< Tilbake til oversikten

Togtråden!

Gerd sa for siden:

Hittils har dagen gått veldig bra.
Vanndrikking i rute, og flink med vitaminer :D

Er i ketose, i flg. gubbelille... Prøvde å gi han et morrakyss i dag tidlig, men han sa grøss, og drog dyna over ansiktet.....:eek:

Cassiopeia sa for siden:

ÅÅÅ, Togtur, og jeg vil være med!
Jeg har i grunnen ikke skeia ut stort i påska. Har spist normalt, dvs ketogent, og den lille ekstrakosen har vært hjemmelaga lavkarbogodis, så jeg har full kontroll på inntaket. -Men det gikk med to flasker Cava fordelt utover påsken. Lurer på om det er de som har satt seg fast jeg?

Status er +2 kg på knappe to uker, og jeg liker det ikke. Kjenner jeg er full av vann, men samma søren... jeg vil ha dem vekk! og jeg burde kvitte meg med 5 kg til før sommeren setter inn for fullt. Da er jeg halvveis til det ultimate målet.

Jeg drømmer om -5kg til sankthans, og så får vi se hvordan det går.

Tuuut tuuuuuuut!!!

tora trollmor sa for siden:

Da har jeg tatt plass i vogna med forkjølelse :(
Må nok sitte der i noen dagen. Dette slår ikke feil vær gang jeg begynner å kutte ut karbo - da blir det forkjølelse på meg. Har ikke klart å drikke vann, men faris er godt. Maten er også så som så med, men jeg har ikke spist søtt. men heller ikke nok fett :cool: sovet meste parten av dagen i dag ;)
Ønsker alle lykke til å vi er så flinke :heia:

Hjørdis sa for siden:

Flink i dag:ja:, etter 2 vinglass i går kveld tilbrakte jeg natta i sovevogna, og sov hele natta :p
I dag har jeg spist to egg og fire skiver bacon, samt en halv tomat, mao standard frokost. Kaffe med cocosa og kremfløte er like standard, vann og vitaminer likeså:)
Dårlig med morsjon i dag, vært for sliten. da blir jeg heller ikke sulten så lunsjen hoppet jeg over:p
Nå tar jeg en tur i spisevogna, der vet jeg det blir servert elggryte med sopp og grønnsaker med masse fløte/rømme i. Sulten nå :ja:

Modezty sa for siden:

Aha! Jeg forbinder faste med å ikke spise på flere dager, prøvde meg på det når jeg var i begynnelsen av 20 årene, og husker fremdeles noen av urteteene grøss

Periodisk faste som du beskriver det er nok veldig vanlig når man er i ketose, og ikke spiser mer enn 2-3 ganger om dagen.

Jeg spiser heller ikke frokost når jeg er i ketose - og første måltid blir da lunsj rundt halv tolv, kanskje jeg skal kutte ut å spise litt tidligere på kvelden. Jeg har ofte tatt litt tyrkisk yoghurt og fløte hvis jeg har fyst på kvelden, noen ganger litt bringebær i tillegg.. Det er kanskje synderen min

Modezty sa for siden:

Nå er middagen fortært, hadde ikke lyst på noe i dag - så da ble det egg og bacon. Det må iallefall være greit når man skal i ketose. Har ikke spist noen grønnsaker i dag, men tror ikke jeg orker heller. Det får bli morgendagens plan..

Tar en tur innom matvogna for å bestille en kopp løvetannte :)

grotingeling sa for siden:

Er så fornøyd med meg selv, for på tross av jobb-reise med påspandert lunch så har jeg greid denne vanskelige dag-2-dagen helt etter boka :D
Kunne også registrere en liten vektnedgang fra i går; 300g ned :heia:
Da er jeg klar for et opphold i SPA-vognen, kroppen formelig roper på behandling :stortsmil løper og henter morgenkåpen

jegerjenta sa for siden:

Er i rute her jeg også. Deilig å kjenne at halsbrannen slipper, og at magen fungerer igjen:D Nå er jeg snart klar for sovevogna:sove:

Karissima sa for siden:

Gikk meg vill og fant ikke zumbakupeen i dag men har faktisk vært i bevegelse hele dagen :D
Klart meg unna alle fristelser underveis i dag, medbrakt matpakke (flink pike)
Tror dette skal gå veldig bra :ja:

mocc@ sa for siden:

Fant Zumbavogna etterhvert ikveld..:) Rusle over til sovekupeen og satse på at jeg ikke er så veldig støl imorgen...

Klart dag 2 ganske bra.:)

Bestemamma sa for siden:

I dag har jeg faktisk ikke spist Freias 70% sjokolade...:p

streber sa for siden:

Da er kl snart midnatt:eek: og denne dagen har vært slitsom og rast avgårde!! Tror ikke det har noe med avsukringen å gjøre, men vært så mye å styre med bare+tung vakt på jobb! Men trøtt næh:pikke akkurat!...skal finne sovekupeen snart likevel, må vel vekke jentene mine i morgen som vanlig. Stått imot dagens fristelser også-dag 2 unnagjort på denne togturen!Har dessuten funnet igjen en lue jeg mistet på en trimtur i vinter, nede i en grøft, snodig!!

Laila Jo sa for siden:

Jeg blir med på den togturen. Har stortsett ikke skeiet ut i påska men slit virkelig med å gå ned.
Og ikke skjønner jeg hva jeg gjør galt heller.
Men står på fortsatt. Skal jo ned i hvertfall enda 10 kg.

Starter dagen i treningsvognen i dag, og det etter å ha registrert en nedgang på 900g siden i går :heia:

mocc@ sa for siden:

Morgen.. :) Startet dagen så vidt det var litt i turvogna.. Gått opp 500g siden i går så jeg vet ikke

Anne sa for siden:

Jeg er med videre, slapp å rykke tilbake til start:p
Dagen gikk fint i går, kanskje litt lite karber bare.Ellers alt bra.:)

Den halvkiloen jeg gikk opp i påsken er borte:heia:

Tut tut!

Orkide sa for siden:

Hadde en fin dag på toget i går.

Og vekta har begynt å krabbe nedover, men jeg vil ikke si hvor mye enda.
Det går i allefall den rette veien.:)

Annne sa for siden:

Jeg startet dag fire helt sinnsykt trøtt og etter frokost også litt kvalm. Mest trøtt kanskje. Jeg føler meg helt lealøs i kroppen. Får ta en kopp kaffe etterhvert, og satse på at det går over. Apropos det så har jeg et spørsmål: Pulverkaffe har jeg hørt at ofte er tilsatt sukker og at det inneholder mindre koffein enn vanlig kaffe. Det med koffeinet får så være, men jeg drikker Nescafe instant espresso og der står det vitterlig bakpå at det kun er laget av tørkede kaffebønner... Bør jeg gå over til vanlig kaffe? Så at Tilbords hadde tilbud på presskannekoppen fra Bodum ;)

Jeg hadde gått opp 400g siden i går, men ettersom middagen (og litt snacking etterpå) besto av MASSE spekeskinke (sikkert 150g) så er det vel ikke så helt usannsynlig at kroppen holder på litt vann...

I morgen har jeg eksamen!! Da blir det deilig frokost og kanskje noen valnøtter å knaske på mens jeg skriver..

halkatlala sa for siden:

tut-tuuut!
her går det så det suser. fikk sendt begge barna mine på skolen og gått tur med hunden min og tanteungen min som jeg har fått låne fra i går til i dag:love: han er snart 6 uker og våken noen ganger på natta også, så da har jeg vært i kjøleskapet noen ekstra runder for å hente morsmelk- uten å putte noe i munnen selv:D så nå skal jeg kose meg videre med baby på togtur. han sovner nok snart igjen og da skal jeg visittere kaffevogna før jeg skal ut og trille igjen:)

Regret sa for siden:

Jeg gikk ikke noe mer ned i dag, men jeg fikk ta til takke med 100g i forskjell fra sist veiedag til i dag. MEN det er jo tross alt 600g opp og 700g ned på den tiden, så kroppen har jobbet effektivt allikevel :ja: Neste torsdag derimot! Da skal det ha rast her!

Modezty sa for siden:

Ingen endringer på vekta enda... men er i ketose nå kjenner jeg. Skal sjekke med stix etter middag.

Sitter og leser til hjemmeeksamen senere i dag, og det er utrolig lett å logge seg på forumet for å lese litt...

... nei - tilbake til bøkene!

streber sa for siden:

Annne, ikke kjennskap til om det er sukker i pulverkaffe, tror ikke det altså, har en supersprek dame på jobben som sverger til pulverkaffe, hun sier det er den minst skadelige for kroppen, hva hun legger i det har jeg ikke spurt om. Selv har jeg alltid brukt den vanlige, nescafe gull pulverkaffe.

900 gram ned i dag:D , juhuuu og en velkjent murring i hodet, ketose ja..Pleier ikke vare så lenge heldigvis!Hodepinen altså;)800 gram til førpåskevekt og 6,5 til mitt ultimate mål:)

Må visst holde meg i rengjøringsvognen i dag enda det er det kjedeligste som finnes:o

Ha en god tur videre i dag!

KimPossible sa for siden:

Kjempebra, Streber! Og alle dere andre også. Selv tryna jeg i fiskepinner og potetmos i går, men skal skjerpe meg, og hente meg inn igjen iløpet av helga... litt uforutsette ting som skjedde, så da ble det litt surrete i hodet. :p (noen har vel fått med seg at jeg er i muligens gravid-vogna.... blir å holde meg der i perioder en liten stund til. høhø)

Hevingen sa for siden:

I går endte jeg opp i en vogn uten internett da jeg forlot kontorvogna. Men det var fint der og. Jeg lagde spagetti og kjøttdeig til familien. Og siden vi ikke hadde noen vanlig spagettisaus så komponerte jeg en egen med litt tacokrydder, fløte, rømme og ost. De syntes det var kjempegodt. Lillegutt på 5 måtte ha flere porsjoner :) Så jeg spiste opp restene av kjøttdeigen med saus, rømme og revet ost på. Deilig :)

I dag har jeg ligget lenge i sovevogna, for jeg hadde ikke reservert plass i kontorvogna før 12. Hadde tenkt å stå opp litt tidligere å gå litt, men senga fristet mer. Jeg spiste ikke frokost før jeg kom til jobb. Og da ble det salat og makrell i tomat og noen skiver ost på grove knekkebrød.

Venter på at ketosen skal komme, men er ikke stresset for jeg går litt ned fra dag til dag. Så gleder meg til den store veiedagen på søndag!

God tur alle sammen. Håper dere får en flott tur i dag!

Titti sa for siden:

Tut tut.

Er på min tredje dag nå og har trent hver dag. :heia:
Enda ikke turt å veie meg etter påske, føler meg så oppblåst, så venter til i morgen.

:)

nadine sa for siden:

Har trent zumba både i går og i dag.

nadine sa for siden:

Må bare spørre,er dere på vekta hver dag?

Kun lørdag's vekt for meg ja :)

Modezty sa for siden:

Jeg er på vekta hver dag, men noterer bare 1 gang i uka. Så lenge jeg ikke lar meg stresse av den, er det greit. Jeg vet for eksempel at jeg går opp 1 - 2 kg ved menstider, og har litt mer vann i kroppen ved eggløsning. Synes det er greit - så lenge jeg ikke forventer mirakler hver gang jeg går på vekta.

Modezty sa for siden:

I dag finnes jeg ikke sulten enda, venter på hjemmeeksamen som begynner om en times tid. Tror kanskje jeg skal ta en kopp kaffe med fløte, så holder jeg noen timer. Blir sen middag i dag - eller kveldsmat. Har avtalt med ungene at vi lager nachos etter kl. 20 når jeg er ferdig med eksamen. Uten nachips for min del, men med massse ost og rømme :sikle:

Hevingen sa for siden:

Har blitt turer på vekta nesten hver dag etter påske. Mest for å bekrefte at det jeg gjør nå virker. Men skal etterhvert prøve å holde meg til bare søndager. Uansett så er det den vekta jeg oppdaterer tickerne mine etter.

hernon sa for siden:

Stopper toget i London også? Kanskje best å vente til etter det store bryllupet i kmorgen.
Jeg tror jeg må plassere meg i Vannvogna - for den finnes vel? Jeg har 7 kg som jeg mistenker limes fast av god vin:confused:

Hevingen sa for siden:

Kanskje vi rett og slett må ta en pause i London i morgen. Blir jo fullt av kongelige å se på :) Og så hopper du lettere på :D

Du får se om du finner en lim-løser ;)

Da ble denne dagen brukt til en runde til legen, fikk noe som vi tror hjelper på formen min. Tar plass i sovevogna æ ja :)

Hevingen sa for siden:

Når trollmor har lagt sine elleve små troll....

Sov godt, tora trollmor!

Regret sa for siden:

Jeg trenger den kontrollen, hvis jeg ikke veier så blir jeg stresset og ender bare med å gå mye opp i vekt i stedenfor :p Og jeg må veie for å bli trygg på maten så jeg vet at jeg gjør alt rett. Livredd for å gå opp i vekt.. Så japp her veies det hver eneste morgen, men jeg oppdaterer nok ikke alltid tickerene hver dag.

Takk takk :love:

Bestemamma sa for siden:

Jeg veier hver dag, og nå i det siste har jeg begynt å veie om kvelden óg for å ha kontroll med vannet. Fryktelig irriterende å ha en kropp som er så sensitiv for vann inn/ut at jeg ser det på ansiktet om morgenen hvis jeg ikke har fått ut vannoverskuddet over natten........:mad:

Nå har mensen startet igjen etter at jeg i forrige uke tok tabletter for å utsette den (måtte jo ha litt kos når HAN kom på besøk, og mens er ikke kos). :p
Tar noen dager før vannnivået har normalisert seg, men jeg er fornøyd med at hormonene fungerer som de skal. Kunne jo vært uheldig og ikke fått mensen tilbake på ukesvis, og uvisshet er det verste jeg vet.....:eek:

Syns togturen er en sann fryd....... Nå går jeg i vaskevognen og gjør min plikt som en god husmor...;)

monja sa for siden:

Jeg skal ikke veie meg hver dag, men siden jeg begynner arbeidsdagen på et legekontror klarer jeg aldri å gå forbi vekta :rodme: Huff, jeg burde virkelig det. Vi har ikke vekt hjemme så jeg har alltid veid meg med klær og sko, men differansen er jo det som teller :D
Men 200 gram opp fra i går. Jaja, litt mye fløte kanskje? Ble to kaffekopper med fløte (den ene med litt cocosa og). Den som lever får se ;)

Orkide sa for siden:

Har tilbrakt dagen hittil i arbeidsvogna, og der blir jeg ca en time til.

Dagen har forøvrig gått kjempe bra:)

Er litt tung i hode, men det gir seg vel etter hvert.

Kanutten sa for siden:

Jeg vil gjerne være med toget jeg! Sånn loffetog med behagelige små kupeer.. :love:

Ikke fordi jeg har noen store ambisjoner, men jeg vil i første omgang bare komme meg i riktig retning.. :p

Jeg spiser lavkarbo hele tiden, men kan ikke trimme ennå. Det eneste jeg får lov å gjøre i trimveien er å stå på alle fire og fjotte med bekkenet frem og tilbake som jeg skulle ha vært mann under en viss aktivitet... :rodme: Føler meg megateit for å si det sånn når jeg trener på det viset på helsestudioet... :o

Men SNART blir det hurtigtog!!!! :heia:

streber sa for siden:

Bare bli med kanutten, må innrømme jeg dro på smilebåndet da jeg leste om treningen din, håper det er greit:o
[size=4][/size]
Til spørsmål om veiing hver dag, jeg veier meg overhodet ikke hver dag til vanlig, kun av nysgjerrighet nå etter en ukes utskeielse. Blir til vanlig stresset av å veie hver dag, så jeg har fredager som veiedager, det er den vekten som gjelder uansett om jeg har en periode med oftere veiing.

Kanutten sa for siden:

Helt greitt!!! :lol: Ler hele tiden jeg også mens jeg trener!

DA har jeg sovet lenge - å det var godt, nå føler jeg for å finne frem til vaskevogna. Sikkert noen kaffekopper som har hopet seg opp :D Tar dem i kveld jeg:rolleyes: Så må jeg se litt på tv vogna. tv2 Sporty må jeg se - kanskje jeg får litt inspirasjon til trening ;)

Karissima sa for siden:

I dag fant jeg heldigvis frem til zumbakupeen og fikk tatt en økt på 55 min. Har ellers trasket mye frem og tilbake i dag så er egentlig fornøyd med dagens trim.
Snikveide meg nå og det ser ut allerede nå at det å bli med på togreisen har gitt utslag på vekta :heia: Nøyer meg med å oppdatere 1 gang i uka :D

Hevingen sa for siden:

Da har jeg vært ute av kontorvogna en stund, og nå er det inn i tv-kupeen. Skal se Farmen sammen med familien. Lillebror er i seng, og det blir spennende å se hvordan det går, for han har bursdag i morgen.

monja sa for siden:

Har drevet og ryddet på toget jeg. Og jammen fikk jeg fylt en søppelsekk, og er utrolig fornøyd :D Elsker å rydde og kaste på våren. Utrolig hva man samler på gjennom mange år. Nuvel, nå er jeg skikkelig sulten. Lurer på om jeg skal smelle sammen en omelett. Det er bare å finne veien til spisevogna.

Cassiopeia sa for siden:

Jeg har skrubba og spylt perrongen i dag. det var litt av en jobb, men nå er det gjort. Mulig jeg bør ta ei runde til, men først får den tørke, og så ser jeg i morra. Det var i alle fall dagens trim. Vekta beveger seg nedover igjen nå, så jeg håper jeg endelig blir kvitt litt vann.

Jeg lurer forresten på om jeg spiser for lite til å gå ned...

Anne sa for siden:

Etter at jeg hadde vært i kontorvogna i heledag, måtte jeg innom dyrevogna å stelle litt med hunden til dattern...måtte på tredemølle:cool:
Godt det ikke var langt til spisevogna etterpå:)

Nå er det litt avslapning og sosialt resten av kvelden....med ett glass vann eller tre. Skål!

Mat og trim som etter planen. Likeså kosttillskudd og vann....og hodepinen(selv om jeg vel ikke har tenkt å være i ketose)

Håper dere koser dere:klem:

Bøtt sa for siden:

Søren tror dere ikke jeg havna inn der de serverer makaroni med ost og kvikk lunsj i dag da....:o.....men skal snart ut derfra igjen da .:o

Nunne Mor sa for siden:

Jeg vil og være med på toget!!!

Vi skal på ferie 20.mai og jeg skal være klar for å hoppe rett inn i bikinien til da.. altså!

Håper på å gå ned 3kg til 20.mai... håper!!

(vi har også parkert bilene, nå brukes sykkel og sykkelvogn dit vi skal, så lenge det er vær til det!)

Regret sa for siden:

æsj altså.. i vogna mi så ble det pålagt med kebab til middag, og de andre her har planer om sjokolader, yoghurtnøtter, oreokjeks, potetgull, burn og annet godt her i kveld :( er redd dette blir for vanskelig for meg, men jeg skal prøve å holde meg megasterk mens det står på.. jeg har jo tross alt pepsi max og noe baconsnacks stående i skapet, men jeg savner virkelig noe søtt og spiselig, lei av salt baconsnacks nå, men jeg reagerer på sukkerfri sjokolade.. ikke sånn at jeg blir sittende på do, men at jeg greier ikke å begrense meg, og ender med å spise for mye, og da tikker vekta oppover. Skulle ønske det fantes noe lavkarbo smågodt som jeg tålte! Hva skjedde med alt det sukkerfrie man fikk i smågodt før? det er mange år siden jeg har sett...
Vi har besøk av lillesøsteren min i natt også (vært her siden i går) og da blir det alltid til at vi serverer etter ønske (hun har anoreksia, så jeg gir henne hva som helst så lenge hun spiser. huff.. ikke 14 år engang :( ), så da blir det noen svake øyeblikk her..

Har endelig forlatt vaske-huset-til-helga-vogna, og er nå klar for slenge-seg-i-badekaret-vogna før jeg inntar sovekupeen i den forrerste sovevogna.
Må si jeg er veldig fornøyd med dette toget og alle passasjerene, for ikke å snakke om alle de ulike vognene en kan benytte seg av og de mange ulike holdeplassene :heia:
Men nå hører jeg vannet renne, så jeg sier god natt til dere alle - i morgen er det en ny dag på toget :klem:

Nnem sa for siden:

Jeg henger meg på toget.

Siden jeg begynte i januar har jeg jojoet som bare det. Blitt en del lavkarbobakst og kunstig søstning. Tror ikke kroppen tåler det noe særlig.

Etter å ha gått opp 2,2 kg før påske og 1 kg i løpet av påsken, håper jeg at det "renner" av før 17 mai, men jeg stresser ikke og tar det virkelig som det kommer.

Tut tut!!

halkatlala sa for siden:

blitt litt lite spising i dag, men får ta det igjen i morgen. gleder meg til å innta sovekupeen :) må bare få sønn i seng først.

streber sa for siden:

Her har jeg vært i vaskekupeen og planlegge til konfirmasjonskupeen og litt i en skravlekupe, så nå er det sovekupe som gjelder, natta!!:)

Titti sa for siden:

Her her har det vært selvangivelsekupeen i kveld, men nå er det drømmelandkupeen som gjelder. :)

Karbosara sa for siden:

Hei!!!

Jeg går på toget jeg og...
Har ikke satt meg noe mål om hvor mye på hvor lenge, men det første målet er å komme i ketose, og der er jeg på vei på dag tre, så da måe jeg komme gjennom kneika. Det neste målet er å kutte søtstoff, noe jeg gjør når jeg er kommet i ketose, blir så kvalm på vei inn ketose, at jeg må ha noe drikke med smak for å klare meg...så fun-light på meg de første dagene. Og sakte men sikkert strammer jeg inn på partystopperne: nøtter, tomater, meieriprodukter og ost.

Så er vi i gang tenker jeg! :heia:

Ålrajt, da er jeg igang på lavkarbotoget igjen jeg også, etter et par dager med tenkepause. :rolleyes:
Hu-hei hvor det går. Hehe.
Skal prøve å spise såpass at jeg holder meg ute av ketose, men jeg tror jeg er sånn at jeg havner fort i ketose (tok ca 36 timer sist).
Skal veie meg på mandag. (men blir å ha fast veiedag på fredager da, som før.)

Hevingen sa for siden:

Velkommen til nye passasjerer! Dette blir nesten et party-tog. Tror i alle fall det ikke kommer et eneste 17. maitog som slå dette toget i alle fall :)

I natt har jeg vært i feil kupé, tror jeg. For der jeg lå for å sove var det vanskelig å falle til ro. Har ligget og kastet på meg hele natta. Men nå er det en ny dag, og jeg regner med at i natt blir det bedre.

Sitter nå i frokostvognen, og surfer mens jeg spiser grove knekkebrød og drikker kaffe. En liten tur innom tv-vogna før jeg stikker til kontorvogna litt senere i dag.

God tur alle sammen!

monja sa for siden:

Jeg er stuck i vaskekupeen idag og. Det går unna med både klesvask og husvask. Og det er jo greit å utnytte seg av den gode tørken som er ute bakerst på toget :) Sammen med meg har jeg yngstesønnen som fortsatt har vannkopper.

Senere idag skal vi bevege oss til TVkupeen for å se det kongelige bryllupet i England i dag. Jeg er håpløs romantiker :love:

Hevingen sa for siden:

Åh, det kongelige bryllup! Typisk at jeg jobber de fire timene midt på dagen da det er som mest spennende. Må kanskje sette opptak på dekoderen :rolleyes:

monja sa for siden:

Tror det er mange som gjør det idag ;) Hadde nok gjort det jeg og om ikke poden hadde vært syk. Men nå er jeg hjemme så da er det jo greit å se det på direkten....må se det positive i alt :lol:

Hevingen sa for siden:

Jepp :D Av og til gjør det ikke så mye å ha syke barn. I alle fall ikke så lenge de ikke er alvorlig syke. Vannkopper er jo ikke alltid at de blir så dårlige av. Ikke etter noen dager i alle fall.

Kos deg med bryllup på direkten.

Nå er eldstejenta mi i dusjen, hun skal ha arbeidsdag i stedet for skole i dag. Og skal rett på speidertur etter arbeidsdagen, så jeg må straks stikke over i friseringsvogna. For hun har spurt så pent om ikke jeg kan flette håret hennes.

Gerd sa for siden:

Da er det snart helg igjen :heia:

Gårsdagen gikk greit, både matmessig, vann og vitaminer.

Og begynte med helgevasken :D Mer tas i dag :ja:

Anne sa for siden:

Etter en god natts søvn, dusj, shining av kupe...delvis(mann er med, men har kommet fra nattevakt i kontrollvogna)deilig frøknekkisfrokost sammen med de andre i frokostvogna og en tur i nettbanken, så er jeg klar for bryllupsvogna...

Gikk greit med maten i går også. Sto over godteskåla den gamle påskeharen hadde satt inn. Kosttilskuddene og vann på stell. Litt trim i trappevogna, pluss lufting av hund på tredemølle...

Jeg hiver meg på ergometersykkelen på vei inn til bryllupet..
Ha en flott dag....det blir nok en tur på soltaket i dag også:p

VSB sa for siden:

Er her fortsatt jeg. Har fått helt karbo-fobi jeg, skulle jo ikke i ketose og ikke være så streng, men etter to angstanfall som resultat av karboinntak så frister det ikke så mye... (Lider av angst i utgangspunktet da...) Koset meg med jordbær og ekte kremfløte i går med god samvittighet, men litt rart og å hive innpå fett og ville ned i vekt. Har også tenkt meg inn i bryllupsvogna etter hvert.

Titti sa for siden:

Sitter her med tiaraen og er klar for bryllupstur jeg også. :hearts:

Var en kjapp tur innom selvangivelsekupeen først og nå litt lesetileksamen-kupeen mens jeg venter på å stige inn i selveste bryllupsvogna.

Dristet meg på vekta i dag, en kg opp siden før påske, det får gå.

Hevingen sa for siden:

Da er jeg på plass i kontorvognen. Her er det kongelig bryllup på tv på veggen. Så jeg skal nok få med meg litt likevel :)

nadine sa for siden:

Må si jeg liker meg på dette toget,frokosten var 5 stjerners,og jeg har allerede drukket 3 store glass vann.Nå skal jeg gå og se om det er kaffe å få på dette toget :)

Regret sa for siden:

Jeg sitter i skamme-vogna etter å ha sprukket litt :( Ble kebabrester til frokost, med chips og det hele.. æsj altså. Fasten ble ikke holdt heller.. 300g opp siden i går, selvsagt bare vann, men grusomt irriterende lell.. glad det er ei hel uke til veiedag i såfall! Nå skal jeg straks på trening og springe av meg den dårlige samvittigheten, og i morgen tar jeg en hardbarka lavkarbodag. Kjenner mammarollen kommer fram i meg mot meg selv når sånt skjer. haha guttungen min (18mnd) har begynt å kjefte på meg med fingeren viftene i ansiktet mitt også, og så den strenge stemmen da :p jaja får vel bare ta det imot.

Nnem sa for siden:

Den fasten jeg har sett her inne. Hva er det for noe?

Bestemamma sa for siden:

Barn er skjønne...kos deg med ham... :D

Jeg har nettopp vært i frokostvogna og spist en diger svinekotelett (ja, jeg vet at klokka er 13.15, men spisedagen min begynner sent og slutter tidlig) Lagde en hel langpanne med svinekoteletter i går - 2 kg. Svinekoteletter er godt å ha å trive til når jeg ikke finner på noe annet...
Ned 0,7 fra i går. Bare vann, men likevel - en blir tilfreds av slikt... har litt mer vann som skal ut kjenner jeg, men det kommer.....
Nå skal jeg ut og gå en tur på 3 kilometer i passe tempo slik at beina får sitt..... Ha en fin dag på toget....tøffe, tøffe videre vi tøffingene !!! :p

Hevingen sa for siden:

Da forlater jeg kontorvognen, og tar plass i rydde og vaskevognen en stund før jeg skal være mye i bursdagsvognen i helga. Feire 5 åringen tre dager til ende :)

Da har jeg kommet meg ut av kontorvogna jeg også, over i helge-vogna. :D Men skal kjapt videre til rydde og vaske vogna, og deretter ut i treningsvonga. hehe.
Men ført må jeg kanskje spise noe... er ikke spes. sulten, men jeg holder på å få hodepine, så noe næring og vann må visst til. Har ikke spist noe siden frokosten 07.30 i dag!!! 2 kopper fløtekaffe har det jo blitt da, men...

og i morgen starter tur-o sesongen, så da blir det å ta på gode sko og traske ut i skogen og fjellene. :D

monja sa for siden:

Nå har jeg tørket noen tårer (håpløs romantiker :love: ) og spist lunsj. Hehe, lunsj klokka 14 ja. Nuvel, jeg er fryktelig fysen for tiden. Har så utrolig lyst på noe godt hele tiden. Snoker i skapene som jeg gjorde før, men der er det ikke noe å hente. Spiste omelett av 2 egg, litt bacon, litt kremost, litt creme fraiche, paprika og rødløk til frokost og nå var jeg supersulten igjen. Derfor ble det en ny omelett med 2 egg og en dæsj fløte. Litt rødløk, litt røkt laks og en liten klatt rømme nå til lunsj. Og selv om jeg nettopp har tatt siste biten er jeg allerede sulten igjen. Huff, kanskje det har noe med eggløsning å gjøre.
Nå skal jeg finne veien til kupeen min og synke dypt ned i sofan med en bok.

Sunfrid sa for siden:

Hiver meg på toget etter å he løpt bak et par dager.....
Jeg har siden 2009 ikke vært så aktiv innen lavkarbo, selvom jeg bare i perioder har spist karbo-mat... Vekta har faktisk vært ganske stabil, men ikke formen den har fulgt karboinntakte i negativ rettning. Så her er jeg og håper på en lang fin togtur sammen med dere....
Tickeren min sliter jeg med, for jeg er ikke kar/dame om å huske passordet og ikke har jeg klart å slette den gamle for å legg inn en ny....

Annne sa for siden:

I går falt jeg for fristelsen til å kjøpe en Atkins peanut butter cup og skal si det var GODT!! Jeg var egentlig veldig skeptisk for jeg synes alle andre barer (nutrilett og proteinbarer) smaker skikkelig høgg.. Smakte akkurat som ordentlig sjokolade, og med salt og herlig peanøttsmør inni. Den inneholder jo maltitol som jeg har sett at mange advarer mot, men er vel likevel bedre enn mye annet sånn en gang innimellom. Og så selges de i sånne små pakker med to "cups".

Nnem sa for siden:

Da skal jeg straks gjøre meg klar til resturantmiddag med andre lavkarboere i Osloområdet. Gleder meg til å møte alle sammen:)

Regret sa for siden:

For meg betyr det at jeg ikke spiser på 15 timer daglig, altså fra 22-13 faster jeg. Jeg drikker som vanlig, men fast føde blir helt kuttet ut.

Kanutten sa for siden:

Jeg tror jeg må finne meg en kupe jeg kan ha helt alene en liten stund. Etter øyelokkoperasjonen i går har lokkene hovnet opp noe veldig er blodrøde! :eek: Sambo sier han er glad han liker Frankenstein og har derfor funnet frem en film vi skal se i kveld.. Frankensteins brud.. :rolleyes:

Gerd sa for siden:

Jeg har i dag vært i:

-Jobbevogna, vaskevogna, handlevogna, matvogna, vannvogna :D

Og nå skal jeg ut på verandavogna ;)

jegerjenta sa for siden:

Ble veeeeeeldig lenge mellom måltidene i dag. Var nesten en liten snartur av toget, men greide å ta meg inn igjen:D

Karissima sa for siden:

Jeg har vært på verandavognen hele dagen. Dumt jeg var forduftet når du kom, hadde vært sååå koselig å treffe deg :ja:
Akkurat nå sitter jeg i tv vogna :lol:

VSB sa for siden:

På meg har det blitt bryllup, et par småturer på sykkel og mange unger i huset på etterrmiddagen.
Maten går overraskende greit, skeiet ut med litt hjemmelaget pizza i dag med meget grov bunn og en lettis til dessert, men det får gå som fedons belønningsmåltid.
Virker som jeg er i ketose på formiddagen og ute av det på ettermiddagen, er jo egentlig ikke meningen i det hele tatt da... Nå kan dett virke fristende når jeg leser om alle andres vektnedgang, men har egentlig mer tro på Fedon på lang sikt, men så var det denne skrekken jeg har fått for karbohydrater da... Venter nesten på en negativ reaksjon etter den pizzaen.:confused:

Orkide sa for siden:

Sitter i TV vogna og slapper av litt.

Har tenkt meg inn i støvvogna etter popstokk, selv om det er fredags kvelden

Lava sa for siden:

Kom til stillevogna til meg du! :klem: God bedring!

Her i stillevogna er det så godt å være, ingen som kommer med sjokolade eller vaskefiller, ingen som bråker eller snorker. Alle prater rolig og koser seg! :D

Orkide sa for siden:

Droppa støvvogna, tar den i morgen i steden,
Tar TV-vogna vidre utover kvelden.:)

Endelig var det tid for tv-vogna her også.
Har vært innom både jobb-vogna, på-tur-i-skogen-vogna samt handle-til-helga-vogna, så nå var det deilig å slenge seg på sofaen i tv-vogna.
Går veldig greit med kosten, ingen store problemer i dag - så og si null søtsug :heia:
Litt solbrent har jeg imidlertid greid å bli..... ja da - solkrem må anskaffes og brukes!!!!

Regret sa for siden:

Setter meg i tvvogna jeg også, etter en dag i skamme-vogna, treningsvogna, tivolivogna, småbarnsvogna og jeg har laget middag i kjøkkenvogna :p Nå er jeg sliten, og jeg setter en finger på vektoppgang i morgen også.. æsj.

hernon sa for siden:

Jeg må ha gått på feil tog!:(
Det skyldes sikkert kaoset på stasjonen her i London i går.
tenkte ikke så mye over at frokosten var champagne og røykelaks. Og selv om serveringen utover dagen besto av alle slags paier, sausagerolls, kaker og mere kaker og enda mere..ja, så tenkte jeg at dette er jo er jo et tog der Gerd er sjef så alt er sikkert laget etter hennes oppskrift.
Men magen min forteller meg noe annet:eek:

Nå skal jeg finne en sovevogn med eget toalett!

streber sa for siden:

Dag 4 i fase 1 OG på toget vårt her, så presterer jeg å FALLE ut av følgefasensin vognen:eek::eek:Jeg skulle gjøre meg ferdig med fase en jeg nå, var jo bare en liten uke, men var i handletur med kjærestevognen en tur, der var det tacobuffe , stod imot karbo bombene da, det var pinadø 90 gram med baconsvor også:oHadde ikke tenkt dette altså, men får ta en ekstra dag med fase 1 til uka da..

..... da var det lørdag igjen gitt
Men det er utrolig herlig å stå opp og vite at dette blir en dag uten møter, diskusjoner og køkjøring :D
I dag skal jeg bare nyyyyyte dagen, kanskje tasse en tur i marka eller ikke
Dagen er rett og slett bare fri for meg til å fylle med hva som helst
Nå blir det i alle fall et opphold i frokostvogna, så får jeg se hvor ferden tar meg

VSB sa for siden:

Frokosten er inntatt og jeg skal snart over i sykkelvognen, opp på biblioteket og låne en bok med oppskrifter. Spennende å ha noe mer å bla i.

Regret sa for siden:

neineineineinei vil ikke
Jeg gikk på vekta og jeg hadde gått opp ja slik jeg trodde, men det var da ikke måte på hvor hardt man skulle ta i.. 700g opp :eek: siden i går!
Men etter å ha spist potetchips, kebabrester, brutt fasten, ikke drukket vann, trent og vært en total drittsekk mot meg selv så var del vel bare å ta de grammene til seg..
I dag skal jeg gå mye, drikke grønn te til frokost så fasten holdes fram til klokken ett hvor jeg har en skikkelig lavkarbo frokost med enten eggerøre og laks eller egg og bacon, 3L vann skal ned og jeg skal begynne neste faste kl 22 presis. I morgen SKAL det være nedgang!

Anne sa for siden:

Dugnad i hagevogna fra 12-15:D

Maten gikk nesten greit i går....bortsett fra ett gl hvitvin til rekene og blåskjellene...uten brød, men med majones og litt salat.

....og litt av en is til "kvelds":o

Da tar jeg plass i loppemarkedvogna i dag, Skal hjelpe til der i dag :)
1,1kg ned på 2 uker - Godt fornøyd med det :) Serlig etter en 6 retters middag i går kveld;) MED mye vin:_plystre:

jegerjenta sa for siden:

Forhåpentligvis må jeg ta en liten avsporing idag grunnet seier i håndballens sluttspill. Lover at jeg skal komme på igjen i morgen:D

Karissima sa for siden:

I dag hadde jeg tenkt meg en tur gjennom hele toget og med alle vognene som har kommet på etterhvert regner jeg med at det blir en laaaang tur . Til slutt blir det et stopp i verandavognen for å strekke ut og slikke litt sol

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.