Champions Leauge finalen :D Så blir det nok litt smågodt i dag, men i morgon skal eg halde meg til grønsaker og dip. Eg er heime aleine (kona er på veg til Sunnmøre for 10 års treff for folkehøgskulen), så derfor har eg bestemt meg for at eg skal kose meg, utan å tenke på mat. Skal på spinning søndagsmorgon, kanskje eg rekk ein tur i morgon også, så då kan eg kose meg med litt betre samvittighet :)
Sliter litt med matsug her på kvelden nå... Har spist litt mye allerede i dag så må styre meg, (etter et par dager med litt lite??? Ikke enkelt å regulere dette.)
Tror jeg tusler litt på trimsykkel-vogna bare for å få litt bedre samvittighet. Bruke opp de 200Kcal tabellen viser for mye liksom...
OI!! Jeg gikk laaangt over grensa i dag! Jeg sluttet å telle karbo nå jeg krysset 20g men antar jeg er oppe i noen å tredve! :(
Jeg snublet inn i sjokoladevogna shø og falt tilveldgvis med munnen først over en halv plate med 70% freia premium mint sjokolade.. Heldigvis reddet resten av familien meg ifra den andre halvdelen! Phew! tror jeg skal skippe vekta i morgen også så slipper jeg å surmule for noe, så sant jeg greier å la være da.
Ellers i dag så har jeg endelig kommet meg på trening igjen. Jeg lurer litt på noe ang trening og karbohydrater, er det slik at jo mer veltrent eller hvor ofte man trener så tåler man mer karbo før man faller ut av ketose? Sammenligner litt med kalorier hvor man kan 'trene de vekk'..
Da er det koblet på en dobbelskift-jobb til ære for meg, og den kobles ikke av igjen før i morgen kveld! :p Blir lange dager, med jobb tilsvarende en 70% stilling på to dager, men sånn innimellom så går det fint ;) Helligdager og helger og sånn :p
Dessuten var jeg innom snikveievogna i dag, og der så jeg en nedgang på 800 gram siden i går :p Hvis jeg er flink med mat og vann disse to jobbdagene kan det jo hende jeg har flaks og havner tilbake på forrige mandagsvekt før mandag?
Puh Endelig fant jeg tilbake til riktig tog med de riktige vognene.
Nå vet jeg hvor alle de vognene er som er koblet fra....Havnet der i ferien og sulla rundt før jeg skjønte at jeg måtte ta fart når vi landet med flyet i går, for å komme på riktig tog som suste forbi i hundre....:cool:
Vannvogna var den første jeg traff på...at det går an å bli så tørst. Jeg får krabbe sakte fremover igjen og se om jeg kommer inn i de forskjellige vognene etterhvert.
Trygt å være på toget igjen...tror jeg. Håper jeg har klart å hekta av de vognene som har klamra seg fast til meg i håp om å få bli med videre.
Goddagen, alle passasjerer! :stortsmil
[color=darkorchid][/color] I dag skal jeg i bakevogna, prøve på å lage sjokolademuffins (av lavkarbo-merke såklart), det har jeg ikke gjort før. Har en ide om hordan jeg skal gjøre det, så får vi se. Kommer nok en oppdatering om hvordan det gikk. :p
[color=darkorchid][/color] Har vært i trimvogna nå da, fikk skyss bort til butikken, handlet der, og så gikk/haltet jeg hjem igjen med krykker, det tok vel nærmere en halvtime (I vanlig gange med friske føtter hadde den gåturen tatt 3 minutter....). Så nå skal jeg hvile håndleddene mine, de ble litt stive og vonde.
[color=darkorchid][/color] God tur på lørdagstoget! :D
:love: Takk, Antoinette6. Det smakte fortreffelig:suss:
Fant handlevogna og fikk tak i litt forskjellig grønt...og fisk. Hadde tenkt å spise noe jeg hadde i frysern, men tar det i morgen. Har lyst på fisk i dag..og pesto...mmmm. Hjemmelaget:ja:
Litt matt da jeg kom tilbake hit med lange handlearmer, så det smakte med et høystettet glass med isvann. Takk igjen, Antoinette6. Du vet å gjøre det litt staselig med vann:p
:lol:Som sirkushesten, som kjenner duften av sagmugg, antagelig.
Blir en relativt kjedelig dag når det gjelder mat og vin her i vogna i dag, tror jeg. Mann rekker så vidt hjemmom for å spise og sove, iom han skal opp igjen i morgen kl 0430:eek: Så tar en rolig kveld jeg og...Sikkert ikke vondt av det etter 8 feriedager:cool:
Så holder meg til isvann i høystetta glass i kveld jeg, Antoinette6:p
...og ikke østers på meg heller....
Kan ikke si noe vitenskapelig, men jeg tåler en del KH, kanskje oppmot 40-50, måler ikke men merker det jo på kroppen, og føler meg ikke spesieltt veltrent vil jeg si... Jobber virkelig med å bygge meg opp etter lang tids sykdom, så har ikke altfor mye muskler.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.