Jeg har vært i jobbe-på-loppa/steke-vafler-vogna i dag. Har utrolig nok klart å holde meg til en wienerpølse og en ørliten vaffelsmak (str. kronestykke). Ganske fornøyd med det, men hjelper nok å fortelle de rundt deg at du spiser lavkarbo, ingen som tilbyr og blir nesten flaut å sprekke. Hadde med et par proteinkjeks, spiste god frokost (eggeomelett) og stor porsjon kyllingsalat da jeg kom hjem. Så da er utfordringen lørdagskvelden, ingen som har koblet på noen godtevogn håper jeg? Har litt lavkarbo sjokoladekake fra bakedagen i går da og noe annet lovlig godt i tilfelle, men bør begrense meg, ble litt utskeielser i går.
Åh ! Jeg har jo ekte Gorgonzola i kjøleskapet! Men osteknekkisene er spist opp. Min elskede gikk jo også berserk, - og så har jeg ikke flere pakker med ost!
Ble litt sukkerfri sjokolade og noen sukkerfrie karameller, og et stykke kake fra i går,men det med osteknekkis skal jeg tenke på en annen gang jeg er fysen. Holder meg innen grensene i hvert fall.
Ah lavkarbo er så kjekt! ;) jeg har drukket et halvt hvitvinsglass med Cava musserende og jeg er allerede brisen hehe! Det som er så kjekt med det er at jeg aldri i verden får i meg mer enn ett glass og da går det ikke utover vekta heller :D med vina har jeg laget meg litt krem med sukrin og vanilje, herlig! Tok et par jordbær oppi og det er mektigere enn noen aner! :D det er lørdag wohoo! Guttungen sover for en gangs skyld (seriøst jeg tror han er vampyr så lite som han sover!) så nå få jeg endelig sett en film mens jeg bare slapper av <3
Overraskende bra! Jeg går fortsatt tenker at kl 22 så er det ikke mer mat å få, men jeg føler meg flink som greier å blåse litt i det å tar enda et måltid før jeg legger meg dersom jeg blir sulten. Sitter fortsatt et par timer om morgenen da å venter på å 'få lov' å spise men så langt så bra! Har spist før kl 13 hver dag så langt :) spiser bare mindre om samvittigheten blir for svart, mindre men fler måltider altså.
Men jeg vil ha pene, runde, passe tykke, dah, Gerd ! Vanlig ost flyter for mye ut for meg . . . Og så knekker de dritfort så jeg får ikke smurt på smørret mitt ! :w00t:
har vært på barnas kulturfestival i dag. mange skumle vogner med spennende mat fra hele verden. ble visst til at jeg smakte på litt av hvert, ja-men sa fra at jeg ikke ville ha risen og kasta brødet. ble sambosa og vårrull også, deigen utenpå fikk jeg ikke gjort noe med, men tror det gikk relativt bra likevel. har ketosesmak i munnen i hvertfall (æsj)
skal dit i morgen også. er visst noe zumbagreier for å slå en guinnes rekord. tror det er sånn at 2000 stk skal danse zumba på en gang. har aldri prøvd zumba før men jeg skal være med i morgen :D blir sikker kjempegøy :spent:
Det med ketosesmak i munnen... Er det litt sånn tørr ekkel følelse, som man får av mange medisiner? Trodde det var det jeg, men har egentlig blitt værre etter at jeg la om til lavkarbo, uten at jeg har gjort annet med medisinene enn å redusere, så det burde jo ført andre veien... Vanskelig å beskrive kanskje?
Sitter her i PC vogna og ergrer meg over et fotoredigeringsprogram som plutselig ikke vil åpnes, prøvd med oppdatering uten særlig hell:mad: Kan prøve å restarte maskinen eller legge inn programmet på nytt, men det siste innebærer sykt mye arbeid...
Jeg som hadde tenkt å få gjort litt fornuftig siden jeg ikke akkurat regner med å få sove med det første ettrer 3 timers middagslur.:sove:
Jeg tror jeg hadde en runde i "jeg er så dum-vogna" tidligere i uka da jeg sa ja til å jobbe tilsvarende 70%-stilling på to dager Og jeg har gått opp en kilo vann fra i går - sannsynligvis etter 14 timer på beina i går.
God morgen togvenner! Jeg har sovet i nyoppusset sovekupe i natt så nå har jeg vondt i ryggen. Kanskje ikke så rart ettersom jeg sovna samtidig med 3 åringen :lol: Jeg ligger enda, men skal straks inn i frokostvogna. Senere idag skal mann og eldste på besøk til svigerinna mi og jeg og minste får besøk av ei venninne av meg og sønnen hennes som er like gammel som min yngste.
Da har jeg vært i frokostvogna der det ble servert avocado med reker. Sliter fortsatt litt med den, men dette er et av de bedre alternativene. Noen flere gode forslag? Kjekt å prøve å venne seg til den, er jo sunt både i tradisjonell og i lavkarbo forstand. Ja kan visst ikke komme helt ut av den "sunt fett vogna" jeg, men blir jo litt smør og fløte likevel da. Var visst lettrømme til frokosten i dag da, men ikke så lett når mann og barn lever "vanlig".
VSB: Avokadoen du sliter med?
Eg brukar å ta ei stor t-skje seterrømme og strø litt peppar på, det synast eg er godt. Elles laga eg mykje heimelaga guacamole; avokado, seterrømme, litt sitronsaft, kvitlauk og sitronpeppar. Rør alt saman og sett i kjøleskapet ein time mens du lagar anna mat. Godt som tilbehør til alt av kjøtt, fisk og grønsaker, eller som dip på taco.
Elles har eg landa i soffa-vogna, sjølv om eg burde vore ein tur i støvsugar-vogna. Skal sjå om eg finn den vogna seinare i dag :)
I'm back - men fortsatt opphold i ferievogna noen dager til.
Herlig med fri, og spesielt herlig at vekta har holdt seg helt dørgende stille
Driver å kokkelerer litt i kjøkkenvogna i dag, greit å få lagd klart noen måltider til uka som kommer.
Har lagd meg en ukesmeny som virker lovende, så kyllingnuggets og oopsirull er ferdige og delt opp i porsjoner.
Nå står gulasjgryte for tur :sikle:, og så er det mulig jeg lager tomatsuppebase - vi får se.
Må vel komme meg over i trimvogna igjen også, for der har jeg ikke vært på en uke nå - men er det ferie så er det ferie :rolleyes:
Huff jeg må innrømme noe så det ikke gnager så hardt på meg lengere.. Jeg veide i dag, en dag jeg ikke skal veie på. Jeg ga etter for presset og ønsket om å vite hvordan jeg lå an, men jeg visste jeg kom til å angre på det så jeg ble enig med meg selv om å veie MED teskjorte og FØR jeg tisset for å bare få et hint uten å avsløre hva den engentlige vekta er. Jeg trodde jeg kom til å legge det fra meg, men når vekta viste 1kg opp så var det ikke så lett å la være å tenke på. Jeg må legge til at jeg aldri i mitt liv har tisset så mye som jeg gjorde i dag tidlig, men jeg har på følelsen at jeg har gått opp i vekt også.. Jeg føler meg steintung og jeg blir ikke uthvilt uansett hvor lenge jeg sover eller prøver å slappe av, ryggen er som stein og jeg føler at noen skulle ha fått knekt opp hele greia. Jeg føler meg dårlig rett og slett, uten å ha et virus.
I morgen kan jeg egentlig veie, men jeg er redd for å se et uønsket tall.. Hva hadde dere gjort? Når jeg føler meg dårlig fra før så vil det å se noe sånt gjøre dagen enda tyngere så jeg vet ikke helt hva jeg vil gjøre.. Ikke har jeg drukket særlig mye vann i dag heller, mer brus enn vann og jeg tør nesten ikke å drikke så mye så sent om jeg skal veie i morgen tidlig, og dette får meg til å ane et tilbakefall.. Jeg er veldig nyskjerrig allikevel da så jeg har jo lyst å veie.
Så fint at du spør ! men altså, - hva hadde JEG gjort ? Sannsynlig det samme som du har gjort. Jeg har jo en sånn veiegreiekontroll, jeg også. Jeg prøver ikke å veie, men så gjør jeg det likevel. Og i det siste har det vært positivt, - og da er det jo liksom greit. Men jeg kjenner at jeg bare VENTER på at det skal stoppe å gå ned og stagnere. Eller i verste fall gå opp. Jeg prøver å forberede meg mentalt på det og sier til meg selv at jeg har gooood tid. Men jeg vet jo at når realiteten er der, så kommer jeg nok til å gå litt i kjelleren. . . .
Men så. Hva gjør du nå? JEG hadde gått på vekta i morgen tidlig, jeg. ETTER at du har tisset. . . . Og at du har tisset mye i dag ER jo et godt tegn. . . Og kroppen kan jo (er jo?) i en omstillingsprosess etter fastingen . . . Kroppen din har nok vært på sparebluss. Tror jeg.. . .
Tror ikke jeg hadde klart å holde meg unna vekta jeg Regret, men som det ble sagt, kroppen din trenger nok litt tid på å omstille seg. Og med veiingen i dag så har du nok ikke gått så mye opp, for klær og tissing utgjør en del.
Jeg skulle liksom ha en dag i rolig vogna jeg.... Mannen endte opp med nytt, stort akvarium på loppa i dag. Ja, jeg var med på avgjørelsen da. Fra før har vi et 40L, nå altså et 250L i tillegg. Blir nok etter hvert kun et, men det trengs tid for å kjøre seg inn, før de ømtåelige fiskene kan flyttes, så inntil videre er det to. Jeg har med andre ord stupt på hodet inn i akvarievogna med handling, vasking, bæring av vann, skylling av sand og forstyrra litt i det lille akvariet for å få med litt bakteriekultur over. Inntil videre blir det jo godt og vel dobbel jobb, men jeg tror egentlig ikke det store er så mye mer jobb, det handler mest om å komme i gang for meg. Må handle lys og litt mer planter i morgen da, så kan "Mollyene" få flytte inn, de tåler det meste.
I morgen er det veievogna og tror nok det er hyggelige tall:D
Dere har nok rett, jeg står nok på vekta i morgen i undertøy og ferdigtisset :p det er mandag i morgen og dermed første skikkelige hverdag uten faste, så jeg lurte litt på når jeg skal veie? Kl 6 blir jo som midt på natten for kroppen min nå så jeg er ganske sikker på at jeg veier mindre om jeg venter til hverfall kl 8, hva tror dere? Veie når jeg står opp (med stresset av å ha noen i rommet med meg) eller etter noen timer, rett før jeg spiser (da alene i rommet og mye roligere omgivelser)
Jeg ble visst sittende å pempe litt vann jeg, håper ikke det har noe å si for vekta i morgen :( men! Jeg tror det går bra, for vannet fikk nemlig fart på magen, endelig. Så nå er det lov å håpe at jeg får et fint tall med mindre i magen, godt hydrert og mindre klær på ved veiingen.
Jah.. Som forventet. Veide kl 7:30, men med mye vanndrikking om kvelden, 3 timer søvn og stress så ble det 2,5 kg opp på to dager.. Mange faktorer her for som nevnt så kan kroppen være i sparemodus og jeg har drukket vin i helga, spist krem og bær, sjokolade på med og uten sukker, jeg har også spist sukkerfrie peppermint drops, samt drukket store mengder brus så jeg vil ta på meg skylden for dette. Jeg tror ikke på at dette er fett, men en vannvekt eller rask næring som ligger lagret, så jeg håper jeg kan klare å få ned vekta fram til torsdag om jeg spiser normalt uten utskeielser til da. Jeg er sur, veldig sur, men gjort er gjort og jeg får bare begynne å jobbe med det enn å sitte å surmule. Dessuten tviler jeg sterkt på at kroppen er 'ferdig' med kveldsmaten som ble veldig sen, så jeg kan fint egentlg veie mindre enn hva jeg så, bare at jeg veide for tidlig. Nå har jeg spist frokost, så jeg får neppe vite hva som stemmer. Nå blir det faktisk ingen veiing fram til torsdag da annenhver dag ikke fungerer heretter, pga da hadde det blitt veiing både onsdag og torsdag. Dessuten er det mye mer spennende å se vekta på torsdag enn å avsløre den på onsdag :P
Nei se der ja :rolleyes: veide en gang til og jammen sant var det fæle tallet borte, i stedenfor 2,5 kg opp så ble det 700g opp og jeg tar til takke med det altså! :D og dette er etter en stor og fet frokost (middagsrester) og et glass drikke :p nå er nedgang til torsdag mye mer realistisk ja!
Veiedag her også (selv om jeg egentlig bare vedlikeholder til over sommer'n), og under over alle under - nedgang!!!!
Minus 500g siden forrige fredag :heia:
Skal se dette "ikke tenk vektnedgang"-rådet fra legen funker ;)
Så deilig med ikke så stor oppgang Regret og gratulerer med minus grotingelig.
Her har jeg byttet veiedag fra mandag til torsdag.
Så er veldig spent på vekten. Er flink til å spise, drikke og gå turer.
Har kuttet drastisk ned på fløte og ingen fiberrikmåltider.
Je å slit med og komma meg på toget at... Motivasjonene er litt lav for tiden.. :( Fikk en knekk da jeg gikk opp nesten 2 kg
uten og gjort noe for det..
Har mest lyst å hoppe av toget.....:o:(:(
ikke at jeg har lyst å begynne med høykarbo og drittmat igjen....men så sliten av å forsøke å gå ned og ikke få det til. Får sitte litt i stillevogna og tenke litt.
Kanskje du som meg prøver for hardt?
Jeg fikk klar beskjed fra legen om å gå for vedlikehold til over sommeren, for jeg har stresset veldig med manglende vekttap de siste månedene.
Det er forøvrig godplass i vedlikeholdsvogna, så du er hjertelig velkommen :klem:
Huff. . . . Hva med å lese dette, kattungen og mocc@ og Engledans ? :klem:
DETTE stjal jeg fra en annen tråd. . . Verdt å vite:
. . . . Gratulerer med fantastisk resultat. Jeg ser du er frustrert fordi det har stått litt stille, så jeg kopierer (igjen) inn noen kloke ord fra lommelegen (Barexstein) jeg har bitt meg merke i - og som kan gi et godt perspektiv
Sitat:
Så flott at du har fått til en slik svær vektnedgang ved hjelp av korrekt kostomlegging !
Det viktigste du kan gjøre nå, er å holde på disse omleggingene over tid, slik at det blir en livsstil.
Videre er det slik at når man har gått ned betydelig i vekt, slik du har gjort, og så flater vekttapet ut og vekten stabiliserer seg, så har man virkelig "skutt gullfuglen".
Da har du nemlig oppnådd det som kalles en "platåvekt", dvs at du beholder en ny og lavere kroppsvekt over tid.
Mange blir da frustrerte, fordi det har mål om en enda lavere kroppsvekt.
Men her er fakta:
Det å oppnå en slik platåvekt som du nå har gjort, og NB BEHOLDE denne over tid, jo lenger jo bedre, er ditt beste våpen og virkemiddel mot å gå opp i vekt igjen !
Du vet jo selvfølgelig at det ikke er det å gå ned i vekt som er den største utfordringen, men det er det å unngå å gå opp igjen som er det vanskeligste, og som kun fåtallet av alle slankere får til, faktisk bare en ca 5%; !
Og der kommer platåvekten inn:
Jo lenger du tillater deg (og klarer) å ligge på den nye stabile nyvekten din nå, jo mindre er sjansen for at du øker i vekt igjen ! Og jo lettere blir det senere å gå videre ned.
Du skal derfor nå la deg selv ligge på denne vekten 93,5 over så lang tid som mulig. Gjerne både et halvt og et helt år. Gjør du det, har du virkelig lagt det best mulige fundament og forsikring mot å gå opp i vekt igjen. Du har resten av livet på deg, for å gå videre ned i vekt vet du, og du vil jo ha langvarige permanente resultater, og ikke bare jo-jo slanking, og da skal du bruke denne platåvekten du nå har oppnådd, for alt den er verd !
Det kan hende, men jeg vil jo gå ned mer enn de usle 4,5 kiloene(medregnet vannkiloene som kom på for litt over en uke siden) jeg har gått ned de siste månedene. Jeg har godt over 30 til. har mest lyst å bare bestille meg legetime og få operasjon...er så lei av å slite...men så vil jeg ikke ha operasjon heller...det er siste utvei i mine øyne. Så snart jeg går ned bittelitt hiver vannkiloene seg på.... like irriterende hver gang.
Vet ikke om jeg svarer riktig på dette, men prøver no da :) jeg strever med å gå ned i vekt selv, har jo holdt på med lavkarbo siden juli 2010 å gått ned og opp i kg. tilsammen på snart et år har jeg KUN gått ned ca 6 kg på 10 mnd. Tror nok ikke det er stort annet en vann, men jeg gir ikke opp. Formen å humøret har blitt bedre, mye mere energi i kroppen å jeg lever sundt og godt med ketolyse. Dette er ikke noe kur men en livsstil som skal vare livet ut for meg :)
Stå på å lykke til alle som er her inne. Sammen klarer vi dette, om det tar uker eller år for å komme ned de kg'ene som vi ønsker å gå ned. HUSK ;) Kiloene mine kom ikke på kroppen min på en dag heller :)
Men at dette tar tid er jeg enig i, men sån er det no til meg da :)
Skjønner godt at det er kjedelig med platåer jeg, men det er nok mye rett i det lommelegen sier. Selv så kom kiloene på nærmest over natten da, så jeg skulle gjerne blitt kvitt dem i samme tempo.:mad: Men det er vel for mye forlangt. Strålende fornøyd med -0,8 denne uka likevel da. Har vel innsett at det må ta tid. Glad jeg har kommet over den 100-300g økta jeg var inne i.
Jeg prøver atter en gang å hoppe på toget, med planlagt besøk både i vannvogna og i fettvogna. Dagens frokost/lunsj er bacon og eggerøre (matlysten er litt skranten for tiden...) og jeg fikk fin ny vannflaske av mannen som kom hjem fra reise i går, så alt ligger til rette for at jeg skal klare meg i dag! :D
Jeg er ssååååå godtesyk og leter etter godisvogna tror jeg, har isteden klart å finnelunsj- knekkebrød- smør- ost- og atkinsbar vogna. Blir nok MYE fett og kalorier i dag, men hittil bare lavkarbo heldigvis. Formen er enda ikke helt på topp, men har klart å holde meg unna sovevogna så langt.
tut tuuuut:D
ostepølse med bacon og spinatstuing vogna er heeeelt genial. anbefaler på det varmeste å prøve den. masse fløte og en ss pesto i stuingen:hungry:
Avsluttet oppholdet i ferievogna litt tidligere enn beregnet, og startet dagen i treningsvogna.
Deretter gikk turen over i hjemmekontorvogna, som i dag ble kombinert med klesvaskvogna.
Tøft start etter ferien, men torsdag er jo fridag så det blir uansett en kort uke:heia:
De siste par månedene har det kommet på vannkilo omtrent hver gang jeg har gått ned litt. Sånn ett skritt frem og ti tilbake......nå¨er det gått ned litt.bare 1.4 mer enn det jeg veide for 1.5 uker siden.
Hvordan får en vekk vannet?
har trynet i spisevogna nå jeg, om enn lavkarbo, med litt mye KH, men spiste altfor mye i går kveld. I dag har jeg startet med en gedigen pannekakefrokost, med masse fløte og seterrømme... Kan man spise for mye??? Tror jeg er der nå, finnes det noen avledningsvogner her, eller magen er mett vogn? Vel det er nok uro og endring av medisiner, men 1 kg opp på 2 dager er ikke gøy. kanskje vannvogna blir viktig i dag?
I morgen er det veiedag.. Jeg gruer meg sånn at jeg blir kvalm av tanken, jeg føler meg så feit og ekkel at jeg vet ikke om jeg gidder å se tallet en gang. Heldigvis skal vi ut å kjøre langtur kl 10 i morgen så da får jeg fort tankene på noe annet enn om jeg ble værende hjemme. Jeg vet jeg har gått opp i vekt og jeg føler meg skikkelig dårlig på dette med lavkarbo, jeg føler ingen kontroll og jeg får ikke kroppen til å reagere heller.. Kan det være at lavkarbo ikke tar effekt på noen? Jeg trodde alt gikk bra etter å ikke ha veid på noen dager, og pga en varende hodepine så testet jeg etter ketose, negativ. Jeg har hatt vondt i hodet i mange dager og jeg trodde jo det var ketosen som var effetiv, nå tror jeg det bare var tull. Jeg har 1 stix igjen som jeg skal bruke i kveld, er jeg ikke i ketose da så får jeg heller revurdere hele kostholdet.
Vann får jeg ikke i meg lengere, så det blir mye te og brus for tiden, skulle gjerne ha hatt et bedre alternativ til vann og da tenker jeg ikke vann med smak, men noe som absolutt ikke minner om vann. Jeg har ikke drukket Pepsi Max siden mandag, så jeg er på vei til å kutte den ut også!
jeg bruker celestial. de har en koffeinfri som er kjempegod, men den er nesten altid utsolgt. da jeg ikke får tak i den bruker jeg imperial white peach. god den også :)
Jeg burde vært i eksamens lesevogna i hele dag (og i går), men det har jeg altså ikke vært. Og nå angrer jeg. Men jeg skal ta meg en tur inn i den etterpå nå og i morgen har jeg sendt vekk mann og barn så jeg får lest da og. Fredag - søndag er jeg i Oslo, og mandag er det lesedag hele dagen. Tirsdag er eksamen angst
Men jeg har jobbet med det jeg skal ha eksamen i i 13 år så helt blank er jeg neppe.
Jeg er og såååå søtsugen. Spiste Sandwich (is) her for to dager siden og etter det....for et mareritt. I tillegg kommer vel mensen etterhvert nå og det gjør det ikke noe bedre. Karbomonster :lol:
Hmm lurer på hvorfor ingen har skrevet her i dag? Dere er vel opptatt med utflukter, familie og annet man driver med på fridager :)
I dag tok jeg med meg sambo, barn, tantebarn og søster på en biltur rundt hele Nordmøre og litt Romsdal så det ble en dag bak rattet for meg i stedenfor å sove slik jeg egentlig hadde mest lyst til. Det var også veiedag i dag, den første etter en hel uke uten faste! Jeg har også kun snikveid 2 ganger så det er også en personlig rekord. Men til tross for at kroppen mest sannsynlig er i sparemodus etter fasten og ellers lite kontroll så ble det jammen meg -100g denne uken! Nå gleder jeg meg til neste torsdag for å se hva jeg har greid til da ;) håper på en mer stødig kurs framover nå, for det er for tidlig å gi seg. Jeg har jo fortsatt minst 10kg igjen før jeg sier meg ferdig!
Hadde veiedag selv i dag og var veldig spent da jeg gikk på vekta.
Hadde jaggu meg en nedgang på 1,8 kg. Ikke forventet. Så måtte jo veie meg 3 ganger til og det viste det samme. Enden på det hele er at jeg har endelig klart delmål 2, som var -10 kg:D
Svisj hvor uka gikk da dere :eek:
Har brukt masse tid på å komme ajour med diverse tråder her inne, så har ikke vært mye aktiv.
Selv har jeg vært rimelig flink med maten, ikke fullt så flink med vann (aaaaalt for mye pepsi max :o) og ok treningsmengde.
Tusen takk, Antoinette!
Jeg vurderer å slutte å tenke ketolyse og heller satse litt mer på generell lavkarbo. Kjenner jeg blir veldig stresset av denne 15g grensa når jeg ikke går ned noe før jeg er oppe i 15-20g+. De dagene jeg ikke følger så mye med så er jeg faktisk nede i rundt 6g og er ikke stresset over maten så jeg tror et sånt prinsipp hjelper.
Vann sliter jeg veldig med nå, det frister aldri så jeg tenker ikke på det.. Finnes det noe godt å ha oppi så det smaker litt bedre og kanskje frister litt mer?
Etter en ukes halvveis slurving er jeg i dag på vei inn i ketose igjen så det suser etter - med tilhørende hodepine. Ketose er vel og bra det altså, men denne hodepinen er helt forjævlig :(
holder meg godt med maten jeg og, men sliter som mange andre med vannet, blir mye saft og brus... Blitt litt avhengig av diett.no tror jeg, kanskje litt for, men i helgen er det telttur, så da må jeg prøve å stole på magen. Sammen med mye trim så får vi satse på at det går greit.
En dag har jeg spist fryktelig mye og en annen dag altfor lite, så jeg må ta litt ekstra på kvelden. Er ikke helt greit dette her.:rolleyes:
Lørdagstoget har akkurat rullet inn på stasjonen her utenfor Bergen, og jeg har flere vogner jeg skal innom i dag;
Klesvask-vognen, husvask-vognen, tur-forberednings-vognen og de vanlige mat- og vann-vognene.
Hadde ikke vilje til å vente på frokostvognen (den er så langt framme i toget....), så frokost ble inntatt i tv-vognen :rolleyes:
Blir en rimelig travel dag dette, for vi har 3 turer som skal forberedes for neste uke.
Samboeren skal først delta på ZeroRally mandag til torsdag, og så reiser han direkte til Nürnberg-ring for å kjøre der.
Selv har jeg booket tur til London neste helg - shopping!!!!!
Så nå må jeg løpe, for jeg tror jeg må finne en frisørvogn også - ser jo ingenting lenger :p
Vognen jeg satt i ble på merkeligvis koplet av uten at jeg oppdaget det.. :eek:
Her har jeg vært overlatt til meg selv, sammen med alle de andre avkoplede vognene, som sjokolade- kjeks- og tullematvognene...
Tror ikke stillevogna er rett sted å være, når ingen merker at den blir borte.
usj. jeg var visst en tur innom de avkoplede vognene i går jeg også. smakte på litt sjokoladepudding med vaniljesaus som forøvrig ikke smakte sånn jeg husket det. vaniljesausen smakte jo bare sukker og sjokoladepuddingen var veldig søt og klissen. peila meg inn på geleen også men så snudde jeg fort og satte meg i vannvogna uten å smake.
HJELP ! :hjelp:
Vogna jeg satt i sporet av på onsdag og da havnet jeg på camping i Sverige.... Der var det ikke mye lavkarbo.... men mye :syklubb: og aldrig så lite :full:.... :rodme:
Men nå er jeg "back on track"......
Og vekta den prater jeg ikke så mye om denne uka :liste:
Dagen i dag skal tilbringes i klippeplen-, vaskeklær-, hønsehus- og grillvogna.... Ha en flott dag.....
Ble en snarttur innom ei avkoblet fyfyvogn her også i går, så jeg endte med å veie meg i dag tidlig, da 2 dager siden sist veiing, og jeg hadde gått ned 100g :p flaks! Men forventer en baksmell så jeg tør ikke å oppdatere tickeren helt enda. Håper jeg greier å la være å veie fram til torsdag heretter!
Nå sliter jeg veldig med å få roe ned et løpsk hjerte. Det har dunket så hardt og raskt i rundt 20 minutter nå og jeg begynner å bli temmelig sliten og svimmel. Tror det har begynt å roe seg ned litt nå da så det går nok bra, det er bare veldig ekkelt. Jeg har et minatyr hjerteproblem fra før av, men det involverer å skippe hjerteslag så dette ble noe annet, og det å skippe slag gjør vondt så det er nesten slik at dette er bedre :P
Har vært ute i sola i dag. Spiste nettopp middag/kvelds og jeg angrer litt. Ble skikkelig stappa, men men.
Bakte en høykarbokake til besøk vi skal til i morgen og ble til at jeg små smakte av deigen. Fysj fysj, men har vært flink til å røre på meg de siste dagene, så håper det ikke har stor innvirkning på vekta.
Det er liten aktivitet på toget for tiden syns jeg. Blir litt ensomt :p
Her har jeg vært veldig flink de siste dagene, etter en skikkelig utskeielse på torsdag :p Har ikke turt å veie enda, men veier meg i morgen siden jeg skippa veiedagen på fredag. Blir spennende å se om det har skjedd noe, har gått litt opp pga juksing tidligere, og ikke blitt kvitt vannet igjen... Satser på bedre resultater nå! :D Spesielt med tanke på ketosehodepinen som er tilbake for fullt :p
Hei å hå :) Jeg er her men bare litt på sidelinja :rolleyes:
Vannet i kroppen vil ikke slippe taket, så jeg er bare inom å leser alt hva dere skriver.
Sola skinner men temperaturen vil ikke komme opp der jeg vil ha den ;) 13 garder er litt lite da det også er litt vind ute. Kaffe i solveggen var godt ;)
Ha en strålende søndag alle sammen :klem:
Jeg er tilbake etter en dag/ natt i klattre- og lavvo-vogna. Og så bære sykt-tung sekk vogna. Har hatt det utrolig gøy, men er stiv, lemster, sliten og full av småskrubb og blåmerker, men det høreer jo til.
Føler at vanntoget løper fra meg. Ikke blitt nok vann de siste dagene. Hjelper heller ikke når vi har hatt strålende vær. Er meldt regn i morgen, så skal virkelig sette meg på vannvogna da. Blir skuffet om det viser oppgang på torsdag.
Spiste ei halv hjemmebakt og nystektbolle for 4 timer siden, men med magesmerter og "rennræv" blir det lenge til neste gang jeg spiser så mye gluten på en gang. :( Aldri så galt så er det godt for noe :p
I dag har jeg vært fysemonsteret sjøl. Jeg får rett og slett ikke nok mat, jeg spiser meg halvt ihjel og jeg fyser fortsatt. Jeg ga etter for en remse kvikk lunsj men det var ikke verd det for ikke 30 minutter senere en gang så var jeg på jakt igjen! Nå har jeg momset bacon, jalapenos og ost så det tyter ut av ørene og med søt bringebær- og vaniljete så ble endelig suget dempet for nå. Jeg aner at tante rød er om hjørnet, selv om det er to uker før tiden.. Derfor forventer jeg vektoppgang også, vannvekt nok en gang. Det slår ikke feil, en gang i måneden så fyker vekta opp og slipper ikke igjen før etter rundt 2 uker, tidligere om jeg er heldig da.
I dag har jeg løpt mye i trapper. vi har nemlig gått til krig mot rotrommet/ soverommet og ommøblert, så nå er det endelig ryddig og støvfritt der hvor vi sover! Deilig! Vi bor i 4. Etg fra bakkplan, så med 30 turer opp og ned så har jeg altså hatt ei skikkelig treningsøkt i dag. Det er ille når man må ha barnevakt for å rydde altså! Haha. Godt å få det gjort da.
I morgen er det jobb igjen, kan ikke si jeg gleder meg. Men til forskjell fra forrje ukestart så har jeg fått hvilt meg skikkelig i helga! Mannen lot meg nemlig sove helt ut både lørdag og søndag så jeg sto ikke opp før kl 13 noen av dagene så jeg skal virkelig ikke klage! Lønn og ny pc kommer denne uka så det er mye å glede seg til også :D
Da er samboeren skysset ut av huset og på vei til Hamar, så her sitter jeg i alene-hjemme-vogna - litt trist men litt godt også :rolleyes:
Har store planer om å benytte denne uka til å avslutte mitt forhold til pepsi max, for jeg tror dette har en stor del av skylden for at jeg sliter veldig med søtsug.
Kommer nok til å være rimelig irritert, så da passer det jo å være hjemme alene :cool:
Nå er frokostvogna besøkt, og jeg er i ferd med å sette meg tilrette her i hjemmekontor-vogna.
Er da litt deilig å være hjemme alene også da, Grotingeling. Lykke til med Pepsiavvenningen! Jeg kommer over til rehabvogna jeg også straks :)
Veldig så stille denne tråden har blitt i det siste! Det liker jeg ikke :( savner å møte mange mange oppdateringer og bare generell prat hver gang jeg kommer innom!
Her i huset er mandagsveiing helt og totalt forbudt fra i dag av! Jeg ser et mønster hvor mandagsveiingene dreper humøret mitt i dagesvis da det tallet som dukket opp gjerne er høyere enn det forrje pga helga, men det kan like godt ha gått en god del ned igjen innen torsdag og veiedag. Så det er helt unødvendig å gå igjennom den nedturen..
Men ja, det ble altså til at jeg veide to ganger denne uka også og greide da ikke å la det gå ei hel uke mellom, jeg er visst alt for nyskjerrig for sånt :P men selv om vekta viste et høyt tall i dag så opplevde jeg noe jeg ikke har opplevd på flere år og det var et fornøyd uttrykk i speilet i dag tidlig! Jeg skimter nemlig målet på hvordan jeg er fornøyd med kroppen min. Det er et stykke igjen, men jeg ser en midje og en naturlig fin slankhet, selv den nederste 'magerullen' som er størst og har alltid vært et problem er mindre! Lavkarbo er helt fantastisk, jeg trodde jeg måtte ned kjempemange kilo for å ane sånt, men selv om vekta står litt stille så går cm kjempefort ned! Ved sist måling var hele 6 cm borte fra den tykkeste magedelen :D
Men plutselig her en dag så begynte jeg å slite med dobbelthake.. Lurer på hvorfor den blåste seg opp sånn når alt annet går ned :/
God formiddag alle sammen.
Har vært i speilvogna i dag. Jeg begynner å få en midje. Jippi.
Magen føles også en del mindre ut. Skal måle meg neste uke tenker jeg.
Vi var bedt bort på middag i går og hadde derfor bakt høykarbokake for anledningen.
Klarte å holde meg lavkarbo vennlig til middag og unna kaken til dessert.
Satt og koste meg med green te istedenfor.
I dag kom badedraktene jeg bestilte fra nettet.
Satt ganske bra, men gleder meg til at de blir litt for store.
Nå har jeg vann flaska ved siden av meg her, planen er å henge på vann- og tevogna i hele dag.
hei og tuuut :)
jeg har vært i frokostvogna. der var det salatblader fylt med ost, kalkun,egg, tomat, avokado, paprika og majones. den vogna skal besøkes titt og ofte. naaaam
Til tross for at jeg hadde planer om å være såååå flink i går og i dag ble det både druer og vannmelon i går, og sushi med ris i dag. Hvorfor skal det være så vanskelig? Jeg kan jo spise SÅ mye god mat, også har jeg lyst på frukt, melon og RIS?! :(
Jeg gjør det slik at jeg spiser kjempemasse på søndag for at mandagsvekta skal bli så høy som mulig...Da har jeg god tid til neste søndagen hvor jeg vil at vekten skal være lavest....så kan jeg si at jeg har gått ned i vekt den uka óg.....:D
Søndagene er deilige spisedager og lørdagene er vindager og nesten fastedager - da mister en vannet og veier mindre på søndagen....:p
God ettermiddag! :)
[color=darkorchid][/color] Middagen er inntatt, og dusjen unnagjort, så nå er jeg god og mett og fresh. :D Koteletter med sjampinjong og vårløk i fløtesaus, og blomkål og brokkoli. Det gjorde susen! :sikle:
[color=darkorchid][/color] Veiedagen nærmer seg raskere og raskere nå, har ikke veid meg siden operajonen for nesten 5 uker siden. Jeg tror ikke jeg har lagt på meg noe, men er usikker på om jeg har gått ned noe spesielt. Må bare vente og se. Torsdag 16. tenker jeg det blir veiing. :ja:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.