< Tilbake til oversikten

Togtråden!

Antoinette6 sa for siden:

Jaha ! Det er flere som har hatt en deilig påske, - høykarbopåske ! Men nå er den over og vi skal hive oss på 'nåskalvijaggutareviseileneoghiveosspåtasegsammentoget' slik at vi kommer tilbake på sporet igjen !

Er dere med ??? Jaaaaaa !!! Heia oss ! :heia:

Veldig heia !

Selv har jeg faktisk ikke skeiet ut i påsken bortsett fra noen glass vin, da. Men jaggu hadde jeg ikke gått opp et halvt kilo, gitt. Den skal bort ! Og enda fler ! Jeg skal nemlig under hundre på tre uker har jeg tenkt !

Heng dere på. Gerd er konduktør, tror jeg !

Hiv og hoi ! ! Toget går snaaaaart ! Og det er lov å stå på stasjonene og kaste seg på. I fart !

Gerd sa for siden:

Jeg er med :D

:heia:

1. delmål: - 3 kilo. Det får ta den tiden det tar :ja:

Men nå er det ketolyse for fulle mugger :D

Fulle mugger, faktisk ! Veldig bra, Gerd !

Mine er litt lange. Og tomme ! :lol:

grotingeling sa for siden:

Wiiiiiiii - her er jeg med!! Definitivt choochoo....

Har vært et par skikkelige utskjeielser de siste dagene, men nå er det absolutt definitivt uomtvistelig slutt!
Strikt ED-fase2 fra og med i morgen, dvs 2 ED-produkter pr dag + 2 måltider med rene proteinkilder/fett og litt grønnsaker.

All aboard.......

KimPossible sa for siden:

Dag 1 på toget unnaggjort! Juhu!
Nå skal jeg sove, så ikke sulten og sukkertrollet kommer og tar meg... :p:o
Jeg har ikke veid meg, men får se da. Kan hende nysgjerrigheten tar over, men er litt redd for hvilket tall svekta kommer til å vise... men kanskje greit å vite, så jeg vet hva jeg har å jobbe med.

Lykke til alle sammen, dette klarer vi! :klem:

Bestemamma sa for siden:

Mine óg.....:(

Liker egentlig ikke togreiser, men for deres skyld vil jeg være med....:D

streber sa for siden:

Her er jeg med vet dere, full skjerpings!

Gerd sa for siden:

vrengte baklommer :lol:

Her er dag 1 gjennomført. Og nå sitter det et sukkermonster inne i hver eneste celle og ber om lakris :o

Så da er det best å legge seg og sove ;)

Lava sa for siden:

Jeg liker lange togturer, da kan man nemlig sitte og strikke og lese blader, høre på musikk og drikke kaffe og se på naturen, og se på alle folkene som går av og på :ja:

Bøtt sa for siden:

Im in:D
Sitter å spiser på hvetebrødskive nå :osiste dagen i dag.Starter i morgen jeg eller hiver meg på toget :D;)

Back on track fra i morgen ja!!Hipp hurra!!

streber sa for siden:

kun sunn servering på dette toget dere, slik mat vi har godt av, enjoy!

Modezty sa for siden:

Jeg har også et sukkermonster i kroppen. Jeg har gått og fyst i hele dag, selv få dager med høykarbo fører til at jeg er konstant sulten, eller kanskje rettere sagt har lyst på noe å spise. I tillegg verker kroppen, hodepine og har i tillegg sår hals. Ble nok litt kaldt på terrassen, selv om det har vært sol.

Men jeg skal klare å hoppe på toget igjen, 1 dagen må vel være den tyngste? Ved neste høytid/feiring skal jeg sørge for å ha litt "lovlig" godt, jeg lot være å kjøpe noe nå - tenkte at en liten sprekk ikke gjorde noe. Men det gidder jeg ikke neste gang (håper bare jeg husker det til "neste gang").

halkatlala sa for siden:

heihei.
jeg vil også være med på togturen:)
ha blitt litt mye karbo i påsken i form av fedon brød og appelsiner og en og annen smak på soft icen til kidsa. ikke så veldig mye opp på vekta, men dårlig form. jeg skal tilbake i ketose. spiste opp siste 2 skivene av det fedonbrødet nå nettopp så det ikke ligger der og frister meg i morgen:rolleyes:

KarboVims sa for siden:

Er med!! :) men jeg starter da på ny etter et opphold, men liker tog og vil gjerne være med :)

Ada/80 sa for siden:

Jeg er med!!! Lykke til alle sammen:)

Anne sa for siden:

Tøff,tøff, tøff, tøfff....jeg er med:)

Første stopp for meg blir Malta 19.mai. Og målet er -3 kg til da.

Ha en fin dag alle sammen:klem:

Juhuuuu, så mange passasjerer ! :heia:

Jeg går gjennom toget med den gammeldagse serveringsvognen min og her er det noe for enhver smak. Bare ikke brød. Ei heller lakris. Vi har noen sukkerfrie sjokolader, men de er kjempedyre. Kaker med sukkererstatning likeså ! For ikke å snakke om vinen ! Uha ! Og konjakken ! Koster det hvite ut av øyet, faktisk ! :D

Min første stopp er 10 juni. Da skal jeg på hyttetur med noen kjente og noen ukjente venner. Tynne og slanke alle sammen. Blæh ! Og så driver de og kler av seg hvis det er fint vær. :hylgrine: Det er FOR teit å satse på øsende regn, liksom . . .

Min første stopp er altså litt sånn inn i skogen den 10. juni :ja: Da MÅ jeg være under hundre, i alle fall !

Fantastisk at så mange har hevet seg på. Kanskje vi må ha flere vogner etterhvert. Lava sitter liksom i 'stillevognen' dah. Men vi kommer og forstyrrer deg, må du tro ! :klem:

nynner : "Bare klem på, bare dytt på . . . "

God morgen! For meg er dag 2 i gang. :D
Sitter med dagens frokost: 2 egg og 2 skiver bacon (var bare 2 skiver igjen, så).
Veide meg da jeg sto opp, og er litt oppgidd over tallet altså. Jeg er nesten tilbake der hvor jeg var da jeg begynte med ketolyse i oktober!! :eek:
84,1 kg... så jeg har lagt på meg ganske mye på den måneden jeg har spist høykarbo nå. huff :_oppgitt::blinke:

Men nå er jeg i gang igjen, første mål er altså -4(,1) kg, mål to er -3 kg, så tar jeg det videre derfra etterpå. :)

Nå må jeg spise opp og komme meg på jobb.

Orkide sa for siden:

Jeg hiver meg på jeg også.

Setter mål på 5 og 5 kg, men ikke tidspunkt på når det skal være borte.
Nå har jeg nemelig skeiet ut nok, har vel snart gått opp alt jeg har gått ned.
Men jeg skal sydover i juli så håper at jeg er merkbart ned i vekt, kanskje kommet inn i noe jeg kjøpte i fjord.

Jeg :heia::heia::heia: på alle her inne.

Sunroad78 sa for siden:

Dette vil eg vere med på :D Har eigentleg ikkje skeia ut så veldig mykje i påska, men det har blitt nokon øl (ikkje lavkarboøl ein gong).

Steig på vekta og den viste opp 300 gr, så det var ikkje så gale. 1. delmål er minus 5 kg til 23. juli (skal i bryllup) og sidan eg har mykje å ta av endå, så bør det vere eit realistisk mål.

"Nede på stasjonen, tidlig en morgen. Står alle togene så fint på rad. Mann på lokomotivet sveiver på et håndtak; TUT TUT TUT, toget går"!!!!

Dolsi sa for siden:

:D Jeg er med, hopper om bord og blir med toget jeg også.
Hadde 3 dager med utskeielse i påsken, men kom igang igjen i går. Vekta i dag viste 1 kg opp og det skal av med en gang og mere til.
Har bakt meg nytt lavkarbobrød og i dag er det på,n igjen med trening.

mocc@ sa for siden:

Je å hopper ombord på toget... :) Har skeia ut litt i påsken. Vekta har holdt seg stabil.

1 delmål her å må bli 3 kg... satser på at de er borte til sommerferien. alt over er en bonus.. :)

jegerjenta sa for siden:

Vil være med jeg også:) Dette har vært en god gammeldags høykarbopåske med lite trim:o

Men fra i dag er jeg med på toget, egg og bacon til frokost nam-nam
Skal ha kyllinglår til lunch og fiskesuppe til middag, så får vi se hva som blir kveldsmat.......

halkatlala sa for siden:

tut-tuuut!
deilig kaffe med fløte på dette toget :)
gleder meg til matserveringen og håper det blir koteletter med soppstuing;)
når dattera mi er ferdig på skolen skal vi tusle en tur til svømmekupeen, der vanker både svømming og boblebad:D

Hevingen sa for siden:

Jeg er med! Har hatt litt mye karber i påska, men også litt mer bevegelse enn vanlig. Men opp 1,8 eller der omkring. Første stasjon for meg er -6,8 (ned til 95) før 4. juni. Da skal min kjære og jeg til Riga, og det hadde vært gøy å ha gjort en ordentlig innsats til da. Klarer jeg mer er jeg bare kjempe fornøyd.

Men siden jeg bor i Østfold er jeg glad det er Gerd og ikke NSB som skal drive dette toget, ellers hadde det fort blitt veldig mye forsinkelser for oss.

streber sa for siden:

2,8 kg ekstra som må bort,etter påsken, så jeg blir nok på toget en god stund!:oHevingen, skal til Riga en måneds tid etter deg, gleder meg og håper påskekiloene er borte til da:)

servina sa for siden:

Hei
Jeg vil også være med. Jeg kom på på Lillestrøm stasjon, men første stopp er allerede til fredag. Da er det planlagt et utdrikningslag for meg som varer i 2 dager.

kthnk sa for siden:

Jeg er også med! Selv om jeg er vestlending og det ikke er så mange togstasjoner heromkring...

Jeg skeiet litt ut i påsken, men ikke så veldig mye. Har stått litt stille de siste ukene, så jeg skal på et skikkelig hardkjør nå frem til pinse og tur til Barcelona. 7 uker til turen, og jeg hadde håpet å være nede mot 80 da, som vil være 8,9 kg ned isåfall, men under 85 er også greit, tatt i betraktning at jeg nok må innfinne meg med at her i gården er det intet som raser av, det siger bare veldig veldig sakte av :(

Så da har jeg to mål, et optimistisk og et kanskje litt mer realistisk: -9 kg eller -4 kg til pinse :)

Sivensvans sa for siden:

Da kom jeg meg inn på toget jeg også! Herlig med et tog med så mange vennligsinnede mennesker med samme (reise)mål!
[color=indigo][/color]
Heia oss alle sammen!! :heia:

Hevingen sa for siden:

Det skal du nok klare. Så skal jeg sjekke om det er noen fine lavkarbo-steder. Hvis ikke jeg blir liggende på spa :sikle: Er liksom litt drømmen det. Men får se hva gubben vil.

Ada/80 sa for siden:

Denne togturen har begynt litt humpete for min del... 50gr. sukkerfri sjokolade + tre skeier softis til nå i dag. Har tro på at hullene avtar og at resten av turen går bra;)

Ada/80 sa for siden:

"humpene" - ikke "hullene";)

Karissima sa for siden:

Skynde meg å hoppe på jeg også mens det ennå er plass :D

Minus 3 kg til midten av juni hadde vært heeelt supert :heia:

Gerd sa for siden:

:heia:

Her har dagen gått greit hittils, litt lite mat, kanskje. Men vært veldig flink med vanndrikkingen :D

Karissima sa for siden:

Her er det bare drikking hittils i dag( helt glemt meg bort) men nå begynner sulten å gnage :ja:

Orkide sa for siden:

Greid meg greit jeg også, så nå får jeg gjøre klar en boks med litt oss el. til å ta med på korøvelsen.
Viss ikke er det lett å finn kakefatet.

Hjemme igjen etter en lang dag på jobben. Klarte fint å holde meg unna bursdagskaka på kantina (selv om det var lukket valnøtt...), og nå skal middagen lages: Sei stekt i masse smør og krydder, løk og purre, og så blomkål og brokkoli til (mulig jeg lager mos av det) :sikle:

Ha en fin ettermiddag, folkens. :)

monja sa for siden:

Heisann, hoppsann! Jeg vil gjerne være med på toget. Jeg er ikke noe tyngre enn før påska, men jeg skal ned 5 - 6 kg til 9. juni. Da skal jeg på Roxette konsert i Bergen :heia: Håper jeg klarer målet før 26. mai, som er neste oppfølgingsdag hos legen.

jegerjenta sa for siden:

Koser meg på toget jeg:) Så får jeg være standhaftig og ikke gå av på møtet i kveld:rolleyes:

Veiet inn til 88,8 kg i dag :eek: - det er 4,6kg opp!!!! IIIIIIIIIIIIIIIIIIIK
Blir nok værende her på toget en stund jeg også gitt :cool:

Titti sa for siden:

Jeg er med. :heia:
Tør ikke veie meg etter påsken, men håper det går fort av.
Satser på Eurodietten, men i dag hadde jeg ingen tilgjengelig, så det har gått i skinke og egg og grønne gr.saker. :ja:

Etter gjentatte forsøk på å oppdatere tickeren for st.hans-utfordringen med den uheldige vektoppgangen, måtte jeg tilslutt sette start-vekt = dagens vekt.
Fikk bare ikke lov til å legge inn høyere nå-vekt enn start-vekt, da kom hele tiden meldingen

Men det er da for svarte derfor jeg nå må oppdatere med høyrer nå-vekt, fordi jeg veier mer nå enn da jeg startet på den utfordringen - er det mulig....:_oppgitt::(

Ada/80 sa for siden:

Det er nok vann og går nok av med et svosj Grotingeling! Men ikke kjekt å se tallet på vekta likevel:( Håper du hadde en fin påske hvert fall!

Bestemamma sa for siden:

Nå må ikke noen tro at jeg er en juksepave, men jeg lar tickeren min stå på den laveste vekta jeg har oppnådd.:D...gidder ikke justere den opp om jeg går opp et par kilo - jeg går jo ned igjen til det nivået som tickeren står på...sånn innimellom i alle fall..:p... Ting går opp og ned her i livet...og når jeg er så nære sluttvekt som det jeg er tar det nok ekstra lang tid..:o....Viktigeste for meg er at jeg spiser godt, ser at underhudsfettet smelter og at musklene vokser (uten at jeg gjør noe for det!!! ) Jeg liker plutselig togreiser likevel :D

I dag har jeg hittil spist to store sommerkoteletter og 20 gram 70% sjokolade + to store kopper kaffe med fløte til sjokoladen....Og det viktigste 1/3 liters boks med FLØTE.....:p Til kvelds Egg med majones + paprika...
Grønsakene var slutt, men skal kjøpe nye i morgen...:o OG mer fløte....:rolleyes:

Jeg justerer ikke opp tickeren min jeg heller, selv om jeg nå har lagt på meg ganske mye igjen.... den får heller lyse mot meg som en påminnelse om hva jeg kan få til! :D

Hjørdis sa for siden:

Tut, tuuuuuuuuut, jeg vil være med å kjøre toooooog:ja:
Kilo er uinteressant da jeg ikke vil veie meg, men jeg har tre forskjellig buksestørrelser i skapet, og de delmål i seg selv. Tøft nok det:o

Og Lava blir ikke i den hysjvogna hu vettu, Antoinette, hun kommer inn til oss andre før vi aner:D

tora trollmor sa for siden:

Da kommer toget til Fosen så jeg får være med ;) Første dag på toget for meg :)

Drømmepie sa for siden:

Jeg vil værra med å kjøre tooooog! :heia:

Veide 76 kilo i morges!

Så fantastiske passasjerer ! Helt rått !

Og så mange stasjoner ! Vi har jo deilige sovekupéer og faktisk også små togleiligeheter slik at man faktisk kan BO her. En stund :lol: Og spa-avdeling. Og diskotek. Og en egen zumbavogn med rockeringhjørne. Et par trimsykler ser jeg også. Og spinningvogna, da, - for de spesielt interesserte. Ellers kan man jo trimme ved å gå frem og tilbake gjennom hele toget, - et par ganger om dagen, kanskje?

Og så er're fest HVER kveld. I vannvogna !

SKÅL, godtfolk !

Jeg har spist to frøknekkebrød med majones og salami i dag + middag: kjøttkaker i fløtesaus med litt løk og salat. Og et par buketter blomkål og brokkoli.

Til kvelds blir det vel et par -tre skiver ost og salami. Og smør. Og majones.

Det går så det uler, folkens ! :heia:

Kul - endelig et tog som går til Fosen, da kan jeg jo ta toget hjem til mor :p

bare ta plass du, ska si i fra når vi er her igjen æ sju ;)

Gerd sa for siden:

Har gått helt flott i dag :D
Holdt meg unna kaker og frukt på foredraget jeg var på i kveld :heia:
Og har nå gått til angrep på egg og bacon :D

Og vann har jeg vært kjempeflink med!
Og vitaminusene inntatt :D

:heia: alle sammen!!!!!

Lava sa for siden:

:lol: Jeg sitter da ikke i stillevogna!
Jeg sitter bare der og strikker, det er vel andre som også gjør det?
Har klær som skal passe jeg også, selv om jeg gjerne går ned 5 kilo :ja:

Denne dagen har gått helt etter boka!

Glimrende, Lava ! Jeg setter meg snart hos deg og kalligraferer, jeg. Og leser litt. Ikke klirr sånn med de strikkepinnene er du snill :lol: Bruk tre ! Siste nye nå, hører jeg.

Tenkte å ta med ei bok i morra på turen, "den mystiske samlingsstunden" jobbebok skal du vite, å så må jeg bruke tredemølla for en tur på 60 min må æ ha ;) Satse på tur 4-5 ganger i uka no :)

Modezty sa for siden:

Godt jeg strikker med mine Harmony wood pinner, da :D Klirrer ikke så mye. Sitter og konsentrerer meg, hodepine og sår hals. I tillegg rooooper rester fra påskegodtet på meg... men jeg skal være standhaftig også i dag, snart forsvinner søtsuget regner jeg med..

Flinke dere er alle sammen :)

Hva med rett og slett å kaste de restene ? Det gjør godt !!! Og litt vondt. . . :lol:

Tror jeg skal booke plass i SPA-vognen i morgen, kommer til å trenge det etter å ha hatt 2 treningsøkter i dag :p
Har ikke panikk altså, bare følte for en tur i marka etter jobb
Så da ble det 2 økter i dag, siden jeg jo trener fast med fysioterapaut på jobb tirsdager (og torsdager)

Ellers så har det gått greit med maten, men har periodevis hatt skikkelig karbo-sug.
Så myyyyye vann (skvalp, skvalp) i dag

Så flott, grotingeling ! Vann er bra for kroppen, tror jeg. Gjennomskylling !

Lykke til !

klargjør spavogn med varme håndklær og lekre massører med tigerskinnlendeklede som står til tjeneste

Lava sa for siden:

Tror jeg kommer til å like denne togturen! :ja:

Orkide sa for siden:

Har greid meg igjennom første dagen helt greit.
Kunne drukket mere vann, men det får jeg bare jobbe videre med.

Gleder meg til morgen dagens rute:)

Dag 2 er over, og jeg er i ketose!!! JIPPI! Var ikke målet, men hyggelig likevel. :D
Nattinatt, medpassasjerer! Herlig tog dette. ;)

halkatlala sa for siden:

da har dagen min gått knirkefritt. har vært i svømmekupeen i 3 timer i dag. ble bare 100 meter med svømming, da. men 2 runder med boblebad, 6 min solarium og 20 min badstue og ellers litt henging i varmebassenget var fint. har bursdag i dag og har glatt klart å hoppe over kaffeslaberas med alskens kaker jeg sikkert ikke hadde klart å stå over:D tok meg en cola zero i svømmekupeen, men drakk den ikke opp. nå har jeg vondt i hodet- kan det være ketosen som lurer allerede? håper det for da får jeg sove i hele natt:) (har litt problemer med nattesøvn da jeg ikke er i ketose. legen min merker det godt hvis jeg har spist karbo en periode-da kommer jeg krypende og vil ha sovepiller og smertestillende for vonde ledd)

Karissima sa for siden:

Har vært en bra start på turen matmessig . I morgen skal jeg sjekke ut zumbakupeen og se om der er liv og røre :D
Nå skal det bli spennende å se om toget gir meg bedre nattesøvn enn jeg har hatt i det siste. Kanskje det er alle karbene som har vært ødeleggende for den også :confused:

streber sa for siden:

Jeg har stått imot endel fristelser i dag og tisset og tisset-la oss håpe litt vann har forsvunnet!!!Kjekt å se så mange her på toget, dette greier vi. Jeg blir å finne i moderat trimkupeen i morgen:)

Regret sa for siden:

nei heiheiheihei! nå må ikke toget gå ifra meg her! Vil da være med meg jeg også!
Påsken tok et bitt av meg også, og jeg fikk 600g for mye, og det etter ei allerede dårlig uke med vektoppgang :( MEN jeg sitter i toget nå og jeg skal ned en god del før jeg er framme!

Jeg er så urealistisk at jeg har satt meg målet å gå ned 3kg til 17 mai :rolleyes: yeah, as if! Men jeg sikter dit uansett, og det skal bli gøy å se hvor langt jeg når!

Tickerene mine nullstilte seg i påska, men jeg skal først ned hva jeg nettopp gikk opp før jeg begynner å telle på de igjen...

Chooooo ChooooooooOOO!

Anne sa for siden:

Gårsdagen gikk greit, uten snopekarber av noe slag enda mulighetene var der...på jobb:cool: Jeg fikk også laget frøknekkiser i går, som jeg kan ha med på jobb også. Namme.

Trimmen i går ble som planlagt; gikk av en trikkeholdeplass tidligere og gikk trappene opp ...nesten da, men tok det igjen til lunsj, da gikk jeg en ny tur helt opp:p

Passe med vann og alle kosttilskudd:ja:

Lykke til i dag og folkens...:klem:

mocc@ sa for siden:

Første dagen på toget gikk ganske greit..Klarte og holde meg unna smågodet på jobben.. :) Vekta er 300 g lettere fra i går.. :)

Var innom Zumba vogna i går og skal innom der en tur ikveld også, tror jeg tok i litt for hardt på styrketreninga igår så skal stikke innom masasjevogna for å få knadd litt på de stive beina mine.. At det går ann og bli så støl... :)

Må prøve og rocke litt i dag også..

Lykke til..

God morgen, godtfolk ! :klem:

Så bra med så kjempemange passasjerer ! Og flere vogner er kommet til, ser jeg. Den moderate trimvogna er ganske stor og har plass til maaaaange ! For ikke å snakke om gå-vogna, dah. Den er innredet som en slags labyrint med mange 'wanna-be bussholdeplasser' som man kan hvile seg ved, - og ta en røyk om man vil. Faktisk. Men det er sånne veldig, veldig gode vifter der, så ingen kommer til å kjenne noooooooe ! :ja:

Hvilke andre vogner kan vi bestille, da ? Bakevogn ? Den tror jeg skal se ut som kjøkkenet til Gerd. Nesten. Og der er det barkrakker også, - så vi kan sitte og se på de som baker. Og vi får servert høye stettglass med vann. Og crushed ice ! Med sitron eller lime.

Og hvem serverer ? De før nevnte muskuløse menn i leopardlendeklede. Eller var det tiger ? Samma det. . .De ha'kke no' under, altså :D

God togtur i dag, mine venner ! :blomster:

Modezty sa for siden:

Det tror jeg ikke faller i god jord hos resten av familien, gitt. Men det gikk over i går -og blir nok bedre for hver dag.

Dette tror jeg er den kuleste togturen jeg har vært på. I dag må jeg nok finne stillevogna på grunn av hodepine, men det kan være greit med litt avslapning også

Anne sa for siden:

Dette begynner å utvikle seg til DEN togturen:D Skal se jeg ikke vil gå av på Malta....:cool:

Bøtt sa for siden:

Ja andre dag på toget for meg etter påske vil si jeg stortrives:D

Var på vekten i dag opp ca3,3 kg...putt putt...det ordner jeg glatt:)

Så godt å være i gang igjen:)

Stå på folkens:heia:

Gooood morgen, alle! :)
Trett men ellers bra i dag.
Veide meg da jeg sto opp, fordi jeg hadde mistanke om at masse vannvekt hadde forsvunnet iløpet av gårdagen... (mye rensel på do, for å si det sånn...:p) Og joda, fra i går morges og til i dag har vekta vært snill, og viser 1,7 kg ned!!! :eek::D Og magen er 3 ganger mindre alt.
I :hearts: lavkarbo og ketolyse.
[color=#4b0082][/color]
Ha en fantastisk dag!

halkatlala sa for siden:

JAAAA:stortsmil jeg har sovet i hele natt og våkna blid og fornøyd uten stiv nakke:D fy fillern for noen gode senger denne sovekupeen har:sove:

Hevingen sa for siden:

Hallo, medpassasjerer! En ny dag på toget for oss alle. Jeg har allerede benyttet meg av gå-vogna. Fikk en runde på litt over 2 km etter at jeg satt lillebror av på barnehageholdeplassen.

I går var jeg veldig flink med drikkingen. Maten var det heller så som så med. Var veldig hetisk i byen og ute på tur med ungene. Det ble to atkins advantage-barer på dagen. Men ordentlig frokost og kvelds.

I dag har frokosten bestått av 3 egg med litt ost på, og litt Brie varmet på stekepanna. Herlig. Nå sitter jeg med kaffekoppen og vannglasset og nyter togturen. Så skal jeg lage meg en egen ticker for første del av turen. Regner med at jeg kommer tilbake på toget etter at vi har vært i Riga i juni. Eller kanskje det blir en høstekspress?

Anne sa for siden:

Noen må komme inn i kontorvognen å fjerne godtskålen som ble satt der i går:eek:
Jeg har ikke rørt den enda, men nå ligger det igjen bare fire lakrisbiter...og de roper på meg...rett utenfor her jeg sitter:mad:

I tillegg hørte jeg noen som ikke er med på toget si at det er mer der det kommer fra:eek: Vil ikke!!!!

Hevingen sa for siden:

De som ikke er på toget må heller ikke sette godteri inn på kontorvogna. Kanskje det er en utskeielsesvogn laaangt bak i toget de kan sette det i i stedet?

Anne sa for siden:

Eller åpne vinduet..og miste skåla.:cool:
Dårlig gjort å sette det her.........

Hevingen sa for siden:

Veldig dårlig gjort. Det samme skjer av og til på jobben min. Og da pleier skåla stå på den tomme pulten som er på den andre siden av skilleveggen ved pulten min... Da må man virkelig være litt streng med seg selv.

Anne sa for siden:

Kanskje vi kan gå i Protest-TOG?:p

Annne sa for siden:

Jeg slenger meg med jeg også! Startet på lavkarbo nå etter påske, så det blir kanskje litt prøving og vingling nå i begynnelsen. Men hvis alt går som planlagt, så kanskje -3kg før 17.mai? Kan jo satse på at jeg fortsatt kommer til å miste litt vann ;)

Kjenner at jeg ikke egentlig har så mye fettfobi som kalorifobi - men etter en kjapp utregning i går ser jeg at man skal spise ganske mye for å komme over 2000kcal på lavkarbo tross alt! Men jeg tror nok at nøtter, mørk sjokolade og annet snacks får spares til spesielle anledninger. Både for vanens skyld og for vektens skyld. Jeg kan trøste meg med salat med deilig peppermakrell til lunsj <3 Åh, det er så godt!

VSB sa for siden:

Blir med jeg og, selv om det ikke var noen utskeielser å snakke om i påseken. litt godteri første påskedag, men da ble jeg også ganske dårlig, så gjentagelse frister ikke så mye... Jeg startet opp rett før påske jeg da, så kanskje ikke så rart at det holdt.

Annne sa for siden:

Da er det jo nesten enda mer imponerende at det holdt, synes jeg! Det er så lett å utsette starten, og mye lettere å skeie ut før man har fått inn vanene. Bra jobba :)

nadine sa for siden:

Har og lyst til å være med på denne togturen :) Gikk opp 1 kg i påsken og den skyldes nok vin og mensen.Gikk på vekta i dag og den står på 64,7 kg.Vil gjerne gå ned 5 kg til sommeren (har gått ned 8 kg totalt). 2 kg til 17 mai hadde vært drømmen,men tar det som det kommer.

Anne sa for siden:

Takk!:p Skåla står der fortsatt, men noen har tømt den og det er ikke meg:heia:
Isteden har jeg gått trappa....bakerst i toget opp og ned ...opp og ned...fem etg:D

Anne sa for siden:

:eek:
det skulle jeg ikke sagt...nå er den søren meg fylt opp igjen :hylgrine:

....men nå har jeg bestemt meg....Liker ikke sånn!:cool:

Hvis noen lurer på hvorfor det plutselig står 'Forus' på neste holdeplass, så er det bare jeg som har fått innvilget et stopp på Forus/Stavanger siden jeg er der på jobb i dag :D

Hevingen sa for siden:

Alltid fint med en stopp på vestlandet :)

Stå på mot godteskålen, Anne :)

streber sa for siden:

Heeei alle flinke medpassasjerer på lavkarbotoget, vi står imot både det ene og det andre:)ha en god ferd videre i dag, jeg må ta meg en tur i jobbevogna straks-snakkes!

Anne sa for siden:

Enser det ikke engang:snurt:...de kan spise det sjøl:cool:

Regret sa for siden:

Under ett døgn på toget og 700g er vekke :D Kjenner jeg er i ketose nå og jeg stortrives. Håper mer forsvinner til i morgen, for da er det veiing og jeg SKAL se et lavere tall enn sist torsdag, til tross for påsken! Basta.

Modezty sa for siden:

Gratulerer Regret! :heia:

Jeg lurer litt på kostholdsfilosofien din - der står det ketolyse og periodevis fasting. Betyr det at du har perioder du ikke spiser fast føde i det hele tatt? Hvordan gjør du det da med fett-protein-kh fordelingen?

Modezty sa for siden:

Da er jeg tilbake på ketolyse igjen. Det er i grunn den beste måten å holde seg mett og fornøyd på, uten noe fysing etter søtsaker :)

Lurer fælt på hva jeg skal ha til middag. Lite som frister, men skal ut å handle snart, så bør vel i grunn finne ut av det :D

Hevingen sa for siden:

Da forlater jeg kontorvognen, og beveger meg til en avslappende stund i en av de andre vognene. Men det blir nok ikke stillevogna. :)

Regret sa for siden:

Det er ganske enkelt i grunn, der er 15 timer om dagen jeg ikke spiser. Fra klokken 22 til 13, og da er jo søvn inkludert, og siden jeg ikke er frokostmenneske, så går det kjempefint også. Jeg spiser så mye jeg bare gidder i løpet av den tiden jeg ikke er i faste, og jeg får en fin fordeling på de timene. Jeg rekker 2-3 måltider, og jeg kan drikke i alle timer i løpet av døgnet. Vekten sto stille en stund shø, og det var dette som løsnet det hele, og jammen hjalp det bra også :ja:

monja sa for siden:

Så flinke dere er alle sammen :klem:
Jeg gikk på vekta idag og jammen viste den opp bare 200 gram fra før påska. Jepp, jeg ble fornøyd :D Men nå er det slutt på godsaker om det er aldri så mye lavkarbo. Tilbake til et strammere opplegg. En deilig omelett til frokost og en deilig middagsrest til lunsj, to kopper kaffe med fløte (og en med kokosolje i tillegg) og nå skal vi ha laks i folie til middag. Dagen går bokstavelig talt på skinner.

kthnk sa for siden:

Jeg er godt i gang med togturen :)
Spist "rett" i dag, fisk til lunsj, med salat til. Kotelett til mellommat, og så blir det vel to egg el noe sånt til kvelds.

Men det er noen som har satt frem kokosboller på tekjøkkenet på jobben, like ved vannmaskina!!!!!!!!! :(:(
Kokosboller, spesielt de firepakningene med runde litt flate boller, er min store og evige våte drøm og fantasi og lidenskap og gud vet hva...:eek: Åneiåneiånei

VSB sa for siden:

Jeg har klart meg godt i dag så langt. startet sagen ganske kvalm, men fikk svar her inne at det sikkert var ketose. Etter frokost med omelett, magert bacon, blomkål, kål og oljebasert dressing, så er det ikke så rart at kvalmen ikke forsvant. Tok et eple og litt nøtter og kunne fullføre dagens planer adskillig bedre form. Skal jo ikke inn i ketose jeg med fedon, men det er tydeligvis en vanskelig balansegang å finne ut av i begynnelsen. Hadde litt av dette i påsken også, men da hadde ungene omgangssyke, så jeg tolket det dit. Tror dette forumet blir en uvurdelrlig støtte og informasjonskilde.;)

Drømmepie sa for siden:

Gooood ettermiddag folkens! :)

Her har jeg gått ned 1.2 kilo siden i går morges! :heia:

Vet det er vann i starten men uansett en god start synes jeg :)

Lurer på hva jeg skal ha til middag/kvelds???

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.