Bøtt sa for siden:
:suss: og en :klem:til stakkars catta.
Bøtt sa for siden:
:suss: og en :klem:til stakkars catta.
Catwoman sa for siden:
Tror jeg blir her i trøstevogna jeg :klem:Kanskje kakevogna stenger snart..
Bøtt sa for siden:
Kakevogna er stengt catta ,så det går ikke alikevel:D
Karissima sa for siden:
Gerd har satt hengelås på kakevogna :D
Catwoman sa for siden:
:suss:
Catwoman sa for siden:
Liker Gerd jeg :D
Men merkelig hvordan tankemønster og smerter "slenger" meg tilbake i tid.. :o
tora trollmor sa for siden:
Vi skal ikke tilbake i tid ;) Vi skal bare fremmover:love::suss:
KimPossible sa for siden:
:klem:på Catwoman.
[color=purple][/color]
Var i "synessyndpåmegselv"-vogna i går jeg. Hadde sinnsykt mye smerter etter operasjonen. Guffen vogn, altså.
[color=purple][/color]
Har vært i sofa og tv-vogna i hele dag, med foten høyt oppe. Formen er bedre, og nå satser jeg på en god natts søvn, og at jeg klarer å komme igang med lavkarboen igjen snart. Har ikke blitt så mye mat siden onsdagen, men det jeg har fått i meg har vært langt fra lavkarbo. Kjennes på magen, for å si det sånn... :p:o
[color=purple][/color]
God natt!
Modezty sa for siden:
Har ikke fått lest meg opp på tråden, så hopper rett inn...
Har vært i frokostvogna - og har kost meg med en kopp kaffe med fløte i tillegg.
Nå skal jeg i lese-til-eksamen vogna - har eksamen på onsdag, og gruer meg. Har vært litt mindre strukturert dette vårsemesteret enn jeg burde. Men jeg får prøve, og se hvordan det går. Full jobb og fulltidsstudium, kombinert med hektisk vårsemester for ungene blir kanskje "litt mye" :_oppgitt:. Jeg har visst også fått nye arbeidsoppgaver på jobb også, i 50% av stillingen - morsomt men krevende å sette seg inn i nye arbeidsoppgaver og rutiner.
Ja, ja - det kan jo forklare at jeg har gått opp i vekt i våres. Stress er ingen god slankevenn.
Nå får jeg se om jeg finner lese- og konsentrasjonsvogna, merkelig hvor fristende det er å vaske vinduer i dag... Men det får bli neste helg.
Modezty sa for siden:
Var forresten i veievogna i dag, og resultatet er ned ytterligere 600 gram :D
grotingeling sa for siden:
Ferdig med frokostvogna - ble resten av kjøttsausen fra i går :sikle:
Sitter nå og girer meg opp til dagens oppgaver/planer.
Må nok starte i vaskegulvene-vogna først, men så står handlevogna for tur :D
Trenger sommerklær, og så skal jeg gjøre ukas matshopping som alltid.
Men hovedplanen er å tilbringe ettermiddagen i kjøkkenvogna, teste ut et par-tre oppskrifter herfra :)
Regret sa for siden:
:eek: Jeg snikveide meg i dag og vekta sa 69,9kg!!! Jeg er UNDER 70 kilo!! :eek::eek: :D Nå skal jeg ALDRI over igjen!
Gerd sa for siden:
Grattis :heia:
streber sa for siden:
Gratulerer, drømmer om det samme:rolleyes:
kattungen sa for siden:
Jeg har vært i handlevogna i dag :D Der var det mye fint, gitt!!
Hevingen sa for siden:
Gratulerer! Så fint at du kan få en så god opplevelse etter en tung dag her om dagen.
Catwoman, sender over mange klemmer og varme tanker. :p
Gerd sa for siden:
Dagene, og maten + vanndrikking og vitaminer går kjempebra her :ja:
I kveld er jeg en bitteliten tur i rødvinsvogna.---- :p
Hevingen sa for siden:
I dag har jeg vært i geocachevognen. Etter å ha sluppet lillegutt av i et bursdagsselskap tok min kjære og jeg gps i hånda og gikk en liten geocache tur. Så var vi hjemme igjen, hentet lillegutt i bursdag så var det ut på verandavognen for å spise deilig mat som min kjære hadde organisert. Jeg hjalp litt med grønnsakene. Så var det en ny tur i turvogna. Denne gangen skulle vi legge ut en egen cache. Etter det har jeg stort sett holdt meg i stuevogna. Og her blir jeg resten av kvelden.
Regret sa for siden:
Endte opp med 2 flasker musserende vin med jordbær i her :rolleyes: Angrer sikkert i morgen, men akkurat nå er jeg veeeeldig fornøyd ;) Aldri smakt før og dette var skikkelig godt! Skal sies at jeg skal ikke drikke begge flaskene, bare smaker på ett glass :)
kattungen sa for siden:
Åh, de er gode! :D Sikkert ikke lavkarbo-vennlige, men GODE :cool:
Regret sa for siden:
De er nok ikke særlig lavkarbovennlige nei, men det er svært godt å unne seg litt sånt en gang i blandt også :)
kattungen sa for siden:
Sunfrid sa for siden:
God kveld godtfolk :)
Jeg er med fortsatt, men denne uka tror jeg nesten jeg har gått meg vill på toget.... :confused: Men for et fantastisk tog, jeg har vært innom jobbintervju-vogna og er strålende fornøyd -begynner i jobb på mandag etter å ha blitt omskolert i 2 1/2 år hvor jeg hadde siste dag forrige fredag :heia:
Og i dag har vi hatt bursdagsfeiring for yngstemann med barnelag og voksenbursdag på samme dag :happybday sliten men godt å samle alle fristelsene på en dag. Hadde laget en ostekake-krem hvor jeg laget en porsjon i et dessertglass til meg uten kjeks, bare kremen og frossne bær. Men røyk på 2 konfektbiter og 5 nonstopp:ja: ganske stolt av meg selv....
Ha en fin lørdagskveld.... :klem:
Regret sa for siden:
å herregud, alkohol på lavkarbo er ikke noe å anbefale! Ble visst 2,5 glass her nå og jeg er heeeelt smashing... fader altså dette var ikke helt planlagt haha. Jaja da får jeg bare sette meg i vannvogna resten av kvelden så jeg er pigg nok til å vaske bil og reise til på landet med guttungen for å se på hestene i morgne :) huff så vanskeligdet ble å skrive :D
Bestemamma sa for siden:
Enig i at alkohol er en utfordring for oss på lavkarbo, rødvin og hjertesorg er ingen god kobinasjon for meg......:p
Regret sa for siden:
Nei huff det tror jeg på! Utrolig hvor raskt man reagerer altså og det er ikke lenge siden jeg spiste meg mett på middag også så jeg forstår ikke helt hvorfor dette skjer. Samboer hadde en teori om at lavkarbo gjør det vanskeligere å bli full på grunn av alt fettet, men jeg tror det er motsatt, eller jeg kjenner jo at det er lett å bli beruset så jeg tror ikke fettinntaket har noe å si.. noen som kan oppklare litt for oss? Hvorfor blir lavkarboere mer følsom for alkohol til tross for fet mat?
tora trollmor sa for siden:
3,2 kg ned denne uka, sikkert mye vann men utrolig artig da :)
I dag har jeg vært i konfirmasjons vogna, men mange gode kaker ;)
Jeg tok 2 stk kake ;)
men fra nå er det ketolyse kuren som gjelder :)
Bestemamma sa for siden:
Jeg tok den helt ut i kveld....snakket med mange gamle kjærester, og tok dem med storm...he,he,he hadde det virkelig kjempekos...virket som om de savnet meg, ja.....angrer slett ikke i morgen....:D
Sunfrid sa for siden:
Yes, yes, yes :ja: ned 3,3 kg siden jeg gikk på toget, og første mål er nådd -20 kg :jegvant:
Ha en fin søndag :klem:
Grattis med nedgang Tora Trollmor og Sunfrid :heia:
Nnem sa for siden:
Var i dåpsselskap i går og kostholdet ble holdt ganske greit.
Men så kom de til kakene. Jeg hadde bakt en kake til anledningen(høykarbo). Måtte smake og spiste 3 biter før jeg ga meg.
Stolt av meg selv for at jeg klarte å ikke spise ferdig kaken. Jeg er en skikkelig kakemons til vanlig.
I dag blir det slappeavvogna og ryddevogna som står på tur.
streber sa for siden:
Jeg befinner meg i den vogna som nettopp ble koblet på nå-for de som er dyktige på lavkarbomat, men som liksom skal følge Eurodietten:(Kan gå bort å puste på mannen for å bevise for dere at jeg er i ketose om dere vil, brølet hans om å skaffe meg en pastill, kommer til å overbevise dere om at lavkarbo DET har det vært i helgen, men lite ED produkter ja
[img]http://www.smileycentral.com/sig.jsp?pc=ZSzeb112&pp=[/img]
Dolsi sa for siden:
Tok meg en tur i matvogna jeg . Egg og bacon til lunsj.
Nå hopper jeg videre for jeg skal hjelpe til i konfirmasjon i dag.
Heldigvis har de koldtbord, så jeg kan spise der også om jeg blir sulten da.
Har med meg kake, men den frister ikke så særlig da jeg ikke har noe søtsug for tiden :D
Orkide sa for siden:
Har ikke skervet her på oen dager, men jeg har vært i mange vogner:)
Det går bra med lavkarbo kosten, men jeg har lett for å hoppe over vannvogna.
Må skjerpe meg på det.
I dag skal jeg innom VANNVOGNA mange ganger, rydde i skap vogna og nyte solen vogna.
Så får vi se om det blir flere etter hvert.
Bestemamma sa for siden:
I dag er jeg på vannvogna :D
Vekta er på vei nedover og vi har 21 grader ute....livet leker:love:
Engledans sa for siden:
Jeg står fortsatt bomfast, som jeg har gjort i en måned nå.....sukk....dva atjeg har stått bom fast i halveslankeperioden. Er egentlig klar for å gå ned litt, men hvordan? mer fett tro, vil det gjøre susen? Vurderer sterkt å drikke rett av olivenoljeflaska.....
Regret sa for siden:
Engledans: før var jeg superheldig om jeg gikk ned 1-200g i uka, men plutselig så fant jeg et opplegg som fungerte supert for meg. Kanskje det kan hjelpe deg også? Jeg begynte litt forsiktig med periodevis fasting hvor jeg ikke spiste mellom kl 22 og 13, senere begynte jeg å jobbe bedre med diett.no og planla matinntaket på forhånd av dagen og holdt meg til at det skulle være 75% fett, 20% protein og aldri mer enn 5% karbo men den ligger som regel på en plass mellom 1 og 4% her nå. Etterhvert ble jeg så vandt til dette og jeg ble mett så lenge at jeg nå kun spiser middag i 16-tiden eller senere + litt småsaker på kvelden. Jeg drikker som regel ett glass Pepsi Max og spiser litt baconsnacks fra euroshopper (0,2g karbo pr. 100g) på kveldstid. Sist uke gikk jeg ned 800g og det var forskjell det fra de få grammene jeg gikk ned før.
Må også legge til at når jeg jobber med diett.no så sørger jeg for å logge under anbefalt kaloriinntak også, så jeg spiser maks 1400 kcal i tillegg til lavkarbo.
Og et lite tips som er svært hjelpsomt for meg er at dersom fettet er for lavt men proteiner er høyt er å legge til ei spiseskje cocosa. Jeg blandet det da i en kopp grønn te. Det bruker å fikse sånn %problem.
Jeg går også ned litt ekstra om jeg drikker 3L vann også. Og jeg veier ikke før fasten er over, altså i siste sekund før jeg skal spise igjen da jeg faller mest ned i vekt mellom kl 10 og 14, ikke om natten.
Bestemamma sa for siden:
Dette har jeg oppdaget óg....merkelige greier dette med kroppen :p
kattungen sa for siden:
Her har jeg veldig lyst til å sette meg på vinvogna, men jeg har ingen vin som funker på lavkarbo :p
Engledans sa for siden:
Takk for tips. Tror faste skal gå greit, for jeg er på uke 3 med forkjølelse og vond hals, så appetitten er såså. Så har ikke spist før etter 12 i de siste. Men skal sette det mer i system. Det der med vekta og tidspunkt, er litt merkeligt, har eksperimentert litt og veid og notert på litt forskjellige tidspunkt.Og har merka forskjell på når en veier seg ja.
Jeg pleier å ha cocosa i grønn te (mannen kjøpte feil te, og den grønne er så ekkel at jeg MÅ ha cocosa i) men jeg GLEMMER det, sukk......
Må visst skjerpe meg veldig. De siste ukene, hvor jeg har hatt innmari vond hals, har jeg ikke orka å drikke vann(bare i te) og har blitt en del pepsi max, for den river litt i sår hals, DA stabiliserte vannet seg, jeg slet med opp og ned vannvekt før jeg ble forkjøla, og da bælma jeg vann.
kattungen sa for siden:
Da blir det en tur på vinvogna allikevel, har fått bomme en flaske Jacobs Creek Shiraz Rosé av mamma :D
Engledans sa for siden:
Kos deg masse.:D
VSB sa for siden:
Jeg har vært på hyttetur-vogna i helgen og klart meg bra matmessig. Skeiet ut med litt mørk sjokolade og et par tørkede aprikoser. Så prøvde jeg å regne litt på mengde KH. Veier ikke, så det ble bare et overslag, men jeg tror nok inntaket varierer MYE. Fredag ca. 20, lørdag ca. 65, idag ca.45. (ble en hjemmelaget, grov pizza etter hjemkomst i dag som dro litt opp). Kanskje ikke så rart at jeg virrer inn og ut av ketose (etter kvalmen å dømme, har ikke slike stiks).
mocc@ sa for siden:
Drikker du vann under fastingen ???
Regret sa for siden:
njæ altså jeg har ingen regler for at det IKKE er lov, men for å kunne tro på vekta om morgenen så drikker jeg ingenting heller, men selvsagt om jeg blir skikkelig tørst så lar jeg ikke være å drikke nei. Blir jeg skrubbsulten før fasten er over så drikker jeg te, gjerne med cocosa om det inngår i dagsplanen uansett.kattungen sa for siden:
Stikker en liten tur innom vann og cola zero-vogna igjen jeg :D
Lava sa for siden:
[quote=kattungen;1101215]Her har jeg veldig lyst til å sette meg på vinvogna, men jeg har ingen vin som funker på lavkarbo uote]
Det var ett kjapt besøk! :D
Jeg hadde ett glass rødvin tidligere da jeg satt med beina i godt fotbad :ja:
Regret sa for siden:
knis, lavkarboere tåler ikke alkohol så bra :D
Kos deg med colaen din du, Kattungen! haha
kattungen sa for siden:
Ja, var bare to små glass :lol: Trenger ikke mer enn det :D
knis, lavkarboere tåler ikke alkohol så bra :D Kos deg med colaen din du, Kattungen! haha
:full:
Nå skal jeg finne sovevogna snart :sove:
Regret sa for siden:
mornmorn, sovna visst på sofaen i tvvogna i går jeg! Den varme laaaaange dusjen etterfulgt av god egenpleie slet meg visst ut :)
Kniiis, jeg ser at jeg har blitt SENIORmedlem allerede, etter 1,5måned på forumet! Da har jeg bablet mye haha! over 500 innlegg :D
Ble sommervogna på meg i hele går, og ikke helt flink med maten - greier ikke spise når det blir varmt :o
Resultatet av dette i kombinasjon med tante-rød-besøk, er opp 800g - noe som forøvrig er mindre enn forventet :)
Nå har jeg aliert meg med vann, tapas, samt åpent vindu - klar for en ny dag i kontorvogna :D
Antoinette6 sa for siden:
Juhuuuuuu !!!!
Så mye flott å lese ! Og så mye folk går ned ! GRATULERER til alle !!! :heia:
Og jeg, da ? Jo, nå skal dere jaggu høre:
Jeg har sittet på toget hele helgen, - i konfirmasjonsvogna i Stavanger. Og der spiste jeg er teskje med oreokrem fra oreokake. Guuuud, så deilig ! Og så var det tapas, - og det fungerer jo utmerket.
Og i dag morges greide jeg ikke å la være å gå på vekta. Og, mine venner: 99,8 kilo !!!
Er jeg glad, tror dere ? :ja:
Aldri, aldri over hundre igjen ! Never ! Ever !!!
Dagen blir fin-fin og livet leker, ja !
Men det blir en laaaaang togtur . . .
:klem: til alle flotte passasjerer !
Bøtt sa for siden:
Juhuuuuuu !!!!Så mye flott å lese ! Og så mye folk går ned ! GRATULERER til alle !!! :heia:
Jeg har sittet på toget hele helgen, - i konfirmasjonsvogna i Stavanger. Og der spiste jeg er teskje med oreokrem fra oreokake. Guuuud, så deilig ! Og så var det tapas, - og det fungerer jo utmerket.
Og i dag morges greide jeg ikke å la være å gå på vekta. Og, mine venner: 99,8 kilo !!!
Deilig!!:heia: flinke jenta:heia:
Juhuuuuuu, fantastisk, gratulere og godt jobbet :heia:
Regret sa for siden:
Og i dag morges greide jeg ikke å la være å gå på vekta. Og, mine venner: 99,8 kilo !!!Er jeg glad, tror dere ? :ja:
Gratulerer så mye, dette må føles herlig! :D
Orkide sa for siden:
Juhuuuuuu !!!!Så mye flott å lese ! Og så mye folk går ned ! GRATULERER til alle !!! :heia:
Gratulerer så flott :klem:
kattungen sa for siden:
Jeg har jo egentlig vært innom veievogna hver morgen den siste uka, men i dag er det offisiell veiedag: jeg har gått ned 4.2 kg :heia: Det er første uka mi på lavkarbo, så det er nok mest vann, men allikevel :D
kattungen sa for siden:
:heia:
Husker godt hvordan det var å tippe under 100, det er en herlig følelse!
:klem:
Karissima sa for siden:
Jeg må ta en tur innom skammesegvogna for har ikke vært noe flink i helgen :eek:
I morgen er det veiedag
Regret sa for siden:
Jeg har jo egentlig vært innom veievogna hver morgen den siste uka, men i dag er det offisiell veiedag: jeg har gått ned 4.2 kg :heia: Det er første uka mi på lavkarbo, så det er nok mest vann, men allikevel :D
Kjempeflott! :heia:
Regret sa for siden:
I dag sliter jeg med vannvekt. Mens kom for snart en uke siden, men i dag smalt det og jeg gikk opp nesten 700g.. Kjempekjedelig og håper bare dette faller av før veiedag på torsdag. å jeg som var under 70kg :( Sitter i vannvogna nå og prøver å drive vannet ut, men spørs om det er til noen nytte. Ticker orker jeg ikke å oppdatere for denne vekta skal av igjen snart!
Catwoman sa for siden:
Har vært en liten tur innom skammevogna.... Feira bursdagen til miniälskling i går, og jeg tryna i gulrotkaka :o
Og nå er jeg egentlig i jobbvogna, så lister meg stille og rolig ut igjen :liste::flau:
KimPossible sa for siden:
Hei og hå, stikker innom en tur, jeg befinner meg i lusjvogna for øyeblikket. Har hoppet rundt på en fot langs kjøkkenbenken og laget biffsalat. Den er gooood! :D
[color=mediumturquoise][/color]
Har kommet meg såpass etter operasjonen nå, at jeg skal prøve å holde meg i ketose til gipsen skal av om 5,5 uker. Er veldig tungvint å lage mat når jeg ikke har lov å belaste den ene foten i det hele tatt, men det går da, på et vis.
Skal straks ut i soleseg-vogna igjen. Herlig!
Skal ikke veie meg før gipsen er tatt av, tenker jeg. Blir spennende å se hva resultatet blir. :)
[color=#48d1cc][/color]
Grattis til alle, dere er så flinke altså!
Nnem sa for siden:
Har vært i veievogna og ryddevogna i dag. Pga mensen sist uke + kakespising under helgens festligheter var det -100 g på vekta i dag. Ble egentlig litt skuffet, men håper på større tap neste uke.
Ellers ble kroppen målt for første gang på ca 1 mnd. Gått ned noen cm og økt rundt brystene(skjønte ikke den helt), men hvertfall veldig fornøyd med resten.
Er i middagsvogna i skrivende øyeblikk og skal straks begynne på min egen. Her blir det kylling og bacon med sopp og brokkoli.
Engledans sa for siden:
Takk for tips. Tror faste skal gå greit, for jeg er på uke 3 med forkjølelse og vond hals, så appetitten er såså. Så har ikke spist før etter 12 i de siste. Men skal sette det mer i system. Det der med vekta og tidspunkt, er litt merkeligt, har eksperimentert litt og veid og notert på litt forskjellige tidspunkt.Og har merka forskjell på når en veier seg ja. Jeg pleier å ha cocosa i grønn te (mannen kjøpte feil te, og den grønne er så ekkel at jeg MÅ ha cocosa i) men jeg GLEMMER det, sukk...... Må visst skjerpe meg veldig. De siste ukene, hvor jeg har hatt innmari vond hals, har jeg ikke orka å drikke vann(bare i te) og har blitt en del pepsi max, for den river litt i sår hals, DA stabiliserte vannet seg, jeg slet med opp og ned vannvekt før jeg ble forkjøla, og da bælma jeg vann.
Her har jeg begynt med en skikkelig innsats for å komme over kneika, så kommer mannen hjem med spekemat til middag......:eek:
Hevingen sa for siden:
Nå har jeg tilbrakt mye tid i diverse utevogner de siste dagene, og dermed ikke fått fulgt med i svingene på alt som foregår over dette toget. Men sannelig var det morsomt å gå inn og lese alle notatene.
Antoinett6, Gratulerer! Under 100 er virkelig en milepæl!
Og til alle dere andre som har tatt av, fra 100g til over 4 kg, Dere er kjempeflinke! Stå på!
Jeg var innom veievogna selv i går, og da hadde jeg tatt av 700 g. Og det er jo ganske bra. Hadde hatt noen snikveiinger som antydet mindre vekttap. Så da er jeg glad. Og under 2,5 kg igjen til mitt første tog-mål.
Min jobbvogn har nok tatt seg en skikkelig omtur, for nå står den i Alta. Her er det jo en helt annen årstid, føles det som. Men veldig fasinerende natur!
Kanutten sa for siden:
Jeg har vært i "oppgjør med eksen"vogna i helga.
Plutselig er kroppen helt forknytt slik den var før jeg begynte med puttbehandling; vondter overalt, pustebesvær, føtter som ikke vil bære meg og armer som bare dovner. :( Jeg har jo ikke neste puttbehandlig før 18 mai! (Putten skal reise bort) :(.
Men hvordan i all verden kan trassige muskler lage slike elendige kroppslige tilstander bare av et par telefoner?? :mad: Kjenner jeg blir sint fordi at jeg har det slik og moverer over til dritidetogståpåvogna! :heia:
VSB sa for siden:
Jeg har vært i "oppgjør med eksen"vogna i helga. Plutselig er kroppen helt forknytt slik den var før jeg begynte med puttbehandling; vondter overalt, pustebesvær, føtter som ikke vil bære meg og armer som bare dovner. :( Jeg har jo ikke neste puttbehandlig før 18 mai! (Putten skal reise bort) :(.Men hvordan i all verden kan trassige muskler lage slike elendige kroppslige tilstander bare av et par telefoner?? :mad: Kjenner jeg blir sint fordi at jeg har det slik og moverer over til dritidetogståpåvogna! :heia:
Du får bare prøve å gi litt blaffen, men jeg vet hvordan det er å gå og grunne på ting...
VSB sa for siden:
Jeg har vært i terapivogna i dag. Så ble det grillvogna på kvelden, men føler at jeg er flink matmessig. Hadde veiedag i dag og det var en stoooor skuffelse, ned 100g. Viste mer på snikmåling lørdag:( Leste en annen tråd og det kan stemme både med uke 4 og eggløsning, så kan jo håpe at det går bedre etter hvert...
Jeg har hektet av 'oppgjør-med-ex'er-vogna'.
Eks'ene plasseres i godsvognen ! Vi ser til dem av og til, - når det er påkrevd. Ellers ikke, hvis vi ikke har lyst, dah ! Oppfører de seg ikke ordentlig i godsvognen sin, hektes de av for alvor !!!
Regret sa for siden:
går stille å setter seg i skammevogna med senket hode og en svart samvittighet Først vannvekt, så høykarbosug som jeg ikke greide å motstå og i morgen er det veiedag for 17.mai utfordringen :( tja.. dette gikk da rett vest. Smekk på lanken, i morgen blir det krig mot meg selv.
Den krigen vinner DU, kjære Regret !
You go, girl !!! :heia:
Regret sa for siden:
Den krigen vinner DU, kjære Regret !You go, girl !!! :heia:
:visemuskl:boxing:
Det kan du banne på!
til torsdag, på ordinær veiedag, skal jeg være under 70kg igjen, ikke 70,7kg som jeg veide i dag tidlig! Jeg veide jo 70,0kg i går så det må nesten være vannvekt.
Kanskje noen har noen gode tips til meg for å kvitte seg med vannet? Jeg drikker 3L vann hver dag nå i håp om å drive vannet ut,men kanskje det finnes fler nyttige tips?
Kanutten sa for siden:
Jeg har hektet av 'oppgjør-med-ex'er-vogna'.Eks'ene plasseres i godsvognen ! Vi ser til dem av og til, - når det er påkrevd. Ellers ikke, hvis vi ikke har lyst, dah ! Oppfører de seg ikke ordentlig i godsvognen sin, hektes de av for alvor !!!
Har ikke dette toget søppelvogn??? :spent:
Har ikke dette toget søppelvogn??? :spent:
:D !!!
Jo, jøss ! Muligens også en sortering av diverse eks'er. Gjenbruk, for eksempel . . . for de som er interessert :lol:
streber sa for siden:
Har en eks som skal i søppelvognen i dag jeg også kanutten:)
Hevingen sa for siden:
Da har jeg vært i restaurantvognen og spist pannestekt røye med rømmesaus og grønnsaker. Deilig! Mett og god. Så da tusler jeg inn i sovevognen for å være våken og uthvilt til kursvognen i morgen.
Da har jeg vært i restaurantvognen og spist pannestekt røye med rømmesaus og grønnsaker. Deilig! Mett og god. Så da tusler jeg inn i sovevognen for å være våken og uthvilt til kursvognen i morgen.
Natta, kjære Hevingen !
:sove: godt !
Merker fortsatt etterdønningene av varmen de siste dagene, sloknet i den dype sofaen i stuevogna etter jobb i dag.
Selv etter 2 timer rett ut merker jeg at et henger i, så jeg skal straks tasse framover i toget for å finne sovekupeen :sove:
Matinntaket har også i dag vært relativt lite - skjerpings!!!!!, men vann har det derimot blitt rikelig av :cool:
Men ny dag og nye muligheter i morgen :boxing:
Bittemoren sa for siden:
HEi HEi :) Ja jeg er på natttoget og sitter på vannvogna :) har ikke vært så flink til å drikke men tente jeg skulle prøve å ta det igjen i natt :D
mocc@ sa for siden:
Så flinke dere er... :)
Jeg får sette meg i skammevogna for her går det ikke så bra... Tror jeg er flink, men når det kommer til veieng så bikker jeg 1 kg oppog 1 kg ned. Står liksom på samme plassen... Jeg vil undre 90 til 17 mai. Vekta ligger mellom 89.7 og 90.9 hver uke..
Sette meg i vannvogna fram til jeg skal en tur i kursvogna idag... Buffe på hotel blir bra.. :)
Våknet uthvilt og klar for en ny dag før 6 i dag :lol:
Deilig når en får sove skikkelig, og ikke minst var det morsom å svinge innom vekta og se 500g mindre enn i går :heia:
Nå er jeg imidlertid skrubbsulten, så jeg får tusle bort i frokostvogna - trenger litt næring før jeg møter i treningsvogna i dag kjenner jeg.
Ha en fortreffelig dag på toget folkens [img]http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRXcaBKGq-OTDfZZlTW-nB5FeUsoxROHjS3eNRa2oCSzPKAEhCm[/img]
Gerd sa for siden:
Grattis alle sammen :heia:
Det går fint med maten her :ja:
Skulle veid meg i går, men glemte det... Så jeg går tilbake til onsdagsveiing igjen.
Lykke til videre hele gjengen :heia:
GRATULERER, grotingeling ! :klem:
God tur i dag, alle sammen !
:love:
Kanutten sa for siden:
Du får bare prøve å gi litt blaffen, men jeg vet hvordan det er å gå og grunne på ting...
:klem:
Orkide sa for siden:
Har har det egentlig godt bra i en god stund helt til jeg havnet i en isvogn i går.
Spurte ingen jeg, men jeg tok å koblet den fra igjen etter 10 minutter.
Regner med at dette var greit.
Jeg må bare tilbringe litt mer tid i vannvogna, det er det jeg strever mest med. Glemmer det liksom, enda jeg har vann flaske ved min side nesten hele dagen.
kattungen sa for siden:
I går tilbragte jeg to timer på legevogna og deretter 11 timer på sykehusvogna, og det hadde litt påvirkningskraft på matvalgene utover dagen kan man si... Jeg klarte å unngå alle høykarbo-fellene (til tross for at jeg kjøpte sjokolade til pasienten :p ) men endte opp med at en boks tunfisk, litt fetaost og 2/3 pose bacongull fra Maarud var det eneste jeg spiste i løpet av dagen. I tillegg var det veldig lite vann og veldig mye Cola Zero (jeg skylder atter en gang på sykehusvogna...) så jeg var egentlig forberedt på å ha gått opp igjen masse på vekta i dag - men dengang ei :D 100 gram ned, det er jeg strålende fornøyd med :D
I dag blir det en tur i bodyart-vogna :D
Anne sa for siden:
Spurte ingen jeg, men jeg tok å koblet isvognen fra igjen etter 10 minutter. Regner med at dette var greit.
TAKK!!:o
Regret sa for siden:
Sitter å funderer på å lage knekkebrød så jeg leser over diverse oppskrifter her inne nå, men man må jo ha så himla mye for å lage dette.. Kanskje noen kan hjelpe meg å se om det er mulig å lage det med det jeg allerede har i hus? Jeg har ikke laget knekkebrød selv før jeg vet ikke helt hva som er nødvendig men jeg har isåfall solsikkerkjerner, linfrø, sesamfrø, bakepulver, egg, smør, sukrin, fiberhusk, cocosa, salt, vann selvfølgelig..
Gerd sa for siden:
Sitter å funderer på å lage knekkebrød så jeg leser over diverse oppskrifter her inne nå, men man må jo ha så himla mye for å lage dette.. Kanskje noen kan hjelpe meg å se om det er mulig å lage det med det jeg allerede har i hus? Jeg har ikke laget knekkebrød selv før jeg vet ikke helt hva som er nødvendig men jeg har isåfall solsikkerkjerner, linfrø, sesamfrø, bakepulver, egg, smør, sukrin, fiberhusk, cocosa, salt, vann selvfølgelig..
Regret sa for siden:
Tusen takk, Gerd! men jeg innså at jeg eier ikke tålmodighet til å vente i 3 timer på frokost :p så det ble soyabrød i stedenfor her. Men de knekkebrødene går fint an å lage uten kli og buljong eller? i såfall så kan jeg lage de i kveld heller så jeg har til i morgen. Er egentlig på jobb nå, så da blir det ikke så mye tid til å følge med ovnen akkurat.
Anne sa for siden:
Kanskje noen kan hjelpe meg å se om det er mulig å lage det med det jeg allerede har i hus? Jeg har ikke laget knekkebrød selv før jeg vet ikke helt hva som er nødvendig men jeg har isåfall solsikkerkjerner, linfrø, sesamfrø, bakepulver, egg, smør, sukrin, fiberhusk, cocosa, salt, vann selvfølgelig..
Nesten samme variant som Gerd lager, men ikke Buljong eller kli, men feks nøtter av ett eller annet slag:
Oppskrift på et brett:
100 gr sesamfrø
25 gr knust linfrø
50 gr malte mandler (litt grovt også)
1 ss fiberhusk
1/4-1/2 ts salt (jeg bruker Maldon)
2,5 dl vann( event litt(ss) når den har stått en stund)
Bland alt og la stå å svelle i 5 min.
Smøres/gnis utover matpapir i langpanne(bruk event en slikkepott, som dyppes i litt vann om det blir for vanskelig å få den utover)
Stekes på 160 g i varmluft ca 30-40 min...se an litt
Rutes med engang den tas ut av ovnen.
Regret sa for siden:
takk, Anne! Den gikk jo ganske raskt å lage,men jeg har ingen nøtter i hus :rolleyes: Men siden det ble utsatt allikevel,så kan jeg jo handle det inn på onsdag da vi skal handle allikevel :) Hvordan knuser du linfrøene?
Gerd sa for siden:
Tusen takk, Gerd! men jeg innså at jeg eier ikke tålmodighet til å vente i 3 timer på frokost :p så det ble soyabrød i stedenfor her. Men de knekkebrødene går fint an å lage uten kli og buljong eller? i såfall så kan jeg lage de i kveld heller så jeg har til i morgen. Er egentlig på jobb nå, så da blir det ikke så mye tid til å følge med ovnen akkurat.
går fint uten buljong, men den gir en extra snert på smaken :ja: Jeg har ikke prøvd uten kli, så det vet jeg ikke....
Catwoman sa for siden:
Hvem i alle dager har hekta på ostepopvogna!!!?? :eek: Hjælp meg....
Regret sa for siden:
Hvem i alle dager har hekta på ostepopvogna!!!?? :eek: Hjælp meg....
:eek: hekt den av! hekt den av!!! Jeg vil ikke risikere å rote meg bort i den! :( Den har en stor og god grunn til at jeg er den vekta jeg er i dag så den MÅ av!
VSB sa for siden:
takk, Anne! Den gikk jo ganske raskt å lage,men jeg har ingen nøtter i hus :rolleyes: Men siden det ble utsatt allikevel,så kan jeg jo handle det inn på onsdag da vi skal handle allikevel :) Hvordan knuser du linfrøene?
Dette har jeg også lurt på.:)
VSB sa for siden:
Har en tøff dag i dovogna med diare jeg. Ikke altfor ille heldigvis, men alt kommer ut så fort det går inn. Hadde planer om en tur i treningsvogna, men den gikk i vasken. Ble litt lenge i sovevogna i steden.:(
Hevingen sa for siden:
Dette har jeg også lurt på.:)
Jeg har kjøpt ferdig knuste linfrø. Ellers må man vel nesten bruke morter eller noe liknende.
Så tar vi bort ostepopvogna! Er redd min kjære kunne vært behjelpelig med å hekte den på. Men denne gangen var det ikke han ;)
Jeg er i holdekursvogna. Men den stenger om to timer, og da er det i transportvogna for noen timer, før jeg er i hotellvogna som da stopper i Tromsø.
kattungen sa for siden:
Enda en dag i sykehusvogna :( Men nå ser det ut til at vi slipper ut av den om et par dager, så da kan det bli greit sånn på sikt. :)
Merker at jeg sliter med matlyst og motivasjon nå som en jeg er glad i er dårlig altså, det frister liksom ikke å sitte å spise ved siden av en sykehusseng, og når jeg kommer hjem er jeg så utslitt at jeg bare sovner :( Men jeg har nøtter i veska, nettopp stekt kjøtt (og irritert meg over Gilde sine "sommerfavoritter" UTEN næringsinnhold!!! grrr) og nå skal jeg straks ut på tur igjen.
Snart helg! :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.