< Tilbake til oversikten

Togtråden!

Olive Oil sa for siden:

Vi leier, men det er ikke så lett for meg å bare flytte. Leiemarkedet er sprengt her i byen, og med tre barn er jeg nødt til å ha minst tre soverom. Finnes ikke noe sånt under 12-14000 i mnd, og det har jeg ikke råd til alene. Her er det billig husleie, og jeg hadde fint klart det. Vi hadde et brudd i fjor, og han sa han skulle flytte fordi det er mye lettere for ham som ikke trenger så stort. Han fikk seg leilighet, men da overtakelsesdatoen kom, lot han glatt bare være å flytte. Anstrengte seg som bare fy for å få meg tilbake, og var supergrei i to-tre måneder. Jeg gikk på limpinnen og trodde virkelig han hadde forandret seg. Altså, han ble værende her, men det varte jo selvfølgelig ikke lenge. At jeg kunne være så dum! :rolleyes:

Jeg har et par ganger prøvd å få igang samtale om dette, men han blir bare sur og sier at da får jeg flytte. Han vet jo at jeg ikke har råd til det.. Litt fastlåst kan man si.

Går greit i perioder, men det er jo litt bittert å ha satt seg i en slik posisjon. Jeg er ikke SÅ gammel, og burde vært i en god periode i livet nå sånn forholdsmessig sett, synes jeg. Savner å føle meg satt pris på, og er lei av å sove på sofaen.

TrillTrall sa for siden:

Det skjønner jeg. Hvem av dere står som leietaker i kontrakten? Begge to? Om bare du står så kan du jo kaste ham ut på samme måte som jeg foreslo i sted. Hva er det med slike menn tro? Synes de virkelig det er helt greit å dele hus med en dame som ikke tåler trynet på dem!? :nei:

Lykke til! :klem:

VSB sa for siden:

Vil bare gi deg en :klem:og lykke til olive oil, har ikke så mange gode råd å komme med.

Selv har jeg tilobragt litt lang tid i sovevogna i formiddag, sovnet ikke før i 4-tiden i natt, men la meg til anstendig tid. Har bare blitt værre og værre denne uken, så spørs om det ikke blir sovetablett i kveld, bare det at jeg da er så inn i hampen trøtt på morgenen.

Ellers har det blitt en tur i lesevogna, først med eksamenslesing, så i "bedre uten brød". Motivasjonen er større for å lese om lavkarbo enn til eksamen, fryktelig dumt, det kan jeg ta igjen om en drøy uke... Men den boken ble litt tung for meg, har noe med formen å gjøre, for jeg har litt grunnleggende fysiologi kunnskaap og burde ha gode forutsetninger til å forstå det som stod der...

Nå er det livat med barnebesøk, mens storesøster er ute på sykkeltur. Synes det er litt skummelt med 8-9 åringer alene på sykkel, men alle andre får lov her, så da er det vanskelig å si nei. Hun er faktisk ganske flink, men tenkte i utgangspunktet som de gjør i skolen jeg, er det slutten av 5. eller noe sånt? Kanskje bare litt overnervøs, rart det å skulle gi slipp på de små...

monja sa for siden:

:klem: til alle som trenger det.
Jeg er hjemme alene sammen med ungene idag, men minste sover så det er stille i kupeen her. Så mitt snitt til å besøke bakevogna idag. Laget bunn til suksessterte og hjemmelaget is idag. Det blir gode greier når vi feirer mannens bursdag i morgen. Tipper jeg ikke går ned noe denne helga nei :lol:

Kanutten sa for siden:

:heia: Bra for oss!!! Håper søppelvogna fylles opp av håpløse ekser for det er så mange flotte damer i trasigeforholdvogna som fortjener å komme i
hadetgodtvogna. Trasigeforholdvogna burde vært tom...

Kanutten sa for siden:

:klem:

kattungen sa for siden:

Har klart å holde meg på lavkarbo-toget gjennom hele arbeidsdagen, til tross for både bløtkake og brødskive-fristelser :heia:

VSB sa for siden:

Jeg har vært en god og lang tur i badekar vogna, deilig... Så blir det nok Grand Prix vogna i kveld...

kattungen sa for siden:

Nå står lavkarbo-muffins i ovnen - røra ble skikkelig luftig og god, så jeg er kjempenysgjerrig på hvordan det endelige resultatet blir! :D Og til middag var det fet, tysk ostesuppe, så nå håper jeg virkelig jeg er tilbake i ketose snart :p

Engledans sa for siden:

Olive oil, skjønner deg godt, ikke noe god situasjon å bryte i. Her er det ikke så ille, men vi er ikke ektepar, bare deler hus lissom......savner og å bli satt pris på og sånn. men men.

Ellers har jeg vært i fettvogna i dag, spist 150 g fett i dag. Både majones og cocosa, og litt annet fett. Har funnet ut at eggemelk er en fin måte å få i seg fett på.

grotingeling sa for siden:

Startet så bra i trimvogna i dag, men deretter har jeg så og si kun oppholdt meg i sløvevogna.
Egentlig veldig deilig å bare slappe av, selv om det også har medført noe lite mat og sikkert alt for lite vann.
Derfor står nå vannvogna for tur.

Antoinette6 sa for siden:

Og jeg har vært i vaske-leilighet-vogna. Ikke spesielt morsom vogn, men det er en av de obligatoriske, - dessverre. :D

Ellers har jeg slept meg inn i slækkisvogna. Deilig !

tora trollmor sa for siden:

I dag skulle jeg i hagevogna, men her har det regnet i hele dag, derfor ble det plass i symaskin vogna for meg i dag. Reperasjon av klær å har sydd nye gardiner til hu på 13 år ;) Nå må jeg nok ta plass i vann vogna, alt for lite vann i dag:(

Hvordan skal dette gå da :confused:

I kveld er kaln på utdrikkings lag for en kompis som skal gifte seg om en mnd ;) Tror nok det blir en sein kveld:D

kattungen sa for siden:

Jeg har plutselig blitt superoppblåst og full av vann :( Hva kan sånt komme av tro?

For lite trim :lol:

Eller maltitol.

Hevingen sa for siden:

Da er jeg i stuevogna. Jeg har vært innom i migrenevogna og plukket en alt for stor migreneporsjon... Har tatt medisiner for noen timer siden, men skal fylle på og gå og legge meg.

Jeg vil bare gi :klem: til alle dere flotte damer som trenger en ekstra!

:klem: til deg også Hevingen, og god bedring - sov godt :sove:

Jeg tror jeg trenger klemmer kontinuerlig, jeg, Hevingen !

:sove: godt og god bedring til deg !

:klem: right back til deg !

Regret sa for siden:

Samme her! gikk opp nesten 2kg i dag..... vann håper jeg. Har gått og gått og gått og gått i dag så er supersliten nå.Holdt lavkarbo helt ut, og håper på at vannet gir seg til i morgen, Pemper vann nå for å drive det ut.
Jeg snakket med min søster om det som er høykarbo, og hun også var oppblåst, uvel og full av vann, hun tisset og tisset UTEN å drikke. Fikk blodsukkerfall mens vi var ute og jeg følte meg skikkelig ræva jeg også med kvalme, oppblåst og dette vannet da. trodde jeg skulle svime at et sekund, og var dryppende våt av svette av ingenting. Vi lurte litt på om dette kan komme av været. Det er regn, overskyet, tordenvær-varmt og fuktig, nesten slik at man ikke får pust ute. Hørte enda fler som hadde samme symptomer i dag.. Tror vær har en stor sammenheng jeg faktisk, kanskje det har med hvor månen er nå..Alle var jo forskjellige med kosthold og situasjon så noe må det ha vært.

Hevingen sa for siden:

Vi er vel flere som alltid trenger det! Jeg er ganske heldig, for jeg har en liten gutt som gjerne klemmer mamma masse. Så jeg kan snike meg til noen i hverdagen når jeg vil. Må bare si de riktige ordene til ham :)

Men det er ikke noe galt med disse virtuelle klemmene heller :klem:

Huffda, Regret. Dette hørtes ikke noe særlig godt ut. . .

God bedring ! Vann hjelper mot alt, tror jeg :ja:

Og :klem: til deg !

Nei, ikke sant ? De er gooode !

Og jeg har en kjæreste som er så veldig flink til å klemme meg.

Det er jeg veldig glad for ! :love:

kattungen sa for siden:

Jeg spiste ikke maltitol i går, tror jeg... :confused: I dag er jeg nesten like oppblåst, og har fått vonde "tak" i magen på høyre siden. Satser på at det går over, for jeg må være på jobb om under en time :rolleyes:

Bakte lavkarbo-muffins i går etter oppskrift funnet her: forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=1052677&postcount=3 :cool: De ble veldig gode (smakte på en i går kveld), og jeg tipper det er det jeg kommer til å spise på jobb i dag også :p Orker ikke styre mer med mat når jeg ikke føler meg så bra :rolleyes:

Søndagstur på toget ! Det går vel bra, tenker jeg. Vi er bedt bort til middag i deg klokken fem, - så får vi se hvordan dét går. Jeg har de beste intensjoner !

Ellers var jeg en ørliten snartur innom den sukkerfrie sjokoladevogna i går, - 50 gram Cloettas Melkesjokolade. Guuuud, den er god. Men det er på grensen av hva jeg tåler :ja:

God tur, alle sammen !

Hevingen sa for siden:

I dag har jeg vært i sløvevogna. Har vært noen turer innom vannvogna, men må nok hyppigere inn dit i løpet av dagen. Og så skal jeg mentalt forberede meg på en ny uke på jobb. Det går nok greit det.

Når har du veiedag, Hevingen ?

Og en :klem: selvsagt !

Hevingen sa for siden:

I dag, glemte å oppdatere dere her.. Har gått opp noe. Vet at det meste er vann, så jeg bet meg ikke fast i hvor mye. Men under 1,5 kg mener jeg. Så ingen krise. Men det gjør at målet til Riga tar litt lengre å nå. Men nå er fokuset tilbake, så jeg regner med at dette går veien :) Ligger fremdeles godt under 100 :)

Grattis med vekta di, forresten :heia: Nå er jo du også ute av klubben og kan nyte færre siffer på vekta!

VSB sa for siden:

Har vært en tur i klattrevogna igjen, med ungene så det ble bare litt buldring på meg, men gøy å se hvordan det går framover med dem. Eldste nådde taket i dag!

Ble litt mer kos en tenkt i går kveld, men holdt meg til lavkarbo i hvert fall. Og så fikk jeg endelig en god natts søvn (med sovemedisin dessverre).

Hevingen sa for siden:

Klatring med ungene er gøy. Jentene våre har gjort det noen ganger. Nå klatrer hverken min kjære eller jeg. Men nr 2 syns det er veldig gøy. Hun kommer ganske langt opp i veggen. Men vi er ikke flinke til å ta henne så ofte som hun har lyst. Får bli litt flinkere der.

Hevingen sa for siden:

Der kom sannelig vannvogna til meg i sofaen :D Min kjære kom med en Farrisflaske så jeg kan få drukket litt ekstra mens jeg skriver her. Han er vel snill :love:

det er veldig, veldig deilig å ha gode kjærester ! :love:

Det anbefales på det varmeste !

Nnem sa for siden:

Har hatt en dårlig dag. Mange negative tanker = høykarbomat.
Så derfor lar jeg meg spise "ferdig" høykarbotankene mine og begynne på scratch igjen i morgen. Har også veiedag i morgen, men det får bare gå.
Ikke har det vært nok drikke heller.

Tror jeg skylder på været. Bare regn i hele dag. :(

Hevingen sa for siden:

Like godt å gjøre seg ferdig på en dag, og så starte på ny dag med nytt mot! Skjønner godt det med tunge dager og høykarbo :klem:

kattungen sa for siden:

Nam nam nam, Rimi har fått inn nye pølser som heter "snackpølser", med 1 gram karbo pr 100 gram, og de er SUPERGODE! :heia:

Hallais alle kjekke togpassasjerer, nå nærmer det seg for alvor....... 17. mai :cool:
Har ingen store planer, men en kake hadde gjort seg.
Derfor har store deler av dagen i dag gått med i kjøkkenvogna.
Har testet 2 ulike muffinsoppskrifter samt en sjokoladekake (mini-posjoner), men så langt har jeg ikke funnet en som jeg virkelig liker.
Tror nok det blir samme løsning som i fjor, fromasjkake med nøttebunn :sikle:
Ellers har det gått bedre med mat og vann i dag.
Nå er også frokost, lunch og middag for i morgen klargjort, så jeg ser for meg en kjøkken-stress-fri dag i morgen :p

Sunfrid sa for siden:

Halloen....gått ned 400 gram denne uka. :) Godt fornøyd da det var bursdagsfeiring her i huset forrige helg, og ny jobb kombinert med mye aktiviteter på kvelden denne uka som har resultert i dårlige matvaner og lite vann....

Denne helga har det vært bursdagsfeiring både lørdag og søndag. Lørdagen var grei nok å komme seg igjennom da det ble servert grillmat og salat. Kaker og kaffe ble for min del 5-6 jordbær og kaffe.... :) I dag valgte jeg å ta med meg egenbakt Pavlova kake da jeg var sikker på at det her ikke ble servert noe lavkarbo til kaffen, men det var bare så vidt jeg fikk et stykke selv før den var borte...:p

Ha en fortsatt fin søndag på toget :klem:

Kjære, kjære grotingeling !

jeg tenkte også jeg skulle bake (det er sjelden jeg gjør det) til 17. mai. Da skal min elskede og jeg bare sitte med bena høyt og nyte fridagen.

Og vet du hva jeg nettopp har gjort ? laget Gerds snickerskonfektkake ! Og jeg har nettopp smakt på kremen !

Jeeeeez !!! jegh gleder meg som et barn til 17. mai.

Anbefales veldigveldigveldig !!!

KimPossible sa for siden:

Jeg har laget og spist en fantastisk god is i kveld jeg...
Syndig godt! :D

50 g rabarbra
60 g kremfløte
25 dråper flytende natreen

Kjørte det i men mikser, så var det bare å finne skjeen og kose seg. :D
I morgen skal jeg lage OSTEKAKE! Er ikke lavkarbo herlig, dere? hehe

Regret sa for siden:

Nå sitter jeg å mumser krem som er laget med vanilje og sukrin, oppå har jeg bringebær som er varmet i mikroen, sååå godt! Søtt og syrlig på en gang.
Nå har jeg ikke vært i ketose noen dager, men har gått ned 500g av vannvekta siden i går. Ble restaurant i dag med svigermor og aner i grunn ikke hvor mange karber jeg fikk i meg. Derfor tar jeg det litt avslappet i dag og er superstreng i morgen, særlig siden jeg tillater å gjøre som jeg vil på 17. Mai.

Pcn min har tatt natta for fult nå så tror ikke jeg blir særlig pratsom av meg framover da jeg nå sitter med iphonen min. Litt knølete å sitte her å skrive med den. Jeg er for lat til å slå av autocorrect så det blir veldig slitsomt å rette opp så mye :P

kattungen sa for siden:

Jeg har hekta på enda en vannvogn jeg :D

Takk, kattungen !

Og takk for tipset om pølsene på Rimi. Skal prøves ! Jeg er så glad i pølser, skjønner du.

Hevingen !

Jeg er så redd for at jeg har gått opp igjen på fredag !

Æææææ ! Skal spise snickerskake (lavkarbo) 17. mai . . . Ææææææ !

Hmmmmmmmmmm snickerskonfektkake sier du...... ja kanskje jeg skal prøve den.
(svipper kjapt over i Gerds journal for oppskrift :D)

Regret sa for siden:

Åh! Jeg glemte å fortelle det beste som skjedde i dag! Jeg fikk min ALLER første kommentar på kroppen min om hvor mye smalere jeg så ut :D selv med denne vannvekta og hvor oppblåst jeg er! Det gjorde dagen min bra, selv om det kom fra svigermor som dere vet hvordan er :P har noe å si på alt. Samboer mener også at jeg er mindre i ansiktet, men jeg ser det ikke selv, ikke på bilder heller. Men! Før vannet kom så fikk jeg øye på en 'innhuling' frampå hoftene mine, et område som var så tynt at jeg kjente beinet og ikke mykt fett :D dette forsvant litt med vannet, men venter spent på at det kommer tilbake!

Åh !

Sånt er deilig, Regret !!!

Starter som alltid uka med veiedag, men det var ikke særlig oppløftende å gå på vekta i dag; +900g:hylgrine:
Var vel egentlig ikke helt uventet, har kjent meg hoven i kroppen spesielt de siste dagene - dessuten var jeg vel ikke veldig flink med maten forrige uke :o
Men jeg har ingen planer om å gi opp - her skal det kjempes :boxing:
Sitter nå i frokostvogna og nyter Oopsirull med skinke til frokost, og har grillet laks med salat i lunchboksen.

Skal innom kontorvogna umiddelbart, og så blir det hjem for å teste den snickerskonfektkaka - høres herlig ut, alle de riktige ingrediensene :sikle:

halkatlala sa for siden:

oi :w00t:
sto opp i dag og gikk på vekta og jeg har nådd målet mitt :stortsmil
venter litt med å oppdatere tikkeren, får se om det holder seg der.
dette har gått fort. hva skal jeg gjøree nå, da? planen min var å øke litt på karbo da målet var nådd, men jeg gruer meg til det. spiste frukt i vinterferien og fikk så vondt overalt.
tror jeg bare blir i ketosekupeen litt til, jeg:rolleyes:

kattungen sa for siden:

De pølsene er utrolig gode! I alle fall nesten alle :p De er bittesmå, og kommer i pakker av 12 pølser - 4 med ost, 4 med chorizo-krydder og 4 grå, krydrede "ekle" pølser :rolleyes: De er ikke ekle altså, jeg bare liker dem ikke :cool:

Jeg skal i alle fall ikke spise karbo i morgen, har fortsatt masse vann i kroppen etter torsdagens utskeiing :( Gått opp 600 gram siden forrige mandag.

Jeg skal kjøpe dem i dag, jeg, kattungen. :ja:

Og vet dere? Jeg snikveide meg i dag. Det er litt dumt, men jeg greide ikke å la være. Trodde jeg hadde gått opp, - og så hadde jeg gått ned 600 gram.

Men det er vel bare tull. Får se til fredda'n . . .

Ellers går det i knekkebrød, rekesalat, smør, majones, salat og kjøtt + fisk stort sett dag etter dag. Jeg er veldig tilfreds med alt fettet. Jeg blir så mett og så lite fokusert på maten.

I morgen skal jeg dog spise Gerds snickerskonfektkake og lavkarbois av krem og eggeplommer.

Dessuten avspaserer jeg i dag og livet er godt !!!

God tur til alle i dag ! :klem:

kattungen sa for siden:

Snikveiing forrige uke har bare ført til skuffelser :p

I dag er jeg i forberedelser til 17.mai-vogna hele dagen, men skal prøve å komme meg innom vannvogna et par ganger :D

Anne sa for siden:

Jeg har ikke klart første mål på togturen. Det ble bare -1,3 ned til 17.mai, men jeg blir med videre...skal bare av en liten tur og kommer på igjen etter ferien:p

VSB sa for siden:

Her er jeg hjemme igjen. Veiing i adg tidlig var ingen stor glede, kun 0,3 kg ned... Håper det går litt fortere etter hvert. Nå skal cola zeroen til pers, kanskje det hjelper. Får prøve vannvogna, men sliteer med å få i meg nok vann.

Jeg har sluttet å drikke såååå mye vann, jeg. Ligger vel på halvannen til to liter, Kanskje. . .

Jeg ble litt monoman en stund . . .

Anne, - så lenge du kommer på igjen er det greit at du hopper av :klem:

halkatlala sa for siden:

tut tuut :)
jeg har vært i bakevogna og nå gleder jeg meg villt til i morgen. fikk et plutselig innfall og bakte sjokoladekake. to browniesbunner med masse sjokolademousse i mellom og krem og jordbær på toppen. selvfølgelig lavkarbo :D hadde egentlig tenkt å spise en soft ice i morgen, men dette blir bedre:spisesnak
nå skal jeg tilbake til ryddekupeen. og etterhvert skal jeg prøve å stryke en 50 talls kjole som plutselig er passe som jeg skal ha på meg i morgen:)

Har i dag vært i ved vogna i dag, saga, båret og lagt på plass ved til neste vinter ;)
Nå skal jeg se/høre på tv'n som står på - Rosenborgkamp vet du :love:
så skal jeg bake en rullekake Gerd har her inne :) Må jo kose oss litt i morra :)

halkatlala sa for siden:

sånn. da klarte jeg ikke å vite om den kaka i kjøleskapet lenger, så nå er den prøvesmakt. den var veldig god, men det jeg hadde glemt er at jeg får helv.... vondt i hodet av mørk sjokolade :eek: så hvis jeg spiser av den i morgen, så kaster jeg brownisen og spiser bare moussen... da ble stryking av kjole utsatt til i morgen og jeg inntar sovekupeen og et par ibux nå:(

Da er ostekaka i kjøleskapet, klar for nyting i morgen (håper jeg. tror den ble god)
[color=darkorchid][/color]
Hadde ikke tenkt å veie meg før gipsen var av (om 4 uker), men veide meg i morges likevel, med gips og greier. Har gått ned 0,6 kg på halvannen uke. :) sikkert litt mer da, må jo trekke fra gipsen, men vet ikke hva den veier.
Fornøyd med det, siden jeg bare har spist lavkarbo/ketogent litt over halve tiden i den perioden.
[color=darkorchid][/color]
Ønsker alle en strålende 17. mai, i flaggpyntet lavkarbotog (men ikke bjørk, for da blir jeg så dårlig. :p)

Ønsker alle en fin 17 mai. Gratulere med dagen :)

mocc@ sa for siden:

˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ♥
ønsker alle sammen en flott 17 mai feiring.
˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ♥

Nå toger vi, dere !

Hurraaaaaa !

GRATULERER MED DAGEN !!! :blomster:

14.30 i dag stanser togen på Fosen ;) Gratulere med dagen :) :) :) :)

Karissima sa for siden:

Kort innom veievogna før jeg fyker fort videre 400 gram lettere :heia:
Kos dere på 17.mai toget :D

For en flott dag for deg, Karissma ! GRATTIS !!!

VSB sa for siden:

DA var 17. mai vel overstått og to slitne barn i seng,:sove: mormor og niese på vei hjem og jeg kan ta det med ro. Huset ser litt lettere bombet ut, men det får så være...
Utskeielsene i dag har blitt en del frukt og en halv liten ring med kransekake,:hungry: hadde tatt en hel, men ga resten til dattera, smakte faktisk ikke så godt likevel. Det har jeg egentlig erfart i påsken og, tok et lite marsipan egg og ga bort resten for det ble plutselig altfor søtt... Ellers hadde vi bringebærpai i lavkarboutgave med krem, det spiste jeg med god samvittighet. Får prøve å ta en tur i vannvogna før jeg legger meg, men i går ble det altfor mye, så da fløy jeg på do godt utover natta...

Håper alle store, små og firbente venner har hatt en god 17. mai.:klem:

Da var 17. mai overstått her også, blitt litt mye karber i dag, men pyttsann, det er bare for en dag. :)
[color=purple][/color]
Frokost: egg og bacon
Middag: 1 porsjon sodd, 1/2 liten potet, 5-6 små biter gulrot
Dessert: 2 stykker av lavkarbo ostekake og 2 kopper kaffe
Kvelds: altfor mye pepsi max og enda et stykke ostekake, ett glass rødvin (juhu!) og et halv glass ufyselig søt mosell-hvitvin....
:full:
[color=#800080][/color]
Håper alle har hatt en kjempeflott 17.mai. :)

Gerd sa for siden:

God morgen alle sammen :)

Håper dere hadde en fin feiring i går!

Her hopper konduktøren glatt over vekta, og setter seg og styrer toget, uten flere sidespor :p

kattungen sa for siden:

Jeg klarte å holde meg helt lavkarbo på 17. mai! :heia: Planen var egentlig å spise det jeg hadde lyst på, uansett om det var høy- eller lavkarbo, men det gikk ganske så greit å holde seg til lavkarbo!

Frokost ble en boks tunfisk og litt seterrømme kl. 05.00, deretter var det et par kopper kaffe i sekstia før lunsj klokka 10.45. Det var koldtbord, og det ble servert mye fint lavkarbovennlig, blant annet laks, eggerøre, spekemat og skinke. Masse brødmat og frukt også såklart, men jeg hadde ingen problemer med å holde meg unna :D Senere ble det to nyasparges på besøk ( :lol: ), og så vandret vi rundt en stund og prøvde å finne en restaurant som ikke var fullbooket. Det gav vi opp, så dermed ble det reprise av NRK-sendingen med en halv flaske Jacobs Creek Shiraz Rose på hver og to lavkarbo-pølser :D Pluss masse av lavkarbo-kaka jeg lagde 16. mai da :lol: Og sannelig har det ikke hjulpet på vekta - snikveiing i dag viste 83.3, bare 200 gram igjen til jeg er tilbake der jeg var før forrige ukes høykarbo-utskeiing :D

Dagen i dag skal tilbringes på lavkarbotoget så godt det lar seg gjøre, men med øving til praktisk prøve, venninnebesøk, restaurant og kino blir det spennende å se hvordan jeg får det til :p

Ble en veeeeeldig rolig 17.mai på meg i går, noe som nok skyldes at jeg ble utsatt for for mye røyk den 16.
Tåler bare dårligere og dårligere at flere sitter å røyker i nærheten, og selv om vi satt ute så ble det for mye da det var helt vindstille.

Hadde imidlertid en helt grei lavkarbodag, men orket ikke kake :eek:
Skal nok få tatt knekken på den, da jeg har lagd snickerskonfektkaken til Gerd etter anbefalinger fra Antoinette6 - og ja, kremen var herlig!!!!
Den smakte jeg på underveis ;)

Nå har jeg allerede vært innom vannvogna og frokostvogna, og er fortiden i møtevogna hvor jeg nok kommer til å bli værende ut dagen.
Så blir det kontroll-hos-legen-vogna som innkluderer veievogna :_oy:, og da håper jeg at vektoppgagen viser seg å bestå av muskler og vann.
Uansett så toges det videre :cool:

God tur til alle og enhver

Nnem sa for siden:

Her ble det høykarbo i går, forsettelsen fra helgen. Nå har jeg begynt på "nytt" og håper jeg går ned det jeg har gått opp i løpet av mai mnd.

VSB sa for siden:

Her er det en travel dag. Startet i legevogna, fortsetter med kombinert lese-tileksamen-vogna/vannvogna (Har klart nesten 1 liter hittil) og deretter terapivogna, blir nok litt lunsj imellom. Har salat, spekemat og eggerøre fra i går. Det skulle være bra vil jeg tro. Spiser nok definitivt IKKE Fedon lenger, men vet ikke helt hvor jeg skal plassere meg. Er innenfor de 72KH til Bedre uten brød, også Hexeberg ligger vel et sted rundt 40-50 KH, ihvertfall under 70, så jeg må nok forandre filosofi snart.

Nå får jeg snart selvskap på lavkarbo toget, mamma har meldt sin interesse og jeg brukte litt av gårdsdagen på overtalelse. Hun blir nok Fedonsk, men det er jo ikke så langt unna. Lånte henne boken til Hexeberg, for der stod det mye om hennes plager, så får vi se om hun klarer å bestemme seg. Godt å ha en alliert "in real life" også liksom.

Ønsk din mor hjertelig velkommen fra oss, VSB ! :klem:

Og hurraaa for Gerd som styrer toget, - konduktør eller ikke. Hun er rimelig multitasking, så hun kontrollerer vel billetter innimelom :lol:

Ellers var det en fin 17. mai for meg, men med en del maltitolmat, - som jeg tålte godt. Det gjenstår å se hvordan veiingen blir på fredag, for jeg spiste myyyyyye ! :w00t:

Tut, tut, - toget går !

Og for et FLOTT tog, grotingeling ! TAKK ! Og jeg må fryse ned den kaken, jeg. Neste gang skal jeg lage halvparten så tynn bunn, for kremen er absolutt best :sikle:

Sunfrid sa for siden:

Ta toget, ta toget, ta toget....... dette går jo bra, vel overstått alle sammen.

streber sa for siden:

falt av toget i 3 dager pga min eldste datters konfirmasjon og en impulsiv 2 dagers Sverigetur etterpå. Men, men , på fornuftstoget igjen nå:)

"God morgen, alle passasjerer ! Vi nærmer oss stadig målet, og jeg ber alle passasjerer ha dette i mente. Etterhvert vil vi også hekte på et par stabiliseringsvogner. De befinner seg bakerst i toget. Der vil konduktøren oppholde seg for det meste etter ferien.

Jeg vil også be alle passasjerer om å trykke på stoppknappen når de har nådd fram til destinasjonen sin, slik at vi andre får tatt et skikkelig farvel og ønsket lykke til.

Muligheten for å kople til en veievogn til er også til stede. Her kan man notere sin nedgang fra uke til uke, - om man vil.

Ellers ønsker vi hverandre en god togtur i dag og vennligst ikke trekk i nødbremsen.

God tur!"

kattungen sa for siden:

Jeg henger fortsatt med, selv etter restaurantbesøk med en venninne i går :D Ble sikkert litt mye carbs, jeg både spist et glasert kirsebær, smakte på Jack Daniels-glazesausen hennes og en bittebitteliten smak is. Ingen av delene smakte noe særlig, alt var for søtt :p Etter det var det kino, og der koste jeg meg med baconsvor og melkesjokolade fra Sukkerfritt :D Og dagens vekt er det samme som gårsdagens, så jeg er fornøyd ;)

I dag skal jeg en tur innom eksamensvogna nå i morgentimene, og i kveld skal jeg på en sommeravslutning, så jeg håper været holder seg:D

Regret sa for siden:

Æsj altså, jeg har ikke funnet fnugg motivasjon de siste dagene så det har blitt litt høykarbo hver dag siden helgen, bortsett fra på mandag. Tror det kommer av å ha spist høykarbo en dag, så fikk jeg teften på det og greide ikke å slutte. Skal si at sukker og hvete er farlige greier! Nesten på linje ned narkotika dette når man ikke greier å stille om kostholdet igjen. Don't do sugar, kids!

I dag er det veiedag og har så lyst å ringe inn til veievogna å si: sorry, jeg er så syk at jeg kan ikke komme i dag, etterfulgt av et par anstrengte og falske host og hark. Men jeg må vel innom så jeg får målt også, grur meg. Jeg ser selv at den grusomme dobbelhaka har blåst seg opp og jeg føler meg skikkelig feit og elendig. I tillegg kom tante på besøk i går, som om ikke den vannvekta jeg allerede har var nok :( æsj. Er skikkelig hormonell også så dagen i dag går ikke så bra..

Huff gi neg motivasjon så jeg ikke faller av toget! I denne farta så blir det vondt å treffe bakken :(

halkatlala sa for siden:

jaja- da var jeg 500 g opp igjen. kommer sikkert av all kakespisinga mi 17. mai selv om det var snakk om lavkarbo kaker. ja- også ble det en soft ice etter russetoget :rolleyes:
skal ta med dattera mi som har bursdag i dag til svømmekupeen. også får jeg styre unna høykarbokakene hennes som best jeg klarer i selskapsvogna i kveld :)

Hevingen sa for siden:

Jeg er atter tilbake på toget! Har hatt noen dager hvor jeg har stått med den ene foten på perongen, men nå er jeg inne. Har hatt full skjerping siden 17. mai. For av alle dager i året bestemte jeg meg for full skjerping den dagen. Ble noen bokser Pepsi Max, noe jeg egentlig vil slutte med. Men ingen karber.

Jeg har slitt med migrene igjen, og dermed også lysten på feil mat. Men har klart meg i tre dager nå, så håper dette fortsetter like bra.

Har vært ganske full av vann og følt meg oppblåst. Så jeg har ikke gått på vekta på noen dager. Regner med at det blir et ok resultat på søndag. Vil jo gjerne nå første holdeplass før 4. juni. Og den datoen nærmer seg med stormskritt.

Regret, hold deg fast i hånda mi! Vi får støtte hverandre og passe på at ingen faller av toget. :klem:

Kattungen, kos deg i svømmekupeen og vær standhaftig :D

Antoinette6, du er veldig god til å inspirerer og lage koselig stemning her :D

kattungen sa for siden:

Kattungen er herved ferdig i eksamensvogna, og resultatet er.....

BESTÅTT! :heia:

GRATULERE :heia:

Hevingen sa for siden:

Så bra!

Etter gårdagens legebesøk, er jeg nå gått over fra strebe-etter-vektreduksjons-modus til pause-fra-slankefokus-modus.
Blir uansett værende her på toget, for det er så mange kjekke vogner her.
Og jeg skal jo ikke ha pause fra lavkarbo, bare ikke fokusere så mye på vektendring.
Nå er det uansett tid for en runde i vannvogna, lunchvogna og deretter tilbake i møtevogna.

God tur videre:D

Nnem sa for siden:

Regret: der har du meg også. Falt av vogna etter at jeg spiste sukkerfri sjokolade på fredagen. Er tilbake i dag. Denne ukens høykarbo utskeiing endte med hele 3,4 kg opp. Jeg skjønner ikke at det er mulig. Men da vet jeg hvertfall hvor mye kroppen min tåler karbo, mel og sukker = nada.

Godtfolk ! :klem: og :klem: til hver i sær !

Det er bare å holde seg på dette toget, - vektreduskjon, vektnedgang eller stand-by. Her er det godt å være OG det holder konsentrasjonen vår oppe slik av vi ikke detter av. Det er så hardt å treffe bakken, som Regret sier. Dessuten kan man slå seg veldig og rekonvalesensen kan ta lang tid. Det vil vi helst ikke.

Ikke fall av, mine venner. Jeg gjorde det og måtte ta hele togturen på nytt nå fra 7. mars dette året. Tenker av og til på hvordan kropp og sjel hadde hatt det om jeg IKKE hadde stupt av toget for to og et halvt år siden . . .

Men livet begynner hver dag. Togturen likeså. Den går videre og videre inn i fremtiden.

Hold fast ! Vi er her alle sammen for hverandre !

:heia: og tuuuuut !

Krib sa for siden:

Nå har jeg vært inne og lest her hver dag,tror jammen jeg hopper på dette toget ved neste stasjon! Virker som en trivelig tur! Og mange hyggelige folk:-)

Krib !!??? Er det virkelig deg !!??? FANTASTISK !!! :klem: og :suss:

peker på krib og er stolt over RL-venninne på toget

Søte deg ! Så hyggelig ! Ja, her er det fantastisk hyggelig ! Og morsomt, til tider.

Har du skaffet deg en journal, snuppa ???

Og kattungen ???!!! Jeg glemte å gratulere deg med eksamen !

At det går an !!!

Kjempeeksamensbestått:klem: !!!

Krib sa for siden:

Samme til deg Antoinette...gleder meg veldig til å treffe deg...først i juni..så i juli:-)
Journal nei....så langt er jeg nok ikke kommet. Er vel litt klønete enda ser jeg....

VSB sa for siden:

Gratulerer med bestått eksamen kattungen. Jeg har 4 dager igjen, så er det bare å vente på resultatet. Prøver virkelig å lese nå, men som dere ser er jeg støtt med på togturen her og.

Har vært litt rundt i ulike vogner i dag, lese-til-eksamens-vogna, terapi-vogna, klattre-vogna og handle-vogna. Leita etter digital kjøkkenvekt, har en gammeldags en som jeg har klart å slenge i gulvet og er ikke helt god nå, og en mandelkvern, men hadde dårlig lykke med begge deler, så nå er det mannens tur etter jobb.

Gårdsdagen ble en liten sprekk med en tur i sjokolade og brus vogna, Hvem hektet den på mon tro? Heldigvis sukkerfritt, men ikke så bra likevel. Jobber med å begrense brusinntaket, (cola zero) og øke vanninntaket. Tror sukkersuget i går skyltes for lite fett. Har egentlig funnet ut at 1-2 ss kremfløte stilner suget ganske effektivt, men ikke alltid like lett å huske på.

Fløtevogn !!! Vi må selvfølgelig ha en fløtevogn !!! (kan vel også kalles kremvogna) :ja:

Lykke til VSB, med eksamen! Jeg kan godt låse deg inn i lese-til-eksamensvogna, om du vil ?

Neeeei ! Køddaaaaa !!! :klem: til deg !

Sist uke gikk jeg opp 1/2kg, å nå kjenner jeg at jeg saaaaammmmlllleeerrr vann :(
Men jeg er heller ikke hjemme på lørdag så da hopper jeg over veiedagen. Skal i ny konfirmasjon :) Det gledes skal man vite, men jeg skla ikke ha kakke.

I dag har jeg vært i frisør-vogna og i sykehusvogna.
Og fy fader så vondt jeg fikk i sykehusvogna. Ble såpass slått ut at middagen ble spagetti a la capri, sånn hermetikk-greier, vettu.... Huffameg.
Sånn kan det gå. :(:rolleyes:

Sunroad78 sa for siden:

I dag har eg vore i jobbvogna, spenstvogna, vannvogna (kjenne at eg stadig må tisse, trur eg har fått i meg 4 liter foreløpig + 1 glas pepsi max), slækkevogna og no skal eg snart i sovevogna (kroppen likar ikkje når eg har tidligvaktveke).

Krib sa for siden:

Akkurat kommet fra trimvogna,deilig..en stund siden sist!
En tur innom spisevogna,før det blir tv-vogna og 4.stjernes middag som er tatt opp.
Dumt spm..hvordan får dere disse smileysene?

Hevingen sa for siden:

Smileysene får du opp ved å velge skriv svar, i stedet for å bruke hurtigsvar. Men hvis du bruker hurtigsvar har du en knapp som heter avansert som du kan trykke på. Da kommer det flere valg i forhold til hva som skrives, format og liknende. Der er noen smileys klare på høyre side og mange fler under valget mer.

Jeg har vært hyppig i vannvogna i dag. Og det er bra. Jeg var nettopp en snartur innom en line dance vogn. Har lurt litt på å prøve det. Så da måtte jeg nesten stikke innom på en trening. Det så gøy ut, og ikke alt for tøft i forhold til en utrent kropp.

VSB sa for siden:

Jo,jeg tror nesten det kunne være nødvendig. Skru av internetten, lås inn alle lavkarbo bøker og fjern TVen.

I kveld har jeg tatt runden i ryddetøy-vogna, legge bort vinterklær, merke nye klær og teste arvetøy. Noe jenta har altfor mye av og hun vil jo beholde alt. Må begrense seg til det hun får plass til i skapet har jeg sagt, ergo er vi ikke helt ferdige. Sofaen i kjellerstue-vogna er full av klær som må sorteres, merkes og vaskes, før det kan ryddes inn i skapet...

Krib sa for siden:

Takk Hevingen:)

Hevingen sa for siden:

Bare hyggelig :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.