jegerjenta sa for siden:
Er i jobbevogna foreløpig, men skal avgårde i møtevogna i kveld. spent på hva som blir servert. Vet at jeg får middag, men ikke hva...........
jegerjenta sa for siden:
Er i jobbevogna foreløpig, men skal avgårde i møtevogna i kveld. spent på hva som blir servert. Vet at jeg får middag, men ikke hva...........
Anne sa for siden:
Kjøper ferdig knuste:p Alt på Meny....:)
kattungen sa for siden:
Dessuten har jeg nettopp oppdaget at jeg har lavere toleranse for smertestillende i forhold til før jeg startet på lavkarbo. Er det normalt?
halkatlala sa for siden:
tut tuuut :p
jeg har hatt med meg den 7 uker gamle tanteungen min med kolikk på toget de siste dagene, så er ikke så flink til å oppdatere her, men det går bra altså :) hender jeg gjør det litt lettvint med skyr med fløte på, men holder meg i ketose i hvertfall.
Hevingen sa for siden:
:klem: Kattungen :klem:
Kjedelig med sykehusopphold for kjære. Håper du får mer orden på maten når du kan være mer hjemme.
Nå er jeg ferdig i kursvogna, og skal bevege meg mot transportvogna. En liten snartur innom shoppingvogna først. Ellers blir det veldig god til på flyplassen :D
Dolsi sa for siden:
Jeg oppholder meg for tiden i pausevogna. Dvs jeg har en kjapp pause fra ketose, ikke fra lavkarbo.
Dette pga jeg i morgen skal ha en liten operasjon, men er snart tilbake igjen :)
Karissima sa for siden:
Får krype til korset og tilstå at jeg har gått opp 200 gram men det er jo ikke allverdens da. Får bare være ekstra flink denne uken :D
tora trollmor sa for siden:
Hei, jeg bruker stavmixeren til å knuse linfrø og sesamfrø. Kan ikke ta så mye i gangen da ;)
mocc@ sa for siden:
Dere som er litt mere dreven en meg.. :) Går det ann og steke to brett med knekkebrød samtidig på varmluft eller lønner det seg ikke??
grotingeling sa for siden:
Går helt fint!
Har du sett på Nannah's knekkebrødoppskrift?
Der står framgangsmåte for 2 brett på varmluft
Edit: her er linken; forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30214
mocc@ sa for siden:
Nei den har jeg ikke sett på... Takk for tipset.. :)
KimPossible sa for siden:
Da skal jeg gjøre meg klar for quiz-vogna! :D
Har blitt utrolig lite mat i dag, det har vært hetebølge her et par dager, og i går fikk jeg altfor mye sol, så jeg endte opp med en fæl hodepine, og mye svimmelhet i dag. (hjelper nok ikke med lite mat, og en del smertestillende i tillegg...hehe).
Har spist 2 egg og 4 skiver bacon i dag, og et par never nøtter.... holder på å bli litt sulten nå, men det er bare en halvtime til jeg blir hentet til quiz'en, og jeg humper rundt på krykker, så det spørs om jeg tar til takke med et lite eple... ikke akkurat ketolyse, men så lenge jeg ligger under 50-60 gram karbo om dagen så er jeg fornøyd da... så det blir et eple nå, og kanskje litt baconcrisp, så får jeg heller få hjelp til å lage noe mer nyttig når jeg kommer hjem. Hey, vent, jeg har stangselleri og litt dip i kjøleskapet... joda, skal nok få stillet den verste sulten. oj, nå skrev jeg mye her... :o:o:)
Antoinette6 sa for siden:
Her går det unna ! Og ostepopvognen er hektet av. Takk for initiativet til også å hekte av isvognen. Det var såvidt jeg ikke gikk innom den i det sommervarme Oslo i dag, - men heldigvis ség den avgårde akkurat i dét jeg skulle åpne døra. Gussjelov !
Ellers alt vel ! :ja:
VSB sa for siden:
Jeg har spist veldig llite i dag, men ser ut som det går seg litt til. Blir omelett med litt tilbehør i kveld, sen middag/kvelds. Skal bare ut en sykkeltur etter dattera.
Så bra at alle som oppdager uønskede vogner kobler dem fra, forebyggende arbeid folkens :heia:
Jeg har funnet en ekstra fettvogn og koblet den på rett bak lunchvogna, for de av oss som har behov for litt ekstra fettinntak.
Den er fylt med alt fra avokado via laks til svineribbe, og selvfølgelig et stort utvalg fete sauser, oljer og dressinger, enjoy :lol:
Så deilig, grotingeling ! Jeg setter inn en hylle med ribberull der. Gildes ! Og opptil flere tuber majones !
:sikle:
VSB sa for siden:
Den fettvogna må nok jeg en tur innom, har en følelse av at jeg er litt forsiktig der... Oljedressinger er jeg god på, og det er jo der Fedon Lindberg vil, men nå spiser jeg mye mindre karbo og da må jo det er stattes... Ja, ja, kjøpte inn fløte i dag i hvert fall og dyttet en dæsj i omeletten. Så var det bare disse i familien som lever høykarbo da... Ungene trenger alltids litt fett, men ikke mannen...
Regret sa for siden:
Nok en dårlig dag i matveien og jeg tror jeg gikk litt vel over mine 15g, men jeg tror jeg har greid å holde meg under 72g også.. forøvrig så vil jeg gjette en plass rundt 30-40g karbo i dag. Jaja, i morgen kommer en ny dag og jeg kan prøve på nytt igjen da.
Jeg sitter å forbanner meg over magen min som alltid ligger i veien, og jeg oppdager at magen 'henger' mer, og det kan virke som det er hud som har blitt litt mer sigent. Hva kan man gjøre med sånt? Finnes det noe man kan ha på som strammer opp huden som dere vet fungerer? eller en type trening?
Da har jeg vært i 24-timers-blodtrykksmålingsvogna i 19 timer, og har valgt å ta en tidlig start i hjemmekontorvogna.
Er ikke lett å sove skikkelig når den der måleren starter opp hver halvtime, så da kan jeg jo like greit gjøre unna noen småting på jobb :rolleyes:
Satser på en tur i frokostvogna om 2-3 timer, og deretter blir det sykehusvogna for å ta av denne måleren, jobbvogna og trimvogna før jeg nok slokner på sofaen i tv-vogna tidlig i kveld.
Ha en strålende togtur i dag alle sammen :blomster:
Gerd sa for siden:
Siste ukes togtur har resultert i et vekttap på 500gram :heia:
Så deilig, Gerd ! Det har du jaggu fortjent ! Deilig, deilig å oppgradere ticker'n, tenker jeg. Bare en pakke margarin til nå, så er delmål 1 ferdig ! Du er jaggu god ! :klem:
Og :heia: :heia: :heia:
grotingeling ! Lykke til i dag med alle ting ! Skal bli godt å få av seg måler'n, tenker jeg. Så flink du er til å være i trimvogna. Jeg tror jaggu'kke jeg har vært der siden påske, jeg . . .
God tur, alle gode mennesker !
Karissima sa for siden:
:heia:Snart i mål du jo :klem:
Har gått på feil tog jeg , lokaltoget, mens du tydeligvis er på hurtigtoget :D
Supah sa for siden:
Jeg har tatt en tur inn i feirevognen! :smile:
I dag viste vekten akkurat 18 kilo ned!!!! JIPPI! :D
kattungen sa for siden:
Jeg er på sykehusvogna igjen, men det må ha skjedd noe rart på den vogna, for den er visst slått sammen med lese-til-eksamen-vogna... :p
Regret sa for siden:
400g ned siden i går, og 100g til så er jeg i bane igjen :D (da er jeg under 70kg igjen). i morgen er den ordentlige veiedagen, så er spent nå altså. Prøver å kutte ut fasten nå, den var ikke god for meg psykisk, og etter å ha redusert timene kraftig så sitter jeg her 400g lettere, det er jo bare herlig! men det er nok vannvekta som har sluppet taket og ikke pga fasten. Jeg skulle egentlig ikke veie i dag, men er glad jeg gjorde det allikevel for dagen startet helt elendig, men nå føler jeg meg 20 ganger bedre!
I går fikk jeg tipset om en kaffe her på forumet, og jeg er helt hekta. Kanskje dere ikke ha sett den så jeg legger ei oppskrift her også jeg, for den burde prøves, særlig for de med litt søtsug eller som ellers er glad i kaffelatte og den rekka. Jeg liker det søtt så jeg skriver det slik jeg liker den, så får dere smake dere fram selv hvis ikke :)
1 kopp kaffe
0,5 ts kanel
1ss sukrin
1 ts cocosa med kokossmak
1 dæsj kremfløte (ca. 1-2ss)
grovregnet denne koppen til å være rett over 1g karbo.
Gerd sa for siden:
:suss:
Enda 3,5 kilo til minstenotering... Så er det resten etterpå... Men det får bli til høsten ;)
kattungen sa for siden:
Urk, jeg sitter og venter i fellesområdet på sykehuset, rett ved en kiosk OG personalkantina, og BEGGE lager varmmat som lukter sååååå godt akkurat nå :( Det kjipeste er at det lukter skikkelig ris, og jeg får vann i munnen - jeg som ikke liker ris engang :p
Hevingen sa for siden:
I går var det noe som lurte meg inn i pommes frites vogna. Ble der til min porsjon var tom. Men hekta den av så fort jeg kunne. For jeg skal ikke innom den flere ganger. Men fristelsen ble for stor til middag i går.
Nå er jeg tilbake i holdekursvogna. Og har jevnlige runder inn i vannvogna. Så håper dette går veien.
kattungen sa for siden:
Jeg stakk en tur innom Cavalier-sjokoladevogna jeg, men til min store glede oppdaget jeg at sjokolade liksom ikke var like godt som jeg husket det :D
(Dessuten innbiller jeg meg at Cavalier-sjokolade er bedre enn vanlig sjokolade, sånn hvis jeg først skal sprekke... Noen som har innvendinger på det? :p )
Regret sa for siden:
å spise Cavalier-sjokolade er da vel ikke å sprekke? Den er jo helt ok i ny og ned! Spis i vei :)
Nnem sa for siden:
Var og snik veide meg i dag og har gått ned 200 g siden mandag. Vekta mi går saaakte nedover kjenner jeg, men er veldig glad for all nedgang.
Ellers har jeg vært i frokost-, klesvask og turvogna i dag. Blir en liten tur igjen samt middagsinnkjøpsvogna. Kylling, bacon og brokkoli blir det. Blitt dilla på det i det siste.
kattungen sa for siden:
Er den? Kult! :D
Regret sa for siden:
Jepp, så lenge du tåler malitol og det ikke blir hver dag så er det ingen grunn til å holde seg unna. Den er sukkerfri :) sukkeralkoholer teller vi ikke med, så da blir det ikke mange grammene karbo igjen.
kattungen sa for siden:
:heia: :D
Jeg har koblet på en ekstra vannvogn i dag, regner med det er ok for alle passasjerer?
Takk, kattungen. Jeg iler dit nå :)
nadine sa for siden:
Er i deppevogna i dag,lurer på om jeg skal boikotte veievogna en stund.Er så lei av å se det samme tallet lyse mot meg.Men som gubben sier,jeg går nå ikke opp da så det er da noe.Nå er det middagsvogna om ikke lenge,i dag blir det kyllinggryte og blomkålris
Hevingen sa for siden:
Flott tiltak, Kattungen! Jeg kjenner at jeg må innom den før jeg forlater hotellvogna.
NÅ går jeg til vannvogna ! Lover !
:liste:
nadine sa for siden:
Har vært i vannvogna jeg og
mocc@ sa for siden:
Rusler en tur inn i vannvogna jeg å... :)
I dag har jeg vært litt i late-sole-meg-vogna. Lurer litt på om jeg skal boikotte veievogna, rikker seg ikke i det hele tatt...
Regret sa for siden:
Kjempeflott, kattungen! Kommer en tur inn dit jeg også nå :D Har forstått at jeg kan ikke drikke vannet mitt før jeg vet at jeg ikke skal ut av huset igjen :p tisser sånn! men jeg er på vei dit nå :)
Hevingen sa for siden:
Jeg har vært en del i vannvogna i dag. Men siden jeg er på reise så frister alle disse forskjellige "ulovlige" vognene fælt. Potetgull, sjokolade og isvognene er veldig glitrende og spennende føler jeg. Må få fokus over på noe annet, tror jeg... Ta en ny slurk Farris, jeg.
Så veldig flink du er, Hevingen ! GRATULERER !!! :heia:
Dolsi sa for siden:
Gikk en tur i høykarbovogna i dag jeg.
Hadde en liten operasjon i morrest og når jeg våknet så fikk jeg servert rundstykke og appelsinjus.
Sulten som jeg var etter faste, så spiste jeg 1 rundstykke og drakk 2 glass jus. Resten av dagen har jeg også spist feil, men i morgen er det en ny dag og da går jeg atter over i ketolysevogna :)
I dag har jeg vært i vannvogna, sikkert 3 liter vann i dag, vært så utrolig tørst, å så har jeg fått tilbake nesten varmen i kroppen. Har fått på meg ei bukse som jeg ikke har brukt på 3-4 år:D Så noe skjer med kroppen ;)
Når jeg måler meg med målbånet så har ikke jeg ikke krympet noe særlig i cm, men merker at ting skjer ;)
Lykke til alle sammen :)
nadine sa for siden:
Målebåndet var en skikkelig opptur i hvert fall.Har krympet 10 cm i livet totalt :)
Så flott, nadine ! :heia:
I frokostvognen i dag ble det servert frøknekkebrød med rekesalat og sterk, deilig kaffe med mye fløte. Såååå nydelig for meg !
Det er så utrolig mange vogner etterhvert på dette fantastiske toget. Jeg nevner i fleng: hotellvogna, middagsinnkjøpsvogna og Cavaliervogna. . . .Tenk, en hel vogn med Cavalier ! Er ikke dette et flott tog, så vet ikke jeg ! :ja:
Jeg håper folket får nok en strålende tur i dag !
Hekt på vogner etterhvert ! (- og AV, selvfølgelig - ) :D
Jeg lurer sterkt på om jeg skal hekte på en liten, musserende hvitvinsvogn . . . sånn til fredda'n . . .
kattungen sa for siden:
Sneik meg innom veievogna i dag, men sneik meg raskt ut igjen. Opp til 83.8 fra 83.1 i går :( Jeg vet jo at det bare er vann, spiste mye salt i går, og medisinene jeg tok i går kveld vet jeg at jeg samler vann av, men det er småkjipt allikevel. :p Men men, i dag blir en bedre dag :D
Regret sa for siden:
Huff her ble det ikke vannvogn lell, det ble en stille krig mellom meg og sambo så jeg gikk å la meg klokken 20. I dag er det veiedag og jeg har 'ufrivillig' fastet i 13 timer allerede og jeg rakk bare middag i går og ett glass brus. Nå er jeg på jobb og har ungen her, og da får jeg ikke meg selv til å lage mat til andre enn ungene og evt sambo om han ser etter de i den tiden det tar å lage mat. Jeg som skulle kutte ut fasten :rolleyes: Dette ble visst et større problem enn hva jeg trodde det skulle bli. Jeg skal veie litt senere i dag om jeg får hvertfall den minste ungen til å sove.. Vi får også besøk i dag og jeg spiser ikke om jeg har besøk hos meg så om hun kommer tidlig så tar det enda lengere tid før jeg får i meg mat. Jeez, får en tåpelig situasjon.
Om jeg ikke er under 70kg i dag etter alt dette strevet så blir jeg sur kjenner jeg. Det er snakk om 100g ned i tilfellet.
Regret sa for siden:
Veide meg nå kl 9, da hadde det gått litt over 15 timer siden sist måltid, og jeg har gått ned 1kg denne uka :D under 70kg!
Resten av resultatene kan leses i dagboken min som du finner link til i signaturen min.
manne sa for siden:
Er det en treningsvogn på dette toget også eller må jeg belage meg på å sykle ved siden av toget fra den ene stasjonen til den neste? :p
Det er uansett så deilig vær her at jeg håper vinduene på toget kan åpnes... :D
halkatlala sa for siden:
her er det regnvær i dag, så lurer på om jeg skal ta en tur i svømmekupeen etterpå-der er det både boblebad, badstu og solarium :) men først skal jeg i frokostvogna og spise arme riddere med rømme og syltetøy :hungry:
mocc@ sa for siden:
Tatt det rolig i frokostvogna idag... Skal stikke innom jobbvogna snart og ta min økt der idag... Lagt på meg 1 kg denne uka her, men det regner jeg med er tante R sin skyld som er på besøk. Andre uka på rad.
Skal være mye i vannvogna idag også.
Ha en fin dag. :)
VSB sa for siden:
Har vært en tur i legevogna jeg, skal videre i treningsvogna etter en liten lunsj. Føler meg litt matlei i dag, så håper ingen sniker seg innom med en høykarbovogn! Har en halv pannekake og salat i kjøleskapet fra lunsj i går, så det bør gå bra.
Dolsi sa for siden:
Tilbake i ketolysevogna etter en dag pause pga operasjon :)
Hevingen sa for siden:
Jeg klarte å motstå godtevognene i går, men høykarbovogna har servert god middag de siste dagene :( Jeg er flink til frokost og lunsj. Men er litt lei av å lese menyer og tenke hva som er godt med lavkarbo. Så i går ble det to hvetetortilla med alt tilbehør. Det pluss at jeg spiste en porsjon pommes frites dagen før gjør at jeg gruer litt for vekta. Må være litt nøyere det siste døgnet til jeg er hjemme.
I kveld skal jeg ut på besøk hos svigerfar og samboer. Det blir koselig, for de spiser også lavkarbo :D
VSB sa for siden:
Da var treningen overstått og jeg har satt "ny perrsonlig rekord". Det er alltid gøy å se når ting går framover. :DTipper at vekttap vil hjelpe på klattreferdighetene etter hvert, 10-15kg ekstra er mye å drasse opp en klattrevegg, tviler på at så mange amatører ville gjort det.
Nå blir det ut i de solglimtene som er og lese til eksamen:lesebok:, før jeg tar en tur i lunsjvogna. Har blitt et par mellommåltider da.:hungry:
Hevingen sa for siden:
Så flott!! :heia: Regner med at du kommer til å se mye fremgang videre også :D
VSB sa for siden:
Er det en egen korpsvogn, eller er det et eget tog? Er høysesong i familien her med mann i et korps og jente i et annet. Marsjøvelse tirsdag og onsdag, hjemmeøvelse i dag... Slipper å være med hele veien jeg da, men en liten tur i toget har det blitt hver dag, og nå er instrumentet pakket ut, så det blir minkonsert hjemme. Koselig da, men perioder med mye å følge opp. Laget lavvkarbo rømmegrøt i dag, god, men litt seig i konsistensen. Får teste litt mer etterhvert, hadde ikke JBK, men soyamel, bakepro og fiberhusk, tok litt av hvert jeg... Lever vel litt etter prinsippet man tager vad man haver... Mannen fikk havregrøt, da han lever høykarbo og definitivt ikke trenger mer fett i hvertfall, ungene har ikke vondt av det.
'stillingskrig-med-samboer'-vogna kobles herved av !
:ja:
Regret sa for siden:
Stille krig*
og takk! men det må du nok komme å si til han også.. han holder på enda og er råbarnslig. I dag har jeg hatt 3 barn føles det ut som. Blæh. jaja så får han bare sitte der å mugle da så gjør jeg heller som jeg vil jeg :) Ut på lunsj med venninne i morgen med barna våre, så da får jeg det hele litt på avstand.
Riktig tenkt !
'stille krig' er pyyyyton !
Kan noen hjelpe meg med å koble fra den hersens stress-vogna som henger fast i kontorvogna??
Evt. om noen kan fortelle meg hvordan jeg kommer meg ut av den - glad for all hjelp her
Har vært noen hektiske dager med aaaaaalt for mye møtevirksomhet denne uka, og jeg merker det på kroppen - det formelig sitrer i underhuden :eek:
Blitt alt for lite mat, ca nok vann men seriøst alt for lite søvn:(
Dette med søvn er delvis min egen feil, for jeg har hatt 24-timers blodtrykksmåling = lite søvn siden den målte hver halvtime hele natten.
Men blodtrykket er perfekt! så det var tross alt verdt det - og det viser jo også at jeg trenger medisinering:rolleyes:
Nå skal jeg gå bort til kjøkkenvogna og slenge sammen noen småretter jeg kan ha til frokost og lunch i morgen, for jeg kommer nok ikke til å ha overskudd i morgen tidlig.
Regret sa for siden:
Så veldig også.. også vil han ikke si hva som er galt, bare gir meg stygge blikk og er hyggelig mot andre. Voksen baby.
Har dere slike menn også? eller er jeg bare uheldig med valget?
Jeg HAR hatt, Regret, - men jeg ville ikke mer ! :lol:
Regret sa for siden:
Huff tanken steifer meg oftere og oftere også.. er møkklei av holdningen så har lyst å bare sparke han ut, men med et felles barn og masse annet så er det ikke så lett. Han har jo gode dager også, men uheldigvis flest slike.
Hevingen sa for siden:
:klem: Regret. Jeg har vært gjennom noen stillekriger. Men jeg må vel bøye meg i støvet og si at jeg er nok den verste til å opprettholde det hos oss. Vi har de heldigvis ikke så ofte. Men det er skikkelig pyton når det står på. Og særlig hvis det er så mye av det.
Så kanskje vi skal koble til noen avslapningsvogner, som utsondrer antistressbølger. Både for jobbstress og privat og følelsesmessig stress. Så kan vi fylle dem med det som skaper gode bølger.
Jeg hadde en opplevelse med det på mandag. Jeg satt i Alta og skulle spise på hotellets restaurant. Det var nesten ingen kunder der, så det var stille og rolig. Og på høytaleranlegget kom det ut instrumentalmusikk, med piano som soloinstrument. Det ga så gode vibber. Jeg kjente at ro og gode følelser kom inn over meg.
Hva har du som vi kan fylle vogna med?
Veeeldig bra initiativ, Hevingen ! Virkelig !
Jeg vil gjerne ha noen myke, dype sofaer der og deilig panfløytemusikk . . .
Og i noen kupéer skal det bare være stille, stille. . . til kontempalsjon over seg selv. Og andre uromomenter.
Regret sa for siden:
Slike vogner er jeg med på ja!
Jeg ønsker vibber av behagelig musikk, og den gode følelsen av å oppnå noe kjempebra! Jeg vil fylle den med den type solskinn man kun ser om morgenen om sommeren, dugg på vinduet og ikke en bil å se utenfor, kaldt men behagelig og man kan sitte i fred og ro med bare en kopp te. Ingen forstyrrelser. Det må være den mest behagelige tiden jeg vet om. Kjempetidlig sommermorgen.
Jeg vil også fylle den med den gode følelsen kun sønnen min kan gi meg når han sier mamma og vil gi meg en klem med et så lurt et smil, når han smiler sånn så er ikke mammatårene langt unna og det finnes ingen følelse så god som den!
Åh !
Jeg vet akkurat hva du snakker om !
:klem: til deg, kjære Regret !
:sove: deilig !
Hevingen sa for siden:
Flotte tanker, Regret! Du fikk satt gode ord på fine ting!
Myke sofaer og panmusikk kunne også vært utrolig fantastisk nå. Men jeg skal nøye meg med god seng og stillhet nå.
Trekker meg tilbake i sovevognen.
Olive Oil sa for siden:
Regret, du er ikke alene. Jeg har også en slik dust i huset. Han er ikke far til mine barn og vi har bare vært samboere i 2 1/2 år. Jeg vurderer sterkt å droppe hele kællen, men han nekter å flytte.. En baby på snart 50 trenger jeg ikke i livet mitt. Har dere vært sammen lenge?
Der kom jeg meg på toget jeg også, gitt. Det sakket litt av borti svingen her.:)
Nattaaa, Hevingen og Regret !
Natta :klem:
:sove: godt !
VSB sa for siden:
Pusteøvelser er visstnok den beste kuren. (Ikke at det alltid er så effektivt for meg da...) Kan sikkert komme med noen tips om du ønsker.:klem:
Regret sa for siden:
Vi har vært sammen i 3 år nå i juli, barnet vårt er 19måneder så forholdet har i grunn bare dreid seg om barnet (som forsåvidt var planlagt,men så angret av han midt under graviditeten bah lang historie). Jeg er egentlig lei av sytet hans, men han også er en sånn som lite trolig kommer til å flytte ut, og dette er hjemmet mitt og ungens så jeg skal IKKE flytte. Dessuten vil jeg ikke at han skal ha noe ansvar for ungen om vi flytter ifra hverandre fordi jeg ikke stole på han om diverse ting, men moren hans står barnevernet nært og kan alle smutthull i slike regler og kommer til kommer til kjempe hardt for at jeg ikke får ungen alene. Derfor hindrer det meg i å prøve også.. ble mye inside info her nå, så håper ikke jeg deler ubehagelig mye med dere! I såfall, si ifra!
Moren hans er forresten besatt av gutten min, under graviditeten så oppførte hun seg sykelig sjalu og var omtrendt inbildt gravid selv, under fødselen så SKULLE hun være der og leke konge ved min side uten at jeg ville ha henne der og hun gjorde vondt verre. Når han var født fikk vi ikke fred fra henne og hun begynte å leke mor.. Hun stjal mye av æren min for min nyfødte og jeg er drittlei av henne også.. Hun er steril og har aldri født sine egne barn (min sambo er fosterbarnet hennes) så jeg ser at det dreier seg nok om det også, at hun virkelig vil oppleve det. Nå leker hun forstatt superhelt og er den som alltid har rett om hva MIN gutt skal ha på seg, hva som er best for han, hva han skal spise osv, så jeg har sluttet å si ja til at hun kommer på besøk. Ofte stikker jeg til min egen mor mens hun er på besøk hos oss for å unngå henne.. Hun har nok dikket så mye med samboeren min at han er evig baby! Han har i allefall ikke vokst opp enda. Skal legge til av vi alle har STERK sosial angst med panikk anfall og hele pakka med depresjoner osvosv, så vi er ikke 'vanlige' og kan forventes å fungere normalt, men det må da være måte på.. off, nå ble det mye syt her, men så godt det føles å dele!
Regret sa for siden:
hm! mens jeg skrev forrje innlegg så gikk han stille å la seg, han sa til og med god natt! helt utrolig.
Han forklarte også at han skulle til psykolog i morgen, håper det løser noe, men av erfaring så vet jeg at han blir enda mer stille etter å ha vært der. Uansett så er det lov å håpe!
hmmmmrgh hvor blir det av sommermorgenen min med dugg og te? Den hadde vært yppelig nå!
Blir helt matt jeg Regret, skjønner godt du blir lei i en slik situasjon :klem:
Fantastisk Hevingen, du er en knupp! :love:
Jeg stiller med hengekøye, lukten av nyklipt gress og barnelatter.
Og jeg tror jeg tar med lukten av havet, bølgeskvulp og lukten av nykokt kaffe (selv om jeg ikke drikker kaffe så elsker jeg lukten...)
Kjenner jeg senker skuldrene allerede - tror jeg skal finne sengen jeg.
Natta alle sammen :sove:
streber sa for siden:
kjære deg regret, nå har jeg lest meg litt opp her(har det litt travelt akkurat nå for tiden) forstår at han nok har problemer ettersom han oppfører seg slik, men det er tungt å leve med en som oppfører seg slik. Jeg HAR gjort det,er suuuperglad det er over, selv om bruddet var fælt. Min nye mann OG jeg er begge en smule vanskelige, , kan kjekle, være snurt/sur på hverandre etc-men langt ifra slik det beskrives din mann er. Din svigermor fortjener en enveisbilett-med et heeelt annet tog enn dette-til Langtvekkistan mener jeg! Husk, ingen kan tvinge deg til å bli hos denne mannen med den noe spesielle moren, om det er tungt en stund etter brudd, så leger tiden alle sår. Håper hvertfall dere finner ut av det. natta!!!
[img]http://www.smileycentral.com/sig.jsp?pc=ZSzeb097&pp=[/img]
Olive Oil sa for siden:
Høres ut som om han har blitt litt "galt" oppdratt ja, Regret. Godt han innser han kan ha nytte av terapi. At han blir stille etterpå, viser vel egentlig at han har mye å tenke på og jobber med saken. Spørs om dere ikke bør prøve å få moren hans litt på avstand..:eek:
Min samboer mistet moren sin da han var 12 år, og fikk aldri snakket med noen om det. Hun lå en uke på sykehuset før hun døde, og han fikk ikke besøke henne en gang. :( Alt var hysj hysj, og han fikk nok aldri sørget skikkelig over mamman sin.
Jeg skjønner jo at mye av hans væremåte bunner i det, men han innser ikke det selv. Han har ingen feil, han. :rolleyes:
De få gangene jeg har hintet den veien, blir han totalt idiot, og bare skriker stygge ting. Jeg har ingenting å stille opp med der, gitt.
Håper det ordner seg for dere. :klem:
Regret sa for siden:
takk for gode ord alle sammen! Dere er kjempeherlige :) Jeg er ikke helt uskyldig jeg heller føler jeg, pga angsten så har jeg noen enorme intimsoner og det er tider hvor jeg ikke takler å være i et rom dersom både han OG guttungen skal være der sammen med meg, særlig om jeg må konsentrere meg eller tenke mye der jeg er, f.eks på kjøkkenet mens jeg lager middag. Da kommer det nesten en form for klaustrofobi og panikkangst med pustebesvær så jeg MÅ kommer meg ut av rommet asap.
Så det hender at jeg kjefter de huden full bare fordi de vil være i samme rom som meg og jeg forstår at det er sårende å få høre,og dette gjelder da også selvsagt klemmer og nærkontakt (ungen har jeg ingen problem med der!) så det at det kan ta noen uker mellom hver klem er nok med på dette også. Vi bare bor sammen i de tidene. Men igjen så er ikke han en klemmer heller, ingen av oss er særlig flinke med nærkontakt på noen måte, så i dag tidlig før vi hadde stått opp så la jeg meg inntil han og ga han en klem og strøk han på ryggen, etter det så sovnet jeg igjen, han sto opp for å ordne seg til jobb og psykolog, men han kom inn på soverommet før han dro for å si hadet, og det virket som han var i mye bedre humør. Jeg har merket tidligere netter hvor han var sur, at når han sover så legger han seg heltt inntil meg i søvne og holder rundt meg, så jeg tror han trenger en del nærkontakt fremover for å få fikset dette og det tror jeg jeg trenger også. Men det blir liksom ikke til at vi finner tid til det da begge er utslitte av hverdagen.
PS.
Han påpeker selv at moren har blitt helt gal etter at Lukas kom til verden også, så dette er noe han også ser og prøver å få henne til å slutte, og vi har prøvd! flere ganger! Det har skjedd at sambo fikk nok og kjeftet på henne så hardt at hun ble stum, og hun er en som babler om alt mulig og har noe å si til alt. Men tingen er at etter å ha fått huden full sånn så går det 2-3 dager hvor hun holder seg unna, og så kommer hun tilbake som om ingenting har skjedd og oppfører seg helt likt. Like irriterende og dominerende. Hun lærer aldri på en måte, det synker ikke inn, og hun ser ikke egen oppførsel.
VSB sa for siden:
Hei Regret.
Jeg forstår veldig godt at mannen din kan trenge litt stillhet. Sliter mye selv og noen ganger vil jeg bare prate, andre ganger, som i går kveld, vil jeg bare ha en skulder å ligge på. Særlig kan humøret variere etter tøffe terapi timer. Synes det er flott at du ønsker å jobbe med relasjonen, det er tøff og hard jobb til vanlig og når en eller i ditt tilfelle begge, har sitt å jobbe med, så blir det jo ekstra tøft. Vil gi deg en :klem:og si at for meg går det i hvert fall fremover med terapi (og lavkarbo).
Ser at jeg er heldig med mor/svigers.
VSB sa for siden:
I dag har det blitt en tur i sykkelvogna med minsten til barnehagen, før frokost :hungry: (rømmegrøt fra i går) og litt eksamenslesing. Sliter med å lese mer enn ca. 30min. så burde egentlig få inn flere økter om dagen.:lesebok: Gruer meg til eksamen, 10 dager igjen, men gleder meg til å bli ferdig. Har brukt 2 år på 30stp nå, så er ganske lei.
Funderer på om det blir sykkel eller bil for å handle i dag, føler at jeg bør røre på meg, men er samtidig ikke helt klar... Får se om jeg finner motivasjon og sykkelvesker, ellers har jeg kurv på sykkelen, men den blir litt liten i dag.
Klemmer er viktige ! På dette toget og ellers !
Kjempeviktige, faktisk ! :klem:
Og så nydelig rekreasjonsvognen din er, grotingeling. :love:
Barnelatter ! Mmmmm. . . .
kattungen sa for siden:
Eksamensvogna spora av i går, og den tok med seg kattungens lavkarbovogn :rolleyes: Så i går ettermiddag/kveld/natt ble superhøykarbo, og i dag er jeg bakfull og trøtt, så alt jeg har lyst på er pomfri :rolleyes:
VSB sa for siden:
Hold deg sterk, klamre deg til toget, her er ingen pemefri vogn innen rekkevidde...
Fant plutselig VIN - vogna:love: Så da kan jeg vel glemme nedgang i morra tidlig :rolleyes:
kattungen sa for siden:
Det har gått ganske så greit i dag faktisk :) Mangler en tur innom vannvogna, men det kommer vel etterhvert :rolleyes:
Regret sa for siden:
Hei, i dag har jeg faktisk en litt sånn meh dag og har prøvd å ikke tenke på diett og lavkarbo, men søren så har ALT jeg har spist vært lavkarbo.... merkelig med det, vanene er visst godt innøvd. Var til og med på restaurant og forberedte meg på en pastasalat, men det var tatt av menyen og byttet ut med en cæsarsalat som innehold salat, bacon, kylling, parmasan, en god godkjent saus og med brød da. Brødet ville guttungen ha og dæven så var resten lavkarbo også :P Jeg tok en islatte til (usukret) og den tror jeg hadde en del karber i, men jeg mener den var grei allikevel for jeg har hatt ketosevondt i hodet i hele dag. Spent på vekta i morgen..
Nå er jeg ikke den som ønsker å stå fram så veldig mye helt enda her om hvem jeg er da det ligger mer intim info her enn på f.eks bloggen min (da tenker jeg vekt, bmi osv) men jeg vil bare dele ett innlegg fra bloggen min om i dag. Det er jo fredag den 13. i dag og jeg forventet uflaks, men det skjedde ganske så mye uventet. Leses HER for de som vil :)
De som da kjenner meg igjen, vil jeg gjerne høre ifra så jeg vet hvem som vet hva.
KimPossible sa for siden:
Da skal jeg snart finne sovevogna igjen, men jeg må virkelig innom fettvogna en tur først, for jeg har skikkelig ketose-hodepine. ikke godt
Det har blitt veldig lite mat i dag, og for lite vann også, og det kjenner jeg nå. :rolleyes:
Natta!
Aaaaaaah............. fredag!
Etter en hektisk uke med langt fra optimalt matinntak, kommer helgen som en befrielse.
I kveld har jeg bare slækket i tv-vogna, surfet litt her inne og oppdatert meg på diverse tråder.
Nå skal jeg finne sovekupeen, og så er det plutselig lørdag
Natta alle passasjerer :sove:
Regret sa for siden:
Natta dere to! sove godt! :)
Jeg skal en tur inn til vannvogna jeg! fant ut at det er sånn 3-4 dager siden jeg har vært der! Prøver å småspise litt for å spolere fasten, men det er søren meg ikke lett når magen sier at nå er det nok og nekter å ha lyst på noe annet enn væske. blæh hva har jeg gjort!?... Fikk såvidt i meg middag fordi klokken nærmet seg såvidt 22 når den var klar. Følte meg plutselig stappmett uten å ha spist siden kl 13, annet enn litt småtteri her og der som ikke kan kalles måltid eller er mettende. jaja, vannvogna kaller! Setter meg på do å drikker vann, haha har vurdert det så utrolig mange ganger, tisser så mye at det er nesten ikke vits i å gå tilbake til stua når jeg først har begynt.
Jeg har vært i festvogna. ! Nydelige damer, - og nydelig vin. Og diverse. Til og med en vond, liten trøffelsjokolade. . .
Det va'kke verdt det ! :(
kattungen sa for siden:
Her har jeg gått opp enda mer fra torsdag til i dag, og jeg aner ikke om det er på grunn av torsdagens høykarbo (litt vektoppgang fredag morgen) eller gårsdagens bruk av væskesamlende medisiner (mye vektoppgang lørdag morgen) eller bare det at jeg vanligvis veier meg to-tre timer senere :sint: I går er jeg ganske så sikker på at jeg holdt meg i ketose-området karbohydratmessig, så det er litt frustrerende å ikke i alle fall stå stille på vekta :(
I dag er det klart for første arbeidsdag på lavkarbo, gleder meg til å se hvordan det går! Har ikke rukket å fikse noen som helst form for mat, så jeg tipper jeg bare tar med en jarlsberg og skjærer opp i biter :flau:
Hei og hopp :D
I dag ble det opp 1/2 kg etter et glass vin i går kveld :_plystre:
Med den godt hjelpa jeg får her inne og i min journal skal nok kg komme bort etterhvert ja.
I dag tar jeg plass i hagevogna med vannvogna vedsiden av.
Ha en fin lørdag :love:
Gerd sa for siden:
God lørdag, folkens :D
Her er turen innom frokostvogna unnagjort... Og skal snart i solseng-vogna :D Muligens en tur i hagevogna etterhvert... Og skal en liten tur i matbutikkvogna i løpet av dagen.
Ha en deilig togtur i dag, alle sammen :D
Regret sa for siden:
Nei hva er det som skjer da? jeg vet jeg har hatt et par dårlige dager, men i går satt jeg litt i vannvogna og fikk ned 1L bare før jeg måtte legge meg, og i dag er jeg søren meg 1,1 KG opp :eek::eek: jeg spratt av vekta å turte ikke å veie på nytt... Jeg hadde aldri forventet noe så ille som over en 1kg over natta! Det må da være vann.. æsj håper ikke dette ødelegger dagen min :(
TrillTrall sa for siden:
Jeg tror du er uheldig. Mine menn har ikke vært sånn i alle fall, ikke at jeg har det helt store utvalget å se tilbake på... :)
TrillTrall sa for siden:
Hvem av dere eier boligen da? Om det er du som pakker du bare klærne hans i en bag, setter den utenfor døra og skifter lås.
Om dere leier så flytter du bare og lar ham sitte igjen.
Om dere eier sammen blir det jo litt vanskeligere dersom han både nekter å kjøpe deg ut og å flytte.
Regret sa for siden:
Da er du heldig! Jeg fikk 2 på rappen. Var med han første i nesten 3 år, og nå er det gått nesten 3 år i dette forholdet også. I belive I can see the future. Føler at alt går i loop for meg når sånt skjer, er jo akkurat den samme historien bare at nå har jeg en sønn inn i bildet også. Men vi skal til foreldreveileder til høsten og jeg nekter å gi opp nå, jeg ønsker en god kjernefamilie for sønnen min, og en gang var vi forelsket også, så det må da være mulig å finne tilbake dit..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.